Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-05 18:43
ewoutsor schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 19:52:
Bedankt voor info man.
Laten we hopen dat het straks nog waard is.
Het zou eigenlijk wel moeten toch? Helium is afhankelijk van hun gebruikers en word alleen maar groter met meer hotspots verspreid over het land.
Als het niet loont om een hotspot aan te schaffen en te minen dan valt het hele project toch?
Nee het project gaat niet omvallen als ze aan de slag gaan met 5G. Alleen de vraag is wat er gebeurt als de max bereikt wordt. Nu is 95 miljoen gemined, totaal 225 miljoen max te minen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
ewoutsor schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 19:59:
[...]

Heb de website eens bekeken maar….

Will FreedomFi Gateways work outside of the US?
Not at this time. Our initial release focuses on mobile data offload using CBRS spectrum band, which is only available in the US. As we expand into Wi-Fi based mobile data offload and add new data roaming partners and radio vendors, we’ll be rolling out the services in countries out of the US. Expect to hear more towards the end of 2021.
Ik had de website vermeld, omdat de mensen die HNT gaan verdienen met 5G-netwerk ook invloed zal hebben op het mining-netwerk wat er nu is. Er is een max supply en dat aantal zal sneller toenemen, maar er zal ook weer halvering aankomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
Deveon schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 20:49:
[...]

Te laat dus maar niet bestellen, wat maakt dat anders dan iemand die er nu pas achter komt? 8)7

Ga zelf nog even voor de Bobcat kijken, maar heb eigenlijk geen zin adreswijziging op een orde van een paar duizend euro. Ik wil er eigenlijk gelijk een paar bestellen voor familie, vrienden, kennissen en/of anders verkoop.
Je kan altijd bestellen en laten bezorgen bij je ouders bijv., maar snel krijgen is een ander verhaal.
Maar tegen die tijd zijn misschien de plekken waar jij je miners wilt plaatsen al vol. Je moet 300 meter afstand hebben tussen jouw miner en die van je 'buurman' anders ga je beiden slechte rewards verdienen.
Er zijn ook mensen die 'm gewoon hebben aangezet en er verder niet naar om kijken. Dus als ie in relay staat, verdienen ze niets. Gebeurt vaak genoeg en is frustrerend voor de andere miners in de buurt.

[ Voor 11% gewijzigd door Niann-Tsyr op 15-08-2021 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Niann-Tsyr schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 21:33:
[...]

Je kan altijd bestellen en laten bezorgen bij je ouders bijv., maar snel krijgen is een ander verhaal.
Maar tegen die tijd zijn misschien de plekken waar jij je miners wilt plaatsen al vol. Je moet 300 meter afstand hebben tussen jouw miner en die van je 'buurman' anders ga je beiden slechte rewards verdienen.
Er zijn ook mensen die 'm gewoon hebben aangezet en er verder niet naar om kijken. Dus als ie in relay staat, verdienen ze niets. Gebeurt vaak genoeg en is frustrerend voor de andere miners in de buurt.
Hmm 4/5 locaties die ik op het oog had waren destijds leeg en lijken nu ruim voldoende bezet. Enkel de locatie waarheen we heen willen verhuizen is nog niets te zien. Ik denk dat ik het nog even afwacht tot de verhuizing concreet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxpost21
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09-2024
Betreft de relayed status, zelfs met port forwarding hoeft het niet altijd te werken. Ergens gelezen dat dan de enige oplossing contact opnemen met je Internet Provider met het verzoek voor een publiek op adres, om hier vervolgens port 44158 inbound en outbound to openen voor je Miner. Iemand die hier ervaring mee heeft? (Ik woon zelf in een studenten complex, dit zal niet zo makkelijk gaan ben ik bang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcaran
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-01-2022
test

[ Voor 98% gewijzigd door mcaran op 19-08-2021 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Zo lang het geen fulltime baan voor je is en je belangrijkste inkomen dan hoort het gewoon in box3. Enige voordeel van box 1 is dat je de apparatuur kan aftrekken van de winst, maar dan betaal je wel 30-50% over je winst en wanneer je het niet uitgeeft komt het nog steeds in box 3 terecht aangezien je in box1 geen vermogen hebt (uitgezonderd huis en pensioen). Een ander voorbeeld is (aandelen) daytraden waar je toch wel erg professioneel bezig moet zijn om in box1 belast te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcaran
Deveon schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 08:41:
Zo lang het geen fulltime baan voor je is en je belangrijkste inkomen dan hoort het gewoon in box3. Enige voordeel van box 1 is dat je de apparatuur kan aftrekken van de winst, maar dan betaal je wel 30-50% over je winst en wanneer je het niet uitgeeft komt het nog steeds in box 3 terecht aangezien je in box1 geen vermogen hebt (uitgezonderd huis en pensioen). Een ander voorbeeld is (aandelen) daytraden waar je toch wel erg professioneel bezig moet zijn om in box1 belast te worden.
Dat is min of meer mijn gedachtegang ook. Ik heb een keurige full-time baan...Zo een RAK hangt ergens in de kast en je hebt er geen omkijken naar.

