• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:48
kariem112 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 10:37:
[...]

Beroerd :P is in dit geval goed, dat wil zeggen dat er veel ruimte voor verbetering is. Ik zal eens een lijst maken en deze delen, thanks!

Dashboard van de COTX ziet er wel gaaf uit, jammer dat mijn bobcat dat niet heeft O-)

RSSI SNR Noise
-90 6.8 -83.2
-111 -0.2 -111.2
-86 7 -79
-89 6.2 -82.8
-85 6 -79
-133 -19 -152
-113 -1 -114
-130 -16.2 -146.2
-86 7.5 -78.5
-89 6 -83

gemiddelde: -100.89

Volgens mij moet er dan een filter tussen? >:)
De sommen met een negatieve SNR gaan volgens mij mis, dat zou -133 - 19 = 114 zijn ipv 152. Je gemiddelde zal nog iets zakken.

Ik zou een cavity filter overwegen, ik weet niet of je dit oplost met een SAW filter.

[ Voor 5% gewijzigd door stormfly op 10-02-2022 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-09 11:58
Guess what. Mijn Bobcat doet het na veel reboots/resets en 30|30|30's weer.

• Xenir
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-09 23:03
Ik vind hier een antenne (omni). Gezien ik in een kleine stad zit lijkt mij een omni wel handig.

Ik vind dit model echter bijna nergens, dus dan vraag ik mij af of dit wel onderdeel zou zijn van een goede set-up.

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:18
Chris12 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 08:59:
[...]

Wat voor soort/merk antenne? Met een 3 dbi is het minder erg om scheef te staan dan met een 10dbi, vanwege de stralingshoek.

[Afbeelding]
Ik heb een 8dbi antenne, https://www.heliumhotshop...m-outdoor-antenna-eu-868/

Overigens gaat hij ontzettend slecht bij mij, 0,80 dollar cent per dag ofzo.
Zou een andere antenne kunnen helpen?

• Xenir
Dirk0s schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 18:01:
[...]

Ik heb een 8dbi antenne, https://www.heliumhotshop...m-outdoor-antenna-eu-868/

Overigens gaat hij ontzettend slecht bij mij, 0,80 dollar cent per dag ofzo.
Zou een andere antenne kunnen helpen?
Ligt eraan, zit je tussen de huizen of vrij zicht? Hoe hoog hangt je antenne?

• Dirk0s
Xenir schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 18:24:
[...]

Ligt eraan, zit je tussen de huizen of vrij zicht? Hoe hoog hangt je antenne?
Ik woon aan de rand van een dorpje, maar wel tussen de huizen. Ook is Eindhoven zeer dichtbij.
Vlakbij (hemelsbreed 400m) is een hele grote zendmast / toren.
Mijn antenne zit ter hoogte van mijn zolderraam op de 3e verdieping, dus ik gok op een meter of 6-7.

[ Voor 6% gewijzigd door Dirk0s op 10-02-2022 18:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kariem112
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
stormfly schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:07:
[...]

De sommen met een negatieve SNR gaan volgens mij mis, dat zou -133 - 19 = 114 zijn ipv 152. Je gemiddelde zal nog iets zakken.

Ik zou een cavity filter overwegen, ik weet niet of je dit oplost met een SAW filter.
|:( rekenen -1.... ok, eens kijken of die nog ergens leverbaar zijn. thanks!

@alexnauta _/-\o_ uitleg is helder!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:50
Dirk0s schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 18:44:
[...]

Ik woon aan de rand van een dorpje, maar wel tussen de huizen. Ook is Eindhoven zeer dichtbij.
Mijn antenne zit ter hoogte van mijn zolderraam op de 3e verdieping, dus ik gok op een meter of 6-7.
'Kijkt' je antenne over de daknok van jouw en omliggende huizen heen? Hoogte en goede LoS is namelijk net zo belangrijk als een goede antenne.

Hier kan je wat rondkijken qua hoogtes in jouw omgeving (LoS):
https://www.scadacore.com/tools/rf-path/rf-line-of-sight/

Mijn PVOutput

• Dirk0s
Chris12 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 18:50:
[...]

'Kijkt' je antenne over de daknok van jouw en omliggende huizen heen? Hoogte en goede LoS is namelijk net zo belangrijk als een goede antenne.

Hier kan je wat rondkijken qua hoogtes in jouw omgeving (LoS):
https://www.scadacore.com/tools/rf-path/rf-line-of-sight/
Nee, helaas. Mijn antenne zit nog lager dan de nok. Weet ook even niet hoe ik hem hoger kan krijgen qua bevestigen.

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 16:01
Dirk0s schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 18:44:
[...]

Zolang je antenne niet op je dak zit met vrij zicht rondom kan je er nog zoveel antennes aan vastknopen, dan blijft het huilen.

• Xenir
Dirk0s schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 18:52:
[...]

Nee, helaas. Mijn antenne zit nog lager dan de nok. Weet ook even niet hoe ik hem hoger kan krijgen qua bevestigen.
Ligt eraan hoe het nu is bevestigd. Een beugel in de muur boren waar je een pijp aan kan bevestigen waar je antenne weer aanhangt. Zo heb ik jaren geleden mijn schotelantenne opgehangen. 2 van die muurbeugels waar je de pijp aan bevestigt, en daaraan hing de schotelantenne, zoiets: http://www.satellietzaak....os/160x160/1737388577.jpg

Er zijn legio oplossingen te bedenken, je moet even kijken wat handig en haalbaar is.

• Dirk0s
Xenir schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 20:08:
[...]

Ligt eraan hoe het nu is bevestigd. Een beugel in de muur boren waar je een pijp aan kan bevestigen waar je antenne weer aanhangt. Zo heb ik jaren geleden mijn schotelantenne opgehangen. 2 van die muurbeugels waar je de pijp aan bevestigt, en daaraan hing de schotelantenne, zoiets: http://www.satellietzaak....os/160x160/1737388577.jpg

Er zijn legio oplossingen te bedenken, je moet even kijken wat handig en haalbaar is.
Mijn huis is zo iets ongeveer. In het midden van het dak een zolderraampje.
Ook woon ik dus ergens in het midden en lijkt op het dak komen opzich al een hele opgave.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BWcyoSSenZ_uYsw5Jqvwe13sjDo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/C4znyJeRIXlgwAb5qC4VSOEL.png?f=fotoalbum_large

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:55

w00Dy

Make soap, not war

Dirk0s schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 20:18:
[...]

Ook woon ik dus ergens in het midden en lijkt op het dak komen opzich al een hele opgave.
[Afbeelding]
Pannetje opnemen en zoiets zetten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z6wNo8SLSuTDU5J-LMlGhOt7V4k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ChKL0w6VrVTAxLQ4SljMc8ot.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin88
Dirk0s schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 20:18:
[...]

