[bots] Cryptocurrency automatisch handelen

Pagina: 1 ... 4 ... 30 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:42
Ben.Hahlen schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:21:
[...]

...ok, ik was dus in de war en heb heel scheef gekeken...
Ik dacht dat je met een "Starter" account ook meerdere bots kon draaien, maar dat kan dus niet.

Zoals ik het lees op de Pricing, heb je met de free account dus:
  • 1 Single DCA
  • 1 Multi/Single DCA
  • 1 GRID
  • 1 Options
Pas bij Advanced krijg je meerdere Single DCA bots en dat kost je dan $24,50 per maand.
Pro kost $49,50 per maand en kan je ook meerdere multi-pairs.

Ik laat het idee wel even varen :P
toon volledige bericht
Dat heb je toch zo terug verdient? Gewoon 1 BTC als balans gebruiken, en dan wordt je slapend rijk! Die paar euro per maand aan botkosten merk je dan niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iT3CH
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-05 18:39
@Remy!!!!, een kleine vraag.

Ik heb je bot ook even als test overgenomen. Ik zie dat je de profit op 0,5 (0,1) % hebt staan. Het valt me op dat er geen deals worden gesloten als de profit hoger is. Kan dat? Ik had er 1 op +1,73% staan en er gebeurde niks. Hetzelfde met 1 die op 0,8% staat. Kan dat zijn omdat hij boven die 0,5 + 0,1 staat? Dat hij wacht dat hij er weer tussenin staat? Of was dit gewoon toeval?

Edit:
Ik zie dat dat nog oude deals van mijn eigen bot waren van respectievelijk 2% en 1%. Vandaar dat hij nog niet gecashd had

[ Voor 13% gewijzigd door iT3CH op 28-04-2021 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Remy!!!! schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:07:
Gisteren heeft ie het zeker goed gedaan, $14,62 winst. Maar vandaag is alles rood, waarvan het meest tussen de 2á6% verlies zit. En m'n ETH deals doen het redelijk goed met -0,5%.
Altijd jammer zo'n rode markt, maar het is even een leuke test voor m'n bot. Hoe lang blijft alles rood? En hoe makkelijk gaat het nu naar de plus?
Dat inderdaad. Ik heb jouw bot genomen als basis en ben nu wat verder aan het spelen met de triggers.

Vandaag tot nu toe een + $1.68 over 10 actieve deals (meer funds heb ik even niet erin zitten). Daarnaast de RSI en ULT aan het bekijken van verschillende deals om daarop verder te borduren.
nwagenaar schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:12:
Mijn Bot lijkt het na een weekje draaien het redelijk te doen met een wallet van $ 250 en 90% toegekend (dus om en nabij $225):

20-4: 1.60 $ profit
21-4: 1.61 $ profit
22-4: 3.00 $ profit
24-4: 1.08 $ profit
26-4: 3.69 $ profit
27-4: 1.91 $ profit
-----------------------+
Tot: 12,98$ profit p/w (circa 5.77% winst)

De dagen die niet zijn weergegeven had geen closed deals en dit bevat ook een beperkt aantal losses als gevolg van de dip van vorige week.

Even kijken hoe het zich houdt op de lange termijn, maar ik ben erg tevreden.
Dat is niet verkeerd! Mag ik vragen met welke config/instellingen je bot draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
iT3CH schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:35:
@Remy!!!!, een kleine vraag.

Ik heb je bot ook even als test overgenomen. Ik zie dat je de profit op 0,5 (0,1) % hebt staan. Het valt me op dat er geen deals worden gesloten als de profit hoger is. Kan dat? Ik had er 1 op +1,73% staan en er gebeurde niks. Hetzelfde met 1 die op 0,8% staat. Kan dat zijn omdat hij boven die 0,5 + 0,1 staat? Dat hij wacht dat hij er weer tussenin staat? Of was dit gewoon toeval?
Komt dat niet gewoon door Trailing Deviation? Dat hij probeert meer winst te pakken, zolang de deal/pair nog omhoog gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iT3CH
Remy!!!! schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:39:
[...]

Komt dat niet gewoon door Trailing Deviation? Dat hij probeert meer winst te pakken, zolang de deal/pair nog omhoog gaat?
Ik heb net mijn reactie aangepast. Bleken nog deals te zijn van mijn oude bot, welke nog open stonden a 2% en 1%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-05 13:35
Amargedon schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:37:
[...]

Dat inderdaad. Ik heb jouw bot genomen als basis en ben nu wat verder aan het spelen met de triggers.

Vandaag tot nu toe een + $1.68 over 10 actieve deals (meer funds heb ik even niet erin zitten). Daarnaast de RSI en ULT aan het bekijken van verschillende deals om daarop verder te borduren.
Ik heb de Deal Start op mijn bot aangepast naar
  • ULT, 3 minutes, 60
  • RSI-7, 3 minutes, 50
Maar dan zie je ook nog steeds deals die direct zakken na het openen. Nu is het momenteel allemaal een beetje zijwaarts/neergaand, maar je hoopt toch die magische kogel te pakken 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Ben.Hahlen op 28-04-2021 10:55 ]

Blog

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:07

nwagenaar

God, root. What's the differen

Amargedon schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:37:
[...]
Dat is niet verkeerd! Mag ik vragen met welke config/instellingen je bot draait?
Muah, gezien dat sommige bots ruim 20% winst behaald is dit niet meer dan redelijk. Overigens heb ik erg flink zitten te tweaken mede naar wat tips uit dit topic.

Pairs heb ik USDT_ALL gezet waarbij ik de trades naar Currency en de UP/DOWN afgeleiden heb verwijderd. Max Active Deals staat bij mij op 10 en sinds vanochtend heb ik Simultaneous deals per same pair op 1 gezet (was voorheen 3).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
Strategy    Long
Target profit (%)   1.0 (total_bought_volume | Quote Currency)
Deal start condition    
RSI-7, 3 minutes, 70
Base order size 10.0 USDT
Safety order size   10.0 USDT
Max safety trades count 1
Max active safety trades count  1
Price deviation to open safety orders (% from initial order)    2.5
Start order type    Limit
Safety order volume scale   1.0
Safety order step scale 1.0
Stop Loss (%)   10.1
Stop Loss action    Close deal
Stop Loss timeout   ON
Stop Loss timeout   259200
Cooldown between deals  0
Minimum price to open deal  
Maximum price to open deal  
Trading 24h minimal volume  1
Deal start delay (QFL and standard TV signals only) 0
Trailing    ON
Trailing deviation (%)  0.2
Simultaneous deals per same pair    1

[ Voor 4% gewijzigd door nwagenaar op 28-04-2021 11:08 ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aequitas258
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-05 13:59
nwagenaar schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:05:
[...]

en sinds vanochtend heb ik Simultaneous deals per same pair op 1 gezet (was voorheen 3).
Heb het tegenwoordig ook op 1 staan, dan voorkom je vooral dat je straks meerdere shit deals hebt staan die er meerdere dagen zo niet weken in blijven staan en deal "slots" vast blijven houden.

In theorie zou het ook een goede strategie zijn om het max aantal deals even hoog te zetten als het aantal coin pairs dat je trade. Op die manier zal je nooit traden in een coin die gewoon aan het zakken blijft.

Wellicht leuk om eens met een paper account te kijken wat zoiets doet, heb je aardig wat "geld" voor nodig om zoveel deals en pairs met trailing orders in de lucht te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amargedon
Ben.Hahlen schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:52:
[...]

• ULT, 3 minutes, 60
  • RSI-7, 3 minutes, 50
Maar dan zie je ook nog steeds deals die direct zakken na het openen. Nu is het momenteel allemaal een beetje zijwaarts/neergaand, maar je hoopt toch die magische kogel te pakken 8)
Ja, maar daarvoor is 3 minuten mijn inziens ook te kort. Ik ben nu meer in een combinatie aan het denken; een langere trend (1 uur bijvoorbeeld) met een wijziging (de 3 of 5 minuten); eigenlijk wil je een stijgende flank te pakken krijgen maar dat gaat niet heel handig met de beschikbare triggers (en de Trendingview vertrouw ik gewoon niet, toen ik gisteren ergens keek stond 75% op strong buy...ja...).
nwagenaar schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:05:
[...]

Muah, gezien dat sommige bots ruim 20% winst behaald is dit niet meer dan redelijk. Overigens heb ik erg flink zitten te tweaken mede naar wat tips uit dit topic.

Pairs heb ik USDT_ALL gezet waarbij ik de trades naar Currency en de UP/DOWN afgeleiden heb verwijderd. Max Active Deals staat bij mij op 10 en sinds vanochtend heb ik Simultaneous deals per same pair op 1 gezet (was voorheen 3).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
Strategy    Long
Target profit (%)   1.0 (total_bought_volume | Quote Currency)
Deal start condition    
RSI-7, 3 minutes, 70
Base order size 10.0 USDT
Safety order size   10.0 USDT
Max safety trades count 1
Max active safety trades count  1
Price deviation to open safety orders (% from initial order)    2.5
Start order type    Limit
Safety order volume scale   1.0
Safety order step scale 1.0
Stop Loss (%)   10.1
Stop Loss action    Close deal
Stop Loss timeout   ON
Stop Loss timeout   259200
Cooldown between deals  0
Minimum price to open deal  
Maximum price to open deal  
Trading 24h minimal volume  1
Deal start delay (QFL and standard TV signals only) 0
Trailing    ON
Trailing deviation (%)  0.2
Simultaneous deals per same pair    1
toon volledige bericht
20% is leuk, maar zie ik niet als heel erg haalbaar eerlijk gezegd. Liever wat lager en stabiel, dan heel schommeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Amargedon schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:00:
[...]

Ja, maar daarvoor is 3 minuten mijn inziens ook te kort. Ik ben nu meer in een combinatie aan het denken; een langere trend (1 uur bijvoorbeeld) met een wijziging (de 3 of 5 minuten); eigenlijk wil je een stijgende flank te pakken krijgen maar dat gaat niet heel handig met de beschikbare triggers (en de Trendingview vertrouw ik gewoon niet, toen ik gisteren ergens keek stond 75% op strong buy...ja...).
Ik kan de hele Buy/Strong Buy überhaupt niet vinden, dus wat dat betreft zit ik ook een beetje in de dark...

Het moeten inderdaad combinaties zijn, maar te lang lijkt mij ook niet goed (gevoelsmatig)...

Van de andere kant: Hoeveel verschil zou het maken? De enige manier om dat te testen is om een aantal bots met dezelfde instellingen (behalve de Deal Start dan) tegelijkertijd te draaien en dan kijken welke het het beste doet over een week.

Overigens denk ik nog steeds dat het uiteindelijk meer afhankelijk is van het aantal SO's en Aantal deals dan de Deal Start Conditions.
Daarmee bedoel ik: de meeste Deal Start conditions komen, denk ik, bij dezelfde pairs uit, alleen niet op hetzelfde moment. Door meer SO's toe te voegen wordt je inleg wel hoger, maar je haalt er ook meer uit, omdat je een lagere winst hoeft te halen.

...maar goed, eerst sparen, voordat dat kan :+

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iT3CH
Ben.Hahlen schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:52:
[...]

• ULT, 3 minutes, 60
  • RSI-7, 3 minutes, 50
Op zich hartstikke logisch natuurlijk want een RSI kan van 80% afdalen naar 40 en dan pikt jouw bot hem op bij 50. Hetzelfde geldt voor de ULT.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amargedon
Ben.Hahlen schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:15:
[...]

Ik kan de hele Buy/Strong Buy überhaupt niet vinden, dus wat dat betreft zit ik ook een beetje in de dark...

Het moeten inderdaad combinaties zijn, maar te lang lijkt mij ook niet goed (gevoelsmatig)...

Van de andere kant: Hoeveel verschil zou het maken? De enige manier om dat te testen is om een aantal bots met dezelfde instellingen (behalve de Deal Start dan) tegelijkertijd te draaien en dan kijken welke het het beste doet over een week.

Overigens denk ik nog steeds dat het uiteindelijk meer afhankelijk is van het aantal SO's en Aantal deals dan de Deal Start Conditions.
Daarmee bedoel ik: de meeste Deal Start conditions komen, denk ik, bij dezelfde pairs uit, alleen niet op hetzelfde moment. Door meer SO's toe te voegen wordt je inleg wel hoger, maar je haalt er ook meer uit, omdat je een lagere winst hoeft te halen.

