Lees al tijdje mee in dit topic en draai nu sinds paar dagen ook een bot.(Remy!!!) Draait oke maar zie toch dat hij aantal deals start die gelijk negatief gaan. Vraag me af wat daar achter zit? Of is het gewoon de onzekerheid van de laatste dagen?
Als je maar met 1 paar handelt ga je niet veel actie zien, vrees ik.Midas.e schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:54:
main points:
SL uit
max trades 10
1 pair ipv multiple pairs. niet handig met zulke lage volumes.
En een SL uitzetten zou ik ten zeerste afraden, maar ieder z'n eigen ding
Nemo potest nocere meam me invito tactiost
Ik denk inderdaad dat hij bedoelt dat er teveel te lang openstaan.Remy!!!! schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:01:
[...]
Wat is er mis met te veel trades? Of bedoel je dat er te veel oude (lang) open blijven staan?
Trailing zorgt bij mij vaak voor meer winst dan mijn ingesteld 1,5%, en ik snap ook niet wat dat met de schaal/hoeveelheid te maken heeft?
Hier gaat het sinds gisteren weer lekker, gisteren $19 winst, en vandaag (tot nu toe) $12.
Er staan nog wel veel deals open met flink wat verlies, maar die gaan langzamerhand allemaal steeds beter. En als ze te lang openstaan dan sluit ik ze maar.
Ondertussen m'n stoploss aangepast naar 12% met een time out van 259200sec (3 dagen). Als de deal tegen die tijd niet in orde is, dan gaat ie maar de deur uit.
Ik ben een beetje aan het spelen geweest en gekeken naar de bots die het heel goed doen op een dag.
Wat daar opvalt (vind ik), is dat ze daar maar 0.1% winst zonder trailing pakken.
Wel met 90 deals tegelijkertijd, maar dat volume heb ik momenteel nog niet.
Dus ik heb nu mijn strategie wat aangepast:
- 0.5% profit
- 0.1% trailing
- 0.0001 BTC deal size
De strategie is dat ik op een gegeven moment omhoog ga naar:
- Base Order: 0.0002BTC
- 1% profit
- 0,2% trailing
- Het aantal Safety Orders langzaam opvoeren, naar een maximum van vijf (het is immers een DCA bot...)
Dan blijft het verlies beperkt, maar is er ook nog mogelijkheid om het zich te laten herstellen.
Meer om te onderzoeken!
Oh ja, de stats:
Gisteren: $11.37 winst
Vandaag (so far): $6,85
Hmm dat is ook nog wel een leuke om te proberen, maar waar zet je je SL dan op? Want als je de boel snel wilt houden, wil je je SL ook niet op 6% doen. Maar als je hem op 1% zet, dan pak je (denk ik) best wel snel/vaak verlies.Ben.Hahlen schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:18:
[...]
Ik denk inderdaad dat hij bedoelt dat er teveel te lang openstaan.
Ik ben een beetje aan het spelen geweest en gekeken naar de bots die het heel goed doen op een dag.
Wat daar opvalt (vind ik), is dat ze daar maar 0.1% winst zonder trailing pakken.
Wel met 90 deals tegelijkertijd, maar dat volume heb ik momenteel nog niet.
Hmm aan de andere kant, je hoeft dan niet perse een SL in te schakelen. Want ik denk dat best wel veel deal eventjes de 0,1% aantikken. Dus je hoeveelheid deals die de min in gaan zullen wel een stuk minder zijn.
YOLO!
Net even een testbot aangemaakt en eens zien wat het wordt:
Long
Target profit (%) 0.1 (total_bought_volume | Quote Currency)
Deal start condition
Trading View, 15 minutes, Strong Buy
Trading View, 1 hour, Strong Buy
Trading View, 5 minutes, Strong Buy
Trading View, 1 minute, Strong Buy
Trading View, 4 hours, Strong Buy
Base order size 0.0001 BTC
Safety order size 0.0001 BTC
Max safety trades count 0
Max active safety trades count 1
Price deviation to open safety orders (% from initial order) 3.0
Start order type Limit
Safety order volume scale 1.0
Safety order step scale 1.0
Cooldown between deals 0
Minimum price to open deal
Maximum price to open deal
Trading 24h minimal volume 1
Deal start delay (QFL and standard TV signals only) 0
Trailing ON
Trailing deviation (%) 0.05
Simultaneous deals per same pair 1
[ Voor 45% gewijzigd door Remy!!!! op 21-04-2021 22:32 ]
Ik stel per coin een eigen profiel op waar op de deals gebaseerd zijn. Er is geen profiel in mijn ogen voor alle coins.
Maar waar het op neer komt is dat ik een standaard profiel kies bij een nieuwe coin(Ik selecteer zelf de coins die mee mogen doen). Hier kijk ik naar het volume en koers schommelingen van de afgelopen week. Hierdoor kan ik een risico profiel kiezen.
Voor de kleinere volume coins, wil ik minder risico lopen en zit mijn SL op max 6%. De grote volume coins daarvan is de kans groter dat ze snel terug groeien(Wanneer er geen paniek is geweest) en staat de SL op 10% of 15%.
Daarnaast zoek ik naar een soort van blueprint van het koers verloop, en stel ik daarop wat parameters in min minimale winst en aantal orders voor die coin.
Maar waar het op neer komt is dat ik een standaard profiel kies bij een nieuwe coin(Ik selecteer zelf de coins die mee mogen doen). Hier kijk ik naar het volume en koers schommelingen van de afgelopen week. Hierdoor kan ik een risico profiel kiezen.
Voor de kleinere volume coins, wil ik minder risico lopen en zit mijn SL op max 6%. De grote volume coins daarvan is de kans groter dat ze snel terug groeien(Wanneer er geen paniek is geweest) en staat de SL op 10% of 15%.
Daarnaast zoek ik naar een soort van blueprint van het koers verloop, en stel ik daarop wat parameters in min minimale winst en aantal orders voor die coin.
Géén SL.Remy!!!! schreef op woensdag 21 april 2021 @ 22:17:
[...]
Hmm dat is ook nog wel een leuke om te proberen, maar waar zet je je SL dan op? Want als je de boel snel wilt houden, wil je je SL ook niet op 6% doen. Maar als je hem op 1% zet, dan pak je (denk ik) best wel snel/vaak verlies.
Hmm aan de andere kant, je hoeft dan niet perse een SL in te schakelen. Want ik denk dat best wel veel deal eventjes de 0,1% aantikken. Dus je hoeveelheid deals die de min in gaan zullen wel een stuk minder zijn.
Kijk bijvoorbeeld naar deze bot. Had gisteren $89 winst, staat voor vandaag op $14.
Belangrijkste parameters:
- Deal start: TV 1,5,15
- BO 0.0001; SO 0.00012
- Deals: 100
- Profit: 0.1% (total volume, no trailing)
- 10 safety trades, 1 active, deviation 1%, scale 1.21, step 1
- 1 deal per pair
- Daily volume 10
Ja, uhm, linkje dus en even laten weten hoe het gaatRemy!!!! schreef op woensdag 21 april 2021 @ 22:17:
YOLO!
Net even een testbot aangemaakt en eens zien wat het wordt:
Long
Target profit (%) 0.1 (total_bought_volume | Quote Currency)
Deal start condition
Trading View, 15 minutes, Strong Buy
Trading View, 1 hour, Strong Buy
Trading View, 5 minutes, Strong Buy
Trading View, 1 minute, Strong Buy
Trading View, 4 hours, Strong Buy
Base order size 0.0001 BTC
Safety order size 0.0001 BTC
Max safety trades count 0
Max active safety trades count 1
Price deviation to open safety orders (% from initial order) 3.0
Start order type Limit
Safety order volume scale 1.0
Safety order step scale 1.0
Cooldown between deals 0
Minimum price to open deal
Maximum price to open deal
Trading 24h minimal volume 1
Deal start delay (QFL and standard TV signals only) 0
Trailing ON
Trailing deviation (%) 0.05
Simultaneous deals per same pair 1
Overigens: Trailing op lage percentages is (denk ik) niet handig, want daardoor kan je ook de min in gaan. Met zo'n hoog volume kan je beter pakken wat je pakt, en dan verder.
Thnx, dan ga ik die even kopieren. Die van mij deed het niet zo heel goed.Ben.Hahlen schreef op donderdag 22 april 2021 @ 08:28:
[...]
Géén SL.
Kijk bijvoorbeeld naar deze bot. Had gisteren $89 winst, staat voor vandaag op $14.
Belangrijkste parameters:
- Deal start: TV 1,5,15
- BO 0.0001; SO 0.00012
- Deals: 100
- Profit: 0.1% (total volume, no trailing)
- 10 safety trades, 1 active, deviation 1%, scale 1.21, step 1
- 1 deal per pair
- Daily volume 10
Ik had expres even geen linkje gedaan omdat het een testbot was, voordat men deze ging kopieren in de hoop dat hij het goed zou gaan doen.[...]
Ja, uhm, linkje dus en even laten weten hoe het gaat
Overigens: Trailing op lage percentages is (denk ik) niet handig, want daardoor kan je ook de min in gaan. Met zo'n hoog volume kan je beter pakken wat je pakt, en dan verder.
Ik ga nu die andere gebruiken, en eens kijken hoe het gaat.
Mag ik vragen wat je exchange rekent voor de BO en TP market orders? Als in: is dat samen niet meer dan 0,1%?Ben.Hahlen schreef op donderdag 22 april 2021 @ 08:28:
[...]
• Profit: 0.1% (total volume, no trailing)
Ghehehe, ik was voornamelijk benieuwd naar hoe het ging.Remy!!!! schreef op donderdag 22 april 2021 @ 08:35:
[...]
Thnx, dan ga ik die even kopieren. Die van mij deed het niet zo heel goed.
[...]
Ik had expres even geen linkje gedaan omdat het een testbot was, voordat men deze ging kopieren in de hoop dat hij het goed zou gaan doen.
Ik ga nu die andere gebruiken, en eens kijken hoe het gaat.
De voorbeeld bot trade op Binance.bek schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:05:
[...]
Mag ik vragen wat je exchange rekent voor de BO en TP market orders? Als in: is dat samen niet meer dan 0,1%?
Voor zover ik het begrijp, zit bij de 0,1% alle kosten al inbegrepen.
Ik zat op een paar cent per uur winstBen.Hahlen schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:15:
[...]
Ghehehe, ik was voornamelijk benieuwd naar hoe het ging.

En met deze gaat het ook nog niet zo heel hard, en dat met 100 mogelijke deals waarvan er 43 actief zijn.
Ja de deals gaan er snel doorheen, maar die 1á2 cent per deal schiet nog niet echt op.
Even vandaag aankijken, ik kan mij nog niet echt voorstellen dat ik op die $60á80 winst per dag kom.
