"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Het gaat niet zozeer om een stijgende markt, maar om oscillatie.crypto-mdk schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:15:
Dat is heel lastig in een dalende markt waar de norm is dat als BTC x daalt dat de rest 2x daalt. Pas als de markt weer gaat stijgen dan loopt het ineens de andere kant op. Mijn ervaring is dat je enkel in een stabiele markt of stijgende markt winsten kunt maken met de bot. Een dalende markt resulteert altijd in een stilstaande bot.
Als er maar op- en neerwaartse bewegingen zijn in de markt, dan kunnen bots (winst) draaien.
Bij mij gaat het (relatief) prima. Het is geen vetpot, ik zit nu op heel januari totaal op een whopping twee procent winst

Drie van mijn tien bots zitten deze maand op 8%+ (strategieën zijn NFIv5_MOHO, MultiMA_TSL en BB_RPB_TSL voor de liefhebbers
Heb overigens ook een bot op -8% staan (NFIX)
Je gebruikt freqtrade neem ik aan (ten minste daar komen die strategiën vandaan toch)?anandus schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:37:
[...]
Het gaat niet zozeer om een stijgende markt, maar om oscillatie.
Als er maar op- en neerwaartse bewegingen zijn in de markt, dan kunnen bots (winst) draaien.
Bij mij gaat het (relatief) prima. Het is geen vetpot, ik zit nu op heel januari totaal op een whopping twee procent winstmaar het is beter dan hoe de markt het doet, die staat volgens mij zelfs op verlies sinds begin van de maand.
Drie van mijn tien bots zitten deze maand op 8%+ (strategieën zijn NFIv5_MOHO, MultiMA_TSL en BB_RPB_TSL voor de liefhebbers)
Heb overigens ook een bot op -8% staan (NFIX)
Draai het ook al tijdje, maar sinds de 14e of zo geen deals meer gestart met BB_RPB_TSL en draai sinds paar dagen ook NFI maar die heeft afgelopen dagen ook niks gedaan. Bij jou ook, of moet ik zoeken naar een fout in mijn instellingen?
Dit is mijn BB_RPB_TSL (op Kucoin) de afgelopen week :BigDoom schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:18:
[...]
Je gebruikt freqtrade neem ik aan (ten minste daar komen die strategiën vandaan toch)?
Draai het ook al tijdje, maar sinds de 14e of zo geen deals meer gestart met BB_RPB_TSL en draai sinds paar dagen ook NFI maar die heeft afgelopen dagen ook niks gedaan. Bij jou ook, of moet ik zoeken naar een fout in mijn instellingen?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Kucoin: BB_RPB_TSL, [19-1-2022 16:19] Daily Profit over the last 7 days: Day Profit USDT Profit EUR Trades ---------- ------------- ------------ -------- 2022-01-19 0.073 USDT 0.065 EUR 1 trades 2022-01-18 0.344 USDT 0.304 EUR 3 trades 2022-01-17 -0.261 USDT -0.230 EUR 6 trades 2022-01-16 0.062 USDT 0.054 EUR 2 trades 2022-01-15 0.337 USDT 0.297 EUR 5 trades 2022-01-14 0.272 USDT 0.239 EUR 3 trades 2022-01-13 0.776 USDT 0.685 EUR 3 trades |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Kucoin: NFIX, [19-1-2022 16:21] Daily Profit over the last 7 days: Day Profit USDT Profit EUR Trades ---------- ------------- ------------ -------- 2022-01-19 0.000 USDT 0.000 EUR 0 trades 2022-01-18 0.093 USDT 0.082 EUR 1 trades 2022-01-17 0.000 USDT 0.000 EUR 0 trades 2022-01-16 0.112 USDT 0.099 EUR 1 trades 2022-01-15 0.000 USDT 0.000 EUR 0 trades 2022-01-14 0.000 USDT 0.000 EUR 0 trades 2022-01-13 0.123 USDT 0.108 EUR 1 trades |
Nb. Ze hebben allemaal een potje van $65, vandaar de kleine profits
NFIX op BUSD is ook superrustig (1 trade de afgelopen week).
Maar het komt bij mij ook door mijn VPS, ik draai op de gratis EC2 van AWS en die is superlangzaam (en NFIX heel zwaar), dus draai maar op 40 pairs (ipv de 80 of 100 pairs die ik normaal zou draaien). En zelfs op 40 pairs komt mijn heartbeat niet eens in de buurt van een minuut ...
[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 19-01-2022 16:29 ]
Het was heel, héél schamel deze maand. Een totale winst, als je het al winst kan noemen, van 3,45%
Nu even druk met school, maar binnenkort weer even alles goed tegen het licht houden, kijken welke strategieën het goed en welke het minder goed hebben gedaan de afgelopen maand.
Ook even kijken naar de nieuwe DCA- en Futures-functionaliteit van Freqtrade.
Een half jaar geleden ben ik begonnen met de DCA bot van 3commas en na een relatief lange (en dure) fase van trial and error ben ik nu toch wel heel tevreden met de resultaten. Ik heb geen betaald abonnement, dus moet het doen met één multi-pair bot die onder alle omstandigheden werkt, maar op termijn zou ik wel verschillende bots willen gebruiken zodat ik de kansen en de risico's wat kan spreiden.
Op het moment gebruik ik een combi van een QFL en RSI signaal, en de bot koopt in tot 24 procent in de min. Met de drops van de afgelopen weken duurde het soms een paar dagen voordat de deals met winst afgesloten konden worden nadat alle SO's gevuld waren, maar uiteindelijk komt de koers toch altijd net weer voldoende omhoog.
Sinds kort kan ik bij 3commas ook zien welke QFL signals er binnen komen en dat geeft ook weer nieuwe inzichten. Ik gebruik zelf een Binance account, maar voor andere exchanges lijken er vaak meer signalen binnen te komen. Op goede dagen heb ik soms wel 10 deals, maar het is ook wel eens een paar dagen stil. Ik overweeg nu om een tweede gratis account te gebruiken voor een link met KuCoin of Polienex, maar misschien zijn er nog betere opties?
Wat zijn jullie ervaringen met de verschillende exchanges en de frequenties van de deals?
Maar afhankelijk van hoe je alles afstelt kan je bij Kucoin meer halen dan bij Binance vanwege de hogere volatiliteit.
Ik raad wel pump&dump-preventie aan, want die komen op Kucoin volgens mij meer voor dan Binance
Dat was mijn eerste indruk ook inderdaad. Binance zal een beetje terughoudender zijn met het toevoegen van nieuwe pairs, maar wat er wel op staat volgt redelijk voorspelbare patronen. De bots moeten het natuurlijk wel hebben van deze patronen, dus misschien dat ik het beter bij Binance kan houden. Zal de signalen nog eens doorpluizen om te kijken wat er allemaal op de andere exchanges gebeurt.anandus schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:38:
Ik gebruik geen 3commas,maar mijn ervaring met Kucoin is dat het allemaal wat volatieler is. Dus meer potentiële winsten, maar ook meer potentiële verliezen
Maar afhankelijk van hoe je alles afstelt kan je bij Kucoin meer halen dan bij Binance vanwege de hogere volatiliteit.
Ik raad wel pump&dump-preventie aan, want die komen op Kucoin volgens mij meer voor dan Binance
Ik gebruik Binance en KuCoin. Er zit iets verschil in het aanbod, wat soms gunstig kan uitpakken. De volumes zijn op KuCoin lager, maar voldoende voor een gemiddelde bot deal en ik heb ook het idee dat er steeds meer gebruikers bijkomen waardoor het volume langzaam omhoog gaat.dsibma schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:08:
Ik overweeg nu om een tweede gratis account te gebruiken voor een link met KuCoin
Houd er wel rekening mee dat de deal start conditions op 3Commas voor KuCoin (nog) beperkt zijn (enkel TV, QFL, manually/API, TV custom signal).
Zelf heb ik een bot in elkaar geknutseld die nu ruim een week draait, dus daar valt nog niet zoveel zinnigs over te zeggen. Het doel van de bot is om steeds te herbalanceren tussen BTC en BUSD en op die manier zoveel mogelijk kleine scalps mee te pakken. Dit is een redelijk voorzichtige strategie, maar wel 1 waar ik me prettig bij voel.
Waar ik voor het resultaat naar kijk, is hoeveel het totale bedrag waard zou zijn geweest als ik gehodld had in vergelijk met het totale bedrag door het runnen van m'n bot.
Klinkt interessant! Heb je een linkje, of eventueel je settings?Buffster schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:07:
Leuk om te lezen dat er hier nog meer mensen met bots aan het klooien zijn. Ik ben wel benieuwd naar de resultaten van jullie over een termijn van enkele maanden.
Zelf heb ik een bot in elkaar geknutseld die nu ruim een week draait, dus daar valt nog niet zoveel zinnigs over te zeggen. Het doel van de bot is om steeds te herbalanceren tussen BTC en BUSD en op die manier zoveel mogelijk kleine scalps mee te pakken. Dit is een redelijk voorzichtige strategie, maar wel 1 waar ik me prettig bij voel.
Waar ik voor het resultaat naar kijk, is hoeveel het totale bedrag waard zou zijn geweest als ik gehodld had in vergelijk met het totale bedrag door het runnen van m'n bot.
Goed punt, daar had ik nog niet aan gedacht.Bigf00t schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:10:
[...]
Houd er wel rekening mee dat de deal start conditions op 3Commas voor KuCoin (nog) beperkt zijn (enkel TV, QFL, manually/API, TV custom signal).
Ik probeer vooral de kleine bewegingen mee te pakken zodat ik niet afhankelijk ben van het koersverloop over enkele dagen of weken. Een gemiddelde deal is misschien na een uurtje of twee weer afgesloten. Het streven is een halve procent winst per dag.Buffster schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:07:
Leuk om te lezen dat er hier nog meer mensen met bots aan het klooien zijn. Ik ben wel benieuwd naar de resultaten van jullie over een termijn van enkele maanden.
Hou je wel rekening met de fees?dsibma schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:38:
[...]
Goed punt, daar had ik nog niet aan gedacht.
[...]
Ik probeer vooral de kleine bewegingen mee te pakken zodat ik niet afhankelijk ben van het koersverloop over enkele dagen of weken. Een gemiddelde deal is misschien na een uurtje of twee weer afgesloten. Het streven is een halve procent winst per dag.
Hier afhankelijk van de pairs helaas wat langer dan 1 maandcrypto-mdk schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:51:
Mijn bot zit dus al een maand vast nu... en weinig reden om aan te nemen dat er snel een deal gesloten gaat worden. Overal sta ik nog op winst, maar de meeste deals staan nu -20% dus dat wordt echt een tijdje wachten zo.

