Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Niann-Tsyr schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:19:
en ook niet over prijs speculatie of ROI. Maar daar had je zelf kunnen achterkomen door #rules door te lezen daar.🤷‍♀️
Ik vind het geen speculatie om te zeggen dat het token evenredig in prijs gaat stijgen vanwege de populariteit van het aantal miners. Dat is een logische consequentie, geen speculatie. Een langetermijnverwachting bovendien. Het is wat anders als je koersgrafieken neer gaat zetten over de koers de komende weken/maanden. Bovendien ik denk dat het gros van de mensen die met Helium bezig zijn dat niet doen voor de techniek alleen doen maar men ook graag een zakcentje verdient. Ik snap het taboe niet zo. Crypto is crypto en is aan prijsveranderingen onderhevig daar is Helium geen uitzondering voor.
somfing schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:21:
Als ik in de huidige maatschappij alle regeltjes moet lezen lig ik in mijn kist voordat ik uitgelezen ben... (Ben nog met de voorwaarden van alle apps bezig)
Precies

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:23
ScuL schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 01:48:
[...]

Ik vind het geen speculatie om te zeggen dat het token evenredig in prijs gaat stijgen vanwege de populariteit van het aantal miners. Dat is een logische consequentie, geen speculatie. Een langetermijnverwachting bovendien. Het is wat anders als je koersgrafieken neer gaat zetten over de koers de komende weken/maanden. Bovendien ik denk dat het gros van de mensen die met Helium bezig zijn dat niet doen voor de techniek alleen doen maar men ook graag een zakcentje verdient. Ik snap het taboe niet zo. Crypto is crypto en is aan prijsveranderingen onderhevig daar is Helium geen uitzondering voor.

[...]

Precies
Kan je alles van vinden en diegene die hierboven z'n beklag deed ook, maar blijkbaar zijn het gewoon de regels en was zijn comment daarom verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 13:23

psy

Nog geen witnesses te zien.

0,01 HNT binnengekregen.

Heb nog eens nagedacht over een andere antenne. Je kan (en dat zal ik ook wel doen) natuurlijk een krachtiger antenne plaatsen. Maar dit heeft puur en alleen zin voor je eigen zendkracht. Je zal dan andere miners eerder zien. Maar de andere miners kunnen jou nog steeds niet béter zien. De meerwaarde is dan ook beperkt.

Ik heb vroeger wel eens zitten klooien met een VHF portofoon, die werkte met zijn kleine rubber antenne best aardig, maar de centrale met zijn hoge buitenantenne kon mij veel minder goed verstaan, dan andersom. Buiten ging het nog wel, maar binnenshuis was dat effect al sterker.

Het enige wat echt zal helpen is hoger plaatsen, en liefst ook nog buiten.

[ Voor 86% gewijzigd door psy op 17-09-2021 08:55 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:46
psy schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 08:48:
Nog geen witnesses te zien.

0,01 HNT binnengekregen.

Heb nog eens nagedacht over een andere antenne. Je kan (en dat zal ik ook wel doen) natuurlijk een krachtiger antenne plaatsen. Maar dit heeft puur en alleen zin voor je eigen zendkracht. Je zal dan andere miners eerder zien. Maar de andere miners kunnen jou nog steeds niet béter zien. De meerwaarde is dan ook beperkt.

Ik heb vroeger wel eens zitten klooien met een VHF portofoon, die werkte met zijn kleine rubber antenne best aardig, maar de centrale met zijn hoge buitenantenne kon mij veel minder goed verstaan, dan andersom. Buiten ging het nog wel, maar binnenshuis was dat effect al sterker.

Het enige wat echt zal helpen is hoger plaatsen, en liefst ook nog buiten.
Best practice is hoogte en goeie antenne.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UBvXzL__ECEm4NhOiiGMSHaCwvc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H4WuCbSJkEzbGCBDNdAwr77g.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1SB1nZlxMfcvAm8j9DFmoxdklpA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yAdShOSOpOldrA92gkVwVVb4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z6C0oUHW6ZuDOGoLpswUOPo16rE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fa70z7t1YKfKfkCnV9cIyvcB.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QDlxi8oWe0UNHT0i9XMrjpUQj6A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tnDXRtWtV3fMjMops3yaI8oN.jpg?f=fotoalbum_tile

Dit zijn mijn locaties. De derde antenne gaat dit weekend erop.

[ Voor 23% gewijzigd door Zaratrass op 17-09-2021 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Zaratrass schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 09:06:
[...]

Best practice is hoogte en goeie antenne.

Dit zijn mijn locaties. De derde antenne gaat dit weekend erop.
Veel beter kan niet nee ;)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanPindakaas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:27
Met 2 Hotspots maar 320 euro? Dan zit je goed afgelegen, misschien een 8dbi nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
SultanPindakaas schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 09:44:
Met 2 Hotspots maar 320 euro? Dan zit je goed afgelegen, misschien een 8dbi nemen?
Sterkere antennes gaan geen nut meer hebben zodra PoC V11 geactiveerd gaat worden. En je mag toch maar 14dBm uitzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarune
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-07 21:24
Cave_Boy schreef op zondag 12 september 2021 @ 08:51:
[...]

Ik ben voor deze gegaan.
https://webshop.ideetron.nl/SDBF0.5-868-60

Ik heb dusver alleen info gevonden over de 27Mhz en FM , en wifi kanalen wat gevonden. Op 868 vond ik niks over max dbi.

