[bots] Cryptocurrency automatisch handelen

Pagina: 1 ... 24 ... 30 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-09 22:18
Petertje750 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:56:
[...]

Heb je gechecked of the de P2P optie kan gebruiken waarmee je kosten loos tussen Binance accounts kan oversturen. Mischien kan je daarmee zonder 0.6 limit van eene naar andere sturen en dan withdrawen?

https://www.binance.com/en/my/wallet/account/c2c
Je bedoelt waarschijnlijk 0.06btc ipv 0.6btc (anders was dit zo erg nog niet :-) )

Maar helaas:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/654236086838755340/870316864054648932/unknown.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-09 16:51
Dat is minder, en om je miljoen profit met 2000 euro per dag te versturen heb je 500 dagen nodig, zou vast beginnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
Petertje750 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 17:14:
Dat is minder, en om je miljoen profit met 2000 euro per dag te versturen heb je 500 dagen nodig, zou vast beginnen ;)
Daar ben ik idd mee bezig :( . Uiteindelijk toch bezweken en vandaag een verified account aangemaakt. 4 jaar kunnen volhouden maar toch moeten bezwijken onder de druk.

Het enige dat zeer irritant is: geen subaccounts op Binance. Dus iedere bot die je gebruikt trade nu via de hoofdaccount wat moeilijk op te volgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
argon007 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 21:08:
[...]

Daar ben ik idd mee bezig :( . Uiteindelijk toch bezweken en vandaag een verified account aangemaakt. 4 jaar kunnen volhouden maar toch moeten bezwijken onder de druk.

Het enige dat zeer irritant is: geen subaccounts op Binance. Dus iedere bot die je gebruikt trade nu via de hoofdaccount wat moeilijk op te volgen is.
Ik heb vijf bot-'groepen':
Een doet in BUSD, een in USDT, een in BNB, een in BTC en een in ETH
De coins bij elkaar geblacklist zodat ze niet in elkaars vaarwater komen.

Misschien wel wat overkill allemaal, hoor :P
Maar soms wel wat onoverzichtelijk, ja,zeker als er lopende deals zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 29-07-2021 21:44 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EpicTurbo
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-10-2023
** Spam -> Discord is niet toegestaan. **

[ Voor 113% gewijzigd door Taro op 30-07-2021 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44
PromWarMachine schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 20:23:
[...]
Nuttig om te weten! Het onbeperkt GRID botjes abo van $99/maand of $600/jaar vind ik wel erg duur. Hoewel 1%/dag natuurlijk een rendement is, waarbij je het er idd na een maand of 2 uit hebt, maar dat is wel een groot risico.

Jij hebt nu al meerdere GRID botjes lopen. Hoe doe je dat dan, als je dat abo nog niet hebt?

Dank overigens voor alle nuttige overzichten die je hier post! :>
Weet dat je nu vakantie hebt, dus reageer gerust later..
Dat abonnement heb ik wel. Heb vorige week voor nog een maand verlengd, waarna ik de keuze ga maken om of in 1 keer voor een jaar te verlengen, of het toch anders moet gaan doen.

Na het weekend zal ik weer een uitgebreid overzicht posten, heb ook wat nieuwe "inzichten" (als je het zo wilt noemen) over grids. Komt wel een beetje overeen met wat @Amargedon in deze post zegt.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshprince
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 04-09 16:34
Als ik op 3commas een bot heb met TP op 1% en deviation op 0.5%.
Wanneer word de prijs dan gesloten als ie van 1.1% terugvalt naar -5% ? Is dit dan 0.5% TP of 1% TP.

Sorry als dit al eens beantwoord geweest is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeph
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 22:07
freshprince schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:57:
Als ik op 3commas een bot heb met TP op 1% en deviation op 0.5%.
Wanneer word de prijs dan gesloten als ie van 1.1% terugvalt naar -5% ? Is dit dan 0.5% TP of 1% TP.

Sorry als dit al eens beantwoord geweest is.
Je hebt het over "Trailing Take Profit (TTP)". Lang verhaal kort het stelt je instaat om een hogere winst te pakken als de coin verder omhoog groeit dan wanneer je standaard 1% TP zou pakken. Dit doet de bot door niet op je gewenste TP meteen een order te zetten maar de markt te volgen.

De uitleg van 3c zelf heeft ook voorbeelden van wat je wel en niet moet doen: https://intercom.help/3co...ake-profit-catch-the-rise

Let wel bij hoge volatiliteit kan dit ook resulteren in een (klein) verlies omdat de bot de sell orders dus later plaatst. Als je in BUSD handelt krijg je met TTP ook niet de BNB discount. Probeer de TTP niet meer dan 1/4 of 1/5 van je totale TP te laten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
anandus schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 21:23:
De diverse freqtrade-strategieën, dry run, na ~1 dag:
StrategyTradesProfit
BigZ04_TSL284,0%
CombinedBinHClucAndMADV971,3%
NostalgiaForInfinityV721,0%
NostalgiaForInfinityNext2-0,2%
SMAOffsetProtectOptV1200,5%
NostalgiaForInfinityV5MultiOffsetAndHO315,9%
Combined_NFIv7_SMA*4-0,3%
* Deze is er pas later bijgekomen, dus heeft degoede markt van vannacht gemist

En net ook Elliot_V4 toegevoegd.
Edit: En nog andere scripts toegevoegd. Ik ga morgen even opnieuw beginnen in het kader van eerlijkheid.

Microfuturesbots bij FTX, inleg $10, dag ~5:
NaamProfit
Little MATIC-25,87%
Little DOGE31,52%
Little VET11,77%
Little ENJ-32,30
Little LEO15,40%
Ziet er goed uit! Waar heb je die scripts gescoord? Via Google of zoeken in het topic kan ik ze helaas niet vinden. Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
JPtjeeNL schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:29:
[...]

Ziet er goed uit! Waar heb je die scripts gescoord? Via Google of zoeken in het topic kan ik ze helaas niet vinden. Thanks!
Via de discord (oa in #strategy-collection). Het is een levendige community en er wordt echt *constant* aan de scripts geknutseld dat het een beetje onoverzichtelijk wordt. Iedereen forkt er ook maar op los lijkt wel :P

Ik ben wel gestopt met testen omdat binance vond dat ik ze aan het ddossen was :+ Het lijkt erop dat 4 á 5 concurrent bots wel een beetje de max is (het kan ook meer, maar dan moet je het aantal berichten per seconde verlagen wat natuurlijk de effectiviteit van de bots niet ten goede komt).

Een aantal op discord genoemde strategieën kan je hier vinden:
https://github.com/freqtr...ster/user_data/strategies
https://github.com/i1ya/freqtrade-strategies

Maar voor de latest en greatest (en untested :P ) moet je op de discord zijn :)

De populairste scripts van wat ik zo lees zijn NostalgiaForInfinity (in allerlei smaken), BigZ, CombinedBinHClucAndMADV9, SMAOffsetProtect en Elliot

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 30-07-2021 22:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cafun
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 19:31
PromWarMachine schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 20:23:
[...]

Nuttig om te weten! Het onbeperkt GRID botjes abo van $99/maand of $600/jaar vind ik wel erg duur. Hoewel 1%/dag natuurlijk een rendement is, waarbij je het er idd na een maand of 2 uit hebt, maar dat is wel een groot risico.
Ik heb vorige maand de pro voor een jaar afgesloten. Even er vanuit gaande dat ik er langer mee bezig wil zijn en ik $99 voor een maand wel veel vind. Dan betaal ik liever $700 voor 1 jaar.
Op dit moment haal ik de meeste winst uit GRID botjes en dan is het nu een voordeel dat ik die onbeperkt kan draaien.
Ik was net voor de crash in mei begonnen, dus stond zo'n $1200 in de min. Dit heb ik nu weggewerkt en sta inmiddels $150 in de plus (dus nog $550 en heb mijn 3commas abo eruit).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik weet niet wat BCHA is, maar man, wat heb ik daar veel geld aan verdiend de afgelopen ~24 uur :o
Diverse deals boven de 5% profit en een enkele boven de 10% profit:
BCHA/BUSD: 16.93%

Oh, en ik heb mijn eerste echte Python-script geschreven O+

Mijn microfuturesbotjes stonden op ASAP.
Supergevaarlijk, natuurlijk :P Het is een wonder dat ze nog leven :D
Dus ik heb een scriptje geschreven dat gebruik maakt van de 3commas-, FTX-, en Telegram-API.

Eerst checkt het voor elk botje op 3commas of er al een deal is. Zo niet, dan wordt data van FTX getrokken en worden er diverse indicatoren berekend (RSI, CCI, MFI, UO).
En als geen van de indicatoren op overbought staat wordt er een nieuwe deal gestart. En dan wordt er een berichtje gestuurd naar Telegram.

Het is een beetje grof, maar beter dan gewoon ASAP :D

Het was een goede oefening om eens mijn handen vuil te maken aan Python, altijd al willen leren :)
Wordt in de toekomst vast nog wel verfijnd qua indicatoren en misschien ga ik het ook voor mijn andere botjes gebruiken. Het hek is van de dam :P

[ Voor 86% gewijzigd door anandus op 31-07-2021 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoNoS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-02 08:59
Wat is een voordeel van een grid-bot ten opzichte van een dca-bot?
Ik heb nu namelijk alleen een dca-bot lopen, bijna een maand nu, en die heeft nu 80 dollar opgebracht. Vraag me af of het de moeite is om die om te zetten naar een grid bot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
RoNoS schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 16:54:
Wat is een voordeel van een grid-bot ten opzichte van een dca-bot?
Ik heb nu namelijk alleen een dca-bot lopen, bijna een maand nu, en die heeft nu 80 dollar opgebracht. Vraag me af of het de moeite is om die om te zetten naar een grid bot?
Als je een pair hebt gevonden dat duidelijk in een kanaal loopt (met een boven- en ondergrens) dan kan dat veel geld opleveren.

Daarnaast werkt het vooral heel goed in een zijwaartse markt, waar een DCA-bot het beste werkt in een op- of neerwaartse markt.

Maar het is niet óf-óf, je kan ze gewoon allebei draaien, natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
anandus schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 09:22:
Ik weet niet wat BCHA is, maar man, wat heb ik daar veel geld aan verdiend de afgelopen ~24 uur :o
Diverse deals boven de 5% profit en een enkele boven de 10% profit:

[...]
https://www.binance.com/e...ab78342f596c1eca9f26f3d71

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Zo... Daar ben ik weer!
Lekker weekje vrij geweest, maar wel bezig geweest (1 à 2x per dag) met de bots en wat verschuiven/winst afvloeien.

Laten we beginnen met de harde cijfers:
BUSD
Huidige Pairs
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QnZvTKNgwHmTFmnhzMErxQtl2VY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2nuYSPpadVObAhQrsnEQShyc.png?f=fotoalbum_large

Profits
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_nMKf3j5RAbcwjyHtPHMX8ix-sc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hdMHaWZzjv3BU6jbm7FEPiX7.png?f=fotoalbum_large

Chart
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gOUN0G_Q2_S-zWnYaJlhBKoKRA0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YFoE2JkO5yzdibSdMHgXCZIC.png?f=fotoalbum_large

ETH
Pairs
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/appZaYrmShsQXt_QLmIPhOlrz5g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9efg15pS1wPljsKBmCRACSoo.png?f=fotoalbum_large

Profits
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DvBphbSaPzOf4PPYFterZ5Wmd10=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4ogiiNiHU1FSxXatujzlykYt.png?f=fotoalbum_large

Chart
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KE83RBQbafh3EzPtbKxoszPTNAA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3XFn7cu3vOGfOw87frnAIW9t.png?f=fotoalbum_large

BTC
Pairs
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cUd1QzE_VB7sk8V5mofRj_I2K_g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WL0YtlmKo6tfuC8Er0g0wPjW.png?f=fotoalbum_large

Profits
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VK3x5guneaGiz9dT31VeQsiQnHU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/y8QGgAtPDvNHeuHfZVshfLxK.png?f=fotoalbum_large

Chart
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qlXg0r8VAxaGXXpCSDXUNm-Jnwg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OKM3wKIxKjvF5lo0SZQZBExB.png?f=fotoalbum_large

Al met al geen slechte week dus. Ik ben ook begonnen met een strategie voor de winsten.
Waar ik nu mee begonnen ben:
Per $100 winst, blijft er $40 op Binance wat 50/50 wordt verdeeld tussen BTC vergroten en Grids vergroten.
De overige $60 gaat naar Bitvavo, wat gelijk staat aan ~€50. Daarvan gaat 10 in BTC en 40 terug naar mezelf.
Door dit toe te passen, heb ik de afgelopen week er ~€150,- aan winst uit gehaald.

Dat gezged hebbende: het aanpassen van de grids doe ik nu ook op een andere manier, ik probeer de AVG Inv zoveel mogelijk rond hetzelfde bedrag te houden. Dus als ik een grid aanpas, dan kijk ik ook of ik de amount per grid moet aanpassen, om zo hetzelfde bedrag ongeveer te houden.

