Lange post incoming! Met veel quotes!
Amargedon schreef op donderdag 29 april 2021 @ 22:32:
[...]
Hoeveel deals moet ik wat verder zoeken, maar ik zie in de statistieken van de bot wel ADA en Theta staan bijvoorbeeld. Ook Luna en Sol komen erin terug. Niet de top coins persee, maar ook zeker geen kleinere. Heb uit interesse even gekeken hoe de RSI en ULT staat bij een aantal top coins en die komt inderdaad niet zo laag, al zie ik op een dag als vandaag dat bijvoorbeeld Polkadot er eerder vanavond dichtbij in de buurt kwam.
Ik vind het zelf minder belangrijk om de top coins te pakken. Die gedachte ontstond eerder deze week toen deals langer open bleven staan en het dan handig is om niet met 'zooi' te blijven zitten. Maar...als door betere condities de deals gesloten worden houd ik gewoon de BTC over en niet 'de zooi' zeg maar.
Ik vind dat wel een interessante strategie en ben ook heel benieuwd wat er gebeurt als je het aantal deals opschroeft naar 30.
Dan zou je, vermoed ik, met deze condities niet altijd alle 30 deals open hebben staan, maar wel "beter" profiteren van momenten waar alles daalt, want volgens mij gebeurt dat heel vaak tegelijkertijd.

Amargedon schreef op donderdag 29 april 2021 @ 22:32:
[...]
Ik probeer je te volgen, maar merk ook dat het later op de avond is

Ik zie in die tabel de Base Order en vervolgens de twee SO orders die ik toesta, met in de Deviation % kolom bij welke daling ze worden geplaatst. Daarachter staat voor welke amount en wat dan het gemiddelde (totaal)bedrag is. Is dan de Required change % het percentage wat het moet stijgen ten opzichte van de Deviation % om de TP te behalen?
Lees en begrijp ik de tabel dan zoals jij bedoeld?
/f/image/Uyjtk6xn57cepF6gsDd4m5iJ.png?f=fotoalbum_large)
Even een plaatje zodat we allemaal over hetzelfde praten

Dit is hoe ik hem begrijp, van links naar rechts:
- Order No - Base order en aantal SO's
- Deviation - hoeveel afwijken van BO om te hitten
- Order Size - Hoeveel je koopt tegen op dat punt
- Volume - Hoeveel dat in BTC is
- Price - Wat je voor je order betaald
- Avg Price - Gemiddelde betaalde prijs
- Required Price - Price benodigd om je winst percentage te halen
- Required Change % - hoeveel % er omhoog moet worden gegaan t.o.v. de Price van de SO
- Total Size - Hoeveel je totaal in de coin hebt ingelegd
- Total Volume - Equivalentvan bovenstaand in BTC
Dus de Required change % is (in principe) t.o.v. de prijs behorend bij de Deviation %.
Crypto is behoorlijk volatiel, dus drops van 20% zijn niet ondenkbaar. Nog een tabelletje, in dit geval ADA/USDT:
/f/image/QefdXEaoeTJIe1RiTi3RCUUv.png?f=fotoalbum_large)
De step scale is hier 1, dus dat rekent wat makkelijker.
Hier zie je dat een drop van 24% betekent dat de prijs van ADA daalt van 1.3612 naar 1.0345. Dat zal niet heel snel voorkomen, maar door het DCA hoef je "maar' 14% winst te halen t.o.v. de 1.0345 om van de pair af te zijn.
In de huidige markt zal dat niet zo snel gebeuren, maar stel dat we ineens in een bear-market terecht komen en alles daalt, dan zou dit makkelijk kunnen.
Let ook: een BTC drop van 20% als de prijs 54000 is, betekent een drop naar 43.200, en de "verhalen" zijn dat bij een goede bear-market de prijs nog verder dan dat kan dalen.
Laten we wel wezen: ik heb (absoluut) het geld er (nog) niet in zitten om zo'n drop te kunnen dekken, maar het is wel iets waar ik naar toe wil werken.
iT3CH schreef op donderdag 29 april 2021 @ 23:05:
Ik heb mijn geld van Binance overheveld naar Bitvavo en ben het weer helemaal zelf gaan doen. Die 250 euro zette ik daarna in op ADA en binnen 3 uur liet ik het met 30 euro winst uitbetalen. Zet toch meer zoden aan de dijk dan die bots.
Remy!!!! schreef op donderdag 29 april 2021 @ 23:46:
Dat zelf handelen meer oplevert klopt zeker! Maar naar mijn idee geeft het ook meer risico.
Een goedlopende bot levert veel minder winst op dan zelf handelen, maar minder kans op verlies. Maar ook met bots kan je zeker verlies lopen/maken.
Voor mij is het de bot-optie een gemoedsrust iets geworden (en een hobby). Je maakt dagelijks X bedrag winst, maar ik zit niet meer dagelijks te controleren of mijn daytrades wel een verstandige keuze waren.
Zo pakt een kennis van mij soms €1á200 per week winst, maar soms net zo makkelijk ook zoveel verlies door verkeerde deals te maken. En middels mijn bot zit ik niet met zulke extremen.
iT3CH schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 06:30:
[...]
Hoe pak je veel verlies dan? De markt is alleen maar gestegen de afgelopen 10 jaar (behalve XRP door de rechtzaak). Je moet geduldig zijn. Zolang je niet verkoopt, verlies je niets. En zoals ik nu al veel teruglees bij, bijvoorbeeld @
Ben.Hahlen , dat hij even oude, niet goed lopende, deals closed (tegen marktwaarde) met verlies. Dat doe ik nooit als ik zelf handel. Zolang je niet verkoopt, verlies je niets. Met zelf handelen zoek je een leuke coin uit waarvan je ziet dat die al een tijdje lager draait dan gemiddeld. Je zet er een take profit op van een paar procent (in de Tradingview grafieken met candlesticks zie je of hij weleens uitschieters heeft naar boven) en pakt daar automatisch je winst. Dit gebeurd bij mij vaak ‘s nachts, ik denk door de Amerikaanse handel.
ADA had gisteren bijvoorbeeld een waarde van 1,05 op een laag punt en 1,17 op het hoogste punt. Als je je verdiept in een paar coins dan weet je uiteindelijk precies wanneer je moet kopen en verkopen. 12 cent per muntje pakken en dan op 200 coins is toch 24 euro winst. Ik doe dit met 4 of 5 coins. Alleen soms moet je 3 dagen wachten tot hij je take profit punt bereikt. Prima toch?
Maar je moet nooit verkopen in een dip, altijd vasthouden. Er komt altijd weer een betere tijd. Wel zorgen dat je genoeg liquiditeit hebt om bij te kopen in een dip.
Even een bundeltje quotes
Ik weet van mezelf dat ik, als ik zou doen wat @
iT3CH zou doen, ik de hele tijd op Binance zou zitten om te kijken hoe het met de koers gaat en daar heb ik geen tijd voor

