[bots] Cryptocurrency automatisch handelen

Pagina: 1 ... 21 ... 30 Laatste
Acties:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:31

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Zojuist m'n 4e deal gesloten van m'n betaalde marketplace signal bot. Op deze manier gaat het niet heel hard, maar de winst op de deals is vaak wel leuk. En ook fijn dat ik tot nu toe geen last heb van de dip(s) van BTC.
Op de 20e had ik de bot gestart, en door m'n laatste deal heb ik m'n maandelijkse abonnementskosten van €30 er al uit. Nu hopen dat het zo blijft aanhouden.
En zo'n lage 3Cs score heb ik tot nu toe niet gehad met m'n bot, zal wel te maken hebben met het lage aantal deals over de afgelopen dagen. :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Chdgt9m-W278tDjEMRcsBkStqxc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/s1O46maCdfgdv3YH44BaajSM.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h-rYdm4n8so-NucEGtdDV79FafY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/I1ZCqnLDpMUouHXZkTFllR0A.png?f=fotoalbum_tile

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
_MB_ schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 14:33:
Wat zijn eigenlijk al dit soort munten? Munten met UP en DOWN erachter dus.
[Afbeelding]
Vroeg ik me ook af. Ik zie ook dat veel mensen ze blacklisten, dus dan doe ik dat ook maar :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blender_01
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 05-03 00:51
Op zich gaan mijn GRID bots wel lekker.
Ik heb er 2: BTC_BUSD en BNB_BUSD

Maar wat ik mij eigenlijk afvraag is of de winst die 3commas laat zien wel juist is.

Stel ik start een GRID bot
Ik koop voor 1000BUSD => 5xyz
Ik stel een GRID bot in van 800 - 1200

In scenario 1: hij loopt uiteindelijk aan de bovenkant uit de GRID
De bot geeft aan dat ik 80 EUR winst heb gemaakt gedurende de looptijd
De gemiddelde verkoopprijs van die 5xyz is dus 1100 geweest

Aan het eind van de rit heb ik dan 1100+80 = 1180 BUSD
Conclusie: dan had ik beter gewoon xyz kunnen hebben kopen en niks doen, want dan was de waarde van xyz 1200BUSD

In scenario 2: hij loopt uiteindelijk aan de onderkant uit de GRID
De gemiddelde verkoopprijs van die 200 BUSD is dan 1.1xyz geweest

Aan het eind van de rit heb ik dan 5+1.1 = 6.1 xyz met een totale waarde van 900 BUSD + 80 BUSD winst
Conclusie: dan had ik beter niks kunnen doen, want dan had ik nog steeds 1000 BUSD

Terwijl ik denk dat ik met de 80 BUSD een groot deel van mijn 3comma's abonnement heb terugverdiend, heb ik eigenlijk gewoon 20 BUSD verlies geleden + nog de abonnementskosten.

Dus waar ga ik hier de mist in?

[ Voor 3% gewijzigd door Blender_01 op 23-06-2021 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:59
Op het punt dat je als een dca bot ernaar kijkt en eenmalig inkoopt? Een grid koopt/verkoopt op elke Line, dus je krijgt een gelaagd model waarbij een lagere lijn op een hogere lijn verkocht wordt. Tenminste, zo verwacht ik het.

Even kort want op telefoon 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeph
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 22:07
Een gridbot werkt heel goed als de bot tussen een beperkte set lijntjes op een neer blijft bouncen. Misschien een rare vraag, maar kan je ook FIAT markten handelen via 3comma's? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zappa40
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 17:44
Blender_01 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 18:51:
Op zich gaan mijn GRID bots wel lekker.
Ik heb er 2: BTC_BUSD en BNB_BUSD

Maar wat ik mij eigenlijk afvraag is of de winst die 3commas laat zien wel juist is.

Stel ik start een GRID bot
Ik koop voor 1000BUSD => 5xyz
Ik stel een GRID bot in van 800 - 1200

In scenario 1: hij loopt uiteindelijk aan de bovenkant uit de GRID
De gemiddelde verkoopprijs van die 5xyz is dus 1100 geweest

Aan het eind van de rit heb ik dan 1100+80 = 1180 BUSD
Conclusie: dan had ik beter gewoon xyz kunnen hebben kopen en niks doen, want dan was de waarde van xyz 1200BUSD

In scenario 2: hij loopt uiteindelijk aan de onderkant uit de GRID
De gemiddelde verkoopprijs van die 200 BUSD is dan 1.1xyz geweest

Aan het eind van de rit heb ik dan 5+1.1 = 6.1 xyz met een totale waarde van 900 BUSD + 80 BUSD winst
Conclusie: dan had ik beter niks kunnen doen, want dan had ik nog steeds 1000 BUSD

Terwijl ik denk dat ik met de 80 BUSD een groot deel van mijn 3comma's abonnement heb terugverdiend, heb ik eigenlijk gewoon 20 BUSD verlies geleden + nog de abonnementskosten.

Dus waar ga ik hier de mist in?
Zit in elk geval een fout in de hele opzet.

Als je een gridbot opzet van 800 - 1200 , met 100 ertussen , krijg je dus een grid met 5 lijnen op 800, 900,1000,1100 en 1200
Als de prijs van xyz 999 is, heb je 3xyz nodig (voor de bovenste 3 gridlijnen van 1000,1100 en 1200) , en voor de onderste 2 gridlijnen van 900 en 800 koop je geen xyz maar wordt 1700 BUSD gereserveerd.

Dus er wordt niet voor 5000 BUSD aan xyz gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blender_01
zappa40 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 20:07:
[...]

Zit in elk geval een fout in de hele opzet.

Als je een gridbot opzet van 800 - 1200 , met 100 ertussen , krijg je dus een grid met 5 lijnen op 800, 900,1000,1100 en 1200
Als de prijs van xyz 999 is, heb je 3xyz nodig (voor de bovenste 3 gridlijnen van 1000,1100 en 1200) , en voor de onderste 2 gridlijnen van 900 en 800 koop je geen xyz maar wordt 1700 BUSD gereserveerd.

Dus er wordt niet voor 5000 BUSD aan xyz gekocht.
Oeps ja klopt precies niks van het voorbeeld.

Desondanks heb ik wel mijn twijfels of de winst die 3commas laat zien op de GRID bot achteraf ook wel echte winst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-09 12:51
Blender_01 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 20:28:
[...]

Oeps ja klopt precies niks van het voorbeeld.

Desondanks heb ik wel mijn twijfels of de winst die 3commas laat zien op de GRID bot achteraf ook wel echte winst is.
Kijk, je winst met een grid bot zit 'm in het feit dat je iedere keer 2 euro pakt (bijvoorbeeld) met het stuiteren tussen buy en sell. Stel dat 'ie 100 keer bounced tussen die lijntjes voordat de prijs naar jouw theoretische 1200 gaat, dan heb je al 200 euro gepakt op een gemiddeld prijsniveau.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6KgpHaM.png

Slecht getekend maar hopelijk duidelijk haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amargedon
Ik vind het zelf ook hartstikke lastig om de winst van 3commas terug te zien bij binance. Daar zie ik mijn wallet wel, maar het totaal, gereserveerd en beschikbaar wisselt. Ook de totale btc waarde is afhankelijk van de markt.

Zoals eerder werd gezegd zit ik nu totaal op grids. Maandagmiddag begonnen met ongeveer $130 op de teller, en zojuist de $400 gepasseerd. Dus in 2.5 dagen zo'n $270 erbij met vandaag als eerste keer (yeay) de $100 op een enkele dag gepasseerd.

Zie ik dat letterlijk in mijn wallet terug? Nah, niet direct eigenlijk. Ik wil nog een Excel gaan maken voor het overzicht en heb wel wat ideeën...maar tijd ;)

Verder heb ik zo'n 14 Grids lopen nu waarbij ze echt nog wel beter ingesteld kunnen worden. Ben ook grids aan het bekijken die hier en in Telegram genoemd werden. Later de minst rendabele stoppen en de andere beter instellen qua aantal lijnen en quantity.

Alle bots staan uit, alle trades die in de min stonden staan nu ook in een grid met sommige verrassend goed (zoals ATA/BUSD).

Tot zover even een korte update van mijn kant.

[ Voor 0% gewijzigd door Amargedon op 23-06-2021 21:01 . Reden: Bedragen goed invullen natuurlijk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Misschien interessant voor mensen die meerdere bots (of zoals ik) 3commas-accounts hebben draaien:
Bot manager

Met een dikke rode panic butten om in een keer alle bots uit te zetten _o-

Maar los van dat is het wel handig om je bots, deals, etc te zien. Minder mooi dan 3commas, dat wel.

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 23-06-2021 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
anandus schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 21:54:
Misschien interessant voor mensen die meerdere bots (of zoals ik) 3commas-accounts hebben draaien:
Bot manager

Met een dikke rode panic butten om in een keer alle bots uit te zetten _o-

Maar los van dat is het wel handig om je bots, deals, etc te zien. Minder mooi dan 3commas, dat wel.
Ik heb de bulk editor wel eens gebruikt toen ik nog een bot had draaien met 100 actieve deals. Om dan 'even' de TP en TTP aan te passen was je minimaal 20min bezig, maar met deze tool is dat 5min werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Remy!!!! schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 23:00:
[...]

Ik heb de bulk editor wel eens gebruikt toen ik nog een bot had draaien met 100 actieve deals. Om dan 'even' de TP en TTP aan te passen was je minimaal 20min bezig, maar met deze tool is dat 5min werk.
Ik vind het handig omdat ik zes 3commas-accounts heb, maar hiermee zie ik alle bots en deals bij elkaar.

Op het moment not a pretty sight, trouwens, want alle deals staan in de min :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
anandus schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 23:04:
[...]

Ik vind het handig omdat ik zes 3commas-accounts heb, maar hiermee zie ik alle bots en deals bij elkaar.
Whut hoeveel? :o :+ :+ :+
Maar dan is die tool wel handig idd!
Op het moment not a pretty sight, trouwens, want alle deals staan in de min :P
Ai dat is wel minder!

Ik heb met mijn bot nog maar 1 LTC deal open staan, maar die is zo laag gestart, ergens rond de 0,003700 BTC dat ik hem sinds vanavond op een TP van 7% heb gezet met een trailing van 0.1. Aangezien LTC nu enorm laag staat ga ik er wel van uit dat de 7% 0,004088BTC haalbaar is, maar we gaan het meemaken...

[ Voor 3% gewijzigd door Remy!!!! op 23-06-2021 23:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
M'n SOL/BUSD bot draait lekker. Het is de enige bot die ik nog heb draaien, en de tactiek met een negatieve schaal lijkt tot nu toe prima te werken.