...maar goed, eerst sparen, voordat dat kan :+
Ik zat hier te kijken: https://www.tradingview.c...ptocurrencies/prices-all/. Dan eronder het tabblad 'Trend-following' waar je die omschrijving tegenkomt. Ik weet niet of 3commas dit gebruikt overigens, even als disclaimer ;)

Begrijp wat je zegt over het verschil, en de waarheid is dat ik het niet weet :+ Ik denk dat je met de trigger dichter in de buurt kunt komen van een goed moment om te kopen waardoor je de duration van een deal kunt verkorten, en daaraan toegevoegd wat jij schrijft over de SO dek je een stukje af waarbij de prijs eerst nog wat verder daalt.

Andersom; door de triggers erg ruim te nemen duren je deals langer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iT3CH
Ben.Hahlen schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:15:
[...]

Je kunt ze onder andere hier vinden. "OSCILLATORS RATING" heet het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Amargedon schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:00:
[...]
20% is leuk, maar zie ik niet als heel erg haalbaar eerlijk gezegd. Liever wat lager en stabiel, dan heel schommeld.
True en daarbij moet je het ook in verhouding zien waarbij dat soort bots met hogere percentages dat voornamelijk hebben bij aanzienlijk meer trades tegelijkertijd. Daar heb ik simpelweg het budget niet voor en het moet ook leuk blijven onder het motto: don't invest what you can't afford to lose.

Met dit soort percentages haal ik hoogstwaarschijnlijk meer (stabiel) rendement dan handmatig traden en ik krijg meer dan wanneer ik het op ze bank zet; ik doe het ervoor.

Voor vandaag staat de teller op:
Completed 10
Total 1.86 $ (profit)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
iT3CH schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:45:
[...]
Op zich hartstikke logisch natuurlijk want een RSI kan van 80% afdalen naar 40 en dan pikt jouw bot hem op bij 50. Hetzelfde geldt voor de ULT.
Goed punt...
Maar dat is toch ook de reden dat je verschillende indicatoren combineert, om dat te minimaliseren. Denk ik.
Amargedon schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:50:
[...]
Ik zat hier te kijken: https://www.tradingview.c...ptocurrencies/prices-all/. Dan eronder het tabblad 'Trend-following' waar je die omschrijving tegenkomt. Ik weet niet of 3commas dit gebruikt overigens, even als disclaimer ;)
Ah, ja! Bij je deals in 3Commas kan je ook een grafiek zien, door in de My Deals pagina op de trading pair te klikken. Daar kan je dan ook indicatoren bijzetten en dáár kan je helaas niet de Buy/Strong Buy zien. Dat zou helemaal relaxed zijn.
Amargedon schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:50:
Begrijp wat je zegt over het verschil, en de waarheid is dat ik het niet weet :+ Ik denk dat je met de trigger dichter in de buurt kunt komen van een goed moment om te kopen waardoor je de duration van een deal kunt verkorten, en daaraan toegevoegd wat jij schrijft over de SO dek je een stukje af waarbij de prijs eerst nog wat verder daalt.

Andersom; door de triggers erg ruim te nemen duren je deals langer.
Ik weet het ook niet, maar dit zegt mijn boerenverstand! :)
Daarom zit ik hier: om te leren! (onder andere)
iT3CH schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:50:
[...]
Je kunt ze onder andere hier vinden. "OSCILLATORS RATING" heet het.
...voor de kortere periodes heb je daar wel een account voor nodig. Ff kijken of dat ook met de gratis variant kan.

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:07
Wat is de reden dat jullie meer in btc zitten met quote currency. Is het niet veiliger om fiat te doen?

Of heeft het meer voordeel om in crypto te blijven?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Op Github staan er een hoop bots. Ikzelf had https://github.com/freqtrade/ een tijdje geleden geprobeerd met succes (magere winst in 48h). Zojuist kwam ik ook https://github.com/chrisleekr/binance-trading-bot tegen wat trending is momenteel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amargedon
Ben.Hahlen schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:26:
Ah, ja! Bij je deals in 3Commas kan je ook een grafiek zien, door in de My Deals pagina op de trading pair te klikken. Daar kan je dan ook indicatoren bijzetten en dáár kan je helaas niet de Buy/Strong Buy zien. Dat zou helemaal relaxed zijn.
Ah top, ik kan het daar direct zien! Dat wist ik nog niet, dus heel mooi dat je dit zegt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Remco Tr schreef op woensdag 28 april 2021 @ 15:39:
Wat is de reden dat jullie meer in btc zitten met quote currency. Is het niet veiliger om fiat te doen?

Of heeft het meer voordeel om in crypto te blijven?
Dat is een goede vraag!
...en ik weet het antwoord er echt niet op... :)
Amargedon schreef op woensdag 28 april 2021 @ 15:54:
[...]

Ah top, ik kan het daar direct zien! Dat wist ik nog niet, dus heel mooi dat je dit zegt _/-\o_
Graag gedaan!
Ik klik altijd overal op waar ik kan klikken in zo'n interface :')

...als jij dan even de Buy signals vindt ;)
Qunix schreef op woensdag 28 april 2021 @ 15:41:
Op Github staan er een hoop bots. Ikzelf had https://github.com/freqtrade/ een tijdje geleden geprobeerd met succes (magere winst in 48h). Zojuist kwam ik ook https://github.com/chrisleekr/binance-trading-bot tegen wat trending is momenteel.
Cool! Waarom is die trending?

[ Voor 21% gewijzigd door Ben.Hahlen op 28-04-2021 16:22 ]

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Qunix schreef op woensdag 28 april 2021 @ 15:41:
Wat bedoel je met magere winst? En ik ga vrijdag eens de binance-trading-bot testen, heb wel ergens een spare RPi3 liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iT3CH
nwagenaar schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:58:
[...]
Met dit soort percentages haal ik hoogstwaarschijnlijk meer (stabiel) rendement dan handmatig traden en ik krijg meer dan wanneer ik het op ze bank zet; ik doe het ervoor.

Voor vandaag staat de teller op:
Completed 10
Total 1.86 $ (profit)
Ik denk nog steeds dat het rendabeler is, en met minimaal risico en inspanning, om zelf te traden.

Voorbeeld:
Vanmorgen via mijn Bitvavo voor 175 euro aan Enjin gekocht op 2,10 euro en verkocht voor 2,21. Alles in een tijdsbestek van een ochtend. Al met al toch 11 euro in een paar uurtjes. Daar doe ik met 3commas een dag of 3 over 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
iT3CH schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:15:
[...]

Ik denk nog steeds dat het rendabeler is, en met minimaal risico en inspanning, om zelf te traden.

Voorbeeld:
Vanmorgen via mijn Bitvavo voor 175 euro aan Enjin gekocht op 2,10 euro en verkocht voor 2,21. Alles in een tijdsbestek van een ochtend. Al met al toch 11 euro in een paar uurtjes. Daar doe ik met 3commas een dag of 3 over 😬
Is de vraag waarop je de keuze maakt om die specifieke coin op dat moment te kopen, en op een ander moment weer te verkopen. En de antwoorden op die vraag wil je eigenlijk als trigger gebruiken :P

Klinkt simpeler dan het is, I know. Daarbij is het wel zo dat je op 3commas niet per coin voor 175 euro koopt, maar voor een veel kleiner bedrag en verspreid over veel meer coins. Als je dat wel zou doen, zou je die winst ook kunnen halen denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
nwagenaar schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:25:
[...]

Wat bedoel je met magere winst? En ik ga vrijdag eens de binance-trading-bot testen, heb wel ergens een spare RPi3 liggen.
De "gratis" strategieën in het project zijn niet van je en het... Met een beetje klooien had ik een simpele strategie en deed het prima. In ±48h had ik een magere winst want inderdaad zoals @iT3CH zegt, zelf traden had waarschijnlijk meer opgeleverd.

Waarom het andere botje momenteel trending is op Github weet ik niet. Misschien omdat het crypto nu populair is? Valt wel op dat er veel sterren zijn gegeven aan het project binnen no-time.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iT3CH
Amargedon schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:24:
[...]

Is de vraag waarop je de keuze maakt om die specifieke coin op dat moment te kopen, en op een ander moment weer te verkopen. En de antwoorden op die vraag wil je eigenlijk als trigger gebruiken :P
Toch zeg je hiermee wel iets interessants. Op Bitvavo doe ik dit met een coin of 4/5 tegelijk en moet ik dit zelf in de gaten houden. Ik gebruik daar wel veel dezelfde (redelijk) stabiele coins zoals XRP, ENJ, VET, CHZ, BCH. Daar kan ik wel een bot op bouwen die dit doet. Maar dan enkel op FIAT pairs zodat ik niet het risico loop om verlies te lijden als BTC instort. Als die bot dan geen stop loss heeft en casht bij plusminus 8% winst dan kom je een eind denk ik. Alleen de start deal moet echt goed ingesteld worden zodat hij niet op een alltime high inkoopt.

Goed om dit eens te bouwen en proef te draaien met mijn 250 dollar die ik nu op 3commas gebruik.

En stel dat geen van de coins voldoet aan mijn voorwaarden, wacht een bot dan gewoon tot er wel eentje aan voldoet of koopt hij dan alsnog een coin met de beste voorwaarde? Ik neem aan dat de bot werkt met Booleans dus dat dat is uitgesloten?

[ Voor 11% gewijzigd door iT3CH op 28-04-2021 18:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remco Tr
Ben.Hahlen schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:22:
[...]

Dat is een goede vraag!
...en ik weet het antwoord er echt niet op... :)
Gezien dat btc vaak al die kleine munten mee trekt zowel naar boven als naar beneden dacht ik waarom niet verkopen voor fiat.

Als de markt instort is stuk veiliger. Had vorige week dat mn muntjes instorten. Dus bot gestopt en wat proberen te lossen voor goede prijs. Kreeg er btc voor terug en die ging ook naar beneden.

Als je het dan naar fiat zet ben je naar mijn idee even “veilig”

Maar misschien is het wel win win als je het in btc houd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amargedon
iT3CH schreef op woensdag 28 april 2021 @ 18:05:
[...]

Toch zeg je hiermee wel iets interessants. Op Bitvavo doe ik dit met een coin of 4/5 tegelijk en moet ik dit zelf in de gaten houden. Ik gebruik daar wel veel dezelfde (redelijk) stabiele coins zoals XRP, ENJ, VET, CHZ, BCH. Daar kan ik wel een bot op bouwen die dit doet. Maar dan enkel op FIAT pairs zodat ik niet het risico loop om verlies te lijden als BTC instort. Als die bot dan geen stop loss heeft en casht bij plusminus 8% winst dan kom je een eind denk ik. Alleen de start deal moet echt goed ingesteld worden zodat hij niet op een alltime high inkoopt.

Goed om dit eens te bouwen en proef te draaien met mijn 250 dollar die ik nu op 3commas gebruik.

En stel dat geen van de coins voldoet aan mijn voorwaarden, wacht een bot dan gewoon tot er wel eentje aan voldoet of koopt hij dan alsnog een coin met de beste voorwaarde? Ik neem aan dat de bot werkt met Booleans dus dat dat is uitgesloten?
Klinkt interessant! En voor zover ik begrijp is het een AND conditie en moet het voldoen voor het kopen; ik heb vanmiddag een aantal uur maar 12 van de 13 deals gehad omdat er blijkbaar geen 13e was die aan de conditie voldeed. Verwacht dus dat het gaat zoals je wilt.
Remco Tr schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:19:
[...]

Gezien dat btc vaak al die kleine munten mee trekt zowel naar boven als naar beneden dacht ik waarom niet verkopen voor fiat.

Als de markt instort is stuk veiliger. Had vorige week dat mn muntjes instorten. Dus bot gestopt en wat proberen te lossen voor goede prijs. Kreeg er btc voor terug en die ging ook naar beneden.

Denk dat dat het idee is inderdaad. Door voor btc te traden en te gokken op een koersstijging van btc heb je een dubbele winst. Trade je voor fiat dan moet je btc kopen om hetzelfde effect te bereiken.

Voorlopig maak ik me nog even niet zo druk hierom eigenlijk. Eerst maar eens zien dat de triggers op een betrouwbare manier gaan werken en een resultaat leveren waar ik tevreden bij ben. Daarna maar eens kijken naar wat er dan in te stoppen en uit te halen. Plus ik draai nu met 'speelgeld', geen groot geld :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
[...]

Na er nog eens over nagedacht te hebben, denk ik dat het in BTC inderdaad stabieler is. De verschillende alts bewegen toch op een gelijkaardige manier mee met BTC, dus de relatieve waarde-schommeling is minder.
Daarom heb je bij BTC-pairs gevoelsmatig minder SO's nodig, omdat de kans dat de koers weer omhoog gaat wat groter is.

