[bots] Cryptocurrency automatisch handelen

Pagina: 1 ... 22 ... 30 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ben.Hahlen schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 14:42:
Ja hoor... Ik zet ook 2 Gridbots op... :')
Blijkt iedereen ineens te besluiten om ADA en MATIC een boostje te gaan geven, waardoor deze nu aan de bovenkant het grid uit zijn... 7(8)7
Nou ja... Stiekem hopen dan maar dat het weer even wat gaat dalen om zo weer mijn grid in te komen...
Bij mij is KSM aan de bovenkant uit z'n grid en ik zit nu dus ook af te vragen of ik dat gridje moet laten staan of niet. Het is wel allemaal verkocht. Aan de andere kant kan het net zo goed blijven staan, denk ik, ik kan er alleen maar winst op maken als het er weer inzakt (zolang het niet aan de onderkant eruitloopt en ik met waardeloze munten blijf zitten).

[ Voor 19% gewijzigd door anandus op 29-06-2021 15:39 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44
anandus schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:36:
[...]
Bij mij is KSM aan de bovenkant uit z'n grid en ik zit nu dus ook af te vragen of ik dat gridje moet laten staan of niet. Het is wel allemaal verkocht. Aan de andere kant kan het net zo goed blijven staan, denk ik, ik kan er alleen maar winst op maken als het er weer inzakt (zolang het niet aan de onderkant eruitloopt en ik met waardeloze munten blijf zitten).
Ja, ik laat het voorlopig ook even staan, grote kans dat het net zo hard weer naar beneden zakt en dan kan mijn grid weer mooi aan de gang.

...tenzij alles nu ineens besluit omhoog te vliegen, maar dan zet ik de DCA bot weer aan :)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivier1979
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23-05-2022
Amargedon schreef op maandag 28 juni 2021 @ 23:31:
[...]

Die $70 per dag loopt inmiddels wel iets af. Zoals @Blender_01 al terecht zei is het niet zo handig om Grids te verplaatsen, zeker aan de onderkant. Ik bemerk bij mezelf dat ik nu enkel nog aan de bovenkant verplaatst en daardoor de Grids wat vaster staan. Ik zie de afgelopen drie dagen zo tussen de $30 en $40 per dag, wat overigens nog steeds niet verkeerd is en daarbij minder werk kost qua onderhoud aan de Grids.

Mijn XVG/BUSD staat momenteel op 0.02296000 - 0.02000000 met 500 XVG per grid en een width van 0.67% ~ 0.77%. Momenteel staat de profit op 15% in 7 dagen, dus tja. Happy 8) Met meer funds later als ik groot ben kan ik het verder vergroten.

Mijn DCA deals heb ik als input gebruikt voor een aantal Grids. In die zin mijn verlies gepakt, vandaar dat ik dus ook eerst naar de +/- $1300 zal 'moeten' om break even te komen. Komen er wel, kost nog een een week of twee.

Maar zoals @zappa40 even hierboven liet zien; kleinere width hoeft niet beter te zijn. Ik heb op mijn paperaccount nu een aantal Grids geactiveerd met pairs die ik eigenlijk afgeschreven had. Probeer overal een width van rond de 0.5% aan te houden om eens te vergelijken en bovendien daar zelf nog wat uit te leren. Op die basis kan ik dan kijken of ik bepaalde Grids afsluit, of toch gespreid door wil laten lopen. Eerlijk gezegd; ik weet het nog niet.

[...]

De width insteek was ik vandaag ook naar overgestapt, dus we streven een beetje hetzelfde na al zit ik nog iets hoger/groter. Het klinkt leuk om per dag hogere dollargetallen op te halen, maar het koste mij ook wel wat meer tijd per dag dan nu het geval is.

Ben benieuwd hoe jouw Grids door gaan/blijven lopen!

[...]

Goed om te zien. Doge vind ik zelf wel heel erg schommelen qua boven- en ondergrens, maar benieuwd hoe dat bij jou over een aantal dagen eruit ziet.

[...]

Interessante test _/-\o_ Ben benieuwd of dat over een paar dagen nog zo eruit ziet.

[...]

Momenteel pas ik toe dat een Grid enkel aan de bovenkant aangepast mag worden. Loopt het aan de onderkant eruit...dan is het wachten tot het weer terug erin komt. Dus wat de Dot betreft zou ik zeggen; even aankijken.

Waarom zou je een Grid uberhaupt stoppen, want dan maakt deze geen deals meer mocht de coin terug in het Grid komen? Maar, mocht je dat doen dan heb je nog geen verlies want je hebt de coins nog in bezit. Pas wanneer je ze verkoopt onder je Grid maak je verlies. Berekening is 'lastiger'; denk dat je via de exchange moet achterhalen voor wat je ze gekocht hebt en aangezien je ook weet waarvoor je het verkoopt heb je het verschil. Ik weet niet of de 3commas dat goed laat zien, en ook niet getest :P

Ook op je laatste vraag; zolang je de coin niet verkoopt heb je geen verlies volgens mij. Enkel uitstaande orders worden afgesloten, maar coins die al gekocht zijn worden niet verkocht op dat moment. Ook hier geldt dan weer; pas wanneer je verkoopt moet je achterhalen waarvoor je ze gekocht hebt en weet je het verschil.

Mijn insteek; Grid enkel aanpassen wanneer deze aan de bovenkant eruit is gelopen. Dan heb je, als het goed is, de coin niet meer en kan je opnieuw instellen zodat bij een richting naar beneden dat meegenomen wordt in de aankoop.

Hoor ook graag als bovenstaande niet klopt of ik ergens (denk)fouten maak, want voor mij is het ook learning while doing :+
Good point van "waarom zou je de gridbot stoppen". Tja, om iets anders te proberen van pair. Mja, dat doe je dan enkel als het andere pair niet goed loopt en je je funds voor een andere gridbot wil gebruiken.

Lijkt het jouw een goed idee als je toch de bot wil stoppen onder de grid om dan een gewoon "sell" order aan te maken voor die coin en dan te profit te zetten iets boven de laatste gridlijn? Zo heb je je funds terug en ga je de coin alsnog met winst verkopen. Of bekijk ik dit verkeerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amargedon
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-09 07:59
Even een korte update. Gisteren zijn van een aantal coins de koersen (flink) gestegen en liepen zo boven uit het grid. Dat moment gebruikt om de bovengrens te verplaatsen en tegelijk meer lijnen toe te voegen zodat de width rond de 0.5 a 0.6 procent uitkomt.

Wat ik trouwens zag, is dat je kunt zien hoeveel funds je nog beschikbaar hebt voor een grid. Met andere woorden; ik was aan het zoeken of ik mijn pf nu volledig inzet of niet aangezien anders een deel 'niets staat te doen'.
Wanneer je een grid wilt maken staat daarachter het beschikbare saldo nog. Of misschien wisten jullie dat al?

Verder op mijn paperaccount een aantal grids lopen voor de test. Zal die later eens in een overzichtje zetten om terug te tekenen naar de profit per day. Wellicht dat ik op die basis nog grids ga wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivier1979
Amargedon schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:33:
Even een korte update. Gisteren zijn van een aantal coins de koersen (flink) gestegen en liepen zo boven uit het grid. Dat moment gebruikt om de bovengrens te verplaatsen en tegelijk meer lijnen toe te voegen zodat de width rond de 0.5 a 0.6 procent uitkomt.

Wat ik trouwens zag, is dat je kunt zien hoeveel funds je nog beschikbaar hebt voor een grid. Met andere woorden; ik was aan het zoeken of ik mijn pf nu volledig inzet of niet aangezien anders een deel 'niets staat te doen'.
Wanneer je een grid wilt maken staat daarachter het beschikbare saldo nog. Of misschien wisten jullie dat al?

Verder op mijn paperaccount een aantal grids lopen voor de test. Zal die later eens in een overzichtje zetten om terug te tekenen naar de profit per day. Wellicht dat ik op die basis nog grids ga wisselen.
Staat bij "Available balance" zeker als je hoverd naar het vraagteken zeker? Zag ik ook al ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
Ik merkte trouwens dat er iets aparts is met TTP.
Net waren er 2 deals actief. 1 met 1.3% en TTP en de anders op 3% TP. beide liepen gelijk op.
Die van 1.3% met TTP was gesloten en was nu aan het wachten op TTP.
Deze stond ondertussen op 1.6%.

Bij die deal met TP op 3% kon ik zien dat die ook op 1.6% positief stond. Na een tijdje werd de TTP gesloten op 1.19% en m'n andere deal stond nog gewoon op 1.65%. Het leek er ook niet op dat hij zo ver gezakt was.

Dus het lijkt erop dat met TTP de fees misschien direct verrekend worden met het percentage ofzo.
Dus dat hij uiteindelijk op 1.5% gesloten werd, maar dan met de fees op 1.2% uitkomt.

Voor nu TTP maar weer uitgezet :)

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafun
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 19:31
Olivier1979 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 09:31:
[...]

Die bedenking maak ik mij dus ook. Want als de bod onderaan eruit gaat dan koopt hij die munt. Als je de grid dan aanpast naar beneden dan koopt hij nog meer van die munt maar is het dan niet zo dat hij ze te goedkoop verkoopt als de bot terug naar boven in de grid gaat lopen? Ik pas de grid voorlopig niet aan naar onder.
Wel heb ik bij sommige grids de upper level verlaagd en om zo met mijn funds de quantity te kunnen verhogen.
@Amargedon zal hier binnenkort wel een mooie analyse van hebben _/-\o_
Er is na bovenstaand bericht nog veel discussie geweest over gridbots, maar ik had deze quote al open staan en wil toch mijn visie erover delen. En dan met name de vraag of ik dan verkeerd denk ;)

- Als er 1 uit zijn grid naar beneden loopt, dan noteer ik wat de waarde was waarvoor ik ze gekocht had (kan je zien door op Gridbot #xxxxx te klikken).
- Daarna verlaag ik mijn grid (en koop ik dus niet bij).
- Mocht ik echt klaar zijn met die pair, dan wil ik checken wat zijn huidige prijs is en hoeveel dat dus scheelt met wat ik er oorspronkelijk voor betaald heb (het volledige aantal gekochte munten, niet wat ik nog over heb).
- Dat verschil haal ik van mijn totale winst van die pair af en weet ik mijn netto winst, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivier1979
Cafun schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:41:
[...]

Er is na bovenstaand bericht nog veel discussie geweest over gridbots, maar ik had deze quote al open staan en wil toch mijn visie erover delen. En dan met name de vraag of ik dan verkeerd denk ;)

- Als er 1 uit zijn grid naar beneden loopt, dan noteer ik wat de waarde was waarvoor ik ze gekocht had (kan je zien door op Gridbot #xxxxx te klikken).
- Daarna verlaag ik mijn grid (en koop ik dus niet bij).
- Mocht ik echt klaar zijn met die pair, dan wil ik checken wat zijn huidige prijs is en hoeveel dat dus scheelt met wat ik er oorspronkelijk voor betaald heb (het volledige aantal gekochte munten, niet wat ik nog over heb).
- Dat verschil haal ik van mijn totale winst van die pair af en weet ik mijn netto winst, toch?
Is het niet zo dat als je de grid naar onder aanpast dat de bot sowieso nieuwe orders gaat doen. Dus ook opnieuw lager gaat inkopen? Dus dwz al je je laatste lijn hebt doorbroken naar onder dat de bot een koop heeft gedaan. Als je dan daarna de lijnen naar onder zet en de coin zou nog steeds naar beneden gaan dan blijft de bot lager inkopen. Ik denk dat de bot altijd gaat kopen tot aan de laatste lijn.

ik denk wel dat je redenering klopt als je de bot zou stoppen en je met een coin nog zit dat je dan die waarde van de winst moet zien te trekken. Als is het wel zo dat je nog altijd wel die coin hebt en je later deze misschien wel aan een hogere prijs kan verkopen.

Daarom dat ik laatst ook vroeg dat als je toch een gridbot zou stoppen en je met je coin nog zit je gewoon een verkoop order kan inzetten net boven de laatste aankoopprijs (of hoger). Dan verkoop je die coin alsnog met wat winst. Denk ik hé :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Grid Bot update!

Zoals in deze post staat, heb ik een aantal grid botjes.
Daar heb ik een MATIC/BUSD bot aan toegevoegd, dus het overzicht ziet er nu zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jElUP0eH7ZI78ES9vLqkIzWU62A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xLaUZX9ZRheHKIqLutY0EcYx.png?f=fotoalbum_large

Vanochtend rond 09:00 stond de winst voor alle grids op:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EVl7312a6mwRUzJ9Q0Ki6IYiVH8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XSRqeOK2TsaAjFHQfVmOoqiC.png?f=user_large

En ja, dat zie ik ook terug in mijn PF, want de BUSD Available heeft dit gedaan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7bEJzS9WoK_AyVlkNd5XzmIP964=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lSeNspgyB4Ql0h0GWSFlzaaA.png?f=user_large

Dat kan nu nog, omdat ik alleen maar grids draai, dus heb geen last van SO's e.d. die ineens geld weghalen.
Tevens heeft een grid als voordeel dat het alle funds locked, dus die zie je ook niet terug bij BUSD Available.