Bij de multi-pair bot nog twee -50%/-55% (beide DCA 1, ~3 maanden) , twee -30%/-40% (DCA 3 en 7, ~4 maanden), een -6% (DCA 5, ~2½ maanden) en die van de single-pair bot -31% (DCA 16).BNB Multi Long Bot (BNB_TRX): deal_937452114: (Multipair BNB): Deal completed. Profit: +0.00212556 BNB (0.8 $) (0.91% from total volume) 💰💰💰). #profit 3 months
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Kan je bv met pakweg 500€ een bot traders laten uitvoeren en genoegen nemen met een winstmarge van om en bij 5€?
Het is een bot die ik zelf geprogrammeerd heb en die momenteel niet open source is, dus nee ik kan niks delen. Het concept is echter simpel en vergelijkbaar met een liquidity pool. De balans tussen base en quote asset wordt constant hersteld en door sprongetjes op en neer pak ik steeds een klein bedrag mee.Remy!!!! schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:32:
[...]
Klinkt interessant! Heb je een linkje, of eventueel je settings?
Een mooi streven, maar ik neem aan dat dit niet haalbaar is? Als je een half procent per dag pakt, heb je te maken met een bizar hoge ROI en ga je binnen no-time heel erg rijk zijn.dsibma schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:38:
[...]
Goed punt, daar had ik nog niet aan gedacht.
[...]
Ik probeer vooral de kleine bewegingen mee te pakken zodat ik niet afhankelijk ben van het koersverloop over enkele dagen of weken. Een gemiddelde deal is misschien na een uurtje of twee weer afgesloten. Het streven is een halve procent winst per dag.
Standaard 0,5% (of hoger) per dag is idd lastig, maar als de markt + bot een beetje gunstig zijn, dan is het wel haalbaar. Maar niet weken/maanden achter elkaar.Buffster schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 20:44:
[...]
Een mooi streven, maar ik neem aan dat dit niet haalbaar is? Als je een half procent per dag pakt, heb je te maken met een bizar hoge ROI en ga je binnen no-time heel erg rijk zijn.
De afgelopen weken zit ik rond de 0,5% per dag, en middels het autocompound script blijf ik de winst steeds opnieuw in m'n bots stoppen.
Verder maak ik gebruik van een betaald signaal die best lekker werkt.
Vooralsnog heb ik 2 bots die gebruik maken van dat script:
Binance
Coinbase
De Coinbase bot krijgt niet alle deals binnen omdat ze minder BTC pairs hebben, en omdat het signaal 'ontwikkelt' is aan de hand van Binance zijn de Coinbase deals vaak iets langer bezig voordat ze sluiten.
Binnenkort start ik nog een soortgelijke bot op (ik denk) KuCoin.
Verder maken die bots gebruik van het Trailing stoploss script. Dat is eigenlijk gewoon een geavanceerde versie van trailing zoals 3C het aanbiedt.
Bij mij staat het nu zo ingesteld dat als een deal de 2,5% haalt, hij automatisch een SL op 2% plaatst. En aangezien m'n TP op 5% staat mag/kan hij het proberen om de TP te behalen. Soms lukt dat, en soms niet. Maar ik ben niet ontevreden over de behaalde winsten mede mogelijk gemaakt door dit script.
Voorbeeldje van de deals:
/f/image/XJBY3MLZGw86RP9u03OMw1ld.png?f=fotoalbum_large)
De laatste maanden zit ik ongeveer rond de 0.4 procent per dag, maar ik hoop over een heel jaar op 0.5 uit te komen. Heel erg rijk zou leuk zijn, maar dan zijn we wel een paar jaar verder. Ik ben afhankelijk van twee platformen, een stabiele stablecoin en een relatief grillige cryptomarkt, dus het is even afwachten hoe lang deze methode nog blijft functioneren.Buffster schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 20:44:
[...]
Een mooi streven, maar ik neem aan dat dit niet haalbaar is? Als je een half procent per dag pakt, heb je te maken met een bizar hoge ROI en ga je binnen no-time heel erg rijk zijn.
Mooi resultaat! Is dit ook in combinatie met het altrank script?
Welke startconditie gebruik je, want bij mij lijkt er vooral op de toppen aangekocht te worden.
Nee is met het Cryptoyard signaal, en als het goed is koopt hij juist niet op de top.ParaDoXke schreef op maandag 7 februari 2022 @ 05:57:
[...]
Mooi resultaat! Is dit ook in combinatie met het altrank script?
Welke startconditie gebruik je, want bij mij lijkt er vooral op de toppen aangekocht te worden.
Ik zal dit ook eens proberen, maar jammer dat die prijzen van die signalen altijd direct zo hoog zijn.Remy!!!! schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:04:
[...]
Nee is met het Cryptoyard signaal, en als het goed is koopt hij juist niet op de top.
Als je als beginner met een potje van enkele honderd euro's dit wil uitproberen moet je al bijna 15% winst draaien op een maand om enkel de bots en signalen te betalen.
Klopt dat is vaak wel jammer, m'n huidige Cryptoyard bot heeft ongeveer $1000 aan funds, en die heeft in 3 weken (in een best slechte markt) $78 gemaakt. Dus het is wel redelijk makkelijk terug te verdienen.ParaDoXke schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:07:
[...]
Ik zal dit ook eens proberen, maar jammer dat die prijzen van die signalen altijd direct zo hoog zijn.
Als je als beginner met een potje van enkele honderd euro's dit wil uitproberen moet je al bijna 15% winst draaien op een maand om enkel de bots en signalen te betalen.
Maar heel veel lager dan $1000 zou ik het niet proberen.
BNB Multi Long Bot (BNB_NEO): deal_1000303203: (Multipair BNB): Deal completed. Profit: +0.00287484 BNB (1.2 $) (0.94% from total volume) 💰💰💰). #profit 3 months
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Heb je Superalgos nog gebruikt hierna? Zo ja, goede ervaringen ermee?mikenl schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 19:19:
Freqtrade heb ik een aantal maanden gebruikt, en is zeker gemakkelijker ( behalve de installatie).
Een van de voordelen van Superalgos vindt ik dit je visueel gemakkelijk kan zien wat de bot doet en waar deze orders plaatst en dus kan verbeteren.
Ik moet wel zeggen dat ik pas na uren indicatoren heb kunnen toevoegen, een papertrade heb lopen, een eigen strategie ben ik nog niet eens aan toegekomen.
Potentie zie ik echter wel.
[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 13-02-2022 22:48 ]
Ja, daar zit ik dus ook mee. Die tutorial alleen al, inderdaad. Maar het visuele aspect eraan is wel aantrekkelijk.anandus schreef op zondag 13 februari 2022 @ 22:36:
Ik vond het heel moeilijk om Superalgos aan de praat te krijgen, al vond ik het er wel heel interessant en veelbelovend uitzien. Maar ik voelde me behoorlijk overwhelmed, zelfs toen ik alleen maar de tutorial deed.
Ja, het begin is taai, heel erg taai. De reden is eigenlijk dat je ook de vrijheid hebt om te maken wat je wil. Bestaat het nog niet, kun je het maken. Ook ik begrijp nog steeds niet alles, vooral het governance stukje is voor mij ook nog een zwart gat. Ik heb echter op dit moment wel 3 exchanges met meerdere coinparen aan het handelen met een strategie. (helaas niet met succes, maar dat ligt denk ik meer aan de huidige markt dan mijn strategie). Je zult geld verliezen terwijl je strategieën rendabel probeert te maken.
Al met al kost het veel tijd, en zeker omdat er constant nieuwe dingen worden toegevoegd heroverweeg je je strategie heel erg vaak. De reden voor mij was om de gridstrategie van 3commas te automatiseren als hij uit het grid loopt. Dat is gelukt en vind ik voor nu prima. Hopelijk doet de markt wat beter bewegen, dan komen de rendementen ook wel weer.
Overigens is SA nu ook als installer beschikbaar en er zijn er onder de motorkap veel dingen veranderd waardoor het wel erg complex was geworden. Dat moet als het goed is nu allemaal opgelost zijn. De tutorials zijn wel echt nuttig, maar bevatten echt de basis. Leuke is dat er nu al een DCA strategie standaard er in zit. Wat ook een tip is om in de telegramgroepen te gaan zitten. (met name datamining is interessant).
Ook kun je dezelfde strategie backtesten en gelijk ook live zetten. Met custom code en session parameters kun je zelfs dynamische strategieën bouwen die met instellingen anders handelen. Eigenlijk is de sky de limit, maar is inderdaad ook de bottleneck. De leercurve is inderdaad stijl.
Op dit moment word er ontwikkeld aan p2p handelen (je haakt dus aan bij een renderende handelaar) en een portfolio manager. Zo kun je dus in 1 app alles zien. Er worden SA Tokens uitgedeeld als je code toevoegt en volgers krijgt op je strategieën. Zo ver ben ik ook nog niet maar klinkt interessant. Alleen al door het aanmaken van een account heb ik 100 euro aan SA tokens verdient. Daarvoor moet je het governance stuk doorlopen. (mits je geïnteresseerd bent om mee te ontwikkelen). En dan mag je Ferrox85 best als referentie opgeven
Loop je ergens tegenaan met SuperAlgos, laat het me gerust weten. Ik heb er inmiddels aardig ervaring mee.
Ferrox1 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:17:toon volledige bericht
Leuk, SuperAlgos. Ik heb me er vol overgave ingestort, want ik vond 3commas te beperkend. Inmiddels is SA wel groeiende in het aanbod, er worden wekelijks indicatoren toegevoegd en samengevoegd waardoor je soms met 1 indicator een goede strategie kunt bouwen (WEMA is zo'n voorbeeld). Ik heb er zelfs wat bugs in opgelost.
Ja, het begin is taai, heel erg taai. De reden is eigenlijk dat je ook de vrijheid hebt om te maken wat je wil. Bestaat het nog niet, kun je het maken. Ook ik begrijp nog steeds niet alles, vooral het governance stukje is voor mij ook nog een zwart gat. Ik heb echter op dit moment wel 3 exchanges met meerdere coinparen aan het handelen met een strategie. (helaas niet met succes, maar dat ligt denk ik meer aan de huidige markt dan mijn strategie). Je zult geld verliezen terwijl je strategieën rendabel probeert te maken.
Al met al kost het veel tijd, en zeker omdat er constant nieuwe dingen worden toegevoegd heroverweeg je je strategie heel erg vaak. De reden voor mij was om de gridstrategie van 3commas te automatiseren als hij uit het grid loopt. Dat is gelukt en vind ik voor nu prima. Hopelijk doet de markt wat beter bewegen, dan komen de rendementen ook wel weer.
