Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 15:55
Edwin88 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 21:58:
[...]

'Concurrentie' is niet het juiste woord he; het zijn eerder potentiele beacons die je zelf kan zien.

Mensen denken snel dat meer miners in je omgeving 'slecht' is, maar zolang het geen chinese Synchroshits zijn is dat helemaal niet zo erg... :P
Het is al gezegd, dus overbodig, maar mijn transmitscale gaat van 1, 1 maand geleden, naar 0,65. Dat is 35% van je rewards inleveren.

Dat heet in mijn ogen concurrentie. Hoe moet je het anders omschrijven?

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 16:01
delyver schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 01:25:
[...]

Het is al gezegd, dus overbodig, maar mijn transmitscale gaat van 1, 1 maand geleden, naar 0,65. Dat is 35% van je rewards inleveren.

Dat heet in mijn ogen concurrentie. Hoe moet je het anders omschrijven?
Nee |:(

Anderen die _jou_ zien leveren 35% in. Als je vooral witnessed heb je er weinig last van. Hoe meer miners in je omgeving, hoe meer kans dat je ze ziet (en met een beetje geluk ben je maar 1 van de 10 die ze ziet).

Meer miners in de buurt = potentieel lagere reward scale (niet zo erg) = meer beacons in de buurt die je kan opvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 15:55
Edwin88 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 07:56:
[...]

Anderen die _jou_ zien leveren 35% in. Als je vooral witnessed heb je er weinig last van. Hoe meer miners in je omgeving, hoe meer kans dat je ze ziet (en met een beetje geluk ben je maar 1 van de 10 die ze ziet).

Meer miners in de buurt = potentieel lagere reward scale (niet zo erg) = meer beacons in de buurt die je kan opvangen
Huhhh echt, werkt dat zo? Dan heb ik dat volledig verkeerd begrepen, en vele met mij.

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
[...]

Als je een beacon witnessed die anderen in jouw hex niet wittnessen, ontvang je dan volledige reward of een deel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
[...]

Als je vooral miners uit Rotterdam whitnessed met een ts van 0.23 of lager dan doet het alsnog flink zeer in je rewards. Ik begrijp wat je probeert te zeggen maar ik heb 4 redelijk mooie setups waarvan de opbrengsten echt fantastisch zijn geweest maar nu totaal niet meer interessant zijn. Ze zien meer beacons dan ooit maar het levert niets meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
melvinnie schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:11:
Ik heb het als volgt begrepen:

Doordat er teveel hotspots in jouw omgeving zijn krijg je een slechte transmit scale. Een slechte transmit scale hoeft niet altijd te betekenen dat er in jouw Hex meerdere hotspots zijn. Ik heb zelf een transmit scale van 0,61 omdat er in de hexes om mij heen veel hotspots zijn terwijl ik de enige ben in mijn Hex.

Bij een lagere transmit scale gaan de opbrengsten van de beacons welke jij zelf verstuurd (Beaconer) omlaag.
Waar je normaal bijvoorbeeld 0.1 HNT ontvangt krijg je in mijn geval bijvoorbeeld 0.61 als er 18 whitnesses zijn. (Bij minder whitnesses krijg je ook minder HNT).

Jouw eigen slechte transmit scale heeft geen invloed op de beacons welke jij whitnessed. Als jij een mooie locatie hebt en veel beacons whitnessed heeft jouw transmit scale geen invloed op de rewards.

Een beaconer met een lage transmit scale heeft wel invloed op de opbrengsten welke de whitnesses ontvangen voor het whitnessen jouw beacons.

Voorbeeld:
Ik whitness een beacon van iemand met een transmit scale van 0,63. Hier krijg ik 0,009 HNT voor
Ik whitness een beacon van iemand met een transmit scale van 1,00. Hier krijg ik 0,015 HNT voor
Beiden hadden 18 whitnesses.

Dus je kan leuke opbrengsten zien ondanks een lage transmit scale. Het komt er op neer dat iedereen die interactie heeft met een hotspot met lage transmit scale gestraft wordt. Het is de bedoeling dat iedereen hierdoor gemotiveerd om zoveel mogelijk spreiding te realiseren.
Ik haal deze nog eens aan, zo heb ik het een tijdje terug geprobeerd te versimpelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
stormfly schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 07:37:
http://shop.sysmocom.de/products/cf868-kt30

Als je dicht bij een antennemast zit kan dit helpen.

Verschil cavity v.s Ali express SAW filter? Een cavity filter heeft fors minder verliezen, een nog hogere demping tegen externe instraling (wat uitdagingen oplost bij COTX en Heltec). En is een vorm van Lightning protectie.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/vT8v726Y/afbeelding.png
Helaas uitverkocht. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:28
Ja Sorin benoemde deze... En dus uitverkocht 8)7

Mijn PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
Chris12 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 18:38:
[...]

Ja Sorin benoemde deze... En dus uitverkocht 8)7
Sorin :F Het diepte punt van helium is wel die Sorin.

Explorer heeft ook een likje verf gehad zo te zien.

[ Voor 10% gewijzigd door DoeEensGek op 22-01-2022 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdbosch
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
dvdbosch schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:03:
[...]

Er is blijkbaar wat beweging, pakket is opgehaald vanuit "Tsuen WAN HK".
En inmiddels in Belgie. Pakket staat voor maandag gepland :-)

Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-10-2024
Volgende week hopelijk mijn miner binnen de Milesight UG65.
Antenne al geinstalleerd een 5,8dbi van heliumhotspot met een LMR400 kabel (wel echt heel stug en dikke kabel).

Hoogte van rond de 15 a 16m , alleen jammer dat de prijs van HNT ook echt gehalveerd is zowat :-(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QeI6_riT8NVmHR-D2FF1amtO3oQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BTjFZ2FKuOBLP12PBHW7EnuA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
https://m.dutch.alibaba.c...berglass-60419086594.html

Deze lijken verdacht veel op de antennes van Ideetron of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
User_TS schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 23:25:
Antenne al geinstalleerd een 5,8dbi van heliumhotspot met een LMR400 kabel (wel echt heel stug en dikke kabel).