Mijn huidige theorie is dat een grid meest effectief is vanaf een bedrag van ongeveer $500,-. Daar probeer ik dus nu op mijn grids naartoe te werken.
De reden hiervoor is dat je met dat bedrag rond de 40/45 grids kan inzetten, wat de spread over het algemeen wel goed maakt, waardoor je ook minder hoeft te schuiven, wat ook een voordeel is.

De oplettende lezer ziet dan ook direct dat mijn LUNA grids "slechts" 32 grids heeft, wat inderdaad iets is om aan te werken, want dat is niet heel praktisch :). Dat komt voornamelijk omdat LUNA op $7.5 begon en ondertussen ergens tussen de $11 en $12 zweeft en ik mij niet goed heb opgelet heb met aanpassen.

ETH/BTC loopt niet heel hard, dus ik ga nog op zoek naar een andere BTC pair om mijn BTC beter te groeien. Iemand nog een goede?

Ook wil ik nog een SPARTA/BNB starten, want die loopt (op de paper account) best lekker door.

DCA Bots heb ik een tijd uitgehad, maar zojuist weer de Bakker Moderate aangezet, mede vanwege wat men zei in de Telegram groep.
Hopen dat dat wat gaat doen en dan maar afwachten weer.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
argon007 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 21:08:
[...]

VIP 1 level needed voor Binance sub accounts ;)
https://www.binance.com/en/support/faq/360020632811

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-09 19:46

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ben.Hahlen schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:47:
Zo... Daar ben ik weer!
Lekker weekje vrij geweest, maar wel bezig geweest (1 à 2x per dag) met de bots en wat verschuiven/winst afvloeien.

Laten we beginnen met de harde cijfers:
BUSD
Huidige Pairs
[Afbeelding]

Profits
[Afbeelding]

Chart
[Afbeelding]

ETH
Pairs
[Afbeelding]

Profits
[Afbeelding]

Chart
[Afbeelding]

BTC
Pairs
[Afbeelding]

Profits
[Afbeelding]

Chart
[Afbeelding]

Al met al geen slechte week dus. Ik ben ook begonnen met een strategie voor de winsten.
Waar ik nu mee begonnen ben:
Per $100 winst, blijft er $40 op Binance wat 50/50 wordt verdeeld tussen BTC vergroten en Grids vergroten.
De overige $60 gaat naar Bitvavo, wat gelijk staat aan ~€50. Daarvan gaat 10 in BTC en 40 terug naar mezelf.
Door dit toe te passen, heb ik de afgelopen week er ~€150,- aan winst uit gehaald.

Dat gezged hebbende: het aanpassen van de grids doe ik nu ook op een andere manier, ik probeer de AVG Inv zoveel mogelijk rond hetzelfde bedrag te houden. Dus als ik een grid aanpas, dan kijk ik ook of ik de amount per grid moet aanpassen, om zo hetzelfde bedrag ongeveer te houden.

Mijn huidige theorie is dat een grid meest effectief is vanaf een bedrag van ongeveer $500,-. Daar probeer ik dus nu op mijn grids naartoe te werken.
De reden hiervoor is dat je met dat bedrag rond de 40/45 grids kan inzetten, wat de spread over het algemeen wel goed maakt, waardoor je ook minder hoeft te schuiven, wat ook een voordeel is.

De oplettende lezer ziet dan ook direct dat mijn LUNA grids "slechts" 32 grids heeft, wat inderdaad iets is om aan te werken, want dat is niet heel praktisch :). Dat komt voornamelijk omdat LUNA op $7.5 begon en ondertussen ergens tussen de $11 en $12 zweeft en ik mij niet goed heb opgelet heb met aanpassen.
Leuk om te lezen hoor, dank voor je uitgebreide post!

Heb gister de ATA/BUSD bot aangezet en die houdt zich prachtig aan de range. Met nog 2 uur te gaan, staat hij nu op +1.28%. Genoeg om nog een dagje te mogen draaien. :+

LUNA nam een vlucht omhoog en staat nu op 13.65! Die heb jij vast alweer bijgesteld?
BAKE nam ook een vlucht, maar dan de andere kant op en staat nu op 1.925.

Met mijn huidige free-account kan ik er maar 1 tegelijk aanzetten en voorlopig ben ik blij met mijn keuze voor ATA.

Hoe maak jij die mooie Excels? Zelf alles op het zelfde moment van de dag invullen of exporteer je een deel uit Binance of 3C?

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
PromWarMachine schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:59:
[...]
Leuk om te lezen hoor, dank voor je uitgebreide post!

Heb gister de ATA/BUSD bot aangezet en die houdt zich prachtig aan de range. Met nog 2 uur te gaan, staat hij nu op +1.28%. Genoeg om nog een dagje te mogen draaien. :+

LUNA nam een vlucht omhoog en staat nu op 13.65! Die heb jij vast alweer bijgesteld?
BAKE nam ook een vlucht, maar dan de andere kant op en staat nu op 1.925.

Met mijn huidige free-account kan ik er maar 1 tegelijk aanzetten en voorlopig ben ik blij met mijn keuze voor ATA.

Hoe maak jij die mooie Excels? Zelf alles op het zelfde moment van de dag invullen of exporteer je een deel uit Binance of 3C?
Die Excels vul ik netjes in per dag, handmatig. Ik hoef alleen maar de totale winst van dat moment in te vullen, de rest gaat vanzelf (uiteraard genoeg tijd besteed aan het juist berekenen, en dat soort ongein).

LUNA... die is er inderdaad helemaal uitgelopen en heb ik nog niet bijgesteld... Klusje voor zo :)

Blog

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Zo. Een VPS gehuurd in Tokyo voor mijn freqtrade-bots. Lekker dicht bij Binance :P

Mijn eigen scripts laat ik hier thuis draaien, die communiceren met 3Commas en die zitten volgens mij in Madrid.

[ Voor 44% gewijzigd door anandus op 03-08-2021 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amargedon
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-09 07:59
Ik heb deze en volgende week vakantie en redelijk veel offline. Probeer hier en daar wel wat bij te houden, maar verwacht weinig nieuws van mijn kant.

Probeer de grids ook gewoon door te laten draaien zonder aanpassingen, wat tot nu toe aardig lukt. Grafieken en dat soort dingen over een week of twee weer, net zoals de botjes die op de paper account lopen.

@Ben.Hahlen goed om je vordering te zien! Een leuk Btc pair kan snx nog zijn. Die doet het bij mij al een tijdje leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zappa40
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-09 19:28
En weer een update van mijn gridbots en de totale profit en profit gemiddeld per dag sinds startdatum:

PairstartdatumProfitAvg Profit per dag
BTC/BUSD3-6-202114,33%0,23%
BNB/BUSD7-6-20217,17%0,12%
ETH/BUSD10-6-202111,36%0,21%
XVG/ETH17-6-202131,06%0,65%
DOGE/BUSD25-6-202113,21%0,33%
TRU/BUSD29-6-202136,03%0,92%

De gridbots leveren misschien niet heel veel op per dag, maar komt ook omdat ze breed zijn opgezet. Zijn ondanks de stijging van de afgelopen dagen wel binnen hun range gebleven.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• argon007
3 maanden later...
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/654236086838755340/872791765768368188/unknown.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Bam, $262

Het is hier trouwens een goede dag voor de botjes.

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 05-08-2021 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
anandus schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 13:19:
[...]

Bam, $262

Het is hier trouwens een goede dag voor de botjes.
Zat met een 0.12btc in de trade. Dus dan zet het die $262 wel in perspectief. Blij dat ik er vanaf ben 🙂.

Vandaag sloot ZEN/BTC ook af. Trade was bijna evenvoud als die van SKY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Weeeeee

🚀 Binance: Selling FIS/BUSD (#3)
Profit: 29.36% (profit: 5.39726960 BUSD / 5.397 USD)
Sell Reason: sell_signal_8
Duration: 1:04:47 (64.8 min)

Jammer dat ik er niet met zoveel funds inzit :P

Iemand anders had meer geluk! :o
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q3Ln80dl3hIrY4mef9onOPG6wUs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qZflHv3geCS8wQtkXqj1lti7.jpg?f=user_large

[ Voor 51% gewijzigd door anandus op 05-08-2021 19:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
Zo he, m'n TRU grid bot heeft ff in 1 dag alles verkocht. Echt een mega spike vandaag.
Ben ik daar ook weer mooi vanaf. Die gaat namelijk binnenkort verdwijnen van Binance. (TRU/BUSD)

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekserr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-09 21:33
Sinds deze week ben ik mn funds aan het bijhouden in een excelletje, dus de hoeveelheid btc op 3c per dag. Nu veranderen deze waarden alleen nog wel eens. Als ik nu kijk naar de hoeveelheid BTC van eergisteren, kan het bijv. 1 zijn en als ik morgen weer kijk kan het van die dag ineens 0.99 zijn. Het wijkt soms ineens een procent af. Iemand enig idee hoe dat kan? Mn hoeveelheid btc van 2 dagen geleden kan toch niet ineens minder worden zou ik zeggen :P . Toch zuur als je denkt profit gedraaid te hebben en een dag later ineens 0,5% verlies. Ik wilde het aan de support vragen, maar die werkt natuurlijk niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Niekserr schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:01:
Sinds deze week ben ik mn funds aan het bijhouden in een excelletje, dus de hoeveelheid btc op 3c per dag. Nu veranderen deze waarden alleen nog wel eens. Als ik nu kijk naar de hoeveelheid BTC van eergisteren, kan het bijv. 1 zijn en als ik morgen weer kijk kan het van die dag ineens 0.99 zijn. Het wijkt soms ineens een procent af. Iemand enig idee hoe dat kan? Mn hoeveelheid btc van 2 dagen geleden kan toch niet ineens minder worden zou ik zeggen :P . Toch zuur als je denkt profit gedraaid te hebben en een dag later ineens 0,5% verlies. Ik wilde het aan de support vragen, maar die werkt natuurlijk niet :+
Heb je ook andere coins die in waarde veranderd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekserr
anandus schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:09:
[...]

Heb je ook andere coins die in waarde veranderd zijn?
Ja vast, ik heb constant een aantal trades open, maar dat kan de waarde van mn portfolio in het verleden toch niet veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeph
Niekserr schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:11:
[...]

Ja vast, ik heb constant een aantal trades open, maar dat kan de waarde van mn portfolio in het verleden toch niet veranderen?
Wel als de waarde van die open trades is gezakt? Als ze in de - staan.

Edit: Heb je ALTS in je PF? Als die omgerekend worden naar BTC dan kan je dus op minder BTC uitkomen omdat ze lager staan dan eerst. Niet zeker waarom dat dan in het verleden nog zo zou zijn?

[ Voor 24% gewijzigd door Zeph op 06-08-2021 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
@argon007
Goed dat je nu verificatie hebt gedaan ;)
https://www.binance.com/e...a2a2347bdb5ccd6faa0c6c039

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekserr
Zeph schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:13:
[...]

Wel als de waarde van die open trades is gezakt? Als ze in de - staan.

Edit: Heb je ALTS in je PF? Als die omgerekend worden naar BTC dan kan je dus op minder BTC uitkomen omdat ze lager staan dan eerst. Niet zeker waarom dat dan in het verleden nog zo zou zijn?
Nee, t zou niet mogen veranderen denk ik. Heb er wat alts in door openstaande trades ja, verder niet. Heb contact gehad met de support en die vroegen of ik er bewijs van kon meesturen wat ik de komende dagen ga doen :p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
Ja, idd... Belachelijk! Nu, ik vrees dat de andere exchanges zullen (moeten?) Volgen 😞.

Nu heb ik zeker subaccounts nodig op Binance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik dacht, laat ik dat ook even doen, bleek ik dat bij mijn 2e Binance account ooit al eens te hebben gedaan en dan kan de eerste niet meer geverifieerd worden :? Heb helaas geen ander document om dat te doen.

Weet iemand toevallig hoe je op 3commas een bestaande bot kan vinden die geschikt is voor lage balance? Wil 3commas eens proberen, maar met minder dan toen ik [Tradingbots] ProfitTrailer - ervaringen en resultaten probeerde, ik kom echter alleen bots tegen waar dit staat "Warning! Bot will use amount greater than you have on exchange".

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Raven schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 12:47:
[...]

Ik dacht, laat ik dat ook even doen, bleek ik dat bij mijn 2e Binance account ooit al eens te hebben gedaan en dan kan de eerste niet meer geverifieerd worden :? Heb helaas geen ander document om dat te doen.

Weet iemand toevallig hoe je op 3commas een bestaande bot kan vinden die geschikt is voor lage balance? Wil 3commas eens proberen, maar met minder dan toen ik [Tradingbots] ProfitTrailer - ervaringen en resultaten probeerde, ik kom echter alleen bots tegen waar dit staat "Warning! Bot will use amount greater than you have on exchange".
Het hangt helemaal af van het aantal safety orders en hoe veel deze schalen.

