Wat is het voordeel van een 12dbi antenne ?
Het voordeel is 12 dB gain ten opzichte van een isotrope straler. Oftewel bijna 16 keer meer signaal ten opzichte van een antenne zonder gain. Antenneversterking is altijd het gevolg van richteffect. Voor een rondstralende antenne betekent dat dat het donutvormige stralingspatroon plat(ter) gedrukt wordt.
Hallo,
Is het een goed idee om een 12dbi antenne binnen te installeren vlakbij het raam op 10m ?
Woon op appartement en kan niks buiten ophangen.
Is het een goed idee om een 12dbi antenne binnen te installeren vlakbij het raam op 10m ?
NeeRiccospot schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 00:13:
Hallo,
Het hangt niet alleen van de hoogte maar ook van de locatie af met wat handig is om als antenne neer te zetten. 12dbi is erg veel en als je dan in de stad zit heb je een zeer grote kans dat alles wat in de buurt zit als verkeerd wordt bestempeld waardoor je alleen de verre signalen als echte signalen krijgt. Meestal ligt de maximale grens ronde de 6 dbi. Maar ook die is al vrij hoog. Het hangt echt van de locatie af. Als er veel in de buurt is kan het handiger wezen een niet al te sterke antenne neer te zetten.
De antenne binnen zetten... Is niet bevorderlijk natuurlijk voor het signaal. Door alle isolatie etc wordt het behoorlijk gedempt. Een buiten antenne wordt echt aangeraden. Je geeft aan dat je op een appartement woont en buiten niets kan doen. Er zijn ook systemen die goed stevig geplakt kunnen worden op een raam. Door een zuignap systeem. De kabel kan vaak door een ventilatierooster.
De antenne binnen zetten... Is niet bevorderlijk natuurlijk voor het signaal. Door alle isolatie etc wordt het behoorlijk gedempt. Een buiten antenne wordt echt aangeraden. Je geeft aan dat je op een appartement woont en buiten niets kan doen. Er zijn ook systemen die goed stevig geplakt kunnen worden op een raam. Door een zuignap systeem. De kabel kan vaak door een ventilatierooster.
[ Voor 27% gewijzigd door Cave_Boy op 06-01-2024 06:04 ]
Ok, bedankt voor het antwoorden.
Er zit hier een hotspot vlakbij in straal van 300m met 15dbi antenne buiten. Die neemt massa witnessen gggrrrrr
Er zit hier een hotspot vlakbij in straal van 300m met 15dbi antenne buiten. Die neemt massa witnessen gggrrrrr
Als je alleen maar wat verderop wilt ontvangen is zoveel dbi best te doen. Maar voor de miners in de buurt krijg je een veel te sterk signaal en dan krijg je er niks voor. Dus nogmaals kijk naar de situatie op de kaart.Riccospot schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 09:11:
Ok, bedankt voor het antwoorden.
De ander vraag is of je die investering ook nog echt wilt doen. In vorige Bull was het een no-brainer maar nu zeker als je oude type miner hebt.Riccospot schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 00:13:
Hallo,
Mijn blijft aanstaan tot het kapot gaat we zien wel die 5 watt.
Ik heb geen aandelen maar hier heb ik destijds besteld.
Veel kennis en kunnen kabel ook Exacte lengte maken.
https://webshop.ideetron.nl/Helium
Kijk dan wel naar voordeelbundels(alles in 1)
[ Voor 3% gewijzigd door Offens1490 op 06-01-2024 15:04 ]
AnimeAdicted
Zeker krijg ik nog inkomsten. Ik heb nog 8 miners actief en zit momenteel op zo’n 300 dollar per maand voor deze 8. Dus toch leuk passief inkomen.R.G schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 17:50:
Krijgen jullie nu nog inkomsten ?
Via internet manier of echt via een antenne?
Als ik de helium miner wil verkopen is dat een heel gedoe met wallet overzetten?
Want je miner is een helium of solana address tegenwoordig?
Wat kan je nu nog met een heltec dan?
Deze miners hangen wel allemaal buiten op hoge locaties met een goede antenne.. zoals het hoort
Wallet overzetten werkt gewoon, het is tegenwoordig inderdaad solana.. maar niks spannends aan hoor.
[ Voor 7% gewijzigd door Edwin88 op 09-01-2024 06:48 ]
over helium overzetten:
helium app , klik op transfer hotspot.
Wat zou een heltec miner opleveren denk je? met wat antenne's?
Of heeft iemand hier interesse daarin?
edit:
Hoe krijg ik dan mijn tokens daarvan af eerst en volgens mij moet er genoeg op blijven voor de transactie?
Alles zal nu wel solana zijn? dus transfer hotspot zal ook geld kosten..
edit:
Hoe krijg ik dan mijn tokens daarvan af eerst en volgens mij moet er genoeg op blijven voor de transactie?
[ Voor 35% gewijzigd door R.G op 09-01-2024 11:36 ]
Heltec krijg je op marktplaats niet verkocht voor 80€.
[ Voor 50% gewijzigd door LED-Maniak op 09-01-2024 15:12 ]
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Bij het overnemen moet je inderdaad nog een actieve miner en actieve wallet hebbenR.G schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:35:
over helium overzetten:
edit:
Daarna kan je je wallet leeghalen en je funds verkopen als je wilt
de markt voor Helium trekt wellicht weer aan als de huidige prijs pomp zo doorgaat
Hallo
Wat is beter?
