Toon posts:

[bots] Cryptocurrency automatisch handelen

Pagina: 1 ... 25 26 27 Laatste
Acties:

• Stef_Venner
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 01-12 22:56
anandus schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 15:20:
[...]

Ik zat eerst bij Oracle. Die hebben echt fan-tas-tische ARM vcpu's. De gratis tier heeft 4xARM (6Gb RAM) en 2 x x86 (1Gb) servers en 6 IP's. Superprima deal voor gratis.

Helaas werd ik er opeens afgekickt, zonder dat het duidelijk was waarom (ik deed niet iets vreemds ofzo).
Dus toen ben ik naar AWS gegaan, nu gratis en trial tier. Ik wil naar betaald, maar moet even kijken (AWS heeft nogal veel opties :P )
Overigens is Vultr ook heel populair (niet gratis, wel relatief goedkoop).

Het is wel fijn dat je bij Oracle meerdere IP's krijgt omdat Binance een limiet heeft hoevaak je de market mag pollen, dus met meerdere bots is het handig als ze verschillende IP's hebben, dan hoe je niet te rate limiten.
Zou eens naar de free tier van Azure kijken. Kun je lekker linux bakje draaien 4 Vcore 3.5GB RAM voor nop.
AWS doet 2 Vcores 3.5GB RAM voor nop.

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Stef_Venner schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:01:
[...]

Zou eens naar de free tier van Azure kijken. Kun je lekker linux bakje draaien 4 Vcore 3.5GB RAM voor nop.
AWS doet 2 Vcores 3.5GB RAM voor nop.
Goeie tip, ik ga kijken!

[Voor 102% gewijzigd door anandus op 09-11-2021 19:11]

• Remy!!!!
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 16:38
Al een tijdje niet meer gepost, maar ben de laatste tijden wat actiever op Discord.
Maar daar had iemand een compound script geplaatst die behoorlijk goed werkt.
Iedere keer als er een deal wordt gesloten dan kan het script zelf de bot aanpassen om de BO/SO op te hogen aan de hand van de winst.
Het enige nadeel van nu is dat hij alleen goed werkt met een VS van 1, maar verder is dit gewoon slapend compounden en rijk worden _/-\o_

Voor 3Commas/Bot/Crypto zaken, wees welkom op de Discord server Bot Trading NL Group.

• celshof
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12:26
Remy!!!! schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:52:
Al een tijdje niet meer gepost, maar ben de laatste tijden wat actiever op Discord.
Iedere keer als er een deal wordt gesloten dan kan het script zelf de bot aanpassen om de BO/SO op te hogen aan de hand van de winst.
Het enige nadeel van nu is dat hij alleen goed werkt met een VS van 1, maar verder is dit gewoon slapend compounden en rijk worden _/-\o_
Dat ziet er leuk uit!

• crypto-mdk
  • Registratie: november 2021
  • Laatst online: 12:44
crypto-mdk schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:18:
Hier van -2% tot - 22%. De grootste verliezer staat 12% in de min, maar dat is wel 430 dollar (DCA 8x).... Vanwege de vele winstjes de afgelopen weken is de totale schade wel beperkt tot zo'n 1%

Dus het komt wel goed, maar het gaat weer wat tijd duren voor de bot weer zijn werk kan doen. Daarvoor moeten toch wel een deal of 3 positief afgesloten worden.
Het komt goed ging toch best rap. Die DCA 8x met 430 dollar verlies is nog even doorgedaald naar 500 dollar verlies, maar gisteren van 17.00 tot 23.00 heeft de betreffende coin een ontzettende piek gehad en is de deal afgesloten met 28 dollar winst. Waarmee mijn handmatige DCA capaciteit volledig is vrijgekomen. Nu kan ik de overige coins één voor één af gaan handelen.

Bots is dus vooral een kwestie van genoeg (handmatige) DCA-capaciteit en geduld.

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@crypto-mdk Hier nog steeds geen verschil :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• celshof
Even wat resultaat. Ik heb de compound bot aangezet en elk uur wordt er netjes gecontroleerd wat mijn winst is geweest en of er iets opgehoogd moet worden. In 2 dagen ben ik van €10 naar €10,20 gestegen met BO/SO

• Remy!!!!
celshof schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:27:
[...]
Even wat resultaat. Ik heb de compound bot aangezet en elk uur wordt er netjes gecontroleerd wat mijn winst is geweest en of er iets opgehoogd moet worden. In 2 dagen ben ik van €10 naar €10,20 gestegen met BO/SO
Goed om te horen! Op dit moment werkt het script nog niet goed met een VS hoger dan 1, maar de oplossing ligt al klaar. Ik vermoed dat vanavond/morgen een nieuwe versie uitkomt.

Voor 3Commas/Bot/Crypto zaken, wees welkom op de Discord server Bot Trading NL Group.