[Afbeelding]
In zo'n huis heeft een helium miner weinig nut. Beter is het dan om een andere 'host' te vinden waar je je kastje mag ophangen.

Echt, zo'n ding op je zolder is zonde van je geld en voegt ook niks toe aan het netwerk.

Overigens waren er net sensecaps te bestellen bij distrelec _zonder_ levertijd; morgen in huis _/-\o_

• jackbrown
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08-05-2023
Iemand een idee of deze geschikt is voor te minen ?

https://wimoodshop.nl/products/1903/868+Omni+antenna

• kariem112
  • Niet online
Edwin88 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 21:29:
[...]

In zo'n huis heeft een helium miner weinig nut. Beter is het dan om een andere 'host' te vinden waar je je kastje mag ophangen.

Echt, zo'n ding op je zolder is zonde van je geld en voegt ook niks toe aan het netwerk.

Overigens waren er net sensecaps te bestellen bij distrelec _zonder_ levertijd; morgen in huis _/-\o_
US frequentie zo te zien ?

• stormfly
Ja dat is hij, maar veel te breed frequentie spectrum 824 - 960 MHz

Ik zou een RAK 868mhz zoeken.

• Dirk0s
[...]

Waarom zou in mijn type huis het minder werken? bedoel je omdat die vaak in dichte wijken staan?

• N0EL
[...]
Las het op Discord.
De distrelec URL geeft nu een 404.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
Dirk0s schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:47:
[...]

Waarom zou in mijn type huis het minder werken? bedoel je omdat die vaak in dichte wijken staan?
Omdat je lastig op je dak kan komen, en hem daardoor noodgedwongen op je zolder moet plaatsen. Je hebt geen dakkapel of schoorsteen waardoor je boven de huizen uit kan komen.

Het is heel simpel. Zo hoog mogelijk met vrij zicht op tenminste de dorpen om je heen. Als je dat niet hebt; zonde van de moeite! Dan word je 1 van de duizenden miners die amper 1 HNT per maand binnenhalen, en dat is zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
N0EL schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:56:
[...]

Las het op Discord.
De distrelec URL geeft nu een 404.
Ja ze waren zo weg helaas :/

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackbrown
Gebruikt er iemand hier een paneel antenne zoals hieronder? Ik zit met 1 miner vrij afgelegen maar wel dicht bij een grootstad op 30 km met redelijk vrij zicht op 16 meter hoogte

https://www.wifi-shop24.c...tional-panel-antenna-8dbi

De vraag is doen of niet :)

Ik moet ze tegen de gevel plaatsen, identieke blok staat er rechtsvoor. Of eerder toch omnidirectionaal gaan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PLNfkR9b-YHhIsGqSe2hbk93fCs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sRREb3SWxiDPLerD3NjCSvOD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door jackbrown op 11-02-2022 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Wij hebben een aanbod gekregen om een helium miner te plaatsen. In ruil voor een % hebben wij een plek op 40m hoogte beschikbaar eventueel. Nu ben ik ontzettend nieuw in de crypto wereld, maar ik ben aan het kijken of ik het niet zelf kan doen. Heeft iemand wat startpunten om onderzoek te beginnen? Startpost van dit topic is erg summier, en de laatste pagina's zijn erg hardcore voor een n00b.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Moby schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:00:
Wij hebben een aanbod gekregen om een helium miner te plaatsen. In ruil voor een % hebben wij een plek op 40m hoogte beschikbaar eventueel. Nu ben ik ontzettend nieuw in de crypto wereld, maar ik ben aan het kijken of ik het niet zelf kan doen. Heeft iemand wat startpunten om onderzoek te beginnen? Startpost van dit topic is erg summier, en de laatste pagina's zijn erg hardcore voor een n00b.
Ja hoor voor een paar % kunnen we je wel helpen :9

Zonder gekheid, je vragen zijn veel te breed. Ik mis je eigen onderzoek, wat weet je al, wat wil je nog weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Is het een voordeel dat we op 40m hoogte in alle richtingen kunnen plaatsen. Waarom staan er zoveel miners te koop. Is het een voordeel om in het buitengebied te zitten, op de kaart is het nog niet zo druk. Wat is er te zeggen over de terugverdientijd, en waar is dat van afhankelijk.

Dat zijn mijn eerste vragen.

[ Voor 4% gewijzigd door Moby op 11-02-2022 12:27 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Moby schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:26:
Is het een voordeel dat we op 40m hoogte in alle richtingen kunnen plaatsen. Waarom staan er zoveel miners te koop. Is het een voordeel om in het buitengebied te zitten, op de kaart is het nog niet zo druk. Wat is er te zeggen over de terugverdientijd, en waar is dat van afhankelijk.

Dat zijn mijn eerste vragen.
Ja 40m hoog in alle richtingen is ultiem. Er zijn zoveel miners te koop omdat ze in december nog voor 1400e vraagprijs op marktplaats werden geplaatst. De levertijden zijn 3maanden, veel scalpers (600e kopen en 1400e verkopen) hebben hun miner nu geleverd gekregen. Maar de markt is ingestort 8) ...

Je moet wel zoveel mogelijk miners om je heen hebben, die zorgen voor jouw inkomsten. Bij voorkeur met een hoge transmitscale (kaart layer). Dat is vaak wel het geval in het buitengebied, het aantal valt vaak wel tegen. Er zijn hier ook posts van gebruikers uit het noorden die constateren dat ze toch wat weinig miners om hun heen hebben, en de inkomsten later uit pakken dan verwacht.

De inkomsten dalen, doordat er veel miners bijkomen. En HNT wordt gehalveerd per 2 jaar, op de langere termijn neemt het af.

Wat is het voorstel qua % wat je hebt gekregen, ben ik wel benieuwd, dat is voor mij nieuw.

[ Voor 3% gewijzigd door stormfly op 11-02-2022 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torch1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:27
stormfly schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:35:
[...]

