Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
les2 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 10:21:
Kan iemand zeggen hoe je de poort openzet op een Fortigate Firewall?
Heb 2 specifieke vragen (voorlopig ; )

1) bij 'Policy and Object -> Services -> Create New -> Service' : welke categorie moet je hier kiezen? (Remote Acces zou ik kiezen?)

2) Deze Firewall hangt achter de telenet modem : ik veronderstel dat de poort dan ook open moet op de deze internetmodem?[Afbeelding]
Je kan dan beter deze site proberen te volgen
https://docs.fortinet.com...ok/186598/port-forwarding

Services hebben er in ieder geval niet veel mee te maken, maar het komt er op neer dat je een Virtual IP moet aanmaken (de daadwerkelijke forward) en dat Virtual IP moet je vervolgens als source toevoegen aan een nieuwe IPv4 rule (wan >lan).

In het Telenet modem moet inderdaad ook een forward maken maar dan naar het IP je Fortigate. Tenzij de Fortigate via het modem een eigen public IP krijgt, dan hoef je dit niet te doen.

[ Voor 7% gewijzigd door melvinnie op 16-01-2022 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:11
stormfly schreef op zondag 16 januari 2022 @ 09:43:
[...]

Check, ik wil erin kijken, in de rondjes.

[...]

Ik ben niet alle dagen online ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZGNTf17cRwrDKrbfmS4oV9Az8Eo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jY49ovKCBVmLf586vf1RpX7E.png?f=fotoalbum_large

Deze voldoende duidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Sinds gisteren een nieuwe antenne geplaatst, sinds ik vanmorgen kijk staat hij ineens op offline. Kan dit even een gevolg zijn van de wisseling?
Lampjes bij de netwerkkabel knipperen wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• les2
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 30-03-2022
melvinnie schreef op zondag 16 januari 2022 @ 10:31:
[...]

Je kan dan beter deze site proberen te volgen
https://docs.fortinet.com...ok/186598/port-forwarding

Services hebben er in ieder geval niet veel mee te maken, maar het komt er op neer dat je een Virtual IP moet aanmaken (de daadwerkelijke forward) en dat Virtual IP moet je vervolgens als source toevoegen aan een nieuwe IPv4 rule (wan >lan).

In het Telenet modem moet inderdaad ook een forward maken maar dan naar het IP je Fortigate. Tenzij de Fortigate via het modem een eigen public IP krijgt, dan hoef je dit niet te doen.
Bedankt voor de info, ben al een stap verder! Heb deze idd toegevoegd als source.
Bij de Virtual IP heb ik onderstaande instellingen. (Als je weet dat het IP adres van de miner 192.168.69.248 is).

Ik zie morgen wel of er beweging is! Merci _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZOQLXF5ZJVg-cHz2kcqLf2oIFYs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mKagNLUSQrrsMCbDhdMdltSQ.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:19
Ja dit is goed aangesloten. Heeft het filter een flow richting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
stormfly schreef op zondag 16 januari 2022 @ 11:38:
[...]

Ja dit is goed aangesloten. Heeft het filter een flow richting?
Er staan geen pijlen of merkjes op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
les2 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 11:06:
[...]

Bedankt voor de info, ben al een stap verder! Heb deze idd toegevoegd als source.
Bij de Virtual IP heb ik onderstaande instellingen. (Als je weet dat het IP adres van de miner 192.168.69.248 is).

Ik zie morgen wel of er beweging is! Merci _/-\o_

[Afbeelding]
https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/
Via bovenstaande site kan je de port testen, dan weet je zeker of het goed gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vvizzbV2W0-CMGNtuOmc77vGIQ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1IQ45pKlp9Cx5JB0Dyt4aU6s.jpg?f=fotoalbum_large
Heb het kapje even los gemaakt.

Verbaasd me aan de ene kant dat eigenlijk alleen de binnenkant is gesoldeerd. Geen aarding ofzo. Het zit dusdanig geklemd dat het waarschijnlijk voldoende aarding heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:41
Cave_Boy schreef op zondag 16 januari 2022 @ 11:59:
[Afbeelding]
Heb het kapje even los gemaakt.

Verbaasd me aan de ene kant dat eigenlijk alleen de binnenkant is gesoldeerd. Geen aarding ofzo. Het zit dusdanig geklemd dat het waarschijnlijk voldoende aarding heeft?
Aan de onderkant zie je een soort schuimpje zitten. Die drukt tegen de PCB en de behuizing. Dat is het contact.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramb0
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 28-01-2024
Edwin88 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 08:32:
[...]

Ik heb overal bedraad internet met PoE vanuit de switch of via een injector. Met een GeekPi splitter voorzie ik de sensecaps vervolgens van stroom. Ik gebruik meestal de OBO t250 boxjes
Is iedere injector compatibel met die Geekpi splitter? Dus zorgen voor een 3A out voor een sensecap?
PoE is helemaal nieuw voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 16:01
bramb0 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 14:35:
[...]

Is iedere injector compatibel met die Geekpi splitter? Dus zorgen voor een 3A out voor een sensecap?
PoE is helemaal nieuw voor mij...
Misschien moet je dan gewoon even googlen naar PoE 8)7

De GeekPi kan max 4A leveren dus dan moet je een injector nemen die ook genoeg kan leveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
Mr.Jingles schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:48:
[...]