Overigens is SA nu ook als installer beschikbaar en er zijn er onder de motorkap veel dingen veranderd waardoor het wel erg complex was geworden. Dat moet als het goed is nu allemaal opgelost zijn. De tutorials zijn wel echt nuttig, maar bevatten echt de basis. Leuke is dat er nu al een DCA strategie standaard er in zit. Wat ook een tip is om in de telegramgroepen te gaan zitten. (met name datamining is interessant).
Ook kun je dezelfde strategie backtesten en gelijk ook live zetten. Met custom code en session parameters kun je zelfs dynamische strategieën bouwen die met instellingen anders handelen. Eigenlijk is de sky de limit, maar is inderdaad ook de bottleneck. De leercurve is inderdaad stijl.
Op dit moment word er ontwikkeld aan p2p handelen (je haakt dus aan bij een renderende handelaar) en een portfolio manager. Zo kun je dus in 1 app alles zien. Er worden SA Tokens uitgedeeld als je code toevoegt en volgers krijgt op je strategieën. Zo ver ben ik ook nog niet maar klinkt interessant. Alleen al door het aanmaken van een account heb ik 100 euro aan SA tokens verdient. Daarvoor moet je het governance stuk doorlopen. (mits je geïnteresseerd bent om mee te ontwikkelen). En dan mag je Ferrox85 best als referentie opgeven
Loop je ergens tegenaan met SuperAlgos, laat het me gerust weten. Ik heb er inmiddels aardig ervaring mee.
Ik ben redelijk bekend met Freqtrade, dus als je daar vragen over hebt, schroom niet.Mex schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:54:
Thanks voor de uitgebreide postHeb je toevallig ook ervaring met Freqtrade? Ik ben vooralsnog 3Commas gebruiker maar wil ook tijd gaan investeren in Freqtrade of SA. Hoe verhouden deze twee zich tot elkaar?
[...]
Helaas niet, maar dat kwam meer omdat ik het in docker niet aan de gang kreeg en SA wel.. Van wat ik hier lees kan freqtrade korter dan 1 minuut tijdframe handelen en is het volwassener... Die staat ook nog op mijn netvlies om een keer te onderzoeken, maar dat zal niet meer op korte termijn zijn.Mex schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:54:
Thanks voor de uitgebreide postHeb je toevallig ook ervaring met Freqtrade? Ik ben vooralsnog 3Commas gebruiker maar wil ook tijd gaan investeren in Freqtrade of SA. Hoe verhouden deze twee zich tot elkaar?
[...]
Freqtrade werkt volgens mij wel veel met kale geschreven strategieën, waar superalgos met zijn GUI dit ondervangt. Het voelde voor mij in ieder geval toegankelijker dan freqtrade. (correct me if i'm wrong)
Wellicht leuk om te zien, dit is Brett, 1 van de ontwikkelaars voor SA (maar eigenlijk kan iedereen er aan ontwikkelen). Hij maakt hier een strategie en laat daarmee de basis van SA wel zien. Dan krijg je een goed idee hoe het werkt:
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeOp zijn kanaal staan nog wel wat meer dingetjes. Ook het kanaal van SA zelf is wel interessant, al ligt de nadruk daar de laatste tijd meer op code en ontwikkeling:
https://www.youtube.com/c/Superalgos
[ Voor 25% gewijzigd door Ferrox1 op 22-02-2022 22:23 . Reden: Toevoeging van voorbeelden ]
Je hebt helemaal gelijk, de strategieën in FT schrijf je in Python.Ferrox1 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:15:
[...]
Freqtrade werkt volgens mij wel veel met kale geschreven strategieën, waar superalgos met zijn GUI dit ondervangt. Het voelde voor mij in ieder geval toegankelijker dan freqtrade. (correct me if i'm wrong)
Overigens gebruikt FT meestal candles van 5 minuten. Maar kan ook met kleinere candles (bijv 1 minuut), maar dat is voor veel strategieën teveel ruis. Sommige strategieën gebruiken bijv 15 minuten.
Als je zelf een strategie schrijf kan je het zelf bepalen, natuurlijk.
Ik gebruik veelal andermans strategieën die ik eventueel aanpas (of niet, sommigen zijn prima as is)
[ Voor 30% gewijzigd door anandus op 22-02-2022 22:55 ]
Ik heb voorbije week al wel mezelf ingelezen in freqtrade.anandus schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 19:00:
[...]
Ik ben redelijk bekend met Freqtrade, dus als je daar vragen over hebt, schroom niet.
Enkele vragen die bij mezelf opkwamen:
1. Zijn er strategy's die goed overweg kunnen met BTC als base pair? Ik zie voornamelijk trading met USD(T) voorbijkomen.
2. Ik kwam NFIX tegen, in theorie lijkt dit een zeer goede strategy die continu wordt geupdated adhv hyperopting. Als ik het correct heb, heeft deze een 50-tal buy/sell parameters in use. Waarom gebruikt niet iedereen deze/ wat is de catch?
2b. Ze raden aan om maar met 4/6 trades tegelijk te traden. Waarom niet 10/20? Is dat niet mogelijk qua performance van je pv/vps?
3. DCA trading zou mogelijk zijn, maar hier kan ik nog niet zo veel over terugvinden/lezen.
Zoveel bij te leren.
Het is wel mogelijk om tegen BTC of bijv ETH te traden, maar er zijn inderdaad weinig openbare strategieën die dat kunnen, de meesten zijn gebaseerd op USD(T) inderdaad.perejoseph schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 08:34:
[...]
1. Zijn er strategy's die goed overweg kunnen met BTC als base pair? Ik zie voornamelijk trading met USD(T) voorbijkomen.
Sommigen zeggen succes te hebben met bepaalde strategieën, maar mij is het niet gelukt.
NFIX gebruikt niet echt hyperopting, maar wordt handmatig aangepast, vziw. Het gebruikt in ieder geval niet de hyperopting-manier van FT.2. Ik kwam NFIX tegen, in theorie lijkt dit een zeer goede strategy die continu wordt geupdated adhv hyperopting. Als ik het correct heb, heeft deze een 50-tal buy/sell parameters in use. Waarom gebruikt niet iedereen deze/ wat is de catch?
Niet iedereen gebruikt deze omdat het op korte termijn niet altijd even succesvol is
Hij heeft een bizar goede succesrate (99%), maarja, er hoeft maar één stoploss van -20% te zijn en je doet 25 winsten van 1% teniet, zeg maar
Het is over het algemeen op langere termijn wel een prima strategie, hoor (even gekeken, ik heb 17,36% en 15,83% winst op Binance en Kucoin sinds 1 januari), maar sommige strategieën zijn beter.
Ook vinden sommigen dat de strategie te weinig deals maakt, ik heb weleens weken dat er maar 3 deals in de hele week zijn.
En sommige mensen vinden het juist niet fijn dat het telkens in ontwikkeling is.
Vaak als je een strategie hebt (ofwel van iemand anders, ofwel zelf gemaakt, ofwel zelf aangepast), dan doe je eerst twee dingen:
Je doet een backtest om te kijken hoe de strategie het in het verleden heeft gedaan (met optimale omstandigheden), eventueel kan je dan bepaalde dingen aanpassen.
Daarna doe je een 'dry run', wat bij 3Commas 'paper trading' wordt genoemd. Je speelt met nepgeld. Dit doe je dan een weekje, of beter nog een maandje of langer.
Pas dan weet je echt hoe een strategie zich gedraagt.
Maar als er elke week een nieuwe update komt, dan wordt dat moeilijk. Vooral omdat een update niet altijd verbeteringen met zich meebrengt (NFIX is eigenlijk NFI versie 8, maar velen blijven liever bij bijv NFI 7.3.1 of NFI 7.2.2, etc)
Veel andere strategieën zijn wat statischer in ontwikkeling en dus beter te testen.
Dat gezegd hebbende is NFIX meestal wel een redelijke strategie, hoor.
Wel heel zwaar op je CPU. Zeker als je op een VPS met virtual cpu-cores zit kan dat een probleem vormen.
Maar over het algemeen wel winstgevend. Zoals ik zei, het zit (bij mij) op ruim 15% winst, waar de markt op 10% verlies staat.
Het hangt helemaal van de strategie af, sommige strategieën doen het juist prima met 10 max trades, anderen juist niet.2b. Ze raden aan om maar met 4/6 trades tegelijk te traden. Waarom niet 10/20? Is dat niet mogelijk qua performance van je pv/vps?
Je wil eigenlijk optimaliseren. Als je max 10 trades hebt, maar je strategie vult er nooit meer dan 5, dan staat de helft van je geld niets te doen
Bij mij verschilt het tussen 3 en 5 max trades. Die met 3 is heel snel, heeft een gemiddelde duur van 44 minuten per deal, dus die trade-plek komt snel weer vrij.
Sinds de januari-update is dit mogelijk:3. DCA trading zou mogelijk zijn, maar hier kan ik nog niet zo veel over terugvinden/lezen.
Ik heb nog niet gekeken naar strategieën die het implementeren, overigens.New callback adjust_trade_position() - Which allows to increase position size on open trades (DCA trading).
Ik heb zelf een aantal strategieën die wat riskanter zijn en daar gebruik ik 3Commas voor om de DCA af te handelen. Ik zou die nieuwe DCA kunnen implementeren, maar dan moet ik daar echt even induiken.
Als iets niet duidelijk is of als je vragen hebt, laat het me wetenZoveel bij te leren.
Edit:
Hier zijn een berg strategieën in een constante dry-run. Let op, de website laadt heeeeeeel traag!
https://frequenthippo.com/
Edit2:
En nogmaals, het is aan te raden om een strategie eerst te testen/dryrunnen voor je live gaat. Even een disclaimer voor iemand blind een strategie opstart met verkeerde instellingen en een bak geld kwijt is
[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 23-02-2022 10:11 ]
Helder, het is iets voor de komende weken verder uit te werken.anandus schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:21:toon volledige bericht
[...]
Het is wel mogelijk om tegen BTC of bijv ETH te traden, maar er zijn inderdaad weinig openbare strategieën die dat kunnen, de meesten zijn gebaseerd op USD(T) inderdaad.
Sommigen zeggen succes te hebben met bepaalde strategieën, maar mij is het niet gelukt.
[...]
NFIX gebruikt niet echt hyperopting, maar wordt handmatig aangepast, vziw. Het gebruikt in ieder geval niet de hyperopting-manier van FT.
Niet iedereen gebruikt deze omdat het op korte termijn niet altijd even succesvol is
Hij heeft een bizar goede succesrate (99%), maarja, er hoeft maar één stoploss van -20% te zijn en je doet 25 winsten van 1% teniet, zeg maar
Het is over het algemeen op langere termijn wel een prima strategie, hoor (even gekeken, ik heb 17,36% en 15,83% winst op Binance en Kucoin sinds 1 januari), maar sommige strategieën zijn beter.