Er zijn hier ook posts van gebruikers uit het noorden die constateren dat ze toch wat weinig miners om hun heen hebben, en de inkomsten later uit pakken dan verwacht.
Klopt, ik zit in een landelijke hoek met weinig actieve miners in de buurt. Inkomsten vallen dus zwaar tegen. Op 40 m hoogte kun je met goede antenne ver reiken, maar nadeel is dat je dan vist in de vijver met miners met lagere transmit scale en moet loten om een plekje bij de 14 witnesses. Per saldo maar 0,007 HNT per witness als je geluk hebt.
Je kunt gokken op toename miners in je omgeving, maar reken je vooraf niet rijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
N0EL schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:29:
Ik weet dat deze in de deny list staat, en ben heel benieuwd of deze straks weer op 0 staat
zo werkt de denylist niet.

de merken kunnen zelf bepalen of ze het onboarden. Pisces (en cotx?) gebruiken de denylist niet.

de denylist werkt alleen op challengers (hotspot A), als die een random hotspot challengen (hotspot B ) en een andere hotspot (C) witnessed dat, dan zal de witness ongeldig zijn als hotspot C op de denlylist bij bij hotspot A staat.

dus als Pisces miner (dus zonder denylist) een challenge doet, dan kunnen gebande miners nog steeds witnessen en inkomsten genereren.
omdat de meeste merken wel de denylist onboarden, zullen de inkomsten van die belg wel flink afnemen maar niet tot 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:41
Moby schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:26:
Is het een voordeel dat we op 40m hoogte in alle richtingen kunnen plaatsen. Ja. Hoogte is een lekker voordeel voor het ontvangst en versturen.
Waarom staan er zoveel miners te koop. Dat zijn vaak opkopers. Die kopen het redelijk goedkoop in en verkopen vervolgens het voor een ander bedrag. (vaak behoorlijke winst).
Is het een voordeel om in het buitengebied te zitten, op de kaart is het nog niet zo druk. Dit kan zeker een voordeel zijn ja. De afstand moet alleen niet tever zijn. In nederland is het vaak wel ok met de afstand
Wat is er te zeggen over de terugverdientijd, en waar is dat van afhankelijk. Verschilt per locatie, hoeveel jij uitgeeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torch1969
Torch1969 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:08:
[...]
Je kunt gokken op toename miners in je omgeving, maar reken je vooraf niet rijk.
Aan de ander kant, als je zo’n locatie hebt (op 30-40 meter hoogte…) dan ga je best lekker….
Op de lijn Groningen Drachten zitten hier een paar van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

indexample schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:16:
[...]

de merken kunnen zelf bepalen of ze het onboarden. Pisces (en cotx?) gebruiken de denylist niet.

de denylist werkt alleen op challengers (hotspot A), als die een random hotspot challengen (hotspot B ) en een andere hotspot (C) witnessed dat, dan zal de witness ongeldig zijn als hotspot C op de denlylist bij bij hotspot A staat.

dus als Pisces miner (dus zonder denylist) een challenge doet, dan kunnen gebande miners nog steeds witnessen en inkomsten genereren.
omdat de meeste merken wel de denylist onboarden, zullen de inkomsten van die belg wel flink afnemen maar niet tot 0.
Cotx maakt wel gebruik van de deny list. De effectiviteit van de deny list valt mij eerlijk gezegd tegen. Ik had er meer van verwacht. Hopelijk geeft HIP40 een beter resultaat.

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
indexample schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:16:
[...]

Pisces gebruikt volgens mij de denylist wel:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/4FDzBSD/Capture.jpg

Toch blijft die Belg vrolijk binnen harken!
Dus wellicht is er nog ergens een maas in het denylist net....

https://explorer.helium.c...Git7mJ7pQsj2Vzj5YZHfcQqXA

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

Als ik naar de Challengers van de laatste 4 witnesses van die Belg kijk, dan zie ik 2x PantherX, Pisces en Deeper als fabrikant.

Weet je zeker dat Pisces van de lijst gebruik maakt?

[ Voor 17% gewijzigd door fenrir op 11-02-2022 19:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jackbrown
stormfly schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:17:
[...]

Ga je ze inzetten, of doorzetten voor de handel? Ben benieuwd hoe de v1.2 functioneren, let us know _/-\o_
Ondertussen draait de heltec een paar dagen op volle toeren hieronder de recentste 10 witnesses van vandaag
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BIov4fNYJuASxp_W16HyPxEbQH4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TBxmB4fONH5NYONU667qanAf.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
jackbrown schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 20:31:
[...]

Ondertussen draait de heltec een paar dagen op volle toeren hieronder de recentste 10 witnesses van vandaag
[Afbeelding]
Dat is helemaal niet gek voor een Heltec _/-\o_ fijn voor de v1.2 Heltec gebruikers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

jackbrown schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 20:31:
[...]

[Afbeelding]
Ik zie soortgelijke waardes bij mijn Heltec v1.2.
Noise tussen de -117 en -118, soms richting de -120.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-10-2024
Nu bijna 4 dagen met de Milesight UG65 , doet het aardig met 0,22 HNT per dag .

5,8dbi antenne van heliumhotshop 4m LMR400 kabel op 16m hoogte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cZwks8-kyh-p84U0uWz0kSggkSE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3pN2kq68hT9IYDDtGcT5FzR2.png?f=fotoalbum_large

Ik heb meer antennes op het dak, zo ook voor ADS-B luchtvaart. Daar zit een ontvanger in dat is een AirSpy, een hele gevoelige premium ontvanger. Zoals gebruikelijk bij breedband ontvangers ziet hier geen (SAW) filter in, anders zou hij smalband worden.

Wat je hier zit op de plaat is wat 7 meter AirCell 7 coax dempt op 1090Mhz. Ook is goed zichtbaar wat de impact is als het Cavityfilter verwijderd is. Dan is de ontvanger compleet overstuurd en ziet eigenlijk niets meer. De ruis drukt alle relevante signalen weg en het zakt tot bijna 0. Dat is bij een aantal Helium hotspots hier in het topic ook aan de orde, en kan vaak worden opgelost met een SAW of Cavity filter.

Als je dan kijkt aan het einde van de grafiek, zie je een LNA toegevoegd worden. Dat is een versterker hoog in de antenne mast (FLARM voor Helium). De antennekabel naar de versterker op het dak is kort, de versterker versterkt het signaal over de 7meter AirCell waardoor de coax verliezen binnen in huis minder worden waargenomen. In deze versterker (LNA) zitten 2 SAW filters, net als bij de FLARM versterker voor helium. Als je een lange (en dunnere 7mm) coax hebt, dan kan je zien wat een versterker buiten kan doen. De trendlijn was afzwakkende, door de versterking verminder je de coax verliezen en schiet de grafiek fors omhoog.

Samen met de filters van de tunned LNA (RTL-SDR ADS-B 1090Mhz) LNA + de gevoelige AirSpy krijg je een ultieme combinatie qua ontvangst.

@alexnauta jij hebt ook wat radioachtergrond, voorzichtige inschatting? Ik ben benieuwd wat jij van de "overshoot qua dBi discussie vindt binnen alle helium chats?"

[ Voor 4% gewijzigd door stormfly op 12-02-2022 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HGDXkuhEPfkb0um6eTjrdRI1pSA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/R9r042SPXluX3fk7y3uaKund.png?f=fotoalbum_large

Iemand een idee hoe dit komt?
Het valt wel vaker voor, 2 witnesses die in tijd kort bij elkaar liggen. Echter krijg ik maar 1 reward?

Ga ik kijken naar de aparte transacties, dan zijn die wel steeds valid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
w00Dy schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 19:27:
[Afbeelding]

Iemand een idee hoe dit komt?
Het valt wel vaker voor, 2 witnesses die in tijd kort bij elkaar liggen. Echter krijg ik maar 1 reward?