0,04 -0,06 per dag. Moet wel zeggen dat ik weinig directe 'buren' heb, daarnaast staat de miner binnen op zolder.. Dichtsbijzijnde naast mij is een bobcat, volgens mij ook indoor hij pakt toch 0,1 - 0,2 op een dag.
Hier ben ik erg benieuwd naar. Ik heb een COTX met een 5.8 DBI op dik 10 meter hoogte maar ik haal ook maar weinig binnen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Ik lees net hier https://support.cotxnetwo...he-ambient-noise-problem- dat er twee soorten filters zijn:

- SAW filter
- Cavity filter

Nu weet ik dat er hemelsbreed 300 meter bij mij vandaan een grote T-mobile mast aanwezig is. Heb net een SAW filter besteld van Aliexpress voor mijn COTX miner, maar moet ik niet eerder een Cavity filter hebben in mijn geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Zijn er al mensen die de Linxdot miner gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
GrazendeKoe schreef op zondag 16 januari 2022 @ 21:54:
[...]

Hier ben ik erg benieuwd naar. Ik heb een COTX met een 5.8 DBI op dik 10 meter hoogte maar ik haal ook maar weinig binnen... :(
1: miners die binnen staan |:( zonde van je tijd en geld -> zet dat ding buiten
2: 10 meter is niet echt hoog dus verwacht geen wonderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
GrazendeKoe schreef op maandag 17 januari 2022 @ 00:04:
Ik lees net hier https://support.cotxnetwo...he-ambient-noise-problem- dat er twee soorten filters zijn:

- SAW filter
- Cavity filter

Nu weet ik dat er hemelsbreed 300 meter bij mij vandaan een grote T-mobile mast aanwezig is. Heb net een SAW filter besteld van Aliexpress voor mijn COTX miner, maar moet ik niet eerder een Cavity filter hebben in mijn geval?
Wat komt er uit de metingen welke ze toelichten in het artikel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Edwin88 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 06:41:
[...]

Zonder filter kan je de antenne die aan een cotx hangt beter binnen hebben dan buiten. Dan filtert je dak tenminste nog een beetje noise. Ja, ik heb dit ervaren.
10 meter hoog moet je wel zien in relatie met de rest van omgeving. In noord Groningen (het platte platteland) kom je een heel eind met 10 m, in het centrum van een gemiddelde stad heb je er weinig aan. Line of sight is alles, hoe hoog je hiervoor moet zitten is sterk afhankelijk van je omgeving.

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
fenrir schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:21:
[...]

Zonder filter kan je de antenne die aan een cotx hangt beter binnen hebben dan buiten. Dan filtert je dak tenminste nog een beetje noise. Ja, ik heb dit ervaren.
10 meter hoog moet je wel zien in relatie met de rest van omgeving. In noord Groningen (het platte platteland) kom je een heel eind met 10 m, in het centrum van een gemiddelde stad heb je er weinig aan. Line of sight is alles, hoe hoog je hiervoor moet zitten is sterk afhankelijk van je omgeving.
to be fair

een COTX kan je beter verkopen en van dat geld een sensecap halen. Scheelt je een hoop gedoe

en 10 meter is nog steeds niet erg hoog als je bijvoorbeeld de kromming van de aardig mee wilt nemen en de invloed van andere huizen/flats/bomen/etc. Op een aanzienlijke afstand moet je dan toch door vanalles heen. Als je op bijvoorbeeld 40m hoogte zit kom je _veel_ verder omdat je _over_ dingen heen kan stralen.

[ Voor 18% gewijzigd door Edwin88 op 17-01-2022 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Edwin88 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 06:41:
[...]

Met 'Ik haal maar weinig binnen' bedoel ik dat ik weinig HNT mine, haha. Mijn antenna staat netjes op het dak buiten.
Edwin88 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:25:
[...]

to be fair

een COTX kan je beter verkopen en van dat geld een sensecap halen. Scheelt je een hoop gedoe

en 10 meter is nog steeds niet erg hoog als je bijvoorbeeld de kromming van de aardig mee wilt nemen en de invloed van andere huizen/flats/bomen/etc. Op een aanzienlijke afstand moet je dan toch door vanalles heen. Als je op bijvoorbeeld 40m hoogte zit kom je _veel_ verder omdat je _over_ dingen heen kan stralen.
Ik wil denk ik ook mijn COTX swappen naar een Sensecap, maar waar kun je nog vlot een Sensecap halen?

[ Voor 46% gewijzigd door GrazendeKoe op 17-01-2022 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

Edwin88 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:25:
[...]

to be fair

….
Ssst, straks wil niemand mijn cotx meer hebben O-)
Het duurt nog even voordat ik een vervangende unit binnen heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryNL
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 07:22
Ik ben bezig met het zoeken naar de juiste positie voor een omnidirectional 5.8 dbi antenne, maar lees op internet veel over de richting waarop zo'n antenne straalt. Als ik het goed begrijp is de antenne niet 360 graden, maar twee kanten op. Hoe weet ik van een ronde antenne welke kant ik op moet stralen? Of maakt dit niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-09 11:11
Zijn er mensen die een Bobcat Miner hebben gekocht via de officiele site (en dus via Coinbase betaald hebben). Wat zijn jullie ervaring qua levertijd en communicatie met de reseller?

Ik ben aan het overwegen om een Bobcat Miner te kopen, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
barryNL schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:39:
Ik ben bezig met het zoeken naar de juiste positie voor een omnidirectional 5.8 dbi antenne, maar lees op internet veel over de richting waarop zo'n antenne straalt. Als ik het goed begrijp is de antenne niet 360 graden, maar twee kanten op. Hoe weet ik van een ronde antenne welke kant ik op moet stralen? Of maakt dit niet uit?
Dan lees je juist de verkeerde artikelen, omnidirectional is een cirkel van 360graden. Wat wel uitmaakt is de richting naar de horizon, een hoge dBi priemt verder richting de horizon en kan dichtbij hotspots missen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
dogtagz schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:50:
Zijn er mensen die een Bobcat Miner hebben gekocht via de officiele site (en dus via Coinbase betaald hebben). Wat zijn jullie ervaring qua levertijd en communicatie met de reseller?

