Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:51
ArtPhil-Flower schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 07:50:
[...]

Okay bedankt. Dan zet ik mijn modem ws gewoon in de badkamer neer.
Bedenk dat weinig modems POE doen. Je moet dan een POE injector gebruiken.

https://www.coolblue.nl/p...pIfQjrnl1vAxoClI8QAvD_BwE

Er zijn best veel modellen en zwaartes (hoeveel stroom ze kunnen geven en ook de voltage is belangrijk).

Is het geen optie om door de muur een gat te maken of een netwerkkabel via de kruipruimte naar buiten te laten gaan ofzo? Modem in een natte ruimte (douche) lijkt mij niet ideaal net zoals een POE adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-08-2022
Hier staat dat hij wel POE is. https://www.piscesiot.com/#/home

God morks in wysterious ways.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Ja dat gaf ik in een eerdere post ook aan dat het juist bedoelt is om met 1 kabel te werken. Echter je wilt het hoe ik het lees rechtstreeks op je modem aansluiten. Je modem moet echter wel POE ondersteunen. Doet deze dit dus niet dan moet er een POE injector tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
Cave_Boy schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 07:59:
[...]

Ja dat gaf ik in een eerdere post ook aan dat het juist bedoelt is om met 1 kabel te werken. Echter je wilt het hoe ik het lees rechtstreeks op je modem aansluiten. Je modem moet echter wel POE ondersteunen. Doet deze dit dus niet dan moet er een POE injector tussen.
Okay ik begrijp het. Krijg binnenkort glasvezel van KPN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
ArtPhil-Flower schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:00:
[...]

Okay ik begrijp het. Krijg binnenkort glasvezel van KPN...
Ik ken niet alle modems van KPN maar naar mijn weten ondersteunen deze nog geen POE. Dan moet je dus een juiste POE injector gebruiken.

Is het geen optie om via een kruipruimte naar buiten te gaan met een netwerkkabel? Vaak kun je dan ook de spullen op een betere plek dan in de douche neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
Cave_Boy schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:01:
[...]

Ik ken niet alle modems van KPN maar naar mijn weten ondersteunen deze nog geen POE. Dan moet je dus een juiste POE injector gebruiken.

Is het geen optie om via een kruipruimte naar buiten te gaan met een netwerkkabel? Vaak kun je dan ook de spullen op een betere plek dan in de douche neerzetten.
Nee, heb geen kruipruimte. Woon in een appartement op 4 hoog met plat dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
ArtPhil-Flower schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:02:
[...]

Nee, heb geen kruipruimte. Woon in een appartement op 4 hoog met plat dak.
Misschien gaatje door een muur?
Als je houten kozijn hebt door kozijn. Muur is makkelijker weer netter dicht te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
Cave_Boy schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:04:
[...]

Misschien gaatje door een muur?
Als je houten kozijn hebt door kozijn. Muur is makkelijker weer netter dicht te maken.
Ja, is beide een optie. Is wel huur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
ArtPhil-Flower schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:05:
[...]

Ja, is beide een optie. Is wel huur.
Zelf heb ik dat ook.
Er zijn soms speciale huurcontracten maar de meesten staan wel toe om een gaatje enzo te maken. Net zoals een kattenluikje in een deur. Het is echter wel zo dat als je uit de woning vertrekt je de muur of deur weer netjes moet opleveren. Bij een deur waar een kattenluikje in heeft gezeten is het vaak dat de deur vervangen moet worden.

Als je een appartement hebt met bijvoorbeeld balkon verlichting dan is er al ergens een doorvoer naar buiten toe. Misschien dat je zoiets kunt gebruiken? (ja het is niet helemaal netjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilloo
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 24-06-2023
Kwacht al paar maanden op de 3 nebra's.. hopelijk deze maand dat ze aankomen, eventueel volgende maand? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
https://www.netwerkkabel....nkabel-10m-100-koper.html Volgens mij heb ik zo'n kabel nodig. Het liefst haal je die connectoren er natuurlijk even af zodat je een kleiner gat moet boren. Kan dat bij deze? (er staat: tules/kappen aangegoten).

[ Voor 4% gewijzigd door ArtPhil-Flower op 13-01-2022 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
Cave_Boy schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:24:
[...]

Als je een appartement hebt met bijvoorbeeld balkon verlichting dan is er al ergens een doorvoer naar buiten toe. Misschien dat je zoiets kunt gebruiken? (ja het is niet helemaal netjes).
Nee is er niet. Mogelijk kan hij ook door een ventilatierooster. edit: nee kan niet zit gaas voor.

[ Voor 4% gewijzigd door ArtPhil-Flower op 13-01-2022 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
Ik denk dat ik een gat ga boren in de deur naar het achterbalkon. Daar wil ik toch al een kattenluikje hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
De kabel is geschikt en ja als de connectoren eraf zijn is de kabel dunner. Je kan dit soort kabels ook in onderdelen bestellen en dan zelf met een UTP tang zelf de connectoren erop zetten.

Bedenkt dat als je een deur gebruikt je wel voldoende speling in de draad moet geven en dat deze niet kan knikken (deur moet immers nog open kunnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
ArtPhil-Flower schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:33:
[...]

Nee is er niet. Mogelijk kan hij ook door een ventilatierooster. edit: nee kan niet zit gaas voor.
Ventilatiegaas bij een rooster is vaak een los iets. Vaak kun je daar dus prima omheen (wel eerst testen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Pilloo schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:27:
Kwacht al paar maanden op de 3 nebra's.. hopelijk deze maand dat ze aankomen, eventueel volgende maand? :/
Zelf wacht ik nog steeds op een Linxdot. In maand 8 besteld. Ik hoop hem na alle vertragingen in maand 2 te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
Cave_Boy schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:56:
[...]

Ventilatiegaas bij een rooster is vaak een los iets. Vaak kun je daar dus prima omheen (wel eerst testen).
Weet niet precies wat je bedoelt met eromheen. Kan wel erin boren, maar dan denk ik dat de verhuurder boos wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
ArtPhil-Flower schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:00:
[...]

Weet niet precies wat je bedoelt met eromheen. Kan wel erin boren, maar dan denk ik dat de verhuurder boos wordt.
Vaak is dit erin gezet zonder schroeven. Vaak dat het vastgeklempt zit. Vaak kun je 1 deel dan niet klemmen en je kabel daar dan laten lopen en de rest wel klemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
Cave_Boy schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:10:
[...]

Vaak is dit erin gezet zonder schroeven. Vaak dat het vastgeklempt zit. Vaak kun je 1 deel dan niet klemmen en je kabel daar dan laten lopen en de rest wel klemmen.
Wordt een beetje gevaarlijk denk ik om de miner aan die kant van het huis op te hangen. Moet je over de rand van het platte dak leunen om de miner te bevestigen (omdat je daar niet kan staan). Ik denk dat een gat in de muur boren het beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilloo
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 24-06-2023
Cave_Boy schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:57:
[...]

