Denk dat je netto op het zelfde uit komt, echter met grotere trades ga je natuurlijk wel heviger op en neer met positieve en negatieve trades. Een bot is volgens mij gewoon bedoeld om snel veel kleine trades te maken.kx22 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 16:29:
[...]
Wat zou jij aanraden dan? meer trades of minder trades, maar dan groter?
In het begin had ik wel veel errors, maar de afgelopen dagen niet veel, ik heb er vandaag 1 gezien.Aequitas258 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 17:12:
[...]
Heb hier totaal geen last van. Is het niet zo dat je nog ergens funds tekort komt waardoor de deals niet uitgevoerd worden en je een error op 3commas krijgt en vervolgens de bewuste coin gewoon nog op Binance staat?
Toch zie ik hier DCA bots van het type long.Aequitas258 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 17:32:
[...]
Een bot is volgens mij gewoon bedoeld om snel veel kleine trades te maken.
Iemand die een short bot heeft draaien? Of iemand die kan paper traden? Hoe lang lopen die deals?
De grote en hoeveelheid van de trades heeft niks met short en long te maken.bek schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 17:40:
[...]
Toch zie ik hier DCA bots van het type long.
Iemand die een short bot heeft draaien? Of iemand die kan paper traden? Hoe lang lopen die deals?
Long vs Short:
https://www.thebalance.co...nd%20realize%20a%20profit.
Hmmm ik heb vanmiddag dus m'n stoploss van 35% naar 6% gezet, en ik zie m'n winst verdampen nu BTC aan het dalen is. Toch maar weer iets opschroeven?
Zou het gewoon wat langer door laten lopen, zie hier nog geen problemen :Remy!!!! schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 17:42:
Hmmm ik heb vanmiddag dus m'n stoploss van 35% naar 6% gezet, en ik zie m'n winst verdampen nu BTC aan het dalen is. Toch maar weer iets opschroeven?
:fill(white):strip_exif()/f/image/PvmHTTw4uXuEg9p4JD159c99.png?f=user_large)
Ja maar als jij op 35% zet is je winst misschien hoger geweest.Aequitas258 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 17:45:
[...]
Zou het gewoon wat langer door laten lopen, zie hier nog geen problemen :
[Afbeelding]
Ik ging van 0.01230 weer nu naar 0.01160 sinds ik naar 6% ging. Ging ook nauwelijks vooruit bij 15%. Bij 6% ga ik achteruit. Dus ik ga nu weer naar 35% zetten en kijk de aankomende paar uur aan.
Dat klopt natuurlijk wel, maar wat als je deal nu op -15% staat, dan is het maar hopen dat hij nog wel omhoog gaat. En als hij dan dagenlang actief blijft, dan houdt ie wel een plekje bezet.kx22 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 18:12:
[...]
Ja maar als jij op 35% zet is je winst misschien hoger geweest.
Ik ging van 0.01230 weer nu naar 0.01160 sinds ik naar 6% ging. Ging ook nauwelijks vooruit bij 15%. Bij 6% ga ik achteruit. Dus ik ga nu weer naar 35% zetten en kijk de aankomende paar uur aan.
Ik weet het nog niet echt wat handig is, voor nu houdt ik het op 6%, maar misschien dat ik het later vanavond nog wel aanpas.
Mijn bot heeft nu al mijn btc in allerlei munten omgezet maar orderboek blijft leeg nu... En BTC is op.
Het leek dus even goed te gaan voor een 1,5 dag maar wat nu? Handmatig omzetten naar BNB en dan weer in BTC ofzo?
Today Profit: 12.91 $
Total: 30.83 $
Active deals: 47
Active deals reserve: 16.95 $
Het leek dus even goed te gaan voor een 1,5 dag maar wat nu? Handmatig omzetten naar BNB en dan weer in BTC ofzo?
Today Profit: 12.91 $
Total: 30.83 $
Active deals: 47
Active deals reserve: 16.95 $
En toen was m'n $20 winst van vandaag weg omdat hij diverse stoplosses heeft geraakt. Ik zet m'n SL maar even op 35%...
Ben hier ook mee bezig, maar op een of andere manier 'ziet' de bot mijn exchange balance niet. Hij is keurig gelinkt, en op de exchange zie ik saldo, maar in de bot edit mode staat het balance op 0 en krijg je de waarschuwing dat hij geen deals kan maken.
Waar komt dat door?
Waar komt dat door?
Onbegrijpelijk, had je niet nog oude deals staan die aan het verlopen zijn met een -15 of -35 % stop loss? Kun je eens kijken in je History ? Ben erg benieuwd of daar niet deals tussen zitten met veel verlies.Remy!!!! schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 18:26:
En toen was m'n $20 winst van vandaag weg omdat hij diverse stoplosses heeft geraakt. Ik zet m'n SL maar even op 35%...
Of het komt door je close at market price? Zoals ik gister had:
:fill(white):strip_exif()/f/image/moPsXcPPjvCYtgSxCESZ0Vbc.png?f=user_large)
Duurde even maar na een halve dag was dat recht getrokken
[ Voor 26% gewijzigd door Aequitas258 op 17-04-2021 18:39 ]
Hier idem.Remy!!!! schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 18:26:
Ik kijk niet meer naar de $ winst. Ik kijk op binance naar de satosi. Anders lijkt het alsof je heel wat winst maakt, maar als BTC ook omhoog gaat, stelt het niet zoveel voor.
Precies, mijn $ is ook omlaag vanwege de BTC $ koerskx22 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 18:38:
[...]
Hier idem.
Ik kijk niet meer naar de $ winst. Ik kijk op binance naar de satosi. Anders lijkt het alsof je heel wat winst maakt, maar als BTC ook omhoog gaat, stelt het niet zoveel voor.
:fill(white):strip_exif()/f/image/Xkygmy7NB3Pr3V7iWJzqEjoG.png?f=user_large)
Als ik in m'n history van vandaag kijk dan zie ik alleen maar stoplosses die de 6% hebben aangeraakt, en een aantal panic sold want die heb ik zelf gecanceld omdat ze hoger rond de 10% in de min stonden, dus voordat ik m'n aanpassing van 35% naar 6% had gedaan had ik die alvast (pro-actief) gestopt.Aequitas258 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 18:37:
[...]
Onbegrijpelijk, had je niet nog oude deals staan die aan het verlopen zijn met een -15 of -35 % stop loss? Kun je eens kijken in je History ? Ben erg benieuwd of daar niet deals tussen zitten met veel verlies.
De meeste stoplosses stonden maar een paar uur open, en alle panic solds zijn meerdere dagen oud.
Hmm als ik daar kijk dan staat m'n close at market price heeel veel hoger dan m'n stop loss.Of het komt door je close at market price? Zoals ik gister had:
[Afbeelding]
Duurde even maar na een halve dag was dat recht getrokken
En qua profit kijk ik altijd bij My deals, en dan:
Today Profit: 1.41 $
Total: 59.48 $
Active deals: 85
Active deals reserve: 16.11 $
En daar heeft de huidige koers van BTC toch geen invloed op? Want dit is de winst van de deals, niet hoeveel BTC e.d. ik heb, toch?
[ Voor 9% gewijzigd door Remy!!!! op 17-04-2021 18:58 ]
Ziet er exact het zelfde uit als wat ik gister ervaarde toen ik al mijn close at market deals er door knalde. Echt een halve tot 3/4 dag zelfs dik in de min en hoe langer de bot draaide hoe meer het recht getrokken word. Zie ook mijn grafiek (diep dal gister) :Remy!!!! schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 18:57:
[...]
Als ik in m'n history van vandaag kijk dan zie ik alleen maar stoplosses die de 6% hebben aangeraakt, en een aantal panic sold want die heb ik zelf gecanceld omdat ze hoger rond de 10% in de min stonden, dus voordat ik m'n aanpassing van 35% naar 6% had gedaan had ik die alvast (pro-actief) gestopt.