Minimum voor een base/safety order is 10 USD, 0,0001BTC of 0,05ETH
Van deze is BTC het goedkoopste (vier euro en een beetje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Dus als je geen safety orders doet (niet aan te raden) en BTC als base kiest dan kan je al voor vier euro een botje starten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@anandus Ik wilde BNB daarvoor gebruiken, had wat dust over van ten tijde van PT, allemaal omgezet naar BNB (is een knopje voor) waar ik nu ~$45 van heb. Bij de bots die ik vond had ik het aantal deals geprobeerd te verlagen, maar zelfde probleem, daarnaast nodige bots gezien waarbij die instelling ontbrak ( :S ) maar uiteindelijk toch een weten te vinden :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeph
Hebben we ergens een tool om je bot winst te compounden, of dit te berekenen? Ik dacht dat 3comma's instaat was een % van je PF te gebruiken, en dit kan alleen met Simple bots, en ik wil dit doen met composite bots.

Verder is het handig om BETH/ETH als pair te blacklisten als je in ETH handelt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Zeph schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 14:29:
Hebben we ergens een tool om je bot winst te compounden, of dit te berekenen? Ik dacht dat 3comma's instaat was een % van je PF te gebruiken, en dit kan alleen met Simple bots, en ik wil dit doen met composite bots.
Met composites moet je dit handmatig doen. Elke dag, of eenmaal per week ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blender_01
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 05-03 00:51
In verband met geen transactiekosten wil ik de grid alleen op busd doen.
Loopt lang sideways en veel schommelingen binnen de bandbreedte.

De XVG_BUSD is echt een ideale pair.
Ik heb een aantal andere geprobeerd / lopen (AVA, CVP, MATIC, WAVES), maar xvg is met afstand mijn beste tot nu toe.

Heeft iemand nog tips voor een goede busd pair?

[ Voor 4% gewijzigd door Blender_01 op 08-08-2021 18:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Blender_01 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 18:04:
In verband met geen transactiekosten wil ik de grid alleen op busd doen.
Loopt lang sideways en veel schommelingen binnen de bandbreedte.

De XVG_BUSD is echt een ideale pair.
Ik heb een aantal andere geprobeerd / lopen (AVA, CVP, MATIC, WAVES), maar xvg is met afstand mijn beste tot nu toe.

Heeft iemand nog tips voor een goede busd pair?
Wisselt bij mij sterk per dag.

Heb botjes lopen op ADA, BAKE, LUNA, ATA en XVG (allemaal op het BUSD pair).
Vandaag was BAKE de beste met een rendement van maar liefst 4,24%.
Gister was het ATA met 2,08%.

Vandaag deed ATA letterlijk niets, omdat hij ver onder mijn minimum van 0.54 BUSD is gezakt, tot 0.48, dus nu zal ik geduld moeten hebben. LUNA had vandaag 't zelfde probleem, omdat ik die waarschijnlijk te duur ingekocht heb.

Op de wenslijst voor nieuwe gridjes staat nog een XLM/BUSD en een VET/BUSD. Voor wat betreft XVG weet ik nog niet of ik die op BUSD houd. Er zijn hier ook mensen die XVG/ETH draaien en dat schijnt beter/constanter te werken dan XVG/BUSD..

Gemiddeld de dag afgesloten op 1,38% :)

Dividend for Starters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Wat een rustige dag vandaag... Gisteren nog +/- $46 winst gemaakt, en nu is m'n Active deals reserve: -179.70 $...
Ik heb een aantal paperbots lopen, en zal over een paar dagen wat info/resultaten delen, maar ik zie nogal wisselvallige resultaten met betrekking tot TP. Ik heb diverse soorten botgroepen gemaakt met 3% of 5% winst, maar in de ene groep doet 3% het beter dan 5%, en in de andere groep andersom. En de verschillen zijn soms procentueel gezien behoorlijk groot...
Ik heb voor nu m'n bot ingesteld op een TP van 3% en een TTP van 0.1. Ik heb wel gezien dat je met een TP van 5% je je TTP het best op 0.5 of 1 kan zetten, en alles onder de 3 lijkt het alleen goed te doen met een TTP van 0.1 of 0.2.

Sinds deze maand ook begonnen met compounden (iedere dag de winst van de vorige dag in je BO/SO stoppen), en op 01-08 begon ik met een BO van ₿0,0007500 en een SO van ₿0,0015000. En nu een weekje later zit ik op BO ₿0,0007683 en SO₿0,0015366. Langzamerhand lijkt het compounden vruchten af te werpen.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Gefeliciteerd, @Remy!!!! :)

Moge je nog vele jaren compounden :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
Je verjaardag is toch het moment om even te dromen?... :+
Net even een berekening gemaakt. Sinds juni zit ik op een gemiddelde van 0,4% winst per dag. En als ik dat gemiddelde de komende 3 jaar aanhoudt...
Start 01-08-2021: ₿0,063034302
Eind 01-08-2024: ₿5,008713425

Stel dat ik 'maar' 0,25% per dag maak:
Eind 01-08-2024: ₿0,972879028

En nog even wat rustiger aan: 0,1% per dag winst:
Eind 01-08-2024: ₿0,188506297

Die 0,4% is om te dromen natuurlijk, maar zelfs met een gemiddelde van 0,1% zou ik al blij zijn! :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Mijn botjes hebben het maar zwaar vandaag. Poeh. Ik zal blij zijn als ik quitte gedraaid heb vandaag.

Edit:
lol, mijn vier freqtrade-botjes hebben exact quitte gedraaid :D

+$0,78
-$4,59
+$2,49
+1,32

_o-

[ Voor 37% gewijzigd door anandus op 08-08-2021 23:11 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Remy!!!! schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 22:57:
Je verjaardag is toch het moment om even te dromen?... :+
Net even een berekening gemaakt. Sinds juni zit ik op een gemiddelde van 0,4% winst per dag. En als ik dat gemiddelde de komende 3 jaar aanhoudt...
Eind 01-08-2024: ₿5,008713425

Stel dat ik 'maar' 0,25% per dag maak:
Eind 01-08-2024: ₿0,972879028

En nog even wat rustiger aan: 0,1% per dag winst:
Eind 01-08-2024: ₿0,188506297

Die 0,4% is om te dromen natuurlijk, maar zelfs met een gemiddelde van 0,1% zou ik al blij zijn! :D
Happy belated birthday!
Dromen is altijd goed!

De rendementen zijn echt lekker! Dat compounden moet ik toch nog maar eens gaan induiken...

Daar ben ik weer voor de wekelijkse update. :)
Allereerst een vraagje: hebben mensen interesse in de tabellen, of zijn alleen de grafiekjes ook goed? Het maakt mij op zich niet uit, maar als men hier denkt van "rot op met je cijfertabellen", dan conformeer ik daar graag aan. Je weet wel: "power to the people" enzo :+
Of bijvoorbeeld de "Increase" toevoegen aan de chart, zodat daar ook wat meer correlatie te zien is?

BUSD
Grids
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7KRPODWPBhOqpHYV2zFL9m2Ey-0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OiBzxWd98KTEAf6wVau5wWHk.png?f=fotoalbum_large

Profits
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U2URyE-0qR9WAFWAMBC86TjjLqI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FKzbWmNbeM5J8owvx5hqIOYl.png?f=fotoalbum_large

Chart
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jLDvFs9eZbboJ0kqu_GUf9Qaekc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vzlTs6n3aoHvSN22TdtGytIW.png?f=fotoalbum_large

BUSD heeft lekker doorgelopen. ATA had een ongelofelijke uitschieter op 07-08 en in één dag $30 binnengeharkt. BAKE en LUNA kabbelen rustig voort.
Heb dit weekend de grids wel wat naar beneden moeten aanpassen, want alles daalde weer een beetje en was er voornamelijk aan de onderkant uitgelopen.

BTC
Grids
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V6bsOLKiioHLsec36_JCK9VI8bM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7Vyuq2yKtakUmKsuCwNlE1O6.png?f=fotoalbum_large

Profits
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s8kjKPYfvQCRc8gw5UHExQszl0E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wVBBkJPcPDNcXR34NBZwYqAC.png?f=fotoalbum_large

Chart
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ewt_s4ruvRIIpi8h3_PLFihtolE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B5ptGxCFzflAQUS6S04ghtij.png?f=fotoalbum_large

SNX/BTC (nogmaals dank @Amargedon :) ) draait heerlijk. Ik heb heel even nog BCH/BTC gedraaid, maar daar ook weer snel mee gestopt.
Toen ETH/BTC aan de onderkant uit de grid gelopen was, besloten om meer op SNX in te gaan zetten, om zo te kijken of ik daar aan winstmaximalisatie kan gaan doen.

ETH
Grids
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B0-3RNW230QDyeBI1Ud6Huc-faw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dAYN6ZapuXNB2wNiZXplXv8F.png?f=fotoalbum_large

Profits
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gSamt4QSbWmDyXA67tcsztddgg4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Qw31iYlRtVCDUbGnf3FQ8X2Q.png?f=fotoalbum_large

Chart
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1jG-0IZz1S92a8qkatnDQHiTMQE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TLTRy3v4VVgLKMvbPPU72Pvh.png?f=fotoalbum_large

ETH/XVG blijft gewoon lekker doorlopen. Heb hem dit weekend voor het eerst sinds tijden weer eens moeten aanpassen, maar hij blijft verder goed waar die hoort.

BNB
Grids
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gbb7A8dqtlO_SpNNXgNQV5k095E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PFtZHLxiNWf0AaGqVNHjKb9P.png?f=fotoalbum_large

Profits
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m45zwkebO_dmBjIAjdv0EBPaDg4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5bTynGCEwPAvYfurlZE74Rb2.png?f=fotoalbum_large

Chart
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DSLQpOnenPmxz2R09aK74ra8cYo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/n0LqvIeM4cYOIYgs7EUINvc8.png?f=fotoalbum_large
En dan de nieuwste telg in de Grid-familie... SPARTA/BNB, wat een pair :)
Het was in het begin even lastig om de juiste grid width te vinden, en de juiste hoeveelheid, maar dankzij de winsten van de andere bots heb ik wat extra BNB kunnen investeren om zo wat meer er in te leggen. Dat gaat dus helemaal niet slecht.
Grid draait nu gemiddeld 3% per dag en het plan is om ook hier langzaam funds toe te voegen, om zo de BNB kas te spekken.

Al met al geen slechte week dus. Ondertussen ook weer wat funds afgeroomd naar Bitvavo, maar daarvoor moet TRX weer wat stijgen om die weer naar EUR over te zetten.
Straks nog een buy order neerzetten om wat extra BTC te kopen en dan weer rustig kijken wat deze week brengt.

Oh ja: volgens de stats van 3C (de app) ben ik in het weekend door de magische $1.000,- profit grens heengegaan *O* *O*

Blog

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ben.Hahlen schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 11:16:
[...]

Happy belated birthday!
Dromen is altijd goed!

De rendementen zijn echt lekker! Dat compounden moet ik toch nog maar eens gaan induiken...

Daar ben ik weer voor de wekelijkse update. :)
Allereerst een vraagje: hebben mensen interesse in de tabellen, of zijn alleen de grafiekjes ook goed? Het maakt mij op zich niet uit, maar als men hier denkt van "rot op met je cijfertabellen", dan conformeer ik daar graag aan. Je weet wel: "power to the people" enzo :+
Of bijvoorbeeld de "Increase" toevoegen aan de chart, zodat daar ook wat meer correlatie te zien is?

BUSD
Grids
[Afbeelding]

Profits
[Afbeelding]

Chart
[Afbeelding]

BUSD heeft lekker doorgelopen. ATA had een ongelofelijke uitschieter op 07-08 en in één dag $30 binnengeharkt. BAKE en LUNA kabbelen rustig voort.
Heb dit weekend de grids wel wat naar beneden moeten aanpassen, want alles daalde weer een beetje en was er voornamelijk aan de onderkant uitgelopen.

BTC
Grids
[Afbeelding]

Profits
[Afbeelding]

Chart
[Afbeelding]

SNX/BTC (nogmaals dank @Amargedon :) ) draait heerlijk. Ik heb heel even nog BCH/BTC gedraaid, maar daar ook weer snel mee gestopt.
Toen ETH/BTC aan de onderkant uit de grid gelopen was, besloten om meer op SNX in te gaan zetten, om zo te kijken of ik daar aan winstmaximalisatie kan gaan doen.

ETH
Grids
[Afbeelding]

Profits
[Afbeelding]

Chart
[Afbeelding]

ETH/XVG blijft gewoon lekker doorlopen. Heb hem dit weekend voor het eerst sinds tijden weer eens moeten aanpassen, maar hij blijft verder goed waar die hoort.

BNB
Grids
[Afbeelding]

Profits
[Afbeelding]

Chart
[Afbeelding]
En dan de nieuwste telg in de Grid-familie... SPARTA/BNB, wat een pair :)
Het was in het begin even lastig om de juiste grid width te vinden, en de juiste hoeveelheid, maar dankzij de winsten van de andere bots heb ik wat extra BNB kunnen investeren om zo wat meer er in te leggen. Dat gaat dus helemaal niet slecht.
Grid draait nu gemiddeld 3% per dag en het plan is om ook hier langzaam funds toe te voegen, om zo de BNB kas te spekken.