Bot draait nu 2 dagen. Kost max 481 busd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4pQH--cDENyEkbckSp0DDT_Xq-0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Yx0wdCXFtw2GPthaxOYjMYNJ.png?f=user_large

Ik heb TTP nu op 1.3% en 0.2 staan. Dit zijn de gemiddeldes van de TTP van de afgelopen dagen en de huidige instellingen:

SOL/BUSD bot -> TTP: 1.3%, 0.2, BO: 10.0 BUSD, SO: 10.0 BUSD, SOS: 1.6%, OS: 1.17, SS: 0.86

22-06-2021 = 24,76 / 18 = 1.37%
23-06-2021 = 38.88 / 24 = 1.53%

M'n theorie hiermee is dat hij hopelijk vaak genoeg bij een grotere dip alsnog ergens in de 10% dip minimaal wel weer een keer 4% stijgt ook. Bij een gewone bot die 40% kan 'opvangen' moet hij vaak onderweg ergens al iets van 10% stijgen om de deal te kunnen sluiten. Daardoor volg je vaak de hele dip zonder te sluiten. Met deze bot hoop ik dus vaker al halverwege de dip een keer te sluiten en dan de rest van de dip weer vers te kunnen volgen. Dus hij moet dan wel in een soort trap trede gaan zakken. Als hij ineens 30% zakt dan wordt het niets :)

Zo zien de waardes eruit. Iets aangepast ten opzicht van het begin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1fZpw3or9Cyq1dnuMhLMyOgPRfQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/083BvO5eKl1gPYSytjWz57Zb.png?f=fotoalbum_large

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
Een negatieve step scale samen met een hoge volume scale is sowieso wel interessant, maar dan is het inderdaad wel hopen dat het niet te hard naar beneden gaat. Want nu ram je er mega veel funds in om de deal alsnog te sluiten, maar als het daar voorbij gaat ben je behoorlijk wat kwijt.
Voor de 'grote' dip heb ik deze methode met veel succes gebruikt! Sindsdien ben ik daar iets terughoudender in geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Remy!!!! schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 23:50:
Een negatieve step scale samen met een hoge volume scale is sowieso wel interessant, maar dan is het inderdaad wel hopen dat het niet te hard naar beneden gaat. Want nu ram je er mega veel funds in om de deal alsnog te sluiten, maar als het daar voorbij gaat ben je behoorlijk wat kwijt.
Voor de 'grote' dip heb ik deze methode met veel succes gebruikt! Sindsdien ben ik daar iets terughoudender in geworden.
Opzich maakt het tot 20% nog niet onwijs veel uit met een conservatieve bot.
Onderstaand is een versie het ongeveer hetzelfde max bedrag, maar deze kan 50% opvangen.
Als hij in 1x naar 30+% zakt, dan gaat deze voordeel geven.
Maar tot de 10% hoeft mijn bot maar de helft te stijgen om te sluiten.
Als alles in 1x 20% zakt, dan moet ik 13% stijgen en met onderstaande bot 12%. Dus het verschil valt dan nog best mee.
Ik heb ook nog een 20% versie van deze tactiek gemaakt, en dan kom je rond de 6% uit, maar dan is het ook 6% stijgen bij 10% zakken. Dus dat is iets minder ideaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9hT3ffFE4h4he_KtFBO-xBf2WMA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/myKsezxRUsCSCgKBWT3N0Wbg.png?f=fotoalbum_large

Achja, en volgende week valt deze tactiek waarschijnlijk ook weer in duigen en verzinnen we weer iets anders :P

[ Voor 3% gewijzigd door _MB_ op 24-06-2021 00:02 ]

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Voor elk van de vier signals-testbotten eentje, eentje voor mijn BUSD-dingen en eentje voor mijn BTC-dingen.

Over signals testbotten, Hirn staat sinds gistermiddag vast (nu op -1%, dus zal vast niet lang meer duren). Verder een mager dagje.
TBT doet het nog steeds prima. Ik zie ook de betaalde van hem (MP's Top 10 Signals oid) ook bij veel bots gebruikt worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lwwYU2aEtC1_Dt-IMzDJBUOJiVI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/scTRCal10kwgH0HHpEjSEY8H.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bek
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-04-2024
In de TS opgenomen.

[ Voor 20% gewijzigd door bek op 24-06-2021 08:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bek
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-04-2024
Zeph schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 19:58:
Misschien een rare vraag, maar kan je ook FIAT markten handelen via 3comma's? :P
Ja, als je BUSD en USDT ziet als fiat. Die zijn gepaired aan AUD, GBP, EUR, en o.a. de Turkse Lira, Nigeriaanse Naira, Oekraiense Hryvnia, Vietnamese Dong, Russische Roebel, Braziliaanse Real en de Indiase Roepi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44
Amargedon schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 21:00:
Ik vind het zelf ook hartstikke lastig om de winst van 3commas terug te zien bij binance. Daar zie ik mijn wallet wel, maar het totaal, gereserveerd en beschikbaar wisselt. Ook de totale btc waarde is afhankelijk van de markt.

Zoals eerder werd gezegd zit ik nu totaal op grids. Maandagmiddag begonnen met ongeveer $130 op de teller, en zojuist de $400 gepasseerd. Dus in 2.5 dagen zo'n $270 erbij met vandaag als eerste keer (yeay) de $100 op een enkele dag gepasseerd.

Zie ik dat letterlijk in mijn wallet terug? Nah, niet direct eigenlijk. Ik wil nog een Excel gaan maken voor het overzicht en heb wel wat ideeën...maar tijd ;)

Verder heb ik zo'n 14 Grids lopen nu waarbij ze echt nog wel beter ingesteld kunnen worden. Ben ook grids aan het bekijken die hier en in Telegram genoemd werden. Later de minst rendabele stoppen en de andere beter instellen qua aantal lijnen en quantity.

Alle bots staan uit, alle trades die in de min stonden staan nu ook in een grid met sommige verrassend goed (zoals ATA/BUSD).

Jij hebt een Pro account afgesloten?

ATA is wel een aparte coin... Is natuurlijk net nieuw, en behoorlijk gezakt. Dus mijn DCA Long deal zat in de min.
Hier heb ik nu een Short Bot van gemaakt en die loopt wel aardig. Tot nu toe $4.10 er mee verdiend.

Mijn BUSD/XVG Grid gaat ook nog steeds lekker. Volgens 3C heeft die al $100.50 (15%) opgeleverd, dus dat is wel lekker.
Aangezien verder alles vast zit in Reserved, zie je dat ook netjes terug bij "Available" in het overzicht van de coins die je hebt :')

Misschien dat wel een idee is om, net als @anandus, een tweede 3C account er bij te nemen, om zo iig twee grids te kunnen draaien.
Toch maar eens even over nadenken.

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amargedon
Ben.Hahlen schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:45:
[...]

Jij hebt een Pro account afgesloten?

ATA is wel een aparte coin... Is natuurlijk net nieuw, en behoorlijk gezakt. Dus mijn DCA Long deal zat in de min.
Hier heb ik nu een Short Bot van gemaakt en die loopt wel aardig. Tot nu toe $4.10 er mee verdiend.

Mijn BUSD/XVG Grid gaat ook nog steeds lekker. Volgens 3C heeft die al $100.50 (15%) opgeleverd, dus dat is wel lekker.
Aangezien verder alles vast zit in Reserved, zie je dat ook netjes terug bij "Available" in het overzicht van de coins die je hebt :')

Misschien dat wel een idee is om, net als @anandus, een tweede 3C account er bij te nemen, om zo iig twee grids te kunnen draaien.
Toch maar eens even over nadenken.
Klopt, ik ben voor pro gegaan. Het enkele grid zag er goed uit en ik was er wel overtuigd van dat ik met meerdere het goed zou kunnen laten lopen. De truc met de dca bots door ze om en om te starten kan hier niet, dus ik heb maar even het risico genomen.

Gezien de verdiensten tot nu toe...geen spijt van met de winst per dag heb ik het er zo uit zeg maar. Ookal zie ik het nog niet direct in de wallet :+

Ik zal later nog eens wat meer delen over de grids die ik actief heb. Merk dat ik maandag en dinsdag nog veel aan het verschuiven ven geweest, gisteren en vandaag veel minder. Enkel wanneer het grid aan de bovenkant eruit loopt eigenlijk, dus daar ben ik ook wel blij mee.

@Ben.Hahlen welke instellingen gebruik jij momenteel voor het busd/xvg grid? Ik draai die ook, maar die doet het niet top top dus ik vermoed dat jij betere instellingen hebt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Amargedon schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:08:
[...]

Klopt, ik ben voor pro gegaan. Het enkele grid zag er goed uit en ik was er wel overtuigd van dat ik met meerdere het goed zou kunnen laten lopen. De truc met de dca bots door ze om en om te starten kan hier niet, dus ik heb maar even het risico genomen.

Gezien de verdiensten tot nu toe...geen spijt van met de winst per dag heb ik het er zo uit zeg maar. Ookal zie ik het nog niet direct in de wallet :+

Ik zal later nog eens wat meer delen over de grids die ik actief heb. Merk dat ik maandag en dinsdag nog veel aan het verschuiven ven geweest, gisteren en vandaag veel minder. Enkel wanneer het grid aan de bovenkant eruit loopt eigenlijk, dus daar ben ik ook wel blij mee.

@Ben.Hahlen welke instellingen gebruik jij momenteel voor het busd/xvg grid? Ik draai die ook, maar die doet het niet top top dus ik vermoed dat jij betere instellingen hebt ;)
Ben zeker benieuwd naar je instellingen.

Mijn XVG Grid ziet er zo uit:
Upper Limit: 0.025
Lower Limit: 0.02
Grid Quantity: 60
Volume per Grid: 500

Dat geeft:
Estimated required balance - 29500.00000000 XVG
Grid width - 0.33% ~ 0.42%

Daarmee haal ik 0.03996/0.044955 per grid binnen.
Het zal misschien nog wel beter kunnen, maar alle beetjes helpen.

Mijn doel voor XVG is om de upper limit naar 0.03 te zetten en dan 100 grids te gebruiken, maar daar moet ik nog wat voor sparen :P

Blog

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Zkt0J0oUZIXbYr0XCnmAu0njSY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ayf9KqVznAO5RVKmPt1FsslC.jpg?f=fotoalbum_large

CQS Free moet wat beter haar best gaan doen. TBT is consequent prima zo te zien. Met n=4, dan :P

Ben wel benieuwd hoe het in het weekend gaat, als er weer dipjes komen.

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 25-06-2021 08:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amargedon
Ben.Hahlen schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:21:
[...]

Ben zeker benieuwd naar je instellingen.

Mijn XVG Grid ziet er zo uit:
Upper Limit: 0.025
Lower Limit: 0.02
Grid Quantity: 60
Volume per Grid: 500

Dat geeft:
Estimated required balance - 29500.00000000 XVG
Grid width - 0.33% ~ 0.42%

Daarmee haal ik 0.03996/0.044955 per grid binnen.
Het zal misschien nog wel beter kunnen, maar alle beetjes helpen.

Mijn doel voor XVG is om de upper limit naar 0.03 te zetten en dan 100 grids te gebruiken, maar daar moet ik nog wat voor sparen :P
Oh wauw, dat is echt wel een groot opgezet Grid. Daar kom ik nog lang niet bij in de buurt qua quantity (volume per grid staat wel hetzelfde).

Wanneer ik tijd heb...komt er zeker een overzicht. Even nog wat langer geduld aub ;)
Amargedon schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 21:00:

Inmiddels zojuist de $520 gepasseerd, dus in minder dan twee dagen $120 erbij. Voor mezelf houd ik voor het rekenen even aan dat ik minimaal $50 per dag behaal, wat doorgetrokken naar een maand een mooi bedrag is. Natuurlijk ben ik nog niet eens een week bezig en misschien lijkt het nu nog (te) rooskleurig, maar dat ga ik vanzelf wel ondervinden dan.

Voor de goede orde is dat net iets meer dan 1% per dag op mijn gehele pf, waarbij ik moet/mag aantekenen dat ik nog in het proces zit van inrichten en uitzoeken. Ik heb niet alle funds totaal ingezet of volledig benut (al begint dat wel te komen).

