Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl
op de heltec een eitje als je al Crankk er op hebt.SultanPindakaas schreef op zondag 16 juli 2023 @ 22:34:
[...]
Was het lastig om ThingsIX te installeren?
SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier
[ Voor 14% gewijzigd door Stimulate14 op 17-07-2023 10:53 ]
Ik heb nog een Bobcat.Stimulate14 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:53:
Ik heb nog een Linxdot nieuw in doos, de moeite waard om nog online te gooien? Als in aanzetten en minen.
Vind het niet waard om hem aan te zetten en niemand heeft nog interesse in zo'n apparaat.
Echt over het hoogtepunt heen.
Wessie ... member of the Noizy Cows !!!
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Je kan een beetje hnt omzetten naar sol via het werwldboletje en dan de 5e link. Via de 4e link (jup) kan je iot swappen voor hnt.l3p schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 00:41:
Bij mij doen ze nog iets en er staat nu 3,3 HNT en 153.000 IOT in mijn wallet. (€60?)
Maar enig idee of en hoe ik dat er nog uit krijg? Bij versturen naar Kucoin Solana HNT adres of swappen geeft hij een foutmelding.
Was er al bang voor.Wessie schreef op maandag 17 juli 2023 @ 13:22:
[...]
Ik heb nog een Bobcat.
Vind het niet waard om hem aan te zetten en niemand heeft nog interesse in zo'n apparaat.
Echt over het hoogtepunt heen.
Sinds 12 juli kan ik mijn geminde IOT niet meet claimen. Na een aantal minuten zegt hij dat het gelukt is maar ze worden niet toegevoegd.melvinnie schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 07:28:
[...]
Je kan een beetje hnt omzetten naar sol via het werwldboletje en dan de 5e link. Via de 4e link (jup) kan je iot swappen voor hnt.
Wanneer ik het bovenstaande probeer via 5e link dan koppelt hij netjes naar mijn wallet en wanneer ik approve blijft hij hele tijd op loading staan.
Iets wat ik kan doen om de communicatie weer in orde te krijgen? Schijnbaar haalt de miner nog steeds iedere dag IOT binnen.
ik zit eraan te denken om een bobcat te bestellen (heb nog wat bol.com bonnen..;)
is dit nog wel rendabel...?
ik weet dat het heel afhankelijk is van de plaatsing maar lees zoveel negatieve reacties hier de laatste tijd dus vroeg me af of het nog wel waard is zo een ding aan te schaffen.
er zitten niet veel miners bij mij in de buurt, ik geloof maar 2 of 3 in mijn omgeving.
En zag ook dat je nu ipv helium IOT mined...is de werking voor de resat nog wel hetzelfde..
bvd Richard
Ik zou je bonnen lekker voor iets nuttigs gebruiken, want in dit tempo en met de huidige koersen maak je nevernooit meer winstSupRichie schreef op zondag 23 juli 2023 @ 14:14:
hallo allemaal,
ik zit eraan te denken om een bobcat te bestellen (heb nog wat bol.com bonnen..;)
ik weet dat het heel afhankelijk is van de plaatsing maar lees zoveel negatieve reacties hier de laatste tijd dus vroeg me af of het nog wel waard is zo een ding aan te schaffen.
er zitten niet veel miners bij mij in de buurt, ik geloof maar 2 of 3 in mijn omgeving.
En zag ook dat je nu ipv helium IOT mined...is de werking voor de resat nog wel hetzelfde..
bvd Richard
ik zou kijken waar crankk en thingsIX op draait. Dat levert tenminste wat opSupRichie schreef op zondag 23 juli 2023 @ 14:14:
hallo allemaal,
bvd Richard
SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier
Ik denk dat je het nu niet meer voor het geld moet doen. Het eerste jaar was het super rendabel, ROI van <1 maand zelfs met die woekerprijzen, maar nu. Ik heb er nog een aantal hangen op wat daken maar de opbrengst is tegenwoordig echt triest. Ik laat ze ook gewoon hangen, mij teveel moeite om ze eraf te halen.SupRichie schreef op zondag 23 juli 2023 @ 14:14:
hallo allemaal,
bvd Richard
Zucht...
Wat levert het op? Euro per dag?Wimlem schreef op zondag 23 juli 2023 @ 14:54:
[...]
ik zou kijken waar crankk en thingsIX op draait. Dat levert tenminste wat op
Iemand zijn sensecap m1 al omgebouwd? https://crankk.io/storage...teway-Crankk-image-v1.pdf
Lijkt toegankelijk te zijn? Ben benieuwd of anderen dat al hebben gedaan?
Wat levert het op? Euro per dag?Wimlem schreef op zondag 23 juli 2023 @ 14:54:
[...]
ik zou kijken waar crankk en thingsIX op draait. Dat levert tenminste wat op
Iemand zijn sensecap m1 al omgebouwd/dubbel mining?
Helium lijkt wel echt klaar te zijn…minder minder minder.
https://crankk.io/storage...teway-Crankk-image-v1.pdf
Lijkt toegankelijk te zijn? Ben benieuwd of anderen dat al hebben gedaan?
Helium miner werkt wel keurig en mined Helium gewoon. Iemand suggestie?
Ik ben zo ver gekomen dat alle 4 vinkjes groen zijn van Docker, Helium, Lorawan en Crankk.
Echter zie ik niet dat er iets bijkomt in mijn Helium wallet of crankk wallet.
Lastig dat de how-to's zijn gebaseerd op oudere versies.
