[bots] Cryptocurrency automatisch handelen

Pagina: 1 ... 10 ... 30 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Gisteren uiteindelijk afgesloten op $54. Voordat ik ging slapen had ik m'n SO's iets aangescherpt/aangepast, maar dat lijkt niet helemaal te werken.
Ik heb nog diverse deals lopen die nog niet al hun SO hebben geraakt, maar blijkbaar als je aangeeft 'Max safety trades count=3' en 'Max active safety trades count=2' , dan maakt hij soms alsnog je deal aan zonder active SO en soms met maar 1. Hij heeft dus de voorkeur om eerst lopende SO's aan te vullen.
Nu weet ik niet wat handiger is daarin, en de bot/3C zal het vast beter weten.

Maar goed we gaan zien wat de markt vandaag brengt, op dit moment zit ik op $4,41 winst voor vandaag.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44
Amargedon schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 07:31:
[...]

Inmiddels 2.40 winst, dus afgelopen halfuur weer wat gesloten. Al weer een aantal in het groen of nagenoeg richting groen.

Zo zie je maar weer en ter bevestiging van wat al 10.000 keer is gezegd :D Geduld en wachten, de markt schiet gewoon heen en weer.

Betekent ook dat ik mijn conditions steeds meer begin te vertrouwen, aangezien het nu dag na dag eigenlijk wel sluit. Tuurlijk, een diepe crash zal het ook niet overleven aangezien ik niet met SO 20+ procent heb afgedekt.

@Ben.Hahlen zie dat jouw bot meer winst heeft gemaakt met minder actieve deals. Denk dus dat we wel kunnen zeggen dat je, door de hogere inleg op de SO, daar het verschil mee maakt ;) Nog andere observaties aan jouw kant?
Jij had XVS (tijdelijk) geblacklist toch? Die heeft bij mij best wel wat deals gedaan nog, na die ene gekke.
Daar heb ik overigens $1.01 op gepakt volgens 3C en volgens de Telegram Bot $1.11, maar dat zal met de dalende BTC prijs te maken hebben.
Na die ene XVS deal, zijn er nog 5 deals geweest op XVS die rond de $2 hebben opgebracht.

Verdere observaties:
  • De deal-start conditions ben ik ook tevreden mee, aangezien deals inderdaad redelijk goed lijken te sluiten. De enige die nu nog lang openstaat is AUDIO, sinds gisteren 10:30.
  • Ik heb het aantal deals nu wat naar beneden geschroefd (had ik op 15 gezet), omdat alles naar beneden gegaan is en ik nu allemaal "ERROR: INSUFFICIENT FUNDS" meldingen heb :)
  • Ook ben ik er meer van overtuigd dat je initiële SO minimaal 1,5x je BO moet zijn, omdat dat er voor zorgt dat je én meer winst pakt én je relatief sneller je prijs behaalt die je moet halen.
  • De 1% Price Deviation is ook wel fijn, omdat je dan snel een SO hebt, maar daardoor ook een minder hoge koers daarna nodig hebt. Nadeel is dat je meer SO's nodig hebt om tot de 10% te komen (of een hogere step)
  • Speaking of step: 1,35 "voelt" te hoog, omdat de stappen tussen de SO's heel snel heel groot worden. Ik denk dat ik zelf naar max 1,25 wil, idealiter naar 1,15. Heb aan de sheet een column "Deviation Step" toegevoegd, die dat laat zien.
  • SO Scale op 1,2 werkt goed, wil ik ook graag verhogen, maar ja, die funds die je nodig hebt... :')
  • Ik denk dat BTC trading óók in een bear-market kan werken. Ik weet niet hoe het gaat bij de mensen die nu BUSD traden (@Remy!!!! ?), maar ondanks dat alles daalt, is de BTC-pairing toch "stabieler, vermoed ik
Anyhow, dat dus... Nu eerst eens even wat funds bijharken en bijstorten...

Blog

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:39
Wat ik wel jammer vind aan 3commas is dat de statistieken niet altijd representatief zijn. Ik bedoel: ik trade tegenover BTC. Als ik nu mijn grafieken bekijken dan blijft men dit tonen in $

Dit was gisteren/eergisteren nog +$2000 waard terwijl dit nu nog $1510 waard is. De info klopt, maar in feite zou je de mogelijkheid moeten hebben om je BTC waarde te tonen ipv de $ waarde

https://cdn.discordapp.co...4512706764800/unknown.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
Geen flauw idee welk van de 2 handiger is in een bear markt.
Ik heb m'n SO instellingen nu als volgt:
Max safety trades count 3
Max active safety trades count 2
Price deviation to open safety orders (% from initial order) 4.0
Safety order volume scale 3.0
Safety order step scale 0.5

Dus als de prijs een beetje zakt, dan ram ik net zoveel funds door z'n strot dat hij wel winst moet pakken, in ieder geval dat is mijn theorie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
argon007 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:23:
Wat ik wel jammer vind aan 3commas is dat de statistieken niet altijd representatief zijn. Ik bedoel: ik trade tegenover BTC. Als ik nu mijn grafieken bekijken dan blijft men dit tonen in $

Dit was gisteren/eergisteren nog +$2000 waard terwijl dit nu nog $1510 waard is. De info klopt, maar in feite zou je de mogelijkheid moeten hebben om je BTC waarde te tonen ipv de $ waarde

Mee eens. Je kan wel zien (bij My Deals) wat je totaal aan BTC verdiend hebt, maar het is inderdaad verwarren dat het heen en weer schiet (wat @Remy!!!! ook aangaf).

Misschien een Feature Requestje doen?

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 15:42
Als testje heb ik wat slechte deals die zwaar in de min stonden gecanceld en omgezet naar bitcoins met deze lage koers.Kijken of gokje wat gaat redden van de min waarde :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amargedon
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-09 21:59
Ben.Hahlen schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:19:
[...]

Jij had XVS (tijdelijk) geblacklist toch? Die heeft bij mij best wel wat deals gedaan nog, na die ene gekke.
Daar heb ik overigens $1.01 op gepakt volgens 3C en volgens de Telegram Bot $1.11, maar dat zal met de dalende BTC prijs te maken hebben.
Na die ene XVS deal, zijn er nog 5 deals geweest op XVS die rond de $2 hebben opgebracht.

Verdere observaties:
  • De deal-start conditions ben ik ook tevreden mee, aangezien deals inderdaad redelijk goed lijken te sluiten. De enige die nu nog lang openstaat is AUDIO, sinds gisteren 10:30.
  • Ik heb het aantal deals nu wat naar beneden geschroefd (had ik op 15 gezet), omdat alles naar beneden gegaan is en ik nu allemaal "ERROR: INSUFFICIENT FUNDS" meldingen heb :)
  • Ook ben ik er meer van overtuigd dat je initiële SO minimaal 1,5x je BO moet zijn, omdat dat er voor zorgt dat je én meer winst pakt én je relatief sneller je prijs behaalt die je moet halen.
  • De 1% Price Deviation is ook wel fijn, omdat je dan snel een SO hebt, maar daardoor ook een minder hoge koers daarna nodig hebt. Nadeel is dat je meer SO's nodig hebt om tot de 10% te komen (of een hogere step)
  • Speaking of step: 1,35 "voelt" te hoog, omdat de stappen tussen de SO's heel snel heel groot worden. Ik denk dat ik zelf naar max 1,25 wil, idealiter naar 1,15. Heb aan de sheet een column "Deviation Step" toegevoegd, die dat laat zien.
  • SO Scale op 1,2 werkt goed, wil ik ook graag verhogen, maar ja, die funds die je nodig hebt... :')
  • Ik denk dat BTC trading óók in een bear-market kan werken. Ik weet niet hoe het gaat bij de mensen die nu BUSD traden (@Remy!!!! ?), maar ondanks dat alles daalt, is de BTC-pairing toch "stabieler, vermoed ik
Anyhow, dat dus... Nu eerst eens even wat funds bijharken en bijstorten...
Thanks voor je, weer, uitgebreide reactie!

