Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GabrielZ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 13:07
Gisteren mijn Heltec open gemaakt welke op 24-12 was verzonden.
Bij het open maken stond er Rev 1.1.1 πŸ˜ƒπŸ‘
Gelukkig heb ik dus wel de nieuwe versie gekregen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Uxa-lg54PBx_nWt7rDGSI_EDgg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hQfQ33p8pp7NLFUxbCe6wdPH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 53% gewijzigd door GabrielZ op 05-01-2022 06:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:05
Zou dat relatie hebben met de China mining farms?

The core developers have tagged a new 2022.01.04.0 Hotspot firmware release which includes recommended improvements in miner specifically related to ensure that Hotspots with unasserted location are still able to sync to the head of the blockchain. Secondly this release also includes ability to use additional packet metadata provided by certain packet forwarders.

Allow usage of RSSIS when available
As reported by some community members, certain packet forwarders (SX1302 for example) include additional packet metadata RSSIS (RSSI of signal). This additional metadata more accurately reflects the power level at which a packet gets received. With the release of 2022.01.04.0 miner_lora would begin using RSSIS whenever it’s available.

Plan
We have been beta testing 2022.01.04.0 since January 04, 2022 09:15 AM PT. Current ETA for GA is 05:00 PM PT, January 04, 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:10
Spontaan heb opeens weer eens een data pakketje gister gehad. Hopelijk volgens er spoedig meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poederbaas
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 07:52
Gisteren een email gekregen vanuit het KPN Abuse team met de melding dat mijn internet is afgesloten vanwege dubieus internet gebruik, meer mensen hier bekend mee icm een bobcat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
YouTube: COTX filter stripdown and install

COTX heeft een separaat filter ontwikkeld, het verschil met de Aliexpress variant is slechts alleen het type connectoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Poederbaas schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:19:
Gisteren een email gekregen vanuit het KPN Abuse team met de melding dat mijn internet is afgesloten vanwege dubieus internet gebruik, meer mensen hier bekend mee icm een bobcat?
Nee niet eerder gehoord, KPN is daar ook wel heel streng in. Je kunt wel de logs opvragen en kijken of het te maken heeft met port 44158?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
GabrielZ schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 06:55:
Gisteren mijn Heltec open gemaakt welke op 24-12 was verzonden.
Bij het open maken stond er Rev 1.1.1 πŸ˜ƒπŸ‘
Gelukkig heb ik dus wel de nieuwe versie gekregen.[Afbeelding]
is er nog ergens te zien of je 1.1.1 hebt zonder hem open te maken?

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:11

Stimulate14

⭐⭐⭐

Poederbaas schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:19:
Dan heb je het wel heel bond gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 21:28
Wimlem schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:48:
[...]

is er nog ergens te zien of je 1.1.1 hebt zonder hem open te maken?
Nee... de fuckers hebben dat uiteraard niet gedaan!

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 18:34

l3p

www.^.nl

Is het mogelijk om je geld terug te eisen van Heltec wanneer je via paypal betaald hebt?
Of is dit gewoon teveel gedoe ivm Chinees bedrijf, terugsturen etc?

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poederbaas
stormfly schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:25:
[...]

Nee niet eerder gehoord, KPN is daar ook wel heel streng in. Je kunt wel de logs opvragen en kijken of het te maken heeft met port 44158?
Heb onderstaande reactie ontvangen vanuit KPN:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SEuKUOGJFF0JtgSYtmZXlkops_A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/t3a0j4xosijvlsSyUR2Cthhm.png?f=user_large

Ze vragen nu of ik mijn modem naar fabrieksinstellingen wil terug brengen (dit sluit natuurlijk de geopende poort)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris12
Poederbaas schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:11:
[...]

[Afbeelding]

Ze vragen nu of ik mijn modem naar fabrieksinstellingen wil terug brengen (dit sluit natuurlijk de geopende poort)
Tijd voor een VPN verbinding.... ;)

Mijn PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:16

Nogne

>.<

[...]

[Afbeelding]

Wat zijn in hun ogen spam berichten? En kan het er ook mee te maken hebben dat KPN dit liever niet op hun netwerk heeft omdat ze zelf ook zo'n soort netwerk aanbieden?