Het is vooral leuk om hiermee bezig te zijn merk ik, al verplaatst ik de grids nog wat te vaak naar mijn zin...Wellicht nog niet de juiste pairs gevonden en ik ben daarom ook aan het kijken om het aantal Grids wat ik heb terug te schroeven. Makkelijker overzicht en concentreren op degene die goed lopen (voor dit moment). En in het achterhoofd weet ik ook dat dit wel onderhoud nodig heeft, want de markt beweegt en is elke dag weer anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Amargedon schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:49:
[...]
Oh wauw, dat is echt wel een groot opgezet Grid. Daar kom ik nog lang niet bij in de buurt qua quantity (volume per grid staat wel hetzelfde).
De quantity is voornamelijk gekomen uit het feit dat XVG best wel veel "kleine" stapjes deed, en zo pak ik er best veel.
Misschien wat last van FOMO hier in, maar iig leuk om zo te proberen.
[...]
Wanneer ik tijd heb...komt er zeker een overzicht. Even nog wat langer geduld aub ;)
Nou, nog even dan ;) :+
[...]
Inmiddels zojuist de $520 gepasseerd, dus in minder dan twee dagen $120 erbij. Voor mezelf houd ik voor het rekenen even aan dat ik minimaal $50 per dag behaal, wat doorgetrokken naar een maand een mooi bedrag is. Natuurlijk ben ik nog niet eens een week bezig en misschien lijkt het nu nog (te) rooskleurig, maar dat ga ik vanzelf wel ondervinden dan.

Voor de goede orde is dat net iets meer dan 1% per dag op mijn gehele pf, waarbij ik moet/mag aantekenen dat ik nog in het proces zit van inrichten en uitzoeken. Ik heb niet alle funds totaal ingezet of volledig benut (al begint dat wel te komen).
$50 per dag is toch mooi $1500 per maand, wat voor een "hobby" helemaal niet slecht is :)

Ik zag dat een Pro abonnement ook met BTC te betalen is, dus als alles een beetje doordraait de aankomende tijd, dan ga ik dat maar eens doen, voor een maand.
Als dat net zo goed gaat als bij jou, dan ga ik het voor een jaar afsluiten, van de winst ;)
[...]
Het is vooral leuk om hiermee bezig te zijn merk ik, al verplaatst ik de grids nog wat te vaak naar mijn zin...Wellicht nog niet de juiste pairs gevonden en ik ben daarom ook aan het kijken om het aantal Grids wat ik heb terug te schroeven. Makkelijker overzicht en concentreren op degene die goed lopen (voor dit moment). En in het achterhoofd weet ik ook dat dit wel onderhoud nodig heeft, want de markt beweegt en is elke dag weer anders.
Zo lang alles niet vast staat en er zijn funds, is het zeker leuk :)
De Short bot deal is wel verwarrend in het overzicht met de Long deals, want dat werkt qua profit precies andersom :')

De grids in het begin verplaatsen is zeker een risico en maakt het er niet makkelijker op, maar je leert er wel steeds meer door.
Hoeveel grids heb je nu?

Ik heb met MATIC/BUSD gedraaid, die ging best goed, BCH/BTC ook wel, dus dat zijn er wel die ik zou overwegen voor later (als ik groot ben :+ ).

Blog

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zappa40
[...]

Ik ben benieuwd :)

ik zit trouwens op Paper account een test te draaien met verschillende XVG/BUSD grid bots met verschillende Grid Width (waarbij de bots dezelfde boven/ondergrens, en hetzelfde totaal bedrag hebben).
Wat ik op dit moment zie is dat een kleinere grid width niet automatisch betekend een hogere opbrengst.
Wordt vervolgd....

[ Voor 41% gewijzigd door zappa40 op 25-06-2021 15:17 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
Ik ben bezig met het maken van een strategie/plan voor m'n bot, en ik ben benieuwd wat jullie zouden doen qua volgorde?
De bot lijkt het lekker te doen, vooral als ik kijk naar waar hij op gebaseerd is maak ik mij niet heel veel zorgen qua dip/bear e.d. Mijn uiteindelijke doel is dat de bot aanstaat, en ik verder niets meer hoef te doen. Om die reden wil ik eerst het aantal deals verhogen zodat ik wat meer/sneller winst maak, om vervolgens zo snel mogelijk het aantal actieve SO's te verhogen, zodat ik tijdens dips (bijna) niets meer hoef te doen. Het verhogen van het aantal actieve SO's is echter wel een dure grap, want ik ga dan 'Max safety trades count' en 'Max active safety trades count' gelijk houden. En voor de langere termijn wil ik m'n BO/SO verhogen en uiteindelijk de volume scale verhogen.

Ik heb het uitgewerkt in een excel sheet.

Stap 1 Aantal deals verhogen naar 10
Stap 2 Aantal actieve SO’s verhogen naar 4
Stap 3 Aantal deals verhogen naar 15
Stap 4 Aantal actieve SO’s verhogen naar 5
Stap 5 Aantal deals verhogen naar 20
Stap 6 Aantal actieve SO’s verhogen naar 6
Stap 7 BO/SO verhogen naar 0,005/0,01
Stap 8 Volume Scale verhogen naar 3

Op dit moment heb ik m'n aantal actieve SO's op 3 staan, en indien nodig verhoog ik het per deal handmatig. Voor de toekomst wil ik naar het onderstaande plaatje toe (stap 1 t/m 6).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/71mzqBrOqJIQwCOEIZx-SgU0wkk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZPafgwn0cVajqW4xsSUjVOBB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _MB_
Remy!!!! schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:03:
Ik ben bezig met het maken van een strategie/plan voor m'n bot, en ik ben benieuwd wat jullie zouden doen qua volgorde?
De bot lijkt het lekker te doen, vooral als ik kijk naar waar hij op gebaseerd is maak ik mij niet heel veel zorgen qua dip/bear e.d. Mijn uiteindelijke doel is dat de bot aanstaat, en ik verder niets meer hoef te doen. Om die reden wil ik eerst het aantal deals verhogen zodat ik wat meer/sneller winst maak, om vervolgens zo snel mogelijk het aantal actieve SO's te verhogen, zodat ik tijdens dips (bijna) niets meer hoef te doen. Het verhogen van het aantal actieve SO's is echter wel een dure grap, want ik ga dan 'Max safety trades count' en 'Max active safety trades count' gelijk houden. En voor de langere termijn wil ik m'n BO/SO verhogen en uiteindelijk de volume scale verhogen.

Op dit moment heb ik m'n aantal actieve SO's op 3 staan, en indien nodig verhoog ik het per deal handmatig. Voor de toekomst wil ik naar het onderstaande plaatje toe (stap 1 t/m 6).

[Afbeelding]
Ik weet niet precies wat de aantallen in BTC zijn, maar ik heb ook nog deze bot draaien als test. Die doet het ook wel goed. Misschien zijn de getallen hierin wat te groot. Maar de percentages zijn wel mega laag.
Misschien heb je er nog iet aan :) .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p0zCuwQRABVQfRqj-ypElnwR5qs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wRUmhyUnqLjK0siueGZy6BH8.png?f=fotoalbum_large

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
_MB_ schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:16:
[...]

Ik weet niet precies wat de aantallen in BTC zijn, maar ik heb ook nog deze bot draaien als test. Die doet het ook wel goed. Misschien zijn de getallen hierin wat te groot. Maar de percentages zijn wel mega laag.
Misschien heb je er nog iet aan :) .

[Afbeelding]
Dat is een beste volume scale :o
Ik ben net even bij mijn bot wezen kijken, maar dan krijg je de volgende waardes. Dus misschien dat een Volume Scale van 4 nog wel interessant is voor mij, maar daarna is het gewoon onbetaalbaar en gezien de minimale wijziging in 'Required change' ook niet heel nuttig voor mij.

SO6 - 31,5% Deviation - Volume Scale 2 = 15,11% Required change = Volume (BTC) 0.12701798
SO6 - 31,5% Deviation - Volume Scale 3 = 10.08% Required change = Volume (BTC) 0.72902411
SO6 - 31,5% Deviation - Volume Scale 4 = 7.97% Required change = Volume (BTC) 2.73103192
SO6 - 31,5% Deviation - Volume Scale 5 = 6.84% Required change = Volume (BTC) 7.81302254
SO6 - 31,5% Deviation - Volume Scale 6 = 6.12% Required change = Volume (BTC) 18.66302495
SO6 - 31,5% Deviation - Volume Scale 7 = 5.63% Required change = Volume (BTC) 39.21702915
SO6 - 31,5% Deviation - Volume Scale 8 = 5.27% Required change = Volume (BTC) 74.89902954
SO6 - 31,5% Deviation - Volume Scale 9 = 5.00% Required change = Volume (BTC) 132.86102357
SO6 - 31,5% Deviation - Volume Scale 10 = 4.79% Required change = Volume (BTC) 222.22302487

Om nog even een beeld te geven qua verschil:
Stap 8: 20 deals - BO/SO 0,05/0,01 - 6SO's - Volume Scale 3 = Max amount for bot usage 72.9005172 BTC
Stap 9?: 20 deals - BO/SO 0,05/0,01 - 6SO's - Volume Scale 4 = Max amount for bot usage 273.1004796 BTC
Stap onbetaalbaar: 20 deals - BO/SO 0,05/0,01 - 6SO's - Volume Scale 10 = Max amount for bot usage 22222 BTC :+

Als ik ooit 22222 BTC heb, dan is m'n bot ook niet meer actief _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blender_01
Mijn active deals reserve staat inmiddels ook 1026

Alle deals op de BTC bot staan op -18% tot -30% verlies
Op de BUSD bot heb ik nog een tweetal KSM deals open die helemaal door het putje gaan tot.-45%

Als je te vroeg met veel SO's gaat werken, dan heb je op een gegeven moment bij een echte dip er al veel geld inzitten en moet je SO wel heel hoog zijn om nog wat effect te hebben.

Gewoon maar even uitzitten dit.
Gelukkig doen mijn GRID bots het nog.

@argon007 Loopt jou bot nog een beetje door? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Blender_01 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 18:52:
Op de BUSD bot heb ik nog een tweetal KSM deals open die helemaal door het putje gaan tot.-45%

[...]

Ik had hetzelfde, maar mijn KSM-gridbot doet het voor geen meter, omdat-ie telkens verder omlaag zakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekserr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-09 10:22
anandus schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 19:30:
[...]

Ik had hetzelfde, maar mijn KSM-gridbot doet het voor geen meter, omdat-ie telkens verder omlaag zakt :P
Ja, wat is die KSM toch een kut munt zeg :p.
Vandaag ook al 20 dollar in de - door allerlei waardedalingen van de deals en btc. Probeerde eens iets met een single pair dca en het zakte uiteraard meteen weg 8)7 .
De gridbot van een VET deal heeft in ieder geval weer alle losses goed gemaakt. Hopelijk kan ik er nog wat meer uit halen en dan trade ik alle VET weg en kan ik aan de volgende grid-bot beginnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olivier1979
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23-05-2022
[...]

[...]

50$ per dag is netjes! Ik zit nu aan 30$ per dag maar wel met 5 grids. Ik krijg het moeilijk naar boven dus ik ben nog aan het experimenteren met de gridlines. Ik denk iets minder lijnen in de hoogte maken en dan de quantity verhogen. Om dan daarna manueel de lijnen per dag (of zo) aan te passen dat ie niet uit de grid loopt.
Ik merk dat mijn account van 8k volledig geblokkeerd zit met deze 5 grids. Als jij een 5k pf hebt en reeds op 50$ per dag zit dan heb ik misschien te veel upper limit staan. Grid width zit bij bijna alle grids tussen de 0,30 en de 1%.
Dus misschien minder lijnen, lagere upper en meer quantity moet de profit verhogen zonder dat ik meer funds moet hebben.

Denk ik hé... Benieuwd naar het verdere verloop van jouw grids.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ben.Hahlen schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:11:
[...]

