@
Remy!!!! heeft zijn SO Deviation op 4% staan, bij "mijn" bot staat die op 2.5%, dus in theorie zou ik eerder een SO pakken en daardoor ook sneller een hogere winst pakken (maar ook meer funds gebruiken).
Amargedon schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:51:
Leek mij wel handig om nog even een vergelijking naast de nummers van @
Remy!!!! te maken. De bots naast elkaar met de bedragen, en elke nieuwe dag kan de grafiek aangevuld worden. Denk dat we daardoor verschillen iets makkelijker kunnen gaan zien, zo zie je dat de bot van Marcello en Remy vandaag iets dichter naar elkaar gekropen zijn (onderlinge afstand iets kleiner).
[Afbeelding]
Coole vergelijking!
Visualisatie is altijd fijn
Overigens zat ik mij gister iets anders te bedenken: de vergelijkingen die we doen, zijn eigenlijk allemaal appels met peren vergelijken, omdat er net teveel anders is om goede vergelijkingen te maken.
Want we vergelijken nu bots met verschillende TP's, Trailing, én start conditions (en dan laat ik de verschillende coins nog even buiten beschouwing

).
Dus IMHO maakt het de vergelijking er niet makkelijker op.
Kijk bv naar de
bot van @
Remy!!!! en de
bot van @
marcello14:
De bot van @
Remy!!!! heeft gisteren $26,93 opgeleverd en heeft in totaal 73 deals gedaan.
De bot van @
marcello14 heeft gisteren $29,43 opgeleverd en heeft in totaal 117 deals gedaan.
(Ik kan helaas niet zien hoeveel het gisteren was, maar goed).
De bot van Remy heeft een TP van 2% zonder trailing en die van marcelo14 een TP van 1% mét trailing.
Ondertussen doet de bot van marcello14 ongeveer $0,86 per deal en die van Remy $1,12 per deal.
Maar, de bot van marcello14 heeft zijn eerste SO op 1% staan en die van Remy op 4%.
Om kort te gaan: ik weet niet precies welke nou beter is

Op basis van pure winst die van Marcello14, maar die heeft ook steeds een hogere deal reserve.
Moeilijk, dus

De vervolgvraag is dan natuurlijk: "maar hoe dan wel"?
Nou ja, dat wordt een takke-werk
Want dan moeten we bedenken wát we willen testen: Start condition? TP? BO/SO? Deviation?
...en dan bots maken die helemaal gelijk zijn, met alleen de wijzigingen in één van die bovenstaande.
...maar dat kunnen we @
Remy!!!! niet aan doen, denk ik