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:16

Nogne

>.<

l3p schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:06:
Is het mogelijk om je geld terug te eisen van Heltec wanneer je via paypal betaald hebt?
Of is dit gewoon teveel gedoe ivm Chinees bedrijf, terugsturen etc?
Hier ben ik zelf ook wel benieuwd naar, heb momenteel een RAK v2 bestelling staan die als het goed is binnen enkele weken word verstuurd en heb ook nog een Heltec bestelling lopen maar als ik de verhalen hier zo lees weet ik niet zeker of ik die nog wel wil hebben. Ze besparen op alles wat mogelijk is zo lijkt het.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 22:11
Ik ben benieuwd naar de eerste ervaringen van de v1.1.1 revisie die hier recent voorbij komt.
In hoeverre presteert die normaal/beter dan v1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabrielZ
japie101 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:54:
Ik ben benieuwd naar de eerste ervaringen van de v1.1.1 revisie die hier recent voorbij komt.
In hoeverre presteert die normaal/beter dan v1?
Ik zal mijn ervaringen delen, heb er nu 2 lopen met een 10dbi antenne van Ideetron, ze staan nu nog op zolder maar gaan op zeer korte termijn naar de schoorsteen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
GabrielZ schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:56:
[...]

Ik zal mijn ervaringen delen, heb er nu 2 lopen met een 10dbi antenne van Ideetron, ze staan nu nog op zolder maar gaan op zeer korte termijn naar de schoorsteen :)
beide op dezelfde antenne?

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:11

Stimulate14

⭐⭐⭐

[...]

[Afbeelding]

Wat een onzin bericht van KPN :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Ik denk erover om wat HNT in te slaan en te hodlen. Daarbij is het natuurlijk ook gaaf om iets toe te voegen aan het netwerk.

In de "hexagon" waar ik ga wonen zijn nog geen hotspots, maar er zijn ook vrij weinig mensen die de hotspot kunnen aanroepen (landelijk gebied). Is het dan gunstig om een hotspot te nemen? (volgens het proof of coverage model lijkt me dit namelijk wel)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnark
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 19:45
Mooody schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:25:
Ik denk erover om wat HNT in te slaan en te hodlen. Daarbij is het natuurlijk ook gaaf om iets toe te voegen aan het netwerk.

In de "hexagon" waar ik ga wonen zijn nog geen hotspots, maar er zijn ook vrij weinig mensen die de hotspot kunnen aanroepen (landelijk gebied). Is het dan gunstig om een hotspot te nemen? (volgens het proof of coverage model lijkt me dit namelijk wel)
Het ligt er een beetje aan wat er precies in de buurt is en of je deze hotspots 'ziet'. Als je het niet (alleen) doet voor de centen maar ook omdat je het leuk vind om mee te bouwen aan het netwerk dan is een hotspot overal interessant. Juist in gebieden met lage coverage zijn de rewards hoger omdat je de witnesses met minder hotspots hoeft te delen. Je beacons daarentegen leveren ook minder op, hoe minder deze gezien worden hoe minder het je oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

rnark schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:28:
[...]

Het ligt er een beetje aan wat er precies in de buurt is en of je deze hotspots 'ziet'. Als je het niet (alleen) doet voor de centen maar ook omdat je het leuk vind om mee te bouwen aan het netwerk dan is een hotspot overal interessant. Juist in gebieden met lage coverage zijn de rewards hoger omdat je de witnesses met minder hotspots hoeft te delen. Je beacons daarentegen leveren ook minder op, hoe minder deze gezien worden hoe minder het je oplevert.
Er lopen mensen met een hond in de hexagon, dat is het wel zo'n beetje :)
Dus qua rewards haal je zo'n hotspot er niet snel (of totaal niet) uit verwacht ik, is ook niet echt de bedoeling.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GabrielZ
Chris12 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:17:
[...]

beide op dezelfde antenne?
Nee dat niet, dat wou ik eerst wel gaan proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
[...]

[Afbeelding]

Hmmm interessant, want KPN die meet uitgaand, zij zijn immers verantwoordelijk voor de vervuiling vanuit de wolk van KPN richting het internet. Inkomend zal KPN een mindere zorg zijn denk ik.

De vraag die bij mij opkomt is: wat verstuurt een Bobcat dan qua 1000e berichten?

Van elk POCv11 validatie bericht gaat hij dan naar de IP adressen van de whitneses als hij een bericht verzonden heeft? En hoe werkt dat als jouw hotspot de whitnesser is van een ontvangen bericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
[...]