Ik ben aan het overwegen om een Bobcat Miner te kopen, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.
De 28 weken welke je bij het bestellen ziet staan kan je wel vergeten. Ze zijn nu pas bezig met de bestellingen van juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
Zou een SenseCAP m1 bestellen via seeedstudio sneller zijn?
Daar staat levering 31 mei. Maar ik weet niet hoe accuraat dat is... :P

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
dogtagz schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:04:
Zelf heb ik bij Heliumhotshop het meeste geluk met Sensecap. Daar komen soms batches beschikbaar met verwachte levertijd van 2-3 maanden later. In het Discord-kanaal deelt de eigenaar (Aron) vaak dat er weer voorraad is op de website. https://discord.gg/ZjzEBqdc

Je moet wel snel zijn, vaak is de voorraad snel op. :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edwin88
GrazendeKoe schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:24:
[...]

Met 'Ik haal maar weinig binnen' bedoel ik dat ik weinig HNT mine, haha. Mijn antenna staat netjes op het dak buiten.

[...]

Ik wil denk ik ook mijn COTX swappen naar een Sensecap, maar waar kun je nog vlot een Sensecap halen?
Als je een goede locatie hebt zou ik er gewoon eentje via Marktplaats halen
De meerprijs mine je wel terug namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Edwin88 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:57:
[...]

Als je een goede locatie hebt zou ik er gewoon eentje via Marktplaats halen
De meerprijs mine je wel terug namelijk.
Eens. De prijs voor een Sensecap op Marktplaats in de laatste weken flink aan het dalen. Waar je er twee maanden geleden nog 1200 euro voor betaalde, kan je er nu vast wel een nieuwe (gesealde) versie kopen voor 1000 euro. Een geopende/gebruikte Sensecap zou je zelfs nog wel iets goedkoper moeten kunnen vinden.

Natuurlijk is 1000 euro nog steeds behoorlijk prijzig, maar als je over een goede lokatie beschikt zou je die extra 400 euro die je nu extra betaalt er binnen twee maanden zeker uit kunnen hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door scorpion303 op 17-01-2022 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jingles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 20:12
dogtagz schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:04:
Mijn ervaring is van wel, hou wel rekening met import kosten. 120 euro per miner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-08-2022
Ik zit 4 hoog onder een plat dak. Wat bomen op het oosten, vrij zicht naar het zuiden en overige richtingen gebouwen die even hoog zijn. Ik heb even gekeken, en het hoogste punt is de liftschacht, die steekt zo'n 2 meter boven het platte dak uit. Zou het handig zijn om hier een buiten miner aan te bevestigen? En dan een kabel van een meter of 15 vanuit mijn slaapkamer, of een kabel van een meter of 3 door het dak? Wat zou de woningbouwvereniging hier van vinden?

God morks in wysterious ways.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

ArtPhil-Flower schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:47:
Ik zit 4 hoog onder een plat dak. Wat bomen op het oosten, vrij zicht naar het zuiden en overige richtingen gebouwen die even hoog zijn. Ik heb even gekeken, en het hoogste punt is de liftschacht, die steekt zo'n 2 meter boven het platte dak uit. Zou het handig zijn om hier een buiten miner aan te bevestigen? En dan een kabel van een meter of 15 vanuit mijn slaapkamer, of een kabel van een meter of 3 door het dak? Wat zou de woningbouwvereniging hier van vinden?
Een stapel stoeptegels verzamelen en dan zoiets als chris12 gedaan heeft in Chris12 in "Helium Miner"
Miner in een waterdichte behuizing met PoE. Kijk hoe hoog je mag zonder vergunning (denk 5 meter) en klaar ben je. Zeker als je nergens een gat boort en netjes rubber bescherming onder de tegels plaatst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
https://www.reichelt.nl/n...0cd2ce8904988d9491c4d8b3d Levertijd 1-2 dagen. Bullshit of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
fenrir schreef op maandag 17 januari 2022 @ 17:02:
[...]

Een stapel stoeptegels verzamelen en dan zoiets als chris12 gedaan heeft in Chris12 in "Helium Miner"
Miner in een waterdichte behuizing met PoE. Kijk hoe hoog je mag zonder vergunning (denk 5 meter) en klaar ben je. Zeker als je nergens een gat boort en netjes rubber bescherming onder de tegels plaatst
Ik heb twee linker handen. Heb wel een handige zwager, maar vind het wat te veel gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kariem112
  • Niet online
LED-Maniak schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:58:
[...]

https://webshop.ideetron.nl/SDBF0.5-868-60

Heeft een mooi setje. 9dBi is wat overkill voor het gros van de setups.
Ik heb dit setje inmiddels een klein weekje draaien. De opbrengst gaat echter omlaag in plaats van omhoog :?

Het aantal beacons is met +10 gestegen, het aantal witnesses met 1 of 2.... kan het te maken hebben met de connectie tussen antenne / bliksemafleider en de bobcat? Opbrengst is van 0.20+ naar 0.11 gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabrielZ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 13:07
Zijn er hier meer mensen die na deze Heltec update :2022-1-11 -- OTA upgrade (V1.2.8) een stuk minder witnesses hebben?

Mijn rssi waardes zijn met zon 15-20 rssi omlaag gagaan.

08-01-2022 Rssi: 114 SNR: 17.5 Totaal 76 Witnesses
15-01-2022 Rssi: 130 SNR: 10.2 Totaal 46 Witnesses

Ik heb continu dezelfde beacons van voor de laatste update en na de update vergeleken, dit verschil is enorm.. 15-20 Rssi lager..

Gaat hierbij om de nieuwste versie van de Heltec V1.1.1.
Het lijkt erop dat deze update gedaan is om de oudere Heltecs minder doof/blind te maken terwijl de nieuwere V1.1.1 er juist schade van heeft?
Mijn rewards zijn gehalveerd!

Ik heb er 3, bij alle 3 hetzelfde resultaat.

