Nice! Welke antenne is dat?Zaratrass schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 10:51:
Gister antenne op het dak gezet. Kastje moet nog aan de paal worden bevestigd waar de hotspot inzit.
Ben van 6 witness naar 29 gegaan en heb vanaf gister avond al 1 hnt te pakken.
[Afbeelding]
Dit plaatje zag ik inderdaad eerder ook en In de buurt heb ik ook iemand die een 8dbi antenne gebruikt.ScuL schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 01:33:
Vergeet niet dat een 10dbi omni-directional antenna niet 360 graden rond straalt, er zitten twee focus kanten aan die sterker signaal hebben dan de andere. Hoe hoger de dbi waarde van de antenna hoe meer focus van de straal. Een 3dbi of 5dbi antenna heeft beter bereik in de rondte.
[Afbeelding]
Ook enkele met 3db a 4dbi antene's. Die van 8 haalt zo lijkt het volgens de website veel meer binnen.
Ik vond een beetje bij toeval deze 10dbi antenne. Ik zocht op een buitenantenne voor LORA en deze kwam naar voren. Omdat ik het op een balkon moet doen is het wenselijk als het niet een mega apparaat is.
Als ik naar de datasheet kijk van de 10dbi antenne dan zie ik met mijn amateur ogen eigenlijk niet dat effect wat de eerdere plaatjes laten zien (dat het signaal voornamelijk 2 kanten opgaat).
https://www.rfsolutions.c...1624352100ANT-MOD10-1.pdf Al vind ik ook lastig dat te bekijken maar ik zie gewoon een redelijke cirkel al is er wel een kleine inkeping. Kan iemand mij dit meer uitleggen?
Ik woon trouwens in een stad (Purmerend) en balkon is ongeveer op 35Meter hoogte. Heb ook al gekeken naar 6dbi of 8dbi antenne's maar die zijn vrij snel al 90cm. Mede door het kleinere formaat vond ik die antenne die ik zag erg interessant.
Extra toevoeging. Ik ben ruim boven de hoogste bomen en aan de balkonkant ben ik het hoogste van alle gebouwen (de rest is laagbouw).
Hexaspot.com heeft "maar" 2 antennes in zijn assortiment? Het is wel echt voor de Helium zag ik. Vind het dus lastig.
Vooralsnog is het nu nog rondkijken en informatie inwinnen. Zoals eerder aangegeven moet ik nog mijn Linxdot ontvangen.
[ Voor 3% gewijzigd door Cave_Boy op 29-08-2021 17:31 . Reden: Extra toevoeging ]
Nog iets aan bliksemafleiding oid gedaan?Zaratrass schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 10:51:
Gister antenne op het dak gezet. Kastje moet nog aan de paal worden bevestigd waar de hotspot inzit.
[Afbeelding]
@Zaratrass
Ben heel toevallig ook bezig met een outdoor enclosure, welke type doos heb jij gekocht ? en waar?
Bij voorbaat bedankt
, ik heb zelf de t250 doos besteld bij sandervunderink.nl.
Ben heel toevallig ook bezig met een outdoor enclosure, welke type doos heb jij gekocht ? en waar?
Bij voorbaat bedankt
Is het echt nodig?Hoepla33 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 17:32:
[...]
Nog iets aan bliksemafleiding oid gedaan?
Ik heb het op een hardrubberen plaat staan. Qua stroom wordt het gevoed via netwerk.
Als de bliksem erop inslaat kan het dus je netwerk frituren.Zaratrass schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 19:51:
[...]
Is het echt nodig?
Ik heb het op een hardrubberen plaat staan. Qua stroom wordt het gevoed via netwerk.
Best case scenario:
Er slaat nooit bliksem in en je verdient een hoop HNT
Worst case scenario:
Bliksem slaat er in, kans is klein maar wel aanwezig, je netwerk GAAT kapot hoedan ook, wie weet krijg je brand in je meterkast omdat de bliksem intern in je miner een weg zoekt, je verzekering dekt de schade niet omdat je totaal geen beveiliging hebt geplaatst.
Hoe ik het zelf ga doen:
Ik laat een bedrijf een aardepen slaan en aardedraad naar mn antennesteun op dak monteren en in de coax een surge protector plaatsen vlakvoordat de coax het huis binnenkomt (vergeet de surge protector niet aan genoemde aardedraad vast te maken) en ook plaats ik surge protector in de rj45 bij de miner als extra.
Er slaat nooit bliksem in en je verdient een hoop HNT
Worst case scenario:
Bliksem slaat er in, kans is klein maar wel aanwezig, je netwerk GAAT kapot hoedan ook, wie weet krijg je brand in je meterkast omdat de bliksem intern in je miner een weg zoekt, je verzekering dekt de schade niet omdat je totaal geen beveiliging hebt geplaatst.
Hoe ik het zelf ga doen:
Ik laat een bedrijf een aardepen slaan en aardedraad naar mn antennesteun op dak monteren en in de coax een surge protector plaatsen vlakvoordat de coax het huis binnenkomt (vergeet de surge protector niet aan genoemde aardedraad vast te maken) en ook plaats ik surge protector in de rj45 bij de miner als extra.
Zaratrass schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 19:51:
[...]
Is het echt nodig?
Niks zal je redden van een directe inslag. Het enige wat je kan doen is een bliksemafleider installeren om de statische elektriciteit van de antenne af te voeren.Cave_Boy schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 20:47:
[...]
Als de bliksem erop inslaat kan het dus je netwerk frituren.
[ Voor 8% gewijzigd door green-tea op 30-08-2021 19:16 ]
Dan zal het alleen nut hebben verzekering technisch?green-tea schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 19:13:
[...]
Niks zal je redden van een directe inslag. Het enige wat je kan doen is een bliksemafleider installeren om de statische elektriciteit af te voeren.
Bescherming van je apparatuur.Zaratrass schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 19:16:
[...]
Dan zal het alleen nut hebben verzekering technisch?