• celshof
Remy!!!! schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:28:
[...]

Goed om te horen! Op dit moment werkt het script nog niet goed met een VS hoger dan 1, maar de oplossing ligt al klaar. Ik vermoed dat vanavond/morgen een nieuwe versie uitkomt.
Welke combinaties heb jij allemaal in je zwarte lijst staan? En wat is je minimaal trading volume?

[Voor 5% gewijzigd door celshof op 15-11-2021 21:23]

• Remy!!!!
celshof schreef op maandag 15 november 2021 @ 21:14:
[...]
Welke combinaties heb jij allemaal in je zwarte lijst staan? En wat is je minimaal trading volume?
Ik heb vooral pairs met 'echte' munteenheden op m'n blacklist zoals AUD, EUR, GBP e.d.
Minimale trading volume heb ik vaak tussen de 750 en 1000 staan.

• anandus
  • Niet online
Pfff, tegen een daling als vandaag valt moeilijk tegenop te botten. Dat gaat geen winstdagje worden, vermoed ik. Sta al 1,8% in de min.
Edit: 2,5% in de min :(
Edit: En weer 1,5% Het is spannend vandaag :P

[Voor 20% gewijzigd door anandus op 16-11-2021 11:47]

• celshof
Remy!!!! schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:52:
[...]

Ik heb vooral pairs met 'echte' munteenheden op m'n blacklist zoals AUD, EUR, GBP e.d.
Minimale trading volume heb ik vaak tussen de 750 en 1000 staan.
Lijkt heel erg op mijn settings. Ik heb als extra geblokkeerd zaken als USDT. Trading volume iets lager op 500.
Met de flinke dalingen vandaag helaas nog niet heel veel extra data om te bekijken...

• crypto-mdk
Mijn handmatige DCA is trouwens als volgt.

Ik heb 15 deals lopen voor in totaal de helft van mijn funds, dus 1/30 wordt per deal gebruikt en in totaal 15/30. De overige helft is beschikbaar voor handmatige DCA. De 15 deals zijn niet random gekozen, door het op deze manier te doen kan ik in totaal 4x mijn inleg verdubbelen, namelijk 1/30 + 2/30 + 4/30 + 8/30 = 15/30 = 1/2. Daarmee kan ik dus 4x het procentuele verlies halveren.

Waarom handmatige DCA en geen automatische DCA? Omdat ik dan veel te veel funds moet reserveren voor DCA. Nu kan ik mij gewoon richten op de coin die het makkelijkst is om te DCA-en, namelijk op basis van het koersverloop.

• anandus
  • Niet online
anandus schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:54:
Pfff, tegen een daling als vandaag valt moeilijk tegenop te botten. Dat gaat geen winstdagje worden, vermoed ik. Sta al 1,8% in de min.
Edit: 2,5% in de min :(
Edit: En weer 1,5% Het is spannend vandaag :P
En weer op winst.
Nog niet veel, 0.16%, maar de klap van de drop is verwerkt (diverse stoplosses) en nu zal het weer de goede kant op gaan :)
Toch bijna 5% verschil met de koers van BTC.

Ik heb een beetje gewerkt aan mijn bots om klappen op te vangen (vooral na de flashcrash van een tijdje terug) en dat lijkt redelijk te werken, je ziet het aan de dipjes deze maand, die zijn minder heftig dan hoe ver BTC omlaag gaat (4 november, 8 november, vandaag).

Het nadeel is dat het een-en-ander nogal conservatief ingesteld is, dus zoals je ziet zijn de winsten ook enigzins behoudend.

Maar persoonlijk pak ik liever wat minder winst met wat meer robuustheid dan flinke winsten met het risico ook snel weer een stap omlaag te gaan.

Ik heb meer robuustheid toegevoegd door protections toe te voegen en te finetunen (maxdrawdown en stoplossguard), door dynamisch blacklists bij te gaan houden (worden dagelijks opnieuw gemaakt door een script), maar vooral door mijn 'bot portfolio' zeer gevarieerd te maken, met diverse stijlen van bots en ook door het wat conservatiever te maken (ik heb nu geen NASOS- of Elliot-stijl bots meer, die zijn triggerhappy, kunnen bakken met geld binnenhalen, maar evensnel weer kwijtraken).
Ook heb ik mijn bots gefinetuned en soms gehyperopt om de trade duration zo kort mogelijk te maken, zodat ik zo min mogelijk met bags komt te zitten.

[Voor 62% gewijzigd door anandus op 16-11-2021 17:00]

• douwe.nl
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 16:35
Gaaf, daar ga ik binnenkort even in duiken.. heb nog wat accounts nodig en ken Python enkel van naam :P

Mn bots doen het prima nog overigens. Grid is net wel uit de onderkant gelopen (staat op 60Kbtc) maar heeft wel netjes de dip gekocht, als hij nou niet verder zakt vind ik het best anders misschien beetje aanpassen... DCA staan aardig in de min nu al 2 dagen maar tot nu toe geen paniek. Al met al een 20% winst over 3 maanden ongeveer.