Heltec V 1.1.1
Ideetron 10dbi
5M Lmr400
12M Hoogte

[ Voor 9% gewijzigd door GabrielZ op 17-01-2022 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cudan
  • Laatst online: 03-10-2023
Hi, kreeg vanmorgen 4 x een mail van helium.

In de laatste staat :
Incident resolved
The ETL is now within 10 blocks of the top of the chain. There are less than 500 pending transactions. Things are looking good so we are going to resolve this incident.

Zou dus opgelost zijn ? Maar tot nu staat mijn hotspot op offline terwijl ik als ik een rapport draai zie ik bij inbound en uitbound een groene v staan en blockchain sync 99,5 %, moet deze 100 % zijn om weer online te zijn?
Gr cudan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakfreaks
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23-02 07:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WO08jxC2xyVnh09EuddvQQilIKM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Srt0fxbfv5OftyyiZPmLb5Bm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
Geen bullshit.

Deze is niet helium enabled.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:43

Nou ik had mijn april maart besteld(jawel nog met PayPal via de site).

Laten we zo zeggen enige reactie die ik kreeg van hun was aangekomen dat ik betaald had en 4 maanden later email kreeg dat het verstuurt was en uiteraard bevestiging van koerier voor de kosten.

Moet ik wel zeggen dat ik vingers crossed heb gedaan want kan wel mailen maar was op dat moment ook een gekkenhuis.

AnimeAdicted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Ik heb half november besteld, via coinbase betalen werkte prima (hou wel rekening met network fee van erc-20 (ongeveer 15 usdc extra). Je krijgt alleen een bevestiging van je order en af en toe een algemene nieuwsbrief. Ik hoop zelf in maart/april de bobcat te ontvangen. 😀

[ Voor 5% gewijzigd door zenith op 18-01-2022 06:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackbrown
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08-05-2023
Is er hier al meer nieuws over jullie heltec levering?

Ik zit hier nog steeds op vast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MhSPEPX9vr7P5A5rGuFxBR9ZWFg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iQ0I1WdnfLBWXqY0fp6FqXCE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnark
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 19:45
zenith schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 06:49:
[...]

Ik heb half november besteld, via coinbase betalen werkte prima (hou wel rekening met network fee van erc-20 (ongeveer 15 usdc extra). Je krijgt alleen een bevestiging van je order en af en toe een algemene nieuwsbrief. Ik hoop zelf in maart/april de bobcat te ontvangen. 😀
Een collega van me heeft besteld in juli en heeft hem nog steeds niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ringerbart
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20-05 10:06
Hier op 11 januari verzonden met tnt, normaal vandaag levering maar gisteren 17 jan al ontvangen. Zending heeft wel 4-5 keer op vertraging gestaan maar toch een dag vroeger binnen dan aangegeven.
Rond 14u gisteren aangesloten. Zie nu dat de sync al voltooid is maar dat kan ergens vorige nacht al gebeurd zijn.
jackbrown schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 08:28:

[Afbeelding]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dogtagz
Zojuist een Sensecap besteld. kan niet wachten ;)

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-09 11:58
JIj ook al :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

[Afbeelding]
Staat nog steeds vast in Chek Lap Kok. Gisteren werd ik vriendelijk te woord gestaan door tnt/fedex toen ik belde, vandaag werd ik meteen op een agressieve manier behandeld. Ze had er duidelijk geen zin in, kwamen een hoop algemeenheden voorbij. Ze wilde geen dossier aanmaken (mocht ze niet), best bijzonder aangezien ik de dag ervoor ook al gebeld had en nog geen terugkoppeling had ontvangen. Uiteindelijk heb ik maar opgehangen, het gesprek begon al slecht en werd er niet beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackbrown
Mijn zending is opgehaald op 10-01
10-01-22 18:11 Chengdu-Wuhou Zending opgehaald bij ophaaladres

Levering stond ook om 17.01

Achja, wachten maar.
ringerbart schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 08:57:
Hier op 11 januari verzonden met tnt, normaal vandaag levering maar gisteren 17 jan al ontvangen. Zending heeft wel 4-5 keer op vertraging gestaan maar toch een dag vroeger binnen dan aangegeven.
Rond 14u gisteren aangesloten. Zie nu dat de sync al voltooid is maar dat kan ergens vorige nacht al gebeurd zijn.

[...]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edwin88
Een sensecap nu bestellen voor over 2-3 maanden, ik zou t niet doen. Een goede locatie hengelt 500 dollar per maand binnen. Dus tegen de tijd dat je hem geleverd krijg, kan je de marktplaats sensecap al terugverdient hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
Edwin88 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:26:
Een sensecap nu bestellen voor over 2-3 maanden, ik zou t niet doen. Een goede locatie hengelt 500 dollar per maand binnen. Dus tegen de tijd dat je hem geleverd krijg, kan je de marktplaats sensecap al terugverdient hebben...
En wat als je niet weet of je locatie goed is?
Nu heb ik aankomende tijd om uit te zoeken welke antenne en set up ik exact ga opzetten om 't optimaal te gebruiken. Daarbij ben ik echt fors tegen de prijzen die ik voor een tweedehands Raspberry Pi zie staan. Ik weiger daar nu aan mee te doen. Ik vond de originele prijs al hoog voor wat je krijgt.

Daarbij heb je nu ook gewoon garantie. Als er iets niet in de haak is kan je gewoon naar de leverancier.

edit: Jammer dat er eigenlijk geen uitgebreide Topic post is :) Zou denk ik een hoop schelen!

[ Voor 12% gewijzigd door dogtagz op 18-01-2022 09:35 ]

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimmegeers
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-07 13:38
Ik heb er ook maar één besteld (Sensecap). We zullen wel zien of ik hem terugverdien, duurt dat wat langer is dat niet erg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr.Jingles
dogtagz schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:31:
[...]