Ik heb 2 bobcat 300 besteld
Nu vraag ik mij af als ik een mee neem aan boord van een binnenvaartschip en dus rond vaar met 10 kmh per uur tussen het IJsselmeer en Amsterdam
Werkt de bobcat 300 dan wel goed en ga je dan meer kunnen verdienen de bobcat zal aangesloten kunnen worden op een 8dbi marifoon antenne 12 meter hoog
Nu vraag ik mij af als ik een mee neem aan boord van een binnenvaartschip en dus rond vaar met 10 kmh per uur tussen het IJsselmeer en Amsterdam
Werkt de bobcat 300 dan wel goed en ga je dan meer kunnen verdienen de bobcat zal aangesloten kunnen worden op een 8dbi marifoon antenne 12 meter hoog
De locatie van je miner kan volgens mij niet mobiel zijn.
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Miner kan indd niet mobiel zijn, moet een vaste plek hebben.
Paar vraagjes:Zaratrass schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 10:51:
[Afbeelding]
Ben je van antenne geswitched of heb je dezelfde antenna nu naar buiten verplaatst? Of combi van beide?
Ingeval van antennaswitch: van die 6 naar 29, zie je de witnesses uit de vorige situatie ook nog of zijn het echt allemaal nieuwe witnesses?
Misschien ben ik de boe-man, en misschien zie ik het verkeerd. Ik vind Helium tof, laat dat voorop staan. Maar veel mensen bestellen nu de miners en hotspots, alleen vraag ik me af: Het uit te delen aantal heliums die je (kan) minen heeft ook een maximum aantal toch?
Nogmaals, kan zijn dat ik het niet goed heb
Betekent dit niet hoe meer miners er zijn, hoe minder je gaat verdienen. Dus eerst worden bijv. die 5,000,000 HNT per maand verdeeld onder 1000 miners, en nu er meer miners komen moeten die 5,000,000 HNT worden verdeeld over 100.000 miners. Wat dus betekent dat de netto opbrengst daalt als er meer miners komen.Max Supply
At launch genesis block, the Helium Network targeted 5,000,000 HNT per month. And since the community approval of HIP 20, the Helium blockchain uses a two year halving schedule, with a maximum supply of 223,000,000 HNT.
[ Voor 4% gewijzigd door Haassiej op 01-09-2021 12:54 ]
Ik ben van stock antenne naar een getunede antenne gegaan.Bikkel10 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 11:36:
[...]
Paar vraagjes:
Ben je van antenne geswitched of heb je dezelfde antenna nu naar buiten verplaatst? Of combi van beide?
Ingeval van antennaswitch: van die 6 naar 29, zie je de witnesses uit de vorige situatie ook nog of zijn het echt allemaal nieuwe witnesses?
Die 6 die ik voorheen zag zie ik nu ook weer. Ondertussen zit ik al op 38 witnesses.
Ik hoop dit weekend de mcGill antenne en kabel te ontvangen. Ik ga me kabel van 4m naar 2m vervangen ivm verlies. En hoop daarmee nog een paar extra witnesses te kunnen pakken.
Je hebt gelijk, het wordt uiteindelijk minder aantrekkelijk.Haassiej schreef op woensdag 1 september 2021 @ 12:53:
Misschien ben ik de boe-man, en misschien zie ik het verkeerd. Ik vind Helium tof, laat dat voorop staan. Maar veel mensen bestellen nu de miners en hotspots, alleen vraag ik me af: Het uit te delen aantal heliums die je (kan) minen heeft ook een maximum aantal toch?
[...]
Betekent dit niet hoe meer miners er zijn, hoe minder je gaat verdienen. Dus eerst worden bijv. die 5,000,000 HNT per maand verdeeld onder 1000 miners, en nu er meer miners komen moeten die 5,000,000 HNT worden verdeeld over 100.000 miners. Wat dus betekent dat de netto opbrengst daalt als er meer miners komen.
Ik pak nu 1.5 - 2 hnt per dag.
Boom! Ik heb een order bij je geplaatst voor een COTX x3 ben benieuwdgreen-tea schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:05:
[...]
Gierige Nederlanders![]()
![]()
Ik ben 100% fan van Sensecaps, draaien zonder problemen met een super dashboard.
Als de koers van HNT omhoog gaat kan het juist aantrekkelijker worden. Misschien mine je dan minder HNT maar hou je er per saldo meer euro's aan over.Zaratrass schreef op woensdag 1 september 2021 @ 12:55:
[...]
Je hebt gelijk, het wordt uiteindelijk minder aantrekkelijk.
Ik pak nu 1.5 - 2 hnt per dag.
In tegenstelling tot minen van andere coins heb je geen uitgaven zoals een dikke stroom rekening.
[ Voor 17% gewijzigd door Mr.Jingles op 02-09-2021 10:18 ]
Merci!Mr.Jingles schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:08:
[...]
Boom! Ik heb een order bij je geplaatst voor een COTX x3 ben benieuwd
ps; er is een voorstel voor een nieuwe verdeling (zo kunnen ze met een smoes de cap verhogen
En hoe zijn de opbrengsten van jullie de laatste dagen?
Ik zie dat in mijn hele stad/dorp nog maar 2 miners zijn.
Dus ik zie kansen.
maar... mijn crypto budget is niet zo groot.
wat is de goedkoopste miner? of wil iemand samenwerken met me?
Dus ik zie kansen.
Veel keus heb je niet vanwege de schaarsteLangerakpc schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 10:34:
Dus ik zie kansen.
Ik heb een linxdot in bestelling (480 euro)
Verwachte levering eind oktober. Als je hem nu bestelt is de verwachte levering december
Dₒ yₒᵤ ₙₑᵥₑᵣ qᵤₑₛₜᵢₒₙ ₜₕₑ ₙₐₜᵤᵣₑ ₒf yₒᵤᵣ ᵣₑₐₗᵢₜy?
Waar woon je?Langerakpc schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 10:34:
Dus ik zie kansen.
Net de nieuwe mail ontvangen:
We have shipped these units out from the factory to our UK warehouse, Floship (our warehouse for shipping to non-UK locations) and shortly out to our distributors including Sparkfun, Distrelec, Parley Labs and a range of other smaller outlets. You should be hearing from them in due course with regards to onward shipments of these units.
Dus Distrelec zal binnenkort komen
We have shipped these units out from the factory to our UK warehouse, Floship (our warehouse for shipping to non-UK locations) and shortly out to our distributors including Sparkfun, Distrelec, Parley Labs and a range of other smaller outlets. You should be hearing from them in due course with regards to onward shipments of these units.
Welke fabrikant?Laxinity schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 18:47:
Zullen hoop miners zijn voor backorders.