Maar wat als je er bv 2-3 hebt en dat netto meer oplevert dan je baan?
Op binance heb je bv ook een VISA debet card waar je mee dus 8.7k per dag kan betalen of 290 euro aan contant opnemen. Bij binance kan je niet eens uitbetalen meer via SEPA naar je rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
mcaran schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 08:46:
[...]

Dat is min of meer mijn gedachtegang ook. Ik heb een keurige full-time baan...Zo een RAK hangt ergens in de kast en je hebt er geen omkijken naar.

Maar wat als je er bv 2-3 hebt en dat netto meer oplevert dan je baan?
Op binance heb je bv ook een VISA debet card waar je mee dus 8.7k per dag kan betalen of 290 euro aan contant opnemen. Bij binance kan je niet eens uitbetalen meer via SEPA naar je rekening.
Het verschil tussen inkomen uit vermogen of arbeid is niet hoeveel je eraan verdiend maar hoeveel tijd het je kost. Tenzij je jaar in jaar uit dagelijks die kastjes aan het nalopen bent is het geen werk maar een investering. Wat Binance daarmee te maken heeft volg ik even niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcaran
Deveon schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 08:52:
[...]

Het verschil tussen inkomen uit vermogen of arbeid is niet hoeveel je eraan verdiend maar hoeveel tijd het je kost. Tenzij je jaar in jaar uit dagelijks die kastjes aan het nalopen bent is het geen werk maar een investering. Wat Binance daarmee te maken heeft volg ik even niet..
Je zei als je het laat staan dan is het sowieso box 3. Maar wat als je het via de VISA card opneemt of uitgeeft aan bijvoorbeeld een gitaar van 10k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
mcaran schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 09:02:
[...]

Je zei als je het laat staan dan is het sowieso box 3. Maar wat als je het via de VISA card opneemt of uitgeeft aan bijvoorbeeld een gitaar van 10k?
Uitgave heeft niets met inkomstenbelasting te maken (tenzij je door het bespelen van de gitaar direct zorgt dat je miner meer oplevert :+). Houd wel rekening mee dat wanneer je crypto's in het verleden nooit op je belastingaangifte hebt ingediend dat je wel een alarmbel kan af gaan als je opeens tienduizenden euro's gaat uitgeven terwijl de Belastingdienst denkt dat je niets hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcaran
nee

[ Voor 99% gewijzigd door mcaran op 19-08-2021 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:34
Wat is er ongeveer verdiend door jullie in de afgelopen 2 weken? Aangezien ik hier en daar berichten lees dat de terugverdientijd nu wel lang is ben ik aan het twijfelen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somfing
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 29-04 23:41
Die van mij hangt pas 2 dagen dus kan het niet echt goed beoordelen. Ik heb 2 regelmatige witnesses, maar lijkt zo 8 euro per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 459533

Ik lees dit forum aandachtig maar ik zit wellicht met een domme vraag. Ik woon in Annerveenschekanaal (Drenthe) en er zit verder niemand om me heen met een helium miner. Als ik zon setje koop kan ik dan uberhaupt minen of moeten er meer mensen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanPindakaas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-05 09:04
Met een 8dbi antenna en goeie hoogte kan je best ver komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somfing
Anoniem: 459533 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 02:15:
Ik lees dit forum aandachtig maar ik zit wellicht met een domme vraag. Ik woon in Annerveenschekanaal (Drenthe) en er zit verder niemand om me heen met een helium miner. Als ik zon setje koop kan ik dan uberhaupt minen of moeten er meer mensen zijn?
Als je niemand witnessed, zijn de verdiensten zeer laag. Als je je antenne hoog kan plaatsen kun je wel ver komen. Wellicht is het lucratiever om er dan minimaal 2 neer te zetten die elkaar zien. Dat heb je dan sneller terugverdient dan 1 enkele.

Ik doe het deels ook gewoon omdat ik het een leuk idee vindt. Maar daarvoor zijn 2 miners weer erg prijzig ;) Jammer dat de DIY optie door begrijpelijke redenen de nek omgedraaid is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
SultanPindakaas schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 02:16:
Met een 8dbi antenna en goeie hoogte kan je best ver komen :)
Record van longap met 3dbi antenne is 208km.

Wat ik niet begrijp is dat mensen klagen over de prijs op marktplaats terwijl de wachttijd bij bobcat 12-20 weken is.