Hoe ik dit lees is het tot een max van 14dbm. Als je een 12dbi op een Nebra aansluit dan ben je verkeerd bezig. Maar een 6,5dbi en een Linxdot zijn samen toch geen 14+dbm? Ik woon niet in België.

http://vd14861.web49.level27.eu/helium-hotspot-antenne/
" In belgie is er geen limitatie op de versterking van de antenne maar wel op het uitgestraalde vermogen van de antenne, Effective Radiated Power (ERP). In europa is deze limiet vastgezet voor de licentievrije frequentie LoRa ~868MHz op 25mW (14 dBm). Je mag alle kabel verliezen aftrekken van de opbrengst van de antenne. Kabelverliezen zijn te vinden in de tabel die bij het type kabel hoort. Steek je een 12dBi antenne rechtstreeks op de miner, dan ben je eigenlijk illegaal bezig omdat het uitgestraalde vermogen dan hoger is dan de wettelijk toegelaten vermogen."

Na meer zoeken kwam ik wel deze brochure tegen:
https://felton.nl/wp-cont...ije-radiotoepassingen.pdf
Snap alleen niet hoe je nu het vermogen moet berekenen.
toon volledige bericht
de website en shop van ideetron lijkt niet meer te bestaan, ik heb daar ook besteld.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy

psy

Jarune schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:08:
[...]

de website en shop van ideetron lijkt niet meer te bestaan, ik heb daar ook besteld.....
Had net even geappt.
Volgens de eigenaar was er iets fout gegaan bij het verhuizen. Komt vanmiddag waarschijnlijk weer online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:23
[...]

Schrok even 8)7
Bedankt voor melden @psy Via die andere link is de website nog gewoon keurig online.

@Zaratrass Je hebt je antennes buiten het balkon en ook op daken . Heb je voor alles telkens toestemming ? Zijn het eigen gebouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulh84
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17-10-2022
Iemand nog tips waar te bestellen beetje redelijke termijn? 😁😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regor
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06 22:45
paulh84 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 22:01:
Marktplaats en eBay 😁

Saus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.026
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 31-10-2023
paulh84 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 22:01:
Je bent denk ik niet de enige die dat wil weten^^
Als je het weet hoor ik het graag! Uiteraard voor een fatsoenlijke prijs geen MP prijzen..

• Cave_Boy
[...]

Inmiddels is de webshop weer online op het normale adres.

Er staat ook een klein bericht op de site:

"ONLINE!
Na een paar spannende uren zijn we weer online!
Onze excuses voor het ongemak."

• Zaratrass
Cave_Boy schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 13:19:
[...]

Schrok even 8)7
Bedankt voor melden @psy Via die andere link is de website nog gewoon keurig online.

@Zaratrass Je hebt je antennes buiten het balkon en ook op daken . Heb je voor alles telkens toestemming ? Zijn het eigen gebouwen?
Ik heb akkoord inderdaad.

• somfing
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:38
SultanPindakaas schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 09:44:
1 hotspot die 2 andere witnesses ziet, soms een derde. Volgens mij is 0.5 Hnt gemiddeld per dag dan niet heel raar...

Ik moet die antenne naar buiten zetten zodat ik PSY ook ga zien, maar de bliksemafleider aarde vind ik zo'n gedoe... Ik weet niet goed hoe ik dat veilig aansluit. Een aardepen in de grond is me echt te veel gedoe, op de aarde van het huis is wel te doen, maar weet niet of dat volgens "de regels" is ;)

• Mr.Jingles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 20:12
Zijn er hier toevallig nog mensen die afgelopen woensdag nog een/enkele miner(s) hebben kunnen bemachtigen bij de antratek.com verkoop?

• Zaratrass
Mr.Jingles schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:48:
Zijn er hier toevallig nog mensen die afgelopen woensdag nog een/enkele miner(s) hebben kunnen bemachtigen bij de antratek.com verkoop?
Yes, 3 stuks

• Mr.Jingles
Oh man, jaloers!

• M1CHA3L
  • Laatst online: 07-05 16:31
al opgebeld geweest? ik wacht nog op telefoontje

• Zaratrass
M1CHA3L schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:23:
[...]

al opgebeld geweest? ik wacht nog op telefoontje
Ze zijn al vergeven, als het goed is moet je dan een mail hebben ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertjan12
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22-02 10:36
Guys, ik sta op het punt om mijn hotspot te bestellen en had het er toevallig net over met m’n buurman… en toen vertelde die mij dat die er zojuist ook 1 besteld heeft.. wat gaat dit voor gevolgen hebben als we er 2 naast elkaar zetten? BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
robertjan12 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 15:46:
Guys, ik sta op het punt om mijn hotspot te bestellen en had het er toevallig net over met m’n buurman… en toen vertelde die mij dat die er zojuist ook 1 besteld heeft.. wat gaat dit voor gevolgen hebben als we er 2 naast elkaar zetten? BVD
Nog geen ervaring (nog in bestelling) maar hoe ik het globaal begrijp is het halvering van de opbrengst. Alleen er zijn wel wat extra's die ik ook niet altijd helemaal begrijp. Zo heb je ook meerdere hexagon lagen (met verschillende formaten). Als je Binnen de 300 meter zit en de andere valt nog wel in een andere (kleinere) hexagon dan heeft dit nog steeds hoe ik het zie effect maar anders. Men is hier ook op forums nog flink mee aan het discussiëren.

Voor nu als je het hebt en jullie zitten naast elkaar. Een een kleine antenne en de ander een grote? Ofwel de een pakt van wat verder weg en de ander van dichtbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
Cave_Boy schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 19:27:
[...]

Nog geen ervaring (nog in bestelling) maar hoe ik het globaal begrijp is het halvering van de opbrengst. Alleen er zijn wel wat extra's die ik ook niet altijd helemaal begrijp. Zo heb je ook meerdere hexagon lagen (met verschillende formaten). Als je Binnen de 300 meter zit en de andere valt nog wel in een andere (kleinere) hexagon dan heeft dit nog steeds hoe ik het zie effect maar anders. Men is hier ook op forums nog flink mee aan het discussiëren.