Wifi of LAN verbinding (ethernet) ?
Ik heb 90mbps via wifi
Wat is beter?
Ik heb 90mbps via wifi
Stabiele lan is beter want tegenwoordig krijgt de snelste reageerder de credits dus hoe minder latency hoe beterRiccospot schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 20:08:
Hallo
Wat is beter?
Ik heb 90mbps via wifi
Ik heb 3 nfts ontvangen maar gebruik helim wwllet.
Weet iemand hoe ik die nfts binnen kan halen.
Daar schijn je dus niks mee te moeten doen, want als je die opent kan de verzender van de NFT je wallet overnemen. Zoek maar eens op Reddit wat daar over gezegd wordt.Demiesehv schreef op maandag 15 januari 2024 @ 21:41:
Burnen, niet openen!!Demiesehv schreef op maandag 15 januari 2024 @ 21:41:
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Hallo,
Ik heb mijn Bobcat dus overgeschakeld naar LAN verbinding. Nu vroeg ik me af, moet ik iets aan mijn instellingen doen van de Bobcat miner? Of is het goed zo wanneer de LAN verbinding is ingestoken?
Bedankt om te antwoorden 🙏😊
Ik heb mijn Bobcat dus overgeschakeld naar LAN verbinding. Nu vroeg ik me af, moet ik iets aan mijn instellingen doen van de Bobcat miner? Of is het goed zo wanneer de LAN verbinding is ingestoken?
Als hij direct goed werkt mooi. Een herstart kan soms wel helpen.Riccospot schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 21:54:
Hallo,
mag ik jullie vragen om hulp
Ik heb enkele maanden geleden een cotx-x3 miner gekocht, zogenaamd nieuw in doos.
Maar helaas ik krijg het niet aan het werk omdat ik steeds een melding krijg, namelijk; this hotspot already has an owner. if you think you are the hotspot owner (i.e. you bought it) contact the hotspot manufacturer.
Degene van wie ik het gekocht heb laat niks van zich horen.
Ik heb al verschillende mailtjes gestuurd naar cotx networks. maar deze laten ook niets van hun horen.
Is er iemand hier die een oplossing voor mij heeft, of heb ik een paperweight aangeschaft?
Ik heb enkele maanden geleden een cotx-x3 miner gekocht, zogenaamd nieuw in doos.
Maar helaas ik krijg het niet aan het werk omdat ik steeds een melding krijg, namelijk; this hotspot already has an owner. if you think you are the hotspot owner (i.e. you bought it) contact the hotspot manufacturer.
Ik heb al verschillende mailtjes gestuurd naar cotx networks. maar deze laten ook niets van hun horen.
Is er iemand hier die een oplossing voor mij heeft, of heb ik een paperweight aangeschaft?
even de animal name op moken.io explorer checken. genereerde hij daar al? zijn er al transacties?pasquale020 schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 00:28:
mag ik jullie vragen om hulp
Wat momenteel steeds meer en meer populair begint te worden (althans zo zie ik het) is Meshtastic.
Een LoRa based communicatie platform. Gaat op dezelfde frequentie als Helium.
Wat ik me alleen afvraag kan deze ook via je Helium miner als data pakketje gezien worden?
In de ene uitleg haal ik uit als ja. uit een andere uitleg denk ik van nee het is toch een apart netwerk.
Moet bekennen dat ik er zelf wel een heb besteld maar voordat die wordt bezorgd zijn we al eind maart. Als namelijk de pakketjes inderdaad ook over je Miner kunnen dan zou dit best een grappige toevoeging kunnen geven aan de data.
Website Meshtastic: https://meshtastic.org/
Een video over Meshtastic: YouTube: The Ultimate Meshtastic Device - Long Range Comms
Bovenstaande is niet als Topicstelen bedoeld meer in de interesse van het data deel.
Wat ik me alleen afvraag kan deze ook via je Helium miner als data pakketje gezien worden?
In de ene uitleg haal ik uit als ja. uit een andere uitleg denk ik van nee het is toch een apart netwerk.
Moet bekennen dat ik er zelf wel een heb besteld maar voordat die wordt bezorgd zijn we al eind maart. Als namelijk de pakketjes inderdaad ook over je Miner kunnen dan zou dit best een grappige toevoeging kunnen geven aan de data.
Een video over Meshtastic: YouTube: The Ultimate Meshtastic Device - Long Range Comms
Bovenstaande is niet als Topicstelen bedoeld meer in de interesse van het data deel.
We gaan het meemaken; Ik heb 'n maandje terug 'n bordje besteld omdat ik reuze benieuwd ben naar de techniek en mogelijkheden. Daarnaast geeft 't hebben van alternatieven communicatiemogelijkheden die niet rusten op een gecentraliseerde moderne infrastuctuur mij een geruster gevoel.Cave_Boy schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 18:58:
Wat momenteel steeds meer en meer populair begint te worden (althans zo zie ik het) is Meshtastic.
Kortom, ik sta vooral in de rij dit 'n kans te geven!
Ik vroeg het mijzelf ook al af.
Een rondje googelen levert dit soort teksten op:
We don’t integrate with the helium network. They are a commercial for profit entity which lies to their consumers to manipulate them to provide free labor and capital equipment for the corporation’s intent of building a distributed radio network.
