Zit er aan te denken mijn beide sensecap miners 4GB en 8GB. Te verkopen inclusief lmr-400 kabels en 2x6dbi. Enig idee wat dat nog opbrengt?
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
En hoe denk je nog winst te maken? Of is het puur fun/speculatie op de lange termijn?
Hoe pak je dat aan?
Heliumhotshop.eu heeft Heltecs in de verkoop
https://www.heliumhotshop...oor-helium-hotspot-eu868/
https://www.heliumhotshop...oor-helium-hotspot-eu868/
[ Voor 51% gewijzigd door melvinnie op 09-01-2022 11:26 ]
Milesight op voorraad hier: https://fastminers.io/sto...iot-ug65-outdoor-gateway/
Welke van die twee is beter? En kan het nog wel een beetje uit? Zit er aan te denken om 1 te plaatsen, bij mij in de buurt zit nog niks.
Heb mijn bestelling met verloopjes eindelijk binnen.
1 kant heb ik verkeerd besteld blijkbaar.
Maar... Ik zie op de productpagina van Heltec en ook bij andere websites over de Heltec dat de Heltec een SMA aansluiting heeft en ik heb RP SMA ervoor genomen. Dit omdat ik hier ook eerder las dat de Heltec's een RP-SMA hebben. Is het nu RP-SMA of is het een SMA aansluiting?
Maar... Ik zie op de productpagina van Heltec en ook bij andere websites over de Heltec dat de Heltec een SMA aansluiting heeft en ik heb RP SMA ervoor genomen. Dit omdat ik hier ook eerder las dat de Heltec's een RP-SMA hebben. Is het nu RP-SMA of is het een SMA aansluiting?
Volgens deze bron is Milesight beter, ik moet daarbij wel zeggen dat ik niet weet wat de bron is. Ik kwam deze ook ergens tegen. Los daarvan kan Milesight ook buiten geplaatst worden omdat de hotspot waterdicht is.Japieh schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:03:
Welke van die twee is beter? En kan het nog wel een beetje uit? Zit er aan te denken om 1 te plaatsen, bij mij in de buurt zit nog niks.
:strip_exif()/f/image/CwoNNwwR8xZ5WfpQBXpPR4Nk.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat ging weer eens snel bij Fastminers
You cannot add that amount of "MILESIGHT IOT UG65 OUTDOOR GATEWAY - EU868" to the cart because there is not enough stock (0 remaining).
[ Voor 12% gewijzigd door N0EL op 09-01-2022 12:27 ]
0,04 -0,06 per dag. Moet wel zeggen dat ik weinig directe 'buren' heb, daarnaast staat de miner binnen op zolder.. Dichtsbijzijnde naast mij is een bobcat, volgens mij ook indoor hij pakt toch 0,1 - 0,2 op een dag.St3ve-0 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 18:19:
[...]
Ik wacht ook nog op mn aliexpress filter voor mn cotx. Hoeveel HNT mined je cotx nu?
Als het verschil tegenvalt snap ik je besluit. Mn zwager heeft z’n cotx vervangen naar een RAK en is van 0,1 a 0,2 HNT naar 0,7 a 0,8 HNT per dag gegaan (zelfde setup). Groot verschil dat zich wel terugbetaald. Ik zag dat fastminers nog Milesight miners in stock had. Ik weet alleen niet of je dan nog import heffingen moet betalen want dan zouden ze net zo prijzig worden als hotspots via de tweedehands markt.
2 ribben wil zeggen: behoorlijk meer dan de originele verkoop prijsCoolstart schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:21:
[...]
En hoe denk je nog winst te maken? Of is het puur fun/speculatie op de lange termijn?
Hoe pak je dat aan?
Heb dat gevolgd ja, maar in veel situaties (in ieder geval bij mij) is het signaal overall prima dus ik verwacht geen wonderen van een extra filter. Mijn vraag is daarom ook niet perse op Cotx VS xxx gericht maar meer yyy VS xxxSt3ve-0 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 10:28:
[...]
De oorzaak is trouwens dat COTX geen SAW bandpass filter in zijn hotspots heeft geïntegreerd. De RAK heeft dat wel. Met als gevolg dat er veel ruis op de lijn zit en de COTX geen goede witnesses maakt. Ik heb een SAW band pass filter via aliexpress gekocht en zodra die binnen is zal ik even kijken of de COTX beter gaat presteren.
Ben benieuwd of het overeen komt met jullie.
Als je miner tussen de 0.2 en 0.6 per dag haalt. Dan zit je ok?
Wat zijn jullie ervaringen?
Als je miner tussen de 0.2 en 0.6 per dag haalt. Dan zit je ok?
Wat zijn jullie ervaringen?
AnimeAdicted
Ik heb ook 1200 betaald op MP maar na flink wat aanpassingen verdient de miner nu 0.7 hnt per dag (gemiddelde over 1 week). Dus verschil met nieuwprijs in 1 maand terugverdiend.Coolstart schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:21:
[...]
Hoe pak je dat aan?
Ik zit rond de 0.4 HNT per dag, maar woon in een kuil.
Binnenkort komt er een beter antenne op het dak (zit nu met een 4dbi goedkoop ding)
Binnenkort komt er een beter antenne op het dak (zit nu met een 4dbi goedkoop ding)
Als je meer dan het netwerk gemiddelde doet, 0.13, doe je het goed. Dan pak je 1600 per jaar tegen een koers van 35e.
Audi A8 W12 6.0
Netwerk gemiddelde is natuurlijk ik mijn eigen cluster neem ik aan?delyver schreef op maandag 10 januari 2022 @ 07:26:
Als je meer dan het netwerk gemiddelde doet, 0.13, doe je het goed. Dan pak je 1600 per jaar tegen een koers van 35e.
AVG 7 dagen netwerk is 0.64 en ik 2.92
AVG 14 dagen netwerk is 1.51 en ik 5.22.
Dus valt dus zeker niet tegen.
Zou het nog enigszins schelen als ik antenne 5 m hoger zet?
Antenne zit nu op hoogte van mijn dakgoot.
AnimeAdicted
Aanpassingen qua antenne bedoel je ? Bij mij zijn de opbrengsten erg wisselend, van 0.28 gisteren, naar 0.14 vandaag...... Zie verder geen "invalids" voorbij komen.indexample schreef op maandag 10 januari 2022 @ 07:19:
[...]
Ik heb ook 1200 betaald op MP maar na flink wat aanpassingen verdient de miner nu 0.7 hnt per dag (gemiddelde over 1 week). Dus verschil met nieuwprijs in 1 maand terugverdiend.
Ik heb er een aantal zo verkocht, en ik maak dan gewoon 0,1 HNT over naar de ontvanger zodat ie hem kan accepteren.kariem112 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 11:18:
[...]
Hij heeft hem al overgezet, althans, ik zie een melding in mijn app. Bedrag staat op 0, echter lees ik dat de koper een fee moet betalen om de miner te accepteren..... De melding "you do not have enough HNT in your account" staat in beeld en de "complete transfer" knop kan niet ingedrukt worden.![]()
Over de fees:
https://docs.helium.com/wallets/app-wallet/transfer-hotspot/
Of is er een andere manier?