Ook vinden sommigen dat de strategie te weinig deals maakt, ik heb weleens weken dat er maar 3 deals in de hele week zijn.
En sommige mensen vinden het juist niet fijn dat het telkens in ontwikkeling is.
Vaak als je een strategie hebt (ofwel van iemand anders, ofwel zelf gemaakt, ofwel zelf aangepast), dan doe je eerst twee dingen:
Je doet een backtest om te kijken hoe de strategie het in het verleden heeft gedaan (met optimale omstandigheden), eventueel kan je dan bepaalde dingen aanpassen.
Daarna doe je een 'dry run', wat bij 3Commas 'paper trading' wordt genoemd. Je speelt met nepgeld. Dit doe je dan een weekje, of beter nog een maandje of langer.
Pas dan weet je echt hoe een strategie zich gedraagt.
Maar als er elke week een nieuwe update komt, dan wordt dat moeilijk. Vooral omdat een update niet altijd verbeteringen met zich meebrengt (NFIX is eigenlijk NFI versie 8, maar velen blijven liever bij bijv NFI 7.3.1 of NFI 7.2.2, etc)
Veel andere strategieën zijn wat statischer in ontwikkeling en dus beter te testen.
Dat gezegd hebbende is NFIX meestal wel een redelijke strategie, hoor.
Wel heel zwaar op je CPU. Zeker als je op een VPS met virtual cpu-cores zit kan dat een probleem vormen.
Maar over het algemeen wel winstgevend. Zoals ik zei, het zit (bij mij) op ruim 15% winst, waar de markt op 10% verlies staat.
[...]
Het hangt helemaal van de strategie af, sommige strategieën doen het juist prima met 10 max trades, anderen juist niet.
Je wil eigenlijk optimaliseren. Als je max 10 trades hebt, maar je strategie vult er nooit meer dan 5, dan staat de helft van je geld niets te doenAan de andere kant, als je weinig max trades hebt, maar je strategie kan er meer, dan heb je in het kader van risicomanagement er meer aan om meer trades te doen, want als er dan eentje stoplosst (mocht je dat gebruiken), dan is de impact kleiner.
Bij mij verschilt het tussen 3 en 5 max trades. Die met 3 is heel snel, heeft een gemiddelde duur van 44 minuten per deal, dus die trade-plek komt snel weer vrij.
[...]
Sinds de januari-update is dit mogelijk:
[...]
Ik heb nog niet gekeken naar strategieën die het implementeren, overigens.
Ik heb zelf een aantal strategieën die wat riskanter zijn en daar gebruik ik 3Commas voor om de DCA af te handelen. Ik zou die nieuwe DCA kunnen implementeren, maar dan moet ik daar echt even induiken.
[...]
Als iets niet duidelijk is of als je vragen hebt, laat het me weten
Edit:
Hier zijn een berg strategieën in een constante dry-run. Let op, de website laadt heeeeeeel traag!
https://frequenthippo.com/
Edit2:
En nogmaals, het is aan te raden om een strategie eerst te testen/dryrunnen voor je live gaat. Even een disclaimer voor iemand blind een strategie opstart met verkeerde instellingen en een bak geld kwijt is
Bedankt voor de zeer uitvoerige uitleg.
Het was (weer) geen vetpot deze maand, ik noteer 11,08% over de hele maand
Op dit tempo komt die lambo er nooit, natuurlijk
Laten we hopen dat maart beter is. Misschien kopen de Russen wel massaal crypto?

Oscar Wilde
[ Voor 177% gewijzigd door dsibma op 28-02-2022 15:00 ]
Goed verhaal, dank je. Ga er eens in duiken. Draai je dit op een eigen server?
Ik draai op 'eigen' servers in Tokio, lekker dichtbij de Binance- en Kucoin-servers, lagere latency, dan is alles nét wat snellerLampie schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 14:03:
[...]
Goed verhaal, dank je. Ga er eens in duiken. Draai je dit op een eigen server?
Dus niet letterlijk mijn servers, hè? VPS-servers. Al had ik het in het begin ook een tijdlang thuis draaien.
AWS en Vultr gebruik ik. AWS free tier voor de lichtere strategieën, Vultr voor de zwaardere NFIX-strategieën.
[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 02-03-2022 14:46 ]
Tnx, ik ben hier ook mee bezig gegaan. Leuke rabbitholeanandus schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 14:36:
[...]
Ik draai op 'eigen' servers in Tokio, lekker dichtbij de Binance- en Kucoin-servers, lagere latency, dan is alles nét wat snellerKan soms het verschil zijn tussen een deal afsluiten met winst of verlies
Dus niet letterlijk mijn servers, hè? VPS-servers. Al had ik het in het begin ook een tijdlang thuis draaien.
AWS en Vultr gebruik ik. AWS free tier voor de lichtere strategieën, Vultr voor de zwaardere NFIX-strategieën.
20 pairs is ook wel weinig. In de strategie wordt 40 tot 80 pair aangeraden.Lampie schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:10:
[...]
Tnx, ik ben hier ook mee bezig gegaan. Leuke rabbitholeIk krijg bij de NFIX strategieen echter 'maar' 5 a 6% sinds begin dit jaar. Getest met 20 pairs op binance. Misschien is het gewoon een kwestie van veel testen met elke parameter apart..
https://github.com/iterat...NostalgiaForInfinityX.py:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| ########################################################################################################### ## GENERAL RECOMMENDATIONS ## ## ## ## For optimal performance, suggested to use between 4 and 6 open trades, with unlimited stake. ## ## A pairlist with 40 to 80 pairs. Volume pairlist works well. ## ## Prefer stable coin (USDT, BUSDT etc) pairs, instead of BTC or ETH pairs. ## ## Highly recommended to blacklist leveraged tokens (*BULL, *BEAR, *UP, *DOWN etc). ## ## Ensure that you don't override any variables in you config.json. Especially ## ## the timeframe (must be 5m). ## ## use_sell_signal must set to true (or not set at all). ## ## sell_profit_only must set to false (or not set at all). ## ## ignore_roi_if_buy_signal must set to true (or not set at all). ## ## ## ########################################################################################################### |
https://github.com/iterat...-volume-binance-busd.json
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| { "pairlists": [ { "method": "VolumePairList", "number_assets": 80, "sort_key": "quoteVolume", "refresh_period": 1800 }, {"method": "AgeFilter", "min_days_listed": 2}, { "method": "RangeStabilityFilter", "lookback_days": 3, "min_rate_of_change": 0.03, "refresh_period": 1800 }, { "method": "VolatilityFilter", "lookback_days": 3, "min_volatility": 0.02, "max_volatility": 0.75, "refresh_period": 43200 }, {"method": "ShuffleFilter"} ] } |
https://github.com/iterat...s/blacklist-binance.json:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| { "exchange": { "pair_blacklist": [ // Exchange "(BNB)/.*", // Leverage ".*(_PREMIUM|BEAR|BULL|DOWN|HALF|HEDGE|UP|[1235][SL])/.*", // Fiat "(AUD|BRZ|CAD|CHF|EUR|GBP|HKD|IDRT|JPY|NGN|RUB|SGD|TRY|UAH|USD|ZAR)/.*", // Stable "(BUSD|CUSDT|DAI|PAXG|SUSD|TUSD|USDC|USDP|USDT|VAI)/.*", // FAN "(ACM|AFA|ALA|ALL|APL|ASR|ATM|BAR|CAI|CITY|FOR|GAL|GOZ|IBFK|JUV|LAZIO|LEG|LOCK-1|NAVI|NMR|NOV|OG|PFL|PORTO|PSG|ROUSH|SANTOS|STV|TH|TRA|UCH|UFC|YBO)/.*", // Others "(BOBA|CTXC|CWAR|HBAR|NMR|OMG|ONG|ARDR|PEOPLE)/.*" ] } } |
[ Voor 23% gewijzigd door anandus op 03-03-2022 17:18 ]
Deze bot start de deal als de RSI waarde bij de vorige 15min candle onder de 20 is gesloten. Tevens maakt de bot gebruik van de MFI start conditie. Zodra de vorige 15m candle voorbij de MFI 20 is gesloten en de voorgaande candles daarvoor zaten onder de 20, dan zal hij een signaal geven om een deal te starten.
Deze 2 start condities samen zorgen ervoor dat de meeste deals op een erg laag punt worden gestart. Het nadeel is, dat er soms een paar uur tot max 1á2 dagen geen nieuwe deals worden gestart.
Het grote voordeel is doordat de deals zo laag worden gestart je wat makkelijker met hogere TP waardes kan spelen.
TP testgroep: https://www.3c-tools.com/share/bot-group/9ygNkNwFJequ3f2D
En dan voor mij het belangrijkste, redbags... BTC is de afgelopen maanden nogal wispelturig, en heeft soms last van flinke dips.
Het voordeel van de flinke dips is dat er dan vaak veel deals worden gestart, en ook met hoge winsten kunnen sluiten. Het nadeel van de dips is dat je deals soms ook flink mee zakken.
M'n eerste MFI-RSI testgroep is sinds 18-01-22 actief, en toevallig op 19-01 t/m 22-01 is BTC ~19% gezakt.
In deze testgroep zitten 3 bots, alle 3 met andere RSI waardes. En de bot met RSI waarde <20 heeft door de dip van 19 t/m 22-01 geen redbags over gehouden. De bots met RSI waardes <30 en <40 hebben beide redbags met deals gestart op de 18e, en die deals staan rond de -20á30%.
MFI-RSI testgroep: https://www.3c-tools.com/share/bot-group/HnCbCvJ4RBRqwqVv
To CMC, or not to CMC...
Sinds het CMC script bestaat gebruiken bijna al m'n bots dat script, dus ook voor deze leek mij dat logisch.
En in het begin presteerde de CMCbot zonder 24h waarde het best, echter na een paar dagen werd die best hard ingehaald door de BTC_ALL bot. En dat komt door 2 punten:
1. De BTC_All bot triggert vaker z'n SO's dan de CMC bot, waardoor hij met meer winst de deals sluit.
2. De BTC_All bot heeft meer pairs om mee te traden, en zal mogelijk vaker nieuwe deals starten.
Al met al geeft de BTC_All bot meer winst, maar heeft ook wat meer risico omdat er shitcoins tussen kunnen zitten.
CMC/24h testgroep: https://www.3c-tools.com/share/bot-group/dRD5pyPVS8nBsPxw
2e CMC testgroep: https://www.3c-tools.com/share/bot-group/FfEg4C7qCKY844vD
Aantal deals, vaak gebruiken m'n bots 5á10 deals, en als ik er funds voor zou hebben zou ik eerder richting de 20 gaan. Deze bot gebruikt er maar 3. Omdat er vaak momenten zijn dat niet alle slots zijn gevuld, zou het zonde zijn als je bijv. 5 open slots hebt en er gebeurt niets mee. Dan liever minder actieve deals, maar wel meer winst per deal.