De meeste stoplosses stonden maar een paar uur open, en alle panic solds zijn meerdere dagen oud.
[...]
Hmm als ik daar kijk dan staat m'n close at market price heeel veel hoger dan m'n stop loss.
En qua profit kijk ik altijd bij My deals, en dan:
Today Profit: 1.41 $
Total: 59.48 $
Active deals reserve: 16.11 $
En daar heeft de huidige koers van BTC toch geen invloed op? Want dit is de winst van de deals, niet hoeveel BTC e.d. ik heb, toch?
:fill(white):strip_exif()/f/image/Q4enXAiT6m3QHue6hYl9MfvH.png?f=user_large)
Ik zou echt als je instellingen aan je bot wijzigd een aantal dagen laten draaien en dan pas conclusies trekken.
Wat dan wel bijzonder is, als ik kijk in m'n history dan zie ik diverse deals die de SL hebben getriggerd, en als ik die optel kom ik rond de $19 uit, wat dus overeenkomt met de daling die ik zag in m'n profit tabel.Aequitas258 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 19:01:
[...]
Ziet er exact het zelfde uit als wat ik gister ervaarde toen ik al mijn close at market deals er door knalde. Echt een halve tot 3/4 dag zelfs dik in de min en hoe langer de bot draaide hoe meer het recht getrokken word. Zie ook mijn grafiek (diep dal gister) :
[Afbeelding]
Maar die $19 komt dus niet overeen met de grafiek 'Profit based on sell triggers'.
Ja dat zou een leuke theorie zijnIk zou echt als je instellingen aan je bot wijzigd een aantal dagen laten draaien en dan pas conclusies trekken.
Heb je de juiste base coin gekozen voor je bot? Zie je in je dashboard wel je saldo? Zit je niet in de paper trade mode?superduper schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 18:32:
Ben hier ook mee bezig, maar op een of andere manier 'ziet' de bot mijn exchange balance niet. Hij is keurig gelinkt, en op de exchange zie ik saldo, maar in de bot edit mode staat het balance op 0 en krijg je de waarschuwing dat hij geen deals kan maken.
Waar komt dat door?
Ik heb het sinds 17:40 weer naar 35% gezet en ga weer omhoog in BTC.
Misschien moet jij @Aequitas258 ook eens proberen. Zet je stoploss op 35% voor morgen en kijken hoeveel BTC je erbij krijgt.
Ik kan niet in termen uitleggen waar het aan ligt, maar tot op heden heb ik een beter gevoel bij 35% (hoewel ik het ook niet logisch vind).
Misschien moet jij @Aequitas258 ook eens proberen. Zet je stoploss op 35% voor morgen en kijken hoeveel BTC je erbij krijgt.
Ik kan niet in termen uitleggen waar het aan ligt, maar tot op heden heb ik een beter gevoel bij 35% (hoewel ik het ook niet logisch vind).
Thanks, maar op Binance gaat mijn BTC ook prima omhoog hoor. Een stoploss op 6% klinkt voor mij inderdaad logischer en tot dusver gaat dat bij mij ook goed. Wellicht zinvol om gewoon helemaal opnieuw te beginnen wanneer je gaat knutselen met je bot dan kun je veel beter overzien wat er gebeurt.kx22 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 19:23:
Ik heb het sinds 17:40 weer naar 35% gezet en ga weer omhoog in BTC.
Ook vind ik het op 3Commas niet heel overzichtelijk hoe ze hun berekeningen doen voor profits etc.. Enige wat ik af en toe doe is History kijken naar welke deals er gesloten zijn en of dat netto nog positief is.
Yep, bot staat op BTC, en die heb ik ook in de exchange. In dash zie je idd dat terug in total portfolio value. maar als je in de BOT edit modus zit, staat balance op 0. Paper trading is uit.bek schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 19:22:
[...]
Heb je de juiste base coin gekozen voor je bot? Zie je in je dashboard wel je saldo? Zit je niet in de paper trade mode?
Heeft je bot al een deal uitgevoerd? Het is de balance van de bot. Niet van je spot op de exchange.superduper schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 20:04:
[...]
Yep, bot staat op BTC, en die heb ik ook in de exchange. In dash zie je idd dat terug in total portfolio value. maar als je in de BOT edit modus zit, staat balance op 0. Paper trading is uit.
Nee, want hij zegt dat de balance niet toereikend isbek schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 20:36:
[...]
Heeft je bot al een deal uitgevoerd? Het is de balance van de bot. Niet van je spot op de exchange.

Hij geeft ook dit aan "% of available balance to be used by the bot" op 0, maar waar kan ik dat evt wijzigen dan?
[ Voor 7% gewijzigd door superduper op 17-04-2021 20:43 ]
Ook maar eens een poging gewaagd om een bot toe te passen (moest wel eea aanpassen) op een heel klein pf via Binance. Vanochtend gestart en zowaar 1,09 USD winst tot nu ;-)
Heb eigenlijk nog geen idee waarmee ik bezig ben. Nog veel te leren op dit vlak. Fijn dat er nu ook hiervoor een apart topic is, top geregeld.
Heb eigenlijk nog geen idee waarmee ik bezig ben. Nog veel te leren op dit vlak. Fijn dat er nu ook hiervoor een apart topic is, top geregeld.
[ Voor 4% gewijzigd door Crawl NL op 17-04-2021 20:47 ]
Als je je BO, SO, #SO en #deals invult wijzigt het percentage.superduper schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 20:42:
[...]
Nee, want hij zegt dat de balance niet toereikend isen je krijgt Error placing base order: Insufficient funds. ERR_805Y
Hij geeft ook dit aan "% of available balance to be used by the bot" op 0, maar waar kan ik dat evt wijzigen dan?
Zou het bedrag onder de trade limit van je exchange zitten? Ik vond dit:
Please note: don’t set a minimum amount of 0.0001 BTC as the “Base order size” due to the possibility of not having enough funds once the sell signal is received (for closing the trade). Or, due to rounding, the minimum limit of the exchange may not be sufficient to buy. For these reasons, consider to use a value of 0.00015 or higher.
[ Voor 77% gewijzigd door bek op 17-04-2021 20:56 ]
Misschien dat de koppeling toch niet goed is gegaan? Zie je op je dashboard de hoeveel coins die je bezit?superduper schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 18:32:
Waar komt dat door?
Anders even de API koppeling verwijderen en opnieuw aanmaken?
Nee, helemaal niet. Die buy signals van Tradingview zijn bewezen onbetrouwbaar. Ideaal om bagholder te worden van honderd coins. Zeker in een bear market.Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 10:19:
Vraag aan jullie: verdient deze bot ook geld als de markt daalt?
Nemo potest nocere meam me invito tactiost
De bot die ik gebruikt heb heeft al mijn btc in allerlei altcoins omgezet, helaas nu geen koop of verkoop orders meer op binance door deze bot.. Dat klopt toch niet?
Ik denk dat ik alles maar omzet in BNB en een nieuwe poging ga doen dan.
Staat de 'Profit currency' op Quote BTC of Base?wokkelz schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 22:48:
De bot die ik gebruikt heb heeft al mijn btc in allerlei altcoins omgezet, helaas nu geen koop of verkoop orders meer op binance door deze bot.. Dat klopt toch niet?
Sorry, maar zo lieg je jezelf gewoon voor. Als ik het goed heb, dan telt 3Commas de waarde van de coins die zich nog in een trade bevinden niet mee in het overzicht van winsten of verlies. Als coins dan eindeloos in een trade blijven op -30% dan lijkt het alsof je goed bezig bent, totdat ze opeens onder de -35% duiken. Een stop loss op -35% is eigenlijk gewoon waanzin.Remy!!!! schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 18:26:
Dat zeg ik toch ook niet? Bij het aanpassen van mijn SL zag ik mijn Today Profit: dalen van $19á20 naar $1.TomTorquay schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 22:58:
[...]