Eigenlijk wil ik de XVG/BUSD bot gaan aanpassen zodat die ook rond de $300 verbruikt, dan kan ik met het geld dat daarmee vrijkomt weer een DCA bot starten, met 1 deal, en dan zo langzaam proberen e.e.a. te laten groeien.

Nu alleen nog bedenken wat voor DCA bot :)

Olivier1979 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:25:
[...]

Is het niet zo dat als je de grid naar onder aanpast dat de bot sowieso nieuwe orders gaat doen. Dus ook opnieuw lager gaat inkopen? Dus dwz al je je laatste lijn hebt doorbroken naar onder dat de bot een koop heeft gedaan. Als je dan daarna de lijnen naar onder zet en de coin zou nog steeds naar beneden gaan dan blijft de bot lager inkopen. Ik denk dat de bot altijd gaat kopen tot aan de laatste lijn.

ik denk wel dat je redenering klopt als je de bot zou stoppen en je met een coin nog zit dat je dan die waarde van de winst moet zien te trekken. Als is het wel zo dat je nog altijd wel die coin hebt en je later deze misschien wel aan een hogere prijs kan verkopen.

Daarom dat ik laatst ook vroeg dat als je toch een gridbot zou stoppen en je met je coin nog zit je gewoon een verkoop order kan inzetten net boven de laatste aankoopprijs (of hoger). Dan verkoop je die coin alsnog met wat winst. Denk ik hé :)
In principe doet een grid bot bij elke aanpassing nieuwe orders, want je grid width veranderd, dus er zal e.e.a. aangepast moeten worden, ook al hou je dezelfde spread.

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niekserr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-09 10:22
Ben.Hahlen schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:07:
Grid Bot update!

Daar heb ik een MATIC/BUSD bot aan toegevoegd, dus het overzicht ziet er nu zo uit:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

En ja, dat zie ik ook terug in mijn PF, want de BUSD Available heeft dit gedaan:
[Afbeelding]

Dat kan nu nog, omdat ik alleen maar grids draai, dus heb geen last van SO's e.d. die ineens geld weghalen.
Tevens heeft een grid als voordeel dat het alle funds locked, dus die zie je ook niet terug bij BUSD Available.

Eigenlijk wil ik de XVG/BUSD bot gaan aanpassen zodat die ook rond de $300 verbruikt, dan kan ik met het geld dat daarmee vrijkomt weer een DCA bot starten, met 1 deal, en dan zo langzaam proberen e.e.a. te laten groeien.

[...]

In principe doet een grid bot bij elke aanpassing nieuwe orders, want je grid width veranderd, dus er zal e.e.a. aangepast moeten worden, ook al hou je dezelfde spread.
Ziet er goed uit!

In principe als je bij de DCA bot de max active SO's gelijk zet aan het max aantal SO's pakt die ook niks meer van je available balance en is alles al van tevoren gereserveerd. Nou komt het dan wel tussen deals even vrij, maar het kan je misschien iets meer inzicht geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Niekserr schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:17:
[...]
Ziet er goed uit!

In principe als je bij de DCA bot de max active SO's gelijk zet aan het max aantal SO's pakt die ook niks meer van je available balance en is alles al van tevoren gereserveerd. Nou komt het dan wel tussen deals even vrij, maar het kan je misschien iets meer inzicht geven
Hmmm, das wel een punt, daar had ik aan gedacht, maar nog niet mee aan de slag gegaan, thanks!

Ander dingetje dat ik bedacht, als ik de XVG/BUSD bot aanpas, dan wordt het percentage profit natuurlijk ook heel anders, omdat ik dan ipv 500 investment naar 300 investment ga, en dan dus ineens ~50% profit heb...
Misschien dan maar een nieuwe Grid bot maken, om zo de statistieken "schoon" te houden...

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blender_01
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 05-03 00:51
Waarom de grid bot aanpassen en niet de bot stopzetten en een nieuwe bot aan aanzetten?
Dan houd je toch nog wat beter zicht op de winst/verlies wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafun
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 19:31
Olivier1979 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:25:
[...]

Ja je hebt helemaal gelijk :X
Inderdaad zodra je geen buy order hebt, dan zou het goed moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amargedon
Ben.Hahlen schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:07:
Grid Bot update!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]

Jouw format om zaken bij te houden, zowel de instellingen als de resultaten per dag ziet er goed/handig uit. Bezwaar ertegen als ik dat ook ga gebruiken @Ben.Hahlen ? _/-\o_

En vandaag de grids niet aangepast 8) Vanmorgen de stand per coin opgenomen van wat niet actief (dus reserve) was en vanavond weer gekeken...en ik zie overal een stijging dus die methode kan wel werken. Mits je de Grids niet aanpast natuurlijk.

Zie wel dat 3 van de 4 ETH Grids onder het Grid eruit gelopen is, rustig afwachten maar even.

Nu eerst maar eens even alles vastleggen en ook de Paper Trading gaan bekijken, welke pairs het daar goed doen en wellicht overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
@mikenl Hoe gaat het met je Superalgos? Ik zit nog met mijn poten in de tutorialmodder. Dat zijn veel (en lange) tutorials, zeg.

Maar het ziet er wel uit als iets waar ik wel mee verder wil, superkrachtig.
Heb ook al allemaal ideëen voor bot-strategieën die bij 3commas niet mogelijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Amargedon schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 23:13:
[...]
Jouw format om zaken bij te houden, zowel de instellingen als de resultaten per dag ziet er goed/handig uit. Bezwaar ertegen als ik dat ook ga gebruiken @Ben.Hahlen ? _/-\o_
Daar heb ik zeker bezwaar tegen!
...maar dat kan je goedmaken door 1BTC over te maken op wallet: .. :+

Nee hoor, leef je uit!
Als je een kopie van de Excel wil, stuur ff een DM.
Amargedon schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 23:13:
En vandaag de grids niet aangepast 8) Vanmorgen de stand per coin opgenomen van wat niet actief (dus reserve) was en vanavond weer gekeken...en ik zie overal een stijging dus die methode kan wel werken. Mits je de Grids niet aanpast natuurlijk.

Zie wel dat 3 van de 4 ETH Grids onder het Grid eruit gelopen is, rustig afwachten maar even.

Nu eerst maar eens even alles vastleggen en ook de Paper Trading gaan bekijken, welke pairs het daar goed doen en wellicht overnemen.
Ik heb ook wat Paper Trading aan staan, nu ik een maand Pro heb.
Heb overwogen om, net als @Remy!!!! eerder, verzoekjes aan te nemen voor Paper Trades, maar ik weet niet of ik daar de dedication voor heb :)
Tevens: ik ben er (gelukkig) achter gekomen hoe je meldingen voor Paper Trading kan uitzetten in 3C, dat scheelt wel wat.
Blender_01 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 19:01:
Waarom de grid bot aanpassen en niet de bot stopzetten en een nieuwe bot aan aanzetten?
Dan houd je toch nog wat beter zicht op de winst/verlies wat mij betreft.
Ja, dat had ik mij inderdaad ook bedacht.
Moet ik alleen goed gaan bijhouden welke bot welke ook alweer is, maar dat komt wel goed.

Grid update!
Ik heb de BUSD Bots en ETH Bot(s) even losgekoppeld, want dat zorgt voor wat beter overzicht, vind ik zelf.
Heb daar ook de profit in $ bijgezet, op basis van de ETH prijs, want dan kan ik een beetje correleren wat er in 3C staat en wat ik daadwerkelijk haal.
Ook een kleine doorrekening van wat het per maand zou moeten worden (gewoon *30 van de Avg Profit/Day)

Tevens had ik ook een foutje in de hoeveelheid MATIC die ik heb geïnvesteerd, dus daarom is het percentage ook wat omhoog gevlogen.

Nu nog één dashboard maken om alles in één keer te zien :)

BUSD Grids:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ommXKFQf4L43lj0_Ld7bxt8mCWA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PyAM39daZMy3oVSSen6MglBC.png?f=fotoalbum_large

ETH Grids:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OpmQPKQUr7XstPQ9tmHzKCj01Sw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iK0Le7GUJk4fiDsE7JFhcPY5.png?f=fotoalbum_large

BUSD Available:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/krQ3QB-wUyntAWfOm4aDSNhnCnQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/N0TePSvDX451HW4oNsdW9Yx2.png?f=user_large
(Bij deze is de Monthly Predicted gewoon de increase * 30, dus die zal nog wat fluctueren, voordat ik daar een Average van ga maken :) )

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:30
Daar heb je hem terug...
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/654236086838755340/860080003827105812/unknown.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 13:48
Lol, vandaar ineens de piek in doge, sprong van een deal die best heel hard de min in ging ineens naar meerdere dollars winst in seconden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:55:
[...]

Lol, vandaar ineens de piek in doge, sprong van een deal die best heel hard de min in ging ineens naar meerdere dollars winst in seconden
Eeeen nogmaals... Hij moet van zijn DOGE af blijkbaar :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zappa40
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-09 19:28
argon007 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:25:
[...]

Eeeen nogmaals... Hij moet van zijn DOGE af blijkbaar :-)
Mag ie vaker doen, sinds gisteravond alweer1,25% erbij bij mijn DOGE/BUSD gridbot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik zat me af te vragen. Ik trade in mijn bots met pairs met USDT om pseudo-fiat op te bouwen.
Maar kan het kwaad om in pair met EUR te traden?

Bijv extra fees?

Ik weet dat BUSD geen fees rekent bij maker/taker ik weet effe niet welke, maar die noem ik dus even expliciet niet :)

[ Voor 32% gewijzigd door anandus op 02-07-2021 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 13:48
Kan je niet beter met BUSD traden als je minder fees wil betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:19:
Kan je niet beter met BUSD traden als je minder fees wil betalen?
Tuurlijk. Maar als Binance opeens besluit dat BUSD $0,8 waard is ben ik *poef* 20% kwijt.

Dus daarom zat ik te denken dat ik misschien liever in echt geld wil handelen mits er niet onwijze nadelen aan zitten.

Nb. Ik weet niet helemaal zeker hoe de pegging van BUSD zit, maar het zit met niet helemaal lekker. USDT ditto.

[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 02-07-2021 10:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Update tijd!
MATIC is aan de onderkant uit zijn grid gelopen, dus dat is een beetje irritant en doet even niks meer. De enige aanpassing die ik zou willen doen is de grid uitbreiden naar beneden (dus de bovenkant hetzelfde laten, de ondergrens omlaag en zelfde width houden), maar dat zou me ~250 gaan kosten en dat heb ik even niet.

Dus we laten het maar even zo en hopen dat MATIC snel weer naar boven gaat!

BUSD Grids:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_oFCOzhKL4ff_xpxSLa1XVwFBDk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QXU749FCq5CWtiszKoNpSuoN.png?f=fotoalbum_large
ETH Grids:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-rYH4fHBVtIscDaxYZvtKOnyO-A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5Tmg5wJORLze9umgGWY1Tkg5.png?f=fotoalbum_large
BUSD Available:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DskTXLPLEAhfF5xyang0BGfad6g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7tHZepO3dlGu8hXvXPxxcZtI.png?f=user_large

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivier1979
Ben.Hahlen schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:56:
Update tijd!
MATIC is aan de onderkant uit zijn grid gelopen, dus dat is een beetje irritant en doet even niks meer. De enige aanpassing die ik zou willen doen is de grid uitbreiden naar beneden (dus de bovenkant hetzelfde laten, de ondergrens omlaag en zelfde width houden), maar dat zou me ~250 gaan kosten en dat heb ik even niet.

Dus we laten het maar even zo en hopen dat MATIC snel weer naar boven gaat!

BUSD Grids:
[Afbeelding]
ETH Grids:
[Afbeelding]
BUSD Available:
[Afbeelding]
Ja dat lager zetten van de grid is toch een dingetje hé. Ben er nog altijd niet over uit of dit een goed idee is.
Hoe zie jij dit zelf? Stel dat je de funds zou hebben, dan zou je wel de grid naar onder toe aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
Als je enkel aan de onderkant lijnen erbij zet, dus de huidige intact laat, klinkt het alsof dat redelijk ongeschonden mogelijk zou moeten zijn. Het bestaande blijft dan ingekocht volgens de toen gekochte prijs, en je koopt nieuw bij op de lagere lijnen. Dit in plaats van je hele grid verplaatsen, waarbij je lager verkoopt dan waarvoor je gekocht hebt.

Of het zo werkt...geen idee :P '

Bij mij is XVG/ETH eindelijk weer terug in z'n Grid; twee dagen geleden aan de onderkant eruit gelopen en nu weer terug. Overigens de afgelopen twee dagen enkel aan de bovenkant toegevoegd, en gisteren een enkel Grid aangepast aan de bovenkant.

Voor nu zit het aardig stabiel en blijft het keurig binnen de lijntjes (op twee na die al twee dagen aan de onderkant eruit gelopen zijn). Verder ben ik nog de Excel aan het opzetten voor mezelf en daar zowel mijn Real als Paper account in aan het opnemen. Resultaten zal ik later nog even delen (weer even geduld :+ ).