Sorry, touched on a soft spot with me.
Reality is they charge per packet and we send a lot of packets in comparison.
That said, if someone would like to develop a bridge the two, we’d gladly accept the PR.
Dus ik denk van niet 😅
Hier staat ook een boardje in bestelling. Ben benieuwd.
Ik was van plan de indoor antenne van de linxdot er voor te gaan gebruiken.
Een rondje googelen levert dit soort teksten op:
We don’t integrate with the helium network. They are a commercial for profit entity which lies to their consumers to manipulate them to provide free labor and capital equipment for the corporation’s intent of building a distributed radio network.
Sorry, touched on a soft spot with me.
Reality is they charge per packet and we send a lot of packets in comparison.
That said, if someone would like to develop a bridge the two, we’d gladly accept the PR.
Dus ik denk van niet 😅
Hier staat ook een boardje in bestelling. Ben benieuwd.
Ik was van plan de indoor antenne van de linxdot er voor te gaan gebruiken.
[ Voor 10% gewijzigd door ronnie vd op 15-02-2024 12:46 ]
Ik wilde 'm dit weekend weer eens aanzetten met een nieuwe antenne, maar niet echt waard dus...djeck schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:04:
In juni kreeg ik nog $23.- aan iot bij elkaar gemined. Nu nog $1,65, kost nog net geen geld.
[Afbeelding]
Waar haal je dit overzicht vandaan?djeck schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:04:
In juni kreeg ik nog $23.- aan iot bij elkaar gemined. Nu nog $1,65, kost nog net geen geld.
[Afbeelding]
Afgelopen 30 dagen heb ik meer dan 11k IoT
Dat is 22 dollars met de huidige koers
https://app.relaywireless...VXa2TdXoGDSEPLo2arwjjtuPv
[ Voor 16% gewijzigd door Zaratrass op 23-02-2024 07:28 ]
Vanuit deze app:Zaratrass schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 07:23:
[...]
Waar haal je dit overzicht vandaan?
Afgelopen 30 dagen heb ik meer dan 11k IoT
Dat is 22 dollars met de huidige koers
https://app.relaywireless...VXa2TdXoGDSEPLo2arwjjtuPv
https://apps.apple.com/nl...your-hotspot/id1589509511
Dat is $60 dollar per maand, dan zit je ergens in de top 50 wereldwijd, hoe heet je miner?l3p schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 08:08:
Mijn ene miner op dak doet 900 IOT per dag,
Andere miner op een zolder met antenne binnen doet 100 IOT per dag
Damn dat zijn best goede opbrengsten, moet wel zeggen dat die van mij nu wel wat beter gaat, ik heb hem laatst even gereboot omdat ik een aantal dagen 0 opbrengst hadZaratrass schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 08:42:
[...]
Ondanks dank ik een terrible hexagon zit. 0,17
Kan ik eens proberen hem iets naar buiten te verplaatsen.
[Afbeelding]
Wat bedoel je met gerevolteerd?djeck schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 08:47:
[...]
Damn dat zijn best goede opbrengsten, moet wel zeggen dat die van mij nu wel wat beter gaat, ik heb hem laatst even gerevolteerd omdat ik een aantal dagen 0 opbrengst had
Maar die opbrengsten die jij hebt zou ik voor tekenenl3p schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:32:
[...]
Dat is het wel eens per dag geweest![]()
Cold Citron Sloth
Hallo ik ben aant twijfelen om een helium miner te kopen ik heb vragen of er moeilijkheden zijn met de transacties en of het nog slim is
Tja is de vraag of je de gok wilt wagen via mp gaan ze nog volgens mij gemiddeld voor ca 200 weg.Pindak12 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 21:22:
Hallo ik ben aant twijfelen om een helium miner te kopen ik heb vragen of er moeilijkheden zijn met de transacties en of het nog slim is
Probleem is of het echt een ongebruikte is (zonder gehannes van wallet/owner transfer)
Als je dan al van plan bent koop aub geen nebra maar Bobcat of ander rak volgens mij. En check of het de eu versie is.
Crypto kan van alles gebeuren
AnimeAdicted
Zou er je handen niet meer aan branden.
Maar heb jij lastig heden met transacties van hnt of IoT te veranderen naar euro in je wallet
Wat bedoel je daarmeeSultanPindakaas schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:50:
Zou er je handen niet meer aan branden.
Als je een goede hoge locatie hebt, 5e+ verdieping bijvoorbeeld met vrij zicht naar een grote stad dan kan je de gok wagen (ja het blijft een gok). Rak doet het nog redelijk bij mij. Afgelopen maand 24k iot ontvangen met een rak met richtantenne richting het noorden van Rotterdam (hemelsbreed 25km ongeveer.Pindak12 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 21:22:
Waarom Mine je geen heliummelvinnie schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 17:47:
[...]
Als je een goede hoge locatie hebt, 5e+ verdieping bijvoorbeeld met vrij zicht naar een grote stad dan kan je de gok wagen (ja het blijft een gok). Rak doet het nog redelijk bij mij. Afgelopen maand 24k iot ontvangen met een rak met richtantenne richting het noorden van Rotterdam (hemelsbreed 25km ongeveer.
Omdat je geen helium meer kan minen... Je kan enkel iot minen en omzetten naar hnt. Dat is nu een half jaar zo oid.