Ik had XVS tijdelijk erop staan ja, maar er weer uitgehaald omdat het ook juist onderdeel van de test zou moeten zijn. Ik wil niet 'elke keer' handmatig ingrijpen eigenlijk, en jouw ervaring wat dat betreft bevestigd de conditions (gelukkig) wel.
  • Ja, de Audio staat inderdaad lang open :P
  • Ik heb mijn step scale zojuist aangepast van 1.35 naar 1.25. Ben met je eens dat de afstand wat groot is, al moet ik zeggen dat momenteel een aantal deals wel 4 van de 5 SO in gebruik hebben.
  • Heb ook mijn inleg aangepast, BO van 0.0002 naar 0.00015 en SO van 0.0002 naar 0.00019 zodat die hoger is. Kan me helemaal vinden in wat jij zegt; ik had ze gelijk staan en dat is denk ik toch minder handig
  • Ideaal gezien zou ik toch van 5 naar 6 SO dan willen om het risico meer af te dekken. Ik heb daarom het aantal deals teruggezet van 13 naar 11 zodat die ruimte ontstaat en dus het aantal SO verhoogd naar 6.
Nu eerst maar eens zien dat de huidige deals uit het rood komen zodat de nieuwe deals hiermee gemaakt gaan worden. De TP heb ik weer even terug naar de 1.0% om de kans iets te vergroten dat deals gesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
Zitten hier nog mensen die op andere Exchanges bots hebben draaien (moet daarvoor niet via 3commas zijn), mag ook een zelfgemaakte zijn bijvoorbeeld :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Amargedon schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:22:
[...]
Thanks voor je, weer, uitgebreide reactie!
Ja, sorry :+
Ik vind het interessante materie én je kan er geld mee verdienen, dus de reacties worden soms wat langer dan de bedoeling is :)
Amargedon schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:22:
Ik had XVS tijdelijk erop staan ja, maar er weer uitgehaald omdat het ook juist onderdeel van de test zou moeten zijn. Ik wil niet 'elke keer' handmatig ingrijpen eigenlijk, en jouw ervaring wat dat betreft bevestigd de conditions (gelukkig) wel.
  • Ja, de Audio staat inderdaad lang open :P
  • Ik heb mijn step scale zojuist aangepast van 1.35 naar 1.25. Ben met je eens dat de afstand wat groot is, al moet ik zeggen dat momenteel een aantal deals wel 4 van de 5 SO in gebruik hebben.
  • Heb ook mijn inleg aangepast, BO van 0.0002 naar 0.00015 en SO van 0.0002 naar 0.00019 zodat die hoger is. Kan me helemaal vinden in wat jij zegt; ik had ze gelijk staan en dat is denk ik toch minder handig
  • Ideaal gezien zou ik toch van 5 naar 6 SO dan willen om het risico meer af te dekken. Ik heb daarom het aantal deals teruggezet van 13 naar 11 zodat die ruimte ontstaat en dus het aantal SO verhoogd naar 6.
Nu eerst maar eens zien dat de huidige deals uit het rood komen zodat de nieuwe deals hiermee gemaakt gaan worden. De TP heb ik weer even terug naar de 1.0% om de kans iets te vergroten dat deals gesloten worden.
Ik heb ook net wat aanpassingen gedaan, want ik red het anders ook niet in deze markt.
De TP op 1% is wel een soort "sweet spot" voor mij. Het klinkt leuker dan 0.5%, met de start conditions red je het ook, en in deze markt is het ook nog goed haalbaar (hoop ik... 8) )
Ik hou vast aan mijn theorie dat de SO 1,5x de BO is, dus mijn BO staat nu op 0.00015 en de SO op 0.00023

...maar nu moet eerst de markt weer wat omhoog, zodat er wat deals geclosed worden...

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:58

nwagenaar

God, root. What's the differen

Vanochtend ging de Telegram group voor 3Commas NL los over XVS trades.

Ook hier heeft ie ze opgepikt met de Bakker Setup (standaard met 3 SO's en ik heb gekozen voor 3 "Simultaneous deals per same pair" ). De trades had alle 3 de SO's geraakt wat resulteerde in -10% bij alle 3 de XVS trades toen ik dat controleerde. Vervolgens ging 3Commas even op zwart... Oops.

Uiteindelijk een 4e SO ingezet, wachten en hopen op profit op den duur. Zie ik uiteindelijk in mijn Telegram mededeling van 3Commas:

code:
1
Binance BUSD Long Bot | Agressive (BUSD_XVS): deal_532438194: Deal completed. Profit:  +1.05513922 BUSD (1.06 $) (2.1% from total volume) 💰💰💰). #profit about 7 hours

Dat keer 3 dus. Wederom werpt geduld hebben toch zijn vruchten af... ;)

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amargedon
Ben.Hahlen schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:09:
[...]

Ja, sorry :+
Ik vind het interessante materie én je kan er geld mee verdienen, dus de reacties worden soms wat langer dan de bedoeling is :)

[...]

Ik heb ook net wat aanpassingen gedaan, want ik red het anders ook niet in deze markt.
De TP op 1% is wel een soort "sweet spot" voor mij. Het klinkt leuker dan 0.5%, met de start conditions red je het ook, en in deze markt is het ook nog goed haalbaar (hoop ik... 8) )
Ik hou vast aan mijn theorie dat de SO 1,5x de BO is, dus mijn BO staat nu op 0.00015 en de SO op 0.00023

...maar nu moet eerst de markt weer wat omhoog, zodat er wat deals geclosed worden...
Haha, ik vind het niet erg hoor! Wat je schrijft, het is leuk en je kunt er wat mee verdienen.

Inderdaad nu even wachten op deals die sluiten. Zie wel hier en daar een stijging, vanmorgen 2 die gesloten zijn dus voor de rest even rustig afwachten. Je 1.5 theorie volg ik, ga ik later nog even naar kijken.