Je hebt 100% gelijk, maarHaassiej schreef op woensdag 1 september 2021 @ 12:53:
[...]
Betekent dit niet hoe meer miners er zijn, hoe minder je gaat verdienen. Dus eerst worden bijv. die 5,000,000 HNT per maand verdeeld onder 1000 miners, en nu er meer miners komen moeten die 5,000,000 HNT worden verdeeld over 100.000 miners. Wat dus betekent dat de netto opbrengst daalt als er meer miners komen.
1: de coin word misschien waardevoller
2: de miner staat nog jaren en jaren aan
Op dit moment is de ROI van een miner op een goede locatie zo'n 2 weken. Misschien 3 of 4 weken. Ik haal zelf nu zo'n 1500 per maand binnen met 3 miners en die staat niet eens perfect.
Dit is ongehoord voor mining, vandaar ook de complete gekte er omheen.
Stel dat de miners 500 per maand opbrengen (dus 3 x zo weinig). Dan is de ROI nog steeds 1,5 maand.
Vergelijk dit nu eens met GPU of ASIC mining; daar is een ROI van 6+ maanden niet abnormaal! Dus hier zit nog wel eventjes wat rek in voordat het minder interessant word.
Je vergeet wel dat dit vroeger bij GPU/ASIC niet anders was. Je kan de toename van hotspots zien als difficulty daarbij heb je ook nog de halving en in dit geval ook de komende lightspots.Edwin88 schreef op zondag 5 september 2021 @ 06:51:
[...]
Vergelijk dit nu eens met GPU of ASIC mining; daar is een ROI van 6+ maanden niet abnormaal! Dus hier zit nog wel eventjes wat rek in voordat het minder interessant word.
Ik verwacht dat ROI over een jaar al 10voudige is van nu, voor mij is alles <12mnd ROI interessant
[ Voor 7% gewijzigd door green-tea op 05-09-2021 09:17 ]
Voor mij is het een mengeling. Ik vind het een leuk iets om te leren en ook iets dat niet mega veel stroom gebruikt en toch iets doet. geld terugverdienen is leuke extra.green-tea schreef op zondag 5 september 2021 @ 09:17:
[...]
Je vergeet wel dat dit vroeger bij GPU/ASIC niet anders was. Je kan de toename van hotspots zien als difficulty daarbij heb je ook nog de halving en in dit geval ook de komende lightspots.
Ik verwacht dat ROI over een jaar al 10voudige is van nu, voor mij is alles <12mnd ROI interessant
Voorlopig moet ik nog wachten tot eind december.
Hier ook een order geplaatst voor een COTX X3! Binnenkort maar eens een mooie antenne zoeken en alvast op mijn dak monterengreen-tea schreef op donderdag 2 september 2021 @ 19:39:
[...]
Merci!
ps; er is een voorstel voor een nieuwe verdeling (zo kunnen ze met een smoes de cap verhogen) wat vinden jullie hiervan.
En hoe zijn de opbrengsten van jullie de laatste dagen?
Zijn er hier ook mensen hier die hun miner op een ander locatie hebben staan dan bij hun thuis? In mijn geval is plek waar ik woon iets minder geschikt(iemand heeft hier in straal van 300m een hotspot staan).
Ik ben van plan om bij een sport vereniging te gaan vragen of ik daar een miner liefst met antenne neer kan zetten tegen een vergoeding. Ik dacht zelf om in jip en janneke taal uit te leggen wat het is, en aan te geven dat het vooral vanuit een technisch enthousiasme komt.
Iemand al ervaring hier mee?
Ik ben van plan om bij een sport vereniging te gaan vragen of ik daar een miner liefst met antenne neer kan zetten tegen een vergoeding. Ik dacht zelf om in jip en janneke taal uit te leggen wat het is, en aan te geven dat het vooral vanuit een technisch enthousiasme komt.
Geen ervaring.Mr.Jingles schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 09:03:
Zijn er hier ook mensen hier die hun miner op een ander locatie hebben staan dan bij hun thuis? In mijn geval is plek waar ik woon iets minder geschikt(iemand heeft hier in straal van 300m een hotspot staan).
Een vrij simpel papiertje met afspraken en de vergoeding zou ik dan wel doen. Voor een vereniging kan dat mits de vergoeding ok is voor iets simpels een leuke inbreng zijn. Weet alleen niet hoe dit belasting technisch is omdat het ook weer inkomsten zijn.
Daarbij verenigingen hebben het vaak nooit breed persoonlijk als ik zoiets zou aangaan zou ik het niet durven om veel vette winst te maken. Je kan een percentage afspreken. 50% of 60% en dat is dan voor hun. Misschien 70% maar ja je moet ook iets investeren.
Moment dat jij als persoon alle apparatuur eruit hebt... Dat duurt wel langer.
Welke antenne raden jullie aan in een woonwijk? Apparaat komt op zolder of op het dak van een normaal woonhuis.
Zit zelf te denken aan 3dbi met de informatie die ik op verschillende sites heb gevonden maar wellicht heeft iemand hier meer kennis van.
Er zit niemand binnen 350m van mijn spot.
Zit zelf te denken aan 3dbi met de informatie die ik op verschillende sites heb gevonden maar wellicht heeft iemand hier meer kennis van.
Er zit niemand binnen 350m van mijn spot.
Bedankt voor je reactie!SultanPindakaas schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:33:
Pak de 6dbi van mcgill.
Kan je dit onderbouwen, ervaring of?
[ Voor 9% gewijzigd door kevinho040 op 09-09-2021 11:26 ]
Ik raad je aan om even wat fimpjes op YT te kijken. Daar zijn talloze filmpjes dit dit in detail uitleggen.kevinho040 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:24:
[...]
Bedankt voor je reactie!
Kan je dit onderbouwen, ervaring of?En waar kan ik deze het snelste krijgen?
Kortom: 12dbi is lang en smalle signaal, 1,2 dbi is breed en hoog signaal.
Goedemiddag,Mr.Jingles schreef op donderdag 9 september 2021 @ 12:20:
[...]
Ik raad je aan om even wat fimpjes op YT te kijken. Daar zijn talloze filmpjes dit dit in detail uitleggen.
Kortom: 12dbi is lang en smalle signaal, 1,2 dbi is breed en hoog signaal.