Zelf wacht ik nog steeds op een Linxdot. In maand 8 besteld. Ik hoop hem na alle vertragingen in maand 2 te krijgen.
Hopelijk snel dat we ze binnen hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
Dit weekend komt iemand met een P100 piscus outdoor miner langs die hij te koop heeft voor een wopping 1300 (Iemand anders die veel verder weg woont heeft hem te koop voor 900 inclusief sterkere antenne). De opbrengst zullen we delen en ik hou de optie tot aanschaf. Win win situatie voor mij lijkt me. Kan ik kijken hoeveel het opbrengt. En ik ben ook de kwaadste niet, als het meer dan 100 euro per maand opbrengt kijk ik of ik wat van de 1300 af kan krijgen en koop ik hem van hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Slonzo schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:31:
Ik begrijp Helium niet zo goed. Voor zover ik zie is het gewoon een LoRa network met een blockchain saus erover, gerund door amateur thuis'miners'. Buiten de monetization zie ik het verschil niet goed met een sinds 2015 bestaand gratis LoRa initiatief als bvb. The Things Network?

De 'goede landelijke dekking' snap ik ook niet zo goed, want wat voor zin heeft het om een node te runnen waar geen kat op verbindt? Dat verdien je toch nooit terug?
In het SlowChat topic krijg ik niet echt reactie, ik probeer het hier even.
Iemand inbreng?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 22:19
Slonzo schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:35:
[...]

Iemand inbreng?
Het verdien model is nu Proof of Coverage, en transformeert door de jaren heen naar Data. De hotspots valideren elkaar dmv beacons.

Het The Things Network lijkt zich meer op randapparatuur te focussen en niet zo zeer op het opzetten van een backbone met LoRa dekking? Zie ik dit juist?

With Helium’s own open-sourced blockchain technology, individuals are incentivized to deploy Helium Hotspots, which simultaneously mine cryptocurrency and provide LoRaWAN network coverage for hundreds of square miles

[ Voor 36% gewijzigd door stormfly op 13-01-2022 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 09:32
Volgens mij verschillen TTN en Helium niet veel, los van de blockchain-saus. Zoals ik het zie is de “beloning” enkel een drive om relatief snel een groot dekkend netwerk te krijgen. In ruil voor die dekking betaal je als gebruiker van het netwerk een klein bedrag aan de mensen die een hotspot hebben waar je gebruik van maakt.

Ik heb echter nog geen Plug & Play dingen kunnen vinden die ik eenvoudig aan bijvoorbeeld HomeAssistant zou kunnen hangen, er zit voor mij nu nog een vrij hoog ‘hobby’ gehalte aan. Niks mis mee, maar als er echt geld in het laatje moet komen door de gebruikers mag daar ook best aandacht aan geschonken worden :)

[ Voor 32% gewijzigd door gastje01 op 13-01-2022 14:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coolstart
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 12:37
Slonzo schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:35:
[...]

Iemand inbreng?
Ja het is gewoon een TTN maar dan populairder (70.000 hotspots per maand erbij) en performanter.

Je kan HNT's verdienen door het netwerk uit te bouwen. Je verdient idd via proof of coverage door de jaren heen ga je meer verdienen op vlak van data. Mensen zetten echt alles op alles om de verbindingen te optimaliseren omdat je dan meer kan verdienen.

In het begin verdienden de mensen niets omdat het HNT's niets waard waren. Nu is de cryptomunt wel iets waard en kan je iets terug verdienen.

Het geheel is sexier dan TTN's. Het voelt meer aan als 'the people's network'. Ze plannen ook 5G op de markt te brengen.

Het grote probleem met TTN is dat er geen verdienmodel op zit. Je moet het hebben van enkele ethousiatelingen die vrijwillig helpen. Mensen die geen technische kennis hebben kan je niet zomaar overtuigen om bij te dragen aan TTN bij helium kan je veel makkelijker iemand motiveren die nog nooit iets met antennes heeft gedaan.

Nadeel: Helium staat en valt natuurlijk bij dat verdienmodel. Als dat crashed stuikt alles even snel in elkaar als het is onstaan. De Market cap is momenteel 3miljard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Ik hoor dat de geblokkeerde miners komt door vpn/vps servers. @LED-Maniak jij gebruikte toch een vps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:41
DoeEensGek schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:32:
Ik hoor dat de geblokkeerde miners komt door vpn/vps servers. @LED-Maniak jij gebruikte toch een vps?
Dat komt daar niet door zeggen ze zelf.
Ze hebben wel toegegeven dat er een fout in het algoritme zit.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
LED-Maniak schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:34:
[...]

Dat komt daar niet door zeggen ze zelf.
Ze hebben wel toegegeven dat er een fout in het algoritme zit.
Hmm oké, kan natuurlijk ook een trigger zijn in hun algoritme (al zeggen van niet).
Maar goed we maken het verder mee.

Ondertussen mail van Heliumhotshop, de sensecap voor januari is uitgesteld. :|

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
De nieuwe anti-spoof blocklist lijkt voor Flevoland en Groningen in ieder geval een hoop op te ruimen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YY9UXWhPY2cvR71srE70W2br8JY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rF49xCHJFlmud7yvVf2AHCU4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Fv3X-qMBwPjLD5NS22WAn3Lbnw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KIOZ8uggpeGsw0RL4r48TDFi.jpg?f=fotoalbum_large

De transmit scales voor de Randstad blijven echter even slecht als een week geleden. Zo te zien zijn daar dus (nog) geen hotspots geblokkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-09 11:58
Klopt. Ik zit in Flevoland, en heb het met de dag in de gaten gehouden.
Nu zijn het weer die "SyncroB.it" dingen die net een dag online zijn en veel HNT's binnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
scorpion303 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 22:17:
De nieuwe anti-spoof blocklist lijkt voor Flevoland en Groningen in ieder geval een hoop op te ruimen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De transmit scales voor de Randstad blijven echter even slecht als een week geleden. Zo te zien zijn daar dus (nog) geen hotspots geblokkeerd.
Er zijn ook discord chats waarin de legale hotspots eigenaren aangeven minder inkomsten te hebben omdat er omliggende (illegale) hotspots gebanned zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:07

Zjemm

...

mijn miner is sinds gister avond offline volgens de app.
hoe kan ik checken of ik op een blocklist sta? want het apparaat lijkt gewoon te werken. micchien ben ik dus onterecht op een bloklist gezet

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

thanks

daar sta ik niet op
hem mn minder op de map eens verplaatst om te zien of die update wel door komt

Edit:

die update heeft ie zojuist doorgevoerd, dus het apparaat lijkt wel te werken

[ Voor 29% gewijzigd door Zjemm op 14-01-2022 09:19 ]

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

scorpion303 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 22:17:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bij Antwerpen zijn de Pisces miners ook offline, ik vermoed dat die in de uk en Duitsland nu ook wel weg zullen zijn. Echter waren deze relatief makkelijk te herkennen, die Syncrobit truuk is al lastiger, juist omdat ze ook beacons van gewone hotspots oppikken.

