Vanuit mijn kant ook weer eens een update. Ja ja, het is alweer even geleden en ik denk er wel vaker aan, maar het komt er niet van. En ook nu weer, met een vakantie voor de deur en nog genoeg te regelen is vandaag de maandafsluiting dan het geschikte moment.
De overview. De trading op 3Commas loopt aardig door, al was ik de afgelopen weken wel even zoekende hoe ik het nu precies verder op wil zetten. Mijn Excel om een en ander bij te houden is geexplodeerd en ik ben dan ook tot de conclusie gekomen dat het teveel is; teveel detail om consequent bij te houden.
Van daaruit heb ik voor mezelf gezegd dat ik de HODL zaken vast wil leggen, maar de coins voor trading (die ook nog eens snel kunnen fluctueren) minder of niet. Dat geeft al wel wat meer rust.
Verder, net zoals @
Ben.Hahlen al zegt, is Pionex in beeld gekomen. Het is weer even wennen, maar mijn 2e set aan funds is onderweg daar naar toe. Wil ik alle grids gaan draaien daar? Nee, dat niet. Al is het maar om de eenvoudige reden dat mijn BNB voorraad nu op pijl blijft dmv een SPARTA/BNB grid op 3C welke niet bij Pionex als pair aanwezig is. Ik zal wel, op termijn, het grootste deel van mijn grids naar Pionex verplaatsen denk ik, wat het overzicht over mijn pf dan ook weer ten goede zal komen.
Op Coinbase heb ik enkel BTC staan, wat uitermate geschikt is voor compounding van de winst. Twee weken geleden neergezet, inmiddels 5% 'winst' door de waardestijging van BTC en 5% winst vanuit de bots. Dit heb ik eerder vanavond weer opnieuw over de bakker setup verdeeld.
Op Binance staat de rest en daar heb ik een begin van een overzicht voor compounding, maar door de veelheid aan bots is dit nog wat lastiger. Of eigenlijk, meer op de gok
Ik weet wel dat het oploopt, al is het alleen al dat ik op Binance inmiddels zo'n 500 euro in de 'Flexible Savings' heb zitten wat voorkomt uit bots die in de 'Base Currency' hun profit nemen (gratis winst, dus eigenlijk). Mijn BTC waarde van mijn pf is zelfs ook iets gestegen (0.147 naar 0.15) en dat is enkel voor de trading (exclusief Saving uit de vorige regel). Dus puur naar die getallen kijkende zie ik de toename, en voor de komende maand de uitdaging om dat iets beter (en minder time consuming) in mijn Excel te verwerken.
Dan even inhoudelijker het overzicht met wat grafieken. Ik heb wat gesneden in het aantal grids, enerzijds om funds vrij te maken voor de bots en anderzijds omdat sommige coins niet helemaal lekker meer liepen.
BTC; twee grids actief die op zich lekker lopen. Lopen vrijwel niet uit het grid de afgelopen twee weken en dat is prettig natuurlijk. Niet mega veel winst eruit, maar ach, het is een mooie basis.
BUSD; hier terug gegaan naar drie grids waar het er eerst een stuk of 6 waren. De range vergroot, wat minder deals maar ook een stuk minder onderhoud.
ETH; kan ik kort over zijn aangezien XVG dermate gezakt is en dus onder het grid uitkomt. Heb mijn grid wel wat omlaag geschoven, maar dat ding bleef zakken

Ik wacht en kijk even hoe het gaat lopen, mijn range is vrij groot dus zal echt wel weer terug erin komen.
USDT; loopt enkel TRU welke ik ook bij Pionex heb lopen. Beiden lopen opzich prima, op termijn zal ik ze wel samen gaan voegen. De wauw van de eerste dagen is er echter wel af
Overall de performance komt op zo'n 0.7% per dag uit. Ik neem dagelijks de stand vanuit de 3C app op waarbij ik eerlijk moet aangeven dat een deel van mijn pf niet actief gebruikt wordt. Deze bestaat uit coins die ik 'verzamel' voor een toekomstige stijging, maar waarvan niet alles naar de 'Flexible Savings' kan. Het telt dus mee in de pf, maar ik trade er niet mee. Naja, in het mooiste geval is mijn performance per dag dus iets hoger en alsnog is het hoger dan wat ik op de bank zou krijgen
:fill(white):strip_exif()/f/image/B04XUobfdeJXXj0lzIsExVgF.png?f=user_large)
De lijn van de bots lijkt iets stijgende en dat klopt, afgelopen week daar vooral mee bezig geweest terwijl de grids als basis verder blijven draaien.
Dat is het voor nu wel even. Op de paperaccount draait nog het een en ander, maar daar kom ik gewoonweg nu niet aan toe. Zal waarschijnlijk pas tegen de helft van september worden.