[Afbeelding]

Toch nog een vraagje, heb je de host in DMZ staan en kan je eens aan KPN vragen op welke poort het verkeer zich bevindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poederbaas
stormfly schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:44:
[...]

Toch nog een vraagje, heb je de host in DMZ staan en kan je eens aan KPN vragen op welke poort het verkeer zich bevindt?
Host staat niet in DMZ, ik zal eens vragen om welke poort het gaat. dank voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Poederbaas schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:06:
[...]

Host staat niet in DMZ, ik zal eens vragen om welke poort het gaat. dank voor het meedenken!
Het zal dan specifiek om Bobcat moeten gaan. Ik heb namelijk met Sensecap na 3 maanden nog niets gehoord van KPN. Ik ben wel heel benieuwd waar het dan inhoudelijk om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
melvinnie schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:05:
[...]

Het zal dan specifiek om Bobcat moeten gaan. Ik heb namelijk met Sensecap na 3 maanden nog niets gehoord van KPN. Ik ben wel heel benieuwd waar het dan inhoudelijk om gaat.
Exact ik ook namelijk! @Poederbaas ik kan mij niet indenken dat de miners 1000e berichten versturen zonder doel. Mail alerts, call to home feature voor support (call China 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:47
stormfly schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:09:
[...]

Exact ik ook namelijk! @Poederbaas ik kan mij niet indenken dat de miners 1000e berichten versturen zonder doel. Mail alerts, call to home feature voor support (call China 8)7 )
Je zou bijna zeggen dat een een spam ma is van kpn.
Heb zelf nog niets gehoord van KPN.

Maar kan ook zijn dat de minder technisch onderlegde personen kon e-mailen of op forum posten.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Misschien raar maar ik had altijd in mijn router alleen poort TCP 44158 doorgezet naar de miner.
Toevallig zag ik op internet ook wat opmerkingen over poort UDP 1680.

(onder andere hier: https://heliumnederland.n...uter-eigen-router/?part=1)

Ik heb vanmorgen deze poort (UDP 1680) eens open gezet naar mijn miner En het kan toeval zijn maar ik heb in witnesses ongeveer 25 meer dan de afgelopen dagen.

Bij de beschrijving van poort UDP 1680 staat het volgende:
"the radio connects to the Miner over this port. You will not be able to forward packets or participate in Proof of Coverage without this"

Wat is jullie mening? Ik lees ook sites met teksten dat deze poort alleen gebruikt wordt als miner en radio niet in dezelfde unit zijn. (Linkje: https://jamesachambers.co...nc-fixing-relayed-status/)

Het schijnt ook de relayed status makkelijker/ sneller te verhelpen?

Niet helemaal belangrijk maar voor degene die het nog niet eerder hebben gelezen over TCP poort 44158:
"the Miner communicates to other Miners over this port. The networking logic knows how to get around a lack of forwarding here, but you will get better performance by forwarding the port"

(Beetje off-topic maar misschien dat het start bericht inmiddels wel wat geupdate kan worden met basis informatie over Helium miners en basis instellingen. Welke app je nodig hebt en hoe je eventueel HNT om kunt zetten naar Euro's op de bank?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Cave_Boy schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:01:
Misschien raar maar ik had altijd in mijn router alleen poort TCP 44158 doorgezet naar de miner.

Ik heb vanmorgen deze poort (UDP 1680) eens open gezet naar mijn miner En het kan toeval zijn maar ik heb in witnesses ongeveer 25 meer dan de afgelopen dagen.

"the radio connects to the Miner over this port. You will not be able to forward packets or participate in Proof of Coverage without this"

Wat is jullie mening? Ik lees ook sites met teksten dat deze poort alleen gebruikt wordt als miner en radio niet in dezelfde unit zijn. (Linkje: https://jamesachambers.co...nc-fixing-relayed-status/)

Niet helemaal belangrijk maar voor degene die het nog niet eerder hebben gelezen over TCP poort 44158:
"the Miner communicates to other Miners over this port. The networking logic knows how to get around a lack of forwarding here, but you will get better performance by forwarding the port"

(Beetje off-topic maar misschien dat het start bericht inmiddels wel wat geupdate kan worden met basis informatie over Helium miners en basis instellingen. Welke app je nodig hebt en hoe je eventueel HNT om kunt zetten naar Euro's op de bank?).
Port Forwarding

Before launching the Miner, you will want to configure ports on your network to forward two ports:

44158/TCP: the Miner communicates to other Miners over this port. The networking logic knows how to get around a lack of forwarding here, but you will get better performance by forwarding the port
1680/UDP: the radio connects to the Miner over this port. You will not be able to forward packets or participate in Proof of Coverage without this

"Forwarding" on the second port is less relevant if you are running a radio packet forwarder on the same system at the miner (both on a Raspberry Pi, for example). But it is essential if you are running a Miner on the cloud for example.