Ga ik kijken naar de aparte transacties, dan zijn die wel steeds valid.
Winessed van dezelfde HS worden bij elkaar opgeteld en weergegeven als 1x witness.

Mijn PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Chris12 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 19:29:
[...]

Winessed van dezelfde HS worden bij elkaar opgeteld en weergegeven als 1x witness.
Puur op tijd dan.
Weet je wat de threshold is? 25min geeft hij als 2 aparte weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexnauta
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-12-2022
stormfly schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 17:21:
[Afbeelding]

@alexnauta jij hebt ook wat radioachtergrond, voorzichtige inschatting? Ik ben benieuwd wat jij van de "overshoot qua dBi discussie vindt binnen alle helium chats?"
Vooral hobbymatig, ooit begonnen met 27MC Packet radio :-)

Overshoot wordt naar mijn idee e-norm overdreven, de hoek van de hoofd lobe/signaalbundel, en waar hij de grond "raakt" is vrij makkelijk te berekenen, en meestal al na enkele honderden meters. Zelfs met een 9dBi McGill antenne en 20 meter hoogte bijvoorbeeld zit je nog prima. Tevens zit je toch nog het overige signaal rondom van de zij-lobes goed meestal op korte afstand. De meeste miners rammen door zo'n 9dBi toch nog steeds zo'n 12dBm zendvermogen (meeste miners hebben een packet forwarder die nog een standaard config gebruikt die niet onder de 12dBm kan zenden). Alleen van LongAp weet ik dat ze de config juist hebben aangepast, deze kunnen vanaf 2dBm zenden volgens mij.

Maargoed, met Helium wordt alles overdreven, omdat iedereen op élk idee springt alsof het the next 10HNT-a-Day oplossing is. (Flarm Booster, SAW filtertjes van een tientje, goedkope chinese bi-directional LNA's met meer noise dan signaal, etc.).

Een Flarm Booster doet het ver prima bovenin de antennemast voor het opheffen van verlies, daar zijn LNA's voor inderdaad. Ik heb hier zelf 5 meter CFD400, misschien dat ik dit nog ga vervangen door Ecoflex 15 of hyperflex 13.

Goede post trouwens met duidelijke plaatjes! Ik moet nodig eens een goede SDR kopen, ik heb er nu nog eentje te leen.

[ Voor 17% gewijzigd door alexnauta op 12-02-2022 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
alexnauta schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 21:36:
[...]

Vooral hobbymatig, ooit begonnen met 27MC Packet radio :-)

Overshoot wordt naar mijn idee e-norm overdreven, de hoek van de hoofd lobe/signaalbundel, en waar hij de grond "raakt" is vrij makkelijk te berekenen, en meestal al na enkele honderden meters. Zelfs met een 9dBi McGill antenne en 20 meter hoogte bijvoorbeeld zit je nog prima. Tevens zit je toch nog het overige signaal rondom van de zij-lobes goed meestal op korte afstand. De meeste miners rammen door zo'n 9dBi toch nog steeds zo'n 12dBm zendvermogen (meeste miners hebben een packet forwarder die nog een standaard config gebruikt die niet onder de 12dBm kan zenden). Alleen van LongAp weet ik dat ze de config juist hebben aangepast, deze kunnen vanaf 2dBm zenden volgens mij.
Ja ik ook 5.5 meter antenne op het ouderlijk huis, dat was echt een luxe. Ben het helemaal met je eens dat het overtrokken is. Volgens mij is het een rookgordijn van van alle China OEM antennes waar ze veel winst op maken met een matig antenne ontwerp. Het is een crypto markt, het is niet ondenkbaar dat ook de handelaren van China OEM vooral een winst doelstelling hebben :+ . Ze geven advies op basis van overshoot, en dan blijft de klant plakken voor een aanschaf.

Heb het al eerder geschreven, de RAK 8dBI is voor mij een top antenne. Als mijn tegel mast in de zomer met een stabilisatie beugel aan de schoorsteen komt dan is de McGill 9dbi voor mij een wens. De RAK 8dBi is netto 7.6, dan is de sprong naar 9 wel weer de moeite waard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wVnw1FH5pmupDPkuKnqzIHOJceY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5s1fTPY0MA1gZZ3YeXHWaaZN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-vy-qBdn_8RSseaE21cAr8u526E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ueQLJfIw0vkZbJ8iXXrAOOHW.png?f=fotoalbum_large
Plaatje van een McGill 9dBi rood, en RAK 8dBi grijs, je ziet het verschil in lokale lobs.

Voor nu is de keuze op de RAK gevallen, financieel 83euro in huis via Reichtelt, levertijden en de side lobs die hopelijk de stadsgrens achter mij mooi aanstralen. En de verre lobs het weiland voor mij 8)

SWR is top van de RAK
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Maargoed, met Helium wordt alles overdreven, omdat iedereen op élk idee springt alsof het the next 10HNT-a-Day oplossing is. (Flarm Booster, SAW filtertjes van een tientje, goedkope chinese bi-directional LNA's met meer noise dan signaal, etc.).
Ja ik moest gniffelen toen iedereen de door Sorin (Youtube) gepromote splitters gekocht had, en hij daarna ineens daar vanaf is gestapt (tijdslijn: ban-list). Die webshop was ineens leeg met dat type splitters.
Een Flarm Booster doet het ver prima bovenin de antennemast voor het opheffen van verlies, daar zijn LNA's voor inderdaad. Ik heb hier zelf 5 meter CFD400, misschien dat ik dit nog ga vervangen door Ecoflex 15 of hyperflex 13.
Jeps ik heb nu AirCell 7, super flexibel maar best nog wat verlies op 7/8 meter. Ik ga proberen AirCom Premium te trekken. Moet zonder connectoren door de smalle CV dakdoorvoer, later soldeer ik deze eraan. AirCom premium geeft net een fractie minder verlies dan een LMR-400 en iemand schreef dat hij beter te monteren/handelbaar is. Ik moet toch een coax zonder connectoren hebben, wat de keuze makkelijk maakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zBkrcLP1k-au1twNiSMvo_50zRs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Wlx7i2yGdHMt4cKoOAuuX1sE.png?f=fotoalbum_large
Goede post trouwens met duidelijke plaatjes! Ik moet nodig eens een goede SDR kopen, ik heb er nu nog eentje te leen.
Tja het is hobby, leuk om te onderzoeken, meten = weten. De RTL-SDR lijkt het voor ADS-B net iets beter te doen dan een NoElec.

[ Voor 5% gewijzigd door stormfly op 13-02-2022 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• les2
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 30-03-2022
Op discord pagina van panther is er veel te doen over foute chip en problemen met de antenne instellingen van de 'Panther X2'

Deze van mij staat nog steeds op de standaard 3 dbi , terwijl er wel een antenne van 6.5 (ideetron) is verbonden.