Ja dit heb ik inderdaad al gevonden op YT en een site met alle info vandaar dat ik aan een 3dbi dacht, maar het eerste advies was een 6dbi dus ik vroeg het me af.
Wat is een goede verlengkabel naar buiten voor zo'n 6dbi antenne? (10mtr)
Dₒ yₒᵤ ₙₑᵥₑᵣ qᵤₑₛₜᵢₒₙ ₜₕₑ ₙₐₜᵤᵣₑ ₒf yₒᵤᵣ ᵣₑₐₗᵢₜy?
Kabel altijd lmr400 of 600 nemen, probeer het altijd zo kort mogelijk te houden, 0.33dbi per meter verlies heb je met een goeie kabel.
Werkt het dan ook zo dat als ik 3 meter kabel neem en een 6dbi antenne ik ongeveer 5dbi eigenlijk heb?SultanPindakaas schreef op donderdag 9 september 2021 @ 12:40:
Kabel altijd lmr400 of 600 nemen, probeer het altijd zo kort mogelijk te houden, 0.33dbi per meter verlies heb je met een goeie kabel.
Ja zo kan het wel ong bekijken, ik heb ook een 6dbi van mcgill en 3 meter kabel.Cave_Boy schreef op donderdag 9 september 2021 @ 12:43:
[...]
Werkt het dan ook zo dat als ik 3 meter kabel neem en een 6dbi antenne ik ongeveer 5dbi eigenlijk heb?
Check ancient navy quail en dan kan je ong zien wat voor bereik ik heb.
Dankje voor d einfo.SultanPindakaas schreef op donderdag 9 september 2021 @ 12:45:
[...]
Ja zo kan het wel ong bekijken, ik heb ook een 6dbi van mcgill en 3 meter kabel.
Check ancient navy quail en dan kan je ong zien wat voor bereik ik heb.
Bovenstaande plaatje van de antenne heb ik al eens vaker gezien.
Plaatje is duidelijk maar je kan bij diverse antennes ook zien hoe ze uitzenden. Dit kan dan ook bijna 360 graden zijn. Zo heb ik ook onlangs een antenne gepost van 10dbi. Echter die is blijkbaar dus een stukje minder? Ik geloof best dat deze minder is maar ik snap niet waarom.
LMR 400 is 0.04db verlies per meter 
SultanPindakaas schreef op donderdag 9 september 2021 @ 12:40:
Dat is een heel ander getal.
Tegen de tijd dat ik mijn bestelde Linxdot krijg zal ik iets van 3 hooguit 4 meter nodig hebben. Dat verlies valt best mee dan. 0,12dbi - 0,16dbi
Het distrelec dc zit in den bosch dus dan zal het niet lang meer duren.Laxinity schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 18:47:
Dat is wel heel veul, met een LMR400 en goede kwaliteit kabel heb je dit echt niet. Ik heb nu uit de fabriek kabels die verschillen maar 10% met de LMR400.SultanPindakaas schreef op donderdag 9 september 2021 @ 12:40:
[ Voor 21% gewijzigd door green-tea op 09-09-2021 15:01 ]
Ik kan ook foutief zitten, ben geen antenne expert.
Ik zie op Marktplaats vaker de Dragino LPS8 voorbij komen voor rond de 300 euro. Waarom is dit model zo 'goedkoop' in verhouding tot andere miners?green-tea schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:07:
Het is op dit moment vrij simpel;
Direct beschikbaar : Marktplaats 1100 - 1600 heb je aardig wat keuze.
September : Er wordt in september bij sommige weer SenseCAP M1 geleverd
Oktober/November : Pre-order COTX X-3 voor 610 - 690 EUR
December : Linxdot via hun website
EDIT: Ik zie het al, het is een light miner i.p.v. een full miner
[ Voor 6% gewijzigd door Freekers op 09-09-2021 21:50 ]
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Precies dit! Wel leuk ding om mee te klooienFreekers schreef op donderdag 9 september 2021 @ 21:48:
[...]
Ik zie op Marktplaats vaker de Dragino LPS8 voorbij komen voor rond de 300 euro. Waarom is dit model zo 'goedkoop' in verhouding tot andere miners?
EDIT: Ik zie het al, het is een light miner i.p.v. een full miner
Dat wel, maar ik denk niet dat het rendabel zal zijn. Althans niet in mijn regio, die lijkt goed verzadigd qua hotspots.green-tea schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:22:
Precies dit! Wel leuk ding om mee te klooien
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Kan iemand uitleggen waarin dat verschil is? Ik zie wel dat de Dragon een 10/ 100 NIC heeft en verouderde wifi standaard maar als je deze bekabeld aansluit verwacht ik eigenlijk niet een grote belemmering toch? Of trek je die 100Mbit/s vol?green-tea schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:22:
[...]
Precies dit! Wel leuk ding om mee te klooien
"Dragino Hotspots will only mine HNT through packet transfer, and is considered a Data Only Hotspot. The ability to mine HNT with anything other than Approved Hotspots is not currently supported"Cave_Boy schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 10:02:
[...]
Kan iemand uitleggen waarin dat verschil is? Ik zie wel dat de Dragon een 10/ 100 NIC heeft en verouderde wifi standaard maar als je deze bekabeld aansluit verwacht ik eigenlijk niet een grote belemmering toch? Of trek je die 100Mbit/s vol?
Bron: https://docs.helium.com/mine-hnt/data-only-guides/dragino/
Light = data onlyCave_Boy schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 10:02:
[...]
Kan iemand uitleggen waarin dat verschil is? Ik zie wel dat de Dragon een 10/ 100 NIC heeft en verouderde wifi standaard maar als je deze bekabeld aansluit verwacht ik eigenlijk niet een grote belemmering toch? Of trek je die 100Mbit/s vol?
Full = poc + data
Aangezien ik eigenlijk geen hele grote antenne wil (wordt ook vaak als lelijk gezien) ben ik ondertussen rond aan het kijken naar kleine antennes.
Ik zag hier een 5dbi antenne. Eigenlijk zoek ik een 6dbi maar dusver nog niet gevonden.
Komt maximaal 3 meter LMR400 kabel tussen. Hoe is jullie idee over deze?
https://store.rokland.com...or-lora-halow-application
Ik zag hier een 5dbi antenne. Eigenlijk zoek ik een 6dbi maar dusver nog niet gevonden.