Goed opgemerkt, het lijkt mij overbodig omdat hotspots alles embedded hebben. Kan je hits loggen in je firewall op de 1680 port?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Sorry een Experia box heeft dat niet in het log staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
Cave_Boy schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:01:

Mmh zal eens proberen heb zelf ook kpn.
Max witnessen 5a6 max weken lang.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regor
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06 22:45
[...]

[Afbeelding]

Heb maanden geleden ook een brief gehad van ziggo dat ik gehacked was. Ook een bobcat hier. Gelukkig verholpen

Poort 22 stond open omdat ik dat gelezen had voor updates. Dit is een oud bericht en niet meer toepasbaar. Poort gesloten en alles opnieuw opgestart. Daarna nooit meer een melding gehad op https://www.abuseipdb.com/.
Nu alleen poort 44158 open

Saus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• User_TS
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-10-2024
Iemand een idee wat ik moet invullen als ik de poort 44158 wil openzetten, heb mijn miner nog niet binnen wordt waarschijnlijk eind Januari.

Had gelezen dat je die poort beter open kan zetten voordat je je miner connect, anders kan de miner problemen hebben en duurd het alleen maar langer voordat hij werkt.

Wat vul ik wat waar in op mijn ziggo connectbox ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_gB19dICdFnJrkaSbMIowPQ0nfI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yE9vVvERrx8IkmPINJuG9wtU.jpg?f=fotoalbum_large

Ah ik heb het al gevonden geloof ik , voor de geinteresseerde O-) https://community.ziggo.n...-andere-opties/td-p/86437

[ Voor 10% gewijzigd door User_TS op 05-01-2022 22:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
Je zet een poort naar een apparaat open.

Je zet het apparaat in je netwerk aan.
Dat Mac adres zet je vast zodat die altijd hetzelfde ip krijgt.
Vervolgens zorg je dat de poort ook pen staat naar dat apparaat / op.

Dit gaat dus pas als je het apparaat hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poederbaas
stormfly schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:09:
[...]

Nieuwe reactie van KPN:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ATzQ1Bx7a0Nd3J_vjzaaxyUbyOU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nF3N4xllNEJGHr4qR7pGbhjH.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Maar ze kwamen in een eerder antwoord op de specifieke naam Bobcat miner dus dit was van buitenaf wel te zien.

Ben benieuwd wat ze dan getriggerd heeft. Ze hebben namelijk een melding gehad en zagen de Bobcat miner. Als de Bobcat miner niet geheel open stond (via DMZ ofzo) kan ik alleen nog malware achtige software bedenken die op een andere pc staat en iets heeft geopend?

[ Voor 9% gewijzigd door Cave_Boy op 06-01-2022 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Voor de leer in de LoRa vond ik het een leuk idee om ook iets met sensoren te doen. Daar is immers het netwerk voor bedoeld.

Gelukkig zijn de dc credits niet heel duur en via zoeken kon ik een Milesight LoRaWAN EM300 overnemen.
(Dit is een temperatuur en vochtigheidssensor. Nieuw kun je deze bijvoorbeeld bij Bol.com kopen: https://www.bol.com/nl/nl...K2ffXmf74oWIaAtlLEALw_wcB)

Ik heb op https://console.helium.com mijn apparaat toegevoegd.
Dit gaat eigenlijk best makkelijk. Wel goed opletten op de 0 en O en hoofdletters.

In eerste instantie had ik de antenne zo zwak mogelijk ingesteld (2dbi).
De sensor had ik in de buurt van de antenne liggen (maximaal een meter). Wat mij opviel was dat de sensor met veel hotspots connectie deed maken maar mijn Hotspot niet zag.

Vervolgens heb ik bedacht om de sensor te verplaatsen naar mijn meterkast. Ik heb een beetje rare indeling van woning en mijn meterkast is eigenlijk aan de buitenkant van mijn woning. Het signaal moet dan minimaal door 1x gewapend betonnen muur van 32cm en 2x een muur (10cm - 15cm)baksteen) heen. Dit alles met een afstand diagonaal is het 12 meter.