Met een goed locatie is zelfs de terugverdientijd van hotspots aangeschaft via marktplaats zeker boeiend. (Lees 1 tot 3 maanden)

Met 6 hotspots waarvan 4 met buiten antenne;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HMi4uHQfP4aY84MjVL6uhdjOdsY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ftZD5JI7Uw0T9HXjB2uZz5GT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 63% gewijzigd door green-tea op 18-08-2021 16:35 ]

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regor
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-04 19:21
green-tea schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:29:
[...]

Record van longap met 3dbi antenne is 208km.

Wat ik niet begrijp is dat mensen klagen over de prijs op marktplaats terwijl de wachttijd bij bobcat 12-20 weken is.

Met een goed locatie is zelfs de terugverdientijd van hotspots aangeschaft via marktplaats zeker boeiend. (Lees 1 tot 3 maanden)

Met 6 hotspots waarvan 4 met buiten antenne;

[Afbeelding]
Wauw netjes. Hier zijn de opbrengsten helemaal terug gevallen van 3-5 HNT per dag naar 0,6-1,5 HNT. Dus 3000 euro voor een marktplaats hotspot zou ik niet meer uitgeven….kan je beter 20 weken wachten 😁

Saus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somfing
Ben benieuwd wat voor services / applicaties er gebruik (gaan) maken van het helium netwerk. Op dit moment moet je goed zoeken om concrete producten te vinden. En dan is de vraag wat de schaal van die producten is.

Lijkt me overigens leuk om daar iets mee te bedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Als ik het netwerk zo zie in Nederland dan is het uitstekend voor het traceren van (huur)fietsen in Amsterdam.

[ Voor 3% gewijzigd door Deveon op 18-08-2021 21:00 ]

• somfing
Ik vond een tracker voor pakketjes die blijkbaar op helium werkt: https://www.invoxia.com/us/longfi-gps-tracker

Moet je wel echt supergraag willen dat je marktplaats verzending aankomt, wil je er 130 dollar aan apparatuur meesturen ;) maar zou wel een nuttige service kunnen zijn.

• SultanPindakaas
Hoef niet perse pakketje, in het algemeen zoon tracker is altijd handig.

• Zaratrass
  • Laatst online: 14:27
Van wie hebben jullie de miner?

Ik probeerde zojuist een SenseCap via antratek te verkijgen maar dat is vrij kansloos. de Que ging alle kanten op.
Via bobcat kan je pre-orderen maar dan moet je vooruit betalen met crypto. Ik hoopte op creditcard (ivm verzekerd).

Eventueel tips waar je ze kan verkrijgen?

[ Voor 4% gewijzigd door Zaratrass op 19-08-2021 10:23 ]

• SultanPindakaas
Seeed studio's of linxdot?

• Zaratrass
Linxdot is net nieuw nice! maar wel via creditcard.
Als kan ik op seeed studio niet een kant en klare miner vinden, klopt dat?

• SultanPindakaas
Mijn excuses inderdaad zijn ze tijdelijk gestopt met de verkoop op seeed studio, dan is linxdot nog je optie of een bobcat?

• Zaratrass
SultanPindakaas schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:46:
Mijn excuses inderdaad zijn ze tijdelijk gestopt met de verkoop op seeed studio, dan is linxdot nog je optie of een bobcat?
Nou ik heb net een link gevonden op seeed met datum 10 nov estimate.

Ik heb het idee dat het qua hardware niet uitmaakt welke je haalt.
Dat je met een betere antenne je bereik wel kan verbeteren.

• green-tea
Zaratrass schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:23:
Van wie hebben jullie de miner?

Ik probeerde zojuist een SenseCap via antratek te verkijgen maar dat is vrij kansloos. de Que ging alle kanten op.
Via bobcat kan je pre-orderen maar dan moet je vooruit betalen met crypto. Ik hoopte op creditcard (ivm verzekerd).

Eventueel tips waar je ze kan verkrijgen?
Je kan rechtstreeks bij seed bestellen voor batch van 10 november. Bobcat 12-20 weken of Linxdot voor eind dec.

Antratek is gekaapt door scripters helaas.

Edit; zie nu dat er nog meer posts waren haha.

[ Voor 8% gewijzigd door green-tea op 19-08-2021 15:48 ]

• Zaratrass
ik heb vanmiddag 2x een Linxdot besteld.

Ik verwacht dat seeed uit China verzend en als die 10 nov. beschikbaar is kan het nog wel even duren voordat je hem geleverd krijgt. Weet niet zeker hoe het in elkaar zit met die containers uit china.

[ Voor 18% gewijzigd door Zaratrass op 19-08-2021 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• green-tea
Zaratrass schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 16:32:
ik heb vanmiddag 2x een Linxdot besteld.