Klein tipje van wat ik zie; Luna lijkt voor zowel BUSD als EUR ook wel een interessant Grid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivier1979
Amargedon schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:27:
Als je enkel aan de onderkant lijnen erbij zet, dus de huidige intact laat, klinkt het alsof dat redelijk ongeschonden mogelijk zou moeten zijn. Het bestaande blijft dan ingekocht volgens de toen gekochte prijs, en je koopt nieuw bij op de lagere lijnen. Dit in plaats van je hele grid verplaatsen, waarbij je lager verkoopt dan waarvoor je gekocht hebt.

Bij mij is XVG/ETH eindelijk weer terug in z'n Grid; twee dagen geleden aan de onderkant eruit gelopen en nu weer terug. Overigens de afgelopen twee dagen enkel aan de bovenkant toegevoegd, en gisteren een enkel Grid aangepast aan de bovenkant.

Voor nu zit het aardig stabiel en blijft het keurig binnen de lijntjes (op twee na die al twee dagen aan de onderkant eruit gelopen zijn). Verder ben ik nog de Excel aan het opzetten voor mezelf en daar zowel mijn Real als Paper account in aan het opnemen. Resultaten zal ik later nog even delen (weer even geduld :+ ).

Klein tipje van wat ik zie; Luna lijkt voor zowel BUSD als EUR ook wel een interessant Grid.
Ja die Luna ziet er inderdaad goed uit! Gisteren op mijn paper account wat grids opgezet met de "Most traded pairs last 24 hours" maar die doen toch niet veel hoor... Dacht misschien dat dit wel kon werken maar toch niet dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Olivier1979 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:15:
[...]
Ja dat lager zetten van de grid is toch een dingetje hé. Ben er nog altijd niet over uit of dit een goed idee is.
Hoe zie jij dit zelf? Stel dat je de funds zou hebben, dan zou je wel de grid naar onder toe aanpassen?
Grids lager zetten denk ik niet.
Met lager zetten bedoel ik dan: zowel de boven als de ondergrens omlaag aanpassen. Want dan heb je een hogere inkoop voor je Coins, en heb je meer nodig om daar uit te komen.

De laagste gridline naar beneden en bijkopen is niet zo'n probleem, omdat het geen wat je dan hebt niet voor lager verkocht wordt én je koopt voor bv op 1.05 bij, dus met alles dat naar boven gaat heb je direct winst.

Dat is een lange manier om te zeggen: als ik de funds had, had ik de grid uitgebreid ja :)

Dat dus...

wij zijn het wel vaak met elkaar eens... ;)

XVG/ETH doet het wel lekker ja.

LUNA, daar ga ik nog eens naar kijken.

Blog

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik kwam net (via Telegram) deze site tegen, heel erg handig:
3C Tools
Geeft je een mooi overzicht en het is fijn, omdat het met de API van 3Commas werkt, dus je zit niet met bestanden te leuren.
@bek Misschien toevoegen aan TS?

Speaking of overzicht, hier twee andere tools (staan ook in TS trouwens):
3C Stats
3C Trades

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bek
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-04-2024
anandus schreef op zondag 4 juli 2021 @ 11:49:
Ik kwam net (via Telegram) deze site tegen, heel erg handig:
3C Tools
Geeft je een mooi overzicht en het is fijn, omdat het met de API van 3Commas werkt, dus je zit niet met bestanden te leuren.
@bek Misschien toevoegen aan TS?

Speaking of overzicht, hier twee andere tools (staan ook in TS trouwens):
3C Stats
3C Trades
Dank je voor de tip. Ik heb de TS aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoNoS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-02 08:59
Ik ben dit weekend ook maar eens begonnen met de DCA bots van 3commas. Gekoppeld aan Binance en heb het vinkje gezet bij 'betaal met BNB'. Nu las ik ergens dat je ongeveer 1% van je portfolio in BNB moet hebben om te voorkomen dat je te kort hebt. Klopt dit? Zo ja, waar is dit op gebaseerd? En controleer je dat regelmatig? Zo ja, hoe vaak?
Zou namelijk zonde zijn als je rendement misloopt doordat je fee omhoog gaat, maar ja, je wilt ook niet te veel omzetten natuurlijk :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeph
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 22:07
RoNoS schreef op zondag 4 juli 2021 @ 20:39:
Ik ben dit weekend ook maar eens begonnen met de DCA bots van 3commas. Gekoppeld aan Binance en heb het vinkje gezet bij 'betaal met BNB'. Nu las ik ergens dat je ongeveer 1% van je portfolio in BNB moet hebben om te voorkomen dat je te kort hebt. Klopt dit? Zo ja, waar is dit op gebaseerd? En controleer je dat regelmatig? Zo ja, hoe vaak?
Zou namelijk zonde zijn als je rendement misloopt doordat je fee omhoog gaat, maar ja, je wilt ook niet te veel omzetten natuurlijk :?
Geen idee waar 1% vandaan komt. Ik kan mij voorstellen dat het nuttig is maar als je veel handelt zal je dit moeten aanvullen. De Fee die je betaald is ook afhankelijk van het bedrag dat gebonden is aan een transactie (hoger bedrag hogere fee).

Ik kom nooit BNB tekort, ik handel in BUSD dus betaal weinig (lees geen) fee (let op TP gebruiken voor geen fee, niet Trailing Take Profit). Dus ik controleer dit niet. De bot laat het extra rendement voor het gebruik van BNB fees niet zien overigens.

Tevens draai ik ook bots die meer BNB vergaren als doel hebben, dit kan gebruikt worden ter compensatie van fees. Maar is niet heel nuttig als je totaal budget voor de bot(s) maar een paar honderd dollar is.

Ik weet dit niet zeker, maar volgens mij kun je ook fout meldingen krijgen als je geen BNB hebt voor Fees (of op 3c of op Binance zelf)? De fee die je betaald zie je in je transaction history/order history en dan de deal even openen voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraay89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 11:55
Zeph schreef op zondag 4 juli 2021 @ 22:44:

Tevens draai ik ook bots die meer BNB vergaren als doel hebben, dit kan gebruikt worden ter compensatie van fees. Maar is niet heel nuttig als je totaal budget voor de bot(s) maar een paar honderd dollar is.
Wat voor bots zijn dat dan? Of bedoel je dan gewoon bots met als base currency BNB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeph
Kraay89 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 09:53:
[...]

Wat voor bots zijn dat dan? Of bedoel je dan gewoon bots met als base currency BNB?
Ook, je kan ook je winst pakken in de coin waar je in handelt. Ik heb nu een 3-tal bots draaien die puur BTC/ETH/BNB winst pakken terwijl ze vanuit BUSD werken. En daarnaast een bot die op BNB deals maakt zoals alle USD variant bots (dit werkt minder lekker voor mijn gevoel maar het werkt), vermoed dat dit in de trading pairs van BNB zit.

[ Voor 19% gewijzigd door Zeph op 05-07-2021 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
[...]

Tevens draai ik ook bots die meer BNB vergaren als doel hebben, dit kan gebruikt worden ter compensatie van fees.
Dit heb ik ook. Een low risk botje die het minimum aan BNB als inleg heeft (en geen SO). Die schnabbelt af en toe wat BNB bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-09 16:51
anandus schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:50:
[...]
Dit heb ik ook. Een low risk botje die het minimum aan BNB als inleg heeft (en geen SO). Die schnabbelt af en toe wat BNB bij.
Slim, dat wil ik ook wel opzetten, wat heb jij als pair gebruikt en settings of kan je bot linkje sharen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Petertje750 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:07:
[...]

Slim, dat wil ik ook wel opzetten, wat heb jij als pair gebruikt en settings of kan je bot linkje sharen?
Alle pairs, maar hoog minimaal volume, QFL 5, lage TP (0,49%).
Hier komen niet veel deals op, maar ze blijven zelden langer dan een uur open.

Edit: Dus een Bakker met lage TP

Geen garanties, hè :P

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 05-07-2021 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoNoS
[...]
Geen idee waar 1% vandaan komt. Ik kan mij voorstellen dat het nuttig is maar als je veel handelt zal je dit moeten aanvullen. De Fee die je betaald is ook afhankelijk van het bedrag dat gebonden is aan een transactie (hoger bedrag hogere fee).
Ik kan het zo ook niet meer terug vinden, maar ik dacht ergens in dit topic, of in de slowchat, maar dat vind je niet zomaar terug (ik heb tientallen pagina's teruggelezen en herinner me alleen wat vlagen 8)7 )

Maar thanks voor de tip, ik ga ook een BNB bot instellen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• argon007
AVAX/BTC
07/06/2021 5:38 AM Deal completed. Profit: +0.00094118 BTC (31.96 $) (3.03% from total volume) 💰💰💰). #profit about 1 month
Nog 5 te gaan en dan zijn al mijn orders afgesloten met een 3% TP

Maar wat een saaaaie en trage markt laaste weken, pfff :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amargedon
argon007 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:00:

Dat inderdaad!

Waar ik met de Grids begon met tussen de $50 en $70 per dag, is dat inmiddels 'gezakt' naar rond de $30 per dag. Nog steeds niet verkeerd, maar wel de helft vergeleken met een week of twee terug.

Inmiddels mijn Grids ook iets aangepast:
- Minder BTC; ik zie enkel BCH/BTC aardig presteren dus die aangehouden. De anderen weggehaald en de funds ingezet voor deze enkele.
- Minder ETH; enkel nog BQX/ETH en XVG/ETH. Ook hier de funds van de anderen daar ingezet.

LUNA erbij voor zowel BUSD als EUR; ik zie op mijn paperaccount dat deze de andere voorbij is gelopen qua prestatie al heb ik niet de inleg overal gelijkgesteld (wat ik wel zou moeten voor een eerlijke vergelijking, maar tijd...).

Verder loopt het SPARTA/BNB Grid nog lekker door en houdt dat de voorraad BNB op peil (en met minder BTC en ETH Grids scheelt dat ook nog weer in fees).

Afgelopen dagen verleiding gevoeld om meer funds toe te voegen om zo de BUSD Grids te verhogen of groter in te stellen, maar dat even gelaten nog. Wil eerst echt zien dat mijn huidige pf groeit. Inmiddels wel wat Excel daarvoor 'in place' met grafiekjes, maar het kost natuurlijk even tijd om dat te vullen met wat representatieve data wat ook te delen valt.

Ben benieuwd welke pairs jullie nog even en de ervaringen van de afgelopen dagen/week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petertje750
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EnIDoQeQ-tuaCdJ1DEcNO5jcKiY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SD1Q6tohvn15Ithjd8psLnTm.jpg?f=user_large

De markt lijkt wel flatline, KSM 4H chart moet nog wat stijgen net als meer van mijn deals die er zo uit zien ...
Hoop dit jaar nog _/-\o_

Grids staan ook stil, meeste ALTS lijken wel bevroren, TRU GRID benedenop 4H chart 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oEB4bbcxTXgARVHOE2jaOtHOQAk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MZ6cZpplCUkbmllHRwhaTCjY.jpg?f=user_large

[ Voor 30% gewijzigd door Petertje750 op 06-07-2021 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekserr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-09 10:22
Petertje750 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:45:
[Afbeelding]

De markt lijkt wel flatline, KSM 4H chart moet nog wat stijgen net als meer van mijn deals die er zo uit zien ...
Hoop dit jaar nog _/-\o_

Grids staan ook stil, meeste ALTS lijken wel bevroren, TRU GRID benedenop 4H chart 8)7

[Afbeelding]
Ja hopelijk laat KSM weer wat actie zien en is het nu stilte voor de storm. De schommelingen zijn nu wel heel klein. Vannacht wel RUNE gesloten, die ging mooi omhoog zoals verwacht, al duurde het wel iets langer dan ik hoopte.

Toen ik mijn TRU/BTC grid aanzette is hij er ook direct onderuit gezakt. Heb er misschien 1 deal op gepakt, t grid omlaag bijgesteld en nu is ie weer verder weg gezakt 8)7 . Nu zit ik met 1200 TRU onder de aankoopprijs. Hopelijk gaat dat weer iets omhoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
Zijn hier mensen die ervaring hebben met farmen/staken/weet niet wat nog allemaal bestaat... ? :-)
Nu de markt zo traag geworden is ben ik eens op zoek naar iets anders.

Let op, ik vraag niet om snel rijk te worden (het mag natuurlijk ;-) ) met bovennatuurlijke APY's, maar wel dingen waar je per dag wat geld voor krijgt zonder al te veel gevaar :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
argon007 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:57:
Zijn hier mensen die ervaring hebben met farmen/staken/weet niet wat nog allemaal bestaat... ? :-)

Let op, ik vraag niet om snel rijk te worden (het mag natuurlijk ;-) ) met bovennatuurlijke APY's, maar wel dingen waar je per dag wat geld voor krijgt zonder al te veel gevaar :-)
Ik heb de kleppel ook maar horen luiden maar ben zelf aan het kijken naar PancakeSwap autocompounding Syrup pool.
Metamask nodig en redelijk wat BNB en profit is afhankelijk van koers cake.
Het auto compunding trekt me wel maar redelijk wat stappen nodig voor het helemaal staat waar je het wilt hebben maar genoeg youtube videos over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon

Ik heb mijn langere termijn coins en account bij Bitvavo waar wekelijks de staking vergoeding bijgeschreven wordt. Verder nog iets bij Nexo staan en ik was nog aan het kijken naar Celsius Network.