$50 per dag is toch mooi $1500 per maand, wat voor een "hobby" helemaal niet slecht is :)
Dat is meer dan mijn normale inkomen :+

Interessant, een groeistrategie :)

Ik ga ook maar eens rommelen. Kijken hoeveel miljoen ik nodig ga hebben voor mijn wensen :+

Komt weer de eeuwige vraag: Hoeveel procent wil je afdekken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivier1979
Ook wel net iets vreemd ontdekt. De gridbot die goed liep heb ik net de upper level wat lager ingesteld en de quantity een beetje verhoogd. Zegt het systeem dat ik moet bijkopen. Ok, dan maar gewoon de vorige instellingen... Zegt het systeem nu ineens dat ik toch moet bijkopen BUDS in het paar BTC/BUSD.
Hoe kan dit nu? Ik wilde gewoon terug naar de oorspronkelijke instelling gaan... Grrrr...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-09 16:51
Olivier1979 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 21:21:
Ook wel net iets vreemd ontdekt. De gridbot die goed liep heb ik net de upper level wat lager ingesteld en de quantity een beetje verhoogd. Zegt het systeem dat ik moet bijkopen. Ok, dan maar gewoon de vorige instellingen... Zegt het systeem nu ineens dat ik toch moet bijkopen BUDS in het paar BTC/BUSD.
Hoe kan dit nu? Ik wilde gewoon terug naar de oorspronkelijke instelling gaan... Grrrr...
Zodra je save drukt gaan staande orders / GRIDS worden gecancelled en als koers niet onder je laagste grid ligt en je hebt de coins niet in stock gaan hij ze bijkopen.
Een undo functie is er niet met aanpassen voor test nooit save drukken tot je het zeker weet.
Zelf ook ondervonden met aanpassen van een bestaande 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoNoS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-02 08:59
Met betrekking tot stop loss: Hoe voorkom je dat bij een daling je gehele vermogen in een nacht verdwijnt?
Bijvoorbeeld je hebt een SL op -5% maar na 10 minuten wordt die getriggert, daarna koopt je bot weer netjes bij, maar een paar minuten later sta je weer -5% en verkoopt hij weer.
Op die manier kan je gehele vermogen in een nacht tijd verdwijnen. Ik begrijp dat je een soort van 'wachttijd' kunt instellen? Maar deze wil je weer niet te lang hebben staan en eigenlijk ook niet als de markt in de plus staat.
Is dit gewoon erg veel in de gaten houden, of zijn hier slimmere truckjes voor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zappa40
RoNoS schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 22:17:
Met betrekking tot stop loss: Hoe voorkom je dat bij een daling je gehele vermogen in een nacht verdwijnt?
Bijvoorbeeld je hebt een SL op -5% maar na 10 minuten wordt die getriggert, daarna koopt je bot weer netjes bij, maar een paar minuten later sta je weer -5% en verkoopt hij weer.
Op die manier kan je gehele vermogen in een nacht tijd verdwijnen. Ik begrijp dat je een soort van 'wachttijd' kunt instellen? Maar deze wil je weer niet te lang hebben staan en eigenlijk ook niet als de markt in de plus staat.
Bij een DCA bot kan je bij de stop-loss settings opgeven wat de bot moet doen: 'close deal' of 'Close deal & stop bot'
Dan kan je in elk geval de bot laten stoppen. En dan eventueel zorgen dat je een melding krijgt (via mail oid) dat er een stop-loss heeft plaatsgevonden.

[ Voor 8% gewijzigd door zappa40 op 25-06-2021 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivier1979
Petertje750 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 22:12:
[...]

Zodra je save drukt gaan staande orders / GRIDS worden gecancelled en als koers niet onder je laagste grid ligt en je hebt de coins niet in stock gaan hij ze bijkopen.
Een undo functie is er niet met aanpassen voor test nooit save drukken tot je het zeker weet.
Zelf ook ondervonden met aanpassen van een bestaande 8)7
Ah ok, heel lastig dus :X
Dus als je een aanpassing doet, eender de welke dan moet je eigenlijk de lower level altijd goed onder de huidige koers zetten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _MB_
RoNoS schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 22:17:
Stop loss uitzetten en vergeten ;)

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
_MB_ schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 22:32:
[...]

Stop loss uitzetten en vergeten ;)
Ik denk dat het ook van het pair afhangt.

Als de hele cryptowereld implodeert, dan maakt je bitcoin ook niet meer uit.

Maar je USDT wil je daarentegen mogelijk behouden. Dus een stop loss van iets extreems als 75% kan ik me dan wel voorstellen. Dan houd je nog iets over (uitgaande dat de peg met dollar blijft en Binance niet over de kop gaat :P )

Hypothetisch dan ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amargedon
Olivier1979 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 21:04:
[...]

50$ per dag is netjes! Ik zit nu aan 30$ per dag maar wel met 5 grids. Ik krijg het moeilijk naar boven dus ik ben nog aan het experimenteren met de gridlines. Ik denk iets minder lijnen in de hoogte maken en dan de quantity verhogen. Om dan daarna manueel de lijnen per dag (of zo) aan te passen dat ie niet uit de grid loopt.
Ik merk dat mijn account van 8k volledig geblokkeerd zit met deze 5 grids. Als jij een 5k pf hebt en reeds op 50$ per dag zit dan heb ik misschien te veel upper limit staan. Grid width zit bij bijna alle grids tussen de 0,30 en de 1%.
Dus misschien minder lijnen, lagere upper en meer quantity moet de profit verhogen zonder dat ik meer funds moet hebben.

Denk ik hé... Benieuwd naar het verdere verloop van jouw grids.
Ik kan het nog sterker vertellen...mijn inleg voor de pf is 4.6k meen ik en als ik nu in Binance kijk zie ik 3.7k vanwege de dip en verlies vanwege de DCA bot (wat ik nu mede in de Grids gebruik).

Maar zoals gezegd, ik kom later terug met meer details en ik weet dat jullie daar op 'wachten' (en ik deel het ook graag). Ben begonnen met een Excel overzicht om zelf ook bij te houden wat de performance is van de verschillende Grids zodat ik op die manier het ook wat makkelijker kan delen (hoop ik).

Bijna alle Grids zitten bij mij ook tussen de 0.3 en 1% dus dat is aardig gelijk. Ik vermoed dat we een verschil hebben in de coinpairs, plus dat ik momenteel 17 grids actief heb (waarvan ik er nog 1 a 2 wil opruimen maar eerst de funds eruit moet werken aangezien de conversie bij Binancie die ik wil niet kan). Ik gok sowieso niet op een enkel pair voor een bepaalde coin, en heb dus per coin (BTC, BUSD, BNB, ETH en EUR) minimaal 2 grids actief.

Overigens net over iets over de $75 nu dus het tikt aardig door terwijl ik niet echt veel aan de Grids heb gezeten vanmiddag/vanavond. Ben dit weekend ook veel elders bezig, dus ook wel benieuwd hoe dat gaat verlopen als ik 'eraf blijf'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Als een gridbot onder uit je grid loopt, pas je de grid dan naar beneden aan?
Ik heb een grid op TRU, maar die staat ingesteld op een ondergrens van 0.2560.
Momenteel schommelt hij tussen de 0.2300 en de 0.2000. Moet ik dan m'n grid aanpassen naar 0.2000?
Voor m'n gevoel ga ik dan munten verkopen die ik voorheen duurder heb gekocht, dus dan gaat dat niet werken.
Hoe doen jullie dat?

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Misschien is dit ook interessant voor iemand.
Ikzelf snap het niet helemaal (vooral niet wat dat bounce-percentage zou moeten zijn), maar misschien snappen jullie het wel :P

Het klinkt nuttig in ieder geval ;)

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 26-06-2021 07:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cafun
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 19:31
Het klinkt heel nuttig inderdaad en ook logisch.. Maar je hebt wel een flinke zak extra geld nodig ervoor.
Ik denk niet dat er vele zijn die dat er ff bij kunnen doen.
Een deal van origineel 360 dollar waarbij je "ff" +1500 dollar bij moet leggen (of in een extreme dip zelfs 6000 dollar) is wel heul veul. Dat heb ik dan toch echt niet nog op mijn account staan.

Maar natuurlijk ik snap het idee en het kan natuurlijk heel nuttig zijn, maar ik "schrik" wel van het extra geld wat je ervoor nodig hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NSv-LYcQgzAyMF1r_XLbiinDV3s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UsoaS2O5UGjCyjTprK4YhjbZ.jpg?f=fotoalbum_large

Oranje betekent dat het meer dan 24 uur vaststaat.
Dat CQS Free is echt waardeloos, ik kijk het nog even twee dagen aan en dan kieper ik hem eruit, kan mijn funds wel elders gebruiken.

Het is wel jammer dat het maar 1 MAD is, want als er eentje vaststaat zit de hele bot op slot. Maarja, dat is de testsituatie.

Edit:
Even ter vergelijk: Hoe doen jullie DCA-bots het eigenlijk? Is het gewoon een slechte periode of zijn het slechte signals?

[ Voor 18% gewijzigd door anandus op 26-06-2021 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivier1979
_MB_ schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 01:19:
Momenteel schommelt hij tussen de 0.2300 en de 0.2000. Moet ik dan m'n grid aanpassen naar 0.2000?
Voor m'n gevoel ga ik dan munten verkopen die ik voorheen duurder heb gekocht, dus dan gaat dat niet werken.
Hoe doen jullie dat?
Die bedenking maak ik mij dus ook. Want als de bod onderaan eruit gaat dan koopt hij die munt. Als je de grid dan aanpast naar beneden dan koopt hij nog meer van die munt maar is het dan niet zo dat hij ze te goedkoop verkoopt als de bot terug naar boven in de grid gaat lopen? Ik pas de grid voorlopig niet aan naar onder.
Wel heb ik bij sommige grids de upper level verlaagd en om zo met mijn funds de quantity te kunnen verhogen.
@Amargedon zal hier binnenkort wel een mooie analyse van hebben _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
anandus schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 07:55:
[Afbeelding]

Edit:
Even ter vergelijk: Hoe doen jullie DCA-bots het eigenlijk? Is het gewoon een slechte periode of zijn het slechte signals?
Dit is mijn enige bot die blijft lopen en deals blijft sluiten. Al m'n andere staan vast en lopen alleen maar vaster.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fFVIx9JJqvne6TESZsM2kPdrLo4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pE1cwwplp5H0gmqmW9QrBxeh.jpg?f=fotoalbum_large

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekserr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-09 10:22
Olivier1979 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 09:31:
[...]

Die bedenking maak ik mij dus ook. Want als de bod onderaan eruit gaat dan koopt hij die munt. Als je de grid dan aanpast naar beneden dan koopt hij nog meer van die munt maar is het dan niet zo dat hij ze te goedkoop verkoopt als de bot terug naar boven in de grid gaat lopen? Ik pas de grid voorlopig niet aan naar onder.
Wel heb ik bij sommige grids de upper level verlaagd en om zo met mijn funds de quantity te kunnen verhogen.
@Amargedon zal hier binnenkort wel een mooie analyse van hebben _/-\o_
Heb dat probleem ook gehad dat ik ineens weer meer van een munt kocht. Wat je kunt doen is verlagen maar wel zo dat de lower limit boven de huidige prijs ligt, denk dat het dan wel goed gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Remy!!!! schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:32:
[...]
Als ik ooit 22222 BTC heb, dan is m'n bot ook niet meer actief _/-\o_
...dat hangt er vanaf... Als 1 BTC dan nog maar $1 waard is... ;)

[Afbeelding]
Een strategie!
Klinkt logisch en plausibel, maar ik moet er nog even rustig naar kijken.
Ik ben iig geïnteresseerd :)
_MB_ schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 01:19:
Hoe doen jullie dat?
Ik heb dat een tijd gedaan, maar heb nu voor XVG de lower limit op 0.02 gezet en hou hem ook daar.
Zit er nu onder, dus dat is even jammer, maar ik verwacht dat ie straks weer omhoog komt, dus rustig afwachten maar even.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Is er iemand die Superalgos gebruikt ?
Ik kan er op tweakers niets over vinden, wat vreemd is want het bestaat blijkbaar al een paar jaar.
Open source, draait lokaal.
Wel een stijle leercurve vindt ik, vrij groots en complex, wel goed gedocumenteerd.
Daarna kan je ook werkelijk alles maken wat je wil in een bot.

