[bots] Cryptocurrency automatisch handelen

Pagina: 1 ... 23 ... 30 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blender_01
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 05-03 00:51
douwe.nl schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:29:
[...]

Maar waarom denk je dit?

Hij heeft in 4 weken 500 dollar winst en dit loopt gewoon door.

Het is de eerste die ik probeer, ben helemaal blue dus doe maar wat ter leering en vermaak :)
Loopt jouw bot nu nog lekker door? Ik ben op zich wel benieuwd.

Ik denk persoonlijk het is wachten totdat je een shitcoin oppakt ook nog op de top van zijn golfbeweging die langzaam wegzakt.
Omdat je SOS ook vrij laag staat zullen die ook te weinig impact hebben om eruit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-09 21:15
Blender_01 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 20:29:
[...]

Loopt jouw bot nu nog lekker door? Ik ben op zich wel benieuwd.

Ik denk persoonlijk het is wachten totdat je een shitcoin oppakt ook nog op de top van zijn golfbeweging die langzaam wegzakt.
Omdat je SOS ook vrij laag staat zullen die ook te weinig impact hebben om eruit te komen.
Vandaag 2 deals afgerond met winst de derde loopt nog. Het idee is wel dat deze bot gebruikt wordt met de gevestigde coins, zo legde hij het uit zodoende ook voor BTC gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blender_01
douwe.nl schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:54:
[...]

Vandaag 2 deals afgerond met winst de derde loopt nog. Het idee is wel dat deze bot gebruikt wordt met de gevestigde coins, zo legde hij het uit zodoende ook voor BTC gekozen.
Ow dit is een simple bot en niet een composite bot.
Had ik even niet door.
Maakt het verhaal wel iets beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heeft iemand eigenlijk ook arbitrage-bots draaien? Wil dat een beetje werken? Wat gebruik je ervoor?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Blender_01 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 22:06:
[...]

Ow dit is een simple bot en niet een composite bot.
Had ik even niet door.
Maakt het verhaal wel iets beter.
Klopt, ik heb liever wat minder risico en stabiele winst dan een schot met hagel en hopen wat te raken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
https://www.3cstats.com/ heeft z'n webhoster niet betaald ofzo? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44
Amargedon schreef op maandag 12 juli 2021 @ 19:43:
[...]

Ja, LUNA is behoorlijk op en neer aan het gaan wat opzich natuurlijk mooi is zolang het binnen de grenzen blijft ;) Mooie update ook weer _/-\o_

Heb zelf op basis van jouw ervaring de ADA en MATIC in de paperaccount even aangezet, zowel voor BUSD als BTC.

Zie bij mezelf dat de ATA/BUSD moeilijker wordt. Heeft een aardige profit gepakt, maar ATA zakt steeds verder weg en ik zit erover na te denken om dat grid flink eenvoudiger te maken (nu 32 lines) zodat ik daarmee funds vrijmaak voor een grid wat beter gaat (of een nieuwe). Wellicht dat de resultaten van de twee eerder genoemde pairs mij daar nog wat helderheid over kan geven.

De ETH pairs zijn redelijk stabiel gebleven, verder was het weekend vooral rustig en relatief lagere inkomsten. Zie dat in alle grafieken de gemiddelden nog wel dalen, het eerste begin was erg goed en sindsdien is het toch wel wat rustiger geworden. Maar goed, gaan vrolijk door en eerst eens zien hoe het over een maandje eruit ziet. Dan weet/zie ik ook wat beter of er nu echt groei in mijn pf zit of niet :P
MATIC gaat eigenlijk heel matig op het moment en dat is wel jammer, want die performde eerst heel goed.
Heeft ook te maken met het feit dat die aan de onderkant uit zijn grid gelopen is. Maar dan nog: daar zit ik nu op een AVG Profit/Day van $0,63
Ben nu aan het bedenken wat ik daarmee ga doen.
Amargedon schreef op maandag 12 juli 2021 @ 19:50:
Kom er overigens voor mezelf achter dat een width van 0.3 tot 0.5 a 0.6% wel het beste werkt. Of tenminste, het levert een flink grotere kans op deals op. Heb een paar grids die wat groter staan (zo tegen of boven de 1% vanwege onvoldoende funds anders) toch wisselender presteren. Als ik dan de grafiek bekijk zie ik ook wel dat de koers vaker tussen twee lijnen blijft schommelen, waar je anders 'elke keer' een overgang te pakken zou hebben.

Wat is jullie ervaring daar nu mee?
Mee eens. Mijn grids zitten ook in die range, omdat je daar de meeste deals lijkt te maken. Eigenlijk heb ik niks dat boven de 0,51% uitkomt, omdat het anders inderdaad teveel tussen de lines schommelt.

Het is ook afhankelijk van de coin, overigens, ik kijk altijd wel een beetje terug bij het aanmaken van de grid om te zien of je niet heel veel tussen lijnen blijft schommelen.
Amargedon schreef op maandag 12 juli 2021 @ 19:50:
Tenslotte op mijn paperaccount nog een aantal DCA bots gestart met de mogelijke standaard conditions die we kunnen gebruiken bij 3C. Ik reken daarvan nu de gemiddelde profit / day uit en zal proberen tegen het weekend eens een grafiekje daarvan te plaatsen.
Cool! Zo erg ben ik er (nog) niet mee bezig.

Over bezig zijn gesproken: ben nu aan het berekenen of een jaarabonnement van 3C het waard is en of ik het waard vind. Als mijn berekeningen kloppen, zou je het jaarabonnement met 4 grids er in +/- 2 maanden er uit kunnen hebben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Des0lP25gs5gXTUegnIoisB4wJY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hVlTXa0K6RJH4evrsrKKnCyP.png?f=user_large
Dan ga ik uit van één sell per 30 minuten voor $0,04 per bot.

Daarnaast ook bezig met mijn "grotere" strategie voor de bots en crypto.
@Remy!!!! was natuurlijk al bezig met zijn strategie (lukt dat een beetje?) en het is wel handig om iets te hebben waar je op terug kan vallen.

Blog

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:22
Ik heb m'n strategie wel iets om gegooid, en ben hem nog druk aan het aanpassen.
Iedere stap is nu iets goedkoper, waardoor ik nu bij iedere +/- $250 winst een stap verder kan.
Ik denk dat hij volgende week wel redelijk voltooid is, dan zal ik hem wel even delen.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
anandus schreef op maandag 12 juli 2021 @ 22:23:
Heeft iemand eigenlijk ook arbitrage-bots draaien? Wil dat een beetje werken? Wat gebruik je ervoor?
Wat zijn arbitrage bots?

Blog

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy!!!!
Verder gaat het hier qua bot wel redelijk goed, helaas schommelen er nu een paar deals tussen de -2% en +1% en dat al een paar dagen lang :+
Maar ik wil zo min mogelijk handmatig bijsturen, dus hij bekijkt het maar en lost het zelf maar op :+
Voor iedere stap in m'n strategie maak ik een nieuwe bot (zodat de 3cstats statistieken iets beter kloppen (als 3cstats het weer doet)), dus dan maar even dit onderstaande overzicht delen, anders is het zoveel werk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z5rMK4DHr0WDX_WslaYDKtGsKVw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cK7kUChNkWsvAIdSFOWqaznZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Die houden meerdere exchanges in de gaten en handelen in prijsverschillen tussen de exchanges.
Als een coin bij de ene exchange duurder is dan bij de andere dan zou je theoretisch bij de ene coin kunnen kopen om bij de ander weer te verkopen.

Als ik het goed begrepen heb :)

Die shortbot die ik had? Die stond op een gegeven moment op -5%. Ik dacht: Ik maak er een long van. Nu staat die long dik op -10% (dus +5% als het short was geweest) 8)7
Argh. Ik ga echt nooit meer halverwege switchen :P

[ Voor 21% gewijzigd door anandus op 13-07-2021 21:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perejoseph
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:07
Het is alleszins geen goedemorgen voor mij :).

Men bot heeft gisteren mooie winsten behaald, maar deze nacht alles in het rood :(

@Remy!!!! ik ben zo vrij geweest om jouw excel-sheet verder uit te werken.
Ik zal deze vandaag nog proberen online te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
anandus schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:16:
[...]
Die houden meerdere exchanges in de gaten en handelen in prijsverschillen tussen de exchanges.
Als een coin bij de ene exchange duurder is dan bij de andere dan zou je theoretisch bij de ene coin kunnen kopen om bij de ander weer te verkopen.

Als ik het goed begrepen heb :)
Ah, dus een beetje wat de "grote jongens' in de financiële wereld ook doen, op basis van wisselkoers verschillen geld binnen harken (wat best wel wat oplevert als je het goed doet).
anandus schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:16:
[...]
Die shortbot die ik had? Die stond op een gegeven moment op -5%. Ik dacht: Ik maak er een long van. Nu staat die long dik op -10% (dus +5% als het short was geweest) 8)7
Argh. Ik ga echt nooit meer halverwege switchen :P
Patience is a virtue, of zoiets :)

Zoooo... Dat is lekker wakker worden... 7(8)7
Alles lekker in het rood, alle 4 mijn BUSD Grids zijn er aan de onderkant uitgelopen, alleen de XVG/ETH doet het nog. Sterker nog: blijkbaar is ETH sterker gedaald dan XVG, want die grid zit nu meer aan de bovenkant dan de onderkant... :')

Gisteren toch nog MATIC een kans gegeven door de grid te verschuiven (FOEI!, ja, ik weet het... :X )

Dit is de huidige stand van zaken voor mijn BUSD Grids:
Grids
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wPjS5VnZppu7t20mcy2wVAjh0AA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nUBq3tIlRZpvFBO5SDouONWc.png?f=fotoalbum_large

Profits
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yLrQq9gUxEYs1CsihK8yVYxF09k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vzchLSewQ3iaKtsAdKiCOvNi.png?f=fotoalbum_large

Chart
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9eeIDzRsFdQz7CZf-cROGgP4Tbc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2pKc9or0yvB6qrSm65jxIKWk.png?f=user_large

En ETH:
Profits
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CaipHDBO_u8DlQZ7EaU9HsID1Io=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jGEDh4yDJKlw58yTDZIe7gue.png?f=fotoalbum_large

Chart
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZwjN16qfs2xzzsEZlbq9tY_V9Io=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Yc6EFbrYEcmqpMcDJplh2Ebh.png?f=user_large

...met dus de kanttekening dat ik verwacht dat er vandaag bijster weinig zal gebeuren, met uitzondering van XVG/ETH.