In de hierboven gelinkte bots zie je diverse SO instellingen voorbij komen, 5SO's, 10SO's en zelfs 25SO's.
Het is aan jezelf hoeveel % je wil opvangen. Ikzelf maak gebruik van een bot met 10 SO's.
Link naar m'n realbot: https://3commas.io/bots/8...ed_show?secret=a573219d5c
Ik heb ook nog diverse timeframes getest met de RSI/MFI startcondities, en vooralsnog werken de 15min timeframes het best.
Timeframe testgroep: https://www.3c-tools.com/share/bot-group/67Duw2Y8WgCTwGhG
De hierboven gelinkte realbot maakt gebruik van 10 SO's, en met een BO/SO verhouding van 10:1. Dit lijkt nogal vreemd, maar met een Volume Scale van 1.4 zullen de eerste SO's niet heel veel betekenen, maar vanaf SO4 zal je Required change % mooi stabiel blijven.
Voor de BO/SO verhoudingen heb ik ook een testgroep gemaakt, en de 10:1 verhouding met de VS op 1.4 werkt vooralsnog het beste.
BO/SO testgroep: https://www.3c-tools.com/share/bot-group/9hhy9XrVnhwxqvhu
Eerder had ik het al over dat de bot met hogere TP's kan werken, dat zie je ook wel terug in m'n echte bot, met een TP van 10%.
Let wel, deze waarde wordt bijna nooit gehaald, en is puur ingesteld voor snelle pump acties. De bot maakt echter ook gebruik van het trailingstoploss_tp script, en middels dat script probeer ik zoveel mogelijk deals zo hoog mogelijk te sluiten. Over het algemeen sluiten m'n deals tussen de 2á3%. Ik ben m'n config nog wel aan het finetunen, maar vooralsnog lijkt deze bij mij het best te werken.
TSL script: https://github.com/cyberj...med-trailingstoploss_tppy
Mijn config:
config = [{"activation-percentage": "3.0", "initial-stoploss-percentage": "2.0", "sl-increment-factor": "0.1", "tp-increment-factor": "0.1"}, {"activation-percentage": "4.0", "initial-stoploss-percentage": "2.5", "sl-increment-factor": "0.15", "tp-increment-factor": "0.15"}, {"activation-percentage": "5.0", "initial-stoploss-percentage": "3.0", "sl-increment-factor": "0.2", "tp-increment-factor": "0.2"}, {"activation-percentage": "6.0", "initial-stoploss-percentage": "3.5", "sl-increment-factor": "0.25", "tp-increment-factor": "0.25"}, {"activation-percentage": "7.5", "initial-stoploss-percentage": "5.0", "sl-increment-factor": "0.5", "tp-increment-factor": "0.5"}, {"activation-percentage": "10.0", "initial-stoploss-percentage": "7.5", "sl-increment-factor": "2.0", "tp-increment-factor": "2.0"}]
Conclusie:
En dan nu de conclusie na 1 groot lulverhaal, deze bot is erg geschikt in de huidige fluctuerende markt. Je hebt weinig last van de dips, en je kan mooie winsten pakken. Het is aan jezelf tot hoever je een dip wil afvangen met je aantal SO's, maar minimaal 10% is wel aan te raden. En als je meer veiligheid wilt raad ik aan om het CMC script te gebruiken.
Zoals hierboven al was vermeld, gebruik ik deze variant op m'n echte account, en die zal voorlopig actief blijven: https://3commas.io/bots/8...ed_show?secret=a573219d5c
Hoe de bot het gaat doen tijdens een bullrun/altseason, echt geen flauw idee…
[ Voor 2% gewijzigd door Remy!!!! op 25-03-2022 11:08 . Reden: Timeframe testgroep toegevoegd. ]
Hele nuttige informatie, zal het vanavond nog even doorpluizenRemy!!!! schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:30:toon volledige bericht
De laatste tijd ben ik weinig hier actief (ben meer op TG/Discord actief), maar de afgelopen weken ben ik druk geweest met diverse bot instellingen te testen voor de huidige want onzekere markt met soms beste dips. En uiteindelijk ben ik uitgekomen op een MFI+RSI combinatie.
Deze bot start de deal als de RSI waarde bij de vorige 15min candle onder de 20 is gesloten. Tevens maakt de bot gebruik van de MFI start conditie. Zodra de vorige 15m candle voorbij de MFI 20 is gesloten en de voorgaande candles daarvoor zaten onder de 20, dan zal hij een signaal geven om een deal te starten.
Deze 2 start condities samen zorgen ervoor dat de meeste deals op een erg laag punt worden gestart. Het nadeel is, dat er soms een paar uur tot max 1á2 dagen geen nieuwe deals worden gestart.
Het grote voordeel is doordat de deals zo laag worden gestart je wat makkelijker met hogere TP waardes kan spelen.
TP testgroep: https://www.3c-tools.com/share/bot-group/9ygNkNwFJequ3f2D
En dan voor mij het belangrijkste, redbags... BTC is de afgelopen maanden nogal wispelturig, en heeft soms last van flinke dips.
Het voordeel van de flinke dips is dat er dan vaak veel deals worden gestart, en ook met hoge winsten kunnen sluiten. Het nadeel van de dips is dat je deals soms ook flink mee zakken.
M'n eerste MFI-RSI testgroep is sinds 18-01-22 actief, en toevallig op 19-01 t/m 22-01 is BTC ~19% gezakt.
In deze testgroep zitten 3 bots, alle 3 met andere RSI waardes. En de bot met RSI waarde <20 heeft door de dip van 19 t/m 22-01 geen redbags over gehouden. De bots met RSI waardes <30 en <40 hebben beide redbags met deals gestart op de 18e, en die deals staan rond de -20á30%.
MFI-RSI testgroep: https://www.3c-tools.com/share/bot-group/HnCbCvJ4RBRqwqVv
To CMC, or not to CMC...
Sinds het CMC script bestaat gebruiken bijna al m'n bots dat script, dus ook voor deze leek mij dat logisch.
En in het begin presteerde de CMCbot zonder 24h waarde het best, echter na een paar dagen werd die best hard ingehaald door de BTC_ALL bot. En dat komt door 2 punten:
1. De BTC_All bot triggert vaker z'n SO's dan de CMC bot, waardoor hij met meer winst de deals sluit.
2. De BTC_All bot heeft meer pairs om mee te traden, en zal mogelijk vaker nieuwe deals starten.
Al met al geeft de BTC_All bot meer winst, maar heeft ook wat meer risico omdat er shitcoins tussen kunnen zitten.
CMC/24h testgroep: https://www.3c-tools.com/share/bot-group/dRD5pyPVS8nBsPxw
2e CMC testgroep: https://www.3c-tools.com/share/bot-group/FfEg4C7qCKY844vD
Aantal deals, vaak gebruiken m'n bots 5á10 deals, en als ik er funds voor zou hebben zou ik eerder richting de 20 gaan. Deze bot gebruikt er maar 3. Omdat er vaak momenten zijn dat niet alle slots zijn gevuld, zou het zonde zijn als je bijv. 5 open slots hebt en er gebeurt niets mee. Dan liever minder actieve deals, maar wel meer winst per deal.
In de hierboven gelinkte bots zie je diverse SO instellingen voorbij komen, 5SO's, 10SO's en zelfs 25SO's.
Het is aan jezelf hoeveel % je wil opvangen. Ikzelf maak gebruik van een bot met 10 SO's.
Link naar m'n realbot: https://3commas.io/bots/8...ed_show?secret=a573219d5c
Ik heb ook nog diverse timeframes getest met de RSI/MFI startcondities, en vooralsnog werken de 15min timeframes het best.
Timeframe testgroep: https://www.3c-tools.com/share/bot-group/67Duw2Y8WgCTwGhG
De hierboven gelinkte realbot maakt gebruik van 10 SO's, en met een BO/SO verhouding van 10:1. Dit lijkt nogal vreemd, maar met een Volume Scale van 1.4 zullen de eerste SO's niet heel veel betekenen, maar vanaf SO4 zal je Required change % mooi stabiel blijven.
Voor de BO/SO verhoudingen heb ik ook een testgroep gemaakt, en de 10:1 verhouding met de VS op 1.4 werkt vooralsnog het beste.
BO/SO testgroep: https://www.3c-tools.com/share/bot-group/9hhy9XrVnhwxqvhu
Eerder had ik het al over dat de bot met hogere TP's kan werken, dat zie je ook wel terug in m'n echte bot, met een TP van 10%.
Let wel, deze waarde wordt bijna nooit gehaald, en is puur ingesteld voor snelle pump acties. De bot maakt echter ook gebruik van het trailingstoploss_tp script, en middels dat script probeer ik zoveel mogelijk deals zo hoog mogelijk te sluiten. Over het algemeen sluiten m'n deals tussen de 2á3%. Ik ben m'n config nog wel aan het finetunen, maar vooralsnog lijkt deze bij mij het best te werken.
TSL script: https://github.com/cyberj...med-trailingstoploss_tppy
Mijn config:
config = [{"activation-percentage": "3.0", "initial-stoploss-percentage": "2.0", "sl-increment-factor": "0.1", "tp-increment-factor": "0.1"}, {"activation-percentage": "4.0", "initial-stoploss-percentage": "2.5", "sl-increment-factor": "0.15", "tp-increment-factor": "0.15"}, {"activation-percentage": "5.0", "initial-stoploss-percentage": "3.0", "sl-increment-factor": "0.2", "tp-increment-factor": "0.2"}, {"activation-percentage": "6.0", "initial-stoploss-percentage": "3.5", "sl-increment-factor": "0.25", "tp-increment-factor": "0.25"}, {"activation-percentage": "7.5", "initial-stoploss-percentage": "5.0", "sl-increment-factor": "0.5", "tp-increment-factor": "0.5"}, {"activation-percentage": "10.0", "initial-stoploss-percentage": "7.5", "sl-increment-factor": "2.0", "tp-increment-factor": "2.0"}]
Conclusie:
En dan nu de conclusie na 1 groot lulverhaal, deze bot is erg geschikt in de huidige fluctuerende markt. Je hebt weinig last van de dips, en je kan mooie winsten pakken. Het is aan jezelf tot hoever je een dip wil afvangen met je aantal SO's, maar minimaal 10% is wel aan te raden. En als je meer veiligheid wilt raad ik aan om het CMC script te gebruiken.