Ik ken het merk/type niet. Is ook vrij goedkoop. Maar je wil functionaliteit inleveren voor een kleiner (misschien minder opleverende) antenne?Cave_Boy schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 19:43:
Aangezien ik eigenlijk geen hele grote antenne wil (wordt ook vaak als lelijk gezien) ben ik ondertussen rond aan het kijken naar kleine antennes.
Ik zou voor de McGill gaan (hexaspot verkoopt ze), dit zijn goed getunede antennes. Jammer dat ze iets langer zijn. Ze werken donders goed en levert ook geld op.
3 meter kabel is prima, korter altijd beter. Ik heb op 1 locatie waar ik niet anders kon dan 5 meter leggen. LMR400 is goeie kwaliteit trouwens.
Dit is wel bizar goedkoop! Proberen waard lijkt mij?Cave_Boy schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 19:43:
Nog een toevoeging op de antenne discussie:
Hier kan je een simulatie draaien van je setup. Maak account aan en in de portal kan je locatie kiezen hoogte instellen, indoor/outdoor, DBI antenne, en type bebouwing of geen bebouwing. Vervolgens krijg je een schatting van je witenesses en transmitscale.
Verwachte opbrengst is tegen betaling. Je kan volgens mij 10 simulaties draaien met gratis account.
Doe er je voordeel mee!
Hier kan je een simulatie draaien van je setup. Maak account aan en in de portal kan je locatie kiezen hoogte instellen, indoor/outdoor, DBI antenne, en type bebouwing of geen bebouwing. Vervolgens krijg je een schatting van je witenesses en transmitscale.
Verwachte opbrengst is tegen betaling. Je kan volgens mij 10 simulaties draaien met gratis account.
Doe er je voordeel mee!
Dank je voor deze website. Ik heb een paar metingen gedaan (3dbi, 6dbi, 8dbi, 9dbi en 10dbi). Op de website van Ideetron heb ik een 6,5dbi besteld met 3 meter kabel en een bliksembeveiliging. Prijs was wel mooi en de persoon aan de chat daar hielp goed met wat ik moest kiezen. Misschien dat het later ooit een hogere dbi antenne wordt maar het formaat van deze is nog wel ok.Mr.Jingles schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 22:35:
Nog een toevoeging op de antenne discussie:
Doe er je voordeel mee!
Je weet wel dat met de huidige hotspots en regelgeving in een groot deel van Europa > 3dBi 'illegaal' is.Cave_Boy schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 16:10:
[...]
Dank je voor deze website. Ik heb een paar metingen gedaan (3dbi, 6dbi, 8dbi, 9dbi en 10dbi). Op de website van Ideetron heb ik een 6,5dbi besteld met 3 meter kabel en een bliksembeveiliging. Prijs was wel mooi en de persoon aan de chat daar hielp goed met wat ik moest kiezen. Misschien dat het later ooit een hogere dbi antenne wordt maar het formaat van deze is nog wel ok.
Wat zijn de specs van je antenne?
[ Voor 7% gewijzigd door green-tea op 12-09-2021 08:40 ]
Ik ben voor deze gegaan.green-tea schreef op zondag 12 september 2021 @ 08:39:
[...]
Je weet wel dat met de huidige hotspots en regelgeving in een groot deel van Europa > 3dBi 'illegaal' is.Desalniettemin merk ik dat heel veel een 6dbi of hoger gebruiken.
Wat zijn de specs van je antenne?
https://webshop.ideetron.nl/SDBF0.5-868-60
Ik heb dusver alleen info gevonden over de 27Mhz en FM , en wifi kanalen wat gevonden. Op 868 vond ik niks over max dbi.
Hoe ik dit lees is het tot een max van 14dbm. Als je een 12dbi op een Nebra aansluit dan ben je verkeerd bezig. Maar een 6,5dbi en een Linxdot zijn samen toch geen 14+dbm? Ik woon niet in België.
http://vd14861.web49.level27.eu/helium-hotspot-antenne/
" In belgie is er geen limitatie op de versterking van de antenne maar wel op het uitgestraalde vermogen van de antenne, Effective Radiated Power (ERP). In europa is deze limiet vastgezet voor de licentievrije frequentie LoRa ~868MHz op 25mW (14 dBm). Je mag alle kabel verliezen aftrekken van de opbrengst van de antenne. Kabelverliezen zijn te vinden in de tabel die bij het type kabel hoort. Steek je een 12dBi antenne rechtstreeks op de miner, dan ben je eigenlijk illegaal bezig omdat het uitgestraalde vermogen dan hoger is dan de wettelijk toegelaten vermogen."
Na meer zoeken kwam ik wel deze brochure tegen:
https://felton.nl/wp-cont...ije-radiotoepassingen.pdf
Snap alleen niet hoe je nu het vermogen moet berekenen.
[ Voor 51% gewijzigd door Cave_Boy op 12-09-2021 09:11 . Reden: Extra info gevonden ]
Deze rekenformule aanhouden: ERP = Tx power (dBm) + antenna gain (dBd) - cable loss (dBm). dBd = dBi - 2.15.Cave_Boy schreef op zondag 12 september 2021 @ 08:51:
[...]
Na meer zoeken kwam ik wel deze brochure tegen:
https://felton.nl/wp-cont...ije-radiotoepassingen.pdf
Snap alleen niet hoe je nu het vermogen moet berekenen.
Dan moet je uitkomst 25mW ERP (14dbM) zijn.
Als je er boven zit, meer kabel gebruiken of antennegain verlagen. Daarnaast mag je antenna plaatsen tot 5 meter hoogte vergunningsvrij. (Regels voor plaatsing antennes, zie hier: https://www.antennebureau...regels-plaatsing-antennes). Hoger dan dat is toestemming/vergunning bij gemeente aanvragen.
Mensen die denken 'oh, er wordt toch niet gecontroleerd'; vergis je niet. Er hoeft maar 1 buur te zijn die het maar niks vind en de gemeente even belt over een antenne in de buurt.
Zolang je 14dBm aanhoudt en je antenne onder 5 meter zit (bij eigen huis; huurhuis is een ander verhaal), zit je goed.
Kan iemand mij vertellen wat de ERP van de Linxdot is? Of alvast de berekening voor mij doen?Niann-Tsyr schreef op zondag 12 september 2021 @ 09:42:
[...]