Voor nu als je het hebt en jullie zitten naast elkaar. Een een kleine antenne en de ander een grote? Ofwel de een pakt van wat verder weg en de ander van dichtbij?
Kennelijk weet je niet hoe het allemaal werkt. 8)7

Hier een guide voor newbies:
https://www.robertputt.co.uk/helium-hnt-an-faq-for-noobs/
*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Niann-Tsyr schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 20:22:
[...]

Kennelijk weet je niet hoe het allemaal werkt. 8)7

Hier een guide voor newbies:
https://www.robertputt.co.uk/helium-hnt-an-faq-for-noobs/
*O*
Ik vind de uitleg op deze site eigenlijk handiger:
https://www.helium.com/nl/mine

De hoeveelheid HNT die naar hotspots wordt gedistribueerd, is afhankelijk van het type 'werk' dat ze uitvoeren gebaseerd op de waarde voor het netwerk. Deze validatie van de netwerkbijdrage wordt bereikt via een nieuw werkalgoritme dat proof-of-coverage (PoC) wordt genoemd.

Om deel te nemen aan PoC moeten er meerdere hotspots in het gebied zijn op ten minste 300 meter afstand van elkaar, maar nog steeds binnen elkaars bereik (tot vele kilometers afhankelijk van omgeving). Eén enkele hotspot verdient minder omdat deze alleen challenges over internet kan uitgeven en niet deel kan nemen aan proof-of-coverage. Na het eerste jaar worden de distributiebedragen aangepast.

1. CHALLENGERS: 0,9%
Hotspots worden door het netwerk gekozen om challenges, versleutelde berichten, te geven over internet aan een doelgroep hotspots. Challenges worden door proof-of-coverage gebruikt om draadloze dekking te valideren.

2. PROOF-OF-COVERAGE: 5,02%
Hotspots verdienen een deel van HNT voor deelname aan proof-of-coverage en validatie van de draadloze dekking van hun peer. Hoeveel elke hotspot verdient, hangt af van hoe vaak de hotspot direct betrokken is bij proof-of-coverage-activiteit.

3. GETUIGEN: 20,08%
Hotspots die proof-of-coverage-activiteit van andere hotspots controleren en rapporteren, ontvangen een deel van HNT afhankelijk van hoeveel activiteit ze hebben gezien.

4. DATAOVERDRACHT NETWERK: 35%
HNT wordt gedistribueerd naar hotspots die gegevens hebben overgedragen van apparaten op het netwerk. De hoeveelheid HNT wordt proportioneel toegewezen op basis van de hoeveelheid data die een hotspot heeft overgedragen.

Lees alleen op veel sites dat als hotspots bijelkaar staan in de buurt er halvering kan zijn. Maar dit hoeft niet altijd halvering in opbrengst te zijn.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:33

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Maar als ik het goed begrijp heb ik er eigenlijk niks aan een dergelijke antenne aan te schaffen als deze geen connectie kan maken met een andere node? Toch?

Hier in de buurt namelijk helemaal niks nog, eerst zit op 6km afstand hemelsbreed. Of ik daar bij kom qua zenden weet ik niet, woon in een nogal heuvelachtig gebied (wel op een plateau, dus niet in een dal).

Ik heb al eerder projecten met LoraWAN gedaan (op basis van Arduino's) en dat was toch geen geweldig succes qua zenden.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Regor
Kuusj schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 14:47:
Maar als ik het goed begrijp heb ik er eigenlijk niks aan een dergelijke antenne aan te schaffen als deze geen connectie kan maken met een andere node? Toch?

Hier in de buurt namelijk helemaal niks nog, eerst zit op 6km afstand hemelsbreed. Of ik daar bij kom qua zenden weet ik niet, woon in een nogal heuvelachtig gebied (wel op een plateau, dus niet in een dal).

Ik heb al eerder projecten met LoraWAN gedaan (op basis van Arduino's) en dat was toch geen geweldig succes qua zenden.
6km is helemaal niks. Haal vaak genoeg 50km en ik zit nog redelijk ingebouwd hier

Saus

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Wat ook handig kan zijn is het gebruik van de hoogtekaart: https://www.ahn.nl/ahn-viewer

Hiermee kan je redelijk accuraat een beeld krijgen bij eventuele obstakels richting andere miners. Helaas is het niet mogelijk om een lijn te tekenen op de kaart.

Mijn 2e miner ga ik om die rede op een locatie zetten die in theorie een dorp op 8km kan bereiken waar 15 miners aanwezig zijn. Met de informatie van de hoogtekaart ben ik tot de conclusie gekomen dat de antenne op 3 meter hoogte afdoende moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
melvinnie schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 21:19:
Wat ook handig kan zijn is het gebruik van de hoogtekaart: https://www.ahn.nl/ahn-viewer

Hiermee kan je redelijk accuraat een beeld krijgen bij eventuele obstakels richting andere miners. Helaas is het niet mogelijk om een lijn te tekenen op de kaart.

Mijn 2e miner ga ik om die rede op een locatie zetten die in theorie een dorp op 8km kan bereiken waar 15 miners aanwezig zijn. Met de informatie van de hoogtekaart ben ik tot de conclusie gekomen dat de antenne op 3 meter hoogte afdoende moet zijn.
https://www.scadacore.com/tools/rf-path/rf-line-of-sight/

Dit is een site waar je ook lijnen kan tekenen.
Vergeet niet vooraf de hoogte (hoe hoog jouw antenne staat) in te stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Zaratrass schreef op zondag 26 september 2021 @ 09:32:
[...]

https://www.scadacore.com/tools/rf-path/rf-line-of-sight/

Dit is een site waar je ook lijnen kan tekenen.
Vergeet niet vooraf de hoogte (hoe hoog jouw antenne staat) in te stellen
Die was ik inderdaad tegengekomen maar als je de cursor over de grafiek beweegt zie je dat het meetpunt niet altijd dichtbij de lijn zit. De ahn-viewer beschikt over meerdere metingen per m2 wat handig is voor bomen. Het zou mooi zijn als beide gecombineerd konden worden...