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amargedon
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-09 07:59
Haha ja hier ook bijna alles uit het grid gelopen. Vandaag een rustige dag, grids laten staan en vooral iets anders gaan doen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Een mooie rooie ochtend hier :P

Ik heb alle meldingen van de telegram uitgezet behalve de takeprofit-melding. Ik ga pas weer kijken bij mijn bots als ik een berichtje krijg :D

Ooit :P

Oh, ik heb sinds gisteren een klein Futures-botje opstaan. $25 in de futures-pot. $5 BO. $0,61 winst tot nu toe. Even kijken hoe het verder gaat :)

[ Voor 46% gewijzigd door anandus op 14-07-2021 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Amargedon schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 08:54:
Haha ja hier ook bijna alles uit het grid gelopen. Vandaag een rustige dag, grids laten staan en vooral iets anders gaan doen ;)
Ja... Ik ben toch eigenwijs heb de grids als een soort "recovery" grid aangepast, dus de laagste waarde op waar de koers nu staat en dan hopen dat alles weer omhoog gaat...

Edited to add: alleen MATIC heb ik niet aangepast, want dan moet het aantal ook omhoog en daar heb ik nu niet de reserves voor :)

...en zo niet, dan laten we het maar even zo :)
anandus schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 09:00:
Een mooie rooie ochtend hier :P

Ik heb alle meldingen van de telegram uitgezet behalve de takeprofit-melding. Ik ga pas weer kijken bij mijn bots als ik een berichtje krijg :D

Ooit :P
...dan kan je wel ff wachten :')
anandus schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 09:00:
Oh, ik heb sinds gisteren een klein Futures-botje opstaan. $25 in de futures-pot. $5 BO. $0,61 winst tot nu toe. Even kijken hoe het verder gaat :)
Futures... Ja... Ik waag me daar niet aan. Ik heb gister de discussie op de Telegram groep meegelezen, maar dat gaat mij veels te veel tijd en stress kosten :')
Dan kom ik echt niet meer aan werken toe.

[ Voor 5% gewijzigd door Ben.Hahlen op 14-07-2021 09:36 . Reden: MATIC toevoeging ]

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ben.Hahlen schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 09:35:
[...]
...dan kan je wel ff wachten :')
Ja, dat vermoeden heb ik ook :')
Futures... Ja... Ik waag me daar niet aan. Ik heb gister de discussie op de Telegram groep meegelezen, maar dat gaat mij veels te veel tijd en stress kosten :')
Dan kom ik echt niet meer aan werken toe.
Ja, ik heb daarom ook maar $25 erin gezet en een door iemand anders gemaakt botje gebruikt dat redelijke resultaten had tot nu toe (wel op DOGE, dus dat kan nog een fiasco worden :P ).
Met $25 kan-ie tot -20% komen zonder liquidatie, geloof ik.

Het is een schnabbelbotje, lage inleg ($5), lage TP (0,35%), etc.
Tot nu toe 7 deals en 61 cent in ongeveer 18 uur.

Ik ben vooral nieuwsgierig hoe het loopt :)

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 14-07-2021 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseBoyNL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-09 22:58
anandus schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 09:42:
Het is een schnabbelbotje, lage inleg ($5), lage TP (0,35%), etc.
Tot nu toe 7 deals en 61 cent in ongeveer 18 uur.

Ik ben vooral nieuwsgierig hoe het loopt :)
Zijn de fee's dan niet te hoog voor zulke kleine bedragen / veel transacties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
BaseBoyNL schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:04:
[...]

Zijn de fee's dan niet te hoog voor zulke kleine bedragen / veel transacties?
Blijkbaar niet?
Maar ik ga ook nog wel wat BNB naar mijn futures-wallet verplaatsen om minder fees te hoeven betalen.
Zodra ik wat geld uit deals vrij heb om wat BNB aan te schaffen :P

Het is echt centenwerk, hoor :P
Met het risico dat als het te ver dipt ik alles in mijn future wallet kwijt ben(!)
Niet zichtbaar is eentje waar ik 5 van de 6 SO's aangetikt heb vannacht en het dus al redelijk spannend was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IGNVxLHsFq1kWDxAmLcO1VCwLbU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eMNo290lxAsaiFo6xsTSyPDv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door anandus op 14-07-2021 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivier1979
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23-05-2022
Amargedon schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 08:54:
Heb dan toch maar na veel twijfelen en wachten (lees: 2 weken reeds uitgelopen naar onder) 2 grids aangepast naar onder toe. Met enkel het aanpassen van de upper en lower maar de width zo goed als idem gebleven. Quantity's ook. Dus mijn redenering is als de bots nu op en neer gaan enz enz :) Dat ik dan op zich geen verdoken verliezen heb. Toch...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-09 16:51
anandus schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:31:
[...]

Blijkbaar niet?
Maar ik ga ook nog wel wat BNB naar mijn futures-wallet verplaatsen om minder fees te hoeven betalen.
Zodra ik wat geld uit deals vrij heb om wat BNB aan te schaffen :P

Het is echt centenwerk, hoor :P
Met het risico dat als het te ver dipt ik alles in mijn future wallet kwijt ben(!)
Niet zichtbaar is eentje waar ik 5 van de 6 SO's aangetikt heb vannacht en het dus al redelijk spannend was.
Ben wel benieuwd, leverage cost ook fee vooral op wat hogere bedragen dus veel safety orders, heb dat ook wel is geprobeerd maar zag overal dat 3commas (die rekening houd met fee's - aangaf 8)7

Futures met koers crashes is erg spannend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Petertje750 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 18:30:
[...]

Ben wel benieuwd, leverage cost ook fee vooral op wat hogere bedragen dus veel safety orders, heb dat ook wel is geprobeerd maar zag overal dat 3commas (die rekening houd met fee's - aangaf 8)7
Ik heb even gekeken, elke deal waar ik $0,02 verdiende kostte mij $0,001 á $0,004 aan "commission"
Futures met koers crashes is erg spannend
Ja, ik durf ook niet met een groter bedrag dan $25, hoor :P

Aan de andere kant, ik heb nu nog vanalles op slot zitten (al waren er wel wat deals gesloten vandaag), dus spot is ook niet het beste op de wereld :+

Ik heb ook een deal waar ik een dikke plus op winst stond, maar ik kan het niet cashen omdat de munt onder een bepaalde threshold was gekomen. Blijkbaar genoeg waard om te kopen, maar niet genoeg om te verkopen? Dus daar moet ik wachten tot-ie een flink stuk stijgt :P

Hier nog een overzicht van dat futuresbotje in de afgelopen 24 uur en een beetje. Er staat overal $0.00, maar dat is $0.02

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ggXm7_P63Rl9bkLuhyOdv-fOUX4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bA6EvpdM2xtdNW1mEDIdrrHR.jpg?f=fotoalbum_large

De huidige deal staat al drie uur vast, op 1 SO.

Let op die ene van vannacht, waar er 5 SO's aangetikt waren. Wel de helft van het verdiende geld. Maar wel spannend. Ik heb gekeken, ik kan na de 6e SO (is -7,94%) nog 7,5% daling overleven voor ik geliquideerd wordt. Dus als het 15,44% daalt dan ben ik foetsie.
Interessante is wel dat hoe langer ik verdien, hoe groter de pot wordt hoe dieper dal ik kan overleven :P

Edit:
Volgens de risk analyser van 3C Tools kan ik, als ik er nog $220 bij verdien (of bij stort) een dip van 99,94% overleven :+

[ Voor 35% gewijzigd door anandus op 14-07-2021 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Zo... Goedemorgen...
De aanpassing van de grids van gisteren is toch niet zo heel slecht geweest. Heb alle grids naar beneden geschoven, maar zodat de laagste grid boven de toen geldende waarde zat.

Dat leverde het volgende op:
BUSD:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dDf-qfXqbacQUQXBrHXk74wsb44=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QVloE4gToIvIhg3U3OV0Q7GF.png?f=fotoalbum_large

ETH:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JqVAlqH3pHTYeugmuOoJ1Zpzjv8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GQyO4ulBAkgizdazfOwrh0H4.png?f=fotoalbum_large

Heb ook nog een testje opgezet met grids op de Paper account. Heb 3 XVG/BUSD grids aangezet daar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ccrvTzcxJpEWY-FzKSTAO5UyqU0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/35Gab0Vj8vsWOe0tqWuoZIYw.png?f=fotoalbum_large

3 bots dus: één met een hogere grid width en hogere inleg, één met meer grids en lagere inleg en één waar de inleg gelijk is aan de tweede, met hogere grid width.
De inleg is, van boven naar beneden in de screenshot 14301 XVG, 14310XVG, 11130XVG.
Wat mij opvalt, is dat de kleinere grid width ongeveer net zoveel doet als de hogere grid width (en op een gegeven moment er ook bovenuit liep).