Nu heb ik aankomende tijd om uit te zoeken welke antenne en set up ik exact ga opzetten om 't optimaal te gebruiken. Daarbij ben ik echt fors tegen de prijzen die ik voor een tweedehands Raspberry Pi zie staan. Ik weiger daar nu aan mee te doen. Ik vond de originele prijs al hoog voor wat je krijgt.

Daarbij heb je nu ook gewoon garantie. Als er iets niet in de haak is kan je gewoon naar de leverancier.

edit: Jammer dat er eigenlijk geen uitgebreide Topic post is :) Zou denk ik een hoop schelen!
Qua hardware is het misschien een RPi, maar je koopt meer dan dat. Je koopt ook stukje software & dienst waarmee je HNT's kan minen. Maar het is een berg geld, dat heb je goed. Het is uiteraard een risico die je moet willen nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• N0EL
Noem het maar dom, maar ik weiger gewoon om scalpers te veel te betalen.
Laats stond er ook een Flarm booster te koop op MP voor net geen 1000 euro!
Ding koste nieuw net onder de 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
fenrir schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:18:
[...]

Staat nog steeds vast in Chek Lap Kok. Gisteren werd ik vriendelijk te woord gestaan door tnt/fedex toen ik belde, vandaag werd ik meteen op een agressieve manier behandeld. Ze had er duidelijk geen zin in, kwamen een hoop algemeenheden voorbij. Ze wilde geen dossier aanmaken (mocht ze niet), best bijzonder aangezien ik de dag ervoor ook al gebeld had en nog geen terugkoppeling had ontvangen. Uiteindelijk heb ik maar opgehangen, het gesprek begon al slecht en werd er niet beter op.
Er is momenteel een uitbraak van covid cases. Zoals je wellicht gezien hebt zijn ze heel rigoureus in China.
Alle zendingen liggen stil, ook waar alleen een tracking nummer van bekend is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 08:04

[Afbeelding]
ik had een tracking nummer van TNT, maar vandaag een nieuwe van FedEx gekregen. TNT ligt denk op zijn gat ivm Corona.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

LED-Maniak schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:06:
[...]

Er is momenteel een uitbraak van covid cases. Zoals je wellicht gezien hebt zijn ze heel rigoureus in China.
Ik weet van niets, zowel van tnt/fedex als van heltec heb ik hier geen communicatie van ontvangen. Pakket van mijn broertje is later verzonden door heltec, en gisteren in nl afgeleverd. Heeft er slechts 5 dagen overgedaan. Ging dan wel niet via Chek lap kok, maar de mijne ligt al stil voordat die van hem überhaupt verstuurd was door heltec.

Een update vanuit Heltec zou toch wel het minste zijn, zij hebben voor deze verzend toko gekozen en zouden als verzender meer info horen te krijgen en met mij als klant kunnen/horen te delen.

Edit: HeliumHotShop heeft ook zeer recent een batch ontvangen van heltec, het wil er bij mij niet in dat het al 9
dagen plat ligt daar.

[ Voor 7% gewijzigd door fenrir op 18-01-2022 11:54 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
Mr.Jingles schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:02:
[...]

Qua hardware is het misschien een RPi, maar je koopt meer dan dat. Je koopt ook stukje software & dienst waarmee je HNT's kan minen. Maar het is een berg geld, dat heb je goed. Het is uiteraard een risico die je moet willen nemen.
Ja dat klopt. Maar dat betekend niet dat het 1000+ euro waard is :) Dat is minimaal 2 x de originele verkoopprijs, en die is ook al hoger vanwege de vraag. (Raspberry Pi 4 en het LoraWan Gateway module zijn +- 160 euro als je ze koopt. Dus +- 340 euro voor software, randapparatuur, en overige diensten).

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackbrown
Ik heb net een nieuwe update:

18-01-22 18:17 Chengdu-Wuhou Zending aangekomen op TNT-locatie
12-01-22 15:31 Wijziging in doorvoertijd. Houd rekening met de nieuwe leverdatum en nieuw levertijdstip.
fenrir schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:47:
[...]

Ik weet van niets, zowel van tnt/fedex als van heltec heb ik hier geen communicatie van ontvangen. Pakket van mijn broertje is later verzonden door heltec, en gisteren in nl afgeleverd. Heeft er slechts 5 dagen overgedaan. Ging dan wel niet via Chek lap kok, maar de mijne ligt al stil voordat die van hem überhaupt verstuurd was door heltec.

Een update vanuit Heltec zou toch wel het minste zijn, zij hebben voor deze verzend toko gekozen en zouden als verzender meer info horen te krijgen en met mij als klant kunnen/horen te delen.

Edit: HeliumHotShop heeft ook zeer recent een batch ontvangen van heltec, het wil er bij mij niet in dat het al 9
dagen plat ligt daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
dogtagz schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:31:
[...]

Garantie is een grap; ik heb een dooie miner van antratek maar die sturen je gewoon door naar de fabrikant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramb0
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 28-01-2024
jackbrown schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:59:
Ik heb net een nieuwe update:

18-01-22 18:17 Chengdu-Wuhou Zending aangekomen op TNT-locatie
12-01-22 15:31 Wijziging in doorvoertijd. Houd rekening met de nieuwe leverdatum en nieuw levertijdstip.

[...]
Idem hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
LED-Maniak schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:06:
[...]

In slechts een klein deel het geval, het betreft een covid case van medewerker DHL in Shenzhen, Guangzhou en HK is gewoon open. Pakketten welke al in Shenzhen bij liggen zullen dan inderdaad vertraging oplopen. Zo is niet heel Shenzhen dicht maar enkel een klein deel.