Ik heb zelf sinds gisteren een Sensecap M1. Uit de doos was deze op 98,66% gesynct en is nu aanbeland op 99.04%. Ondanks dat ik wist dat het zo lang zou duren valt het toch tegen omdat het om "maar" een paar honderd MB gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy

psy

Bij mij duurde het 3,5 dag met een Sensecap. En de status qua percentage sloeg helemaal nergens op. Ik ging er eerst vanuit dat het minstens een week ging duren maar de laatste 12 uur floepte hij in no time naar 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:22

l3p

www.^.nl

Iemand een idee hoe dit mogelijk is?
80 HNT per dag met 10 miners zonder witnesses.

https://helium-explorer-p...rEeGgxijD5r4q55RVp8kWtskZ

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
l3p schreef op maandag 27 september 2021 @ 19:38:
Iemand een idee hoe dit mogelijk is?
80 HNT per dag met 10 miners zonder witnesses.

https://helium-explorer-p...rEeGgxijD5r4q55RVp8kWtskZ
YouTube: Helium Network PoCv11 Update | Where to buy Helium Hotspot at MSRP |...

In deze video wordt volgens mij een vergelijkbare situatie besproken en als hacking/spoofing beschouwd. Ik denk dat dit daadwerkelijk een groot probleem is. Ik hoop dat dit wordt opgelost met de volgende update. (pocv11) Helaas kan dat de opbrengsten van anderen ook weer beïnvloeden dus ik ben zeer benieuwd hoe dit uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanPindakaas
Momenteel zijn er echt teveel spoofers op het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Zojuist zijn nieuwe COTX helium miners -tijdelijk- verbannen van het netwerk door gaming/pre-mining van de fabrikant en/of partners. Geeft weinig vertrouwen in dat bedrijf.

[ Voor 3% gewijzigd door LED-Maniak op 28-09-2021 10:28 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

LED-Maniak schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:05:
Zojuist zijn nieuwe COTX helium miners verbannen van het netwerk door gaming/pre-mining van de fabrikant en/of partners. Geeft weinig vertrouwen in dat bedrijf.
Die laatste Youtube video van @melvinnie linkte juist naar die miner. Ben benieuwd hoe dat verder gaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/snyo624wIQ-z3WXv_nrGJprFN3E=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/XsxYo0A7XOrrgUOqp9XGUjeh.png?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tommes112
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-07 22:41
Van de Helium Discord:

Temporary Manufacturer Suspension: COTX

The DeWi Manufacturing Oversight Committee (MOC) has voted to temporarily suspend COTX Networks' ability to onboard hotspots due to troubling patterns we have observed with COTX hotspots that have been deployed by their partners and employees in advance of sales to the general public at large. In the meantime, COTX will continue to provide the MOC with explanations and reports to help rectify, and hopefully, resolve the issue.

What does the suspension do?

While the suspension is in effect, new COTX hotspots will not be able to placed on the blockchain. **Existing** COTX hotspots will continue to function normally.

Why the suspension?

We've identified a population of COTX associated hotspots that show troubling signs of "gaming" -- attempts to earn rewards while not providing real coverage for the Helium network. While we acknowledge that any manufacturer's hotspots can be abused this way, we are compelled to take action when the hotspots are directly under the control of the manufacturer or its major partners.

When will the suspension be lifted?

No date has been set to re-instate COTX's onboarding ability. The suspension will only be lifted once the MOC has completed its investigation and is convinced that COTX's deployment and sales plans will benefit the network overall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
LED-Maniak schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:05:
Zojuist zijn nieuwe COTX helium miners verbannen van het netwerk door gaming/pre-mining van de fabrikant en/of partners. Geeft weinig vertrouwen in dat bedrijf.
Je moet wel de juiste info vertellen. COTX is 'tijdelijk geschorst' hangende een onderzoek door de DeWi Manufacturing Oversight Committee (MOC).

https://discord.com/chann...017557/892112199542255678

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-07 13:59

Releases

Ja maar!

Nou lekker dan, zit juist te wachten op mijn COTX.
Reeds een besteld bij de vriendelijke Tweaker hier met zijn webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
ok ok, "tijdelijk geschorst".

De vraag is maar hoe kort dat tijdelijk is met deze verdenking:
"While we acknowledge that any manufacturer's hotspots can be abused this way, we are compelled to take action when the hotspots are directly under the control of the manufacturer or its major partners."

Dat is geen software bug, dat is een fabrikant die moet uitleggen waarom ze aan gaming doen. Nog vóórdat klanten de hotspots kregen. Gezien de hoeveelheid regels die helium oplegt aan de fabrikanten om het proces eerlijk te laten verlopen kan dit best "even" gaan duren. Het is een direct vertrouwensbreuk.

Deze beschuldiging is niet heel positief voor hun naam. Een van hun resellers(HTNService) doet ook weinig goed aan dat vertrouwen.