Hahaha ok, ik zie voor het eerst een nieuwe error op 3C:
Error placing safety trade: {"code"=>-1003, "msg"=>"Way too much request weight used; IP banned until 1619078578715. Please use the websocket for live updates to avoid bans."}
[ Voor 18% gewijzigd door Remy!!!! op 22-04-2021 10:04 ]
Dat is inderdaad niet veel, ik vraag mij ook af hoe e.e.a. werkt met zo'n bot...Remy!!!! schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:50:
[...]
Ik zat op een paar cent per uur winst![]()
En met deze gaat het ook nog niet zo heel hard, en dat met 100 mogelijke deals waarvan er 43 actief zijn.
Ja de deals gaan er snel doorheen, maar die 1á2 cent per deal schiet nog niet echt op.
Even vandaag aankijken, ik kan mij nog niet echt voorstellen dat ik op die $60á80 winst per dag kom.
Voor mezelf even een Excelletje gemaakt met hoe DCA nou (ongeveer) werkt.
/f/image/n1Ca1zPLOG9FxXsTjuBO73Ke.png?f=fotoalbum_large)
...en dan hoop ik dat ik het goed heb berekend.
Die kwam net ook voorbij bij mij... Denk een kleine hiccup...Remy!!!! schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:50:
Error placing safety trade: {"code"=>-1003, "msg"=>"Way too much request weight used; IP banned until 1619078578715. Please use the websocket for live updates to avoid bans."}
Ik denk dat dat wel goed berekend is.Ben.Hahlen schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:35:
[...]
Dat is inderdaad niet veel, ik vraag mij ook af hoe e.e.a. werkt met zo'n bot...
Voor mezelf even een Excelletje gemaakt met hoe DCA nou (ongeveer) werkt.
[Afbeelding]
...en dan hoop ik dat ik het goed heb berekend.
Ik zit nog even naar mijn deals te kijken, en de meeste deals maken geen SO aan. En dan heb je maar $0,01á0,02 winst per deal. Ik had er net 1 die 7 SO's had aangemaakt en dan heb je gelijk $0,24 winst. Dan schiet het wel op.
Ik heb hem verder ook niet meer gezien, dus zal idd wel een hiccup zijn geweest.[...]
Die kwam net ook voorbij bij mij... Denk een kleine hiccup...
Ik heb de nieuwe bot gestopt en ga met m'n oude weer verder.
Want die nieuwe maakt wel mooi $80 per dag winst, maar dat doet hij met een inleg van 0.33BTC.
Ik speel met een extra 0 (en dan aan de verkeerde kant
Dus vanmorgen alle oude orders eruit geflikkerd (auw

[ Voor 17% gewijzigd door Remy!!!! op 22-04-2021 11:02 ]
Volgens mij zijn die "winstgevende" bots heel erg afhankelijk van de hoeveelheid (in zowel orders als $$).Remy!!!! schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:46:
[...]
Ik denk dat dat wel goed berekend is.
Ik zit nog even naar mijn deals te kijken, en de meeste deals maken geen SO aan. En dan heb je maar $0,01á0,02 winst per deal. Ik had er net 1 die 7 SO's had aangemaakt en dan heb je gelijk $0,24 winst. Dan schiet het wel op.
[...]
Ik heb hem verder ook niet meer gezien, dus zal idd wel een hiccup zijn geweest.
Want die nieuwe maakt wel mooi $80 per dag winst, maar dat doet hij met een inleg van 0.33BTC.
Ik speel met een extra 0 (en dan aan de verkeerde kant) en dat zou betekenen dat ik maar $8 winst zou maken. Terwijl mijn bot per dag veel meer kan.
Dus vanmorgen alle oude orders eruit geflikkerd (auw), en nu schoon opnieuw beginnen.
Alle orders eruit is inderdaad wel pijnlijk ja... Heb er net ook een paar uitgehaald, niet zoveel als jij.
Ik heb wel nu mijn TTP uitgezet, even kijken of dat nog wat gaat uitmaken (op de 0.5% winst die ik pak denk ik het niet).
Ik heb ondertussen een nieuwe bot aangemaakt (m'n eerste post in dit topic even aangepast naar de nieuwe link), en eens zien hoe die het gaat doen. Meer SO's maar wel minder deals.Ben.Hahlen schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:06:
[...]
Volgens mij zijn die "winstgevende" bots heel erg afhankelijk van de hoeveelheid (in zowel orders als $$).
Alle orders eruit is inderdaad wel pijnlijk ja... Heb er net ook een paar uitgehaald, niet zoveel als jij.
Ik heb wel nu mijn TTP uitgezet, even kijken of dat nog wat gaat uitmaken (op de 0.5% winst die ik pak denk ik het niet).
Dus met een inleg van bijna 20k USD heb je 80 dollar per dag? Dat lijkt mij het risico niet waard.Remy!!!! schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:46:
[...]
Ik denk dat dat wel goed berekend is.
[...]
Ik heb hem verder ook niet meer gezien, dus zal idd wel een hiccup zijn geweest.
Ik speel met een extra 0 (en dan aan de verkeerde kant) en dat zou betekenen dat ik maar $8 winst zou maken. Terwijl mijn bot per dag veel meer kan.
Dus vanmorgen alle oude orders eruit geflikkerd (auw), en nu schoon opnieuw beginnen.
Ik heb die bot van jou sinds de openingsdag van het topic lopen met als doel om meer BTC te vergaren, maar er blijven een paar oude orders gewoon heel lang in staan. Ik heb de fout gemaakt om nieuwe orders op 6% SL te zetten, maar toen kwam die crash in het weekend.
Stel, ik wil met de bot stoppen en alles terugzetten naar BTC, hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Dat klopt opzich, maar 80 per dag = 560 per week = 2240 per maand. Dan gaat het wel erg hard natuurlijk.Jokuh schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:10:
[...]
Dus met een inleg van bijna 20k USD heb je 80 dollar per dag? Dat lijkt mij het risico niet waard.
Maar is wel een risico'tje.
Gewoon de bot stoppen, en als je je bot edit (of viewed) dan kan je bijna onderaan alle orders at Market price verkopen.Ik heb die bot van jou sinds de openingsdag van het topic lopen met als doel om meer BTC te vergaren, maar er blijven een paar oude orders gewoon heel lang in staan. Ik heb de fout gemaakt om nieuwe orders op 6% SL te zetten, maar toen kwam die crash in het weekend.![]()
Stel, ik wil met de bot stoppen en alles terugzetten naar BTC, hoe kan ik dit het beste aanpakken?
heeft iemand van jullie een idee of dit ook met een bot gedaan kan worden ?
handelen tussen a en b,
ik deed het vroeger al toen btc maar 4000€ waard was, en zie dat het nu ook mogelijk is met andere kleine coins,
wat het inhoude je koopt op A en verkoopt op B,
zoals safemoon en forth was het beide gelukt, met een mooie winst!
zou geweldig zijn moest dit kunnen gedaan worden met een bot
handelen tussen a en b,
ik deed het vroeger al toen btc maar 4000€ waard was, en zie dat het nu ook mogelijk is met andere kleine coins,
wat het inhoude je koopt op A en verkoopt op B,
zoals safemoon en forth was het beide gelukt, met een mooie winst!
zou geweldig zijn moest dit kunnen gedaan worden met een bot
Deze komt hier nu ook meerdere keren voorbij, laatste paar minuten ook een 403..Remy!!!! schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:50:
[...]
[ Voor 10% gewijzigd door Tranzity op 26-04-2021 12:52 . Reden: weet niet of 0.1% TP zo verstandig is, dus uit m'n reactie gehaald. ]
Ik heb mijn bot even stop gezet. Allemaal errors en in de Telegram van 3Commas hadden ze het al over problemen.
Beter even wachten tot het opgelost is.
Beter even wachten tot het opgelost is.
@Remy!!!! ...die gaat wel lekker, daar zit je al op ruim $4 winstRemy!!!! schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:15:
[...]
Ik heb ondertussen een nieuwe bot aangemaakt (m'n eerste post in dit topic even aangepast naar de nieuwe link), en eens zien hoe die het gaat doen. Meer SO's maar wel minder deals.
Ja deze gaat zeker goed! Vooral door het aantal SO's (3). Die ik ergens dit weekend naar 5 wil krijgen, en dan ook het aantal deals naar 50.Ben.Hahlen schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:50:
[...]
@Remy!!!! ...die gaat wel lekker, daar zit je al op ruim $4 winst
En met betrekking tot de error's staat er al een melding op hun pagina:
Dear Traders, We are aware of current system limitations and our team is actively investigating the issue. We will continue to update you on a resolution.
Hé, dat heb ik eerder gezienRemy!!!! schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:57:
[...]
Ja deze gaat zeker goed! Vooral door het aantal SO's (3). Die ik ergens dit weekend naar 5 wil krijgen, en dan ook het aantal deals naar 50.

...moet ik alleen nog ff voor doorsparen. Zoals de bot nu staat, is er 0.025 BTC voor nodig, daar zit ik nog niet aan...
Ja, maar ik kreeg nu ook 403 errors, dus de BOT deed helemaal niks meer...Remy!!!! schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:57:
[...]
En met betrekking tot de error's staat er al een melding op hun pagina:
Dear Traders, We are aware of current system limitations and our team is actively investigating the issue. We will continue to update you on a resolution.
Ja het leek mij wel handig om gewoon te beginnen met een 'redelijk' bedrag. Anders haal je naar mijn idee te weinig binnen per dag.Ben.Hahlen schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:05:
[...]
Hé, dat heb ik eerder gezien![]()
...moet ik alleen nog ff voor doorsparen. Zoals de bot nu staat, is er 0.025 BTC voor nodig, daar zit ik nog niet aan...
Het lijkt erop dat de site er (zo goed als) uitligt. Ik kijk over een uurtje wel weer.[...]
Ja, maar ik kreeg nu ook 403 errors, dus de BOT deed helemaal niks meer...
Issue op 3Commas lijkt te zijn verholpen; in mijn geval moest ik alle "lopende" orders handmatig op binance traden.
Hi, ik heb een beetje zitten lezen,
Zoals jullie misschien wel weten doe ik het al een tijdje met 3commas en ben daar erg tevreden over. Net ook wat problemen maar mijn ETH orders zijn wel gewoon gehit.
Vraagje, iemand ervaring met grid bots? Ik zit te denken om even wat afstand te nemen van crypto, ik wil heus nog wel elke dag kijken. Maar ietjes meer rust mag wel, bots draaien goed.
Maar ik zit dus ook te twijfelen om een eth/btc grid bot te openen, iemand daar ervaring mee? Lijkt alsof je niet kan verliezen, maar ik heb een beetje het idee dat er ergens een addertje onder het gras zit.
Zoals jullie misschien wel weten doe ik het al een tijdje met 3commas en ben daar erg tevreden over. Net ook wat problemen maar mijn ETH orders zijn wel gewoon gehit.
Vraagje, iemand ervaring met grid bots? Ik zit te denken om even wat afstand te nemen van crypto, ik wil heus nog wel elke dag kijken. Maar ietjes meer rust mag wel, bots draaien goed.