Daarmee wil ik niet zeggen jij meer tijd hebt, ik ben alleen zo'n idioot die dat doet
Ik zit nu ook nog teveel naar de deals pagina te kijken hoe alles gaat en daar moet ik ook vanaf, maar dat komt vanzelf.
Ik heb van de week ook op BNB verlies gemaakt, omdat ik 0.5 BNB verkocht had op €415 en toen dacht dat langzaam terug te kopen op 395, 390, 385 en 380, want BNB was lekker aan het dalen...
Uiteraard hitte BNB als laagste punt €397 en toen was het alleen maar up, up, up!
Dus nee, zelf traden is niks voor mij
Net als bij @
Remy!!!! is het voor mij een stuk gemoedsrust (of iig: dat moet het worden

) en hobby, om te kijken of het wat oplevert. Wat ik al eerder aangaf: als er gemiddeld $5 per dag uitrolt, dan is dat $150,- per maand en daar ben ik al heel tevreden mee.
Het closen van oude, niet goed-lopende deals was een bewuste keuze en ik ben daardoor nooit in de min uitgekomen. Soms moet je verlies pakken als je wat anders wilt proberen.
Dat was overigens op 26 april dat ik dat gedaan heb (einde dag) en op dit moment zit ik qua totale winst alweer boven wat ik toen aan winst had, dus ik ben niet ontevreden.
Als ik mij echt ga verdiepen, dan kom ik niet meer aan werken toe (iets met te detaillistisch willen zijn) en, gezien mijn eerdere ervaring met BNB (en BTC, en ADA en BTT en nog een paar) ben ik er achter dat ik beter kan HODL'en op een aantal coins en de bot voor mij het werk laten doen

.
Bot-stats 29-04:
De nieuwe bot heeft gisteren $4,41 gedaan en staat voor vandaag op $3.23
Ik zie dat @
Remy!!!! zijn bot het
nog beter doet, want die staat voor vandaag al op $6,75 en gister op $12,95
Overigens, niet geheel gerelateerd, maar hebben jullie ook dat als je in de "Order history" van Binance kijkt en dan "1 Month" doet en "Hide Other Pairs" je dan niks ziet?
Ik kom alleen mijn Orders tegen als ik specifiek data invul daar...