Je kan ook met minder geld traden in BTC. Waar je in FIAT aan de $10 (of €10) zit, zit je bij BTC aan 0,0001 BTC, wat nu gelijk staat aan ~$5,44. De winsten zijn dus ook wat lager.

Bot-stats 28-04:
  • Deals: 105
  • Profit: $6,37
Daarbij opmerkende: de deals is van de deals-history page (met een From - To date range) en de profit is van de Bot-stats page, want daar zit verschil in.
Volgens de history page heb ik $4,72 aan profit gehaald.

Voor een dag waar e.e.a. in het rood ging, ben ik niet ontevreden.
Overigens heb ik de start-conditions weer teruggezet naar wat het was, omdat ik daar gewoon een tijdje mee wil kijken.

Uiteraard heb ik stiekem ook even naar de bot van @Remy!!!! gekeken en die heeft het gister ook wel goed gedaan, met $9,91 profit. Misschien toch het aantal pairs maar wat naar beneden halen weer...

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
Ben.Hahlen schreef op donderdag 29 april 2021 @ 09:01:
[...]
Uiteraard heb ik stiekem ook even naar de bot van @Remy!!!! gekeken en die heeft het gister ook wel goed gedaan, met $9,91 profit. Misschien toch het aantal pairs maar wat naar beneden halen weer...
Ja dat verbaasde mij ook nogal! Ondanks vele rode momenten heeft hij het toch goed gedaan. Dat is ook vooral te danken aan ETH en een stukje opleving van BTC.
Als ik vervolgens mij 'Profit By Pair' kijk zie ik dat BTC_UNI het erg goed doet met $5,42 winst sinds de 26e en KSM het slechtst met $1,31 winst. KSM heb ik wel later toegevoegd, dus dat is niet een hele eerlijke vergelijking. Dus de komende week even kijken of ik die erin laat.
Ondertussen heb ik de bot op 33 active deals staan, en mijn langst lopende deal is van de 27e en die staat nu op -3,31%. Mijn slechts lopende deal staat op -6,15% en die is van gisteren. Verder staan bijna alle deals niet veel lager dan -1%. Dus al met al geen slechte score.

Even een ander dingetje, als ik bij mij bot kijk zie ik niet mijn Bot stats (die zijn gewoon leeg). Maar als ik mijn link middels incognito modus bezoek dan zie ik wel alles, hebben jullie daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Remy!!!! schreef op donderdag 29 april 2021 @ 09:55:
[...]
Ja dat verbaasde mij ook nogal! Ondanks vele rode momenten heeft hij het toch goed gedaan. Dat is ook vooral te danken aan ETH en een stukje opleving van BTC.
Als ik vervolgens mij 'Profit By Pair' kijk zie ik dat BTC_UNI het erg goed doet met $5,42 winst sinds de 26e en KSM het slechtst met $1,31 winst. KSM heb ik wel later toegevoegd, dus dat is niet een hele eerlijke vergelijking. Dus de komende week even kijken of ik die erin laat.
Ondertussen heb ik de bot op 33 active deals staan, en mijn langst lopende deal is van de 27e en die staat nu op -3,31%. Mijn slechts lopende deal staat op -6,15% en die is van gisteren. Verder staan bijna alle deals niet veel lager dan -1%. Dus al met al geen slechte score.
Ik heb er nu 237 pairs in zitten en dat is misschien wat teveel...
Misschien een copy maken en dan wat minder pairs nemen, maar daar ben ik nog niet over uit. Dat schoont de statistieken ook wel op, dus dat is misschien wel handig.

Mijn oudste deal is van 28-04 - 02:00 en staat nu op -2,18%
De slechtst lopende is van vanochtend 08:02 en is DOGE, met -3,14%.

Ik zag ook dat de pairs die jij hebt niet de top-10 zijn? Of toen jij het maakte wel?
Remy!!!! schreef op donderdag 29 april 2021 @ 09:55:
[...]
Even een ander dingetje, als ik bij mij bot kijk zie ik niet mijn Bot stats (die zijn gewoon leeg). Maar als ik mijn link middels incognito modus bezoek dan zie ik wel alles, hebben jullie daar ook last van?
Euh, nee, dat heb ik niet, denk ik.
Over welke stats heb je het dan? De stats met completed deals, active deals etc staan wel op een andere plek bij een bot die je wil kopiëren dan bij je eigen bot, want dat is handig, ofzo :)

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
Ben.Hahlen schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:05:
[...]

Ik heb er nu 237 pairs in zitten en dat is misschien wat teveel...
Misschien een copy maken en dan wat minder pairs nemen, maar daar ben ik nog niet over uit. Dat schoont de statistieken ook wel op, dus dat is misschien wel handig.

Mijn oudste deal is van 28-04 - 02:00 en staat nu op -2,18%
De slechtst lopende is van vanochtend 08:02 en is DOGE, met -3,14%.

Ik zag ook dat de pairs die jij hebt niet de top-10 zijn? Of toen jij het maakte wel?
Ik had gewoon gegoogled op Top 10 2021 Crypto coins, en van diverse lijsten het gemiddelde gepakt :+
[...]

Euh, nee, dat heb ik niet, denk ik.
Over welke stats heb je het dan? De stats met completed deals, active deals etc staan wel op een andere plek bij een bot die je wil kopiëren dan bij je eigen bot, want dat is handig, ofzo :)
De grafieken onder Bot stats, dus 'Daily Summary Profit', 'Profit By Day', 'Profit By Pair' etc. (zal zo eens screenshots toevoegen).
Nu werkt het ineens wel goed :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

[...]

Veiliger is een kwestie van interpretatie en je intenties (lange termijn vs korte termijn).

BTC wordt gezien als de de facto standaard voor crypto valuta en trade pairs op alt-coins met BTC als primaire trade valuta kan nog steeds resulteren in een leuke winst naar je BTC wallet ondanks dat de BTC/USDT of BTC/EUR waarde enorm kan fluctueren.

Maar als BTC stijgt zoals de afgelopen keren, dan is de waardetoename ten opzichte van reguliere valuta erg leuk hebben we mogen ervaren ;)

Persoonlijk zou ik zeggen:

- Als je wilt gaan voor de lange termijn vanuit de gedachte waarbij BTC de golden standard is, alsmede here to stay en je uitgaat van (aanzienlijke) stijgingen in de toekomst (bijvoorbeeld over 2 jaar) om het dan uit te laten betalen naar reguliere valuta, dan zou ik BTC hanteren als primaire trading valuta.
- Als je wilt gaan voor korte termijn en/of je wilt je returns zien op basis van echte currency, hanteer dan USDT of (voor ons) EUR als primaire trading valuta.

Persoonlijk ga ik binnenkort voor optie 1 (per 1-5), simpelweg omdat mijn bot een test was en middels USDT zijn de returns van mijn bot beter te waarderen en in verhouding te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxkoe
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-05 20:29
Remy!!!! schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:11:
[...]

Ik had gewoon gegoogled op Top 10 2021 Crypto coins, en van diverse lijsten het gemiddelde gepakt :+

[...]

De grafieken onder Bot stats, dus 'Daily Summary Profit', 'Profit By Day', 'Profit By Pair' etc. (zal zo eens screenshots toevoegen).
Nu werkt het ineens wel goed :o
Wil jij je bot nog eens met ons delen. Dan kan ik eens kijken welke muntjes jij wel verhandeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
maxkoe schreef op donderdag 29 april 2021 @ 11:14:
[...]

Wil jij je bot nog eens met ons delen. Dan kan ik eens kijken welke muntjes jij wel verhandeld.
Ik heb mijn eerste post hier net even aangepast, en dit is mijn huidige bot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Ik heb daad bij woord gevoegd en mijn originele bot uitgezet. Nu even wachten tot alle restjes daarvan zijn verhandeld.
Ondertussen een copy gemaakt en een stuk minder pairs er in.
Nieuwe bot is hier te vinden.
Ik heb van Coinmarketcap de lijst gepakt en gekeken naar de coins die een hogere prijs hebben dan 5 nullen achter de comma ( :+ ), want die bewegen te traag.
Had DOGE er ook in, maar die heb ik er uit gehaald.

Verder is hij qua deal start gelijk aan die van @Remy!!!!.
Ik heb alleen géén TTP en max 5 SO's (weet niet of ik dat kan coveren, maar daar komen we snel genoeg achter).

Nu kijken hoe dit gaat performen :)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-05 14:33

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Met hoe veel geld laten jullie zo'n bot eigenlijk spelen? Ik heb er om eens te proberen 50,- op gezet, maar ja massa is kassa natuurlijk.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
Kuusj schreef op donderdag 29 april 2021 @ 12:18:
Met hoe veel geld laten jullie zo'n bot eigenlijk spelen? Ik heb er om eens te proberen 50,- op gezet, maar ja massa is kassa natuurlijk.
Mijn bot staat ingesteld op zo'n €750, je kan wel lager gaan, maar dan gaat het inderdaad niet heel hard.
Mijn advies is dan ook vaak, begin met €20á50 voor een paar dagen/weken, en als het bevalt kan je het altijd nog ophogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Kuusj schreef op donderdag 29 april 2021 @ 12:18:
Op 3commas is de minimale Base Order size $10 en de minimale Safety Order Size is ook $10.

Met andere woorden, in combinatie met USDT kost het je maximaal $20 per trade qua investering. Met 50 Euro (circa $60) zou je dus maximaal 2 trades kunnen doen ivm potentiële verliezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amargedon
Leuk om jullie updates zo in de avond te lezen! Ik ben zelf ook verder aan het spelen geweest en momenteel zeker niet ontevreden met wat ik heb staan.

Gisterochtend vooral gekeken naar de triggers en de afstelling daarvan, getest in een bot met een 15-tal top coins en maximaal 10 deals tegelijk. Over de dag heen dat verder verscherpt en wat mij vooral blij maakte was dat deals niet superlang vast leken te blijven zitten.

Gisteravond de gok genomen; alle pairs toegevoegd op een aantal na (uit de TS en het eerdere lijstje van Ben.Hahlen). Dat heeft tot nu sinds gisteravond 67 deals gemaakt voor een totaal aan $5.34, waarbij er maar 8 deals tegelijk actief mochten zijn.

Momenteel bij mijn deals gekeken is van deze bot de oudste deal van 1 uur vanmiddag en die staat 3% in de min. Ga ik verder nog even onderzoeken hoe en wat.
Ik heb verder nog 6 deals staan van twee vorige testbots die ik uit laat lopen; de SL eraf gehaald en ik vertrouw erop dat ze vanzelf een keer de TP raken (vandaag hebben 7 die daar nog open stonden dat gedaan, dus dat komt vast goed).

Voor de nieuwsgierigen even een linkje naar mijn bot.

Ik ga de komende dagen verder monitoren hoe en waarom welke deals hangen, en het aantal deals wat tegelijk mag lopen verhogen (daarvoer moeten de oude deals van de vorige bots aflopen om ruimte te maken). Dit resultaat met 8 deals tegelijk maakt mij nieuwsgierig hoe het met 20 a 30 tegelijk zal gaan, aantallen waar een aantal van jullie mee (kunnen) testen en ik naar toe wil gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Amargedon schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:01:
Leuk om jullie updates zo in de avond te lezen! Ik ben zelf ook verder aan het spelen geweest en momenteel zeker niet ontevreden met wat ik heb staan.

Gisterochtend vooral gekeken naar de triggers en de afstelling daarvan, getest in een bot met een 15-tal top coins en maximaal 10 deals tegelijk. Over de dag heen dat verder verscherpt en wat mij vooral blij maakte was dat deals niet superlang vast leken te blijven zitten.

Gisteravond de gok genomen; alle pairs toegevoegd op een aantal na (uit de TS en het eerdere lijstje van Ben.Hahlen). Dat heeft tot nu sinds gisteravond 67 deals gemaakt voor een totaal aan $5.34, waarbij er maar 8 deals tegelijk actief mochten zijn.

Momenteel bij mijn deals gekeken is van deze bot de oudste deal van 1 uur vanmiddag en die staat 3% in de min. Ga ik verder nog even onderzoeken hoe en wat.
Ik heb verder nog 6 deals staan van twee vorige testbots die ik uit laat lopen; de SL eraf gehaald en ik vertrouw erop dat ze vanzelf een keer de TP raken (vandaag hebben 7 die daar nog open stonden dat gedaan, dus dat komt vast goed).

Voor de nieuwsgierigen even een linkje naar mijn bot.