Sorry, maar zo lieg je jezelf gewoon voor. Als ik het goed heb, dan telt 3Commas de waarde van de coins die zich nog in een trade bevinden niet mee in het overzicht van winsten of verlies.
Ik let dan ook alleen op Today profit, of is dat niet de juiste indicator voor je (dagelijkse) winst?Als coins dan eindeloos in een trade blijven op -30% dan lijkt het alsof je goed bezig bent, totdat ze opeens onder de -35% duiken. Een stop loss op -35% is eigenlijk gewoon waanzin.
De SL van 35% heb ik gedaan mocht de bearmarkt beginnen als ik even niet oplet (slaap/werk).
Hieronder een klein overzicht van deals waarbij de SL werd geraakt zodra ik hem op 6% had gezet.
/f/image/3rQ7jByE7zs2UlXDR2pthLaw.png?f=fotoalbum_large)
Verwijderd
Het is makkelijk om jezelf wijs te maken dat je een goede trader bent als de markt alleen maar stijgtTomTorquay schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 22:42:
[...]
Nee, helemaal niet. Die buy signals van Tradingview zijn bewezen onbetrouwbaar. Ideaal om bagholder te worden van honderd coins. Zeker in een bear market.
Een bear market start niet overnight. De koersen gaan ook niet meteen -60% op één dag. Dus zo'n -35% als stop loss heeft wat mij betreft weinig zin. Ik zou een stop loss zetten op -3%, of op -5%, niet direct veel lager. Als je een stop loss op -35% zet met als doel het ingrijpen in een bear markt, dan kan je beter gewoon zelf de trade beëindigen als die bear markt er ooit komt. Nu ga je met zo'n lage stop loss massa's coins verzamelen waarvan je maar moet hopen dat ze ooit nog in deze bull markt boomen.Remy!!!! schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 23:04:
Ik let dan ook alleen op Today profit, of is dat niet de juiste indicator voor je (dagelijkse) winst?
De SL van 35% heb ik gedaan mocht de bearmarkt beginnen als ik even niet oplet (slaap/werk).
En nee, volgens mij is today profit niet de juiste indicator. Die geeft alleen weer wat je winsten van die dag zijn. Een veel eerlijker plaatje wordt geschetst als je naar de waarde van je totale portfolio zou kijken: is dat ook gestegen? Als je 10 trades doet van $10. 9 van die tien gaan -20% en blijven open staan. Eén trade gaat +20% en wordt afgerond. Dan staat je today profit op $2. Terwijl je portfolio wel met 16% gedaald is (-2x9+1x2=-16).
Goed punt wat betreft de bearmarkt.TomTorquay schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 23:16:
[...]
Een bear market start niet overnight. De koersen gaan ook niet meteen -60% op één dag. Dus zo'n -35% als stop loss heeft wat mij betreft weinig zin. Ik zou een stop loss zetten op -3%, of op -5%, niet direct veel lager. Als je een stop loss op -35% zet met als doel het ingrijpen in een bear markt, dan kan je beter gewoon zelf de trade beëindigen als die bear markt er ooit komt. Nu ga je met zo'n lage stop loss massa's coins verzamelen waarvan je maar moet hopen dat ze ooit nog in deze bull markt boomen.
Qua aantal coins verzamelen valt het (gelukkig?) wel mee. In totaal heb ik nu nog 19 (van de 100) deals lopen met als aanmaakdatum van 13-04 t/m 16-04. Met een gemiddeld verlies van -1,7%.
Dat idee klopt (maar gelukkig gaat het niet zo extreem). Op dit moment lijkt het meer op deze manier te gaan:En nee, volgens mij is today profit niet de juiste indicator. Die geeft alleen weer wat je winsten van die dag zijn. Een veel eerlijker plaatje wordt geschetst als je naar de waarde van je totale portfolio zou kijken: is dat ook gestegen? Als je 10 trades doet van $10. 9 van die tien gaan -20% en blijven open staan. Eén trade gaat +20% en wordt afgerond. Dan staat je today profit op $2. Terwijl je portfolio wel met 16% gedaald is (-2x9+1x2=-16).
70 deals geven winst
20 blijven een beetje schommelen
10 gaan gaan richting -10%
Dus in het totaal plaatje is het alsnog winstgevend.
Omdat ik bijna al m'n BTC in de bot heb gestopt kan ik (naar mijn idee) lastig bijhouden wat mijn PF waard is.
Want middels de bot heb ik 0.0000X BTC beschikbaar en 0.00X in order. De overige hoeveelheid zit dus in de diverse coins/deals.
Als ik in m'n wallet op Binance kijk dan zie ik wel een totaal hoeveelheid van Fiat en Spot, maar door (de huidige markt van) BTC en de hoeveelheid (shit)coins fluctueert die nogal...
Als DOGE eerdaags enorm lijp gaat, dan ga ik als test 2 bots aanmaken:
1. 6% SL
2. 35% SL
En dan kan ik makkelijk het verschil zien.
Hier vind je mijn 6% stop loss bot, die blijft nog wel een flink aantal dagen draaien tenzij de markt echt inzakt.Remy!!!! schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 23:41:
Als DOGE eerdaags enorm lijp gaat, dan ga ik als test 2 bots aanmaken:
1. 6% SL
2. 35% SL
En dan kan ik makkelijk het verschil zien.
https://3commas.io/bots/3...ed_show?secret=4b774c281f
[ Voor 8% gewijzigd door Aequitas258 op 18-04-2021 00:33 ]
...daar sta je vandaag mooi mee op -$83, tot nu toeAequitas258 schreef op zondag 18 april 2021 @ 00:33:
[...]
Hier vind je mijn 6% stop loss bot, die blijft nog wel een flink aantal dagen draaien tenzij de markt echt inzakt.
https://3commas.io/bots/3...ed_show?secret=4b774c281f
...er is tussen 5 en 6 een enorme dump geweest waardoor allemaal coins naar beneden zijn gegaan.
Mijn bot heb ik "geupgrade" naar 25 deals ondertussen, daar heb ik gisteren $6.53 winst mee gemaakt.
Volgens de app heb ik, in totaal, 0.00028935 BTC verdiend met de bot.
Mijn idee is om naar max 50 deals te gaan en dan langzaamaan de deal-size te vergroten en de SO's ook.
Door meer SO's wordt je DCA lager, waardoor je, in theorie, ook meer winst kan halen.
Waar ik wel over zat te filosoferen: De sprongen omhoog van DOGE heb ik (grotendeels) gemist, omdat de bot toen vol zat.
Je zou dus eigenlijk een bot (erbij) moeten hebben die naar de short-term gains kijkt en daar vol op handelt, en alleen daar maar.
Die heeft dan wel een kleine SL nodig, want anders ga je sowieso naar de dinges.
Ik heb nu best ook wat lange deals openstaan, maar die laat ik gewoon even lopen. Gisteren closede ook een deal die al best een aantal dagen openstond.
Ik denk dat een hoge SL kan zorgen voor lange deals, maar uiteindelijk ook wel voor de winst.
Ik zie ook vaak dat als deals geopend worden, vlak daarna op verlies staan, dus er zou misschien nog wat op het algoritme getweaked kunnen worden, dat hij iets eerder opent (maar daar moet ik nog even in duiken).
...dat waren mijn zondag-ochtend-thoughts :-)
Iets later openen juist? Maar dat is mij ook opgevallen. Direct na starten deal staat ie negatief.Ben.Hahlen schreef op zondag 18 april 2021 @ 08:20:
[...]
Ik zie ook vaak dat als deals geopend worden, vlak daarna op verlies staan, dus er zou misschien nog wat op het algoritme getweaked kunnen worden, dat hij iets eerder opent (maar daar moet ik nog even in duiken).
Helaas inderdaad een mooie rode zondag ochtend met crypto.Ben.Hahlen schreef op zondag 18 april 2021 @ 08:20:
[...]