Zo las ik gisteren op discord al dat een aantal personen zeker menen te weten dat de oorsprong van de syncrobits in België zou liggen en er ook cotx apparaten bij betrokken zouden zijn. Wat ik tot nu toe gezien heb weet ik dit nog niet zo zeker.

Feit is wel dat mijn sensecap in noord nederland gisteren een slechte dag had en mijn cotx in de randstad een (voor zijn doen) erg goede dag.

[ Voor 5% gewijzigd door fenrir op 14-01-2022 09:24 ]

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 21:28
Iemand ervaringen met een goede panel antenne? Ik heb een mooie lokatie op het oog in een flatgebouw op 20m hoogte (helaas geen daktoegang, en niet de bovenste etage), vanwaar uitzicht is op 2 grote steden op 15-30km afstand. Met potentieel 100den hotspots om te witnessen.

Ik kom de 8.5 en 10dbi McGill tegen:
https://hexaspot.com/prod...irectional-antenna-eu-868

Interline 14dbi:
https://www.wifi-shop24.c...ional-panel-antenna-14dbi

Onbekend merk:
https://www.ledats.pl/en/...ium-sl-5907758040942.html
https://www.ledats.pl/en/...helium-5907758040812.html (verkeerde frequentie? of verkeerde info?)

[ Voor 10% gewijzigd door Chris12 op 14-01-2022 09:39 ]

Mijn PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
fenrir schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:23:
[...]

Bij Antwerpen zijn de Pisces miners ook offline, ik vermoed dat die in de uk en Duitsland nu ook wel weg zullen zijn. Echter waren deze relatief makkelijk te herkennen, die Syncrobit truuk is al lastiger, juist omdat ze ook beacons van gewone hotspots oppikken.

Zo las ik gisteren op discord al dat een aantal personen zeker menen te weten dat de oorsprong van de syncrobits in België zou liggen en er ook cotx apparaten bij betrokken zouden zijn. Wat ik tot nu toe gezien heb weet ik dit nog niet zo zeker.

Feit is wel dat mijn sensecap in noord nederland gisteren een slechte dag had en mijn cotx in de randstad een (voor zijn doen) erg goede dag.
Die syncrobits pakken de witnnesses van andere miners, in werkelijkheid staan ze er dus niet. Het is de vraag of ze miners gehackt hebben en daar de packets van doorsturen naar de syncrobits, of dat ze zelf ontvangers hebben staan en die gewoon delen. Maar zoveel packets dan heb je sirieus veel antennes verdeeld nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Chris12 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:36:
Iemand ervaringen met een goede panel antenne? Ik heb een mooie lokatie op het oog in een flatgebouw op 20m hoogte (helaas geen daktoegang, en niet de bovenste etage), vanwaar uitzicht is op 2 grote steden op 15-30km afstand. Met potentieel 100den hotspots om te witnessen.

Ik kom de 8.5 en 10dbi McGill tegen:

Interline 14dbi:
https://www.wifi-shop24.c...ional-panel-antenna-14dbi

Onbekend merk:
https://www.ledats.pl/en/...helium-5907758040812.html (verkeerde frequentie? of verkeerde info?)
Kan je de stralingshoeken eens benoemen per paneel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Jingles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 20:12
gastje01 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:12:
Volgens mij verschillen TTN en Helium niet veel, los van de blockchain-saus. Zoals ik het zie is de “beloning” enkel een drive om relatief snel een groot dekkend netwerk te krijgen. In ruil voor die dekking betaal je als gebruiker van het netwerk een klein bedrag aan de mensen die een hotspot hebben waar je gebruik van maakt.

Ik heb echter nog geen Plug & Play dingen kunnen vinden die ik eenvoudig aan bijvoorbeeld HomeAssistant zou kunnen hangen, er zit voor mij nu nog een vrij hoog ‘hobby’ gehalte aan. Niks mis mee, maar als er echt geld in het laatje moet komen door de gebruikers mag daar ook best aandacht aan geschonken worden :)
Plug & Play is het wel aardig, ik heb afgelopen week mijn eerste sensor in het netwerk gezet. Zo ver ik het zie biedt helium een grote meerwaarde dan TTN, en dit is op dekking.
Dat je het niet aan HomeAssistant kan hangen geeft een aardig hoog hobby gehalte?
Wat mij betreft heeft HA juist een hoog hobby gehalte. 8)7
Dit kan trouwens gewoon met MQTT.

In het helium console heb je aardig wat integraties o.a. AWS IoT en Azure IoT hub. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 09:32
Mr.Jingles schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:00:
[...]

Plug & Play is het wel aardig, ik heb afgelopen week mijn eerste sensor in het netwerk gezet. Zo ver ik het zie biedt helium een grote meerwaarde dan TTN, en dit is op dekking.
Dat je het niet aan HomeAssistant kan hangen geeft een aardig hoog hobby gehalte?
Wat mij betreft heeft HA juist een hoog hobby gehalte. 8)7
Dit kan trouwens gewoon met MQTT.

In het helium console heb je aardig wat integraties o.a. AWS IoT en Azure IoT hub. :X
Dan heb ik waarschijnlijk verkeerde (gedateerde?) handleidingen zitten lezen. Heb je tips voor leesvoer?

MQTT maakt het leven al een stuk makkelijker, dat was ik nog niet tegen gekomen. Ik zie vooral mogelijkheden in het uitlezen van bijvoorbeeld een accu op een remote locatie en iets van een ESP achtige constructie (zoals ESP-Easy of iets met een GUI). Nog steeds hobby gehalte, maar dat maakt het een stuk toegankelijker dan zelf in Arduino codes gaan zitten kloppen als je daar geen kaas van gegeten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 20:38
Ik ben helemaal nieuw met Helium (te laat ook misschien), en ik zit te kijken naar een Sensecap of een Linxdot. De Sensecap is volgens mij een Raspberry pi met een SD-kaartje, en de Linxdot heeft een eMMC als ik het goed begrepen heb. Welke zou betrouwbaarder zijn op lange termijn, gezien de mogelijke slijtage van het SD-kaartje?

Over de Linxdot lees ik veel verhalen dan mensen het niet vertrouwen dat ze ooit geleverd gaan worden.