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
mikenl schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 15:51:
Is er iemand die Superalgos gebruikt ?
Ik kan er op tweakers niets over vinden, wat vreemd is want het bestaat blijkbaar al een paar jaar.
Open source, draait lokaal.
Wel een stijle leercurve vindt ik, vrij groots en complex, wel goed gedocumenteerd.
Daarna kan je ook werkelijk alles maken wat je wil in een bot.
Cool, dat ziet er zeker interessant uit :)

Een filmpje met een Ocean's 11-vibe. Of is het Minority report? :P

Edit:
Hmm.. Misschien is iets als freqtrade makkelijker? Of weet iemand anders nog leuke (selfhosted) trading bots?

[ Voor 24% gewijzigd door anandus op 26-06-2021 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikenl

mikenl

BMW 730i

Freqtrade heb ik een aantal maanden gebruikt, en is zeker gemakkelijker ( behalve de installatie).
Een van de voordelen van Superalgos vindt ik dit je visueel gemakkelijk kan zien wat de bot doet en waar deze orders plaatst en dus kan verbeteren.

Ik moet wel zeggen dat ik pas na uren indicatoren heb kunnen toevoegen, een papertrade heb lopen, een eigen strategie ben ik nog niet eens aan toegekomen.
Potentie zie ik echter wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
mikenl schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 19:19:
Freqtrade heb ik een aantal maanden gebruikt, en is zeker gemakkelijker ( behalve de installatie).
Een van de voordelen van Superalgos vindt ik dit je visueel gemakkelijk kan zien wat de bot doet en waar deze orders plaatst en dus kan verbeteren.

Ik moet wel zeggen dat ik pas na uren indicatoren heb kunnen toevoegen, een papertrade heb lopen, een eigen strategie ben ik nog niet eens aan toegekomen.
Ja, het ziet er veelbelovend uit, al is het me niet helemaal duidelijk wat ik ermee kan, qua bots. Zijn DCA-bots en gridbots bijv ook mogelijk? (Ik kwam er bijv net achter dat freqtrade geen DCA-bots kan doen)

Overigens
Please, refrain from continuing with this tutorial if you are currently under the influence of psychoactive substances.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikenl

mikenl

BMW 730i

Eigenlijk kan alles, dca, grid maar het is dus niet 2x klikken en je hebt een gridbot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandesmelter
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 28-07-2022
Wat is tot nu toe jullie best betaalde bot signal geweest? Ik heb er al diverse geprobeerd, maar helaas tot op heden, nog geen goede gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
jandesmelter schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 21:30:
Wat is tot nu toe jullie best betaalde bot signal geweest? Ik heb er al diverse geprobeerd, maar helaas tot op heden, nog geen goede gevonden...
@Remy!!!! is er een aan het testen waar hij wel tevreden over is, geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
mikenl schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 20:40:
Eigenlijk kan alles, dca, grid maar het is dus niet 2x klikken en je hebt een gridbot ;)
Ik merk het. Heb je het op een server draaien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikenl

mikenl

BMW 730i

anandus schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 21:43:
[...]

Ik merk het. Heb je het op een server draaien?
Draai het nu op een oude laptop, maar het kan idd ook op een server of Raspberry of wat dan ook,
je kan ook een botnetwerk maken maar weet nog niet wat daar het voordeel van is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
anandus schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 21:39:
[...]

@Remy!!!! is er een aan het testen waar hij wel tevreden over is, geloof ik
Klopt, hij maakt niet veel deals, maar alle deals die hij maakt sluit hij met leuke winst. Op dit moment heb ik geen openstaande deals, en dus ook niets in de min staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 27-09 08:59
mikenl schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 19:19:

Interessant om eens te proberen.

Hier af en toe met Zenbot aan het rommelen op een losse NUC, ding draait Proxmox, dus kan snel wat nieuws neerzetten.
Begin dat Zenbot steeds beter te snappen, maar het is erg lastig om er geld mee te verdienen, terwijl het 'in theorie' simpel moet zijn, sell high, buy low. Alleen het vinden van die highs en lows is het probleem en kost het me meestal geld :p

'even' Superalgos geïnstalleerd, het zal uiteindelijk vast allemaal heel logisch in elkaar steken, maar die interface is wel even wennen :p

[ Voor 7% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 27-06-2021 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ev2HmGTMgh6PFRd2KICvEfdCfnw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/afpgHHeoxQ9m4HQl3C2RhocJ.jpg?f=fotoalbum_large
Oranje betekent dat een deal op dat moment 24+ uur vaststaat
edit:
Ik zie dat Schobi-Wan niet Daytrade 4 is, maar Original 5, zal het updaten morgen

[ Voor 209% gewijzigd door anandus op 27-06-2021 10:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 14:45

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Misschien niet helemaal ontopic, maar wil het wel delen ivm eventuele gevolgen op de koersen.

Binance moet activiteiten in de UK staken.

https://www.nu.nl/economi...gd-koninkrijk-staken.html

[ Voor 10% gewijzigd door AndereKoekoek op 27-06-2021 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
AndereKoekoek schreef op zondag 27 juni 2021 @ 18:30:
Misschien niet helemaal ontopic, maar wil het wel delen ivm eventuele gevolgen op de koersen.

Past beter in het nieuws (&koers) topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
edit:
offtopic

[ Voor 95% gewijzigd door anandus op 27-06-2021 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeph
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 22:07
AndereKoekoek schreef op zondag 27 juni 2021 @ 18:30:

Handel in contracten en futures, dus niet de handel in crypto zelf? Weer een lekkere titel voor een stuk FUD als het maar om een DEEL van de activiteiten gaat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Amargedon
Zo, tijd om wat meer informatie met jullie te delen al moet ik eerlijk zeggen dat ik niet weet waar precies te beginnen :P Ik schrijf gewoon wat ik denk dat handig is, als er (vervolg)vragen zijn of iets dan hoor ik dat wel.

Dus...langer bericht incomming ;)

Mijn idee met de Grids is dat door de schommelende koersen het wat makkelijker is om veranderingen op te vangen. Met DCA bots ben je eigenlijk van een enkele richting afhankelijk (stijging, of daling) terwijl een Grid ertussen kan bewegen. Plus, de ervaring met de BCH/BTC bot was dusdanig dat ik wel een gok wilde nemen.

Ik heb gelijk een jaar afgesloten, om die vraag te beantwoorden. Misschien wat (te) enthousiast, maar het betekent ook dat ik 'maar' $600 hoef te verdienen naast de $600 die ik in de min stond van de DCA bots en daling in mei. Dat betekent natuurlijk ook dat ik pas na $1200 echte winst ga maken.

Oke, afgelopen maandag stond de 'winst' teller op $143 voordat mijn Grids actief werden (moment waarop de subscription actief werd. Op moment van schrijven staat de teller op $630, dus zo'n $487 winst oftewel gemiddeld $70 per dag (hier en daar even afgerond voor het gemak).

Gedurende dit weekend heb ik de Grids weinig aangepast omdat ik ook andere bezigheden had. Zie ook dat beide dagen wel iets boven de $30 uitkomen, maar zeker niet zo hoog als door de weeks.

De vraag; zie ik dat terug in mijn pf op Binance? I wish :+ Nee niet echt dus en wat mij opvalt over de afgelopen dagen is dat ik de meeste Grids naar beneden verplaatst heb. De koers loopt dus naar beneden, dus tja, dan zal ik winst minder goed zijn dan wanneer de koers stabiel blijft. Op dit moment vaar ik dus vooral op het resultaat wat 3Commas geeft.

Ik heb wel gekeken of ik het bij Binance anders kan zien, en in de wallet wordt ook wel een totale waarde gegeven in BTC. Maarja, wanneer de koersen dalen zal die ook lager uitvallen. Natuurlijk kan ik ook de coins zelf tellen qua aantal, maar dan moet ik voor wat in het Grid gekocht is ook weer omrekenen. Vooral nog even lastig dus egenlijk.

Voor nu denk ik; over een paar weken eens kijken want dan zou er meer winst gerealiseerd moeten zijn. Ondertussen werk ik aan een eigen Excel overzicht om een en ander bij te houden en wat mij misschien wat meer inzicht zal gaan geven.

Zoals gezegd verplaatst ik Grids dus wel, maar wat ik vooral probeer te doen is de bovenlijn laten staan en de onderlijn laten zakken (met de dalende trend). Maar, ik verplaats de bovenlijn dus ook wel met het idee dat ik beter iets hogere ingekochte coins lager kan verkopen waarna het Grid doorloopt dan het stil te laten staan. Dat is en blijft een gokje maar gezien de winst tot nu toe lijkt dat oke te gaan.

Oke, dan tot slot maar naar de Grids zelf. Mijn filosofie is dat ik een pf wil wat zichzelf in stand kan houden en waar ik voorlopig (denk ik nu) niks meer in bij ga leggen (al genoeg gedaan). Dat betekent dat een hoge prio staat op BNB verzamelen en/of de BUSD Grids.

Een overzichtje met wat volgens mijn berekening de profit per dag is:
DOT/BNB: 0.78%
Sparta/BNB: 4.00%
PAXG/BNB: 1.33%

ATA/BUSD: 2.22%
ATOM/BUSD: 2.27%
XVG/BUSD: 3.24%
VET/BUSD: 2.59%

ADA/EUR: 0.73%
SXP/EUR: 2.61%

ADA/BTC: 0.84%
NEO/BTC: 1.71%
XRP/BTC: 1.10%

LINK/ETH: 0.52%
XLM/ETH: 1.38%
XVG/ETH: 2.41%

Waar ik niet zo in geloof is om alles op een enkel pair in te zetten. Er zitten bijvoorbeeld aardige toppers tussen zoals Sparta/BNB, maar deze staat ook wel eens buiten het Grid. Ik spreid liever, maar dat betekent dat ik natuurlijk de funds verspreid en de ruimte tussen de lijnen groter is/minder lijnen.