Zoals hierboven al was vermeld, gebruik ik deze variant op m'n echte account, en die zal voorlopig actief blijven: https://3commas.io/bots/8...ed_show?secret=a573219d5c
Hoe de bot het gaat doen tijdens een bullrun/altseason, echt geen flauw idee…
Ik maak zelf gebruik van een gratis 3C account, dus de analyse vindt vooral achteraf plaats en paper trading is geen optie. Heb je met MFI + RSI geen last van deals waar niet genoeg beweging in zit? Ik gebruik zelf QFL omdat ik dat zeker weet dat de koers al meerdere procenten op en neer gaat op een dag. RSI is relatief en ook met een waarde onder de 20 kan de dagelijkse fluctuatie van een pair nog te beperkt zijn om op korte termijn de TP van 1 procent te halen.
Klopt hoor, ik heb vaak zat deals die dagen open blijven, maar ook vaak zat dat ze op 1á2% winst blijven hangen, en dan ineens doorgaan met stijgen. Met enkel de RSI red je het idd niet, door de MFI toevoeging heb je iets meer kans op een stijging. Je zou ook de MFI kunnen vervangen door de Heikin Ashi start conditie. Daar hebben veel mensen ook succes mee.dsibma schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 12:25:
[...]
Hele nuttige informatie, zal het vanavond nog even doorpluizen![]()
Ik maak zelf gebruik van een gratis 3C account, dus de analyse vindt vooral achteraf plaats en paper trading is geen optie. Heb je met MFI + RSI geen last van deals waar niet genoeg beweging in zit? Ik gebruik zelf QFL omdat ik dat zeker weet dat de koers al meerdere procenten op en neer gaat op een dag. RSI is relatief en ook met een waarde onder de 20 kan de dagelijkse fluctuatie van een pair nog te beperkt zijn om op korte termijn de TP van 1 procent te halen.
Misschien, als ik tijd heb, zal ik het 'porten' naar een FT-strategie. Even kijken of dat wil werken.
CMC script?Remy!!!! schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:30:
En als je meer veiligheid wilt raad ik aan om het CMC script te gebruiken.
Ook 1 van de scripts van Cyberjunky, die scant Coinmarketcap op de top X aantal munten en past je pair list aan in 3C. Zo kan je bijv. voorkomen dat je shitcoins in je lijst krijgt.
https://github.com/cyberj...per-named-coinmarketcappy
[ Voor 98% gewijzigd door Blender_01 op 27-03-2022 13:39 ]
Dank je. Ik had ook al een tijdje geen GIT PULL meer gedaan.Remy!!!! schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:02:
[...]
Ook 1 van de scripts van Cyberjunky, die scant Coinmarketcap op de top X aantal munten en past je pair list aan in 3C. Zo kan je bijv. voorkomen dat je shitcoins in je lijst krijgt.
Nice!Lampie schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:12:
Via de bovenstaande NFIX strategie met een freqtrade bot vanaf de 6e van deze maand 22% up. Mooi resultaat :-)
Maar ik moet wel zeggen dat de markt enorm up is gegaan en ongeveer elke strategie het wel goed gedaan zou hebben
Maar bij mij doet NFIX het ook aardig
Waar draai je NFIX? Binance?
Eens, de markt zelf heeft natuurlijk behoorlijk invloed op het resultaat van bot denk ik. NFIX Draai ik nu op binance idd. Mocht dit lekker zo door draaien dan wil ik om te spreiden er ook 1 naast zetten voor bijv KuCoin.anandus schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:14:
[...]
Nice!
Maar ik moet wel zeggen dat de markt enorm up is gegaan en ongeveer elke strategie het wel goed gedaan zou hebbenHet is interessanter hoe het in een zijwaartse of neergaande markt gaat
Maar bij mij doet NFIX het ook aardig
Waar draai je NFIX? Binance?
Draai hem dan voor de zekerheid eerst een maandje/tijdje dryLampie schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:34:
[...]
Eens, de markt zelf heeft natuurlijk behoorlijk invloed op het resultaat van bot denk ik. NFIX Draai ik nu op binance idd. Mocht dit lekker zo door draaien dan wil ik om te spreiden er ook 1 naast zetten voor bijv KuCoin.
Eindelijk weer een er plotseling uitBNB Multi Long Bot (BNB_CELR): deal_939611239: Cancelling buy order. Price: 0.00011343 BNB. Size: 0.0 BNB (441.0 CELR). Success.
---
BNB Multi Long Bot (BNB_CELR): deal_939611239: (Multipair BNB): Deal completed. Profit: +0.00264906 BNB (1.15 $) (0.86% from total volume) 💰💰💰). #profit 5 months
Nog 4 te gaan....
Oscar Wilde
De aanhouder wint#profit 5 months
Ik schiet al in de stress als iets vijf dagen vastzit
[ Voor 47% gewijzigd door anandus op 31-03-2022 17:26 ]

Dankzij de verliezen van [Tradingbots] ProfitTrailer - ervaringen en resultaten maar besloten alles zo lang mogelijk te laten lopen en niet uiteindelijk te panicsellen en opnieuw te beginnen, wat uiteindelijk toch resulteert in verliesanandus schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 17:25:
Ik schiet al in de stress als iets vijf dagen vastzit
Deze zijn er nog:
FTM/BUSD
Start: 1/17/2022 1:15:16 AM
DCA 16, -51.44%
ALPHA/BNB
Start: 10/27/2021 3:41:32 AM
DCA 6, -24.44%
EOS/BNB
Start: 10/10/2021 8:14:00 AM
DCA 7, -13.58%
COTI/BNB
Start: 9/30/2021 11:54:34 AM
DCA 8, -38.00%
Oscar Wilde
Nog 3 te gaanBNB Multi Long Bot (BNB_ALPHA): deal_940285493: Cancelling buy order. Price: 0.000868 BNB. Size: 0.0 BNB (58.0 ALPHA). Success.
---
BNB Multi Long Bot (BNB_ALPHA): deal_940285493: (Multipair BNB): Deal completed. Profit: +0.00274039 BNB (1.16 $) (0.93% from total volume) 💰💰💰). #profit 5 months
Oscar Wilde
Ik ben al een tijdje geinteresseerd in dit onderwerp en nu ik @anandus posts zag over Freqtrade besloten het maar eens te installeren op een Rpi. Staat nu vrolijk te traden in dry-run met de standaard sample strategy.
Nu weer even een stapje terug doen en m'n basics verder op orde krijgen dwz goed begrijpen wat alle trading terminologie inhoudt en ook uitzoeken welke Exchange het beste werkt voor mij. Ik woon in de UK en lees dat Binance hier niet de beste keuze is?
In de tussentijd zal ik wat gaan experimenteren met strategien en het aanpassen (alles in dry run voorlopig). Klopt het dat je 1 strategie hebt in Freqtrade en als je verschillende strategien wil testen je meerdere Freqtrade instances draait?
no animals were harmed during the production of this message
Binance heeft veel trade volume, daarom wordt dat veel gekozen. In principe niets mis met Binance.Caeruleus schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 16:56:
Verkapte TVP
Ik ben al een tijdje geinteresseerd in dit onderwerp en nu ik @anandus posts zag over Freqtrade besloten het maar eens te installeren op een Rpi. Staat nu vrolijk te traden in dry-run met de standaard sample strategy.
Nu weer even een stapje terug doen en m'n basics verder op orde krijgen dwz goed begrijpen wat alle trading terminologie inhoudt en ook uitzoeken welke Exchange het beste werkt voor mij. Ik woon in de UK en lees dat Binance hier niet de beste keuze is?
Op zich wel. Ik geloof ook dat iemand een 'ensemble'-strategie heeft gemaakt waar je verschillende strategieën in kan pluggen, maar ik weet niet precies hoe dat werkt.In de tussentijd zal ik wat gaan experimenteren met strategien en het aanpassen (alles in dry run voorlopig). Klopt het dat je 1 strategie hebt in Freqtrade en als je verschillende strategien wil testen je meerdere Freqtrade instances draait?
Ikzelf heb 1 instantie per strategie per exchange. 4 strats op Binance, 3 strats op Kucoin, en 1 strat elk op Huobi, Okx, Bitvavo, Kraken, FTX en Gate.io.
Mocht je vragen hebben, ik hoor het wel
Edit:
Hier is de ensemblestrategy, zelfs niets mee gedaan. Lijkt erop dat het alle strats afloopt voor buy-signals. Zal niet goed op een rPi-draaien, vermoed ik
https://github.com/joaora...egies/EnsembleStrategy.py
[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 01-04-2022 17:18 ]
Binance had/heeft wat problemen met de financiele waakhond in the UK (FCA) waardoor het lastig kan zijn om geld naar de Exchange te krijgen of eruit. Ik zal het ff moeten uitzoeken.anandus schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:08:
[...]
Binance heeft veel trade volume, daarom wordt dat veel gekozen. In principe niets mis met Binance.
[...]
Op zich wel. Ik geloof ook dat iemand een 'ensemble'-strategie heeft gemaakt waar je verschillende strategieën in kan pluggen, maar ik weet niet precies hoe dat werkt.
Ikzelf heb 1 instantie per strategie per exchange. 4 strats op Binance, 3 strats op Kucoin, en 1 strat elk op Huobi, Okx, Bitvavo, Kraken, FTX en Gate.io.
Mocht je vragen hebben, ik hoor het wel
Dank voor de bevestiging mbt strategie per instance.
no animals were harmed during the production of this message
Ohja.Caeruleus schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:21:
[...]
Binance had/heeft wat problemen met de financiele waakhond in the UK (FCA) waardoor het lastig kan zijn om geld naar de Exchange te krijgen of eruit. Ik zal het ff moeten uitzoeken.
Het is leuk speelgoed, je kan makkelijk een (zelf in elkaar gedraaide) strategie uittesten door ofwel backtesting ofwel dryrunning.Dank voor de bevestiging mbt strategie per instance.Zoals gezegd, ik ga aan de basics werken dus zal waarschijnlijk voorlopig weer even stil zijn maar wou iig Freqtrade installeren zodat ik een begin heb inplaats van alleen maar aan de zijlijn toekijken.
Kan je leuk knutselen
Let op dat de serieuzere strategieën (dan denk ik vooral aan recentere NostalgiaForInfinity-varianten) mogelijk te zwaar kunnen zijn voor een rPi. Weet ik niet zeker hoor, misschien valt het wel mee, maar wil het toch even zeggen. Houd je load in de gaten met htop (oid).
[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 01-04-2022 17:29 ]
Hoevaak laat je her script draaien? 1 keer per dag genoeg?Remy!!!! schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:02:
[...]
Ja voor CMC is 1x per dag voldoende.Remco Tr schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 19:47:
[...]
Hoevaak laat je her script draaien? 1 keer per dag genoeg?
https://github.com/cyberjunky/freqtrade-cyber-bots
Zo te zien is er nu nog maar een bot die de pairlist dynamisch bouwt adhv 3C-tools.