Wat ik me nog even afvraag; waarom zou ik ervoor willen kiezen om van een pair meerdere deals te laten starten? Dan kan ik beter, volgens mij, de BO en SO verhogen en het aantal slots lager houden. Wanneer is deze optie interessant dan (damn, ik mis nog steeds de ''evaluatie na x tijd voor het starten van eenzelfde pair'' :P ) ?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
Sinds gisteren 20uur heb ik 4 paper trade bots gemaakt, op dit moment maak ik gebruik van de variant BOT BUDS 1%. En die lijkt op dit moment het minst te presteren (in de paper trade modus).
Ik zal morgen wel weer een update plaatsen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CcAT-IUaMGzk9UaCbqUuGnKdKtw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/T4gRHLm9Ga3BG0Fi9EafghIE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

@Amargedon

De Bakker setup doet op Aggressive setting nog steeds veel minder deals ten opzichte van bijvoorbeeld ULT, 15, <49.

Praktisch gezien betekent dit dat ie soms uren niets doet, laat staan dat ie meerdere trades opent van diverse pairs, daarbij niet mijn maximaal aantal trades haal terwijl ik ook nog een buffer heb van +/- 30% voor aanvullende SO's terwijl ik wel de funds heb terwijl ik maar één bot kan draaien met mijn gratis account.

Dus ik heb "Simultaneous deals per same pair" gezet op 3. Hiermee start ie dus 3 trades op van dezelfde pair en daarmee zou ik in theorie dus meer profit kunnen halen.

@Remy!!!! zou je ook eens een Papertrail kunnen doen van de Bakker Setup als vergelijkingsmateriaal?

[ Voor 7% gewijzigd door nwagenaar op 19-05-2021 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amargedon
nwagenaar schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:25:
@Amargedon

De Bakker setup doet op Aggressive setting nog steeds veel minder deals ten opzichte van bijvoorbeeld ULT, 15, <49.

Praktisch gezien betekent dit dat ie soms uren niets doet, laat staan dat ie meerdere trades opent van diverse pairs, daarbij niet mijn maximaal aantal trades haal terwijl ik ook nog een buffer heb van +/- 30% voor aanvullende SO's terwijl ik wel de funds heb (ik maar één bot kan draaien met mijn gratis account).

Dus ik heb "Simultaneous deals per same pair" gezet op 3. Hiermee start ie dus 3 trades op van dezelfde pair en daarmee zou ik in theorie dus meer profit kunnen halen.

@Remy!!!! zou je ook eens een Papertrail kunnen doen van de Bakker Setup als vergelijkingsmateriaal?
Ah, heel helder! Ja daarmee vul je de beschikbare slots in. Andere optie is je BO en SO verhogen, maar daarmee stijgt de overhead ook omdat je SO groter wordt en is het voordeliger om er meerdere naast elkaar te hebben.

Duidelijk, thanks!

@Remy!!!! ik ben ook wel benieuwd naar de QFL vergelijking. En om heel eerlijk te zijn ben ik ook wel benieuwd naar hoe een bot met 'mijn' condities daarmee vergelijkt. Vraag me namelijk nog steeds af of ik niet naar een bakker setup toe moet ipv aan mijn eigen instelling(en) vast te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
Ik sta open voor verzoekjes, doe maar even een copy van de bot(s) die je wilt paper traden dan zal ik hem opnemen in m'n overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
Remy!!!! schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:32:
Ik sta open voor verzoekjes, doe maar even een copy van de bot(s) die je wilt paper traden dan zal ik hem opnemen in m'n overzicht.
Toppie!

Mijn bot is nu deze: https://3commas.io/bots/3...ed_show?secret=9cece859f4. Als je die in paper zet dan is dat een basis waar ik graag een 2e copy naast zou willen hebben om te vergelijken, en die 2e copu dan enkel de start conditions aanpassen naar QFL, original, 3.

Dat is een kleine variant op de bakker setup, ik ben vooral benieuwd naar de werking van de conditie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
@nwagenaar en @Amargedon ik heb ze aangemaakt. Ik zal jullie op de hoogte houden.

Ter info, ik heb nu een pro account voor 1 maand, daarna zeg ik hem weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTorquay
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-02-2023
JJ16v schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 07:51:
Tevens zie je nu ook waarom je geen stop-loss moet gebruiken anders was je nu rekt gegaan
En wat ga je doen als dit het begin van de bear markt blijkt te zijn? Ben je bereid om jaren te wachten tot je weer in het groen komt? Met een goed geplaatste stop loss is, indien de markt zo sterk reageert, niks verkeerd. Wel integendeel. Tenzij je veel extra funds en tijd hebt om de dips te blijven opkopen.

Nemo potest nocere meam me invito tactiost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
TomTorquay schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:10:
[...]

En wat ga je doen als dit het begin van de bear markt blijkt te zijn? Ben je bereid om jaren te wachten tot je weer in het groen komt? Met een goed geplaatste stop loss is, indien de markt zo sterk reageert, niks verkeerd. Wel integendeel. Tenzij je veel extra funds en tijd hebt om de dips te blijven opkopen.
Maar hoe ga je het goed instellen dan? Stel je voor dat de bear vandaag/morgen echt begint?
Dan heb je op alle deals een SL van 8% (mag meer/minder, maakt weinig uit), en dan closed de bot jouw deal. Vervolgens maakt hij weer nieuwe deals aan, die dan ook weer een SL gaan triggeren?
Je kan er ook voor kiezen om bij een SL je bot te laten stoppen, maar je andere deals blijven dan nog wel doorlopen. Dus ook daar moet je dan op wachten, of zelf actief op handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
.. en als de bot dan stopt, stop-lossed die dan als nog de trades erna?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
Ja dat zou wel moeten werken, want dat is per deal ingesteld ongeacht of je bot actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ16v
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-08 09:55
TomTorquay schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:10:
[...]

Het gaat er vooral om dat je zelf de controle hebt ipv dat ze in de nacht ineens allemaal geclosed zijn en je dus een boel kwijt bent.
Als het goed is zijn er meer plotselinge dips dan dat er bear market beginnen zijn :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomTorquay
Remy!!!! schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:14:
Maar hoe ga je het goed instellen dan? Stel je voor dat de bear vandaag/morgen echt begint?
Dat hangt er van af wat voor bot je gebruikt. Ikzelf hanteer een stop loss van 2,75% en geen safety orders, al speel ik wel met het idee om die te gebruiken. Resultaat vandaag en gisteren: +3%. Ik moet er wel bij zeggen dat mijn bot bizar genoeg beter presteert in een dumpende markt dan in een neutrale of stijgende markt.
Remy!!!! schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:14:
Dan heb je op alle deals een SL van 8% (mag meer/minder, maakt weinig uit), en dan closed de bot jouw deal. Vervolgens maakt hij weer nieuwe deals aan, die dan ook weer een SL gaan triggeren?
Dat wil je inderdaad niet hebben, dan zou geld wegsmijten zijn.
Remy!!!! schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:14:Je kan er ook voor kiezen om bij een SL je bot te laten stoppen, maar je andere deals blijven dan nog wel doorlopen. Dus ook daar moet je dan op wachten, of zelf actief op handelen.
Ja, dat is het grote probleem van een DCA-bot die in 500 verschillende paren handelt. Ik handel alleen in BTC vs BUSD. DCA-bots presteren beter in een bull market dan mijn bot, maar in een bear market zijn ze vrijwel waardeloos. Tenzij je zelf ingrijpt wanneer BTC besluit stevig te crashen. Beetje TA-kennis is dan wel vereist. Of tenzij je het in Tradingview scripting voor elkaar weet te krijgen dat je al je openstaande deals verkoopt als x pairs hun stop loss is afgegaan, desnoods enkel de deals die op dat moment in het rood staan. Waarna je de bot even laat afkoelen. Maar als je een stop loss op maar liefst 8% hebt staan, ja, dan heeft het sowieso weinig zin om uit te stappen. Hoger dan 3% zou ik m'n stop loss nooit zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amargedon
TomTorquay schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:30:
[...]