Wil deze niet wijzigen omdat het nu goed werkt.

Zijn er tips en Voor of Nadelen als je deze instellingen wijzigt?

Ik twijfel ook om een 8dbi antenne aan te schaffen of zal dit weinig verschil maken? Ik zit op een 20 tal meter hoogte en mooie line of seight. Heb de induk dat ik redelijk lokaal blijf 'witnessen'. Zou dit veel verschil maken met een 8dbi?

Naam = Clumsy Wintergreen Gibbon

https://explorer.helium.c...jKS7FFsUc84XB8EU5nLe3VyAc

[ Voor 3% gewijzigd door les2 op 13-02-2022 12:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexnauta
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-12-2022
les2 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 12:19:
Op discord pagina van panther is er veel te doen over foute chip en problemen met de antenne instellingen van de 'Panther X2'

Deze van mij staat nog steeds op de standaard 3 dbi , terwijl er wel een antenne van 6.5 (ideetron) is verbonden.

Ik twijfel ook om een 8dbi antenne aan te schaffen of zal dit weinig verschil maken? Ik zit op een 20 tal meter hoogte en mooie line of seight. Heb de induk dat ik redelijk lokaal blijf 'witnessen'. Zou dit veel verschil maken met een 8dbi?

Sx1308 vs Sx1302, tsjah, ik kan het iedereen blijven uitleggen op alle kanalen, maar de meeste mensen merken het verschil niet. Maar iedereen probeert altijd zijn lage rewards ergens op af te schuiven. Voor hotspot naar hotspot communicatie maken die twee amper verschil. Het verschil in ontvangstgevoelligheid zit in een gebied waar de meesten door teveel ruis of slechte setup al niet veel komen (-139dBm t/m -143dBm diep). Ik heb meerdere SX1308 based miners, en die doen het top.

Het beacon probleem: gewoon ff wachten, morgen firmware update, met dashboard. Aanpassen van de gain kan alleen invloed hebben op:
- Zendvermogen, om binnen de 16.1dBm max EIRP te blijven schakelen miners terug in zendvermogen (Al klopt dat niet helemaal, de meeste miners schakelen na de 4dBi gain en hoger niet verder terug omdat de fabrikanten te lui zijn om de packet forwarder configuratie correct aan te passen)
- Rssi_too_high meldingen wanneer de ontvangst van een beacon niet strookt met zendvermogen, signaal loss door de afstand en de antenne's. Een te lage gain instelling, te hoog zendvermogen of een spoofed locatie kan dit veroorzaken)

Antenne: RAK 8dBi als je goedkoop en goed wil

[ Voor 24% gewijzigd door alexnauta op 13-02-2022 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GabrielZ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:07
Ik ben dan toch wel weer heel benieuwd naar de vergelijkingen tussen de Ideetron 10 dbi, Rak 8 dbi, Mcgill 9 dbi.

Van de Ideetron heb ik namelijk nog geen antenna radiation pattern voorbij zien komen maar word eerder in dit topic geprezen vanwege zijn prestaties, deze zou kwa prestaties gelijkwaardig zijn aan de Mcgill 9 dbi..

Ik heb zelf ook ook 2 Ideetron 10 dbi antennes in gebruik maar toch denk ik wel eens, zal ik er eens een 8 dbi Rak of een 9 dbi Mcgill op zetten?
maar ze hangen een paar meter boven de nok van het dak, dus even snel een antenne omwisselen zit er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
les2 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 12:19:

Heb je een link naar de discord server en dat betreffende bericht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• les2
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 30-03-2022
stormfly schreef op zondag 13 februari 2022 @ 13:10:
[...]

Heb je een link naar de discord server en dat betreffende bericht?
Is op het officiële kanaal van panther :
https://discordapp.com/ch...633927/857870124354502687

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:08
Ik heb mijn Sensecap nu eindelijk staan en door middel van Turbo Sync het sync process even versneld. In de dashboard van Sensecap staat dat hij Fully synced is, maar in de Helium app staat er nog Syncing.

Iemand enig idee hoe dit komt en of hij nu al wel bezig is met HNT minen?

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-09 12:12
Wachten... schreef op zondag 13 februari 2022 @ 15:14:
Ik heb mijn Sensecap nu eindelijk staan en door middel van Turbo Sync het sync process even versneld. In de dashboard van Sensecap staat dat hij Fully synced is, maar in de Helium app staat er nog Syncing.

De helium app heeft altijd een (flinke) vertraging. Soms tot een dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Zaratrass schreef op zondag 13 februari 2022 @ 15:48:
[...]

De helium app heeft altijd een (flinke) vertraging. Soms tot een dag
Oke dank je.

Duurt het dan sowieso even voordat hij begint met minen als je de Turbo sync optie hebt gebruikt? In de dashboard van Sensecap lijkt alles OK, op de relatief status na (deze staat op unknown) maar de minder doet verder nog helemaal niks ik het Dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Duurde bij mij nog een week voordat de app mee was :z
Als je via SSH in je hotspot kan, kan je de block height vinden, als die goed is ben je aan't 'minen' en krijg je rewards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
w00Dy schreef op zondag 13 februari 2022 @ 16:04:
[...]

Duurde bij mij nog een week voordat de app mee was :z
Als je via SSH in je hotspot kan, kan je de block height vinden, als die goed is ben je aan't 'minen' en krijg je rewards.
Wat moet ik dan invoeren in de SSH?

Kan ik dit overigens niet zien in de dashboard van Sensecap?

@w00Dy

Is dit wat je bedoelt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u-0yj9Qw-tLsxUwaEunTm5GeZvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hi9yYlNlqHZG2WtYVeeYYmBo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Wachten... op 13-02-2022 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Wachten... schreef op zondag 13 februari 2022 @ 16:13:
[...]

Wat moet ik dan invoeren in de SSH?

Kan ik dit overigens niet zien in de dashboard van Sensecap?

@w00Dy

Is dit wat je bedoelt?

[Afbeelding]
Ik denk dat je goed zit ja,
current height: https://api.helium.io/v1/blocks/height

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederick130391
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 10:39
Ik heb nu sinds vrijdag avond een sensecap draaien. Het NAT type is symettric (heb een edgemax router draaien achter een modem only van telenet)

Poort 44158 TCP heb ik open gezet op een static ip adres van de sensecap maar hij blijft maar in Relay staan. Moet ik hier gewoon geduld mee hebben? Of doe ik toch ergens iets fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Inmiddels heb ik mijn dove miner met mijn Cavity filter een tijdje draaien en ik haal geen mega bedragen maar zit wel telkens wel iets boven het netwerkgemiddelde. Op het moment dat de antenne naar buiten kan verwacht ik nog wel een (kleine) stijging.