Ik zal het een beetje in de gaten houden en kijken hoe zich dat verder gaat verhouden.

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olivier1979
Ben.Hahlen schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:03:
Zo... Goedemorgen...
De aanpassing van de grids van gisteren is toch niet zo heel slecht geweest. Heb alle grids naar beneden geschoven, maar zodat de laagste grid boven de toen geldende waarde zat.

Dat leverde het volgende op:
BUSD:
[Afbeelding]

ETH:
[Afbeelding]

Heb ook nog een testje opgezet met grids op de Paper account. Heb 3 XVG/BUSD grids aangezet daar:
[Afbeelding]

3 bots dus: één met een hogere grid width en hogere inleg, één met meer grids en lagere inleg en één waar de inleg gelijk is aan de tweede, met hogere grid width.
De inleg is, van boven naar beneden in de screenshot 14301 XVG, 14310XVG, 11130XVG.
Wat mij opvalt, is dat de kleinere grid width ongeveer net zoveel doet als de hogere grid width (en op een gegeven moment er ook bovenuit liep).

Ik zal het een beetje in de gaten houden en kijken hoe zich dat verder gaat verhouden.
Ziet er inderdaad veel belovend uit! Bedankt voor de update!
Als je de laagste grid boven de toen geldende waarde hebt aangepast, wil dit dan zeggen dat je de upper level lijn daar dan hebt gezet? Of is dat nu jou middenpunt van de grid, daar waar hij vorige keer is uitgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Olivier1979 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:18:
[...]

Ziet er inderdaad veel belovend uit! Bedankt voor de update!
Als je de laagste grid boven de toen geldende waarde hebt aangepast, wil dit dan zeggen dat je de upper level lijn daar dan hebt gezet? Of is dat nu jou middenpunt van de grid, daar waar hij vorige keer is uitgelopen.
Nee, stel dat de waarde van XVG/BUSD op dat moment 0.01895 was, heb ik de lower level naar 0.01900 gezet en de upper hetzelfde aantal naar beneden (naar 0.02100 in dit geval) om (ongeveer) dezelfde grid width te behouden.

Enige was dat ik ook de volume per grid omhoog moest zetten van 500 naar 530, omdat ik anders niet aan de minimum inleg (10 BUSD) zou komen.

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olivier1979
Ben.Hahlen schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 12:52:
[...]

Nee, stel dat de waarde van XVG/BUSD op dat moment 0.01895 was, heb ik de lower level naar 0.01900 gezet en de upper hetzelfde aantal naar beneden (naar 0.02100 in dit geval) om (ongeveer) dezelfde grid width te behouden.

Enige was dat ik ook de volume per grid omhoog moest zetten van 500 naar 530, omdat ik anders niet aan de minimum inleg (10 BUSD) zou komen.
Ok, ik ben mee. De waarde van het moment bij uitbraak naar onder. Stel je hebt een aantal dagen gewacht en de coin is dieper gezakt dan stel je nog altijd de lower level in net boven de moment waarop hij bij de grid is uitgelopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Leuk, net aan de slag gegaan met de API's van Binance en 3comma's.
Primitieve eigen signal gebouwd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivier1979
Een "wat als je" over de SO's/add funds: Stel je hebt funds voldoende en je ziet in de chart (of verondersteld) dat je red bag van -x% gaat stijgen maar het toch nog een behoorlijk afstand tot de TP is. Kan je dan zoveel add funds doen tot dat je TP zo goed als bijna gaat aantikken en dus closen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraay89
  • Laatst online: 17-09 11:55
Olivier1979 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 08:24:
Een "wat als je" over de SO's/add funds: Stel je hebt funds voldoende en je ziet in de chart (of verondersteld) dat je red bag van -x% gaat stijgen maar het toch nog een behoorlijk afstand tot de TP is. Kan je dan zoveel add funds doen tot dat je TP zo goed als bijna gaat aantikken en dus closen?
De vraag stellen is hem beantwoorden, denk ik? Waarom zou het niet kunnen? Afhankelijk van het aantal safetyorders en de volume scale instellingen( en dus de hoeveelheid geld die je bot al investeerde) kan het een kostbare aangelegenheid worden, maar als je zakken diep genoeg zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Even een kleine update over mijn micro-futuresbot:

Hij bestaat nu exact 3 dagen (nouja, plus een paar minuutjes), heeft 29 deals gesloten, gemiddeld $0,07 per deal.
In totaal $2,00, gemiddelde deal duurt 139 minuten.
De meeste deals zijn $0,02 en er zijn een paar grotere (5 of 6 SO's) waar eigenlijk het meeste geld vandaan komt

De bot op 3C-Tools

Dat is een daily avg profit van 2,67% (op de inleg van $25)

Ik zit nu te kijken naar FTX, daar kan je subaccounts maken die je van elkaar geïsoleerd kan houden. Misschien dat ik dan wat meer micro-futuresbots ga aanhouden (het is dan wat minder erg als één bot je subaccount liquideert, bij Binance raakt je hele futures-wallet geliquideert).

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 16-07-2021 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zappa40
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-09 19:28
En weer een update van mijn gridbots en de totale profit en profit gemiddeld per dag sinds startdatum:

PairstartdatumProfitAvg Profit per dag
BTC/BUSD3-6-202113,21%0,30%
BNB/BUSD7-6-20216,54%0,16%
ETH/BUSD10-6-20217,33%0,20%
XVG/ETH17-6-202121,66%0,72%
DOGE/BUSD25-6-202110,83%0,49%
TRU/BUSD29-6-202123,98%1,14%

De markt is een beetje slap de laatste tijd, gridbots leveren niet heel veel op, gelukkig zijn de meeste nog niet uit hun grid gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
Zie dat op mijn paperaccount bake/busd het erg goed doet. Gisteren een tip vanuit de telegram groep, dus denk ik zet er even een aantal bij.

Verder de laatste dagen erg zwakjes in de koersen ingezakt ook. Afgelopen dagen de grids niet verschoven en toch nog net boven de $20 per dag wat ik niet verkeerd vind. Vanmorgen de grids wat naar beneden verplaatst en daarbij de width ongewijzigd gelaten. Voor vandaag nu al $25, schiet ineens omhoog.

Ga later dit weekend mijn Excel overzichten weer eens bijwerken. Ben wel benieuwd, met de gezakte koersen, of mijn pf minder % gedaald is (wat dan de, verborgen, winst is zeg maar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:18
anandus schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:00:
Even een kleine update over mijn micro-futuresbot:

Hij bestaat nu exact 3 dagen (nouja, plus een paar minuutjes), heeft 29 deals gesloten, gemiddeld $0,07 per deal.
In totaal $2,00, gemiddelde deal duurt 139 minuten.
De meeste deals zijn $0,02 en er zijn een paar grotere (5 of 6 SO's) waar eigenlijk het meeste geld vandaan komt

Dat is een daily avg profit van 2,67% (op de inleg van $25)

Ik zit nu te kijken naar FTX, daar kan je subaccounts maken die je van elkaar geïsoleerd kan houden. Misschien dat ik dan wat meer micro-futuresbots ga aanhouden (het is dan wat minder erg als één bot je subaccount liquideert, bij Binance raakt je hele futures-wallet geliquideert).
Klopt! FTX is daar wel goed in daar je verschillende subs + bijhorende API keys kunt op aanmaken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perejoseph
Hierbij de excelsheet die ik heb opgesteld.

Het is min of meer mijn roadmap die gebaseerd is op de originele excel van @Remy!!!! .

Enige tips zijn natuurlijk altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wxR5CbOOYLM89LJxtpM28mQo1yM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2JCF5DlBXXlF3K1gXQgHo3Ra.jpg?f=user_large

* Zucht

Het zou leuk zijn om weer eens iets in het groen te zien :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
Zeer zeker! :-)
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/654236086838755340/865576164810555402/unknown.png

SKY staat hier reeds open van 9 mei...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
argon007 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:51:
Zeer zeker! :-)
[Afbeelding]

SKY staat hier reeds open van 9 mei...
Ocean, reef, zen, sky ... Je krijgt wel vakantiegevoelens van die coins van jou :D

Misschien ook interessant:
DCA safety orders calculator

[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 16-07-2021 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• argon007
anandus schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:52:
[...]

Ocean, reef, zen, sky ... Je krijgt wel vakantiegevoelens van die coins van jou :D

Misschien ook interessant:
DCA safety orders calculator
Ik mis enkel nog "moon", "lambo", ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perejoseph
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rghcbvSMNofRGhjF04IrYQm99fQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LvhLOQrg7d10H56az46WPW1k.png?f=user_large
Allemaal deals sinds gisterenochtend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekserr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:33
Ik zal ook wel even mee doen... Hopelijk kan iemand er dan nog om lachen of iets :p . Gelukkig loopt mijn TRU/BTC grid ineens wel heel lekker. Nu in een paar dagen ongeveer 7% gepakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uSdNzBki2GDwODnGRya_NW9GfRE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/15xPsENumvqVe8HKup224M31.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blender_01
Hoera, 1 down 25 to go...

Vandaag is mijn eerste van 26 deals geclosed, die openstond vanuit de crash van de eerste helft van juni.
Betrof een AVA_BUSD deal die 29 dagen openstond.