Ik verwacht dat seeed uit China verzend en als die 10 nov. beschikbaar is kan het nog wel even duren voordat je hem geleverd krijgt. Weet niet zeker hoe het in elkaar zit met die containers uit china.
Ben benieuwd naar de linxdot!

10 nov verzenden is week daarna in huis, dat gaat via een vliegtuig niet container :9

Wel zonde 15 nov of eind dec x 10€ p/d is hoop geld :)

• Zaratrass
green-tea schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 18:13:
[...]

Ben benieuwd naar de linxdot!

10 nov verzenden is week daarna in huis, dat gaat via een vliegtuig niet container :9

Wel zonde 15 nov of eind dec x 10€ p/d is hoop geld :)
Het was meer dat ik eerst een bank transfer moest doen en daarna hun mailen dat ik het heb overgemaakt.

Terwijl ze adverteren met Visa..
Dat was mijn grootste overweging om voor linxdot te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanPindakaas
Je antenne zou ik bij hexaspot bestellen, ze verkopen de mcgill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
SultanPindakaas schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 05:41:
Je antenne zou ik bij hexaspot bestellen, ze verkopen de mcgill.
Welke antenne zou jij adviseren?
Maakt het uit welke kabel en hoelang de kabel is? (ivm. eventueel signaal verlies?)
Ik woon in Apeldoorn en ik zag om mij heen aardig wat spots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:58
Ik beken...

Ik kende Helium niet tot ik bij toeval een anderhalf uurtje terug dit topic opende.
Op dit moment kan het zoals ik het lees best winstgevend zijn (hangt ook van je locatie af).
Echter ik snap niet echt hoe het echter werkt en vraag me dan ook af of iemand mij dat kan uitleggen.

1. De miner gaat eerst een sync doen. Dat verschilt per apparaat maar is hoe ik het lees ongeveer een dikke dag tot maximaal 3 dagen. Daarna werkt het. De sync kan ik begrijpen. Dat zie ik als een soort opstart. Maar wat gaat er over het netwerk? Ik begrijp dat het kletst met apparatuur?

2 Mijn eerste gedachte was een Bobcat 300 maar mijn voorkeur gaat uit naar credit car of Paypal. Zijn die verkooppunten er ook? Die lees ik eigenlijk niet. Alternatief is dan een Linxdot. Maar ik vraag me af of dit echt veel minder is dan de Bobcat 300

3 Ik woon in een flatje. Lekker hoog (35meter ongeveer). Als ik de Bobcat 300 neem dan zal deze in beginsel vooral in huis achter een raam werken (HR++). Ja ik snap dat het glas een belemmering gaat vormen maar echt veel andere opties heb ik niet. Ik zie op https://explorer.helium.com/coverage#2.2/39.83/-65.58 Dat ik een beetje op de grens van 2 groene tegels zit en vlak onder mij een grijs gebied is. Als ik klik op de groene tegels en ik kijk naar de verdiensten dan zie ik dat deze redelijke verdiensten hebben (apparaat is er vrij snel uit).

4. Ik lees soms dat er 20GB - 40GB aan data overheen gaat. Ik heb zelf een "simpele" VDSL lijn met 95Mbit/s download en 23Mbit/s upload. Hoe merk ik dit op mijn lijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Cave_Boy op 20-08-2021 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanPindakaas
Zaratrass schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 08:03:
[...]

Welke antenne zou jij adviseren?
Maakt het uit welke kabel en hoelang de kabel is? (ivm. eventueel signaal verlies?)
Ik woon in Apeldoorn en ik zag om mij heen aardig wat spots.
De verkoper van hexaspot kan je het beste adviseren daarmee. Fijne kerel met veel verstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-04 21:53
SultanPindakaas schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 19:59:
[...]

De verkoper van hexaspot kan je het beste adviseren daarmee. Fijne kerel met veel verstand.
Is het zeker! Vandaag nog gesproken. LMR400 kabel, ze verkopen maximaal 12 meter en veel langer raden ze ook niet aan. Zelf voor de 6 meter gegaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Tijgertje op 20-08-2021 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laxinity
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 02-09-2022
Iemand al de Nebra miners vanuit Distrelec ontvangen? Ik had ze rond 5 april besteld maar nog niks binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanPindakaas
Mijn advies, Nebra annuleren en probeer een andere miner te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
Laxinity schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 13:14:
Iemand al de Nebra miners vanuit Distrelec ontvangen? Ik had ze rond 5 april besteld maar nog niks binnen.
Hoor alleen maar ellende erover. Beter annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-01 21:19
https://hotspotarena.com/?product=bobcat-miner-300

Iemand bekend met deze site? Ziet er scammerig uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
Is een scam. Check ff op Helium Discord #known-scammers en #report-scammers voor scam sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikkallenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-01-2022
Is dit een goede site om te bestellen? ZIt te denken om er 2 te kopen.

https://www.linxdot.com/

Ik woon in een klein dorp (Eemnes) waar nog 0 hotspots zijn. Ik kan er 1 bij mij neerzetten en 1 bij mijn ouders op 1.6km afstand. Gewoon rijtjeshuis, dus kan hem niet hoog plaatsen.

