You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”
Wat ik zo hoor zijn er soort lease miners die bulk ingekocht zijn waar je 20% van afdraagt.green-tea schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:05:
[...]
Respect. Door vosk gaan googlen zodoende kwam ik hier uit. Zag dat de levertijd voor bobcat 20 weken is inmiddels, is er nog iets betaalbaars ergens op voorraad? Aangezien zelfbouw niet meer mogelijk is
Of dat ideaal is weet ik niet zijn waarschijnlijk de snelste die geleverd kunt krijgen denk ik.
Zelfbouw niet gekeken aangezien ik weinig kennis heb om dat te doen.
Marktplaats is een optie maar dan moet je wel je beurs leeg gooien.
AnimeAdicted
Hoe gaat het met optuigen van netwerk?Masterchiev schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 23:53:
[...]
Ik bouw deze week Venlo al vol ben ik bang. Komen er 15. Elk familie lid 1 bobcat.
Zag maar 1 miner online in Venlo?
De eerste van Roermond zal waarschijnlijk vrijdag live gaan (krijg hem donderdag)
AnimeAdicted
De komende weken kan ik me rustig oriënteren op de plaatsing. In Rotterdam zijn er al best veel maar misschien ook meer gebruik dus dat is een voordeel. En ik weet mogelijk wel een hoog punt waar ik het kan plaatsen. In het dorp van mijn ouders is niks in een 10 of 20 km radius wat misschien juist een nadeel is?
Het zit eigenlijk zo 1 miner is geen miner. Proof of coverage.rutger_010 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:50:
Ik heb een Bobcat besteld - spannend!
De komende weken kan ik me rustig oriënteren op de plaatsing. In Rotterdam zijn er al best veel maar misschien ook meer gebruik dus dat is een voordeel. En ik weet mogelijk wel een hoog punt waar ik het kan plaatsen. In het dorp van mijn ouders is niks in een 10 of 20 km radius wat misschien juist een nadeel is?
Nou wat ik veel lees en daar zit je correct is hoogte bepaalde opzichte beter ivm met obstakels en andere miners jouw kunnen vinden.
AnimeAdicted
* Huidige minders zullen via Update een lite hotspot worden. Wat is dan de meerwaarde (met bijbehorende prijs) van de full node miners zoals RAK en Bobcat.
* Wat doet dat met de Earnings voor ons. Consensis Groups verdwijnen hierdoor en daar komen Validators voor in de plaats (als ik het goed heb begrepen een Proof of Stake idee), waar je minimaal 10.000 HNT voor moet hebben.
Of heb ik het allemaal verkeerd begrepen en is onze Helium bubbel nog lang niet gebarsten?
1 alinea: heb jij een link ? Er zijn een hoop verschillende dingen die ik lees, ben nog aan kijken of ik het goed heb maar wat ik lees:a. lite hotspot goedkoper en doet niet mee aan concensis, b.lease hotspot (verschillende constructies 20%afdragen tot een miner die na 500 dagen van jouw wordt. C. Miners die alleen aan data packaging doet al en later alsnog minen.De_Sint schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:29:
Wat vinden jullie overigens van de huidige Sync problemen en hun oplossing om van distributed Database naar een Centrale Database in dataservers over te gaan?
* Huidige minders zullen via Update een lite hotspot worden. Wat is dan de meerwaarde (met bijbehorende prijs) van de full node miners zoals RAK en Bobcat.
* Wat doet dat met de Earnings voor ons. Consensis Groups verdwijnen hierdoor en daar komen Validators voor in de plaats (als ik het goed heb begrepen een Proof of Stake idee), waar je minimaal 10.000 HNT voor moet hebben.
Of heb ik het allemaal verkeerd begrepen en is onze Helium bubbel nog lang niet gebarsten?
2 alinea: consensis zal idd verdwijnen met validators timeframe is nog niet geheel duidelijk.
Ff voor de mensen onder Tweakers staar je niet blind op consensis groep. Je ziet vooral op YT click bait 100 $ a day 5000$ a month etc. Meeste doen dan mee met deze groep. Het is een lot uit de loterij en de kans wordt berekend op basis van performance van je miner tov andere miner in de buurt waarvan bij elke ronde de 4 slechtste worden gekickt.
Ik heb gerekend met prijs van toen 12$ als ik hem binnen 2 maanden eruit ik tevreden ben als solo miner.
Dan bedoel ik met mijn bobcatminer die ik morgen ontvang. Zeg expliciet solo want ben benieuwd wanneer distrelect nebra gaat leveren.
Note: bobcat miner btw/invoer viel me niet tegen was 54€ had NL 150€ gereserveerd(lees belastingdienst invoer computer = 0%+ btw is 21%+ evt vervoerder administratie kosten)
Misschien zal het komen door omschrijving"LITHIUM METAL BATTERIES IN COMPLIANCE WI"
AnimeAdicted
Met een goede antenne heb je maar 1 miner nodig die dan zelfs 10km of meer bereik heeft en dus met andere miners kan koppelen.