• perejoseph
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 00:13
Ondertussen is het compound script verder uitgewerkt.
Er waren(/zijn) nog enkele kinderziektes, maar nu is het zo dat hij wel degelijk een correcte berekening maakt.

De overige scripts zijn ook de moeite waard.
En in de verre toekomst komt er misschien een script voor grid bots :)

• anandus
  • Niet online
Voor mensen die freqtrade gebruiken en gedoe hebben met de API van Kucoin (die nog steeds niet gefixt is, ook al beloofde Kucoin in augustus het "in een paar weken" te maken), met deze proxy heb je geen last meer van de 429 errors, etc:
https://github.com/mikekonan/freqtrade-proxy

En nu ik toch met proxies bezig ben, voor Binance is er deze proxy:
https://github.com/nightshift2k/binance-proxy
Zodat je geen last meer hebt van de DDOS-protection en je op één IP (zonder rate limit!) eindeloos aantal instances van freqtrade kan draaien.

[Voor 6% gewijzigd door anandus op 18-11-2021 10:17]

• crypto-mdk
edit: export al gevonden :X

[Voor 90% gewijzigd door crypto-mdk op 18-11-2021 13:35]

• anandus
  • Niet online
Botjes zijn hard aan het werk. Worden wel aardig wat trades gemaakt. Soms met winst, soms met verlies.

Maar als je naar de grafiek kijkt had ik net zo goed alles gewoon op de 14e uit kunnen zetten en dan had ik nog steeds ongeveer hetzelfde bedrag _o- 8)7 (geloof dat ik sinds de 14e $4 winst heb gemaakt :P )

Het goede nieuws is wel dat het (nog) niet meegetrokken wordt met de BTC-daling.

• enira
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 12:50
perejoseph schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:37:
En in de verre toekomst komt er misschien een script voor grid bots :)
Ik vraag me af hoe ik dit dan voor me moet zien. Ik heb zelf alleen gridbots draaien, en geen DCA bots. Wanneer het betreffende pair omhoog gaat is het natuurlijk relatief makkelijk aanpassen, maar hoe doe je dit als je pair in waarde daalt? Iets kan niet alleen maar in waarde blijven stijgen namelijk.

Wanneer je namelijk dan de lower en upper limit zou bijstellen/verkleinen/vergroten (just pick 1 :P), dan ga je dus die coins/pair met verlies dumpen, om opnieuw op de huidige markt in te spelen?

Ik heb dit sowieso nooit gesnapt, iemand die me dit kan uitleggen? Bij mijn gridbots staat dat ik nu een X bedrag winst heb, en heb daadwerkelijk wel 80% van die winsten uitgecashed. Maar die andere 20% is "verdampt" aan het naar beneden bijstellen van de grid? Ik wil het snappen, maar kan er heel weinig over vinden hoe dat exact zit..

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

• crypto-mdk
anandus schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:45:
Botjes zijn hard aan het werk. Worden wel aardig wat trades gemaakt. Soms met winst, soms met verlies.

Maar als je naar de grafiek kijkt had ik net zo goed alles gewoon op de 14e uit kunnen zetten en dan had ik nog steeds ongeveer hetzelfde bedrag _o- 8)7 (geloof dat ik sinds de 14e $4 winst heb gemaakt :P )

[Afbeelding]

Het goede nieuws is wel dat het (nog) niet meegetrokken wordt met de BTC-daling.
Ik kijk zelf alleen maar naar de BTC-daling of stijging en niet naar USD. Ondanks dat ik 12 van de 15 deals met groot verlies heb staan, staat de bot zelf op zo'n 9% winst in deze maand. De overige 3 deals sluiten steeds heel snel en daar wordt langzaam de winst gemaakt, maar die zie je vaak nog niet terug. Pas als een paar van die verliesgevende deals gaan stijgen dan zie je de btc-waarde omhoog schieten. Mijn ervaring is dat elke munt vroeg of laat weer opgepompt wordt.

Met voldoende DCA-capaciteit komt het altijd goed.

• anandus
  • Niet online
crypto-mdk schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:39:
[...]

Ik kijk zelf alleen maar naar de BTC-daling of stijging en niet naar USD.
Ja, ik heb mijn basis in stablecoin, vandaar. Ik geloof niet in crypto of bitcoin, dus heb het liever niet in mijn portfolio (ik heb graag ook korte deals, binnen een of een paar uur weer terug in stable).
En zolang ik meer verdien dan HODL maakt dat ook niet uit.