Conclusie; wordt feest komende weken voor chinees oud en nieuw, verwacht veel vertraging

[ Voor 7% gewijzigd door green-tea op 18-01-2022 18:17 ]

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
N0EL schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:01:
Het is voor mij ook een principe kwestie geweest 😀, ik wacht wel een paar weken daarvoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:11

Stimulate14

⭐⭐⭐

N0EL schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:01:
Dat vind ik dus ook, alleen een maat van me heeft een Bobcat gekocht voor € 900 via Marktplaats en die heeft hem er na drie maanden uit :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 12:20
zenith schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:22:
[...]

Het is voor mij ook een principe kwestie geweest 😀, ik wacht wel een paar weken daarvoor
werkt een flarm booster?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
green-tea schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:43:
[...]

In slechts een klein deel het geval, het betreft een covid case van medewerker DHL in Shenzhen, Guangzhou en HK is gewoon open. Pakketten welke al in Shenzhen bij liggen zullen dan inderdaad vertraging oplopen. Zo is niet heel Shenzhen dicht maar enkel een klein deel.

Conclusie; wordt feest komende weken voor chinees oud en nieuw, verwacht veel vertraging
Om hier terug op in te haken:
Heltec zendingen van TNT waar de tracking niet van werkt zijn teruggeroepen(bevestigd door TNT zelf) en worden nu via DHL verzonden. Als het goed is krijg je nu vanzelf een mail/telefoontje dat er een zending aankomt via DHL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 12:20
iemand enig waar je zo'n flarm booster kan pre-orderen lijkt wel te werken dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Michel242186 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:14:
iemand enig waar je zo'n flarm booster kan pre-orderen lijkt wel te werken dat ding.
https://shop.jetvision.de/FLARM-BOOSTER/en

Ik weet niet of dit de juiste is.

Edit:
Ik lees juist ook erg vaak dat een Flarm booster niet geschikt is voor Helium mining.

https://store.uputronics....uct/product&product_id=51

[ Voor 23% gewijzigd door Cave_Boy op 19-01-2022 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

LED-Maniak schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:09:
[...]

Om hier terug op in te haken:
Heltec zendingen van TNT waar de tracking niet van werkt zijn teruggeroepen(bevestigd door TNT zelf) en worden nu via DHL verzonden. Als het goed is krijg je nu vanzelf een mail/telefoontje dat er een zending aankomt via DHL.
En de andere zendingen? Bij mijn ligt het pakket nu al 10 dagen op dezelfde plek en er is niemand die mij iets concreets kan vertellen. Ben blij dat ik met PayPal betaald heb al heb ik nog wel een voorkeur voor de miners in plaats van geld terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• N0EL
De jetvision flarm is heel geschikt omdat deze alles buiten de 868MHz "band" filtert en maar 1 kant op* werkt (zenden gaat buiten de filter om)
* The FLARM BOOSTER works as a receive preamplifier but bypasses in transmit mode automatically.

De uputronics flarm (2de linkje) filtert ook alles buiten de 868MHz "band" maar werkt 2 kanten op** (zenden gaat dus NIET om de filter heen), en is hierdoor niet geschikt!
** This unit doesn't bypass on transmit

[ Voor 28% gewijzigd door N0EL op 19-01-2022 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
N0EL schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:02:
De jetvision flarm is heel geschikt omdat deze alles buiten de 868MHz "band" filtert en maar 1 kant op* werkt (zenden gaat buiten de filter om)
* The FLARM BOOSTER works as a receive preamplifier but bypasses in transmit mode automatically.

De uputronics flarm (2de linkje) filtert ook alles buiten de 868MHz "band" maar werkt 2 kanten op** (zenden gaat dus NIET om de filter heen), en is hierdoor niet geschikt!
** This unit doesn't bypass on transmit
Ik begin nu meer te begrijpen wat het doet.
Krijg je dan niet ook erg veel invalids in de zin dat het signaal veel te hard is?

Kan iemand mij uitleggen wat de plus variant zoveel anders is?
https://shop.jetvision.de...s/64807909/Products/69300

Het is een zwarte antenne?

[ Voor 11% gewijzigd door Cave_Boy op 19-01-2022 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jingles
Cave_Boy schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:22:
[...]

Ik begin nu meer te begrijpen wat het doet.
Krijg je dan niet ook erg veel invalids in de zin dat het signaal veel te hard is?

Kan iemand mij uitleggen wat de plus variant zoveel anders is?
https://shop.jetvision.de...s/64807909/Products/69300

Het is een zwarte antenne?
Kijk dit filmpje even: YouTube: Let's speak about amplifiers - 5 days with flarm amplifier-results
Zo ver ik het zie Wat @N0EL zegt alleen versterking van je ontvangend signaal. Dus je gaat niet harder zenden, wat volgens mij invloed heeft op invallid witnesses.
Je miner gaat beter luisteren omdat je dat signaal versterkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Mr.Jingles schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:21:
[...]

Kijk dit filmpje even: YouTube: Let's speak about amplifiers - 5 days with flarm amplifier-results
Zo ver ik het zie Wat @N0EL zegt alleen versterking van je ontvangend signaal. Dus je gaat niet harder zenden, wat volgens mij invloed heeft op invallid witnesses.
Je miner gaat beter luisteren omdat je dat signaal versterkt.
As het signaal inkomend te sterk is kunnen beacons welke je whitnessed alsnog als invalid worden aangemerkt omdat het systeem dan denkt dat de hotspots te dichtbij staan. Dus je moet wel een goede balans weten te vinden daarin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
melvinnie schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:49:
[...]