...daar sta je vandaag mooi mee op -$83, tot nu toe![]()
...er is tussen 5 en 6 een enorme dump geweest waardoor allemaal coins naar beneden zijn gegaan.
Eens zien of de bot het nog weer goed kan maken.
Even gewoon een gedachtegang:Aequitas258 schreef op zondag 18 april 2021 @ 09:59:
[...]
Helaas inderdaad een mooie rode zondag ochtend met crypto.
Eens zien of de bot het nog weer goed kan maken.
Gezien jouw grafiek heb jij vandaag al 80 dollar verlies gemaakt GROTENDEELS omdat hij jouw stoploss op 6% heeft geraakt. Dit is duidelijk de zondagsdip, hij verkoopt dus met verlies.
Ik heb met stoploss 35% nog haast niks geraakt (hij trade nu ook niet, want alle funds zitten in de lage coins).
Op papier heb ik dus nog geen verlies gemaakt (in mijn hoofd wel, want coins zijn minder waard), maar als we uit deze dip komen en alles gaat weer omhoog kan ik nog winst maken op deze coins. Voordeel van niet handelen is dat hij ook geen fee gebruikt.
Probleem wordt voor mij als deze neergang zich doorzet en alle coins -35% gaan, dan ben ik flink de lul.
Als trader had ik altijd 1 mindset: verkoop alleen als je winst hebt gemaakt.
[ Voor 4% gewijzigd door kx22 op 18-04-2021 10:10 ]
Tevens het WNMX pair uit de bot gegooid, die bleef verlies maken en de bot bleef er in traden.
Dus of die coin is echt heel wisselvallig of de tradingsignals er op kloppen voor geen meter.
Dus of die coin is echt heel wisselvallig of de tradingsignals er op kloppen voor geen meter.
Dan moet je geen SL gebruiken. En de hele beer uitzitten.kx22 schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:06:
Als trader had ik altijd 1 mindset: verkoop alleen als je winst hebt gemaakt.
Ja vandaag test ik het. Anders zet ik de bot uit (geen idee of de orders dan ook uitgezet worden).TomTorquay schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:23:
[...]
Dan moet je geen SL gebruiken. En de hele beer uitzitten.
Nou de bot die alleen maar kocht en niks verkocht is verdwenen van mijn account, ik vermoed na zoveel tijd met insufficient funds dat die uit je account gegooid wordt.
Nu de bot van Remy opgestart nadat ik alle altcoins naar bnb heb omgezet en vervolgens weer van bnb naar btc.
Maar nu zie ik weer dat de bot alleen koop orders aanlegt en geen sell orders, of is het een kwestie van even geduld hebben?
Nu de bot van Remy opgestart nadat ik alle altcoins naar bnb heb omgezet en vervolgens weer van bnb naar btc.
Maar nu zie ik weer dat de bot alleen koop orders aanlegt en geen sell orders, of is het een kwestie van even geduld hebben?
Deals blijven doorlopen als je de bot stopt.kx22 schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:46:
[...]Anders zet ik de bot uit (geen idee of de orders dan ook uitgezet worden).
Sell orders zijn market orders, net als de base order (als trailing ON staat. Als trailing OFF staat weet ik niet of het market of limit is). De safety orders zijn limit orders.wokkelz schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:55:
[ Voor 20% gewijzigd door bek op 18-04-2021 10:59 ]
Kan je die terug zien op binance? Want ik zie nu wel 1 sell onder spot verschijnen tegen 8 buys.bek schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:57:
[...]
Sell orders zijn market orders, net als de base order. Enkel de safety orders zijn limit orders (als trailing ON staat. Als trailing OFF staat weet ik niet of het market of limit is).
Staat trailing ON?wokkelz schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:59:
[...]
Kan je die terug zien op binance? Want ik zie nu wel 1 sell onder spot verschijnen tegen 8 buys.
Sowieso zie je alles terug in de trading history van Binance.
Ja je hebt gelijk, buys zijn type limit, sell is type market.
Verbaast me alleen dat die bot zoveel buys aanlegt en geen sell (of iig zo weinig sells).
Verbaast me alleen dat die bot zoveel buys aanlegt en geen sell (of iig zo weinig sells).
Leuk Topic!
Maar na ooit in een ver verleden cryptohopper gebruikt te hebben. Dit jaar de keus gemaakt om mijn eigen bots te programmeren in C#. Ik vul liever niet mijn API keys in op een website....
* Eerste bot en eigenlijk de belangrijkste is mijn database vuller. Hier haal ik de huidige koers van de coins op en bepaal ik welke coins groei potentie hebben. (Dat laatste heeft echt nog veel handmatige tweaks nodig..)
* Tweede bot is een bot die het prijs verschil tussen BTC>COIN>USDT en USDT>COIN>BTC in de gaten houd. Als dit boven de 1,5% zit koopt hij de coin met BTC of USDT en verkoopt naar USDT of BTC. Ligt er net aan welke kant er winst te halen is. Dit kan bij de lagere coins(4 a 5 satoshi) ook wel eens 15 a 20% opleveren in enkele secondes.
* Derde bot is eigenlijk wat hier veel besproken wordt en koopt kleine bags en verkoopt ze met winst.
* Vierde is mijn meest succesvolle: bij sommige coins ligt de aankoop en verkoop koers nogal ver uit elkaar. Voor alle coins die meer als 10% verschil hebben, koop ik voor 25 USDT een bag en verkoop deze met ongeveer 10% winst. Door dat de bod altijd de hoogste bid en laagste ask prijs heeft verkoop ik eigenlijk vrij snel.
Hoop dat jullie er wat aan hebben. Helaas wil ik de code nog niet openbaar maken. De lambo moet nog besteld worden en het liefst ook betaald
Maar na ooit in een ver verleden cryptohopper gebruikt te hebben. Dit jaar de keus gemaakt om mijn eigen bots te programmeren in C#. Ik vul liever niet mijn API keys in op een website....
* Eerste bot en eigenlijk de belangrijkste is mijn database vuller. Hier haal ik de huidige koers van de coins op en bepaal ik welke coins groei potentie hebben. (Dat laatste heeft echt nog veel handmatige tweaks nodig..)
* Tweede bot is een bot die het prijs verschil tussen BTC>COIN>USDT en USDT>COIN>BTC in de gaten houd. Als dit boven de 1,5% zit koopt hij de coin met BTC of USDT en verkoopt naar USDT of BTC. Ligt er net aan welke kant er winst te halen is. Dit kan bij de lagere coins(4 a 5 satoshi) ook wel eens 15 a 20% opleveren in enkele secondes.
* Derde bot is eigenlijk wat hier veel besproken wordt en koopt kleine bags en verkoopt ze met winst.
* Vierde is mijn meest succesvolle: bij sommige coins ligt de aankoop en verkoop koers nogal ver uit elkaar. Voor alle coins die meer als 10% verschil hebben, koop ik voor 25 USDT een bag en verkoop deze met ongeveer 10% winst. Door dat de bod altijd de hoogste bid en laagste ask prijs heeft verkoop ik eigenlijk vrij snel.
Hoop dat jullie er wat aan hebben. Helaas wil ik de code nog niet openbaar maken. De lambo moet nog besteld worden en het liefst ook betaald
@rashnu Wat leuk in C#. Meestal kom ik Python tegen.
Kan je aangeven hoeveel uur je heb zitten in het programmeren van de code die je nu hebt?
En hoeveel tijd ben je daarnaast bezig met het onderhouden van de database en het interpreteren van de koersen?
Kan je aangeven hoeveel uur je heb zitten in het programmeren van de code die je nu hebt?
En hoeveel tijd ben je daarnaast bezig met het onderhouden van de database en het interpreteren van de koersen?
Ik denk dat ik zo'n 50 uur heb zitten programmeren in mijn vrije tijd.bek schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:04:
@rashnu Wat leuk in C#. Meestal kom ik Python tegen.
