Zo, tijd om wat meer informatie met jullie te delen al moet ik eerlijk zeggen dat ik niet weet waar precies te beginnen

Ik schrijf gewoon wat ik denk dat handig is, als er (vervolg)vragen zijn of iets dan hoor ik dat wel.
Dus...langer bericht incomming
Mijn idee met de Grids is dat door de schommelende koersen het wat makkelijker is om veranderingen op te vangen. Met DCA bots ben je eigenlijk van een enkele richting afhankelijk (stijging, of daling) terwijl een Grid ertussen kan bewegen. Plus, de ervaring met de BCH/BTC bot was dusdanig dat ik wel een gok wilde nemen.
Ik heb gelijk een jaar afgesloten, om die vraag te beantwoorden. Misschien wat (te) enthousiast, maar het betekent ook dat ik 'maar' $600 hoef te verdienen naast de $600 die ik in de min stond van de DCA bots en daling in mei. Dat betekent natuurlijk ook dat ik pas na $1200 echte winst ga maken.
Oke, afgelopen maandag stond de 'winst' teller op $143 voordat mijn Grids actief werden (moment waarop de subscription actief werd. Op moment van schrijven staat de teller op $630, dus zo'n $487 winst oftewel gemiddeld $70 per dag (hier en daar even afgerond voor het gemak).
Gedurende dit weekend heb ik de Grids weinig aangepast omdat ik ook andere bezigheden had. Zie ook dat beide dagen wel iets boven de $30 uitkomen, maar zeker niet zo hoog als door de weeks.
De vraag; zie ik dat terug in mijn pf op Binance? I wish

Nee niet echt dus en wat mij opvalt over de afgelopen dagen is dat ik de meeste Grids naar beneden verplaatst heb. De koers loopt dus naar beneden, dus tja, dan zal ik winst minder goed zijn dan wanneer de koers stabiel blijft. Op dit moment vaar ik dus vooral op het resultaat wat 3Commas geeft.
Ik heb wel gekeken of ik het bij Binance anders kan zien, en in de wallet wordt ook wel een totale waarde gegeven in BTC. Maarja, wanneer de koersen dalen zal die ook lager uitvallen. Natuurlijk kan ik ook de coins zelf tellen qua aantal, maar dan moet ik voor wat in het Grid gekocht is ook weer omrekenen. Vooral nog even lastig dus egenlijk.
Voor nu denk ik; over een paar weken eens kijken want dan zou er meer winst gerealiseerd moeten zijn. Ondertussen werk ik aan een eigen Excel overzicht om een en ander bij te houden en wat mij misschien wat meer inzicht zal gaan geven.
Zoals gezegd verplaatst ik Grids dus wel, maar wat ik vooral probeer te doen is de bovenlijn laten staan en de onderlijn laten zakken (met de dalende trend). Maar, ik verplaats de bovenlijn dus ook wel met het idee dat ik beter iets hogere ingekochte coins lager kan verkopen waarna het Grid doorloopt dan het stil te laten staan. Dat is en blijft een gokje maar gezien de winst tot nu toe lijkt dat oke te gaan.
Oke, dan tot slot maar naar de Grids zelf. Mijn filosofie is dat ik een pf wil wat zichzelf in stand kan houden en waar ik voorlopig (denk ik nu) niks meer in bij ga leggen (al genoeg gedaan). Dat betekent dat een hoge prio staat op BNB verzamelen en/of de BUSD Grids.
Een overzichtje met wat volgens mijn berekening de profit per dag is:
DOT/BNB: 0.78%
Sparta/BNB: 4.00%
PAXG/BNB: 1.33%
ATA/BUSD: 2.22%
ATOM/BUSD: 2.27%
XVG/BUSD: 3.24%
VET/BUSD: 2.59%
ADA/EUR: 0.73%
SXP/EUR: 2.61%
ADA/BTC: 0.84%
NEO/BTC: 1.71%
XRP/BTC: 1.10%
LINK/ETH: 0.52%
XLM/ETH: 1.38%
XVG/ETH: 2.41%
Waar ik niet zo in geloof is om alles op een enkel pair in te zetten. Er zitten bijvoorbeeld aardige toppers tussen zoals Sparta/BNB, maar deze staat ook wel eens buiten het Grid. Ik spreid liever, maar dat betekent dat ik natuurlijk de funds verspreid en de ruimte tussen de lijnen groter is/minder lijnen.
Tot nu toe ben ik met de Grids die ik heb best tevreden. Afgelopen dagen een aantal eruit gehaald en die funds in de huidige geplaatst. De afgelopen dagen een aantal Grids niet aangeraakt en die zijn dus blijven draaien. Wellicht dat er andere Grids nog beter kunnen presteren, ik vind het nog lastig om dat (goed) uit te zoeken dus mochten jullie er een paar weten dan hoor ik dat uiteraard ook graag