Vanuit de periode heb ik er nu nog 25 openstaan:
- 2 * KSM_BUSD (-25% / -41%)
- 23 * xxxx_BTC deals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik ben een nieuwe microfuturesbot gestart. Potje is $10 op FTX, bot is long op LEO (BO=SO=$3).

Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
anandus schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 19:41:
Ik ben een nieuwe microfuturesbot gestart. Potje is $10 op FTX, bot is long op LEO (BO=SO=$3).

Ben benieuwd.
Nou, na 13 uur op $0,06. Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Het is heel weinig, maar dat is de inleg ook :P
Als ik het extrapoleer naar 24 uur komt het neer op 1,1% avg daily
We kijken het even aan.

M'n andere microfuturesbot (met $25 inleg) heeft na exact 4 dagen $2,85 verdiend, da's 11,4%.
Dat is 2,85% avg daily. Best netjes denk ik zo.

Ik ga vandaag waarschijnlijk weer een andere microfuturesbot in elkaar draaien, moet nog even een leuke coin uitzoeken.
Ik vind het wel grappig, van die schnabbelbotjes :P Zolang ze niet geliquideerd raken :+

Edit:
Een $10 ENJ-botje gemaakt op FTX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
anandus schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 09:12:
[...]

Nou, na 13 uur op $0,06. Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Het is heel weinig, maar dat is de inleg ook :P
Als ik het extrapoleer naar 24 uur komt het neer op 1,1% avg daily
We kijken het even aan.

M'n andere microfuturesbot (met $25 inleg) heeft na exact 4 dagen $2,85 verdiend, da's 11,4%.
Dat is 2,85% avg daily. Best netjes denk ik zo.

Ik ga vandaag waarschijnlijk weer een andere microfuturesbot in elkaar draaien, moet nog even een leuke coin uitzoeken.
Ik vind het wel grappig, van die schnabbelbotjes :P Zolang ze niet geliquideerd raken :+

Edit:
Een $10 ENJ-botje gemaakt op FTX.
Is de fee structuur een beetje ok op FTX? met leverage heb je extra kosten zag ik, die is best hoog in vergelijking met binance

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amargedon
Weekend, iets meer tijd om even (rustig) na te denken over het een en ander.

Ik handel voor nu in BNB, BTC, BUSD, ETH en EUR. Ik ga die laatste omzetten naar BUSD, dat scheelt fees en ik kan daardoor die grids beter instellen of een extra toevoegen. EUR verdienen is leuk, maar het is een relatief laag bedrag en (teveel) spreiding betekent ook dat de inzet elders wat minder handig uitkomt.

BAKE/BUSD doet het tot nu toe erg goed! In nog geen 24h (gisteravond om 21:15 gestart) een $7.19 volgens de 3C teller. Niet verkeerd.

Het langere punt van denken. Nu verplaats ik een grid naar beneden waarbij ik de width intact laat, dus de min en max waarde verander ik met dezelfde hoeveelheid. Echter, het betekent alsnog dat coins die voor x gekocht zijn uiteindelijk voor y verkocht worden, waarbij het gemiddelde van y lager is dan x. Verlies dus, indirect.

Verschuif je zo je grid een aantal keer, dan kan dat toch nog wel weer oplopen natuurlijk. Dus, ik dacht waarom zou je daar zelf niet een soort van 'stoploss' in maken?

Wat als je dus een grid hebt met een min waarde, en een x daaronder een smarttrade zet om de hoeveelheid aan coins die in dat grid zitten te verkopen? Vervolgens schuif je je grid helemaal naar onder zodat door de daling weer nieuwe coins gekocht gaan worden (die je dus tegen de lagere - nieuwe - prijs koopt).

Ja, je hebt verlies doordat je verkoopt maar door je grid naar beneden te blijven verschuiven wordt dat verlies eigenlijk alleen maar groter. Ik vind dit effect sowieso lastig te zien in 3C en volgens mij wordt dit ook nergens in meegenomen uiteindelijk?

Hoe kijken jullie hier tegenaan, meningen en ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Petertje750 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 16:53:
[...]

Is de fee structuur een beetje ok op FTX? met leverage heb je extra kosten zag ik, die is best hoog in vergelijking met binance
Ja, Binance is goedkoper, zeker ook met BNB. Maar ik vind het scheiden van wallets echt een enorm voordeel. Ik heb wel één bot op Binance Futures draaien. Maar ik durf niet extra botjes erbij te doen, want als één botje geliquideerd wordt, dan geldt dat voor de hele futures wallet.

Stats van de microbotjes:
Tiny DOGE ($25): 5.1 dagen / $4.85 / 19.4% / $0,95 per dag / 3.80% per dag
Little LEO ($10): 1.8 dagen / $0.10 / 1% / $0.06 per dag / 0.6% per dag
Little ENJ ($10): 1.1 dagen / $0.22 / 2.2% / $0.2 per dag / 2% per dag

Ik ga straks een vierde microfuturesbotje in elkaar draaien, denk ik. Even een muntje zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Laatst online: 11:40
Niekserr schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:57:
Ik zal ook wel even mee doen... Hopelijk kan iemand er dan nog om lachen of iets :p . Gelukkig loopt mijn TRU/BTC grid ineens wel heel lekker. Nu in een paar dagen ongeveer 7% gepakt.
[Afbeelding]
Ik volg je helemaal..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ePOl_U8Xg84BTfas3Kfjxs_eBE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dV57sQnnK79kvtsAaaqzoYQt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C8BtpZ5E_WVUquZLEOSQ1z3sUNc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QVv5qM5zX4tYe5SQgSEYQHzC.jpg?f=fotoalbum_tile

Deals staan sinds "de grote dip" nog steeds open en ramp is ook echt een ramp :+

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Amargedon schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 17:25:

BAKE/BUSD doet het tot nu toe erg goed! In nog geen 24h (gisteravond om 21:15 gestart) een $7.19 volgens de 3C teller. Niet verkeerd.
Dat is inderdaad helemaal niet slecht! Misschien wel een alternatief voor mijn MATIC/BUSD pair...
Amargedon schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 17:25:
Het langere punt van denken. Nu verplaats ik een grid naar beneden waarbij ik de width intact laat, dus de min en max waarde verander ik met dezelfde hoeveelheid. Echter, het betekent alsnog dat coins die voor x gekocht zijn uiteindelijk voor y verkocht worden, waarbij het gemiddelde van y lager is dan x. Verlies dus, indirect.

Verschuif je zo je grid een aantal keer, dan kan dat toch nog wel weer oplopen natuurlijk. Dus, ik dacht waarom zou je daar zelf niet een soort van 'stoploss' in maken?

Wat als je dus een grid hebt met een min waarde, en een x daaronder een smarttrade zet om de hoeveelheid aan coins die in dat grid zitten te verkopen? Vervolgens schuif je je grid helemaal naar onder zodat door de daling weer nieuwe coins gekocht gaan worden (die je dus tegen de lagere - nieuwe - prijs koopt).

Ja, je hebt verlies doordat je verkoopt maar door je grid naar beneden te blijven verschuiven wordt dat verlies eigenlijk alleen maar groter. Ik vind dit effect sowieso lastig te zien in 3C en volgens mij wordt dit ook nergens in meegenomen uiteindelijk?

Hoe kijken jullie hier tegenaan, meningen en ideeen?
Denk je niet dat je daardoor meer verlies maakt?
Het verschuiven van de grid naar beneden zorgt er, imo, voor dat je inderdaad wat verlies pakt, maar voor elke verdere buy die je doet, gaat je avg buy price ook naar beneden, waardoor je dus ook een soort DCA doet.

Volgens mij moet je dat ook manueel gaan managen, want alles van je grid zit in principe vast in limit orders, dus daar "kan" je niks mee.

Zo, het weekend ook weer door en het was niet een super lekker weekend.
Bijna alles aan de onderkant uit de grid, dus weinig profits gepakt...

BUSD
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CKk7yCv555eh-D10EdDXpe4O9Hw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/R5QBkKgtVCiNghymqNVlMYpI.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FlxabnI32IrwcabuzpDJ2-ayao4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O97eDazvKqQDBaKFgB0RE5hB.png?f=fotoalbum_large

ETH
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OuOR_DV16GxT5MQD8VKgUSgZ8eY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0ORicpqtFcwWOj5V5UlUzo4W.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Is3BsDU7yZICKcM_D187NqhReXM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jRf9Ahfu3SyscCqi9166GI3L.png?f=fotoalbum_large

Iets anders: als ik geld wil overzetten van BUSD naar EUR, wat is dan de slimste manier? Direct omzetten? Of BUSD naar BTC en dan BTC naar EUR (of via een andere coin). Ik wil wat profits "apart zetten", zodat ik die op een gegeven moment ook weer kan wegsluizen.

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraay89
  • Laatst online: 17-09 11:55
Niekserr schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:57:
[Afbeelding]
Niet zo mieren, het kan altijd erger :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/faBrcXFeai-HsimEAx-uEAp_88U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PhhbgiWuUemqclb7X05P6gsJ.png?f=user_large

Ze stammen allemaal uit de tijd tussen half mei en half juni. Sommigen zijn echt dichtbij closing geweest in de tussentijd, (VET, XRP), maar ik wou toen volhouden, en blijven geloven. Achteraf weer spijt van natuurlijk. Door stevige safety orders staat er inmiddels helaas ook enkele honderden euro's op het spel. Maar goed, het is niet anders.

