De Grid Bot ben ik ook wel geïnteresseerd in! Maar wil eerst de huidige deals gesloten hebben, zodat ik daarna mijn funds kan gaan herverdelen... Even afwachten hoe lang dat duurt.Amargedon schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:21:
[...]
Je hebt de grid lines dus ook laten staan zoals ze stonden? Nog ervoor gezorgd dat je zelf eerst een bepaalde ammount van Matic in je wallet had, of niet?
Zoals ik de automatisch bepaalde lines bekijk lijkt het mij dat de sell nogal hoog ligt, boven de niveaus waar deze tot nu toe zijn geweest. Maar nog te weinig echt in verdiept.
En dat maakt het ook weer leuk, vind ikAmargedon schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:21:
[...]
Ja, de grafiek vind ik wel fijn zelf en zal ik blijven bijhouden (zolang @Remy!!!! de resultaten hier plaatst).
Vergelijken is altijd een uitdaging. We dachten vorige week een goede vergelijking te starten en zien nu dat het toch alweer anders kan. Voortschrijdend inzicht en dat zal blijven gebeuren, niet iets wat we kunnen of zullen stoppen.
Denk dat we al een aardig iets hebben opgezet en zoals even hiervoor al werd gesteld; elke dag, elk uur en elke week is weer anders dus een prestatie van X nu zegt niets over een ander moment. Kunnen een indruk krijgen en de richting waarin we willen gaan.
Juist door het voortschrijdende inzicht leer ik er weer van en kunnen we sneller aan de lambo! Toch? Toch?
But seriously: Het meeste heb ik wel redelijk door, alleen de start conditions blijven interessant en wat "ongrijpbaar" voor mij
Ik denk dat ik mij bij @argon007 ga aansluiten qua messaging: zolang je er voor zorgt dat je nog funds over hebt om extra SO's te kunnen maken én wat geduld hebt, maakt het niet bijster veel uit wat je doet.Amargedon schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:21:
Ben zelf nu met twee bots aan het spelen. Een voor een dalende markt die naar de ULT op 1h kijkt, een voor een stijgende tot ligt schommelende markt die naar de ULT op 15m kijkt. Deze laatste is nu actief en dat is gelijk ook weer het nadeel; moet ze handmatig gaan omschakelen en daar heb ik geen zin in![]()
Misschien dat die laatste, met voldoende SO, wel een blijvende is. Die lijkt overigens veel op de bot van @Remy!!!!, maar met een iets lagere conditie value.
De Start Conditions zijn allemaal achteraf en kunnen (helaas) de toekomst niet voorspellen.
Daarom denk ik dat een start condition als @Remy!!!! heeft gewoon goed werkt met de Top X bots, zelfs als de markt wat naar beneden gaat.
Een correctie als dat we vorige week hebben gezien komt (hopelijk) niet al te vaak voor, maar zelfs dan kan je daar nog uitkomen. Met alts wat lastiger dan de Top X (alhoewel mijn BNB/BTC deal nog steeds openstaat), maar het is wel te doen.
Geduld is belangrijk, enzo.
Dit dus!Amargedon schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:21:
[...]
Zeker, heel benieuwd! En de 3cstats laat ook een score per bot zien, en aangezien de CSV ze allemaal bevat ben ik ook wel benieuwd hoe die vergelijking eruit ziet!!
Klopt!argon007 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:27:
Ik vind het vergelijken van de winsten procentueel gezien een goed idee, maar zelfs daar vind ik het moeilijk om te vergelijken. Zoals reeds aangehaald:
- 1 btc op de account, bot gedefinieerd dat die enkel 0.7btc kan gebruiken (om nog marge te hebben bij een fikse dip), en enkele SO's met een grote Deviation. Dan zou het kunnen dat 70% van de tijd (is maar een voorbeeld) de funds daar gewoon staan wachten. Je trade er dus niet effectief mee
- 1 btc op de account, bot gedefinieerd dat die 1btc mag gebruiken
Hoe vergelijk je beide bots qua winst procentueel gezien...? :-)
Bot 1 is sowieso een pak veiliger als de markt zicht plot tegen u keert
Bot 2 zal alle andere dagen vermoedelijk meer winst pakken, maar bij een crash van de markt zit die misschien wel met een hoopje coins vast voor enkele weken/maanden.
Het is en blijft moeilijk om te vergelijken volgens mij
Het bijstorten zorgt natuurlijk wel voor een vertekend beeld, maar, in de grand scheme of things, gebeurt dat (als het goed is) niet zo vaak dat dat alle statistieken omgooit.