Dat hangt er van af wat voor bot je gebruikt. Ikzelf hanteer een stop loss van 2,75% en geen safety orders, al speel ik wel met het idee om die te gebruiken. Resultaat vandaag en gisteren: +3%. Ik moet er wel bij zeggen dat mijn bot bizar genoeg beter presteert in een dumpende markt dan in een neutrale of stijgende markt.

[...]
Dat wil je inderdaad niet hebben, dan zou geld wegsmijten zijn.

[...]
Ja, dat is het grote probleem van een DCA-bot die in 500 verschillende paren handelt. Ik handel alleen in BTC vs BUSD. DCA-bots presteren beter in een bull market dan mijn bot, maar in een bear market zijn ze vrijwel waardeloos. Tenzij je zelf ingrijpt wanneer BTC besluit stevig te crashen. Beetje TA-kennis is dan wel vereist. Of tenzij je het in Tradingview scripting voor elkaar weet te krijgen dat je al je openstaande deals verkoopt als x pairs hun stop loss is afgegaan, desnoods enkel de deals die op dat moment in het rood staan. Waarna je de bot even laat afkoelen. Maar als je een stop loss op maar liefst 8% hebt staan, ja, dan heeft het sowieso weinig zin om uit te stappen. Hoger dan 3% zou ik m'n stop loss nooit zetten.
Dat is geen verkeerd resultaat. Heb je een link naar je bot, of welke condities/instellingen gebruik je verder? Al voelt voor mij het niet hebben van SO niet heel fijn aan.

En toen alles flink in het rood :P Iemand al in paniek? Goede moment om geduld te oefenen en weer rustig aan te kijken. En anders is morgen een nieuwe dag waar het er weer heel anders uit kan zien.

[ Voor 8% gewijzigd door Amargedon op 19-05-2021 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTorquay
JJ16v schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:23:
Als het goed is zijn er meer plotselinge dips dan dat er bear market beginnen zijn :p
Klopt helemaal. Maar als je jouw techniek hanteert in een beginnende bear market, dan ga je helemaal REKT. Opnieuw, tenzij je veel extra fondsen hebt of erg lang wilt wachten. Enfin, just my 6 cents guys ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-09 18:19
Amargedon schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:34:
[...]
En toen alles flink in het rood :P Iemand al in paniek? Goede moment om geduld te oefenen en weer rustig aan te kijken. En anders is morgen een nieuwe dag waar het er weer heel anders uit kan zien.
Mijn bot zit vast. Alle deals staan flink in het rood. Alle SO's zijn op....
Paniek is wellicht een groot woord, maar ik maak me wel wat zorgen :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:08
GarBaGe schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:37:
[...]

Mijn bot zit vast. Alle deals staan flink in het rood. Alle SO's zijn op....
Paniek is wellicht een groot woord, maar ik maak me wel wat zorgen :)
Same hier. Maar wel logisch dus ik maar me nog geen zorgen. Het zou jammer zijn als de bearmarket begint want begon net lol in de bot te krijgen. En dan moet ik wel heel veel bijstorten wil ie weer gaan lopen. Ik ga maar eens een dagje op m'n handen zitten :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
Bear market wel mooie test of bots met max SO zich aan de "Max amount for bot usage" houden :)
Pffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
Ik ga eens een aantal Single BTC/BUSD bots aanmaken in paper trade, eens kijken of we die leuk werkend krijgen.
Iemand tips qua instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
Hi Remy,

ULT-7-14-28 15 43 <-- more resticted?
ULT-7-14-28 15 60
QFL Original 4 <-- more resticted?
QFL Original 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-09 18:19
Petertje750 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:01:
Hi Remy,

ULT-7-14-28 15 43 <-- more resticted?
ULT-7-14-28 15 60
QFL Original 4 <-- more resticted?
QFL Original 3
Ik gebruik nu ULT en RSI als signalen.
Wat is QFL voor signaal?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
GarBaGe schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:03:
[...]

Ik gebruik nu ULT en RSI als signalen.
Wat is QFL voor signaal?
Je kunt het volgende even als startpunt gebruiken om daar meer over te lezen: https://help.3commas.io/en/articles/3108941-what-s-qfl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TomTorquay
Remy!!!! schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:52:
Ik ga eens een aantal Single BTC/BUSD bots aanmaken in paper trade, eens kijken of we die leuk werkend krijgen.
Iemand tips qua instellingen?
ULT en RSI moet wel iets kunnen opleveren, ik gebruik echter extra indicatoren op Tradingview. Sowieso werken op de 1m chart, anders krijg je veel te weinig trades.
Dat is geen verkeerd resultaat. Heb je een link naar je bot, of welke condities/instellingen gebruik je verder? Al voelt voor mij het niet hebben van SO niet heel fijn aan.
Mijn botje is een work in progress. SO zit wel in de pijplijn, ben nog aan het bekijken hoe ik het juist ga aanpakken. Mijn bot is gelinkt aan mijn Tradingview-account. De bot krijgt een signaal toegestuurd eens 'mijn' indicatoren op Tradingview zeggen dat het inkoopmoment daar is. Linken naar mijn bot ga ik niet doen - sorry maar er zitten weken werk in, dat ga ik niet zomaar op een forum gooien - maar ik wil wel meegeven welke indicatoren ik op Tradingview gebruik: MA's, ROC, wavetrend en MFI. En zoals gezegd, ik ben nog in de testfase, goed mogelijk dat de bot volgende maand opeens bedroevend slecht begint te presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
TomTorquay schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:10:
[...]

ULT en RSI moet wel iets kunnen opleveren, ik gebruik echter extra indicatoren op Tradingview. Sowieso werken op de 1m chart, anders krijg je veel te weinig trades.
Ik zal eens kijken, waar heb jij je TP op staan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TomTorquay
Remy!!!! schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:14:
Ik zal eens kijken, waar heb jij je TP op staan?
Op 1,5%. Maar dat zal bij jou anders moeten zijn, gezien de andere instapmomenten.

Heb je een Tradingview account? Je kan daar vrij eenvoudig je strategie eens laten testen op de voorbije 10.000 candles. Weet je meteen wat een goede TP zou kunnen zijn. RSI en ULT zijn ook vrij beschikbaar op Tradingview, dus het is nagenoeg copy+paste en dan even de strategie testen. Wel een absoluut basisniveau aan programmeerskills vereist, maar echt basisniveau. Als zelfs ik het kan, dan kan iedereen het :)

Zomaar even het eerste youtube filmpje dat ik hierover tegenkwam:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
[...]

