De [membersonly] tag kende ik nog niet... Nu wel.
Je kan met Hotspotty simuleren wat je hotspot qua transmit scale zou hebben op een andere locatie.Dirk0s schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 18:21:
[...]
Hoe krijg jij je Transit Scale op 1??
Bij mij gaat het nog niet echt lekker helaas
Vanmorgen van Heltec de invoice gehad voor het filter. Ben benieuwd. als ik de invoice mag geloven komen er 2 filters aan.
Had gehoopt dat de webwinkel de verloopjes voor mijn filter had besteld deze tijdig zou versturen. Dit is jammer genoeg blijkbaar niet gelukt.
Dusver heb ik nu een paar dollar per dag. Dit was 2 a 3 dagen eerder zonder verandering van mijn kant toch echt wel 5 tot 10x meer. Ook bij de andere eerdere miners die ik aangaf. Dat is sinds die mega antenne die boven de 500 witneses er staat.
Had gehoopt dat de webwinkel de verloopjes voor mijn filter had besteld deze tijdig zou versturen. Dit is jammer genoeg blijkbaar niet gelukt.
Dusver heb ik nu een paar dollar per dag. Dit was 2 a 3 dagen eerder zonder verandering van mijn kant toch echt wel 5 tot 10x meer. Ook bij de andere eerdere miners die ik aangaf. Dat is sinds die mega antenne die boven de 500 witneses er staat.
Ik ga in maart ergens ook beginnen met minen, dan komen ze binnen, de antenne ligt er al en gaan we binnenkort even aansluiten.
Ik heb me over laten halen door de schoonbroer, maar moet het allemaal nog even zien hoe en wat. Ik lees ondertussen alvast hier mee
Ik heb me over laten halen door de schoonbroer, maar moet het allemaal nog even zien hoe en wat. Ik lees ondertussen alvast hier mee
Welkom. En ik hoop dat je hem in maart krijgtmetallicattim schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 06:50:
Ik ga in maart ergens ook beginnen met minen, dan komen ze binnen, de antenne ligt er al en gaan we binnenkort even aansluiten.
Wanneer heb je de filter aangevraagd , zelf nog geen invoice ontvangenCave_Boy schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 05:33:
Vanmorgen van Heltec de invoice gehad voor het filter. Ben benieuwd. als ik de invoice mag geloven komen er 2 filters aan.
Mogge, iemand toevallig die in batch 36 zit en een tracking nummer heeft ontvangen?
Ik ga ook maar eens zo een filter proberen. Als ik het goed heb, moet ik deze verloopjes hebben?Cave_Boy schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 05:33:
https://www.onlinekabelsh...everse-polarity-mannelijk
en
https://www.onlinekabelsh...verse-polarity-vrouwelijk
Klopt dat?
Na heel wat lezen sinds het weekend ook maar de trekker overgehaald.
Ik ga vanavond een MileSight UG65 uithalen, nieuw in doos, uiteraard wel een meerprijs voor betaald.
Nog iets waar ik op moet letten? EU versie, Helium compatible,...
Ik ga vanavond een MileSight UG65 uithalen, nieuw in doos, uiteraard wel een meerprijs voor betaald.
Als je de miner in de EU wilt gebruiken dan moet je inderdaad wel de EU versie hebben (EU868).w00Dy schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:26:
Na heel wat lezen sinds het weekend ook maar de trekker overgehaald.
Let goe dop of je wel de Helium versie hebt. Er zijn sommigen die zetten de UG65 te koop en dan wordt er gedacht dat die ook Helium kan minen maar dat is dan niet het geval.
Als je de miner overneemt van een andere miner zorg dat de overdracht direct en netjes verloopt (app). Edit: O is nieuw in doos:-) Dan hoeft dit deel niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Cave_Boy op 26-01-2022 15:41 ]
Mehhhhhhhhhhhhh
When will your order ship?
Batch 2 is shipping now and will be completely fulfilled by Mid-February
Batch 3 will be completely fulfilled by Mid-February
Batch 4 will start shipping in February, will be completely fulfilled by the end of March
Batch 5 will start shipping in April
Batch 6 will start shipping in May
Batch 7 will start shipping in May
Batch 8 will start shipping in June
Batch 4 will start shipping in February, will be completely fulfilled by the end of March
Welke vendor? Heltec, SenseCAP?Stimulate14 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:53:
Mehhhhhhhhhhhhh
Even een update, hij heeft zn mobiel die nacht teruggezet naar de reserve kopie van voor dat het gebeurde en wonder boven wonder kon die weer inloggen met zn face id.Xxj schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 01:40:
Hoii !
Ik ben nieuw hier en eigenlijk een beetje onwetend.
Mijn vriend heeft een miner maar per ongeluk in zijn app uitgelogd en hij weet zijn 12 woorden niet. Ik kom er echt niet meer uit. Is er iemand die zou kunnen helpen ? Het is een heltec
Back on his miljonairs trackXxj schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:29:
[...]
Even een update, hij heeft zn mobiel die nacht teruggezet naar de reserve kopie van voor dat het gebeurde en wonder boven wonder kon die weer inloggen met zn face id.
Linxdot gok ik. Zelfde mail gehad. Zit zelf in batch 5

(Van Jan, naar Feb, naar eind Feb, naar April)
Hoe weet je in welk batch je zit? Ik keek naar mijn order mail van november en daar stond niets van een batch bij.tim427 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:25:
[...]
Linxdot gok ik. Zelfde mail gehad. Zit zelf in batch 5
(Van Jan, naar Feb, naar eind Feb, naar April)
De levertijden kloppen niet meer maar zo kan je wel zien in welke batch je zit. Ik zit ook in batch 5 dus nog tot april wachten
:strip_exif()/f/image/HkNoCvmBuW0s94tlvJKb5p3R.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HkNoCvmBuW0s94tlvJKb5p3R.jpg?f=fotoalbum_large)
com2,1ghz schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:26:
[...]
Hoe weet je in welk batch je zit? Ik keek naar mijn order mail van november en daar stond niets van een batch bij.
[ Voor 9% gewijzigd door ringerbart op 27-01-2022 08:38 ]
In mijn 1e mailtje stond "End march". Dus ik kan er vanuit gaan dat hier niets aan veranderd is dan?ringerbart schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:35:
De levertijden kloppen niet meer maar zo kan je wel zien in welke batch je zit. Ik zit ook in batch 5 dus nog tot april wachten![]()
[Afbeelding]
[...]
Helaascom2,1ghz schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:41:
[...]
In mijn 1e mailtje stond "End march". Dus ik kan er vanuit gaan dat hier niets aan veranderd is dan?
Onderaan je eerste mail van Linxdot, onder je Shipping Address, staat de Shipping Method. Bijvoorbeeld "late January".com2,1ghz schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:26:
[...]
Hoe weet je in welk batch je zit? Ik keek naar mijn order mail van november en daar stond niets van een batch bij.
Als je dat refereert naar het officiële en geüpdatet lijstje in Discord (kijk naar "was estimated to ship"), dan weet je de huidige estimation en je orginele batch nummer;
- Batch 1 fully shipped white_check_mark
- Batch 2 (was estimated to ship in late October), shipping now and will be completely fulfilled by Mid-February.