Deze rekenformule aanhouden: ERP = Tx power (dBm) + antenna gain (dBd) - cable loss (dBm). dBd = dBi - 2.15.
Dan moet je uitkomst 25mW (14dbM) zijn.
Als je er boven zit, meer kabel gebruiken of antennegain verlagen. Daarnaast mag je antenna plaatsen tot 5 meter hoogte vergunningsvrij. (Regels voor plaatsing antennes, zie hier: https://www.antennebureau...regels-plaatsing-antennes). Hoger dan dat is toestemming/vergunning bij gemeente aanvragen.
Mensen die denken 'oh, er wordt toch niet gecontroleerd'; vergis je niet. Er hoeft maar 1 buur te zijn die het maar niks vind en de gemeente even belt over een antenne in de buurt.
Zolang je 14dBm aanhoudt en je antenne onder 5 meter zit (bij eigen huis; huurhuis is een ander verhaal), zit je goed.
In dit geval ik woon op hoogte. Het is een huurhuis maar schotels etc mogen zolang ze niet uitsteken van de balkonrand gewoon.
Volgens mij klopt jouw verhaal niet ... je antenne hoeft niet onder de 5 meter te zitten, je antenne installatie mag niet groter zijn dan 5 meter. Onder 0,5m is het vergunningsvrij, zie onderstaande link. Zit een schema bij om te bepalen wanneer een vergunning vereist is.Niann-Tsyr schreef op zondag 12 september 2021 @ 09:42:
[...]
Deze rekenformule aanhouden: ERP = Tx power (dBm) + antenna gain (dBd) - cable loss (dBm). dBd = dBi - 2.15.
Dan moet je uitkomst 25mW ERP (14dbM) zijn.
https://www.antennebureau...al-beleid-kleine-antennes
[ Voor 5% gewijzigd door jgsr op 12-09-2021 11:07 ]
Dat zou in de handleiding of certificaat van de miner moeten staan. Die van de Sensecap is 13,487dBm (die laatst gecheckt om berekening te maken).Cave_Boy schreef op zondag 12 september 2021 @ 10:16:
[...]
Kan iemand mij vertellen wat de ERP van de Linxdot is? Of alvast de berekening voor mij doen?
In dit geval ik woon op hoogte. Het is een huurhuis maar schotels etc mogen zolang ze niet uitsteken van de balkonrand gewoon.
Edit: hier nog een calculator op McGill site voor je kabel: https://www.mcgillmicrowave.com/coaxial-cable-calculator/
[ Voor 10% gewijzigd door Niann-Tsyr op 12-09-2021 16:39 ]
Heb je gekeken naar de plaatjes in die brochure? Zo'n buiten antenne voor een Helium miner lijkt daar niet eens op. 🤷♀️jgsr schreef op zondag 12 september 2021 @ 11:00:
[...]
Volgens mij klopt jouw verhaal niet ... je antenne hoeft niet onder de 5 meter te zitten, je antenne installatie mag niet groter zijn dan 5 meter. Onder 0,5m is het vergunningsvrij, zie onderstaande link. Zit een schema bij om te bepalen wanneer een vergunning vereist is.
https://www.antennebureau...al-beleid-kleine-antennes
Daarnaast gaat het in de brochure waar jij naar verwees om EIRP. En bij Helium miner gaat het om 25mW ERP. En die valt niet in een van die 3 klasses in de brochure aangegeven.
Het gaat niet om eirp vs erp, er staat in dat document een schema waarbij je kan bepalen of je een vergunning nodig hebt. Zie stap 3Niann-Tsyr schreef op zondag 12 september 2021 @ 15:31:
[...]
Heb je gekeken naar de plaatjes in die brochure? Zo'n buiten antenne voor een Helium miner lijkt daar niet eens op. 🤷♀️
Daarnaast gaat het in de brochure waar jij naar verwees om EIRP. En bij Helium miner gaat het om 25mW ERP. En die valt niet in een van die 3 klasses in de brochure aangegeven.
Sorry, maar het klopt gewoon niet wat je aangeeft.jgsr schreef op zondag 12 september 2021 @ 17:41:
[...]
Het gaat niet om eirp vs erp, er staat in dat document een schema waarbij je kan bepalen of je een vergunning nodig hebt. Zie stap 3
Edit: ff op Discord iemand gevraagd en die geeft aan dat het tot 5 meter vergunningsvrij is. Daarnaast gaat het in die brochure over gsm-netwerken. Bij Helium is het LoRa-netwerk en andere frequentie (868Mhz).
[ Voor 25% gewijzigd door Niann-Tsyr op 12-09-2021 19:10 ]
"Deze rekenformule aanhouden: ERP = Tx power (dBm) + antenna gain (dBd) - cable loss (dBm). dBd = dBi - 2.15."
Op de FCCid vond ik alleen de niet Nederlandse versie. Ik vermoed dat dit niet mega veel anders zal zijn tegenover de Nederlandse versie.
Poweroutput van deze versie is 21,2mW
Is dan de formule?
21,2 + 6,5 - 0,7 (opgezocht volgens mcgrill site) = 27 - 2,15 = 24,85 mW?
Op de FCCid vond ik alleen de niet Nederlandse versie. Ik vermoed dat dit niet mega veel anders zal zijn tegenover de Nederlandse versie.
Is dan de formule?
In US mogen ze 27dBm uitzenden, je moet toch echt ff certificaat van je miner opzoeken en daarin hoort het te staan.Cave_Boy schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:44:
"Deze rekenformule aanhouden: ERP = Tx power (dBm) + antenna gain (dBd) - cable loss (dBm). dBd = dBi - 2.15."
Is dan de formule?
En je moet rekenen zoals die formule, niet mW gebruiken. Dat is niet gelijk aan dBm.
TX power is 27dbmNiann-Tsyr schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:04:
[...]
In US mogen ze 27dBm uitzenden, je moet toch echt ff certificaat van je miner opzoeken en daarin hoort het te staan.
En je moet rekenen zoals die formule, niet mW gebruiken. Dat is niet gelijk aan dBm.
Dus dan wordt de som:
ERP = 27(dBm) + 6,5 (dBd) - 0,7 (dBm). dBd = 32,8 dBi - 2.15." = 30,65
Echter de 3dBi antenne gebruik ik niet dus die gaat nog van de 30,65 af = 27,65 <-- klopt dit dan?