Daarnaast weet ik anders ook niet hoeveel ik me elke maand moet uitbetalen :P (Het is bij mij ook een aanvulling op mijn inkomen)

En je hebt gelijk, met genoeg DCA en een pompje kom je er altijd weer uit :)

[Voor 6% gewijzigd door anandus op 19-11-2021 10:45]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

DCA 6 is hier in 2 gevallen echter niet voldoende :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• anandus
  • Niet online
Raven schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:48:
DCA 6 is hier in 2 gevallen echter niet voldoende :/
Plus een pump, hè? :P

• crypto-mdk
Ja, maar elk munt komt vroeg of laat aan de beurt.

• _MB_
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 09:29
Zijn er hier meer die de standaard Trading View signals gebruiken om een uptrend mee te pakken?
Ik ben nu op m'n paper account aan het testen. Ik had gister Trading View 5min, 15min en 1uur als start conditie gebruikt. Vandaag alleen de 5min en 15min. Beide werkt opzicht best goed.

Hebben jullie nog andere of betere signal settings om in een goede uptrend in te kopen?

Canon Digital Ixus V2

• anandus
  • Niet online
anandus schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:45:

[Afbeelding]

Er is weer wat groei de laatste dagen :)
Ik heb ook nog een beetje lopen finetunen. Wat dat betreft geeft een dippige tijd goede data wat wel en niet werkt :) Ik heb er denk ik meer aan dan in een tijd dat alles goed gaat.

• douwe.nl
Mijn bots staan ook weer in de plus. DCA loopt met 3 deals tegelijk steeds, een staat er nog in de min maar de andere 2 pruttelen lekker verder. Grid bot heb ik niet aangepast, btc kruipt weer naar de 60k waar de ondergrens ligt bij mij dus wacht het rustig af.

De compound bot van GitHub in een vriend van me mee bezig, volgende week even zitten en bespreken.

We hebben een 5 jaar stoppen met werken plan/ doel. Ambitieus maar je moet ergens een stip aan de horizon zette toch :)

• perejoseph
douwe.nl schreef op zondag 21 november 2021 @ 21:19:
Mijn bots staan ook weer in de plus. DCA loopt met 3 deals tegelijk steeds, een staat er nog in de min maar de andere 2 pruttelen lekker verder. Grid bot heb ik niet aangepast, btc kruipt weer naar de 60k waar de ondergrens ligt bij mij dus wacht het rustig af.

De compound bot van GitHub in een vriend van me mee bezig, volgende week even zitten en bespreken.

We hebben een 5 jaar stoppen met werken plan/ doel. Ambitieus maar je moet ergens een stip aan de horizon zette toch :)
Het staat je vrij om in de Discord hierover te discussiëren ;)

• douwe.nl
perejoseph schreef op zondag 21 november 2021 @ 23:15:
[...]

Het staat je vrij om in de Discord hierover te discussiëren ;)
Zal ik naar kijken, sowieso goed om met eens gezinden te sparren. Met een 3 maanden oude baby heb ik op het moment weinig tijd helaas. Een collega kan al stoppen, we gaan binnenkort een kop koffie drinken, hij wil prima uitleggen wat hij doet en waarom hij welke keuzes maakt.

• m-vw
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 12:57

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Mijn grid bots schrapen kleine beetjes binnen, maar mijn DCA bots staan geparkeerd. Variërend van -1,5% tot -27%.

Garmin FR245M + HRM-RUN

• Potame
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 27-11 19:16
m-vw schreef op woensdag 24 november 2021 @ 07:26:
Mijn grid bots schrapen kleine beetjes binnen, maar mijn DCA bots staan geparkeerd. Variërend van -1,5% tot -27%.
Ik ben net sinds gisteren begonnen met 3commas en ik dacht al dat ik er totaal niks van bakte... ben dus niet de enige :D
Ben wel benieuwd naar hoe de ervaren mensen hun bots nu hebben staan

Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram

• marcello14
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 15:03
Potame schreef op woensdag 24 november 2021 @ 19:27:
[...]

Ik ben net sinds gisteren begonnen met 3commas en ik dacht al dat ik er totaal niks van bakte... ben dus niet de enige :D
No worries.
Geef jezelf een jaar, stop er niet gelijk te veel in en leer en probeer. Denk dat de meeste mensen hier het zo geleerd hebben.
Ik kan je sowieso adviseren om deze Discord te joinen.
Hier vind je ook meerdere bot setups terug voor 3commas, waaronder die van @Remy!!!!

[Voor 6% gewijzigd door marcello14 op 25-11-2021 11:26]

• anandus
  • Niet online
marcello14 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:25:
[...]

No worries.
Geef jezelf een jaar, stop er niet gelijk te veel in en leer en probeer.Denk dat de meeste mensen hier het zo geleerd hebben.
Ik kan je sowieso adviseren om deze Discord te joinen. Hier vind je ook meerdere bot setups terug voor 3commas, waaronder die van @Remy!!!!
Linkje naar de Discord?