Is het überhaupt verstandig om nu nog het wachten aan te gaan voor een hotspot, of ben ik rijkelijk te laat? :)
Ik heb drie mogelijke locaties, en gezien de earnings-map op de Helium site zou ik in de 0.28+ categorie vallen op die locaties...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

DoeEensGek schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:25:
[...]

Die syncrobits pakken de witnnesses van andere miners, in werkelijkheid staan ze er dus niet. Het is de vraag of ze miners gehackt hebben en daar de packets van doorsturen naar de syncrobits, of dat ze zelf ontvangers hebben staan en die gewoon delen. Maar zoveel packets dan heb je sirieus veel antennes verdeeld nodig.
Ik heb mij ook al af lopen vragen op welke manier ze de daadwerkelijke signalen oppikken en ‘richting’ hun syncrobits sturen.
Wat ik tot nu toe bedacht hebt als mogelijkheden:
- daadwerkelijk geplaatste hotspots die alle signalen dupliceren en versturen namens meerdere hotspots
- gehackte hotspots in plaats van daadwerkelijke hotspots
- een gehackte validator die alle uploads aanpast naar hun eigen hotspots.

Nu hoop ik dat het een van de eerste twee opties is. In alle gevallen hebben ze de beschikking over onboarding keys van syncrobit, dit is alleen al ongewenst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr.Jingles
gastje01 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:09:
[...]

Dan heb ik waarschijnlijk verkeerde (gedateerde?) handleidingen zitten lezen. Heb je tips voor leesvoer?

MQTT maakt het leven al een stuk makkelijker, dat was ik nog niet tegen gekomen. Ik zie vooral mogelijkheden in het uitlezen van bijvoorbeeld een accu op een remote locatie en iets van een ESP achtige constructie (zoals ESP-Easy of iets met een GUI). Nog steeds hobby gehalte, maar dat maakt het een stuk toegankelijker dan zelf in Arduino codes gaan zitten kloppen als je daar geen kaas van gegeten hebt.
Hangt er wel van af welke sensor je koopt, maar in principe is gegevens van de sensor in de helium console zetten, en sensor aan zetten. Na paar min zie je sensor contact maken in je console. Daarna kan je een integratie koppelen. MQTT naar HA heb ik zelf nog niet gedaan, maar ik heb gebruik gemaakt van Datacake.

Daarvoor heb ik dit YT filmpje gebruikt:
YouTube: Onboarding a Dragino LNS50V2-D20 Temperature Sensor to the Helium Ne...
Hij is wel aardig langdradig, maar voor mij doel treffend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris12
stormfly schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:33:
[...]

Kan je de stralingshoeken eens benoemen per paneel?
McGill 8.5:
stralingshoek Horizontaal/Verticaal: 68 ±5°

McGill 10:
stralingshoek Horizontaal/Verticaal: 68 ±5°

Interline 8dbi:
https://interline.pl/antennas/PANEL-8-HELIUM-SL
stralingshoek Horizontaal/Verticaal: 70°/60°

Interline 14dbi:
https://interline.pl/antennas/PANEL-14-HELIUM
stralingshoek Horizontaal/Verticaal: 30°

Onbekend merk 8dbi:
stralingshoek Horizontaal/Verticaal: 70°/60°

Onbekend merk 14dbi:
stralingshoek Horizontaal/Verticaal: 360°/30° (klopt denk ik niet)

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolstart
probleem: Ik heb een MNTD RAK goldspot miner en op de Helium App zie ik 0 Witnesses. IK heb hem nu een half uurtje buiten gezet zonder resultaat.

Mijn zicht is op de 3de verdieping redelijk open en zit in een druk bezet gebied in Antwerpen.In de Helium werkt App is Discovery mode blijkbaar niet meer dus weet niet goed waar te starten om het probleem te detecteren. Is mijn miner stuk?

Zou mijn locatie dan toch slecht zijn of duurt het gewoon heel lang? Of wordt dat aantal witnesss instant geupdate? Ter referentie: Andere in mijn buurt hebben 50 tot 200 witnesses.

[ Voor 19% gewijzigd door Coolstart op 14-01-2022 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Coolstart schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:17:
probleem: Ik heb een MNTD RAK goldspot miner en op de Helium App zie ik 0 Witnesses. IK heb hem nu een half uurtje buiten gezet zonder resultaat.

Mijn zicht is op de 3de verdieping redelijk open en zit in een druk bezet gebied in Antwerpen.In de Helium werkt App is Discovery mode blijkbaar niet meer dus weet niet goed waar te starten om het probleem te detecteren. Is mijn miner stuk?

Zou mijn locatie dan toch slecht zijn of duurt het gewoon heel lang? Of wordt dat aantal witnesss instant geupdate? Ter referentie: Andere in mijn buurt hebben 50 tot 200 witnesses.
Alle Rak`s zijn dood op het moment. De update van gisteren heeft het feestje weer eens verpest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
fenrir schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:23:
[...]

Ik heb een apart stuk netwerk gemaakt, vooral om ervoor te zorgen dat de miner buiten mijn pi-hole omgaat.
Ik heb mijn (Sensecap) miner gewoon via pi-hole lopen. Lijkt prima te gaan. Geen gekke adressen, geen blocks. Wat is jouw reden om hem juist buiten pi-hole te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolstart
melvinnie schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:30:
[...]

Alle Rak`s zijn dood op het moment. De update van gisteren heeft het feestje weer eens verpest.
Kan ik dat ergens volgen? Want ik zie nergens een error. Bij diagnostics lijkt alles op groen te staan.

Helium status kan ik wel vinden: https://status.helium.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Coolstart schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:46:
[...]

Kan ik dat ergens volgen? Want ik zie nergens een error. Bij diagnostics lijkt alles op groen te staan.

Helium status kan ik wel vinden: https://status.helium.com
Nee helaas niet. Ik ga altijd af op het geklaag in de Discord van RAK. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

melvinnie schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:30:
[...]

jep, die van mij is sinds gister ook aan dat feestje mee gaan doen :( en dat terwijl gister net een lekkere dag was qua inkomsten

kom ook nog geen nieuws tegen of er wat opgelost gaat worden.

ik hoop trouwens dat ze ook een keer een soort dashboard als bobcat of sensecap gaan maken, dat scheelt heen en weer lopen en op de bluetooth knop drukken :)

[ Voor 5% gewijzigd door Zjemm op 14-01-2022 14:38 ]

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Zjemm schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:37:
[...]

jep, die van mij is sinds gister ook aan dat feestje mee gaan doen :( en dat terwijl gister net een lekkere dag was qua inkomsten

ik hoop trouwens dat ze ook een keer een soort dashboard als bobcat of sensecap gaan maken, dat scheelt heen en weer lopen en op de bluetooth knop drukken :)
Q1 2021 roepen ze al een tijdje. Zou mooi zijn als dat eindelijk een keer gebeurt. Mijn miners zijn meestal niet in de buurt dus ik moet uitgaan van de API.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

scorpion303 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:33:
[...]