Is dit voldoende om te beginnen met minen, of heb ik nog een derde locatie nodig?

En hoeveel hnt zou dit opbrengen per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
erikkallenberg schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 11:01:
Is dit een goede site om te bestellen? ZIt te denken om er 2 te kopen.

https://www.linxdot.com/

Ik woon in een klein dorp (Eemnes) waar nog 0 hotspots zijn. Ik kan er 1 bij mij neerzetten en 1 bij mijn ouders op 1.6km afstand. Gewoon rijtjeshuis, dus kan hem niet hoog plaatsen.

Is dit voldoende om te beginnen met minen, of heb ik nog een derde locatie nodig?

En hoeveel hnt zou dit opbrengen per maand?
Zat ook te kijken naar die Linxdot, volgens mij wel gewoon legit. Ze leveren alleen pas eind december, persoonlijk vind ik dat te lang vooruit (om nu al af te tikken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaratrass
MuFFIN 007 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 13:27:
[...]

Zat ook te kijken naar die Linxdot, volgens mij wel gewoon legit. Ze leveren alleen pas eind december, persoonlijk vind ik dat te lang vooruit (om nu al af te tikken).
Ik heb ze daar ook al besteld. Ze zijn veriefied door helium netwerk.
Check anders de linxdot discord voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkel10
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-05 14:37
MuFFIN 007 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 13:27:
[...]

Op de Helium site staan alle "certified" partners dus die zijn in principe legit. Al denk ik dat het wel knockoffs van elkaar zijn, bestelmodule op een aantal sites zijn exact hetzelfde. Bestellen bij de middleman, lees alle Google Ad winkels zou ik persoonlijk niet aandurven. Daarnaast kan geen enkele shop binnen nu en enkele weken leveren. Dus of nu al bestellen met lange levertijd of gokken dat over een aantal maand de levertijd verbetert is ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dibertos
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 26-08-2021
Is er iemand die me kan helpen ivm belastingen voor helium hotspot in België ?
Inkomen van hotspot moet je toch aangeven of niet ?

Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanPindakaas
In Nederland pas boven de 50k en als je getrouwd bent 100k.... Ben jij al zo ver dat je de tesla dealer kan bellen ? In België zou ik het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:15
erikkallenberg schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 11:01:
Ik woon in een klein dorp (Eemnes) waar nog 0 hotspots zijn.
Dat is grappig familie van mij woont daar, ik ga waarschijnlijk 2 hotspots bij hen onderbrengen maar de leveringsproblematiek ligt dwars

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:15
Ik heb mijn eerste 4 sensecaps nu bijna hangen en goed geinstalleerd, dit is best leuk. Tot nu toe zijn de verdiensten nog niet helemaal de moeite waard, maar ik hoop de komende weken mijn locaties zo goed mogelijk permanent te installeren.

Leuke hobby! En levert nog geld op ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
green-tea schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:47:
[...]

Je kan rechtstreeks bij seed bestellen voor batch van 10 november. Bobcat 12-20 weken of Linxdot voor eind dec.

Antratek is gekaapt door scripters helaas.

Edit; zie nu dat er nog meer posts waren haha.
Hoe weet je dat scripters antratek gekaapt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:20
ik heb niet gescript en had er toch een aantal :)

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somfing
Edwin88 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 10:54:
Ik heb mijn eerste 4 sensecaps nu bijna hangen en goed geinstalleerd, dit is best leuk. Tot nu toe zijn de verdiensten nog niet helemaal de moeite waard, maar ik hoop de komende weken mijn locaties zo goed mogelijk permanent te installeren.

Leuke hobby! En levert nog geld op ook!
Heb je gemerkt dat er de afgelopen dag een probleem was met de Blockchain? De inkomsten van de meeste miners waren de afgelopen dag slechter. Ik heb de firmware update van Sensecap en ben weer in sync, maar lijkt erop dat sommigen om mij heen nog niet gefixt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcaran
SultanPindakaas schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 06:50:
In Nederland pas boven de 50k en als je getrouwd bent 100k.... Ben jij al zo ver dat je de tesla dealer kan bellen ? In België zou ik het niet weten.
Niet helemaal correct. Het is minen en daarmee hoogstwaarschijnlijk box 1 als inkomen uit overig werk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
mcaran schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 11:00:
[...]