Hoe maken jullie het geld van de helium wallet op bitvavo of een RABO rekening?
Simple token van waarde(hebt of sol) naar Bitvavo en dan uitbetalen.Justin Elektra schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 18:43:
Hoe maken jullie het geld van de helium wallet op bitvavo of een RABO rekening?
Alhoewel Bitvavo wel vaker nu stortingen tijdelijk van munten uitzet.beetje offtopic Gebruik graag bijv voor transfer tussen exchanges harmony(one) bliksem snel en geen killing in fee's .
Anders bij kucoin omzetten naar een andere goedkope coin zoals dgb ofzo
[ Voor 4% gewijzigd door Offens1490 op 06-03-2024 19:23 ]
AnimeAdicted
Dus? Even in ABN: Ik kan Solana gewoon traden rechtstreeks van de Helium Wallet naar mijn Bitvavo Wallet?
Of werkt dit dus niet en heb ik dan een andere broker nodig? Ik deed destijds mijn transacties met Coinbase, maar dit wordt niet meer ondersteund in Europa toch?
Of werkt dit dus niet en heb ik dan een andere broker nodig? Ik deed destijds mijn transacties met Coinbase, maar dit wordt niet meer ondersteund in Europa toch?
Als je dan een miner neemt zou ik op dit moment als je locatie leuk is voor een Geod miner gaan. Deze heeft op dit moment al snel veel opbrengst. Is wel natuurlijk weer duurder.Offens1490 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:12:
[...]
Tja is de vraag of je de gok wilt wagen via mp gaan ze nog volgens mij gemiddeld voor ca 200 weg.
Probleem is of het echt een ongebruikte is (zonder gehannes van wallet/owner transfer)
Als je dan al van plan bent koop aub geen nebra maar Bobcat of ander rak volgens mij. En check of het de eu versie is.
Crypto kan van alles gebeuren
Net ff Bitvavo bekeken. Ja kan.Justin Elektra schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 20:15:
Dus? Even in ABN: Ik kan Solana gewoon traden rechtstreeks van de Helium Wallet naar mijn Bitvavo Wallet?
Abn-> Bitvavo (ideal)-> euro omzetten naar sol-> sol versturen -> wallet.
Bij Bitvavo moet je wel wallet altijd verefieren.
Tip voor transacties heb je niet veel (0.5 sol is zat destijds transactie ca 0.005 sol )nodig tenzij je ander tokens wilt kopen zoals mobile
AnimeAdicted
Ik heb op hotspotty gezien dat er twee mensen in men vak zitten heeft dit invloed op mijn earnings
Ik mine nu 5k iot per maand. Komt neer op 10 dollar.
Heb nu alles in IOT laten staan.
Verwachten jullie dat die munt nog gaat stijgen, of zet iedereen het direct om naar hnt of iets anders?
Verwachten jullie dat die munt nog gaat stijgen, of zet iedereen het direct om naar hnt of iets anders?
Zet het constant over naar Solana!Helium2022 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 21:01:
Ik mine nu 5k iot per maand. Komt neer op 10 dollar.
Oké.. Dus die iot munt wordt verder niet veel van verwacht?
Nog 18 maanden en dan heb ik na ruim 2.5 jaar mijn investering terug. Hoe zit het bij de rest met de roi?
Nog 18 maanden en dan heb ik na ruim 2.5 jaar mijn investering terug. Hoe zit het bij de rest met de roi?
Afgelopen woensdag was ik bezig met kabels. door een onhandige actie werd de kabel van de Helium miner geraakt. De kabel kon dit prima hebben maar de aansluiting niet. Hij was bijna afgebroken op het apparaat.
Omdat er dusdanig veel verlies en onstabiliteit was ontstaan maar de stoute schoenen aangetrokken en eerst op internet gekeken hoe ziet de binnenkant van een Linxdot met rockchip (daar gaat het in dit geval om) eruit. Waarbij sommige Helium miner modellen een soort mini antenne kabel hebben lopen naar het moederbord is in dit geval bij dit model direct op het moederbord gesoldeerd.
Het gat waar de antenne aansluiting doorgaat is ook net even groter dus je krijgt eigenlijk altijd wel wat kracht hierop. Ik bedacht me 2 oplossingen. Eenzelfde connector erop zetten of een mini antenne kabel ertussen monteren. Bij dit laatste komen krachten van de dikke kabel op de behuizing.
Het loshalen van de oude connector op het moederbord ging echter niet. Dit zat veel te vast (omgebogen pinnen lijkt het). Dus ik heb een simpelere / smerigere oplossing gedaan. De oude connector gehalveerd. Door het midden loopt het antennedraadje en heb ik aan de onderkant van het moederbord in het middenpootje gesoldeerd. De aarde heb ik met de aarde aan de onderkant gesoldeerd.
Gisteren weer ertussen gezet en hij werkt weer super.
Omdat er dusdanig veel verlies en onstabiliteit was ontstaan maar de stoute schoenen aangetrokken en eerst op internet gekeken hoe ziet de binnenkant van een Linxdot met rockchip (daar gaat het in dit geval om) eruit. Waarbij sommige Helium miner modellen een soort mini antenne kabel hebben lopen naar het moederbord is in dit geval bij dit model direct op het moederbord gesoldeerd.