[ Voor 19% gewijzigd door LED-Maniak op 28-09-2021 10:34 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertjan12
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22-02 10:36
Heren,

Ik ga over op aanschaf van een hotspot maar zit nog te twijfelen tussen een bobcat met 12/20 weken levertijd of een Linxdot met een levertijd van eind Januari.. wat zouden jullie doen en wat zijn jullie lever ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
psy schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:39:
Bij mij duurde het 3,5 dag met een Sensecap. En de status qua percentage sloeg helemaal nergens op. Ik ging er eerst vanuit dat het minstens een week ging duren maar de laatste 12 uur floepte hij in no time naar 100%
De sync is sinds 13:00 100% maar explorer.helium.com lijkt deze status niet bij te werken. Duurde dat bij jou ook lang?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy

psy

melvinnie schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:19:
[...]
De sync is sinds 13:00 100% maar explorer.helium.com lijkt deze status niet bij te werken. Duurde dat bij jou ook lang?
Inderdaad! Volgens mij pas ergens de volgende dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
robertjan12 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:12:
Heren,

Ik ga over op aanschaf van een hotspot maar zit nog te twijfelen tussen een bobcat met 12/20 weken levertijd of een Linxdot met een levertijd van eind Januari.. wat zouden jullie doen en wat zijn jullie lever ervaringen?
Linxdot. Ga maar bij Bobcat uit van 20 weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kbcompany
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 10-01-2024
Ik verwacht 10 sensecap M1 miners tegen november/december.
Wat doe ik er het beste mee? Installeren op een locatie waar er momenteel nog geen miners zijn, maar wel in de randgemeentes? of proberen "bij te bouwen" rondom bestaande miners?
Is het nog nodig om met de nieuwe update hoge dbi antennes aan te sluiten op de apparaten?
Of zou ik dit beter op "enkele" miners kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Serieus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbcompany
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 10-01-2024
Serieus, Ja... op de 10 miners...

Of zijn mijn vragen niet ok? :-)
Ik twijfel een beetje aan de upgrade voor de antennes als de update op het netwerk eraan komt...

• jayjay112
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-04 09:48
Releases schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:29:
Nou lekker dan, zit juist te wachten op mijn COTX.
Reeds een besteld bij de vriendelijke Tweaker hier met zijn webshop.
Jep ik ook. Laten we maar het beste hopen.

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-07 14:31
Heb sinds kort eindelijk een bobcat ontvangen, maar ik krijg geen fatsoenlijk bereik vanuit mijn appartement met de beschikbare netwerk aansluitingen. Heeft iemand ervaring met het verkopen via marktplaats? Ik geloof dat bobcats aan een helium account gekoppeld worden. Is dit makkelijk over te dragen?

• Mr.Jingles
Op YT staan er diverse filmpjes.

• melvinnie
  • Niet online
Een miner kan overgedragen worden via de Helium app. Je kan de Bobcat overigens probleemloos via Wi-Fi verbinden om mogelijk een betere plek te testen in je appartement. Met de discovery-mode kan vrij makkelijk zien of de gekozen plek de juiste is.

Werkt de discovery optie in de app bij jullie op dit moment? Ik had mijn miner verplaatst en haalde goede resultaten maar bij de 2e test kreeg na 20 sec een foutmelding..

[ Voor 25% gewijzigd door melvinnie op 29-09-2021 18:48 ]

• LED-Maniak
  • Nu online
Distrelec is een tweede batch miners aan het uitleveren. Het heeft een paar dagen geduurd maar blijkbaar hebben ze een nieuwe voorraad binnen gekregen.

Vanaf morgen kan ik eindelijk meedoen :)

• psy

psy

melvinnie schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:41:
Een miner kan overgedragen worden via de Helium app. Je kan de Bobcat overigens probleemloos via Wi-Fi verbinden om mogelijk een betere plek te testen in je appartement. Met de discovery-mode kan vrij makkelijk zien of de gekozen plek de juiste is.

Werkt de discovery optie in de app bij jullie op dit moment? Ik had mijn miner verplaatst en haalde goede resultaten maar bij de 2e test kreeg na 20 sec een foutmelding..
Ik heb vanavond ook een paar keer geprobeerd maar krijg de hele tijd de melding dat mijn miner niet bereikbaar is, terwijl in de Sensecap cloud alles op groen staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy

psy

Uiteindelijk bleek mijn firewall stiekem toch nog wat te blocken, van intern naar buiten. Heb daarvoor nog een rule aangemaakt en nu ben ik eindelijk van dat Relayed gezever af.
Nu zie ik met Discovery eindelijk ook de miner die er laatst bij is gekomen.
Zelfs binnen heb ik nu ontvangst. Dat Relayed of niet maakt blijkbaar dus ook nog wel wat uit voor hoeveel je ziet.

Moraal van het verhaal. Check bij Relayed status niet alleen de ingaande port forwarding, maar ook het uitgaande stuk :)

• Cave_Boy
psy schreef op donderdag 30 september 2021 @ 16:32:
Uiteindelijk bleek mijn firewall stiekem toch nog wat te blocken, van intern naar buiten. Heb daarvoor nog een rule aangemaakt en nu ben ik eindelijk van dat Relayed gezever af.
Nu zie ik met Discovery eindelijk ook de miner die er laatst bij is gekomen.
Zelfs binnen heb ik nu ontvangst. Dat Relayed of niet maakt blijkbaar dus ook nog wel wat uit voor hoeveel je ziet.

Moraal van het verhaal. Check bij Relayed status niet alleen de ingaande port forwarding, maar ook het uitgaande stuk :)
Welke firewall was dat?

• psy

psy

Forefront TMG. Denk niet dat veel mensen dat draaien. Zou het ook eens moeten upgraden naar Sophos UTM maar nog geen tijd gehad.

• Jarune
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-07 21:24
melvinnie schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:41:

Ik heb dit vaak geprobeerd, ook op dezelfde plek. Het werkt in NL niet of nauwelijks, ik krijg 0 witness terwijl ik er 10 heb of ik krijg 5 witness na een volgende poging.

Het is enorm afhankelijk van de miners en hotspots om je heen en vooral hoe hoog je zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Jarune schreef op donderdag 30 september 2021 @ 22:52:
[...]