Al met al geen slechte week dus. Ondertussen ook weer wat funds afgeroomd naar Bitvavo, maar daarvoor moet TRX weer wat stijgen om die weer naar EUR over te zetten.
Straks nog een buy order neerzetten om wat extra BTC te kopen en dan weer rustig kijken wat deze week brengt.

Oh ja: volgens de stats van 3C (de app) ben ik in het weekend door de magische $1.000,- profit grens heengegaan *O* *O*
Heel tof weer, goede week voor jou!

Om eerlijk te zijn, bestudeer ik de tabellen nauwkeurig en heb ik nog nooit naar de grafieken gekeken 8)7
Mede door jouw tabellen, heb ik uiteindelijk Pro gekozen. :Y)
Ook vul ik nu dagelijks je sheet.

Stel nou dat je het teveel werk gaat vinden (kan ik me goed voorstellen hoor!), dan kun je nog overwegen om een read-only Onedrive linkje te delen. :*

Dividend for Starters

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• argon007
Op FTX kan je uw geld uitlenen. Ik leen daar een stuk USD(T) uit en krijg daar een variabele rente op die meestal rond de 5% schommelt. Vandaag is daar echter iets vreemds gebeurt:
Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/654049561979125778/874586804337147914/unknown.png

Dit mag wel meer gebeuren ! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
argon007 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:58:
Op FTX kan je uw geld uitlenen. Ik leen daar een stuk USD(T) uit en krijg daar een variabele rente op die meestal rond de 5% schommelt. Vandaag is daar echter iets vreemds gebeurt:
[Afbeelding]

Nice! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21-09 13:20
anandus schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:01:
Zo. Een VPS gehuurd in Tokyo voor mijn freqtrade-bots. Lekker dicht bij Binance :P

Mijn eigen scripts laat ik hier thuis draaien, die communiceren met 3Commas en die zitten volgens mij in Madrid.
Het ook geprobeerd om scripts te schrijven in Pinescript en deze via webhooks te koppelen aan 3commas. Maar allemaal zo'n gedoe, en ik haat PineScript. (Ook al heb ik daar wel redelijk wat ideeën kunnen uiten.)

Ja, ik haat Python ook.(Valt mee, maar ik blijf die indentation maar raar, en andere vage dingen in de taal. Hou van static typing! en haakjes) Maar, het is tenminste niet beperkt. Dus ook maar begonnen met Freqtrade.

Anyway, daar kan je heerlijk aanrommelen zo te zien. We gaan het meemaken!
Freqtrade ziet er heel mooi uit, en heel mooi dat het opensource is. Kan je lekker alles maken zoals je zelf wil.

Zit er ook inderdaad aan te denken om een VPS in Tokyo te huren, want die zit dan dichtbij Binance server. VPS voor betrouwbaar draaien, en dichtbij server voor goede solide verbinding. :) Hopelijk staat mijn server net even dichterbij binance dan die van anderen ;) nah...

Er zijn soms mensen die denken dat HFT bestaat in de cryptowereld... Denk dat het nog niet echt bestaat. Dat scheelt voor ons particuliere wannabe quant/system traders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immutable
argon007 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:58:
[Afbeelding]

Het is dat ik USDT wantrouw, maar het zeker beter rendement en sparen dan op een bank. :) Alleen heb je geen bankgarantie haha.
Zou dit eerder aandurven met USDC, USD/EUR / DAI o.i.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Immutable schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 18:43:
[...]

Het ook geprobeerd om scripts te schrijven in Pinescript en deze via webhooks te koppelen aan 3commas. Maar allemaal zo'n gedoe, en ik haat PineScript. (Ook al heb ik daar wel redelijk wat ideeën kunnen uiten.)

Ja, ik haat Python ook.(Valt mee, maar ik blijf die indentation maar raar, en andere vage dingen in de taal. Hou van static typing! en haakjes) Maar, het is tenminste niet beperkt. Dus ook maar begonnen met Freqtrade.

Anyway, daar kan je heerlijk aanrommelen zo te zien. We gaan het meemaken!
Freqtrade ziet er heel mooi uit, en heel mooi dat het opensource is. Kan je lekker alles maken zoals je zelf wil.

Zit er ook inderdaad aan te denken om een VPS in Tokyo te huren, want die zit dan dichtbij Binance server. VPS voor betrouwbaar draaien, en dichtbij server voor goede solide verbinding. :) Hopelijk staat mijn server net even dichterbij binance dan die van anderen ;) nah...

Er zijn soms mensen die denken dat HFT bestaat in de cryptowereld... Denk dat het nog niet echt bestaat. Dat scheelt voor ons particuliere wannabe quant/system traders.
Je kan in je config je rate limit nog omlaag gooien, die staat standaard op 200. Als je maar één instantie op een IP draait kan-ie ook op 10 (als je niet al te veel coinpairs draait, bijv 80).

En je kan inderdaad heerlijk aanrommelen. Het is ook allemaal enorm goed gedocumenteerd :)

Ik zit bij Vultr. $5/maand voor gewoon, $6 voor wat stevigere CPU.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• argon007
Immutable schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 18:52:
[...]

Het is dat ik USDT wantrouw, maar het zeker beter rendement en sparen dan op een bank. :) Alleen heb je geen bankgarantie haha.
Zou dit eerder aandurven met USDC, USD/EUR / DAI o.i.d.
Ze bieden ook gewoon USD aan:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/654236086838755340/874735516468273232/unknown.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeph
Ik ga mijn bots reorganiseren.

Ik denk eraan om bots met redelijke veilige DSC 70% van mijn funds te geven en aggressive bots 30% (los van reserve).Wat raden jullie aan?

Ook heb ik bedacht dat ik misschien wel een bot wil maken op een andere exchange om een leverage bot te proberen, heeft iemand hier ervaring mee?

Tips voor goed werkende bots zijn ook welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Immutable
Zeph schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:44:
Ik ga mijn bots reorganiseren.

Ik denk eraan om bots met redelijke veilige DSC 70% van mijn funds te geven en aggressive bots 30% (los van reserve).Wat raden jullie aan?

Ook heb ik bedacht dat ik misschien wel een bot wil maken op een andere exchange om een leverage bot te proberen, heeft iemand hier ervaring mee?

Tips voor goed werkende bots zijn ook welkom!
Leverage..... heel aanlokkelijk als je niet genoeg funds hebt. Maar je kunt beter je performance optimaliseren, dan je leverage omhoog schroeven. Want in principe verhoog je je risk he.
Zorg dat je accumulatieve return weinig volatiliteit heeft. Hoge winsten sporadisch zeggen niks.
Wanneer je een solide accumulatieve positieve return hebt, ook al is die laag. Moet je dit eens berekenen met de leverage kosten(die kosten per trade zijn hoger). Misschien moet je dan nog eerst je strategie optimaliseren zodat deze een hoger rendement heeft, maar wel dezelfde lage volatiliteit houd.
Pas dan: kun je gaan denken aan leverage.

Leverage is als een Versterker met een bias naar verlies vanwege de hogere kosten van het lenen = Makkelijker verlies dan winst. + perpetual swaps hebben veel hogere volatiliteit en dus je stop losses worden eerder gehunt. Dus denk na over deze extra bijwerkingen van leveraged gaan.
Daarnaast kan je huidige strategie wel eens helemaal niet goed om gaan met deze andere markt, met dezelfde pair.

Om met leverage succesvol te zijn moet je een extreem goed werkende strategie hebben. Werkt die al niet extreem goed met geen leverage? -> Simpel antwoord: DOE HET NIET. Het is eigenlijk heel simpel.

Just my 2cents.

edit: Oh ik zie dat je het niet hebt over zelfgemaakte bots, maar bestaande. Ben daar helemaal geen fan van. Mensen geven nooit hun gouden eieren weg.

[ Voor 11% gewijzigd door Immutable op 12-08-2021 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik heb een experimentje draaien met microfuturesbotjes.
Op FTX, allemaal een apart subaccount, als er eentje geliquideerd raakt, dan hebben de anderen er geen last van. Weet niet precies welke leverage. In principe zou het 101x zijn, maar geloof dat FTX dat nu beperkt heeft naar 20x? Maar zou ik even na moeten kijken.
edit:
Blijkbaar is het lager met 'maximaal' 101x, maar toen ik net keek 1,07x :P Ik weet ook niet hoe het werkt :+

Het is geen vetpot :D En met iets minder dan 1% opbrengst per dag kan je je hardop vragen of het de moeite waard is ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qamwf_HU2WlA0a9GUzE5T3jlvbw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6rFmLRuTtw48kl5gMUueyyy0.jpg?f=fotoalbum_large

Ik houd het alleen maar aan omdat ik het een geinig experiment vind. Maar als de hele markt 20% of meer in elkaar kiepert dan zijn ze allemaal geliquideerd :P

[ Voor 33% gewijzigd door anandus op 12-08-2021 19:27 ]

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-09 16:46
anandus schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:16:
Het is geen vetpot :D En met iets minder dan 1% opbrengst per dag kan je je hardop vragen of het de moeite waard is ;)
Als je er een redelijk bedrag instopt is ~1% per dag toch wel lekker ;) Plus de compounding die je dan eventueel hebt.

• Blender_01
anandus schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:16:
Ik heb een experimentje draaien met microfuturesbotjes.
Op FTX, allemaal een apart subaccount, als er eentje geliquideerd raakt, dan hebben de anderen er geen last van. Weet niet precies welke leverage. In principe zou het 101x zijn, maar geloof dat FTX dat nu beperkt heeft naar 20x? Maar zou ik even na moeten kijken.
edit:
Blijkbaar is het lager met 'maximaal' 101x, maar toen ik net keek 1,07x :P Ik weet ook niet hoe het werkt :+

[Afbeelding]

Ik houd het alleen maar aan omdat ik het een geinig experiment vind. Maar als de hele markt 20% of meer in elkaar kiepert dan zijn ze allemaal geliquideerd :P
10 * 1.01^(365*3.25) = 1.337.302

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Rustig nachtje zo met Binance down :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

anandus schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 07:48:
Rustig nachtje zo met Binance down :P
... en we horen net dat 't nog wel een half tot een heel uurtje kan gaan duren. :P

REQ ging wel lekker vannacht! Gisteravond laat voor 't eerst aangezet.

9 deals, afgesloten in periodes varierend van 1 minuut tot 2 uur, maar gemiddeld zo'n 15m schat ik.
In totaal een rendement van 20% tov de inzet.
Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij zeggen dat de laatste buy (ik had 'm op asap staan) nu 12% onder water staat, maar het is pas een loss als je verkoopt he :+

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
PromWarMachine schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:18:
[...]

... en we horen net dat 't nog wel een half tot een heel uurtje kan gaan duren. :P

REQ ging wel lekker vannacht! Gisteravond laat voor 't eerst aangezet.

9 deals, afgesloten in periodes varierend van 1 minuut tot 2 uur, maar gemiddeld zo'n 15m schat ik.
In totaal een rendement van 20% tov de inzet.
Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij zeggen dat de laatste buy (ik had 'm op asap staan) nu 12% onder water staat, maar het is pas een loss als je verkoopt he :+
Wow, 20% in een nacht? Dat is lekker!
Een long DCA?

Ik ben al blij als ik meer dan 1% van de inleg per dag draai op een bot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesls
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-09 19:25
Remy!!!! schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 22:24:
Wat een rustige dag vandaag... Gisteren nog +/- $46 winst gemaakt, en nu is m'n Active deals reserve: -179.70 $...
Ik heb een aantal paperbots lopen, en zal over een paar dagen wat info/resultaten delen, maar ik zie nogal wisselvallige resultaten met betrekking tot TP. Ik heb diverse soorten botgroepen gemaakt met 3% of 5% winst, maar in de ene groep doet 3% het beter dan 5%, en in de andere groep andersom. En de verschillen zijn soms procentueel gezien behoorlijk groot...
Ik heb voor nu m'n bot ingesteld op een TP van 3% en een TTP van 0.1. Ik heb wel gezien dat je met een TP van 5% je je TTP het best op 0.5 of 1 kan zetten, en alles onder de 3 lijkt het alleen goed te doen met een TTP van 0.1 of 0.2.

Sinds deze maand ook begonnen met compounden (iedere dag de winst van de vorige dag in je BO/SO stoppen), en op 01-08 begon ik met een BO van ₿0,0007500 en een SO van ₿0,0015000. En nu een weekje later zit ik op BO ₿0,0007683 en SO₿0,0015366. Langzamerhand lijkt het compounden vruchten af te werpen.
Ik ben wel benieuwd naar je settings en info/resultaten! Ik ben zelf nu tijdje er uit geweest en wil dit weer gaan oppakken

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
nemesls schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:21:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar je settings en info/resultaten! Ik ben zelf nu tijdje er uit geweest en wil dit weer gaan oppakken
Bedankt voor de reminder! Sinds gisteren is m'n Pro abo afgelopen dus bij deze de resultaten.
Bijna alle paperbots hebben de Crypto Trades signal (CT als afkorting, anders moet ik zoveel typen :')) als start conditie. Ik ga vandaag/morgen m'n huidigebot nog iets finetunen aan de hand van de onderstaande testen.
Aangepast, aantal deals van 3 naar 8 gezet en BO/SO iets verlaagd.