[ Voor 6% gewijzigd door l3p op 23-07-2023 23:58 ]
Hoe ik het zie is het niet meer invite only. Je moet nog wel je mail adres opgeven meende ik.melvinnie schreef op maandag 24 juli 2023 @ 08:25:
Is Crankk nog invite-only of kan ik nu al mijn Hotspots "ombouwen"
Waar kan ik die nu nog terugzien?l3p schreef op zondag 23 juli 2023 @ 23:58:
Ik ben hier niet heel goed in maar was wel al zo ver dat wanneer je gekoppelt bent aan je Crankk wallet dat je dan moet inloggen met admin en je laatste 6 tekens van je Gateway ID
Ik ben zo ver gekomen dat alle 4 vinkjes groen zijn van Docker, Helium, Lorawan en Crankk.
Echter zie ik niet dat er iets bijkomt in mijn Helium wallet of crankk wallet.
Lastig dat de how-to's zijn gebaseerd op oudere versies.
Volgens mij moet je een crankk licentie kopen van 150 dollar? Aldus YouTube.melvinnie schreef op maandag 24 juli 2023 @ 08:25:
Is Crankk nog invite-only of kan ik nu al mijn Hotspots "ombouwen"
dat en volgens mij moet je ook 100 dollar in je wallet storten.stormfly schreef op maandag 24 juli 2023 @ 09:25:
[...]
Volgens mij moet je een crankk licentie kopen van 150 dollar? Aldus YouTube.
zelf heb ik een linxdot. die is nog niet om te bouwen. verwachting dat dit wel binnenkort mogelijk is
de bedragen houden me een beetje tegen.
Dₒ yₒᵤ ₙₑᵥₑᵣ qᵤₑₛₜᵢₒₙ ₜₕₑ ₙₐₜᵤᵣₑ ₒf yₒᵤᵣ ᵣₑₐₗᵢₜy?
Jeps weer in de droom van iemand anders investeren 🤣 #klaarmeePhRiXoS schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 12:04:
[...]
dat en volgens mij moet je ook 100 dollar in je wallet storten.
zelf heb ik een linxdot. die is nog niet om te bouwen. verwachting dat dit wel binnenkort mogelijk is
de bedragen houden me een beetje tegen.
Ik had dus gewoon te weinig SOL in mijn wallet om nog met jouw oplossing weer aan SOL te komen.l3p schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 20:16:
[...]
Sinds 12 juli kan ik mijn geminde IOT niet meet claimen. Na een aantal minuten zegt hij dat het gelukt is maar ze worden niet toegevoegd.
Wanneer ik het bovenstaande probeer via 5e link dan koppelt hij netjes naar mijn wallet en wanneer ik approve blijft hij hele tijd op loading staan.
Iets wat ik kan doen om de communicatie weer in orde te krijgen? Schijnbaar haalt de miner nog steeds iedere dag IOT binnen.
Andere oplossing is zelf SOL in je wallet zetten vanaf exchange via deze oplossing
Nu krijg je bijna iot? maar ik kan het niet claimen of gatheren omdat ik niet genoeg sol heb..
waarom is dit zo gedaan en veranderd, het apparaat levert nu echt niets meer op zelfs niet meer met antenne en of grotere antennes?
Is het nu gewoon dood / kapot?
wat kan ik nu nog met een heltec miner ik keek net en ik denk dat de waarde van de iot dat ik nu kan claimen is iets van 4 dollar en dat na een of 2 jaar aan te hebbe gestaan. Het is echt waardeloos te noemen.
Wat raden jullie aan?
ik heb ook geen zin om sol te kopen en daarmee te claimen ik denk dat het sol aankopen duurder is dan de rewards van iot dat ik klaar heb staan..
Het is om het even ,ber zijn destijds nieuwe dingen geïmplementeerd met hip. Je kunt er mee eens zijn of niet. Heb beetje sol gestuurd naar wallet en werkt gewoon.R.G schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 15:19:
damn wat hebben ze gedaan met helium.
Nu krijg je bijna iot? maar ik kan het niet claimen of gatheren omdat ik niet genoeg sol heb..
waarom is dit zo gedaan en veranderd, het apparaat levert nu echt niets meer op zelfs niet meer met antenne en of grotere antennes?
Is het nu gewoon dood / kapot?
wat kan ik nu nog met een heltec miner ik keek net en ik denk dat de waarde van de iot dat ik nu kan claimen is iets van 4 dollar en dat na een of 2 jaar aan te hebbe gestaan. Het is echt waardeloos te noemen.
Wat raden jullie aan?
ik heb ook geen zin om sol te kopen en daarmee te claimen ik denk dat het sol aankopen duurder is dan de rewards van iot dat ik klaar heb staan..
Meeste die optijd waren hebben de miner eruit en ik laat hem nu als stake en forget staan. Misschien wordt het nog wat met nieuwe Bull run of niet.
Heb wel altijd in gedachte gehad dat dat ding maar 1 jaar meeging(Bobcat 300) want garantie claimen in China is nou niet echt makkelijk denk ik. Zolang hij het doet laat ik hem gewoon lopen.
0.5 sol is zat om voorlopig alles te claimen.
Net gekeken 9.5 k uit nu is totaal 0.000015 sol.
Kan helaas geen screenshot maken wordt niet geaccepteerd.
AnimeAdicted
Machinetje draait nog in normale netwerk. Maar opbrengsten gaan hard achteruit.
Van de Heltec is het ongeveer 1/8 van wat hij normaal deed binnenhalen.
Een Linxdot die er eigenlijk vlak naast staat... Doet het eigenlijk best ok. Haalt ongeveer 7 a 8x zoveel op.
Als dit over een paar weken zo doorgaat heb ik ruimte voor een nieuw project... Dan gaat de schroevendraaier in de Heltec.