Ik moet nog achter het echte verlies van de kabel komen dit was het meest gunstige wat de website aangaf. Ik zag op een andere site dat dit ook1dBi kan zijn. De bliksemafleider die ertussen komt heeft ook iets verlies (las iets tussen de 0,2 - 0,5dBi hangt van het model etc af). Komt ik boven de 25... Waarschijnlijk net wel maar dit is nog wel iets aan te passen met eventueel een 50 ohm coax demper.
De 27dbm TX staat op website van Linxdot.
Ik ben ook op zoek naar een Helium Miner. Kent / weet iemand nog betrouwbare leveranciers?
Klopt helaas niet. EU modellen mogen hooguit 14dBm uitzenden. Zou ff nakijken certificaat van de miner. Bij Sensecap is het 13,487dBm. Je rekent nu met de max sterkte die US uitzendt, dus je uitkomst zal niet kloppen. Ik begrijp ook niet waar ineens die 32,8dBi vandaan komt.Cave_Boy schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:11:
[...]
TX power is 27dbm
Dus dan wordt de som:
ERP = 27(dBm) + 6,5 (dBd) - 0,7 (dBm). dBd = 32,8 dBi - 2.15." = 30,65
Echter de 3dBi antenne gebruik ik niet dus die gaat nog van de 30,65 af = 27,65 <-- klopt dit dan?
Ik moet nog achter het echte verlies van de kabel komen dit was het meest gunstige wat de website aangaf. Ik zag op een andere site dat dit ook1dBi kan zijn. De bliksemafleider die ertussen komt heeft ook iets verlies (las iets tussen de 0,2 - 0,5dBi hangt van het model etc af). Komt ik boven de 25... Waarschijnlijk net wel maar dit is nog wel iets aan te passen met eventueel een 50 ohm coax demper.
De 27dbm TX staat op website van Linxdot.
Kabel verlies kan je berekenen op de site van McGill. Die hebben een calculator ervoor.
Op de website van Helium staan de goedgekeurde leveranciers. Op Discord kan je ook checken welke sites scam zijn (die beloven miners te leveren), want overal is een lange wachttijd.jeroentjeh schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:28:
Ik ben ook op zoek naar een Helium Miner. Kent / weet iemand nog betrouwbare leveranciers?
Over het algemeen is alles lange wachttijd, tenzij je snel een wilt, dan kan je MP checken, maar betaal je de hoofdprijs.
Dat syncen gaat niet echt snel zeg.
Maandagmiddag begonnen om 16:30 ongeveer, hij stond zo uit de doos op 98,56%.
Nu woensdagochtend staat hij op 99,13%.
Relayed status is na 24 uur wachten verdwenen maar het gaat nu niet sneller.
Dus nog 3 dagen te gaan. Hier heb je wel heel veel geduld voor nodig.
[ Voor 79% gewijzigd door psy op 15-09-2021 09:30 ]
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Als het goed is kun je gedetailleerde info ophalen over je Sensecap op dit dashboard:psy schreef op woensdag 15 september 2021 @ 09:26:
https://status.sensecapmx.cloud/
Daar kun je o.a. zien bij welke block hij is.
Was bij mij toch binnen 24h wel gedaan (over wifi)
Die registratie werkt helaas niet, het verzenden van de code resulteert (nog) niet in een mailtje helaas. Sensecap had me laatst ook al een mail gestuurd met dezelfde link.somfing schreef op woensdag 15 september 2021 @ 09:33:
[...]
Als het goed is kun je gedetailleerde info ophalen over je Sensecap op dit dashboard:
https://status.sensecapmx.cloud/
Daar kun je o.a. zien bij welke block hij is.
Was bij mij toch binnen 24h wel gedaan (over wifi)
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Ik heb die van mij zaterdag om 14.00u aangezet en hij is pas net synced tot de blockchain.psy schreef op woensdag 15 september 2021 @ 09:26:
Ja dat is dan wel vergelijkbaar.Zaratrass schreef op woensdag 15 september 2021 @ 09:58:
[...]
Ik heb die van mij zaterdag om 14.00u aangezet en hij is pas net synced tot de blockchain.
Heb je ook een beetje idee hoeveel data er ongeveer doorheen gaat? Ik lee sop diverse sites dat het totaal iets van 45GB - 50GB is. Er zit een 100Mbit of 1000Mbit poortje op zo'n apparaat. Als je een 50Mbit/s verbinding hebt dan zou dat toch niet zo erg lang moeten duren? Of zit er een speciale encryptie op waardoor de CPU intern heel veel bezig is?psy schreef op woensdag 15 september 2021 @ 09:26:
Ja dat houdt Ubiquiti bij. Staat nu op zo'n 4 meter van het AC accesspoint, zit op rx150/tx200Mb/s. Ziggo lijn van 300 Mb/s, dus daar zit geen bottleneck.Cave_Boy schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:28:
[...]
Heb je ook een beetje idee hoeveel data er ongeveer doorheen gaat? Ik lee sop diverse sites dat het totaal iets van 45GB - 50GB is. Er zit een 100Mbit of 1000Mbit poortje op zo'n apparaat. Als je een 50Mbit/s verbinding hebt dan zou dat toch niet zo erg lang moeten duren? Of zit er een speciale encryptie op waardoor de CPU intern heel veel bezig is?
Tot nu toe:
Ontvangen 1,48 + 2,18 + 0,82 = 4,48 GB
Verzenden 0,54 + 1,16 + 0,43 = 2,13 GB
Kastje is een heel klein beetje warm, maar dat stelt niks voor. Krijg niet de indruk dat hij erg druk is.
[ Voor 8% gewijzigd door psy op 15-09-2021 10:50 . Reden: Iets meer info ]
Nog even dit. Die Sensecap miner is wel razendsnel geleverd zeg.
Ik heb 10 augustus besteld, geschatte leverdatum was einde september. Maar maandag 13 september was hij al binnen. Als ik de berichten zo lees over bijvoorbeeld de Nebra miners...pfff.
Ik heb 10 augustus besteld, geschatte leverdatum was einde september. Maar maandag 13 september was hij al binnen. Als ik de berichten zo lees over bijvoorbeeld de Nebra miners...pfff.
De hoeveelheid data valt me eigenlijk reuze mee. Ben benieuwd.psy schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:48:
[...]