Maar ik zit dus ook te twijfelen om een eth/btc grid bot te openen, iemand daar ervaring mee? Lijkt alsof je niet kan verliezen, maar ik heb een beetje het idee dat er ergens een addertje onder het gras zit.
Maar op een slechte dag heb je waarschijnlijk ook 80 verlies haha.Remy!!!! schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:13:
[...]
Dat klopt opzich, maar 80 per dag = 560 per week = 2240 per maand. Dan gaat het wel erg hard natuurlijk.
Maar is wel een risico'tje.
[...]
Gewoon de bot stoppen, en als je je bot edit (of viewed) dan kan je bijna onderaan alle orders at Market price verkopen.
De bot die ik van jou heb gekopieerd met SL 35% loop tot op heden elke dag met winst.
Toch merk ik het niet aan de BTC. Die schuift op en neer. Zitten nu ook wel al een aantal dagen in de correctiefase.
Volgens de bot heb ik van 16-4 (22:30) tot nu al ruim 120 dollar winst gemaakt en 14 dollar in stoploss. Dus 106 dollar winst. Niet slecht voor een weekje met ongeveer 0,025 BTC (ongeveer 1400 euro)
Dan is je oude bot beter dan je nieuwe bot
Als je oude bot had gebruikt pakte je dagelijks ipv 80 dollar wel 300 dollar.
Ik heb jouw oude bot gebruikt en ipv 0.0001 naar 0.0002 veranderd
[ Voor 11% gewijzigd door kx22 op 22-04-2021 14:49 ]
Goed om te horen!kx22 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:42:
[...]
Maar op een slechte dag heb je waarschijnlijk ook 80 verlies haha.
De bot die ik van jou heb gekopieerd met SL 35% loop tot op heden elke dag met winst.
Toch merk ik het niet aan de BTC. Die schuift op en neer. Zitten nu ook wel al een aantal dagen in de correctiefase.
Volgens de bot heb ik van 16-4 (22:30) tot nu al ruim 120 dollar winst gemaakt en 14 dollar in stoploss. Dus 106 dollar winst. Niet slecht voor een weekje met ongeveer 0,025 BTC (ongeveer 1400 euro)
Ik heb tot gisterenavond mijn 'oude' bot altijd gebruikt. Vanaf gisterenavond ben ik gaan experimenteren met andere bots. En uiteindelijk uitgekomen op mijn huidige bot (zie aangepast link in m'n eerste post).
Die $80 bot heb ik heel even (2uur?) gebruikt als test, en met mijn inleg haal ik daar maar +/- $8 per dag mee.
Met mijn nieuwe bot heb ik vandaag vanaf 11:30 $6,63 winst mee gepakt. En dat terwijl 3C problemen had waardoor ik niet de volledige 40 deals actief had.
Maar goed, het is vandaag een redelijk goeie dag voor de bots. Het is weer even afwachten wat het weekend gaat brengen. Het scheelt wel dat ik nu werk met meer Safety Orders, waardoor je je verlies (in theorie) verminderd.
Hier stonden zit onder de bots op status "Error" onder My Deals.nwagenaar schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:28:
Issue op 3Commas lijkt te zijn verholpen; in mijn geval moest ik alle "lopende" orders handmatig op binance traden.
Volgens mij moet je de BTC winst ook "relativeren". Eigenlijk moet je opschrijven met hoeveel BTC je begint en dan, op een gegeven moment, kijken hoeveel BTC je dan hebt...kx22 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:42:
[...]
Maar op een slechte dag heb je waarschijnlijk ook 80 verlies haha.
Alleen: hoe reken je dat uit als je 90 deals open hebt staan
Even terugrekenend: Als je bot van @Remy!!!! had gelaten zoals hij was, dan had je de helft minder winst gehad (want de helft minder inleg, uitgaande van hetzelfde aantal deals).
Wat ik al eerder zei: een bot is voornamelijk handig bij een bepaalde schaalgrootte. Mijn vermoeden is dat je met ongeveer 0.025 BTC de grootste kans op "redelijke" winsten hebt.
Met mijn bescheiden inleg van 0.006 BTC haal ik ook wel wat winst, maar het gaat natuurlijk een stuk langzamer.
Vandaar ook mijn "end-game" (waar @Remy!!!! nu ook heen gaat):
- 1% profit
- 0,2% trailing
- 5 SO's
[ Voor 4% gewijzigd door Ben.Hahlen op 22-04-2021 16:38 ]
Meer inleg/BTC is zeker meer kans op redelijke winsten, maar logischerwijs ook meer kans op verlies.Ben.Hahlen schreef op donderdag 22 april 2021 @ 16:35:
Wat ik al eerder zei: een bot is voornamelijk handig bij een bepaalde schaalgrootte. Mijn vermoeden is dat je met ongeveer 0.025 BTC de grootste kans op "redelijke" winsten hebt.
Met mijn bescheiden inleg van 0.006 BTC haal ik ook wel wat winst, maar het gaat natuurlijk een stuk langzamer.
Vandaar ook mijn "end-game" (waar @Remy!!!! nu ook heen gaat):EDIT: Overigens twijfel ik nog over de 0.0002 BTC Base Order, zeker als de SO's meer worden, want dan moeten de SO's eigenlijk ook beginnen op 0.0002BTC.
- 1% profit
- 0,2% trailing
- 5 SO's
Voorlopig blijf ik lekker doorgaan en m'n bot uitbreiden met SO's en BO, maar dat houdt ergens op. Ik heb echter nog geen idee waar.
Ik denk dat ik liever m'n BO op 0.001 houdt en het aantal deals vergroot dan m'n BO verhogen. Geen idee waarom, maar gewoon een gevoel.
Daar sluit ik mij volledig bij aan.Remy!!!! schreef op donderdag 22 april 2021 @ 16:44:
[...]
Ik denk dat ik liever m'n BO op 0.001 houdt en het aantal deals vergroot dan m'n BO verhogen. Geen idee waarom, maar gewoon een gevoel.
Interessant topic. Inmiddels ook 3commas gelinked aan m'n Binance account om eens te zien wat dit precies inhoudt. Meest interessant vind ik een bot te vinden/maken die ook bij een dalende markt nog winst weet te maken.
Net m'n SO verhoogd naar 5. Qua budget kan het niet, maar aangezien niet iedere order SO's nodig heeft heb je daar wel wat speelruimte in.Remy!!!! schreef op donderdag 22 april 2021 @ 16:44:
[...]
Meer inleg/BTC is zeker meer kans op redelijke winsten, maar logischerwijs ook meer kans op verlies.
Voorlopig blijf ik lekker doorgaan en m'n bot uitbreiden met SO's en BO, maar dat houdt ergens op. Ik heb echter nog geen idee waar.
Dat was toch niet handig, want een uurtje later hadden toch een aantal deals 5 SO's nodig, en was m'n balans op
[ Voor 8% gewijzigd door Remy!!!! op 22-04-2021 22:15 ]
Interessant topic dit, ben er zelf ook een beetje mee aan het spelen de afgelopen dagen. Mede geinspireerd door jullie ervaringen!
Mijn bot heeft 10 deals als max. Wat mij als eerste opvalt is dat ik zowel gister als eergister in Binance een aantal transacties mis die in de bot nog actief staan (niet completed). Het raakt out of sync zeg maar; jullie dat ook opgevallen?
En verder zie ik wel verschil in welke pairs te traden. @Remy!!!! hoe bepaal jij jouw pairs? Er is namelijk ook een optie om ze allemaal toe te voegen, waarom heb je de ongeveer 20 die daarin extra zitten niet in jouw bot actief?
Mijn bot heeft 10 deals als max. Wat mij als eerste opvalt is dat ik zowel gister als eergister in Binance een aantal transacties mis die in de bot nog actief staan (niet completed). Het raakt out of sync zeg maar; jullie dat ook opgevallen?
En verder zie ik wel verschil in welke pairs te traden. @Remy!!!! hoe bepaal jij jouw pairs? Er is namelijk ook een optie om ze allemaal toe te voegen, waarom heb je de ongeveer 20 die daarin extra zitten niet in jouw bot actief?
Na een half dagje staat de bot met alle crypto op de status error insufficient funds. Veel van de coins staan onder de stoploss van 12%. Waarschijnlijk komt dit doordat de bot op limit stond en niet market.
Even puzzelen met de instellingen dus.
Even puzzelen met de instellingen dus.
Nou, daar ging me stoploss van 35%. Vandaag -120 dollar. Gaat al me winst van afgelopen dagen.
Ik ga die stoploss lekker naar 70% zetten.
Lijkt me dan toch juist dat je deze omhoog moet halen? Meer richting de 6% oid? Er zijn coins die in deze markt wel omhoog gaan, je wilt juist dat je bot daar instapt in plaats van sterk verliezende coins maar vasthouden toch?kx22 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:12:
Nou, daar ging me stoploss van 35%. Vandaag -120 dollar. Gaat al me winst van afgelopen dagen.
Welkom in dit topic.Amargedon schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 07:26:
Wat denk je te moeten zien? Een limit sell order voor de take profit? Dat is een market order en zie je dus niet zolang de deal actief is.
...ik had dus vanochtend ineens een "Aha" momentje voor mijzelf, wat de meesten waarschijnlijk al bedacht hadden, maar ik deel het toch.
Toen ik wakker werd en zag dat BTC gedaald was tot onder de $50K, dacht ik: "Nou, daar gaan mijn deals". Tot mijn verbazing stond er nog veel open met, niet per se hele slechte verliezen, toen bedacht ik mij: omdat we in BTC-Pairs traden, zijn we minder "afhankelijk" van de waarde daling van BTC zelf.
Stel dat we BTC-DOGE traden en BTC dipt met 20% en DOGE doet dat ook, dan is er "relatief" niks aan de waarde veranderd. Gaat BTC omhoog en DOGE omlaag, dan gaat het natuurlijk wel de verkeerde kant op voor ons.
Toen ik wakker werd en zag dat BTC gedaald was tot onder de $50K, dacht ik: "Nou, daar gaan mijn deals". Tot mijn verbazing stond er nog veel open met, niet per se hele slechte verliezen, toen bedacht ik mij: omdat we in BTC-Pairs traden, zijn we minder "afhankelijk" van de waarde daling van BTC zelf.
Stel dat we BTC-DOGE traden en BTC dipt met 20% en DOGE doet dat ook, dan is er "relatief" niks aan de waarde veranderd. Gaat BTC omhoog en DOGE omlaag, dan gaat het natuurlijk wel de verkeerde kant op voor ons.
Het is hoe je het bekijkt.theHoff schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:15:
[...]
Lijkt me dan toch juist dat je deze omhoog moet halen? Meer richting de 6% oid? Er zijn coins die in deze markt wel omhoog gaan, je wilt juist dat je bot daar instapt in plaats van sterk verliezende coins maar vasthouden toch?