1. De eerste bots

Dit waren mijn eerste paper CT bots, om te kijken of hun aanbevolen instellingen nog verbeterd konden worden. En gelijk getest of de UDST signals het beter doen dan de BTC signals. Hier hebben mijn bots nog maar 3 SO's actief.

1.1 Crypto Trades aanbevolen instellingen
Crypto Trades BTC - Standard - 14-07 - 3% Completed deals profit +138.73 $ (+0.00299580 BTC) - Active deals reserve 0.16 $ (0.00000365 BTC) - Max amount for bot usage (Based on current rate) 0.09927112 BTC
Crypto Trades BTC - Standard - 14-07 - 5% Completed deals profit +190.11 $ (+0.00410490 BTC) - Active deals reserve 0.83 $ (0.00001800 BTC) - Max amount for bot usage (Based on current rate) 0.09926312 BTC
Crypto Trades USDT - Standard - 14-07 - 3% Completed deals profit +120.56 $ - Active deals reserve 0 $ - Max amount for bot usage (Based on current rate) 2480 USDT
Crypto Trades USDT - Standard - 14-07 - 5% Completed deals profit +168.47 $ - Active deals reserve 0.56 $ - Max amount for bot usage (Based on current rate) 2480 USDT

1.2 Crypto Trades aangepaste instellingen
Crypto Trades BTC - Ultron v2 - 14-07 - 3% Completed deals profit +516.16 $ (+0.01113846 BTC) - Active deals reserve 47.64 $ (0.00102824 BTC) - Max amount for bot usage (Based on current rate) 0.06304557 BTC
Crypto Trades BTC - Ultron v2 - 14-07 - 5% Completed deals profit +745.48 $ (+0.01608687 BTC) - Active deals reserve 83.79 $ (0.00180817 BTC) - Max amount for bot usage (Based on current rate) 0.06304557 BTC
Crypto Trades USDT - Ultron v2 - 14-07 - 3% Completed deals profit +582.09 $ - Active deals reserve 118.46 $ - Max amount for bot usage (Based on current rate) 2047 USDT
Crypto Trades USDT - Ultron v2 - 14-07 - 5% - Completed deals profit +954.61 $ - Active deals reserve 9.95 $ Max amount for bot usage (Based on current rate) 2047 USDT

2. Volume Scale testen

Naar mijn idee zou een hogere VS betekenen dat een deal mogelijk ook eerder zou sluiten, en ook met iets meer winst. En dat blijkt... :+
Vanaf deze bots gebruik ik 4 SO's

Crypto Trades BTC - Ultron v2 - 22-07 - 3% - VS 3 Completed deals profit +1823.72 $ (+0.03943510 BTC) - Active deals reserve 0 $ (0.00000000 BTC) - Max amount for bot usage (Based on current rate) 0.48604182 BTC
Crypto Trades BTC - Ultron v2 - 22-07 - 5% - VS 3 Completed deals profit +2876.98 $ (+0.06221021 BTC) - Active deals reserve 20.87 $ (0.00045147 BTC) - Max amount for bot usage (Based on current rate) 0.48604182 BTC
Crypto Trades BTC - Ultron v2 - 22-07 - 3% - VS 4 Completed deals profit +3061.81 $ (+0.06620688 BTC) - Active deals reserve 0 $ (0.00000000 BTC) - Max amount for bot usage (Based on current rate) 1.02601248 BTC
Crypto Trades BTC - Ultron v2 - 22-07 - 5% - VS 4 Completed deals profit +5226.99 $ (+0.11302215 BTC) - Active deals reserve 27.07 $ (0.00058541 BTC) - Max amount for bot usage (Based on current rate) 1.02601248 BTC
Crypto Trades BTC - Ultron v2 - 22-07 - 3% - VS 5 Completed deals profit +4901.12 $ (+0.10597588 BTC) - Active deals reserve 0 $ (0.00000000 BTC) - Max amount for bot usage (Based on current rate) 1.8780336 BTC
Crypto Trades BTC - Ultron v2 - 22-07 - 5% - VS 5 Completed deals profit +8720.63 $ (+0.18856422 BTC) - Active deals reserve 33.02 $ (0.00071416 BTC) - Max amount for bot usage (Based on current rate) 1.8780336 BTC

3. 3%, 4% & 5% Test

Hier ging ik de diverse TP's testen met een Volume Scale van 3. En deze geven nogal vreemde profit resultaten vergeleken met alle andere 5% testen... Waarschijnlijk zijn deze bots net op een verkeerd moment gestart waardoor de 5% bot erg weinig heeft kunnen doen?

Ultron v5 - 27-7 - VS3 - 3% Completed deals profit +215.97 $ (+0.00467991 BTC) - Active deals reserve 0 $ (0.00000000 BTC) - Max amount for bot usage (Based on current rate) 0.09725988 BTC
Ultron v5 - 27-7 - VS3 - 4% Completed deals profit +295.30 $ (+0.00639896 BTC) - Active deals reserve 2.99 $ (0.00006489 BTC) - Max amount for bot usage (Based on current rate) 0.09725988 BTC
Ultron v5 - 27-7 - VS3 - 5% Completed deals profit +272.54 $ (+0.00590578 BTC) - Active deals reserve 178.95 $ (0.00387773 BTC) - Max amount for bot usage (Based on current rate) 0.09725988 BTC

4. Remy!!!! vs Crypto Trades

Ik was ook wel nieuwsgierig hoe m'n Remy bot zich zou verhouden tegenover het CT signal.

Crypto Trades vs Remy!!!! - 29-07 Completed deals profit +197.16 $ (+0.00426473 BTC) - Active deals reserve 0 $ (0.00000000 BTC) - Max amount for bot usage (Based on current rate) 0.09727472 BTC
Remy!!!! vs Crypto Trades - 29-07 Completed deals profit +261.84 $ (+0.00566357 BTC) - Active deals reserve 104.35 $ (0.00225720 BTC) - Max amount for bot usage (Based on current rate) 0.0841209 BTC

5. 3%, 4% & 5% Trailing tests

Trailing klinkt altijd erg leuk, maar hoe goed werkt het echt, en vanaf welke TP heeft het echt nut?

5.1 Crypto Trades BTC 3% Trailing test
Deze begon met 10 deals, maar aangezien m'n abo bijna afliep heb ik het aantal deals verhoogd naar 100 om meer testresultaten te krijgen. Maar met 10 deals is de Max amount for bot usage (Based on current rate) 0.2432105 BTC
Crypto Trades BTC - Ultron v5 - 29-07 - 3% Trailing test Completed deals profit +501.28 $ (+0.01079099 BTC) - Active deals reserve 0.53 $ (0.00001151 BTC)
Crypto Trades BTC - Ultron v5 - 29-07 - 3% TTP 0.1 Trailing test Completed deals profit +545.72 $ (+0.01174763 BTC) - Active deals reserve 0.53 $ (0.00001151 BTC)
Crypto Trades BTC - Ultron v5 - 29-07 - 3% TTP 0.5 Trailing test Completed deals profit +514.47 $ (+0.01107468 BTC) - Active deals reserve 0.53 $ (0.00001151 BTC)
Crypto Trades BTC - Ultron v5 - 29-07 - 3% TTP 1 Trailing test Completed deals profit +623.44 $ (+0.01342018 BTC) - Active deals reserve 0.54 $ (0.00001163 BTC)

5.2 Crypto Trades BTC 4% Trailing test
Deze begon met 10 deals, maar aangezien m'n abo bijna afliep heb ik het aantal deals verhoogd naar 100 om meer testresultaten te krijgen. Maar met 10 deals is de Max amount for bot usage (Based on current rate) 0.2213153 BTC.
Deze heeft ook iets ander BO/SO instellingen dan de 3 en 5% bots, maar de diverse trailing resultaten van 4% kan je onderling wel goed vergelijken.
Crypto Trades BTC - Ultron v6 - 01-08 - 4% Trailing test Completed deals profit +741.49 $ (+0.01600494 BTC) - Active deals reserve 0.32 $ (0.00000703 BTC)
Crypto Trades BTC - Ultron v6 - 01-08 - 4% TTP 0.1 Trailing test Completed deals profit +893.20 $ (+0.01927963 BTC) - Active deals reserve 0.28 $ (0.00000623 BTC)
Crypto Trades BTC - Ultron v6 - 01-08 - 4% TTP 0.5 Trailing testCompleted deals profit +1023.95 $ (+0.02209932 BTC) - Active deals reserve 0.22 $ (0.00000483 BTC)
Crypto Trades BTC - Ultron v6 - 01-08 - 4% TTP 1 Trailing test Completed deals profit +1069.90 $ (+0.02309099 BTC) - Active deals reserve 44.38 $ (0.00095790 BTC)

5.3 Crypto Trades BTC 5% Trailing test
Deze begon met 10 deals, maar aangezien m'n abo bijna afliep heb ik het aantal deals verhoogd naar 100 om meer testresultaten te krijgen. Maar met 10 deals is de Max amount for bot usage (Based on current rate) 0.2432105 BTC
Crypto Trades BTC - Ultron v5 - 29-07 - 5% Trailing test Completed deals profit +923.10 $ (+0.01991120 BTC) - Active deals reserve 15.78 $ (0.00034042 BTC)
Crypto Trades BTC - Ultron v5 - 29-07 - 5% TTP 0.1 Trailing test Completed deals profit +1036.69 $ (+0.02236127 BTC) - Active deals reserve 15.78 $ (0.00034042 BTC)
Crypto Trades BTC - Ultron v5 - 29-07 - 5% TTP 0.5 Trailing test Completed deals profit +1153.63 $ (+0.02488838 BTC) - Active deals reserve 15.85 $ (0.00034212 BTC)
Crypto Trades BTC - Ultron v5 - 29-07 - 5% TTP 1 Trailing test Completed deals profit +1198.08 $ (+0.02584718 BTC) Active deals reserve 15.84 $ (0.00034194 BTC)

6. Crypto Trades BTC - 3 vs 5 deals

Aangezien CT niet vaak deals maakt, was ik nieuwsgierig wat het verschil was tussen 2 bots met dezelfde hoeveelheid funds, maar de 1 iets meer deals mag maken (maar dus wel een lagere BO/SO).

Crypto Trades BTC - Ultron 0.008 BO 3 deals - 01-08 Completed deals profit +112.41 $ (+0.00242168 BTC) - Active deals reserve 2.74 $ (0.00005912 BTC) - Max amount for bot usage (Based on current rate) 0.20759975 BTC
Crypto Trades BTC - Ultron 0.005 BO 5 deals - 01-08 Completed deals profit +177.74 $ (+0.00382900 BTC) - Active deals reserve 2.47 $ (0.00005320 BTC) - Max amount for bot usage (Based on current rate) 0.19926354 BTC

7. CQS Scalp

Vanuit de Telegram groep kwam er een verzoekje om de start conditie CQS Scalp eens te proberen.

CQS Scalp test - USDT - 06-08 Completed deals profit +354.67 $ - Active deals reserve 36.26 $ - Max amount for bot usage (Based on current rate) 0.3101276 BTC
CQS Scalp test - BTC - 06-08 Completed deals profit +321.14 $ (+0.00691683 BTC) - Active deals reserve 276.94 $ (0.00596485 BTC) - Max amount for bot usage (Based on current rate) 10850 USDT

Overzicht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3yqpa1Z7NFYvQQIjwJCK07niSYM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bnbqk0qpPwCV4j1DT0oHAnAs.png?f=fotoalbum_large

Linkje naar een export van alle bots, zodat je het zelf kan importeren in bijvoorbeeld 3CStats of 3C Trades DCA Bot Analyzer. Die link bevat blijkbaar ook nog de paperbots van m'n vorige testronde, terwijl ik die niet had geselecteerd... Achja maakt ook niets uit :+

[ Voor 118% gewijzigd door Remy!!!! op 14-08-2021 20:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Supercool, @Remy!!!!
Heel gaaf gedaan, bedankt voor je moeite!

Wat was het kapitaal dat elk botje (in totaal) had?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
anandus schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:56:
Supercool, @Remy!!!!
Heel gaaf gedaan, bedankt voor je moeite!

Wat was het kapitaal dat elk botje (in totaal) had?
Thnx! En graag gedaan :*)
Goeie vraag, ik zal het toevoegen. Toegevoegd.

[ Voor 3% gewijzigd door Remy!!!! op 13-08-2021 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nemesls
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-09 19:25
Super tof dit @Remy!!!! !! Erg uitbereid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erre
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 24-05-2022
** Referrals zijn niet toegestaan **

[ Voor 91% gewijzigd door Taro op 13-08-2021 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erre
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 24-05-2022
Nu zonder referrals :)

Voor de mensen die gebruik maken van gridbots bij 3commas.
Kijk eens naar pionex.com
6 gratis gridbots.
Transactiekosten 0.05%

[ Voor 0% gewijzigd door erre op 13-08-2021 20:19 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcoLyte!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:30

AcoLyte!

