Daar ben ik weer! Heb ik iets gemist

Olivier1979 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 08:50:
[...]
Ik was nog niet aan het stijgen of dalen van de coin begonnen. Net gestart met de file maar wou zeker al van bij het begin geen fout maken. Dus ja, waarde bij kooppunten is X en waarde nu is Y. Uiteraard moet je Y verrekenen met de stijging en/of daling van de coins en de profit of loss van de deals.
Maar dan zit ik al goed want als ik nu X aftrek van Y dan is dit al gunstig

Al is dit natuurlijk zeer relatief want als de coins dalen kan het zomaar ineens in de min staan.
Het plan is om maandelijks een lijst van de coins te maken en ze één keer per maand te updaten met de marktprijs. En om dit dan zo te verwerken en om dan uiteindelijk te kunnen zien wat de profit is. op zich zouden we dan hier nog de total profit moeten loskoppelen van die grote variabele, de stijging of daling van de coins.
Zo zou je langs de ene kant de profit zien van de DCA's en Grids en langs de andere kant de stijging en/of daling van de coins. We gaan er allemaal vanuit dat de meeste coins zullen stijgen op termijn maar die variabele parameter is toch iets waar je met moet leren leven. Van de ene dag op de andere dag kunnen je mooie deals verdampen in de daling van de coins...
Het zou natuurlijk fijn zijn als er ergens in Excel een interface kan gebouwd worden dat de huidige marktprijs van een coin weergeeft. Bespaard een hoop invoerwerk...
De volgende stap in mijn Excel is dus nu de oplijsting van de coins met waarde, de dca en grid deals.
Ik ben ook ooit met zoiets begonnen, maar ben daar mee gestopt na het starten van DCA bots (en zeker nu met Grid Bots).
Als je HODL'd kan dat prima, want dan koop je per x tijd voor bedrag y een z aantal coins, en kan je dus makkelijk uitrekenen wat de inleg is, wat er voor terug is gekomen en wat je eventuele winst is.
Dat wordt al wat lastiger als je bijvoorbeeld ook aan staking doet of flexible savings, want dan moet je ook gaan bijhouden hoeveel je daarmee hebt binnengehaald (en wat is daar dan de prijs van?).
Wil je het dan ook nog eens gaan bijhouden op basis van wat je verschillende coins doen met bots, dan moet je ook ergens gaan uitvinden voor hoeveel je gekocht hebt, wat de totale inleg was, etc.
Het
kan allemaal wel, maar het is wel een werk om het bij te houden en goed te houden.
Ik ben daar dus vanaf gestapt en weet dat ik een bedrag X aan euro's heb ingelegd. In de interface van Binance geeft hij netjes aan bij de Wallet dat de waarde van mijn portfolio nu ~Y is in euro's, dus ik weet dat ik voorlopig nog even door moet gaan
De update dan maar weer
Vrijdag ook een LUNA/BUSD Grid aangezet en, want zo gaat dat bij mij, die liep er binnen no time aan de bovenkant uit :-)
Vorige week had ik nog geroepen dat er niet meer met grids geschoven zou gaan worden, maar alleen aangepast zou gaan worden, nou, dat heb ik geweten
Ik heb dus nu de grids als volgt:
De LUNA/BUSD begon als een bot met 30 grids en een range tussen 7 en 8...
BUSD Profits:
Nu had ik al wat langer het vermoeden dat de "eerste" XVG/BUSD bot een wat te hoog percentage liet zien, wat ook aan de dalende lijn te zien is, dus ik hou nu voornamelijk de huidige bot aan als "juiste" inschatting.
MATIC/BUSD valt momenteel nogal wat tegen, dus ik moet nog even bedenken wat ik daarmee ga doen.
De ondergrens van LUNA wil ik weer naar de 7 zetten, waardoor er ook weer wat funds vrijkomen om de ADA wat op te hogen, want die maakt ook aanstalten om weer wat omhoog te gaan

.
ETH Profits:
:fill(white):strip_exif()/f/image/SXHDjAOFXfAsYj3yI8Nv1ZHE.png?f=user_large)
Mijn ETH botje loopt lekker door en daar ben ik heel tevreden over, dus die mag lekker door kabbelen.
Als de DCA bots nu ook nog wat zouden gaan doen

Mijn Bakker Aggressive heeft sinds vrijdag een LINK/BTC deal openstaan, die nog niet wil sluiten.