Als de mindset is om zoveel mogelijk te traden, dan is een lage stoploss beter. Als je mindset is om zo min mogelijk verlies op 1 coin te maken is stoploss van hoger beter. Tot op heden ging het goed. Echter vannacht heel wat minder.
Volgens mij moet je, als je zo min mogelijk verlies wil maken, óf de stop-loss uitzetten óf de stop-loss laag zetten.kx22 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:42:
[...]
Het is hoe je het bekijkt.
Als de mindset is om zoveel mogelijk te traden, dan is een lage stoploss beter. Als je mindset is om zo min mogelijk verlies op 1 coin te maken is stoploss van hoger beter. Tot op heden ging het goed. Echter vannacht heel wat minder.
Een hoge stop-loss zorgt voor langere trades, maar ook meer verlies.
De vraag is ook: als iets 70% van zijn waarde verliest, hoe groot is dan de kans dat ie nog terug bounced (binnen afzienbare tijd)?
Of maakt het jou niet uit dat een trade zo lang open blijft staan?
Thanks!bek schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:18:
[...]
Welkom in dit topic.
Wat denk je te moeten zien? Een limit sell order voor de take profit? Dat is een market order en zie je dus niet zolang de deal actief is.
Ik had verwacht dat ik het aantal open deals in 3Commas kon matchen aan de 'Openstaande orders' op mijn Binance dashboard. Maar zo blijkt maar weer...valt nog veel te leren en te ontdekken
Gelukkig dat ik nu met een klein bedrag aan het spelen ben om eerst eens te zien hoe en wat, en te leren van wat ik jullie hier zie bespreken.
Hoogstwaarschijnlijk niet, maar de sweetspot zit rond de 35%. Echter op een dag als dit dat alles omlaag gaat, kan je beter het uitzetten. Want nu kan alles gebeuren.Ben.Hahlen schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:54:
[...]
Volgens mij moet je, als je zo min mogelijk verlies wil maken, óf de stop-loss uitzetten óf de stop-loss laag zetten.
Een hoge stop-loss zorgt voor langere trades, maar ook meer verlies.
De vraag is ook: als iets 70% van zijn waarde verliest, hoe groot is dan de kans dat ie nog terug bounced (binnen afzienbare tijd)?
Of maakt het jou niet uit dat een trade zo lang open blijft staan?
En wat doen jullie met het volume voor een trading 24h volume? Zie bij een aantal bots die wat hoger scoren dat dit vaak wat hoger staat (zo tussen de 2 en 10) en hier zag ik veel op 0 of 1.
Mijn idee erbij is dat met minder volume het minder interessant is om 'snel' te kunnen handelen, dus door enkel hogere volumes te accepteren een grotere kans op een trade die 'snel' afgerond kan worden. Wat is jullie gedachte daarbij?
Mijn idee erbij is dat met minder volume het minder interessant is om 'snel' te kunnen handelen, dus door enkel hogere volumes te accepteren een grotere kans op een trade die 'snel' afgerond kan worden. Wat is jullie gedachte daarbij?
Ik laat het voor nu even staan, SL staat bij mij nu op 30%, dus best kans dat alles vandaag stuk gaatkx22 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 09:01:
[...]
Hoogstwaarschijnlijk niet, maar de sweetspot zit rond de 35%. Echter op een dag als dit dat alles omlaag gaat, kan je beter het uitzetten. Want nu kan alles gebeuren.
Ik heb het volume op 10 gezet, om een beetje "snelheid" te houden. Nu zijn er ook munten (looking at you TROY), die wel veel volume hebben, maar zo'n lage waarde hebben dat ze de hele tijd tussen de 0.00000032 en 0.00000033 schommelen... Maar daar staan dan wel 20 miljoen sell orders op de 0.00000033 (omdat Binance niet meer cijfers achter de komma doet).Amargedon schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 09:22:
En wat doen jullie met het volume voor een trading 24h volume? Zie bij een aantal bots die wat hoger scoren dat dit vaak wat hoger staat (zo tussen de 2 en 10) en hier zag ik veel op 0 of 1.
Let er ook op dat je munten als RENBTC en WBTC (dacht ik, maar staat ook in de startpost) er ook uit laat, want daar ga je sowieso niks op winnen (gekoppeld aan BTC).
Ik ben begonnen met alle BTC pairs, en na een tijdje zie je in je overzicht welke pairs het vaakst verlies draaien, en die gooi ik er dan uit.Amargedon schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 07:26:
Dat idee klopt opzich wel, maar je lopende deals maken wel keihard verlies als BTC daalt.Ben.Hahlen schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:32:
...ik had dus vanochtend ineens een "Aha" momentje voor mijzelf, wat de meesten waarschijnlijk al bedacht hadden, maar ik deel het toch.
Ik heb nu bijna al m'n deals tussen de -10á-20% verlies. De deals die hij vandaag heeft aangemaakt die gaan nog wel redelijk goed, zoals jij ook beschrijft.
Ik heb m'n SL nog steeds op -12% en die triggert pas na 2 dagen. Zo heeft de markt nog even de tijd om zich te herstellen (gebeurt dat nog wel?
Net weer een mailtje van 3Commas dat er issues zijn met de Binance api... gaat wel lekker zo met de problemen bij 3Commas.
Die munten heb ik inderdaad eruit gehaald!Ben.Hahlen schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 09:39:
[...]
Ik heb het volume op 10 gezet, om een beetje "snelheid" te houden. Nu zijn er ook munten (looking at you TROY), die wel veel volume hebben, maar zo'n lage waarde hebben dat ze de hele tijd tussen de 0.00000032 en 0.00000033 schommelen... Maar daar staan dan wel 20 miljoen sell orders op de 0.00000033 (omdat Binance niet meer cijfers achter de komma doet).
Let er ook op dat je munten als RENBTC en WBTC (dacht ik, maar staat ook in de startpost) er ook uit laat, want daar ga je sowieso niks op winnen (gekoppeld aan BTC).
Oh op 10, dat is nog wat hoger. Draai zelf sinds vanmorgen op 4 en tot nu toe een + $4.70, wat meer is dan ik de afgelopen dagen in een dergelijke korte tijd zag. Maargoed, niet gelijk juichen want het kan alle kanten op.
Ah op die fiets, goede tip om het zo in de gaten te houden!Remy!!!! schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 09:57:
[...]
Ik ben begonnen met alle BTC pairs, en na een tijdje zie je in je overzicht welke pairs het vaakst verlies draaien, en die gooi ik er dan uit.
@Remy!!!! nog even over de stoploss van 12% en de 2 of 3 dagen wachttijd daarbij. Dat werkt mooi als de munt in die tijd weer gestegen is, maar het kan ook dalen en dan dus voor nog meer verlies zorgen; correct?
Heb nu namelijk een openstaande die op -30% staat en ik ben heel benieuwd wat dat de komende dagen gaat doen...En of ik deze manier uberhaupt fijn vindt, of dan liever een SL van < 10% neem en de deal met verlies direct sluit.
Heb nu namelijk een openstaande die op -30% staat en ik ben heel benieuwd wat dat de komende dagen gaat doen...En of ik deze manier uberhaupt fijn vindt, of dan liever een SL van < 10% neem en de deal met verlies direct sluit.
Dat klopt zeker! Maar als ik die wachttijd niet had ingesteld, dan had de bot vannacht 20á30 orders redelijk snel met verlies verkocht, en daarna weer nieuwe aangemaakt die mogelijk ook weer met verlies zouden worden verkocht. Nu is het gewoon hopen dat diverse munten weer een beetje bijtrekken. Hij heeft vandaag al 3 deals verkocht die al ruim een dag oud zijn en mogelijk dus een tijdje in de min hebben gestaan, maar door te wachten heb ik ze dus alsnog met winst verkocht.Amargedon schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:03:
@Remy!!!! nog even over de stoploss van 12% en de 2 of 3 dagen wachttijd daarbij. Dat werkt mooi als de munt in die tijd weer gestegen is, maar het kan ook dalen en dan dus voor nog meer verlies zorgen; correct?
Ik had hem in het verleden op -35% staan, maar die werd bijna nooit geraakt en dan zit je met 20á30 orders die steeds rond de -15á20% blijven hangen. Zo had ik een paar deals die gewoon 3á4 dagen rond die percentages bleven hangen. Dan is het gewoon zonde, dus vandaar nu de SL wat lager, en een tijdslimiet eraan vast.Heb nu namelijk een openstaande die op -30% staat en ik ben heel benieuwd wat dat de komende dagen gaat doen...En of ik deze manier uberhaupt fijn vindt, of dan liever een SL van < 10% neem en de deal met verlies direct sluit.
Aangezien ik deze bot nog maar sinds gisteren heb draaien is het even afwachten hoe het bevalt.
Ah ja, op die manier bestaat er wel een kans dat het in die twee a drie dagen weer bijgetrokken is. Het past in ieder geval wel bij de flink bewegende markt die het is!
Ik ga het de komende dagen even aankijken. Ben benieuwd.
Ik ga het de komende dagen even aankijken. Ben benieuwd.
Ik ben ook begonnen met spelen. Wil nog niet echt sta op -6 dollar.
Maar even een domme vraag.
Ik krijg dit bericht:
Deal completed. Profit: +0.00936000 JUV -0.00000136 BTC (0.08 $) (0.81% from total volume (0.5% before trailing)) 💰💰💰. #profit about 2 hours
Dat zijn toch negatieve bitcoins. Dan maak ik toch verlies?
Ik krijg dit bericht:
Deal completed. Profit: +0.00936000 JUV -0.00000136 BTC (0.08 $) (0.81% from total volume (0.5% before trailing)) 💰💰💰. #profit about 2 hours
Staat je Profit currency op Base? Dan krijg je inderdaad je winst in alts niet in BTC.maxkoe schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 17:39:
Ik ben ook begonnen met spelen. Wil nog niet echt sta op -6 dollar.
Ik krijg dit bericht:
:fill(white):strip_exif()/f/image/DFoE8BsdaBhXB7NcC4Vug3Lh.png?f=user_large)
[ Voor 15% gewijzigd door Aequitas258 op 23-04-2021 18:49 ]
Nope staat op QuoteAequitas258 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 18:47:
[...]
Staat je Profit currency op Base? Dan krijg je inderdaad je winst in alts niet in BTC.
[Afbeelding]
@maxkoe In welke coin betaal je fee op je exchange? BTC?
Zou je anders bereid zijn de link van je bot te sharen? Kunnen we mee puzzelen.
Mijn bot in BUSD trade op Binance met fee in BNB.
Een BNB/BUSD deal ziet er dan zo uit:
(BUSD_BNB): Profit: -0.00006986 BNB +0.81952020 BUSD (0.78 $) (1.52% from total volume (1.0% before trailing)).
Verklaart niet waarom je +JUV hebt, helaas
Zou je anders bereid zijn de link van je bot te sharen? Kunnen we mee puzzelen.
Mijn bot in BUSD trade op Binance met fee in BNB.