Het onderhoud en interpretatie van koersen kan ik de hele dag mee bezig zijn. Maar nodig is denk ik 30 minuten per dag. (Nieuwe coins selecteren, slechte er uit gooien, nieuwe parameters testen en een extra optie programmeren omdat sommige coins toch anders bewegen in de markt als andere... )
Eind maart had ik besloten om er 1 week niet naar te kijken, en dus gewoon alles laten draaien zonder er naar om te kijken en toen had ik 18% winst na een week.
Tot nu toe heb ik nog niet de gouden parameters gevonden om snel rijk te worden.
Vanmorgen wakker worden en maar 3% verloren te hebben voelt ook wel goed.
@Remy!!!! Staat je bot stil? Staat al enige tijd op 877 trades.
Today Profit: 2.94 $ !!!
Ondanks de rode cijfers is het hem nog gelukt om wat deals met winst te verkopen...
Maar dan...
Alle 100 deals die nu open staan, staan in de min. En 1 deal zelfs op -20,86
Zoals ze altijd zo mooi zeggen HODL, geld dit nu ook voor mij. De bot blijft lekker aan, de deals die redden zichzelf maar de komende dagen, en we zien wel waar het schip strand.
Ondanks de rode cijfers is het hem nog gelukt om wat deals met winst te verkopen...
Maar dan...
Alle 100 deals die nu open staan, staan in de min. En 1 deal zelfs op -20,86
Hij staat nog wel aan, maar aangezien alles in de min staat doet ie nu even niet zo heel veel.Aequitas258 schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:13:
@Remy!!!! Staat je bot stil? Staat al enige tijd op 877 trades.
Zoals ze altijd zo mooi zeggen HODL, geld dit nu ook voor mij. De bot blijft lekker aan, de deals die redden zichzelf maar de komende dagen, en we zien wel waar het schip strand.
Klinkt mij te moeilijk, maar als je eerder een lambo wilt, zou je het juist wel moeten delen (misschien zelfs tegen een kleine vergoeding aangezien hij nog niet helemaal goed staat).rashnu schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:01:
Leuk Topic!
Reden: Hoe meer mensen met koopkracht, hoe sneller de coin stijgt. Dus als jij ervoor zorgt dat jouw bot paar sec eerder koopt en met iedereen die je shared iets later, dan heb je al een een groene candle gepakt haha.
Klopt, maar een aantal van de zaken die ik benoem is ook zoeken op kansen. en als we dat allemaal gaan doen. maak ik ook niet veel kans meerkx22 schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:24:
[...]
Reden: Hoe meer mensen met koopkracht, hoe sneller de coin stijgt. Dus als jij ervoor zorgt dat jouw bot paar sec eerder koopt en met iedereen die je shared iets later, dan heb je al een een groene candle gepakt haha.

Zojuist 14 deals die minder dan $1 verlies hadden gesloten at market price. Nu heeft de bot tenminste weer wat ruimte om deals te maken. Eens zien of dat een slimme keuze was.
Ik zie behoorlijk veel coins met 20% verlies bij mij. Geen zin om die te sluiten.Remy!!!! schreef op zondag 18 april 2021 @ 14:45:
Zojuist 14 deals die minder dan $1 verlies hadden gesloten at market price. Nu heeft de bot tenminste weer wat ruimte om deals te maken. Eens zien of dat een slimme keuze was.
Ansich doet de bot wel wat die moet doen. Komen maar weinig nieuwe trades bij, nog maar 42 trades actief van de 100. Het lijkt er dan ook op dat de dikke verliezen vooral komen door trades die kort voor dat alles zakte actief waren. Zie dit ook in mijn history, veel deals die nu nog gesloten worden die 4 a 5 uur vanochtend gemaakt waren.
Even een korte update, het heeft wel wat nut gehad. Er worden nu weer nieuwe deals gemaakt, en die geven ook weer winst. Ik zie diverse oude deals ook langzamerhand weer een beetje opkrabbelen. Ik heb nu geen deals meer rond de -20%. Het laagste (hoogste?) is nu -17%.
14:45
Today Profit: -6.75 $
Total: 54.83 $
Active deals reserve: 112.22 $
16:43
Today Profit: -3.12 $
Total: 59.12 $
Active deals: 97
Active deals reserve: 100.44 $
14:45
Today Profit: -6.75 $
Total: 54.83 $
Active deals reserve: 112.22 $
16:43
Today Profit: -3.12 $
Total: 59.12 $
Active deals reserve: 100.44 $
De afgelopen uren nog wat gespeeld met de bot, en heb weer diverse keren deals 'sold at market price' als ze onder de $1 waren. Voor nu blijf ik er vanaf, en laat ik hem de komende tijd weer lekker doorgaan. Nu alleen hopen dat BTC een beetje stabiel blijft of stijgt.
17:00 13 deals closed at market price (panic sold)
Today Profit: -15.04 $
Total: 46.81 $
Active deals: 86
Active deals reserve: 91.89 $
18:00
Today Profit: -11.35 $
Total: 51.08 $
Active deals reserve: 82.82 $
19:00
Today Profit: -7.13 $
Total: 54.95 $
Active deals: 100
Active deals reserve: 79.23 $
19:05 20 deals closed at market price (panic sold)
Today Profit: -22.52 $
Total: 39.70 $
Active deals reserve: 63.86 $
20:00
Today Profit: -20.58 $
Total: 41.29 $
Active deals: 98
Active deals reserve: 71.12 $
17:00 13 deals closed at market price (panic sold)
Today Profit: -15.04 $
Total: 46.81 $
Active deals: 86
Active deals reserve: 91.89 $
18:00
Today Profit: -11.35 $
Total: 51.08 $
Active deals reserve: 82.82 $
19:00
Today Profit: -7.13 $
Total: 54.95 $
Active deals: 100
Active deals reserve: 79.23 $
19:05 20 deals closed at market price (panic sold)
Today Profit: -22.52 $
Total: 39.70 $
Active deals reserve: 63.86 $
20:00
Today Profit: -20.58 $
Total: 41.29 $
Active deals: 98
Active deals reserve: 71.12 $
Ik ben ook best tevreden met bots.io, heb 8 bots:[b]ChrisSmoKe in "[bots] Cryptocurrency automatisch handelen"Bots instellen is een hele opgave en heb zelf enorm goede ervaring met bots.io. Snap niet dat er meer van dit soort bedrijven zijn waarbij je gewoon een bot kan selecteren en gewoon gaan!
Mijn slechts presterende heeft -4%, gestart op 13-4 (ik geef hem nog wat tijd)
Mijn nr 7: -1%, gestart op 12-4 (krijgt ook nog wat tijd)
Mijn nr 6: +1%, gestart op 5-4 (die heeft op -20% gestaan, maar zich weer naar boven gewerkt)
Mijn nr 5: +23%, gestart op 3-4
Mijn nr 4: +26%, gestart op 5-4
Mijn nr 3: +32%, gestart op 23-3
Mijn nr 2: +59%, gestart op 13-3
En mijn absolute nr 1: +228%, gestart op 13-3
Overigens denk ik dat voor de lange termijn die nr 4 wel eens de winnaar kan worden, omdat dat de enige was vandaag van mijn 8 bots die geen tik te verwerken kreeg omdat de markt zo'n 10% was ingezakt.
Maar goed, we gaan het zien. En ja, erg fijn dat je zelf helemaal niets in hoeft te stellen, je kiest er gewoon een paar en je kunt ze ook weer stoppen als ze niet bevallen (heb er tot nu toe 3 gestopt die dagen of wekenlang niks leken te doen, zowel nauwelijks omlaag als nauwelijks omhoog).
Als het over het topic BOTS by RevenYOU gaat dan valt het met die achterlijke reden wel mee volgens mij.ChrisSmoKe schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 11:27:
Jammer dat het topic van Bots.io is dicht is om een achterlijke reden. Je trekt toch nieuwe leden aan bij zoiets... Ze zijn tweakers echt niet nodig om te groeien maar goed.