Tot nu toe ben ik met de Grids die ik heb best tevreden. Afgelopen dagen een aantal eruit gehaald en die funds in de huidige geplaatst. De afgelopen dagen een aantal Grids niet aangeraakt en die zijn dus blijven draaien. Wellicht dat er andere Grids nog beter kunnen presteren, ik vind het nog lastig om dat (goed) uit te zoeken dus mochten jullie er een paar weten dan hoor ik dat uiteraard ook graag _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amargedon
Overigens was ik, door een prive bericht, even nog aan het kijken. Via coinmarketcap.com zie ik bij veel coins toch wel een -10% of groter aan verlies over de afgelopen dagen. Als ik naar mijn pf kijk dan zie ik geen dergelijke daling, al zal het een paar procent kunnen zijn. Wellicht dat daar dus de 'winst' van de afgelopen dagen in zit en zo zichtbaar is, maar daar heb ik geen harde cijfers momenteel voor.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blender_01
Thx @Amargedon

My 2 cents:
  • Je moet proberen te voorkomen dat je de grid naar beneden bij moet stellen. Dat gaat je geld kosten en de winst die getoond wordt in 3comma's houdt jou dan voor de gek.
    Startpunt van de bot is dus van belang. Zoek een pair op die dicht tegen zijn support zit in combinatie met andere indicatoren die erop wijzen dat de koers omhoog dreigt te gaan. Dan zet ik de lower limit nog een stuk lager (-10% of in de buurt van een volgende support lijn)
    Erboven uitlopen is geen probleem, dan heb je gewoon je winst gepakt.
  • Grid bot zou het best moeten werken op pairs die het meest volatiel zijn. Daar zou deze site ook handig kunnen zijn https://bitgur.com/performance. En dan hoge volatiliteit in combinatie met een lage maandmutatie denk ik dan, zouden dan suspects moeten zijn die je goed zou kunnen gebruiken.
  • En ik doe alleen maar op BUSD, ivm geen transaactiekosten

[ Voor 3% gewijzigd door Blender_01 op 27-06-2021 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blender_01
@Amargedon
Wat houd jij aan als grid width?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amargedon
Blender_01 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:18:
Thx @Amargedon

My 2 cents:
  • Je moet proberen te voorkomen dat je de grid naar beneden bij moet stellen. Dat gaat je geld kosten en de winst die getoond wordt in 3comma's houdt jou dan voor de gek.
    Startpunt van de bot is dus van belang. Zoek een pair op die dicht tegen zijn support zit in combinatie met andere indicatoren die erop wijzen dat de koers omhoog dreigt te gaan. Dan zet ik de lower limit nog een stuk lager (-10% of in de buurt van een volgende support lijn)
    Erboven uitlopen is geen probleem, dan heb je gewoon je winst gepakt.
  • Grid bot zou het best moeten werken op pairs die het meest volatiel zijn. Daar zou deze site ook handig kunnen zijn https://bitgur.com/performance. En dan hoge volatiliteit in combinatie met een lage maandmutatie denk ik dan, zouden dan suspects moeten zijn die je goed zou kunnen gebruiken.
  • En ik doe alleen maar op BUSD, ivm geen transaactiekosten
Dank voor je 2cents _/-\o_

Ben het met je eens dat de Grid naar beneden bijstellen geld kost, lastige is dat het niet echt inzichtelijk is hoeveel dan eigenlijk. Zie vanmorgen wel dat de meeste Grids geen bijstelling nodig hebben en dat lijkt positief, maar dat is natuurlijk ook maar naar een enkele dag gekeken. De site die je noemt ziet er handig uit, al moet ik zeggen dat er weinig echt goede pairs dan tussen lijken te zitten; zoveel schommeling of pairs die niet bij Binance actief zijn.

Welke Grids heb jij lopen?
Ik probeer bij de meeste richting de 1% te gaan, maar ik kijk ook naar hoe de koers beweegt. Het heeft weinig zin aan die 1% vast te houden, als vervolgens de beweging ertussen zit. De vraag is dan natuurlijk ook of het een handige coin is om tegen te traden natuurlijk ;) Op dat vlak ben ik nog ontdekkende.

Wat houd jij daarin aan of is voor jou de richting die je op wilt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Dag 7:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0_NRNO2aexA2YjL_0UV3JOPFN-s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cU9iEaI5BXBBbu4dy4z6APdV.jpg?f=fotoalbum_large
Hirn staat vast met -14%, dus die bot ga ik uitzetten en in het laatje "waardeloos" leggen.

Sowieso denk ik dat ik binnenkort ga stoppen met het experiment, want ik vermoed dat ik mijn fondsen wat beter in kan zetten. Ik geef het nog paar dagen, even kijken of Vertical of CQS nog iets interessants doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
Wat zijn de Active deals reserve van die bots?

[ Voor 4% gewijzigd door Remy!!!! op 28-06-2021 08:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Remy!!!! schreef op maandag 28 juni 2021 @ 08:54:
Wat is de Active deals reserve van die bots?
Ze hebben allemaal maar 1 maximum active deal, dus de reserve is als ze een deal hebben én die is negatief.

Ik zie dat het bij Hirn trouwens 'maar' -9% is, niet -14%, dat scheelt :+

Anyway, de Active deal reserve van Hirn is $3,53
En het klopt, 3,53/40 = 0,08825 ;)

De rest op $0

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 28-06-2021 09:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Amargedon schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:26:
<KNIP>
Oke, dan tot slot maar naar de Grids zelf. Mijn filosofie is dat ik een pf wil wat zichzelf in stand kan houden en waar ik voorlopig (denk ik nu) niks meer in bij ga leggen (al genoeg gedaan). Dat betekent dat een hoge prio staat op BNB verzamelen en/of de BUSD Grids.

Een overzichtje met wat volgens mijn berekening de profit per dag is:
DOT/BNB: 0.78%
Sparta/BNB: 4.00%
PAXG/BNB: 1.33%

ATA/BUSD: 2.22%
ATOM/BUSD: 2.27%
XVG/BUSD: 3.24%
VET/BUSD: 2.59%

ADA/EUR: 0.73%
SXP/EUR: 2.61%

ADA/BTC: 0.84%
NEO/BTC: 1.71%
XRP/BTC: 1.10%

LINK/ETH: 0.52%
XLM/ETH: 1.38%
XVG/ETH: 2.41%

<KNIP>
Dank voor het uitgebreide bericht! Zeer interessant om te lezen en de ~$70 per dag is zeker niet slecht.

Het "voordeel" dat ik tot nu toe gehad heb is dat mijn enige Grid bot in BUSD trade en die zie ik oplopen, dus dat betekent dat het goed gaat.
Aangezien jij ook XVG/BUSD hebt: wat is jouw grid width en grootte? (Als je dat wilt delen?)

Heb jij je "oude" deals gecanceld, verlies genomen en door gegaan?

Ben je van plan door te gaan met deze grids, of ga je de minder performende afsluiten?

Ik ben ook aan het overwegen om Pro af te sluiten, maar ben echt aan het bedenken wat ik met de huidige deals ga doen dan.
Ik begin dan wel met een maand en als het een beetje goed draait, kan ik van de winst nog een maand kopen (of een jaar, als het heel goed gaat).

Het vinden van de juiste grids is inderdaad echt wel lastig, vind ik. En ook de juiste grid width.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcoLyte!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-09 12:58

AcoLyte!

*evil grin*

Remy!!!! schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 08:33:
Tot nu toe niet ontevreden met m'n Crypto Trades signal Bot, vandaag nog maar 1 deal sluiten en ik heb m'n signal abo (€30) eruit. En ik heb zelfs meer verdiend met dezelfde BO/SO als hun eigen voorbeeld bot 😂 Maar dat komt omdat ik m'n SO instellingen wat scherper heb staan (maar ik wel minder actieve deals heb):
Mijn bot: https://3commas.io/bots/4...ed_show?secret=b3a3ec5768
Crypto Trades bot: https://3commas.io/bots/615720/shared_show?secret=f150b15d5b

Nu is het de komende weken afwachten hoe het verloopt, maar voor nu lijken ze wel de juiste deals te starten.
Was zeer te spreken over Crypto Trades. Echter lijkt m'n bot nu niet meer te activeren. Heb jij hier ook last van? Laatste Signals zijn ook van 24 juni: https://3commas.io/marketplace/71

don't mistake lack of talent for genius.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
AcoLyte! schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:14:
[...]

Was zeer te spreken over Crypto Trades. Echter lijkt m'n bot nu niet meer te activeren. Heb jij hier ook last van? Laatste Signals zijn ook van 24 juni: https://3commas.io/marketplace/71
Klopt, heb idd sinds de 24e geen nieuwe deals. Als ik door de lijst van signals scroll gebeurt het wel vaker dat het een paar dagen stil is, dus ik wacht wel geduldig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
Blender_01 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 18:52:
Mijn active deals reserve staat inmiddels ook 1026

Alle deals op de BTC bot staan op -18% tot -30% verlies

Als je te vroeg met veel SO's gaat werken, dan heb je op een gegeven moment bij een echte dip er al veel geld inzitten en moet je SO wel heel hoog zijn om nog wat effect te hebben.

@argon007 Loopt jou bot nog een beetje door? :|
Ik schakel die nooit uit, maar krijg weinig tot geen deals binnen (misschien maar best ook :-) )
Ik sta momenteel met een $2k in Active Deal Reserve met nog 9 openstaande orders. Laat ons zeggen gemiddeld aan een -15% ofzo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
AcoLyte! schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:14:
[...]

En als je het over de duivel hebt, zojuist weer een deal gestart:
BINANCE
#BTC_KAVA
LONG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Woeps. Heb niet goed opgelet en nu twee tegengestelde bots die tegelijk geactiveerd zijn.
Een BUSD-ETH en een BTC-ETH.
De ene is short en de ander is long.

De short heeft alle ETH verkocht (en zit zelfs in z'n SO's) en daarom kan de long z'n TP niet pakken (want er valt niets te verkopen). Oepsiedoepsie :X

Even kijken hoe ik mezelf hieruit ga redden :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 27-09 08:59
anandus schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:53:
Woeps. Heb niet goed opgelet en nu twee tegengestelde bots die tegelijk geactiveerd zijn.

De short heeft alle ETH verkocht (en zit zelfs in z'n SO's) en daarom kan de long z'n TP niet pakken (want er valt niets te verkopen). Oepsiedoepsie :X

Lol, zo heb ik een kwak ETH in 'earn' gezet bij Binance, rente van poep, maar nog altijd meer dan geld op je spaarrekening. Daarbij wel vinkje aangezet dat automatisch ETH daarheen zet iedere dag.

Had ook bot draaien met BTC/ETH, toen die wilde sluiten diverse errors... duurde even voor ik doorhad dat dat in een ander potje zat :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
anandus schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:53:

Nou, ik heb de longbot geannulleerd (ik moest wel, I guess, had geen ETH om te verkopen :P ).
Gelukkig sloot de short bot niet lang erna.
Maarja, omdat ik de long moest annulleren zat ik met bijgekochte ETH.
Die had ik in een smarttrade gestopt om weer de verloren BTC in te wisselen.

En die smarttrade zit nu in een trailing take profit van 3%, meer dan wat ik met de long verdiend zou hebben _o-

Da's mazzel hebben, I guess :P

Dat smarttrade is wel fantastisch, trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 28-06-2021 19:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blender_01
Amargedon schreef op maandag 28 juni 2021 @ 08:38:
[...]

Dank voor je 2cents _/-\o_

Ben het met je eens dat de Grid naar beneden bijstellen geld kost, lastige is dat het niet echt inzichtelijk is hoeveel dan eigenlijk. Zie vanmorgen wel dat de meeste Grids geen bijstelling nodig hebben en dat lijkt positief, maar dat is natuurlijk ook maar naar een enkele dag gekeken. De site die je noemt ziet er handig uit, al moet ik zeggen dat er weinig echt goede pairs dan tussen lijken te zitten; zoveel schommeling of pairs die niet bij Binance actief zijn.

Welke Grids heb jij lopen?
Ik heb:
- BTC_BUSD: al een tijd lopen tussen [ong 4 weken] 28000-37000, grid width: 0.35-0.44, profit USD280 (11,7%)
- BNB_BUSD: gewoon omdat ik BNB had [3 weken], tussen 240-330, grid width: 0.34-0.47, profit USD 210 (9,3%)
- DATA_BUSD: 0.10-0.125 grid width: 0.68-0.85, profit USD 11 (3.25%)
- XVG_BUSD: 0.0185-0.0225, grid width: 0.37-0.50, net geopend.
Amargedon schreef op maandag 28 juni 2021 @ 08:38:
Wat houd jij daarin aan of is voor jou de richting die je op wilt?
Ik richt mij op een grid width van rond de 0.45
Mijn grids zijn wat nauwer, maar upper - lower waarschijnlijk veel ruimer.
Daardoor winst % een stuk lager, omdat ik er veel meer funds in heb zitten.
Maar, ik wil gewoon minder risico lopen dat ik onder uit de grid loop. Ook wil ik gewoon de bot laten lopen en minder elke keer moeten aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blender_01
argon007 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:37:
[...]