Een BNB/BUSD deal ziet er dan zo uit:
(BUSD_BNB): Profit: -0.00006986 BNB +0.81952020 BUSD (0.78 $) (1.52% from total volume (1.0% before trailing)).
Verklaart niet waarom je +JUV hebt, helaas
https://3commas.io/bots/3...ed_show?secret=db7ab5266b
Ik heb dan wel alleen net vandaag ook wat BNB gekocht omdat ik vernomen had dat het verkopen goedkoper was.
Net begonnen dus een soort van kopie van @Remy!!!! . Als ik flink verdien krijgt hij zijn 0,1 BTC.
Ik heb dan wel alleen net vandaag ook wat BNB gekocht omdat ik vernomen had dat het verkopen goedkoper was.
Net begonnen dus een soort van kopie van @Remy!!!! . Als ik flink verdien krijgt hij zijn 0,1 BTC.
@maxkoe Ik zie bij je bot JUV netjes aan de rechterkant staan: pair dat veel op winst maakt. Geen idee wat er is gebeurd. 3Commas heeft een chatfunctie, mocht je het probleem daar neer willen leggen.
Als ik het nog eens zie dan is het een goed idee.bek schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 08:14:
@maxkoe Ik zie bij je bot JUV netjes aan de rechterkant staan: pair dat veel op winst maakt. Geen idee wat er is gebeurd. 3Commas heeft een chatfunctie, mocht je het probleem daar neer willen leggen.
Verder wat is de reden dat jij in BUSD handelt?
Sja, een sullige: ik ben niet zo handig in omdenken. BTC schommelt. Nu hebben jullie gemerkt dat een daling in BTC en als voor jullie bots niet zo dramatisch hoeft te zijn. Maar ik reken zelf net niet meer om naar de gulden:) BUSD snap ik daarom beter. Nou hoef je het eigenlijk niet te snappen; als de bot het maar snapt. Kom ik bij mijn ultieme skeer punt: limit orders in BUSD zijn gratis. Kosten geen fee.Toen handelen in EUR nog gratis was bij Binance, tot 1 april, liep mijn bot in EUR. Bijkomend voordeel: geen shit coins.maxkoe schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 09:34:
[...]
Verder wat is de reden dat jij in BUSD handelt?
Nou, vandaag eens even aangekeken. Ik weet niet hoe jullie max aantal deals staan, maar deze stond bij mij op 8 (safety trades count op 4). Merkte vanmiddag dat ik enkel deals had die al sinds gisteren stonden, allemaal op meer dan 8% verlies. Daardoor ook geen nieuwe deals, dus rond 16:00 was mijn resultaat een schamele + $0.91. Daarna aantal deals verhoogd naar 10 en nu een resultaat van + $1.48.
Ben heel benieuwd wat die deals in de min gaan doen, maar door het kleine aantal blokkeert het de rest. Denk dat ik zo maar even de config aanpas van 4 naar 3 safety counts zodat ik iets meer deals tegelijk kan laten lopen.
Hoeveel deals kunnen jullie tegelijk, en zien jullie ook een dergelijke 'blokkade' ?
Ben heel benieuwd wat die deals in de min gaan doen, maar door het kleine aantal blokkeert het de rest. Denk dat ik zo maar even de config aanpas van 4 naar 3 safety counts zodat ik iets meer deals tegelijk kan laten lopen.
Hoeveel deals kunnen jullie tegelijk, en zien jullie ook een dergelijke 'blokkade' ?
Ik heb precies hetzelfde zit vast in negatieve deals. Twijvel om een paar deals te verkopen met verlies om zo weer wat handel ruimte krijgen. Maar moet BTC wel wat stabieler worden.Amargedon schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 19:41:
Nou, vandaag eens even aangekeken. Ik weet niet hoe jullie max aantal deals staan, maar deze stond bij mij op 8 (safety trades count op 4). Merkte vanmiddag dat ik enkel deals had die al sinds gisteren stonden, allemaal op meer dan 8% verlies. Daardoor ook geen nieuwe deals, dus rond 16:00 was mijn resultaat een schamele + $0.91. Daarna aantal deals verhoogd naar 10 en nu een resultaat van + $1.48.
Mijn bot staat uit. En inderdaad nog veel te veel volgelopen deals diep in het rood.
Hier is het ook een rustige dag: Today Profit: 1.34 $
Ik zet m'n bot uit voor de 'Binance will perform a scheduled system upgrade starting at 2021-04-25 4:00 AM (UTC).'
En dan zet ik hem morgen wel weer aan.
Ik zet m'n bot uit voor de 'Binance will perform a scheduled system upgrade starting at 2021-04-25 4:00 AM (UTC).'
En dan zet ik hem morgen wel weer aan.
Lag mij vannacht te bedenken, is een iets andere strategie niet passender...
Bij een stijgende markt een 1% profit en hogere SL (12 a 35%) klinkt/voelt logisch. Is dan bij een dalende tot neutrale markt (zoals nu) een lagere profit (0.5 a 0.8%) en lagere SL (4 a 6%) niet logische?
Kans dat na x dagen de koers gestegen is, is er wel maar door de overwegende daling die we nu zien blokkeert dat andere deals. Is het dan niet 'slimmer' om iets eerder je verlies te nemen en dat te minimaliseren, en meer kleine deals te pakken die het wel halen zeg maar om het daarmee in positieve cijfers te houden/trekken.
Wat zijn jullie gedachten?
Bij een stijgende markt een 1% profit en hogere SL (12 a 35%) klinkt/voelt logisch. Is dan bij een dalende tot neutrale markt (zoals nu) een lagere profit (0.5 a 0.8%) en lagere SL (4 a 6%) niet logische?
Kans dat na x dagen de koers gestegen is, is er wel maar door de overwegende daling die we nu zien blokkeert dat andere deals. Is het dan niet 'slimmer' om iets eerder je verlies te nemen en dat te minimaliseren, en meer kleine deals te pakken die het wel halen zeg maar om het daarmee in positieve cijfers te houden/trekken.
Mijn bot is gisteren tegen zijn stop/loss aangelopen en is daardoor uitgegaan. Was een deal die al een tijdje leap en door de grote dip van de afgelopen week te laag stond... Jammer, maar helaas.
Heb de bot nu weer aangezet en bij een aantal deals, die heel laag stonden, een flufje bijgekocht, zodat het verlies (hopelijk) wat minder pijnlijk wordt, als het komt...
Even kijken wat er de aankomende dagen gaat gebeuren maar, anders ga ik mijn strategie nog eens heroverwegen.
Heb de bot nu weer aangezet en bij een aantal deals, die heel laag stonden, een flufje bijgekocht, zodat het verlies (hopelijk) wat minder pijnlijk wordt, als het komt...
Even kijken wat er de aankomende dagen gaat gebeuren maar, anders ga ik mijn strategie nog eens heroverwegen.
Ja, zoiets zit ik ook wel te bedenken, maar weet nog niet precies hoe/wat...Amargedon schreef op zondag 25 april 2021 @ 11:56:
Lag mij vannacht te bedenken, is een iets andere strategie niet passender...
Ik keek een video en kwam dit geval tegen:maxkoe schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 17:39:
Ik krijg dit bericht:
YouTube: 3COMMAS SIMPLE TRADING BOT TUTORIAL #6 - TRAILING TAKE PROFIT/STOP L...
Hierin wordt verwezen naar dit artikel:
https://help.3commas.io/e...s-in-profit-in-some-deals
[ Voor 9% gewijzigd door bek op 26-04-2021 12:45 ]
x
[ Voor 100% gewijzigd door Tranzity op 26-04-2021 13:00 . Reden: beter lezen :D ]
Net m’n bot maar weer eens aangepast. Geen SL meer en ik trade nu alleen nog maar in de ‘top 10e’ munten. Eens zien of dat voor de langere termijn interessant is.
Ik heb zojuist ook mijn bot aangepast (had hem even stop gezet ook).
Ik heb de volgende munten uit de pairs gehaald:
Dat is natuurlijk niet bevorderlijk voor je trades...
Ik heb de volgende munten uit de pairs gehaald:
- AKRO/BTC
- CDT/BTC
- CKB/BTC
- CND/BTC
- COS/BTC
- FUN/BTC
- GO/BTC
- IOST/BTC
- IOTX/BTC
- MTH/BTC
- NBS/BTC
- OST/BTC
- PHB/BTC
- QKC/BTC
- REEF/BTC
- RENBTC/BTC
- SC/BTC
- SNGLS/BTC
- STMX/BTC
- TCT/BTC
- TROY/BTC
- WBTC/BTC
- WPR/BTC
- XVG/BTC
- YOYO/BTC
Dat is natuurlijk niet bevorderlijk voor je trades...
Dus je trade nu nog maar met 10 pairs? Klopt dat?Remy!!!! schreef op maandag 26 april 2021 @ 14:44:
Net m’n bot maar weer eens aangepast. Geen SL meer en ik trade nu alleen nog maar in de ‘top 10e’ munten. Eens zien of dat voor de langere termijn interessant is.
En? Hoe loopt het tot nu toe?
Ik ben een beetje met die bots aan het "spelen" en naar de Presets aan het kijken en vraag me toch af:
waarom traden we BTC pairs en niet USDT (of andere fiat) pairs? De schommelingen in BTC/<RANDOM_PAIR> lijken minder "heftig" te zijn dan tegenover fiat? Toch? Of mis ik iets heel erg obvious?
.Heeft er iemand al wel eens iets met FIAT pairs gedaan?
Ben benieuwd naar je (eerste) bevindingen!Remy!!!! schreef op maandag 26 april 2021 @ 14:44:
Nog niet naar gekeken. Meen ergens van de week een reactie gelezen te hebben waar gesteld werd dat er soms geen transactie fee van toepassing was? Betekent natuurlijk meer winst per transactie.[b]Ben.Hahlen schreef op maandag 26 april 2021 @ 19:36:
Ik ben een beetje met die bots aan het "spelen" en naar de Presets aan het kijken en vraag me toch af:
waarom traden we BTC pairs en niet USDT (of andere fiat) pairs? De schommelingen in BTC/<RANDOM_PAIR> lijken minder "heftig" te zijn dan tegenover fiat? Toch? Of mis ik iets heel erg obvious?
.Heeft er iemand al wel eens iets met FIAT pairs gedaan?
Ah, gevonden:
bek schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 12:49:
[...]
Sja, een sullige: ik ben niet zo handig in omdenken. BTC schommelt. Nu hebben jullie gemerkt dat een daling in BTC en als voor jullie bots niet zo dramatisch hoeft te zijn. Maar ik reken zelf net niet meer om naar de gulden:) BUSD snap ik daarom beter. Nou hoef je het eigenlijk niet te snappen; als de bot het maar snapt. Kom ik bij mijn ultieme skeer punt: limit orders in BUSD zijn gratis. Kosten geen fee.Toen handelen in EUR nog gratis was bij Binance, tot 1 april, liep mijn bot in EUR. Bijkomend voordeel: geen shit coins.