- Batch 3 (was estimated to ship in late November), and will now be completely fulfilled by Mid-February.
- Batch 4 (was estimated to ship in late December), and will now start shipping in February, will be completely fulfilled by the end of March.
- Batch 5 (was estimated to ship in late January), and will now start shipping in April.
- Batch 6 (was estimated to ship in late February), and will now start shipping in May.
- Batch 7 (was estimated to ship in late March), and will start shipping in May.
- Batch 8 (was estimated to ship in late April), and will start shipping in June.
Dan zit ik in batch 7 zo te zien.tim427 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:00:
[...]
Onderaan je eerste mail van Linxdot, onder je Shipping Address, staat de Shipping Method. Bijvoorbeeld "late January".
Als je dat refereert naar het officiële en geüpdatet lijstje in Discord (kijk naar "was estimated to ship"), dan weet je de huidige estimation en je orginele batch nummer;
- Batch 1 fully shipped white_check_mark
- Batch 2 (was estimated to ship in late October), shipping now and will be completely fulfilled by Mid-February.
- Batch 3 (was estimated to ship in late November), and will now be completely fulfilled by Mid-February.
- Batch 4 (was estimated to ship in late December), and will now start shipping in February, will be completely fulfilled by the end of March.
- Batch 5 (was estimated to ship in late January), and will now start shipping in April.
- Batch 6 (was estimated to ship in late February), and will now start shipping in May.
- Batch 7 (was estimated to ship in late March), and will start shipping in May.
- Batch 8 (was estimated to ship in late April), and will start shipping in June.
Klein vraagje hebben jullie ook last dat koning rewards omlaag zijn gegaan naar de 2 hip votes die doorgezet zijn? Ik heb nu meer witnessen/becoans maar rewards zijn lager van 0.5-0.6 naar 0.25-0.30?
AnimeAdicted
Komt niet door de hip votes. Het netwerk barst uit zijn voegen en er gaan een hoop witnesses verloren.Offens1490 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:09:
Klein vraagje hebben jullie ook last dat koning rewards omlaag zijn gegaan naar de 2 hip votes die doorgezet zijn? Ik heb nu meer witnessen/becoans maar rewards zijn lager van 0.5-0.6 naar 0.25-0.30?
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Gister mijn filter opnieuw ertussen gezet en sindsdien op een klein piekje na geen activiteit. Iemand een suggestie?
Ben nu niet achter een pc.Cave_Boy schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:48:
Gister mijn filter opnieuw ertussen gezet en sindsdien op een klein piekje na geen activiteit. Iemand een suggestie?
Kan je een 5 tal RSSI en SNR waardes uitschrijven zoals ik deed?
Of heb je die zelfs niet in je logs? Een filter kan ook defect zijn.
Ondertussen ben ik bezig de MileSight in te stellen
Wat een boeltje, de interface werkt helemaal niet mee. Problemen met een static IP in te stellen, via DHCP gaat het dan weer wel, de WLAN kan je niet zomaar uitschakelen of terug naar AP zetten...
Ik heb de miner wel kunnen registreren in de Helium app, wat gebeurd er nu als ik de miner zou resetten? Hij blijft gekoppeld aan mijn wallet? Zodra hij terug een internet connectie heeft gaat hij weer aan het werk?
Wat een boeltje, de interface werkt helemaal niet mee. Problemen met een static IP in te stellen, via DHCP gaat het dan weer wel, de WLAN kan je niet zomaar uitschakelen of terug naar AP zetten...
Ik heb de miner wel kunnen registreren in de Helium app, wat gebeurd er nu als ik de miner zou resetten? Hij blijft gekoppeld aan mijn wallet? Zodra hij terug een internet connectie heeft gaat hij weer aan het werk?
Ik krijg hem waarschijnlijk volgende week binnen, kijk dit filmpje even :w00Dy schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:27:
Ondertussen ben ik bezig de MileSight in te stellen
YouTube: NEW Helium Network Hotspot Milesight UG65 Setup - Earn HNT with this...
Bedankt maar ik heb er al verschillende bekeken. Als ik static-ip wil saven zegt hij dat het IP adres al in gebruik is, ik ken mijn netwerk en ik heb het overzicht van geconnecteerde devices in mijn router ook naast me. Hij neemt gewoon geen static ip aan. WLAN kan je niet disablen, niet via "save" niet via "apply". Ik hoop dat het toestel na het syncen wat meer responsive isUser_TS schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:38:
[...]
Ik krijg hem waarschijnlijk volgende week binnen, kijk dit filmpje even :
YouTube: NEW Helium Network Hotspot Milesight UG65 Setup - Earn HNT with this...
Zoveel connecties heb ik nog niet gehad.stormfly schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:14:
[...]
Ben nu niet achter een pc.
Kan je een 5 tal RSSI en SNR waardes uitschrijven zoals ik deed?
Of heb je die zelfs niet in je logs? Een filter kan ook defect zijn.
-128 dBm - 13dB
-131 dBm - 18,2dB
-122dBm - 11dB
-131 dBM - 17dB
https://explorer.helium.com/hotspots/hex/881969cb4dfffff Waarom zie je in dit vakje niet een 2 staan?
[ Voor 11% gewijzigd door Cave_Boy op 27-01-2022 16:04 ]
Cave_Boy schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:52:
[...]
Zoveel connecties heb ik nog niet gehad.
-128 dBm - 13dB
-131 dBm - 18,2dB
-122dBm - 11dB
-131 dBM - 17dB
code:
1
2
3
4
| -128 dBm - 13dB =115 -131 dBm - 18,2dB=112,8 -122dBm - 11dB=111 -131 dBM - 17dB=114 |
RF technisch lijkt het mij wel vooruit te zijn gegaan, je zit veel dichter op de SenseCAP resultaten.
stormfly in "Helium Miner"
[ Voor 9% gewijzigd door stormfly op 27-01-2022 19:39 ]
Die zou je eens in de Helium discord kunnen stellen, gezien zijn winsten kan het zomaar een cheater zijn?Cave_Boy schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:52:
[...]
https://explorer.helium.com/hotspots/hex/881969cb4dfffff Waarom zie je in dit vakje niet een 2 staan?
Heb je al een firmware upgrade gedaan ?w00Dy schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:51:
[...]
Bedankt maar ik heb er al verschillende bekeken. Als ik static-ip wil saven zegt hij dat het IP adres al in gebruik is, ik ken mijn netwerk en ik heb het overzicht van geconnecteerde devices in mijn router ook naast me. Hij neemt gewoon geen static ip aan. WLAN kan je niet disablen, niet via "save" niet via "apply". Ik hoop dat het toestel na het syncen wat meer responsive is
Er schijnen wat problemen te zijn met het instellen, deze update helpt misschien.
https://www.milesight-iot.com/software-download/
Ja, goed opletten met die link. De juiste 'Helium' firmware moet je via Discord gaan halen.User_TS schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:38:
[...]
Heb je al een firmware upgrade gedaan ?
Er schijnen wat problemen te zijn met het instellen, deze update helpt misschien.
https://www.milesight-iot.com/software-download/
laatste versie is: 61.0.0.36-r2
Ik heb wat zitten chatten op Helium & MileSight Discord, volgens een member daar mag je maar 1 DNS instellen. Van zodra je de secondary DNS invult gaat hij buggen. Mijn workaround: DHCP static IP instellen op de router. Van zodra dat werkt, je AP uitzetten.