Hoogte van rond de 15 a 16m , alleen jammer dat de prijs van HNT ook echt gehalveerd is zowat :-(

[Afbeelding]
Mooi gemonteerd zo! _/-\o_ Heb je de miner straks binnen? En is dat ducktape om je antenne connector? :/

[ Voor 3% gewijzigd door Edwin88 op 23-01-2022 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:11
Edwin88 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 07:37:
[...]

Mooi gemonteerd zo! _/-\o_ Heb je de miner straks binnen? En is dat ducktape om je antenne connector? :/
Ziet er mooi uit. Vermoed dat het geen duct tape is maar gevulkaniseerde tape. Dat wordt aangeraden op connectors die buiten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:19

[Afbeelding]
Goed bedacht met de horizontale buizen. Hoe en wat doet de koppeling boven op het dak, stabiliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Ook de verpakking (rode straatje van zakje) is hetzelfde. Of dit echt dezelfde zijn weet ik niet maar ik vermoed dat van andere webshops ook vast wel op dit soort sites sterk vergelijkbare producten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Cave_Boy schreef op zondag 23 januari 2022 @ 08:32:
[...]

Ook de verpakking (rode straatje van zakje) is hetzelfde. Of dit echt dezelfde zijn weet ik niet maar ik vermoed dat van andere webshops ook vast wel op dit soort sites sterk vergelijkbare producten staan.
Volgens mij zijn al deze no-name antennes vooral fijn voor de portemonnee van de verkoper. Iemand al eens een test gespot met deze low budget antennes? Mijn gevoel is dat er inderdaad veel uit één fabriek komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek

[Afbeelding]
Het zeker voor het onzekere zo te zien. Mocht je nog hoger willen is de constructie er al klaar voor :9 .

Zit er ook een lightning arrester onder het tape?

[ Voor 3% gewijzigd door DoeEensGek op 23-01-2022 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-09 11:58
Cave_Boy schreef op zondag 23 januari 2022 @ 08:05:
[...]

Ziet er mooi uit. Vermoed dat het geen duct tape is maar gevulkaniseerde tape. Dat wordt aangeraden op connectors die buiten zijn.
Volgens mij moet je de tape niet helemaal tegen de onderkant van de antenne doen. Er zitten namelijk 2 waterafvoer gleufjes dat als er ooit water in komt deze via de gleufjes er uit kan. Met de tape eromheen gaat dit niet lukken, en loopt het de coax in.
Het kan zijn dat dit enkel met een bepaalde antenne zo is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Andere klem bij ideetron.
Afbeeldingslocatie: https://webshop.ideetron.nl/Files/3/1000/1211/ProductPhotos/MaxContent/1652384329.png

Maar als je even rondsnuffelt kom je op alibaba heel veel dezelfde antenne's tegen. Het is ook lastig om erin te kijken en te zien hoe goed de batch gemaakt is. Testen met echte apparatuur kan je alleen wat vertellen. Oh en de waarde's die de chinezen opgeven zijn nogal random.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
N0EL schreef op zondag 23 januari 2022 @ 09:22:
[...]

Volgens mij moet je de tape niet helemaal tegen de onderkant van de antenne doen. Er zitten namelijk 2 waterafvoer gleufjes dat als er ooit water in komt deze via de gleufjes er uit kan. Met de tape eromheen gaat dit niet lukken, en loopt het de coax in.
Het kan zijn dat dit enkel met een bepaalde antenne zo is....
Wist ik niet. Kan je dat eens duiden met een foto inclusief pijltje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
DoeEensGek schreef op zondag 23 januari 2022 @ 09:24:
[...]

Andere klem bij ideetron.
[Afbeelding]

Maar als je even rondsnuffelt kom je op alibaba heel veel dezelfde antenne's tegen. Het is ook lastig om erin te kijken en te zien hoe goed de batch gemaakt is. Testen met echte apparatuur kan je alleen wat vertellen. Oh en de waarde's die de chinezen opgeven zijn nogal random.
Veeg eens een foto verder, dan is het wel dezelfde klem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N0EL
stormfly schreef op zondag 23 januari 2022 @ 09:37:
[...]

Wist ik niet. Kan je dat eens duiden met een foto inclusief pijltje?
Bij deze een foto en een YT video.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z0rAlWAnt9yzb1qQG8bTshrKwA8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pgSvBnHNTsiv9z26JwKWUd1h.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
Edwin88 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 07:37:
[...]

Grote Krimpkous over de connector en daarop nog stevig zwarte tape, ik denk dat dit prima voldoende waterdicht is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
stormfly schreef op zondag 23 januari 2022 @ 08:23:
[...]

Goed bedacht met de horizontale buizen. Hoe en wat doet de koppeling boven op het dak, stabiliteit?
Zitten nog 2 stukjes buis aan die 90 graden koppeling deze rusten op het dak zodat het gewicht daarop hangt en inderdaad voor stabiliteit, is een best zware buis nog, staat als een huis gaat geen kant op (y)

[ Voor 3% gewijzigd door User_TS op 23-01-2022 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

[Afbeelding]
Netjes hoor, zou wel zwarte tue-wraps gebruiken in plaats van deze doorzichtige. Zwarte zijn nl uv bestendig in tegenstelling tot de doorzichtige versie.

De paal kan nog iets hoger, of redt je dat niet met de antennekabel?

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
Ah dat wist ik niet van die zwarte tiewraps zal ze vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
Ga je de bovenste tie wrap nog afknippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
User_TS schreef op zondag 23 januari 2022 @ 11:19:
[...]

Zitten nog 2 stukjes buis aan die 90 graden koppeling deze rusten op het dak zodat het gewicht daarop hangt en inderdaad voor stabiliteit, is een best zware buis nog, staat als een huis gaat geen kant op (y)
Ik moet toch een beetje grinniken, een antenne sprietje wat geen drol weegt en dan zo'n gehele constructie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
melvinnie schreef op zondag 23 januari 2022 @ 09:56:
[...]