Paniek? Nee, hoezo? Zie gewoon rustig al mijn geld verdampen, daar is toch geen paniek voor nodig :+

....ik moet alleen even de "insufficient funds" errors gaan uitzetten in Telegram, anders wordt ik helemaal gek :')

Hoe werkt dat Paper Traden eigenlijk? Is dat representatief voor het "echte" traden?
Werkt dat bv met de "echte" koersen? In mijn hoofd was dat niet zo, vandaar dat ik er niet echt naar gekeken heb :)
Maar ik kan het natuurlijk fout hebben.

argon007 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:23:

Bij toeval ben ik deze tegen gekomen: Klik op "My Dashboard". Daar is een grafiekje met verloop van waarde in USD en BTC. Als je daar op "View" klikt (het oog-icoontje) en je scrollt wat naar beneden, zie je een wat uitgebreider overview.
subwaysurfer schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:40:
[...]

Same hier. Maar wel logisch dus ik maar me nog geen zorgen. Het zou jammer zijn als de bearmarket begint want begon net lol in de bot te krijgen. En dan moet ik wel heel veel bijstorten wil ie weer gaan lopen. Ik ga maar eens een dagje op m'n handen zitten :|
Maar het voordeel van bijstorten in de bear: meer BTC voor je geld :+

Blog

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
Paper traden maakt naar mijn weten gebruik van de normale koersen, dus het is wel representatief. Het enige nadeel is, ik heb de bots gisteren/vandaag gestart. Dus daar loopt alles nog wel redelijk. Als ik ze een dag of 2 eerder had gestart dan was het mogelijk een ander verhaal geworden.

En hier is het ook een rode dag, mocht de bull voorbij zijn dan waren het een paar erg leerzame weken met betrekking tot de bot. En dan wordt het iedere maand BTC kopen voor weinig, en als de markt weer een beetje aantrekt dan gaat de bot weer aan met de opgebouwde ervaring van nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
Het gaat hard nu... ! :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aequitas258
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-09 15:11
Met zulke correcties mag je wel 30-40% daling afdekken met SO's echter om dat effectief te doen zonder dat je trade heel lang tussen SO's blijft hangen moet je mijn inziens toch aardig wat SO's hebben en het daarbij behorende kapitaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
Aequitas258 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:43:
Met zulke correcties mag je wel 30-40% daling afdekken met SO's echter om dat effectief te doen zonder dat je trade heel lang tussen SO's blijft hangen moet je mijn inziens toch aardig wat SO's hebben en het daarbij behorende kapitaal.
Voor de volgende keer zal ik het wel hier mee testen :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6PvW9iil64B1R1TVjq1d2UOlRzc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jNPMZnl1c8lWALyqErrHph1z.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amargedon
Aequitas258 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:43:
Dat lijkt mij (bijna) niet te doen, eigenlijk. De dip van nu is ook echt wel een forse, al is het precies wel wat er natuurlijk geldt als risico.
TomTorquay schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:10:
[...]

[...]
Mijn botje is een work in progress. SO zit wel in de pijplijn, ben nog aan het bekijken hoe ik het juist ga aanpakken. Mijn bot is gelinkt aan mijn Tradingview-account. De bot krijgt een signaal toegestuurd eens 'mijn' indicatoren op Tradingview zeggen dat het inkoopmoment daar is. Linken naar mijn bot ga ik niet doen - sorry maar er zitten weken werk in, dat ga ik niet zomaar op een forum gooien - maar ik wil wel meegeven welke indicatoren ik op Tradingview gebruik: MA's, ROC, wavetrend en MFI. En zoals gezegd, ik ben nog in de testfase, goed mogelijk dat de bot volgende maand opeens bedroevend slecht begint te presteren.
Ah, via de TradingView extern. Begrijp dat je dit dan niet zo wilt delen gezien het werk wat erin zit, maar wel goed om even te weten dat er via die kant nog meer mogelijk is dan de 'basale' instellingen op 3commas.
Ben.Hahlen schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:25:
[...]

Paniek? Nee, hoezo? Zie gewoon rustig al mijn geld verdampen, daar is toch geen paniek voor nodig :+

[...]

Maar het voordeel van bijstorten in de bear: meer BTC voor je geld :+
Haha :+ 8)

Yep, is alleen de vraag wanneer bij te storen ;) Eerst maar eens even de dag uitzitten, kijken hoe een en ander verder gaat verlopen. Vandaag gaat geen topdag worden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aequitas258
Remy!!!! schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:50:
[...]

[Afbeelding]
Haha... volgens mij heeft mr. Musk zelfs niet zoveel geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Remy!!!! schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:50:
[...]

[Afbeelding]
Ik zie niks geks...

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
Kan ik geld van m'n papertrade account overzetten naar m'n real account? Dan heb ik weinig verlies, en nog een beetje een groene dag... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcello14
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-09 15:44
Remy!!!! schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:00:
Kan ik geld van m'n papertrade account overzetten naar m'n real account? Dan heb ik weinig verlies, en nog een beetje een groene dag... :')
Damn, alles dik in het rood nu hier en alle SO's vol.

toch nog 1,24 dollar verdient vandaag :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
Ik zat vanmorgen nog te kijken, als we alle openstaande deal sellen at market price, dan zouden we $800 verlies pakken.
15min geleden was dat $1700, en nu $1875.
Waar kan ik mij aanmelden voor de voedselbank? :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 14:45

AndereKoekoek

Ping! Pong?

1 voordeel voor de BTC mensen.. Bijvoorbeeld voor ADA:

BTC / ADA is maar -6,44%

BUSD / ADA zit op -20%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aequitas258
Active deals reserve in een paar uur van $5 naar $200... gaat lekker zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aequitas258
AndereKoekoek schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:12:
1 voordeel voor de BTC mensen.. Bijvoorbeeld voor ADA:

BTC / ADA is maar -6,44%

BUSD / ADA zit op -20%
Was dat maar voor alle BTC pairs zo :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FU-STSeTPfOcwvLhed1xiEzxeg0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tjjenLwAAlyb3ahNLqYKEumT.png?f=fotoalbum_large

Safety orders gingen maar tot 25%... zal dus 50% naar beneden geknald zijn.

edit: De grafiek van dit pair er even bijgevoegd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sDd-GQQPxjEL4XP9EJb2uzsXayg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7F6PDBqwLFw1lWhdiO8ucNLA.png?f=user_large

[ Voor 21% gewijzigd door Aequitas258 op 19-05-2021 15:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
Ik ga nu in ieder geval niets sellen, mocht de bear echt zijn begonnen dan laat ik het wel staan, want veel meer verlies dan dit zou het wel niet worden.

Morgen lach ik deze post waarschijnlijk nog wel uit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amargedon
Remy!!!! schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:15:
Ik ga nu in ieder geval niets sellen, mocht de bear echt zijn begonnen dan laat ik het wel staan, want veel meer verlies dan dit zou het wel niet worden.

Morgen lach ik deze post waarschijnlijk nog wel uit...
Wie weet valt het mee. Nu schiet alles onderuit, morgen weten we alweer een stukje meer. Zien we ook even hoe het de rest van de dag gegaan is. Tegen die tijd maar verder bepalen.