Bots instellen is een hele opgave en heb zelf enorm goede ervaring met bots.io. Snap niet dat er meer van dit soort bedrijven zijn waarbij je gewoon een bot kan selecteren en gewoon gaan!
Werd overspoeld met nieuwe accounts die alleen maar zeer lovend waren over de BOTS.
Ik zag dat het onderhoud dinsdag om 4:00 is en 2 uur (of mogelijk langer) duurt. Op dat moment kunnen je bots niet traden, maar wat voor invloed gaat dat verder hebben? Je kan hem dan toch gewoon aanlaten?
Ondertussen heb ik meerendeels van de verliesgevende deals met verlies weg gedaan. En zojuist m'n Baseorder naar 0,0002 gezet. Eens zien wat dat de komende uren gaat opleveren.
Ondertussen heb ik meerendeels van de verliesgevende deals met verlies weg gedaan. En zojuist m'n Baseorder naar 0,0002 gezet. Eens zien wat dat de komende uren gaat opleveren.
Klopt, alleen heb je natuurlijk 2 uur lang geen mogelijkheid om iets met je actieve deals te doen en als dan ineens de handel verder gaat kan het wel eens heel zuur worden.Remy!!!! schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:29:
Ik zag dat het onderhoud dinsdag om 4:00 is en 2 uur (of mogelijk langer) duurt. Op dat moment kunnen je bots niet traden, maar wat voor invloed gaat dat verder hebben? Je kan hem dan toch gewoon aanlaten?
De gemiddelde trade in de bot wordt binnen 2 uur ook wel weer gesloten, dus vandaar dat ik liever geen actieve orders heb terwijl ze niet uitgevoerd kunnen worden.
@Remy!!!! De Bot die jij gemaakt heb, stel de stoploss wordt niet geraakt, wordt het alsnog na x aantal uur verkocht? Ik heb nu weinig bots die in de - staan, maar gisteren overduidelijk meer. Dus of ze zijn met verlies verkocht (na x aantal uur) of ze hebben winst aangetikt.
Naar mijn weten, als je SL niet geraakt wordt dan blijft de deal actief totdat die verkocht wordt.
Als je bij History kijkt dan kan je zien wat er met je deals is gebeurt.
Ik heb gister alles laten staan zoals het staat en heb daar $1.20 mee verdiend.
Sta voor vandaag (so far) op $3.07.
Nu zat ik mij eens in te lezen en naar de indicatoren te kijken en ik snap het nog niet helemaal en wil graag hier valideren (en @Remy!!!! weet vast waarom hij bepaalde zaken heeft gekozen):
Bij de bot staan nu als Deal Start Conditions:
De TV 15m/1h/4h: waarom zou je daar niet 5m aan toevoegen? Of bv de 4h voor 5m vervangen?
Ik denk dat je dan minder kans hebt om, wat er nu vaak gebeurt, dat er een deal direct naar beneden dropt?
Andere zaken die ik zit te overwegen/ga doen:
Nu zat ik mij eens in te lezen en naar de indicatoren te kijken en ik snap het nog niet helemaal en wil graag hier valideren (en @Remy!!!! weet vast waarom hij bepaalde zaken heeft gekozen):
Bij de bot staan nu als Deal Start Conditions:
- TV - 15 mins - Strong Buy
- TV - 1 hr - Strong Buy
- TV - 4 hr - Strong Buy
- RSI-7 - 15 mins < 70
De TV 15m/1h/4h: waarom zou je daar niet 5m aan toevoegen? Of bv de 4h voor 5m vervangen?
Ik denk dat je dan minder kans hebt om, wat er nu vaak gebeurt, dat er een deal direct naar beneden dropt?
Andere zaken die ik zit te overwegen/ga doen:
- SL naar 15% ipv 35%
- Order size naar 0.0002
- Tweede SO toevoegen
Dan heb ik heel veel geluk, want gisteren had ik 4 pagina's met rode cijfers en nu nog maar 9 (halve pagina) van de totaal 60 deals.Remy!!!! schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:38:
Naar mijn weten, als je SL niet geraakt wordt dan blijft de deal actief totdat die verkocht wordt.
Allemaal goeie en terechte vragen! Maar wat ik heb gedaan is de huidige bots die goed draaien (bij Discover Bot) bekeken en daar de meest voorkomende instellingen gepakt.Ben.Hahlen schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:39:
Ik heb gister alles laten staan zoals het staat en heb daar $1.20 mee verdiend.
Bij de bot staan nu als Deal Start Conditions:De RSI-7 snap ik sowieso niet helemaal, dus daar hoor ik graag meer over.
- TV - 15 mins - Strong Buy
- TV - 1 hr - Strong Buy
- TV - 4 hr - Strong Buy
- RSI-7 - 15 mins < 70
Andere zaken die ik zit te overwegen/ga doen:Heb nog een hele buts aan deals die gisteren heel hard naar beneden zijn gegaan, dus daar moet ik ook nog wat mee, maar weet nog niet wat (of lekker door laten lopen).
- SL naar 15% ipv 35%
- Order size naar 0.0002
- Tweede SO toevoegen
Dus als iemand goeie/betere instellingen weet, dan hoor ik het graag
De 5m toevoegen of 4h vervangen is inderdaad een optie. Ik zal vanmiddag eens kijken of dat veel verschil gaat uitmaken. Zojuist de 4h vervangen voor 5m.
Ik heb even mijn verlies gepakt en de volgende aanpassingen gemaakt:
- RSI-7 er uit
- TV - 1m - Strong Buy
- TV - 5m - Strong Buy
- TV - 15m - Strong Buy
- TV - 1h - Strong Buy
- TV - 4h - Strong Buy
- SL -> 15%
Interessant! Zeker wat betreft je bot n°4! Kan je wat meer vertellen over de kosten die aan bots.io verbonden zijn? Heb ik het goed dat ze een bepaald percentage per trade afhouden? Ik vind hun onkostenplaatje niet heel duidelijk, dus als iemand daar wat meer info over kan verschaffen: graag!MTVGN schreef op zondag 18 april 2021 @ 23:56:
Ik ben ook best tevreden met bots.io, heb 8 bots:
Mijn slechts presterende heeft -4%, gestart op 13-4 (ik geef hem nog wat tijd)
Mijn nr 7: -1%, gestart op 12-4 (krijgt ook nog wat tijd)
Mijn nr 6: +1%, gestart op 5-4 (die heeft op -20% gestaan, maar zich weer naar boven gewerkt)
Mijn nr 5: +23%, gestart op 3-4
Mijn nr 4: +26%, gestart op 5-4
Mijn nr 3: +32%, gestart op 23-3
Mijn nr 2: +59%, gestart op 13-3
En mijn absolute nr 1: +228%, gestart op 13-3
Overigens denk ik dat voor de lange termijn die nr 4 wel eens de winnaar kan worden, omdat dat de enige was vandaag van mijn 8 bots die geen tik te verwerken kreeg omdat de markt zo'n 10% was ingezakt.
Maar goed, we gaan het zien. En ja, erg fijn dat je zelf helemaal niets in hoeft te stellen, je kiest er gewoon een paar en je kunt ze ook weer stoppen als ze niet bevallen (heb er tot nu toe 3 gestopt die dagen of wekenlang niks leken te doen, zowel nauwelijks omlaag als nauwelijks omhoog).
De standaardbots op 3Commas zijn echt van bedenkelijke kwaliteit, en na 3 weken zelf knutselen aan een buy- of sell-signal op Tradingview als input voor zo'n 3Commasbot heb ik nog geen bevredigend resultaat. Ik denk dat ik het ga opgeven om zelf iets uit de grond te proberen stampen. En dan komt bots.io toch wel in de kijker.
...ok, je moet soms ook wat geduld hebben en niet teveel tegelijkertijd willen wijzigen...