Maar er kloppen paar dingen niet met dat dashboard, je kan vb. DHCP niet uitzetten als de AP draait. Logisch misschien, maar de error/status messages zijn niet bepaald on-point.
[ Voor 12% gewijzigd door w00Dy op 27-01-2022 22:03 ]
Zijn er meerdere factoren die de verhouding tussen RSSI en SNR kunnen veranderen, ik heb namelijk een probleem met een hotspot wat ik niet eerder heb meegemaakt.stormfly schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:38:
[...]
code:
1 2 3 4 -128 dBm - 13dB =115 -131 dBm - 18,2dB=112,8 -122dBm - 11dB=111 -131 dBM - 17dB=114
RF technisch lijkt het mij wel vooruit te zijn gegaan, je zit veel dichter op de SenseCAP resultaten.
Nou heb ik een Bobcat hotspot die tot voor kort binnen stond met de originele antenne.
Gemiddeld kwam ik dan ook op een waarde tussen de 112 en 116 door de SNR van de RSSI af te trekken.
Nu hangt de hotspot buiten op 11m in een enclosure en wordt deze gevoed met een 48v injector en 12v adapter/splitter met 20m utp kabel van hoge kwaliteit.
Aan de hotspot zit een Sirio GP 868C 5.15dbi antenne en een 2m LMR400 kabel.
Nu lijkt de hotspot stom doof te zijn geworden, maar de verzonden beacons worden nu wel door veel meer hotspots en een straal van 20km opgepakt. Dus dat zou betekenen dat de antenne z'n werk goed doet.
Kijkend naar een paar waardes die ik heb ziet het er volgens mij niet goed uit en zit het gemiddeld op 89:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Distance: 9.9 km SNR: -17.2 dB RSSI: -108.0 dBm Distance: 1.3 km SNR: 5.5 dB RSSI: -83.0 dBm Distance: 1.23 km SNR: -6.0 dB RSSI: -96.0 dBm |
Nu heb ik de originele adapter ook nog geprobeerd over de utp kabel, maar dat maakte geen verschil.
Dit weekend ga ik kijken of het scheelt als ik de hotspot rechtstreeks van spanning voorzie.
Ik heb meerdere hotspots op deze manier aangesloten, maar wel met kortere lengtes utp kabel.
Stel dat de antenne niet in orde zou zijn, kun je dit soort waardes en sterk verzonden beacons dan evengoed krijgen?
Nu snel een back-up maken van zijn seedprhaseXxj schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:29:
[...]
Even een update, hij heeft zn mobiel die nacht teruggezet naar de reserve kopie van voor dat het gebeurde en wonder boven wonder kon die weer inloggen met zn face id.
AnimeAdicted
Zit je dichtbij een antennemast.nl ? Wat je kunt ervaren is een hele directe instraling. Ik weet niet hoeveel SAW filters een Bobcat onboard heeft? Weet jij dat @LED-Maniak ?Matroxcool schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 23:26:
[...]
Zijn er meerdere factoren die de verhouding tussen RSSI en SNR kunnen veranderen, ik heb namelijk een probleem met een hotspot wat ik niet eerder heb meegemaakt.
Nou heb ik een Bobcat hotspot die tot voor kort binnen stond met de originele antenne.
Gemiddeld kwam ik dan ook op een waarde tussen de 112 en 116 door de SNR van de RSSI af te trekken.
Nu hangt de hotspot buiten op 11m in een enclosure en wordt deze gevoed met een 48v injector en 12v adapter/splitter met 20m utp kabel van hoge kwaliteit.
Aan de hotspot zit een Sirio GP 868C 5.15dbi antenne en een 2m LMR400 kabel.
Nu lijkt de hotspot stom doof te zijn geworden, maar de verzonden beacons worden nu wel door veel meer hotspots en een straal van 20km opgepakt. Dus dat zou betekenen dat de antenne z'n werk goed doet.
Kijkend naar een paar waardes die ik heb ziet het er volgens mij niet goed uit en zit het gemiddeld op 89:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Distance: 9.9 km SNR: -17.2 dB RSSI: -108.0 dBm Distance: 1.3 km SNR: 5.5 dB RSSI: -83.0 dBm Distance: 1.23 km SNR: -6.0 dB RSSI: -96.0 dBm
Nu heb ik de originele adapter ook nog geprobeerd over de utp kabel, maar dat maakte geen verschil.
Dit weekend ga ik kijken of het scheelt als ik de hotspot rechtstreeks van spanning voorzie.
Ik heb meerdere hotspots op deze manier aangesloten, maar wel met kortere lengtes utp kabel.
Stel dat de antenne niet in orde zou zijn, kun je dit soort waardes en sterk verzonden beacons dan evengoed krijgen?
Een extra SAW filter plaatsen lost het mogelijk op. Maar stel dat je Bobcat al 2 SAW filters onboard heeft zou ik een Cavity filter aanschaffen.
Je hebt nu een goede antenne met verlies arme coax. Zoals je zelf al aangeeft gaan je TX signalen kilometers ver. Dan is alles goed aangesloten.
Je antenne is zo goed dat hij een heel sterk signaal oppikt welke jouw ontvanger dicht drukt/doof maakt. Kan een FM zender zijn, meer aannemelijker is een GSM 800/900Mhz opstelling.
Cavity filter plaatsen.Edwin88 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:00:
Ik ga binnenkort een sector antenne plaatsen op de bovenste etage hier, maar zit een beetje met de GSM mast die er vlak boven op het dak staat.
Heb je ook last van die dingen als je er vlak onder hangt zo?
[Afbeelding]
http://shop.sysmocom.de/products/cf868-kt30
[ Voor 4% gewijzigd door stormfly op 28-01-2022 10:00 ]
Resultaten zijn wel iets vooruit gegaan maar als ik kijk in de tijdspanne waarin ik deze resultaten krijg en dit tegeonver de andere resultaten zet (zonder filter) dan is zonder filter op dit moment aantrekkelijker. Er is dan meer activiteit dan met filter.stormfly schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:38:
[...]
code:
1 2 3 4 -128 dBm - 13dB =115 -131 dBm - 18,2dB=112,8 -122dBm - 11dB=111 -131 dBM - 17dB=114
Heb op Discord aangegeven.
Heb filter weggehaald en misschien dat ik het Heltec of een cavity filter ertussen zet.
[ Voor 5% gewijzigd door Cave_Boy op 28-01-2022 10:48 ]
Als je op die site (https://antennekaart.nl/kaart/) kijkt, dan zie je dat heel Nederland inmiddels best wel vol staat met dit soort (GSM) masten. Ook hier staat er eentje op een meter of 100 van mijn miner.stormfly schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 07:58:
[...]
Zit je dichtbij een antennemast.nl ? Wat je kunt ervaren is een hele directe instraling. Ik weet niet hoeveel SAW filters een Bobcat onboard he
In bovenstaande posts wordt alleen over '(te) dichtbij' gesproken, maar ik heb nergens kunnen vinden binnen welk bereik (5 meter, 25 meter, 100 meter?) een GSM/antennemast daadwerkelijk voor lagere hotspot opbrengsten kan zorgen. Weet iemand dit?