Ik ga de komende dagen verder monitoren hoe en waarom welke deals hangen, en het aantal deals wat tegelijk mag lopen verhogen (daarvoer moeten de oude deals van de vorige bots aflopen om ruimte te maken). Dit resultaat met 8 deals tegelijk maakt mij nieuwsgierig hoe het met 20 a 30 tegelijk zal gaan, aantallen waar een aantal van jullie mee (kunnen) testen en ik naar toe wil gaan.
toon volledige bericht
Goed bezig! Zeker met een klein aantal deals, is dat zeker netjes.
Ik ga ook zeker naar je Deal Start Conditions kijken, want ik heb er best nog wat openstaan op het moment, maar alles is nu ook behoorlijk aan het dalen...

Ik ben ook wat aan het spelen geweest ten toen mijn deals van de oude bot afliepen de nieuwe bot opgehoogd met het aantal deals!
...alleen heb ik een kleine misrekening gemaakt met het aantal SO's... Ik heb er 5 ingesteld instaan, op 2,4% en dan vergrotend met 1,05. Nu dacht ik genoeg funds te hebben om iig 2 SO's te kunnen coveren op alle deals, maar dat blijkt dus niet zo te zijn :X :F
Nu dus allemaal errors via Telegram... Even mijn berekening opnieuw doen :P

Over SO's gesproken: ik heb dus wat verder gelezen en het blijkt dus verstandig te zijn om je SO's groter te laten zijn dan je BO (en dan ook nog eens vergroten per SO).
Reden daarvoor: dat werkt beter voor de DCA, want je zal dan "sneller" omlaag gaan met de Average Buy en daardoor ook (relatief) minder omhoog hoeft te gaan om winst te maken.

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amargedon
Ben.Hahlen schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:28:
[...]

Goed bezig! Zeker met een klein aantal deals, is dat zeker netjes.
Ik ga ook zeker naar je Deal Start Conditions kijken, want ik heb er best nog wat openstaan op het moment, maar alles is nu ook behoorlijk aan het dalen...
Thanks! Ja, er zit inmiddels wel wat tijd in het uitzoeken van de Deal Start Conditions, halfuur geleden nog een aanpassing gemaakt met de 30m RSI-7 erbij. Helpt overigens echt dat ik die grafieken direct kan bekijken, dus veel dank voor die tip nogmaals _/-\o_
Ben.Hahlen schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:28:

Over SO's gesproken: ik heb dus wat verder gelezen en het blijkt dus verstandig te zijn om je SO's groter te laten zijn dan je BO (en dan ook nog eens vergroten per SO).
Reden daarvoor: dat werkt beter voor de DCA, want je zal dan "sneller" omlaag gaan met de Average Buy en daardoor ook (relatief) minder omhoog hoeft te gaan om winst te maken.
Balen van je berekening! Gelukkig redelijk snel achtergekomen ;)

En wat je over de SO schrijft; klinkt logisch. Heb bij mij direct de SO wat groter gezet. De Safety order volume scale staat bij ons beiden al op 1.21 dus die vergroot bij elke stap. Onze Price deviation to open safety orders (% from initial order) verschilt wel aardig van elkaar; 1.25 bij mij ten opzichte van 2.4 bij jou. Aangezien ik bij mij niet veel meer dan 3% in de min heb denk ik met 2 SO's daar aardig uit te komen. Hoor graag jou en de andere gedachten op dit vlak.

Weer een iets ander terrein dan de Conditions, maar zeker niet onbelangrijk aangezien er aardig wat in de min terecht komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Amargedon schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:38:
[...]
Thanks! Ja, er zit inmiddels wel wat tijd in het uitzoeken van de Deal Start Conditions, halfuur geleden nog een aanpassing gemaakt met de 30m RSI-7 erbij. Helpt overigens echt dat ik die grafieken direct kan bekijken, dus veel dank voor die tip nogmaals _/-\o_
Graag gedaan!

Wat betreft de deal-start: Hoeveel deals krijg jij op de "Top Coins"?
Want ik kan mij voorstellen dat de RSI (voornamelijk) op de "grotere" coins veel minder snel onder de 30 zal vallen dan de "shit-coins"? Of zie jij ook de grotere coins goed voorbijkomen?

Over Coins gesproken: GTO/BTC zou ik er ook uithalen... Die heeft ook heel laag volume... Kwam ik achter toen die nog openstond...
[...]
Balen van je berekening! Gelukkig redelijk snel achtergekomen ;)
Nou ja... Op tijd... Staan genoeg coins op "Error" nu :') Nu nog even kijken hoe ik dat recht ga breien...
Of ik laat het gewoon even zo en ga morgen wel even kijken waar ik funds bij moet doen, toch geen SL's.
En wat je over de SO schrijft; klinkt logisch. Heb bij mij direct de SO wat groter gezet. De Safety order volume scale staat bij ons beiden al op 1.21 dus die vergroot bij elke stap. Onze Price deviation to open safety orders (% from initial order) verschilt wel aardig van elkaar; 1.25 bij mij ten opzichte van 2.4 bij jou. Aangezien ik bij mij niet veel meer dan 3% in de min heb denk ik met 2 SO's daar aardig uit te komen. Hoor graag jou en de andere gedachten op dit vlak.

Weer een iets ander terrein dan de Conditions, maar zeker niet onbelangrijk aangezien er aardig wat in de min terecht komt.
De 2.4% ben ik op gekomen via de video's van TradesAlts (onder andere), andere bots en verdere informatievergaring ;)
Als je tijdens het editen van de bot rechtsboven op "table" klikt, dan zie je het effect van de aanpassingen. Het doel (voor mij) is om zo ongeveer 20% te kunnen coveren (uiteindelijk).
Bij mijn instelling, als de prijs 7,566% gedaald is, met de increase in SO Volume, hoeft er nog "maar" 4,02% aan "winst" gehaald worden om positief te eindigen.

Ik heb nu mijn Price Deviation even naar 4% gezet, dat zou het meeste wel moeten coveren, hoop ik...

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amargedon
Ben.Hahlen schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:59:
[...]

Graag gedaan!

Wat betreft de deal-start: Hoeveel deals krijg jij op de "Top Coins"?
Want ik kan mij voorstellen dat de RSI (voornamelijk) op de "grotere" coins veel minder snel onder de 30 zal vallen dan de "shit-coins"? Of zie jij ook de grotere coins goed voorbijkomen?

Over Coins gesproken: GTO/BTC zou ik er ook uithalen... Die heeft ook heel laag volume... Kwam ik achter toen die nog openstond...
Hoeveel deals moet ik wat verder zoeken, maar ik zie in de statistieken van de bot wel ADA en Theta staan bijvoorbeeld. Ook Luna en Sol komen erin terug. Niet de top coins persee, maar ook zeker geen kleinere. Heb uit interesse even gekeken hoe de RSI en ULT staat bij een aantal top coins en die komt inderdaad niet zo laag, al zie ik op een dag als vandaag dat bijvoorbeeld Polkadot er eerder vanavond dichtbij in de buurt kwam.

Ik vind het zelf minder belangrijk om de top coins te pakken. Die gedachte ontstond eerder deze week toen deals langer open bleven staan en het dan handig is om niet met 'zooi' te blijven zitten. Maar...als door betere condities de deals gesloten worden houd ik gewoon de BTC over en niet 'de zooi' zeg maar.

Ik heb de GTO eruit gehaald, merci voor de tip (alweer ;) ).
Ben.Hahlen schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:59:
[...]
De 2.4% ben ik op gekomen via de video's van TradesAlts (onder andere), andere bots en verdere informatievergaring ;)
Als je tijdens het editen van de bot rechtsboven op "table" klikt, dan zie je het effect van de aanpassingen. Het doel (voor mij) is om zo ongeveer 20% te kunnen coveren (uiteindelijk).
Bij mijn instelling, als de prijs 7,566% gedaald is, met de increase in SO Volume, hoeft er nog "maar" 4,02% aan "winst" gehaald worden om positief te eindigen.

Ik heb nu mijn Price Deviation even naar 4% gezet, dat zou het meeste wel moeten coveren, hoop ik...
Ik probeer je te volgen, maar merk ook dat het later op de avond is :P Ik zie in die tabel de Base Order en vervolgens de twee SO orders die ik toesta, met in de Deviation % kolom bij welke daling ze worden geplaatst. Daarachter staat voor welke amount en wat dan het gemiddelde (totaal)bedrag is. Is dan de Required change % het percentage wat het moet stijgen ten opzichte van de Deviation % om de TP te behalen?

Lees en begrijp ik de tabel dan zoals jij bedoeld?

Hoe heb jij voor jezelf die 20% bepaald die je af wilt kunnen dekken? Wat is daar jouw gedachte en logica bij/achter?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iT3CH
Ik heb mijn geld van Binance overheveld naar Bitvavo en ben het weer helemaal zelf gaan doen. Die 250 euro zette ik daarna in op ADA en binnen 3 uur liet ik het met 30 euro winst uitbetalen. Zet toch meer zoden aan de dijk dan die bots.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Remy!!!!
Dat zelf handelen meer oplevert klopt zeker! Maar naar mijn idee geeft het ook meer risico.
Een goedlopende bot levert veel minder winst op dan zelf handelen, maar minder kans op verlies. Maar ook met bots kan je zeker verlies lopen/maken.

Voor mij is het de bot-optie een gemoedsrust iets geworden (en een hobby). Je maakt dagelijks X bedrag winst, maar ik zit niet meer dagelijks te controleren of mijn daytrades wel een verstandige keuze waren.

Zo pakt een kennis van mij soms €1á200 per week winst, maar soms net zo makkelijk ook zoveel verlies door verkeerde deals te maken. En middels mijn bot zit ik niet met zulke extremen.

[ Voor 4% gewijzigd door Remy!!!! op 29-04-2021 23:48 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iT3CH
Remy!!!! schreef op donderdag 29 april 2021 @ 23:46:
Dat zelf handelen meer oplevert klopt zeker! Maar naar mijn idee geeft het ook meer risico.
Een goedlopende bot levert veel minder winst op dan zelf handelen, maar minder kans op verlies. Maar ook met bots kan je zeker verlies lopen/maken.

Voor mij is het de bot-optie een gemoedsrust iets geworden (en een hobby). Je maakt dagelijks X bedrag winst, maar ik zit niet meer dagelijks te controleren of mijn daytrades wel een verstandige keuze waren.

Zo pakt een kennis van mij soms €1á200 per week winst, maar soms net zo makkelijk ook zoveel verlies door verkeerde deals te maken. En middels mijn bot zit ik niet met zulke extremen.
Hoe pak je veel verlies dan? De markt is alleen maar gestegen de afgelopen 10 jaar (behalve XRP door de rechtzaak). Je moet geduldig zijn. Zolang je niet verkoopt, verlies je niets. En zoals ik nu al veel teruglees bij, bijvoorbeeld @Ben.Hahlen , dat hij even oude, niet goed lopende, deals closed (tegen marktwaarde) met verlies. Dat doe ik nooit als ik zelf handel. Zolang je niet verkoopt, verlies je niets. Met zelf handelen zoek je een leuke coin uit waarvan je ziet dat die al een tijdje lager draait dan gemiddeld. Je zet er een take profit op van een paar procent (in de Tradingview grafieken met candlesticks zie je of hij weleens uitschieters heeft naar boven) en pakt daar automatisch je winst. Dit gebeurd bij mij vaak ‘s nachts, ik denk door de Amerikaanse handel.

ADA had gisteren bijvoorbeeld een waarde van 1,05 op een laag punt en 1,17 op het hoogste punt. Als je je verdiept in een paar coins dan weet je uiteindelijk precies wanneer je moet kopen en verkopen. 12 cent per muntje pakken en dan op 200 coins is toch 24 euro winst. Ik doe dit met 4 of 5 coins. Alleen soms moet je 3 dagen wachten tot hij je take profit punt bereikt. Prima toch?

Maar je moet nooit verkopen in een dip, altijd vasthouden. Er komt altijd weer een betere tijd. Wel zorgen dat je genoeg liquiditeit hebt om bij te kopen in een dip.

[ Voor 12% gewijzigd door iT3CH op 30-04-2021 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-05 15:14
iT3CH schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 06:30:
[knip]
Maar je moet nooit verkopen in een dip, altijd vasthouden. Er komt altijd weer een betere tijd. Wel zorgen dat je genoeg liquiditeit hebt om bij te kopen in een dip.
Hmmm OK... dus een slechte positie gaan vergroten met gezond geld? Niet doen.
Je weet niet waar de bodem van de dip is en hoe lang die nog duurt, tenzij je een glazen bol hebt.
(sorry, ik moest hier even op reageren ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iT3CH
Rob Z schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 08:54:
[...]