Geduld is een schone zaak, zeggen ze dan. We zien wel wat de toekomst brengt.

[ Voor 5% gewijzigd door Kraay89 op 19-07-2021 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 14:45

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Vorige week blij om eens wat $ te pakken en niet meer te verliezen binnen 2 weken.
Stond 300$ in de plus (tov mijn inleg in april/mei) op een gegeven moment.
Keek er ook niet echt meer naar eigenlijk en 500 $erbij gegooid omdat het zo lekker liep.

Alleen nu na dat weekend 200$ in de min tov de inleg. Maw in zijn totaliteit 500$ gezakt de afgelopen week.
Dat is 30% van de totale inleg.

Onder andere Dogecoin waar 400$ op staat. Las berichten dat nav een tweet van Musk de koers omhoog was geschoten, maar stond zondag nog steeds op -28% :')

Kijk volgende maand nog wel een keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Stats van de microbotjes:
Tiny DOGE ($25): 6.0 dagen / $5.08 / 20.3% / $0,85 per dag / 3.39% per dag
Little LEO ($10): 2.8 dagen / $0.10 / 1% / $0.04 per dag / 0.4% per dag
Little ENJ ($10): 2.0 dagen / $0.22 / 2.2% / $0.11 per dag / 1.1% per dag
Little VET ($10): 0.8 dagen / $0.12 / 1.2% / $0.15 per dag / 1.5% per dag

Afgelopen dag was zeer weinig beweging (de goede kant op).
Maar nog geen liquidaties, dat is altijd winst :P

Ik wil nog een MATIC- en een CHZ-botje maken, maar ik moet even wachten tot er wat funds vrijkomen uit lopende deals van mijn 'normale' bots (merendeel staat echt al een week vast ofzo :( )

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 19-07-2021 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseBoyNL
Een week vind ik nog meevallen, heb inmiddels deals die een maand vast staan.
Je moet een lange adem hebben nu ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
BaseBoyNL schreef op maandag 19 juli 2021 @ 11:53:
Een week vind ik nog meevallen, heb inmiddels deals die een maand vast staan.
Je moet een lange adem hebben nu ;-)
Ja, ik had ook wat dingen die vaststonden, dat zijn grids geworden. Vooral KSM was een hele flinke.
Of sommige gewoon met verlies afgesloten. Een moeilijke afweging, altijd. Wachten tot het uit de dip komt of het geld vrijmaken om met nieuwe deals het verlies terug te winnen.

Jemig, dat is nog best een bloedbad vandaag. Van de 13 deals die ik nu open heb staan, zijn er 11 in het rood :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZMLfxpjpFa5TEoyY9Jo1gu29xDk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yFKYdSYaWaxJsZ6nn94mJKIS.jpg?f=user_large

Alles onder de rode rij (wat een "error placing safety trade", want niet genoeg funds is :') ) staat al (meer dan) een week vast en zijn vandaag echt goed weggezakt.

[ Voor 36% gewijzigd door anandus op 19-07-2021 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blender_01
-

[ Voor 100% gewijzigd door Blender_01 op 19-07-2021 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Oh, bij Binance is je leverage beperkt als je minder dan een maand een Futures-account hebt.
Da's nieuw sinds vandaag.
En heel jammer, mijn succesvolle DOGE-botje is ook gestopt.

Nou, over drie weken weer aanzwengelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amargedon
Tjonge, wat gebeurt er de afgelopen dagen toch weer genoeg. Eerst van het weekend waarin de zaterdag boven de $30 kwam, en vervolgens de maandag...Genoeg te beleven in coinland zullen we maar zeggen ;)

Wat ik er wel uit leer is dat het goed is om niet de minimale inleg per line te nemen. Zodra de koers zakt en de waarde daalt zal je per lijn meer moeten inleggen, waardoor het lastig(er) is om je grid omlaag te verplaatsen. Heb nu bij een aantal grids het aantal lijnen moeten verlagen om vervolgens het aantal per line te verhogen.

Verder, zoals jullie ook al zeggen, vooral maar even aankijken en zien hoe het een en ander verder gaat verlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Amargedon schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 20:52:
Tjonge, wat gebeurt er de afgelopen dagen toch weer genoeg. Eerst van het weekend waarin de zaterdag boven de $30 kwam, en vervolgens de maandag...Genoeg te beleven in coinland zullen we maar zeggen ;)

Wat ik er wel uit leer is dat het goed is om niet de minimale inleg per line te nemen. Zodra de koers zakt en de waarde daalt zal je per lijn meer moeten inleggen, waardoor het lastig(er) is om je grid omlaag te verplaatsen. Heb nu bij een aantal grids het aantal lijnen moeten verlagen om vervolgens het aantal per line te verhogen.

Verder, zoals jullie ook al zeggen, vooral maar even aankijken en zien hoe het een en ander verder gaat verlopen.
Precies dit inderdaad.
Kon het gisteren toch niet laten en heb mijn grids wat aangepast en het aantal lijnen verlaagd om met het zelfde aantal coins toch nog te kunnen traden.

Dat heeft op de BUSD pairs toch nog een ~$14 opgeleverd en op de XVG/ETH $6 (die doet het overigens heel lekker).
Ook nog een kleine ETH/BTC grid opgezet, waar "maar" $70 inzit, om een klein beetje BTC te sprokkelen hier en daar.

Als e.e.a. een beetje doorloopt, zal ik morgen of overmorgen weer een wat uitgebreidere update plaatsen.

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amargedon
Ben.Hahlen schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 08:41:
[...]

Precies dit inderdaad.
Kon het gisteren toch niet laten en heb mijn grids wat aangepast en het aantal lijnen verlaagd om met het zelfde aantal coins toch nog te kunnen traden.

Dat heeft op de BUSD pairs toch nog een ~$14 opgeleverd en op de XVG/ETH $6 (die doet het overigens heel lekker).
Ook nog een kleine ETH/BTC grid opgezet, waar "maar" $70 inzit, om een klein beetje BTC te sprokkelen hier en daar.

Als e.e.a. een beetje doorloopt, zal ik morgen of overmorgen weer een wat uitgebreidere update plaatsen.
Herken, het verplaatsen van de grids. Ook vanmorgen weer een beetje met de stijging van afgelopen nacht.

XVG/ETH is inderdaad een hele aardige. Heb er wel meer, zal eens kijken of ik later vandaag wat grafiekjes kan plaatsen aangezien het allemaal wat gevulder raakt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Remy!!!!
Sinds vorige week heb ik weer een Pro abo voor een maandje, dit om de crypto trades market place signal te finetunen.
Ik zal jullie om de zoveel tijd een update geven, en dit keer doe ik geen verzoekjes, gaat teveel tijd in zitten :+ :X

- Crypto Trades USDT - Ultron v2 - 14-07 - 5% - Active deals reserve 101.22 $
- Crypto Trades BTC - Ultron v2 - 14-07 - 5% - Active deals reserve 43.5 $ (0.00141068 BTC)
- Crypto Trades USDT - Ultron v2 - 14-07 - 3% - Active deals reserve 16.56 $
- Crypto Trades BTC - Ultron v2 - 14-07 - 3% - Active deals reserve 43.5 $ (0.00141068 BTC)
- Crypto Trades USDT - Standard - 14-07 - 5% - Active deals reserve 16.41 $
- Crypto Trades BTC - Standard - 14-07 - 5% - Active deals reserve 0.99 $ (0.00003220 BTC)
- Crypto Trades USDT - Standard - 14-07 - 3% - Active deals reserve 3.68 $
- Crypto Trades BTC - Standard - 14-07 - 3% - Active deals reserve 3.81 $ (0.00012361 BTC)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1FKxGbTGnBluS-utMdqUjcuI7Vk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mqPwleFvRx4kbfsi7Od3iImx.png?f=user_large

Ik heb ze qua budget zo goed mogelijk gelijk proberen te houden, maar met het schommelen van BTC is dat altijd een beetje lastig. De standard varianten zijn met hun eigen instellingen maar dan met iets minder deals, en de Ultron varianten zijn met mijn instellingen.

M'n abo loopt nog 23 dagen, en ik ben benieuwd hoe het dan gaat; 3% winst vs 5% winst, en BTC vs USDT.

Voor nu maak ik gebruik van een USDT bot. En ik maak voor iedere aanpassing een nieuwe bot zodat m'n 3Cstats een beetje betrouwbaar zijn, maar daardoor is het lastig om steeds alle bots te delen. Dus moeten jullie het doen met het onderstaande overzicht. Vanaf 20-06 ben ik begonnen met de Crypto trades signal, en ben er zeker niet ontevreden over, maar zoals in de bovenstaande paper trade stats is het wel handig om andere SO instellingen te gebruiken dan wat zij voorstellen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IM82fvBE0BCBvemQjhd1DoF6_XA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dKL1F5sJzFfYFxPAbFEBAiDN.png?f=fotoalbum_large

Voorlopig zal ik mij aan deze strategie houden, maar de uitkomst van de paper trade testen kunnen dit nog wel wat beïnvloeden; BTC of USDT 3% of 5% winst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amargedon
Gelijk maar even de grafieken bijgewerkt. Heb dus een aantal base coins waar ik in handel; BNB, BTC, BUSD en ETH. EUR deed ik, maar heb ik omgezet naar BUSD want het waren kleine bedragen en bedacht me dat ik beter kan concentreren.