Veeg eens een foto verder, dan is het wel dezelfde klem.
Kwam bij mij niet naar voren in de mobiele link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 14:14

[Afbeelding]
Ziet er netjes uit. Heb jij er trouwens nog een bliksembeveiliger tussen zitten?

AnimeAdicted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris12
DoeEensGek schreef op zondag 23 januari 2022 @ 14:50:
[...]

Ik moet toch een beetje grinniken, een antenne sprietje wat geen drol weegt en dan zo'n gehele constructie. ;)
Wellicht mag die van de wooncommisie/VVE geen gaten in de buitenmuur boren, maar wel in de zijmuren van het balkon (anders zou je immers ook geen lampje mogen ophangen).
Met zo'n constructie kan je later ook gemakkelijk je antennen een paar meter verhogen zonder weer van alles aan te passen.

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabrielZ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 13:07
quote]ArtPhil-Flower schreef op maandag 17 januari 2022 @ 17:06:
https://www.reichelt.nl/n...0cd2ce8904988d9491c4d8b3d Levertijd 1-2 dagen. Bullshit of niet?
[/quote]
Geen bullshit.

Deze is niet helium enabled.

Niet helium enabled, dit is toch een prima antenne voor helium mining?
Zijn een hoop mensen die deze gebruiken toch?

[ Voor 41% gewijzigd door GabrielZ op 23-01-2022 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
https://explorer.helium.c...NnJC5QkNitEzRyHV/activity

Iemand die een uitleg kan geven over deze miner? Haalt leuk binnen.
Wat me opvalt ik heb dit soort acties vaker met een Sensecap gezien. Zijn deze aanpasbaar ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Cave_Boy schreef op zondag 23 januari 2022 @ 15:45:

Wat me opvalt ik heb dit soort acties vaker met een Sensecap gezien. Zijn deze aanpasbaar ofzo?
Zit sowieso op hoogte, en andere antenne gain... de gegevens in explorer kloppen niet. Straalt over de meeste naast gelegen hotspots heen, dus ik verwacht bv een 9dbi antenne op 40m hoogte ofzo.

Deze hotspot witness ik trouwens ook en vice-versa.

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
Offens1490 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 14:51:
[...]

Ziet er netjes uit. Heb jij er trouwens nog een bliksembeveiliger tussen zitten?
Nee geen bliksembeveiliging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Chris12 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 15:56:
[...]

Zit sowieso op hoogte, en andere antenne gain... de gegevens in explorer kloppen niet. Straalt over de meeste naast gelegen hotspots heen, dus ik verwacht bv een 9dbi antenne op 40m hoogte ofzo.

Deze hotspot witness ik trouwens ook en vice-versa.
Ik heb zelf een Heltec en ben jaloers op de hoeveelheid verkeer die deze krijgt. Een suggestie hoe ik het verkeer kan vermeerderen? Heb nu geregeld 2 a 3 uur niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
Cave_Boy schreef op zondag 23 januari 2022 @ 15:45:

Als je kijkt naar de rest van de wallet lijkt het gewoon iemand te zijn die goed weet wat ie doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Cave_Boy schreef op maandag 24 januari 2022 @ 05:23:
[...]

Ik heb zelf een Heltec en ben jaloers op de hoeveelheid verkeer die deze krijgt. Een suggestie hoe ik het verkeer kan vermeerderen? Heb nu geregeld 2 a 3 uur niks.
Heltec v1.1 of de verbeterende versie v1.1.1 ? Locatie is erg belangrijk, hoe hoger hoe beter is het bijna (icm de juiste (paneel) antenne).

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Chris12 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 08:42:
[...]

Heltec v1.1 of de verbeterende versie v1.1.1 ? Locatie is erg belangrijk, hoe hoger hoe beter is het bijna (icm de juiste (paneel) antenne).
De oudere versie (1.1). Locatie is 34M hoog. Er is genoeg om mij heen aan miners en ik ben zo goed als de hoogste hier.

Extra toevoeging ik ben 2 tegels van die ene miner af die zoveel binnen haalt...

[ Voor 9% gewijzigd door Cave_Boy op 24-01-2022 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Cave_Boy schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:39:
[...]

De oudere versie (1.1). Locatie is 34M hoog. Er is genoeg om mij heen aan miners en ik ben zo goed als de hoogste hier.

Extra toevoeging ik ben 2 tegels van die ene miner af die zoveel binnen haalt...
Wat is je miner naam? Heb je de cotx ruis formule al eens berekend, wat je daar voor waardes uit krijgt of een filter rendabel is?

Heb de link hier ooit gepost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• l3p
  • Laatst online: 08-09 18:34

l3p

www.^.nl

Bij een deep-scan op Cave_Boy kom ik uit op Tart Punch Bat

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdbosch
  • Nu online
dvdbosch schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 08:09:
[...]

Na twee weken geen beweging vanuit TNT heb ik inmiddels een bericht van FedEx ontvangen. Nog een paar daagjes wachten :-)
En pakket inmiddels ontvangen. Iemand enig idee hoe het werkt met de invoerrechten/BTW? Ik kreeg een vaag SMSje van FedEx om het e.e.a. te betalen.

Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
l3p schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:10:
Lol.. Die "connect" met mij :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
l3p schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:10:
Daarvoor hoef je niet te deepscannen hoor:-) (had die ook al eens genoemd)

[ Voor 6% gewijzigd door Cave_Boy op 24-01-2022 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
dvdbosch schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:15:
[...]

En pakket inmiddels ontvangen. Iemand enig idee hoe het werkt met de invoerrechten/BTW? Ik kreeg een vaag SMSje van FedEx om het e.e.a. te betalen.
Jeps gewoon betalen, is dat je vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdbosch
  • Nu online
stormfly schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:08:
[...]

Jeps gewoon betalen, is dat je vraag?
Yup! Vooral doordat de SMS amateuristisch overkwam. Betalen dan maar.

Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
dvdbosch schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:18:
[...]

De SMS wordt bij Fedex nog opgevolgd met een brief met betalingsinformatie. De SMS vond ik er ook een beetje vaag uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
dvdbosch schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:18:
[...]