Na lang alleen maar te lezen, toch maar besloten om eens te kijken of ik ook ergens een miner op de kop kan tikken. In de explorer mijn adres opgezocht, en in mijn hex staat nog geen miner. Ik lees dat het niet mogelijk is zelf een miner in elkaar te knutselen? Ik zie overigens veel advertenties (ook in V&A hier) van miners die niet in het "community approval" lijstje staan. Maakt dat nog uit?
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android
ja, antenne naar buiten en naar 'boven'kariem112 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:54:
[...]
Aanpassingen qua antenne bedoel je ? Bij mij zijn de opbrengsten erg wisselend, van 0.28 gisteren, naar 0.14 vandaag...... Zie verder geen "invalids" voorbij komen.
ja dat maakt uit, die zullen niet volledig mee doen aan het helium netwerk.Ypho schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:13:
Na lang alleen maar te lezen, toch maar besloten om eens te kijken of ik ook ergens een miner op de kop kan tikken. In de explorer mijn adres opgezocht, en in mijn hex staat nog geen miner. Ik lees dat het niet mogelijk is zelf een miner in elkaar te knutselen? Ik zie overigens veel advertenties (ook in V&A hier) van miners die niet in het "community approval" lijstje staan. Maakt dat nog uit?
verder, dat er in je hex nog geen miner staat zegt niet perse heel veel. het is belangrijker dat er wel genoeg activiteit is in de buurt, en dat op het grotere schaal nog niet te veel miners staan (resolutie 7 tm resolutie 4)
[ Voor 17% gewijzigd door indexample op 10-01-2022 11:59 ]
Volgens mij moet het zoals onderstaand. Zo heb ik het in ieder geval.Cave_Boy schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:05:
Heb mijn bestelling met verloopjes eindelijk binnen.
Helium Hotspot
|
1x RP-SMA-M <-> SMA-F connector
|
SAW Filter
|
1x SMA-M <-> RP-SMA-F connector
|
Antennekabel
Dat klopt volgens mij niet hoor.
Zo zit dat in elkaar:
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nRZfMQb9y2emyQuSsiV6S6cQ.webp?f=user_large)
Kan ook zijn dat ik je plaatje niet helemaal snap als ik hem nog een keer bekijk. 🙃
Niet goed gelezen. Denk dat dat wel kan kloppen.
Zo zit dat in elkaar:
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nRZfMQb9y2emyQuSsiV6S6cQ.webp?f=user_large)
Kan ook zijn dat ik je plaatje niet helemaal snap als ik hem nog een keer bekijk. 🙃
Niet goed gelezen. Denk dat dat wel kan kloppen.
[ Voor 20% gewijzigd door GaMbiNo op 10-01-2022 13:17 ]
Ik denk dat dit wel klopt (anders heb ik de verkeerde verloopjes/adapters besteld).Meerbeter schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:29:
[...]
Volgens mij moet het zoals onderstaand. Zo heb ik het in ieder geval.
Helium Hotspot
|
1x RP-SMA-M <-> SMA-F connector
|
SAW Filter
|
1x SMA-M <-> RP-SMA-F connector
|
Antennekabel
Dank voor de antwoorden. Dit heb ik ook nu besteld.
Vind alleen erg verwarrend dat op diverse Heltec pagina's en ook review pagina's gewoon SMA staat terwijl het RP-SMA dus moet wezen.
Op https://www.heliumhotshop...tor-does-my-hotspot-have/ lees je gemakkelijk welke aansluiting je miner echt heeft.
Brand Connector (EU)
RAK / MNTD SMA-RP-Female
Nebra SMA-RP-Female
Bobcat SMA-RP-Female
SenseCAP SMA-RP-Female
Linxdot SMA-RP-Female
COTX SMA-RP-Female
Kerlink SMA-Female
Heltec SMA-RP-Female
Controllino SMA-Female
LongAp SMA-Female
Syncrobit SMA-Female
Pisces N-Female
Vind alleen erg verwarrend dat op diverse Heltec pagina's en ook review pagina's gewoon SMA staat terwijl het RP-SMA dus moet wezen.
Op https://www.heliumhotshop...tor-does-my-hotspot-have/ lees je gemakkelijk welke aansluiting je miner echt heeft.
Brand Connector (EU)
RAK / MNTD SMA-RP-Female
Nebra SMA-RP-Female
Bobcat SMA-RP-Female
SenseCAP SMA-RP-Female
Linxdot SMA-RP-Female
COTX SMA-RP-Female
Kerlink SMA-Female
Heltec SMA-RP-Female
Controllino SMA-Female
LongAp SMA-Female
Syncrobit SMA-Female
Pisces N-Female
Je moet je niet laten leiden door iemand met een blogpost, clickbait focus. Altijd op de leverancier hun eigen websites zoeken.Cave_Boy schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:05:
Dank voor de antwoorden. Dit heb ik ook nu besteld.
Zoals hier https://heltec-hotspot-do...-of-heltec-indoor-hotspot
COTX is bijvoorbeeld vorig najaar geswitched van connector, het lijkt erop dat het overgrote deel op SMA-RP-Female gestandaardiseerd is.Op https://www.heliumhotshop...tor-does-my-hotspot-have/ lees je gemakkelijk welke aansluiting je miner echt heeft.
Brand Connector (EU)
RAK / MNTD SMA-RP-Female
Nebra SMA-RP-Female
Bobcat SMA-RP-Female
SenseCAP SMA-RP-Female
Linxdot SMA-RP-Female
COTX SMA-RP-Female
Kerlink SMA-Female
Heltec SMA-RP-Female
Controllino SMA-Female
LongAp SMA-Female
Syncrobit SMA-Female
Pisces N-Female
Daar ben ik het mee eens. Echter omdat ook op de website van Heltec eigenlijk alleen maar SMA staat en niet de term RP-SMA is dat wel verwarrend. Ik heb de SMA informatie ook niet van 1 pagina gehaald.stormfly schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:25:
[...]
Je moet je niet laten leiden door iemand met een blogpost, clickbait focus. Altijd op de leverancier hun eigen websites zoeken.
Zoals hier https://heltec-hotspot-do...-of-heltec-indoor-hotspot
[...]
COTX is bijvoorbeeld vorig najaar geswitched van connector, het lijkt erop dat het overgrote deel op SMA-RP-Female gestandaardiseerd is.
[ Voor 20% gewijzigd door Cave_Boy op 10-01-2022 15:53 ]
Iemand hier tips voor zuignappen waarmee ik een 5.8 dbi antenne aan het raam kan plakken?
https://hexaspot.com/prod...uty-antenne-suction-mountbarryNL schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:54:
Iemand hier tips voor zuignappen waarmee ik een 5.8 dbi antenne aan het raam kan plakken?
https://hexaspot.com/prod...rnal-window-suction-mount
Zelf geen ervaring mee.
Klopt inderdaad, zo heb ik hem nu aangesloten.Chris12 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:14:
[...]
Ik denk dat dit wel klopt (anders heb ik de verkeerde verloopjes/adapters besteld).
Is er iemand hier betrokken bij een webshop die antennes voor de bobcat verkoopt? Althans, zoiets dacht ik op een van de pagina's gelezen te hebben, maar kan het niet terugvinden..... 
Ik zoek een antenne, locatie is op het platte dak, weinig hoogbouw in de omgeving en een redelijk vrij zicht. Denk aan een 9 dbi antenne.
Ik zoek een antenne, locatie is op het platte dak, weinig hoogbouw in de omgeving en een redelijk vrij zicht. Denk aan een 9 dbi antenne.
