• Zackie
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-05 07:09
Zijn er hier Helium miners?
Ik heb namelijk de Nebra Indoor Miner besteld en vroeg mezelf af of er hier miners aanwezig zijn?
Op de miner map zie ik dat er best wat mensen online zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:32
Het is een hotspot die ze miner noemen en als anderen verbinden krijg je uitbetaald in Helium crypto?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:37
Zackie schreef op maandag 12 april 2021 @ 17:27:
Zijn er hier Helium miners?
Ik heb namelijk de Nebra Indoor Miner besteld en vroeg mezelf af of er hier miners aanwezig zijn?
Op de miner map zie ik dat er best wat mensen online zijn.
Hotspot besteld. Komt hopelijk dit jaar nog binnen O-)

WMWL

• Zackie
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 12 april 2021 @ 20:34:
Het is een hotspot die ze miner noemen en als anderen verbinden krijg je uitbetaald in Helium crypto?
klopt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zackie
resusaapje schreef op maandag 12 april 2021 @ 20:56:
[...]

Hotspot besteld. Komt hopelijk dit jaar nog binnen O-)
Als je voor 12 April 23:59 UK tijd een heb besteld krijg je hem in Juni als het goed is.

• Johnfok
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-05 15:42
Jip 2 dagen geleden besteld, nu is het afwachten!

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Zackie schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 05:23:
[...]

Als je voor 12 April 23:59 UK tijd een heb besteld krijg je hem in Juni als het goed is.
Met de nadruk op "als het goed is".

Batch 1 is vertraagd (nog niets is uitgeleverd) en je zit als je nu besteld in Batch 5.
Het zou me niks verbazen als dit in een fiasco eindigt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Is dit een nieuwe versie van FON ?

Lijkt leuk, maar volgens mij niet echt interessant meer tegenwoordig.
In ieder geval de oprichters zullen er leuk aan verdienen aan die prijzen van accesspoints te zien....

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Zackie
Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:31:
[...]

Met de nadruk op "als het goed is".

Batch 1 is vertraagd (nog niets is uitgeleverd) en je zit als je nu besteld in Batch 5.
Het zou me niks verbazen als dit in een fiasco eindigt.
Als ik op de map kijk, ziet ik dat batch 1 zeker wel is geleverd.
Discord community verklaard ook gewoon dat batch 1 is geleverd.

Kan je het onderbouwen ?

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Zackie schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:41:
[...]

Als ik op de map kijk, ziet ik dat batch 1 zeker wel is geleverd.
Discord community verklaard ook gewoon dat batch 1 is geleverd.

Kan je het onderbouwen ?
Er staat op de leverpagina een dikke streep door de levertijd van batch 1 met DELAYED CLICK HERE FOR INFORMATION o.i.d.

• Zackie
Je caps staat aan :), hoe komt men dan aan een nebra.....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KopenMetBitcoin
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-05 11:50
Volgens mij is het Helium netwerk een gesloten netwerk wat door de Helium organisatie wordt aangeboden. Ze kunnen vervolgens klanten bedienen via de LORA techiek.

Voordat we ons zelf gaan rijk rekenen met een Helium miners ( wat eigenlijk gewoon en LORA radio is die in beheer is bij Helium)....

Wie gaan de klanten zijn van het Helium netwerk? En dan vooral gekeken binnen jouw dekkingsgebied?
Help me even want ik zie ze niet.

Kopen met Bitcoin

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-05 17:20

watercoolertje

Untertitel

KopenMetBitcoin schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:33:
Volgens mij is het Helium netwerk een gesloten netwerk wat door de Helium organisatie wordt aangeboden. Ze kunnen vervolgens klanten bedienen via de LORA techiek.

Voordat we ons zelf gaan rijk rekenen met een Helium miners ( wat eigenlijk gewoon en LORA radio is die in beheer is bij Helium)....

Wie gaan de klanten zijn van het Helium netwerk? En dan vooral gekeken binnen jouw dekkingsgebied?
Help me even want ik zie ze niet.
Ik zie niet in waarom dat belangrijk is dat hun er wel/geen klanten voor hebben, tuurlijk op lange termijn wel want als ze niks verdienen kappen ze er mee.

Maar tot die tijd worden de muntjes gewoon verdeeld (op basis van proof of coverage), heeft die gasten praktisch niks gekost maar zijn blijkbaar door de vraag naar die muntjes wel goed geld waard, dus dat geld komt ook niet van mensen die het netwerk gebruiken (al kan je ook HNT krijgen door daadwerkelijk gebruik van het netwerk, maar dat is niet nodig).

Ik heb wel gekeken naar die miners maar ik ga er niet aan mee doen, veel te weinig zekerheid met leveringen en tijdspad, en tegelijkertijd kan de bearmarket wel begonnen zijn, en krijg je niks meer voor je HNT.