• marcello14
Zag het net. Is aangepast in de originele post.

• Remy!!!!
Zie m'n signature ;)

• celshof
[...]

No worries.
Geef jezelf een jaar, stop er niet gelijk te veel in en leer en probeer. Denk dat de meeste mensen hier het zo geleerd hebben.
Hier vind je ook meerdere bot setups terug voor 3commas, waaronder die van @Remy!!!!
Kan het kloppen dat een admin/mod eerst iets moet doen (na verificatie) voordat je de kanalen ziet?

Over de 3commas galaxy bot: die loopt nu goed bij mij en heeft sinds gisteren al 120 succesvolle deals weten te sluiten, met een totale winst van €36.

edit: settings zijn uiteraard niet van de bot. Maar wel de 15 paren die elk uur worden gechecked.

[Voor 6% gewijzigd door celshof op 25-11-2021 14:42]

• Remy!!!!
celshof schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:42:
[...]
Kan het kloppen dat een admin/mod eerst iets moet doen (na verificatie) voordat je de kanalen ziet?

Over de 3commas galaxy bot: die loopt nu goed bij mij en heeft sinds gisteren al 120 succesvolle deals weten te sluiten, met een totale winst van €36.

edit: settings zijn uiteraard niet van de bot. Maar wel de 15 paren die elk uur worden gechecked.
In het Server-Language kanaal moet je even reageren met een NL vlaggetje.

• celshof
Remy!!!! schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:47:
[...]

In het Server-Language kanaal moet je even reageren met een NL vlaggetje.
Doh!

edit: algemene vraag: gebruiken mensen stop loss, of is het HODL tot de markt weer herstelt?

[Voor 19% gewijzigd door celshof op 25-11-2021 15:03]

• anandus
  • Niet online
celshof schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:55:
[...]
Doh!

edit: algemene vraag: gebruiken mensen stop loss, of is het HODL tot de markt weer herstelt?
Hangt er een beetje vanaf. Bijv of je DCA doet of niet.

Op de meeste botjes die ik heb, heb ik een stoploss (meestal 15% of 20%), maar die doen geen DCA.
En het ene botje dat ik heb dat DCA doet heeft geen stoploss.

[Voor 22% gewijzigd door anandus op 25-11-2021 16:34]

• Blender_01
  • Registratie: april 2021
  • Laatst online: 05:10
Potame schreef op woensdag 24 november 2021 @ 19:27:
[...]

Voor DCA bot:
Wees niet too greedy en zorg dat je voldoende funds overhoudt om meerdere SO's te kunnen plaatsen zodat je grote dips kunt opvangen.
Als je dan ook nog geduld hebt, komt het allemaal weer goed.

Zelf heb ik op mijn DCA bot maar 3 automatische SO's ingesteld met ong. 4% per stap
Zakt het allemaal nog veel harder, laat ik de koers eerst uittrillen om dan handmatig extra SO's te plaatsen.

• Potame
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 27-11 19:16
[...]

No worries.
Ik heb echt nog nooit wat met Discord gedaan, en ik kom er dus ook niet in. Zal vast iets niet goed doen :D

Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram

• Remy!!!!
Potame schreef op donderdag 25 november 2021 @ 20:24:
[...]

Ik heb echt nog nooit wat met Discord gedaan, en ik kom er dus ook niet in. Zal vast iets niet goed doen :D
Stuur anders maar even een privé bericht via Discord.

• anandus
  • Niet online
Ik dacht gisteren: Misschien toch maar weer een 3commas DCA-botje starten, voor het idee. Even kijken hoe dat gaat...

Nou, zo dus :+

Het is ook wel wennen, hoor, zo zonder stoploss :P

Is het ook niet echt de beste dag, dat besef ik ook wel ;)

[Voor 7% gewijzigd door anandus op 26-11-2021 10:17]

• marcello14
anandus schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:11:
Ik dacht gisteren: Misschien toch maar weer een 3commas DCA-botje starten, voor het idee. Even kijken hoe dat gaat...

Nou, zo dus :+
[Afbeelding]

Het is ook wel wennen, hoor, zo zonder stoploss :P

Is het ook niet echt de beste dag, dat besef ik ook wel ;)
Same here.

had nog een botje op REQ aangezet, ging heel goed......tot het fout ging :'(

EDIT:

Mn laatste REQ deal is net gesloten :)

[Voor 3% gewijzigd door marcello14 op 26-11-2021 11:36]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Vraagje aan de 3commas gebruikers, kunnen jullie bij de bot presets filteren op exchange? Ik kan hier alleen Binance selecteren om een of andere reden :S

Ze hebben daar trouwens een black friday aanbieding :)

Oscar Wilde

• Remy!!!!
Raven schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:28:
Vraagje aan de 3commas gebruikers, kunnen jullie bij de bot presets filteren op exchange? Ik kan hier alleen Binance selecteren om een of andere reden :S

Ze hebben daar trouwens een black friday aanbieding :)
De filter werkt aan de hand van je eigen gekoppelde exchanges. Volgens mij was dit in het verleden niet zo.