Ik probeer vanaf het begin al niet op een enkel paard te wedden, liever spreiden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Stablecoins staken? O-)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeph
Je kan bij meeste exchanges staken (en andere gekke dingen doen). Ik doe dit zelf bij Binance en er zijn zelden tot geen spannende APY's (100% +). Ik zie Binance als een betrouwbare partij waar ik toch al handel.

Binance kloot veel met minimale inleg, en de percentages worden geregeld geupdate afhankelijk van wat zij verdienen (bij locked stacking is dit irritant) en ze hebben een MAX hoeveelheid die gestaked kan worden. Binance heeft ook uitleg video's voor alle producten die best behulpzaam zijn. Meeste staking producten zijn veilig(ish) als in wat je inlegt raak je niet kwijt (koers kan natuurlijk wegzaken). Bij liquidswap, dual investment of lending ligt dit wel wat anders.

Vuistregel is denk ik hoe gekker de APY hoe groter het risico. Ik zou ook niet gaan staken met coins waar je geen toekomst inziet en doe het zelf alleen maar met coins die ik toch al HODL. Overigens weet ik zeker dat Binance niet de hoogste APY's biedt. Op de SWAP's vind je coins met gekke APY's ik heb geen idee of hier werkelijk goede coins tussen zitten om te stake/farmen.

Je kan coins als ADA (omdat POW) ook toevoegen aan een pool zodat je helpt met POW transacties dit moet veelal via een wallet. Binance heeft eigen pools en voegt jouw ADA toe aan haar pool, jij krijgt echter een vaste APY en Binance pakt wat winst dit doen alle pools het vinden van een goede is lastig vanwege de concurentie.

EDIT: Om het ontopic te houden. juist met die HODL coins, kan je afhankelijk van je bot mogelijk meer verdienen door een botje te laten draaien die de winst in de COIN pakt waarin je handelt. Dus een BUSD/ADA bot die als de winst in ADA pakt ipv BUSD. Vervolgens kun je de ADA weer staken voor maximale groei in "ADA" hoeveelheid, niet perse in FIAT groei :+

[ Voor 11% gewijzigd door Zeph op 06-07-2021 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
Amargedon schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:33:
[...]

Dat inderdaad!

Waar ik met de Grids begon met tussen de $50 en $70 per dag, is dat inmiddels 'gezakt' naar rond de $30 per dag. Nog steeds niet verkeerd, maar wel de helft vergeleken met een week of twee terug.

Inmiddels mijn Grids ook iets aangepast:
- Minder BTC; ik zie enkel BCH/BTC aardig presteren dus die aangehouden. De anderen weggehaald en de funds ingezet voor deze enkele.
- Minder ETH; enkel nog BQX/ETH en XVG/ETH. Ook hier de funds van de anderen daar ingezet.

LUNA erbij voor zowel BUSD als EUR; ik zie op mijn paperaccount dat deze de andere voorbij is gelopen qua prestatie al heb ik niet de inleg overal gelijkgesteld (wat ik wel zou moeten voor een eerlijke vergelijking, maar tijd...).

Verder loopt het SPARTA/BNB Grid nog lekker door en houdt dat de voorraad BNB op peil (en met minder BTC en ETH Grids scheelt dat ook nog weer in fees).

Afgelopen dagen verleiding gevoeld om meer funds toe te voegen om zo de BUSD Grids te verhogen of groter in te stellen, maar dat even gelaten nog. Wil eerst echt zien dat mijn huidige pf groeit. Inmiddels wel wat Excel daarvoor 'in place' met grafiekjes, maar het kost natuurlijk even tijd om dat te vullen met wat representatieve data wat ook te delen valt.

Ben benieuwd welke pairs jullie nog even en de ervaringen van de afgelopen dagen/week.
Vanmiddag maar eens even bij Binance ingelogd en mijn wallet bekeken. Wat blijkt, stonden nog een aantal coins in die:
- niet meer gebruikt werden (oude Grids) en dus omgezet naar BUSD of BNB.
- wel gebruikt werden, maar niet volledig. Delen daarvan aan bestaande Grids toegevoegd, of nieuwe Grids mee gestart.

Nu weer even bij met mijn setup, kijken of ik deze week enkel kan monitoren. Ben benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blender_01
argon007 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:00:
AVAX/BTC

[...]

Nog 5 te gaan en dan zijn al mijn orders afgesloten met een 3% TP

Nou bij mij schiet nog helemaal niks op.
Alle deals die nog openstonden (26) voor 17/06 staan allemaal nog open en op 1 na allemaal tussen de -15% tot -30%. Die ene is LTC_BTC. die zie de laatste week tussen die -2% en -4%.
Ik hoop dat die binnenkort gesloten kan worden, zodat ik weer een beetje BTC heb om op een slim moment in te zetten op 1 van die andere deals.

Ik had alleen 3 deals van Sushi_BTC. Die had ik in een Grid bot gestopt.
Had ik dat niet gedaan,dan zouden die allemaal vandaag wel zijn gesloten in de DCA bot. Dus alsnog de verkeerde keuze gemaakt.

Maar goed, voorlopig gewoon blijven zitten met name met mijn: FIL_BTC, EOS_BTC, KSM_BUSD en LINK_BTC. Van deze heb ik er meerdere deals openstaan.
Ik had nl. meerdere DCA bots op QFL3 en QFL4 gezet, zowel Daytrayder, conservative, position en original. Dus 8 bots die alle 8 een FIL_BTC en een EOS_BTC hebben geopend. 8)7
Dat ga ik volgende keer wel anders doen hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivier1979
Amargedon schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 17:16:
[...]

Vanmiddag maar eens even bij Binance ingelogd en mijn wallet bekeken. Wat blijkt, stonden nog een aantal coins in die:
- niet meer gebruikt werden (oude Grids) en dus omgezet naar BUSD of BNB.
- wel gebruikt werden, maar niet volledig. Delen daarvan aan bestaande Grids toegevoegd, of nieuwe Grids mee gestart.

Nu weer even bij met mijn setup, kijken of ik deze week enkel kan monitoren. Ben benieuwd.
Waar heb je dit gevonden van die niet gebruikte coins in Binance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivier1979
Amargedon schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:11:
[...]

Ik heb mijn langere termijn coins en account bij Bitvavo waar wekelijks de staking vergoeding bijgeschreven wordt. Verder nog iets bij Nexo staan en ik was nog aan het kijken naar Celsius Network.

Ik probeer vanaf het begin al niet op een enkel paard te wedden, liever spreiden.
Ik heb dat Celsius Network is gegoogled maar snap het niet zo goed 8)7
Wat is hier de bedoeling van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
Olivier1979 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 19:55:
[...]

Waar heb je dit gevonden van die niet gebruikte coins in Binance?
Inloggen bij Binance, dan heb je rechtsboven in het menu 'Wallet' staan. Daarin de optie 'Fiat and Spot' en dan zie ik een overzicht van de coins die ik heb in mijn wallet.

Je kunt daar kleine bedragen (dust) omzetten naar BNB, wat opzich een handige optie is. Verder zie je in de tabel hoeveel je hebt van een coin (total kolom), hoeveel daarvan in orders zit (In Order) en dus niet beschikbaar, en hoeveel er dus beschikbaar is.

Dit beschikbare gebruik ik om te zien hoeveel mijn Grids binnenhalen, want de rest zit In Order (van het Grid). Maar, je kunt er dus ook aan zien dat je van een bepaalde coin een deel hebt wat niks staat te doen.

Beetje duidelijk?
Olivier1979 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:12:
[...]

Ik heb dat Celsius Network is gegoogled maar snap het niet zo goed 8)7
Wat is hier de bedoeling van?
Nog niet heel erg in verdiept, maar waar het volgens mij op neerkomt is dat je bepaalde crypto daar in je wallet stort. Vervolgens krijg je over die crypto 'rente' wat een bepaald percentage is. Op andere platformen is dat 'staking'; geef het beestje een naam zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olivier1979
Amargedon schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:34:
[...]

Inloggen bij Binance, dan heb je rechtsboven in het menu 'Wallet' staan. Daarin de optie 'Fiat and Spot' en dan zie ik een overzicht van de coins die ik heb in mijn wallet.

Je kunt daar kleine bedragen (dust) omzetten naar BNB, wat opzich een handige optie is. Verder zie je in de tabel hoeveel je hebt van een coin (total kolom), hoeveel daarvan in orders zit (In Order) en dus niet beschikbaar, en hoeveel er dus beschikbaar is.

Dit beschikbare gebruik ik om te zien hoeveel mijn Grids binnenhalen, want de rest zit In Order (van het Grid). Maar, je kunt er dus ook aan zien dat je van een bepaalde coin een deel hebt wat niks staat te doen.

Beetje duidelijk?
[...]

Nog niet heel erg in verdiept, maar waar het volgens mij op neerkomt is dat je bepaalde crypto daar in je wallet stort. Vervolgens krijg je over die crypto 'rente' wat een bepaald percentage is. Op andere platformen is dat 'staking'; geef het beestje een naam zeg maar.
Yes volledig duidelijk! Had dus nog nooit in die pagina naar beneden gescrold...
Ziet er zeer overzichtelijk uit maar hoe bereken jij dan hoeveel je grids binnenhalen? Schrijf je dit dagelijks op dan en maak je op het einde van de dag een verrekening met de dag ervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amargedon
Olivier1979 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:50:
[...]

Yes volledig duidelijk! Had dus nog nooit in die pagina naar beneden gescrold...
Ziet er zeer overzichtelijk uit maar hoe bereken jij dan hoeveel je grids binnenhalen? Schrijf je dit dagelijks op dan en maak je op het einde van de dag een verrekening met de dag ervoor?
Ik ben bezig met een Excel overzicht voor jezelf, inderdaad. Ik kan het daarin dagelijks bijwerken, maar dat hoeft niet. De formules houden er rekening mee dat ik ook dagen over kan slaan. Voor nu zit ik er dichter op, maar mijn doel is dat ik het straks meer los kan laten en dan ga ik het zeker niet dagelijks bijwerken.

Verder reken ik dan inderdaad het verschil met de vorige stand uit, wat gemiddeld per dag binnen komt en toon ik dat weer in een grafiek. Dat doe ik eerst per maand, en ik wil hierna een jaaroverzicht nog toevoegen.

Wanneer ik wat meer data heb kan ik best wat screenshots plaatsen. Zal niet de beste in Excel zijn, maar voor mij voldoende om het bij te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olivier1979
Amargedon schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:05:
[...]

Ik ben bezig met een Excel overzicht voor jezelf, inderdaad. Ik kan het daarin dagelijks bijwerken, maar dat hoeft niet. De formules houden er rekening mee dat ik ook dagen over kan slaan. Voor nu zit ik er dichter op, maar mijn doel is dat ik het straks meer los kan laten en dan ga ik het zeker niet dagelijks bijwerken.

Verder reken ik dan inderdaad het verschil met de vorige stand uit, wat gemiddeld per dag binnen komt en toon ik dat weer in een grafiek. Dat doe ik eerst per maand, en ik wil hierna een jaaroverzicht nog toevoegen.

Wanneer ik wat meer data heb kan ik best wat screenshots plaatsen. Zal niet de beste in Excel zijn, maar voor mij voldoende om het bij te houden.
Top! Dan ga ik ook aan de slag om met Excel wat te prutsen :)

Wel lastig dat je deze listing niet kan copy/paste doen in Excel... Grrr...

[ Voor 4% gewijzigd door Olivier1979 op 06-07-2021 21:34 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zappa40
het was alweer een tijdje geleden, hierbij een update van mijn gridbots en de totale profit en profit gemiddeld per dag sinds startdatum:

PairstartdatumProfitAvg Profit per dag
BTC/BUSD3-6-202112,23%0,35%
BNB/BUSD7-6-20217,96%0,26%
ETH/BUSD10-6-20216,32%0,23%
XVG/ETH17-6-202119,03%0,91%
DOGE/BUSD25-6-202110,82%0,83%

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Zoooo... Ik kom ook weer even langs...
Weekend was een beetje druk en daarna ziek geweest, dus even wat minder met alles bezig geweest. Wel nog netjes de Excel bijgehouden, zodat ik dat hier kan laten zien (speciaal voor jullie, want zo ben ik :+ ;) ).