PS ik raad mensen af miners te kopen van merken die hun bestaande (lora) devices niet updaten. Maar wel nieuwe uitbrengen die hardwarematig identiek zijn met andere software. Dus bestaande eigenaren kunnen in de stront zakken, je moet maar een nieuwe (100 a 150 dollar duurdere) versie kopen met iets andere software er op en maanden wachten. Wat een kansloze bedoeling is dat, was helemaal blij met nieuws van vorige week bij Kerlink want ik heb daar een device van, maar nee hoor of ik even een nieuwe wil kopen en wat moet ik met dat afdankertje? Wil iemand dat nog als je er ook een kan kopen die zichzelf terug verdient? Ik denk het niet... geen Kerlink meer voor mij!

[Voor 15% gewijzigd door watercoolertje op 14-04-2021 10:53]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

• KopenMetBitcoin
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-05 11:50
tuurlijk op lange termijn wel want als ze niks verdienen kappen ze er mee.
Ja daarom is het dus relevant of Helium wel afnemers van hun LORA dienst gaat krijgen. Krijgen ze die niet, dan sluiten ze en dan zitten alle investeerders hier met een mooie hardware die je misschien kan flashen naar een eigen LORA zender ofzo. Daar ga je geen geld mee verdienen.

Misschien verdien je de aanschafkosten van je zender terug met de initiële beloning van proof of coverrage. En heb je bij het eventueel stoppen van Helium dus gratis hardware.

Maar stel je nu eens voor. Ze hebben heel veel geld geïnvesteerd in een dekkend netwerk. Iedereen met een zender netjes wat NHT gegeven om de initiële kosten te dekken ( en misschien wat meer). En dan moet er toch echt geld verdient worden. Er moeten klanten komen voor hun LORA dienst. Als die er niet komen dan gaan ze failliet. Dan gaat iedereen hier naar de exchanges om snel NHT om te wisselen naar euro's of btc en klapt de koers omlaag. Als je dus te lang wacht, kan je dus niet eens je eenmalige hardware aanschaf bekostigen.

Kopen met Bitcoin

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10-05 00:30
Ook wij hebben er vandaag 10 aangeschaft om samen een netwerk mee op te zetten.

• FIDbe
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 14-04-2021
LoraWan netwerken zijn er genoeg, private (MCS) public (KPN, Proximus) en community (TTN). De Lora Alliance bestaat nu 6, 7 jaar met sterke partners. Binnenkort ook hotspots van Kerlink leverbaar. Toch mooi een blockchain voor een IoT netwerk dat proven technology is!

• fokaduck
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-09-2022
Waar zou je nu een miner bestellen ? (en welke ? Nebra ? (indoor of outdoor....okay afhankelijk van wat je wil maar wil je hem buiten hangen en minder demping van de kabel hebben kun je met een outdoor variant altijd nog naar buiten ? :)) Bobcat miner 300 ? RAK v2 ?

• tweakpat1
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 17-10-2022
Heb een Nebra indoor en een Bobcat besteld. Benieuwd wanneer ze het gaan leveren.

• Zackie
tweakpat1 schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:02:
Heb een Nebra indoor en een Bobcat besteld. Benieuwd wanneer ze het gaan leveren.
Via uk ?

• in06cd
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 05-07-2021
Ik heb een Nebra outdoor miner besteld op 14 april, dus ik zal nog even moeten wachten tot Q3. Ik ben zo benieuwd of dit nu een scam is of een daadwerkelijke revolutie. Wat wel zeker is dat we op deze manier de stakeholder van onze Telco's uitsluiten en de verdiensten direct naar de hotspot houders sluizen.

Ik zie soms berichten dat mensen $100 per dag "verdienen". Dit lijkt me financieel onhoudbaar voor het model. Maar goed ik laat me in augustus verrassen....

Anders is het weer een leuk project om te leren hoe Lora en dergelijke werkt. Leuk onderwerp op feestjes en partijen ;-)

• tweakpat1
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 17-10-2022
De Nebra via Distrelec.nl, deze gebeld gehad en zijn distributeur hebben niks op voorraad. Ook wachten tot Q3
De Bobcat via website van bobcat zelf. Wel vreemde manier van betalen (via mugglepay.com), hier heen gemaild en kreeg binnen 3 uur antwoord terug dat de betaling goed was binnen gekomen en dat de levering over 8 week is.
Blijft tot dan de vraag of het scam is of niet.
Overigens zijn er wel div. podcasts over en door het helium network op spotify,
zeer interessant een aanrader, dan klinkt het niet als een scam.
Er is ook een actieve discord groep waar je veel info kunt vinden over de verschillen.

[Voor 6% gewijzigd door tweakpat1 op 26-04-2021 07:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-05 12:18
2 Bobcat miners besteld onlangs. Ik ben benieuwd 🙂

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Weijo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 05-09-2021
Zijn er hier mensen die in de bommelerwaard een unit gaan ophangen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kr44nVogel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 18:20
Ik heb een Nebra bestelt en sta nu ergens achter in de rij ;) Hopelijk krijg ik het eind juli maar ga daar niet van uit.