Als het goed is volgens de planning van Linxdot zou mijn Linxdot ongeveer nu moeten aankomen. Heb dusver geen verzendgegevens mogen ontvangen. Iemand anders wel?

Ben ook benieuwd of die beter gaat scoren dan de dove Heltec met Cavity filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
frederick130391 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 16:43:
Ik heb nu sinds vrijdag avond een sensecap draaien. Het NAT type is symettric (heb een edgemax router draaien achter een modem only van telenet)

Poort 44158 TCP heb ik open gezet op een static ip adres van de sensecap maar hij blijft maar in Relay staan. Moet ik hier gewoon geduld mee hebben? Of doe ik toch ergens iets fout.
Heeft het modem van Telenet niet toevallig ook een firewall met NAT? Daar dan ook die poort open zetten. Soms werkt het.

Via
https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ Kun je kijken of je poort open is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederick130391
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 10:39
Cave_Boy schreef op zondag 13 februari 2022 @ 17:13:
[...]

Heeft het modem van Telenet niet toevallig ook een firewall met NAT? Daar dan ook die poort open zetten. Soms werkt het.

Via
https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ Kun je kijken of je poort open is.
Nee is nog een echte modem only zonder interface. De poort is ook gewoon bereikbaar. die test had ik al gedaan. Maar heb nog eens via app.heliumstatus.io gecheckt. daar zegt het systeem dat er geen relay is. misschien dat de helium app meer tijd nodig heeft om dit opnieuw te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
frederick130391 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 17:19:
[...]

Nee is nog een echte modem only zonder interface. De poort is ook gewoon bereikbaar. die test had ik al gedaan. Maar heb nog eens via app.heliumstatus.io gecheckt. daar zegt het systeem dat er geen relay is. misschien dat de helium app meer tijd nodig heeft om dit opnieuw te checken.
De app heeft vaak vertraging :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Heb ik weer,

Al 17u flat-line, langste ooit. Ging ik toch maar eens de height checken, ja hoor serieuze achterstand.

Ondertussen weer fast-synced, hopelijk maken we nog wat van de dag.

/edit
Blijkbaar een issue bij Milesight, de block verhoogde niet meer op het ingestelde snapshot address in de miner.

[ Voor 24% gewijzigd door w00Dy op 13-02-2022 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
w00Dy schreef op zondag 13 februari 2022 @ 17:41:
Heb ik weer,

Al 17u flat-line, langste ooit. Ging ik toch maar eens de height checken, ja hoor serieuze achterstand.

Ondertussen weer fast-synced, hopelijk maken we nog wat van de dag.

/edit
Blijkbaar een issue bij Milesight, de block verhoogde niet meer op het ingestelde snapshot address in de miner.
Toeval? Mijnes heeft het ook. Net gast reboot gedaan vaak helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Cave_Boy schreef op zondag 13 februari 2022 @ 18:41:
[...]

Toeval? Mijnes heeft het ook. Net gast reboot gedaan vaak helpt dat.
Hielp niet bij mij
https://helium-snapshots.nebra.com/latest.json blijft steken op:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wL00tyUQuewAcZmSFSHgTzt5_vw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E6lpkRHg1YjL86kjc5cf4MI6.png?f=fotoalbum_large

Terwijl we eigenlijk al veel hoger zitten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4YHnb2xD-YlLYpCImCcWTjQMB1A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SemeXKb7aQd4s9uFj7FKgeFr.png?f=user_large

Deze link gebruik ik nu: https://snapshots-wtf.sensecapmx.cloud/latest-snap.json

Mocht nog iemand zijn config willen aanpassen. Https geeft soms issues met certificaten, gewoon http gebruiken dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
w00Dy schreef op zondag 13 februari 2022 @ 18:46:
[...]

Hielp niet bij mij
https://helium-snapshots.nebra.com/latest.json blijft steken op:
[Afbeelding]

Terwijl we eigenlijk al veel hoger zitten:
[Afbeelding]

Deze link gebruik ik nu: https://snapshots-wtf.sensecapmx.cloud/latest-snap.json

Mocht nog iemand zijn config willen aanpassen. Https geeft soms issues met certificaten, gewoon http gebruiken dan.
Mijnes lijkt na de herstart wel door te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dessertcrook
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-06 10:26
Hoi, ik ben echt helemaal nieuw met Helium sinds vandaag. Ik snap hoe het werkt. En ik ben benieuwd of het voor mij rendabel zijn om een hotspot te beginnen. Nu heb ik een paar vragen:

Maakt het uit wat voor hotspot je koopt? Is er een beste? Bijvoorbeeld de bobcat of Sensecap. En waar zou ik dan het beste er eentje kunnen kopen, op de officiele website.

Ook heb ik de mogelijkheid om er een te plaatsen in Amsterdam of Hilversum, nu zijn er in Amsterdam veel meer hotspots. Maakt dat het minder rendabel? Ook las ik dat het uitmaakt hoe hoog je hem plaatst.

Zijn er mensen in Amsterdam die een hotspot hebben en er geld mee verdienen hier op tweakers?

Wss zijn dit domme vragen maar ik kan er zo 1,2,3 geen antwoord op vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
Hier een beta voor de Milesight voor zover.

Werkt perfect bij mij , deze heeft ook een fast sync functie .
http://ursalink-resource-...om/kevin/61.0.0.37-a1.bin (rechtermuisknop save link as...)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8IzKOyknL6z5W70VCOMZEmokhrA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VaYWj2tpA5WQCZecnGFQceEC.jpg?f=fotoalbum_large

Ook een handige app voor op je telefoon is Heliumgeek daar zie je hoe ver je miner bij is met de blockchain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Niet online
Dessertcrook schreef op zondag 13 februari 2022 @ 20:04:
Hoi, ik ben echt helemaal nieuw met Helium sinds vandaag. Ik snap hoe het werkt. En ik ben benieuwd of het voor mij rendabel zijn om een hotspot te beginnen. Nu heb ik een paar vragen:

Maakt het uit wat voor hotspot je koopt? Is er een beste? Bijvoorbeeld de bobcat of Sensecap. En waar zou ik dan het beste er eentje kunnen kopen, op de officiele website.

Ook heb ik de mogelijkheid om er een te plaatsen in Amsterdam of Hilversum, nu zijn er in Amsterdam veel meer hotspots. Maakt dat het minder rendabel? Ook las ik dat het uitmaakt hoe hoog je hem plaatst.

Zijn er mensen in Amsterdam die een hotspot hebben en er geld mee verdienen hier op tweakers?

Wss zijn dit domme vragen maar ik kan er zo 1,2,3 geen antwoord op vinden.
Gewoon een standaard locatie in amsterdam, daar zou ik niet meer aan beginnen. In ieder geval niet voor de earnings.

Kijk eens naar de helium map met de earnings overlay. Met 20 man in een hex, en dan zitten verdienen ze paar tientjes per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firekey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-08 11:45
Zijn er hier mensen die hun antenne via dakraam geplaatst hebben?