Voor nu lekker andere dingen gaan doen, de hele tijd naar dat grafiekje kijken gaat het er niet beter op maken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeph
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 22:07
Ik ben blij dat ik vannacht een paar bots aan had die alleen maar op nuttige coins konden kopen, ondanks de "crash" heb ik coins die ik eventueel wel wil houden.

Jammer dat de bots nu wel vast staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Same here :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
Bijna hetzelfde, ik heb nog 3 coins (Cake, ICP, NMR) waarbij het nog even afwachten wordt of dat in de toekomst nog nuttig/waardevol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Ja, ik dus niet :')
ETH, BCH en BNB zijn nog wel nuttig. De rest van wat ik heb openstaan... Mwa...

Van de andere kant: ETH en BNB zijn alweer aan het bouncen en staan onder de 10% verlies nu, dus dat valt weer mee.

...de rest staat op +20% verlies, maar dat terzijde :')

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcello14
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-09 15:44
Lijkt erop dat binance ook wat last begint te krijgen nu...

" Dear Traders, we have been made aware that the Binance and Binance Futures API are having issues. Please monitor your trades directly on the exchange for the time being. Thank you for your understanding! "

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Overigens:
Volgens de statistieken op Binance:
BTC/BUSD - -14.72%
BNB/BUSD - -27.68%
BNB/BTC - -15.45%
ETH/BUSD - -26.59%
ETH/BTC - -12.47%

Stel dat de BUSD pairs met een gelijk percentage als BTC/BUSD waren gezakt, dan hadden de BTC pairs bijna geen drop gezien.
...in theorie

Blog

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• argon007
Today Profit: 246.85 $

Nu zit er ook wel nog wat geld in alle andere trades. Nog niet alle (4) SO's werden gehit op bepaalde coins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeph
argon007 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 16:04:
Today Profit: 246.85 $

Nu zit er ook wel nog wat geld in alle andere trades. Nog niet alle (4) SO's werden gehit op bepaalde coins.
Hoe dan? Krijg jij bericht van iemand die het draaien van de tandwielen van de markt bepaald? :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• argon007
Neen, zoals reeds aangehaald:
- genoeg SO's met een grote afstand van elkaar

Mijn trades duren wat langer, maar ik zit wel 'altijd' safe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeph
Wat voor afstand heb jij tussen je So's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Kak, en dan kom je erachter dat er nog een stelletje deals open stonden met een stoploss, die nu een dik verlies automatisch pakken allemaal tegelijk :( Daar gaat de week winst...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• argon007
Take Profit: 3.0%
BO: 0.001 BTC
SO: 0.002 BTC
Price deviation to open safety orders (% from initial order): 5.0%
Safety order volume scale: 2.0
Safety order step scale: 1.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeph
argon007 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 16:25:
Take Profit: 3.0%
BO: 0.001 BTC
SO: 0.002 BTC
Price deviation to open safety orders (% from initial order): 5.0%
Safety order volume scale: 2.0
Safety order step scale: 1.4
Interessant, Ik heb het veel strakker staan, dit kost mij in deze situatie dus best wel een hoop. Tijd om te testen!

Edit: is 3commas aan het sterven? :(

[ Voor 4% gewijzigd door Zeph op 19-05-2021 16:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amargedon
@Ben.Hahlen Dit is een moment om even na te denken ;) De SO van @argon007 zoals hierboven staat, staat veel groter maar dekt daardoor deze inzakking wel beter af. Onze SO staat vrij beperkt en dat helpt bij een lagere inzakking...maar niet zoals die van vandaag :P

What o what to do. Of is het toch zaak de SO breder te maken en de inleg te verhogen (wat we met de huidige instellingen gewoon kunnen, maar dan wordt het zaak de condities nog strakker te zetten zodat je deals pakt die kort duren).

Jouw gedachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aequitas258
@argon007 had jij niet in het verleden hulp gevraagd met een Java trading bot ?

En volgens mij staat mij ook bij dat jij betaald voor bepaalde Telegram groepen met trade signals?

Op basis van welke handelt je huidige bot nu?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
Even een tussenstand van de paperbots, de 'Bakker Conservative' van @nwagenaar doet het erg goed! In de korte tijd heeft ie in verhouding al meer winst gemaakt dan mijn bot varianten.
Dus zojuist m'n oude bot stop gezet, en de Bakker Conservative bot overgenomen en gestart.
En hij is al met z'n eerste en enige deal bezig, maar dat gaat al lekker! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2DX6z5U1y-IF7kQ8p-jp2nf7eTk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FbnCJdsLrjOhFl6eVXrddjca.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_tcSN1hhb_AltxmhVCQv63jB_ds=/x800/filters:strip_exif()/f/image/W1Va0gy4GGBx6kgLmJucHKo8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
Ik zie geen aanpassing van de default bakker setup met die van de conversative nwagenaar, mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
Heeft Binance/3Commas nog steeds issues? Heb BTC aangevuld, maar dat is in 3Commas nog niet zichtbaar?
Remy!!!! schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 17:18:
Even een tussenstand van de paperbots, de 'Bakker Conservative' van @nwagenaar doet het erg goed! In de korte tijd heeft ie in verhouding al meer winst gemaakt dan mijn bot varianten.
Dus zojuist m'n oude bot stop gezet, en de Bakker Conservative bot overgenomen en gestart.
En hij is al met z'n eerste en enige deal bezig, maar dat gaat al lekker! _/-\o_

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hmm, de Bakker Aggressive doet het ook niet verkeerd. Ergens begint zich toch iets bij mij af te vragen of ik daar niet gewoon heen moet. Less is more, zeg maar.

[ Voor 84% gewijzigd door Amargedon op 19-05-2021 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:38
Hier alles ook dik rood... leuk dagje zo

SO's hebben iets geholpen, zie ook dat ze netjes in wat flinke dips gekocht zijn, niet genoeg om uiteindelijk alweer winst te pakken, maar genoeg om gemiddelde waarde goed omlaag te trekken en hopelijk snel weer iets van winst te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
Amargedon schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 17:32:
Heeft Binance/3Commas nog steeds issues? Heb BTC aangevuld, maar dat is in 3Commas nog niet zichtbaar?
Ah, refresh van de exchange heeft geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:09
Met GSMG gaat hij vandaag ook lekker :):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HfVcysgSzXpg-qWF9_7HWPL2Z_8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/81BJbJM1uXTqQSAyQdGxFSKQ.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_4h1cFYiHDX2w8w8A-1LWZW3rBc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AOQfpT1FRXodfS2Dxb24oyAV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
Amargedon schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 17:32:
Ja ze hebben nog wat netwerkproblemen want m’n deal bleef hangen, maar wel op een positieve manier.
Jarvis (BTC_ADA): deal_534060027: Deal completed. Profit: +0.95000000 ADA +0.00011322 BTC (5.8 $) (7.63% from total volume) 💰💰💰). #profit 43 minutes
Petertje750 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 17:29:
Ik zie geen aanpassing van de default bakker setup met die van de conversative nwagenaar, mis ik iets?
Ik heb hem helemaal overgenomen zonder aanpassingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amargedon
Remy!!!! schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 17:52:
[...]

Ja ze hebben nog wat netwerkproblemen want m’n deal bleef hangen, maar wel op een positieve manier.