Ik heb mijn (Sensecap) miner gewoon via pi-hole lopen. Lijkt prima te gaan. Geen gekke adressen, geen blocks. Wat is jouw reden om hem juist buiten pi-hole te houden?
Ik heb nu een cotx thuis draaien, deze maakt elke 2 seconden een ARPA request voor het lokale gateway adres. Dit zijn bijna 40.000 onnodige requests per dag die ik niet in mijn pi hole stats terug wil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

melvinnie schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:55:
[...]

Q1 2021 roepen ze al een tijdje. Zou mooi zijn als dat eindelijk een keer gebeurt. Mijn miners zijn meestal niet in de buurt dus ik moet uitgaan van de API.
je bedoeld 2022?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Inmiddels had ik mijn filter met 2x verloop ontvangen en heb ik deze een paar dagen laten werken.
Omdat ik bekend ben dat er ongeveer 2dBi demping door het filter komt heb ik er een 5,8dBi (deze: https://www.heliumhotshop...m-outdoor-antenna-eu-868/) erop aangesloten) zodat ik ongeveer eenzelfde hoeveelheid dBi over zou houden.

Ik heb mijn kabels gecontroleerd en ook de aansluitingen maar ik blijf gewoon een flat line krijgen...
Haal ik het filter weg en sluit ik de antenne rechtstreeks aan heb ik een uurtje later de eerste paar witnesses.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o2vdKunHtyWXy55_F8-pMyGxzUA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dZfSdm6Xtus9P6r98p4BgGy0.jpg?f=fotoalbum_large

Ben benieuwd naar het filter van Heltec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Klopt ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:47
Zjemm schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:37:
[...]

Ben benieuwd gister nette dag 0.6 en vandaag ben ik benieuwd of ik de 0.2 überhaupt ga halen.
Ik heb zelf bobcat.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• les2
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 30-03-2022
Cave_Boy schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:01:
Misschien raar maar ik had altijd in mijn router alleen poort TCP 44158 doorgezet naar de miner.
Toevallig zag ik op internet ook wat opmerkingen over poort UDP 1680.

(onder andere hier: https://heliumnederland.n...uter-eigen-router/?part=1)

Ik heb vanmorgen deze poort (UDP 1680) eens open gezet naar mijn miner En het kan toeval zijn maar ik heb in witnesses ongeveer 25 meer dan de afgelopen dagen.

Bij de beschrijving van poort UDP 1680 staat het volgende:
"the radio connects to the Miner over this port. You will not be able to forward packets or participate in Proof of Coverage without this"

Wat is jullie mening? Ik lees ook sites met teksten dat deze poort alleen gebruikt wordt als miner en radio niet in dezelfde unit zijn. (Linkje: https://jamesachambers.co...nc-fixing-relayed-status/)

Het schijnt ook de relayed status makkelijker/ sneller te verhelpen?

Niet helemaal belangrijk maar voor degene die het nog niet eerder hebben gelezen over TCP poort 44158:
"the Miner communicates to other Miners over this port. The networking logic knows how to get around a lack of forwarding here, but you will get better performance by forwarding the port"

(Beetje off-topic maar misschien dat het start bericht inmiddels wel wat geupdate kan worden met basis informatie over Helium miners en basis instellingen. Welke app je nodig hebt en hoe je eventueel HNT om kunt zetten naar Euro's op de bank?).
Ik heb van iemand vernomen dat je best meerdere poorten openzet?

44158 TCP zoals gekend

Maar dan ook
22 TCP
443 TCP
1680 UDP

Iemand positieve of negatieve ervaringen? Welke wel en welke niet?

[ Voor 5% gewijzigd door les2 op 14-01-2022 18:50 . Reden: fout in bericht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-10-2024
Cave_Boy schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:01:
Inmiddels had ik mijn filter met 2x verloop ontvangen en heb ik deze een paar dagen laten werken.
Omdat ik bekend ben dat er ongeveer 2dBi demping door het filter komt heb ik er een 5,8dBi (deze: https://www.heliumhotshop...m-outdoor-antenna-eu-868/) erop aangesloten) zodat ik ongeveer eenzelfde hoeveelheid dBi over zou houden.

Ik heb mijn kabels gecontroleerd en ook de aansluitingen maar ik blijf gewoon een flat line krijgen...
Haal ik het filter weg en sluit ik de antenne rechtstreeks aan heb ik een uurtje later de eerste paar witnesses.

[Afbeelding]

Ben benieuwd naar het filter van Heltec.
Ik weet niet zeker of dit klopt, lijkt mij raar dat je de werking van de antenne beinvloed zoals de dbi specificatie.

Het wordt waarschijnlijk iets minder sterk maar de uitstralingshoek blijft hetzelfde lijkt mij, of zit ik er compleet naast ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stormfly
les2 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 18:34:
[...]

Ik heb van iemand vernomen dat je best meerdere poorten openzet?

44158 TCP zoals gekend

Maar dan ook
22 TCP
443 TCP
1680 UDP

Iemand positieve of negatieve ervaringen? Welke wel en welke niet?
Die persoon moet je nooit meer om netwerk of internet hulp vragen. Die begrijpt niet waar de security risico’s liggen.

44158 is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• les2
stormfly schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:01:
[...]

Die persoon moet je nooit meer om netwerk of internet hulp vragen. Die begrijpt niet waar de security risico’s liggen.

44158 is voldoende.
Van 22 TCP & 443 TCP had ik een vermoeden dat dit niet nodig en/of veilig is
1680 UDP heb al verschillende malen gelezen op fora (oa hier), maar dit zal dan waarschijnlijk ook niet noodzakelijk zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

les2 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:16:
[...]

Van 22 TCP & 443 TCP had ik een vermoeden dat dit niet nodig en/of veilig is
1680 UDP heb al verschillende malen gelezen op fora (oa hier), maar dit zal dan waarschijnlijk ook niet noodzakelijk zijn?
En zet je miner ook niet in een DMZ,echt alleen TCP poort 44158 open zetten.
Edit: en zet UPNP uit in je modem.

[ Voor 4% gewijzigd door fenrir op 14-01-2022 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
stormfly schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:01:
[...]

44158 is voldoende.
Klopt. Al ben ik zelf nog benieuwd hoe dat zit met de 1680udp poort. Ik zag wel wat verkeer erover gaan. Vroeger werd het gebruikt. Ik heb het vermoeden dat sommige software het nog mogelijk bij sync kunnen gebruiken maar niet nodig is omdat ook via een andere poort kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakfreaks
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23-02 07:38
Offens1490 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:32:
[...]