Moet ik zeggen dat op zich de pairlist-filters van FT best krachtig zijn, dus je minder snel zoiets nodig hebt dan bij 3C, maar het kan zeker wel handig zijn, heb zelf ook een dynamische pairlistbuilder gemaakt (maar dan gebaseerd op backtests).
Ben benieuwd wat er nog meer voor scripts bij komen.
[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 18-04-2022 10:54 ]
Oscar Wilde
De meeste van mijn long bots staan al een paar dagen uit, al heb ik sommige nog draaiende (niet met de beste resultaten, overigens
Over mijn short bots heb ik weinig te klagen op het moment
Moet wel even zorgen dat ik UST en LUNA op mijn blacklist kieper

Oscar Wilde
Er zijn nu een aantal EUR papervarianten actief die erg goed werken, hebben niet veel last van dips/red bags, en over het algemeen sluiten de deals ook wel redelijk snel.
Van alle 12 EUR bots is er voorlopig 1 winnaar: https://3commas.io/bots/8...ed_show?secret=0d91be997c
Ik heb voor BTC ook 12 dezelfde bots actief, en daar is deze de voorlopige winnaar: https://3commas.io/bots/9...ed_show?secret=c4f362eea5
Voor de EUR variant ben ik ook aan het testen met wat andere SO instellingen:
4 SO's - VS2 - https://3commas.io/bots/9...ed_show?secret=5631bba332
7 SO's - VS1,25 - https://3commas.io/bots/9...ed_show?secret=4bb9e24f41
Vooralsnog lijkt de 7SO variant het best te gaan, maar ze zijn nog niet heel lang actief, dus is nog even afwachten.
En ik heb ook 7 EUR varianten actief waarbij ik diverse TP waardes test, en die lopen redelijk gelijk op (behalve de TP1, die maakt wat minder winst).
TP1 - https://3commas.io/bots/9...ed_show?secret=9953e03757
TP2 - https://3commas.io/bots/9...ed_show?secret=21ce9c991d
TP3 - https://3commas.io/bots/9...ed_show?secret=d750b9dddd
TP4 - https://3commas.io/bots/9...ed_show?secret=18b97a99b8
TP5 - https://3commas.io/bots/9...ed_show?secret=c1fdcc8de2
TP6 - https://3commas.io/bots/9...ed_show?secret=90f52cda9c
TP7 - https://3commas.io/bots/9...ed_show?secret=b66f8a91c1
Voorlopige conclusie: Ik denk/verwacht dat de hierboven gelinkte EUR Bot (BB 0.3 MFI 40 RSI 20) wel de winnaar blijft van die testgroep, mocht het veranderen dan laat ik het weten. Bij de BTC testgroep weet ik het nog niet zeker, die bots zijn nog maar net actief, dus kan ik nog weinig over zeggen.
Met een week of 2á3 zal ik eens kijken met welke SO instellingen ik verder ga.
Voor m'n echte bot laat ik de TP waarde op 3 staan met TTP op 0.5. En voor m'n echte bot gebruik ik het CMC script met de waardes op 3-500 (kan ook veel lager, maar goed...), en ik maak logischerwijs ook gebruik van het compoundscript, deze staat ingesteld op maxactivedeals=5 want dat lijkt mij de perfecte aantal deals, daarna mag hij eindeloos blijven compounden.
M'n echte bot heeft in de maand mei 11,19% winst gemaakt, al met al niet slecht gezien de markt van de afgelopen weken.
Ik ben wel heel benieuwd waarom je maxactivedeals=5 hebt staan, zelf dacht ik altijd dat veel meer deals met lage inleg beter was; omdat een eventuele hangende deal dan minder impact heeft. Kun je dat nog toelichten?
Bij de meeste bots heb ik ook liever minimaal 10 active deals, maar deze bot is best wel traag. Soms heb je uren/dagenlang maar 1á2 van de 5 slots gevuld, dus dan is het zonde van je funds om er meer open te hebben.subwaysurfer schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:36:
Dank weer voor de update @Remy!!!!
Ik ben wel heel benieuwd waarom je maxactivedeals=5 hebt staan, zelf dacht ik altijd dat veel meer deals met lage inleg beter was; omdat een eventuele hangende deal dan minder impact heeft. Kun je dat nog toelichten?
Als je voldoende funds heb zou ikzelf maximaal 10 aanhouden, maar vooral daarna gaan compouden en je BO/SO verhogen.
Ik had SPELL_BNB lopen.
Heeft Binance deze pair verwijderd.

[ Voor 4% gewijzigd door Blender_01 op 12-06-2022 01:20 ]
Ik gebruik voor freqtrade (een variant van) deze tool om delistings op Binance in de gaten te houden en op de blacklist te gooien:Blender_01 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 01:20:
Waaargh!
Ik had SPELL_BNB lopen.
Heeft Binance deze pair verwijderd.
https://github.com/leonardvdj/delist_util
Weet ik niet of je freqtrade of bijv 3Commas gebruikt. In het laatste geval heb je hier weinig aan natuurlijk
[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 12-06-2022 09:44 ]
Ik zit met 3comma's, maar tochanandus schreef op zondag 12 juni 2022 @ 09:44:
[...]
Ik gebruik voor freqtrade (een variant van) deze tool om delistings op Binance in de gaten te houden en op de blacklist te gooien:
https://github.com/leonardvdj/delist_util
Weet ik niet of je freqtrade of bijv 3Commas gebruikt. In het laatste geval heb je hier weinig aan natuurlijk
Deze pair die eruit ging werd pas 2 dagen voor die tijd aangekondigd.
Toen had ik 'm natuurlijk al een tijd.
Ik ben admin bij een Telegram cryptogroep waarin een van de traders een aantal indicatoren gebruikt. Deze is gecodeerd als een HFT bot via pinescript (op ~30s timeframe).
Nu zijn we op zoek naar een aanbieder om deze bot op te laten draaien via API, zodat we onze members tzt hier ook aan kunnen koppelen.
Heeft iemand een idee of er een aanbieder is die zelfgeschreven HFT bots faciliteert per seconden timeframe? Om precies te zijn 27 seconden, maar 30 seconden zou ook al top zijn. Bij voorkeur gekoppeld met tradingview/pinescript, maar anders zouden we de bot ook kunnen herschrijven naar bijvoorbeeld Python
Althans de bots die aanstaan, heb begin mei, toen de FED rente verhoogde, een aantal bots (die aggressief long gingen) uitgezet, later in mei nog wat meer long bots. Ben van iets van 20 naar 4 gegaan.
Ik heb nu alleen bots draaien die short en long gaan, dat werkt wat beter in het huidige klimaat.
Als ik je goed snap dan heb je de boel al geregeld in tradingview? Zo ja dan kan je een 3Commas bot koppelen aan dat tradingview script en die zal dan de deals starten. Hier staat het 1 en ander uitgelegd.Maliepaard schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 08:34:
In mijn zoektocht naar een geschikt platform stuitte ik op dit topic, wellicht kan iemand hier me verder helpen.
Ik ben admin bij een Telegram cryptogroep waarin een van de traders een aantal indicatoren gebruikt. Deze is gecodeerd als een HFT bot via pinescript (op ~30s timeframe).
Nu zijn we op zoek naar een aanbieder om deze bot op te laten draaien via API, zodat we onze members tzt hier ook aan kunnen koppelen.
Heeft iemand een idee of er een aanbieder is die zelfgeschreven HFT bots faciliteert per seconden timeframe? Om precies te zijn 27 seconden, maar 30 seconden zou ook al top zijn. Bij voorkeur gekoppeld met tradingview/pinescript, maar anders zouden we de bot ook kunnen herschrijven naar bijvoorbeeld Python
Dat is een nette winst!anandus schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 09:00:
Weer even de maandbalans opgemaakt voor juni: 18,51% winst
Althans de bots die aanstaan, heb begin mei, toen de FED rente verhoogde, een aantal bots (die aggressief long gingen) uitgezet, later in mei nog wat meer long bots. Ben van iets van 20 naar 4 gegaan.
Ik heb nu alleen bots draaien die short en long gaan, dat werkt wat beter in het huidige klimaat.
Hier ook een overzichtje:
3C - EUR bot - 3,07% winst - Deze heeft helaas 2 deals die al een paar weken erg vast staan (+/- -30%) en heeft maar 3 max active deals
3C - BTC bot - 13,64% winst - Deze begon met max 5 deals, maar is sinds vorige week verhoogd naar 10 max deals, en dat heeft best veel effect.
3C - ETH bot - 6,79% winst - Deze heeft maar 1 max deal, dus deze gaat niet heel hard, eerdaags ga ik die verhogen naar max 3 deals.
YieldNodes - 6,1% winst
Coinbase, begin van de maand had ik daar niets staan, maar door het learn project heb ik daar ~$14 aan verdiend, en door het yielden 0,288% winst gemaakt.
Gemiddeld genomen over alle crypto zaken heb ik 0,11% winst per dag gemaakt.
[ Voor 38% gewijzigd door Remy!!!! op 02-07-2022 11:46 ]
Klopt inderdaad, dank voor je snelle reacties! In mijn zoektocht heb ik al eens gekeken bij 3commas en hun helpdesk gaf toen aan dat het niet mogelijk is.. maar ik ga er toch nog een keer naar kijken dan, dank je wel! Alles staat inderdaad helemaal klaar in Tradingview.Remy!!!! schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 11:43:toon volledige bericht
[...]
Als ik je goed snap dan heb je de boel al geregeld in tradingview? Zo ja dan kan je een 3Commas bot koppelen aan dat tradingview script en die zal dan de deals starten. Hier staat het 1 en ander uitgelegd.
[...]
Dat is een nette winst!
Hier ook een overzichtje:
3C - EUR bot - 3,07% winst - Deze heeft helaas 2 deals die al een paar weken erg vast staan (+/- -30%) en heeft maar 3 max active deals
3C - BTC bot - 13,64% winst - Deze begon met max 5 deals, maar is sinds vorige week verhoogd naar 10 max deals, en dat heeft best veel effect.
3C - ETH bot - 6,79% winst - Deze heeft maar 1 max deal, dus deze gaat niet heel hard, eerdaags ga ik die verhogen naar max 3 deals.
YieldNodes - 6,1% winst
Coinbase, begin van de maand had ik daar niets staan, maar door het learn project heb ik daar ~$14 aan verdiend, en door het yielden 0,288% winst gemaakt.
Gemiddeld genomen over alle crypto zaken heb ik 0,11% winst per dag gemaakt.
BTC bot - 9,77% winst, deze blijft wel lekker doorgaan de afgelopen weken.
ETH bot - 4,41% winst, maar die gaat niet heel lekker, veel vastzittende deals, dus ben even aan het kijken of ik deze aanhoudt of niet. Dus ook even geen linkje
BUSD bot - 9,54% winst in 2 weken tijd, en vooral de afgelopen dagen is die flink aan het knallen.