[Voor 3% gewijzigd door Remy!!!! op 26-11-2021 19:46]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Remy!!!! schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:45:
[...]

De filter werkt aan de hand van je eigen gekoppelde exchanges. Volgens mij was dit in het verleden niet zo.
[Afbeelding]
Ik heb Kraken (naast Binance) gekoppeld, maar die kan ik daar niet kiezen :S , ook niet na uurtje gewacht te hebben (misschien vertraging tot ie verschijnt?).

edit: Bij aanmaken nieuwe bot zelfde, kan alleen Binance kiezen.

edit2: @Remy!!!! Kraken wordt blijkbaar niet ondersteund i.c.m. DCA bots...

[Voor 11% gewijzigd door Raven op 26-11-2021 20:03]

Oscar Wilde

• douwe.nl
@Raven Kraken wordt inderdaad niet ondersteund, helaas.

Mijn Bots stonden een paar dagen uit, API was verlopen en dat had ik niet gezien. kwam goed uit gelukkig :P

Ik heb nu mijn deal start conditie op RSI-7 3 min, 70 staan. ik zie vaak dat een nieuwe deal direct de min in gaat, vaker wel dan niet zeg maar. hoe hebben jullie de start condities staan?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

douwe.nl schreef op zondag 28 november 2021 @ 12:08:
@Raven Kraken wordt inderdaad niet ondersteund, helaas.
Heb het feedback formulier ingevuld, eens kijken of ze daar wat mee doen. Wel jammer dat ik nu 3 dagen moet wachten tot Kraken de funds die ik daar heb staan vrijgeeft om die over te zetten naar Binance, is blijkbaar normaal na de allereerste overboeking.
Mijn Bots stonden een paar dagen uit, API was verlopen en dat had ik niet gezien. kwam goed uit gelukkig :P
Kreeg je geen melding in Telegram? Dat kreeg ik hier namelijk wel:
BNB Multi Long Bot (BNB_HARD): deal_970294946: Cancelling sell order. Price: 0.002037 BNB. Size: 0.0 BNB (26.0 HARD). Error occured during request: API keys are no longer valid or incorrect.
Daarna https://help.3commas.io/e...3-binance-api-keys-update gevolgd om 'm weer actief te maken.
Ik heb nu mijn deal start conditie op RSI-7 3 min, 70 staan. ik zie vaak dat een nieuwe deal direct de min in gaat, vaker wel dan niet zeg maar. hoe hebben jullie de start condities staan?
"Deal start condition: Trading View, Cumulative, Buy", had tijd terug een bestaande preset overgenomen, buiten af en toe alles in de min (zoals nu :/ ) werkt die bot best goed.

Oscar Wilde

• anandus
  • Niet online
Ik ben weer gestopt met mijn DCA-bot. Het is toch niets voor mij :P

• douwe.nl
Ik heb de RSI op 4 uur gezet op 70. lijkt wat minder de min in te duiken nu. Wat ook wel fijn is dat de grid bot op BTC weer wat doet nu hij boven de onderste lijn gestegen is :P

• enira
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 12:50
enira schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:32:
[...]

Ik vraag me af hoe ik dit dan voor me moet zien. Ik heb zelf alleen gridbots draaien, en geen DCA bots. Wanneer het betreffende pair omhoog gaat is het natuurlijk relatief makkelijk aanpassen, maar hoe doe je dit als je pair in waarde daalt? Iets kan niet alleen maar in waarde blijven stijgen namelijk.

Wanneer je namelijk dan de lower en upper limit zou bijstellen/verkleinen/vergroten (just pick 1 :P), dan ga je dus die coins/pair met verlies dumpen, om opnieuw op de huidige markt in te spelen?

Ik heb dit sowieso nooit gesnapt, iemand die me dit kan uitleggen? Bij mijn gridbots staat dat ik nu een X bedrag winst heb, en heb daadwerkelijk wel 80% van die winsten uitgecashed. Maar die andere 20% is "verdampt" aan het naar beneden bijstellen van de grid? Ik wil het snappen, maar kan er heel weinig over vinden hoe dat exact zit..
Klein schopje.. Iemand die me dit kan uitleggen, of zelfs @perejoseph ?

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

• perejoseph
enira schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:35:
[...]

Klein schopje.. Iemand die me dit kan uitleggen, of zelfs @perejoseph ?
Zelf ken ik niets van gridbots :p.
Ondertussen zijn we ook al enkele iteraties verder met de software.

Je kan altijd informeren in de discord
@Remy!!!! en ik (toonvd) zijn daar vrij actief. Er zijn nog andere tweakers ook aanwezig.