[ Voor 27% gewijzigd door kariem112 op 10-01-2022 20:06 ]
https://webshop.ideetron.nl/SDBF0.5-868-60kariem112 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:53:
Is er iemand hier betrokken bij een webshop die antennes voor de bobcat verkoopt? Althans, zoiets dacht ik op een van de pagina's gelezen te hebben, maar kan het niet terugvinden.....
Heeft een mooi setje. 9dBi is wat overkill voor het gros van de setups.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Dit plug en play setje lijkt me wel wat (althans, lijkt me volledig plug en play toch?)
https://webshop.ideetron....t+bliksembeveiliging.html
Stelt de bliksembeveiliging echt wat voor ?
De website van Linxdot verdwenen?
Ik lees nare dingen zoals rugpull.
Weet iemand wat meer
Weet iemand wat meer
Werkt gewoon bij mij.Spacewide schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:30:
De website van Linxdot verdwenen?
Weet iemand wat meer
Het gaat in batches, mogelijk nog een aanvulling?melvinnie schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:06:
Bij het bestellen kreeg ik al de melding dat ze op zijn helaas.
https://discord.com/chann...526686/930372963902050365
Weer beschikbaar https://www.heliumhotshop...-hotspot-eu868-8gb-march/
ik heb er zelf een 8dbi op hangen..werkt prima.barryNL schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:54:
Levering in Maart. Tegen de tijd dat light hotspots actief zouden moeten worden en de pre-orders(of voorraad) al klaar ligt voor de helft van de prijs als een sensecap nu.stormfly schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:09:
Pre-Order SenseCAP -> NU!
https://www.heliumhotshop...-hotspot-eu868-8gb-march/
Klopt, plug en play. Is een heel mooie set voor relatief weinig geld.kariem112 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:16:
Dit plug en play setje lijkt me wel wat (althans, lijkt me volledig plug en play toch?)![]()
SenseCAP heeft zo'n goede trackrecord die krijg je voor een kleine winstmarge ook nog wel verkocht.LED-Maniak schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:44:
[...]
Levering in Maart. Tegen de tijd dat light hotspots actief zouden moeten worden en de pre-orders(of voorraad) al klaar ligt voor de helft van de prijs als een sensecap nu.
Light hotspots duurt nog wel even, volgens mij hebben ze prioriteiten genoeg qua stabiliteit en groei.
Spreek je over zomervakantie/na de zomervakantie dan ga ik wel mee in je verhaal
Had laatst gesproken er betrekking tot beveiligingkariem112 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:16:
Dit plug en play setje lijkt me wel wat (althans, lijkt me volledig plug en play toch?)![]()
"Wij hebben toch regelmatig gateways terug met een defect front-end.
En dat komt door ontladingen in de nabijheid van het apparaat."
Dus puur ontlading nabij je apparaat.
AnimeAdicted
Planetwatch ken ik niet zo goed. Deeper maakt mij nerveus omdat er dan verkeer van anderen via mijn internetverbinding loopt.Offens1490 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:16:
Off topic iemand hier gekeken naar planetwatch of andere miner zoals deeper?
Ik ben nu bezig met SCPrime, dat is data-hosting dmv smart contracts. De data wordt versnipperd over alle storage-nodes en uiteraard versleutelt. Je kan zelf hosts bouwen of een kant en klaar doosje kopen van ze.
Heb zelf hier ook naar beide gekeken. Deeper leek mij ook niet handig omdat de data over je verbinding gaat en jij wel verantwoordelijk voor je verbinding blijft. Ik vraag mij ook af hoe dit is bij SCPrime. Hier heb ik dusver nog geen duidelijkheid over gevonden. Als er illegale data erop wordt gezet dan lijkt mij dat jij verantwoordelijk ervoor bent. Maar de data staat veelal niet compleet op de harde schijf van jou. Beide partijen hebben wel een soort modus van filteren maar dat levert minder op en geeft geen garanties.melvinnie schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:22:
[...]
Planetwatch ken ik niet zo goed. Deeper maakt mij nerveus omdat er dan verkeer van anderen via mijn internetverbinding loopt.
Ik ben nu bezig met SCPrime, dat is data-hosting dmv smart contracts. De data wordt versnipperd over alle storage-nodes en uiteraard versleutelt. Je kan zelf hosts bouwen of een kant en klaar doosje kopen van ze.
Zat in mijn logs te kijken en zag een invalid beacon staan welke mijn hotspot gewitnessed had. Dit kwam van deze hotspot vandaan: https://explorer.helium.c...baV5DXWBKpY5KDdh/activity
Hotspot is nog maar sinds een paar uur actief, maar witnessed als een malle en over een heel groot gebied, heeft iemand een idee hoe je dit voor elkaar krijgt? Ik ben hier nl erg jaloers op, zeker als dit zo door blijft gaan. Er is nog net niet elke minuut een witnessed beacon.
Edit 1: Totaal 6 hotspots op deze account, allemaal hetzelfde gedrag. Die hotspots lijken een heel goed schepnet te hebben voor beacons.
Edit 2: bij het vergelijken van de 6 hotspots in deze account begin ik te vermoeden dat er geknutseld is. Het anders wel heel toevallig dat meerdere hotspots van deze account op hetzelfde tijdstip allemaal dezelfde hoeveelheid data transfer hebben. Verstuurd diegene alles wat zijn hotspots ontvangen naar het helium netwerk namens meerdere hotspots terwijl slechts eentje het daadwerkelijk ontvangen heeft? Dit zou meteen verklaren waarom de witnessed beacons uit zo’n groot gebied komen.
Hotspot is nog maar sinds een paar uur actief, maar witnessed als een malle en over een heel groot gebied, heeft iemand een idee hoe je dit voor elkaar krijgt? Ik ben hier nl erg jaloers op, zeker als dit zo door blijft gaan. Er is nog net niet elke minuut een witnessed beacon.
Edit 1: Totaal 6 hotspots op deze account, allemaal hetzelfde gedrag. Die hotspots lijken een heel goed schepnet te hebben voor beacons.
Edit 2: bij het vergelijken van de 6 hotspots in deze account begin ik te vermoeden dat er geknutseld is. Het anders wel heel toevallig dat meerdere hotspots van deze account op hetzelfde tijdstip allemaal dezelfde hoeveelheid data transfer hebben. Verstuurd diegene alles wat zijn hotspots ontvangen naar het helium netwerk namens meerdere hotspots terwijl slechts eentje het daadwerkelijk ontvangen heeft? Dit zou meteen verklaren waarom de witnessed beacons uit zo’n groot gebied komen.
[ Voor 39% gewijzigd door fenrir op 11-01-2022 19:36 ]
Van klussen krijg je grijze haren
Toevallig was ik ook aan kijken naar beacons/witness.fenrir schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:23:
Zat in mij logs te kijken en zag een invalid beacon staan welke mijn hotspot gewitnessed had. Dit kwam van deze hotspot vandaan: https://explorer.helium.c...baV5DXWBKpY5KDdh/activity
Totaal 6 hotspots op deze account, allemaal hetzelfde gedrag. Die hotspots lijken een heel goed schepnet te hebben voor beacons.
Maar als je kijkt naar zijn witnessen klopt het ook, maar ik denk dat hij andere problemen heeft.(1 syncrobit en transmitacale en zijn overall earnings)
Zal meer een uitschieter zijn maar echt verdiend heeft hij niet.