Ja dat houdt Ubiquiti bij. Staat nu op zo'n 4 meter van het AC accesspoint, zit op rx150/tx200Mb/s. Ziggo lijn van 300 Mb/s, dus daar zit geen bottleneck.
Tot nu toe:
Ontvangen 1,48 + 2,18 + 0,82 = 4,48 GB
Verzenden 0,54 + 1,16 + 0,43 = 2,13 GB
Kastje is een heel klein beetje warm, maar dat stelt niks voor. Krijg niet de indruk dat hij erg druk is.
Waar heb je bestelt?psy schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:55:
Nog even dit. Die Sensecap miner is wel razendsnel geleverd zeg.
Bij de maker zelf. Je kan je opgeven voor de maillijst als ze weer beschikbaar komen.
https://www.seeedstudio.c...om/SenseCAP-M1-EU868.html
https://www.seeedstudio.c...om/SenseCAP-M1-EU868.html
Weet iemand waarom je de op de officiële Helium Discord niets mag zeggen over de prijs van het HNT token?
Iemand had het over een blik in de toekomst en dat we in de toekomst met een toenemend aantal miners wereldwijd steeds minder zouden verdienen. Ik gaf daarop als reactie dat het waarschijnlijk is dat het HNT token evenredig in waarde stijgt met het aantal miners en daarop werden mijn berichten verwijderd. Bizar.
Iemand had het over een blik in de toekomst en dat we in de toekomst met een toenemend aantal miners wereldwijd steeds minder zouden verdienen. Ik gaf daarop als reactie dat het waarschijnlijk is dat het HNT token evenredig in waarde stijgt met het aantal miners en daarop werden mijn berichten verwijderd. Bizar.
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Idd raar... Door die 2jaarlijkse halveringen zou er Idd schaarste op moeten treden die de prijs op de lange termijn omhoog zou moeten duwen. Die info publiceren ze zelf. Geen idee waarom dat niet genoemd mag worden.
Volgens de regels van de server mag je daar niet discussiëren over 'OTC, trading, exchanges' en ook niet over prijs speculatie of ROI. Maar daar had je zelf kunnen achterkomen door #rules door te lezen daar.🤷♀️ScuL schreef op donderdag 16 september 2021 @ 00:46:
Weet iemand waarom je de op de officiële Helium Discord niets mag zeggen over de prijs van het HNT token?
Als ik in de huidige maatschappij alle regeltjes moet lezen lig ik in mijn kist voordat ik uitgelezen ben... (Ben nog met de voorwaarden van alle apps bezig)
Is niet raar, want dan krijg je ook geen pump-en-dump-toestanden door mensen die bleren dat er HNT gekocht moet worden. Zo voorkom je dat soort praktijken.somfing schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:19:
Idd raar... Door die 2jaarlijkse halveringen zou er Idd schaarste op moeten treden die de prijs op de lange termijn omhoog zou moeten duwen. Die info publiceren ze zelf. Geen idee waarom dat niet genoemd mag worden.
Mijn miner is nu sinds gisteravond klaar met de sync. Heeft dik 3 dagen geduurd.
Niet dat er verder veel gebeurd is. Eigenlijk niks. Heb een Discovery functie op de app gebruikt -> niets.
Heb de miner nu een etage verplaatst naar de zolder. ook hier geen Discovery resultaat.
Niet dat er verder veel gebeurd is. Eigenlijk niks. Heb een Discovery functie op de app gebruikt -> niets.
Heb de miner nu een etage verplaatst naar de zolder. ook hier geen Discovery resultaat.
No worries... Die Discovery mode is echt brak. Zegt helemaal niets. Ik heb hem ook vandaag gedraaid met 0 reactie. Echter, mijn beacons worden minimaal door 2 miners bevestigd. Bij de activities dadelijk even kijken of je de beacons uit de buurt oppikt...
:strip_exif()/f/image/cs6ZEXW0UHTSwnJBMpLgUBvV.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 43% gewijzigd door somfing op 16-09-2021 15:05 ]
Had hetzelfde totdat ik een antenne buiten plaatste op het daksomfing schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:01:
No worries... Die Discovery mode is echt brak. Zegt helemaal niets. Ik heb hem ook vandaag gedraaid met 0 reactie. Echter, mijn beacons worden minimaal door 2 miners bevestigd. Bij de activities dadelijk even kijken of je de beacons uit de buurt oppikt...
[Afbeelding]
Saus
ben wel benieuwd of de kosten snel terug verdient worden?
En hoe lonend blijft het... ik vind het wel interessant, maar de levertijd en de grote verschillen in verdiensten en ook het max aantal helium en stijgend aantal miners vind ik wel een risico op verlaagde inkomsten
wat is jullie mening?
Wat is de ervaring met SenseCAP M1 LoRaWAN Indoor Gateway - EU868?
En hoe lonend blijft het... ik vind het wel interessant, maar de levertijd en de grote verschillen in verdiensten en ook het max aantal helium en stijgend aantal miners vind ik wel een risico op verlaagde inkomsten
wat is jullie mening?
Wat is de ervaring met SenseCAP M1 LoRaWAN Indoor Gateway - EU868?
[ Voor 10% gewijzigd door TPA op 16-09-2021 22:35 ]
ESET software nodig? Let me know 😄
Ik draai vandaag precies 1 maand met een Sensecap M1 en RAK 5.8 dbi op zolder met 3 andere miners om me heen (waarvan ik er 2 bijna altijd zie, en die 3e in 20% van de beacons) Daarmee sta ik nu op 320 euro bij de huidige HNT koers. Dus 2 maanden terugverdientijd
Maar goed morgen kan alles instorten en ben ik 600 euro aan de Sensecap en antenne kwijt
Edit:
Er staan ook miners in een straal van 3 km die helemaal niets verdienen. Geen witness is gewoon nauwelijks rewards...
Maar goed morgen kan alles instorten en ben ik 600 euro aan de Sensecap en antenne kwijt
Edit:
Er staan ook miners in een straal van 3 km die helemaal niets verdienen. Geen witness is gewoon nauwelijks rewards...
[ Voor 15% gewijzigd door somfing op 17-09-2021 00:40 ]
Let op:
Referralcodes gebruiken en het aanbieden van producten is hier niet toegestaan.
Referralcodes gebruiken en het aanbieden van producten is hier niet toegestaan.