*evil grin*

erre schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:18:
Nu zonder referrals :)

Voor de mensen die gebruik maken van gridbots bij 3commas.
Kijk eens naar pionex.com
6 gratis gridbots.
Transactiekosten 0.05%
De infinity bot is vrij geniaal (mits bullish) overigens :)

don't mistake lack of talent for genius.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• argon007
Remy!!!! schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:49:
[...]

Bedankt voor de reminder! Sinds gisteren is m'n Pro abo afgelopen dus bij deze de resultaten.
Bijna alle paperbots hebben de Crypto Trades signal (CT als afkorting, anders moet ik zoveel typen :')) als start conditie. Ik ga vandaag/morgen m'n huidigebot nog iets finetunen aan de hand van de onderstaande testen.
Aangepast, aantal deals van 3 naar 8 gezet en BO/SO iets verlaagd.

1. De eerste bots

Dit waren mijn eerste paper CT bots, om te kijken of hun aanbevolen instellingen nog verbeterd konden worden. En gelijk getest of de UDST signals het beter doen dan de BTC signals. Hier hebben mijn bots nog maar 3 SO's actief.

1.1 Crypto Trades aanbevolen instellingen
Crypto Trades BTC - Standard - 14-07 - 3% Completed deals profit +138.73 $ (+0.00299580 BTC) - Active deals reserve 0.16 $ (0.00000365 BTC) - Max amount for bot usage (Based on current rate) 0.09927112 BTC
Crypto Trades BTC - Standard - 14-07 - 5% Completed deals profit +190.11 $ (+0.00410490 BTC) - Active deals reserve 0.83 $ (0.00001800 BTC) - Max amount for bot usage (Based on current rate) 0.09926312 BTC
Crypto Trades USDT - Standard - 14-07 - 3% Completed deals profit +120.56 $ - Active deals reserve 0 $ - Max amount for bot usage (Based on current rate) 2480 USDT
Crypto Trades USDT - Standard - 14-07 - 5% Completed deals profit +168.47 $ - Active deals reserve 0.56 $ - Max amount for bot usage (Based on current rate) 2480 USDT

1.2 Crypto Trades aangepaste instellingen
Crypto Trades BTC - Ultron v2 - 14-07 - 3% Completed deals profit +516.16 $ (+0.01113846 BTC) - Active deals reserve 47.64 $ (0.00102824 BTC) - Max amount for bot usage (Based on current rate) 0.06304557 BTC
Crypto Trades BTC - Ultron v2 - 14-07 - 5% Completed deals profit +745.48 $ (+0.01608687 BTC) - Active deals reserve 83.79 $ (0.00180817 BTC) - Max amount for bot usage (Based on current rate) 0.06304557 BTC
Crypto Trades USDT - Ultron v2 - 14-07 - 3% Completed deals profit +582.09 $ - Active deals reserve 118.46 $ - Max amount for bot usage (Based on current rate) 2047 USDT
Crypto Trades USDT - Ultron v2 - 14-07 - 5% - Completed deals profit +954.61 $ - Active deals reserve 9.95 $ Max amount for bot usage (Based on current rate) 2047 USDT

2. Volume Scale testen

Naar mijn idee zou een hogere VS betekenen dat een deal mogelijk ook eerder zou sluiten, en ook met iets meer winst. En dat blijkt... :+
Vanaf deze bots gebruik ik 4 SO's

Crypto Trades BTC - Ultron v2 - 22-07 - 3% - VS 3 Completed deals profit +1823.72 $ (+0.03943510 BTC) - Active deals reserve 0 $ (0.00000000 BTC) - Max amount for bot usage (Based on current rate) 0.48604182 BTC
Crypto Trades BTC - Ultron v2 - 22-07 - 5% - VS 3 Completed deals profit +2876.98 $ (+0.06221021 BTC) - Active deals reserve 20.87 $ (0.00045147 BTC) - Max amount for bot usage (Based on current rate) 0.48604182 BTC
Crypto Trades BTC - Ultron v2 - 22-07 - 3% - VS 4 Completed deals profit +3061.81 $ (+0.06620688 BTC) - Active deals reserve 0 $ (0.00000000 BTC) - Max amount for bot usage (Based on current rate) 1.02601248 BTC
Crypto Trades BTC - Ultron v2 - 22-07 - 5% - VS 4 Completed deals profit +5226.99 $ (+0.11302215 BTC) - Active deals reserve 27.07 $ (0.00058541 BTC) - Max amount for bot usage (Based on current rate) 1.02601248 BTC
Crypto Trades BTC - Ultron v2 - 22-07 - 3% - VS 5 Completed deals profit +4901.12 $ (+0.10597588 BTC) - Active deals reserve 0 $ (0.00000000 BTC) - Max amount for bot usage (Based on current rate) 1.8780336 BTC
Crypto Trades BTC - Ultron v2 - 22-07 - 5% - VS 5 Completed deals profit +8720.63 $ (+0.18856422 BTC) - Active deals reserve 33.02 $ (0.00071416 BTC) - Max amount for bot usage (Based on current rate) 1.8780336 BTC

3. 3%, 4% & 5% Test

Hier ging ik de diverse TP's testen met een Volume Scale van 3. En deze geven nogal vreemde profit resultaten vergeleken met alle andere 5% testen... Waarschijnlijk zijn deze bots net op een verkeerd moment gestart waardoor de 5% bot erg weinig heeft kunnen doen?

Ultron v5 - 27-7 - VS3 - 3% Completed deals profit +215.97 $ (+0.00467991 BTC) - Active deals reserve 0 $ (0.00000000 BTC) - Max amount for bot usage (Based on current rate) 0.09725988 BTC
Ultron v5 - 27-7 - VS3 - 4% Completed deals profit +295.30 $ (+0.00639896 BTC) - Active deals reserve 2.99 $ (0.00006489 BTC) - Max amount for bot usage (Based on current rate) 0.09725988 BTC
Ultron v5 - 27-7 - VS3 - 5% Completed deals profit +272.54 $ (+0.00590578 BTC) - Active deals reserve 178.95 $ (0.00387773 BTC) - Max amount for bot usage (Based on current rate) 0.09725988 BTC

4. Remy!!!! vs Crypto Trades

Ik was ook wel nieuwsgierig hoe m'n Remy bot zich zou verhouden tegenover het CT signal.

Crypto Trades vs Remy!!!! - 29-07 Completed deals profit +197.16 $ (+0.00426473 BTC) - Active deals reserve 0 $ (0.00000000 BTC) - Max amount for bot usage (Based on current rate) 0.09727472 BTC
Remy!!!! vs Crypto Trades - 29-07 Completed deals profit +261.84 $ (+0.00566357 BTC) - Active deals reserve 104.35 $ (0.00225720 BTC) - Max amount for bot usage (Based on current rate) 0.0841209 BTC

5. 3%, 4% & 5% Trailing tests

Trailing klinkt altijd erg leuk, maar hoe goed werkt het echt, en vanaf welke TP heeft het echt nut?

5.1 Crypto Trades BTC 3% Trailing test
Crypto Trades BTC - Ultron v5 - 29-07 - 3% Trailing test Completed deals profit +501.28 $ (+0.01079099 BTC) - Active deals reserve 0.53 $ (0.00001151 BTC)
Crypto Trades BTC - Ultron v5 - 29-07 - 3% TTP 0.1 Trailing test Completed deals profit +545.72 $ (+0.01174763 BTC) - Active deals reserve 0.53 $ (0.00001151 BTC)
Crypto Trades BTC - Ultron v5 - 29-07 - 3% TTP 0.5 Trailing test Completed deals profit +514.47 $ (+0.01107468 BTC) - Active deals reserve 0.53 $ (0.00001151 BTC)
Crypto Trades BTC - Ultron v5 - 29-07 - 3% TTP 1 Trailing test Completed deals profit +623.44 $ (+0.01342018 BTC) - Active deals reserve 0.54 $ (0.00001163 BTC)

5.2 Crypto Trades BTC 4% Trailing test
Deze begon met 10 deals, maar aangezien m'n abo bijna afliep heb ik het aantal deals verhoogd naar 100 om meer testresultaten te krijgen. Maar met 10 deals is de Max amount for bot usage (Based on current rate) 0.2213153 BTC.
Deze heeft ook iets ander BO/SO instellingen dan de 3 en 5% bots, maar de diverse trailing resultaten van 4% kan je onderling wel goed vergelijken.
Crypto Trades BTC - Ultron v6 - 01-08 - 4% Trailing test Completed deals profit +741.49 $ (+0.01600494 BTC) - Active deals reserve 0.32 $ (0.00000703 BTC)
Crypto Trades BTC - Ultron v6 - 01-08 - 4% TTP 0.1 Trailing test Completed deals profit +893.20 $ (+0.01927963 BTC) - Active deals reserve 0.28 $ (0.00000623 BTC)
Crypto Trades BTC - Ultron v6 - 01-08 - 4% TTP 0.5 Trailing testCompleted deals profit +1023.95 $ (+0.02209932 BTC) - Active deals reserve 0.22 $ (0.00000483 BTC)
Crypto Trades BTC - Ultron v6 - 01-08 - 4% TTP 1 Trailing test Completed deals profit +1069.90 $ (+0.02309099 BTC) - Active deals reserve 44.38 $ (0.00095790 BTC)

5.3 Crypto Trades BTC 5% Trailing test
Crypto Trades BTC - Ultron v5 - 29-07 - 5% Trailing test Completed deals profit +923.10 $ (+0.01991120 BTC) - Active deals reserve 15.78 $ (0.00034042 BTC)
Crypto Trades BTC - Ultron v5 - 29-07 - 5% TTP 0.1 Trailing test Completed deals profit +1036.69 $ (+0.02236127 BTC) - Active deals reserve 15.78 $ (0.00034042 BTC)
Crypto Trades BTC - Ultron v5 - 29-07 - 5% TTP 0.5 Trailing test Completed deals profit +1153.63 $ (+0.02488838 BTC) - Active deals reserve 15.85 $ (0.00034212 BTC)
Crypto Trades BTC - Ultron v5 - 29-07 - 5% TTP 1 Trailing test Completed deals profit +1198.08 $ (+0.02584718 BTC) Active deals reserve 15.84 $ (0.00034194 BTC)

6. Crypto Trades BTC - 3 vs 5 deals

Aangezien CT niet vaak deals maakt, was ik nieuwsgierig wat het verschil was tussen 2 bots met dezelfde hoeveelheid funds, maar de 1 iets meer deals mag maken (maar dus wel een lagere BO/SO).

Crypto Trades BTC - Ultron 0.008 BO 3 deals - 01-08 Completed deals profit +112.41 $ (+0.00242168 BTC) - Active deals reserve 2.74 $ (0.00005912 BTC) - Max amount for bot usage (Based on current rate) 0.20759975 BTC
Crypto Trades BTC - Ultron 0.005 BO 5 deals - 01-08 Completed deals profit +177.74 $ (+0.00382900 BTC) - Active deals reserve 2.47 $ (0.00005320 BTC) - Max amount for bot usage (Based on current rate) 0.19926354 BTC

7. CQS Scalp

Vanuit de Telegram groep kwam er een verzoekje om de start conditie CQS Scalp eens te proberen.

CQS Scalp test - USDT - 06-08 Completed deals profit +354.67 $ - Active deals reserve 36.26 $ - Max amount for bot usage (Based on current rate) 0.3101276 BTC
CQS Scalp test - BTC - 06-08 Completed deals profit +321.14 $ (+0.00691683 BTC) - Active deals reserve 276.94 $ (0.00596485 BTC) - Max amount for bot usage (Based on current rate) 10850 USDT

Overzicht:
[Afbeelding]

Linkje naar een export van alle bots, zodat je het zelf kan importeren in bijvoorbeeld 3CStats of 3C Trades DCA Bot Analyzer. Die link bevat blijkbaar ook nog de paperbots van m'n vorige testronde, terwijl ik die niet had geselecteerd... Achja maakt ook niets uit :+
Vooreerst prachtig werk! Moet veel tijd gekost hebben om dit op te maken en te testen ! :-)

Welke ben je nu van plan om te gebruiken? De BTC bot of de USDT bot of toch beiden?
Welke instellingen prefereer je nu zelf als je rekening moet houden tussen het totale volume die de bot nodig heeft tegenover de winst die het genereert?

Ik bekijk het zelf ook nog eens zeer aandachtig!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
argon007 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 20:58:
[...]

Vooreerst prachtig werk! Moet veel tijd gekost hebben om dit op te maken en te testen ! :-)
Thnx! Valt gelukkig mee, ik was nog het langst bezig met de post maken :+
Welke ben je nu van plan om te gebruiken? De BTC bot of de USDT bot of toch beiden?
Welke instellingen prefereer je nu zelf als je rekening moet houden tussen het totale volume die de bot nodig heeft tegenover de winst die het genereert?