BUSD Grids:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tzNLQgTib9sI_2ELFMiV8j5JcMc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5vYXMC0wphzvO25bE5rV69VF.png?f=fotoalbum_large

ETH Grid:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/chWUHq0pr4g01KQrfRSUlQ2WWdg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E2epCUIoKlq0lfRPmrwcJMKc.png?f=fotoalbum_large

BUSD Available:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RQ5YIxjt5EbWGRH20UpVa-TpKyk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZpjjVBAUY88Z1v4V4v8LczrO.png?f=user_large

Een aantal dingen die opvallen:
  • ADA is uit zijn grid gelopen aan de bovenkant, dus daar moet ik wat mee
  • XVG/ETH is aan de onderkant uit zijn grid gelopen, dat laat ik voorlopig even zo
  • De BUSD Available komt niet altijd overeen met de wat het zou moeten zijn t.o.v. de winsten. Zie bv 06-07. Daar bereken ik een increase van ~$6, maar de increase op Binance is "maar" 3. Op 05-07 is het andersom: de increase op Binance is ~$9, maar volgens de grids is het ~$5
Verder heb ik nog de Bakker Aggressive en Moderate draaien sinds 01-07, maar die doen werkelijk helemaal niks op het moment.
Misschien dat ik daar wat fout het ingesteld ofzo... Hebben andere mensen dat?

Tevens op de Paper Account wat Bots draaien die nog wel wat doen, maar niet dat ik zeg "wow, wat gaat dat goed".

Zal van de week wat meer info en linkjes posten over de bots e.d.

Hoe gaat het met @Remy!!!! zijn bot? Haal jij nog wat binnen met je betaalde signals?
Amargedon schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:05:
[...]

Hmmm, daar heb ik nog geen rekening mee gehouden, dat is misschien wel een goede. Dan kan ik het ook per week gaan bekijken...
Nou ja, dat wordt binnenkort weer een beetje Excel prutsen :)

Blog

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Mijn betaalde bot doet het lekker, ik haal niet meer zoveel winst per dag als voorheen, maar ik heb de afgelopen dagen al m'n deals binnen 1 dag kunnen sluiten. Dus over het algemeen heb ik geen vastzittende deals.
Als hij op deze manier doorgaat, en ik wekelijks/maandelijks m'n inleg kan verhogen ben ik een blij man :)

M'n 3CStats:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DD2KdaouqNWs45McUZXl4OuaM0c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9tnTj83fzmjepR05RIKGRjEF.png?f=fotoalbum_large
Hmm ik zie net de de waardes aan de linkerkant nog oude waardes zijn... Achja, het zal wel :+

[ Voor 6% gewijzigd door Remy!!!! op 07-07-2021 10:43 ]

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoNoS
Ik zit nu na mijn proefperiode in mijn gratis periode en wil even kijken of ik het volhoud met 1 bot. Wil ook een losse BNB bot, dus daar ga ik al, dat wordt betalen... Eerst mag deze bot de abo-kosten verdienen, als ik die er uit heb, sluit ik het af.

Onderstaande mijn bot, ik verkoop met vrij lage winsten, ga voor lage winst, hoog volume. Lijkt vooralsnog te werken. Ik heb wel heel wat coins er uit moeten gooien. Ik had eerst alle *_USDT coins, maar dan heb je ook alle vrij stabiele TUSD/SUSD/EUR/etc... en die pakte mijn spots in (ook al hadden die dus blijkbaar een 'buy' signal...)
Na 3 dagen ongeveer 3 euro per dag. Ben er niet ontevreden over.

Hoe moet je die 'Rating' eigenlijk lezen in dit rapport? Is hoog goed? Is laag goed? Hoe hoog of laag gaat ie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ucd260ch4n2FSPRGVBvCSxrvybg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ExSuuWVYODMiv4pp4ra5Atb7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
@RoNoS hoog is beter, maar ik heb geen idee hoe het wordt berekend. En als je bijvoorbeeld je Bot start met een BO/SO van 10/12 USDT en 2 dagen later wijzigt naar 20/25 USDT, dan gaat je rating soms enorm omhoog/omlaag. Dus ik hecht weinig waarde meer aan die rating, de Avg. waardes zijn nog wel interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Laatst online: 24-09 21:15
Remy!!!! schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:36:
Mijn betaalde bot doet het lekker, ik haal niet meer zoveel winst per dag als voorheen, maar ik heb de afgelopen dagen al m'n deals binnen 1 dag kunnen sluiten. Dus over het algemeen heb ik geen vastzittende deals.
Als hij op deze manier doorgaat, en ik wekelijks/maandelijks m'n inleg kan verhogen ben ik een blij man :)

M'n 3CStats:
[Afbeelding]
Hmm ik zie net de de waardes aan de linkerkant nog oude waardes zijn... Achja, het zal wel :+
Man dit topic is ontploft sinds de vorige keer dat ik keek... goed resultaat hoor. maakt het alleen maar aantrekkelijker om ook mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
RoNoS schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:42:
Hoe moet je die 'Rating' eigenlijk lezen in dit rapport? Is hoog goed? Is laag goed? Hoe hoog of laag gaat ie?

[Afbeelding]
Die doet het best goed. Zeker hoog volume, als ik het goed lees doet-ie 100 deals op een dag ofzo? Met max 8 deals en gemiddeld iets meer dan 2 uur per deal, dan zit je als ik nattevinger-reken ongeveer constant vol met deals? Ik hoop voor je dat je geen telegrambot aan hebt staan :P

Zou je je bot willen delen? Ik ben wel nieuwsgierig.

Mijn bots zijn ook van de lage TP (mijn hoogste pakt 0,8%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsj
  • Laatst online: 02-06 22:35

Rsj

Een noob vraag...ik zit al een tijdje in crypto...maar nooit een bot gebruikt...maar vind het intressant...heb getracht me in te lezen maar is een beetje teveel bomen waardoor ik het bos niet meer zie...ik zie op kucoin de mogelijkheid voor een tradingbot...is dat een goed startpunt of ...toch liever met een andere bot beginnen zoals 3c? Alle tips zijn welkom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoNoS
anandus schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:50:
[...]

Die doet het best goed. Zeker hoog volume, als ik het goed lees doet-ie 100 deals op een dag ofzo? Met max 8 deals en gemiddeld iets meer dan 2 uur per deal, dan zit je als ik nattevinger-reken ongeveer constant vol met deals? Ik hoop voor je dat je geen telegrambot aan hebt staan :P

Zou je je bot willen delen? Ik ben wel nieuwsgierig.

Mijn bots zijn ook van de lage TP (mijn hoogste pakt 0,8%).
Maximaal 15 deals tegelijk, die 8 zijn de SO's. En inderdaad staat non-stop de 15 deals vol. Niet echt een heel goed signal (TV 5min Buy en TV 15min Buy). Ik ben nog op zoek naar goede signals, ik snap die andere nog niet zo goed, haha :/
Volgens mij staan alle instellingen al in de print screen, maar alsnog: hiero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
RoNoS schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:00:
[...]

Maximaal 15 deals tegelijk, die 8 zijn de SO's.
Je hebt gelijk, ik keek verkeerd |:(
En inderdaad staat non-stop de 15 deals vol. Niet echt een heel goed signal (TV 5min Buy en TV 15min Buy). Ik ben nog op zoek naar goede signals, ik snap die andere nog niet zo goed, haha :/
Volgens mij staan alle instellingen al in de print screen, maar alsnog: hiero
Thanks, even kieken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoNoS
Rsj schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:52:
Een noob vraag...ik zit al een tijdje in crypto...maar nooit een bot gebruikt...maar vind het intressant...heb getracht me in te lezen maar is een beetje teveel bomen waardoor ik het bos niet meer zie...ik zie op kucoin de mogelijkheid voor een tradingbot...is dat een goed startpunt of ...toch liever met een andere bot beginnen zoals 3c? Alle tips zijn welkom...
Je krijgt bij 3commas de eerste 3 dagen gratis Pro, waaronder papertrading. Dat heb ik gebruikt om verschillende dingen te proberen, erg handig. Nu met de gratis versie 1 bot nog over. Andere bot's of sites met bot's ken ik niet. Dus kan alleen mijn ervaring met 3c delen en die is positief ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Daar zijn we weer :)

Besloten om de BUSD Available niet meer bij te houden, niet omdat het geen zin heeft, maar omdat ik er wel van overtuigd ben dat het inderdaad groeit.
Tevens gisteren ook twee nieuwe bots aangemaakt (ADA/BUSD en XVG/ETH) zodat ik weer lopende grids heb.

BUSD Grid:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5p3b3ZRYbpBg1FekUoX6Sm49-Ic=/800x/filters:strip_exif()/f/image/naq7T1Zr3WqNQtxyfjWyjF8A.png?f=fotoalbum_large

ETH Grid:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uIx_9ZghkKFmTTpNBugdpD90lTA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ju4clTFTpA9f4jWPaSeXNN1G.png?f=fotoalbum_large

Ik wil nog een BCH/BTC Gridje aanmaken, maar nog niet helemaal uit over de range e.d.
@Amargedon Hoe heb jij je BCH/BTC Grid staan, als ik vragen mag?

@Remy!!!! Hoe maakte jij die overzichten van je Paper account? Gewoon via de App en de Active Deals Reserve via de site en dan filteren op bot? Of heb je een hele slimme truc er voor?
Dan wil ik ook nog wel wat dingetjes gaan posten.

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
Ja die maakte ik via de Android app, maar aangezien ik geen Android heb, heb ik Bluestacks gebruikt om Android te emuleren.
En de reserve via de site, en dan idd filteren.
Helaas allemaal best omslachtig...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• argon007

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Remy!!!! schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:28:
Ja die maakte ik via de Android app, maar aangezien ik geen Android heb, heb ik Bluestacks gebruikt om Android te emuleren.
En de reserve via de site, en dan idd filteren.
Helaas allemaal best omslachtig...
Klinkt als veel werk... :)

Misschien dat 3CTools daar wat mee kan helpen, maar eens even prutsen.
Gelukkig geldt dat voor API Keys die aangemaakt worden na deze announcement. Ik zou nl niet weten wat het 3C IP is, dus ik verwacht dat daar binnenkort ook wel een aankondiging van komt.

Zit overigens wel weer eens te dubben over het aanpassen van een grid.
MATIC/BUSD is er onder uitgelopen en daar zou ik dus best een nieuwe bot voor kunnen aanmaken.

We hebben het er al eerder over gehad, maar dit is mijn samenvatting:
Naar boven uit de grid lopen is niet per sé een probleem, omdat je dan met de BUSD "gewoon" een nieuwe maakt en je profit er al uit hebt.
Beneden er uit lopen betekent dus dat je MATIC hebt die je voor een hogere prijs hebt ingekocht. (Tot minimaal 1.10, in mijn geval).
Nu heb je dus eigenlijk heel veel ge-DCA'de MATIC. Maar goed, dan extra bijkopen, op bv de range van 1.05 t/m 1.10, betekent dat je nog meer ge-DCA'de MATIC hebt, maar eigenlijk daar tot bedrag X geen winst op maakt. Toch?

3C zal dat uiteraard wel zo laten zien, en je BUSD Available zal ook omhoog gaan, maar toch... Ergens voor mij klopt het niet.

Hoe zien jullie dit?

Blog

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amargedon
*O* *O* *O* *O* Vandaag de $1000 gepasseerd volgens de 3C app.

Oke, tot zover. Grids lopen in ieder geval lekker door en dan zijn dit soort transacties toch fijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y5XeoTADS0aQ-Ok__d8rmRUP2I0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sRt0QbJCyeNgHQ7Tn1W7ePpB.png?f=user_large

Afgelopen twee dagen de Grids niet aangepast, gisteravond waren er een paar bovenuit gelopen en vanmorgen stonden ze weer erin. Probeer dat nu zo even te houden zodat ik ook iets van de profit kan bijhouden. Zie wel dat ik over de afgelopen twee weken meer Grids heb gemaakt en met meer lijnen, dus dat mijn profit available nog laag is kan wel kloppen; dat is geherinvesteerd daarin. Tenminste, mijn logica.
Ben.Hahlen schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:26:
Daar zijn we weer :)

Besloten om de BUSD Available niet meer bij te houden, niet omdat het geen zin heeft, maar omdat ik er wel van overtuigd ben dat het inderdaad groeit.
Tevens gisteren ook twee nieuwe bots aangemaakt (ADA/BUSD en XVG/ETH) zodat ik weer lopende grids heb.

BUSD Grid:
[Afbeelding]

ETH Grid:
[Afbeelding]

Ik wil nog een BCH/BTC Gridje aanmaken, maar nog niet helemaal uit over de range e.d.
@Amargedon Hoe heb jij je BCH/BTC Grid staan, als ik vragen mag?

@Remy!!!! Hoe maakte jij die overzichten van je Paper account? Gewoon via de App en de Active Deals Reserve via de site en dan filteren op bot? Of heb je een hele slimme truc er voor?
Dan wil ik ook nog wel wat dingetjes gaan posten.
Dat mag je best vragen @Ben.Hahlen ;) Mijn instellingen voor BCH/BTC heb ik begin van de week nog iets aangepast aangezien deze toen boven het Grid uit was gelopen. Zien er nu zo uit:
- Upper limit price: 0.01534200 BTC
- Lower limit price: 0.01434800 BTC
- Quantity per grid: 0.12000000 BCH
- Grid quantity: 24

Wat resulteert in een Grid width van 0.28% ~ 0.30%. Ik zat eerst hoger, maar dan heb ik veel minder transacties. Liever dus kleinere winsten, maar meer daarvan. Dit is overigens ook het enige Grid wat ik voor BTC heb draaien.