[...]

[...]

Ik heb hem helemaal overgenomen zonder aanpassingen.
Die bakker aggressive staat op 4 denk ik bij de conditions? Wil je daar nog eens een kopie van maken met 3? Ben benieuwd hoeveel effect dat heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeph
Lekker, toch maar eens kijken hoe ik een bot instel op GSMG!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
Amargedon schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 17:53:
[...]
Die bakker aggressive staat op 4 denk ik bij de conditions? Wil je daar nog eens een kopie van maken met 3? Ben benieuwd hoeveel effect dat heeft.
Hij is aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L7LYNX
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:19
Ik heb vanochtend het ook maar eens gewaagd een bot aan te maken. Hiervoor heb ik die van Remy!!!! wat aangepast voor een kleinere portefeuille.

Dit verliep enkele uren zeer goed maar nu staan al 2u lang al mijn trades vast ver boven hun TP prijs.
Is dit omdat de bot denkt dat het gaat blijven stijgen (voor zover ik zie wordt er niet meer voldaan aan mijn startconditie) of is er toch iets mis en kan ik de deals best sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeph
L7LYNX schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:35:
Ik heb vanochtend het ook maar eens gewaagd een bot aan te maken. Hiervoor heb ik die van Remy!!!! wat aangepast voor een kleinere portefeuille.

Dit verliep enkele uren zeer goed maar nu staan al 2u lang al mijn trades vast ver boven hun TP prijs.
Is dit omdat de bot denkt dat het gaat blijven stijgen (voor zover ik zie wordt er niet meer voldaan aan mijn startconditie) of is er toch iets mis en kan ik de deals best sluiten?
Vast met winst? Probeer de deals in het overzicht even te refreshen? Desnoods sell at market price (als je winst hebt). Er waren eerder vandaag wat issues, het lijkt nu al wat beter te gaan maar nog niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L7LYNX
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:19
Zeph schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:36:
[...]

Vast met winst? Probeer de deals in het overzicht even te refreshen? Desnoods sell at market price (als je winst hebt). Er waren eerder vandaag wat issues, het lijkt nu al wat beter te gaan maar nog niet helemaal.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rx8qtHI_Jz1bf-f678HUQT0wqhI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yCPMH5zj9nzLkbvTnqoc5ns6.png?f=fotoalbum_large

Staan allemaal op +0.60% in de overview (ook na een refresh en op binance staan de coins nog) terwijl de koers van de deals in realiteit al veel hoger staan. (Bijv. FRONT stond even op 1.65) Lijkt me dus inderdaad iets mis.

Zullen maar niet klagen met wat extra profit zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeph
Tja, lastig, maar dit is wel wat er eerder vandaag bij mij ook gebeurde. Na een tijdje was het voorbij en ik heb er nu geen last van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Amargedon schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 16:51:
@Ben.Hahlen Dit is een moment om even na te denken ;) De SO van @argon007 zoals hierboven staat, staat veel groter maar dekt daardoor deze inzakking wel beter af. Onze SO staat vrij beperkt en dat helpt bij een lagere inzakking...maar niet zoals die van vandaag :P

What o what to do. Of is het toch zaak de SO breder te maken en de inleg te verhogen (wat we met de huidige instellingen gewoon kunnen, maar dan wordt het zaak de condities nog strakker te zetten zodat je deals pakt die kort duren).

Jouw gedachten?
Hmmm... Goed punt.
Met de setup van @argon007 dek je in 5 stappen ~54% af.
Denk dat er een soort middenweg moet zijn, maar daarvoor moet ik even met wat cijfertjes gaan spelen, maar niet vanavond! :)
Ga er morgenochtend even naar kijken :)

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomTorquay
Ben.Hahlen schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:47:
Overigens:
Volgens de statistieken op Binance:
BTC/BUSD - -14.72%
BNB/BUSD - -27.68%
BNB/BTC - -15.45%
ETH/BUSD - -26.59%
ETH/BTC - -12.47%

Stel dat de BUSD pairs met een gelijk percentage als BTC/BUSD waren gezakt, dan hadden de BTC pairs bijna geen drop gezien.
...in theorie
Wacht, mis ik iets? Dat is toch gigantisch logisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blender_01
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 05-03 00:51
En dat was dus ook de reden dat ik overgestapt was naar BTC pairs.
Maar dat mocht ook niet baten.

20 deals, 4 rond -10%, 16 deals op meer dan 20% (tot 37%) verlies.
Funds zijn op na 16 deals met 4 SO's,
Dus 4 deals niet volledige 4 SO's gekregen.

Zal wel wat tijd overheen gaan, voordat mijn bot weer gaat werken.

Enige troost is: als ik in BUSD had getradet had het er nog slechter uitgezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeph
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0hRn4nnJC65Z6lC0tx7ihxLdRyA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ywrGPrHVtypmGZK49GIsSHJj.png?f=fotoalbum_large

Op mijn paper account een botje gemaakt... Hoe volatiel wil je het hebben 8)7

Tijden kloppen niet moet allemaal een uur of 4 later zijn. En de bot werkt met bedragen die ik zelf ook zou gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door Zeph op 19-05-2021 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
beetje off-topic, maar toch !
https://boards.4channel.o...for-those-of-you-that-are

Crazy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeph
Dus vannacht de botjes maar uitzetten? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
why? De dump is er geweest ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeph
Oh, dat was gisteren al gepost! Bah, het klopte dus ook nog, moet je nagaan hoe ziek de wereld in elkaar zit als dit een opgezet plan was?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amargedon
Ben.Hahlen schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:14:
[...]

Hmmm... Goed punt.
Met de setup van @argon007 dek je in 5 stappen ~54% af.
Denk dat er een soort middenweg moet zijn, maar daarvoor moet ik even met wat cijfertjes gaan spelen, maar niet vanavond! :)
Ga er morgenochtend even naar kijken :)
Nee, vandaag is wel genoeg geweest :D

Mijn conclusie na vanavond nog wat cijfers en grafieken bekeken te hebben; dit was met de conditions niet te voorkomen geweest. Tenzij je >2h gemiddelden gaat gebruiken of iets dergelijks, maar dat is het ook niet helemaal. De 'oplossing' ligt mijn inziens dus in de richting van de SO en dat is ook een goede leer/les hieruit.

Dat zorgt bij mij voor de gedachte dat via de SO de winst opkrikken zoals ik deed...wel werkte, maar niet het handigste is. Sterkt mijn overtuiging dat de SO breder zou moeten staan, en je via een hogere inleg een hogere winst realiseert.