Ik bekijk het zelf ook nog eens zeer aandachtig!
Ik gebruik nu deze, en iedere dag verhoog ik m'n BO/SO aan de hand van de winst van de vorige dag. En ik blijf gewoon bij de BTC variant, USDT doet het soms wat beter, maar uiteindelijk wil ik de komende jaren zoveel mogelijk BTC vergaren.
Op dit moment maakt hij gebruik van een Volume Scale van 3, maar het idee(droom) is om naar 5 te gaan. Dan wordt het wel een dure bot, maar de testresultaten laten zien dat het een interessante optie is. Want deze heeft een inleg van +/- 1.87BTC (omgerekend nu $87.574), en zijn winst in 1 maand was $8818.39 (+0.18856422 BTC). Dus gewoon een goeie 10%. En dan heeft die bot nog niet een trailing gebruikt, anders was het mogelijk meer richting de $10.000 gegaan.
Wat mij het meest verbaasd (maar dat kan aan de huidige markt liggen). De Crypto Trades Signal heeft tot nu toe geen vastzittende deals gehad. En dat is ook wel wat waard. Want mijn eerdere bots die deden het af en toe ook erg goed, maar die hadden aan het eind van de rit een paar honderd $ aan deals in de min open staan...

Dus voor nu lekker rustig aan beginnen, iedere dag compounden en iedere maand de bot beoordelen en kijken wat ik kan doen om o.a. de VS te verhogen.

[ Voor 3% gewijzigd door Remy!!!! op 14-08-2021 21:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blender_01
Remy!!!! schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:10:
[...]

Op dit moment maakt hij gebruik van een Volume Scale van 3, maar het idee(droom) is om naar 5 te gaan. Dan wordt het wel een dure bot, maar de testresultaten laten zien dat het een interessante optie is.
Houd je er dan ook rekening mee dat alle coins ook een keer door het putje kunnen gaan?
Het wordt aan de ene kant een hele dure bot als het een dipje is.
Op zich is dat niet erg als het maar een dipje is, want dat zal leiden tot hogere winsten.

Maar als alles echt crasht dan heb je straks heel veel in je SO's zitten terwijl die nauwelijks wat doen, want de koers zakt nog veel verder weg.

Of jij moet natuurlijk oneindig diepe zakken hebben....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
Blender_01 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 02:10:
[...]

Houd je er dan ook rekening mee dat alle coins ook een keer door het putje kunnen gaan?
Het wordt aan de ene kant een hele dure bot als het een dipje is.
Op zich is dat niet erg als het maar een dipje is, want dat zal leiden tot hogere winsten.

Maar als alles echt crasht dan heb je straks heel veel in je SO's zitten terwijl die nauwelijks wat doen, want de koers zakt nog veel verder weg.

Of jij moet natuurlijk oneindig diepe zakken hebben....
Ja daar houdt ik wel rekening mee, maar ik heb behoorlijk vertrouwen in deze signals (misschien te naïef, ik weet het).
Als ik op hun overzichtpagina kijk, en dan blader naar 13-05 t/m 20-05 dan zie je behoorlijk veel deals die ver in de min worden gesloten, maar bijna alle 'Avg profit' cijfers staan in de plus en de 'Max profit' deals staan allemaal in de plus. Hier en daar wel wat deals met 'no data'.

Wat dit voor mij betekend, het zijn goeie signals die altijd wel te sluiten zijn, maar met welke instellingen?
Ik weet dat in de huidige markt mijn SO instellingen beter werken dan hun SO instellingen. Maar mogelijk rond het dipje van mei, zouden mijn SO instellingen te weinig -XX% kunnen afvangen.

Daarom wil ik ook eerst m'n aantal SO's gaan ophogen naar 6 zodat ik met mijn huidige SO instellingen tot de -31.59% kan afvangen. En daarna zien we wel, mocht het ophogen van de VS naar 5 echt haalbaar zijn, dan zal ik het zeker proberen. Gaat dat veel kosten? Dat zeker! Maar in theorie levert het ook veel op.
En met m'n huidige strategie doe ik dit niet voor een paar maanden, maar als het even kan wil ik hier de komende jaren op doorbouwen.

En helaas heb ik (nog) geen oneindig diepe zakken :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
En alweer een week voorbij! Gaat toch hard zo!
Wel een paar veranderingen deze week, maar daar kom ik na de tabellen/grafieken op terug.

BUSD
Profits
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XbUKZeS4hirGZ1hDC9MifLRpDy8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bHfqTdElqUrcsz03HTbKa5BB.png?f=fotoalbum_large
Chart
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H-ueT_PZq-eDGGtMcuge2_thp3s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yGa6DT6YlEBFRLBuUoK4YGkV.png?f=user_large

BTC
Profits
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VfL6yuy-DrIULYvbwMN2Pgqj6bg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2h2wocVPCrsu8qxB18QAVk0x.png?f=fotoalbum_large
Chart
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JDKNfwTGpVm44vY6ooJ1q5aZAGg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BtLbWUpO4fJfFDifxk0DYLQo.png?f=user_large

ETH
Profits
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LhkDhVF4hgZxLfdn9xVdlgcirD0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XjzEXBKs59NymxZqIBZ7j92F.png?f=fotoalbum_large
Chart
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ic04P6-M7wPBI90n2FK2aDgDty0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aLYWNXCvV1TmQtnyoj9B5G4s.png?f=user_large

BNB
Profits
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/trPFggaao4z7KyMeabnBZ3QMlqs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xxvI7HHddAVmUi1DYGuDGDOE.png?f=fotoalbum_large
Chart
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ja-FFb76u8tdLySUWl92AZ1AUDw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dlHNFp8bq4t0H810V0HzPxvQ.png?f=user_large

Met LUNA/BUSD ben ik gestopt, omdat daar het meeste geld in zat, maar daar haalde ik relatief het minste winst uit. Omdat ik ook weer met DCA aan de gang wilde, leek mij dat een goed moment.
Ik heb het geld uit LUNA dus in USDT gestopt om zo met de Crypto Trades Signal aan de gang te gaan (die @Remy!!!! ook gebruikt). Dat is deze bot geworden.

Tevens ook SNX/BTC gestopt omdat die ook gewoon heel weinig binnentrok. Ook hier naar DCA gegaan met Crypto Trades. Dat is deze bot geworden.
De oplettende lezer zal zien dat de BTC bot er hetzelfde uitziet als die van @Remy!!!! en dat klopt :+

De ETH en BNB bots ben ik ook aan het compounden, om te kijken of dat voor een Grid Bot ook een beetje werkt (zoalng ze niet uit de grid lopen :) ). Dat gaat voor beiden best aardig, dus dat is goed om aan vast te blijven houden.

Daarnaast, omdat de USDT bot het redelijk "veilig" doet, heb ik ook de zogenaamde Bakker Setup aangezet voor USDT, wat ik dan weer wil gaan herinvesteren/compounden.
Ik moet nog zo'n mooie sheet maken voor het compounden als dat @Remy!!!! heeft gemaakt, maar daar moet ik nog wat tijd voor hebben/maken :)

Ook nog kort een REQ botje aangehad die ook wat extra funds binnengeharkt.

...en nu weer door!

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• argon007
Uuuf, de bot kan dus maar maximum en price deviation van 5.5% aan. Dat is zeer weinig. Ikzelf maak al +1 jaar gebruik van de Crypto Trades bot en heb toch al dikwijls de 30% deviation en meer nodig gehad om de trade te kunnen closen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
argon007 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:55:
Uuuf, de bot kan dus maar maximum en price deviation van 5.5% aan. Dat is zeer weinig. Ikzelf maak al +1 jaar gebruik van de Crypto Trades bot en heb toch al dikwijls de 30% deviation en meer nodig gehad om de trade te kunnen closen.
Ha, klopt!
Maar: ik heb in principe reserves om e.e.a. te kunnen afdekken, maar die heb ik "buiten" de bot gelaten om zo, in theorie, niet door mijn funds heen te gaan.
Het idee is om "straks" een SO te gaan toevoegen en dan langzaamaan verder te werken naar meer deals. Of andersom, maar dat moet ik nog even voor mezelf gaan bedenken. Wilde nu eerst kijken hoe het gaat.

@Remy!!!! heeft de CT nu ook al wat langer draaien en hij gaf aan dat, met zijn instellingen (die ik gekopieerd heb), hij niet vaak tot de 4e SO komt, dus dat is (voor nu) een beetje mijn leidraad.

M.a.w: Een bewust risico op dit moment :)

Blog

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoNoS
Mijn eerste bot heb ik gestopt, deed het niet verkeerd, dus ik heb de meeste instellingen behouden.

Bot 1:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GQRBppgWUq7BUDL1_Rx0DsgKQu4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Nesxesiaf18MYtJDpASFUWMZ.png?f=fotoalbum_large
Bot 2:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6a5d_B1TvqvXQfOfqCJeo_gHNpk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6IAXofHAjySPIMNG2kFqGqQ5.png?f=fotoalbum_large

Ik heb de Base order van $10 naar $15 gezet en safety order van $10 naar $16.
Verder het aantal trades van 16 naar 20.
Safety orders van 8 naar 12, maar wel van 2,5% naar 1,9% (dus had een dekking van 20% nu 22,8% dus niet veel veranderd).
2e bot heeft meer geld nodig, maar levert procentueel gezien hoe het er nu voor staat al meer op.

Ik wil de bot steeds 4 weken laten draaien en dan weer evalueren.

Zit nu op het gratis account, 1 bot lijkt het prima te doen en is (voor mij) voorlopig nog schaalbaar genoeg. Zie geen reden om voor het betaald abbo te gaan. (Dacht ik eerst wel te doen, maar nu geen reden voor.)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Tupac
  • Laatst online: 28-09 21:08
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Wow, goed bezig zeg! Complimenten :)

En ik maar blij zijn met de $250 die ik de afgelopen maanden verdiend heb :P

[ Voor 19% gewijzigd door anandus op 16-08-2021 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:27
@RoNoS Ziet er interessant uit. zou je ja 2e bot willen delen? ik heb nu 3 weken een bot draaien en met 36 gesloten deals 8 dollar winst, dat zou per maand uitkomen op zo'n 5% wat opzich een stuk beter is dan op de bank laten staan maar toch.

Ik kijk het nog een week aan en bij blijvend resultaat leg ik meer in op Binance om zo wat meer te kunnen spelen. Ik heb 2 pairs er in staan USDT/BTC en USDT/ETH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dus je (bot) moet telkens na aankoop de boel verplaatsen van exchange A naar B? Dan moet het wel erg snel gaan, de laatste keer dat ik BTC ergens naartoe verplaatste duurde dat wel even.

Oscar Wilde

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tupac
  • Laatst online: 28-09 21:08
Raven schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 17:53:
[...]

Dus je (bot) moet telkens na aankoop de boel verplaatsen van exchange A naar B? Dan moet het wel erg snel gaan, de laatste keer dat ik BTC ergens naartoe verplaatste duurde dat wel even.
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoNoS
douwe.nl schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 16:57:
@RoNoS Ziet er interessant uit. zou je ja 2e bot willen delen? ik heb nu 3 weken een bot draaien en met 36 gesloten deals 8 dollar winst, dat zou per maand uitkomen op zo'n 5% wat opzich een stuk beter is dan op de bank laten staan maar toch.

Ik kijk het nog een week aan en bij blijvend resultaat leg ik meer in op Binance om zo wat meer te kunnen spelen. Ik heb 2 pairs er in staan USDT/BTC en USDT/ETH
Zeker: Hierbij

Heb jij het in één bot staan of draaien er 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Laatst online: 09:27
RoNoS schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 18:42:
[...]

Zeker: Hierbij

Heb jij het in één bot staan of draaien er 2?
thx, ik heb nog een free account dus beide in een DCA. heb er op het moment maar 250 euro op staan om eens te proberen, daar maak ik 500 van als t volgende week nog zo loopt.

Mag ik vragen hoe veel % jij hiermee pakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoNoS
douwe.nl schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 19:45:
[...]

thx, ik heb nog een free account dus beide in een DCA. heb er op het moment maar 250 euro op staan om eens te proberen, daar maak ik 500 van als t volgende week nog zo loopt.

Mag ik vragen hoe veel % jij hiermee pakt?
Eerste bot: 7-8% op maand basis (4 weken)
Deze, nu geëxtrapoleerd naar een maand 10% op maand basis (loopt nu ruim een week).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraay89
  • Laatst online: 17-09 11:55
De laatste dagen een paar deals gesloten die al maanden open stonden, met stevige SO's ook, daardoor komt er eindelijk budget vrij wat we weer wat zinniger kunnen inzetten. Erg fijn.

De verleiding is groot om ook met het CryptoTrader signal aan de slag te gaan. In theorie zou hetwinstgevend zijn, met de cijfers die ik zoal lees in relatie tot mijn trade-budget. Als het om bitcoin acquisition gaat voor de toekomst, dan doet de prijs er natuurlijk al minder toe. Maar vooralsnog vind ik dertig euro aan de hoge kant.