Hmmm OK... dus een slechte positie gaan vergroten met gezond geld? Niet doen.
Je weet niet waar de bodem van de dip is en hoe lang die nog duurt, tenzij je een glazen bol hebt.
(sorry, ik moest hier even op reageren ;) )
Beetje negatieve reactie. Dit is een forum over de handel in crypto. Dit is altijd een risico. Je geeft aan: ‘niet doen’, maar je geeft niet aan wat wel te doen. Als ik je reactie lees dan zou jij kopen als een coin stijgt waarna de kans groter is dat hij daarna keihard zakt. Je kunt beter andersom doen. Een dip is altijd van korte duur. Check de markt nu, na de dip van 2 weken terug. Als je handelt in crypto moet je kopen bij een dip. Een sterke coin stijgt altijd weer.

Voordeel trouwens van bijkopen op een verliesmoment is dat de stap naar winst kleiner is. Simpel gezegd: je koopt een euro, wilt er 10% winst op maken maar de koers zakt naar 0,90 en je koopt er weer één. Om over die 2 munten samen 10% winst te maken hoeft de koers niet te stijgen naar 1,10 maar naar 1,045.

Maar sowieso moet je spelen met ‘speelgeld’ en niet nadenken dat het echt geld is want dan ga je emotionele keuzes maken. Zie het als een spel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amargedon
Kopen op/in een dip ben ik het volledig mee eens, maar wanneer is die dip er? Ik begrijp je keuze @iT3CH om weer handmatig te gaan, met name omdat je daar zelf al (veel) ervaring mee lijkt te hebben. Je focus ligt daarbij wel 'maar' op een paar munten waar je (zo komt het op mij over) leuke winsten op hebt kunnen maken tot nu toe.

Voor mij ligt die interesse anders, ja ik ben me nu aan het verdiepen in de Conditions en kan het daardoor handmatig nu ook beter. Maar toch, een bot vind ik met mijn werkachtergrond erg interessant en daarnaast vind ik het ook een uitdaging om deze zodanig 'te krijgen' dat het goed werkt. Bonus daarbij is voor mij dat ik dan veel meer coins in de gaten kan laten houden en daar misschien wel hogere percentages kan behalen dan met de hand.

Op dit moment doe ik dat nog met speelgeld; ik wil eerst ervaring krijgen, kennis opdoen en zien hoe een en ander werkt. Mijn bot staat redelijk strak afgesteld en ik verwacht dat ik straks met +20 deals tegelijk een deel niet kan/zal gebruiken door die Conditions. Echter, door dan de inleg te verhogen ontstaat er wel weer een andere ingang om meer eruit te halen.

Dat maakt jouw manier niet beter of de mijne fout, het is inderdaad spelen en iedereen kiest daarbij een favo aanpak die het beste aanvoelt en werkt voor die persoon. Al met al blijft het leuk om hier met elkaar te delen, want de ervaring is dan wel weer over en weer te gebruiken.

Bot zojuist voorzien van een extra Condition, zie dat er vannacht een aantal oude deals nog gepakt zijn (yeah) en van de nieuwe de doorloop aardig gaat. Toch nog 2 a 3 die wat langer hangen en dieper in de min staan, dus op basis van de data de Condition toegevoegd.
Mijn verlies van eerder deze week, toen ik een aantal handmatig verkocht om ruimte te maken, begint inmiddels aardig te slinken zodat ik daarna naar 'echte winst' kan gaan. Lekker gevoel, nog steeds nieuwsgierig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Lange post incoming! Met veel quotes!
Amargedon schreef op donderdag 29 april 2021 @ 22:32:
[...]
Hoeveel deals moet ik wat verder zoeken, maar ik zie in de statistieken van de bot wel ADA en Theta staan bijvoorbeeld. Ook Luna en Sol komen erin terug. Niet de top coins persee, maar ook zeker geen kleinere. Heb uit interesse even gekeken hoe de RSI en ULT staat bij een aantal top coins en die komt inderdaad niet zo laag, al zie ik op een dag als vandaag dat bijvoorbeeld Polkadot er eerder vanavond dichtbij in de buurt kwam.

Ik vind het zelf minder belangrijk om de top coins te pakken. Die gedachte ontstond eerder deze week toen deals langer open bleven staan en het dan handig is om niet met 'zooi' te blijven zitten. Maar...als door betere condities de deals gesloten worden houd ik gewoon de BTC over en niet 'de zooi' zeg maar.
Ik vind dat wel een interessante strategie en ben ook heel benieuwd wat er gebeurt als je het aantal deals opschroeft naar 30.
Dan zou je, vermoed ik, met deze condities niet altijd alle 30 deals open hebben staan, maar wel "beter" profiteren van momenten waar alles daalt, want volgens mij gebeurt dat heel vaak tegelijkertijd.
[...]
Ik heb de GTO eruit gehaald, merci voor de tip (alweer ;) ).
(y)
[...]
Ik probeer je te volgen, maar merk ook dat het later op de avond is :P Ik zie in die tabel de Base Order en vervolgens de twee SO orders die ik toesta, met in de Deviation % kolom bij welke daling ze worden geplaatst. Daarachter staat voor welke amount en wat dan het gemiddelde (totaal)bedrag is. Is dan de Required change % het percentage wat het moet stijgen ten opzichte van de Deviation % om de TP te behalen?

Lees en begrijp ik de tabel dan zoals jij bedoeld?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ObD8oSyeas1MbZsDCxpCfihYbUA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Uyjtk6xn57cepF6gsDd4m5iJ.png?f=fotoalbum_large
Even een plaatje zodat we allemaal over hetzelfde praten :)
Dit is hoe ik hem begrijp, van links naar rechts:
  • Order No - Base order en aantal SO's
  • Deviation - hoeveel afwijken van BO om te hitten
  • Order Size - Hoeveel je koopt tegen op dat punt
  • Volume - Hoeveel dat in BTC is
  • Price - Wat je voor je order betaald
  • Avg Price - Gemiddelde betaalde prijs
  • Required Price - Price benodigd om je winst percentage te halen
  • Required Change % - hoeveel % er omhoog moet worden gegaan t.o.v. de Price van de SO
  • Total Size - Hoeveel je totaal in de coin hebt ingelegd
  • Total Volume - Equivalentvan bovenstaand in BTC
Dus de Required change % is (in principe) t.o.v. de prijs behorend bij de Deviation %.
[...]
Hoe heb jij voor jezelf die 20% bepaald die je af wilt kunnen dekken? Wat is daar jouw gedachte en logica bij/achter?
Crypto is behoorlijk volatiel, dus drops van 20% zijn niet ondenkbaar. Nog een tabelletje, in dit geval ADA/USDT:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eR4Loo2UsSFwDA2-4QvCU0Fkqew=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QefdXEaoeTJIe1RiTi3RCUUv.png?f=fotoalbum_large
De step scale is hier 1, dus dat rekent wat makkelijker.
Hier zie je dat een drop van 24% betekent dat de prijs van ADA daalt van 1.3612 naar 1.0345. Dat zal niet heel snel voorkomen, maar door het DCA hoef je "maar' 14% winst te halen t.o.v. de 1.0345 om van de pair af te zijn.
In de huidige markt zal dat niet zo snel gebeuren, maar stel dat we ineens in een bear-market terecht komen en alles daalt, dan zou dit makkelijk kunnen.
Let ook: een BTC drop van 20% als de prijs 54000 is, betekent een drop naar 43.200, en de "verhalen" zijn dat bij een goede bear-market de prijs nog verder dan dat kan dalen.

Laten we wel wezen: ik heb (absoluut) het geld er (nog) niet in zitten om zo'n drop te kunnen dekken, maar het is wel iets waar ik naar toe wil werken.

iT3CH schreef op donderdag 29 april 2021 @ 23:05:
Ik heb mijn geld van Binance overheveld naar Bitvavo en ben het weer helemaal zelf gaan doen. Die 250 euro zette ik daarna in op ADA en binnen 3 uur liet ik het met 30 euro winst uitbetalen. Zet toch meer zoden aan de dijk dan die bots.
Remy!!!! schreef op donderdag 29 april 2021 @ 23:46:

iT3CH schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 06:30:
[...]
Hoe pak je veel verlies dan? De markt is alleen maar gestegen de afgelopen 10 jaar (behalve XRP door de rechtzaak). Je moet geduldig zijn. Zolang je niet verkoopt, verlies je niets. En zoals ik nu al veel teruglees bij, bijvoorbeeld @Ben.Hahlen , dat hij even oude, niet goed lopende, deals closed (tegen marktwaarde) met verlies. Dat doe ik nooit als ik zelf handel. Zolang je niet verkoopt, verlies je niets. Met zelf handelen zoek je een leuke coin uit waarvan je ziet dat die al een tijdje lager draait dan gemiddeld. Je zet er een take profit op van een paar procent (in de Tradingview grafieken met candlesticks zie je of hij weleens uitschieters heeft naar boven) en pakt daar automatisch je winst. Dit gebeurd bij mij vaak ‘s nachts, ik denk door de Amerikaanse handel.

ADA had gisteren bijvoorbeeld een waarde van 1,05 op een laag punt en 1,17 op het hoogste punt. Als je je verdiept in een paar coins dan weet je uiteindelijk precies wanneer je moet kopen en verkopen. 12 cent per muntje pakken en dan op 200 coins is toch 24 euro winst. Ik doe dit met 4 of 5 coins. Alleen soms moet je 3 dagen wachten tot hij je take profit punt bereikt. Prima toch?

Even een bundeltje quotes :)

Ik weet van mezelf dat ik, als ik zou doen wat @iT3CH zou doen, ik de hele tijd op Binance zou zitten om te kijken hoe het met de koers gaat en daar heb ik geen tijd voor :)
Daarmee wil ik niet zeggen jij meer tijd hebt, ik ben alleen zo'n idioot die dat doet :+
Ik zit nu ook nog teveel naar de deals pagina te kijken hoe alles gaat en daar moet ik ook vanaf, maar dat komt vanzelf.

Ik heb van de week ook op BNB verlies gemaakt, omdat ik 0.5 BNB verkocht had op €415 en toen dacht dat langzaam terug te kopen op 395, 390, 385 en 380, want BNB was lekker aan het dalen...
Uiteraard hitte BNB als laagste punt €397 en toen was het alleen maar up, up, up!
Dus nee, zelf traden is niks voor mij :)

Net als bij @Remy!!!! is het voor mij een stuk gemoedsrust (of iig: dat moet het worden 8) ) en hobby, om te kijken of het wat oplevert. Wat ik al eerder aangaf: als er gemiddeld $5 per dag uitrolt, dan is dat $150,- per maand en daar ben ik al heel tevreden mee.

Het closen van oude, niet goed-lopende deals was een bewuste keuze en ik ben daardoor nooit in de min uitgekomen. Soms moet je verlies pakken als je wat anders wilt proberen.
Dat was overigens op 26 april dat ik dat gedaan heb (einde dag) en op dit moment zit ik qua totale winst alweer boven wat ik toen aan winst had, dus ik ben niet ontevreden.

Als ik mij echt ga verdiepen, dan kom ik niet meer aan werken toe (iets met te detaillistisch willen zijn) en, gezien mijn eerdere ervaring met BNB (en BTC, en ADA en BTT en nog een paar) ben ik er achter dat ik beter kan HODL'en op een aantal coins en de bot voor mij het werk laten doen :).

Bot-stats 29-04:
De nieuwe bot heeft gisteren $4,41 gedaan en staat voor vandaag op $3.23
Ik zie dat @Remy!!!! zijn bot het nog beter doet, want die staat voor vandaag al op $6,75 en gister op $12,95 *O*

Overigens, niet geheel gerelateerd, maar hebben jullie ook dat als je in de "Order history" van Binance kijkt en dan "1 Month" doet en "Hide Other Pairs" je dan niks ziet?
Ik kom alleen mijn Orders tegen als ik specifiek data invul daar...

Blog

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Dat zou ook de strekking moeten zijn: Don't invest what you can't afford to loose.

Met elke investering is er een risico op (significant) verlies, dat is op de reguliere beurs het geval en dus ook op handelen met crypto valuta waarbij crypto valuta aanzienlijk gevoeliger is voor harde dips, pump & dumps en aanzienlijke waardevermindering, maar daarentegen kunnen de rewards in geval van stijgingen aanzienlijk zijn.

In mijn geval heb ik een klein beetje "speelgeld" dat ik hiervoor heb ingezet en waarbij ik circa 5% rendement heb vooralsnog zonder echte moeite.

Ja, ik zou met handmatig traden en met tools dit hoger kunnen hebben gehad; alleen ik heb een fulltime baan en kies in dit geval voor gemak: geautomatiseerd traden gericht op winsten op de korte termijn met relatief beperkte risico en daarbij dus ook een beperkte rendement :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iT3CH
Ik ga niet quoten want ik denk dat we allemaal op één lijn zitten.