Zetten jullie er een andere antenne op ?

hoi

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zackie
Kr44nVogel schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:24:
Ik heb een Nebra bestelt en sta nu ergens achter in de rij ;) Hopelijk krijg ik het eind juli maar ga daar niet van uit.

Zetten jullie er een andere antenne op ?
Ik zet er een 8dbi antenna op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• molano999
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 05-02 15:02
Zackie schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:53:
[...]

Ik zet er een 8dbi antenna op.
Meer dbi is verre van altijd beter. 8dbi, dan ga je waarschijnlijk gewoon over iedereen overschieten die in je "grote" buurt ligt.

Ik raad je aan om dit https://kyk13.com/antennas-for-helium/ eens te lezen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zackie
Ik zit op een locatie waar de eerst dichtbij zijnde 12km van mij vandaan is dus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-05 16:10
2 nebra's besteld met een verwachtte leverdatum van mei, is inmiddels verplaatst naar augustus :(

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kr44nVogel
DancePlaza schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 23:33:
2 nebra's besteld met een verwachtte leverdatum van mei, is inmiddels verplaatst naar augustus :(
wanneer had je deze besteld ? zie dat batch 1 17 mei verstuurd gaat worden en batch 2 kort daarna.

hoi

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-05 16:10
batch 4, begin april besteld via Distrelec

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Melchuzz
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22-05 13:54
Een nieuwe miner die in approval process zit, je kan je alvast gratis registreren.

LinxDot Miner: https://www.linxdot.com/

• ketter09
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-06-2021
Is distrelec wel een vertrouwbare site zo ja dan ga ik een nebra bestellen Alv bedankt

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:25
Kr44nVogel schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:15:
[...]

wanneer had je deze besteld ? zie dat batch 1 17 mei verstuurd gaat worden en batch 2 kort daarna.
Ik zal ook waarschijnlijk in de batch van 17 mei zitten.
Mijn order is herbevestigd 2 weken geleden van w 19 naar week 20.
Ik heb mijne besteld 15e maart op https://www.distrelec.nl/ nu niet verkrijgbaar.

Tevens heb ik 25 maart bobcatminer besteld die verwacht op zijn vroegst juni. (8- tot uiterlijk 12 weken na bestelling.

Ben benieuwd let op 1 miner gaat minder minen puur omdat je geen covarge en of witness kunt doen.

Ik heb hem besteld omdat met een groep of 10 miners hebben besteld in Limburg ( vooralsnog weinig miners).

AnimeAdicted

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennisb1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-05 09:17

Dennisb1

VCDS 058

Ik heb een free cool spot van emrit (is gewoon een RAK, deze was direct leverbaar. Helaas maar 20% van de inkomsten wat best weinig is maar ja beter dan helemaal niks toch?

Zit nog te zoeken welke ik het beste kan kopen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Masterchiev
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 30-01 23:59
Wacht ik liever dan dat ik een shit bedrijf mijn locatie geef als hotspot.
Zij verdienen en jij krijgt een schrijntje.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennisb1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-05 09:17

Dennisb1

VCDS 058

Masterchiev schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 17:23:
Wacht ik liever dan dat ik een shit bedrijf mijn locatie geef als hotspot.
Zij verdienen en jij krijgt een schrijntje.
Ja absoluut eens. Heb ze een afkoop voorstel gedaan. Maar het is hoe dan ook mijn locatie die ik gewoon straks toe-eigen met mijn eigen RAK als die ooit nog geleverd gaat worden. Volgens mij tegen die tijd levert het geen drol meer op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• haaymaan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-05 20:12
hier ook een bestelling lopen,weet iemadn wat is de Max dBi antenne die ik kan gebruiken 8 of 15?
ik zie sommige hebben bereik meer dan 100KM (explorer.helium.).
eerste spot die in de beurt is op aftand van 28Km .

[Voor 30% gewijzigd door haaymaan op 18-05-2021 21:51]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sIRwa3
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:43
Hoogte = meest belangrijk! Zorg dat je antenna wel omni directioneel tenzij je maar 1 richting op wil. vergeet ook niet de coax naar de antenne. LMR400 wordt veel genoemd. die hotspots met 100km, staat daar ook hun hoogte bij? edit: ik ben eens op een site geweest waar je details kon zien. zo weet ik dat Basic Cherry Tapir op 60m hoogte zit!! kan alleen nu niet meer vinden :)

[Voor 25% gewijzigd door sIRwa3 op 19-05-2021 08:49]

• haaymaan
Hoogte van die hotspots kan ik niet vinden . bedankt voor de info... Zijn er mensen hier die het hebben ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kr44nVogel
haaymaan schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:41:
Hoogte van die hotspots kan ik niet vinden . bedankt voor de info... Zijn er mensen hier die het hebben ?
Reken er maar op dat deze hotspot hoog is. Wat hierboven al gezegd is hoogte is erg belangrijk.
Ik heb zelf een nebra bestelt die wordt Q3 verwacht.

hoi

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dario Fanelli
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07-04 14:20
8 miners besteld ik ben super bullish

Acties:
  • 0Henk 'm!