Tja als je een pakketje verwacht en het bedrag klopt, dan is het enige wat je nog kunt doen de betaal url doublechecken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Cave_Boy schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:17:
[...]

Daarvoor hoef je niet te deepscannen hoor:-) (had die ook al eens genoemd)
https://support.cotxnetwo...he-ambient-noise-problem-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uuALc-clQnvAYHeW1N9MI-Ljvag=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2OIoS2J8vVExAAKZIaZAh7Ge.png?f=user_large

A method for calculating the average noise size of an assessment.
NOISE = RSSI - SNR

code:
1
2
3
4
5
steekproef uit jouw beacons
101-2=99
109-1=108
102-3.2=98.8
129-18.2=110.8

Volgens de theorie kan jij nog steeds baat hebben bij een filter, zit er al iets tussen? Ik blijf van mening dat een Heltec per definitie dover is dan een SenseCap, los van de SAW/Cavity filter discussie.

Doe ik dezelfde berekening vanaf een SenseCap met een McGill 9dbi:

code:
1
2
3
4
5
130-14=116
133-17=115
130-14=116
124-9.5=114.5
118.3.2=114.8

you can do the math _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door stormfly op 24-01-2022 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Filter zit er niet meer tussen. Dit omdat ik toen 2,5 dag letterlijk een flat line had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Cave_Boy schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:34:
Filter zit er niet meer tussen. Dit omdat ik toen 2,5 dag letterlijk een flat line had.
Ik zou hem er toch eens tussen zetten, en dan even in je beacons kijken tot je er 5 hebt of de calculatie positiever uitpakt.

De flat line kan overal door komen, in november was het de blockchain, eergisteren was het een RAK sync issue waardoor er veel hotspots van RAK offline waren.

Dit kan je alleen maar RF technisch analyseren als je ook RF calculaties maakt zoals COTX aangeeft, je moet even niet naar je inkomsten kijken, maar naar RF feiten. Alleen dan weet je of je filter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabrielZ
De Heltecs zijn sowieso een stuk dover na de laatste V 1.2.8 (tenminste de nieuwe V1.1.1 versie

Witnesses gehalveerd net als de rewards.

2022-1-11 -- OTA upgrade (V1.2.8)
Update the LoRa data forwarding format: Add the RSSIS parameter in the LoRa JSON forwarding package.
Dashboard update: Add log cleaning function.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
GabrielZ schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:40:
De Heltecs zijn sowieso een stuk dover na de laatste V 1.2.8 (tenminste de nieuwe V1.1.1 versie

Update the LoRa data forwarding format: Add the RSSIS parameter in the LoRa JSON forwarding package.
Hoe ziet de RSSI - SNR berekening er dan uit voor een v1.1.1? Wil je er eens 5 benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:41
GabrielZ schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:40:

Deze update heeft alleen het RSSIS veld toegevoegd. Hij is dus niet beter of slechter dan ervoor.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabrielZ
stormfly schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:46:
[...]

Hoe ziet de RSSI - SNR berekening er dan uit voor een v1.1.1? Wil je er eens 5 benoemen?
Voor de update van 11.01.20:
Witnesses 76

Rssi 114
Snr 14.2

Na de update:
Witnesses 56

Rssi 130
Snr 10.2

Deze verschillen zijn er bij alle beacons die ik vergelijk, wat voorheen Rssi 110 was is nu rond de 130.
Waar ik voorheen witnesses had op 30 a 40 km kom ik nu niet verder dan 20km.

Hier een paar waardes:
Rssi 130
Snr 10.2
13km

Rssi131
Snr11.2
6.9km

Rssi 128
Snr 14.8
10.8km

Rssi 132
Snr 12
7.7km

Rssi 134
Snr 17.2
6.2km

((We will incorporate the temperature drift into the RSSI calculation in the V1.2.8 update))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
stormfly schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:36:
[...]

Ik zou hem er toch eens tussen zetten, en dan even in je beacons kijken tot je er 5 hebt of de calculatie positiever uitpakt.

De flat line kan overal door komen, in november was het de blockchain, eergisteren was het een RAK sync issue waardoor er veel hotspots van RAK offline waren.

Dit kan je alleen maar RF technisch analyseren als je ook RF calculaties maakt zoals COTX aangeeft, je moet even niet naar je inkomsten kijken, maar naar RF feiten. Alleen dan weet je of je filter werkt.
Zal hem vanavond weer ertussen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabrielZ
LED-Maniak schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:52:
[...]

Deze update heeft alleen het RSSIS veld toegevoegd. Hij is dus niet beter of slechter dan ervoor.
We will incorporate the temperature drift into the RSSI calculation in the V1.2.8 update;

Alle rssi berekeningen zijn hel anders na de update V1.2.8 , ze gaan nu uit van rssis ipv de rssi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Een berekening als dat maakt het ontvangen niet anders.
Het is louter om RSSI waarde te corrigeren na eventuele drift en deze dus accurater te krijgen.

Om te zien of jij werkelijk minder beacons ontvangt dan de rest van het netwerk moet je een vergelijking maken in de regio en niet alleen voor-en-na 11 januari voor je eigen hotpot.

Slecht weer heeft een hoop invloed op ontvangst(zoals mist en regen), maar ook de vele chinese clusters die weer aan staan en challenges wegpakken of GSM installaties.

[ Voor 7% gewijzigd door LED-Maniak op 24-01-2022 14:19 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
Bij mij zijn al mijn RSSI waardes altijd in de -
ie: RSSI: -101 dBm. SNR 9.5 dB

Volgens de noise = RSSI - SNR zal het dus zijn; -101-9.5 = -110.5 en dus "not recommended"
Of is deze berekening enkel voor de cotx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabrielZ
LED-Maniak schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:18:
Een berekening als dat maakt het ontvangen niet anders.
Het is louter om RSSI waarde te corrigeren na eventuele drift en deze dus accurater te krijgen.

Om te zien of jij werkelijk minder beacons ontvangt dan de rest van het netwerk moet je een vergelijking maken in de regio en niet alleen voor-en-na 11 januari voor je eigen hotpot.

Slecht weer heeft een hoop invloed op ontvangst(zoals mist en regen), maar ook de vele chinese clusters die weer aan staan en challenges wegpakken of GSM installaties.
Heel erg bijzonder dan, ik heb namelijk 3 Heltecs V1.1.1 op verschillende locaties.. ze hebben alle 3 dezelfde problemen na de update V1.2.8 (ineens veel minder zicht) en nee in de tussentijd is er verder niks veranderd aan de situatie.

10Db Ideetron antenne op zon 13m Hoogte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
N0EL schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:20:
Bij mij zijn al mijn RSSI waardes altijd in de -
ie: RSSI: -101 dBm. SNR 9.5 dB

Volgens de noise = RSSI - SNR zal het dus zijn; -101-9.5 = -110.5 en dus "not recommended"
Of is deze berekening enkel voor de cotx?
Bij COTX zit er uberhaupt geen filter op de PCB. Die tabel is dus voor jou minder relevant als je geen COTX hebt.
GabrielZ schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:22:
[...]

Heel erg bijzonder dan, ik heb namelijk 3 Heltecs V1.1.1 op verschillende locaties.. ze hebben alle 3 dezelfde problemen na de update V1.2.8 (ineens veel minder zicht) en nee in de tussentijd is er verder niks veranderd aan de situatie.

10Db Ideetron antenne op zon 13m Hoogte
Neem ook mee dat de P2P issues nóg groter zijn geworden sinds er meer hotspots online zijn gekomen.
Veel beacon witnesses komen niet bij de challenger aan en dit is alleen maar erger geworden de laatste weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabrielZ
LED-Maniak schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:26:
[...]

Bij COTX zit er uberhaupt geen filter op de PCB. Die tabel is dus voor jou minder relevant als je geen COTX hebt.

[...]

Neem ook mee dat de P2P issues nóg groter zijn geworden sinds er meer hotspots online zijn gekomen.
Veel beacon witnesses komen niet bij de challenger aan en dit is alleen maar erger geworden de laatste weken.
Dit zou toch op iedereen van toepassing zijn?
De andere miners in de regio van andere merken zijn niet 50% in opbrengsten en -50% witnesses omlaag gegaan..

Na de update hebben de Heltecs gewoon compleet andere waardes dan voor 11 Januari.
Toen ik de V1.1.1 kreeg en op hoogte installeerde was ik er tevreden met de opbrengsten van 0.5 HNT per dag, nu is dat 0.15 HNT per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
..alle hotspots hebben een andere waarde gekregen na de helium update. Zie RSSI/SNR grafieken. Het is géén reden voor lagere opbrengst. Maar ik denk niet dat ik je er in kan overtuigen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
GabrielZ schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:13:
[...]

Voor de update van 11.01.20:
Witnesses 76

Rssi 114
Snr 14.2

Na de update:
Witnesses 56

Rssi 130
Snr 10.2

Deze verschillen zijn er bij alle beacons die ik vergelijk, wat voorheen Rssi 110 was is nu rond de 130.
Waar ik voorheen witnesses had op 30 a 40 km kom ik nu niet verder dan 20km.

Hier een paar waardes:
Rssi 130
Snr 10.2
13km

Rssi131
Snr11.2
6.9km

Rssi 128
Snr 14.8
10.8km

Rssi 132
Snr 12
7.7km

Rssi 134
Snr 17.2
6.2km

((We will incorporate the temperature drift into the RSSI calculation in the V1.2.8 update))
Oef balen man, Heltec is ook nog goed aan de prijs voor iets wat heel matig is qua kwaliteit. Zouden ze moeite hebben met de software voor v1.1 en v1.1.1 te scheiden? Dat code nu mixed waardoor je met een betere unit slechter resultaat hebt? Die temp drift fix was voor de v1.1. meen ik te herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
LED-Maniak schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:37:
..alle hotspots hebben een andere waarde gekregen na de helium update. Zie RSSI/SNR grafieken. Het is géén reden voor lagere opbrengst. Maar ik denk niet dat ik je er in kan overtuigen. :)
Klopt er is een update geweest voor chipsets met de RX1302/1303 meen ik, dat ze een extra parameter zijn gaan uitlezen om RF details weer te geven.

De Heltec heeft deze chip niet, ik verbaas mij wel dat veel Heltec's zo matig whitnessen. Ik hoor weinig mensen die veel minen met een heltec, of het zijn stille genieters _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
LED-Maniak schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:26:
[...]

Bij de V1.1 van Heltec toch ook niet, of vergelijk jij 2 SAW filters v.s. op de v1.1.1 tegen 1 SAW filter op de Heltec v1.1 versus geen SAW filter op de COTX?

Die berekening staat los van het merk, de background noise van WiFi/LoraWAN kan je op deze manier berekenen, of het nu Heltec, COTX, Sensecap, RAK is.
Ben daar nog niet bekend mee, een stabiele internetlijn helpt wel in je opbrengsten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LED-Maniak
stormfly schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:01:
[...]

Oef balen man, Heltec is ook nog goed aan de prijs voor iets wat heel matig is qua kwaliteit. Zouden ze moeite hebben met de software voor v1.1 en v1.1.1 te scheiden? Dat code nu mixed waardoor je met een betere unit slechter resultaat hebt? Die temp drift fix was voor de v1.1. meen ik te herinneren.
Het verschil tussen V1.0 en V1.1 is minimaal. Het verschil tussen V1.1 en V1.1.1 is een extra filter voor de LNA en verschil tussen V1.1.1 en V1.2 is andere component keuze voor ECC chip en extra stabilisatie voor voeding.

Er is geen reden om twee verschillende stukken software te draaien voor deze versies.

De temperatuurdrift is voor de SX1308. Dus voor zowel de V1.0 als V1.1 als V1.1.1 als V1.2.
stormfly schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:07:
[...]

Klopt er is een update geweest voor chipsets met de RX1302/1303 meen ik, dat ze een extra parameter zijn gaan uitlezen om RF details weer te geven.

De Heltec heeft deze chip niet, ik verbaas mij wel dat veel Heltec's zo matig whitnessen. Ik hoor weinig mensen die veel minen met een heltec, of het zijn stille genieters _/-\o_
Als RSSIS in de json data zit dan gebruikt de helium miner image de RSSIS waarde(die lager is dan RSSI).
Heltec heeft dit toegevoegd en heeft het volgende aangegeven:
When SNR < 0: RSSIS = RSSI + SNR; When SNR > 0: RSSIS = RSSI
Het is dus puur een rekenmethode die getallen anders aangeeft.

Op de Heltec discord kom je best wat positieve reacties tegen over de V1.2 met bijbehorende rewards.

[ Voor 3% gewijzigd door LED-Maniak op 24-01-2022 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
stormfly schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:10:
[...]

Bij de V1.1 van Heltec toch ook niet, of vergelijk jij 2 SAW filters v.s. op de v1.1.1 tegen 1 SAW filter op de Heltec v1.1 versus geen SAW filter op de COTX?

Die berekening staat los van het merk, de background noise van WiFi/LoraWAN kan je op deze manier berekenen, of het nu Heltec, COTX, Sensecap, RAK is.
De V1.0 en V1.1 heeft geen SAW filter op de RX. Alleen een low pass.
V1.1.1 en V1.2 heeft wel één SAW filter op de RX voor de LNA.

Heb je een sensecap dan is die tabel wat minder relevant om daar wat mee te doen. Die tabel is door COTX opgesteld ivm. de filters die ze zijn gaan verkopen.
[...]

Ben daar nog niet bekend mee, een stabiele internetlijn helpt wel in je opbrengsten?
Dat kan wellicht iets helpen maar P2P is een netwerk issue van helium. Het netwerk is te groot geworden. Vergelijk het een beetje hoe torrens werken met allemaal peers, maar dan nu dus 500.000 peers. Dat werkt niet lekker en veel witnesses gaan er door verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

Wil iemand zo vriendelijk zijn om wat dollars naar heltec over te maken? Kunnen ze de allocation fee’s weer betalen, het is weer eens op 😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:42

Nogne

>.<

fenrir schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:06:
Wil iemand zo vriendelijk zijn om wat dollars naar heltec over te maken? Kunnen ze de allocation fee’s weer betalen, het is weer eens op 😔
Is dit lastig om zelf uit te voeren of moet dit verplicht vanuit Heltec? Heb vandaag mijn Heltec binnen gekregen en wil die over 2 weken plaatsen.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LED-Maniak
fenrir schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:06:
Ik stuur de baas wel even een whatsappje, kan je morgen onboarden. :)

Er zijn 118 onboards beschikbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door LED-Maniak op 24-01-2022 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

LED-Maniak schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:53:
[...]

Ik stuur de baas wel even een whatsappje, kan je morgen onboarden. :)

Er zijn 118 onboards beschikbaar.
Heb jij enig idee waarom Heltec hier zo zuinig mee is? Ik neem aan dat ze precies weten hoeveel units ze hebben uitgeleverd, hiervoor kunnen ze toch die fee in hun account hebben staan?
Ik neem aan dat er wel meer dan 118 units op dit moment al wel uitgeleverd zijn maar nog niet uitgepakt en aangemeld. Ik heb er ook nog een liggen bijv (ik vermoed een v1.2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:11
Weet iemand welke Heltec HW revisie op dit moment op de deurmat valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo4578
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-08-2024
stormfly schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:31:
[...]

https://support.cotxnetwo...he-ambient-noise-problem-

[Afbeelding]

A method for calculating the average noise size of an assessment.
NOISE = RSSI - SNR

code:
1
2
3
4
5
steekproef uit jouw beacons
101-2=99
109-1=108
102-3.2=98.8
129-18.2=110.8

Volgens de theorie kan jij nog steeds baat hebben bij een filter, zit er al iets tussen? Ik blijf van mening dat een Heltec per definitie dover is dan een SenseCap, los van de SAW/Cavity filter discussie.

Doe ik dezelfde berekening vanaf een SenseCap met een McGill 9dbi:

code:
1
2
3
4
5
130-14=116
133-17=115
130-14=116
124-9.5=114.5
118.3.2=114.8

you can do the math _/-\o_
Bij mij zijn de SNR waardes steeds negatief. Doe ik dan 2x min, dus + voor de berekening? Of hoe werkt dit met negatieve SNR waardes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
brambo4578 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 21:31:
[...]

Bij mij zijn de SNR waardes steeds negatief. Doe ik dan 2x min, dus + voor de berekening? Of hoe werkt dit met negatieve SNR waardes?
Staat in het rekenvoorbeeld van het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

japie101 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 21:15:
Vandaag twee stuks ontvangen, tot nu toe eentje open gemaakt. Dit is een rev 1.2. Is 7 Jan verstuurd vanuit Heltec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xxj
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-10-2022

Xxj

Hoii !
Ik ben nieuw hier en eigenlijk een beetje onwetend.
Mijn vriend heeft een miner maar per ongeluk in zijn app uitgelogd en hij weet zijn 12 woorden niet. Ik kom er echt niet meer uit. Is er iemand die zou kunnen helpen ? Het is een heltec

[ Voor 6% gewijzigd door Xxj op 25-01-2022 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
japie101 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 21:15:
Er werd eerder gemeld alles dat na halverwege december verstuurd werd de aangepaste versie zou zijn. Dat is volgens mijn v1.2.

Ik weet nog niet wat er gebeurd is in de afgelopen uren maar alle witnesses zijn bij alle in mijn buurt zijnde miners opeens zo goed als weg (nog een erg laag aantal). Wat ik wel bijzonder vind is dat Mythical Cream Aardvark gewoon vrolijk doorgaat.

https://explorer.helium.c...LyVGk8jH5NnJC5QkNitEzRyHV

Zojuist ook een mail van Heltec mogen ontvangen:

"Hi Dear,

Your filter was shipped yesterday. As the Chinese New Year is approaching and the transportation capacity is tight, there is no tracking number for the time being. Please wait patiently.
Hope you can receive the filter early.
Have a nice day. :)))

Best regards"

[ Voor 20% gewijzigd door Cave_Boy op 25-01-2022 06:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Xxj schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 01:40:
Hoii !
Mijn vriend heeft een miner maar per ongeluk in zijn app uitgelogd en hij weet zijn 12 woorden niet. Ik kom er echt niet meer uit. Is er iemand die zou kunnen helpen ? Het is een heltec
Dan is het klaar, over, en uit volgens mij. De 12 woorden zijn in feite je backup, en er is geen backup van de backup.

Ik weet niet of je een miner kunt overschrijven van een ontoegankelijk account?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin88
stormfly schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 07:15:
[...]

Dan is het klaar, over, en uit volgens mij. De 12 woorden zijn in feite je backup, en er is geen backup van de backup.

Ik weet niet of je een miner kunt overschrijven van een ontoegankelijk account?
Nee, ook dat niet. Je moet een overschrijving accepteren.

Als je je 12 woorden kwijt bent ben je je miner en al je saldo kwijt. Lost. Finito. Niks aan te doen. Levensles. |:(

De miner is alleen nog in onderdelen wat waard; die is ook gebonden aan je wallet als het goed is.

[ Voor 9% gewijzigd door Edwin88 op 25-01-2022 07:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edwin88
Hoii !
Ik snap niet zo goed hoe mensen die ellenlange waarschuwingen en schermen gewoon kunnen negeren. Ze zijn vrij duidelijk in hun waarschuwingen dat je die 12 woorden moet opschrijven. Je moet ze zelfs herhalen als je een account aanmaakt zodat ze weten dat je ze ergens hebt opgeschreven :z

8)7 |:( 8)7 |:(

Als je ze dan nog vergeet ergens te noteren, dan is het toch echt je eigen schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
Ik lees hier veel gedoe met filters en andere aanpassingen en heb maar 1 advies:

verkoop die rotzooi en haal gewoon een sensecap

Echt waar, dat dashboard is zoveel makkelijker, hij synced bijna instant en werkt verder heel stabiel en goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Edwin88 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 07:54:
Ik lees hier veel gedoe met filters en andere aanpassingen en heb maar 1 advies:

verkoop die rotzooi en haal gewoon een sensecap

Echt waar, dat dashboard is zoveel makkelijker, hij synced bijna instant en werkt verder heel stabiel en goed.
Jeps, ik krijg er in maart 2 binnen daarvan is er nog 1 voor sale, even kijken wat de prijs doet tzt, zal hem tzt op V&A zetten.

Echt de beste miner ever, de grootste bevestiging is dat Sorin (wat men ook van hem vindt) zijn Helium OG ontmanteld en zijn SenseCap laat hangen, trustworthy. Zijn Helium OG heeft minder filters en mined meer.

SenseCap is een goede bewezen RaspberryPi4 met een referentie print voor de RF module, plug and play. Ik begijp niet waarom een Heltec/COTX het wiel zelf probeert uit te vinden, dat ligt mogelijk meer in de winstmarge hoek dan in de kwaliteit hoek #speculatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin88
stormfly schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 08:07:
[...]

Jeps, ik krijg er in maart 2 binnen daarvan is er nog 1 voor sale, even kijken wat de prijs doet tzt, zal hem tzt op V&A zetten.

Echt de beste miner ever, de grootste bevestiging is dat Sorin (wat men ook van hem vindt) zijn Helium OG ontmanteld en zijn SenseCap laat hangen, trustworthy. Zijn Helium OG heeft minder filters en mined meer.

SenseCap is een goede bewezen RaspberryPi4 met een referentie print voor de RF module, plug and play. Ik begijp niet waarom een Heltec/COTX het wiel zelf probeert uit te vinden, dat ligt mogelijk meer in de winstmarge hoek dan in de kwaliteit hoek #speculatie.
Maart? Als je nog tot die tijd hebt kan je vast voor die tweede ook nog wel een plek vinden toch _/-\o_

Ik bedoel letterlijk nu verkopen en een sensecap kopen op Marktplaats. Elke dag halfbakken minen is zonde van je inkomsten en investering.

Ik heb 14 sensecaps draaien en de meesten al meer dan een maand niet hoeven aanraken of herstarten oid. Veel minder dan andere miners voor mijn gevoel.

[ Voor 11% gewijzigd door Edwin88 op 25-01-2022 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-09 11:11
Edwin88 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:06:
[...]

Maart? Als je nog tot die tijd hebt kan je vast voor die tweede ook nog wel een plek vinden toch _/-\o_

Ik bedoel letterlijk nu verkopen en een sensecap kopen op Marktplaats. Elke dag halfbakken minen is zonde van je inkomsten en investering.

Ik heb 14 sensecaps draaien en de meesten al meer dan een maand niet hoeven aanraken of herstarten oid. Veel minder dan andere miners voor mijn gevoel.
Wauw 14 sensecaps? Gaaf.

Heb je toevallig ook een Sensecap in laag-bebouwd gebied (denk aan gebouwen tot 10 m hoog?)
Ik ben dus aan t wachten op m'n order, langzaam ook aan t plannen hoe ik alles ga opzetten. In mijn hex (en de hexagons daaromheen) is het helemaal leeg. +- binnen 4 km staan in een grote stad een aantal routers. Die wil ik dus proberen te bereiken.

Ik zat zelf te denken aan een 5.8 dBi antenne, en dan uiteraard zo hoog mogelijk proberen te plaatsen.

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin88
dogtagz schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:56:
[...]

Wauw 14 sensecaps? Gaaf.

Heb je toevallig ook een Sensecap in laag-bebouwd gebied (denk aan gebouwen tot 10 m hoog?)
Ik ben dus aan t wachten op m'n order, langzaam ook aan t plannen hoe ik alles ga opzetten. In mijn hex (en de hexagons daaromheen) is het helemaal leeg. +- binnen 4 km staan in een grote stad een aantal routers. Die wil ik dus proberen te bereiken.

Ik zat zelf te denken aan een 5.8 dBi antenne, en dan uiteraard zo hoog mogelijk proberen te plaatsen.
Ja, ook in lage bebouwde gebieden. Maar ervaring leert dat je nog zoveel kan plannen, je moet gewoon snel dat ding in de lucht en een mooie antenne erop. Als ie niet draait haal je m weer weg en probeer je het ergens anders.

Flinke mast op het dak en zo hoog mogelijk. Alles lager dan 10-15 meter is niet echt meer de moeite tegenwoordig als vuistregel. Kijk goed op de hoogtekaart van NL of je wel ergens kan komen met je signaal, want anders is het alsnog voor niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Cave_Boy schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 06:10:
[...]

Ik weet nog niet wat er gebeurd is in de afgelopen uren maar alle witnesses zijn bij alle in mijn buurt zijnde miners opeens zo goed als weg (nog een erg laag aantal). Wat ik wel bijzonder vind is dat Mythical Cream Aardvark gewoon vrolijk doorgaat.

https://explorer.helium.c...LyVGk8jH5NnJC5QkNitEzRyHV
Iemand een idee? Alle miners eromheen hebben nogsteeds laag en deze gaat lekker door.

[ Voor 4% gewijzigd door Cave_Boy op 25-01-2022 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Cave_Boy schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:59:
[...]

Iemand een idee? Alle miners eromheen hebben nogsteeds laag en deze gaat lekker door.
Ik denk dat deze miner ontzettend hoog staat, en met een perfecte antenne voor zijn hoogte.

Heb jij het filter nog geplaatst?

code:
1
2
3
4
5
129-16=113
143.20=123
97-5=92
98-5=93
98-2=96

Bij jou in de HEX zijn er diverse die ook goed gaan, is de conclusie niet dat jij last hebt van een dove Heltec of een cheap antenne?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 42% gewijzigd door stormfly op 25-01-2022 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-06 12:36

hrr

Have a nice Day

Hoii !
Helaas ben je dan de sjaak :( Dan moet je een nieuwe wallet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
stormfly schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:07:
[...]

Ik denk dat deze miner ontzettend hoog staat, en met een perfecte antenne voor zijn hoogte.

code:
1
2
3
4
5
129-16=113
143.20=123
97-5=92
98-5=93
98-2=96

Bij jou in de HEX zijn er diverse die ook goed gaan, is de conclusie niet dat jij last hebt van een dove Heltec of een cheap antenne?

***members only***
Filter wil ik wel weer ertussen doen maar kreeg ook bericht dat ik mogelijk toch de verkeerde verloopjes had dus die zijn hoop ik vandaag aangekomen.

Als ik echter kijk is het verschil behoorlijk tegenover al die andere miners. Al die andere miners in de buurt hebben vrij weinig witneses en dat is sinds gisteravond/ vanmorgen. Opeens is dat gedaald.

Mijn Heltec is doof en ja ik snap dat het dan ook lager etc is maar de hele buurt eromheen heeft ook lager. Waarom heeft deze miner zo erg veel. Deze heeft geen plotselinge daling met witneses gehad. sterker nog die blijft omhoog lijkt wel alsof het opgeslokt wordt ofzo van de anderen.

Een paar die plots weinig witneses hebben:
https://explorer.helium.c...ykQMtTqnvo7qixnHTFtivPAyW
https://explorer.helium.c...uKQRsLDBJHmxxLRS2eRZaEciZ
https://explorer.helium.c...UVRiWLJNaq3ZcxRqbmSnbFKxD (is al iets pgekrabbeld maar vor die hoogte ... deze was vroeger echt een stuk hoger)
https://explorer.helium.c...grDjdE2j1BQ6pG7wJ76UJ2BSp

Moet zeggen dat inmiddels een groot deel van de miners inmiddels wel al wat meer witnieses aan het krijgen zijn. Maar vanmorgen was echt alles rond de 10 en alleen die ene die ik eerder noemde had boven de 500 dat vind ik zo vreemd.

[ Voor 24% gewijzigd door Cave_Boy op 25-01-2022 15:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

stormfly schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:07:
[...]

code:
1
2
3
4
5
129-16=113
143.20=123
97-5=92
98-5=93
98-2=96

***members only***
Je linkt nu wel naar een syncrobit miner, weet niet of dit nu zo’n eerlijke vergelijking is. Het kan zijn dat deze miner deelt uit maakt van de witness stuffing syncrobit units.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
fenrir schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 17:05:
[...]

Je linkt nu wel naar een syncrobit miner, weet niet of dit nu zo’n eerlijke vergelijking is. Het kan zijn dat deze miner deelt uit maakt van de witness stuffing syncrobit units.
Ja daar twijfelde ik over, je kunt dat niet uitsluiten toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• N0EL
Bij mij staat mijn Bobcat momenteel op volle toeren te draaien!
Zie:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
(graag niet de direct link of naam van miner posten!)

[ Voor 20% gewijzigd door N0EL op 25-01-2022 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
fenrir schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 17:05:
[...]

De voorbeelden die ik gaf zijn verschillende merken. Allemaal in dezelfde buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 12:27
Ik heb in ieder geval 1 van mijn sensecaps te koop staan. Die bracht zo weinig op en ik heb helaas niet meer de optie om hoger of ergens anders te plaatsen.

Voor de rest wel erg leerzaam en leuk projectje geweest voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 07:18
N0EL schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 17:25:
Zie: https://bit.ly/3tSPksG (graag niet de direct link of naam van miner posten!)
Hoe krijg jij je Transit Scale op 1??

Bij mij gaat het nog niet echt lekker helaas

[ Voor 12% gewijzigd door Dirk0s op 25-01-2022 19:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kariem112
  • Niet online
Zie: (graag niet de direct link of naam van miner posten!)
Ziet er goed uit 8) er komen zelfs data pakketjes voorbij. Enig idee waarom? Of waardoor? Dat was toch wanneer iemand het netwerk gebruikt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
Zie: (graag niet de direct link of naam van miner posten!)
Cool! Als je naar de mining in HNT kijkt gaat hij als een raket.

Ken je de [membersonly] tag? Dan gaat de url ook niet mee in een quote.
Pagina: 1 ... 24 ... 41 Laatste

Let op:
Referralcodes gebruiken en het aanbieden van producten is hier niet toegestaan.