Omolomel schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 15:50:
Hoe denken jullie over de halving die eraan komt voor Helium? Ik denk persoonlijk dat de miners uiteindelijk niks meer gaan opleveren, maar het kan natuurlijk ook dat ik er volledig naast zit.
Volgens wat ik begrijp verdelen ze nu maximaal 5.000.000 HNT per maand over alle miners, en na die halving is dat nog maar 2.500.000 HNT per maand. Er zijn nu 90.000 miners, maar ik heb in verschillende Discord gelezen dat er nog een enorme backlog is aan orders.Dan moet je over een aantal maanden dus 2.500.000 HNT per maand verdelen over al die (250.000+?) miners, dit betekent dan toch dat het uiteindelijk geen zak meer gaat opleveren als er zo enorm veel miners zijn waarover de stake verdeeld moet worden?
Als je voor de korte termijn snel geld wilt verdienen, dan heb je helaas pech als je nu nog op een miner moet wachten.
Er zullen best wel wat mensen zijn die meerdere miners ergens plaatsen om meer opbrengsten te creëren (al dan niet iemand een gedeelte van de mining te betalen in ruil voor hotspotplek). Er zullen ook mensen zijn die meerdere miners plaatsen en de boel bedonderen.
Er zullen ook mensen zijn die een miner ergens plaatsen en er niet naar omkijken en dus ook niks verdienen. In de grote steden komt het regelmatig voor.
Als je op een plek zit dat niet druk bezet is, zal je nog wel wat redelijk kunnen minen.
Er zullen ook mensen zijn die denken dat het niks gaat opleveren voor ze en zullen na de halvering massaal hun miners gaan dumpen.
En zo zijn er wel legio veronderstellingen te bedenken over hoe het na de halvering zal gaan. Het is een langetermijnproject, hè?
We kunnen alleen afwachten.