Ik heb ook niet veel tijd om dit te doen hoor. Ik heb mijn fulltime baan en daarnaast nog een hbo-studie.

Ik kijk s’ochtends even op Bitvavo naar de koersen van de paar coins waar ik op in heb gezet. Ik kijk dan of er iets een take profit heeft gehad. Als die nacht iets uitbetaald is dan kijk ik even in de coins of een bepaalde coin er uitschiet qua waarde (bijzonder laag). Dan even naar Tradingview om te kijken wat die coin de afgelopen dagen heeft gedaan qua pieken en dalen en dan zet ik daarop in. Mijn take profit zet ik dan net onder een piek (moet we de moeite waard zijn, dus meestal 8 a 10%).

En dit doe ik terwijl ik mijn ontbijtje naar binnen werk. Vanmorgen had ik daardoor 150 euro profit omdat ik vandeweek erg laag had ingekocht op XRP (1,05) en de helft verkocht ik vanmorgen bij het ontbijt voor 1,30. Pakte ik 150 winst op en de andere helft van de XRP laat ik staan om te kijken wat hij nog meer doet.

En het kan sneller want ik zie dat hij gisteravond nog op 1,10 stond en je had hem vanmorgen kunnen verkopen voor 1,30.

Ik heb sowieso veel vertrouwen in XRP btw. Als ze die rechtzaak winnen gaan ze sky-high. Daarom heb ik er ook een berg op een HODL account bij Celsius, naast een paar ETH.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan H
  • Laatst online: 09-05 15:21
Ik zal na een tijdje meelurken ook eens een duit in het zakje doen. Dit topic heeft er mede aan bijgedragen me er toe te bewegen te starten met Crypto's. Qua beleggingen draai ik al wel een aantal jaar mee, niet dagelijks, maar meer Buy and Hold geörienteerd. Crypto's altijd een beetje afgehouden vanwege het verleden, met markets die gehackt werden etcetera, dan geven reguliere beleggingen toch een veiliger gevoel.

Ik heb net vanochtend een bot aangezet, gebaseerd op de bot van Amargedon, dank voor het delen :)
Qua gedachtegang zit ik er hetzelfde in. Anders zit ik de hele dag op Binance te kijken of ik dealtjes kan sluiten, dat gaat helaas niet :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bek
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-04-2024
Omdat jullie er over begonnen heb ik een bot met ULT gekopieerd: Torbjorn Nasus Bot #7. Die heeft >20% opgeleverd de laatste maand met 2k USDT beschikbaar voor de bot.
Andere base, maar 1 actieve SO (waarom meer?), delay eruit, volume omhoog, TP omhoog (vanwege het percentage trailing), minder pairs en een limit order voor de BO. BUSD, dus gratis handelen. Eens zien of het scheelt met een market order voor BO. Buy signals hetzelfde gelaten.
Bot
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wv58eJZsiIf0YC6T_U5uxZF9RK0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0D0wHILReh8jVN0B0jniJgba.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DbGmP2Y8AQwEYMJd-CJbXvGBSw0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TFb6kHuSDpzZNoQ1bD60cMWd.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door bek op 30-04-2021 15:16 . Reden: link naar bot goed gezet ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ben.Hahlen schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:22:
Overigens, niet geheel gerelateerd, maar hebben jullie ook dat als je in de "Order history" van Binance kijkt en dan "1 Month" doet en "Hide Other Pairs" je dan niks ziet?
Ja, hier ook. Trades van gisteren zie ik ook niet. Misschien komt het door m'n (hoge) aantal actieve orders? 130 actief, 4371 completed.
Terug checken doe ik nu via telegram :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

offtopic:
@bek je bot-link geeft een Error 404 not found

@Remy!!!! Zie je bij je BTC trades ook negatieve waardes qua BTC terwijl de trade winst geeft in USDT?

[ Voor 42% gewijzigd door nwagenaar op 30-04-2021 11:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy!!!!
Zoals @Ben.Hahlen al aangaf, gaat het hier erg goed! Sinds gisteren een paar pairs toegevoegd; XMR, XLM, Doge en Cake. In totaal nu 15 pairs waar ik mee trade. En sinds vanmorgen het aantal active deals verhoogd naar 55.
Mocht dit een goeie week goed draaien, dan eens kijken of we er wat meer geld in durven/willen steken.

@nwagenaar Bedoel je dan bij My History? Daar zie ik bij de afgelopen 100 deals alleen maar groene (+) waardes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Remy!!!! schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 11:32:
Zoals @Ben.Hahlen al aangaf, gaat het hier erg goed! Sinds gisteren een paar pairs toegevoegd; XMR, XLM, Doge en Cake. In totaal nu 15 pairs waar ik mee trade. En sinds vanmorgen het aantal active deals verhoogd naar 55.
Mocht dit een goeie week goed draaien, dan eens kijken of we er wat meer geld in durven/willen steken.
Ik vind het wel interessant dat jij zo veel beter draait dan ik (ook jaloezie natuurlijk ;) ).
Terwijl we dezelfde start conditions hebben en bijna dezelfde pairs (ik heb er iets meer).

Ik heb THETA/BTC, LUNA/BTC en FIL/BTC uit de pairs gehaald, want die deden het niet echt super.

Mijn oudste deal is op dit moment de UNI/BTC van gisteren 14:39:14 en staat 4.02% in de min :(

Nu nog bedenken of ik nog meer pairs er uit wil halen en "echt" gelijk met jou ga draaien.
Hoe vaak hitten jouw deals de SO? Die staat bij jou op 1%?
Misschien ook nog wel een overweging...

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amargedon
Ben.Hahlen schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:22:
Lange post incoming! Met veel quotes!

[...]

Ik vind dat wel een interessante strategie en ben ook heel benieuwd wat er gebeurt als je het aantal deals opschroeft naar 30.
Dan zou je, vermoed ik, met deze condities niet altijd alle 30 deals open hebben staan, maar wel "beter" profiteren van momenten waar alles daalt, want volgens mij gebeurt dat heel vaak tegelijkertijd.

[...]

(y)

[...]

[Afbeelding]
Even een plaatje zodat we allemaal over hetzelfde praten :)
Dit is hoe ik hem begrijp, van links naar rechts:
  • Order No - Base order en aantal SO's
  • Deviation - hoeveel afwijken van BO om te hitten
  • Order Size - Hoeveel je koopt tegen op dat punt
  • Volume - Hoeveel dat in BTC is
  • Price - Wat je voor je order betaald
  • Avg Price - Gemiddelde betaalde prijs
  • Required Price - Price benodigd om je winst percentage te halen
  • Required Change % - hoeveel % er omhoog moet worden gegaan t.o.v. de Price van de SO
  • Total Size - Hoeveel je totaal in de coin hebt ingelegd
  • Total Volume - Equivalentvan bovenstaand in BTC
Dus de Required change % is (in principe) t.o.v. de prijs behorend bij de Deviation %.

[...]

Crypto is behoorlijk volatiel, dus drops van 20% zijn niet ondenkbaar. Nog een tabelletje, in dit geval ADA/USDT:
[Afbeelding]
De step scale is hier 1, dus dat rekent wat makkelijker.
Hier zie je dat een drop van 24% betekent dat de prijs van ADA daalt van 1.3612 naar 1.0345. Dat zal niet heel snel voorkomen, maar door het DCA hoef je "maar' 14% winst te halen t.o.v. de 1.0345 om van de pair af te zijn.
In de huidige markt zal dat niet zo snel gebeuren, maar stel dat we ineens in een bear-market terecht komen en alles daalt, dan zou dit makkelijk kunnen.
Let ook: een BTC drop van 20% als de prijs 54000 is, betekent een drop naar 43.200, en de "verhalen" zijn dat bij een goede bear-market de prijs nog verder dan dat kan dalen.

Laten we wel wezen: ik heb (absoluut) het geld er (nog) niet in zitten om zo'n drop te kunnen dekken, maar het is wel iets waar ik naar toe wil werken.

[...]

[...]

[...]

Even een bundeltje quotes :)

Ik weet van mezelf dat ik, als ik zou doen wat @iT3CH zou doen, ik de hele tijd op Binance zou zitten om te kijken hoe het met de koers gaat en daar heb ik geen tijd voor :)
Daarmee wil ik niet zeggen jij meer tijd hebt, ik ben alleen zo'n idioot die dat doet :+
Ik zit nu ook nog teveel naar de deals pagina te kijken hoe alles gaat en daar moet ik ook vanaf, maar dat komt vanzelf.

Ik heb van de week ook op BNB verlies gemaakt, omdat ik 0.5 BNB verkocht had op €415 en toen dacht dat langzaam terug te kopen op 395, 390, 385 en 380, want BNB was lekker aan het dalen...
Uiteraard hitte BNB als laagste punt €397 en toen was het alleen maar up, up, up!
Dus nee, zelf traden is niks voor mij :)

Net als bij @Remy!!!! is het voor mij een stuk gemoedsrust (of iig: dat moet het worden 8) ) en hobby, om te kijken of het wat oplevert. Wat ik al eerder aangaf: als er gemiddeld $5 per dag uitrolt, dan is dat $150,- per maand en daar ben ik al heel tevreden mee.

Het closen van oude, niet goed-lopende deals was een bewuste keuze en ik ben daardoor nooit in de min uitgekomen. Soms moet je verlies pakken als je wat anders wilt proberen.
Dat was overigens op 26 april dat ik dat gedaan heb (einde dag) en op dit moment zit ik qua totale winst alweer boven wat ik toen aan winst had, dus ik ben niet ontevreden.

Als ik mij echt ga verdiepen, dan kom ik niet meer aan werken toe (iets met te detaillistisch willen zijn) en, gezien mijn eerdere ervaring met BNB (en BTC, en ADA en BTT en nog een paar) ben ik er achter dat ik beter kan HODL'en op een aantal coins en de bot voor mij het werk laten doen :).

Bot-stats 29-04:
De nieuwe bot heeft gisteren $4,41 gedaan en staat voor vandaag op $3.23
Ik zie dat @Remy!!!! zijn bot het nog beter doet, want die staat voor vandaag al op $6,75 en gister op $12,95 *O*

toon volledige bericht
Dank voor al je uitleg, ik ga er later dit weekend nog even goed naar kijken!

Mijn bot verdient nog lang niet zoveel als @Remy!!!! bijvoorbeeld, maar ik ben wel benieuwd naar de performance. Bij jullie staan er veel meer deals open (30 tot 55 als ik het even zo zie), maar hoe oud zijn die dan en wat zijn de uitschieters in de min?

Ik zie bij mijn bot momenteel alleen maar deals na 02:30 and daarvan staat er een 2% in de min, de rest niet meer dan 0.5% in de min. Dat maakt ook gelijk dat ik anders om wil gaan met mijn SO want het heeft geen enkele zin om per % een order bij te laten plaatsen.

Betekent dat ik die ruimte beter kan gebruiken om mijn BO te verhogen, en daardoor meer winst per deal eruit te halen. En als ik daarna nog eens het aantal deals tegelijk kan verhogen...wie weet wat het dan kan gaan worden.

Met andere woorden; het is leuk om op winst te vergelijken maar zolang we niet met hetzelfde aantal deals zitten zoek ik even naar andere manieren om nog van elkaar te leren.
bek schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 10:12:
Omdat jullie er over begonnen heb ik een bot met ULT gekopieerd: Torbjorn Nasus Bot #7. Die heeft >20% opgeleverd de laatste maand met 2k USDT beschikbaar voor de bot.
Andere base, maar 1 actieve SO (waarom meer?), delay eruit, volume omhoog, TP omhoog (vanwege het percentage trailing), minder pairs en een limit order voor de BO. BUSD, dus gratis handelen. Eens zien of het scheelt met een market order voor BO. Buy signals hetzelfde gelaten.
Bot
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ben heel benieuwd wat die bot gaat doen! Vind zelf de Conditions nog aardig ruim staan maar het percentage winst komt ook ergens vandaan.

Wil je nog een nieuw linkje naar je bot plaatsen? Kijk graag mee als dat mag _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bek
Amargedon schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:26:
[...]
Ben heel benieuwd wat die bot gaat doen! Vind zelf de Conditions nog aardig ruim staan maar het percentage winst komt ook ergens vandaan.