Dus valt maar mee kijk eens naar onderstaande
Heb mijn miner als voorbeeld gebruikt;
/f/image/cP5Cmv1KM1VyzYhQSu2ZwtGl.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/n9lCvBGEetRTeYgveO1rIah7.png?f=fotoalbum_large)
AnimeAdicted
Sensecap is op dit moment alle instellingen van alle miners aan het resetten.
Hou dus even in de gaten dat je miner wel werkt morgen.
Bron?LED-Maniak schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:24:
Sensecap is op dit moment alle instellingen van alle miners aan het resetten.
Hoe dat zo? vanwege de "hack" ? Of iets wat nog steeds niemand weet wat er aan de hand is..
[ Voor 13% gewijzigd door tweakfreaks op 11-01-2022 20:26 ]
Ik log de miner/console in de sensecap en zie ze stuk voor stuk offline gaan voor eventjes en dan weer terugkomen. Aan de logfiles kon ik zien dat ze instellingen veranderd hebben. Zijn al meerdere die het gemeld hebben.tweakfreaks schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:25:
[...]
Bron?
Hoe dat zo? vanwege de "hack" ? Of iets wat nog steeds niemand weet wat er aan de hand is..
Maar nee, er was zeker geen hack.
[ Voor 13% gewijzigd door LED-Maniak op 11-01-2022 20:29 ]
Waar log je deze? Via de webinterface?LED-Maniak schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:28:
[...]
Ik log de miner/console in de sensecap en zie ze stuk voor stuk offline gaan voor eventjes en dan weer terugkomen. Aan de logfiles kon ik zien dat ze instellingen veranderd hebben. Zijn al meerdere die het gemeld hebben.
Maar nee, er was zeker geen hack.
Als je kijkt naar de andere 5 synchrobit hotspots op dezelfde account dan zie je (exact)dezelfde activiteiten terug bij al zijn synchrobit miners. Hij doet iets heel synchro, wat volgens mij niet helemaal in de haak is.Offens1490 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:43:
[...]
Toevallig was ik ook aan kijken naar beacons/witness.
Maar als je kijkt naar zijn witnessen klopt het ook, maar ik denk dat hij andere problemen heeft.(1 syncrobit en transmitacale en zijn overall earnings)
Heb mijn miner als voorbeeld gebruikt;[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/TkK0s33dcntyskOyva0R6KU0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bcaXWOeQMy9X4yp7ZDqaU159.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/G7eWLqx3rMPsmzExcTYCeCWt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VfxBpJD7L6HNYUpsWKVkaKTe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/b2hsqoTtPi5aQe2VoivuCgv4.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 46% gewijzigd door fenrir op 11-01-2022 20:49 . Reden: Screenshots toegevoegd ]
Ik kan niet wachten voor het eerst minen op deze manier, binnekort de Milesight binnen , antenne 5,8dbi op 16m hoogte.
De rewards zijn wel echt minder geworden dan een paar maanden geleden klopt dat of heb ik het mis ?
De rewards zijn wel echt minder geworden dan een paar maanden geleden klopt dat of heb ik het mis ?
[ Voor 8% gewijzigd door User_TS op 11-01-2022 21:16 ]
Het totaal aan rewards is gelijk gebleven.User_TS schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:15:
Ik kan niet wachten voor het eerst minen op deze manier, binnekort de Milesight binnen , antenne 5,8dbi op 16m hoogte.
Maar het aantal miners is explosief gegroeid
Dus ja, de gemiddelde rewards per miner zijn aanzienlijk gedaald.
ja is mij ook opgevallen ben net begonnen....ga ineens van 0.40 naar 0.30 per dag.Bikkel10 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 08:07:
Dus ja, de gemiddelde rewards per miner zijn aanzienlijk gedaald.
Ook sinds nu een paar dagen een Heltec miner. Heb nu nog de standaard antenne erop zitten, maar wil toch (voor betere opbrengst) naar een betere toe. Heb nu 0 witnesses (standaard antenne achter dakkapelraam).
Heeft er iemand een relatief makkelijke manier om een antennekabel van een schoorsteenantenne naar binnen te halen? Wij gebruiken de schoorsteen niet.
Heeft er iemand een relatief makkelijke manier om een antennekabel van een schoorsteenantenne naar binnen te halen? Wij gebruiken de schoorsteen niet.
Ik heb interesse in de Gold RAK. Stel ik koop een miner op MP, moet ik dan ergens op letten? Heb ik een overdracht code ofzo nodig? Is het erg dat hij al gebruikt is? Moet de verkopen toestemming verlenen?
Als hij gesealed is, heb je geen zorgen. Als hij al wel gebruikt is moet degene hem overschrijven naar jouw wallet, dat kost 10dollar. Ik weet niet of de ontvanger of verzender dat betaald. Ik zou 15dollar op mijn wallet zetten als je een gebruikte koopt.Coolstart schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:58:
Ik heb interesse in de Gold RAK. Stel ik koop een miner op MP, moet ik dan ergens op letten? Heb ik een overdracht code ofzo nodig? Is het erg dat hij al gebruikt is? Moet de verkopen toestemming verlenen?
Heb je het nieuwe of oude model?hrr schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 08:21:
Ook sinds nu een paar dagen een Heltec miner. Heb nu nog de standaard antenne erop zitten, maar wil toch (voor betere opbrengst) naar een betere toe. Heb nu 0 witnesses (standaard antenne achter dakkapelraam).
Verder is een buitenantenne voor alle miners echt wel een aanrader. Heb zelf een oud model Heltec. Ja hij is niet ideaal door de inmiddels bekende bug. Maar het is ook niet zo dat ik niks binnen krijg. De miner heb ik inmiddels ruimschoots eruit.
Als de schoorsteen niet gebruikt wordt. Misschien antenne daarop zetten? Let op welke antenne je gebruikt. Er zijn veel goedkope modellen beschikbaar die vaak een stuk minder presteren.
Wbt gamen/spoofen.
Er is op dit moment op Heliumvote.com een poll gaande (duurt 48 uur) over het bijhouden van een deny list.
De deny list is een eerste stap naar het bannen van cheaters/hackers/spoofers op het Helium netwerk. Het is dus van belang dat zo veel mogelijk mensen hiermee instemmen.
Je kunt stemmen door in de Helium app een betaling van een flufje HNT te sturen naar de QR code van je keuze (zie poll, het wijst zichzelf).
Het grote nadeel van het systeem is dat mensen met grote hoeveelheden HNT méér zeggenschap hebben waardoor de spoofers een groot voordeel hebben. Hopelijk kunnen we van ze winnen.
Er is op dit moment op Heliumvote.com een poll gaande (duurt 48 uur) over het bijhouden van een deny list.
De deny list is een eerste stap naar het bannen van cheaters/hackers/spoofers op het Helium netwerk. Het is dus van belang dat zo veel mogelijk mensen hiermee instemmen.
Je kunt stemmen door in de Helium app een betaling van een flufje HNT te sturen naar de QR code van je keuze (zie poll, het wijst zichzelf).
Het grote nadeel van het systeem is dat mensen met grote hoeveelheden HNT méér zeggenschap hebben waardoor de spoofers een groot voordeel hebben. Hopelijk kunnen we van ze winnen.