Voor het moment de bot even gestopt en even de parameters weer aan het bekijken. Alles gaat momenteel sowieso naar beneden, dus het is niet echt het moment om echt te klooien, denk ik.
In mijn queeste om zoveel mogelijk winst te behalen (
) ben ik eens door gaan klikken en kwam ik bijvoorbeeld deze bot tegen.
Wat mij daar voornamelijk aan verbaasd: Target profit staat op 0,1%
Dat vind ik weinig en vraag me af of het het dan nog wel waard is? Van de andere kant: die bot heeft wel al $52 gedaan vandaag (op tijd van schrijven), dus zo slecht zal het wel niet zijn...
Is overigens wel met 100 trades en 10 SO per trade mogelijk, dus dan heb je wel wat BTC nodig.
Oveirgens lijkt het er op dat je wel meerdere bots tegelijk kan hebben met de free account, maar ze kunnen (logischerwijs) niet tegelijkertijd actief zijn.
...dat had ik moeten weten vóór ik met mijn bot begon te spelen...
Voor het moment de bot even gestopt en even de parameters weer aan het bekijken. Alles gaat momenteel sowieso naar beneden, dus het is niet echt het moment om echt te klooien, denk ik.
In mijn queeste om zoveel mogelijk winst te behalen (
Dat vind ik weinig en vraag me af of het het dan nog wel waard is? Van de andere kant: die bot heeft wel al $52 gedaan vandaag (op tijd van schrijven), dus zo slecht zal het wel niet zijn...
Is overigens wel met 100 trades en 10 SO per trade mogelijk, dus dan heb je wel wat BTC nodig.
Oveirgens lijkt het er op dat je wel meerdere bots tegelijk kan hebben met de free account, maar ze kunnen (logischerwijs) niet tegelijkertijd actief zijn.
Klopt. Maar als je de bot stopt lopen de deals door.Ben.Hahlen schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:29:
Ligt ook aan de kosten die je exchange rekent voor twee market orders: Base Order en Take Profit.Ben.Hahlen schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:29:
In mijn queeste om zoveel mogelijk winst te behalen () ben ik eens door gaan klikken en kwam ik bijvoorbeeld deze bot tegen.
Dat vind ik weinig en vraag me af of het het dan nog wel waard is?
@Remy!!!!
Een algemeen vraagje omtrent de DCA/Composite Bot icm Binance en op de stand "Aggressive" icm QFL Original.
Hoe lang duurt het voor de bot ook daadwerkelijk bezig gaat met traden?
Een algemeen vraagje omtrent de DCA/Composite Bot icm Binance en op de stand "Aggressive" icm QFL Original.
Hoe lang duurt het voor de bot ook daadwerkelijk bezig gaat met traden?
Over het algemeen heb je binnen een paar minuten wel een paar trades.
Weer een soort van terug naar af:
Dit is mijn basebot. Deze ga ik altijd zo laten en kopieën maken om mee te gaan spelen.
Toen ik vandaag de "reset" uitvoerde stond ik op -$15 (en een beetje) voor de dag, Dat is nu nog $10,17.
Ik heb ook even met deze bot gedraaid, wat een aanpassing is van deze bot (gevonden via analytics).
De aanpassing zat voornamelijk in het aantal deals (want zoveel BTC heb ik niet
). De originele doet 90 deals, met 10 SO's per deal.
Daar had ik redelijk snel $0,14 winst mee, maar ik vermoed dat je voor zo'n bot _echt_ volume moet draaien om de winst er uit te kunnen halen.
Maar goed, laat de huidige nog maar even draaien en kijken wat daarmee gaat gebeuren de aankomende dagen.
Dit is mijn basebot. Deze ga ik altijd zo laten en kopieën maken om mee te gaan spelen.
Toen ik vandaag de "reset" uitvoerde stond ik op -$15 (en een beetje) voor de dag, Dat is nu nog $10,17.
Ik heb ook even met deze bot gedraaid, wat een aanpassing is van deze bot (gevonden via analytics).
De aanpassing zat voornamelijk in het aantal deals (want zoveel BTC heb ik niet
Daar had ik redelijk snel $0,14 winst mee, maar ik vermoed dat je voor zo'n bot _echt_ volume moet draaien om de winst er uit te kunnen halen.
Maar goed, laat de huidige nog maar even draaien en kijken wat daarmee gaat gebeuren de aankomende dagen.
Ik draai nu met de GSMG-bot maar merk dat er, ondanks redelijke funds, weinig trades worden behaald. Maak gebruik van de Bittrex-exchange.
Hebben jullie wellicht ideeën, hoeveel funds zijn nodig om gemiddelde bot te laten draaien, BTC-equivalent van €2500, €5000, €10000?
Ik zie hier vooral veel 3commas, is dat een bewuste keuze?
Hebben jullie wellicht ideeën, hoeveel funds zijn nodig om gemiddelde bot te laten draaien, BTC-equivalent van €2500, €5000, €10000?
[ Voor 9% gewijzigd door Plucky op 19-04-2021 21:19 ]
Zo te zien:TomTorquay schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:58:
Interessant! Zeker wat betreft je bot n°4! Kan je wat meer vertellen over de kosten die aan bots.io verbonden zijn? Heb ik het goed dat ze een bepaald percentage per trade afhouden? Ik vind hun onkostenplaatje niet heel duidelijk, dus als iemand daar wat meer info over kan verschaffen: graag!
- pakken ze 0,2% op het moment dat de waarde van jouw bot gebruikt wordt bij een transactie (maar zie je dat verder niet terug, wordt gewoon verrekend)
- pakken ze 0,2% op het moment dat je een bot stopt (dat zie je wel omdat je minder overhoudt)
- pakken ze 1,5% als je geld terug wil storten naar je rekening (nog niet gedaan, maar wel iets om rekening mee te houden, op 1000 euro pakken ze dus 15)
Dat kan dus aardig oplopen voor een bot die veel transacties doet.
GSMG pakt een percentage van de winst. 3Commas is echt volledig gratis.Plucky schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:19:
Volledig gratis bestaat niet. Je hebt alleen de prijs nog niet gevonden ;-)bek schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 07:12:
[...]
GSMG pakt een percentage van de winst. 3Commas is echt volledig gratis.
Sta voor vandaag alweer op $3.35 met de "normale" instellingen, dus dat laat ik even lekker zo.
...heb wel zojuist "TROY/BTC" uit de trading pairs gegooid, want dat is er zo één waar best wel volume op is, maar maar heel marginaal heen en weer beweegt.
Gisteren twee keer de TTP gehit, maar dan blijft hij eeuwig op die waarde staan en dan wordt ie weer gecanceld.
Heb dus nu, als gokje, in de twee trades wat extra BTC gegooid, daarmee hoop ik dat hij nog omhoog schiet en daar dan winst mee pak... Hoop ik...
...heb wel zojuist "TROY/BTC" uit de trading pairs gegooid, want dat is er zo één waar best wel volume op is, maar maar heel marginaal heen en weer beweegt.
Gisteren twee keer de TTP gehit, maar dan blijft hij eeuwig op die waarde staan en dan wordt ie weer gecanceld.
Heb dus nu, als gokje, in de twee trades wat extra BTC gegooid, daarmee hoop ik dat hij nog omhoog schiet en daar dan winst mee pak... Hoop ik...
Werken jullie dan allemaal met het free-plan?bek schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 07:12:
[...]
GSMG pakt een percentage van de winst. 3Commas is echt volledig gratis.
Want eerlijk gezegd lijkt me het starter-pack wel makkelijker in verband met o.a. SL-mogelijkheden. Alleen dan natuurlijk wel een abo van $15.
Voor nu iig wel. Mocht ik er écht serieus induiken, dan wil ik misschien nog wel het pro plan overwegen, maar voor $15,- per maand wil ik eerst zien dat het werktPlucky schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:06:
[...]