• haaymaan
Dario Fanelli schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:20:
8 miners besteld ik ben super bullish
Goed bezig .welke typen heb je besteld denk eraan afstand van minimaal 350M. Geniet ervan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online
Offens1490 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 22:20:
[...]

Ik heb mijne besteld 15e maart op https://www.distrelec.nl/ nu niet verkrijgbaar.

Tevens heb ik 25 maart bobcatminer besteld die verwacht op zijn vroegst juni. (8- tot uiterlijk 12 weken na bestelling.

Ben benieuwd let op 1 miner gaat minder minen puur omdat je geen covarge en of witness kunt doen.

Ik heb hem besteld omdat met een groep of 10 miners hebben besteld in Limburg ( vooralsnog weinig miners).
Limburg, waar precies? Ik zit in omgeving Sittard en hier zit helemaal niemand. alleen in Maastricht zitten er een paar.
Anders ga ik ook bestellen.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-05 14:15
ik heb er 3 besteld via distrelec komen ook ergens Q3.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
fuqua schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:26:
Ik zoek naar een Bobcat miner op distrelec.nl maar kan die niet vinden. Is er iemand die mij op weg kan helpen?

XBL: Nogne

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Offens1490
Nogne schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:45:
[...]

Ik zoek naar een Bobcat miner op distrelec.nl maar kan die niet vinden. Is er iemand die mij op weg kan helpen?
Bobcat gaat alleen via hun eigen site .
Distrelect doet alleen nebra volgens mij

AnimeAdicted

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Offens1490
psy schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:21:
[...]

Limburg, waar precies? Ik zit in omgeving Sittard en hier zit helemaal niemand. alleen in Maastricht zitten er een paar.
Anders ga ik ook bestellen.
Omg Roermond worden er +/6 neergezet.
Excl mijn nebra en bobcat.

Sittard is net te ver denk ik.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Offens1490
fuqua schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:26:
Net ff gekeken mijn rond 18 juni.
Dadelijk komt bobcat eerder dan nebra.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-05 14:15
Offens1490 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:05:
[...]

Net ff gekeken mijn rond 18 juni.
Dadelijk komt bobcat eerder dan nebra.
ik heb helaas bij distrelec geen datum van levering staan, collega van me die 3 dagen eerder bestelde heeft 28-8 als leverdatum.

zou me niks verbazen dat bobcat eerder komt, ik lees op reddit dat die goed op schema zitten. bij nebra is het een zooitje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Masterchiev
Bobcat is de enige die tot zover zijn levertijden haalt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Offens1490
Masterchiev schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:08:
Bobcat is de enige die tot zover zijn levertijden haalt.
Dat denk ik ook en zie zelfs dat ze nakijken als mensen per ongeluk verkeerde versie heeft besteld.

AnimeAdicted

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10-05 00:30
Offens1490 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 22:20:
[...]

Waar in limburg?

Wij hebben er 20 besteld.
10 voor een netwerk op te zetten in venlo en omgeving.

• Offens1490
Demiesehv schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 16:19:
[...]

Waar in limburg?

Roermond

Maar goed om te weten dat Venlo ook in stijgers staat.

Mijn vader woont in Venlo omg annefrankstraat mocht er een 3e miner in verschiet liggen hang ik hem misschien daar.

AnimeAdicted

• Masterchiev
Demiesehv schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 16:19:
[...]

Waar in limburg?

Ik bouw deze week Venlo al vol ben ik bang. Komen er 15. Elk familie lid 1 bobcat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Offens1490
Masterchiev schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 23:53:
[...]

Ik bouw deze week Venlo al vol ben ik bang. Komen er 15. Elk familie lid 1 bobcat.
Zat jij al in de laatste cut off shipment on van bobcat?
Ik zit eerst volgende denk ik, gezien timeframe klopt het nog steeds

AnimeAdicted

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Masterchiev
Offens1490 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 22:16:
[...]

Zat jij al in de laatste cut off shipment on van bobcat?
Ik zit eerst volgende denk ik, gezien timeframe klopt het nog steeds
Ja ze leveren zoals beloofd. Ik heb ze vandaag gekregen. Nog wel Ff tax aftikken😬

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:38
Het is leuk bedacht, maar ik zie niet echt een use case.

Grappig dat mensen massaal veel te dure Raspberry Pi’s kopen. :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Masterchiev
Jumpman schreef op maandag 24 mei 2021 @ 05:57:

Het is wel meer dan dat. En de meeste merken gebruiken geen raspberry’s.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Zou je dat laatste kunnen uitleggen, op welke manier kan je een goedkopere en stabielere helium miner opzetten die het de kwaliteit van het netwerk niet naar beneden haalt?

En dat jij de use case niet ziet betekend niet dat die er niet is, het netwerk word al gebruikt dus geen idee wat je probeert te zeggen met je opmerking.

XBL: Nogne

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jumpman
Nogne schreef op maandag 24 mei 2021 @ 09:55:
[...]

Zou je dat laatste kunnen uitleggen, op welke manier kan je een goedkopere en stabielere helium miner opzetten die het de kwaliteit van het netwerk niet naar beneden haalt?

En dat jij de use case niet ziet betekend niet dat die er niet is, het netwerk word al gebruikt dus geen idee wat je probeert te zeggen met je opmerking.
Ik kan geen bedrijven vinden die het gebruiken, misschien zoek ik verkeerd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sIRwa3
Classic internet behaviour. ongefundeerd je mening geven zonder onderbouwing.. vooruit, ik bijt.. Wat zie je niet? heb je je in de techniek verdiept? je geloofd niet in LoraWan? je geloofd niet in een gedecentraliseerd low cost Iot netwerk? je geloofd niet in IoT?

of ben jij er zo 1 die roept: Telegram? dat zou nooit loopjongens kunnen vervangen.. dat wordt nooit wat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sIRwa3
Ik kan geen bedrijven vinden die het gebruiken, misschien zoek ik verkeerd?
dat wil toch niet zeggen dat het er niet gaat komen.. beetje kortzichting imo Ze zijn er al wel, niet veel.. maar dit is uiteraard een kip en ei verhaal.. zonder users geen netwerk, maar zonder netwerk geen devices. je moet ergens beginnen. de rest zou in theorie vanzelf moeten volgen. De grootste vraag is dan, is het levens vatbaar? zijn er altenativen etc.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jumpman
sIRwa3 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:32:
[...]

Classic internet behaviour. ongefundeerd je mening geven zonder onderbouwing.. vooruit, ik bijt.. Wat zie je niet? heb je je in de techniek verdiept? je geloofd niet in LoraWan? je geloofd niet in een gedecentraliseerd low cost Iot netwerk? je geloofd niet in IoT?

of ben jij er zo 1 die roept: Telegram? dat zou nooit loopjongens kunnen vervangen.. dat wordt nooit wat.
Geloof ik allemaal wel in, maar ik kan mijzelf niet overtuigen waarom een bedrijf HNT zou inzetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sIRwa3
Ik denk de argumenten zijn:

1: low cost
2: proven coverage. dat is denk ik 1 van de sterke punten.. het withness systeem
3: opensource niet propriatary
4: ease of use (lastig te ondekken op dit moment, maar dat komt nog wel)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• levijoe
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 24-05-2021
Dag kerels,

ik woon in hartje amsterdam en zie dat hier veel online miners zijn. Wat raden jullie aan voor miner? welke is het makkelijkste te gebruiken? mijn levertijd is 12+ weken, is het verstandig om nog te doen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sIRwa3
kan je 500,- missen? lijkt het je leuk om dit als een hobby te hebben.. met eventuel een beetje inkomsten.. doe het! hoe langer je wacht..

doe het voor de fun.. anders niet.. imo

[Voor 13% gewijzigd door sIRwa3 op 24-05-2021 20:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• asneep
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-11-2022
Zijn er mensen die toevallig in Zwolle een netwerk op willen gaan zetten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Offens1490
Masterchiev schreef op zondag 23 mei 2021 @ 22:59:
[...]

Ja ze leveren zoals beloofd. Ik heb ze vandaag gekregen. Nog wel Ff tax aftikken😬
Versturen ze niet onder gift? :+

Tax is toch gewoon 21% want wat ik begrepen heb invoer van pc/laptops staat op 0€ .

AnimeAdicted

Acties:
  • +1Henk 'm!

• haaymaan
Masterchiev schreef op zondag 23 mei 2021 @ 22:59:
[...]

Nice , geniet ervan. Hoeveel is de tax als ik vragen mag??

• Skaave
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-05 23:44
Hi allemaal, ik heb net een Bobcat miner 300 besteld. Levertijd 12-20 weken. Hierna ga ik hem in Zwolle Kamperpoort installeren (wijk gelegen tegen het centrum van de binnenstad). Zou tof zijn als er meerdere Helium hotspots in Zwolle komen.

• Offens1490
Skaave schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:53:
Hi allemaal, ik heb net een Bobcat miner 300 besteld. Levertijd 12-20 weken. Hierna ga ik hem in Zwolle Kamperpoort installeren (wijk gelegen tegen het centrum van de binnenstad). Zou tof zijn als er meerdere Helium hotspots in Zwolle komen.
Puur ter interesse wat deed je besluiten nu een bobcatminer te bestellen?( Gezien levertijd en liet direct weet of er al hotspots staan)
Zag dat NL ontwikkelingen bezig zijn voor bijvoorbeeld light helium miners ( doen niet mee aan consensus group) al zal laatste ook vervallen straks Q3/4 voor allr miners met live gang voor validator implementatie.

AnimeAdicted

• De_Sint
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-11-2022

De_Sint

SRK/SRC 63 ZR-S | SE7K 6480Wp

Ik heb net een Bobcat gekocht..
Beetje vreemde manier van betalen.
Krijg je van Bobcat ook een bevestiging van betaling (kreeg hem nl wel van Mugglepay) of alleen maar wanneer hij verzonden is?

• Skaave
Offens1490 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:49:
[...]

Puur ter interesse wat deed je besluiten nu een bobcatminer te bestellen?( Gezien levertijd en liet direct weet of er al hotspots staan)
Zag dat NL ontwikkelingen bezig zijn voor bijvoorbeeld light helium miners ( doen niet mee aan consensus group) al zal laatste ook vervallen straks Q3/4 voor allr miners met live gang voor validator implementatie.
Ik ben met twee andere vrienden hierin ingestapt. Verspreid over Arnhem, Den Haag & Zwolle. Puur op gevoel dat er op termijn wel meerdere Helium hotspots bij zouden komen. Ik weet inmiddels vanuit de Helium Community Discord server dat er nog 9 andere Helium hotspots geplaatst gaan worden in Zwolle, dus dat gaat goedkomen. Daarnaast hebben we een back-up plan om eventueel in Emmeloord bij onze ouderlijke huizen drie Helium hotspots te plaatsen mocht het niet werken/lukken in de eerder genoemde plaatsen.

Tevens ben ik hierin eigenlijk nog helemaal groen. Light Helium miners etc. is bij mij nog niet bekend. Wellicht dat je mij hier meer over kan vertellen?

• Skaave
De_Sint schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:44:
Ik heb net een Bobcat gekocht..
Beetje vreemde manier van betalen.
Krijg je van Bobcat ook een bevestiging van betaling (kreeg hem nl wel van Mugglepay) of alleen maar wanneer hij verzonden is?
Klopt dat het een bijzondere manier van betalen is (via USDT). Heb je de stappen in hun YouTube video gevolgd? Na betaling kreeg ik van Mugglepay per e-mail ook een bevestiging. Van Bobcat kreeg ik in de browser een bevestiging met: "your order is confirmed. You'll receive an email when your order is ready".

Nu dus wachten, 12 tot 20 weken :p.

• De_Sint

De_Sint

Skaave schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:47:
[...]

Klopt dat het een bijzondere manier van betalen is (via USDT). Heb je de stappen in hun YouTube video gevolgd? Na betaling kreeg ik van Mugglepay per e-mail ook een bevestiging. Van Bobcat kreeg ik in de browser een bevestiging met: "your order is confirmed. You'll receive an email when your order is ready".

Nu dus wachten, 12 tot 20 weken :p.
Dat is ook bij mij gebeurd idd.. Weet ik iig dat het klopt.
dit was de laatste Muggleplay mail
'this is your final order confirmation. You do not need to reach out to Bobcat for further confirmation! Keep in mind that pre-ordered items will ship the very second they’re in stock. Orders paid after 12pm PDT 5/1 will ship within 12-20 weeks from when payment is received. You will receive shipping confirmation with your tracking number as soon as the order is ready to be sent out.'

Bedankt voor je reactie..

• Skaave
De_Sint schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:51:
[...]

Dat is ook bij mij gebeurd idd.. Weet ik iig dat het klopt.
dit was de laatste Muggleplay mail
'this is your final order confirmation. You do not need to reach out to Bobcat for further confirmation! Keep in mind that pre-ordered items will ship the very second they’re in stock. Orders paid after 12pm PDT 5/1 will ship within 12-20 weeks from when payment is received. You will receive shipping confirmation with your tracking number as soon as the order is ready to be sent out.'

Bedankt voor je reactie..
Top succes! Waar ga je de miner plaatsen?

• De_Sint

De_Sint

Skaave schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:55:
[...]

Top succes! Waar ga je de miner plaatsen?
Op zolder..
Leeuwarden.. Wel in een nieuwbouw wijk, maar volgens plattegrond schijnt er in de straat al een miner te zitten.

• Skaave
De_Sint schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:58:
[...]

Op zolder..
Leeuwarden.. Wel in een nieuwbouw wijk, maar volgens plattegrond schijnt er in de straat al een miner te zitten.
Gaat dit geen problemen geven met de payout? Ik lees dat je witnisses niet te dicht in de buurt mag zijn (300 meter).

• De_Sint

De_Sint

Skaave schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:20:
[...]