Vanmorgen keek ik en tot mijn verbazing heeft mijn sensor mijn Heltec "classic version" nog niet gevonden. Wel vele andere hotspots eromheen. De afstand tot die andere hotspots verschilt tot in mijn stad tot ruim 40KM verder weg. Waarbij het signaal ook door de woning heen moest gaan.
Heeft iemand hierin tips? Of is dit "de Heltec bug"?

Verder doet de sensor op gezette momenten (kun je zelf instellen via de app wat eigenlijk erg makkelijk werkt) een bericht uitzenden met natuurlijk daarin de waardes van vochtigheid en temperatuur.
In de console heb je mooi een knop genaamd "Intergrations". Met het plusje kun je dan ook het volgende kiezen (erbij gedaan misschien wel leuk om te zien met wat je allemaal momenteel kunt verbinden):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nlRyGkxPK8dHCHNAqmDsVMoYPCE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aHtznikCbXcNay2WrnMQYFvU.png?f=fotoalbum_large

Ik heb gekozen voor Google Sheets (de rest heb ik hier momenteel niet).
De bedoeling is dat je een Google Form formulier maakt en dan het Google Form ID moet je aangeven in dat systeem. Tot zover gaat het bij mij goed.

Ik loop echter op dit moment vast bij het decoderen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ja er staat keurig een handleiding (https://docs.helium.com/u...tegrations/google-sheets/). Maar als ik die volg krijg ik nog steeds geen antwoorden in mijn Google Form formulier. Het lijkt mij dat ik ook ergens moet aangeven in welk vakje de temperatuur moet komen en in welke de vochtigheid. Maar dit koppelen snap ik eigenlijk dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Cave_Boy schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 07:46:
[...]

Maar ze kwamen in een eerder antwoord op de specifieke naam Bobcat miner dus dit was van buitenaf wel te zien.

Ben benieuwd wat ze dan getriggerd heeft. Ze hebben namelijk een melding gehad en zagen de Bobcat miner. Als de Bobcat miner niet geheel open stond (via DMZ ofzo) kan ik alleen nog malware achtige software bedenken die op een andere pc staat en iets heeft geopend?
Exact mijn gedachten, blijkbaar is er een artikel geweest waarin gezegd werd dat port 22 open moest. Dat is nu juist de laatste poort die je open wilt hebben, dat trekt enorm veel verkeer aan (inkomend). :'( Slechts en alleen port 44158 is voldoende, de rest van het Hotspot verkeer is uitgaand, en dat is altijd toegestaan.

Dan is er blijkbaar iets in een verzonden (uitgaand) Bobcat pakketje wat de inspectie software van KPN triggert, en dat zou ik wel graag verder onderzoeken ;-)

@Poederbaas als je het eens gooit op dat je connecties hebt in de community en dit voor alle Bobcat miners op wilt lossen. En je daarvoor denkt met een expert bij KPN te willen praten, zou dat helpen? Nu voelt het veel te grijs, of het is de software van KPN die te "trigger happy" afgesteld staat en zich verslikt in een Bobcat datapakket. Of er is echt iets mis met de Bobcat firmware en KPN heeft gelijk, maar dan zou ik meer willen weten over die 1000e berichten.

-Gaan ze naar een vast destination adres, zo ja welke?
-Wat is de destination port van de berichten flow?
-Wat is de sourceport van de berichten?
-Wat is de frequentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Cave_Boy schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:14:
Voor de leer in de LoRa vond ik het een leuk idee om ook iets met sensoren te doen. Daar is immers het netwerk voor bedoeld.

Gelukkig zijn de dc credits niet heel duur en via zoeken kon ik een Milesight LoRaWAN EM300 overnemen.
(Dit is een temperatuur en vochtigheidssensor. Nieuw kun je deze bijvoorbeeld bij Bol.com kopen: https://www.bol.com/nl/nl...K2ffXmf74oWIaAtlLEALw_wcB)

Dit gaat eigenlijk best makkelijk. Wel goed opletten op de 0 en O en hoofdletters.

De sensor had ik in de buurt van de antenne liggen (maximaal een meter). Wat mij opviel was dat de sensor met veel hotspots connectie deed maken maar mijn Hotspot niet zag.

