KopenMetBitcoin schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:33:
Volgens mij is het Helium netwerk een gesloten netwerk wat door de Helium organisatie wordt aangeboden. Ze kunnen vervolgens klanten bedienen via de LORA techiek.
Voordat we ons zelf gaan rijk rekenen met een Helium miners ( wat eigenlijk gewoon en LORA radio is die in beheer is bij Helium)....
Wie gaan de klanten zijn van het Helium netwerk? En dan vooral gekeken binnen jouw dekkingsgebied?
Help me even want ik zie ze niet.
Ik zie niet in waarom dat belangrijk is dat hun er wel/geen klanten voor hebben, tuurlijk op lange termijn wel want als ze niks verdienen kappen ze er mee.
Maar tot die tijd worden de muntjes gewoon verdeeld (op basis van proof of coverage), heeft die gasten praktisch niks gekost maar zijn blijkbaar door de vraag naar die muntjes wel goed geld waard, dus dat geld komt ook niet van mensen die het netwerk gebruiken (al kan je ook HNT krijgen door daadwerkelijk gebruik van het netwerk, maar dat is niet nodig).
Ik heb wel gekeken naar die miners maar ik ga er niet aan mee doen, veel te weinig zekerheid met leveringen en tijdspad, en tegelijkertijd kan de bearmarket wel begonnen zijn, en krijg je niks meer voor je HNT.
PS ik raad mensen af miners te kopen van merken die hun bestaande (lora) devices niet updaten. Maar wel nieuwe uitbrengen die hardwarematig identiek zijn met andere software. Dus bestaande eigenaren kunnen in de stront zakken, je moet maar een nieuwe (100 a 150 dollar duurdere) versie kopen met iets andere software er op en maanden wachten. Wat een kansloze bedoeling is dat, was helemaal blij met nieuws van vorige week bij Kerlink want ik heb daar een device van, maar nee hoor of ik even een nieuwe wil kopen en wat moet ik met dat afdankertje? Wil iemand dat nog als je er ook een kan kopen die zichzelf terug verdient? Ik denk het niet... geen Kerlink meer voor mij!
[Voor 15% gewijzigd door watercoolertje op 14-04-2021 10:53]