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Silvianuvola is een italiaan die erg boos op mij is geworden omdat ik hem niet wilde helpen met het gamen van zijn ~50 hotspots. Heb nog wel logs van de gesprekken. Omdat ik niet wilde helpen is hij overal gaan scanderen dat ik aan het gamen ben en houdt ongeveer alle nieuwe hotspots in de stad in de gaten om te kijken of die toevallig van mij zijn. Triest figuur helaas.
Heltec V1.0 hotspots hebben een probleem met intern filter, zoals je vast wel gelezen hebt.
Om dit aan te tonen heb ik een setup gemaakt met een externe packet forwarder die -ongemodificeerd- de data naar de heltec doorstuurt. Hierdoor heb ik precies kunnen pinpointen waar het pobleem ligt en het resultaat is(zoals je wellicht gezien hebt) versie V1.1.1 en V1.2 met verbeterde hardware.
Volgens capcom, de CEO, is dit overigens een prima valide reden. Dit kan je ook teruglezen in hetzelfde channel. Het wordt niet gezien als gaming(maar de machine learning code interpreteert dit verkeerd, of een bug, zoals capcom al zelf zei).
Deze intenties waren er ook niet en de preciese opstelling heb ik ook uitgelegd. Maar deze user was zo intens teleurgesteld dat zijn hotspots niet werkten en ik niet wilde vertellen hoe het precies ging(want je kan er zoals je ziet ook kwade dingen mee doen) dat hij dit soort berichten overal is gaan plaatsen. Jammer. De Heltec community heeft in ieder geval een hoop gehad aan het werk dat ik gedaan heb.
Stank voor dank ofzo.
En zo zie je maar -gezien ook de likes op jouw post- dat je je nek vooral niet boven het maaiveld moet uitsteken om een community vooruit te helpen.. Les geleerd.
[ Voor 6% gewijzigd door LED-Maniak op 12-01-2022 12:07 ]
Ik ben bang dat veel mensen nu voorbij gaan aan het probleem dat deze banlist heeft veroorzaakt:ScuL schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:58:
Wbt gamen/spoofen.
1) Helium heeft altijd glashard beweerd dat dit niet kon en nooit ging gebeuren
2) Er wordt gesloten code geinjecteerd in open source code. Wie weet wat ze nog meer hebben gedaan? Je kan het niet controleren
3) Ze hebben Machine Learning toegepast wat werkt als een black box. Hierdoor blokkeer je legitieme users toegang zonder dat ze in beroep kunnen gaan. Het had ook jou kunnen overkomen.
4) Deze hotspots zullen weer op de markt verschijnen en de koper zit met een probleem.
Ik ben overigens voor een systeem zoals HIP40. Het is zeker nodig.
Als het goed is de nieuwere versie.Cave_Boy schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:38:
[...]
Heb je het nieuwe of oude model?
Verder is een buitenantenne voor alle miners echt wel een aanrader. Heb zelf een oud model Heltec. Ja hij is niet ideaal door de inmiddels bekende bug. Maar het is ook niet zo dat ik niks binnen krijg. De miner heb ik inmiddels ruimschoots eruit.
Als de schoorsteen niet gebruikt wordt. Misschien antenne daarop zetten? Let op welke antenne je gebruikt. Er zijn veel goedkope modellen beschikbaar die vaak een stuk minder presteren.
Heb nu tijdelijk even de antenne op m'n dakkapel gezet (met kabeltje door openstaande raam..) en zie nu 16 witnesses. De verste is 25, dan 8, dan 4,8 en dan rond de 2 km.
Het idee is dus om een ideetron 3 of 6,5 dbi aan m'n schoorsteen te verbinden. Alleen het enige issue is nog hoe ik de kabel op een goede manier naar binnen krijg..
KIjk goed wat je in de buurt hebt aan miners. 6,5dBi is meer voor de verdere afstand.hrr schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:16:
[...]
Als het goed is de nieuwere versie.
Heb nu tijdelijk even de antenne op m'n dakkapel gezet (met kabeltje door openstaande raam..) en zie nu 16 witnesses. De verste is 25, dan 8, dan 4,8 en dan rond de 2 km.
Het idee is dus om een ideetron 3 of 6,5 dbi aan m'n schoorsteen te verbinden. Alleen het enige issue is nog hoe ik de kabel op een goede manier naar binnen krijg..
Heb eerder bij iemand gezien die deed de antenne echt op de schoorsteen en dan door het gat de kabel laten lopen. Deze persoon had nog een onderhoudsluikje en daar loop met een klein gaatje de kabel door.
Ah interessant, ben ook voorstander van hip40 maar deels ook omdat er wordt gezegd dat er geen snel alternatief is. Maar er is dus al een ML algoritme dat kan bannen / blacklisten?LED-Maniak schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:11:
[...]
Ik ben bang dat veel mensen nu voorbij gaan aan het probleem dat deze banlist heeft veroorzaakt:
2) Er wordt gesloten code geinjecteerd in open source code. Wie weet wat ze nog meer hebben gedaan? Je kan het niet controleren
3) Ze hebben Machine Learning toegepast wat werkt als een black box. Hierdoor blokkeer je legitieme users toegang zonder dat ze in beroep kunnen gaan. Het had ook jou kunnen overkomen.
4) Deze hotspots zullen weer op de markt verschijnen en de koper zit met een probleem.
Is daar documentatie van?
P.s. door jouw analyse, communicatie en werk met heltec ben je een held hoor!!
[ Voor 4% gewijzigd door indexample op 12-01-2022 12:34 ]
Heb hem onder de dakpan door naar binnen gestoken.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/te4xNV7amLeI8NKFhoMkQr6n.jpg?f=user_large)
Er is geen documentatie, ze willen niet vertellen wat ze exact doen (dat zou naar mijn idee ook een slechte zet zijn), en ze hebben inderdaad altijd glashard ontkend dat ze het doen.indexample schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:28:
[...]
Ah interessant, ben ook voorstander van hip40 maar deels ook omdat er wordt gezegd dat er geen snel alternatief is. Maar er is dus al een ML algoritme dat kan bannen / blacklisten?
Is daar documentatie van?
Er zijn met deze denylist een aardig aantal legitieme hotspots geraakt, maar dat is voor mij nog niet eens het belangrijkste. Van de daken schreeuwen dat je gedecentraliseerd bent, "People's Network", amehoela. Helium kan met hun huidige manier van werken veel te veel bepalen, en dat dus ook nog eens zonder dit aan te geven. Wat mij betreft mogen ze hun naam wel eens zuiveren door die hele denylist te clearen, en vanaf 0 te beginnen. Nog beter zou zijn om HIP40 erdoor te duwen, want er moet wel iets gebeuren qua spoofing/gaming.
En ja, er zijn hotspots van mij getroffen. En ja, dat is volgens mij onterecht. Ik heb de afgelopen 2 weken in het #diy-packet-forwarder kanaal van alles voorbij zien komen, van hacks tot bugs en ook een bewuste denylist. Mensen hebben hun kostbare tijd erin gestoken om erachter te komen wat er aan de hand was, en Helium besloot om 2 weken lang de kaken op elkaar te houden. Gisteravond werd er nog ontkend dat er een dergelijke lijst was, en nog geen 3 uur later - toen iemand uit de community nog iets verder was met uitzoeken - was die lijst er ineens wel.