Ik schakel die nooit uit, maar krijg weinig tot geen deals binnen (misschien maar best ook :-) )
Ik sta momenteel met een $2k in Active Deal Reserve met nog 9 openstaande orders. Laat ons zeggen gemiddeld aan een -15% ofzo...
Maar je stopt er nog steeds volgens schema SO's in?
Mij lukt dat nl. niet meer wegens gebrek aan sats.
Dus gewoon maar wachten totdat een LINK, FIL, EOS even flink pumpt.
Huidig active deal reserve: -860, was gisteren -1100.
Dus eigenlijk heeft mijn bot gewoon dikke winst gehaald vandaag!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zappa40
Even een update van mijn gridbots en de totale profit en profit gemiddeld per dag sinds startdatum:

PairstartdatumProfitProfit per dag]
BTC/BUSD3-6-202110,56%0,41%
BNB/BUSD7-6-20216,44%0,29%
ETH/BUSD10-6-20214,27%0,22%
XVG/ETH17-6-202115,25%1,27%
DOGE/BUSD25-6-20216,05%1,51%

Ik heb er een paar uit gegooid, en 1 nieuwe gestart (DOGE/BUSD)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zappa40
Ik ben verder nog bezig met een test met verschillende grid aantallen op mijn paper account:

PairstartdatumLower limitUpper limitQuantity per gridGrid widthGrid linesTotal amountProfitProfit per dag]
XVG/BUSD24-6-20210.020 BUSD0.025 BUSD500 XVG0.33%-0.42%6029500 XVG1,70%0,34%
XVG/BUSD24-6-20210.020 BUSD0.025 BUSD600 XVG0.40%-0.50%5029400 XVG1,92%0,38%
XVG/BUSD24-6-20210.020 BUSD0.025 BUSD760 XVG0.51%-0.63%4029640 XVG2,33%0,47%

Resultaten vindt ik verrassend, zou betekenen dat een kleinere grid width niet altijd beter is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Olivier1979
Ik ben sinds vorige week gestart met een aantal gridbots boven op de eerste die ik starte op 15 juni. Ik deel ze even mee:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GzG4_iKnMHLXYPI5QwctT3w-vpk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z7Cfse4CxVfMKZVVJ4mvRx7p.png?f=fotoalbum_large

DOT/BTC is al een tijdje uit zijn grid. Zit dus met 23 munten DOT. Wachten dus zeker?
XVG/ETH is deze namiddag ook uit zijn grid gelopen maar deze zie ik nog wel snel er terug inlopen.

Maar zit toch nog met wat vragen over de situatie/verlies als je onderaan je grid uitschiet.
@zappa40 Hoe zie jij het volgende:

- De coin schiet onder de laatste lijn uit. De bot heeft dus aan waarde x een x aantal coins gekocht die nu minder waarde hebben. Stel we stoppen de bot en dus zitten we met x aantal van die coin. Is dan alle winst die we in 3C dagelijks zagen verloren? Hoe moeten we dit correct berekenen?

- Als de coin terug naar boven schiet en raakt de eerst (onderste lijn) dan verkoopt hij de coins. Dus -> we zijn back on track en de winsten zijn correct? Of niet?

- Stel de bot loopt goed, maar loopt uit de grid en komt er daarna terug in (zonder aanpassing) en je zou na 2 lijnen (naar boven, dus “verkoop”) je bot uitzetten onder het initiële startpunt, heb je dan verlies? Dus maw zet je nooit de bot uit onder het eerste startpunt?

Benieuwd naar jullie visie!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amargedon
Ben.Hahlen schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:51:
[...]

Dank voor het uitgebreide bericht! Zeer interessant om te lezen en de ~$70 per dag is zeker niet slecht.

Het "voordeel" dat ik tot nu toe gehad heb is dat mijn enige Grid bot in BUSD trade en die zie ik oplopen, dus dat betekent dat het goed gaat.
Aangezien jij ook XVG/BUSD hebt: wat is jouw grid width en grootte? (Als je dat wilt delen?)

Heb jij je "oude" deals gecanceld, verlies genomen en door gegaan?

Ben je van plan door te gaan met deze grids, of ga je de minder performende afsluiten?

Ik ben ook aan het overwegen om Pro af te sluiten, maar ben echt aan het bedenken wat ik met de huidige deals ga doen dan.
Ik begin dan wel met een maand en als het een beetje goed draait, kan ik van de winst nog een maand kopen (of een jaar, als het heel goed gaat).

Het vinden van de juiste grids is inderdaad echt wel lastig, vind ik. En ook de juiste grid width.
Die $70 per dag loopt inmiddels wel iets af. Zoals @Blender_01 al terecht zei is het niet zo handig om Grids te verplaatsen, zeker aan de onderkant. Ik bemerk bij mezelf dat ik nu enkel nog aan de bovenkant verplaatst en daardoor de Grids wat vaster staan. Ik zie de afgelopen drie dagen zo tussen de $30 en $40 per dag, wat overigens nog steeds niet verkeerd is en daarbij minder werk kost qua onderhoud aan de Grids.

Mijn XVG/BUSD staat momenteel op 0.02296000 - 0.02000000 met 500 XVG per grid en een width van 0.67% ~ 0.77%. Momenteel staat de profit op 15% in 7 dagen, dus tja. Happy 8) Met meer funds later als ik groot ben kan ik het verder vergroten.

Mijn DCA deals heb ik als input gebruikt voor een aantal Grids. In die zin mijn verlies gepakt, vandaar dat ik dus ook eerst naar de +/- $1300 zal 'moeten' om break even te komen. Komen er wel, kost nog een een week of twee.

Maar zoals @zappa40 even hierboven liet zien; kleinere width hoeft niet beter te zijn. Ik heb op mijn paperaccount nu een aantal Grids geactiveerd met pairs die ik eigenlijk afgeschreven had. Probeer overal een width van rond de 0.5% aan te houden om eens te vergelijken en bovendien daar zelf nog wat uit te leren. Op die basis kan ik dan kijken of ik bepaalde Grids afsluit, of toch gespreid door wil laten lopen. Eerlijk gezegd; ik weet het nog niet.
Blender_01 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:19:
[...]

Ik heb:
- BTC_BUSD: al een tijd lopen tussen [ong 4 weken] 28000-37000, grid width: 0.35-0.44, profit USD280 (11,7%)
- BNB_BUSD: gewoon omdat ik BNB had [3 weken], tussen 240-330, grid width: 0.34-0.47, profit USD 210 (9,3%)
- DATA_BUSD: 0.10-0.125 grid width: 0.68-0.85, profit USD 11 (3.25%)
- XVG_BUSD: 0.0185-0.0225, grid width: 0.37-0.50, net geopend.

[...]

Ik richt mij op een grid width van rond de 0.45
Mijn grids zijn wat nauwer, maar upper - lower waarschijnlijk veel ruimer.
Daardoor winst % een stuk lager, omdat ik er veel meer funds in heb zitten.
Maar, ik wil gewoon minder risico lopen dat ik onder uit de grid loop. Ook wil ik gewoon de bot laten lopen en minder elke keer moeten aanpassen.
De width insteek was ik vandaag ook naar overgestapt, dus we streven een beetje hetzelfde na al zit ik nog iets hoger/groter. Het klinkt leuk om per dag hogere dollargetallen op te halen, maar het koste mij ook wel wat meer tijd per dag dan nu het geval is.

Ben benieuwd hoe jouw Grids door gaan/blijven lopen!
zappa40 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:05:
Even een update van mijn gridbots en de totale profit en profit gemiddeld per dag sinds startdatum:

PairstartdatumProfitProfit per dag]

Goed om te zien. Doge vind ik zelf wel heel erg schommelen qua boven- en ondergrens, maar benieuwd hoe dat bij jou over een aantal dagen eruit ziet.
zappa40 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:17:
Ik ben verder nog bezig met een test met verschillende grid aantallen op mijn paper account:

PairstartdatumLower limitUpper limitQuantity per gridGrid widthGrid linesTotal amountProfitProfit per dag]

Resultaten vindt ik verrassend, zou betekenen dat een kleinere grid width niet altijd beter is.
Interessante test _/-\o_ Ben benieuwd of dat over een paar dagen nog zo eruit ziet.
Olivier1979 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 22:09:
Ik ben sinds vorige week gestart met een aantal gridbots boven op de eerste die ik starte op 15 juni. Ik deel ze even mee:

[Afbeelding]

DOT/BTC is al een tijdje uit zijn grid. Zit dus met 23 munten DOT. Wachten dus zeker?
XVG/ETH is deze namiddag ook uit zijn grid gelopen maar deze zie ik nog wel snel er terug inlopen.

Maar zit toch nog met wat vragen over de situatie/verlies als je onderaan je grid uitschiet.

- De coin schiet onder de laatste lijn uit. De bot heeft dus aan waarde x een x aantal coins gekocht die nu minder waarde hebben. Stel we stoppen de bot en dus zitten we met x aantal van die coin. Is dan alle winst die we in 3C dagelijks zagen verloren? Hoe moeten we dit correct berekenen?

- Als de coin terug naar boven schiet en raakt de eerst (onderste lijn) dan verkoopt hij de coins. Dus -> we zijn back on track en de winsten zijn correct? Of niet?

- Stel de bot loopt goed, maar loopt uit de grid en komt er daarna terug in (zonder aanpassing) en je zou na 2 lijnen (naar boven, dus “verkoop”) je bot uitzetten onder het initiële startpunt, heb je dan verlies? Dus maw zet je nooit de bot uit onder het eerste startpunt?

Momenteel pas ik toe dat een Grid enkel aan de bovenkant aangepast mag worden. Loopt het aan de onderkant eruit...dan is het wachten tot het weer terug erin komt. Dus wat de Dot betreft zou ik zeggen; even aankijken.

Waarom zou je een Grid uberhaupt stoppen, want dan maakt deze geen deals meer mocht de coin terug in het Grid komen? Maar, mocht je dat doen dan heb je nog geen verlies want je hebt de coins nog in bezit. Pas wanneer je ze verkoopt onder je Grid maak je verlies. Berekening is 'lastiger'; denk dat je via de exchange moet achterhalen voor wat je ze gekocht hebt en aangezien je ook weet waarvoor je het verkoopt heb je het verschil. Ik weet niet of de 3commas dat goed laat zien, en ook niet getest :P

Ook op je laatste vraag; zolang je de coin niet verkoopt heb je geen verlies volgens mij. Enkel uitstaande orders worden afgesloten, maar coins die al gekocht zijn worden niet verkocht op dat moment. Ook hier geldt dan weer; pas wanneer je verkoopt moet je achterhalen waarvoor je ze gekocht hebt en weet je het verschil.

Mijn insteek; Grid enkel aanpassen wanneer deze aan de bovenkant eruit is gelopen. Dan heb je, als het goed is, de coin niet meer en kan je opnieuw instellen zodat bij een richting naar beneden dat meegenomen wordt in de aankoop.

Hoor ook graag als bovenstaande niet klopt of ik ergens (denk)fouten maak, want voor mij is het ook learning while doing :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Lange post inkomende!

zappa40 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:05:

PairstartdatumProfitProfit per dag

Ziet er goed uit! Vraag me af hoe DOGE het gaat doen verder.
zappa40 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:17:

Interessant... Maar... Is het niet eerlijker om met dezelfde Quantity te testen ipv met dezelfde total amount?
(Serieuze vraag, iets in mij zegt dat dat de eerlijker vergelijking zou zijn, maar ik weet het gewoon niet zeker).
Olivier1979 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 22:09:

[Afbeelding]

Als DOT aan de onderkant uit de grid is, zou ik inderdaad wachten.