Ik heb dit vaak geprobeerd, ook op dezelfde plek. Het werkt in NL niet of nauwelijks, ik krijg 0 witness terwijl ik er 10 heb of ik krijg 5 witness na een volgende poging.

Het is enorm afhankelijk van de miners en hotspots om je heen en vooral hoe hoog je zit.
Het was een tijdelijke storing denk ik. Nu werkt het weer naar behoren en ik krijg steeds rond de 15 responses.
Het jammere is wel dat een deel daar van invalid zijn, die tellen dus niet zomaar mee tijdens een beacon. (Staat ook op de Helium site beschreven).

Hopelijk komen de RAK antennes echt dinsdag binnen (zou vandaag zijn). Iemand in een Hex naast mij heeft een Sensecap met 6dBi antenne op zolder en die harkt twee maal zoveel binnen enkel en alleen omdat hij meer miners witnessed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Over iets minder dan 40 minuten is er een sale van heltec hotspots:
https://heltec.org/project/ht-m2808/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:22

l3p

www.^.nl

Die site komt voor het eerst niet meer up denk ik 8)7

Gelukt om 1 te bestellen

[ Voor 24% gewijzigd door l3p op 01-10-2021 17:29 ]

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Zijn die Heltec eigenlijk beetje hetzelfde als een Bobcat en Linxdot?

Inmiddels: "Out of stock"

[ Voor 17% gewijzigd door Cave_Boy op 01-10-2021 18:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Cave_Boy schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 18:29:
Zijn die Heltec eigenlijk beetje hetzelfde als een Bobcat en Linxdot?

Inmiddels: "Out of stock"
De drop was 17:00 dus je bent wel grandioos laat.

Al die hotspots zijn zo'n beetje op hetzelfde gebaseerd: een raspberry pi 3 of 4 en een zendmodule.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:33

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

LED-Maniak schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 18:59:
[...]

Al die hotspots zijn zo'n beetje op hetzelfde gebaseerd: een raspberry pi 3 of 4 en een zendmodule.
Dat kunnen we dus zelf eigenlijk ook bouwen of zie ik dat verkeerd?
LoraWAN modules heb ik ook liggen namelijk.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanPindakaas
Je kan ze niet meer zelf bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
LED-Maniak schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 18:59:
[...]

Hoef hem zelf niet. Ongeveer 5 min voor mijn post was er nog voorraad. Het ging best snel maar ook niet zoals een ouderwets ticket verkoop dat het binnen 5 min uitverkocht was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315056

robertjan12 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:12:
Heren,

zonet 2 Linxdot miners besteld. Nu hopen dat ze effectief in januari geleverd worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Anoniem: 315056 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 08:33:
[...]

zonet 2 Linxdot miners besteld. Nu hopen dat ze effectief in januari geleverd worden :D
Dat is lang wachten.
Heltec levert binnen 30 werkdagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:43

Nogne

>.<

Zaratrass schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 09:43:
[...]

Dat is lang wachten.
Is dat nu nog steeds zo? Ze zijn nu Out of Stock en er word nergens vermeld wanneer ze nieuwe bestellingen verwachten uit te leveren.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
[...]

Dat is lang wachten.
Kan je daar een pre-order doen dan? Ik kom helaas niet verder daar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Dat is lang wachten.
die zijn sold out en bestellen lijkt me niet mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Anoniem: 315056 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 09:52:
[...]

die zijn sold out en bestellen lijkt me niet mogelijk?
Moet je even een mail sturen voor de 'offline sales'. Dan krijg je een factuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

LED-Maniak schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 10:38:
[...]

Moet je even een mail sturen voor de 'offline sales'. Dan krijg je een factuur.
Ok bedankt voor de tip. Zal hier een update posten als ik een antwoord van hen heb ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Ze zijn nu op vakantie voor een week dus het zal nog wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LED-Maniak schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 12:12:
Ze zijn nu op vakantie voor een week dus het zal nog wel even duren.
Met het geld van de 1e batch :') ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Eerste batch is al uitgeleverd ;) .

Vanmiddag de hotspot buiten gemonteerd met een fatsoenlijke antenne.
Nu al 0.53 HNT binnen. Dat gaat wat worden. :)

[ Voor 65% gewijzigd door LED-Maniak op 04-10-2021 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
LED-Maniak schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 17:26:
Eerste batch is al uitgeleverd ;) .

Vanmiddag de hotspot buiten gemonteerd met een fatsoenlijke antenne.
Nu al 0.53 HNT binnen. Dat gaat wat worden. :)
Dat is wel erg snel. Veel succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jingles
Welke outdoor spulletjes gebruiken jullie?
@LED-Maniak pics or didn’t happen😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Cave_Boy schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 18:19:
[...]

Dat is wel erg snel. Veel succes :)
Inmiddels is het al 0.63 0.75 HNT en weer veel witness activiteit :*)
Verste verbinding nu 48km.
Mr.Jingles schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 18:39:
Welke outdoor spulletjes gebruiken jullie?
@LED-Maniak pics or didn’t happen😉
Sensecap M1 met 6dBi McGill.
Mooi weggewerkt in een IP68 behuizing met wartels en PoE aansluiting.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/264DCGHM/1633367520262.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/43HGSspJ/1633367549360.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/qvtWkQqw/1633367520243.jpg

Zoek de antenne.. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door LED-Maniak op 04-10-2021 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
LED-Maniak schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 19:15:
[...]

[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Zoek de antenne.. ;)
toon volledige bericht
Ziet er heel goed uit, mooie locatie zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regor
[...]

[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Zoek de antenne.. ;)
toon volledige bericht
Jaloers op de locatie 😁 is een mooi geldboompje zo

Saus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaymaan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:22
[...]