Tot nu toe vandaag een aantal wijzigingen gemaakt om eens (verder) te spelen.
SL naar 3%, TP naar 0.8% en trailing op 0.15%, max safety trades op 2 gezet omdat de SL toch vrij laag staat. Idee was om slechte deals sneller eruit te gooien en met veel kleine toch een groter iets te bereiken. Maar blijft 'helaas' stabiel; de 3% min wordt aardig goedgemaakt door een aantal kleine en daarna volgt weer een slechte deal...en begint het weer opnieuw.
Enige is dat mijn max aantal deals nog op 14 staat, dus misschien is dat te laag om het voordeel eruit te halen?
Heb nog de trigger voor 1 minuut 'strong buy' eruit gehaald met het idee dat ik dan meer deals zou krijgen die in de plus lopen, maar dat heeft ook niet echt iets uitgehaald. Daarna de RSI-7 op 70 er ook nog uitgehaald, maar ook weinig verschil.
Dus, door het closen van de deals vanmorgen vandaag een schommeling rond de -$40 zeg maar.
[ Voor 14% gewijzigd door Amargedon op 26-04-2021 20:02 ]
Ik ben een stille lezer van dit draadje. Ik handel sinds kort in de crypto, gaat maar over een paar honderd euro, en sinds ik gisteren dit forum ben tegengekomen heb ik een bot gekoppeld aan mijn Binance account (normaal trade ik via Bitvavo)..Heeft er iemand al wel eens iets met FIAT pairs gedaan?
Ik heb gisteren wat gestoeid met FIAT-pairs, namelijk EUR. Dit lijkt me gunstiger als BTC in een neerwaardse spiraal zit omdat de Euro natuurlijk veel stabieler is.
Sinds BTC vandaag ineens weer in een opwaardse lijn zit, ben ik gaan traden met mijn BTC. De BTC wordt namelijk, net als de currency in je wallet, meer waard. Dan heb je een dubbele winst (lijkt me). Mijn wallet is vandaag harder gestegen dan gisteren dus vooralsnog lijkt het te werken. Maar het kan ook komen omdat ik nog wat aan het finetunen ben met mijn bot. Ik heb hem nu staan dat hij koopt bij een 3 min RSI lager dan 25. Dan heb je currency waarbij de kans groter is dat ze gaan stijgen, omdat ze onder de 30 zitten.
Waarom staat jou bot op een RSI van -70 @Remy!!!! ? Is dan de kans niet groter dat je een currency trade die in de neerwaardse spiraal zit?
Ik ben het trouwens met je eens @Ben.Hahlen dat er een aantal pairs tussenuit moeten. Die zijn zo klein dat er nauwelijks beweging in zit en ze de tradingspots bezet houden. Ik denk dat ik alle currency uit Bitvavo overneem als BTC pairs. Dat zijn redelijk grote, en populaire, currency.
Hmmm... Interessant... Dus eigenlijk wissel je dan op basis van de trend van BTC.iT3CH schreef op maandag 26 april 2021 @ 20:04:
Ik ben een stille lezer van dit draadje. Ik handel sinds kort in de crypto, gaat maar over een paar honderd euro, en sinds ik gisteren dit forum ben tegengekomen heb ik een bot gekoppeld aan mijn Binance account (normaal trade ik via Bitvavo).
Ik heb gisteren wat gestoeid met FIAT-pairs, namelijk EUR. Dit lijkt me gunstiger als BTC in een neerwaardse spiraal zit omdat de Euro natuurlijk veel stabieler is.
Sinds BTC vandaag ineens weer in een opwaardse lijn zit, ben ik gaan traden met mijn BTC. De BTC wordt namelijk, net als de currency in je wallet, meer waard. Dan heb je een dubbele winst (lijkt me). Mijn wallet is vandaag harder gestegen dan gisteren dus vooralsnog lijkt het te werken. Maar het kan ook komen omdat ik nog wat aan het finetunen ben met mijn bot. Ik heb hem nu staan dat hij koopt bij een 3 min RSI lager dan 25. Dan heb je currency waarbij de kans groter is dat ze gaan stijgen, omdat ze onder de 30 zitten.
Kan je daar verder over uitwijden? Mijn bot staat ook op RSI-7, 15 mins, < 70.iT3CH schreef op maandag 26 april 2021 @ 20:04:
Waarom staat jou bot op een RSI van -70 @Remy!!!! ? Is dan de kans niet groter dat je een currency trade die in de neerwaardse spiraal zit?
Die snap ik misschien niet helemaal.
Kan je je bot delen? Ter lering ende vermaeck?
...moet toch eens bij Bitvavo kijken.iT3CH schreef op maandag 26 april 2021 @ 20:04:
Ik ben het trouwens met je eens @Ben.Hahlen dat er een aantal pairs tussenuit moeten. Die zijn zo klein dat er nauwelijks beweging in zit en ze de tradingspots bezet houden. Ik denk dat ik alle currency uit Bitvavo overneem als BTC pairs. Dat zijn redelijk grote, en populaire, currency.
Je kunt je het beste even verdiepen in RSI. Dit heeft met een markttrend te maken. Boven de 70 is een coin overbought en is de kans groot dat hij daarna weer zakt (voor shorttrades is dat prima) voor longtrades moet je hem eigenlijk erg laag hebben omdat de kans aanwezig is dat hij op termijn gaat stijgen.[b]
Kan je daar verder over uitwijden? Mijn bot staat ook op RSI-7, 15 mins, < 70.
Die snap ik misschien niet helemaal.
Kan je je bot delen? Ter lering ende vermaeck?
...moet toch eens bij Bitvavo kijken.
Nu heb je het gevoel dat we met de bot aan shorttrades doen, maar je bot staat ingesteld op long, waardoor hij automatisch RSI op < zet (kleiner dan), in dit geval kleiner dan 70. Als je juist wilt traden met een bot die inzet op hot coins, dan moet je hem zetten op short waarbij je het > (groter dan) teken krijgt te zien in 3commas.
Ik wil mijn bot best delen als ik klaar ben met pielen maar ik wil niemand opschepen mijn huidige bot. 😂 Die is echt nog in de kinderschoenen.
Bitvavo is een heel fijne exchange van Nederlandse makelij. Duurder dan Binance maar zoveel makkelijker in gebruik. Daar speel ik zonder bot. Ik hou de markt een beetje in de gaten en lat automatisch inkopen op laag tarief en verkoop tegen wen tarief wat 10% hoger ligt. Daar gaat langere tijd overheen dan met een bot, helemaal met de extreme schommelingen van de afgelopen anderhalve week.
Ah, short vs long, dan wordt het al wat duidelijker.iT3CH schreef op maandag 26 april 2021 @ 20:29:
[...]
Je kunt je het beste even verdiepen in RSI. Dit heeft met een markttrend te maken. Boven de 70 is een coin overbought en is de kans groot dat hij daarna weer zakt (voor shorttrades is dat prima) voor longtrades moet je hem eigenlijk erg laag hebben omdat de kans aanwezig is dat hij op termijn gaat stijgen.
Nu heb je het gevoel dat we met de bot aan shorttrades doen, maar je bot staat ingesteld op long, waardoor hij automatisch RSI op < zet (kleiner dan), in dit geval kleiner dan 70. Als je juist wilt traden met een bot die inzet op hot coins, dan moet je hem zetten op short waarbij je het > (groter dan) teken krijgt te zien in 3commas.
Ik wil mijn bot best delen als ik klaar ben met pielen maar ik wil niemand opschepen mijn huidige bot. 😂 Die is echt nog in de kinderschoenen.
Bitvavo is een heel fijne exchange van Nederlandse makelij. Duurder dan Binance maar zoveel makkelijker in gebruik. Daar speel ik zonder bot. Ik hou de markt een beetje in de gaten en lat automatisch inkopen op laag tarief en verkoop tegen wen tarief wat 10% hoger ligt. Daar gaat langere tijd overheen dan met een bot, helemaal met de extreme schommelingen van de afgelopen anderhalve week.
Ik ga nog eens verder lezen!
Tot nu toe gaat het redelijk, het loopt niet zo storm als m'n oude bot (op goeie momenten), maar ik handel nu ook maar met de helft als voorheen. En dus met veel minder pairs.
Ik zal morgen m'n ervaringen en link van m'n nieuwe bot delen.
De reden dat ik voor deze aangepaste (mindere?) bot ben gegaan is omdat het wat toekomst vaster/zekerder is. Mocht de markt in 1x in elkaar klappen dan zit ik niet met enorm veel 'shit'coins die ik nooit meer voor een normaal bedrag kan verkopen. Nou weet ik dat de huidige top 10 niet perse ook de top 10 van 2022/23(?) wordt, maar het is iets zekerder.
Gisteren $21,66 gedaan! 
...verlies, dus
Echte bedrag is overigens hoger
Zelf voor gekozen overigens. Ik heb een hele buts deals die ik had staan, geclosed at market, een aantal van de niet bewegende deals omgezet in BNB en van daar naar BTC getrade.
Heb de bot ook wat aangepast, belangrijkste zaken:
Ik heb er wel al 62 deals mee gedaan, tot nu toe, voor een totale profit van $2,76
Nu langzaamaan proberen het aantal deals wat op te voeren en dan kijken wat er verder gebeurt.

...verlies, dus

Zelf voor gekozen overigens. Ik heb een hele buts deals die ik had staan, geclosed at market, een aantal van de niet bewegende deals omgezet in BNB en van daar naar BTC getrade.
Heb de bot ook wat aangepast, belangrijkste zaken:
- Active deals: 25
- Take Profit: 0,5% (geen trailing)
- RSI-7 aangepast naar: RSI-7, 15, <50
- 2 SO's, op 4%
- SL op 12%, close deal
Ik heb er wel al 62 deals mee gedaan, tot nu toe, voor een totale profit van $2,76
Nu langzaamaan proberen het aantal deals wat op te voeren en dan kijken wat er verder gebeurt.
Hmm erg interessant! Dank voor je delen na een stille lezer geweest te zijniT3CH schreef op maandag 26 april 2021 @ 20:04:
[...]
Ik ben een stille lezer van dit draadje. Ik handel sinds kort in de crypto, gaat maar over een paar honderd euro, en sinds ik gisteren dit forum ben tegengekomen heb ik een bot gekoppeld aan mijn Binance account (normaal trade ik via Bitvavo).
Was me inderdaad al wat meer aan het inlezen op de triggers, zal daar eens mee verder gaan. Vraag me wel af; met de Trading View op 'strong buy' zou ik eenzelfde iets verwachten als de RSI (al komt die anders tot stand). Heb jij enkel naar de RSI onderzoek gedaan of daarmee gewerkt, of die ook vergeleken met andere (type) triggers?
BitVavo ken ik inderdaad, daar heb ik het grootste deel van mijn crypto wat ik met de hand beheer (maar echt voor long term, niet handelen; enkel kopen zeg maar). Vandaar dat ik het idee met de bot aantrekkelijk vind. Je benadering om de coins van daar te gebruiken klinkt interessant.