YN - 9,2% winst
Coinbase - 20,06% winst, maar dat komt vooral voor het 'learn & earn' gedeelte.
En gemiddeld 0,14% winst per dag over alle assets.
De komende maanden nog veel gaan papertesten, en dan terugschakelen naar 2 bots, want ik ga m'n pro abo dit jaar niet verlengen.

Vraag mij eigenlijk af wat er met de nog lopende deals gaat gebeuren als ik eind dit jaar het abo van 3commas niet wil verlengen.
Oscar Wilde
Je zou eens kunnen kijken om op strategische momenten bij te chippen bij bepaalde deals.Raven schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:08:
Hier nog steeds alles ver in de min![]()
Vraag mij eigenlijk af wat er met de nog lopende deals gaat gebeuren als ik eind dit jaar het abo van 3commas niet wil verlengen.
Als je abo verloopt blijven actieve deals gewoon doorlopen.
Trailing op papertrade is ook niet betrouwbaar, op paper werk je altijd met volle orderboeken, en dan krijg je dat soort voorbeelden. Sinds ik daar achter kwam gebruik ik op paper geen trailing meer.Blender_01 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 23:15:
Voorbeeldje van wat met trailing mogelijk is:
[Afbeelding]
Helaas een papertrade
Zou je eens een screenshot of uitdraai van je BTC bot willen posten? Ik heb net een account aangemaakt bij 3C, maar raak een beetje overwhelmed door de vele opties en instellingen.Remy!!!! schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 09:15:
Nieuwe maand nieuwe cijfers:
BTC bot - 9,77% winst, deze blijft wel lekker doorgaan de afgelopen weken.
ETH bot - 4,41% winst, maar die gaat niet heel lekker, veel vastzittende deals, dus ben even aan het kijken of ik deze aanhoudt of niet. Dus ook even geen linkje![]()
BUSD bot - 9,54% winst in 2 weken tijd, en vooral de afgelopen dagen is die flink aan het knallen.
YN - 9,2% winst
Coinbase - 20,06% winst, maar dat komt vooral voor het 'learn & earn' gedeelte.
En gemiddeld 0,14% winst per dag over alle assets.
De komende maanden nog veel gaan papertesten, en dan terugschakelen naar 2 bots, want ik ga m'n pro abo dit jaar niet verlengen.
Als je op de naam van BTC BOT klikt dan kan je de instellingen van deze bot kopiëren en er een eigen bot van maken en waar nodig aanpassen zodat het binnen jou budget past. Dan hoef je verder met de instellingen niet te tweaken behalve op saldoTristan schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 13:26:
[...]
Zou je eens een screenshot of uitdraai van je BTC bot willen posten? Ik heb net een account aangemaakt bij 3C, maar raak een beetje overwhelmed door de vele opties en instellingen.
Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite
Klopt dat is de makkelijkste methode, let wel, hij is redelijk goed getest met de huidige settings, waardoor hij niet heel veel goedkoper te maken is. Mocht je er meer geld in willen steken dan raad ik je aan om er 1 extra SO bij te doen (als veiligheid) en daarna gelijkmatig de BO/SO waardes verhogen.Salv schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 14:17:
[...]
Als je op de naam van BTC BOT klikt dan kan je de instellingen van deze bot kopiëren en er een eigen bot van maken en waar nodig aanpassen zodat het binnen jou budget past. Dan hoef je verder met de instellingen niet te tweaken behalve op saldo
En ter info, mijn BO/SO waardes zijn nogal gek, maar dat komt door het auto compound script, ik ben begonnen met BO/SO 0.0001 en 0.0001.
Ik denk niet dat ik hier een abonnementje bij ga afsluiten.
Als je vragen hebt over 3C laat het maar wetenTristan schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 23:00:
Ik heb nog wat moeite om 3commas of cryptohopper te begrijpen dus ik heb een account aangemaakt op crypto-bot.eu (Nederlands) die op een paar instellingen na alles automagisch doen zonder dat ze vertellen hoe. Eerste paar dagen 2% winst, maar nu dat alles weer dipped dik in de min.
Ik denk niet dat ik hier een abonnementje bij ga afsluiten.
Maar wat heeft crypto-bot.eu een gekke abonnementen? Max inleg per deal? Max inleg in totaal?
Volgens mij (en kan het totaal mis hebben!) zijn er diverse soort gelijke crypto sites die op eenzelfde soort manier 'winst' uitkeren aan leden, terwijl dat eigenlijk gewoon abo geld is van de andere leden die teveel betalen.
Ja, geen idee. Ze zijn Bitvavo partner en dat vond ik wel fijn. Cryptohopper werkt ook met Bitvavo, maar daar moet je direct een abonnement voor afsluiten. 3C werkt niet met Bitvavo wat zou betekenen dat ik m’n funds moet verhuizen.Remy!!!! schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 23:28:
[...]
Als je vragen hebt over 3C laat het maar weten![]()
Maar wat heeft crypto-bot.eu een gekke abonnementen? Max inleg per deal? Max inleg in totaal?
Volgens mij (en kan het totaal mis hebben!) zijn er diverse soort gelijke crypto sites die op eenzelfde soort manier 'winst' uitkeren aan leden, terwijl dat eigenlijk gewoon abo geld is van de andere leden die teveel betalen.
Ik zou wel graag 3C willen leren, maar weet niet zo goed waar ik moet beginnen zonder dat ik gelijk dikke euro’s verlies omdat ik het niet goed heb ingesteld.
Dat klopt, 3C kan je idd niet koppelen aan de NL crypto exchanges, maar (en dat is mijn mening) ik vind Binance zelf een stuk fijner werken met veel meer volume/pairs etc.Tristan schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 00:01:
[...]
Ja, geen idee. Ze zijn Bitvavo partner en dat vond ik wel fijn. Cryptohopper werkt ook met Bitvavo, maar daar moet je direct een abonnement voor afsluiten. 3C werkt niet met Bitvavo wat zou betekenen dat ik m’n funds moet verhuizen.
Ik zou wel graag 3C willen leren, maar weet niet zo goed waar ik moet beginnen zonder dat ik gelijk dikke euro’s verlies omdat ik het niet goed heb ingesteld.
Als je op 3C een account aanmaakt, krijg je de eerste 3 dagen een pro abonnement om te proberen, dan kan je in hun paper omgeving paperbots aanmaken om ideeën te testen. Op die manier kan je even beproeven of je idee goed werkt of niet. En als je alsnog twijfelt kan je een 2e/3e/4e account aanmaken om het verder te testen
En je kan er ook voor kiezen om niet gelijk te groots te beginnen, ik heb nu een BTC bot actief die 'maar' ~$40 kost. Die maakt dus ook niet enorm veel winst, maar het zijn ideale bedragen om mee te testen of je idee/strategie überhaupt haalbaar is.
En als je een idee hebt, wil ik er best wel even een paperbot voor opzetten (ik heb nog een pro abo tot eind november).
Ik heb je Discord gejoined. Ik kan best $100 terug naar Binance sturen om als leergeld te gebruiken. Laten we morgen (vandaag) eens kijken!Remy!!!! schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 00:06:
[...]
Dat klopt, 3C kan je idd niet koppelen aan de NL crypto exchanges, maar (en dat is mijn mening) ik vind Binance zelf een stuk fijner werken met veel meer volume/pairs etc.
Als je op 3C een account aanmaakt, krijg je de eerste 3 dagen een pro abonnement om te proberen, dan kan je in hun paper omgeving paperbots aanmaken om ideeën te testen. Op die manier kan je even beproeven of je idee goed werkt of niet. En als je alsnog twijfelt kan je een 2e/3e/4e account aanmaken om het verder te testen![]()
En je kan er ook voor kiezen om niet gelijk te groots te beginnen, ik heb nu een BTC bot actief die 'maar' ~$40 kost. Die maakt dus ook niet enorm veel winst, maar het zijn ideale bedragen om mee te testen of je idee/strategie überhaupt haalbaar is.
En als je een idee hebt, wil ik er best wel even een paperbot voor opzetten (ik heb nog een pro abo tot eind november).
Same here, al draait het hier al wat langer.Tristan schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 23:00:
Eerste paar dagen 2% winst, maar nu dat alles weer dipped dik in de min.
De 3 deals van eind vorig jaar die in de min staan, laat ik wel zo staan in de hoop dat die ooit weer in de buurt van de + komen, anderhalve week terug paar nieuwe single pair botjes aangemaakt (van beschikbare presets).
Ging even goed, paar dagen geleden ineens de min in

[ Voor 19% gewijzigd door Raven op 19-08-2022 10:15 ]
Oscar Wilde
Ik had verschillende min of meer dezelfde soort bots lopen vorig jaar in juli.
Gezamenlijk pakten ze 7 EOSBTC deals + 6 FILBTC deals op toen die door het putje gingen
De laatste FIL deal was in januari geclosed.
Dit is de 3de EOS deal.
Nog 4 te gaan.
Ik hoop dat er een bot is, die wat meer minst kan halen. Zit net op 50 euro ofzo, Toch fijn als ik dit kan verdubbelen of meer.
Ben een leek qua crypto etc, dus alle tips zijn welkom
Het is even de vraag of je bij Coinbase wil blijven of niet, die heeft minder pairs/volume en ook hogere fees. Op Binance heb je al wat meer pairs en volume, en dan hebben de bots vaak ook wat meer opties qua start condities.G.Scholtens schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:21:
Wat is wijsheid qua bots, zit al poosje op coinbase met de gratis learn en earn coins. Dit schiet totaal niet op als je hier niks mee doet.
Ik hoop dat er een bot is, die wat meer minst kan halen. Zit net op 50 euro ofzo, Toch fijn als ik dit kan verdubbelen of meer.
Ben een leek qua crypto etc, dus alle tips zijn welkom
Qua bot kan ik je deze wel aanbevelen (die werkt volgens mij ook wel met Coinbase Pro), deze start condities zijn de afgelopen 2 maanden best veilig/stabiel gebleken (ook met de dips).
Je zou dan je €50 om kunnen zetten naar BTC, en dan kan je hem draaien met de BO/SO waardes 0.0001 en het aantal deals op 3.
Ging laatst van -40% naar rond de -15%, wat funds erbij, daarna heel erg schommelend, net met -9% eruit gegooid daar (als de bots goed lopen) -49.35$ nog wel een keer weggewerkt is.BNB Multi Long Bot (BNB_EOS): deal_885664568: Closed at Market Price 😱 -0.17904903 BNB (-49.35 $) (-9.11% from total volume) #market 11 months
Nog 2 oude deals te gaan, maar daar zit vooralsnog geen beweging in

Oscar Wilde