Niet helemaal correct. Het is minen en daarmee hoogstwaarschijnlijk box 1 als inkomen uit overig werk.
Het is inkomen uit vermogen (investering) en dus box3 belast met een fictief rendement. Zolang het geen dagbesteding wordt valt het niet onder “inkomen uit arbeid” (box 1). Zelfs daytraders van aandelen of crypto die vaak wel meerdere uren per dag erin steken vallen meestal onder box 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
Edwin88 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 10:54:
[...]

Hoe weet je dat scripters antratek gekaapt hebben?
Werd op Discord verteld na de middagverkoop. Blijkbaar iemand die script verkocht heeft aan een groep zodat ze de wachtrij konden omzeilen en miners bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
Niann-Tsyr schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:06:
[...]

Werd op Discord verteld na de middagverkoop. Blijkbaar iemand die script verkocht heeft aan een groep zodat ze de wachtrij konden omzeilen en miners bestellen.
Discord van Helium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
Ja, dat is van deze tijd. Als je googled op helium discord kom je een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
Ja ik ben lid van die discord
maar ik had dat nog niet gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
Edwin88 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 16:26:
Ja ik ben lid van die discord
maar ik had dat nog niet gezien
Oh in de Nederlandse chat is het uitvoerig besproken. Ook antratek is er van bewust dus ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel0101
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15:47
Vraag; ik woon in een vrijstaand huis in Blaricum, heeft het dan nog zin om zo'n ding te kopen? Aangezien ik niet weet of de range bijvoorbeeld de straat haalt? Of werkt dat niet zo? Ook zijn er geen hotspots in een straal van 3km. Maakt dit uit? Of verbinden ze niet met elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:25
Niann-Tsyr schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:06:
[...]

Je brengt het als een pijnpunt, maar zie geen probleem? Er is nu eenmaal een run op deze apparaten, net zoals GPU’s, dan gebeuren dit soort dingen })

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
SgtElPotato schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 17:52:
[...]

Je brengt het als een pijnpunt, maar zie geen probleem? Er is nu eenmaal een run op deze apparaten, net zoals GPU’s, dan gebeuren dit soort dingen })
Het is niet legaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-08-2024
Hoezo is scalpen niet legaal. Iemand koopt iets op wat mensen graag willen.
En vervolgens verkopen voor meer. Dat is business.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Er is niks illegaals aan hoor, het gebeurt dagelijks overal. Ticket verkoop iemand?

Achter de schermen lachen ze want ze zijn die apparaten sneller kwijt dan ze gedacht hadden..

[ Voor 17% gewijzigd door SgtElPotato op 25-08-2021 18:11 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
SgtElPotato schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 18:10:
[...]

Er is niks illegaals aan hoor, het gebeurt dagelijks overal. Ticket verkoop iemand?
Script maken en verkopen om software van een bedrijf te omzeilen, lijkt mij niet legaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
Niann-Tsyr schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 18:11:
[...]

Script maken en verkopen om software van een bedrijf te omzeilen, lijkt mij niet legaal.
Lijkt daar ga je. Is het niet.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
SgtElPotato schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 18:11:
[...]

Lijkt daar ga je. Is het niet.
Je maakt wel inbreuk op software van een bedrijf. Dat is wel legaal? Lijkt mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
Niann-Tsyr schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 18:11:
[...]

Er word niet ingebroken. niets kapot gemaakt... ik zie het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Niann-Tsyr schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 18:12:
[...]

Je maakt wel inbreuk op software van een bedrijf. Dat is wel legaal? Lijkt mij niet.
Nee dat doe ik niet? Mijn browser laat andere dingen zien dan dat ze bedoelen, dat is gewoon mogelijk in je Chrome Console.

Daarnaast wordt er voor zover ik weet niks verkocht.

[ Voor 7% gewijzigd door SgtElPotato op 25-08-2021 18:14 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
Niann-Tsyr schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 18:12:
[...]

Dan heeft dat bedrijf zn software niet goed op orde :) like a glitch in een spel.

• ScuL
Wessel0101 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 16:34:
Vraag; ik woon in een vrijstaand huis in Blaricum, heeft het dan nog zin om zo'n ding te kopen? Aangezien ik niet weet of de range bijvoorbeeld de straat haalt? Of werkt dat niet zo? Ook zijn er geen hotspots in een straal van 3km. Maakt dit uit? Of verbinden ze niet met elkaar?
Als je antenne op redelijke hoogte staat dan kun je tussen de 5 en 15km wel bereiken.
Overigens komen er binnenkort minstens 4 bij in de buurt (zie eerder dit topic) dus gewoon doen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wessel0101
2x linxdot besteld

• green-tea
Ben reuze benieuwd hoe die het gaat doen!