Het is vrij gemakkelijk om het te checken lijkt mij. Ik denk dat het een goede stap is om dit aan te pakken, weg met de farms, en alle earnings naar de echte RF guru's.LED-Maniak schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:11:
[...]
Ik ben bang dat veel mensen nu voorbij gaan aan het probleem dat deze banlist heeft veroorzaakt:
-Check op invalids met RSSI to high (>50dbm) dan staan ze RF technisch te dicht op elkaar, in de GPS coördinaten kan je dat spoofen, maar RF liegt niet.
-Controleren of een verzonden beacon wel 18x gewithnessed wordt, zo kan je valideren of men geen versterker heeft geplaats welke alleen inkomend versterkt. De meeste versterkers absorberen het TX signaal, wat nooit bij de antenne komt.
In hakende op mijn punt 2. hoe verloopt de TX bij jouw hotspots? Je witnesses er gigantisch veel maar jouw beacons worden slechts gezien door een zeer klein aantal hotspots.
[ Voor 12% gewijzigd door stormfly op 12-01-2022 13:41 ]
Italiaans temperament ;-)LED-Maniak schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:04:
[...]
Silvianuvola is een italiaan die erg boos op mij is geworden omdat ik hem niet wilde helpen met het gamen van zijn ~50 hotspots. Heb nog wel logs van de gesprekken. Omdat ik niet wilde helpen is hij overal gaan scanderen dat ik aan het gamen ben en houdt ongeveer alle nieuwe hotspots in de stad in de gaten om te kijken of die toevallig van mij zijn. Triest figuur helaas.
Wat je voor heltec hebt gedaan is noemenswaardig, de doorbraak naar een betere hotspot. Je had daarna de onderzoeksopstelling mogelijk af kunnen breken. De blockchain is open, erg open, waardoor er al snel jaloezie is. En met het juiste temperament neigt het mogelijk naar wraak: als ik het niet krijg van hem, dan hij ook niet meer. (aanname)Heltec V1.0 hotspots hebben een probleem met intern filter, zoals je vast wel gelezen hebt.
Om dit aan te tonen heb ik een setup gemaakt met een externe packet forwarder die -ongemodificeerd- de data naar de heltec doorstuurt. Hierdoor heb ik precies kunnen pinpointen waar het pobleem ligt en het resultaat is(zoals je wellicht gezien hebt) versie V1.1.1 en V1.2 met verbeterde hardware.
Volgens capcom, de CEO, is dit overigens een prima valide reden. Dit kan je ook teruglezen in hetzelfde channel. Het wordt niet gezien als gaming(maar de machine learning code interpreteert dit verkeerd, of een bug, zoals capcom al zelf zei).
Deze intenties waren er ook niet en de preciese opstelling heb ik ook uitgelegd. Maar deze user was zo intens teleurgesteld dat zijn hotspots niet werkten en ik niet wilde vertellen hoe het precies ging(want je kan er zoals je ziet ook kwade dingen mee doen) dat hij dit soort berichten overal is gaan plaatsen. Jammer. De Heltec community heeft in ieder geval een hoop gehad aan het werk dat ik gedaan heb.
Is Sorin ook gebanned?Stank voor dank ofzo.
En zo zie je maar -gezien ook de likes op jouw post- dat je je nek vooral niet boven het maaiveld moet uitsteken om een community vooruit te helpen.. Les geleerd.
Ik ben blij dat de Browan MerryIot eindelijk naar de juiste software is geupdate, ben bijna klaar met syncen en zie dat andere miners al rewards krijgen. Binnenkort ook Turbo sync! (bron Heliummart webshop).
Op dit moment een Sensecap op 15m met 3dbi en een Merryiot op 45m met 5.8dbi
Nu nog locaties vinden voor 3 andere Merryiots.. of verkopen hmm
Ik zoek btw nog een 6dbi mcgill om over te nemen. Hoor graag (via dm).
Op dit moment een Sensecap op 15m met 3dbi en een Merryiot op 45m met 5.8dbi
Nu nog locaties vinden voor 3 andere Merryiots.. of verkopen hmm
Ik zoek btw nog een 6dbi mcgill om over te nemen. Hoor graag (via dm).
[ Voor 9% gewijzigd door Vizjee op 12-01-2022 13:27 ]
Heltec heeft na V1.0 de V1.1 V1.1.1 en V1.2 uitgebracht(er zitten nog een a twee variaties in de lijn). Ze hebben mij steeds nieuwe hotspots gestuurd om te testen/benchmarken met bestaande opstellingen. Je kan namelijk niet uit gaan van een vast punt uit het verleden omdat het netwerk nogal fluctueert en ook niet maar een hotspot hiervoor gebruiken. Testen gaat het beste op het draaiende netwerk. Met de apparatuur die er tussen zit om testen/metingen mee te doen gaat de beacon er niet altijd lekker uit inderdaad(volgens mij heb je nu ook net een momentopname te pakken). Ik had dat in December opgelost/opgeruimd, maar je ziet dat niet terug omdat op dat moment het stukje code erbij is gekomen.stormfly schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:06:
Wat je voor heltec hebt gedaan is noemenswaardig, de doorbraak naar een betere hotspot. Je had daarna de onderzoeksopstelling mogelijk af kunnen breken. De blockchain is open, erg open, waardoor er al snel jaloezie is. En met het juiste temperament neigt het mogelijk naar wraak: als ik het niet krijg van hem, dan hij ook niet meer. (aanname)
Het zal je wellicht verbazen, maar het gros staat gewoon op legitieme plaatsen.
Ik heb geen idee, zal hij zelf moeten uitzoeken. De lijst is openbaar, maar daar zal je zijn public key voor moeten hebben. Die moet hij uit de hotspot halen.Is Sorin ook gebanned?
[ Voor 3% gewijzigd door LED-Maniak op 12-01-2022 13:34 ]
Ziet er netjes uit. "helaas" is alles dicht gestucced bij ons. Dus moet denk ik toch via schoorsteen een gat naar binnen maken. Maar hoe ik dan normaal die kabel erdoor krijg..l3p schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:35:
[...]
Heb hem onder de dakpan door naar binnen gestoken.
[Afbeelding]
[ Voor 11% gewijzigd door hrr op 12-01-2022 13:49 ]
Dat is zeker een valide punt, er zijn meer hotspot eigenaar geweest die een flat line zagen. Wat ik dan opmerkelijk vindt is dat het soms per merk verschillend is? Los van RF techniek verschillen, dat een block height sync ook van invloed is. En de blockchain is open, waarom lukt een sync dan soms niet bij vendor X en wel bij vendor Y?LED-Maniak schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:32:
[...]
Heltec heeft na V1.0 de V1.1 V1.1.1 en V1.2 uitgebracht(er zitten nog een a twee variaties in de lijn). Ze hebben mij steeds nieuwe hotspots gestuurd om te testen/benchmarken met bestaande opstellingen. Je kan namelijk niet uit gaan van een vast punt uit het verleden omdat het netwerk nogal fluctueert en ook niet maar een hotspot hiervoor gebruiken. Testen gaat het beste op het draaiende netwerk. Met de apparatuur die er tussen zit om testen/metingen mee te doen gaat de beacon er niet altijd lekker uit inderdaad(volgens mij heb je nu ook net een momentopname te pakken). Ik had dat in December opgelost/opgeruimd, maar je ziet dat niet terug omdat op dat moment het stukje code erbij is gekomen.