• crypto-mdk
douwe.nl schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:35:
Ik heb de RSI op 4 uur gezet op 70. lijkt wat minder de min in te duiken nu. Wat ook wel fijn is dat de grid bot op BTC weer wat doet nu hij boven de onderste lijn gestegen is :P
Met RSI < 70 koop je alles wat los en vast zit. RSI onder de 40 zou mij geschikter lijken om een laag koopmoment te zoeken.

• anandus
  • Niet online
Einde van de maand, dus tijd om de balans op te maken. Het was een uitdagend maandje, maar wel met veel nuttige informatie. Ik heb meer aan negatieve maanden dan aan positieve maanden om te zien wat wel en niet goed werkt, en welke elementen ik moet finetunen.

Met iets minder dan 30% winst wel een van de mindere maanden van de afgelopen tijd.

Gebruikte strategieën deze maand: NFIv7, NFI7.7.2, NFIX, Combined_NFIv7_SMA, MultiMA_TSL, NostalgiaForInfinityV5MultiOffsetAndHO, NFIX_BB_RPB en BB_RPB_TSL
Ik draai op Binance, Kucoin en Huobi, quote is BUSD of USDT. BUSD is limit buy, de rest is allemaal market.

Aardig wat botjes. Sommige zijn greedy, anderen conservatief.
Diverse protections, redelijke hoge max trades en een uitgebreide blacklist (wordt elke nacht dynamisch opnieuw berekend via backtests).

Mijn insteek is dat minder verlies belangrijker is dan meer winst.
Het is geen DCA, maar met stoplosses, dus je maakt geheid verlies op trades (denk gemiddeld 70% winstgevend, 30% verliesgevend?)

Ik zie regelmatig mensen dingen posten (op de freqtrade-discord) met 50%+ of 100%+ winst in een paar weken, maar ik durf dat niet aan :P Ben te bang dat bij een flinke dip of een crash ik teveel geld kwijt zou raken. Ik ben wel tevreden zo.

• douwe.nl
Ik heb me gisteren aangemeld op discord.

Zou graag eens sparren hoe ik relatief safe een bot kan instellen, welke mechanismen men gebruikt en waar ze bots op draaien (3commas/ zelf geprogrammeerd enz) aangezien ik volledig noob ben maar wel de enorme potentie zie wil ik er werk van maken om structureel compound te gaan draaien voor 5 jaar met als doel te stoppen met werken.

Ik zie enorme percentages (30% vind ik al enorm) waarbij ik direct denk hoe kan zoiets structureel en vooral safe zijn. met 8-10 ben ik al heel blij namelijk maar als meer kan is dat uiteraard zeer welkom :P

@anandus programmeer jij zelf of gebruik je de beschikbare bots op de verschillende exchanges?
crypto-mdk schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:48:
[...]

Met RSI < 70 koop je alles wat los en vast zit. RSI onder de 40 zou mij geschikter lijken om een laag koopmoment te zoeken.
Ik heb op 3commas een bot met 3 pairs draaien, heb 70 gekozen omdat de pieken daar grotendeels boven vallen maar eigenlijk moet ik dat met elke kooi afzonderlijk bepalen denk ik?

Ik heb een gratis account dus kan maar een DCA bot draaien, als ik een bot per pair kan aanzetten kan ik wel specifieke RSI bepalen.

[Voor 36% gewijzigd door douwe.nl op 30-11-2021 10:33]

• anandus
  • Niet online
douwe.nl schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:31:
@anandus programmeer jij zelf of gebruik je de beschikbare bots op de verschillende exchanges?
Ik gebruik Freqtrade. Soms maak ik aanpassingen op het programma (bijv voor de brakke Kucoin-API), of laatst een aanpassing zodat het met 3commas werkt. Of dat de info op Telegram een beetje anders is.

Qua strategieën gebruik ik vooral al bestaande strategieën. Soms pas ik ze aan of hyperopt ik ze. Vooral bij wat oudere strategieën die niet meer geüpdatet worden. NostalgiaForInfinityV5MultiOffsetAndHO is bijvoorbeeld bij mij al heel erg anders geworden dan het origineel (nouja, ik ging al uit van een aangepaste versie en die heb ik nog verder aangepast).

Maar bijv NFIX, BB_RPB_TSL of MultiMA_TSL worden nog zeer regelmatig bijgewerkt. Daar blijf ik vaak vanaf (nouja, MultiMA hyperopt ik wel).

Ik probeer ook veel uit, dus doe heel veel backtests, heb aardig wat botjes in dry mode draaien, etc.
Sommige strategieën zijn beter op de ene exchange dan de andere, etc. Dus dat is ook iets om rekening mee te houden.