Hieronder de grafieken van dit alles, overzicht van deze maand met de gemiddelde profit per dag gerekend vanaf moment dat ik het Grid gestart heb (wat voor de meeste tegen eind juni is geweest). Heb niet alles naar $ teruggerekend zoals @Ben.Hahlen netjes doet, maar ik gok dat jullie dat zelf ook wel kunnen als je het echt wilt weten ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ySbbkEbRG9Js1E4AxrcYUXNJqg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/np3e6xtFb5sUsyFLeOlBpjv3.png?f=fotoalbum_large
BNB waarbij SPARTA al een hele tijd lekker gaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r7jz5Sh7P1zGZohk0eS-ygFdI4g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1tCzo5jvYflX4qWWQtdwfS4W.png?f=fotoalbum_large
Enkel pair al een lange tijd, opzich draait deze goed. Zet niet vol in op BTC, maar wel fijn om er wat kleins mee binnen te halen continue.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/swzZOw9j2xGHfdnL98qnygw2CYU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3gvCL9tnk4TlrGifaVdkTjKi.png?f=fotoalbum_large
BUSD zit het meeste van mijn pf in. Enkele dagen geleden met ALICE en BAKE gestart. Vanmorgen XVG gestopt en ATA weer gestart; had ATA eerder uitgezet om ruimte te maken voor de eerdere twee. Maarja, XVG staat qua performance gewoon onderaan al deed die het echt niet verkeerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hiLr7VoNdsorKZlQsuaAGFlZ3Ss=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VvCE8dZMDXHv1mNaMtja6bUb.png?f=fotoalbum_large
En tot slot ETH waarin, zoals @Ben.Hahlen al zei, XVG het lekker doet. DENT ben ik gestart vanwege de Telegram groep waar deze genoemd werd, even kijken hoe deze verder gaat en of ik ermee door wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amargedon
En dan was ik ook nog bezig met een aantal bots op mijn paperaccount. Idee om een aantal conditions te testen die standaard aanwezig zijn. Ik heb dus voor elke condition een bot aangemaakt om gewoon eens te kijken hoe deze performen. Alle bots hebben gelijke instellingen en dat zijn de volgende:
- BO: $10 (geen trailing)
- SO: $10
- Max safety traders: 5
- Price deviation: 1.0%
- SO volume scale: 1.25
- SO step scale: 1.25
- Min volume: 350

- Max aantal deals tegelijk: 3

Natuurlijk kan dit groter ingesteld worden en noem maar op, maar dat is niet mijn test. Ik wil weten of er conditions zijn die beter werken dan de ULT/RSI waar ik eerder mee gewerkt heb.

Een aantal conditions heb ik gecombineerd met de ULT en RSI. Waar je dat in de naam ziet staan is altijd gebruik gemaakt van de 30 minuten < 38 om zo het weer overal gelijk te zetten.

Hieronder twee grafieken:
- Profit per dag, gemiddeld. De drie bovenste lijnen mag je horizontaal doortrekken en die bots staan ook vast.
- De deal reserve, wat er dus 'vast' staat.

Het is lastig te zien misschien (betere ideeen voor weergave hoor ik graag), maar de CCI en beide RSI + MFI (20 en 40) hebben nagenoeg geen reserve (onder de $1) ondanks de dips en schommelingen van de afgelopen dagen. En daarbij zitten ze op ongeveer $1 per dag aan winst, met CCI net erboven.

Alle bots hebben tussen de 30 en 45 deals gesloten tot nu toe, en zijn allemaal gestart op 8 juli (draaien dus nu bijna twee weken).

In mijn ogen zouden deze drie, als je daar de inleg op vergroot, prima geschikt zijn om te draaien en ook een dip te overleven. Op basis van de resultaten van afgelopen weken dan, en zonder garanties voor de toekomst :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pfRA0ImGvOJSTQvYkFA810L2bVc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3YhZH4v0yoJd5GsZuTgaMiL0.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Amargedon op 21-07-2021 10:11 . Reden: Update plaatje (2) - Y as gecorrigeerd ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BaseBoyNL
Vandaag eindelijk weer een deal los gekomen.... Nu nog een lange weg te gaan voor de overige red bags.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Updateje mijnerzijds!
Nadat ik dus wat grids aan het verschuiven ben geweest, heb ik wel weer wat aan winst gepakt, dus dat loopt lekker door.
Aan de ene kant twijfel ik nog of het dan nog "winst" is, van de andere kant: er zit weer meer BUSD in mijn PF, dus op zich wel.
Anyhow, de tabelletjes en grafiekjes:
BUSD
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TZFW1D1J0iiGK_fBvLjRteclsCw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LBCD5v5FAVcd1EtxbD7rple8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qw4uK613hPpaYkYsPfIZrggqg94=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RoY56kNiENfLUeDlTS2EesMi.png?f=fotoalbum_large
BAKE gaat echt heel lekker, dat was een goede tip van @Amargedon
LUNA loopt ook nog steeds lekker door.

ADA en XVG blijven wat achter, misschien die toch eens switchen naar ATA of ATOM (ook dankzij @Amargedon ), maar daar ben ik nog niet over uit.

BTC
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r_ayYyFpe5Y_9Gbtq4boED2MCdo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tAixdWeS8IR4nRwWIvcQwI7P.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KXdT6XtRXqYoNbgqJhpJPtHUZ9M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z4wIjeOptmKmpyCUsTbqdsUk.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5GJ4Cjx227UEXzAVpM7w09VJK60=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qcgtcJvecv1zPMpnJsGrgSlP.png?f=fotoalbum_large
Het gaat om niet veel, want ik had maar een klein flufje over, maar het doet het wel, dus dat is lekker.
Ondertussen ook uit zijn grid gelopen, dus nog wat gaan verschuiven.

ETH
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_WdXeNUTA-gzxHatkCm2U4yELy0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZImI3kpR8hKfbUtdu6hQkZgj.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rfQNm0hy9QKP6wkzYfNoTene9_c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Azwv5BVdkQASUTsmIwAF1i4P.png?f=fotoalbum_large

Deze blijf het gewoon lekker doen. Moet ook hier gaan verschuiven, want uit de grid gelopen, maar het accumuleert iig lekker.

Dan het volgende: ik heb dus nu alleen maar nog grids draaien. Ik heb nog één deal lopen uit de Bakker Aggressive, een BTC/LINK pair. Daar heb ik net een 4e SO bijgezet, staat sinds 9 juli open en nu 7,52% in de min. 5e SO raakt hij nog niet.

De DCA Bots (Bakker Aggressive en Moderate) heb ik voor nu ook maar even uitgezet, want er komt weinig uit nu.
Ik weet dat @Remy!!!! met de Crypto Trades signals draait, en dat loopt volgens mij wel prima. Zijn er nog anderen die nog DCA Bots hebben draaien die enigzins goed lopen?

Tweede ding: Geld van Binance afhalen kan nu niet meer via SEPA. Hoe doen jullie dat nu? Via een andere exchange? En welke coin gebruiken jullie dan om het tussen de exchanges over te boeken?

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
@Ben.Hahlen Zover ik weet kan je nog via Credit Card geld storten en opnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Remy!!!! schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:56:
@Ben.Hahlen Zover ik weet kan je nog via Credit Card geld storten en opnemen.
Ja, maar alleen naar VISA en laat dat nou net de card zijn waar ik het dan niet op zo willen hebben :')

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik doe het altijd via Bitvavo en dan versturen als XLM (al is het met NANO volgens mij nog goedkoper).
Het kost je natuurlijk een (heel klein) beetje geld om het te converteren naar XLM op Binance en om het weer naar EUR te converteren op Bitvavo.

Maar van bank->Bitvavo en vice versa is instant (en gratis).

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 22-07-2021 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoNoS
  • Laatst online: 05-02 08:59
Ben.Hahlen schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:55:

De DCA Bots (Bakker Aggressive en Moderate) heb ik voor nu ook maar even uitgezet, want er komt weinig uit nu.
Ik weet dat @Remy!!!! met de Crypto Trades signals draait, en dat loopt volgens mij wel prima. Zijn er nog anderen die nog DCA Bots hebben draaien die enigzins goed lopen?
Mijn DCA heeft het de afgelopen dagen zwaar gehad, maar krabbelt nu weer een beetje terug:
https://3commas.io/bots/5...ed_show?secret=975cbb2e10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ZyJa0y5lYczUqwUCDeczJo2AX0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TkdMSrmhhWot5r5GLWFVJ3mW.png?f=fotoalbum_large
Ben.Hahlen schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:55:

Tweede ding: Geld van Binance afhalen kan nu niet meer via SEPA. Hoe doen jullie dat nu? Via een andere exchange? En welke coin gebruiken jullie dan om het tussen de exchanges over te boeken?
HODL!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ben op het moment een beetje aan het spelen met freqtrader, ziet er ook wel okee uit, alleen is het echt jammer dat je er geen DCA mee kan doen, dat is echt iets dat ik mis. Ik ga kijken of ik zoiets in de strategie kan simuleren.

Moet even kijken hoe ik meerdere botjes kan maken, volgens mij moet ik dan gewoon meerdere instanties van freqtrader naast elkaar draaien?

Voordeel van iets als freqtrader (of gewoon zelf iets programmeren in bijv Python) is wel dat je ook op Bitvavo kan traden, wat wel scheelt met storten en opnemen (al neig ik nog steeds naar Binance met BUSD vanwege de lage fees)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseBoyNL
anandus schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 14:24:
Voordeel van iets als freqtrader (of gewoon zelf iets programmeren in bijv Python) is wel dat je ook op Bitvavo kan traden, wat wel scheelt met storten en opnemen (al neig ik nog steeds naar Binance met BUSD vanwege de lage fees)
Voor DCA trading/bots is Binance de betere keuze denk ik omdat je daar buiten de lage fees ook veel meer volume heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Gisteren mijn XVG/BUSD en ADA/BUSD grids gestopt en naar een ATA/BUSD bot omgezet (die had wat meer funds nodig). Dat heeft zeker geen windeieren gelegd, want die heeft gister meer opgebracht (~$6) dan ADA en XVG over de laatste tijd samen.