Werken jullie dan allemaal met het free-plan?
Want eerlijk gezegd lijkt me het starter-pack wel makkelijker in verband met o.a. SL-mogelijkheden. Alleen dan natuurlijk wel een abo van $15.
Overigens, misschien ook wel handig om aan de startpost toe te voegen:
Er zijn natuurlijk ook pairs die "gekoppeld" zijn aan BTC, zoals RENBTC en WBTC.
Deze heb ik dan ook uit mijn Trading Pairs gehaald, want daar ga je nooit 1,8% winst op halen...
Er zijn natuurlijk ook pairs die "gekoppeld" zijn aan BTC, zoals RENBTC en WBTC.
Deze heb ik dan ook uit mijn Trading Pairs gehaald, want daar ga je nooit 1,8% winst op halen...
Bij mij is het duidelijk te merken hoeveel invloed BTC heeft op mijn bot, gisteren 'maar' $2,5 winst gemaakt. En sinds BTC weer goed gaat heb ik in een paar uur tijd $6 winst...
Nu maar hopen op een langdurige gezonde markt!
Nu maar hopen op een langdurige gezonde markt!
Stond jullie BOT ook uit?
Gisteravond stond hij nog aan, misschien omdat mijn 3 dagen free plan verliep, dat hij uit stond?
Of door de Binance onderhoud?
In ieder geval weer aangezet, sta wel met 99% van de munten in rood haha.
Gisteravond stond hij nog aan, misschien omdat mijn 3 dagen free plan verliep, dat hij uit stond?
Of door de Binance onderhoud?
In ieder geval weer aangezet, sta wel met 99% van de munten in rood haha.
Had ie niet een SL geraakt en daardoor de bot uitgeschakeld? Bij mij closed ie de deal en stopt ie de bot automatisch als de deal 1000s op -35% staat.
Het verlies van gisteren is in mijn bot weer weggepoetst, sta voor vandaag op $9.22.
Ik heb wel wat aanpassingen gemaakt aan de bot.
De belangrijkste:
Target Profit heb ik ook wat naar beneden gezet, omdat ik toch merkte dat er vaak wat deals net niet de 1.8% aan tikten, dus hoop met 1.5% wat kortere deals te hebben en daardoor wat meer winst.
Maar we gaan het zien
Ik heb wel wat aanpassingen gemaakt aan de bot.
De belangrijkste:
- Trading 24h minimal volume: 10
- Cooldown between deals: 120
- SL %: 25
- Target Profit: 1.5%
- TTP: 0.2
- Base Order: 0.0002 BTC
- Max Active Deals: 19
Target Profit heb ik ook wat naar beneden gezet, omdat ik toch merkte dat er vaak wat deals net niet de 1.8% aan tikten, dus hoop met 1.5% wat kortere deals te hebben en daardoor wat meer winst.
Maar we gaan het zien
[ Voor 5% gewijzigd door Ben.Hahlen op 20-04-2021 15:41 ]
TP iets naar beneden zat ik ook al een langere tijd over na te denken, zojuist ook maar even naar 1,5% gezet.
Waarom die 'lange' tijd cooldown tussen deals?
De cooldown heb ik gezet omdat ik ook de TV 1m Strong Buy er in heb zitten.Remy!!!! schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:45:
TP iets naar beneden zat ik ook al een langere tijd over na te denken, zojuist ook maar even naar 1,5% gezet.
De hoop is dat de 2m cooldown er voor zorgt dat hij dan niet twee keer dezelfde deal opent die net over de top is.
...tenminste: zo begrijp ik de cooldown
is het niet handiger om je SL uit te zetten? tuurlijk kan je meer verliezen maar ik hou liever mn loss vast dan dat ie em verkoopt op loss en de bot stopt.
Zelf heb ik de volgende aanpassingen gedaan; https://3commas.io/bots/3...ed_show?secret=e3eaf6829f
main points:
SL uit
max trades 10
1 pair ipv multiple pairs. niet handig met zulke lage volumes.
Zelf heb ik de volgende aanpassingen gedaan; https://3commas.io/bots/3...ed_show?secret=e3eaf6829f
main points:
SL uit
max trades 10
Ik heb iets van 2 jaar ProfitTrailer gebruikt, ging bij vlagen wel ok. Maar vroeg of laat kwam ik altijd met een paar flinke bags te zitten, waardoor hij uiteindelijk niks meer kan. Dus na een maand wachten neem je je verlies maar zodat hij toch weer wat kan, maar dan was de winst dus verdampt. Ben wel even klaar met bots, ben nu gewoon van alles aan het kopen en dan kijk ik volgend jaar wel. En net als @rashnu in C# wat aan het klooien, kijken of ik kansen kan spotten.
[ Voor 23% gewijzigd door sig69 op 20-04-2021 23:18 ]
Dat is iets wat ik nog zit te overwegen, maar nog niet helemaal over uit ben.Midas.e schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:54:
is het niet handiger om je SL uit te zetten? tuurlijk kan je meer verliezen maar ik hou liever mn loss vast dan dat ie em verkoopt op loss en de bot stopt.
main points:
SL uit
max trades 10
Zo heb ik een buts DOGE wat ik nu naar een SmartTrade heb geconverteerd, omdat deze een TP had van 0.00000727... Nou, dat zie ik niet direct snel meer gebeuren op DOGE op het moment
Dus of daar het verlies pakken, of maar even laten...
1 simultaneous deal/pair is overigens misschien wel een goed idee bij deze lage volumes.
Ik had nog 3 BNB deals staan van 4 dagen geleden. Gistermiddag even op TradingView zitten kijken naar mogelijke exit points. En de TP verzet van 1% naar 10%. Je kan dan zien bij welk bedrag de TTP geactiveerd wordt. En ze zijn alle drie zojuist gehit.
Nou is BNB maar 1 coins en had ik die 3 deals naar 1 SmartTrade kunnen verschuiven, maar als je nog CAKE of een andere coin als deal hebt kan je de deal een beetje als SmartTrade gebruiken. Want bij het Free Plan mag je maar 1 SmartTrade hebben lopen.
Nou is BNB maar 1 coins en had ik die 3 deals naar 1 SmartTrade kunnen verschuiven, maar als je nog CAKE of een andere coin als deal hebt kan je de deal een beetje als SmartTrade gebruiken. Want bij het Free Plan mag je maar 1 SmartTrade hebben lopen.
[ Voor 6% gewijzigd door bek op 21-04-2021 10:28 ]
Toch nog iets teveel trades erin staan, veilige marge is toch echt <50% van je volledige waarde. Heb nu ook trailing buy uitstaan, kleine schaal werkt dat gewoon niet lekker
Wat is er mis met te veel trades? Of bedoel je dat er te veel oude (lang) open blijven staan?Midas.e schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:30:
Toch nog iets teveel trades erin staan, veilige marge is toch echt <50% van je volledige waarde. Heb nu ook trailing buy uitstaan, kleine schaal werkt dat gewoon niet lekker
Trailing zorgt bij mij vaak voor meer winst dan mijn ingesteld 1,5%, en ik snap ook niet wat dat met de schaal/hoeveelheid te maken heeft?
Hier gaat het sinds gisteren weer lekker, gisteren $19 winst, en vandaag (tot nu toe) $12.
Er staan nog wel veel deals open met flink wat verlies, maar die gaan langzamerhand allemaal steeds beter. En als ze te lang openstaan dan sluit ik ze maar.
Ondertussen m'n stoploss aangepast naar 12% met een time out van 259200sec (3 dagen). Als de deal tegen die tijd niet in orde is, dan gaat ie maar de deur uit.
Slim! Ik heb die time-out optie nooit bekeken. Ga ik doen.Remy!!!! schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:01:
[...]
Ondertussen m'n stoploss aangepast naar 12% met een time out van 259200sec (3 dagen). Als de deal tegen die tijd niet in orde is, dan gaat ie maar de deur uit.