Je kunt straks in Discovery mode kijken wat er gebeurd als je 2 miners met een goede antenne hebt.Robert_90 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 23:23:
Als ik het goed begrijp kan je met 4 helium miners binnen 1,5 km zonder goede antenne, je eigen netwerk sluiten.
Met een goede antenne heb je maar 1 miner nodig die dan zelfs 10km of meer bereik heeft en dus met andere miners kan koppelen.
Daarnaast staar je niet blind op dbi wat ik lees moet je grote van dbi zien als zaklamp (dekking en sterkte).
En uiteraard je omgeving
AnimeAdicted
1. Ik meende dit gisteren of eergisteren op twitter van Bobcat te zien. Helaas kan ik hem niet meer terugvinden. Daarin erkenden ze de Sync problemen (ook bij andere merken). En dat de Blockchain dat nu op elke miner gedeeld wordt, naar een serverpark verhuist wordt. Met een OTA schakelen ze vervolgens de blockchain functie op de miners van hun uit.Offens1490 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:32:
[...]
1 alinea: heb jij een link ?
2 alinea: consensis zal idd verdwijnen met validators timeframe is nog niet geheel duidelijk.
Dan bedoel ik met mijn bobcatminer die ik morgen ontvang.
Wellicht versimpel ik het dan, maar na die OTA is een full miner zoals de Bobcat 300 toch hetzelfde als de lite hotspot?
2. Dat consensis group verdwijnt is idd helemaal geen drama. Zal ik ook geen traan om laten. Maar met wegvallen komt een full miner weer dichter bij een lite hotspot.
Dus opbrengsten consensis groups gaan in toekomst naar validators, waar je een stake in moet hebben.
Blockchain distri. uit op full node zal toch ook iets doen moet Earnings?
Succes met je bobcat mazzelpik.Moet nog paar maandjes wachten.
Volgens mij maar zal ook eens kijken zou onze 'echte' miners overschakelen naar lite maar time frame is langer en volgens mij als echte usercases is althans bedrijven netwerk gebruiken.De_Sint schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:34:
[...]
1. Ik meende dit gisteren of eergisteren op twitter van Bobcat te zien. Helaas kan ik hem niet meer terugvinden. Daarin erkenden ze de Sync problemen (ook bij andere merken). En dat de Blockchain dat nu op elke miner gedeeld wordt, naar een serverpark verhuist wordt. Met een OTA schakelen ze vervolgens de blockchain functie op de miners van hun uit.
Wellicht versimpel ik het dan, maar na die OTA is een full miner zoals de Bobcat 300 toch hetzelfde als de lite hotspot?
Succes met je bobcat mazzelpik.Moet nog paar maandjes wachten.
:strip_exif()/f/image/hrM8uMkIiC3gmwCDBr1Xgeqt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MhXf8DpykKEyAGpgeV0etPp7.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze mazzelpik
Wel had ik "relayed" probleem ivm xperiabox v12 van KPN. Uiteindelijk ip vast toegewezen en heb TCP portforwarding gedaan naar 44158 in en uit
AnimeAdicted
Ander vraag, na hoeveel dagen begin je ongeveer pas echt HNT te minen?
Afhankelijk van je sterkte van je signaal stand van de zon en de maan en omgeven zou 1 a 3 km kunnen halen.
Mijnen zal beginnen na de sync, mijne is nog niet klaar laat hem lekker hobbelen gezien prikkelen met sync op netwerk en wat is nou 48 uur op 20 weken wachten
AnimeAdicted
Bizar hoeveel miners erbij komen per dag. Tegen de tijd dat ik de mijne heb zijn er al meer dan 150k online denk ik. Oftewel de te verdelen HNT zal een derde zijn van wat het op dit moment opbrengt, plus dat de halvering er nog aan zit te komen. Hopen dat het nog de moeite waard gaat worden 😏
[ Voor 3% gewijzigd door Matroxcool op 04-06-2021 19:39 ]
Als distrelect zich eens aan de planning houd nu 18 juni.
Dat is natuurlijk de vraag hoe het gaat verlopen.
Belangrijkste voor de meeste om ons heen eerst de inleg eruit de rest is meegenomen.
Je kunt veel zeggen over de halving en meer hotspot het is een beetje van beide.
Door meer hotspots krijg je covarage die anders niet hebt en kun je transacties (getuigen/witness) en halving zorgt voor dat er minder in omloop zijn vergeleken met Bitcoin zou het te goede moeten komen. Stel je zou 0.5 per dag mijnen met huidige prijs of 0.25 met de prijs van 40 dollar.