Nu ik dit zo lees met de bedragen wordt het voor in mijn ogen alleen maar minder interessant om je Helium miner om te zetten of je moet echt heel veel binnen kunnen halen. Echter dan haal je waarschijnlijk nu ook al een leuke hoeveelheid. Ofwel je hebt dan geen noodzaak om het te doen lijkt mij. Of zie ik iets verkeerd?
De email:
Upcoming BETA 2.0
Hey Crankkster,
Here is the announcement everyone has been waiting for!
The BETA 2.0 group will start on August 13th at 18:00 CEST. The purchase of a software license will be possible until the available 1000 places sell out.
The main idea of the BETA 2.0 group is to launch and test 7 new gateway models in addition to the ones already added to the Crankk network. You will still have the opportunity to onboard all currently supported gateways in the BETA 2.0 group, but the main focus should be on the new models.
Please keep in mind that this will still be a BETA stage of the project, so beta stage technical issues may occur. We look forward to your constructive feedback and count on your support.
You can find below all gateway models that will be available for onboarding in the BETA 2.0 group.
Full Gateways:
• Bobcat Miner 300 (G280 - PX30 - 1GB)
• Bobcat Miner 300 (G285 - RK3566 - 2GB)*
• Bobcat Miner 300 (G290 - RK3566 - 2GB)
• Bobcat Miner 300 (G295 - RK3566 - 2GB)
• Controllino V1
• COTX-X3
• Dusun
• Finestra
• Helium OG
• Heltec HT-M2808
• Linxdot (CM4)
• Linxdot (Rock Pi)
• MNTD / RAK V2
• Nebra Indoor/Outdoor (SX1301)
• Nebra Indoor/Outdoor (SX1302)
• Nebra Rock Pi
• Panther X1/X2
• PISCES-P100
• SenseCAP M1
• SyncroB.it
• WisGate / RAK V1.5
Light Gateways:
• Browan MerryIoT
• COTX-X1
• Dragino LPS8 Indoor
• Kerlink iSeries
• MatchX M2 Pro*
• Milesight UG65
*Please note that the development process of Bobcat Miner 300 (G285 - RK3566 – 2GB) is not yet complete. You can purchase a software license and onboard the gateway at a later stage.
**Please note that onboarding a MatchX M2 Pro gateway currently requires a custom setup. Once you have purchased a software license and assigned your Gateway ID to a wallet, you’ll need to open a support ticket on our Discord server and provide us with your Gateway ID. We will then provide you with the next steps.
We decided to remove the unique personal codes to simplify the procedure of purchasing a software license in the BETA 2.0 group.
The Ambassador codes will remain, but this time they will be optional. If you like one of our Ambassadors and find their work helpful, we encourage you to support them using their code. This way, 25$ of the software license price you paid will go to the Ambassador’s wallet and this will be publicly visible on the Kadena blockchain. We will share the latest list of Ambassadors including their assigned region, social channels, KDA wallets and codes on August 12th at 18:00 CEST.
The rest of the purchasing process remains the same as in the BETA 1.0 group:
1. Create a KDA wallet and deposit a minimum of 250$ in KDA on chain 0: 150$ in KDA for the Crankk software license and 100$ in CRKK for PoNP. We recommend 270$ in KDA because of transaction fees and the variable price of KDA.
2. Sign in to the User Dashboard, press the Join BETA 2.0 Group button and buy your Crankk software license.
3. Find the Onboarding guide for your gateway model and follow the step-by-step instructions.
4. Sign in to the User Dashboard → Gateways → click on your Gateway name → Proof-of-Trust and participate in the Proof-of-Network-Participation (PoNP) by locking 100$ in CRKK in order to receive rewards.
Please don’t forget about the 3x1 rule: 1 software license = 1 gateway = 1 wallet. What does this mean? You must have a separate wallet and separate software license for each gateway you want to onboard on the Crankk network.
Please also note the following:
• The one-time compensation for the issues experienced during the BETA 1.0 will be released until August 11th.
• We are currently working on updating the Onboarding guides for all Full and Light gateways. The new guides will be uploaded to our website shortly before the launch of the BETA 2.0.
If you have any questions or concerns about the procedures mentioned above, please do not hesitate to contact us. We can’t wait to see you on board!
Your Crankk Team
Crank valt voor mij af. als je hem gratis kon ombouwen dan zou het netwerk potentie hebben. Maar ik verwacht dat velen net als ik niet nog eens 250 dollar willen investeren in een onzeker project.Cave_Boy schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 07:22:
Vandaag een mail mogen ontvangen over een volgende update die gaat komen met Crankk.
Nu ik dit zo lees met de bedragen wordt het voor in mijn ogen alleen maar minder interessant om je Helium miner om te zetten of je moet echt heel veel binnen kunnen halen. Echter dan haal je waarschijnlijk nu ook al een leuke hoeveelheid. Ofwel je hebt dan geen noodzaak om het te doen lijkt mij. Of zie ik iets verkeerd?
De email:
Upcoming BETA 2.0
Hey Crankkster,
Here is the announcement everyone has been waiting for!
The BETA 2.0 group will start on August 13th at 18:00 CEST. The purchase of a software license will be possible until the available 1000 places sell out.
The main idea of the BETA 2.0 group is to launch and test 7 new gateway models in addition to the ones already added to the Crankk network. You will still have the opportunity to onboard all currently supported gateways in the BETA 2.0 group, but the main focus should be on the new models.
Please keep in mind that this will still be a BETA stage of the project, so beta stage technical issues may occur. We look forward to your constructive feedback and count on your support.