As het signaal inkomend te sterk is kunnen beacons welke je whitnessed alsnog als invalid worden aangemerkt omdat het systeem dan denkt dat de hotspots te dichtbij staan. Dus je moet wel een goede balans weten te vinden daarin.
Daar doelde ik inderdaad op. Dan mis je juist de miners in je buurt. 17dBi is best veel.
Het bedrag is trouwens ook niet mis (een halve miner prijs). Nu kun je dat dan naar waarschijnlijkheid ook redelijk makkelijk met wachten terugverdienen maar het is wel iets om in gedachten te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N0EL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obedient
  • Laatst online: 04-02-2022
Crossposten is niet gewenst, graag hier verder: Miner port forwarden.

[ Voor 72% gewijzigd door rens-br op 20-01-2022 08:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvdbosch
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:20
fenrir schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:59:
[...]

En de andere zendingen? Bij mijn ligt het pakket nu al 10 dagen op dezelfde plek en er is niemand die mij iets concreets kan vertellen. Ben blij dat ik met PayPal betaald heb al heb ik nog wel een voorkeur voor de miners in plaats van geld terug.
Na twee weken geen beweging vanuit TNT heb ik inmiddels een bericht van FedEx ontvangen. Nog een paar daagjes wachten :-)

Dennis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• l3p
  • Laatst online: 08-09 18:34

l3p

www.^.nl

Ik kwam deze tegen op reddit, voor relayed status.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dVD4_0K3OguVXvr5EsLF7Tl5itc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ZlTvRVtm6LtGobuEmmUE2Ia.jpg?f=fotoalbum_large

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N0EL
Voor de mensen die het leuk vinden.

Een livestream van een McGill antenne:

YouTube: Helium Mining (HNT) cryptocurrency - McGill 9dBi omni directional ...

[ Voor 9% gewijzigd door N0EL op 21-01-2022 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 20:38
Rustgevend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:28
offtopic: welke windmeter is dat? Of niet jouw setup?

Mijn PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N0EL
Een Davis Instruments Vantage Vue DAV-6250EU Wireless

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris12
Ik heb besloten mijn 2 heltec miners (beide v1.1) de deur uit te doen, iemand nog interesse erin dan graag een PB. Stap over naar sensecap oa. vanwege het remote dashboard.

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

dvdbosch schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 08:09:
[...]

Na twee weken geen beweging vanuit TNT heb ik inmiddels een bericht van FedEx ontvangen. Nog een paar daagjes wachten :-)
Is er nu beweging van je pakket? Ik zit nu op dag 11 in Hong Kong. Je klant op de hoogte houden is blijkbaar teveel gevraagd, triest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvdbosch
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:20
fenrir schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:41:
[...]

Is er nu beweging van je pakket? Ik zit nu op dag 11 in Hong Kong. Je klant op de hoogte houden is blijkbaar teveel gevraagd, triest.
Er is blijkbaar wat beweging, pakket is opgehaald vanuit "Tsuen WAN HK".

Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 15:55
Ik heb sinds kerst een cotx. Ging extreem kloten totdat ik een filter installeerde.

Heb een antenne op het dak staan, 14mtr ongeveer, 4dbi. Woon in Groningen, erg veel concurrentie, pak nu zo'n 0.3 per dag.

Ik ben daar best tevreden mee eigenlijk.

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jingles
delyver schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:56:
Ik heb sinds kerst een cotx. Ging extreem kloten totdat ik een filter installeerde.

Heb een antenne op het dak staan, 14mtr ongeveer, 4dbi. Woon in Groningen, erg veel concurrentie, pak nu zo'n 0.3 per dag.

Welke filter heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 15:55
Mr.Jingles schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:34:
[...]

Welke filter heb je gebruikt?
De filter van oom Ali

[ Voor 4% gewijzigd door delyver op 20-01-2022 21:16 ]

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin88
delyver schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:56:

'Concurrentie' is niet het juiste woord he; het zijn eerder potentiele beacons die je zelf kan zien.

Mensen denken snel dat meer miners in je omgeving 'slecht' is, maar zolang het geen chinese Synchroshits zijn is dat helemaal niet zo erg... :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stormfly
http://shop.sysmocom.de/products/cf868-kt30

Als je dicht bij een antennemast zit kan dit helpen.

Verschil cavity v.s Ali express SAW filter? Een cavity filter heeft fors minder verliezen, een nog hogere demping tegen externe instraling (wat uitdagingen oplost bij COTX en Heltec). En is een vorm van Lightning protectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hk_Sirr9A-XM3HyTVWWKH4FJ-Ag=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CAkUoGpwFS6dXBfRuDSaaOiG.jpg?f=user_large

Ik zal waarschijnlijk wel de enige zijn die dacht dat het een soort Lego Technic blokje was :)
(Best aan de prijs trouwens je bent bijna €69 kwijt (shipping en taxes).

Iemand nog iets gehoord over wanneer Heltec hun "oplossing" verstuurd? Daar ben ik wel benieuwd naar.

[ Voor 8% gewijzigd door Cave_Boy op 21-01-2022 09:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teeuwj
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:19
Cave_Boy schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 09:12:
[Afbeelding]

Ik zal waarschijnlijk wel de enige zijn die dacht dat het een soort Lego Technic blokje was :)

Iemand nog iets gehoord over wanneer Heltec hun "oplossing" verstuurd? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Laatste communicatie vanuit Heltec ( 14-1 ) :

Timeline for delivery
• Shipments will begin on January 20th, 2022;
• They will be made in the order in which they are received.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jingles
Ik zie op één van mijn hotspots de earnings rap terug lopen. En weet niet zo goed waar door komt. Natuurlijk heb je te maken met transmitscales en de groei van miners op het netwerk. Maar zie een ander trend bij mijn andere hotspots in de buurt.

Het gaat om een sensecap m1, op +- 11 meter hoogte buitenaf in de polder. Dus af en toe ene boom met vrij zicht naar de naburige steden & dorpen.
Er zit een 10dbi op van Ideetron, met lowloss kabel van 90cm direct op de hotspot.
Er zijn geen wijzigingen geweest in transmitscale oid. Er zijn natuurlijk wel veel meer hotspots bij gekomen.