We zullen het gaan zien. Wat ik wel mis en had ik ergens gelezen zou hotspot ook mini data vergaren van iot devices zoals smart koelkasten etc en zou je er ook hnt voor krijgen maar ben er nog niet veel wijs over geworden.
AnimeAdicted
AnimeAdicted
Op reddit lees ik nog veel jongens met problemen.
Ook mensen met een mxc m2 pro miner?
Ik ga er maandag nl 1 aanschaffen.
Sync is echt een drama staat op 99.12%(donderdag avond gestart).De_Sint schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:24:
@Offens1490 hoe is het met de sync?
Op reddit lees ik nog veel jongens met problemen.
Ook mensen met een mxc m2 pro miner?
Ik ga er maandag nl 1 aanschaffen.
Belangrijkste wat ik gelezen heb is dat je geduld moet hebben en dat je gewone issues hebt gefikst en niet stress kijken op je helium app.
Zolang je relay probleem hebt opgelost moet alles goed werken ook als hij "ff offline gaat" en je melding krijgt needs attention. Naar mijn mening is hij zijn sync offline aan het bijwerken want zie wel een nadat hij online gaat hoger schiet.(duurt meestal max 5-10 min)
Het is vervelend maar heb al paar weken moeten wachten voordat ik hem had.
Netwerk heeft schaling issues beter nu want kunnen ze hard werken voordat de bulk online gaat.
Laat wel weten wanneer eindelijk live is.
AnimeAdicted
Die bobcat heeft 0 winesses en beacons tot op heden. RAK doet het 30x beter op dit moment. die bij familie geplaatst.
Bobcat valt echt enorm tegen , 0,06 HNT gemiddeld per dag. De RAK deed rond de 3 op dezelfde locatie.
Schijnt een update te zijn, maar die kan je niet forceren lijkt het. https://www.bobcatminer.com/news-release-5-31?currency=EUR
tot op heden een miskoop
Saus
Nederlands bedrijf, als het goed is moet hij in voorraad zijn deze maand.
https://longap.com/product/longap-one/
Deze staat niet in de lijst van 'approved hotspots' op de helium site. https://www.helium.com/hotspotsgreen-tea schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:57:
Gaat iemand de longAp bestellen?
Nederlands bedrijf, als het goed is moet hij in voorraad zijn deze maand.
https://longap.com/product/longap-one/
[ Voor 99% gewijzigd door Smultie op 08-06-2021 12:26 ]
Raar gezien de antenne meer DB heeft.Regor schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:12:
Draai nu al een paar weken een bobcat, gekocht omdat de emrit rak het goed deed.
Die bobcat heeft 0 winesses en beacons tot op heden. RAK doet het 30x beter op dit moment. die bij familie geplaatst.
Bobcat valt echt enorm tegen , 0,06 HNT gemiddeld per dag. De RAK deed rond de 3 op dezelfde locatie.
Schijnt een update te zijn, maar die kan je niet forceren lijkt het. https://www.bobcatminer.com/news-release-5-31?currency=EUR
tot op heden een miskoop
Ik wil hem wel van je overnemen, als je er vanaf wilt.
Sinds gisteren draait die ineens een stuk beter. Wacht nu op mijn nieuwe antenne, hopelijk zet dat nog meer zoden aan de dijk.De_Sint schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:36:
[...]
Raar gezien de antenne meer DB heeft.
Ik wil hem wel van je overnemen, als je er vanaf wilt.
Discovery mode werkt nu ook en ik heb witnesses.
Dus lijkt erop dat het goed komt.
Saus
Kreeg een update in de mail binnen dat ze een prototype naar Helium hebben gestuurd voor een audit.Melchuzz schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:45:
Een nieuwe miner die in approval process zit, je kan je alvast gratis registreren.
LinxDot Miner: https://www.linxdot.com/
de LongAP is gewoon approved hoor door Helium community...Niann-Tsyr schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:54:
[...]
Deze staat niet in de lijst van 'approved hotspots' op de helium site. https://www.helium.com/hotspots
https://docs.helium.com/m...t-makers/approved-makers/
[ Voor 10% gewijzigd door jelleeelco op 14-06-2021 14:59 ]
Dan mogen ze die lijst wel ff updaten dan, want die hotspots pagina geeft maar 5 van de 8 miners aan.jelleeelco schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:57:
[...]
de LongAP is gewoon approved hoor door Helium community...
https://docs.helium.com/m...t-makers/approved-makers/
Yep...maar even doorklikken en je vindt het ookNiann-Tsyr schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:20:
[...]
Dan mogen ze die lijst wel ff updaten dan, want die hotspots pagina geeft maar 5 van de 8 miners aan.
LongAP One is wel erg duur... EUR 786,- exc verzending. Vraag me af of dat zinvol is qua ROI... Zeker omdat je van te voren nooit zeker kunt zijn van de returns. In mijn buurt zijn hotspots (zonder connectie met anderen) die het heel goed doen (>40HNT per maand) en die het heel slecht doen ( <5HNT per maand).
Stel je koopt de LongAP en je blijkt maar een paar HNT paar maand te vangen...dure grap.. zeker als je bedenkt dat in Augustus de halving plaats vindt, en later in het jaar de consensus ook verdwijnt. De light hotspots zullen een stuk goedkoper zijn...
Ik twijfel nog...
[ Voor 11% gewijzigd door jelleeelco op 14-06-2021 15:29 ]
Ja, verborgen in een andere webpagina. Moet toch wel paar keer doorklikken voor zoiets. Lijkt mij dat de site een voorkeur heeft voor 5 van de 8.jelleeelco schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:25:
[...]
Yep...maar even doorklikken en je vindt het ook
LongAP One is wel erg duur... EUR 786,- exc verzending. Vraag me af of dat zinvol is qua ROI... Zeker omdat je van te voren nooit zeker kunt zijn van de returns. In mijn buurt zijn hotspots (zonder connectie met anderen) die het heel goed doen (>40HNT per maand) en die het heel slecht doen ( <5HNT per maand).
Stel je koopt de LongAP en je blijkt maar een paar HNT paar maand te vangen...dure grap.. zeker als je bedenkt dat in Augustus de halving plaats vindt, en later in het jaar de consensus ook verdwijnt. De light hotspots zullen een stuk goedkoper zijn...
Ik twijfel nog...
Anyway, die prijs van LongAP is wel absurd. Maar denk dat als je Bobcat of iets anders bestelt, dat je dan ook veel geld kwijt bent en de wachtlijst is langer. Geen idee wanneer LongAp gaat lanceren, maar deze zou je alsnog sneller kunnen krijgen dan een Bobcat of een Nebra (als je een van die twee nu nog zou moeten bestellen).
Als het bedrijf slim is, zouden ze Tweakers moeten vragen de LongAP te testen en een review laten schrijven. Win win. Of als Tweakers daar geen zin in heeft, bied je zelf aan!
Nou, dan koop je er toch eentje? XDjelleeelco schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:17:
Joh...morgenochtend om 09:00 gaat de verkoop van start en ik denk dat ze om 09:05 uitverkocht zijn....
Als ie niet bevalt, zet 'm op Marktplaats. Mensen kopen het toch wel.
Idem hier, volgens mij leveren ze direct vanuit stock. Hopelijk kan ik er een stuk of 5 bestellen aangezien hier in een straal van 40km nog niets zit.jelleeelco schreef op maandag 14 juni 2021 @ 19:06:
Haha....ik ga het ook zeker proberen. Maar als het niet bevalt stuur ik het terug naar LongAP en kunnen ze het voor een normale prijs weer verkopen.
Niet te doen dit;
:strip_exif()/f/image/Su1MRLiEQym2TdS0lR4zbmMw.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 116% gewijzigd door green-tea op 15-06-2021 09:14 ]
Ja dat was echt onmogelijk, ben benieuwd wat de stock was en wie wel heeft kunnen kopengreen-tea schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 06:56:
[...]
Idem hier, volgens mij leveren ze direct vanuit stock. Hopelijk kan ik er een stuk of 5 bestellen aangezien hier in een straal van 40km nog niets zit.
Niet te doen dit;
[Afbeelding]
Ik weet niet hoe mensen dit hebben kunnen kopen,TheWitcher schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:35:
[...]
Ja dat was echt onmogelijk, ben benieuwd wat de stock was en wie wel heeft kunnen kopen
:strip_exif()/f/image/9AaKn8ZnbEGEpeKgGVqzIAnv.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat vind ik echt onbeschoft gewoon. Mensen die hebben gekocht en op Marktplaats zetten, terwijl jullie zwoegen om de webpagina te laden om te bestellen. Sommige mensen hebben echt geen morals.green-tea schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:54:
[...]
Ik weet niet hoe mensen dit hebben kunnen kopen,
[Afbeelding]
ze stonden gisteren ook al op marktplaats. zelfde advertenties staan er nu weer met als plaatsingsdatum vandaag (marktplaatsdingetje)Niann-Tsyr schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:27:
[...]
Dat vind ik echt onbeschoft gewoon. Mensen die hebben gekocht en op Marktplaats zetten, terwijl jullie zwoegen om de webpagina te laden om te bestellen. Sommige mensen hebben echt geen morals.
Dₒ yₒᵤ ₙₑᵥₑᵣ qᵤₑₛₜᵢₒₙ ₜₕₑ ₙₐₜᵤᵣₑ ₒf yₒᵤᵣ ᵣₑₐₗᵢₜy?
Denk dat ze gewoon dik willen cashen i.p.v. iedereen een eerlijke kans geven op hun apparaat. Het resultaat ervan zie je op Marktplaats.koenfus1 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:13:
dit was zo slecht geregeld, volgende keer beter max 1 miner pp. En nederlanders voorrang ;p
Mensen die dus van te voren er al op anticipeerden. Belachelijk.PhRiXoS schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:29:
[...]
ze stonden gisteren ook al op marktplaats. zelfde advertenties staan er nu weer met als plaatsingsdatum vandaag (marktplaatsdingetje)
Anyway, ik vind het wel butt voor de mensen hier die achter het net hebben gevist. Hopelijk volgende keer pakt het bedrijf het anders aan.
Ik zag wel onderaan dat ze nog andere versies willen lanceren. Iemand die daar iets over weet?
[ Voor 27% gewijzigd door Niann-Tsyr op 15-06-2021 13:32 ]
ja dat is natuurlijk altijd voorafNiann-Tsyr schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:30:
[...]
Mensen die dus van te voren er al op anticipeerden. Belachelijk.
ik kwam er helaas ook niet doorheen... net toen ik wilde betalen was de voorraad op.
overigens wilde ik er ook meerdere kopen. Een deel om duurder door te verkopen op marktplaats zodat mijn eigen aanschaf lager is. en een deel om te verspreiden binnen mijn vriendenkring en familie om een goed netwerk op te zetten.
Maar het is nog niet bewezen of het apparaat goed werkt. Bedoel in een thuissetting. Ik zou geen risico nemen en meerdere tegelijk aanschaffen. Maar dat is ieder voor zich.PhRiXoS schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:34:
[...]
ja dat is natuurlijk altijd vooraf![]()
ik kwam er helaas ook niet doorheen... net toen ik wilde betalen was de voorraad op.
overigens wilde ik er ook meerdere kopen. Een deel om duurder door te verkopen op marktplaats zodat mijn eigen aanschaf lager is. en een deel om te verspreiden binnen mijn vriendenkring en familie om een goed netwerk op te zetten.
Ik hoop dat je de volgende keer wel doorheen komt.
Ik vraag me af waar die dingen gemaakt worden en hoe lang zal het duren voordat er weer een batch beschikbaar komt voor verkoop.
Felicom2,1ghz schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:39:
Heb er hier wel een weten te scoren. Was een hoop gedoe, maar heb inmiddels de track&trace code ontvangen

Ga je een review doen als je 'm binnen hebt?
helemaal waar en de opbrengst is ook onzeker en wat gebeurt er na de halvering... tja goede overwegingen en redenen om het niet te doenNiann-Tsyr schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:40:
[...]
Maar het is nog niet bewezen of het apparaat goed werkt. Bedoel in een thuissetting. Ik zou geen risico nemen en meerdere tegelijk aanschaffen. Maar dat is ieder voor zich.
Ik hoop dat je de volgende keer wel doorheen komt.
Ik vraag me af waar die dingen gemaakt worden en hoe lang zal het duren voordat er weer een batch beschikbaar komt voor verkoop.
ga er gewoon uit dat het een desinvestering is en als je dat kunt missen is er niets aan de hand
Ik lees op Twitter dat kopers een coupon code moesten invoeren om te bewijzen dat ze geen bots waren. Zonder code moest er 4K betaald worden. Ik dacht is vast een grap. Maar het is wel bizar, want ik zie screenshots voorbij komen op Twitter met advertenties op Ebay van LongAp miners aangeboden (o.a. vanuit Duitsland) voor 4K of meer.Robert_90 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 17:28:
Hoop gedoe om niks vanochtend, ben echt benieuwd wat de resultaten zijn van de longap..
Hoe hoog is die antenne en waar heb je die vandaan? Ander vraagje, is dat jouw eigen dak? Of mocht je het boven plaatsen van de buren of VvE?Regor schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 22:14:
Nieuwe antenne voor de bobcat, eindelijk witnesses [Afbeelding]
Eigen dak dus niks te maken met VVE en ongeveer 3,5 meter hoog. Antenne is 3dBi RAK W097, gekocht bij reichelt. Werkt een stuk beter dan de 5.8dBi versieNiann-Tsyr schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 22:22:
[...]
Hoe hoog is die antenne en waar heb je die vandaan? Ander vraagje, is dat jouw eigen dak? Of mocht je het boven plaatsen van de buren of VvE?
Saus
Thanks voor de antenne tip. Ik heb helaas wel met een VvE te maken, dus kans dat ik iets mag plaatsen op het dak, lijkt mij nihil. Tenzij ik de antenne langs de muur bij de balkonrailing plaats en dan lang genoeg maak om boven het dak uit te steken. Zou dat genoeg zijn om coverage te krijgen?Regor schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 22:26:
[...]