• MuFFIN 007
green-tea schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:36:
[...]

Waarschijnlijk krek eender als alle andere :9

• Wessel0101
green-tea schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:36:
[...]

Zal een update geven in December :)

• Mr.Jingles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-04 17:37
@green-tea jij hebt link in je sig naar de COTX-3X van heliumhotshop.eu. Heb jij ervaring met deze webshop? Voelt toch beetje schimmig aan als ik rondneus op hun website..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SultanPindakaas
Ik kan hier wel 1 advies geven, bestel nooit bij Nebra. Wat een oplichters.

• green-tea
Mr.Jingles schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:56:
@green-tea jij hebt link in je sig naar de COTX-3X van heliumhotshop.eu. Heb jij ervaring met deze webshop? Voelt toch beetje schimmig aan als ik rondneus op hun website..
Dat is mijn webshop, bedankt :) Wat voelt er precies schimmig aan.

[ Voor 5% gewijzigd door green-tea op 26-08-2021 17:34 ]

• Regor
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-04 19:21
green-tea schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 17:34:
[...]

De prijzen 😁

Saus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr.Jingles
green-tea schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 17:34:
[...]

Ziet er netjes uit hoor :P, ik ben misschien wat miners betreft erg achterdochtig. Het geen dat mij triggerde was dat je aangaf dat er 87 op voorraad zijn maar dat de levering pas in november is. Dat spreekt elkaar wat tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
Mr.Jingles schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 08:57:
[...]

Ziet er netjes uit hoor :P, ik ben misschien wat miners betreft erg achterdochtig. Het geen dat mij triggerde was dat je aangaf dat er 87 op voorraad zijn maar dat de levering pas in november is. Dat spreekt elkaar wat tegen.
Ja begrijp wat je bedoelt. Ik ga custom stock status instellen! =]

Met een beetje geluk wordt de COTX-X3 in October geleverd, ben enorm benieuwd aangezien het een bekende speler is in de iot markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulh84
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17-10-2022
Pfff wordt er gek van zoek me rot. Weet ienand nog een betrouwbaar adres waar ik een miner op redelijk korte termeijkan bestellen? Of misschien heb je er zelf nog een te koop... hoor het graag!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
paulh84 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:06:
Pfff wordt er gek van zoek me rot. Weet ienand nog een betrouwbaar adres waar ik een miner op redelijk korte termeijkan bestellen? Of misschien heb je er zelf nog een te koop... hoor het graag!!
Het is op dit moment vrij simpel;

Direct beschikbaar : Marktplaats 1100 - 1600 heb je aardig wat keuze.
September : Er wordt in september bij sommige weer SenseCAP M1 geleverd
Oktober/November : Pre-order COTX X-3 voor 610 - 690 EUR
December : Linxdot via hun website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jingles
green-tea schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:07:
[...]

Het is op dit moment vrij simpel;

Direct beschikbaar : Marktplaats 1100 - 1600 heb je aardig wat keuze.
September : Er wordt in september bij sommige weer SenseCAP M1 geleverd
Oktober/November : Pre-order COTX X-3 voor 610 - 690 EUR
December : Linxdot via hun website
Kan je iets meer vertellen over die COTX X-3? Ik vind dat je er weinig op vind, krijgt minder aandacht dan de Bobcats en Syncrobit miners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Mr.Jingles schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:22:
[...]

Kan je iets meer vertellen over die COTX X-3? Ik vind dat je er weinig op vind, krijgt minder aandacht dan de Bobcats en Syncrobit miners.
Gezien het een pre-order is zal iedereen het moeten doen met de informatie vanuit de leverancier. De andere modellen zijn al uitgeleverd en is meer over te vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
Mr.Jingles schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:22:
[...]

Deveon schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:26:
[...]

Gezien het een pre-order is zal iedereen het moeten doen met de informatie vanuit de leverancier. De andere modellen zijn al uitgeleverd en is meer over te vertellen.
Dit dus. Bobcat, Nebra, Sensecap, Syncrobit hebben allemaal al geleverd. Linxdot en COTX nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanPindakaas
Nebra en Syncrobit hebben alleen batch 1 volledig geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr44nVogel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-05 20:47
SultanPindakaas schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:05:
Ik kan hier wel 1 advies geven, bestel nooit bij Nebra. Wat een oplichters.
Denk dat ze het hevig onderschat hebben, dit in combinatie met slechte communicatie en valse beloftes. Ik wacht nu ook nog steeds op mijn miner durf niet te annuleren bang dat ze opeens wel gaan leveren :) zal je net zien.