Na het installeren op 10 Dec stond hij op een hoogte van 6 meter. Op 18 dec ik hem op 10 meter gezet.
Op 28 dec is hij nog een metertje omhoog gegaan.
Dit laatste metertje heeft volgens mij een negatieve invloed gehad op de hoeveelheid witnesses en beacons dat andere van mij zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b9RBhmBt4_NIZfe0DM92_4J8oOU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cx2Cr6Yh1Npni8EOiO1k5Vl2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zz7WQ9E3oKalKYN-9L7bZ8Bof_U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9yTOfRiz1fRf6vc4ZLi0GRAg.jpg?f=fotoalbum_large

Kan het me haast niet voorstellen maar lijkt toch dat die ene meter een verschil gemaakt heeft |:( .
Ik zie bij naburige hotspots juist een toename in witnesses en waarnemingen van hun eigen beacons. Omdat er in een maand tijd veel nieuwe hotspots bij gekomen zijn.
Zie ik nog iets over het hoofd?

Het plaatsen van de miner was nogal een ding, dus wil alle andere zaken even uit gesloten hebben. Jullie nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
de eerste paar dagen na je change werkte het nog wel goed, dus daaraan ligt het waarschijnlijk niet.
Hoe meer hotspots er bij je in de buurt bij komen, hoe meer de witnesses verdeelt worden.

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
Chris12 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 10:31:
de eerste paar dagen na je change werkte het nog wel goed, dus daaraan ligt het waarschijnlijk niet.
Hoe meer hotspots er bij je in de buurt bij komen, hoe meer de witnesses verdeelt worden.
Heb je het hier over hoe meer hotspots in je hexagon? Of is in de buurt ook daarbuiten dat effect kan hebben op je inkomsten?

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris12
Meer hotspots in je hex zorgt ervoor dat jouw transmit scale (en die van anderen) omlaag gaat, en het zorgt voor minder kans om de witnesses loterij (max 18) te winnen. Daarnaast neemt wereldwijd het aantal hotspots toe, dus het totaal HNT moet al over meer Hotspots verdeelt worden.
Echter meer hotspots in je omgeving, zorgt ook voor meer beaconing, waardoor je wel weer meer kans maakt om witnesses te zien.

Kan je niet zijn dat je antenne nu over de naastgelegen hotspots straalt, en ze daarom niet meer meepakt?

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jingles
Chris12 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:06:
Meer hotspots in je hex zorgt ervoor dat jouw transmit scale (en die van anderen) omlaag gaat, en het zorgt voor minder kans om de witnesses loterij (max 18) te winnen. Daarnaast neemt wereldwijd het aantal hotspots toe, dus het totaal HNT moet al over meer Hotspots verdeelt worden.
Echter meer hotspots in je omgeving, zorgt ook voor meer beaconing, waardoor je wel weer meer kans maakt om witnesses te zien.

Kan je niet zijn dat je antenne nu over de naastgelegen hotspots straalt, en ze daarom niet meer meepakt?
Juist, maar ik zit alleen in mijn Hex en zit dus in het buitengebied. Langzamerhand komen ze dichterbij maar dichtstbijzijnde is nog steeds minimaal 2Km weg.

Vind het moeilijk te geloven dat ik 'te hoog zit' omdat de naburige hotspots verder weg zijn. Verder kan ik me niet voorstellen dat één meter zo veel uit maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris12
Nee als je dichtstbijzijnde op 2km zit dan zit je niet te hoog. Je kan het berekenen als je de verticale stralingshoek weet van de antenne op bv. https://www.driehoekberekenen.nl/

bv. 11m hoog, straligshoek van 8gr, dan 'raakt' de beam de grond op circa 78m.

Je kan eens in hotspotty kijken welke witnesses je nu echt effectief ziet.
Wellicht heb je last van de stelende synchrobit clusters? zie helium discord #poc-discussion

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St3ve-0
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13-09 10:25
Cave_Boy schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 09:12:
[Afbeelding]

Vraag is natuurlijk of de Cavity filter de investering van €69 waard is. Heb je hem zelf besteld? Ik ben benieuwd naar de earnings vs SAW filter van Ali.

Mijn Ali filter van ca €28 heeft mn COTX earnings al x2,5 doen stijgen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
St3ve-0 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:04:
[...]

Vraag is natuurlijk of de Cavity filter de investering van €69 waard is. Heb je hem zelf besteld? Ik ben benieuwd naar de earnings vs SAW filter van Ali.

Mijn Ali filter van ca €28 heeft mn COTX earnings al x2,5 doen stijgen _/-\o_
Hoever zit je vanaf een GSM mast met 800Mhz radios? https://antennekaart.nl/kaart/4g. Een SAW filter heeft best wat insertion loss vergeleken met een cavity filter.

Stel nu dat je een heltec versie 1.1 hebt of een COTX, waar je geen demping hebt van SAW filters. Maar de ontvanger wel "doof" wordt gemaakt door de hoge energiedichtheid van het Nederlandse frequentiespectrum. Als je daar een cavity filter voorzet, met een lage insertion loss, heb je een aantal voordelen op rij:

+super scherpe filtering van cavity filter (veel beter dan SAW)
+lage insertion loss van een cavity filter
+en een gevoelige ontvanger omdat er intern geen SAW filters aanwezig zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door stormfly op 21-01-2022 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabrielZ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 13:07
[quote]St3ve-0 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:04:
[...]

Waar vind je een goed cavity filter voor 69 euro?

[ Voor 12% gewijzigd door GabrielZ op 21-01-2022 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Heb je gezocht in het topic? Heb het vanmorgen gepost 8)
Pagina: 1 ... 23 ... 41 Laatste

Let op:
Referralcodes gebruiken en het aanbieden van producten is hier niet toegestaan.