[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Zoek de antenne.. ;)
toon volledige bericht
ziet er goed uit.........14 hoog ??? wow prachtig enjoy it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
haaymaan schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:00:
[...]

ziet er goed uit.........14 hoog ??? wow prachtig enjoy it
..oftewel 42 meter. Je mag 5 meter boven de dakrand he? Hmmmm :+

Meerdere keren per uur activiteit hier. Als ik dit moet extrapoleren naar een volle 24 uur dan zou dat >3HNT per dag betekenen. Dat is vast onzin.

Volgende hotspot komt op 13~15 meter. :)

[ Voor 5% gewijzigd door LED-Maniak op 04-10-2021 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haaymaan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:22
LED-Maniak schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:03:
[...]

Meerdere keren per uur activiteit hier. Als ik dit moet extrapoleren naar een volle 24 uur dan zou dat >3HNT per dag betekenen. Dat is vast onzin.

beter dan mijn 4 miners hahahahah maar die zijn niet zo hoog,leuke project .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rozz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-06 16:31

Rozz

I'm an Apogian!!

[mierenneukmodus]
Nee, 5m boven de basis, maakt dus niet uit of het 5m boven grond is, of 5m boven dak, of 5m boven dakgoot of 5m boven balkon.
[/mierenneukmodus]

Linkje naar Antennebureau
LED-Maniak schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:03:
[...]

[ Voor 9% gewijzigd door Rozz op 04-10-2021 21:20 . Reden: Linkje naar Antennebureau geplaatst ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Djurres
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:46
Rozz schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 21:16:
[mierenneukmodus]
Nee, 5m boven de basis, maakt dus niet uit of het 5m boven grond is, of 5m boven dak, of 5m boven dakgoot of 5m boven balkon.
[/mierenneukmodus]

Linkje naar Antennebureau

[...]
Hangt heel erg van de plaatsing af. Als het een staande basis is klopt dat behoorlijk.
Monteer jij hem aan de muur dan is het 5 meter vanaf het punt dat hij het dak voorbij steekt.

Ninja-edit: Je hebt wel gelijk hoor, alleen als je hem dus aan de muur vast boor mag je 'mast' langer zijn omdat je hem natuurlijk anders niet vast kan zetten. De basis is waar hij het luchtledige in gaat inderdaad.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/730276023484153887/879255121651990568/image0.jpg
Goeie verduidelijking.

[ Voor 13% gewijzigd door Djurres op 05-10-2021 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Djurres schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:42:
[...]

Hangt heel erg van de plaatsing af. Als het een staande basis is klopt dat behoorlijk.
Monteer jij hem aan de muur dan is het 5 meter vanaf het punt dat hij het dak voorbij steekt.

Ninja-edit: Je hebt wel gelijk hoor, alleen als je hem dus aan de muur vast boor mag je 'mast' langer zijn omdat je hem natuurlijk anders niet vast kan zetten. De basis is waar hij het luchtledige in gaat inderdaad.

[Afbeelding]
Goeie verduidelijking.
Dat plaatje maakt veel duidelijk. :)

Vandaag contact gehad van mijn antenne bestelling. UPS geeft aan dat het al in Nederland is maar ook weer niet. 8)7 Naar verwachting duurt dit meestal enkele dagen daarna is alles weer verzonden. Nog even geduld dus voordat de antenne er is en ja nog langer voordat de Linxdot er is. :9

Het legbord waar de Linxdot op neergezet kan worden wel alvast geplaatst in de 10 inch kast.
Zag wel nu dat er steeds meer Helium miners worden gemaakt. en dat er nu ook met meer ram geheugen wordt gedaan. Zo bijvoorbeeld bij MNTD die een Gold edition heeft. Die hoeveelheid heeft 8GB (dat heeft de meest luxe Raspberry Pi 4 ook). Er staat dat dit in de toekomst voor de blockchains wel uit kan maken. Op dit moment hebben veel modellen 2 a 4GB RAM. Hoeveel RAM wordt er eigenlijk ongeveer gebruikt? Wordt er veel geswapt? Kun je dat ergens bekijken? Heb er zelf niet echt eerder wat over gehoord/ gelezen.

Linkje naar een 8GB versie
https://getmntd.com/#gold-vs-black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Cave_Boy schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 18:43:
[...]

Dat plaatje maakt veel duidelijk. :)

Vandaag contact gehad van mijn antenne bestelling. UPS geeft aan dat het al in Nederland is maar ook weer niet. 8)7 Naar verwachting duurt dit meestal enkele dagen daarna is alles weer verzonden. Nog even geduld dus voordat de antenne er is en ja nog langer voordat de Linxdot er is. :9

Het legbord waar de Linxdot op neergezet kan worden wel alvast geplaatst in de 10 inch kast.
Zag wel nu dat er steeds meer Helium miners worden gemaakt. en dat er nu ook met meer ram geheugen wordt gedaan. Zo bijvoorbeeld bij MNTD die een Gold edition heeft. Die hoeveelheid heeft 8GB (dat heeft de meest luxe Raspberry Pi 4 ook). Er staat dat dit in de toekomst voor de blockchains wel uit kan maken. Op dit moment hebben veel modellen 2 a 4GB RAM. Hoeveel RAM wordt er eigenlijk ongeveer gebruikt? Wordt er veel geswapt? Kun je dat ergens bekijken? Heb er zelf niet echt eerder wat over gehoord/ gelezen.

Linkje naar een 8GB versie
https://getmntd.com/#gold-vs-black
toon volledige bericht
CPU Usage:
28.9%
Memory Usage:
651.21 / 7863.89 MB
8.28%
SD Usage:
14597.39 / 58776.86 MB
24.83%

Dit is van een actieve Sensecap M1, het valt op dit moment dus reuze mee in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
melvinnie schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 19:23:
[...]