Jammer dat er geen optie is voor die bots om gewoon wat winst af te romen van de deals die je sluit dankzij de bots. Zou een interessante optie zijn denk ik, ware het niet dat het ook een slangennest aan risico's op misbruik met zich meebrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Kraay89 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:56:
Jammer dat er geen optie is voor die bots om gewoon wat winst af te romen van de deals die je sluit dankzij de bots.
Ik dacht dat er systemen waren waar je dat had. Zignaly misschien? Ik weet het niet meer.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Amargedon
Zo, terug van vakantie en tijd om weer eens uitgebreider te reageren. In de tussentijd wel meegelezen en interessante dingen gelezen. Met name het uitzoekwerk van @Remy!!!!, waarvoor dank. En altijd goed om de uitgebreidere updates van @Ben.Hahlen te lezen. En natuurlijk ook de anderen niet vergeten, ookal tag ik je niet bij nickname _/-\o_

Allereerst maar de paperbots die ik heb draaien. In alle soorten en smaken; voor zowel BTC, BNB, ETH de long en short variant met alle standaard triggers. Ik had voor BTC ook een RSI en ULT combi draaien, maar die heb ik gestopt aangezien het enkel maar een subset gaf. Het is ook best wel een werk om bij te houden dus ik zal hier minder vaak een update van plaatsen (zal vaker wel de tussenstand opnemen).

Hoor ook graag als hier helemaal geen interesse in is, want dat scheelt mij dan ook weer tijd :+

Voor augustus ziet het er nu als volgt uit, waarbij ik enkel even BTC en BUSD laat zien. Voor ETH en BNB loopt het net een week of twee, en de short varianten nog iets korter. Daar moet eerst wat meer data voor verzameld worden om te delen vind ik.

BTC:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FSxEvmlovqbt_ELeMnmQUn6mSxI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dENaltSxURdHULXPENLdeARr.png?f=fotoalbum_large

BUSD:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bVaHa-SilRGoY7HvdYx9QBLIkFs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yafBXKSSBHgZ0wrFrXQm0pyg.png?f=fotoalbum_large

Voor beiden haal ik eruit dat de standaard CCI het meest veilige is, al is voor BUSD de reserve wel iets hoger de afgelopen dagen. De beide BB varianten leveren veel winst, maar ook meer risico. De MF lijkt een tussenweg, waarvan de MFI-40 de betere lijkt.

Ik heb heel kort een enkele variant actief gehad op mijn real account, maar ook weer gestopt. Niet persee omdat die niet werkte, maar om funds vrij te maken voor andere bots die ik actief wilde hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Amargedon op 18-08-2021 21:31 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Amargedon
Oke, na de paperaccount ook nog even de tijd voor de real account. De afgelopen weken veel in Excel bezig geweest voor het bijhouden van het een en ander. De Grids lopen nog, daarnaast met DCA bots gestart op basis van de Telegram groep.

De rest even alleen voor members, best wel wat data enzo,

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
@Amargedon Bedankt voor de info!

Maar fluctueren je grids zo heftig? Bij een avg % daily zou je denken dat het steeds meer rond een bepaalde waarde komt te liggen. Misschien beter mediaan nemen ipv een average? Dan filter je de outliers er meer uit.

Maar hoe dan ook zijn het lucratieve tijden geweest :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Amargedon schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 21:30:
Zo, terug van vakantie en tijd om weer eens uitgebreider te reageren. In de tussentijd wel meegelezen en interessante dingen gelezen. Met name het uitzoekwerk van @Remy!!!!, waarvoor dank. En altijd goed om de uitgebreidere updates van @Ben.Hahlen te lezen. En natuurlijk ook de anderen niet vergeten, ookal tag ik je niet bij nickname _/-\o_

Allereerst maar de paperbots die ik heb draaien. In alle soorten en smaken; voor zowel BTC, BNB, ETH de long en short variant met alle standaard triggers. Ik had voor BTC ook een RSI en ULT combi draaien, maar die heb ik gestopt aangezien het enkel maar een subset gaf. Het is ook best wel een werk om bij te houden dus ik zal hier minder vaak een update van plaatsen (zal vaker wel de tussenstand opnemen).

Hoor ook graag als hier helemaal geen interesse in is, want dat scheelt mij dan ook weer tijd :+

Voor augustus ziet het er nu als volgt uit, waarbij ik enkel even BTC en BUSD laat zien. Voor ETH en BNB loopt het net een week of twee, en de short varianten nog iets korter. Daar moet eerst wat meer data voor verzameld worden om te delen vind ik.

BTC:
[Afbeelding]

BUSD:
[Afbeelding]

Voor beiden haal ik eruit dat de standaard CCI het meest veilige is, al is voor BUSD de reserve wel iets hoger de afgelopen dagen. De beide BB varianten leveren veel winst, maar ook meer risico. De MF lijkt een tussenweg, waarvan de MFI-40 de betere lijkt.

Ik heb heel kort een enkele variant actief gehad op mijn real account, maar ook weer gestopt. Niet persee omdat die niet werkte, maar om funds vrij te maken voor andere bots die ik actief wilde hebben.
Zeker wel interesse! Vind dit allemaal machtig interessant om het te lezen en daar leer ik ook weer van :)
Amargedon schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 23:08:
Oke, na de paperaccount ook nog even de tijd voor de real account. De afgelopen weken veel in Excel bezig geweest voor het bijhouden van het een en ander. De Grids lopen nog, daarnaast met DCA bots gestart op basis van de Telegram groep.

De rest even alleen voor members, best wel wat data enzo,

***members only***
Interessante coin pairs! Ik moet toch nog eens gaan kijken. Zeker zo'n ALICE ziet er lekker uit! (Zonder context klinkt dat trouwens heel fout :+ )

Goede winsten ook! Helemaal niet slecht!
anandus schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:10:

Maar fluctueren je grids zo heftig? Bij een avg % daily zou je denken dat het steeds meer rond een bepaalde waarde komt te liggen. Misschien beter mediaan nemen ipv een average? Dan filter je de outliers er meer uit.

Komt dat niet misschien omdat hij alles meeneemt? Dus ook DCA? Dan snap ik het wel.
@Amargedon ?

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ben.Hahlen schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:26:
[...]
Komt dat niet misschien omdat hij alles meeneemt? Dus ook DCA? Dan snap ik het wel.
@Amargedon ?
Ohja, met DCA heb je natuurlijk hele flinke uitschieters.

Ik doe geen DCA (meer) en dan is de grafiek wat stabieler :P

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 19-08-2021 09:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amargedon
anandus schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:10:

Lucratief zeker! En zoals @Ben.Hahlen even hieronder al zegt; ik neem inderdaad ook de DCA resultaten erin mee. Ik zou dat nog even op kunnen splitsen inderdaad; een % voor de grids, een % voor de DCA en een totaal voor de pf. Hmm, wel een interessant idee.
Ben.Hahlen schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:26:
[...]

Zeker wel interesse! Vind dit allemaal machtig interessant om het te lezen en daar leer ik ook weer van :)

[...]

Interessante coin pairs! Ik moet toch nog eens gaan kijken. Zeker zo'n ALICE ziet er lekker uit! (Zonder context klinkt dat trouwens heel fout :+ )

Goede winsten ook! Helemaal niet slecht!

[...]

@Amargedon ?
Ah top, goed om te horen dat het wel interessant is!

ALICE ziet er zeker lekker uit, en als ze nu ook nog eens de neighbour was :+ Oke, tot zover de grappen :P Moet wel eerlijk zeggen dat ik mijn strategie even aan het overdenken ben. Zowel ATA, ALICE, BAKE als ATOM en VET (die ik al gestopt had) zijn uit het grid gelopen.

Op langere termijn wil ik minder bezig zijn met instellen/afstellen. Ik dacht eerst om zelf wat software te gaan schrijven die de grids mee kan verplaatsen met de koers, inclusief de inleg daarop corrigeren. Voor mij zijn tot nu toe ATA, ALICE en BAKE degene die het hoogste % per dag gemiddeld pakken, dus ik heb voor die drie in mijn paperaccount nu een grid aangemaakt met een breder bereik. Inleg per grid is 750 BUSD met het idee dat ik, door het grotere bereik, minder vaak hoef te veranderen. Daarnaast FIO ter referentie ernaast gezet aangezien dat een stabiel grid lijkt te zijn.

Ik wil op de paperaccount eens zien welke grid(s) dan het beste presteren om die in mijn real account over te nemen.

Voor de duidelijkheid nog even een plaatje erbij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IUgPvcSE_yReCN6hJfZRWn9CiGg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CUsbYWhFvbNALpohaO34YAbI.png?f=fotoalbum_large

Een groter bereik zal wat ten koste gaan van mijn winst, maar 'verdien' ik terug doordat ik er minder tijd aan hoef te besteden en dat is ook wat waard. Uiteindelijk moet 'passief inkomen' wel passief zijn, en het is nu nog redelijk veel actief :+
anandus schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:50:
[...]

Ohja, met DCA heb je natuurlijk hele flinke uitschieters.

Ik doe geen DCA (meer) en dan is de grafiek wat stabieler :P
Ik ben juist wel DCA ernaast gaan doen, want ik hou van spreiding. Niet teveel bots, maar toch.

[ Voor 8% gewijzigd door Amargedon op 19-08-2021 10:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amargedon
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Amargedon schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:11:
[...]
Lucratief zeker! En zoals @Ben.Hahlen even hieronder al zegt; ik neem inderdaad ook de DCA resultaten erin mee. Ik zou dat nog even op kunnen splitsen inderdaad; een % voor de grids, een % voor de DCA en een totaal voor de pf. Hmm, wel een interessant idee.
Ik hou dus eigenlijk alleen mijn grids bij, want de DCA geloof ik wel :')
Die grafiek is ook wat overzichtelijker op 3C.

Maar goed, het DCA bijhouden staat ook nog ergens op de lijst.
[...]
Ah top, goed om te horen dat het wel interessant is!

ALICE ziet er zeker lekker uit, en als ze nu ook nog eens de neighbour was :+ Oke, tot zover de grappen :P Moet wel eerlijk zeggen dat ik mijn strategie even aan het overdenken ben. Zowel ATA, ALICE, BAKE als ATOM en VET (die ik al gestopt had) zijn uit het grid gelopen.

Op langere termijn wil ik minder bezig zijn met instellen/afstellen. Ik dacht eerst om zelf wat software te gaan schrijven die de grids mee kan verplaatsen met de koers, inclusief de inleg daarop corrigeren. Voor mij zijn tot nu toe ATA, ALICE en BAKE degene die het hoogste % per dag gemiddeld pakken, dus ik heb voor die drie in mijn paperaccount nu een grid aangemaakt met een breder bereik. Inleg per grid is 750 BUSD met het idee dat ik, door het grotere bereik, minder vaak hoef te veranderen. Daarnaast FIO ter referentie ernaast gezet aangezien dat een stabiel grid lijkt te zijn.

Ik wil op de paperaccount eens zien welke grid(s) dan het beste presteren om die in mijn real account over te nemen.

Een groter bereik zal wat ten koste gaan van mijn winst, maar 'verdien' ik terug doordat ik er minder tijd aan hoef te besteden en dat is ook wat waard. Uiteindelijk moet 'passief inkomen' wel passief zijn, en het is nu nog redelijk veel actief :+
Ik snap je punt. Ik probeer op dit moment twee dingen tegelijk (en dat is niet altijd ideaal): Zo veel mogelijk winst er uit halen om de investering terug te halen, zodat het "echt" speelgeld wordt, én e.e.a. zo inrichten zodat je er zo min mogelijk onderhoud aan hebt.
Maar goed, die twee bijten elkaar een beetje op het moment, dus dat zal in de toekomst wat beter gaan, als het goed is.
[...]
Ik ben juist wel DCA ernaast gaan doen, want ik hou van spreiding. Niet teveel bots, maar toch.
Same, alhoewel e.e.a. momenteel lekker in het rood staat.
Members only:

Blog

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Amargedon
Ik ben overigens een beetje aan het switchen naar toch wat meer data voor members only delen. Voelt even iets beter dan dat het zo direct voor iedereen zichtbaar is, ofzo.

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Mijn inkomsten voor mijn spot DCA-bots waren ook zoiets, ik meen 0,15% per dag gemiddeld.
De futures DCA deed het beter met 0,90%, maar wel een stuk riskier.

Nog steeds beter dan de bank, dat wel :P

[ Voor 20% gewijzigd door anandus op 19-08-2021 11:13 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

anandus schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:12:
Mijn inkomsten voor mijn spot DCA-bots waren ook zoiets, ik meen 0,15% per dag gemiddeld.

Alles is beter dan de bank geloof ik :+

Helaas staan er bij mijn enige 3commas DCA bot meerdere buys in het rood :/ , wel jammer dat meerdere DCA bots pas mogelijk is bij het 2e abo.

Oscar Wilde

• Immutable
anandus schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:12:

Als je consistent echt 1% per dag kan halen, een heel jaar. Doe je het al heel goed. :)
Pagina: 1 ... 24 ... 30 Laatste