Het zal je wellicht verbazen, maar het gros staat gewoon op legitieme plaatsen.
Ik heb die berichten gemist, heb jij toevallig een link? En kan je op de blockchain ook zien welke public key zijn HS heeft?Ik heb geen idee, zal hij zelf moeten uitzoeken. De lijst is openbaar, maar daar zal je zijn public key voor moeten hebben. Die moet hij uit de hotspot halen.
Heb jij als expert een beeld bij een post die ik ergens las: dat SenseCAP op de hotspots instellingen aan het resetten is nav de hack die ze door gemaakt hebben? Dat is directe private access vanuit de vendor op jouw hotspot?
blacklist gevonden, een kleine 12.000 35.000 entries
https://gist.github.com/r...5de6dc18cbb72ab74b92d0223
https://gist.github.com/r...5de6dc18cbb72ab74b92d0223
[ Voor 20% gewijzigd door indexample op 12-01-2022 13:55 ]
Is het aan te raden om je miner te scheiden van je eigen "home netwerk"? d.m.v. een vlan of guest lan, of kan het geen kwaad.
En welke poorten moet je nu open zetten naar bijv. een Sensecap? Ik lees verschillende dingen namelijk:
En welke poorten moet je nu open zetten naar bijv. een Sensecap? Ik lees verschillende dingen namelijk:
- 44158/TCP
- 1680/UDP
Ik heb een apart stuk netwerk gemaakt, vooral om ervoor te zorgen dat de miner buiten mijn pi-hole omgaat. Heb alleen tcp 44158 open.tweakfreaks schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:12:
Is het aan te raden om je miner te scheiden van je eigen "home netwerk"? d.m.v. een vlan of guest lan, of kan het geen kwaad.
En welke poorten moet je nu open zetten naar bijv. een Sensecap? Ik lees verschillende dingen namelijk:Of is alleen 44158 TPC afdoende?
- 44158/TCP
- 1680/UDP
Een firewall tussen beide segmenten ben ik nog wel van plan, iets met tijd….
Zou ik zeker scheiden. Zie mijn vorige post over sensecap. Ik sluit niet uit dat er centraal mgmt mogelijk is voor troubleshooting.tweakfreaks schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:12:
En welke poorten moet je nu open zetten naar bijv. een Sensecap? Ik lees verschillende dingen namelijk:Of is alleen 44158 TPC afdoende?
- 44158/TCP
- 1680/UDP
44158 is voldoende
44158 op TCP is voldoende voor de werking. Er zijn echter wel her en der verhalen dat het syncen en of de werking beter gaat als poort 1680 UDP open is. Zelf heb ik dit met mijn Heltec uitgetest en ik zie wel wat verkeer over poort 1680UDP gaan. Veel meer opbrengst had ik echter weer niet. Ik vermoed dat het dus vooral voor het synchronisatie deel mogelijk effect heeft (toen zag ik ook het meeste verkeer eroverheen).tweakfreaks schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:12:
- 44158/TCP
- 1680/UDP
Het syncen zelf bij de allereerste keer duurde bij mij (met alleen poort 44158TCP open) ongeveer 1,5 dag. Om de zoveel tijd doet de miner een herstart en moet hij even synchronisatie doen. Dit duurde bij mij eigenlijk minder dan 30 minuten (meestal is het 10 minuten werk).
Wordt de poort 1680UDP ergens voor gebruikt. Ik heb wel het idee maar ik merk weinig verschil.
Edit:
Ik heb mijn miner ook gescheiden van de rest van mijn netwerk.
Heb ondertussen nog een tweede Wallet gevonden met eveneens 6 synchrobits, ik vermoed dat ze dezelfde packetforwarder gebruiken (en elke activiteit dus x12 het netwerk op gaat).Offens1490 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:43:
[...]
Toevallig was ik ook aan kijken naar beacons/witness.
Heb mijn miner als voorbeeld gebruikt;[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nu moet er minstens nog een 3e wallet zijn, er zijn nl. Nog witnessed beacons uit Rotterdam en Eindhoven, deze kan je bijna niet te pakken krijgen als je je miners in haarlem, Amsterdam en noordelijker hebt staan.
Die ban lijst van hierboven, die is alleen op basis van een algoritme? Daar wordt suspots niet voor gebruikt?
Die is op basis van een Machine Learning algoritme. Een behoorlijke black box waar je geen idee van hebt wat er intern gebeurt.fenrir schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:29:
[...]
Die ban lijst van hierboven, die is alleen op basis van een algoritme? Daar wordt suspots niet voor gebruikt?
Hi allemaal,
Ik heb een paar dagen een beetje meegelezen hier. Ook op de Helium website zitten lezen.
Ik ben erg geïnteresseerd om hiermee te beginnen (minen d.m.v. een hotspot).In mijn gebied zijn dan ook geen enkele miners te zien
Echter zijn een hoop termen hier abacadabra, en zie ik dat overal alles uitverkocht is.
Hebben jullie nog wat tips waar ik goede informatie kan vinden om te starten, om niet elk standaard Influencer-Starter-Crypto filmpje op YouTube te moeten kijken?
Ik heb een paar dagen een beetje meegelezen hier. Ook op de Helium website zitten lezen.
Ik ben erg geïnteresseerd om hiermee te beginnen (minen d.m.v. een hotspot).In mijn gebied zijn dan ook geen enkele miners te zien
Echter zijn een hoop termen hier abacadabra, en zie ik dat overal alles uitverkocht is.
Hebben jullie nog wat tips waar ik goede informatie kan vinden om te starten, om niet elk standaard Influencer-Starter-Crypto filmpje op YouTube te moeten kijken?
[ Voor 6% gewijzigd door dogtagz op 12-01-2022 18:08 ]
$ alias cd='rm -rf'
Heeft iemand al een Ground plane Antenne gebvruikt? Deze Zwitser beweerd dat ze goed presteren: YouTube: #368 How to build performing antennas for LoRa, WiFi, 433MHz, Airpla...
Lora = 868mhz of 86.5mm golflengte resulteerd in:
1x vertikale monopole = 8.2cm
4x Radialen = 9.2 cm (plooien op 45)
Brekenen via: https://m0ukd.com/calcula...im-and-j-pole-calculator/
Het idee is dat je een betere 'ground' maakt voor uw gewone ponopole antenne. Iets dar beter is dan de aarde zelf = Groundplane of counterpoise. Als je dat goed doet kan je bijna 2X versterken omdat je de stralen niet in uw dak stuurt maar 360° horizontaal.
Hij komt op 5.3dbi non directional!
Je kan het zelf maken of gewoon kopen: https://www.conrad.nl/p/a...ne-antenne-antenne-190123
Nog een bouwplan: https://www.thethingsnetw...-antenna-groundplane/3160
Het idee is dat je een betere 'ground' maakt voor uw gewone ponopole antenne. Iets dar beter is dan de aarde zelf = Groundplane of counterpoise. Als je dat goed doet kan je bijna 2X versterken omdat je de stralen niet in uw dak stuurt maar 360° horizontaal.