CPU Usage:
28.9%
Memory Usage:
651.21 / 7863.89 MB
8.28%
SD Usage:
14597.39 / 58776.86 MB
24.83%

Dit is van een actieve Sensecap M1, het valt op dit moment dus reuze mee in ieder geval.
Ah je hebt al een miner met 8GB. Je gebruikt nog niet eens 700MB.
Van de SD wordt 14GB gebruikt. Dat is aan de ene kant aardig wat.
Ik weet dat hij een bepaald log bijhoud van alles in de buurt. Is dit log zo enorm groot?
Bij de 1e keer aanzetten duurt het zo lees ik ook geregeld 2 a 3 dagen voordat alles gesynced. Sommigen spreken van 15GB anderen van 25GB en weer anderen 40GB. De 15GB kan ik nog wel plaatsen in dit verhaal de andere hoeveelheden totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Hoe lang staat die hotspot al aan?

Die van mij een drietal dagen en zit op 10GB data verbruik en 693MB geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Die van mij staat sinds de 25e aan en is sinds de 28e gesynct met de blockchain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
melvinnie schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 22:41:
Die van mij staat sinds de 25e aan en is sinds de 28e gesynct met de blockchain.
Grappig.. ik twee dagen later en jij hebt al 4.5GB erbij aan data?!

Dan gaat zo'n SD kaart snel vol zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door LED-Maniak op 05-10-2021 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Heeft iemand zijn hotspot op een 4G data abonnement lopen?

Gisteren heb ik een Tele2 unlimited simkaart besteld om een hotspot op het dak te draaien.
Alleen nu vraag ik mij af of je tegenwoordig port forwarding kan doen via 4G?

Ik heb een bijbehorende router besteld(TL-MR6400) die een simkaart slot heeft en forwarding kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
LED-Maniak schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:01:
Heeft iemand zijn hotspot op een 4G data abonnement lopen?

Gisteren heb ik een Tele2 unlimited simkaart besteld om een hotspot op het dak te draaien.
Alleen nu vraag ik mij af of je tegenwoordig port forwarding kan doen via 4G?

Ik heb een bijbehorende router besteld(TL-MR6400) die een simkaart slot heeft en forwarding kan instellen.
Je hebt geen mogelijkheid voor Portforwarding omdat je het IP deelt met anderen. KPN heeft zo ver ik weet als enige de mogelijkheid om een eigen ip te krijgen maar ik weet eerlijk gezegd niet of dat ook voor particulieren geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
melvinnie schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:28:
[...]

Je hebt geen mogelijkheid voor Portforwarding omdat je het IP deelt met anderen. KPN heeft zo ver ik weet als enige de mogelijkheid om een eigen ip te krijgen maar ik weet eerlijk gezegd niet of dat ook voor particulieren geldt.
Is daar een andere oplossing voor? Bijvoorbeeld via VPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
LED-Maniak schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:35:
[...]

Is daar een andere oplossing voor? Bijvoorbeeld via VPN?
Als je hotspot een vpn verbinding maakt naar bijvoorbeeld je thuis verbinding zou dit inderdaad wel goed moeten gaan. KP blokt geen VPN verkeer naar mijn weten (Heb zelf ook KPN en doe geregeld VPN ). Raad je wel aan om te kijken welke VPN software je gebruikt. Zo is op veel lichtere apparatuur Wireguard vaak een stukje sneller. Of je deze snelheid echt nodig hebt hangt af van de 4G zendmast en hoe goed het signaal af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Cave_Boy schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:42:
[...]

Als je hotspot een vpn verbinding maakt naar bijvoorbeeld je thuis verbinding zou dit inderdaad wel goed moeten gaan. KP blokt geen VPN verkeer naar mijn weten (Heb zelf ook KPN en doe geregeld VPN ). Raad je wel aan om te kijken welke VPN software je gebruikt. Zo is op veel lichtere apparatuur Wireguard vaak een stukje sneller. Of je deze snelheid echt nodig hebt hangt af van de 4G zendmast en hoe goed het signaal af.
Alleen zal dat weer niet werken natuurlijk omdat ik thuis ook al een hotspot heb staan die ook poort 44158 gebruikt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
LED-Maniak schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:43:
[...]

Alleen zal dat weer niet werken natuurlijk omdat ik thuis ook al een hotspot heb staan die ook poort 44158 gebruikt. :/
Ik snap je probleem maar ik vraag me af of dit echt zo een probleem moet zijn. Je kan op sommige routers ook gewoon de poort openen zonder adres naar welk apparaat het moet gaan. Of je kan een range toevoegen.

Ik zit nu in mijn hoofd te denken maar een goedkoop abonnement :) bij Nord VPN bijvoorbeeld wat in veel routers al deels zit ingebakken zou ook gewoon moeten kunnen.

[ Voor 15% gewijzigd door Cave_Boy op 06-10-2021 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Volgens een blog van NordVPN bieden ze dit helaas niet aan.

Bij andere aanbieders als PureVPN hebben ze het over random ports.

[ Voor 37% gewijzigd door LED-Maniak op 06-10-2021 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
LED-Maniak schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:58:
Volgens een blog van NordVPN bieden ze dit helaas niet aan.
Snap ik niet helemaal. Ik heb meerdere routers gezien waarin Nord VPN instellingen al voor ingesteld staan en hoeft er alleen een gebruikersnaam en wachtwoord ingevoerd te worden en eventueel een voorkeursland.
Dit account kun je ook voor een mobiel etc. gebruiken. Het is een standaard VPN account
Pagina: 1 ... 6 ... 41 Laatste

Let op:
Referralcodes gebruiken en het aanbieden van producten is hier niet toegestaan.