Er staat hier wel een gsm antennemast zo'n 600 meter verderop.stormfly schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 07:58:
[...]
Zit je dichtbij een antennemast.nl ? Wat je kunt ervaren is een hele directe instraling. Ik weet niet hoeveel SAW filters een Bobcat onboard heeft? Weet jij dat @LED-Maniak ?
Een extra SAW filter plaatsen lost het mogelijk op. Maar stel dat je Bobcat al 2 SAW filters onboard heeft zou ik een Cavity filter aanschaffen.
Je hebt nu een goede antenne met verlies arme coax. Zoals je zelf al aangeeft gaan je TX signalen kilometers ver. Dan is alles goed aangesloten.
Je antenne is zo goed dat hij een heel sterk signaal oppikt welke jouw ontvanger dicht drukt/doof maakt. Kan een FM zender zijn, meer aannemelijker is een GSM 800/900Mhz opstelling.
Maar wat is dan te dichtbij in zulke situaties, want ik heb hier in dorp 3 andere hotspots die nergens last van hebben. Een daarvan die het best goed doet staat zelfs nog dichterbij, maar dat is dan wel een Sensecap.
Ik heb eventueel nog een Sensecap over om te vervangen voor de Bobcat, alleen dat is met de allocation weer een gedoe om de ene weg te halen en te vervangen voor een andere hotspot. Maar stel dat de Sensecap betere ingebouwde filters heeft is dat misschien geen verkeerd idee.
Want de locatie is wat dat betreft veel te mooi om voorbij te laten gaan.
Bedankt zoverre voor het meedenken.
Matroxcool schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:46:
[...]
Er staat hier wel een gsm antennemast zo'n 600 meter verderop.
Maar wat is dan te dichtbij in zulke situaties, want ik heb hier in dorp 3 andere hotspots die nergens last van hebben. Een daarvan die het best goed doet staat zelfs nog dichterbij, maar dat is dan wel een Sensecap.
Ik heb eventueel nog een Sensecap over om te vervangen voor de Bobcat, alleen dat is met de allocation weer een gedoe om de ene weg te halen en te vervangen voor een andere hotspot. Maar stel dat de Sensecap betere ingebouwde filters heeft is dat misschien geen verkeerd idee.
Want de locatie is wat dat betreft veel te mooi om voorbij te laten gaan.
Bedankt zoverre voor het meedenken.
Het heeft met de stralingshoek van de antenne te maken, is de sector antenne direct gericht op jouw miner locatie? Deze info staat ook op de betreffende site.scorpion303 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:46:
[...]
Als je op die site (https://antennekaart.nl/kaart/) kijkt, dan zie je dat heel Nederland inmiddels best wel vol staat met dit soort (GSM) masten. Ook hier staat er eentje op een meter of 100 van mijn miner.
In bovenstaande posts wordt alleen over '(te) dichtbij' gesproken, maar ik heb nergens kunnen vinden binnen welk bereik (5 meter, 25 meter, 100 meter?) een GSM/antennemast daadwerkelijk voor lagere hotspot opbrengsten kan zorgen. Weet iemand dit?
Samenvattend je kan de background noise berekenen met de som van COTX, als je daar matige waardes uit hebt. En je denkt dat je hotspot matig presteert, dan is het tijd om een AliExpress SAW filter te bestellen en vanuit daar nog een test te doen.
Niemand kan dit op papier voor je uitrekenen, weet je nog vroeger toen je met de auto voor een stoplicht stond in de stad. Radio kraakte en stoorde, je ouders bewogen 5cm met de auto en het was ruisvrij.
Ben de laatste dagen aan het kijken of je op een manier je historische data kan inzien van je witnesses met name de rssi en snr waardes. Nu heb ik helium.hiker.rock gevonden, en dat helpt al aardig. Maar het zou tof zijn als je een grafiek kan maken van de rssi en snr waardes van de afgelopen 30 dagen. Iemand hier misschien al een mooie tool voor gevonden?
Zoiets bedoel je?Mr.Jingles schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:59:
Ben de laatste dagen aan het kijken of je op een manier je historische data kan inzien van je witnesses met name de rssi en snr waardes. Nu heb ik helium.hiker.rock gevonden, en dat helpt al aardig. Maar het zou tof zijn als je een grafiek kan maken van de rssi en snr waardes van de afgelopen 30 dagen. Iemand hier misschien al een mooie tool voor gevonden?
https://hs-analyzer.com/
Van klussen krijg je grijze haren
Ik heb zoiets toevallig ook gedaan voor mijn oude/nieuwe antennet setup.Mr.Jingles schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:59:
Heb daarvoor Helium Analysis Tools gebruikt.
ZIe: https://github.com/joshuajaharwood/helium_analysis_tools
Je kan dan via Excel en de data mooie grafiekjes maken.
[ Voor 5% gewijzigd door N0EL op 28-01-2022 16:26 ]
Ik ben aan't rondkijken voor een antenne voor mijn MileSight UG 65. UItgaande van een antenne met een N-Male aansluiting...
De miner zelf heeft een N-Female connector, echter N-Male - N-Female kabels zijn moeilijk te vinden. Ook zou ik een behoorlijk gat moeten boren om die connector door te muur te krijgen.
Als ik zou gaan voor een N-Female naar SMA-Male kabel en daarachter een SMA Female naar N Male Adaptor, ga ik dan veel signaal verlies hebben? Of is dat verwaarloosbaar.
De miner zelf heeft een N-Female connector, echter N-Male - N-Female kabels zijn moeilijk te vinden. Ook zou ik een behoorlijk gat moeten boren om die connector door te muur te krijgen.
Als ik zou gaan voor een N-Female naar SMA-Male kabel en daarachter een SMA Female naar N Male Adaptor, ga ik dan veel signaal verlies hebben? Of is dat verwaarloosbaar.
Je gaat minimaal 1/2dB per connectie verliezen
** edit. Heb dBi (was het 1st) naar dB aangepast.
** edit. Heb dBi (was het 1st) naar dB aangepast.
[ Voor 32% gewijzigd door N0EL op 29-01-2022 09:29 ]
Ik heb vorige week zaterdag een SenseCap gateway geplaatst. Tot nu toe best tevreden met de opbrengsten, echter snap ik één ding niet. Als ik in de helium explorer kijk staat onder het tabje "Activity -> All Activity" alleen nog dat de gateway is toegevoegd.
Bij alle andere gateways die ik op de map kan aanklikken staat er daadwerkelijk alle activity bij elkaar opgesomd. Ik ben het nergens op internet tegen gekomen dat dit een bekend probleem is (?)
Weet een van jullie meer?
Bij alle andere gateways die ik op de map kan aanklikken staat er daadwerkelijk alle activity bij elkaar opgesomd. Ik ben het nergens op internet tegen gekomen dat dit een bekend probleem is (?)
/f/image/ozIhq1VJiwMLeBsGBDDtPUK5.png?f=fotoalbum_large)
De Helium explorer kan soms flink op achter lopen.Jelle98 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:02:
Ik heb vorige week zaterdag een SenseCap gateway geplaatst. Tot nu toe best tevreden met de opbrengsten, echter snap ik één ding niet. Als ik in de helium explorer kijk staat onder het tabje "Activity -> All Activity" alleen nog dat de gateway is toegevoegd.
[Afbeelding]
Er is genoeg activiteit te zien bij jouw hotspot: https://www.heliumtracker.io/hotspots/507992
Zeker! Ik zie inderdaad dat het allemaal goed werktMatroxcool schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:25:
[...]
De Helium explorer kan soms flink op achter lopen.
Er is genoeg activiteit te zien bij jouw hotspot: https://www.heliumtracker.io/hotspots/507992
Dan nog maar een poos wachten tot het wel bijgewerkt is.
Iemand tips voor mij? De opbrengsten zijn maar magertjes hier....
https://explorer.helium.c...QChUz7kKRukLJNcq2AsZs4am2
Hoe ziet je setup er uit? Heb je je antenne buiten hangen?Dirk0s schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 19:26:
Iemand tips voor mij? De opbrengsten zijn maar magertjes hier....
Ja, op de 3e etage bij het zolderraam staat buiten een antenne, binnen staat een RAK.Jelle98 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 19:37:
[...]
Hoe ziet je setup er uit? Heb je je antenne buiten hangen?
Hoe kom je tot die berekening, ben benieuwd, hieronder mijn theorie. dB is de juiste term voor verzwakking. dBi is gain van een antenne. Die meet je ten opzichte van iets. Je kan dBD of dBi meten.N0EL schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 17:36:
Je gaat minimaal 1/2dBi per connectie verliezen
dBi - antenneversterking ("G") uitgedrukt in de eenheid dBi informeert ons over de waarde in decibels waarmee de antennegain groter is in de relatie tot een hypothetische isotrope antenne, ervan uitgaande dat beide antennes worden gevoed met een identiek vermogen
YouTube: Adapter and extension cable loss testing Ik houd altijd 0,15 dB verlies aan voor een connector. Dat is aan de hoge kant voor 868Mhz. In het filmpje testen ze met 5Ghz, dat geeft een berg meer verlies dan 868Mhz. Dan komen ze met 5Ghz uit op 0,1dB op 1:18 tijdstip. Zelfs een dubbele overgang omdat hij ze aan elkaar moet monteren.
Conclusie: wees niet te bang voor connector verliezen, kijk wel aandachtig naar zijn coaxkabel test.
@w00Dy
[ Voor 22% gewijzigd door stormfly op 28-01-2022 20:41 ]
Schiet mij zo snel even niks te binnen. Nog hoger zal niet gaan.. anders had je dat al gedaanDirk0s schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 19:42:
[...]
Ja, op de 3e etage bij het zolderraam staat buiten een antenne, binnen staat een RAK.
Ook je stock antenne heb je al gewijzigd.
MIjn fout. dB (verlies). Ik ben teveel bezig met mijn McGill 9dBi :-)
En 1/2dB verlies. Had het ooit ergens gelezen, en ga nu de bron opzoeken.
En 1/2dB verlies. Had het ooit ergens gelezen, en ga nu de bron opzoeken.
@here **Chain Variable Release: Transaction Clearing Improvements + PoC Impact**
As a reaction to current block time averages and difficulties that network users are having clearing transactions, the core developers plan to issue a chain variable transaction today that should offer some near-term relief to the network while longer-term solutions are developed. These are operational updates that should help with chain stability and transaction clearing overall. The following tuning changes will be applied:
- The `poc_challenge_interval` will be raised from `360` to `475`. This should lower the target PoC requests per block from `1100` to `800` at the current number of Hotspots on the network. For Hotspots, this means they will create challenges approximately 3 times a day instead of 4.
- `poc_max_witness_per_hop` will be lowered from `18` to `14`. This will make rewards transactions cheaper and reduce the overall size of blocks (and cost to validate).
- `batch_size` will be raised from `2000` to `2250`. This will allow the average transaction per block to rise to approximately `1600`, from `1400`.
Over the last few weeks, we've received several reports that Hotspot owners are experiencing slow onboarding, Routers are experiencing delays in opening and closing State Channels, and HNT holders are experiencing long clearing times for transferring their HNT between wallets (including larger wallets that do thousands of transactions per day). With a decentralized network where Validators are not in the core developers' control, it's taken some time to quantify the impact of this across the network and identify/implement short and long-term solutions to help scale the network.
Taken together, the changes mentioned above will make transactions cheaper to process and smaller to store, as well as allowing more room for non-PoC transactions on the blockchain. This should allow building transaction queues to clear more smoothly, and allow the core developers to focus efforts towards new features like Light Hotspots and a technical rework of the rewards system that is part of a longer term fix. There are also some medium term improvements to prioritizing crucial transaction types related to payments and state channels.
We understand that this ultimately creates a meaningful impact to network participants. Fewer witnesses per Challenge leads to fewer unique Hotspots being rewarded for that Challenge. Over time (given the randomization of witnesses on chain), this smoothes out, but be aware of the short term impact here. Also, fewer challenges being created on chain (about a 30% decrease) will reduce the total number of times a particular Hotspot could potentially be challenged in a day. That said, each challenge will be rewarded more per challenge. There is also some work being done to improve targeting, especially for areas where there are a high number of offline Hotspots.
Thanks for working with us in continuing to build this network. Feel free to ask questions to the community and to moderators on the reasoning for these changes and their impact.
**Plan**
We plan on releasing these chain variables at 20:15 UTC / 12:15PM PST today and will update this post with Audit links when the Consensus Group accepts them.
As a reaction to current block time averages and difficulties that network users are having clearing transactions, the core developers plan to issue a chain variable transaction today that should offer some near-term relief to the network while longer-term solutions are developed. These are operational updates that should help with chain stability and transaction clearing overall. The following tuning changes will be applied:
- The `poc_challenge_interval` will be raised from `360` to `475`. This should lower the target PoC requests per block from `1100` to `800` at the current number of Hotspots on the network. For Hotspots, this means they will create challenges approximately 3 times a day instead of 4.
- `poc_max_witness_per_hop` will be lowered from `18` to `14`. This will make rewards transactions cheaper and reduce the overall size of blocks (and cost to validate).
- `batch_size` will be raised from `2000` to `2250`. This will allow the average transaction per block to rise to approximately `1600`, from `1400`.
Over the last few weeks, we've received several reports that Hotspot owners are experiencing slow onboarding, Routers are experiencing delays in opening and closing State Channels, and HNT holders are experiencing long clearing times for transferring their HNT between wallets (including larger wallets that do thousands of transactions per day). With a decentralized network where Validators are not in the core developers' control, it's taken some time to quantify the impact of this across the network and identify/implement short and long-term solutions to help scale the network.
Taken together, the changes mentioned above will make transactions cheaper to process and smaller to store, as well as allowing more room for non-PoC transactions on the blockchain. This should allow building transaction queues to clear more smoothly, and allow the core developers to focus efforts towards new features like Light Hotspots and a technical rework of the rewards system that is part of a longer term fix. There are also some medium term improvements to prioritizing crucial transaction types related to payments and state channels.
We understand that this ultimately creates a meaningful impact to network participants. Fewer witnesses per Challenge leads to fewer unique Hotspots being rewarded for that Challenge. Over time (given the randomization of witnesses on chain), this smoothes out, but be aware of the short term impact here. Also, fewer challenges being created on chain (about a 30% decrease) will reduce the total number of times a particular Hotspot could potentially be challenged in a day. That said, each challenge will be rewarded more per challenge. There is also some work being done to improve targeting, especially for areas where there are a high number of offline Hotspots.
Thanks for working with us in continuing to build this network. Feel free to ask questions to the community and to moderators on the reasoning for these changes and their impact.
**Plan**
We plan on releasing these chain variables at 20:15 UTC / 12:15PM PST today and will update this post with Audit links when the Consensus Group accepts them.
Niet om reclame te maken maar heeft er iemand hier al ervaring met https://www.bitcoinmeester.nl/? Hoe ik het eruit haal kan deze ook van Helium naar Euro (op je bank) doen. Klopt dit?
@stormfly Bedankt voor het bericht. Ben benieuwd wanneer een meer stabielere oplossing voor dit systeem komt.
@stormfly Bedankt voor het bericht. Ben benieuwd wanneer een meer stabielere oplossing voor dit systeem komt.
Of gewoon die app niet gebruiken maar een van de talloze andere websites die wel veel meer realtime info geven?Jelle98 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 19:21:
[...]
Zeker! Ik zie inderdaad dat het allemaal goed werkt
Dan nog maar een poos wachten tot het wel bijgewerkt is.

Zonder foto's en meer info kunnen we niet zoveel nuttige feedback geven.Dirk0s schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 19:42:
[...]
Ja, op de 3e etage bij het zolderraam staat buiten een antenne, binnen staat een RAK.
Steekt de antenne ook echt boven je dak uit?
Zolang dat niet het geval is, dat is je eerste taak.
Als dat wel het geval is -> welke kabel gebruik je? Hoelang is die? Welke antenne heb je?
Deze steekt helaas niet boven het dak uit, het zolder raam zit zo 2 meter onder het hoogste punt, daar heb ik hem aan de bovenkant gemonteerd. dus ik gok 1 meter onder het hoogste punt.Edwin88 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 08:46:
[...]
Zonder foto's en meer info kunnen we niet zoveel nuttige feedback geven.
Steekt de antenne ook echt boven je dak uit?
Zolang dat niet het geval is, dat is je eerste taak.
Als dat wel het geval is -> welke kabel gebruik je? Hoelang is die? Welke antenne heb je?
De antenne hoger maken wordt een beetje lastig, tussenwoning zonder schoorsteen die op het hoogste punt zit.
onderstaande is de antenne.
https://www.heliumhotshop...m-outdoor-antenna-eu-868/
de kabel durf ik niet exact te zeggen, het is een "window pass true Cable" van ongeveer 40-45cm.
Hoi, ik heb na een jaar ook een rak miner binnen gekregen, maar ik lees hier allemaal verhalen met grote antenne’s is de default setup niet genoeg? Ik zie het niet zitten om dingen te monteren op het dak. Is er geen kant en klare oplossing voor buiten een velux raam?
Hilary Duff 4-Life
Er zijn ook antennehouders die met zuignappen op een raam kunnen als je dat bedoelt. De bijgeleverde antenne scoort vaak minder dan een buiten antenne. Dit heeft ook vaak met de plaatsing te maken.JoeBlack2k schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 10:01:
Hoi, ik heb na een jaar ook een rak miner binnen gekregen, maar ik lees hier allemaal verhalen met grote antenne’s is de default setup niet genoeg? Ik zie het niet zitten om dingen te monteren op het dak. Is er geen kant en klare oplossing voor buiten een velux raam?
Tjah, als je wilt dat ie meer gaat doen dan moet je toch echt iets verzinnen. Je kan een tegelvoet op je dakkapel zetten eventueel?Dirk0s schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 09:47:
[...]
Deze steekt helaas niet boven het dak uit, het zolder raam zit zo 2 meter onder het hoogste punt, daar heb ik hem aan de bovenkant gemonteerd. dus ik gok 1 meter onder het hoogste punt.
De antenne hoger maken wordt een beetje lastig, tussenwoning zonder schoorsteen die op het hoogste punt zit.
onderstaande is de antenne.
https://www.heliumhotshop...m-outdoor-antenna-eu-868/
de kabel durf ik niet exact te zeggen, het is een "window pass true Cable" van ongeveer 40-45cm.
Als je niet 1-2 meter boven je dak uitsteekt ben je eigenlijk voor jan doedel aan de gang. Hoe beter je setup, hoe meer rewards.
Ja dat blijkt nu, rare is wel dat hij enkele dagen geleden (voor een update) het veel beter deed. Sinds de update is het ineens helemaal weg.Edwin88 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:04:
[...]
Tjah, als je wilt dat ie meer gaat doen dan moet je toch echt iets verzinnen. Je kan een tegelvoet op je dakkapel zetten eventueel?
Als je niet 1-2 meter boven je dak uitsteekt ben je eigenlijk voor jan doedel aan de gang. Hoe beter je setup, hoe meer rewards.
Helaas heb ik geen dakkapel, gewoon een punt dak met een zolder raam. Weet niet goed hoe ik hem bovenop de ronding van het dak kan zetten als daar alleen dakpannen zitten.
Daar heb je wel een punt inderdaad en het zou zomaar eens goed kunnen dat deze mast dan toch de boosdoener is. De rode cirkel op de kaart is waar ik de hotspot heb staan.stormfly schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:33:
[...]
[...]
Het heeft met de stralingshoek van de antenne te maken, is de sector antenne direct gericht op jouw miner locatie? Deze info staat ook op de betreffende site.
Samenvattend je kan de background noise berekenen met de som van COTX, als je daar matige waardes uit hebt. En je denkt dat je hotspot matig presteert, dan is het tijd om een AliExpress SAW filter te bestellen en vanuit daar nog een test te doen.
Niemand kan dit op papier voor je uitrekenen, weet je nog vroeger toen je met de auto voor een stoplicht stond in de stad. Radio kraakte en stoorde, je ouders bewogen 5cm met de auto en het was ruisvrij.
/f/image/mNo98FlVXhTI5Q6iQijhI20x.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0STC1v2H3lsLvuDEkjJ1Nuxj.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu is het trouwens ook echt zo'n locatie waar je radiozender weg valt in de auto als je daar langs rijdt.
Ik heb inmiddels evengoed de hotspot ook nog getest met de originele antenne en directe voeding ipv via POE. De SNR gaat dan wel ietsjes omhoog en de RSSI gaat wat omlaag, wat vrij logisch is omdat de antenne minder versterkt.
Wat ik voor nu eventueel kan doen is een Sensecap daar plaatsen om te kijken hoe die daar mee overweg gaat? Want een SAW filter oid zal ik niet zo snel binnen hebben ook.
Een richtantenne gebruiken die de andere kant op kijkt zodat de antenne niets oppakt van de zendmast?
Als dat scheelt zou dat ook nog een oplossing kunnen zijn want ik zit helemaal bovenin de kop van Noord-Holland.fenrir schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:53:
Een richtantenne gebruiken die de andere kant op kijkt zodat de antenne niets oppakt van de zendmast?
Jeps als je een SenseCAP hebt deze plaatsen, dat is de kortste klap. Kan je zelfs tijdelijk doen zonder locatie aanpassingen denk ik?Matroxcool schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:23:
[...]
Daar heb je wel een punt inderdaad en het zou zomaar eens goed kunnen dat deze mast dan toch de boosdoener is. De rode cirkel op de kaart is waar ik de hotspot heb staan.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nu is het trouwens ook echt zo'n locatie waar je radiozender weg valt in de auto als je daar langs rijdt.
Ik heb inmiddels evengoed de hotspot ook nog getest met de originele antenne en directe voeding ipv via POE. De SNR gaat dan wel ietsjes omhoog en de RSSI gaat wat omlaag, wat vrij logisch is omdat de antenne minder versterkt.
Wat ik voor nu eventueel kan doen is een Sensecap daar plaatsen om te kijken hoe die daar mee overweg gaat? Want een SAW filter oid zal ik niet zo snel binnen hebben ook.
Denk ik wel, want ik heb er eentje 300m verderop in het huis van mijn ouders staan.stormfly schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:20:
[...]
Jeps als je een SenseCAP hebt deze plaatsen, dat is de kortste klap. Kan je zelfs tijdelijk doen zonder locatie aanpassingen denk ik?
Deze moet nog een degelijke setup krijgen, maar denk dat het geen kwaad kan als ik deze tijdelijk vervang voor de Bobcat.
Het waait me vandaag even te hard om bovenin de steiger te gaan staan, dus dat ga ik morgen uittesten en dan de resultaten eens even bekijken en vergelijken over een aantal dagen.
Een vriend van mij wilt graag van zijn 2 helium miners af. Mocht iemand interesse hebben zie ik graag een PB tegemoet.
Welk merk/type?AOC schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:24:
Een vriend van mij wilt graag van zijn 2 helium miners af. Mocht iemand interesse hebben zie ik graag een PB tegemoet.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CAkUoGpwFS6dXBfRuDSaaOiG.jpg?f=user_large)
Heb hem binnen.
Best zwaar ding. Had hem nog niet verwacht. Dus net even kabel besteld voor ertussen. Nu weer ongeduldig wachten.
1 geen verkoop hier
2 hij vraagt om PB
Gaaf ding hè. Echt vakmanschap en van metaal.Cave_Boy schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 16:00:
[Afbeelding]
Heb hem binnen.
Best zwaar ding. Had hem nog niet verwacht. Dus net even kabel besteld voor ertussen. Nu weer ongeduldig wachten.
Ben heel benieuwd wat het met je resultaten doet.
Iemand hier ervaringen met 2 directionele antennes op een miner?
Zet je dan niet beter 2 miners?GabrielZ schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 17:48:
Die van mij is ook onderweg.Cave_Boy schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 16:00:
[Afbeelding]
Heb hem binnen.
Ben heel benieuwd of het goed werkt.
Wel jammer dat ik verloopstekkers nodig heb.
Verloopstekkers dorst ik niet omdat je de kabel naar antenne dan of een knik moet maken of je moet het filter op zijn kant zetten. Dan past hij echter net niet op de plaats in de patchkast. Dus vandaar dan maar netjes met kabel.N0EL schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 20:24:
[...]
Die van mij is ook onderweg.
Ben heel benieuwd of het goed werkt.
Wel jammer dat ik verloopstekkers nodig heb.
Voor het beste resultaat moet zo een Cavity filter direct aan de antenne hangen.
Ik denk dat dit wel gaat lukken met 2 korte stukjes coax gebogen in 90 graden.
zo niet dan maar in de patchkast die 2 meter lager hangt.
Het cavity filter moet voor de LNA/Onvanger ingang geplaatst zijn. Het onderdruk de sterke signalen van GSM towers en laat alleen 868Mhz door. Hierdoor kan je hotspot beter in de ruis luisteren, de ruis werd anders overstemd door de kracht van het sterke GSM signaal.N0EL schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 22:12:
Voor het beste resultaat moet zo een Cavity filter direct aan de antenne hangen.
Het cavity filter hoeft niet direct aan de antenne te hangen, het is een passief element wat in een goede coax keten ook op het tafeltje naast je hotspot kan staan. Stel dat een cavity filter 1db dempt, lijkt het mij niet uit te maken of hij die ene db dichtbij de antenne of dichtbij de hotspot dempt? Als je matige coax kabel gebruikt zou je nog wel instraling kunnen krijgen. Die instraling heb je ook ongeacht de plaats van het cavity filter, je coax kabel is dan " lek". Daar lost een cavity filter (en de locatie) niets aan op.
Een LNA (versterker) zoals een FLARM dient wel direct onder de antenne geplaatst te worden. Omdat deze het signaal actief versterkt, wil je daar een zo sterk en kraakhelder mogelijk signaal als bron in stoppen. Deze overbrugt dan de verliezen van een lange of dunnere coax kabel richting je hotspot.
[ Voor 8% gewijzigd door stormfly op 29-01-2022 22:26 ]
Weer wat geleerd.
In dat geval gaat de cavity filter gewoon in de patchkast.
Welke connectors ben je nodig voor het cavity filter?
Alvast bedankt 🙂
Alvast bedankt 🙂
Ik ben er niet op uit om elke keer op jou te reageren, het is alleen zonde als men capriolen op het dak gaat uit halen. Als het ook simpel warm naast de miner kan, zonder val gevaar etc.N0EL schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 22:31:
Weer wat geleerd.
GabrielZ schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 22:36:
Alvast bedankt 🙂
/f/image/XE3enyZloch6h6taHqTWdyDd.png?f=fotoalbum_large)
Dat hangt er vanaf wat je hotspot als connector heeft?
Ik zie de lessen niet als iets negatiefs hoor!
Op Ideetron een 25cm kabel van Aircel 5 besteld met aan de ene kant een SMA M en aan de andere kant een RP-SMA F. Zat eerder nog na te denken zal ik dikkere kabel doen maar ik merk eigenlijk geen a weinig verschil over de korte afstanden waar het nu over gaat en dit is nog netjes in een bocht te doen (en het scheelt ruimte in een patchkast).GabrielZ schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 22:36:
Alvast bedankt 🙂
Oja je moet ook van het filter naar je antenne dus weer een SMA M naar je antenne connector.
Hier een filmpje die iets uitleg kan geven over waarom de rewards naar beneden gaan: YouTube: Top 3 Reasons Your $HNT Rewards Are Dropping | Helium
Nog een edit:
Krijg zojuist ook een mail met een foto dat Heltec 4 dagen terug het filter heeft opgestuurd via Fedex Express. Waty ik me nu wel direct afvraag Kan een Heltec filter en Cavity filter samen? In welke volgorde is het dan handig om aan te sluiten?
[ Voor 34% gewijzigd door Cave_Boy op 30-01-2022 06:49 ]
Een cavity is een X factor beter in dempen van interferentie. En een X factor minder insertion verliezen. Kortom cavity is premium en kan zelfstandig zonder heltec filter betere resultaten geven.Cave_Boy schreef op zondag 30 januari 2022 @ 06:10:
[...]]
Nog een edit:
Krijg zojuist ook een mail met een foto dat Heltec 4 dagen terug het filter heeft opgestuurd via Fedex Express. Waty ik me nu wel direct afvraag Kan een Heltec filter en Cavity filter samen? In welke volgorde is het dan handig om aan te sluiten?
Dat bovenstaande schrijf ik zonder de inhoud van het heltec filter te kennen. Ik ga uit van een SAW filter.
Als je die beide zou plaatsen, cavity en heltec filter dan dempt het heltec filter slechts je rewards omlaag. Omdat het cavity filter alles al gefilterd heeft qua interferentie van GSM/FM.
Er zijn vast mensen met ervaring, met de kennis/regels van nu kan het je een plek op de deny list opleveren.GabrielZ schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 17:48:
Nee hoor, dit is gewoon toegestaan. Hier heeft Helium Inc. op discord meerdere keren uitspraken over gedaan.fenrir schreef op zondag 30 januari 2022 @ 10:01:
[...]
Er zijn vast mensen met ervaring, met de kennis/regels van nu kan het je een plek op de deny list opleveren.
Er zijn valide redenen om dit toe te passen.
Het beste werk je met twee packet forwarders die de data naar 1 miner sturen. Dat wil zeggen twee raspberry Pi's en twee WM1302 LoRa modules. Het is alleen geen makkelijke route en je zal al de slag moeten met custom firmware.
Het makkelijkste is met een splitter zoals Soran deed op youtube(video's zijn inmiddels verwijderd volgens mij) maar dat is niet optimaal ivm. verliezen.
---
Net in V&A nog een nieuwe hardware versie V1.2 Heltec geplaatst voor de geinteresseerde. Voor een niet belachelijke prijs.
[ Voor 8% gewijzigd door LED-Maniak op 30-01-2022 13:14 ]
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Beste Mensen ben nog vrij nieuw met miner heb zelf sinds een kleine 2 weken een Browan MerryIot met de standaard 1.2fBi Antenne.
ga wel een keer upgraden maar eerst wil ik dit uittesten
ik zit zelf in gouda en mijn adress zit precies op de grens van een grid
ik heb vandaag mijn locatie een kleine 100m verplaatst en nu zit ik in een leeg grid en ging ineens van 3 naar 5 withnesses nog steeds heel weining maar kan dit kloppen of is dit toeval en kwam het omdat ik mijn locatie update dan Helium ook de locatie update, inplaatst van dat het bijna een week duurt.
Verder nog een vraagje mijn gebied heeft kwa reward scaling een 72-75 ongeveer
maar als ik 6.2km meer naar rechts zou gaan dan zit ik in een gebied met een scaling van 1.0
Mag je je miner virtueel verplaatsen ? en hoever maag dat ?
ik heb vandaag mijn locatie een kleine 100m verplaatst en nu zit ik in een leeg grid en ging ineens van 3 naar 5 withnesses nog steeds heel weining maar kan dit kloppen of is dit toeval en kwam het omdat ik mijn locatie update dan Helium ook de locatie update, inplaatst van dat het bijna een week duurt.
maar als ik 6.2km meer naar rechts zou gaan dan zit ik in een gebied met een scaling van 1.0
PSN: FreakGIB
Jouw reward scaling is slechts voor anderen relevant, wat voor jouw inkomen belangrijk is: heb jij veel miners om je heen met een hoge transmit scale?FreakGIB schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:14:
Beste Mensen ben nog vrij nieuw met miner heb zelf sinds een kleine 2 weken een Browan MerryIot met de standaard 1.2fBi Antenne.
100m-150m is de max heb ik mij ooit laten vertellen, technisch weet ik niet of er controles op uitgevoerd worden ahv RSSI.
Met een binnenantenne, en weinig miners om je heen binnen het bereik van je binnenantenne, kan verklaren waarom het voor je gevoel laag uitvalt.
Held... hier was ik naar op zoek.User_TS schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:12:
Iemand een idee wat ik moet invullen als ik de poort 44158 wil openzetten, heb mijn miner nog niet binnen wordt waarschijnlijk eind Januari.
Had gelezen dat je die poort beter open kan zetten voordat je je miner connect, anders kan de miner problemen hebben en duurd het alleen maar langer voordat hij werkt.
Wat vul ik wat waar in op mijn ziggo connectbox ?
[Afbeelding]
Ah ik heb het al gevonden geloof ik , voor de geinteresseerdehttps://community.ziggo.n...-andere-opties/td-p/86437
Ben aan het onderzoeken wat de mogelijkheden zijn wbt Helium minen met Ziggo als provider.
Dan vooral op het gebied van "hoe dichtgetimmerd is die router en wat kan ik wel en niet instellen?"
@User_TS Draait je setup nu?
Mijn activities zijn afgelopen week in elkaar gestort zonder dat ik mijn setup heb gewijzigd. Ging als een trein en ieder uur genoeg beweging, maar laatste dagen gebeurt er soms 4 uur helemaal niets.
Betreft een Sensecap met 5.8 dbi antenne aan het balkon gemonteerd op 4 hoog.
Moet ik gaan twijfelen aan mijn setup of zien meer mensen dit gedrag de afgelopen dagen?
Moet ik gaan twijfelen aan mijn setup of zien meer mensen dit gedrag de afgelopen dagen?
Heb hetzelfde met een bobcat.... Niet alle dagen heb ik er last van overigens.barryNL schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:29:
Mijn activities zijn afgelopen week in elkaar gestort zonder dat ik mijn setup heb gewijzigd. Ging als een trein en ieder uur genoeg beweging, maar laatste dagen gebeurt er soms 4 uur helemaal niets.
Ik zie ook bij veel miners dat het behoorlijk is ingestort. Vervolgens zie je veelal ook 1 miner die mega veel heeft. Op Discord wordt dan even over die miner gesproken (nadat je die hebt aangegeven) en ja heb verder geen idee hoe en wat je hieraan kan doen. Heb echt het idee dat die veel wegsnoept.
Ik heb meerdere miners draaien onder ziggo; je moet de router op ipv4 laten zetten en upnp uit zettenSupershiva schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:55:
[...]
Held... hier was ik naar op zoek.
Ben aan het onderzoeken wat de mogelijkheden zijn wbt Helium minen met Ziggo als provider.
Dan vooral op het gebied van "hoe dichtgetimmerd is die router en wat kan ik wel en niet instellen?"
@User_TS Draait je setup nu?
dan kan je vrij simpel een port forward instellen en dan is alles weer in orde.
Hi allemaal,
Ik zit met het volgende om mijn rak uit de relayed status te krijgen.
Ik krijg op mijn tp link ac 1200 niet de port 44158 ingesteld, alles volgens handleiding gedaan, Portchecker geeft aan dat de Port niet open is.
Hierna alle porten via portchecker gecontroleerd en geeft aan dat alle poorten dicht staan ?. Kan gewoon internetten en mailen ? via caiw.nl
Wat doe ik verkeerd, wat zie ik niet,
Gr Dan
Ik zit met het volgende om mijn rak uit de relayed status te krijgen.
Ik krijg op mijn tp link ac 1200 niet de port 44158 ingesteld, alles volgens handleiding gedaan, Portchecker geeft aan dat de Port niet open is.
Hierna alle porten via portchecker gecontroleerd en geeft aan dat alle poorten dicht staan ?. Kan gewoon internetten en mailen ? via caiw.nl
Wat doe ik verkeerd, wat zie ik niet,
Gr Dan
Let op:
Referralcodes gebruiken en het aanbieden van producten is hier niet toegestaan.
Referralcodes gebruiken en het aanbieden van producten is hier niet toegestaan.