Ben benieuwd gister nette dag 0.6 en vandaag ben ik benieuwd of ik de 0.2 überhaupt ga halen.
Ik heb zelf bobcat.
Ik heb zelf een Senscape, overigens niet de beste setup, antenne moet er nog op komen. Maar Ik heb ook bijna geen earnings meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

Nou m’n rak is weer online
Hopen dat dat zo blijft en het weer wat gaat lopen

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieDimebag
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 15-08 21:17
Ik krijg binnen enkele weken een Bobcat Miner met 2GB RAM binnen. Er zijn best veel hotspots om mij heen die goed verdienen (woon midden in een middelgrote stad) maar die vaak ook hoger zitten. Die van mij zal zo'n 10 meter hoog zitten bij een raam. Ik heb de middelen niet om buiten een antenne op te hangen.

Wat zou handiger zijn.. het risico nemen en hem gebruiken (met 50 euro per maand zou ik al blij zijn) of gewoon sealed verkopen? De waarde van de miners gaat ook flink achteruit zie ik, op marktplaats. Ben echt net te laat ingestapt.

Overigens lijken ook hier veel illegale hotspots te zijn die 10+ HNT per maand binnen harken terwijl ze op "relayed" staan.. Miners van CalChip.. Of zie ik dat verkeerd?

[ Voor 22% gewijzigd door ZombieDimebag op 15-01-2022 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
ZombieDimebag schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 01:39:
Ik krijg binnen enkele weken een Bobcat Miner met 2GB RAM binnen. Er zijn best veel hotspots om mij heen die goed verdienen (woon midden in een middelgrote stad) maar die vaak ook hoger zitten. Die van mij zal zo'n 10 meter hoog zitten bij een raam. Ik heb de middelen niet om buiten een antenne op te hangen.

Wat zou handiger zijn.. het risico nemen en hem gebruiken (met 50 euro per maand zou ik al blij zijn) of gewoon sealed verkopen? De waarde van de miners gaat ook flink achteruit zie ik, op marktplaats. Ben echt net te laat ingestapt.

Overigens lijken ook hier veel illegale hotspots te zijn die 10+ HNT per maand binnen harken terwijl ze op "relayed" staan.. Miners van CalChip.. Of zie ik dat verkeerd?
Ik zou met iemand afspreken om zijn miner te lenen en dan de opbrengsten te verdelen. Dan kan je peilen hoeveel je kan verdienen zonder risico te lopen. Dat doe/probeer ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieDimebag
ArtPhil-Flower schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 01:48:
[...]

Ik zou met iemand afspreken om zijn miner te lenen en dan de opbrengsten te verdelen. Dan kan je peilen hoeveel je kan verdienen zonder risico te lopen. Dat doe/probeer ik ook.
Hoe bedoel je dat precies?

Ik ben degene die binnenkort een Bobcat binnen krijgt. Ik voel me er niet zo prettig bij die te delen met iemand (ik ken niemand die enige interesse heeft in Helium).
En ik kan niet echt een reden bedenken waarom iemand zijn miner met mij zou willen delen.. Ik heb een klein studioappartement op de 2e verdieping midden in een stad. Weliswaar met een groot raam gericht op de grote binnentuin, maar ik heb sterke twijfels of het iets leuks op gaat leveren als ik mijn Bobcat bij het raam zet, wat mijn enige optie is. :( Buitenantenne gaat hier helaas niet lukken. De Bobcat was eigenlijk bedoeld voor mijn vorige woning, waar een buitenantenne wel had gekund, maar ivm relatiebreuk moest ik daar uit.

Sealed zijn deze miners meer waard, toch? Of heb ik dat mis? Het liefst probeer ik hem natuurlijk een paar weken, maar als de resultaten tegen vallen en de waarde dan ineens halveert is dat wel een domper. Ik heb er destijds 600 euro voor betaald (veel crypto fees).

Nu denk ik dat ze nog voor 1000 euro weg gaan op MP? Ik zie ook advertenties van 1500+ maar vraag me af of die ook verkocht worden.

Weet iemand hier wat een normale prijs is voor een sealed Bobcat? Zal over een paar weken vast ook weer minder zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door ZombieDimebag op 15-01-2022 02:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
Ik bedoelde iemand anders zijn miner gebruiken. Maar idd als de locatie niet goed is wordt dat lastig. Deze koper is bereid er 800 voor te betalen: https://www.marktplaats.n...oek-voor-een-helium-miner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
Misschien kun je hem vragen of hij genoegen neemt met een geopende miner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramb0
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 28-01-2024
Hoi, ik ben op zoek naar 10m LMR400 kabel met juiste connectors. De prijzen en ook de kwaliteit zijn heel verschillend zie ik. Welke verdeler raden jullie mij aan, wie heeft goeie ervaringen?
dank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N0EL
** Referralcode.... **

[ Voor 91% gewijzigd door Taro op 15-01-2022 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helium2022
  • Laatst online: 09-12-2024
** Dat mag inderdaad niet, maar dat wist je zelf ook al wel. **

[ Voor 99% gewijzigd door Taro op 15-01-2022 19:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• l3p
  • Laatst online: 08-09 18:34

l3p

www.^.nl

Wat is dit allemaal voor zooi, vage MP links, affiliates, miner verhuur. Kan dat niet ergens anders?

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
N0EL schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 14:32:
[mbr]** Referralcode.... **[/mbr]
Volgens mij zijn affiliatie links op GoT niet toegestaan. Het motiveert om anderen dat ook te laten doen, waardoor de focus van de techniek verschuift naar spam.

[ Voor 33% gewijzigd door stormfly op 15-01-2022 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

Zijn er meer van wie hun bestelde heltecs op dit moment al een tijdje in Chek Lap Kok liggen? Bij mij liggen ze daar al sinds 9 Jan ☹️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Producten aanbieden en referralcodes plaatsen is niet toegestaan. Maar dat wisten jullie zelf ook al wel. Lees je even in voordat je hier berichten plaatst.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
Mijn oprechte excuses.
Zal voor straf even niet meer posten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramb0
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 28-01-2024
fenrir schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 19:26:
Zijn er meer van wie hun bestelde heltecs op dit moment al een tijdje in Chek Lap Kok liggen? Bij mij liggen ze daar al sinds 9 Jan ☹️
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UUjUiv7yMx13AXUhmg0S7qwyHU8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U1T3JrSAbX2zhKE3Qj8AhNpb.jpg?f=fotoalbum_large Beweegt ook niet meer hier. Al nieuws van douanekosten gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

bramb0 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 19:33:
[...]

[Afbeelding] Beweegt ook niet meer hier. Al nieuws van douanekosten gekregen?
Nee, helemaal niets gehoord of gezien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_9Aqt2AddiKZUADStY4e7_mbhaw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T8Avfa0tD9yzspikS7773m3Q.jpg?f=fotoalbum_large
En ik heb voor de verandering dit keer wel mijn telefoonnummer ingevuld (in plaats van een niet bestaand nummer wat ik meestal doe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 16:01
ZombieDimebag schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 02:52:
[...]