Ook wat XVG in de XVG/ETH grid gestopt, om zo daar wat meer uit te gaan halen, want dat gaat niet superhard.

De ETH/BTC grid doet best wel wat, maar gaat heel traag, omdat er gewoon niet veel aan funds in zit.

Volgende week wat minder updates, want dan ben ik een week vrij en ga ik proberen zo min mogelijk aan mijn laptop te zitten :)

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik ga vanavond een aantal freqtrader-dockers naast elkaar klaarzetten met verschillende scriptjes om te papertraden met $1000 elk. Hebben mensen interesse in de resultaten?

Misschien ook leuk om te kijken hoe ze zich (procentueel) verhouden met de 3commas-bots

[ Voor 20% gewijzigd door anandus op 23-07-2021 19:33 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik ben vijf zes freqtrade-botjes gestart met populaire scripts:
• BigZ04_TSL1
• CombinedBinHClucAndMADV9
• NostalgiaForInfinityV7
• NostalgiaForInfinityNext
• SMAOffsetProtectOptV1
• NostalgiaForInfinityV5MultiOffsetAndHO
• Combined_NFIv7_SMA

Edit: Op de 50 grootste coins op Binance ("volumepairlist", dus geen "static list").

En ik zet ze nu aan.
We gaan het zien :)

PS. Ik vond het handiger om eerst te kijken wat populaire scripts halen voordat ik eventueel zelf aan de slag zou gaan.

Het is wel wennen, want het is dus geen DCA, sterker nog, het is met stoploss en af en toe een verliesje pakken. Dat voelde wel even tegen mijn natuur in :P

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 24-07-2021 19:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Oh, en even een update over mijn minifuturesbotjes op FTX.
Die hadden het in het begin van de week zwaaaaaaaaaaar. Wat een slachting.
Ze hebben het wel overleefd, gelukkig.
De stand van zaken. Ik heb ze zondag (volgens mij?) allemaal gereset naar $10.
Little MATIC: $6.66
Little DOGE: $13,-
Little VET: $10.64
Little ENJ: $6.39
Little LEO: 11.40

Zoals je ziet is bijv Little ENJ ruim 36% van z'n waarde kwijtgeraakt :X En netto sta ik $2 (3,8%) in het rood :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
De diverse freqtrade-strategieën, dry run, na ~1 dag:
StrategyTradesProfit
BigZ04_TSL284,0%
CombinedBinHClucAndMADV971,3%
NostalgiaForInfinityV721,0%
NostalgiaForInfinityNext2-0,2%
SMAOffsetProtectOptV1200,5%
NostalgiaForInfinityV5MultiOffsetAndHO315,9%
Combined_NFIv7_SMA*4-0,3%
* Deze is er pas later bijgekomen, dus heeft degoede markt van vannacht gemist

En net ook Elliot_V4 toegevoegd.
Edit: En nog andere scripts toegevoegd. Ik ga morgen even opnieuw beginnen in het kader van eerlijkheid.

Microfuturesbots bij FTX, inleg $10, dag ~5:
NaamProfit
Little MATIC-25,87%
Little DOGE31,52%
Little VET11,77%
Little ENJ-32,30
Little LEO15,40%

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 25-07-2021 08:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tware
  • Laatst online: 19:17
Ik ben een tijdje al met AI aan de slag om te kijken of ik hiermee goede bots zou kunnen creëren, na duizenden modellen en iteraties, begint er iets uit te komen wat ergens op lijkt. Zie hier mijn live trading resultaten van de diverse modellen die nu live traden op mijn Binance in BTC - USDT. Nog niet zo goed als wat ik hier langs zie komen, maar het was tot nog toe ook nog long only, zonder leverage. Op zich presteert het niet onaardig, vrijwel alles presteert in ieder geval boven markt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zMnURLObNb6xLCRuJBa1CAcVXrg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FNRKaD6uCGMO1QwiKBD5gYIz.png?f=fotoalbum_large

Ik heb modellen die het echt heel veel beter doen in de tests en ook simulaties, maar met name de hoge fees bij binance gooien best wel wat roet in het eten (±1% per 10 trades..), en ook (denk mede hierdoor) presteren de hogere frequency modellen veel slechter in de praktijk dan in de tests. Volgende maand wil ik margin trading aanzetten bij sommige accounts, in de meeste simulaties presteren die zeker 2,5x beter, maar we zullen zien icm fees en andere factoren.

Daarnaast moet ik ook kijken naar o.a best practices bij executie bij hogere bedragen. Als iemand een van deze modellen wil testen op zijn binance account (via binance api) en mij wat tips/feedback kan geven, let me know :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
@Tware Heb ook ook al geëxperimenteerd met hogere TP en TTP en hou je rekening met BNB fee koritng op Binance in je modellen?
TTP is normaal alleen interesant met hogere TP van >5% bij lager duurt het te lang (3commas is te traag).
En tip van @argon007 tweede Binance account aanmaken vanaf refferal van je eerste account is ook weer 20% terug op je betaalde fee ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Petertje750 op 25-07-2021 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tware
  • Laatst online: 19:17
@Petertje750 thanks voor het antwoord, zal eens kijken naar twerken van de take profit. Re BNB, nee nog niet, de bnb fluctueert ook erg daar is ook lastig mee te rekenen.

3commas gebruik ik (nog) niet, alles op binance direct in principe de bot draait op mijn eigen server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Okee, mijn freqtrade-test moet ik stoppen of terugschalen :P
Met 10 VM's die freqtrade draaien gaat bij Binance de DDOS-bescherming in werking en wordt je IP tijdelijk geblokkeerd :X _o-

(gek genoeg nu pas, terwijl het al vanaf 9 uur vanochtend draaide)

[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 25-07-2021 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Wat een nacht zeg!
Veel red bags weggewerkt (helaas niet allemaal).

Wel even wat botjes uitgezet, btc ziet er aardig overbought uit, RSI van 95(!)

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 26-07-2021 04:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Laatst online: 23-09 14:45

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Wilde net vragen of er nog mensen zijn met een dca long bot die BTC gebruiken als basis coin.

Loopt dat nu dan juist heel goed, zoals een Fiat coin. Of omdat, voor mijn gevoel, BTC harder stijgt dan de alt coins dat alles in het rood staat?

Heb met mijn Busd bot de afgelopen dagen 300$/20% gepakt. Nu stagneert het weer met -100$ reserves, dus zal een rustig dagje worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcello14
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-09 15:44
AndereKoekoek schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:07:
Wilde net vragen of er nog mensen zijn met een dca long bot die BTC gebruiken als basis coin.

Loopt dat nu dan juist heel goed, zoals een Fiat coin. Of omdat, voor mijn gevoel, BTC harder stijgt dan de alt coins dat alles in het rood staat?

Heb met mijn Busd bot de afgelopen dagen 300$/20% gepakt. Nu stagneert het weer met -100$ reserves, dus zal een rustig dagje worden.
Ik heb twee bots draaien, 1 met BUSD als basepair en de andere met BTC.
Er zijn wel wat BTC deals gesloten, maar wel beduidend minder dan via mn BUSD bot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blender_01
AndereKoekoek schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:07:

Mijn ervaring ook dat BTC harder is gestegen dan al mijn alts.
Resultaat: alles wat diep rood stond op de multi dca bots, staat nog dieper rood.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amargedon
De afgelopen dagen gaan weer lekker met zo'n $60 a $80 per dag. Echter, schijnt bedriegt ook zie ik nu ik wat beter inzicht krijg in mijn pf. Wat ik met elk grid verdien is op zich niet verkeerd, echter is de weg er naar toe best wel hobbelig geweest.

Daar waar ik in het begin veel BTC had, is het hoofdaandeel nu voor BUSD. Mijn BTC was best wel hoog ingekocht en die waardedaling (het is nu nog maar 1/3 van wat het was) zie ik niet terug in de waardevermeerdering van de BUSD (hooguit 1/2 meer geworden). In totaal, als ik voor elk grid de 'in order', 'reserved' en verschillende coins qua waarde optel kom ik nog zo'n 1000 euro lager uit dan wat ik ingelegd heb.

Best wel fors en niet iets wat ik direct in de 3C app of omgeving terug zie. Dat is ook wel eerder gezegd; de groene getallen per dag zijn leuk maar de waardevermindering van pf zie je daar niet in terug.

Wat ik tevens besef is dat het verschuiven van grids leuk is, maar beter kan. Omhoog lijkt makkelijk te kunnen, maar door de inleg (quantity) gelijk te laten neem je daar je winst in mee, en bij een daling van de coin waarde dus ook een groter verlies.

Volgens mij zou je dus, wanneer je je grid omhoog verplaatst, de inleg (quantity) moeten verlagen. Dit heb je namelijk weer nodig wanneer de prijs zakt en je dus moet verhogen om boven de 'dust trades' te blijven.

Kom je er natuurlijk ook op uit dat je je grid eigenlijk niet wilt verlagen, want daarmee verkoop je je duurder gekochte coins voor een lagere prijs. Had van het weekend de gedachte dat je misschien beter een smaller grid kunt nemen, zodra de coin daaronder komt de coins verkopen en zodra de koers x tijd stabiel is weer inkopen. Maak je ook verlies, maar wellicht minder. Soort van stop-loss in een grid.