Wil je nog een nieuw linkje naar je bot plaatsen? Kijk graag mee als dat mag _/-\o_
De link naar de bot staat boven de afbeeldingen.
Misschien ga ik er nog wel aan sleutelen hoor, want bijna 300$ max per deal (BO+5xSO) vind ik te gortig. Ondanks dat 24H BTC volume op 250 staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bek
Ben.Hahlen schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:17:
[...]
Mijn oudste deal is op dit moment de UNI/BTC van gisteren 14:39:14 en staat 4.02% in de min :(
<knip>
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8z9bT95FLLddoYikeDgue3gwef4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VuBwAD5ouztEeGN6AUUfBel4.png?f=fotoalbum_large
Vorige week stond deze deal op -60%. Ik hold maar.

Je kan je deals, en daarmee je bot, analyseren op https://www.3cstats.com.
Zie je hoe vaak de SO geraakt wordt.
Oude bot die begin april liep:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/naCbFTH70ArF4BUndsPGwZmpHHc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Y2tLwU5Mx2vbwv0vK8EZ9QUW.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:01
Ik zie voornamelijk DCA-bots, maar lees weinig over grid-bots die volgens mij beter past bij volatile coins. Heeft iemand daar ervaringen mee? Ik heb nu 1 bot draaien met €500, maar twijfel of het slimmer is om deze verder uit te bouwen, meer bots te nemen (abonnement €600 per jaar bij 3Comma’s) of een ander type bot in te zetten. De laatste dagen heb ik zo’n €5-8 per dag, maar ik vraag me af wat hierin verstandig is. Ik streef naar rendement, maar ook wel naar voorspelbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Krijg soms deze melding "Error placing Take Profit trade: Insufficient funds. ERR_805Y" terwijl mijn "% of available balance to be used by the bot" op 84% staat. Waarom is er dan geen genoeg fund?

[ Voor 3% gewijzigd door Remco Tr op 30-04-2021 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
bek schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:38:
[...]

De link naar de bot staat boven de afbeeldingen.
Misschien ga ik er nog wel aan sleutelen hoor, want bijna 300$ max per deal (BO+5xSO) vind ik te gortig. Ondanks dat 24H BTC volume op 250 staat.
Je linkje wijst naar je "interne" URL, dus die werkt voor jou wel, maar moet je even voor ons ook beschikbaar maken.
Moet je even, op die pagina, op "Share" klikken en dan die URL gebruiken, die ziet er dan zo uit:
https://3commas.io/bots/3...ed_show?secret=fcc0d17e36
(das mijn bot dus)
[...]

Mijn bot verdient nog lang niet zoveel als @Remy!!!! bijvoorbeeld, maar ik ben wel benieuwd naar de performance. Bij jullie staan er veel meer deals open (30 tot 55 als ik het even zo zie), maar hoe oud zijn die dan en wat zijn de uitschieters in de min?

Ik zie bij mijn bot momenteel alleen maar deals na 02:30 and daarvan staat er een 2% in de min, de rest niet meer dan 0.5% in de min. Dat maakt ook gelijk dat ik anders om wil gaan met mijn SO want het heeft geen enkele zin om per % een order bij te laten plaatsen.

Betekent dat ik die ruimte beter kan gebruiken om mijn BO te verhogen, en daardoor meer winst per deal eruit te halen. En als ik daarna nog eens het aantal deals tegelijk kan verhogen...wie weet wat het dan kan gaan worden.

Met andere woorden; het is leuk om op winst te vergelijken maar zolang we niet met hetzelfde aantal deals zitten zoek ik even naar andere manieren om nog van elkaar te leren.
[...]

toon volledige bericht
Mijn oudste deal is degene die ik postte:
Start: 4/29/2021 2:39:14 PM - UNI/BTC - -4.51% - 2 SO's gehit

Daarna is deze de oudste:
Start: 4/29/2021 6:00:18 PM - ETH/BTC - -1.85% - 1 SO gehit

Daarom probeer ik ook (ongeveer) gelijk aan @Remy!!!! te zitten, want dan heb je nog een soort van vergelijk.
Voor een echt vergelijk moeten we natuurlijk eigenlijk de bots allemaal op hetzelfde moment aanzetten en zoveel mogelijk gelijk hebben, met maar 1 of twee wijzigingen.

Maar om dat te coördineren 8)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bek
Remco Tr schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:11:
Krijg soms deze melding "Error placing Take Profit trade: Insufficient funds. ERR_805Y" terwijl mijn "% of available balance to be used by the bot" op 84% staat. Waarom is er dan geen genoeg fund?
Helpt dit je verder?
https://help.3commas.io/e...sufficient-funds-err_805y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bek
Ben.Hahlen schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:14:
[...]
Je linkje wijst naar je "interne" URL, dus die werkt voor jou wel, maar moet je even voor ons ook beschikbaar maken.
Aangepast: https://3commas.io/bots/3...ed_show?secret=26d376fc09

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
Ben.Hahlen schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:17:
[...]

Ik vind het wel interessant dat jij zo veel beter draait dan ik (ook jaloezie natuurlijk ;) ).
Terwijl we dezelfde start conditions hebben en bijna dezelfde pairs (ik heb er iets meer).
Ja geen idee wat het grote verschil is, misschien dat de top 10/15 meer op en neer gaat waardoor je makkelijker meer deals pakt?
Ik heb THETA/BTC, LUNA/BTC en FIL/BTC uit de pairs gehaald, want die deden het niet echt super.

Nu nog bedenken of ik nog meer pairs er uit wil halen en "echt" gelijk met jou ga draaien.
Misschien ook nog wel een overweging...
Mijn oudste deal is KSM/BTC Start: 4/27/2021 11:48:22 AM -7.26%
Geen idee hoe vaak die worden gehit, is het ergens makkelijk te zien of moet ik gewoon in My Deals kijken?
Ja hij staat op 1%
[...]

De oudste zijn:
3 van de 27e (gemiddeld -6%)
2 van de 28e (-7%)
6 van de 29e (gemiddeld -8%)
En dus 44 van vandaag waarvan er veel tussen de -1% en -5% zitten, vanmorgen ging het wat beter :+

Dit zijn mijn 3C stats:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A7qq0yi-6aQfocHixjH8D-6tZNc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wtLbWBrIRoiVj7wiFsmOhz1H.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan H
jens17 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:11:
Ik zie voornamelijk DCA-bots, maar lees weinig over grid-bots die volgens mij beter past bij volatile coins. Heeft iemand daar ervaringen mee? Ik heb nu 1 bot draaien met €500, maar twijfel of het slimmer is om deze verder uit te bouwen, meer bots te nemen (abonnement €600 per jaar bij 3Comma’s) of een ander type bot in te zetten. De laatste dagen heb ik zo’n €5-8 per dag, maar ik vraag me af wat hierin verstandig is. Ik streef naar rendement, maar ook wel naar voorspelbaarheid.
Ik heb de GRID bots wel gespot, maar wat ik begreep is dat meer voor coins die redelijk rustig voortkabbelen, zonder al te veel volatiliteit. De top en bodem worden bepaald door een gemiddelde koersberekening van de afgelopen 7 dagen, met een plus en min van 3%.

heb je veel instellingen aangepast? Of die AI setting gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
Stefan H schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 16:27:
[...]

Ik heb de GRID bots wel gespot, maar wat ik begreep is dat meer voor coins die redelijk rustig voortkabbelen, zonder al te veel volatiliteit. De top en bodem worden bepaald door een gemiddelde koersberekening van de afgelopen 7 dagen, met een plus en min van 3%.

heb je veel instellingen aangepast? Of die AI setting gebruikt?
Nee, nog niet gebruikt. Ik vind de mini winsten van DCA nu wel aantrekkelijk.. :) ik had alles wel klaarstaan om ADA te traden, maar was toch bang dat het tijd en aandacht zou opslurpen omdat je maar op 1 coin inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan H
Hier vandaag na het aanzetten van de bot toch besloten eerst alleen met wat bekendere coins te willen traden. Ging op zich oké, klein plusje van $2 (kan 3commas ook in euro toevallig?), en opeens kort achter elkaar twee stop losses om de oren van UNI en Cake, dus nu $3,25 in de min, zo kan het gaan :')

Dus nu een experimentje gestart, gezien het toch bekendere coins zijn, de stop loss eraf te halen, en in zo'n geval vertrouwen te hebben in een herstel op korte termijn. Ben benieuwd hoe dat gaat lopen.

Met de reguliere aandelen 3 jaar BMW in de portefeuille gehad, voordat ik ze met winst kon verkopen, dus ik heb geduld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
Stefan H schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 18:20:
Hier vandaag na het aanzetten van de bot toch besloten eerst alleen met wat bekendere coins te willen traden. Ging op zich oké, klein plusje van $2 (kan 3commas ook in euro toevallig?), en opeens kort achter elkaar twee stop losse om de oren van UNI en Cake, dus nu $3,25 in de min, zo kan het gaan :')

Dus nu een experimentje gestart, gezien het toch bekendere coins zijn, de stop loss eraf te halen, en in zo'n geval vertrouwen te hebben in een herstel op korte termijn. Ben benieuwd hoe dat gaat lopen.

Met de reguliere aandelen 3 jaar BMW in de portefeuille gehad, voordat ik ze met winst kon verkopen, dus ik heb geduld :P
Mijn bot staat ook ingesteld zonder stoploss en met 25 transacties. Met 25 slots zal niet alles tegelijk ‘vastzitten’, maar dat is natuurlijk wel een risico. Je laat mogelijk geld liggen, maar verkoopt nooit met verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Remy!!!! schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 16:16:
[...]

Ja geen idee wat het grote verschil is, misschien dat de top 10/15 meer op en neer gaat waardoor je makkelijker meer deals pakt?

[...]

Mijn oudste deal is KSM/BTC Start: 4/27/2021 11:48:22 AM -7.26%
Geen idee hoe vaak die worden gehit, is het ergens makkelijk te zien of moet ik gewoon in My Deals kijken?
Ja hij staat op 1%

[...]

De oudste zijn:
3 van de 27e (gemiddeld -6%)
2 van de 28e (-7%)
6 van de 29e (gemiddeld -8%)
En dus 44 van vandaag waarvan er veel tussen de -1% en -5% zitten, vanmorgen ging het wat beter :+

Dit zijn mijn 3C stats:
[Afbeelding]
toon volledige bericht
Nou.. Toen BTC vanmiddag even omhoog knalde merkte ik dat wel in de stats }:|
Alles VOL naar beneden, begint zich nu weer te herstellen, gelukkig.

Jij hebt dus ook nog best wel wat bots die lang open staan, dat is wel interessant...
Ik heb bij mij de deal-start nu wat aangepast, kijken of dat wat helpt in de toekomst, staat nu naar:
  • ULT, 3 minutes, 45
  • RSI-7, 3 minutes, 45
  • Trading View, 1 minute, Strong Buy
  • Trading View, 5 minutes, Strong Buy
Kijken of dat meer kortere deals oplevert :)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Mijn 3C Stats
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vtgkTqthvhnhRGEl1tsDYZzLdk0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kDL2PzIg8N32MWTPDEWFUutm.png?f=fotoalbum_large

Let wel: ik heb nog wat issuetjes met SO's die niet gehit worden (lees: te weinig funds :') )

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Ja en nee. Vannacht weer paar errors geen idee hoe het komt. Heb genoeg BTC en bot gebruikt 82% of balance.

Er word niets verkocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QO2F3wQSbOnsmTRh5ghhG4Nbyyo=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/JWGO2ycCFPgXywbGFpYnsLXj.png?f=fotoalbum_small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Ik ben vooral benieuwd wat deze bots doen over dips heen. Winst behalen in de afgelopen maanden was een kwestie van HODL.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0GdsFxAolJq7vDK98mrfpNgNee4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qOjWiO9N0Xzb3FhdTfkUPrNj.jpg?f=fotoalbum_large

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bek
Remco Tr schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 07:52:
[...]
Ja en nee. Vannacht weer paar errors geen idee hoe het komt. Heb genoeg BTC en bot gebruikt 82% of balance.

Er word niets verkocht.

[Afbeelding]
Dit gaat niet over BTC: dan krijg je een melding over het niet kunnen plaatsen van de BO. Dit gaat over BNB of de coin die verkocht gaat worden. Heb je automatisch inleggen op je earn aanstaan? Staat de coin nog wel in je spot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
bek schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 08:10:
[...]

Dit gaat niet over BTC: dan krijg je een melding over het niet kunnen plaatsen van de BO. Dit gaat over BNB of de coin die verkocht gaat worden. Heb je automatisch inleggen op je earn aanstaan? Staat de coin nog wel in je spot?
Denk dat ik het gevonden heb. Lijkt inderdaad om het muntje zelf te gaan. Gekocht 0,048 KSM in spot staat er nog 0,47KSM. Hier zal het mis gaan. Weet alleen niet de reden er achter. Zelf handmatig niets verkocht.