Hoe bedoel je dat precies?

Ik ben degene die binnenkort een Bobcat binnen krijgt. Ik voel me er niet zo prettig bij die te delen met iemand (ik ken niemand die enige interesse heeft in Helium).
En ik kan niet echt een reden bedenken waarom iemand zijn miner met mij zou willen delen.. Ik heb een klein studioappartement op de 2e verdieping midden in een stad. Weliswaar met een groot raam gericht op de grote binnentuin, maar ik heb sterke twijfels of het iets leuks op gaat leveren als ik mijn Bobcat bij het raam zet, wat mijn enige optie is. :( Buitenantenne gaat hier helaas niet lukken. De Bobcat was eigenlijk bedoeld voor mijn vorige woning, waar een buitenantenne wel had gekund, maar ivm relatiebreuk moest ik daar uit.

Sealed zijn deze miners meer waard, toch? Of heb ik dat mis? Het liefst probeer ik hem natuurlijk een paar weken, maar als de resultaten tegen vallen en de waarde dan ineens halveert is dat wel een domper. Ik heb er destijds 600 euro voor betaald (veel crypto fees).

Nu denk ik dat ze nog voor 1000 euro weg gaan op MP? Ik zie ook advertenties van 1500+ maar vraag me af of die ook verkocht worden.

Weet iemand hier wat een normale prijs is voor een sealed Bobcat? Zal over een paar weken vast ook weer minder zijn.
Jouw locatie is waardeloos, niet eens proberen. 8)7 Als je niet vanaf je locatie rondom je heen flink ver uitzicht hebt dan is het meestal niet echt de moeite.

Heb je geen familie of vrienden die _wel_ op een mooie plek wonen? Of je werkplek?

Ik heb aardig wat miners en allemaal bij bekenden/familie/marktplaats mensen enz. Ik geef mijn 'hosts' ook een deel van de winst (of via andere constructie) en zo heb ik er inmiddels 15 draaien. Heb er thuis maar 1 maar die doet het ook niet zo best.

Ik doe bijvoorbeeld:
maand 1: 10%
maand 2: 20%
maand 3: 30%
maand 4: 40%
maand 5+: 50%

Dat werkt goed, ik heb mijn kosten er redelijk snel uit en op den duur is de bewoner blij en ik blij.

[ Voor 4% gewijzigd door Edwin88 op 15-01-2022 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• les2
[b] Beweegt ook niet meer hier. Al nieuws van douanekosten gekregen?
Ik heb mijn Panther X2 deze week ontvangen (Belgie), nu 2 dagen later krijg ik een sms van FedEx dat ik nog 132.82 euro importkosten moet betalen.

Kan dit kloppen? En je kan daar niet onderuit zeker? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
les2 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 20:48:
[...]

Ik heb mijn Panther X2 deze week ontvangen (Belgie), nu 2 dagen later krijg ik een sms van FedEx dat ik nog 132.82 euro importkosten moet betalen.

Ja dat klopt en nee daar kom je niet onderuit. De wetgeving is sinds vorig jaar een stuk strenger geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helium2022
  • Laatst online: 09-12-2024
l3p schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 18:22:
Wat is dit allemaal voor zooi, vage MP links, affiliates, miner verhuur. Kan dat niet ergens anders?
Excuus, niet goed ingelezen. Was oprecht niet van op de hoogte, en dacht dat dit wellicht een win-win zou kunnen zijn voor mensen die niet zo lang op een miner willen wachten.

Zal niet meer gebeuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jingles
Edwin88 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 20:43:
[...]

Jouw locatie is waardeloos, niet eens proberen. 8)7 Als je niet vanaf je locatie rondom je heen flink ver uitzicht hebt dan is het meestal niet echt de moeite.

Heb je geen familie of vrienden die _wel_ op een mooie plek wonen? Of je werkplek?

Ik heb aardig wat miners en allemaal bij bekenden/familie/marktplaats mensen enz. Ik geef mijn 'hosts' ook een deel van de winst (of via andere constructie) en zo heb ik er inmiddels 15 draaien. Heb er thuis maar 1 maar die doet het ook niet zo best.

Ik doe bijvoorbeeld:

Dat werkt goed, ik heb mijn kosten er redelijk snel uit en op den duur is de bewoner blij en ik blij.
Ga je bij de remote installs dan ook echt voor een outdoor installatie of simpelweg op zolder zetten met stevige antenne?

Ik merk dat het best moeilijk uitleggen is, mensen haken vaak af bij het woord crypto munt.

Betaal jij je hosts in euros of hnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieDimebag
Edwin88 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 20:43:
[...]

Ik doe bijvoorbeeld:

Daar ben ik dus ook bang voor. Ik zit niet op de begane grond, wel iets hoger, maar alsnog niet bovenin het gebouw, de miner kan alleen binnen staan, en in een drukke stad..

Heb helaas geen vrienden of familie met een betere locatie. Tis nou eenmaal een plat land en ik ben een stadsmens.. Heb ook niet de skills om fatsoenlijk iets met een buitenantenne te doen.

Wat schaft zo'n Bobcat miner met 2GB RAM (gratis upgrade ivm vertraging) als ik hem sealed verkoop denk je?

Ik wilde de Helium boot niet missen dus heb ik er 1 gekocht in Juli, toen was het nog interessant zelfs voor slechte locaties, nu word ik een beetje hopeloos als ik om me heen kijk bij Helium Explorer.

[ Voor 9% gewijzigd door ZombieDimebag op 15-01-2022 21:34 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Edwin88
Mr.Jingles schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:22:
[...]

Ga je bij de remote installs dan ook echt voor een outdoor installatie of simpelweg op zolder zetten met stevige antenne?

Betaal jij je hosts in euros of hnt?
Indoor installaties hebben geen nut, dus alleen buiten inderdaad. En dan zorgvuldig uitgezochte plekjes natuurlijk _/-\o_

Hosts betaal ik het liefst in HNT, gebruik daarvoor heliumtracker.io, die site is echt geweldig. Neemt veel werk uit handen.

