Ja, dat klopt, maar ik dacht, ik gooi hem er nog even in

Meer ook voor mijn eigen "gemoedsrust".
...wat niet wegneemt dat ik het bizar blijf vinden dat als BTC dropt
alles harder mee dropt... Maar goed, diamond hands en HODL ofzo, toch?

Amargedon schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 22:08:
[...]
Nee, vandaag is wel genoeg geweest
Mijn conclusie na vanavond nog wat cijfers en grafieken bekeken te hebben; dit was met de conditions niet te voorkomen geweest. Tenzij je >2h gemiddelden gaat gebruiken of iets dergelijks, maar dat is het ook niet helemaal. De 'oplossing' ligt mijn inziens dus in de richting van de SO en dat is ook een goede leer/les hieruit.
Dat zorgt bij mij voor de gedachte dat via de SO de winst opkrikken zoals ik deed...wel werkte, maar niet het handigste is. Sterkt mijn overtuiging dat de SO breder zou moeten staan, en je via een hogere inleg een hogere winst realiseert.
Als ik dat zo schrijf, en ook nog eens naar de bot van @
argon007 kijk denk ik een beetje 'ja duh' en 'dat klinkt wel logisch, maar waarom nu pas'

En toch is het zelf ervaren, en de scale van de dip van vandaag misschien wel even nodig geweest om dat te beseffen. Want immers...met de bewegingen van de afgelopen twee a drie weken ging het toch best aardig.
Nee, ik denk dat je zo'n dump inderdaad (bijna) niet kan voorspellen.
SO's zijn hier inderdaad de oplossing, of in ieder geval een gedeelte er van. Ik zie een SO ook niet als een methode om de winst op te krikken, maar echt om de drop te vangen en weer sneller je winst te pakken.
Je winst blijft natuurlijk het % dat je er in hebt gestopt, maar wordt in BTC (of $) wel hoger natuurlijk.
De bot van mijn broer heeft overigens gewoon doorgedraaid:
https://3commas.io/bots/4...ed_show?secret=79dab10491
Die heeft dus gisteren gewoon nog winst gepakt
Goed, even met de sheet aan het spelen geweest.
Ik heb de cijfers van @
argon007 als basis genomen. E.e.a. is afhankelijk van hoeveel Safety Trades hij heeft staan, maar ik ga voor het gemak van 5 safety trades uit.
Met 5 safety trades dek je dan een loss van 54% af.
Stel dat wij ook in 5 stappen naar de 50% komen, maar wel met een lager initiële stap, dan kom ik op iets dergelijks uit:
[list]
• Price Deviation % - 2,5%
• SO Scale - 2
• SO Step - 1,75%
Dit is wel met een SO Scale van 2, wat betekent dat je benodigde funds heel hard toenemen.
Tevens zit je nog steeds dat op stap 5 je een required change nodig hebt van 25% om weer winst te maken, maar dat is nog steeds "maar" de helft van de drop.
Die "Bakker" bots bij @
Remy!!!! gaan ook wel lekker! Waar komen die vandaan en wat is het idee er achter? Kan alleen maar filmpjes vinden, maar als iemand een write-up heeft?
Al mijn trades staan nog dieprood overigens...
ETH/BTC staat op -10% en dat is de beste, de volgende is -16% en dan is de rest op -18% t/m -28%
Momenteel ook niet de funds om bij te storten om iets te mitigeren, dus nu denken... Wat te doen...