Maar data is king ;) Hoe meer je weet hoe beter je het kan aanpassen. Daarom vind ik een maand zoals deze fantastisch.
douwe.nl schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:31:
Ik zie enorme percentages (30% vind ik al enorm) waarbij ik direct denk hoe kan zoiets structureel en vooral safe zijn. met 8-10 ben ik al heel blij namelijk maar als meer kan is dat uiteraard zeer welkom :P
Ik wil even benadrukken dat met zoiets als Freqtrade je geen DCA gebruikt, dus geen reserves achter de hand houdt en in principe dus al* je geld inzet voor de trades.

Je moet dus goed weten of je strategie winstgevend is, etc.
Anders kan je geld kwijtraken door stoplosses, etc. (nouja, je kan stoplosses uitzetten, maar omdat je geen DCA doet is dat niet verstandig, dan kan je eeuwig met bags komen te zitten).

Met een strategie (zelfgemaakt of van internet geplukt of wat dan ook) moet je eerst goed backtesten met de coin en exchange naar keuze. Dan een tijdje dryrunnen (bijv een maand ofzo, hangt ook van de markt af of het een beetje representatief is) en als je het dan zeker weet, dan ga je live.

Als je weet wat je doet kan het lucratief zijn en relatief safe. Ik heb voor mezelf wel een fijne balans gevonden. Maar zoals met zoveel dingen: Hoe hoger de winsten, hoe hoger het risico.
Zeker in het begin, toen ik wat zat aan te kloten :P , toen heb ik aardig wat geld verloren. 20% van mijn geld verloren in een week tijd in een stijgende markt, bijv :+

* Nouja, je kan instellen hoeveel, bijv x% van je funds, of $y, het is niet dat het automatisch je hele funds op je exchange leegrooft als je dat niet wil :P Maar ik gebruik 99% van mijn funds, bijv.

[Voor 42% gewijzigd door anandus op 30-11-2021 11:16]

• douwe.nl
@anandus thx voor je uitleg! ik ben me bewust van de risico's :P

• crypto-mdk
Hier +18% in de afgelopen twee maanden, vooral de laatste dagen doet de bot het echt heel goed. Mijn oudste deal is 3 weken oud, maar dat is DOT dus dat komt vanzelf wel een keer goed.

• L7LYNX
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 15:49
Hallo allemaal

Ik volg dit topic nu al enkele maanden en heb zelf ook enkele weken DCA bots op 3comma's uitgeprobeerd maar na de zoveelste keer dat al mijn deals ver in het rood stonden ben ik er maar mee gestopt om mij verder te verdiepen in grid bots.

Nu heb ik al sinds eind augustus een gridbot lopen op ETHUSD/ETH op Bybit dit het best goed doet. Lijkt op het eerste zicht misschien een vreemde keuze maar heeft toch (voor mij) enkele grote voordelen :
- Leverage
- ETH als base currency
- Geen fees (zelfs een rebate van 0.0025% voor elke order)

Bybit heeft spijitg genoeg geen export van mijn transactiedata, maar hier is wel een grafiekje van bybit zelf :

Wat meer info:
- Meestal gebruik ik 2 bots : 1 bot met een brede grid tussen 3800 en 5000$ met een width van 1.2% en 1 met een kleinere grid with van +/- 0.35% die ik bijstel wanneer ETH uit de grid loopt. (dezet zet ik uit wanneer ik de prijs van ETH een tijdje niet volg). Beide hebben 25 gridlijntjes vanwege max 50 orders tegelijk op bybit.
- Bot is gestart met 1500 euro wat +/- 0.5 ETH was op 31/08

• douwe.nl
crypto-mdk schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:12:
Hier +18% in de afgelopen twee maanden, vooral de laatste dagen doet de bot het echt heel goed. Mijn oudste deal is 3 weken oud, maar dat is DOT dus dat komt vanzelf wel een keer goed.
Draai jij op 3commas?

Mijn exacte percentage is lastig te zien op t moment want heb een grid en dca lopen die uit de zelfde pool putten.

Heb m'n RSI op 60 gezet, ga dit steeds monitoren om te zien wat de gemiddelde looptijd is

• crypto-mdk
In 3commas zit een start condition preset 'CCI-40 crosses -200' en dit is mijns inziens een heel goed criterium, maar als de -200 gekruist (dus dalend, zeg van -150 naar -210) wordt is vaak het dal nog (lang) niet bereikt. Na analyse van mijn deals viel op dat het dal bereikt is en de stijging ingezet wordt als de -200 voor de tweede keer wordt gekruist (dus stijgend van zeg -250 richting -190). Ik zoek dus een bot die dit op actief gaat als de 0--200 is gekruist en dat koopt als de -200 (of een iets hogere waarde) voor de tweede keer wordt gekruist.

Heeft iemand zoiets? Helaas kan ik zelf analyseren, maar niet programmeren.

[Voor 10% gewijzigd door crypto-mdk op 01-12-2021 12:22]

Pagina: 1 ... 25 26 27 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee