Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhRiXoS
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:00

PhRiXoS

Þh®Iר§ / Φριξος

PhRiXoS schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:39:
ik ben benieuwd hoe het zal gaan.. de berichten zijn niet hoopgevend voor de levering van de LongAP's.

eerste sale was rommelig.. en ook de tweede was gewoon r*k.
ik wilde betalen met creditcard, maar die gaf aan dat het niet mogelijk was (zonder reden). Het was al heel moeilijk om op die pagina te komen. veel time out's. Uiteindelijk andere betaaloptie kunnen kiezen. Ideal was zo gefixt.
and now we wait...
helaas.. geannuleerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aLAOj_r7RjKFa7qghVdXEZun_f0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/exRbCmYl5ZmhPl0or1mMm7go.jpg?f=fotoalbum_large

Dₒ yₒᵤ ₙₑᵥₑᵣ qᵤₑₛₜᵢₒₙ ₜₕₑ ₙₐₜᵤᵣₑ ₒf yₒᵤᵣ ᵣₑₐₗᵢₜy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:10
Jeetje, balen man. Toch maar een bobcat bestellen dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Sint
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:41

De_Sint

SRK/SRC 63 ZR-S | SE7K 6480Wp

erikkallenberg schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 21:22:
Hoeveel hebben jullie voor de miners betaald? Op marktplaats betaal je minimaal 3k :/! Had gevraagd aan iemand die 15k voor drie vroeg wat het opleverd. Hij zegt 15k per maand!?
15k per maand verdienen is onzin.
Trap daar niet in.
Ik heb grofweg1000 voor 2 bobcat miners betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Hoeveel hebben jullie voor de miners betaald? Op marktplaats betaal je minimaal 3k :/! Had gevraagd aan iemand die 15k voor drie vroeg wat het opleverd. Hij zegt 15k per maand!?

[...]

Ik heb nog nooit gemined, maar dit zag er wel erg fijn uit om mee te beginnen. Jammer van de levertijd.

Zijn er nog alternatieve soortgelijke miners die rendabel zijn? Niet via Helium, maar een andere coin?
Daar trap je toch niet in :'(

"Ik kan 15k per maand verdienen, maar voor 1 maandopbrengst geef ik ze aan jou!"

Maakt Crypto iedereen echt zo goedgelovig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhRiXoS

PhRiXoS

Þh®Iר§ / Φριξος

Niann-Tsyr schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 18:55:
[...]

Jeetje, balen man. Toch maar een bobcat bestellen dan?
Nee... duurt te lang.
Gewoon even niets nu denk ik.
Door de hardware tekorten is de lol er vanaf. Ik hou de fabrikanten in de gaten, maar verwacht dit jaar niets meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lulkoekje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-04 09:38
Jeetje, bij Longap zijn ze wel grensverleggend bezig, wat een gepruts. Van ontwerp tot verkoop gaat het hier mis. Eerst al dat ze alle LongAP moeten openmaken en reworken, wat dat ook mogen zijn, een component of brug plaatsen. Dan de verkoop, ronde 1 was er 1 van teleurstellingen, maar nog met een poging om de bots om de tuin te leiden. Wat niet heeft gewerkt overigens... En nu weer, alles massaal in bulk opgekocht door een kleine selectie. Ze zouden zich moeten schamen daar, maarja zij hebben de winst binnen en annuleren liever geen Creditcard orders, want kosten.(lijkt zo, of het echt zo is, geen idee). In mijn opinie kunnen ze slechts hun gezicht redden door alle orders van vandaag te annuleren en het wel gedegen op te zetten, met ingestelde limieten en bot protectie. Maarja, wishful thinking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
lulkoekje schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 19:08:
Jeetje, bij Longap zijn ze wel grensverleggend bezig, wat een gepruts. Van ontwerp tot verkoop gaat het hier mis. Eerst al dat ze alle LongAP moeten openmaken en reworken, wat dat ook mogen zijn, een component of brug plaatsen. Dan de verkoop, ronde 1 was er 1 van teleurstellingen, maar nog met een poging om de bots om de tuin te leiden. Wat niet heeft gewerkt overigens... En nu weer, alles massaal in bulk opgekocht door een kleine selectie. Ze zouden zich moeten schamen daar, maarja zij hebben de winst binnen en annuleren liever geen Creditcard orders, want kosten.(lijkt zo, of het echt zo is, geen idee). In mijn opinie kunnen ze slechts hun gezicht redden door alle orders van vandaag te annuleren en het wel gedegen op te zetten, met ingestelde limieten en bot protectie. Maarja, wishful thinking...
Ze hebben zichzelf alleen maar meer in de nesten gewerkt. Mensen boos op Twitter en Discord van wat ik tot nu toe heb gezien. Ze gingen in zee met Shopify maar het ging op een of andere manier mis. Er werd meer besteld, dan mogelijk was. En nu las ik dat ze van plan waren alles te annuleren en opnieuw te doen. Maar verder niet gezien of dat echt doorgezet wordt. Maar ze hebben ook problemen met de betalingsprovider die het afhandelde. De credit card orders zijn allemaal geannuleerd voor zover ik heb gelezen. Volgende keer driemaal is scheepsrecht? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:06

[...]

Ik heb nog nooit gemined, maar dit zag er wel erg fijn uit om mee te beginnen. Jammer van de levertijd.

Zijn er nog alternatieve soortgelijke miners die rendabel zijn? Niet via Helium, maar een andere coin?
Range tussen de 350 en 650 euro nebra VS bobcatminer.(maart2021)

Nou kan ik uit ervaring vertellen dat als je de enige bent nu een week heb draaien niet veel binnenkomt.

Ben aan denken om hem tijdelijk te verplaatsen totdat mijn groep eindelijk nebra(via distrelect) krijgt incl mijZelf

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rozz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-05 19:05

Rozz

I'm an Apogian!!

Hoi allemaal,
Hier ook nieuwe bobcat besteller....eentje thuis en eentje bij mn ouders een dorp verderop.
12-20weken wachten...ben benieuwd.

Nu beetje aan het uitzoeken welke antenne, stok, kabels evt nodig zijn, ga natuurlijk wel eerst vanuit binnen proberen, maar buiten plaatsen gaat wel gebeuren.
Plek wel al bekend, wil vanuit ketel/technische ruimte op zolder het dakraam uit (zit maar meter of 1,5 van nok af) en dan met "paal" verder omhoog.
Moet er dan trouwens een lightning arrester tussen? bijvoorbeeld de Diamond SP-3000p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
Rozz schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 22:40:
Hoi allemaal,
Hier ook nieuwe bobcat besteller....eentje thuis en eentje bij mn ouders een dorp verderop.
12-20weken wachten...ben benieuwd.

Nu beetje aan het uitzoeken welke antenne, stok, kabels evt nodig zijn, ga natuurlijk wel eerst vanuit binnen proberen, maar buiten plaatsen gaat wel gebeuren.
Plek wel al bekend, wil vanuit ketel/technische ruimte op zolder het dakraam uit (zit maar meter of 1,5 van nok af) en dan met "paal" verder omhoog.
Moet er dan trouwens een lightning arrester tussen? bijvoorbeeld de Diamond SP-3000p?
Je bedoelt een bliksembeveiliging? Ik zag het op Discord voorbij komen dat dat werd aangeraden en als je buiten gaat ophangen zelfvulkaniserende tape kan gebruiken om de kabelaansluiting om te zorgen dat alles goed dicht zit (geen water tussen kan komen tijdens regenbui).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikkallenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-01-2022
Ik vraag me af heh.. zijn dit soort biedingen nou serieus? Er wordt 2k of 3k geboden op bobcats MET een levertijd van 12-20 weken. Echt bizar als dit serieus is....

https://www.marktplaats.n...9c5b7a618&previousPage=lr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lulkoekje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-04 09:38
Longap update
Refund update 25-06-2021 20:00

Update 25-06-2021 20:00

We have processed all fiat refunds where possible a few (<50) are under investigation by the payment processor and can't be refunded yet as a result, together with the payment processor we will refund those on Monday.

It will take a few days before the refund shows up on your payment account.

We are at 50% of the crypto refunds and will continue tomorrow.

Some payments have been reverted due to fraud concerns. Please don't contact us, we will contact you.

Sorry about the issues caused but the system really let us down. We even have multiple payments that have no corresponding order in Shopify making refunds very hard...
Pff, klinkt allemaal wat dubieus hoor. Fraude verdenkingen, verschoven/verdwenen ordernummers.
Wat daar allemaal gebeurt is... ?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SultanPindakaas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:15
"Per ongeluk 1 teveel besteld, komt over 20 weken binnen", ...... Dan annuleer je hem toch gewoon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
lulkoekje schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 00:19:
Longap update

[...]

Pff, klinkt allemaal wat dubieus hoor. Fraude verdenkingen, verschoven/verdwenen ordernummers.
Wat daar allemaal gebeurt is... ?!
Denk eerder dat shopify issues heeft gehad, dan ben je wel goed de sjaak want wat een werk gaat dit zijn.

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
erikkallenberg schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 08:39:
Ik vraag me af heh.. zijn dit soort biedingen nou serieus? Er wordt 2k of 3k geboden op bobcats MET een levertijd van 12-20 weken. Echt bizar als dit serieus is....

https://www.marktplaats.n...9c5b7a618&previousPage=lr
Die van 700 euro valt nog mee, maar er zijn inderdaad listings met 2k of 3k. Op Ebay ook. Maar die ene link die jij gaf. Die verkoper zegt niet wanneer hij heeft besteld. Dus dan is het gissen wanneer 12-20 weken is dat de Bobcatminer wordt verstuurd.
Als er listings zijn van miners die direct te verkrijgen zijn, zal de prijs hoger zijn dan 700 euro. De verkopers denken dat mensen toch wel kopen (en dat zullen de onwetenden zijn die gehoord hebben: 'oh je kan crypto minen met zo'n ding die je aansluit op je internet'), vanwege de halvering en de bewering dat je veel geld kan verdienen. Zoals eerder hierboven een post over een verkoper die met 3 Bobcatminers 15k per maand zou verdienen. Allemaal gelul. Het hangt af van waar je die miner neerzet, de hoogte en de antenne die je gebruikt. Je kan leuk zo'n dure miner kopen, maar als het niet goed werkt, dan duurt het heel lang voordat je de kosten eruit hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhRiXoS

PhRiXoS

Þh®Iר§ / Φριξος

LongAP heeft afgelopen dinsdag het geld netjes teruggestort
nu afwachten tot er iets weer in de verkoop komt met korte levertijd.

Inmiddels is de eerste helium miner verschenen in mijn dorp. Dat geeft hoop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Regor
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-04 19:21
Draai nu 2 weken met een andere antenne, is wel wisselvallig per dag qua opbrengsten. En lijkt na een eerste piek steeds minder te worden. Terugverdienen is wel bijna gelukt. Voor nu prima investering lijkt het

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z_HTGWWJsrgxQA7GHYXTgFTCjmI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iUv872l8RSCG7aPb7pREBaAM.jpg?f=fotoalbum_large

Ook grappig dat je het via home-Assistant kan monitoren Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bXbcBMunkjlSk7WUrjqqdoU_QYw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/heCHlxvaNPGb7myxt9tIjsK7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Regor op 01-07-2021 21:37 ]

Saus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
Regor schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 21:33:
Draai nu 2 weken met een andere antenne, is wel wisselvallig per dag qua opbrengsten. En lijkt na een eerste piek steeds minder te worden. Terugverdienen is wel bijna gelukt. Voor nu prima investering lijkt het

[Afbeelding]
Even een paar vragen:
Heb je met de standaard antenne minder inkomsten gehad en stond deze binnen? Hoe lang heb je met die gedraaid voordat je de nieuwe antenne ging gebruiken?
Staat de nieuwe antenne buiten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Regor
Niann-Tsyr schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 22:37:
[...]

Even een paar vragen:
Heb je met de standaard antenne minder inkomsten gehad en stond deze binnen? Hoe lang heb je met die gedraaid voordat je de nieuwe antenne ging gebruiken?
Staat de nieuwe antenne buiten?
Ja met de standaard 4dBi antenne had ik 0 witnesses. Deze hing binnen aan het hoogste punt in huis. Per dag haalde die misschien 0,08 HNT binnen. Wist alleen niet of dat aan de bobcat issues lag of aan de antenne. Na een week maar een nieuwe antenne en kabel gekocht. Eerst een maand met frustratie zo gedraaid tot alles binnen was. Nieuwe antenne staat op het dak op een 3,5 meter paal. De antenne investering was binnen 3 dagen terug verdient

Saus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:07

Nogne

>.<

Regor schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:13:
[...]

Ja met de standaard 4dBi antenne had ik 0 witnesses. Deze hing binnen aan het hoogste punt in huis. Per dag haalde die misschien 0,08 HNT binnen. Wist alleen niet of dat aan de bobcat issues lag of aan de antenne. Na een week maar een nieuwe antenne en kabel gekocht. Eerst een maand met frustratie zo gedraaid tot alles binnen was. Nieuwe antenne staat op het dak op een 3,5 meter paal. De antenne investering was binnen 3 dagen terug verdient
Heb je misschien een link naar de antenne en de paal die je gebruikt? En moet je ook wat doen tegen eventuele bliksem?

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaymaan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:28
Regor schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:13:
[...]

nice welke antenne heb je gekocht ?
enjoy it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:06
Regor schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 21:33:

[Afbeelding]

Ook grappig dat je het via home-Assistant kan monitoren [Afbeelding]
Niet onbelangrijk vraag heb jij andere helium miners in omstreken?

[ Voor 6% gewijzigd door Offens1490 op 02-07-2021 15:44 ]

AnimeAdicted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Regor
Nogne schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:20:
[...]

Heb je misschien een link naar de antenne en de paal die je gebruikt? En moet je ook wat doen tegen eventuele bliksem?
Antenne is een 3dBi RAK W097, gekocht bij reichelt. Had ook de 5.8dBi gekocht maar die had minder responses met discovery mode.

De paal is gewoon zo een tegel standaard voor een plat dak. Met daaraan steigerbuis gekoppeld

Bliksem, tja zit nog lang niet als hoogste punt . Dus ga ik niet doen. Misschien ooit spijt van

Saus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regor
Offens1490 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 15:44:
[...]

Niet onbelangrijk vraag heb jij andere helium miners in omstreken?
Dichtstbijzijnde is 1.6 km ver maar heb meer connectie tussen de 10 en 30 km ver.

Saus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tessvdb
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 03-08-2021
** Schaamteloze reclame **

[ Voor 85% gewijzigd door Taro op 19-07-2021 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
Gisteren mijn LongAp's ontvangen. Thuis direct de eerste geïnstalleerd, dit weekend de 2de in de buurt en de 3de bij mijn schoonouders. Die laatste moet de money maker worden. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djurres
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:36
Spannend, hoe weet je zeker dat deze shop gaat leveren?

[ Voor 30% gewijzigd door Taro op 19-07-2021 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-04 10:23
Ik heb de standaard Bobcat antenne vervangen met een 5.8 dBi examplaar, de info zegt alleen nog steeds 4 dBi? Moet ik dat handmatig ergens aanpassen of zou dat automatisch moeten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regor
Black-Xjuh schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:06:
Ik heb de standaard Bobcat antenne vervangen met een 5.8 dBi examplaar, de info zegt alleen nog steeds 4 dBi? Moet ik dat handmatig ergens aanpassen of zou dat automatisch moeten gaan?
In je de app, hotspot setting, update hotspot. Maar waarom zou je, het doet helemaal niks behalve een andere waarde weergeven.

Saus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:03
Sinds dinsdag ook in het bezit van een LongAP. Vanmorgen was hij volledig gesynced. Staat nu nog in het raam op mijn studeerkamer maar alles is besteld om op het dak te monteren.

Ben heel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regor
jelleeelco schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 21:13:
Sinds dinsdag ook in het bezit van een LongAP. Vanmorgen was hij volledig gesynced. Staat nu nog in het raam op mijn studeerkamer maar alles is besteld om op het dak te monteren.

Ben heel benieuwd!
Nice ! Ben benieuwd , wat wordt je buiten setup ?

Saus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelleeelco
Antenne van 3 dBi (buitenantenne van LongAP). Gemonteerd op een 2m antennemast die aan de schoorsteen is bevestigd, zo hoog mogelijk...Dan kabel door afzuigkanaal naar binnen en daar aansluiten op de LongAP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik ben altijd skeptisch over nut van crypto's, maar Helium vind ik wel een best slim idee, om op deze manier een LoRaWAN netwerk te creeeren.

Nu ben ik wel erg benieuwd naar één ding, wat ik hoop dat mensen met een miner kunnen zien in hun statistieken ofzo: Je krijgt hun token voor het creëren van dekking, en je moet de token kopen + burnen voor het gebruik van het netwerk. Ik vermoed zo dat de inkomsten nu voor 99.99% bestaan uit het verkopen van tokens aan speculators. Maar is dat zo? Oftewel, voor degene die een miner hebben staan, kan je zien hoeveel devices daadwerkelijk jouw hotspot gebruiken om data te versturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaymaan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:28
jelleeelco schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:55:
Antenne van 3 dBi (buitenantenne van LongAP). Gemonteerd op een 2m antennemast die aan de schoorsteen is bevestigd, zo hoog mogelijk...Dan kabel door afzuigkanaal naar binnen en daar aansluiten op de LongAP.
hoe bevalt het tot nu toe ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelleeelco
haaymaan schreef op zondag 11 juli 2021 @ 14:14:
[...]

hoe bevalt het tot nu toe ?
Nog niet helemaal klaar met de setup. Zaterdagavond de antenne tijdelijk op een voet gemonteerd (75cm hoog) en daarna vrij weinig activiteit. Kan komen doordat de schoorstenen het signaal blokkeren, of de zonnepanelen van de buren. Maar anderen constateerden ook lagere rewards dus het kan ook gewoon het netwerk zijn.

Maar vanmiddag krijg ik een extra kabel binnen en dan gaat de antenne naar 375cm boven het dak, dus dat zal beter worden. Kan niet wachten om het helemaal klaar te hebben en gewoon te laten draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jls032
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-03-2022
jelleeelco schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:21:
[...]
Maar vanmiddag krijg ik een extra kabel binnen en dan gaat de antenne naar 375cm boven het dak, dus dat zal beter worden. Kan niet wachten om het helemaal klaar te hebben en gewoon te laten draaien...
Welke kabel heb je gebruikt? Ik lees dat die een nadelig effect kan hebben :?
https://kyk13.com/helium-101-cable-loss-and-eirp/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelleeelco
jls032 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:00:
[...]

Welke kabel heb je gebruikt? Ik lees dat die een nadelig effect kan hebben :?
https://kyk13.com/helium-101-cable-loss-and-eirp/
Klopt. Uiteindelijk geven de kabel en de connectoren een demping op het signaal. Dus in mijn geval heb ik een 3 dBi antenne met in totaal 6 meter LMR400 kabel (2x 3 meter verbonden met een adapter). Dit geeft ongeveer (12,8 dBi / 100m) 0.8 dBi verlies.

Alternatief is om een een 5.8 dBi of 6 dBi antenne te nemen, dan de kabel (zeg wederom 0.8 dBi) en dan een dempening adapter er tussen te zetten om op 3 dBi uit te komen --> blijft wel dat een 3 dBi antenne een andere conus heeft dan een 6 dBi, da's nog wel om rekening mee te houden.

je mag namelijk (met de LongAP iig) niet boven de 3 dBi uitkomen. De LongAP stuurt altijd 12,65 dBi uit vanuit de LoRa chip en kan die niet reguleren... Ik zie heel veel mensen doodleuk 6 dBi antennes ophangen met een kabel zoals ik heb en dus 4-5 dBi uitzenden. 1x controle en al je earnings zijn pleite...

[ Voor 5% gewijzigd door jelleeelco op 13-07-2021 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rozz

Rozz

I'm an Apogian!!

Weet iemand waar ik zoiets kan kopen?
Ik kan alleen iets soortgelijks vinden in de VS.
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/Njg5WDEwMjQ=/z/dYwAAOSwkUZgbVdp/$_86.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanPindakaas
DDS Electronic in Breda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rozz

Rozz

I'm an Apogian!!

Thanks, website gevonden maar in rubriek klemmen/beugels staan alleen de standaard klemmen, niet bovenstaande.
Zal ze sowieso een mailtje sturen om te vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
Rozz schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:08:
Thanks, website gevonden maar in rubriek klemmen/beugels staan alleen de standaard klemmen, niet bovenstaande.
Er is in NL-kanaal van Helium Discordserver een gast die hexaspot.com is begonnen. Deze site gaat de sets van McGill importeren en verkopen (tegen lagere prijs, want uit de UK betaal je invoerrechten boven 150 euro).
https://www.mcgillmicrowa...s/full-installation-kits/
Hexaspot zit ook op Twitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanPindakaas
Ook duur, Ik heb een 3m LRM400 kabel + beugel voor 84 euro gekocht, 8dbi antenne voor 50 euro. Totaal 134 euro. Het is dat ik een 3m kabel nodig had anders kwam ik veel goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
SultanPindakaas schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:35:
Ook duur, Ik heb een 3m LRM400 kabel + beugel voor 84 euro gekocht, 8dbi antenne voor 50 euro. Totaal 134 euro. Het is dat ik een 3m kabel nodig had anders kwam ik veel goedkoper uit.
Een 8dBi antenne?? Waar ga je die plaatsen als ik vragen mag, woon je heel remote? Als je in een urban gebied woont 'overshoot' je alle hotspots toch?

Daarnaast, ga je demping toepassen of kan jou hotspot de LoRa output reguleren? Anders ga je echt veel te sterk uitzenden en dan kun je in serieuze problemen komen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• green-tea
SultanPindakaas schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:35:
8dbi voor 5tientjes? Die zal zeker niet goed getuned zijn (of niet nieuw). Voor een knappe 8dbi zal je minimaal 100-150 euro kwijt moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• green-tea
Rozz schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:08:
Ik heb een antenne bij hun vandaan daar zaten exact deze beugels bij. Deze zullen ze dan ook wel los verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rozz

Rozz

I'm an Apogian!!

green-tea schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 08:25:
[...]
Ik heb een antenne bij hun vandaan daar zaten exact deze beugels bij. Deze zullen ze dan ook wel los verkopen?
Je antenne is van het merk Interline? daar zitten ze standaard bij iig, los nog nergens kunnen vinden, diverse mails uit gestuurd maar nog geen reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
jelleeelco schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:56:
[...]

Een 8dBi antenne?? Waar ga je die plaatsen als ik vragen mag, woon je heel remote? Als je in een urban gebied woont 'overshoot' je alle hotspots toch?

Daarnaast, ga je demping toepassen of kan jou hotspot de LoRa output reguleren? Anders ga je echt veel te sterk uitzenden en dan kun je in serieuze problemen komen...
Ik begreep dat je niet boven 3dBi mocht uitkomen? Maar wie checkt nou of je te sterk uitzendt? Wat kan er gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanPindakaas
@green-tea Bij Nebra zelf besteld zal vast geen pikkie poelie spul zijn,

@jelleeelco de dichtstbijzijnde voor mij is op 16km afstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tessvdb
  • Laatst online: 03-08-2021
** Reclame/spam **

[ Voor 115% gewijzigd door Taro op 19-07-2021 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypto010
  • Laatst online: 19-07-2021
** Reclame/spam **

[ Voor 118% gewijzigd door Taro op 19-07-2021 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
LOL, registreert vandaag en post spam XD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelleeelco
Niann-Tsyr schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:53:
[...]

Ik begreep dat je niet boven 3dBi mocht uitkomen? Maar wie checkt nou of je te sterk uitzendt? Wat kan er gebeuren?
Vraag maar aan oude radio zend-amateurs... Sinds 2019 wordt er zelfs strenger gecontroleerd op een 'zuivere' lucht (radio golven dan he). Hoe ze dat precies doen (rondrijden met autos en uitpeilen, of afgaan op meldingen) weet ik niet. Ik weet wel dat de boetes erg hoog zijn.

Daarnaast gaat met V11 van het PoC protocol rekening gehouden worden met antenne sterktes die > dan de toegestane waarden. En zal een antenne die 'te sterk' uitzend gekort worden in de rewards. Uiteindelijk schiet je er dus niets mee op...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelleeelco
SultanPindakaas schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 22:32:
@green-tea Bij Nebra zelf besteld zal vast geen pikkie poelie spul zijn,

@jelleeelco de dichtstbijzijnde voor mij is op 16km afstand.
Met mijn 3 dBi antenne en 6m kabel (ook nog een connector er tussen die 0.1 dBi verlies oplevert) zijn mijn witnesses zelfs vanuit Amsterdam (50km verderop). Zelf zie ik beacons tot makkelijk 20km...

Antenne is wel 375cm hoog op het dak van een drie-verdiepingen huis...Deze ga ik nog met een meter verlengen tot 475cm (met antenne kom ik dan net aan de 500cm die toegestaan is). Neem er dan wel een nieuwe kabel bij zonder connecter ertussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_HD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-04 17:26
Ik ben ondertussen al even op zoek naar een Helium miner die ik kan kopen/bestellen met fiat. Iemand een betrouwbare website gevonden waar ik dit kan bestellen?

Radeon HD7970, Core™ i5-3570K, 120G-SSD, Fatal1ty Z77 Performance, 1TB HD103SJ, 8 GB DDR3-1600 Kit, Mugen 2-cooler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
Jeroen_HD schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 13:51:
Ik ben ondertussen al even op zoek naar een Helium miner die ik kan kopen/bestellen met fiat. Iemand een betrouwbare website gevonden waar ik dit kan bestellen?
Overal is het uitverkocht, behalve bobcatminer. Maar het is niet moeilijk om fiat om te wisselen en te betalen met altcoins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omolomel
  • Laatst online: 04-01 03:44
Hoe denken jullie over de halving die eraan komt voor Helium? Ik denk persoonlijk dat de miners uiteindelijk niks meer gaan opleveren, maar het kan natuurlijk ook dat ik er volledig naast zit.

Volgens wat ik begrijp verdelen ze nu maximaal 5.000.000 HNT per maand over alle miners, en na die halving is dat nog maar 2.500.000 HNT per maand. Er zijn nu 90.000 miners, maar ik heb in verschillende Discord gelezen dat er nog een enorme backlog is aan orders.Dan moet je over een aantal maanden dus 2.500.000 HNT per maand verdelen over al die (250.000+?) miners, dit betekent dan toch dat het uiteindelijk geen zak meer gaat opleveren als er zo enorm veel miners zijn waarover de stake verdeeld moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
Omolomel schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 15:50:
Hoe denken jullie over de halving die eraan komt voor Helium? Ik denk persoonlijk dat de miners uiteindelijk niks meer gaan opleveren, maar het kan natuurlijk ook dat ik er volledig naast zit.

Volgens wat ik begrijp verdelen ze nu maximaal 5.000.000 HNT per maand over alle miners, en na die halving is dat nog maar 2.500.000 HNT per maand. Er zijn nu 90.000 miners, maar ik heb in verschillende Discord gelezen dat er nog een enorme backlog is aan orders.Dan moet je over een aantal maanden dus 2.500.000 HNT per maand verdelen over al die (250.000+?) miners, dit betekent dan toch dat het uiteindelijk geen zak meer gaat opleveren als er zo enorm veel miners zijn waarover de stake verdeeld moet worden?
Als je voor de korte termijn snel geld wilt verdienen, dan heb je helaas pech als je nu nog op een miner moet wachten.
Er zullen best wel wat mensen zijn die meerdere miners ergens plaatsen om meer opbrengsten te creëren (al dan niet iemand een gedeelte van de mining te betalen in ruil voor hotspotplek). Er zullen ook mensen zijn die meerdere miners plaatsen en de boel bedonderen.
Er zullen ook mensen zijn die een miner ergens plaatsen en er niet naar omkijken en dus ook niks verdienen. In de grote steden komt het regelmatig voor.
Als je op een plek zit dat niet druk bezet is, zal je nog wel wat redelijk kunnen minen.
Er zullen ook mensen zijn die denken dat het niks gaat opleveren voor ze en zullen na de halvering massaal hun miners gaan dumpen.
En zo zijn er wel legio veronderstellingen te bedenken over hoe het na de halvering zal gaan. Het is een langetermijnproject, hè?
We kunnen alleen afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kcinnl
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 31-08-2024
Weet iemand waar je lange kabels, van ongeveer 5 meter, kunt kopen? Krijg binnenkort een hotspot met externe antenne binnen, maar de kabel die zij meeleveren is maar 1 meter. Dat is toch iets te kort voor mijn setup. Suggesties wordt gewaardeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 18:34
Had eerst grootste plannen, krijg woensdag 4 bobcat miners binnen. Wou van alles doen met dikke antenne's en leuke dingen. Maar helaas geen tijd voor komende tijd. Andere plannen.
Mag ik die op "vraag & aanbod" plaatsen van tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
Immutable schreef op maandag 26 juli 2021 @ 00:00:
Had eerst grootste plannen, krijg woensdag 4 bobcat miners binnen. Wou van alles doen met dikke antenne's en leuke dingen. Maar helaas geen tijd voor komende tijd. Andere plannen.
Jammer zeg, maar eentje installeren kost toch niet zo veel tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immutable
Niann-Tsyr schreef op maandag 26 juli 2021 @ 00:15:
[...]

Jammer zeg, maar eentje installeren kost toch niet zo veel tijd?
Ja, maar zou ze bij meerdere mensen installeren die ik ken. :) En 2 daarvan moet echt goed bereik hebben, dus op een hoge paal + omnidirectionele goede antenne. Andere 2 locaties is op een flat appartement en ergens anders bij iemand thuis. Zal nog wel even kijken wat ik doe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regor
Doe je ze voor normale prijzen weg ? Wel interesse

Saus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoepla33
  • Registratie: Oktober 2016
  • Nu online
jelleeelco schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:15:
[...]

Met mijn 3 dBi antenne en 6m kabel (ook nog een connector er tussen die 0.1 dBi verlies oplevert) zijn mijn witnesses zelfs vanuit Amsterdam (50km verderop). Zelf zie ik beacons tot makkelijk 20km...

Antenne is wel 375cm hoog op het dak van een drie-verdiepingen huis...Deze ga ik nog met een meter verlengen tot 475cm (met antenne kom ik dan net aan de 500cm die toegestaan is). Neem er dan wel een nieuwe kabel bij zonder connecter ertussen...
Hoe heb je dit geïnstalleerd? Heb je deze antenne geaard met een zgn. lightning arrestor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnfok
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-05 14:47
voor normale prijzen heb ik ook wel interesse! ;) PM graag! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:27
Ik heb ook wel interesse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnw1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-05 13:03
Als je ze wegdoet voor een redelijke prijs (wat extra géén probleem) dan hoor ik het graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kampen
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-05 13:13
Ook interesse (tegen redelijke prijs). PM graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somfing
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 29-04 23:41
Heeft iemand al ervaring met de Sensecap M1? Hoe gaat het met de standaard antenne? (Ik zou op zeer korte termijn een Sensecap M1 moeten ontvangen van Seeed Studio)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beyondawesome
  • Laatst online: 28-07-2021
Zijn er ergens nog miners voorradig in Europa?
Of moet je tegenwoordig wachten of groot geld betalen op ebay of zo?

Ik ben aan het zoeken en ik vind alleen maar deze opties :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regor
Beyondawesome schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 18:53:
Zijn er ergens nog miners voorradig in Europa?
Of moet je tegenwoordig wachten of groot geld betalen op ebay of zo?

Ik ben aan het zoeken en ik vind alleen maar deze opties :s
Dan heb je alle opties gevonden 😁

Saus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauistomp
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06-04 17:29
Mocht je ze nog niet hebben verkocht heb ik ook nog interrese in deze miner met natuurlijk wat extras

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immutable
mauistomp schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:37:
[...]

Mocht je ze nog niet hebben verkocht heb ik ook nog interrese in deze miner met natuurlijk wat extras
Heb ze al verkocht voor een leuk bedrag.
Kreeg wel 30+ reacties.(niet alleen hier) Gigantisch veel belangstelling, niet normaal. Had dat niet verwacht.

[ Voor 24% gewijzigd door Immutable op 31-07-2021 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauistomp
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06-04 17:29
Ah super dat het al gelukt is om ze te verkopen. Nog een fijn weekend alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanPindakaas
Voor 5k per stuk verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regor
Net op tijd dan, halvering lijkt wel een kwartering

Saus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto1234
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19-03-2022
Ik krijg ze binnenkort ook binnen van nebra en Distrelec. Alleen zoek ik nog goede kabels van een meter of vijf.
Wie weet waar ik deze kan bestellen of halen ?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanPindakaas
DDS Electronics in Breda, welke batch zit jij as ik vragen mag? Nebra is al een tijdje offline met hun berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somfing
Roberto1234 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 13:08:
Ik krijg ze binnenkort ook binnen van nebra en Distrelec. Alleen zoek ik nog goede kabels van een meter of vijf.
Wie weet waar ik deze kan bestellen of halen ?

Alvast bedankt
Bij Digikey kun je ze op maat maken zag ik. https://www.digikey.com/e...or/taoglas/cable-builder/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somfing
Binnenkort 3 helium miners in Sittard erbij (Sensecap M1). Kastjes zijn er al, antenne spul is onderweg. Nog meer mensen plannen in omgeving Sittard? We hebben er nog wat meer nodig om wat munny eruit te trekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rozz

Rozz

I'm an Apogian!!

Hier kan je diverse kabels kopen...
https://www.mifi-hotspot....toebehoren/antenne-kabels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djurres
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:36
Nou, 3x sensecap besteld.
Nu inlezen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhRiXoS

PhRiXoS

Þh®Iר§ / Φριξος

Zojuist mail ontvangen dat ik de linxdot kon bestellen.
471,22 euro inclusief verzendkosten.
Verwachte levering is eind oktober

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroent7
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 18-12-2022
Welk ipadres heb je gebruikt bij de TCP portforwarding heb nu 192.168.2.254 maar die is verkeerd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-06 18:05

psy

Djurres schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 12:04:
Nou, 3x sensecap besteld.
Nu inlezen :')
Ik zat ook in de queue maar kwam niet verder omdat Binance mijn HNT helemaal niet had overgemaakt. Daar krijg je toch lauwe p** van, niet te geloven wat een amateurisme. Het heeft gewoon uiteindelijk 8 uur geduurd.

Morgen weer een kans, maar levering pas einde september.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rozz

Rozz

I'm an Apogian!!

Je IP Adres van je miner moet je gebruiken, niet van je router (192.168.2.254 neem ik aan dat dit je router is)
Jeroent7 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 19:15:
Welk ipadres heb je gebruikt bij de TCP portforwarding heb nu 192.168.2.254 maar die is verkeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroent7
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 18-12-2022
Klopt heb hem opgezocht in de miner en die ingevuld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somfing
Jeroent7 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 22:45:
Klopt heb hem opgezocht in de miner en die ingevuld
Je kunt op een van die Portcheck websites (zoals https://canyouseeme.org/) controlleren of 44158 open staat. Als dat zo is, is het goed... Zo niet, dan wordt je hotspot "relayed".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-06 18:05

psy

Nou, het is gelukt hoor. Levering eind september.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeVisser
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04-01-2023
Ik heb de kabels LMR400 superstug en licht, en de antennes besteld bij - de concurrent-https://store.rakwireless.com/products/5-8dbi-fiber-glass-antenna?variant=39942855033030 besteld. Een lmr400 kabel van 5 meter heeft minder verlies dan een 3m kabel van mindere kwaliteit. Nadeel:30 euro verzendkosten.... Let wel op de goede aansluitingen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
Scam site alert! Op Helium Discord NL chatkanaal wilde een gast heliumauction.com promoten. Hij beweerde een Bobcat te hebben ontvangen na 2 weken, maar die site bestaat pas sinds 11-08. Geen kvk, geen algemene voorwaarden, helemaal niets.

Update: FYI, dit is zijn contract adres. Er had iemand besteld, maar natuurlijk niet betaald: 0x6C8BdF08Cc8D949F5045F761EBeC8681e1db015c

Update 2: site is offline gehaald door webhost.

[ Voor 28% gewijzigd door Niann-Tsyr op 13-08-2021 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutsor
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22-11-2024
Ik heb vandaag de Bobcat 300 besteld.
Heb gekeken of ik deze 2e hands kon kopen maar die prijzen slaan echt nergens meer op.
We moeten dus een goed half jaartje wachten voor hij binnen is.
Ben toch benieuwd hoe de miner bevalt voor de mensen die hem al hebben.
Was het het wachten waard? Wat is jullie opbrengst maandelijks? En wat denken jullie over de toekomst van deze miner….. zal dit nog jaren geld opleveren ?

Gr Ewout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hier nog aan het overwegen om in te stappen. Sinds april eigenlijk al in verdiept maar nog geen knoop doorgehakt vanwege de aankomende halvering, lange levertijden en mogelijke verhuizing (adreswijziging) toch vanaf gezien. Echter lijkt het toch zeker momentum te krijgen in Nederland.

@ewoutsor vanwaar de keuze voor de Bobcat tov een ander? Zijn de levertijden inmiddels redelijk acceptabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutsor
Veel youtube bekeken en de Bobcat bleek toch bij de meeste de favoriet, levertijden tussen 12-20 weken.
Dus wellicht heb ik hem voor de kerst nog binnen haha.
Iemand bekend met https://helium.bar/ ? wellicht dat ik hier een tijdelijke oplossing in zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
ewoutsor schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 16:18:
Ik heb vandaag de Bobcat 300 besteld.
Heb gekeken of ik deze 2e hands kon kopen maar die prijzen slaan echt nergens meer op.
We moeten dus een goed half jaartje wachten voor hij binnen is.
Ben toch benieuwd hoe de miner bevalt voor de mensen die hem al hebben.
Was het het wachten waard? Wat is jullie opbrengst maandelijks? En wat denken jullie over de toekomst van deze miner….. zal dit nog jaren geld opleveren ?

Gr Ewout
Opbrengsten hangen af van je locatie, je antenne (buiten of binnen, hoe hoog, welke sterkte), hoeveel andere miners in je buurt zitten en de halvering is net geweest. Je miner zal over 12-20 weken worden verzonden. Mogelijk dat het langer dan 20 weken is. Er is mega veel besteld sinds april. Als je eenmaal de miner hebt, zal je 'm niet snel terug hebben verdiend. De enige mensen die er flink aan hebben verdiend, zijn de early adopters tot en met de mensen die 'm een maand voor halvering binnen kregen. Het is een langetermijnproject. Helium is nu ook bezig om een 5G-netwerk te beginnen waar ook mee HNT verdiend kan worden. Dus dat zal zeker ook consequenties hebben voor de miners die nu minen.

https://freedomfi.com/helium5g/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
ewoutsor schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 16:56:
Veel youtube bekeken en de Bobcat bleek toch bij de meeste de favoriet, levertijden tussen 12-20 weken.
Dus wellicht heb ik hem voor de kerst nog binnen haha.
Iemand bekend met https://helium.bar/ ? wellicht dat ik hier een tijdelijke oplossing in zoek.
Die website is een scam. Als je even op Reddit zoekt, krijg je al hits. Je kan ook op Helium Discord altijd kijken voor scammers. Ik zie daar ook dat er gezegd wordt dat het scam is, want HNT kan niet gemined worden via cloudmining.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
Deveon schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 16:38:
Hier nog aan het overwegen om in te stappen. Sinds april eigenlijk al in verdiept maar nog geen knoop doorgehakt vanwege de aankomende halvering, lange levertijden en mogelijke verhuizing (adreswijziging) toch vanaf gezien. Echter lijkt het toch zeker momentum te krijgen in Nederland.

@ewoutsor vanwaar de keuze voor de Bobcat tov een ander? Zijn de levertijden inmiddels redelijk acceptabel?
Als je zolang al hebt gewacht, dan ben je eigenlijk al te laat.
Bobcat en Linxdot kan je bestellen. Bobcat 12-20 weken. Linxdot levering december. Nebra is een drama. Sensecap weet ik niet, heb daar niet naar omgekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutsor
Bedankt voor info man.
Laten we hopen dat het straks nog waard is.
Het zou eigenlijk wel moeten toch? Helium is afhankelijk van hun gebruikers en word alleen maar groter met meer hotspots verspreid over het land.
Als het niet loont om een hotspot aan te schaffen en te minen dan valt het hele project toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutsor
Niann-Tsyr schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 19:00:
[...]

Opbrengsten hangen af van je locatie, je antenne (buiten of binnen, hoe hoog, welke sterkte), hoeveel andere miners in je buurt zitten en de halvering is net geweest. Je miner zal over 12-20 weken worden verzonden. Mogelijk dat het langer dan 20 weken is. Er is mega veel besteld sinds april. Als je eenmaal de miner hebt, zal je 'm niet snel terug hebben verdiend. De enige mensen die er flink aan hebben verdiend, zijn de early adopters tot en met de mensen die 'm een maand voor halvering binnen kregen. Het is een langetermijnproject. Helium is nu ook bezig om een 5G-netwerk te beginnen waar ook mee HNT verdiend kan worden. Dus dat zal zeker ook consequenties hebben voor de miners die nu minen.

https://freedomfi.com/helium5g/
Heb de website eens bekeken maar….

Will FreedomFi Gateways work outside of the US?
Not at this time. Our initial release focuses on mobile data offload using CBRS spectrum band, which is only available in the US. As we expand into Wi-Fi based mobile data offload and add new data roaming partners and radio vendors, we’ll be rolling out the services in countries out of the US. Expect to hear more towards the end of 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Niann-Tsyr schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 19:08:
[...]

Als je zolang al hebt gewacht, dan ben je eigenlijk al te laat.
Bobcat en Linxdot kan je bestellen. Bobcat 12-20 weken. Linxdot levering december. Nebra is een drama. Sensecap weet ik niet, heb daar niet naar omgekeken.
Te laat dus maar niet bestellen, wat maakt dat anders dan iemand die er nu pas achter komt? 8)7

Ga zelf nog even voor de Bobcat kijken, maar heb eigenlijk geen zin adreswijziging op een orde van een paar duizend euro. Ik wil er eigenlijk gelijk een paar bestellen voor familie, vrienden, kennissen en/of anders verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutsor
Deveon schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 20:49:
[...]

Te laat dus maar niet bestellen, wat maakt dat anders dan iemand die er nu pas achter komt? 8)7

Ga zelf nog even voor de Bobcat kijken, maar heb eigenlijk geen zin adreswijziging op een orde van een paar duizend euro. Ik wil er eigenlijk gelijk een paar bestellen voor familie, vrienden, kennissen en/of anders verkoop.
Je kan makkelijk kijken op de helium.com website hoeveel hotspots erin je omgeving zijn hè.
Pagina: 1 ... 3 ... 41 Laatste

Let op:
Referralcodes gebruiken en het aanbieden van producten is hier niet toegestaan.