Het gat waar de antenne aansluiting doorgaat is ook net even groter dus je krijgt eigenlijk altijd wel wat kracht hierop. Ik bedacht me 2 oplossingen. Eenzelfde connector erop zetten of een mini antenne kabel ertussen monteren. Bij dit laatste komen krachten van de dikke kabel op de behuizing.
Het loshalen van de oude connector op het moederbord ging echter niet. Dit zat veel te vast (omgebogen pinnen lijkt het). Dus ik heb een simpelere / smerigere oplossing gedaan. De oude connector gehalveerd. Door het midden loopt het antennedraadje en heb ik aan de onderkant van het moederbord in het middenpootje gesoldeerd. De aarde heb ik met de aarde aan de onderkant gesoldeerd.
Gisteren weer ertussen gezet en hij werkt weer super.
Hij kan nog stijgen maar ook dalen . Op dit moment is schommelt het niet veel . Persoonlijk doe ik gewoon sparen. En toen alles zo hoog was dat ik het eruit kon halen heb ik het 1x veilig gezet.Helium2022 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 22:58:
Het zal best kunnen groeien, alleen heb ik hogere verwachtingen van Solana. en die koers gaat ook beter.Helium2022 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 22:58:
Betreft ROI heb ik allang eruit, was er op tijd bij.
Miner zeker eruit maar denk met de via Mp had verkocht meer gehad denk ik.Helium2022 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 22:58:
Maar goed voor zelfde of hoger geld had helium nu nog zelfde waarde gehad.
Maar goed ik heb een Bobcat. Had een nebra besteld via distrelec via nl site, die kwam zelfs later binnen dan Bobcat en deed gewoon van dag 1 niet goed.
Gelukkig via nl site besteld en na weken mailen gezegd dat ik mijn geld terug wilde omdat ze niet niet konden helpen.
AnimeAdicted
Hoe kan je momenteel het beste je hotspot verkopen?
Het is nogal een opgave?
Ik zie nu in de hotspot wallet
iot
Hnt
Sol
3 tokens
Om hotspot over the zetten heb je sol nodig dacht ik nu.
Kan ik Dan gewoon nu iot en hnt versturen naar een andere wallet?
M.a.w. zodra ik de hotspot verkoop Ben ik Dan de helium wallet kwijt?
Of is verkopen een token oversturen?
Het is nogal een opgave?
iot
Hnt
Sol
3 tokens
je 'transfered' de hotspot in je app (wallet) naar een andere wallet.R.G schreef op zondag 17 maart 2024 @ 20:27:
Hoe kan je momenteel het beste je hotspot verkopen?
Het is nogal een opgave?
iot
Hnt
Sol
3 tokens
via manage je hotspot
[ Voor 3% gewijzigd door Zaratrass op 18-03-2024 08:03 ]
Wat is nu de beste manier om aan sol te komen en hiermee je hotspot / account op te laden.
Doen we nog massaal aan helium miners?
Vertel jullie huidige status en ervaringen?
Verkopen levert bijna niets op lijkt mij om nu je miner te verkopen en het hele gedoe me transfer hotspot en met je wallet is ook geen pretje lijkt mij omdat met een koper te doen?
dus wat kunnen we nu nog doen.
is het raadzaam om nu een dakdekker te regelen die de antenne vast op het dak zet?
Wat zou dat kosten en hebben jullie dat ook gedaan?
Doen we nog massaal aan helium miners?
Vertel jullie huidige status en ervaringen?
Verkopen levert bijna niets op lijkt mij om nu je miner te verkopen en het hele gedoe me transfer hotspot en met je wallet is ook geen pretje lijkt mij omdat met een koper te doen?
dus wat kunnen we nu nog doen.
is het raadzaam om nu een dakdekker te regelen die de antenne vast op het dak zet?
Wat zou dat kosten en hebben jullie dat ook gedaan?
Niet meer aan beginnen. Zonde van je tijd en geld.
Alleen zorgt het wel voor problemen in je netwerk, als ik myst draai kan ik geen netflix meer kijken. Het doet iets met je dns.
Delen van mijn internetverbinding is echt iets wat ik voor geen goud zou doen. Je zal altijd verantwoordelijk zijn voor het verkeer en als je wilt bewijzen dat jij het niet was dan moet de logging zeer gedetailleerd zijn.
Dat zou niet zo moeten.SultanPindakaas schreef op maandag 20 mei 2024 @ 10:15:
Alleen zorgt het wel voor problemen in je netwerk, als ik myst draai kan ik geen netflix meer kijken. Het doet iets met je dns.
Het is een leuk idee maar het nadeel is je bent zelf verantwoordelijk wat er over je netwerk heen gaat en als jij je netwerk laat gebruiken... Dan ben je nog steeds verantwoordelijk.
Voor diegene die nog wat meer uit de miner willen halen; Met crankk img/OS kan je inmiddels multimining doen, standaard vanuit de software. Denk aan ator, filecoin, Grass, Helium, Honeygain, Mysterium, pawns.app, PiPhi, Presearch, Repocket & wingbits. Er zitten er meer in de pijplijn.
/f/image/Bs4rWJ9WdtojIDBipwdJ3xzg.png?f=fotoalbum_large)
SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier
Op welke miners werkt dit?Wimlem schreef op maandag 10 juni 2024 @ 21:48:
Voor diegene die nog wat meer uit de miner willen halen; Met crankk img/OS kan je inmiddels multimining doen, standaard vanuit de software. Denk aan ator, filecoin, Grass, Helium, Honeygain, Mysterium, pawns.app, PiPhi, Presearch, Repocket & wingbits. Er zitten er meer in de pijplijn.
[Afbeelding]
Heltec?
Onder andere en daar heb ik het toevallig ook op draaien. Zie https://crankk.io voor alle miners!
SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier
Mooi dat er andere projecten lopen voor de helium miners... Deze gaan nog wel steeds op Proof of Coverage he?
Zijn er ook projecten die dat niet doen? Die dus gebruik maken van bv een rak miner?
Zijn er ook projecten die dat niet doen? Die dus gebruik maken van bv een rak miner?
ThanksWimlem schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 05:46:
[...]
Onder andere en daar heb ik het toevallig ook op draaien. Zie https://crankk.io voor alle miners!
Maar je moet.dus 100 dollar aan crank tokens kopen? En deze staken in een wallet bij crank?
Not your keys not your crypto?
En wat kan je er verder mee deel je Dan je internet met andere gebruikers terwijl jij verantwoordijk blijft voor je internet?
Hoe kan je met deze versies verdienen Dan?
Wat moet je daarvoor doen?
Ze praten ook nog eens over cranck licenties?
Is het niet een dump coin?
Het crankk img/os kan je ook draaien zonder aan het crankk project deel te nemen. Dus ook zonder die crankk instapkosten kan je multiminen. Kan wel zijn dat je voor een ander project licentie kosten of wat dan ook hebt.
Het crankk img is voor veel verschillende helium miners beschikbaar.
Het crankk img is voor veel verschillende helium miners beschikbaar.
Van klussen krijg je grijze haren
kan ik dit gewoon installeren, en nog steeds de huidige helium zaken minen of begin dan ik helemaal opnieuw met een miner name?Wimlem schreef op maandag 10 juni 2024 @ 21:48:
[Afbeelding]
Van het kastje naar de muur lopen...
Check de installatiehandleidingen op de site voor je miner.DancePlaza schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:08:
[...]
kan ik dit gewoon installeren, en nog steeds de huidige helium zaken minen of begin dan ik helemaal opnieuw met een miner name?
Ik heb mijn 4 heltecs vorig jaar omgezet zonder problemen en met behoudt van helium
Ik kwam zojuist mijn Sensecap miner tegen tijdens het opruimen, welke ruim anderhalf jaar stilgelegen heeft.
Is het inmiddels vergane glorie, of is er nog wel wat uit te halen tegenwoordig? Toen merkte ik vooral dat mijn locatie ansich prima is (relatief weinig concurrentie) maar door het binnenshuis plaatsen van de miner de opbrengsten toch enorm tegenvielen.
Heb de nieuwe projecten ook niet helemaal gevolgd, dus weet niet goed wat er nu allemaal mogelijk is.
Is het inmiddels vergane glorie, of is er nog wel wat uit te halen tegenwoordig? Toen merkte ik vooral dat mijn locatie ansich prima is (relatief weinig concurrentie) maar door het binnenshuis plaatsen van de miner de opbrengsten toch enorm tegenvielen.
Heb de nieuwe projecten ook niet helemaal gevolgd, dus weet niet goed wat er nu allemaal mogelijk is.
Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character
Hoe verdien je ermee?Wimlem schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 19:53:
[...]
Check de installatiehandleidingen op de site voor je miner.
Ik heb mijn 4 heltecs vorig jaar omgezet zonder problemen en met behoudt van helium
Wat gaat je miner doen en wat doet je interverbinding?
Hoe veilig is het?
Klopt het dat bobcat 300 miner al paar maanden niks mined? Mijne staat aan online maar niks meer eerst IOT zie geen error.
Kan er ook niet echt wat over vinden, morgen eens reset proberen anders
Lees hier ook niks over. Mijn Heltec en Linxdot doen het gewoon prima.Drazzic schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 17:26:
Klopt het dat bobcat 300 miner al paar maanden niks mined? Mijne staat aan online maar niks meer eerst IOT zie geen error.
Naja prima.. Ze halen keurig IOT binnen. De waarde etc is natuurlijk .... Tegenover hoe de situatie vroeger was...
Mijne toevallig drie weken terug opnieuw aangesloten. Nieuwe antennekabel, antenne en sd kaart gekocht. Locatie update en gaan dacht ik.... Echter met 30-40 IOT per dag is het wel heel erg traag...Cave_Boy schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 05:40:
[...]
Lees hier ook niks over. Mijn Heltec en Linxdot doen het gewoon prima.
Naja prima.. Ze halen keurig IOT binnen. De waarde etc is natuurlijk .... Tegenover hoe de situatie vroeger was...
Blijkbaar is het voorstel om weer terug te gaan naar HNT minen in de maak:
https://github.com/helium...ain/0138-return-to-hnt.md
https://github.com/helium...ain/0138-return-to-hnt.md
Over het algemeen wel.jgsr schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 18:55:
Doet HNT het beter dan IOT? ...
1 IOT heeft momenteel ongeveer de waarde van €0,01
1 HNT heeft momenteel ongeveer de waarde van €6,42
Alleen de tijd die je nu nodig hebt om 1 HNT te verdienen is wel een stukje langer geworden volgens mij. Iemand hier een idee van? Vroeger ging dat vrij soepel.
IOT ... Ja gaat wel maar is geen vetpot als HNT (hoe ik het ervaren heb)
Maar dat waren andere tijden ook.Cave_Boy schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 19:36:
[...]
Over het algemeen wel.
1 IOT heeft momenteel ongeveer de waarde van €0,01
1 HNT heeft momenteel ongeveer de waarde van €6,42
Alleen de tijd die je nu nodig hebt om 1 HNT te verdienen is wel een stukje langer geworden volgens mij. Iemand hier een idee van? Vroeger ging dat vrij soepel.
IOT ... Ja gaat wel maar is geen vetpot als HNT (hoe ik het ervaren heb)
Ja daarom ben ik ook benieuwd hoelang je er nu over zou moeten doen voor 1 HNT.
Was al af en toe aan denken zal ik die antenne etc weghalen. Maar voorlopig laat ik hem nu nog maar even zitten.
35 cent per dag zo ongeveer bij mij, gelukkig kost het minder aan stroom voorlopig maar de gouden dagen zijn voorbij...Cave_Boy schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 19:38:
[...]
Ja daarom ben ik ook benieuwd hoelang je er nu over zou moeten doen voor 1 HNT.
Was al af en toe aan denken zal ik die antenne etc weghalen. Maar voorlopig laat ik hem nu nog maar even zitten.
Ik denk overigens dat de rewards naar ratio worden aangepast dus veel zal er niet veranderen behalve een hop minder op de DEX
35 cent per dag, ik heb er 15 uit staan en komen allemaal niet boven de 20 cent per dag.melvinnie schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 23:39:
[...]
35 cent per dag zo ongeveer bij mij, gelukkig kost het minder aan stroom voorlopig maar de gouden dagen zijn voorbij...
Ik denk overigens dat de rewards naar ratio worden aangepast dus veel zal er niet veranderen behalve een hop minder op de DEX
Dus ik laat ze lekker draaien.
Heb ze al lang terug verdiend in de eerste maanden.
Haal ca 300 gemiddeld per dag iets meer huidige prijzen 40 dollar cent.Demiesehv schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:38:
[...]
35 cent per dag, ik heb er 15 uit staan en komen allemaal niet boven de 20 cent per dag.
Dus ik laat ze lekker draaien.
Heb ze al lang terug verdiend in de eerste maanden.
Ach wie weet wordt het het nog wat
AnimeAdicted
Hoe loopt dit nog?
Even mijn situatie :
Van een tweaker een heltec overgenomen, aankoop prijs er nog niet uit en eigenlijk niks verdiend.
Nu een optie :
Ik zoek een dakgoot opruimer / cleaner tegen water overlast door blad en andere zooi. Als ze dan toch op het dak bezig zijn misschien een installatie laten maken voor een antenne op het dak.
Ik heb wat antennes, maar die doe ik af en toe met goed weer naar buiten door het zolder raam best onhandig en vervelend.
Maar kort gezegd, het heeft mij nog niks opgeleverd Fiancieel gezien alleen geld gekost.
Heeft het nog zin om met een single Heltec miner en een antenne mijn aankoop prijs eruit te halen?
Of beter om de handdoek in de ring te gooien en nu te verkopen? Levert het wat op?
Maar verkopen is wel een heel gedoe met wallet overzetten en of dat lukt en dat dan diegene mij wallet heeft en of gegevens volgens mij is het niet zo gemakkelijk en fijn om te doen, maar zonder de wallet overzetting heeft de koper niks aan de Heltec?
Ik had het voordeel dat ik de Heltec miner kocht terwijl de miner niet geactiveerd was dus splinternieuw.
Werking miner denk ik? :
De miner start op van een soort raspberry cfw omgeving met software erop , je moet een poort openen en de antenne aansluiten met het vinden van zogeheten witnessen en of beacons krijg je een beetje rewards in HNT?
HNT is de das omgedaan voor rewards of vervangen voor iot in combinatie met SOL.
Nu blijkaar is IOT niet goed en willen ze terug naar HNT en wordt het weer leuk?
Eerst moet je hele databases ophalen naar je sd card wat niet goed was voor de sd card? Dit is vervangen voor een soort van node op je software waarmee je rechtstreekst de blockchain via het internet benaderen ofzo?
Is een antenne nog uberhaupt nodig? Wat is het nut nu nog van HTN en een 1x single heltec miner als miner?
Er wordt zoveel gezegd en gedaan maar het is onduidelijk.
Even mijn situatie :
Van een tweaker een heltec overgenomen, aankoop prijs er nog niet uit en eigenlijk niks verdiend.

Nu een optie :
Ik zoek een dakgoot opruimer / cleaner tegen water overlast door blad en andere zooi. Als ze dan toch op het dak bezig zijn misschien een installatie laten maken voor een antenne op het dak.
Ik heb wat antennes, maar die doe ik af en toe met goed weer naar buiten door het zolder raam best onhandig en vervelend.
Maar kort gezegd, het heeft mij nog niks opgeleverd Fiancieel gezien alleen geld gekost.
Heeft het nog zin om met een single Heltec miner en een antenne mijn aankoop prijs eruit te halen?
Of beter om de handdoek in de ring te gooien en nu te verkopen? Levert het wat op?

Maar verkopen is wel een heel gedoe met wallet overzetten en of dat lukt en dat dan diegene mij wallet heeft en of gegevens volgens mij is het niet zo gemakkelijk en fijn om te doen, maar zonder de wallet overzetting heeft de koper niks aan de Heltec?