Hier wat leuke plaatjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S6D55uB-IktWbGazfbS83eUDUUA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oLcHM7ZH9w2p1bJtuQ60JReb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/74_596TwnXxWTuMQjZhcmcdhD6Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bBn9qjc2yAxS28JYjXBqvnJK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QuhXK36tcHChqzq7d0kkPCatYGI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O68uE8FEibAaa4KplD8z18FV.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NF1RywkOnD7TkauLyTBeB6NR61s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DzkM9QzW7xZjchNqwNQIl5SH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1EHoYZyT9YGrlJffNeYFk_jmjoM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EsjqyRrJVq6ZNqA9dk2ijr91.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Og7f33oh0Fm-acHsUk7zv9Snnp8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VfvntOrDJ9MjMCItsLEHYqd1.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nCOL8lm3xMAYmNsxJ8mrMn--d80=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cNHo4sqjstwxe1kb4V3AoO5E.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5hjKcD9RIzP-GJRijmtC9LvaN6E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ksniKlBY9vkvI9mBo3l2ejnh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tOdRPwXm4gzqM_V5UM6x3djQFlc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LAHDKTUDkSRvv3VJA6fNTCuM.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TxtprXCg8qN9osXhJC9NjcqOAR0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/krUG465KXX8zhWEZaSWQeaRR.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
ZombieDimebag schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:31:
[...]

Daar ben ik dus ook bang voor. Ik zit niet op de begane grond, wel iets hoger, maar alsnog niet bovenin het gebouw, de miner kan alleen binnen staan, en in een drukke stad..

Heb helaas geen vrienden of familie met een betere locatie. Tis nou eenmaal een plat land en ik ben een stadsmens.. Heb ook niet de skills om fatsoenlijk iets met een buitenantenne te doen.

Wat schaft zo'n Bobcat miner met 2GB RAM (gratis upgrade ivm vertraging) als ik hem sealed verkoop denk je?

Ik wilde de Helium boot niet missen dus heb ik er 1 gekocht in Juli, toen was het nog interessant zelfs voor slechte locaties, nu word ik een beetje hopeloos als ik om me heen kijk bij Helium Explorer.
1000 moet je zeker wel ervoor krijgen zeker gezien het een 2 GB versie is ten opzichte van de 1 e versie

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
les2 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 20:48:
[...]

Zouden de kosten ook komen hoe ze verstuurt zijn en dan bedoel ik de noemer?

Mijn bobcat was verstuurt als een lithium batterij en moest iets van 40 betalen ja dhl :)

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Edwin88 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:40:
[...]

Indoor installaties hebben geen nut, dus alleen buiten inderdaad. En dan zorgvuldig uitgezochte plekjes natuurlijk _/-\o_

Hosts betaal ik het liefst in HNT, gebruik daarvoor heliumtracker.io, die site is echt geweldig. Neemt veel werk uit handen.

Hier wat leuke plaatjes:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb je ook ervaring met data-abonnementen? Of kon je in alle gevallen de wifi pakken of zelfs een lan-kabel trekken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Offens1490
bramb0 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 14:19:
Hoi, ik ben op zoek naar 10m LMR400 kabel met juiste connectors. De prijzen en ook de kwaliteit zijn heel verschillend zie ik. Welke verdeler raden jullie mij aan, wie heeft goeie ervaringen?
dank
Zoals meesten onder ons zijn we heel positief over idee Tron.

Je kunt zelf samenstellen kabel wordt op maat gemaakt 2_3 dagen. Heb geen aandelen :+

https://webshop.ideetron.nl/Ecoflex10

AnimeAdicted

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edwin88
DoeEensGek schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 23:21:
[...]

Heb je ook ervaring met data-abonnementen? Of kon je in alle gevallen de wifi pakken of zelfs een lan-kabel trekken?
Ik heb overal bedraad internet met PoE vanuit de switch of via een injector. Met een GeekPi splitter voorzie ik de sensecaps vervolgens van stroom. Ik gebruik meestal de OBO t250 boxjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Heeft iemand hier uitleg over?
Op YouTube zag ik een Cotx samen met het welbekende filtertje gemonteerd worden.

Wat mij naast de bende en diverse andere opties van montage opvielen was dat hij geen verloopjes gebruikt.

Heb je blijkbaar dus geen verloopjes nodig of is dit niet zoals het hoort?
Ik deed verloopjes en had een flat line.

YouTube: COTX filter stripdown and install

Zou het kunnen dat dit netzoals op de Heltec site mogelijk gewoon RP-sma is maar er ook nu weer SMA op de specificaties staat?

Of hij heeft een ander filter of hij heeft de pinnen verbogen. Als ik dit na wil doen krijg je ik 2x mannetje tegen elkaar. :X

[ Voor 10% gewijzigd door Cave_Boy op 16-01-2022 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Heeft de COTX-X3 niet een SMA-Female antenne aansluiting?

Mijn PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
Cave_Boy schreef op zondag 16 januari 2022 @ 08:55:
Op YouTube zag ik een Cotx samen met het welbekende filtertje gemonteerd worden.

Wat mij naast de bende en diverse andere opties van montage opvielen was dat hij geen verloopjes gebruikt.

Zou het kunnen dat dit netzoals op de Heltec site mogelijk gewoon RP-sma is maar er ook nu weer SMA op de specificaties staat?

Of hij heeft een ander filter of hij heeft de pinnen verbogen. Als ik dit na wil doen krijg je ik 2x mannetje tegen elkaar. :X
Cotx haar beta filters hebben de juiste connecties om direct te monteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
Chris12 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 09:12:
Heeft de COTX-X3 niet een SMA-Female antenne aansluiting?
Hangt af van de productie datum, ze zijn ooit gewisseld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Cave_Boy schreef op zondag 16 januari 2022 @ 08:55:

Maak eens een foto van je verloopjes en filter? Of je filter is defect of een verkeerd verloopje. Flat line hoort niet. Het is een verbetering als je dicht bij een gsm mast woont, of een lichte verzwakking als je geen sterke zenders in de buurt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
stormfly schreef op zondag 16 januari 2022 @ 09:38:
[...]

Maak eens een foto van je verloopjes en filter? Of je filter is defect of een verkeerd verloopje. Flat line hoort niet. Het is een verbetering als je dicht bij een gsm mast woont, of een lichte verzwakking als je geen sterke zenders in de buurt hebt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o2vdKunHtyWXy55_F8-pMyGxzUA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dZfSdm6Xtus9P6r98p4BgGy0.jpg?f=fotoalbum_large

Had hem al gepost maar hier nogmaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Check, ik wil erin kijken, in de rondjes.
Had hem al gepost maar hier nogmaals.
Ik ben niet alle dagen online ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• les2
Kan iemand zeggen hoe je de poort openzet op een Fortigate Firewall?
Heb 2 specifieke vragen (voorlopig ; )

1) bij 'Policy and Object -> Services -> Create New -> Service' : welke categorie moet je hier kiezen? (Remote Acces zou ik kiezen?)

2) Deze Firewall hangt achter de telenet modem : ik veronderstel dat de poort dan ook open moet op de deze internetmodem?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mfWo7SqzwrE_F-cASm3avlz7F10=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9MVZCs8pIWb2w6DaxtoJZ3LL.jpg?f=user_large
Pagina: 1 ... 22 ... 41 Laatste

Let op:
Referralcodes gebruiken en het aanbieden van producten is hier niet toegestaan.