Voor mijn beeldvorming;

Dan heb ik dus nodig;

100cm Window Pass Trough Antenna Cable (SMA-RP) --> gaat naar +- 6 Meter LMR®-400 N-Male to SMA-RP-Male en deze gaat bv naar een 5.8 dBi Helium Outdoor Antenna (EU 868)

Is dit iets wat gaat werken met het dakraam dicht? Of breekt/knelt dan ook de window pass through kabel door?

Hoor het graag :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
firekey schreef op zondag 13 februari 2022 @ 23:05:

Voor mijn beeldvorming;

Dan heb ik dus nodig;

100cm Window Pass Trough Antenna Cable (SMA-RP) --> gaat naar +- 6 Meter LMR®-400 N-Male to SMA-RP-Male en deze gaat bv naar een 5.8 dBi Helium Outdoor Antenna (EU 868)

Is dit iets wat gaat werken met het dakraam dicht? Of breekt/knelt dan ook de window pass through kabel door?

Geen ervaring met pass through kabel maar volgens mij verschilt het wel met de hoeveelheid ruimte die er is bij het sluitingsdeel. Als dit vrij strak is kan ik me voorstellen dat zelfs zo'n kabel niet gaat. Misschien eerst kijken of een stukje karton van die dikte gaat en kijken waar hij wordt beschadigd? Hoe wil jij hem trouwens vastzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle98
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 06-07 13:25

Hij is waarschijnlijk al bezig. Bij mij heeft het 12 dagen geduurd voordat er 'synced' kwam te staan. Verder had dit nergens invloed op. Waarschijnlijk staat er in de sensecap cloud al synced als je dat op zoekt ;) Die is wel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Jelle98 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 08:43:
[...]

Hij is waarschijnlijk al bezig. Bij mij heeft het 12 dagen geduurd voordat er 'synced' kwam te staan. Verder had dit nergens invloed op. Waarschijnlijk staat er in de sensecap cloud al synced als je dat op zoekt ;) Die is wel snel.
Het duurde inderdaad even, maar onder My Wallet in de app, kon ik het eerste geld naar binnen zien komen. Hij staat nu achter het raam, maar doet het al aardig.

Ik ga nu even zoeken naar een 2 meter kabel en een McGill antenne zodat ik het maximale eruit kan gaan halen.

Ze zijn alleen op veel plekken uitverkocht :-|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Niet online
firekey schreef op zondag 13 februari 2022 @ 23:05:

Voor mijn beeldvorming;

Dan heb ik dus nodig;

die 100cm pass through cable heb ik ook, is niet plat maar wel dun. heb hem gewoon tussen een (nieuw dus goed geisoleerd) klapraam geklemd, raam gewoon dicht. gaat prima. Maar volgens mij zijn ze met kleine connectoren zo gemaakt dat het gat(!) minder groot hoeft. dus niet bedoelt om te klemmen. maar ik heb het wel zo en werkt. Deze kabel is eigenlijk dezelfde kabel als de standaard Heltec antenne kabel. die prak ik ook gewoon tussen een klapraam.

maar heb bij een andere opstelling ook een 40cm flat cable, die zijn wat meer bedoelt om te klemmen denk ik (want plat).

[ Voor 5% gewijzigd door indexample op 14-02-2022 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:34
Die flat cables geven wel significante verliezen. Als je een passthrough will doen, gebruik dan een zo kort als mogelijke kabel(maar eigenlijk is het zonde van de dBi's die je hebt).

[ Voor 17% gewijzigd door LED-Maniak op 14-02-2022 13:14 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kariem112
  • Niet online
LED-Maniak schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:14:
Die flat cables geven wel significante verliezen. Als je een passthrough will doen, gebruik dan een zo kort als mogelijke kabel(maar eigenlijk is het zonde van de dBi's die je hebt).
Hebben de kabels ook last van interferentie als er een 230v kabel naast ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
kariem112 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:30:
[...]

Hebben de kabels ook last van interferentie als er een 230v kabel naast ligt?
Zoveel mogelijk vermijden natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kariem112
  • Niet online
User_TS schreef op maandag 14 februari 2022 @ 23:02:
[...]

Zoveel mogelijk vermijden natuurlijk
Hmm maar de kabel past zo mooi langs de doorvoer en kabelgoot van de airco O-) ..... Toch maar even iets ernaast maken. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neco
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15-03-2022
Ik merk dat mijn verdiensten hoger zijn. Zou het komen omdat er meer op de denylist komen en zo meer beacons voor de kleine jongens blijven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Laatst online: 08-09 18:34

l3p

www.^.nl

Ik heb zelf ook die indruk.
Flevoland begint ook lekker op te schonen zo, veel mooie rode hexjes in de polder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zdaKFDnQspxyFKi4X7Pw-ZlqYeg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eI3vnwyGurhSI4t5amSLkeSo.png?f=fotoalbum_large

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
Opeens zat er ook 1 precies naast mij 100m verderop een paar weken geleden, op 120m hoog terwijl dat echt onmogelijk is hier. Heel apart maar deze staat dus ook op de denylist en is offline nu.

Kan het slechte weer ook een impact hebben op verdiensten/witnesses trouwens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
Weer kan zijn invloeden hebben op de voortplanting van radiosignalen maar volgens mij kan je daarmee de meeste winst halen als het korte golf betreft. Wat achtergrond: https://www.pi4fld.nl/wp/...opagatie-van-radiogolven/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
Xenir schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 19:22:
Weer kan zijn invloeden hebben op de voortplanting van radiosignalen maar volgens mij kan je daarmee de meeste winst halen als het korte golf betreft. Wat achtergrond: https://www.pi4fld.nl/wp/...opagatie-van-radiogolven/
Denk inderdaad dat je in het nadeel bent op lange afstanden ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torch1969
Xenir schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 19:22:
Je zou zeggen dat als er bewolking is, de signalen terugkaatsen en er dus, afhankelijk van de hoogte van de bewolking, meer witnesses mogelijk zijn. Weet alleen niet of die theorie ook opgaat voor 868 MHz en de afstanden die we met helium hotspots willen overbruggen.

Ik vraag me ook af welke invloed wind heeft. Als we de vergelijking naar spraak weer oppakken, dan is tegen de wind in praten/schreeuwen moeilijker dan met de wind mee. Geldt dat dan ook voor het 868MHz signaal? Als dat zo is, dan zouden we de komende dagen het volgende moeten kunnen zien:
  • Je ontvangt (witnessed) meer (verder weg gelegen) hotspot signalen vanuit Zuid-West/West (die waaien naar je toe)
  • Je beacons worden beter ontvangen door (verder weg gelegen) hotspots in Noord-Oost/Oost (die waaien daar heen)
Misschien leuk om dat de komende dagen eens in de gaten te houden.