Goed trouwens je andere vraag richting Remy. Ik heb op mijn PaperAccount een aantal bots gestart met de mogelijke conditions die je in kunt stellen (RSI, TA, BB, ed). Eerst in BTC, maar dat liep niet zo. Sinds vanmorgen in BUSD en ik wil gewoon eens kijken wat daaruit komt. Niet iets wat ik super regelmatig ga bijhouden, maar ben wel nieuwsgierig en ach...kan het nu toch draaien :P
Ben.Hahlen schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:46:
[...]

Klinkt als veel werk... :)

Misschien dat 3CTools daar wat mee kan helpen, maar eens even prutsen.

[...]

Gelukkig geldt dat voor API Keys die aangemaakt worden na deze announcement. Ik zou nl niet weten wat het 3C IP is, dus ik verwacht dat daar binnenkort ook wel een aankondiging van komt.

Zit overigens wel weer eens te dubben over het aanpassen van een grid.
MATIC/BUSD is er onder uitgelopen en daar zou ik dus best een nieuwe bot voor kunnen aanmaken.

We hebben het er al eerder over gehad, maar dit is mijn samenvatting:
Naar boven uit de grid lopen is niet per sé een probleem, omdat je dan met de BUSD "gewoon" een nieuwe maakt en je profit er al uit hebt.
Beneden er uit lopen betekent dus dat je MATIC hebt die je voor een hogere prijs hebt ingekocht. (Tot minimaal 1.10, in mijn geval).
Nu heb je dus eigenlijk heel veel ge-DCA'de MATIC. Maar goed, dan extra bijkopen, op bv de range van 1.05 t/m 1.10, betekent dat je nog meer ge-DCA'de MATIC hebt, maar eigenlijk daar tot bedrag X geen winst op maakt. Toch?

3C zal dat uiteraard wel zo laten zien, en je BUSD Available zal ook omhoog gaan, maar toch... Ergens voor mij klopt het niet.

Hoe zien jullie dit?
Wat klopt er voor jou niet? Want volgens mij is het correct; je hebt voor gemiddeld X gekocht en door je Grid lager te zetten verkoop je een deel voor Y wat Z lager is dan X (dus verlies). Dus je moet eerst profit maken voordat je weer op 0 uitkomt.

Andere vraag is misschien; gegeven dat je deals blijft maken op een lager niveau...doe je er dan niet beter aan om je Grid iets te verlagen? Een Grid wat een paar dagen stilstaan of een Grid wat doorloopt en in een paar deals het verlies goed heeft gemaakt maakt daarna weer winst.

Heel goed beschouwd zou je dat qua berekening kunnen uitwerken en dan besluiten om het wel of niet te doen. Ik heb gisteren een aantal Grids niet aangepast en die stonden er vanmorgen weer in. Echter, eerder deze week een aantal Grids iets naar beneden aangepast (en de bovenlijn laten staan, dus iets grotere verdeling) waardoor mijn gebied wat ik afdek groter is geworden.

Daarmee misschien op korte termijn iets aan verlies, op langere termijn loopt het er minder snel uit en draait het door. Ik heb er geen berekening op losgelaten, maar als ik naar mijn totale pf kijk ben ik niet leeggelopen :+
Zoals @Ben.Hahlen al zegt voor ons nog redelijk safe aangezien oude keys niet onder deze regel vallen, enkel na aanpassen.

Andere vraag aan iedereen; Binance heeft SEPA overschrijvingen nu even stopgezet. Overwegen jullie nog een andere partij om naar toe te gaan of helemaal over te stappen? Hoe kijken jullie daar tegenaan?

Mijn 2ct; uiteindelijk hebben alle partijnen hetzelfde en zullen ze aan dezelfde regels moeten voldoen. Binance is de grootste en wordt als eerste gepakt, maar de anderen krijgen er straks ook mee te maken. Of denk ik dan te simpel, mis ik wat? Is spreiden misschien wel handiger/beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blender_01
Wat is de consequentie?
Betekent dit dus dat je elke maand een nieuwe key moet aanmaken voor 3commas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Blender_01 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 18:50:
[...]

Wat is de consequentie?
Betekent dit dus dat je elke maand een nieuwe key moet aanmaken voor 3commas?
Ja, maar niet voor bestaande API-keys

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blender_01
anandus schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 18:51:
[...]

Ja, maar niet voor bestaande API-keys
Okay, maar niet aankomen dus:

https://help.3commas.io/e...what-ips-does-3commas-use

Aan de andere kant:

https://3commas.io/ips.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Handydandy.
Blij dat ik niet op Bittrex zit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
Ik had beide paginas ook gevonden. Echter zou ik mij niet blindstaren op die ip.txt lijst. Ze geven zelf aan op hun Support page dat hun IP Stack snel gegroeid is, dus ik vermoed dat deze lijst outdated is...

Zoals ook iemand hier reeds had gezegd, het lijkt er op dat de reeds bestaande API keys wel perfect blijven werken, maar hou er alvast rekening mee als je een nieuw account/bot/... opzet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amargedon
Amargedon schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 18:33:

Oke, tot zover. Grids lopen in ieder geval lekker door en dan zijn dit soort transacties toch fijn:
[Afbeelding]

Afgelopen twee dagen de Grids niet aangepast, gisteravond waren er een paar bovenuit gelopen en vanmorgen stonden ze weer erin. Probeer dat nu zo even te houden zodat ik ook iets van de profit kan bijhouden. Zie wel dat ik over de afgelopen twee weken meer Grids heb gemaakt en met meer lijnen, dus dat mijn profit available nog laag is kan wel kloppen; dat is geherinvesteerd daarin. Tenminste, mijn logica.

[...]

Dat mag je best vragen @Ben.Hahlen ;) Mijn instellingen voor BCH/BTC heb ik begin van de week nog iets aangepast aangezien deze toen boven het Grid uit was gelopen. Zien er nu zo uit:

Wat resulteert in een Grid width van 0.28% ~ 0.30%. Ik zat eerst hoger, maar dan heb ik veel minder transacties. Liever dus kleinere winsten, maar meer daarvan. Dit is overigens ook het enige Grid wat ik voor BTC heb draaien.

Goed trouwens je andere vraag richting Remy. Ik heb op mijn PaperAccount een aantal bots gestart met de mogelijke conditions die je in kunt stellen (RSI, TA, BB, ed). Eerst in BTC, maar dat liep niet zo. Sinds vanmorgen in BUSD en ik wil gewoon eens kijken wat daaruit komt. Niet iets wat ik super regelmatig ga bijhouden, maar ben wel nieuwsgierig en ach...kan het nu toch draaien :P

[...]

Wat klopt er voor jou niet? Want volgens mij is het correct; je hebt voor gemiddeld X gekocht en door je Grid lager te zetten verkoop je een deel voor Y wat Z lager is dan X (dus verlies). Dus je moet eerst profit maken voordat je weer op 0 uitkomt.

Andere vraag is misschien; gegeven dat je deals blijft maken op een lager niveau...doe je er dan niet beter aan om je Grid iets te verlagen? Een Grid wat een paar dagen stilstaan of een Grid wat doorloopt en in een paar deals het verlies goed heeft gemaakt maakt daarna weer winst.

Heel goed beschouwd zou je dat qua berekening kunnen uitwerken en dan besluiten om het wel of niet te doen. Ik heb gisteren een aantal Grids niet aangepast en die stonden er vanmorgen weer in. Echter, eerder deze week een aantal Grids iets naar beneden aangepast (en de bovenlijn laten staan, dus iets grotere verdeling) waardoor mijn gebied wat ik afdek groter is geworden.

Daarmee misschien op korte termijn iets aan verlies, op langere termijn loopt het er minder snel uit en draait het door. Ik heb er geen berekening op losgelaten, maar als ik naar mijn totale pf kijk ben ik niet leeggelopen :+
[...]

Zoals @Ben.Hahlen al zegt voor ons nog redelijk safe aangezien oude keys niet onder deze regel vallen, enkel na aanpassen.

Andere vraag aan iedereen; Binance heeft SEPA overschrijvingen nu even stopgezet. Overwegen jullie nog een andere partij om naar toe te gaan of helemaal over te stappen? Hoe kijken jullie daar tegenaan?

Mijn 2ct; uiteindelijk hebben alle partijnen hetzelfde en zullen ze aan dezelfde regels moeten voldoen. Binance is de grootste en wordt als eerste gepakt, maar de anderen krijgen er straks ook mee te maken. Of denk ik dan te simpel, mis ik wat? Is spreiden misschien wel handiger/beter?
Even schaamteloos mezelf quoten in verband met de Excel. Ben nu een aantal dagen verder en zie voor BUSD bijvoorbeeld onderstaande grafiek verschijnen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B0aet43nu1igmUCvS8HCHUBOIig=/800x/filters:strip_exif()/f/image/adS3C63wFS8owPPbg98b3fDM.png?f=fotoalbum_large
Dit is het gemiddelde bedrag per pair per dag. De dagen zijn genomen van vandaag t/m dag waarop het grid gestart is (wat voor de meeste pairs hiervan 22-06 is geweest). Ik heb dus niet elke dag de waardes opgenomen, en plot enkel de dagen waarop gemeten is (de grafiek verbind zelf de tussenpunten dan).

LUNA is pas de 6e gestart, vandaar dat je daar de lijn vanaf 0 ziet beginnen ;) Moge duidelijk zijn waarom ik dat pair erbij gezet heb :+

Voor ETH ook een grafiek waar de lijn zich al meer aan het stabiliseren is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nlKV1FpBUYIWyanZFLRzj05aXp4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RXQdirlBpQFT1X1yplgCX2GO.png?f=fotoalbum_large

Inmiddels zie ik dat een aantal grids aan de bovenkant eruit gelopen is. Verleidelijk om nu de grids te verplaatsen, maar ik wacht nog even af tot morgen. Als ik dan zie dat de koers 'stabiel' hoog is gebleven doe ik dat, anders komt het weer terug in het grid. Door het nu te verplaatsen loop ik anders het risico dat het morgen eronder staat (of mijn width veels te groot wordt als ik de onderlijn op dezelfde plek laat staan). Vingers jeuken, maar ik zit er even op :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
[Afbeelding]

Ja, dat heb ik ook gehad toen ik mijn grids ging aanpassen. Dat is denk ik, uiteindelijk en op basis van waar je verder op in ging, ook de "logische" strategie.

Zo zit ik er ook in. Heb op de paper ook wat bots draaien die een hogere Grid Width hebben, met dezelfde volume per pair en dezelfde aantal grids, maar die lijken het toch "minder" te doen. Maar daar heb ik geen uitgebreide studie van gemaakt :)

Heb jij al je grids rond dat percentage Grid Width staan?
Ik heb een aantal van mijn eigen bots gekopieerd en een Bakker BUSD Aggressive setup, kijken of dat wat doet.

Ja, dat is wel een punt. Na er nog wat meer over nagedacht te hebben, is het, als je het goed doet, verstandiger om een bestaand grid naar beneden uit te breiden logischer dan het hele grid verschuiven. Het zelfde met naar boven uitbreiden, zeker als je dat op een laag moment doet, want dan koop je meer van de coin bij, waardoor je meer winst maakt dan in 3C te zien zal zijn.

Ik denk dat dat ook mijn strategie vanaf nu gaat zijn, de grids uitbreiden naar boven en beneden op basis van de bewegingen. Daarmee doe je wel een herinvestment, maar zou je wel veiliger moeten zitten bij grote bewegingen.
[...]

Nee, ik overweeg (vooralsnog) geen andere partij. De CC Fees zijn momenteel ook afgeschaft, dus via SEPA heeft dan niet per se een voordeel meer.
Ik denk ook dat je wel gelijk hebt met dat Binance als eerste wordt aangepakt omdat ze de grootste zijn. De kleinere komen echt nog wel aan de beurt.
Amargedon schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 21:35:
[...]
Even schaamteloos mezelf quoten in verband met de Excel. Ben nu een aantal dagen verder en zie voor BUSD bijvoorbeeld onderstaande grafiek verschijnen:
[Afbeelding]
Dit is het gemiddelde bedrag per pair per dag. De dagen zijn genomen van vandaag t/m dag waarop het grid gestart is (wat voor de meeste pairs hiervan 22-06 is geweest). Ik heb dus niet elke dag de waardes opgenomen, en plot enkel de dagen waarop gemeten is (de grafiek verbind zelf de tussenpunten dan).

LUNA is pas de 6e gestart, vandaar dat je daar de lijn vanaf 0 ziet beginnen ;) Moge duidelijk zijn waarom ik dat pair erbij gezet heb :+

Voor ETH ook een grafiek waar de lijn zich al meer aan het stabiliseren is:
[Afbeelding]

Inmiddels zie ik dat een aantal grids aan de bovenkant eruit gelopen is. Verleidelijk om nu de grids te verplaatsen, maar ik wacht nog even af tot morgen. Als ik dan zie dat de koers 'stabiel' hoog is gebleven doe ik dat, anders komt het weer terug in het grid. Door het nu te verplaatsen loop ik anders het risico dat het morgen eronder staat (of mijn width veels te groot wordt als ik de onderlijn op dezelfde plek laat staan). Vingers jeuken, maar ik zit er even op :P
Mooie grafiekjes! LUNA doet het inderdaad best goed, heeft ook mooie bewegingen tussen de $6 en $8.
De LUNA/BTC en LUNA/BNB doen het in Paper ook best goed!