Eigen dak dus niks te maken met VVE en ongeveer 3,5 meter hoog. Antenne is 3dBi RAK W097, gekocht bij reichelt. Werkt een stuk beter dan de 5.8dBi versie
Ik heb alleen nog even geen tijd om er uitgebreid wat over te schrijven.
Heb alvast wat fotos gemaakt van de behuizing. Hij synct nog steeds
https://postimg.cc/gallery/mhnt7TJ
[ Voor 21% gewijzigd door com2,1ghz op 16-06-2021 17:24 ]
Deze AP komt preloaded. Dus 99,84% gesynct. Er stond bij mij dat er 1870 blocks gesyncht moesten worden. Heb begrepen dat 23 uur nog best snel is vergeleken met een bobcat die er 4 dagen over zou doen..
Longap gebruikt dus ook preload. Jammer dat bobcat die funtie niet heeft.com2,1ghz schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:11:
Syncen van de LongAP is eindelijk klaar. Duurde 23 uur. Gisterenavond viel het me op dat de blocks remaining van 1018 opeens opliep naar 10180. Vanochtend stond er gelukkig nog maar 70 blocks left.
Deze AP komt preloaded. Dus 99,84% gesynct. Er stond bij mij dat er 1870 blocks gesyncht moesten worden. Heb begrepen dat 23 uur nog best snel is vergeleken met een bobcat die er 4 dagen over zou doen..
Dan heb je geluk gehad met jouw bobcat die van mij deed er 10 dagen over.com2,1ghz schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:11:
Syncen van de LongAP is eindelijk klaar. Duurde 23 uur. Gisterenavond viel het me op dat de blocks remaining van 1018 opeens opliep naar 10180. Vanochtend stond er gelukkig nog maar 70 blocks left.
(Wel toegeven zoals meeste al zeggen dat je eraf moest blijven maar tja je gaat toch twijfelen)
AnimeAdicted
Bedenk je wel zelfs bij nebra loopt het niet lekker distrelect weer planning en nu zelfs naar de halving verplaatstNiann-Tsyr schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:07:
Btw, heel veel mensen pissed off op Twitter en ook op Reddit is er een draadje waar mensen los gaan. Vraag me dan toch af of het bedrijf dan niet de boel verkeerd heeft ingeschat hoe de verkoop zou verlopen.

AnimeAdicted
Die hele launch van LongAP was een fiasco. Slecht opgezet (niet voor de verkoper, die heeft ervan geprofiteerd) en je bent duurder uit dan als je een Bobcatminer bestelt of een Nebra of een Rak. En die halvering is iedereen te laat voor als men nu nog een miner moet bestellen, tenzij ze graag grof geld willen betalen voor een apparaat van Ebay of Marktplaats.Offens1490 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 10:38:
[...]
Bedenk je wel zelfs bij nebra loopt het niet lekker distrelect weer planning en nu zelfs naar de halving verplaatst
Het is niet anders, dan afwachten en geduld hebben als je een miner ergens hebt besteld.
Ja, zelfs op Ebay na de launch staan ze te koop voor meer dan 4K. Vermoedelijk mensen die gekocht hebben zonder de speciale anti-bot coupon code.SultanPindakaas schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 19:44:
De prijzen op Marktplaats zijn wel erg bizar.
Nope.. gewoon bizare prijzen op marktplaats, die verhoogde prijs zonder coupon is niet doorgegaan.:Ja, zelfs op Ebay na de launch staan ze te koop voor meer dan 4K. Vermoedelijk mensen die gekocht hebben zonder de speciale anti-bot coupon code.
https://longap.com/apologies-and-next-sale/
Many customers failed to notice the coupon and though we increased the price last minute. All orders completed were at the reduced price of 650 EUR ex VAT.
It was impossible to apply the coupon in many cases due to communication issues.
Op de website goedkoperBrodenzo schreef op maandag 21 juni 2021 @ 22:08:
De Kerlink Helium Hotspots worden nu aangeboden op www.heliumminers.nl. Ze hebben daar ook nog 2 leuke antennes staan van 5 en 9 dbi en accessoires, die 9dbi antenne is echt een flink ding. Dus voor diegene die nog een dikke antenne zoeken, 9 dbi komt echt ver als je een goede "line of sight" hebt!
https://www.calchipconnec...nk-helium-wirnet-istation
Ik heb opzich wel interesse
Dat is het probleem niet, maar meer, worden deze announced of niet?SultanPindakaas schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 08:17:
@Djurres Als dat zou zijn moet je er als een speer bij zijn.
Ik heb nog nooit gemined, maar dit zag er wel erg fijn uit om mee te beginnen. Jammer van de levertijd.Helium miner is momenteel erg populair en het verdiend goed als
U in de juiste regio mined dan zit je met 3 mimers rond de 15k per maand. Tussen elke miner moet minimaal 300 meter zitten want anders worden de rewards verdeeld door het aantal mimers wat erin staat. Het is momenteel zeker winstgevend en als u met een goed bod komt dan kunt u hem morgen ophalen.
Zijn er nog alternatieve soortgelijke miners die rendabel zijn? Niet via Helium, maar een andere coin?
[ Voor 43% gewijzigd door erikkallenberg op 23-06-2021 21:33 ]
Moet je je aanmelden voor een mailinglist of is het refreshen tot de website crasht?green-tea schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 07:35:
Vandaag om 09:00 begint de sale van de laatste producten bij LongAP welke binnen 5 weken worden verzonden. Max 3 per pp
Maak een account aan, vul je adres gegevens in als standaard adres dan heb je al aardig wat tijd gewonnen. Mailing list is niet nodig denk ik. Wordt gewoon keihard F5en een uur lang ben ik bang.joepstar schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:43:
[...]
Moet je je aanmelden voor een mailinglist of is het refreshen tot de website crasht?
Aan de order nummers te zien zijn er zon 600 orders geplaatst in 2 minuten. Respect voor shopify!
Eerste order 09:02
Tweede order 09:04
Heb voor beide de invoices al binnen, aankoop is bindend, nu vijf weken wachten
Ben benieuwd, heb ook de buiten antenne erbij besteld dus wat mooie plekjes uitzoeken.
[ Voor 45% gewijzigd door green-tea op 24-06-2021 09:58 ]
Weet je dat zeker? Als beide op hetzelfde adres/naam zijn besteld kan het theoretisch een teleurstelling worden. Je overtreed de door hun gestelde regel en er zijn bedrijven die dan de gehele order cancelen en terugbetalen.Ik heb er 3 6 mooi!
Ze hebben nergens in de voorwaarden meegenomen dat er max drie per pp worden verkocht. Dit kan je instellen in de shopify admin maar hebben ze blijkbaar niet gedaan.lulkoekje schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:23:
[...]
Weet je dat zeker? Als beide op hetzelfde adres/naam zijn besteld kan het theoretisch een teleurstelling worden. Je overtreed de door hun gestelde regel en er zijn bedrijven die dan de gehele order cancelen en terugbetalen.
Er stond enkel een stukje tekst in de nieuwsbrief, maar nergens op hun website nog de algemene voorwaarden.
We gaan het beleven. Met 6 kan ik een leuk netwerkje bouwen, met drie een wat kleinere.
[ Voor 6% gewijzigd door green-tea op 24-06-2021 09:26 ]
Tim schrijft op Discord "We are very sorry, due to an unknown error in Shopify we sold more than was in stock and could be sold. We are solving the situation ASAP. A lot of orders will be reversed. Don't worry you will get your money back instantly."

Wat n drama voor die gasten, en wat een vraag zeg niet normaal. Ik zie mensen met order nummers in de 2000.jjonkman schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:27:
Nu maar afwachten wat er daadwerkelijk uitgeleverd gaat worden...
Tim schrijft op Discord "We are very sorry, due to an unknown error in Shopify we sold more than was in stock and could be sold. We are solving the situation ASAP. A lot of orders will be reversed. Don't worry you will get your money back instantly."
De annuleringen zijn begonnen (niet mijn order),

[ Voor 13% gewijzigd door green-tea op 24-06-2021 09:37 ]
But it will mean that we have to cancel orders. If this means we will cancel all orders and do a new sale or cancel only orders (order is on first come, first service basis) that we cannot deliver has to be decided.
[ Voor 10% gewijzigd door green-tea op 24-06-2021 11:04 ]
3. Estimated shipping time is 12-20 weeks from order dateerikkallenberg schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:14:
Kan je ze niet gewoon op shop.bobcatminer.com bestellen? Kan er daar voldoende bestellen, en zie niets over leveringsproblemen? Of is dat iets anders?
Denk misschien in het begin voor hem?erikkallenberg schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 21:22:
Hoeveel hebben jullie voor de miners betaald? Op marktplaats betaal je minimaal 3k :/! Had gevraagd aan iemand die 15k voor drie vroeg wat het opleverd. Hij zegt 15k per maand!?
Je kan ook op Discord vragen stellen in het NL kanaal of dit waar is of niet. Persoonlijk denk ik van niet.
Nergens zijn er andere miners te koop met levertijden korter dan 5 weken.erikkallenberg schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:07:
Zijn er nog andere miners, of andere sites waar miners aangeboden worden met een levertijd van <5 weken?
@erikkallenberg Wat green-tea zegt. Dus als je nu bestelt, reken daar 20 weken bij op, dan wordt je het bobcatminer pas verstuurd begin november.green-tea schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:17:
[...]
3. Estimated shipping time is 12-20 weeks from order date
Tenzij je grof geld wilt betalen, dan via Markplaats scoren, maar is geen garantie dat je de aankoopprijs snel terug verdient. Ligt er ook aan hoe hoog je antenne gaat plaatsen, welke antenne, hoeveel andere miners in je buurt zitten, etc.
Daarnaast is er nog de halvering in augustus, dus minen levert minder op, maar de suggestie is dat de koers van de munt omhoog gaat. Is ook maar afwachten of dat gaat gebeuren.
Je kan bestellen bij Bobcat.
Je kan niet bestellen bij Nebra. Bij Calchip kan je niet Rak bestellen, wel wachtlijst joinen, maar je kan daar wel de Kerlink miners pre-orderen. Die gaan volgens de site zomer 2021 verkocht worden.
Gaat goed daar. En dan willen ze nog een pro en light versie voor bedrijven uitbrengen. Goed verdienmodel voor LongAP, minder goed voor de Heliumfans.SultanPindakaas schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:18:
Er ging weer van alles fout.... Ik gok een beetje vriendjes politiek.
Tijd dat ze gewoon iedereen weer toelaten iets te bouwen.Niann-Tsyr schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:29:
[...]
@erikkallenberg Wat green-tea zegt. Dus als je nu bestelt, reken daar 20 weken bij op, dan wordt je het bobcatminer pas verstuurd begin november.
Tenzij je grof geld wilt betalen, dan via Markplaats scoren, maar is geen garantie dat je de aankoopprijs snel terug verdient. Ligt er ook aan hoe hoog je antenne gaat plaatsen, welke antenne, hoeveel andere miners in je buurt zitten, etc.
Daarnaast is er nog de halvering in augustus, dus minen levert minder op, maar de suggestie is dat de koers van de munt omhoog gaat. Is ook maar afwachten of dat gaat gebeuren.
Je kan bestellen bij Bobcat.
Je kan niet bestellen bij Nebra. Bij Calchip kan je niet Rak bestellen, wel wachtlijst joinen, maar je kan daar wel de Kerlink miners pre-orderen. Die gaan volgens de site zomer 2021 verkocht worden.
Jammer want in mijn buurt zijn er nauwelijks miners
Je kan bestellen bij Bobcatminer en het proberen. Het gaat niet om de korte termijn, maar om de langere termijn. Ze hebben nu ook pas staking gelanceerd, dat kan misschien interessant zijn voor later.sennevb schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:36:
Ben ook wel met crypto bezig en is eerste keer dat ik over Helium lees, ik vrees dus dat ik de boot gemist heb aangezien de miners nauwelijks te verkrijgen zijn.
Jammer want in mijn buurt zijn er nauwelijks miners
eerste sale was rommelig.. en ook de tweede was gewoon r*k.
ik wilde betalen met creditcard, maar die gaf aan dat het niet mogelijk was (zonder reden). Het was al heel moeilijk om op die pagina te komen. veel time out's. Uiteindelijk andere betaaloptie kunnen kiezen. Ideal was zo gefixt.
and now we wait...
WARNING: These are temporary numbers, duplicates in orders against this round and previous round have not been completed, nor have possible duplicates.
Last EU order that has allocated stock: LAP-1196
Last UK order that has allocated stock: LAP-1173
Dat alle orders hoger als het geen waars worden gecancelled. Ze hebben 10x zoveel verkocht als ze stock hebben door falen van Shopify.
Betekend dit dat sommige weer terug in de verkoop gaan?green-tea schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:53:
[...]
Dat alle orders hoger als het geen waars worden gecancelled. Ze hebben 10x zoveel verkocht als ze stock hebben door falen van Shopify.
Nee, door een fout van shopify hebben ze naar hun zegge 10x zoveel verkocht als dat ze daadwerkelijk aan gateways hebben. Daarbij komt nog eens dat hun PSP Pay.nl (wat een waardeloos bedrijf is bij problemen) / de creditcard aanbieder een groot deel van creditcard betaling als ‘potentieel fraude’ heeft aangemerkt.erikkallenberg schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:55:
[...]
Betekend dit dat sommige weer terug in de verkoop gaan?
Ze moeten dus een enorme berg aan orders annuleren, dan filteren op dubbel orders etc.
Refunded gaat hopelijk geen probleem voor ze vormen want vaak worden creditcard betalingen een xx aantal dagen vastgehouden daarbij komende dat elke creditcard refund een behoorlijk bedrag kost.
Hoop niet dat dit hun ondergang wordt.
Referralcodes gebruiken en het aanbieden van producten is hier niet toegestaan.