You can find below all gateway models that will be available for onboarding in the BETA 2.0 group.
Full Gateways:
• Bobcat Miner 300 (G280 - PX30 - 1GB)
• Bobcat Miner 300 (G285 - RK3566 - 2GB)*
• Bobcat Miner 300 (G290 - RK3566 - 2GB)
• Bobcat Miner 300 (G295 - RK3566 - 2GB)
• Controllino V1
• COTX-X3
• Dusun
• Finestra
• Helium OG
• Heltec HT-M2808
• Linxdot (CM4)
• Linxdot (Rock Pi)
• MNTD / RAK V2
• Nebra Indoor/Outdoor (SX1301)
• Nebra Indoor/Outdoor (SX1302)
• Nebra Rock Pi
• Panther X1/X2
• PISCES-P100
• SenseCAP M1
• SyncroB.it
• WisGate / RAK V1.5
Light Gateways:
• Browan MerryIoT
• COTX-X1
• Dragino LPS8 Indoor
• Kerlink iSeries
• MatchX M2 Pro*
• Milesight UG65
*Please note that the development process of Bobcat Miner 300 (G285 - RK3566 – 2GB) is not yet complete. You can purchase a software license and onboard the gateway at a later stage.
**Please note that onboarding a MatchX M2 Pro gateway currently requires a custom setup. Once you have purchased a software license and assigned your Gateway ID to a wallet, you’ll need to open a support ticket on our Discord server and provide us with your Gateway ID. We will then provide you with the next steps.
We decided to remove the unique personal codes to simplify the procedure of purchasing a software license in the BETA 2.0 group.
The Ambassador codes will remain, but this time they will be optional. If you like one of our Ambassadors and find their work helpful, we encourage you to support them using their code. This way, 25$ of the software license price you paid will go to the Ambassador’s wallet and this will be publicly visible on the Kadena blockchain. We will share the latest list of Ambassadors including their assigned region, social channels, KDA wallets and codes on August 12th at 18:00 CEST.
The rest of the purchasing process remains the same as in the BETA 1.0 group:
1. Create a KDA wallet and deposit a minimum of 250$ in KDA on chain 0: 150$ in KDA for the Crankk software license and 100$ in CRKK for PoNP. We recommend 270$ in KDA because of transaction fees and the variable price of KDA.
2. Sign in to the User Dashboard, press the Join BETA 2.0 Group button and buy your Crankk software license.
3. Find the Onboarding guide for your gateway model and follow the step-by-step instructions.
4. Sign in to the User Dashboard → Gateways → click on your Gateway name → Proof-of-Trust and participate in the Proof-of-Network-Participation (PoNP) by locking 100$ in CRKK in order to receive rewards.
Please don’t forget about the 3x1 rule: 1 software license = 1 gateway = 1 wallet. What does this mean? You must have a separate wallet and separate software license for each gateway you want to onboard on the Crankk network.
Please also note the following:
• The one-time compensation for the issues experienced during the BETA 1.0 will be released until August 11th.
• We are currently working on updating the Onboarding guides for all Full and Light gateways. The new guides will be uploaded to our website shortly before the launch of the BETA 2.0.
If you have any questions or concerns about the procedures mentioned above, please do not hesitate to contact us. We can’t wait to see you on board!
Your Crankk Team
Helium is behoorlijk dood. Het is dat ik niet goed op het dak kan, anders was de stekker er uit gegaan.
Dₒ yₒᵤ ₙₑᵥₑᵣ qᵤₑₛₜᵢₒₙ ₜₕₑ ₙₐₜᵤᵣₑ ₒf yₒᵤᵣ ᵣₑₐₗᵢₜy?
Ik heb een heltec miner die nu uitstaat..

En iets van 4 antennes.

Moet ik het gaan verkopen?

Stel dat ik helium opgeef wat kunnen we nog doen met de machine?
Ik las hier dat iemand zei : de schroevendraaier in, wat ga je er dan mee doen kan je er wat anders mee doen dan?
In sommige modellen zit een raspberry pi 4. Volgens mij alleen nu net niet in een heltec. Maar je hebt wel een low power single board. Heb je al een domotica server in huis?R.G schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 13:47:
Wat kunnen we nu nog doen dan met Helium en IOT?
Ik heb een heltec miner die nu uitstaat..![]()
![]()
En iets van 4 antennes.![]()
Moet ik het gaan verkopen?Of is er nog nut of potentie in?
Stel dat ik helium opgeef wat kunnen we nog doen met de machine?
Ik las hier dat iemand zei : de schroevendraaier in, wat ga je er dan mee doen kan je er wat anders mee doen dan?
Van klussen krijg je grijze haren
Wel veel geleerd van Helium, als iets te mooi is om waar te zijn en iedereen heeft het erover moet je er vooral niet aan beginnen.
Iemand hier die even snel kan uitleggen hoe ik de crypto die er op staat (geen idee meer wat het nu is. HNT? SOL? DC???) kan omzetten naar Euro?
Ik heb op een oude telefoon nog wel de Wallet (black geloof ik) staan.
[ Voor 4% gewijzigd door N0EL op 13-09-2023 09:48 ]
Ik geloof dat je de nieuwe app moet downloaden, dan je crypto claimen, omzetten in app naar SOL en dat naar je gewenste exchange sturenN0EL schreef op woensdag 13 september 2023 @ 09:48:
Oja.. Die heb ik ook nog aanstaan.
Iemand hier die even snel kan uitleggen hoe ik de crypto die er op staat (geen idee meer wat het nu is. HNT? SOL? DC???) kan omzetten naar Euro?