Zou ook wel benieuwd zijn naar een linkje voor je bot, wanneer dat voor jou een goed moment is dan. Altijd goed/leuk om van elkaar te leren.
Ben benieuwd! Toekomst vaster ben ik zeker voor, het is leuk om op korte termijn 'te cashen' om het maar overdreven te zeggen, maar ik geloof zelf meer in de langere termijn en iets behoudender hoeft zeker niet slechter te zijn dan.Remy!!!! schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:21:
[...]
Tot nu toe gaat het redelijk, het loopt niet zo storm als m'n oude bot (op goeie momenten), maar ik handel nu ook maar met de helft als voorheen. En dus met veel minder pairs.
Ik zal morgen m'n ervaringen en link van m'n nieuwe bot delen.
De reden dat ik voor deze aangepaste (mindere?) bot ben gegaan is omdat het wat toekomst vaster/zekerder is. Mocht de markt in 1x in elkaar klappen dan zit ik niet met enorm veel 'shit'coins die ik nooit meer voor een normaal bedrag kan verkopen. Nou weet ik dat de huidige top 10 niet perse ook de top 10 van 2022/23(?) wordt, maar het is iets zekerder.
Humor op de vroege ochtendBen.Hahlen schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 07:54:
Gisteren $21,66 gedaan!
...verlies, dus![]()
Heb de bot ook wat aangepast, belangrijkste zaken:Hiermee doe ik ongeveer $0,03 per deal, niet superveel.
- 2 SO's, op 4%
- SL op 12%, close deal
Welke pairs heb je nu? Dat nog verder aangepast, of is dat nog het lijstje van eerst min degene van een paar posts terug?
[ Voor 13% gewijzigd door Amargedon op 27-04-2021 07:57 ]
+1!Amargedon schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 07:56:
[...]
Hmm erg interessant! Dank voor je delen na een stille lezer geweest te zijn![]()
Was me inderdaad al wat meer aan het inlezen op de triggers, zal daar eens mee verder gaan. Vraag me wel af; met de Trading View op 'strong buy' zou ik eenzelfde iets verwachten als de RSI (al komt die anders tot stand). Heb jij enkel naar de RSI onderzoek gedaan of daarmee gewerkt, of die ook vergeleken met andere (type) triggers?
BitVavo ken ik inderdaad, daar heb ik het grootste deel van mijn crypto wat ik met de hand beheer (maar echt voor long term, niet handelen; enkel kopen zeg maar). Vandaar dat ik het idee met de bot aantrekkelijk vind. Je benadering om de coins van daar te gebruiken klinkt interessant.
Zou ook wel benieuwd zijn naar een linkje voor je bot, wanneer dat voor jou een goed moment is dan. Altijd goed/leuk om van elkaar te leren.
Ben sowieso ook wel benieuwd naar short vs long strategie. Volgens mij zit iedereen hier op long?
Wederom eens!Amargedon schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 07:56:
[...]
Ben benieuwd! Toekomst vaster ben ik zeker voor, het is leuk om op korte termijn 'te cashen' om het maar overdreven te zeggen, maar ik geloof zelf meer in de langere termijn en iets behoudender hoeft zeker niet slechter te zijn dan.
Volgens mij heb ik destijds "BTC_ALL" gedaan en nu idd dat lijstje er uit. Kan natuurlijk best dat er nog meer (shit)coins bij zijn gekomen in de tussentijd, dus best kans dat die er niet bij staanAmargedon schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 07:56:
[...]
Humor op de vroege ochtend
Welke pairs heb je nu? Dat nog verder aangepast, of is dat nog het lijstje van eerst min degene van een paar posts terug?
Volledige lijstje staat bij mijn bot (link op eerst pagina van dit topic, voor de zekerheid hier nog een keer)
Ik ben erachter dat je met short 1 coin per bot kunt doen. Die sells high en buys low. Continu op die ene coin als ik het zo goed begrijp.
Voor de long term investments gebruik ik trouwens Celsius. Hier kun je wat moeilijker handelen maar zet je het echt voor de lange termijn vast. Je krijgt hier erg veel staking, 10,5% per jaar op sommige stable coins. Ik heb wel een linkje als je interesse hebt, dan krijg je gratis 30 dollar aan coins van Celsius.
Voor Bitvavo heb ik dat ook, kun je de eerste 1000 euro gratis traden.
Voor interesse pm me maar ff. Die linkjes mogen hier niet.
Met Bitvavo maak ik trouwens veel meer winsten dan met de bot. Gisteren 150 euro gepakt en toen ik vanmorgen wakker werd ook alweer 65 euro. Al moet ik zeggen dat ik ook 300 kwijt was toen de dip vorige week aandiende. Ik heb daar mijn oude ETC en XRP daar op long staan. ETC aangekocht bij 1000 euro en XRP bij 25 cent 😁
Voor de long term investments gebruik ik trouwens Celsius. Hier kun je wat moeilijker handelen maar zet je het echt voor de lange termijn vast. Je krijgt hier erg veel staking, 10,5% per jaar op sommige stable coins. Ik heb wel een linkje als je interesse hebt, dan krijg je gratis 30 dollar aan coins van Celsius.
Voor Bitvavo heb ik dat ook, kun je de eerste 1000 euro gratis traden.
Voor interesse pm me maar ff. Die linkjes mogen hier niet.
Met Bitvavo maak ik trouwens veel meer winsten dan met de bot. Gisteren 150 euro gepakt en toen ik vanmorgen wakker werd ook alweer 65 euro. Al moet ik zeggen dat ik ook 300 kwijt was toen de dip vorige week aandiende. Ik heb daar mijn oude ETC en XRP daar op long staan. ETC aangekocht bij 1000 euro en XRP bij 25 cent 😁
[ Voor 6% gewijzigd door iT3CH op 27-04-2021 08:23 ]
Probleem is wel dat je profit afhankelijk is van je parameters en wat je input is. Als ik 10 $ instop en 2,76 $ verdien in een dag zou ik juichen, als ik 10.000 $ in stop en maar 2,76 $ dan verlies je van de markt.Ben.Hahlen schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 07:54:
Gisteren $21,66 gedaan!
...verlies, dus![]()
Heb de bot ook wat aangepast, belangrijkste zaken:Hiermee doe ik ongeveer $0,03 per deal, niet superveel.
- 2 SO's, op 4%
- SL op 12%, close deal
Lijkt er op dat je zowel moet kijken in BTC waarde als in vaste valuta (EUR / USD) om te bepalen wat je winst is en dit weer uitdrukken in een percentage van je wallet.
Dat is zeker waar.Termi schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 08:20:
[...]
Probleem is wel dat je profit afhankelijk is van je parameters en wat je input is. Als ik 10 $ instop en 2,76 $ verdien in een dag zou ik juichen, als ik 10.000 $ in stop en maar 2,76 $ dan verlies je van de markt.
Lijkt er op dat je zowel moet kijken in BTC waarde als in vaste valuta (EUR / USD) om te bepalen wat je winst is en dit weer uitdrukken in een percentage van je wallet.
Mijn bot gebruikt maximaal (volgens 3Commas) 0.0096115 BTC (dus ~$525, tegen de huidige koers).
Volgens de history heb ik vandaag 0.00005981 BTC ($3.27) profit gehaald. Dus zit vooralsnog onder de 1%, maar dat is altijd nog maar dan ik bij de bank krijg
...en zoals eerder gezegd: meer deals met meer volume == meer profit, maar dat heb ik momenteel niet liggen
EDIT: Overigens: als ik gemiddeld $5,- per dag haal is dat $150,- per maand, wat toch mooi meegenomen is. Sowieso beter dan op de bank.
[ Voor 7% gewijzigd door Ben.Hahlen op 27-04-2021 10:11 ]
Beetje een vervolg op wat ik eerder zei, maar vanmorgen iets meer in de triggers gedoken. Zie dat de RSI en ULT een beetje hetzelfde pogen te doen, en de >70 en <30 kom ik ook tegen. Zie wel dat weinig crypto (even een aantal deals bekeken die open staan bij mij) de <30 halen, vaak zitten ze zo rond de 50 a 60. Ben benieuwd welke waarde jij gebruikt?iT3CH schreef op maandag 26 april 2021 @ 20:29:
[...]
Je kunt je het beste even verdiepen in RSI. Dit heeft met een markttrend te maken. Boven de 70 is een coin overbought en is de kans groot dat hij daarna weer zakt (voor shorttrades is dat prima) voor longtrades moet je hem eigenlijk erg laag hebben omdat de kans aanwezig is dat hij op termijn gaat stijgen.
Verder vraag ik me af in hoeverre een tradingview van 1, 5 of 15 minuten handig is. Dit schommelt nogal veel dus ik test momenteel met de 1 hour value omdat dit voor mijn gevoel een wat zekerder beeld geeft. Al zal je daar minder profiteren van kleine oplevingen of 'koersexplosies' zeg maar.
Dit is mijn huidige top 11 bot, zoals ik al eerder zei, ik ga nu voor langdurig en zekerheid. Mocht de markt instorten dan zit ik in ieder geval niet met een paar zakken met shitcoins.
Op dit moment heb ik maar 25 max active deals, zodat als ik ergens anders een leuke deal zie, ik daarop kan acteren (zoals diverse tips van 0108daniel in het Slowchat topic).
De bot mag maximaal 0.01319375 BTC gebruiken, en sinds gisteren heb ik hier ongeveer $10 mee verdiend.
Al met al niet slecht gezien het 'beperktere' budget, en het aantal deals/pairs.
De 'Deal start condition' staat op 'ULT-7-14-28 3min <60', waarom? Geen idee ik dacht laat ik eens wat anders proberen
En verder dus geen SL, deze deals mogen wat mij betreft dagen/weken in de min staan, tenzij de markt instort blijven deze munten toch wel redelijk stijgen.
Op dit moment heb ik maar 25 max active deals, zodat als ik ergens anders een leuke deal zie, ik daarop kan acteren (zoals diverse tips van 0108daniel in het Slowchat topic).
De bot mag maximaal 0.01319375 BTC gebruiken, en sinds gisteren heb ik hier ongeveer $10 mee verdiend.
Al met al niet slecht gezien het 'beperktere' budget, en het aantal deals/pairs.
De 'Deal start condition' staat op 'ULT-7-14-28 3min <60', waarom? Geen idee ik dacht laat ik eens wat anders proberen
En verder dus geen SL, deze deals mogen wat mij betreft dagen/weken in de min staan, tenzij de markt instort blijven deze munten toch wel redelijk stijgen.
Hou je er rekening mee dat de deal aan alle condities moet voldoen voordat die gemaakt wordt ? Dus als je 1, 5, 15 en 1 uur (strong) buy hebt en rsi < 70 etc... condities hebt dan moet een potentiële deal eerst al die condities hebben voordat de bot hem echt maakt.Amargedon schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 10:59:
[...]