Edit 18:00 Als ik eerst even had gegoogled, dan had is deze absurde theorie hier niet gepost |:(

Dit effect van 2 uur geleden bijvoorbeeld (Zuid Westen wind, kracht 4)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OIXBt6F299XGwyQ3uCPR3cIzJBE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kpVaCY0iCK3pZzPt8X7qvigL.png?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door Torch1969 op 16-02-2022 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Ik heb een andere antenne besteld voor mijn Sensecap met een 2 meter kabel en komt vandaag binnen.

Nu vroeg ik me alleen af of ik de kabel en de antenne zo kan vervangen en in de app aan kan passen, of moet ik de miner nog rebooten of iets opnieuw opbouwen o.i.d.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Wachten... schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:54:
Ik heb een andere antenne besteld voor mijn Sensecap met een 2 meter kabel en komt vandaag binnen.

Nu vroeg ik me alleen af of ik de kabel en de antenne zo kan vervangen en in de app aan kan passen, of moet ik de miner nog rebooten of iets opnieuw opbouwen o.i.d.?
Zet je miner uit als je de antenne en kabel vervangt! Je wilt je radio niet verbranden.

Hoogte en dBi pas je aan in de app, kost je 55000 DC of 0,55$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
w00Dy schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:56:
[...]

Zet je miner uit als je de antenne en kabel vervangt! Je wilt je radio niet verbranden.

Hoogte en dBi pas je aan in de app, kost je 55000 DC of 0,55$
Dank voor je uitleg. Kun je dat eens uitleggen over dat verbranden? (Geïnteresseerd) of is er ergens informatie over? Ik kon het namelijk niet vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Wachten... schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:09:
[...]

Dank voor je uitleg. Kun je dat eens uitleggen over dat verbranden? (Geïnteresseerd) of is er ergens informatie over? Ik kon het namelijk niet vinden.
Een zender is een versterker met een last (de antenne), zonder de antenne wordt de output van de versterker terug gereflecteerd.

Een audio versterker draai je ook niet open zonder dat er speakers zijn aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo4578
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-08-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wJ6_dp8GxJSdXBunu8bHj0a7Ad0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lZLdrA1ZJ6Q9Chn0ySUMw9rD.png?f=fotoalbum_large

Deze Hotspot is dan wel op de denylist, maar toch brengt deze dagelijks nog zeer veel op. Kunnen ze deze dan niet helemaal blokeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

brambo4578 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 13:39:
[Afbeelding]

Deze Hotspot is dan wel op de denylist, maar toch brengt deze dagelijks nog zeer veel op. Kunnen ze deze dan niet helemaal blokeren?
Zolang niet iedere miner gebruikt maakt van de deny list zal dit nooit lukken. En zo te zien zijn er dus nog (te) veel miners die om de een of andere reden niet naar deze lijst kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
Storm op komst! Ik heb zo'n balkonstandaard op mijn platte dak van mijn appartement staan maar er zitten nog geen tegels in.

Nu gaat het nogal stormen. De pole is 1 meter lang en de dunne outdoor antenna nog eens iets van 70 cm. Gaat dat ding blijven staan met deze harde storm de komende dagen? De standaard is zo'n 6.5 kg zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
@w00Dy dank voor je reacties eerder vandaag.

Ik heb de antenne aangepast en de hotspot geüpdate. Ik ben heel benieuwd wat de 6.5 antenne gaat doen op 35 meter hoogte..

Moet ik nu nog opnieuw syncen o.i.d.? En kan ik ergens zien wanneer hij klaar is met het updaten van de hotspot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kariem112
  • Niet online
Heeft iemand toevallig een filter te koop? cavity filter? Krijg hem nergens gevonden, althans, zonder extreme levertijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Wachten... schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 18:45:
@w00Dy dank voor je reacties eerder vandaag.

Ik heb de antenne aangepast en de hotspot geüpdate. Ik ben heel benieuwd wat de 6.5 antenne gaat doen op 35 meter hoogte..

Moet ik nu nog opnieuw syncen o.i.d.? En kan ik ergens zien wanneer hij klaar is met het updaten van de hotspot?
Je moet niet opnieuw syncen, in https://explorer.helium.com kan je normaal je wijzigingen zien, al gaat dat update via de API heel traag. Je hotspot heeft daar voor de rest geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
kariem112 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:00:
Heeft iemand toevallig een filter te koop? cavity filter? Krijg hem nergens gevonden, althans, zonder extreme levertijd :)
Mine je met een COTX? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• User_TS
GrazendeKoe schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 18:43:
Storm op komst! Ik heb zo'n balkonstandaard op mijn platte dak van mijn appartement staan maar er zitten nog geen tegels in.

Nu gaat het nogal stormen. De pole is 1 meter lang en de dunne outdoor antenna nog eens iets van 70 cm. Gaat dat ding blijven staan met deze harde storm de komende dagen? De standaard is zo'n 6.5 kg zwaar.
Zoiezo iets zwaars op leggen , niet leuk als iemand dat ding op ze kop krijgt beneden :X :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
w00Dy schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:08:
[...]

Je moet niet opnieuw syncen, in https://explorer.helium.com kan je normaal je wijzigingen zien, al gaat dat update via de API heel traag. Je hotspot heeft daar voor de rest geen last van.
Ik zat dat de eerst reward alweer binnen was. Hij staat nu 3 dagen online en 24 witnesses. Ik ben benieuwd of dat nu wat verder op gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kariem112
  • Niet online
Nope, bobcat :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrazendeKoe
User_TS schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:43:
[...]

Zoiezo iets zwaars op leggen , niet leuk als iemand dat ding op ze kop krijgt beneden :X :o
Ik kan er momenteel niet bij :(
Ben jaloers.

[ Voor 24% gewijzigd door GrazendeKoe op 16-02-2022 20:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Ik heb een open pijp langs de muur, die zit wel goed vast maar de wind blaast erin zoals over een colaflesje blazen. Gratis Hans Zimmer concert :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
GrazendeKoe schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 18:43:

Die van mij staat als een rots :-)

https://www.youtube.com/iamnoel/live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris12
De linker tui-draad mag wel wat strakker ;)

Mijn antenne staat ook nog zo vast als een huis! Altijd weer even spannend als het stormt, windkracht 8 en windstoten van 101km hier gemeten. 5m mast hoogte incl de 9dbi McGill

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/r2Y0f0y/20220106-143823.jpg

Mijn PVOutput

• Chris12
Ben benieuwd hoe het morgen middag/avond gaat stormen, en hoe de mast+antenne zich dan gedragen.
De McGill 9dbi heeft een rated wind speed van 126 km/u

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/pyY2gjf/Capture.jpg

Mijn PVOutput

Pagina: 1 ... 29 ... 41 Laatste

Let op:
Referralcodes gebruiken en het aanbieden van producten is hier niet toegestaan.