Als ik dat zo schrijf, en ook nog eens naar de bot van @argon007 kijk denk ik een beetje 'ja duh' en 'dat klinkt wel logisch, maar waarom nu pas' 8)7 En toch is het zelf ervaren, en de scale van de dip van vandaag misschien wel even nodig geweest om dat te beseffen. Want immers...met de bewegingen van de afgelopen twee a drie weken ging het toch best aardig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• argon007
Beste dag sinds lang:
https://cdn.discordapp.co...0801382342677/unknown.png

mag ik nog wat opscheppen met een andere bots die ik ook heb draaien?
Ik heb de CSV van Binance omgezet in een Excel file om dan manueel te berekenen wat voor winst ik had, het ging namelijk over nogal wat trades...
spoiler: Binance ETF Market:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/654236086838755340/844671255603970048/unknown.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeph
argon007 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 22:26:
Beste dag sinds lang:

Ik heb de CSV van Binance omgezet in een Excel file om dan manueel te berekenen wat voor winst ik had, het ging namelijk over nogal wat trades...
Mooie lijst! Die ETF market snap ik zelf niet zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

argon007 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 22:26:
Beste dag sinds lang:

Staan die ETF's bij Binance niet allemaal vast? Ik kon ze langere tijd niet kopen of verkopen.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
Klopt, stonden enkele uren suspended. Vandaar mijn laatste 4 verliezen 😞.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
TomTorquay schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:52:
[...]

Wacht, mis ik iets? Dat is toch gigantisch logisch?
Ja, dat klopt, maar ik dacht, ik gooi hem er nog even in :)
Meer ook voor mijn eigen "gemoedsrust".

...wat niet wegneemt dat ik het bizar blijf vinden dat als BTC dropt alles harder mee dropt... Maar goed, diamond hands en HODL ofzo, toch? :)
Amargedon schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 22:08:
[...]

Nee, vandaag is wel genoeg geweest :D

Mijn conclusie na vanavond nog wat cijfers en grafieken bekeken te hebben; dit was met de conditions niet te voorkomen geweest. Tenzij je >2h gemiddelden gaat gebruiken of iets dergelijks, maar dat is het ook niet helemaal. De 'oplossing' ligt mijn inziens dus in de richting van de SO en dat is ook een goede leer/les hieruit.

Dat zorgt bij mij voor de gedachte dat via de SO de winst opkrikken zoals ik deed...wel werkte, maar niet het handigste is. Sterkt mijn overtuiging dat de SO breder zou moeten staan, en je via een hogere inleg een hogere winst realiseert.

Als ik dat zo schrijf, en ook nog eens naar de bot van @argon007 kijk denk ik een beetje 'ja duh' en 'dat klinkt wel logisch, maar waarom nu pas' 8)7 En toch is het zelf ervaren, en de scale van de dip van vandaag misschien wel even nodig geweest om dat te beseffen. Want immers...met de bewegingen van de afgelopen twee a drie weken ging het toch best aardig.
Nee, ik denk dat je zo'n dump inderdaad (bijna) niet kan voorspellen.

SO's zijn hier inderdaad de oplossing, of in ieder geval een gedeelte er van. Ik zie een SO ook niet als een methode om de winst op te krikken, maar echt om de drop te vangen en weer sneller je winst te pakken.
Je winst blijft natuurlijk het % dat je er in hebt gestopt, maar wordt in BTC (of $) wel hoger natuurlijk.

De bot van mijn broer heeft overigens gewoon doorgedraaid: https://3commas.io/bots/4...ed_show?secret=79dab10491
Die heeft dus gisteren gewoon nog winst gepakt |:(

Goed, even met de sheet aan het spelen geweest.
Ik heb de cijfers van @argon007 als basis genomen. E.e.a. is afhankelijk van hoeveel Safety Trades hij heeft staan, maar ik ga voor het gemak van 5 safety trades uit.
Met 5 safety trades dek je dan een loss van 54% af.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dXK3VLRYOeynfoGgY_wW5YsXS00=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lKfDOUM6DjkQ6JP8zge5aGYf.png?f=fotoalbum_large

Stel dat wij ook in 5 stappen naar de 50% komen, maar wel met een lager initiële stap, dan kom ik op iets dergelijks uit:
[list]
• Price Deviation % - 2,5%
• SO Scale - 2
• SO Step - 1,75%
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/00UBbW2aHc4gT5e6mT6EnDmMpvc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UEkuGmSt2ZwTbJV4lsIMSf8u.png?f=fotoalbum_large

Dit is wel met een SO Scale van 2, wat betekent dat je benodigde funds heel hard toenemen.
Tevens zit je nog steeds dat op stap 5 je een required change nodig hebt van 25% om weer winst te maken, maar dat is nog steeds "maar" de helft van de drop.

Die "Bakker" bots bij @Remy!!!! gaan ook wel lekker! Waar komen die vandaan en wat is het idee er achter? Kan alleen maar filmpjes vinden, maar als iemand een write-up heeft?

Al mijn trades staan nog dieprood overigens...
ETH/BTC staat op -10% en dat is de beste, de volgende is -16% en dan is de rest op -18% t/m -28% :/
Momenteel ook niet de funds om bij te storten om iets te mitigeren, dus nu denken... Wat te doen...

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amargedon
Vandaag een drukke werkdag dus even geen inhoudelijke reactie. Om op het laatste te reageren, ik zou vasthouden en even zien hoe het de komende dagen gaat verlopen. Dat is wat ik doe in ieder geval, want net zo diep in het rood ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
Die Bakker bots gaan inderdaad best lekker, ik zal vanmiddag even een update posten qua winst e.d.

Hier ook erg veel in het rood, gelukkig heb ik 1 bakker bot met 2 deals draaien die nog iets doet, de rest staat allemaal ver in het rood.
Ik heb 2 kanshebbers die hopelijk vandaag richting groen gaan, en die ga ik dan mooi gebruiken om de andere deals aan te vullen met funds, in de hoop dat ik die dan wat eerder met winst kan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
Ik heb maar 1 bot en twijfel of ik (weer) m'n verlies niet gewoon moet nemen zodat ie weer gaat lopen. Het is alleen de vraag of BTC niet nog een keer de boel naar beneden trekt. Ach, ik denk dat ik maar een paar dagen moet wachten tot er weer iets van stabiliteit is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

@Remy!!!! de trades vanuit mijn Bakker bot trekken bij mij nu bij en ik heb alweer enkele BTC trades met 2% profit afgesloten. Neemt niet weg dat een gedeelte van mijn winst voornamelijk is gekomen doordat ik extra BTC heb gekocht op (nagenoeg) de uiterste dip :+

@subwaysurfer ik zou alleen de bot even uitschakelen en het gewoon door laten lopen (enkele trades die vanochtend op -10% stonden, staan bij mij nu op -2%) en om een extra buffer op te bouwen voor aanvullende SO's of Add Funds.

Mocht je ook daadwerkelijk maar 70%/75% van je budget hebben gebruikt, je kunt middels Add Funds het gemiddelde van je trades naar beneden kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
nwagenaar schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:20:
@subwaysurfer ik zou alleen de bot even uitschakelen en het gewoon door laten lopen (enkele trades die vanochtend op -10% stonden, staan bij mij nu op -2%) en om een extra buffer op te bouwen voor aanvullende SO's of Add Funds.

Mocht je ook daadwerkelijk maar 70%/75% van je budget hebben gebruikt, je kunt middels Add Funds het gemiddelde van je trades naar beneden kunnen halen.
Dat klinkt logisch, dankje. Ga ik het zo doen en kijk ik eind van de dag wel even of het al zin heeft hier en daar een Add Fund te doen. Thanks!
Pagina: 1 ... 10 ... 30 Laatste