Heb geen spaarrekening op Binance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iT3CH
Remco Tr schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 08:35:
[...]

Denk dat ik het gevonden heb. Lijkt inderdaad om het muntje zelf te gaan. Gekocht 0,048 KSM in spot staat er nog 0,47KSM. Hier zal het mis gaan. Weet alleen niet de reden er achter. Zelf handmatig niets verkocht.

Heb geen spaarrekening op Binance.
Gaat waarschijnlijk over de transferfee die je hebt betaald. Die is van je coin afgehaald denk ik. Of je moet transferfee betalen met BNB en je hebt geen BNB in je account om te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:43

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Remco Tr schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 07:52:
[...]

Er word niets verkocht.

[Afbeelding]
Ik heb exact hetzelfde. Gisteravond @Remy!!!! zijn instellingen overgenomen die hij keer heeft gepost. Sindsdien veel van die foutmeldingen en mijn balance is van 285 naar 265 gezakt vannacht.

Eerst maar eens een goede beginners guide voor die bots gaan lezen 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Hoppa dikke winst jongens! Vandaag al €0,07 winst gemaakt! Ondertussen staan er 50 deals in het rood (heb het gisteren terug gebracht naar 50).
Achja, het zal zondag/maandag wel weer bijtrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-05 14:33

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Remy!!!! schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 12:19:
Hoppa dikke winst jongens! Vandaag al €0,07 winst gemaakt! Ondertussen staan er 50 deals in het rood (heb het gisteren terug gebracht naar 50).
Ik wilde al zeggen dat het mij opviel dat hij met de dag minder lijkt te 'verdienen'. Dit is met 60$ (50,-) op een DCA bot met het middelste risicoprofiel. Hij maakt geen verlies maar ook niet echt winst waarvan ik zeg *wow*.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cOGS20mRZQY9U6Le8Mh3xVH_YgI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LmM9cJac2p9G76zo4BfGO4LK.png?f=fotoalbum_large

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-04 16:01

Midas.e

Is handig met dinges

Hier al een hele 0.23ct, 8 trades. Alleen trade ik op 1% winst, als je maar vaak genoeg 0.06ct pakt blijft het winst opleveren. Soms in 10 minuten, soms in 1 dag. geen SL maar gewoon alleen zelf beslissen of ik verlies pak. tot nu toe gemiddeld per dag 8 usd ermee (400 usd inleg)
Kuusj schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 12:40:
[...]

Ik wilde al zeggen dat het mij opviel dat hij met de dag minder lijkt te 'verdienen'. Dit is met 60$ (50,-) op een DCA bot met het middelste risicoprofiel. Hij maakt geen verlies maar ook niet echt winst waarvan ik zeg *wow*.
[Afbeelding]
Het is ook niet dat je je bot 1x insteld en daarna kan vergeten. Blijf toch elke dag tunen en juist die kleine aanpassengen zorgen ervoor dat je dagelijks met een volatile markt kan meekomen.

[ Voor 38% gewijzigd door Midas.e op 01-05-2021 12:44 ]

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan H
Note to self: als je de stop loss eraf haalt, check dan ook even de lopende orders, dit doet ie daar niet automatisch.. :')

Vandaag daarom weer op een dikke 5 dollar verlies, anders had ik best een oké plus gehad vandaag, staan genoeg deals in het groen :)

Ik heb nu overigens 34% van m'n budget vast staan in Decred, die hij gisteren kocht, en die vervolgens naar beneden geschoten is :') Maar zoals gezegd, geduld is een schone zaak!

[ Voor 25% gewijzigd door Stefan H op 01-05-2021 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
Kuusj schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 12:40:
[...]

[Afbeelding]
Het bedrag is absoluut niet zo hoog, maar relatief is dit een bizar goed rendement. Je hebt op 28 april $2 winst gemaakt op $50, dat is 4% in één dag. Even gekkigheid, maar als de 4% per dag over 365 dagen doorzet en je winst laat staan, heb je ($50*1,04^365) = €82.440.164,25. Je zult ook vaak verlies moeten incasseren en het is maar de vraag hoe crypto ontwikkeld en daarnaast nog een hoop andere zaken die roet in het eten gooien, maar even ter illustratie :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blender_01
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 05-03 00:51
Mijn mening is dat je toch wat selectiever moet zijn in de deals die je aangaat.
Jouw ingangseis: ULT, 3 min, 60

Daar voldoet elk muntje al heel snel aan.
Een aantal keer gaat dit wel goed en pak je een paar cent. Maar je aantal deals lopen heel snel vol en sta je met je max deals heel snel in de min.

Ik pak het iets voorzichtiger aan. Ik ben nog wat aan het fine tunen. Je wil aan de ene kant wel voldoende deals maken, maar ik wil wel koopwaardige momenten pakken. Omdat ik denk dat mijn koopmomenten beter zijn, wil ik mijn rendement wel iets hoger hebben liggen, nl. 2%.
Mijn condities op dit moment:
ULT, 5 min, 47
ULT, 15 min, 32
ULT, 30 min, 45
ULT, 60 min, 50
RSI, 15 min, 35

Focus ligt dat op 15 min een koop waardig moment wordt gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:43

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Kan niet meer inloggen bij 3commas. Geeft aan dat het wachtwoord niet juist is en als ik reset password doe,dan komt er geen email binnen :/

Edit: inloggen via Facebook werkt wel... ?

[ Voor 14% gewijzigd door AndereKoekoek op 01-05-2021 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan H
Blender_01 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 18:42:
[...]

Mijn mening is dat je toch wat selectiever moet zijn in de deals die je aangaat.

Een aantal keer gaat dit wel goed en pak je een paar cent. Maar je aantal deals lopen heel snel vol en sta je met je max deals heel snel in de min.

Ik pak het iets voorzichtiger aan. Ik ben nog wat aan het fine tunen. Je wil aan de ene kant wel voldoende deals maken, maar ik wil wel koopwaardige momenten pakken. Omdat ik denk dat mijn koopmomenten beter zijn, wil ik mijn rendement wel iets hoger hebben liggen, nl. 2%.
ULT, 5 min, 47
ULT, 15 min, 32
ULT, 30 min, 45
ULT, 60 min, 50
RSI, 15 min, 35

toon volledige bericht
Goede gedachte wel! Heb je dan wel alle coins gelist? Of alleen een deel?

[ Voor 0% gewijzigd door Stefan H op 01-05-2021 19:31 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blender_01
Ongeveer de 40 grootste munten tegen BUSD, max 2 per pair.
Ik vind dat er wel wat volume moet zijn in een pair.

Cooldown van 30 min. zodat ik niet direct op hetzelfde mogelijk foute signaal instap.
SL eraf gehaald.
Ik heb ook nog wel een lijstje met oude settings die (soms diep) in het rood staan.
Idee is dat als ik in 1 pair met 2 deals diep in het rood sta (< -8%) dat ik er dan wel 1 van ga closen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:33

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

wat ik toch enorm mis op 3commas is het filteren van 'my deals' op 'active' bijvoorbeeld. Lijkt me zo'n voor de hand liggende optie? Of kijk ik hier glad overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxkoe
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-05 20:29
[...]

ULT, 5 min, 47
ULT, 15 min, 32
ULT, 30 min, 45
ULT, 60 min, 50
RSI, 15 min, 35

toon volledige bericht
wil je jou bot ook eens delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blender_01
Dit is 'm nu. Maar ben nog verder aan het tweaken, want sinds 17.15 heeft hij niks meer opgepikt.
Maar ik was wel tevreden met het instapmoment van de laatsten die hij heeft gekozen.
Ik zal 'm nog iets ruimer gaan zetten.

De eerste verliesdag was vanwege allerlei SL's die gehit werden, met hele andere instapcondities. Die SL's heb ik er toen maar gauw afgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
[...]

ULT, 5 min, 47
ULT, 15 min, 32
ULT, 30 min, 45
ULT, 60 min, 50
RSI, 15 min, 35

toon volledige bericht
Mijn bot is wel heel simpel met het deals maken dat klopt zeker, maar tot nu toe heeft hij alleen moeite met het weekend gehad. De rest van de dagen doet hij het wel erg goed, met gemiddeld $9,1 winst per dag.
Ik zal maandag eens jouw condities proberen, en zien hoe het dan verloopt. Al is het altijd lastig vergelijken want de markt is nooit gelijk.

Verder ga ik ervanuit dat ik maandag/dinsdag al m'n huidige deals wel weer met winst heb verkocht. Aangezien m'n bot geen Stop Loss heeft, heb ik ook nog geen verlies gemaakt, dus ik ben ook heel erg benieuwd hoe snel ik m'n huidige min deals weg kan werken.

En eigenlijk wil ik zo min mogelijk wijzigingen aan m'n bot doen, 1x per week vind ik voldoende. Dan zie je ook iets beter wat voor invloed het heeft op de 'lange' termijn. Als je het iedere dag 10x wijzigt dan zie je naar mijn idee niet meer duidelijk wat effect heeft gehad.

[ Voor 8% gewijzigd door Remy!!!! op 02-05-2021 00:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan H
superduper schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 20:17:
wat ik toch enorm mis op 3commas is het filteren van 'my deals' op 'active' bijvoorbeeld. Lijkt me zo'n voor de hand liggende optie? Of kijk ik hier glad overheen?
Dit kan wel inderdaad, zij het op een manier dat wel makkelijker kan :P

Althans, in de 3commas app. Daar kun je onderin de navigatiebalk naar 'bots', en als je daar je bot aanklikt, kun je naar 'deals and events'. Daar staat vervolgens linksbovenin een ovaaltje met 'all', en als je daar op klikt kun je onder andere filteren op je actieve deals :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bek
superduper schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 20:17:
wat ik toch enorm mis op 3commas is het filteren van 'my deals' op 'active' bijvoorbeeld.
Op de website krijg ik bij 'my deals' enkel de actieve deals te zien. Jij niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:33

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

bek schreef op zondag 2 mei 2021 @ 10:47:
[...]

Op de website krijg ik bij 'my deals' enkel de actieve deals te zien. Jij niet?
Nope? Ook de completed staan er tussen, en aangezien looptijden nogal varieren helpt sorteren op datum ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:55
Bot iets te lomp ingesteld, heb nu idee dat ik Red Alert aan het spelen ben, via Telegram krijg ik steeds "insufficient funds"...

Vanmorgen alle deals dik rood, terwijl gisteren best lekker liep op het einde. Zal het gewoon eens met rust laten ipv gaan panieken en weer een hoop gaan rommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
Tot op heden nog steeds tevreden met mijn bot! Gisteren wel de Conditions uitgebreid naar voorbeeld van @Blender_01 waarbij ik ze nog wel iets strakker (lagere values) heb staan. De deals die ik zie zijn allemaal binnen een paar uur afgerond. Helaas heb ik nog een zestal deals van 3 a 4 dagen oud die flink in de min staan; leftover van twee oude testbots en waar ik rustig op wil wachten tot ze (ooit :P ) afgerond worden.

Helaas heeft dat wel echt invloed op het aantal huidige deals, want ik kan daardoor niet echt opschroeven. Wil eerst nog wat meer met de SO spelen en nog wat langer monitoren welke deals er gepakt worden; het verloop daarvan.

Daarna, en dat zal met een week of twee zijn hoop ik, wat bijstoren bij Binance zodat ik vervolgens het aantal deals kan vergroten.
Ik zal later nog eens even mijn statistieken door de 3Cstats heen halen en dat hier delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-05 13:49

ThunderNet

Flits!

Ik heb de boel zojuist ook geconfigureerd, leuk om eens te proberen. Ik vroeg me wel af hoe lang het ongeveer duurt voordat de eerste deal gemaakt wordt?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
ThunderNet schreef op zondag 2 mei 2021 @ 13:53:
Ik heb de boel zojuist ook geconfigureerd, leuk om eens te proberen. Ik vroeg me wel af hoe lang het ongeveer duurt voordat de eerste deal gemaakt wordt?
Hangt van je 'Deal start condition' af, maar mits er een deal mogelijk is, binnen een paar minuten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan H
Bij jullie ook zo'n tamme dag vandaag?

Vandaag 'maar' een paar trades gezien, wel in de plus, voor het eerst sinds de afgelopen dagen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
Stefan H schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:51:
Bij jullie ook zo'n tamme dag vandaag?

Vandaag 'maar' een paar trades gezien, wel in de plus, voor het eerst sinds de afgelopen dagen :')
Eergisteren +€22,- gisteren +€20,00 vandaag +€4
;w
Pagina: 1 ... 4 ... 30 Laatste