Mijn update dan maar.
Ik heb dus mijn grids ook aangepast omdat e.e.a. er was uitgelopen en ik wat ongeduldig was.
Heb nu de volgende grids:
BUSD:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xtLpuL6qqmYN8L8eM0vWZM8mY4g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RmA0RsLxiIybu519wZsFRdAh.png?f=fotoalbum_large

MATIC is er alweer aan de onderkant uitgelopen, dus die laat ik even voor wat het is. De XVG/BUSD grid heb ik wat kleiner gemaakt, zodat ik én wat funds vrijspeel voor een LUNA/BUSD of BCH/BTC grid en qua investment per grid ongeveer gelijk zit.

Profits BUSD:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/21AUchDb4xx_71ZHrip6QtMHh9A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GWI4L7aD3JesBuREf41ocFAY.png?f=fotoalbum_large

Chart:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iAPwUep1z46kvpxak781DRmVwAY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Yxh883W1sFVsVgkJbuih9e9p.png?f=user_large

ETH:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rOpvxNiaZephHSPd2zunQYalZ40=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rKI1D4lc4YmZ6SPGxUSKI8yA.png?f=fotoalbum_large

XVG/ETH heb ik de GRID naar beneden aangepast, de grid width is kleiner geworden én het volume iets groter (30 XVG) wat qua resultaat best veel doet.

Profits ETH:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ap3BO4SqxZK_8hWcw2B-dEEMNpQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dhUhXeJ9nhJUVry68rmmucpe.png?f=fotoalbum_large

Chart:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gm8ndHJffvESzM853E_QgfWmi4w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gvHclmLOXZdoE0rLzHJaLnDT.png?f=user_large

De "strategie" vanaf nu gaat zijn om grids alleen maar uit te breiden en zo min mogelijk nieuwe grids van dezelfde pair te maken/verschuiven. Je BUSD Profit blijft gelijk, alleen je % profit zal wijzigen omdat je spread groter wordt.

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 14:45

AndereKoekoek

Ping! Pong?

@Ben.Hahlen
Geen idee wat nou bepaald of een pair goed is voor een Grid of niet.
In mijn DCA bot doet BUSD/DEXE het altijd heel goed.

Deze schommelt heel stabiel heen en weer en bij een drop is dit één van de eerste die zich hersteld.
Op mijn DCA bot ook het meest succesvol qua aantal deals én ook bedrag per deal.
Komt omdat het schommelen best flink gaat en dan wat SO's worden getriggerd om vervolgens met 3$-6$ te sluiten met een base order van 60 BUSD/$.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• douwe.nl
Ik heb vanmorgen een account gestart op 3Commas en ben een bot gestart die het bij iemand anders lekker doet, even een week of 2 aankijken en dan beslissen of ik een maand abonnementje doe :)

Staat zo, uiteraard klein bedrag op Binance gezet om eens mee te spelen. Ik moet heb wel aanpassen naar BUSD ipv USDT las ik ivm Fee's zal ik doen maar dat is voor nu gerommel in de marge denk ik.

eerste deal loopt op het moment

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wi4I15hdABXLD5LKYBGR0EF291Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CUiITXugpksYOI8nIHY1s4XZ.png?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door douwe.nl op 11-07-2021 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redcoil
  • Registratie: September 2011
  • Nu online

Redcoil

Polyinterpretabel

douwe.nl schreef op zondag 11 juli 2021 @ 15:04:
Ik heb vanmorgen een account gestart op 3Commas en ben een bot gestart die het bij iemand anders lekker doet, even een week of 2 aankijken en dan beslissen of ik een maand abonnementje doe :)

Staat zo, uiteraard klein bedrag op Binance gezet om eens mee te spelen. Ik moet heb wel aanpassen naar BUSD ipv USDT las ik ivm Fee's zal ik doen maar dat is voor nu gerommel in de marge denk ik.

[Afbeelding]
Welkom!

Edit: excuus, je bericht niet goed gelezen. Onderstaande had je zelf al door.

Als ik een tip mag geven. Ik zie dat je in USDT pairs handelt en je TP zonder trailing gebruikt. Als je trade in BUSD ipv USDT (ook een stable coin), dan heb je geen transactiekosten op je deals. Scheelt toch weer iets. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Redcoil op 11-07-2021 18:02 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zappa40

[Afbeelding]
Ik zie dat je hier 'nonstop' hebt staan, is dan ingesteld dat je bot zo snel mogelijk een deal opent?
Zou ik nooit doen, maar daar start condities aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
zappa40 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 19:55:
[...]

Ik zie dat je hier 'nonstop' hebt staan, is dan ingesteld dat je bot zo snel mogelijk een deal opent?
Zou ik nooit doen, maar daar start condities aan hangen.
Waarom? Ik heb deze overgenomen dus niet zelf bedacht. Deed het goed bij die kerel, ook tijdens de crash van even terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivier1979
Ik ben bezig met een excel aan het maken met zoveel mogelijk info in over de stortingen, deals, ...
Nu heb ik net mijn stortingen op Binance opgeteld en dit naar dollar omgezet met de huidige $ koers.

Als ik dan ga kijken bij 3C rechtsboven dan zie ik ook een bedrag in $. Klopt het als ik het verschil bereken met de stortingen in $ met dat bedrag dat rechtsboven bij 3c staat en dat geeft dan een + of - ten opzichte van de stortingen die ik op Binance heb gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blender_01

[Afbeelding]
Ik denk dat hij met deze instellingen binnen 3 dagen is vastgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
Olivier1979 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 22:59:
Ik ben bezig met een excel aan het maken met zoveel mogelijk info in over de stortingen, deals, ...
Nu heb ik net mijn stortingen op Binance opgeteld en dit naar dollar omgezet met de huidige $ koers.

Als ik dan ga kijken bij 3C rechtsboven dan zie ik ook een bedrag in $. Klopt het als ik het verschil bereken met de stortingen in $ met dat bedrag dat rechtsboven bij 3c staat en dat geeft dan een + of - ten opzichte van de stortingen die ik op Binance heb gedaan?
Waar heb je het stijgen en/of dalen van de coin in verwerkt dan? Ik bedoel, wat je toen gekocht hebt was x waard maar inmiddels y. Ik weet niet hoe je x bepaald hebt en wat je naast stortingen en deals nog meer mee hebt genomen, maar anders klinkt het alsof je x hebt uitgerekend, terwijl 3C natuurlijk y toont.

Ik ben zelf met hetzelfde bezig. Vanavond een flinke stap gemaakt en ik kom aardig uit. Alleen..ik doe het iets anders doordat ik een maand aan data niet echt bijgehouden heb rondom de switch van DCA bot naar Grid. In dat proces heb ik ook best wat BTC omgezet naar BNB en BUSD wat ik ook niet (goed) heb bijgehouden. Dat overzicht begint nu pas (weer) te ontstaan.

Ik zie dus wel dat ik x heb ingelegd en dat momenteel y waard is. Vanaf nu houd ik dat bij zodat ik kan zien wat de waarde van mijn pf doet. In vergelijking met mijn inleg zie ik dat ik nog ongeveer 300 euro in de min sta, wat wel klopt met mijn idee van hoeveel ik nog met de Grids moet behalen om op 0 uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivier1979
Amargedon schreef op zondag 11 juli 2021 @ 23:55:
[...]

Waar heb je het stijgen en/of dalen van de coin in verwerkt dan? Ik bedoel, wat je toen gekocht hebt was x waard maar inmiddels y. Ik weet niet hoe je x bepaald hebt en wat je naast stortingen en deals nog meer mee hebt genomen, maar anders klinkt het alsof je x hebt uitgerekend, terwijl 3C natuurlijk y toont.

Ik ben zelf met hetzelfde bezig. Vanavond een flinke stap gemaakt en ik kom aardig uit. Alleen..ik doe het iets anders doordat ik een maand aan data niet echt bijgehouden heb rondom de switch van DCA bot naar Grid. In dat proces heb ik ook best wat BTC omgezet naar BNB en BUSD wat ik ook niet (goed) heb bijgehouden. Dat overzicht begint nu pas (weer) te ontstaan.

Ik zie dus wel dat ik x heb ingelegd en dat momenteel y waard is. Vanaf nu houd ik dat bij zodat ik kan zien wat de waarde van mijn pf doet. In vergelijking met mijn inleg zie ik dat ik nog ongeveer 300 euro in de min sta, wat wel klopt met mijn idee van hoeveel ik nog met de Grids moet behalen om op 0 uit te komen.
Ik was nog niet aan het stijgen of dalen van de coin begonnen. Net gestart met de file maar wou zeker al van bij het begin geen fout maken. Dus ja, waarde bij kooppunten is X en waarde nu is Y. Uiteraard moet je Y verrekenen met de stijging en/of daling van de coins en de profit of loss van de deals.
Maar dan zit ik al goed want als ik nu X aftrek van Y dan is dit al gunstig :) Al is dit natuurlijk zeer relatief want als de coins dalen kan het zomaar ineens in de min staan.

Het plan is om maandelijks een lijst van de coins te maken en ze één keer per maand te updaten met de marktprijs. En om dit dan zo te verwerken en om dan uiteindelijk te kunnen zien wat de profit is. op zich zouden we dan hier nog de total profit moeten loskoppelen van die grote variabele, de stijging of daling van de coins.
Zo zou je langs de ene kant de profit zien van de DCA's en Grids en langs de andere kant de stijging en/of daling van de coins. We gaan er allemaal vanuit dat de meeste coins zullen stijgen op termijn maar die variabele parameter is toch iets waar je met moet leren leven. Van de ene dag op de andere dag kunnen je mooie deals verdampen in de daling van de coins...

Het zou natuurlijk fijn zijn als er ergens in Excel een interface kan gebouwd worden dat de huidige marktprijs van een coin weergeeft. Bespaard een hoop invoerwerk...

De volgende stap in mijn Excel is dus nu de oplijsting van de coins met waarde, de dca en grid deals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perejoseph
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:07
Ik had gisteravond en deze nacht iets bizar voor met mijn DCA bot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vWpAagil6j1XIOfTXeS_-V8T7dw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3Gtpx16A8I2Mt4Uomx0wSUsX.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yjcc4Mzd17i3S61ILSuGLW5Es-Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OiXdtg1kB1LN58kDVel3UEEt.png?f=fotoalbum_large

Mijn BO staat ingesteld op 0.0001 BTC. Dit gebeurt volledig perfect, maar enkel bij AXS maakte hij orders van 0.001 BTC aan.
Is er nog iemand die zoiets al is tegengekomen?
Ik zou immers niet graag hebben dat mijn andere deals geen funds meer hebben hierdoor.

Deze bot draait op Tradingview-signals 1min - 4h met een strong buy. Ik probeer het de excel-sheet die @Remy!!!! heeft aangemaakt te volgen met ietswat kleinere bedragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Daar ben ik weer! Heb ik iets gemist :+
Olivier1979 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 08:50:
[...]
Ik was nog niet aan het stijgen of dalen van de coin begonnen. Net gestart met de file maar wou zeker al van bij het begin geen fout maken. Dus ja, waarde bij kooppunten is X en waarde nu is Y. Uiteraard moet je Y verrekenen met de stijging en/of daling van de coins en de profit of loss van de deals.
Maar dan zit ik al goed want als ik nu X aftrek van Y dan is dit al gunstig :) Al is dit natuurlijk zeer relatief want als de coins dalen kan het zomaar ineens in de min staan.

Het plan is om maandelijks een lijst van de coins te maken en ze één keer per maand te updaten met de marktprijs. En om dit dan zo te verwerken en om dan uiteindelijk te kunnen zien wat de profit is. op zich zouden we dan hier nog de total profit moeten loskoppelen van die grote variabele, de stijging of daling van de coins.
Zo zou je langs de ene kant de profit zien van de DCA's en Grids en langs de andere kant de stijging en/of daling van de coins. We gaan er allemaal vanuit dat de meeste coins zullen stijgen op termijn maar die variabele parameter is toch iets waar je met moet leren leven. Van de ene dag op de andere dag kunnen je mooie deals verdampen in de daling van de coins...

Het zou natuurlijk fijn zijn als er ergens in Excel een interface kan gebouwd worden dat de huidige marktprijs van een coin weergeeft. Bespaard een hoop invoerwerk...

De volgende stap in mijn Excel is dus nu de oplijsting van de coins met waarde, de dca en grid deals.
Ik ben ook ooit met zoiets begonnen, maar ben daar mee gestopt na het starten van DCA bots (en zeker nu met Grid Bots).

Als je HODL'd kan dat prima, want dan koop je per x tijd voor bedrag y een z aantal coins, en kan je dus makkelijk uitrekenen wat de inleg is, wat er voor terug is gekomen en wat je eventuele winst is.
Dat wordt al wat lastiger als je bijvoorbeeld ook aan staking doet of flexible savings, want dan moet je ook gaan bijhouden hoeveel je daarmee hebt binnengehaald (en wat is daar dan de prijs van?).