Gaat dit geen problemen geven met de payout? Ik lees dat je witnisses niet te dicht in de buurt mag zijn (300 meter).
Ik kan moeilijk mijn huis verplaatsen ;)

Dit is voor mij een nieuwe manier van minen, dus ik zie wel.
Gezien de vraag op dit moment kan ik hem altijd wel weer op marktplaats kwijt mocht het teleurstellend zijn.

• Skaave
De_Sint schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:50:
[...]

Ik kan moeilijk mijn huis verplaatsen ;)

Dit is voor mij een nieuwe manier van minen, dus ik zie wel.
Gezien de vraag op dit moment kan ik hem altijd wel weer op marktplaats kwijt mocht het teleurstellend zijn.
Oke duidelijk. Mocht je geen Helium (HNT) coins verdienen omdat de witnisses te dichtbij staan, wil ik wel overwegen om de miner tegen de vraagprijs over te nemen. Laat maar weten tegen die tijd :-).

• Zackie
Skaave schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:16:
[...]

Oke duidelijk. Mocht je geen Helium (HNT) coins verdienen omdat de witnisses te dichtbij staan, wil ik wel overwegen om de miner tegen de vraagprijs over te nemen. Laat maar weten tegen die tijd :-).
Of verkopen op MK , ik zie ze voor 5k weg gaan.

• Skaave
Zackie schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:45:
[...]

Of verkopen op MK , ik zie ze voor 5k weg gaan.
Wauw het is maar net wat de gek er voor geeft.

• Offens1490
Skaave schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:46:
[...]

Wauw het is maar net wat de gek er voor geeft.
Idd kijk maar
Bobcat 300 helium miner
Bieden
https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons

Had ik er maar meer gekocht :o

[Voor 4% gewijzigd door Offens1490 op 27-05-2021 15:51]

AnimeAdicted

• Skaave
Offens1490 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:50:
[...]

Idd kijk maar
Bobcat 300 helium miner
Bieden
https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons

Had ik er maar meer gekocht :o
Ik zag het inderdaad. GPU markt 2.0.

• Applefreak93
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-09-2021
Bij ons zijn er 2 mensen een Bobcat 300 helium miner komen ophangen en is dit verbonden met ons netwerk is dit veilig voor ons? Wat van last kunnen wij daar voor krijgen? Wordt ons internet daardoor trager? ....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• molano999
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 05-02 15:02
Applefreak93 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:05:
Bij ons zijn er 2 mensen een Bobcat 300 helium miner komen ophangen en is dit verbonden met ons netwerk is dit veilig voor ons? Wat van last kunnen wij daar voor krijgen? Wordt ons internet daardoor trager? ....
Niet gevaarlijker dan surfen op het internet. Internet gaat niet trager worden. Hotspots verbruiken tussen 30-40GB/maand nu. Dat gaat zakken naar +- 10GB/maand eens de validators in de cloud draaien en dus niet de hele blockchain op elke miner moet staan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• De_Sint

De_Sint

IK heb gisteravond nog een 2e Bobcat gekocht.. Met wat mzzl komen ze tussen de zomer en herfstvakantie binnen.

Intussen met wat meer verdiepen in de materie, maar het is niet allemaal even duidelijk op dit moment. Maar tijd genoeg om er meer van te weten.

Ik hoop dat intussen deze draad ook goed bezocht wordt om kennis uit te wisselen, want proof of coverage is wel ff iets anders van benaderen dan je GPU's of CPU's aan het werk zetten voor muntjes.

Als iemand een goed Youtube kanaal kent met goede info over Helium Mining. Ik ben besmet geraakt over dit onderwerp door Voskcoin op Youtube.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Offens1490
De_Sint schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 06:54:
IK heb gisteravond nog een 2e Bobcat gekocht.. Met wat mzzl komen ze tussen de zomer en herfstvakantie binnen.

Intussen met wat meer verdiepen in de materie, maar het is niet allemaal even duidelijk op dit moment. Maar tijd genoeg om er meer van te weten.

Ik hoop dat intussen deze draad ook goed bezocht wordt om kennis uit te wisselen, want proof of coverage is wel ff iets anders van benaderen dan je GPU's of CPU's aan het werk zetten voor muntjes.

Als iemand een goed Youtube kanaal kent met goede info over Helium Mining. Ik ben besmet geraakt over dit onderwerp door Voskcoin op Youtube.
Voskcoin is leuk voor op de achtergrond.
Persoonlijk onderstaand is wel een informatief kanaal.
Dan met name consensus groep light miners validator etc .
YouTube: Tacticalinvesting

Raad je aan deze van hem: YouTube: Helium Network FAQs...Answering Your Questions Part 1
Faq's

[Voor 6% gewijzigd door Offens1490 op 28-05-2021 13:22]

AnimeAdicted

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Applefreak93 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:05:
Als je dat soort vragen hebt waarom laat je die mensen dan toe?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Offens1490
Firestorm schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:09:
[...]