Ik heb op een oude telefoon nog wel de Wallet (black geloof ik) staan.
Kunnen we de miners nog verkopen en is dat niet een heel gedoe met account overzetten?
Hoe zou je zoiets kunnen verkopen?
Blijkbaar is een miner gelijk aan een wallet.

Is helium nu zo goed als dood?

De bracket van een directional antenne is door de wind lam geworden en breekt bijna af, het kost 6 maanden om die bracket terug te verdienen dus die hangt gewoon los straks. Ik ga daar niks meer aan doen.
Het is jammer, ik heb mijn investering zeker nog niet terug maar dat is het risico wat je neemt met dit soort projecten.
Had je hem dan laat na de hype pas gekregen?melvinnie schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 19:12:
MNTD miners doen het een stuk beter dan Sensecap en Bobcat bij mij dus die laat ik nog leven voorlopig. Ik heb met een energiemeter gemeten wat het verbruik is en zolang het nog een klein beetje winstgevend (minuscuul) is dan laat ik ze hangen maar dat omslagpunt is snel bereikt voor die slechte presteerders denk ik.
De bracket van een directional antenne is door de wind lam geworden en breekt bijna af, het kost 6 maanden om die bracket terug te verdienen dus die hangt gewoon los straks. Ik ga daar niks meer aan doen.
Het is jammer, ik heb mijn investering zeker nog niet terug maar dat is het risico wat je neemt met dit soort projecten.
Ik heb hem zeker wel eruit maar achteraf gezien had ik die op mp moeten gooien had ik meer verdiend
AnimeAdicted
Sowieso te laat, de eerste twee waren nog in de tijd dat je 1-1.5HNT per dag kreeg tegen 30-50 euro per stuk maar die had ik wel weer vrij prijzig op MP gekochtOffens1490 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 21:06:
[...]
Had je hem dan laat na de hype pas gekregen?
Ik heb hem zeker wel eruit maar achteraf gezien had ik die op mp moeten gooien had ik meer verdiend

Mag je nog blij zijn dat die nebra van jouw werkte. Die van mij had alleen maar ellende, en kwam zelfs na de bobcatminer binnen. Gelukkig gekocht via distrelec Nederlands vestiging.RisingSun schreef op woensdag 13 september 2023 @ 09:32:
Zie toevallig dit topic en bedenk mij: Ohja, dat ding heb ik ook nog op zolder staan. Heb hem in februari uitgezet omdat ik het de moeite en (evt brand risico) niet meer waar vind. Het is toch weer een extra stekker in een stopcontact van een chinees apparaat die best warm wordt in mijn geval (Nebra indoor)
Wel veel geleerd van Helium, als iets te mooi is om waar te zijn en iedereen heeft het erover moet je er vooral niet aan beginnen.
Heb net zolang gezeurd dat ik of nieuwe wilde of geld terug. Tja ze hadden geen keuze want ze kunnen die dingen niet repareren zelf.uite8bdelijk geld terug gekregen.
AnimeAdicted
Waar ik werk staat de andere nog gewoon aan en haalt nog wat binnen.
Is er momenteel een oplossing zodat ik beide kan laten minen zonder dat ik het dak op moet met antenne's?
Eventueel beide op 1 antenne?
The recent boost in HNT’s price is linked to Helium network’s December 5 announcement. They revealed that users across the United States can now get unlimited data, voice, and text services for just $20 per month through their new mobile service.
De ponzi continues haha. Zag ook ineens weer een wallet waarde en dacht huh?EdVe schreef op donderdag 7 december 2023 @ 13:41:
HNT gaat weer lekker omhoog..
The recent boost in HNT’s price is linked to Helium network’s December 5 announcement. They revealed that users across the United States can now get unlimited data, voice, and text services for just $20 per month through their new mobile service.
Is er eigenlijk een manier om je miners terug hnt laten minen?
Leg uit.. ponzi? Of roep je maar wat?keepitfrosty schreef op donderdag 7 december 2023 @ 14:28:
[...]
De ponzi continues haha. Zag ook ineens weer een wallet waarde en dacht huh?
Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl
HNT / Helium is toch al lang achterhaald enzo. Heel het 'programma' is onderuit gehaald etc.
Zucht...
Oh vertel.SgtElPotato schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 11:58:
[...]
HNT / Helium is toch al lang achterhaald enzo. Heel het 'programma' is onderuit gehaald etc.
Helium mobile voor 20$ per maand onbeperkt internet is achterhaald?
De uitrol hiervan is de reden van de stijging.
Niet zo serieus jung jemig have a coke and a smile.
De dikke tech continues!
[ Voor 6% gewijzigd door keepitfrosty op 15-12-2023 13:04 ]
Ja dat is toch mobile 5g en niet de ouwe miners en hnt token?LED-Maniak schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:32:
[...]
Oh vertel.
Helium mobile voor 20$ per maand onbeperkt internet is achterhaald?
De uitrol hiervan is de reden van de stijging.
deSgtElPotato schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 11:58:
[...]
Het idd de vraag naar hoe je het bekijkt.
Als miner eruit hebt dan kijk er er al anders tegen aan.
Heb mijn er ook uit maar ik had meer verdiend direct op mb te verkopen.
Tevens heb ik mobile token gekocht direct rond eind april voor zeg 25 euro en is nu 10x prijs was 0.0002 volgens mij same voor IoT tokens.
AnimeAdicted
AnimeAdicted
In verleden kreeg je relay oid, hoe zit dat nu op moment? Inpluggen en gaan of wordt ik dan gebanned o.i.d?
Indien een linkje naar dit onderwerp er is, ook graag!
Gr
Het is tegen de regels maar op dit moment lijkt er totaal niets te zijn wat dit voorkomt.ikka123 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 18:19:
Iemand ervaring met twee miners op het zelfde adres? Had er altijd een bij mijn ouders staan en Thuis. Om redenen heb ik die bij mijn ouders moet weghalen.
In verleden kreeg je relay oid, hoe zit dat nu op moment? Inpluggen en gaan of wordt ik dan gebanned o.i.d?
Indien een linkje naar dit onderwerp er is, ook graag!
Gr
Via internet manier of echt via een antenne?
Als ik de helium miner wil verkopen is dat een heel gedoe met wallet overzetten?
Want je miner is een helium of solana address tegenwoordig?
Wat kan je nu nog met een heltec dan?
Vraag 1: Via internet manier of echt via een antenne?R.G schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 17:50:
Krijgen jullie nu nog inkomsten ?
Als ik de helium miner wil verkopen is dat een heel gedoe met wallet overzetten?
Persoonlijke situatie:
Ik krijg nog inkomsten uit de datapakketjes. Antenne ontvangt iets en zet het door over het internet. De light miners hebben naar mijn idee weinig echte meerwaarde. De inkomsten zijn telkens in IOT. Deze IOT kun je in de app omzetten naar SOL en SOL kun je via meerdere partijen omzetten naar een exchange die jij bijvoorbeeld hebt.
Over hoe je de wallet kunt verkopen... Dat weet ik niet exact sorry.
Wat mij opviel was het volgende bericht:
"Helium Koers Daalt 6% En Dreigt naar Nul te Gaan Terwijl Nieuw Crypto Mining Project $7,2 Miljoen Financiering Behaalt"
https://nl.cryptonews.com...-financiering-behaalt.htm
Helium was al niet veel waard maar dat Helium dat terwijl de rest stijgt is wel een indicatie.
Iemand meer informatie?
Helium was/is heel erg populair in Nederland en dit is gewoon het zaaien van angst (FOM) om een nieuw (onbekend) platform te promoten. De pagina is in mijn ogen een advertentie.Cave_Boy schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 08:34:
[...]
Vraag 1: Via internet manier of echt via een antenne?
Persoonlijke situatie:
Ik krijg nog inkomsten uit de datapakketjes. Antenne ontvangt iets en zet het door over het internet. De light miners hebben naar mijn idee weinig echte meerwaarde. De inkomsten zijn telkens in IOT. Deze IOT kun je in de app omzetten naar SOL en SOL kun je via meerdere partijen omzetten naar een exchange die jij bijvoorbeeld hebt.
Over hoe je de wallet kunt verkopen... Dat weet ik niet exact sorry.
Wat mij opviel was het volgende bericht:
"Helium Koers Daalt 6% En Dreigt naar Nul te Gaan Terwijl Nieuw Crypto Mining Project $7,2 Miljoen Financiering Behaalt"
https://nl.cryptonews.com...-financiering-behaalt.htm
Helium was al niet veel waard maar dat Helium dat terwijl de rest stijgt is wel een indicatie.
Iemand meer informatie?
Als ik kijk om mij heen en naar de actieve Helium miners in Europa dan zie ik al langere tijd een daling.melvinnie schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 08:44:
[...]
Helium was/is heel erg populair in Nederland en dit is gewoon het zaaien van angst (FOM) om een nieuw (onbekend) platform te promoten. De pagina is in mijn ogen een advertentie.
Kijk ik echter naar Amerika dan zie ik een verschuiving. Daar is het gunstig om een Helium miner met Mobile te hebben. Als je op een mooi druk punt bent en je kan op die manier keurige mobiele dekking geven dan kan dit een leuk zakcentje geven. Het gedeelte IOT stijgt echter niet zo snel en dat is hier in Europa de enige optie. De mobiele providers hebben namelijk de frequenties gekocht.
Hieronder cijfers van Hotspotty. Ik vind het percentage actief best laag. Er zijn best veel niet actieve miners.
/f/image/coM0SlcGpjqZSTRioW0wlQPc.png?f=fotoalbum_large)
Is het een goed idee om een 12dbi antenne binnen te installeren vlakbij het raam op 10m ?
Woon op appartement en kan niks buiten ophangen.
NeeRiccospot schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 00:13:
Hallo,
Is het een goed idee om een 12dbi antenne binnen te installeren vlakbij het raam op 10m ?
De antenne binnen zetten... Is niet bevorderlijk natuurlijk voor het signaal. Door alle isolatie etc wordt het behoorlijk gedempt. Een buiten antenne wordt echt aangeraden. Je geeft aan dat je op een appartement woont en buiten niets kan doen. Er zijn ook systemen die goed stevig geplakt kunnen worden op een raam. Door een zuignap systeem. De kabel kan vaak door een ventilatierooster.
[ Voor 27% gewijzigd door Cave_Boy op 06-01-2024 06:04 ]
Er zit hier een hotspot vlakbij in straal van 300m met 15dbi antenne buiten. Die neemt massa witnessen gggrrrrr
Als je alleen maar wat verderop wilt ontvangen is zoveel dbi best te doen. Maar voor de miners in de buurt krijg je een veel te sterk signaal en dan krijg je er niks voor. Dus nogmaals kijk naar de situatie op de kaart.Riccospot schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 09:11:
Ok, bedankt voor het antwoorden.
Er zit hier een hotspot vlakbij in straal van 300m met 15dbi antenne buiten. Die neemt massa witnessen gggrrrrr
De ander vraag is of je die investering ook nog echt wilt doen. In vorige Bull was het een no-brainer maar nu zeker als je oude type miner hebt.Riccospot schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 00:13:
Hallo,
Mijn blijft aanstaan tot het kapot gaat we zien wel die 5 watt.
Ik heb geen aandelen maar hier heb ik destijds besteld.
Veel kennis en kunnen kabel ook Exacte lengte maken.
https://webshop.ideetron.nl/Helium
Kijk dan wel naar voordeelbundels(alles in 1)
[ Voor 3% gewijzigd door Offens1490 op 06-01-2024 15:04 ]
AnimeAdicted
Zeker krijg ik nog inkomsten. Ik heb nog 8 miners actief en zit momenteel op zo’n 300 dollar per maand voor deze 8. Dus toch leuk passief inkomen.R.G schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 17:50:
Krijgen jullie nu nog inkomsten ?
Deze miners hangen wel allemaal buiten op hoge locaties met een goede antenne.. zoals het hoort
Wallet overzetten werkt gewoon, het is tegenwoordig inderdaad solana.. maar niks spannends aan hoor.
[ Voor 7% gewijzigd door Edwin88 op 09-01-2024 06:48 ]
helium app , klik op transfer hotspot.
Wat zou een heltec miner opleveren denk je? met wat antenne's?
Of heeft iemand hier interesse daarin?
edit:
Hoe krijg ik dan mijn tokens daarvan af eerst en volgens mij moet er genoeg op blijven voor de transactie?
Alles zal nu wel solana zijn? dus transfer hotspot zal ook geld kosten..
[ Voor 35% gewijzigd door R.G op 09-01-2024 11:36 ]
[ Voor 50% gewijzigd door LED-Maniak op 09-01-2024 15:12 ]
Bij het overnemen moet je inderdaad nog een actieve miner en actieve wallet hebbenR.G schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:35:
over helium overzetten:
helium app , klik op transfer hotspot.
Wat zou een heltec miner opleveren denk je? met wat antenne's?
Of heeft iemand hier interesse daarin?
edit:
Hoe krijg ik dan mijn tokens daarvan af eerst en volgens mij moet er genoeg op blijven voor de transactie?
Alles zal nu wel solana zijn? dus transfer hotspot zal ook geld kosten..
Daarna kan je je wallet leeghalen en je funds verkopen als je wilt
de markt voor Helium trekt wellicht weer aan als de huidige prijs pomp zo doorgaat
Wat is beter?
Wifi of LAN verbinding (ethernet) ?
Ik heb 90mbps via wifi
Stabiele lan is beter want tegenwoordig krijgt de snelste reageerder de credits dus hoe minder latency hoe beterRiccospot schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 20:08:
Hallo
Wat is beter?
Wifi of LAN verbinding (ethernet) ?
Ik heb 90mbps via wifi
Weet iemand hoe ik die nfts binnen kan halen.
Daar schijn je dus niks mee te moeten doen, want als je die opent kan de verzender van de NFT je wallet overnemen. Zoek maar eens op Reddit wat daar over gezegd wordt.Demiesehv schreef op maandag 15 januari 2024 @ 21:41:
Ik heb 3 nfts ontvangen maar gebruik helim wwllet.
Burnen, niet openen!!Demiesehv schreef op maandag 15 januari 2024 @ 21:41:
Ik heb 3 nfts ontvangen maar gebruik helim wwllet.
Ik heb mijn Bobcat dus overgeschakeld naar LAN verbinding. Nu vroeg ik me af, moet ik iets aan mijn instellingen doen van de Bobcat miner? Of is het goed zo wanneer de LAN verbinding is ingestoken?
Bedankt om te antwoorden 🙏😊
Als hij direct goed werkt mooi. Een herstart kan soms wel helpen.Riccospot schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 21:54:
Hallo,
Ik heb mijn Bobcat dus overgeschakeld naar LAN verbinding. Nu vroeg ik me af, moet ik iets aan mijn instellingen doen van de Bobcat miner? Of is het goed zo wanneer de LAN verbinding is ingestoken?
Bedankt om te antwoorden 🙏😊
Ik heb enkele maanden geleden een cotx-x3 miner gekocht, zogenaamd nieuw in doos.
Maar helaas ik krijg het niet aan het werk omdat ik steeds een melding krijg, namelijk; this hotspot already has an owner. if you think you are the hotspot owner (i.e. you bought it) contact the hotspot manufacturer.
Degene van wie ik het gekocht heb laat niks van zich horen.
Ik heb al verschillende mailtjes gestuurd naar cotx networks. maar deze laten ook niets van hun horen.
Is er iemand hier die een oplossing voor mij heeft, of heb ik een paperweight aangeschaft?
even de animal name op moken.io explorer checken. genereerde hij daar al? zijn er al transacties?pasquale020 schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 00:28:
mag ik jullie vragen om hulp
Ik heb enkele maanden geleden een cotx-x3 miner gekocht, zogenaamd nieuw in doos.
Maar helaas ik krijg het niet aan het werk omdat ik steeds een melding krijg, namelijk; this hotspot already has an owner. if you think you are the hotspot owner (i.e. you bought it) contact the hotspot manufacturer.
Degene van wie ik het gekocht heb laat niks van zich horen.
Ik heb al verschillende mailtjes gestuurd naar cotx networks. maar deze laten ook niets van hun horen.
Is er iemand hier die een oplossing voor mij heeft, of heb ik een paperweight aangeschaft?
Een LoRa based communicatie platform. Gaat op dezelfde frequentie als Helium.
Wat ik me alleen afvraag kan deze ook via je Helium miner als data pakketje gezien worden?
In de ene uitleg haal ik uit als ja. uit een andere uitleg denk ik van nee het is toch een apart netwerk.
Moet bekennen dat ik er zelf wel een heb besteld maar voordat die wordt bezorgd zijn we al eind maart. Als namelijk de pakketjes inderdaad ook over je Miner kunnen dan zou dit best een grappige toevoeging kunnen geven aan de data.
Website Meshtastic: https://meshtastic.org/
Een video over Meshtastic: YouTube: The Ultimate Meshtastic Device - Long Range Comms
Bovenstaande is niet als Topicstelen bedoeld meer in de interesse van het data deel.
We gaan het meemaken; Ik heb 'n maandje terug 'n bordje besteld omdat ik reuze benieuwd ben naar de techniek en mogelijkheden. Daarnaast geeft 't hebben van alternatieven communicatiemogelijkheden die niet rusten op een gecentraliseerde moderne infrastuctuur mij een geruster gevoel.Cave_Boy schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 18:58:
Wat momenteel steeds meer en meer populair begint te worden (althans zo zie ik het) is Meshtastic.
Een LoRa based communicatie platform. Gaat op dezelfde frequentie als Helium.
Wat ik me alleen afvraag kan deze ook via je Helium miner als data pakketje gezien worden?
In de ene uitleg haal ik uit als ja. uit een andere uitleg denk ik van nee het is toch een apart netwerk.
Moet bekennen dat ik er zelf wel een heb besteld maar voordat die wordt bezorgd zijn we al eind maart. Als namelijk de pakketjes inderdaad ook over je Miner kunnen dan zou dit best een grappige toevoeging kunnen geven aan de data.
Website Meshtastic: https://meshtastic.org/
Een video over Meshtastic: YouTube: The Ultimate Meshtastic Device - Long Range Comms
Bovenstaande is niet als Topicstelen bedoeld meer in de interesse van het data deel.
Kortom, ik sta vooral in de rij dit 'n kans te geven!
Een rondje googelen levert dit soort teksten op:
We don’t integrate with the helium network. They are a commercial for profit entity which lies to their consumers to manipulate them to provide free labor and capital equipment for the corporation’s intent of building a distributed radio network.
Sorry, touched on a soft spot with me.
Reality is they charge per packet and we send a lot of packets in comparison.
That said, if someone would like to develop a bridge the two, we’d gladly accept the PR.
Dus ik denk van niet 😅
Hier staat ook een boardje in bestelling. Ben benieuwd.
Ik was van plan de indoor antenne van de linxdot er voor te gaan gebruiken.
[ Voor 10% gewijzigd door ronnie vd op 15-02-2024 12:46 ]
Ik wilde 'm dit weekend weer eens aanzetten met een nieuwe antenne, maar niet echt waard dus...djeck schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:04:
In juni kreeg ik nog $23.- aan iot bij elkaar gemined. Nu nog $1,65, kost nog net geen geld.
[Afbeelding]
Waar haal je dit overzicht vandaan?djeck schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:04:
In juni kreeg ik nog $23.- aan iot bij elkaar gemined. Nu nog $1,65, kost nog net geen geld.
[Afbeelding]
Afgelopen 30 dagen heb ik meer dan 11k IoT
Dat is 22 dollars met de huidige koers
https://app.relaywireless...VXa2TdXoGDSEPLo2arwjjtuPv
[ Voor 16% gewijzigd door Zaratrass op 23-02-2024 07:28 ]
Vanuit deze app:Zaratrass schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 07:23:
[...]
Waar haal je dit overzicht vandaan?
Afgelopen 30 dagen heb ik meer dan 11k IoT
Dat is 22 dollars met de huidige koers
https://app.relaywireless...VXa2TdXoGDSEPLo2arwjjtuPv
https://apps.apple.com/nl...your-hotspot/id1589509511
Dat is $60 dollar per maand, dan zit je ergens in de top 50 wereldwijd, hoe heet je miner?l3p schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 08:08:
Mijn ene miner op dak doet 900 IOT per dag,
Andere miner op een zolder met antenne binnen doet 100 IOT per dag
Damn dat zijn best goede opbrengsten, moet wel zeggen dat die van mij nu wel wat beter gaat, ik heb hem laatst even gereboot omdat ik een aantal dagen 0 opbrengst hadZaratrass schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 08:42:
[...]
Ondanks dank ik een terrible hexagon zit. 0,17
Kan ik eens proberen hem iets naar buiten te verplaatsen.
[Afbeelding]
Wat bedoel je met gerevolteerd?djeck schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 08:47:
[...]
Damn dat zijn best goede opbrengsten, moet wel zeggen dat die van mij nu wel wat beter gaat, ik heb hem laatst even gerevolteerd omdat ik een aantal dagen 0 opbrengst had
Maar die opbrengsten die jij hebt zou ik voor tekenenl3p schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:32:
[...]
Dat is het wel eens per dag geweest![]()
Cold Citron Sloth
Tja is de vraag of je de gok wilt wagen via mp gaan ze nog volgens mij gemiddeld voor ca 200 weg.Pindak12 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 21:22:
Hallo ik ben aant twijfelen om een helium miner te kopen ik heb vragen of er moeilijkheden zijn met de transacties en of het nog slim is
Probleem is of het echt een ongebruikte is (zonder gehannes van wallet/owner transfer)
Als je dan al van plan bent koop aub geen nebra maar Bobcat of ander rak volgens mij. En check of het de eu versie is.
Crypto kan van alles gebeuren
AnimeAdicted
Referralcodes gebruiken en het aanbieden van producten is hier niet toegestaan.