Spijt dat ik niet voor de bobcat ben gegaan , of voor Linxdot die onlangs langs is gekomen. Denk je dat Nebra nog gaat leveren dit jaar ?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanPindakaas
Ik heb geen vertrouwen meer in Nebra, door de levering maar ben bang dat je straks geen support krijgt bij problemen. Heb me order geannuleerd en maar voor sensecap gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulh84
Ben niet zo marktplaats achtig. Wil best even wachten maar geen 3 maanden...
Bizar hoe die ontwikkeling gaat hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulh84
SultanPindakaas schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:57:
Ik heb geen vertrouwen meer in Nebra, door de levering maar ben bang dat je straks geen support krijgt bij problemen. Heb me order geannuleerd en maar voor sensecap gegaan.
Hoe lang moet je wachten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jingles
paulh84 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:44:
Ben niet zo marktplaats achtig. Wil best even wachten maar geen 3 maanden...
Bizar hoe die ontwikkeling gaat hoor
Je kan ook voor een COTX x3 gaan, heb je hem als het goed is (:X) in november.
En als @green-tea nog early adopters zoekt kan hij ons misschien een een kortings code geven O-)
Vind het alleen wel beetje tricky of die COTX x3 waar voor zijn geld is..

Ik heb zojuist een Syncrobit besteld. Levertijd? who knows.. Na mijn weten beste bang for buck. Ik ben van plan nog op een andere te gokken, een Bobcat of een COTX x3. Zo kan het alleen maar mee vallen.

Als je echt niet kan wachten: Marktplaats.. In persoon ophalen en ter plekke testen.

[ Voor 18% gewijzigd door Mr.Jingles op 27-08-2021 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
Mr.Jingles schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:01:
[...]

Je kan ook voor een COTX x3 gaan, heb je hem als het goed is (:X) in november.
En als @green-tea nog early adopters zoekt kan hij ons misschien een een kortings code geven O-)
Vind het alleen wel beetje tricky of die COTX x3 waar voor zijn geld is..

Ik heb zojuist een Syncrobit besteld. Levertijd? who knows.. Na mijn weten beste bang for buck. Ik ben van plan nog op een andere te gokken, een Bobcat of een COTX x3. Zo kan het alleen maar mee vallen.

Als je echt niet kan wachten: Marktplaats.. In persoon ophalen en ter plekke testen.
Gierige Nederlanders :) :o

Ik ben 100% fan van Sensecaps, draaien zonder problemen met een super dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Krijg met de september batch ook paar geleverd (batch 5 van seeed) en dat geldt voor wel meer mensen. Wellicht dat er dan wat meer aanbod is en de prijs ook even (zal niet voor lang zijn) wat zakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:58
Inmiddels heb ik wat meer gelezen over de apparatuur en snap ik ook meer.

Midden a eind december hoop ik mijn Linxdot te ontvangen. Het apparaat wil ik gewoon in huis hebben en dan met ongeveer 1 - 1,5 meter RP-SMA kabel naar buiten laten lopen. Deze kabel moet ik nog bestellen maar die is niet zo schaars.

De buitenantenne die mij eigenlijk vooral in formaat beviel is de volgende: https://www.rfsolutions.c...ntenna-4g-gsm-868mhz-p892

Wat is jullie mening over zo'n antenne?

Je hebt ook van die "lange buizen" antennes (90cm) maar dat wil ik eigenlijk niet maar als het moet dan kan ik die wel in een hoek aan balkon maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanPindakaas
Een 10dbi is best sterk, ik weet niet wat je om je heen heb maar als je in de stad woon is een 3/4dbi buiten antenne het beste. Kijk eens op hexaspot.com is een NL bedrijf. Mcgill antennes zijn echt het beste die zijn precies afgesteld voor 868.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScuL
Vergeet niet dat een 10dbi omni-directional antenna niet 360 graden rond straalt, er zitten twee focus kanten aan die sterker signaal hebben dan de andere. Hoe hoger de dbi waarde van de antenna hoe meer focus van de straal. Een 3dbi of 5dbi antenna heeft beter bereik in de rondte.

Afbeeldingslocatie: https://mightygadget.co.uk/wp-content/uploads/2021/05/antenna-length-vs-dbi.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zaratrass
Gister antenne op het dak gezet. Kastje moet nog aan de paal worden bevestigd waar de hotspot inzit.

Ben van 6 witness naar 29 gegaan en heb vanaf gister avond al 1 hnt te pakken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wCVJK9ckqk0xez3qMxjMKTBhQss=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/prQyjitt7aimdhybWmHHBhVw.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 4 ... 41 Laatste

Let op:
Referralcodes gebruiken en het aanbieden van producten is hier niet toegestaan.