Ik had het voordeel dat ik de Heltec miner kocht terwijl de miner niet geactiveerd was dus splinternieuw.
Werking miner denk ik? :
De miner start op van een soort raspberry cfw omgeving met software erop , je moet een poort openen en de antenne aansluiten met het vinden van zogeheten witnessen en of beacons krijg je een beetje rewards in HNT?
HNT is de das omgedaan voor rewards of vervangen voor iot in combinatie met SOL.
Nu blijkaar is IOT niet goed en willen ze terug naar HNT en wordt het weer leuk?
Eerst moet je hele databases ophalen naar je sd card wat niet goed was voor de sd card? Dit is vervangen voor een soort van node op je software waarmee je rechtstreekst de blockchain via het internet benaderen ofzo?
Is een antenne nog uberhaupt nodig? Wat is het nut nu nog van HTN en een 1x single heltec miner als miner?
Er wordt zoveel gezegd en gedaan maar het is onduidelijk.

Afgelopen weekend heb ik mijn miners weggehaald.
De waarde was in al die tijd erg laag geworden (gaat mogelijk wel wat stijgen).
Er zijn 4 antenne's in mijn vakje bijgekomen waardoor opbrengst nog minder was geworden (13 stuks totaal).
Maar door wisseling van provider (Odido) gaf de druppel (geen open poort).
Iemand anders gaf nog €300 ervoor (Heltec V1 en een Linxdot V1.) Antenne's wilde de meneer niet. Hij wilde de chips hebben. Dus ook niet een wallet. Die heb ik inmiddels ook verwijderd. Er zit niet veel bijzonders in een Heltec en Linxdot dacht ik maja...
Helium tijdperk is voor mij dus over. Ik kijk er met plezier naar terug (leuke winst gemaakt) maar nu weer tijd voor wat anders.
De waarde was in al die tijd erg laag geworden (gaat mogelijk wel wat stijgen).
Er zijn 4 antenne's in mijn vakje bijgekomen waardoor opbrengst nog minder was geworden (13 stuks totaal).
Maar door wisseling van provider (Odido) gaf de druppel (geen open poort).
Iemand anders gaf nog €300 ervoor (Heltec V1 en een Linxdot V1.) Antenne's wilde de meneer niet. Hij wilde de chips hebben. Dus ook niet een wallet. Die heb ik inmiddels ook verwijderd. Er zit niet veel bijzonders in een Heltec en Linxdot dacht ik maja...
Helium tijdperk is voor mij dus over. Ik kijk er met plezier naar terug (leuke winst gemaakt) maar nu weer tijd voor wat anders.
Jammer dat het voorbij is, wil nog wel even zeggen dat de open port geen vereiste meer is. Ik heb er nog 3 draaien, ze leveren nog enkele centen meer op dan de stroom die erin gaat... als dat omslagpunt is bereikt kan je net zo goed direct HNT inslaan. Inderdaad wel een goed idee om de 3 andere die ik nog heb te verkopen voor de hardware welke erin zit
Die poort is geen vereiste. Dat klopt maar ik heb inmiddels bij meerdere gemerkt dat het wel een positieve invloed heeft. Het was bij mij ook een centen kwestie geworden. Tijd voor wat anders.melvinnie schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 15:46:
Jammer dat het voorbij is, wil nog wel even zeggen dat de open port geen vereiste meer is. Ik heb er nog 3 draaien, ze leveren nog enkele centen meer op dan de stroom die erin gaat... als dat omslagpunt is bereikt kan je net zo goed direct HNT inslaan. Inderdaad wel een goed idee om de 3 andere die ik nog heb te verkopen voor de hardware welke erin zit
Heb ik ook geluk gehad nu ff wake up cal om ff miner te checken.melvinnie schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 20:14:
Mijn miners reageerden ergens in 2023 al niet meer op 44185 dus ik denk dat het toeval is geweest.
AnimeAdicted
Vandaag een linxdot helium miner kunnen kopen.
Alleen werkt de app om hem in te stellen niet meer in Nederland, is er een alternatief?
Kan ik dit op 1 of andere manier nog fixen of in gebruik stellen?
Niet voor de winst maar puur voor een fun?
Alleen werkt de app om hem in te stellen niet meer in Nederland, is er een alternatief?
Welke app gebruik je? Bij mijn weten kan je de app Helium Wallet gebruiken.zorgeloosict schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 21:28:
Vandaag een linxdot helium miner kunnen kopen.
Helium app werkt nu, dank je wel, kan hem niet koppelen omdat de miner al een eigenaar en adres kent. Kan ik opnieuw beginnen. Of is ontkoppelen zonder info 1e eigenaar onmogelijk?
Zonder 12 word seed heb je er niets aan. Je kan vanuit de app de miner overdragen maar dat kost wel geld.zorgeloosict schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 23:14:
Helium app werkt nu, dank je wel, kan hem niet koppelen omdat de miner al een eigenaar en adres kent. Kan ik opnieuw beginnen. Of is ontkoppelen zonder info 1e eigenaar onmogelijk?
Let op:
Referralcodes gebruiken en het aanbieden van producten is hier niet toegestaan.
Referralcodes gebruiken en het aanbieden van producten is hier niet toegestaan.