Beetje een vervolg op wat ik eerder zei, maar vanmorgen iets meer in de triggers gedoken. Zie dat de RSI en ULT een beetje hetzelfde pogen te doen, en de >70 en <30 kom ik ook tegen. Zie wel dat weinig crypto (even een aantal deals bekeken die open staan bij mij) de <30 halen, vaak zitten ze zo rond de 50 a 60. Ben benieuwd welke waarde jij gebruikt?
Verder vraag ik me af in hoeverre een tradingview van 1, 5 of 15 minuten handig is. Dit schommelt nogal veel dus ik test momenteel met de 1 hour value omdat dit voor mijn gevoel een wat zekerder beeld geeft. Al zal je daar minder profiteren van kleine oplevingen of 'koersexplosies' zeg maar.
Zie ook laatste stukje van dit artikel: https://help.3commas.io/e...analysis-start-conditions
[ Voor 5% gewijzigd door Aequitas258 op 27-04-2021 11:46 ]
Niet helemaal waar toch, gezien de laatste zin:Aequitas258 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 11:40:
Dus als je 1, 5, 15 en 1 uur (strong) buy hebt en rsi < 70 etc... condities hebt dan moet een potentiële deal eerst al die condities hebben voordat de bot hem echt maakt.
Zie ook laatste stukje van dit artikel: https://help.3commas.io/e...analysis-start-conditions
Het lijkt erop dat hij dan óf een Tradingview signal óf een ander (combinatie) signal pakt, bijvoorbeeld RSI-7.The only exception is TradingView custom signals. This condition cannot be used at the same time as other conditions.
Of zie ik het verkeerd?
Ik gebruik nu twee triggers:Amargedon schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 10:59:
[...]
Beetje een vervolg op wat ik eerder zei, maar vanmorgen iets meer in de triggers gedoken. Zie dat de RSI en ULT een beetje hetzelfde pogen te doen, en de >70 en <30 kom ik ook tegen. Zie wel dat weinig crypto (even een aantal deals bekeken die open staan bij mij) de <30 halen, vaak zitten ze zo rond de 50 a 60. Ben benieuwd welke waarde jij gebruikt?
1. RSI-7 (staat op <40)
2. Tradingview 'strong buy' voor 5 min
Mijn idee is dat je met de RSI de laagvliegers pakt die undervalued zijn en mogelijk snel opkomen. Met de Tradingview hoop ik inderdaad die koersexplosies te pakken.
Als jullie willen mogen jullie echt wel mijn bot bekijken hoor. Maar ik sleutel er nog veel aan, dus ik vond het geen meerwaarde hem hier te plaatsen. Hij is hier te vinden.
Ik heb nu, over de afgelopen 2,5 dag, 10,83 dollar winst gepakt. Ik heb een kleine 250 dollar in die wallet zitten. Een stijging dus van iets meer dan 4%.
Je ziet het verkeerdiT3CH schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 13:45:
[...]
Niet helemaal waar toch, gezien de laatste zin:
[...]
Het lijkt erop dat hij dan óf een Tradingview signal óf een ander (combinatie) signal pakt, bijvoorbeeld RSI-7.
Of zie ik het verkeerd?
Anders is het sowieso een "AND".
Ik heb nu de volgende triggers:iT3CH schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 14:06:
[...]
Ik gebruik nu twee triggers:
1. RSI-7 (staat op <40)
2. Tradingview 'strong buy' voor 5 min
Mijn idee is dat je met de RSI de laagvliegers pakt die undervalued zijn en mogelijk snel opkomen. Met de Tradingview hoop ik inderdaad die koersexplosies te pakken.
Als jullie willen mogen jullie echt wel mijn bot bekijken hoor. Maar ik sleutel er nog veel aan, dus ik vond het geen meerwaarde hem hier te plaatsen. Hij is hier te vinden.
Ik heb nu, over de afgelopen 2,5 dag, 10,83 dollar winst gepakt. Ik heb een kleine 250 dollar in die wallet zitten. Een stijging dus van iets meer dan 4%.
- TV 1 min Strong Buy
- TV 5 min Strong Buy
- TV 15 min Strong Buy
- TV 1 hr Strong Buy
- RSI-7 15 min <50
De 1 hr toegevoegd als "extra", maar die haal ik er misschien nog uit, omdat dat nog kan zorgen voor "false positives" (denk ik).
Misschien ook nog een RSI-7 3 min toevoegen op lager dan iets, maar dat is ook uitzoeken.
Scherp! Die had ik nog niet gezien. Dus ik heb niet een OR query gebouwd maar een AND query. Misschien ga ik er dan toch 1 verwijderen want "strong buy" AND RSI < 40 zal niet veel voorkomen bij de interessante coins.Ben.Hahlen schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 16:04:
Je ziet het verkeerdHet gaat specifiek om TradingView Custom Signals (kan je ook instellen).
Anders is het sowieso een "AND".
Ik kijk niet naar de goed presterende bots omdat dat dat werkt i.c.m. de juiste andere instellingen. Dan kun je net zo goed die bot in zijn geheel overnemen toch?De TradingViews omdat de eerste drie sowieso in de goed performende bots komen
Dat zie je verkeerd zie ook : https://help.3commas.io/e...radingview-custom-signalsiT3CH schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 13:45:
[...]
Niet helemaal waar toch, gezien de laatste zin:
[...]
Het lijkt erop dat hij dan óf een Tradingview signal óf een ander (combinatie) signal pakt, bijvoorbeeld RSI-7.
Of zie ik het verkeerd?
Trading view custom signalen zijn signalen die je zelf op trading view hebt gemaakt.
Zag dat het hierboven al beantwoord is. Toch laat ik de link maar staan.
[ Voor 6% gewijzigd door Aequitas258 op 27-04-2021 20:30 . Reden: Eerder al beantwoord ]
Dan hebben al die dubbele condities in mijn ogen weinig zin. Ik moet ook zeggen dat ik, nu na een paar dagen, wat minder vertrouwen heb in die standaard TradingView triggers...Vrij vaak dat ik die deals in de min zie eindigen of ze lang in een blokkade blijven staan.
Ik draai sinds vanmiddag met de opzet zoals @Remy!!!! die heeft, met de ULT benadering en daar ben ik wat beter over te spreken. Misschien dat daar nog een RSI aan toegevoegd kan worden.
Ben via coinmarketcap, waar je deze twee ook kunt plotten, eens aan het kijken hoe een en ander eruit ziet.
Ik draai sinds vanmiddag met de opzet zoals @Remy!!!! die heeft, met de ULT benadering en daar ben ik wat beter over te spreken. Misschien dat daar nog een RSI aan toegevoegd kan worden.
Ben via coinmarketcap, waar je deze twee ook kunt plotten, eens aan het kijken hoe een en ander eruit ziet.
Ik gebruik de goed presterende bots als inspiratie en, zeker omdat de triggers nog een beetje abracadabra zijn voor mij, probeer zo alles beter te begrijpen.iT3CH schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 17:15:
[...]
Scherp! Die had ik nog niet gezien. Dus ik heb niet een OR query gebouwd maar een AND query. Misschien ga ik er dan toch 1 verwijderen want "strong buy" AND RSI < 40 zal niet veel voorkomen bij de interessante coins.
[...]
Ik kijk niet naar de goed presterende bots omdat dat dat werkt i.c.m. de juiste andere instellingen. Dan kun je net zo goed die bot in zijn geheel overnemen toch?
Bot stats!
In acht nemende dat de dag op 3Commas tot 02:00 duurt, heb ik gisteren:
219 deals gedaan
$9,45 profit gehaald
Ondertussen is alles naar beneden geknald, dus het staat nu een beetje stil, even kijken wat het verder doet.
@Remy!!!! zijn bot heeft het gisteren goed gedaan, vraag me af hoe dat vandaag gaat nu alles wat naar beneden is gegaan.
Gisteren heeft ie het zeker goed gedaan, $14,62 winst. Maar vandaag is alles rood, waarvan het meest tussen de 2á6% verlies zit. En m'n ETH deals doen het redelijk goed met -0,5%.
Altijd jammer zo'n rode markt, maar het is even een leuke test voor m'n bot. Hoe lang blijft alles rood? En hoe makkelijk gaat het nu naar de plus?
Altijd jammer zo'n rode markt, maar het is even een leuke test voor m'n bot. Hoe lang blijft alles rood? En hoe makkelijk gaat het nu naar de plus?
Goed punt, dat is de test voor mijn bot nu ookRemy!!!! schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:07:
Gisteren heeft ie het zeker goed gedaan, $14,62 winst. Maar vandaag is alles rood, waarvan het meest tussen de 2á6% verlies zit. En m'n ETH deals doen het redelijk goed met -0,5%.
Heeft er hier iemand eigenlijk een pro account op 3Commas?
Ik zit het soms wel eens te overwegen, omdat je dan meerdere bots naast elkaar kan draaien, om zo te kijken hoe e.e.a. performed.
...zit je natuurlijk wel dat je daar ook de funds voor moet hebben, maar dat zijn de verdere details
Mijn Bot lijkt het na een weekje draaien het redelijk te doen met een wallet van $ 250 en 90% toegekend (dus om en nabij $225):
20-4: 1.60 $ profit
21-4: 1.61 $ profit
22-4: 3.00 $ profit
24-4: 1.08 $ profit
26-4: 3.69 $ profit
27-4: 1.91 $ profit
-----------------------+
Tot: 12,98$ profit p/w (circa 5.77% winst)
De dagen die niet zijn weergegeven had geen closed deals en dit bevat ook een beperkt aantal losses als gevolg van de dip van vorige week.
Even kijken hoe het zich houdt op de lange termijn, maar ik ben erg tevreden.
20-4: 1.60 $ profit
21-4: 1.61 $ profit
22-4: 3.00 $ profit
24-4: 1.08 $ profit
26-4: 3.69 $ profit
27-4: 1.91 $ profit
-----------------------+
Tot: 12,98$ profit p/w (circa 5.77% winst)
De dagen die niet zijn weergegeven had geen closed deals en dit bevat ook een beperkt aantal losses als gevolg van de dip van vorige week.
Even kijken hoe het zich houdt op de lange termijn, maar ik ben erg tevreden.
...ok, ik was dus in de war en heb heel scheef gekeken...Ben.Hahlen schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:16:
[...]
Heeft er hier iemand eigenlijk een pro account op 3Commas?
Ik zit het soms wel eens te overwegen, omdat je dan meerdere bots naast elkaar kan draaien, om zo te kijken hoe e.e.a. performed.
...zit je natuurlijk wel dat je daar ook de funds voor moet hebben, maar dat zijn de verdere details
Ik dacht dat je met een "Starter" account ook meerdere bots kon draaien, maar dat kan dus niet.
Zoals ik het lees op de Pricing, heb je met de free account dus:
- 1 Single DCA
- 1 Multi/Single DCA
- 1 GRID
- 1 Options
Pro kost $49,50 per maand en kan je ook meerdere multi-pairs.
Ik laat het idee wel even varen