Wil je het dan ook nog eens gaan bijhouden op basis van wat je verschillende coins doen met bots, dan moet je ook ergens gaan uitvinden voor hoeveel je gekocht hebt, wat de totale inleg was, etc.

Het kan allemaal wel, maar het is wel een werk om het bij te houden en goed te houden.

Ik ben daar dus vanaf gestapt en weet dat ik een bedrag X aan euro's heb ingelegd. In de interface van Binance geeft hij netjes aan bij de Wallet dat de waarde van mijn portfolio nu ~Y is in euro's, dus ik weet dat ik voorlopig nog even door moet gaan :')

De update dan maar weer :)

Vrijdag ook een LUNA/BUSD Grid aangezet en, want zo gaat dat bij mij, die liep er binnen no time aan de bovenkant uit :-)
Vorige week had ik nog geroepen dat er niet meer met grids geschoven zou gaan worden, maar alleen aangepast zou gaan worden, nou, dat heb ik geweten :')

Ik heb dus nu de grids als volgt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dO3O0YwvqTLYD46O7hd2CWhKpDo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xhv0g3oMx39bVZasomW33dwY.png?f=fotoalbum_large

De LUNA/BUSD begon als een bot met 30 grids en een range tussen 7 en 8...

BUSD Profits:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gPqhRJzlUzgnGc5Fmcnkq1TayPc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Q8qWSSDcxEFPWcillyCrrTNH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OPhbT4qYZENLXN-0OO0J5ySDPfU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DX2I8KLgc1Y7311OgJZ53CKd.png?f=user_large

Nu had ik al wat langer het vermoeden dat de "eerste" XVG/BUSD bot een wat te hoog percentage liet zien, wat ook aan de dalende lijn te zien is, dus ik hou nu voornamelijk de huidige bot aan als "juiste" inschatting.
MATIC/BUSD valt momenteel nogal wat tegen, dus ik moet nog even bedenken wat ik daarmee ga doen.

De ondergrens van LUNA wil ik weer naar de 7 zetten, waardoor er ook weer wat funds vrijkomen om de ADA wat op te hogen, want die maakt ook aanstalten om weer wat omhoog te gaan :).

ETH Profits:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UIvLiqwuvIpkfViNmLbfe-XKvlo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mr2g9HMAFmyl1ho2maW4BaZ8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ouRLub0Eb88D83j3Guw4yHzKxmQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SXHDjAOFXfAsYj3yI8Nv1ZHE.png?f=user_large
Mijn ETH botje loopt lekker door en daar ben ik heel tevreden over, dus die mag lekker door kabbelen.

Als de DCA bots nu ook nog wat zouden gaan doen :)
Mijn Bakker Aggressive heeft sinds vrijdag een LINK/BTC deal openstaan, die nog niet wil sluiten.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
perejoseph schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:08:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn BO staat ingesteld op 0.0001 BTC. Dit gebeurt volledig perfect, maar enkel bij AXS maakte hij orders van 0.001 BTC aan.
Ik zou immers niet graag hebben dat mijn andere deals geen funds meer hebben hierdoor.

Deze bot draait op Tradingview-signals 1min - 4h met een strong buy. Ik probeer het de excel-sheet die @Remy!!!! heeft aangemaakt te volgen met ietswat kleinere bedragen.
Ik zie opzich niets geks? Je STRAX deal heeft een SO getriggerd waardoor hij meer 'inleg' heeft gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Blender_01 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 23:14:
[...]

Ik denk dat hij met deze instellingen binnen 3 dagen is vastgelopen.
Maar waarom denk je dit?

Hij heeft in 4 weken 500 dollar winst en dit loopt gewoon door.

Het is de eerste die ik probeer, ben helemaal blue dus doe maar wat ter leering en vermaak :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perejoseph
Remy!!!! schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:27:
[...]

Ik zie opzich niets geks? Je STRAX deal heeft een SO getriggerd waardoor hij meer 'inleg' heeft gebruikt.
Een kleine typo, het gaat over de AXS deal |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
perejoseph schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:40:
[...]

Een kleine typo, het gaat over de AXS deal |:(
Dat is inderdaad wel gek, ik heb even gekeken bij mijn oude AXS deals maar die zijn wel normaal aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeph
perejoseph schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:08:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het kan een afrondingensissue zijn, ik zou verwachten dat er meer winst gepakt wordt met de inleg die je doet dus denk niet dat dit het is.

Het kan ook aan hoge volatiliteit liggen, ik heb de charts bekeken ik zie dit ook niet zo rond het moment van koop/verkoop. Echter vlak daarvoor lijkt er een pump geweest te zijn die niet heel erg dumpt, geen idee of dit er iets mee te maken heeft gehad. Dit is overigens wel weer een RAAR moment om in te stappen? Is het een short bot zijn de deal starting conditions risicovol?

Het kan ook een fout zijn gemaakt bij het opnieuw plaatsen van de sell order na het triggeren van de safety order, maar hiervoor moet je zelf naar de charts kijken om te zien waar en wanneer ze getriggered zijn. In het history overzicht op coin/pair link klikken.

EDIT: ik keek ook naar de verkeerde coin. AXS pumpt rond tijd koop/verkoop behoorlijk. De grote van de aankoop kan aan een buy minimum liggen? Niet zeker het zo niet zo moeten zijn, maar kan niets anders bedenken.

[ Voor 8% gewijzigd door Zeph op 12-07-2021 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
lol. Had een shortbot, maar de koers ging omhoog. Dus ik denk "ik ga even zo'n switchding proberen".
Nou, je raadt het al, de koers gaat de andere kant op :')

Edit:
Ik deed de switch toen mijn shortbot op -5% staat. Nu staat de switch-, dus longbotop -5%. M.a.w. mijn shortbot zou nu op 0% staan :')

Moraal van het verhaal: Blijf met je tengels van je bots af :D

[ Voor 39% gewijzigd door anandus op 12-07-2021 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perejoseph
Zeph schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:32:
[...]

Is het een short bot zijn de deal starting conditions risicovol?

Het kan ook een fout zijn gemaakt bij het opnieuw plaatsen van de sell order na het triggeren van de safety order, maar hiervoor moet je zelf naar de charts kijken om te zien waar en wanneer ze getriggered zijn. In het history overzicht op Strax/BTC link klikken.
Dit zijn mijn starting conditions. STRAX en AXS zijn wel enkele keren gepasseerd.
Ik zie liever veel kleinere deals dan deals die enkele dagen vastzitten.

Tips en adviezen zijn altijd welkom natuurlijk. Ik probeert mijn BTC te verhogen. In eerste instantie is het vooral bedoeld als speelgeld. Momenteel een 100€ (om en bij) in portefeuille.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RIujWm_pQIky5uemcZYh-LVHBmg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bK1tt8BTS3Hua89pqkAiNEWq.png?f=fotoalbum_large

Dit is trouwens de bewuste bot.

[ Voor 4% gewijzigd door perejoseph op 12-07-2021 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeph
perejoseph schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:40:
[...]

Dit zijn mijn starting conditions. STRAX is wel enkele keren gepasseerd.
Ik zie liever veel kleinere deals dan deals die enkele dagen vastzitten.

Tips en adviezen zijn altijd welkom natuurlijk. Ik probeert mijn BTC te verhogen. In eerste instantie is het vooral bedoeld als speelgeld. Momenteel een 100€ (om en bij) in portefeuille.

[Afbeelding]

Dit is trouwens de bewuste bot.
Ik ben niet direct een fan van de TV signals, ik heb het idee dat ze te "laat" reageren. Maar ik heb ook niet veel goede deals lopen de laatste tijd vanwege de huidige markt. Als het voor jouw werkt zou ik het gewoon laten voor wat het is. Op dit moment heeft de bot nog te weinig gedraait voor een overzicht. Misschien is het voordeel juist wel dat je deals kan maken terwijl DSC op RSI/ULT juist niets doen omdat die weer te specifiek kijken. Tijd voor een paper botje om te testen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amargedon
Ben.Hahlen schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:17:
Daar ben ik weer! Heb ik iets gemist :+

[...]

Ik ben ook ooit met zoiets begonnen, maar ben daar mee gestopt na het starten van DCA bots (en zeker nu met Grid Bots).

Als je HODL'd kan dat prima, want dan koop je per x tijd voor bedrag y een z aantal coins, en kan je dus makkelijk uitrekenen wat de inleg is, wat er voor terug is gekomen en wat je eventuele winst is.
Dat wordt al wat lastiger als je bijvoorbeeld ook aan staking doet of flexible savings, want dan moet je ook gaan bijhouden hoeveel je daarmee hebt binnengehaald (en wat is daar dan de prijs van?).

Wil je het dan ook nog eens gaan bijhouden op basis van wat je verschillende coins doen met bots, dan moet je ook ergens gaan uitvinden voor hoeveel je gekocht hebt, wat de totale inleg was, etc.

Het kan allemaal wel, maar het is wel een werk om het bij te houden en goed te houden.

Ik ben daar dus vanaf gestapt en weet dat ik een bedrag X aan euro's heb ingelegd. In de interface van Binance geeft hij netjes aan bij de Wallet dat de waarde van mijn portfolio nu ~Y is in euro's, dus ik weet dat ik voorlopig nog even door moet gaan :')

De update dan maar weer :)

Vrijdag ook een LUNA/BUSD Grid aangezet en, want zo gaat dat bij mij, die liep er binnen no time aan de bovenkant uit :-)
Vorige week had ik nog geroepen dat er niet meer met grids geschoven zou gaan worden, maar alleen aangepast zou gaan worden, nou, dat heb ik geweten :')

Ik heb dus nu de grids als volgt:
[Afbeelding]

De LUNA/BUSD begon als een bot met 30 grids en een range tussen 7 en 8...

BUSD Profits:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nu had ik al wat langer het vermoeden dat de "eerste" XVG/BUSD bot een wat te hoog percentage liet zien, wat ook aan de dalende lijn te zien is, dus ik hou nu voornamelijk de huidige bot aan als "juiste" inschatting.
MATIC/BUSD valt momenteel nogal wat tegen, dus ik moet nog even bedenken wat ik daarmee ga doen.

De ondergrens van LUNA wil ik weer naar de 7 zetten, waardoor er ook weer wat funds vrijkomen om de ADA wat op te hogen, want die maakt ook aanstalten om weer wat omhoog te gaan :).

ETH Profits:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mijn ETH botje loopt lekker door en daar ben ik heel tevreden over, dus die mag lekker door kabbelen.

Als de DCA bots nu ook nog wat zouden gaan doen :)
Mijn Bakker Aggressive heeft sinds vrijdag een LINK/BTC deal openstaan, die nog niet wil sluiten.
Ja, LUNA is behoorlijk op en neer aan het gaan wat opzich natuurlijk mooi is zolang het binnen de grenzen blijft ;) Mooie update ook weer _/-\o_

Heb zelf op basis van jouw ervaring de ADA en MATIC in de paperaccount even aangezet, zowel voor BUSD als BTC.

Zie bij mezelf dat de ATA/BUSD moeilijker wordt. Heeft een aardige profit gepakt, maar ATA zakt steeds verder weg en ik zit erover na te denken om dat grid flink eenvoudiger te maken (nu 32 lines) zodat ik daarmee funds vrijmaak voor een grid wat beter gaat (of een nieuwe). Wellicht dat de resultaten van de twee eerder genoemde pairs mij daar nog wat helderheid over kan geven.

De ETH pairs zijn redelijk stabiel gebleven, verder was het weekend vooral rustig en relatief lagere inkomsten. Zie dat in alle grafieken de gemiddelden nog wel dalen, het eerste begin was erg goed en sindsdien is het toch wel wat rustiger geworden. Maar goed, gaan vrolijk door en eerst eens zien hoe het over een maandje eruit ziet. Dan weet/zie ik ook wat beter of er nu echt groei in mijn pf zit of niet :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amargedon
Kom er overigens voor mezelf achter dat een width van 0.3 tot 0.5 a 0.6% wel het beste werkt. Of tenminste, het levert een flink grotere kans op deals op. Heb een paar grids die wat groter staan (zo tegen of boven de 1% vanwege onvoldoende funds anders) toch wisselender presteren. Als ik dan de grafiek bekijk zie ik ook wel dat de koers vaker tussen twee lijnen blijft schommelen, waar je anders 'elke keer' een overgang te pakken zou hebben.

Wat is jullie ervaring daar nu mee?

Tenslotte op mijn paperaccount nog een aantal DCA bots gestart met de mogelijke standaard conditions die we kunnen gebruiken bij 3C. Ik reken daarvan nu de gemiddelde profit / day uit en zal proberen tegen het weekend eens een grafiekje daarvan te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoNoS
Doen jullie bots met 1 paar, of met multi? Wat zijn de overwegingen geweest om daar voor te kiezen?
Ik heb nu de gratis versie van 3commas en heb dus maar 1 bot, dus draai nu op multi. Heeft het veel voordeel om losse bots per paar in te stellen? Bijvoorbeeld voor signals en zo? Of gebruik je dezelfde signals voor elk paar?
Pagina: 1 ... 22 ... 30 Laatste