Als je dat soort vragen hebt waarom laat je die mensen dan toe?
Zou het misschien z gedeelde netwerk binnen een complex ofzo?

Ik vind het ook lastig te bedenken want lijkt me niet dat iemand gewoon aangebeld heeft om er 1 in de straat te plaatsen :o

AnimeAdicted

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sIRwa3
Kan ook zijn dat je de persoon vertrouwd, maar graag op tweakers een second opinion wil. wat super verstandig is. Ik zelf zat ook al te denken om misschien een apart Vlan te maken voor de miner om hem in iedergeval buiten mijn lan te houden.

• Matroxcool
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-05 20:38
Ik sta ook op het punt om er 5 te bestellen, denk dat dit echt wel de toekomst is.
Wil ze verdelen in een dorp waar nog helemaal niks is, zal dit goed gaan werken?

• Zackie
Ze moeten minimaal 300 meter van elkaar staan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-05 01:12
De_Sint schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 06:54:

YouTube: LoraWAN + Cryptocurrency Miner = Helium. A good idea?

Dat is denk ik alles wat je moet weten.

Inventaris - Koop mijn meuk!

• Matroxcool
Zackie schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:52:
Ze moeten minimaal 300 meter van elkaar staan.
Ze zullen ca 500 tot 1000 meter uit elkaar komen. Heb al goede locaties waar ze geplaatst kunnen worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Offens1490
Matroxcool schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:51:
Ik sta ook op het punt om er 5 te bestellen, denk dat dit echt wel de toekomst is.
Wil ze verdelen in een dorp waar nog helemaal niks is, zal dit goed gaan werken?
Belangrijkste is voor je zelf de keuze maken op basis van aankomende veranderingen binnen het netwerk.
Halving is de nummer 1(theorie meer waard worden).
Concensus ( groep gaat ook verdwijnen).ROI zou langer kunnen moment dat jij ze krijgt.

Welke miners ?want sommige hebben al een ruwe datum van einde dit jaar.

Ps syncrobit zou ik wegblijven hebben slechtere communicatie en volgens mij nog steeds niet uitgeleverd.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Matroxcool
Offens1490 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 00:45:
[...]

Belangrijkste is voor je zelf de keuze maken op basis van aankomende veranderingen binnen het netwerk.
Halving is de nummer 1(theorie meer waard worden).
Concensus ( groep gaat ook verdwijnen).ROI zou langer kunnen moment dat jij ze krijgt.

Welke miners ?want sommige hebben al een ruwe datum van einde dit jaar.

Ps syncrobit zou ik wegblijven hebben slechtere communicatie en volgens mij nog steeds niet uitgeleverd.
Ik weet dat de halving er aan staat te komen, zelf verwacht ik dat dat wel goed gaat komen en anders is de terugverdientijd maar wat langer toch :)

Ik zat er aan te denken om 5 Bobcat miners te bestellen of kan ik nu beter voor een andere kijken?

Hoeveel invloed heeft concencus verder dan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Offens1490
Matroxcool schreef op zondag 30 mei 2021 @ 20:37:
[...]

Ik weet dat de halving er aan staat te komen, zelf verwacht ik dat dat wel goed gaat komen en anders is de terugverdientijd maar wat langer toch :)

Ik zat er aan te denken om 5 Bobcat miners te bestellen of kan ik nu beter voor een andere kijken?

Hoeveel invloed heeft concencus verder dan?
Niet veel want het is meer een lot uit loterij dat je wordt geselecteerd waarvoor je opeens meer hmt krijgt.

BTW net bericht gekregen dat mijn bobcat eerder binnenkomt dan mijn nebra :P

Voor ander mijn order nr was 12250 batch 4 als ik het goed heb.

Zal wat foto's plaatsen als ik hem heb.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Matroxcool
Zojuist de knoop doorgehakt en 5 Bobcat miners besteld. Nu maar afwachten wanneer ze geleverd gaan worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-05 07:33
Matroxcool schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:14:
Zojuist de knoop doorgehakt en 5 Bobcat miners besteld. Nu maar afwachten wanneer ze geleverd gaan worden.
Respect. Door vosk gaan googlen zodoende kwam ik hier uit. Zag dat de levertijd voor bobcat 20 weken is inmiddels, is er nog iets betaalbaars ergens op voorraad? Aangezien zelfbouw niet meer mogelijk is

[Voor 5% gewijzigd door green-tea op 01-06-2021 14:10]

AlphaWindSim.eu | De wind simulator voor je sim rig | HeliumHotShop.eu | Helium Hotspots en randapparatuur

Pagina: 1 2 3 ... 39 Laatste

Let op:
Referralcodes gebruiken en het aanbieden van producten is hier niet toegestaan.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee