stormfly schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:01:
[...]
Oef balen man, Heltec is ook nog goed aan de prijs voor iets wat heel matig is qua kwaliteit. Zouden ze moeite hebben met de software voor v1.1 en v1.1.1 te scheiden? Dat code nu mixed waardoor je met een betere unit slechter resultaat hebt? Die temp drift fix was voor de v1.1. meen ik te herinneren.
Het verschil tussen V1.0 en V1.1 is minimaal. Het verschil tussen V1.1 en V1.1.1 is een extra filter voor de LNA en verschil tussen V1.1.1 en V1.2 is andere component keuze voor ECC chip en extra stabilisatie voor voeding.
Er is geen reden om twee verschillende stukken software te draaien voor deze versies.
De temperatuurdrift is voor de SX1308. Dus voor zowel de V1.0 als V1.1 als V1.1.1 als V1.2.
stormfly schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:07:
[...]
Klopt er is een update geweest voor chipsets met de RX1302/1303 meen ik, dat ze een extra parameter zijn gaan uitlezen om RF details weer te geven.
De Heltec heeft deze chip niet, ik verbaas mij wel dat veel Heltec's zo matig whitnessen. Ik hoor weinig mensen die veel minen met een heltec, of het zijn stille genieters

Als RSSIS in de json data zit dan gebruikt de helium miner image de RSSIS waarde(die lager is dan RSSI).
Heltec heeft dit toegevoegd en heeft het volgende aangegeven:
When SNR < 0: RSSIS = RSSI + SNR; When SNR > 0: RSSIS = RSSI
Het is dus puur een rekenmethode die getallen anders aangeeft.
Op de Heltec discord kom je best wat positieve reacties tegen over de V1.2 met bijbehorende rewards.
[
Voor 3% gewijzigd door
LED-Maniak op 24-01-2022 16:15
]