Wat betreft je vragen:
[list]• Coin aan de onderkant er uit: bot aan laten staan en wachten tot hij er weer in komt. Ik weet niet hoe 3C de winst verder telt, maar je winst per dag gaat natuurlijk naar beneden zolang de coin uit de grid is.
De winst is niet verloren, die is er nog steeds, je maakt alleen nu even geen winst.
• Op het moment dat hij naar boven gaat, maak je weer winst, inderdaad.
• Volgens mij geld hier: winst is winst. Alle winst die je maakt, zou je niet gehad hebben als je bot niet aan had gehad. Waar je wel rekening mee moet houden inderdaad is dat als je bot stopt, en je verkoopt dan lager dan je hebt ingekocht, dan maak je daar op verlies.
Amargedon schreef op maandag 28 juni 2021 @ 23:31:
[...]
Die $70 per dag loopt inmiddels wel iets af. Zoals @Blender_01 al terecht zei is het niet zo handig om Grids te verplaatsen, zeker aan de onderkant. Ik bemerk bij mezelf dat ik nu enkel nog aan de bovenkant verplaatst en daardoor de Grids wat vaster staan. Ik zie de afgelopen drie dagen zo tussen de $30 en $40 per dag, wat overigens nog steeds niet verkeerd is en daarbij minder werk kost qua onderhoud aan de Grids.
Ach, als is het $30 per dag, is het nog $900 per maand, is ook niet slecht voor een hobby. :+

Ik hou nu ook meer de filosofie aan dat ik de onderkant zo min mogelijk wil verplaatsen, want dat scheelt nogal.
[...]
Mijn XVG/BUSD staat momenteel op 0.02296000 - 0.02000000 met 500 XVG per grid en een width van 0.67% ~ 0.77%. Momenteel staat de profit op 15% in 7 dagen, dus tja. Happy 8) Met meer funds later als ik groot ben kan ik het verder vergroten.
Dat is helemaal niet slecht! Ik zal straks (verderop) mijn huidige stats posten.
[...]
Mijn DCA deals heb ik als input gebruikt voor een aantal Grids. In die zin mijn verlies gepakt, vandaar dat ik dus ook eerst naar de +/- $1300 zal 'moeten' om break even te komen. Komen er wel, kost nog een een week of twee.
Dat heb ik nu ook gedaan. Moet nog even berekenen wat ik moet gaan halen, maar daar heb ik nog geen tijd voor gehad.
[...]
Maar zoals @zappa40 even hierboven liet zien; kleinere width hoeft niet beter te zijn. Ik heb op mijn paperaccount nu een aantal Grids geactiveerd met pairs die ik eigenlijk afgeschreven had. Probeer overal een width van rond de 0.5% aan te houden om eens te vergelijken en bovendien daar zelf nog wat uit te leren. Op die basis kan ik dan kijken of ik bepaalde Grids afsluit, of toch gespreid door wil laten lopen. Eerlijk gezegd; ik weet het nog niet.
Zoals hierboven aangegeven, heb ik ergens het gevoel dat de berekening scheef gaat, maar dat kan ook aan mij liggen :)
[...]
De width insteek was ik vandaag ook naar overgestapt, dus we streven een beetje hetzelfde na al zit ik nog iets hoger/groter. Het klinkt leuk om per dag hogere dollargetallen op te halen, maar het koste mij ook wel wat meer tijd per dag dan nu het geval is.

Ben benieuwd hoe jouw Grids door gaan/blijven lopen!
[...]

Goed om te zien. Doge vind ik zelf wel heel erg schommelen qua boven- en ondergrens, maar benieuwd hoe dat bij jou over een aantal dagen eruit ziet.
[...]
Interessante test _/-\o_ Ben benieuwd of dat over een paar dagen nog zo eruit ziet.

[...]
Momenteel pas ik toe dat een Grid enkel aan de bovenkant aangepast mag worden. Loopt het aan de onderkant eruit...dan is het wachten tot het weer terug erin komt. Dus wat de Dot betreft zou ik zeggen; even aankijken.

Waarom zou je een Grid uberhaupt stoppen, want dan maakt deze geen deals meer mocht de coin terug in het Grid komen? Maar, mocht je dat doen dan heb je nog geen verlies want je hebt de coins nog in bezit. Pas wanneer je ze verkoopt onder je Grid maak je verlies. Berekening is 'lastiger'; denk dat je via de exchange moet achterhalen voor wat je ze gekocht hebt en aangezien je ook weet waarvoor je het verkoopt heb je het verschil. Ik weet niet of de 3commas dat goed laat zien, en ook niet getest :P

Ook op je laatste vraag; zolang je de coin niet verkoopt heb je geen verlies volgens mij. Enkel uitstaande orders worden afgesloten, maar coins die al gekocht zijn worden niet verkocht op dat moment. Ook hier geldt dan weer; pas wanneer je verkoopt moet je achterhalen waarvoor je ze gekocht hebt en weet je het verschil.

Mijn insteek; Grid enkel aanpassen wanneer deze aan de bovenkant eruit is gelopen. Dan heb je, als het goed is, de coin niet meer en kan je opnieuw instellen zodat bij een richting naar beneden dat meegenomen wordt in de aankoop.
Wat hij zegt! :)
[...]

Hoor ook graag als bovenstaande niet klopt of ik ergens (denk)fouten maak, want voor mij is het ook learning while doing :+
Same!
Volgens mij maak je geen denkfouten, of iig: ik denk hetzelfde, dus we kunnen best dezelfde denkfouten maken :+

Goed, ik heb gisteren mijn deals gecancelled, pro voor een maand afgesloten en ga eens kijken of ik de Grid bots aan de gang kan krijgen.

Heb er nu 3, maar ben aan het overwegen er nog meer te doen (passende binnen mijn budget, natuurlijk).

PairstartdatumProfitProfit per dag
XVG/BUSD16-06-202125%Nog te berekenen
XVG/ETH28-06-20210,53%Nog te berekenen
ADA/BUSD28-06-20210,47%Nog te berekenen

Huidige instellingen:
PairLower limitUpper limitQuantity per gridGrid widthGrid linesTotal amount
XVG/BUSD0.020 BUSD0.025 BUSD500 XVG0,4% - 0,5%5024500 XVG
XVG/ETH0.00001 BUSD0.000012 BUSD500 XVG0,66% - 0,79%2512000 XVG
ADA/BUSD1.25 BUSD1.40 BUSD8.5 ADA0,36% - 0,41%30246,5 ADA

Ik heb de ADA en XVG/ETH net nog wat aangepast, want die stonden wat te breed en deden niet zoveel, of iig: tussen mijn lijntjes in en dat is niet de bedoeling natuurlijk :)

Ik moet alleen nog even gaan kijken hoe ik de profit per dag ga berekenen en bijhouden.
Hoe doen jullie dat? Gewoon het percentage van de profit delen door het aantal dagen sinds de start?

Blog

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zappa40
Ben.Hahlen schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 09:48:
Lange post inkomende!

[...]

Interessant... Maar... Is het niet eerlijker om met dezelfde Quantity te testen ipv met dezelfde total amount?
(Serieuze vraag, iets in mij zegt dat dat de eerlijker vergelijking zou zijn, maar ik weet het gewoon niet zeker).
Doel van deze test is meer praktisch: Stel je hebt een bepaalde hoeveelheids funds (want in werkelijkheid heb je geen onbeperkt aantal funds, maar zit je aan een bepaalde max), je hebt de ondergrens en de bovengrens vastgesteld aan de hand van waardes uit het verleden, dan blijven nog 2 variabelen over: het aantal lijnen, en de hoeveelheid per lijn (waarbij je rekening moet houden met het minimumbedrag).
Wat ik wil weten is, is nu meer lijnen met een kleiner bedrag beter dan minder lijnen met een groter bedrag.
Maar goed, resultaten kunnen verschillen per periode (gridbot draait de ene dag beter dan de andere), en uiteraard per pair (ene pair fluctueerd meer dan de andere).

Wat ik nog wil doen, is voor de pairs die ik nu op productie heb draaien , ook verschillende settings op Paper uit proberen, om te kijken of het wel optimaal staat op productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
zappa40 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 09:57:
[...]

Doel van deze test is meer praktisch: Stel je hebt een bepaalde hoeveelheids funds (want in werkelijkheid heb je geen onbeperkt aantal funds, maar zit je aan een bepaalde max), je hebt de ondergrens en de bovengrens vastgesteld aan de hand van waardes uit het verleden, dan blijven nog 2 variabelen over: het aantal lijnen, en de hoeveelheid per lijn (waarbij je rekening moet houden met het minimumbedrag).
Wat ik wil weten is, is nu meer lijnen met een kleiner bedrag beter dan minder lijnen met een groter bedrag.
Maar goed, resultaten kunnen verschillen per periode (gridbot draait de ene dag beter dan de andere), en uiteraard per pair (ene pair fluctueerd meer dan de andere).

Wat ik nog wil doen, is voor de pairs die ik nu op productie heb draaien , ook verschillende settings op Paper uit proberen, om te kijken of het wel optimaal staat op productie.
Got it, duidelijk! d:)b

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Heb overigens zojuist ook een MATIC/BUSD bot toegevoegd (een nieuwe).
De vorige die ik daar van had liep best ok, dus dat is een extra.

Op zijn boerenfluitjes berekend overigens:
Mijn bots maken ~0,04 per deal, er van uitgaande dat er elk half uur wel een sell is, is dat $1,92 per dag, ofwel $57,6 per maand, per grid bot.
...denk ik

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ben.Hahlen schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:46:
Heb overigens zojuist ook een MATIC/BUSD bot toegevoegd (een nieuwe).
De vorige die ik daar van had liep best ok, dus dat is een extra.

Op zijn boerenfluitjes berekend overigens:
Mijn bots maken ~0,04 per deal, er van uitgaande dat er elk half uur wel een sell is, is dat $1,92 per dag, ofwel $57,6 per maand, per grid bot.
...denk ik
Met hoeveel inleg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gLoDK9csgDuZCxt96iB265ddf0c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XyLFxwUNWEp6PAFlgYYE4iza.png?f=fotoalbum_large
Zo is de config nu.

De AVG Inv is het gemiddelde van de upper en lower, want dat leek mij de meest eerlijk manier om dat te berekenen.

Blog

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• argon007
Blender_01 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:24:
[...]

Maar je stopt er nog steeds volgens schema SO's in?
Mij lukt dat nl. niet meer wegens gebrek aan sats.
Dus gewoon maar wachten totdat een LINK, FIL, EOS even flink pumpt.
Huidig active deal reserve: -860, was gisteren -1100.
Dus eigenlijk heeft mijn bot gewoon dikke winst gehaald vandaag!
Ja, er staan nog SO's klaar. Nu, door de instelling van de bot staan deze SO's redelijk laag waardoor de trades zweven tussen hun TP en het volgende SO.Dus dat maakt het natuurlijk wel wat vervelend.

Er lijkt momenteel wel wat te bewegen in de markt. Daarnet een close van ALPHA:
06/29/2021 11:05 AM Deal completed. Profit: +0.00192047 BTC (67.22 $) (3.04% from total volume) ). #profit 26 days
Nog 8 deals te gaan (slechtste staat op -15.5%, de beste op -0.5%)
Active Deal Reserve: $1100

Komaaaaan! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Is er een manier om te zien wat het maximale aantal simultane deals is dat een bot heeft gemaakt?

Het is een beetje loos om een bot te maken met 10 maximale deals als-ie er maar maximaal 6 tegelijk heeft gebruikt, zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
Deze site laat wat stats zien van je bot o.a. je average aantal deals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Remy!!!! schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:43:
Deze site laat wat stats zien van je bot o.a. je average aantal deals.
Oh, handig zeg! Daar zie je inderdaad max aantal concurrent deals

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Ja hoor... Ik zet ook 2 Gridbots op... :')
Blijkt iedereen ineens te besluiten om ADA en MATIC een boostje te gaan geven, waardoor deze nu aan de bovenkant het grid uit zijn... 7(8)7
Nou ja... Stiekem hopen dan maar dat het weer even wat gaat dalen om zo weer mijn grid in te komen...

Blog

Pagina: 1 ... 21 ... 30 Laatste