Je kan het zelf maken of gewoon kopen: https://www.conrad.nl/p/a...ne-antenne-antenne-190123
[ Voor 12% gewijzigd door Coolstart op 12-01-2022 19:46 ]
Weet iemand of sensecap nog een goede hotspot is om in huis te halen na de hack? Ik wil hem scalped aanschaffen maar heb nu mn twijfels omdat ik bijna geen informatie over de hack kan vinden van enkele dagen geleden
[ Voor 6% gewijzigd door St3ve-0 op 12-01-2022 19:18 ]
Weet iemand hoe het zit met al die synchrobit miners die ineens overal verschijnen?
https://explorer.helium.c...hbEFaGkXiDVKY3Ud/hotspots
https://explorer.helium.c...rjQSR2khaeJHmipk/hotspots
https://explorer.helium.c...ec9osjKEo7W1cpyz/hotspots
https://explorer.helium.c...EoGfz1PQG1s3nhew/hotspots
https://explorer.helium.c...ykjB7QnPBNeZpvHf/hotspots
https://explorer.helium.c...N7jqHL9KjsawAjsi/hotspots
https://explorer.helium.c...sRnHY4YJajT62edL/hotspots
Dit zijn nog niet eens alle wallets, er moeten er nog meer zijn.
Er wordt op elke Wallet serieus veel binnengeharkt, de laatste alleen al meer dan 11 hnt binnen 24 uur. Dit gaat hier alleen ten koste van de hoeveelheid hnt die beschikbaar is, echter worden ook de beacons voor onze neus weggekaapt.
Als je kijkt naar de lijst met witnesses van een willekeurige hotspot van een van deze wallets, dan valt er het volgende op:
- zeer hoge activiteit mbt het witnessen van beacons
- beacons die gezien worden komen soms 140 km verderop vandaan
- beacons die zelf verzonden worden hebben vaak alleen maar invalid witnesses
- het zijn allemaal synchrobit hotspots
- hotspots zijn ergens in de afgelopen 2 dagen actief geworden
Er wordt op elke Wallet serieus veel binnengeharkt, de laatste alleen al meer dan 11 hnt binnen 24 uur. Dit gaat hier alleen ten koste van de hoeveelheid hnt die beschikbaar is, echter worden ook de beacons voor onze neus weggekaapt.
Als je kijkt naar de lijst met witnesses van een willekeurige hotspot van een van deze wallets, dan valt er het volgende op:
Dit is precies waarom mechanismen tegen cheaters prioriteit hebben. Het kaapt geld weg van legitieme gebruikers van het netwerk en beloond de cheaters onterecht terwijl ze niets bijdragen aan de dekking van het netwerk. Kan niet wachten op HIP-40.fenrir schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:08:
Weet iemand hoe het zit met al die synchrobit miners die ineens overal verschijnen?
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Of er komen dit soort filmpjes.
[YouTube: Helium hotspots Ban list - Who reported me?? :)))))))))))))))))))]
Maar inderdaad er kloppen dingen echt niet en om dit netwerk beter te maken is er actie nodig. Helaas zullen soms ook legitieme miners (tijdelijk) de klos zijn. Waarschijnlijk in het begin meer dan later.
[YouTube: Helium hotspots Ban list - Who reported me?? :)))))))))))))))))))]
Maar inderdaad er kloppen dingen echt niet en om dit netwerk beter te maken is er actie nodig. Helaas zullen soms ook legitieme miners (tijdelijk) de klos zijn. Waarschijnlijk in het begin meer dan later.
Ik had vrijdag tot zondag vrij redelijke rewards op alle 4 mijn hotspots, rond de 0,4-0,5. Nu is dat gewoon verdampt naar 0,05 tot 0,2 per dag. Ik volg het echt niet meer, vaak was het een enkele hotspot welke problemen had maar nu stijgen en zakken ze samen.
LinktipjeCoolstart schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 19:07:
Heeft iemand al een Ground plane Antenne gebvruikt? Deze Zwitser beweerd dat ze goed presteren: YouTube: #368 How to build performing antennas for LoRa, WiFi, 433MHz, Airpla...
YouTube: LoRa/LoRaWAN tutorial 42: Monopole Antenna and Ground Plane
Ik heb zojuist een poging gedaan om in etl.dewi.org zichtbaar te krijgen hoeveel syncrobit miners er de afgelopen paar dagen in NL bijgekomen zijn, echter kreeg ik het landenfilter er niet in (gebrek aan sql kennis). Zowel vandaag als gister zijn er rond de 200 units per dag bijgekomen, waar het in de dagen ervoor max rond de 100 lag per dag.ScuL schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:11:
[...]
Dit is precies waarom mechanismen tegen cheaters prioriteit hebben. Het kaapt geld weg van legitieme gebruikers van het netwerk en beloond de cheaters onterecht terwijl ze niets bijdragen aan de dekking van het netwerk. Kan niet wachten op HIP-40.
Ik schat dat er in totaal 150-200 units extra bij zijn gekomen sinds gisteren (maar dit is wel een wereldwijd getal)
knip
[ Voor 124% gewijzigd door ArtPhil-Flower op 13-01-2022 06:36 ]
God morks in wysterious ways.
https://www.heliumhotshop...-hotspot-eu868-8gb-march/ Expected in March. Is zo'n datum betrouwbaar?
https://www.bol.com/nl/nl...H16MqSK9cgFRoCIaMQAvD_BwE Prijs is absurd. Maar wel 30 dagen kunnen uitproberen. Weet ik tenminste wat haalbaar is. Goed idee?
Wil eigenlijk het liefst een outdoor miner. Zoals deze https://www.marktplaats.n...cus-nebra-bobcat-sensecap. Volgens mij heeft hij geen wifi maar wel bluetooth. Dan zit je alleen nog met de stroomvoorziening. Over een maand krijg ik zonnepanelen. Misschien daar op aansluiten? Ik heb wel een raampje van 40x20 cm dat een beetje open kan maar da's toch niet ideaal om daar een stroomkabel doorheen te doen. Wordt een beetje een zootje in mijn badkamer.
De onderste werkt juist met POE. Power Over Ethernet. De bedoeling is juist dat je 1 kabel naar buiten hebt (dat is in dit geval een netwerkkabel en over die kabel gaat dan ook de stroomvoorziening). Stroomvoorziening moet namelijk eigenlijk altijd wel gedaan worden.ArtPhil-Flower schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 07:37:
Wil eigenlijk het liefst een outdoor miner. Zoals deze https://www.marktplaats.n...cus-nebra-bobcat-sensecap. Volgens mij heeft hij geen wifi maar wel bluetooth. Dan zit je alleen nog met de stroomvoorziening. Over een maand krijg ik zonnepanelen. Misschien daar op aansluiten? Ik heb wel een raampje van 40x20 cm dat een beetje open kan maar da's toch niet ideaal om daar een stroomkabel doorheen te doen. Wordt een beetje een zootje in mijn badkamer.
Okay bedankt. Dan zet ik mijn modem ws gewoon in de badkamer neer.Cave_Boy schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 07:49:
[...]
De onderste werkt juist met POE. Power Over Ethernet. De bedoeling is juist dat je 1 kabel naar buiten hebt (dat is in dit geval een netwerkkabel en over die kabel gaat dan ook de stroomvoorziening). Stroomvoorziening moet namelijk eigenlijk altijd wel gedaan worden.
Let op:
Referralcodes gebruiken en het aanbieden van producten is hier niet toegestaan.
Referralcodes gebruiken en het aanbieden van producten is hier niet toegestaan.