Bottom line; grid is (natuurlijk) ook niet heilig en heel safe. Doet mij wel denken; bots doen het niet altijd lekker, een grid is ook niet zeker. Hoe kan je nou relatief rustig toch wat winst behalen zonder dat het super ingewikkeld moet worden. Zoals ik wel vaker heb gezegd ga ik liever voor lagere winsten maar wel steady en rustig, dan vaak hoog maar onzeker en/of waar meer tijd voor nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Net als velen is het bij mij een hele tijd stil geweest. Ik heb de bot tot] vandaag niet aangepast en met 24ct per deal toch ruim 5$ gepakt. scraps maar het gaat natuurlijk het feit dat hij uberhaubt winst pakt..

Kan ik in een free account meerdere pairs in een bot zetten? dat wil ik wel eens proberen eigenlijk...

Ik heb nu de base order size op 15 gezet ipv 10.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1dlbvVyO0U4n4s0E1aRXzhzrCXg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5QJl8Hr7aY6fpbj0b8oedjXt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
Voor mensen met meerdere Binance accounts (zoals ik...):
https://www.binance.com/e...c061b455da5c7cc293cd08a70
Daily withdrawal limits will be adjusted to 0.06 BTC for accounts which have completed only Basic Account Verification. This change is effective immediately for new account registrations and will be made effective for existing users in phases starting from 2021-08-04 00:00 AM (UTC) and completed by 2021-08-23 00:00 AM (UTC).
We gaan dus van 2BTC naar 0.06BTC :-(

[ Voor 3% gewijzigd door argon007 op 27-07-2021 19:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amargedon
douwe.nl schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 19:53:
Net als velen is het bij mij een hele tijd stil geweest. Ik heb de bot tot] vandaag niet aangepast en met 24ct per deal toch ruim 5$ gepakt. scraps maar het gaat natuurlijk het feit dat hij uberhaubt winst pakt..

Kan ik in een free account meerdere pairs in een bot zetten? dat wil ik wel eens proberen eigenlijk...

Ik heb nu de base order size op 15 gezet ipv 10.

[Afbeelding]
Ja, je kan het type van je bot van 'Simple' naar 'Composite' aanpassen wanneer je deze bewerkt. Staat bijna bovenaan, rechtsonder het veld waar je de naam van je bot instelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
argon007 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 19:56:
Voor mensen met meerdere Binance accounts (zoals ik...):
https://www.binance.com/e...c061b455da5c7cc293cd08a70

[...]

We gaan dus van 2BTC naar 0.06BTC :-(
for accounts which have completed only Basic Account Verification
Dus als je je account iets verder afrond/invult is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Amargedon schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 19:56:
[...]

Ja, je kan het type van je bot van 'Simple' naar 'Composite' aanpassen wanneer je deze bewerkt. Staat bijna bovenaan, rechtsonder het veld waar je de naam van je bot instelt.
Ik zie het nu ook in de FAQ staan ja maar als ik er op klik gebeurd er precies niets :P

oh wacht, je moet de bot stoppen, best logisch. ben ik dan mijn lopende deal kwijt?

dat werkt ook niet, nieuwe maken dan maar...?

[ Voor 15% gewijzigd door douwe.nl op 27-07-2021 20:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• argon007
Remy!!!! schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 20:01:
[...]

[...]

Dus als je je account iets verder afrond/invult is er niets aan de hand.
klopt... Maar ik heb meerdere accounts om mijn (3commas) bots te splitsen + een main account. Je kan echter maar 1 x verifiëren per ID. Subaccounts kan je maar verkrijgen als je +50BTC verhandeld op Binance + X BNB hebt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoNoS
  • Laatst online: 05-02 08:59
douwe.nl schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 19:53:
Zeker, je kunt 1 single of 1 multi DCA bot hebben draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
RoNoS schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 20:17:
[...]

Zeker, je kunt 1 single of 1 multi DCA bot hebben draaien.
gelukt, maar nu kan ik weer geen new order asap instellen |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zappa40
douwe.nl schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:01:
[...]

gelukt, maar nu kan ik weer geen new order asap instellen |:(
Lijkt me logisch, anders zou 3comma's ad random een pair gaan uitkiezen om een deal te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
zappa40 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:18:
[...]

Lijkt me logisch, anders zou 3comma's ad random een pair gaan uitkiezen om een deal te starten.
Dat is best logisch 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
zappa40 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:18:
[...]

Opzich heel logisch, maar wat zou het uitmaken? Want als ik bij een simple bot voor pair X zeg 'ASAP', wat maakt het uit als 3C dat voor mij bepaalt bij een composite bot? In beide scenario's kan de pair enorm gaan dippen.

[ Voor 4% gewijzigd door Remy!!!! op 27-07-2021 22:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
argon007 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 20:06:
[...]

klopt... Maar ik heb meerdere accounts om mijn (3commas) bots te splitsen + een main account. Je kan echter maar 1 x verifiëren per ID. Subaccounts kan je maar verkrijgen als je +50BTC verhandeld op Binance + X BNB hebt :(
Gebruik je voor het ene account je paspoort en voor het andere je rijbewijs? :P
Overigens kan ik het me voorstellen dat het niet toegestaan is op Binance, dus ik weet niet of je het risico wil lopen dat ze zomaar je accounts sluiten wegens het niet navolgens van de TOS :X
(Maar ik weet niet zeker of het dus wel of niet mag)

Ik gebruik BUSD en USDT en verschillende botjes te gebruiken.

Overigens doe ik daarom, naast Binance, het een en ander op FTX, daar kan je wel subaccounts draaien en geldpotjes makkelijk gescheiden houden.

Speaking of FTX. Mijn microbotjes!
Afgelopen zaterdag:
anandus schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 21:23:
Microfuturesbots bij FTX, inleg $10, dag ~5:
NaamProfit
Little MATIC-25,87%
Little DOGE31,52%
Little VET11,77%
Little ENJ-32,30%
Little LEO15,40%
Nu:
Microfuturesbots bij FTX, inleg $10, dag ~9:
NaamProfit
Little MATIC-17,50%
Little DOGE46,43%
Little VET21,18%
Little ENJ-22,64%
Little LEO22,44%
Nog niets geliquideerd *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Mijn freqtrade-bots hebben soms de neiging om een order af te sluiten, maar dan is het sell-commando niet goed aangekomen bij Binance. Ik moet even uitvogelen waar dat aan ligt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zappa40
Remy!!!! schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 22:05:
[...]

Opzich heel logisch, maar wat zou het uitmaken? Want als ik bij een simple bot voor pair X zeg 'ASAP', wat maakt het uit als 3C dat voor mij bepaalt bij een composite bot? In beide scenario's kan de pair enorm gaan dippen.
Ach, zal wel een technische oorzaak hebben dat het niet mogelijk is bij een compositebot. En functioneel lijkt het me niet wenselijk bij een compositebot.
Maar als je een deal in welk paar dan ook gelijk wil opstarten, geef je gewoon een conditie op bij de compositebot die altijd waar is (bv RSI 5min <99)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
Is er iemand die mij zou kunnen helpen met het overzetten van een Pine script (tradingview) naar api van bittrex (json)? In pine kon ik nog wel iets maken maar gezien ik verder geen developer ben gaat json mij een stap te ver. Het is een vrij simpel script (11 regels). De reden dat ik dit graag wil is omdat het script wel een signaal geeft maar dat ik handmatig moet traden omdat tradingview geen connectie kan maken via de broker optie met bittrex. Gezien tradingview met UTC werkt en mijn script werk op open/close van de nieuwe dag is dat geen doen om continue bij te houden en handmatig de trade te maken. Het hoef overigens niet helemaal voorgekauwd te worden, ik wil best zelf wat code kloppen. Mocht iemand willen helpen graag een PM. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-09 19:46

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ben.Hahlen schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:58:

Over bezig zijn gesproken: ben nu aan het berekenen of een jaarabonnement van 3C het waard is en of ik het waard vind. Als mijn berekeningen kloppen, zou je het jaarabonnement met 4 grids er in +/- 2 maanden er uit kunnen hebben.
[Afbeelding]
Dan ga ik uit van één sell per 30 minuten voor $0,04 per bot.

Daarnaast ook bezig met mijn "grotere" strategie voor de bots en crypto.
@Remy!!!! was natuurlijk al bezig met zijn strategie (lukt dat een beetje?) en het is wel handig om iets te hebben waar je op terug kan vallen.
Nuttig om te weten! Het onbeperkt GRID botjes abo van $99/maand of $600/jaar vind ik wel erg duur. Hoewel 1%/dag natuurlijk een rendement is, waarbij je het er idd na een maand of 2 uit hebt, maar dat is wel een groot risico.

Jij hebt nu al meerdere GRID botjes lopen. Hoe doe je dat dan, als je dat abo nog niet hebt?

Dank overigens voor alle nuttige overzichten die je hier post! :>
Weet dat je nu vakantie hebt, dus reageer gerust later..

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
argon007 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 20:06:
[...]

Heb je gechecked of the de P2P optie kan gebruiken waarmee je kosten loos tussen Binance accounts kan oversturen. Mischien kan je daarmee zonder 0.6 limit van eene naar andere sturen en dan withdrawen?

https://www.binance.com/en/my/wallet/account/c2c
Pagina: 1 ... 23 ... 30 Laatste