Vervolgens heb ik bedacht om de sensor te verplaatsen naar mijn meterkast. Ik heb een beetje rare indeling van woning en mijn meterkast is eigenlijk aan de buitenkant van mijn woning. Het signaal moet dan minimaal door 1x gewapend betonnen muur van 32cm en 2x een muur (10cm - 15cm)baksteen) heen. Dit alles met een afstand diagonaal is het 12 meter.
Super leuk dat je dit deelt!
Vanmorgen keek ik en tot mijn verbazing heeft mijn sensor mijn Heltec "classic version" nog niet gevonden. Wel vele andere hotspots eromheen. De afstand tot die andere hotspots verschilt tot in mijn stad tot ruim 40KM verder weg. Waarbij het signaal ook door de woning heen moest gaan.
De heltec is als "doof" geclassificeerd, hij heeft moeite met zwakkere signalen ontvangen. Jij denkt nu vast: maar mijn sensor is het meest dichtbij mijn eigen hotspot 8) Dan loop je ook nog tegen de lobs/dBi van je antenne, mogelijk straalt jouw antenne over je eigen woning/tuin heen.

Die combinatie zorgt waarschijnlijk voor het effect wat je waarneemt.
Verder doet de sensor op gezette momenten (kun je zelf instellen via de app wat eigenlijk erg makkelijk werkt) een bericht uitzenden met natuurlijk daarin de waardes van vochtigheid en temperatuur.
Kan je met zo'n sensor ook data inkomsten genereren? Wat kost het om credits te kopen voor een sensor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Heb het nog 3x gelezen, had jij port ook 22 open staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
stormfly schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:33:
[...]

Super leuk dat je dit deelt!

[...]

De heltec is als "doof" geclassificeerd, hij heeft moeite met zwakkere signalen ontvangen. Jij denkt nu vast: maar mijn sensor is het meest dichtbij mijn eigen hotspot 8) Dan loop je ook nog tegen de lobs/dBi van je antenne, mogelijk straalt jouw antenne over je eigen woning/tuin heen.

Die combinatie zorgt waarschijnlijk voor het effect wat je waarneemt.

[...]

Kan je met zo'n sensor ook data inkomsten genereren? Wat kost het om credits te kopen voor een sensor?
Doof is voor mijn gevoel nu een zwak woord. Ik heb de sensor op 16dBi gezet inmiddels ben ik een uurtje verder. Ik zie zelfs hotspots die onder Zuid Holland staan en volgens de site maar een 2dbi a 3dbi antenne hebben en een hoogte van 6 - 10 meter. Nu helpt het natuurlijk dat ik op 33 meter zit maar dan nog spreek ik over een afstand van in dit geval 70km.

Op de vraag: Kun je data inkomsten genereren?
Met 1 miner (die niet doof is) wordt in diverse YouTube video vermeld van ja. Nu is het echter wel afhankelijk hoeveel en hoe vaak je dit laat gebeuren. Je kan instellen of een sensor 1x per dag of per uur / minuut een seintje moet geven.

Ik kreeg bij het begin bij het aanmelden op die website 10000DC (DC = Data Credit).
1 DC = 24 Byte Packet = $0.00001 USD.
Je kan via credit kaart (minimaal $10) of via HNT wallet (kan ook lager dan $10) betalen.

Op een gegeven moment komt steeds meer de switch naar data genereren en ik ben juist benieuwd hoe dit gedeelte werkt. Zag ook al leuk sensoren voor gemeenten (https://www.telemetriesho...ubmersible-parkeersensor/) Maar het is daarbij voor gemeenten ook vrij prijzig. Aanschaf is namelijk niet niks. Maar mijn miner zou het wel plezierig vinden als er een leuke wijk met dit soort sensoren aanwezig zouden zijn.

Op dit moment lukt mij dus veel maar ik zit dus:
- Met een dove Heltec
- Een decoder probleem (ik zie geen waardes in mijn Google form).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Dat is een van de redenen waarom ik thuis weg ben bij KPN. Ongelofelijk vage reacties en personeel wat blijkbaar te weinig kennis heeft om inhoudelijk te reageren. Met de mededeling "zet maar uit omdat het schermpje zegt dat er mogelijk iets mis is" zou ik in ieder geval geen genoegen nemen.

Voorbeeld: het ip-adres van de laatst aangemaakte portforwarding op de 10a werd constant overschreven door een ongebruikt ip. Om daar hulp bij te krijgen moest ik maar een abbo nemen op de tech desk. Uiteindelijk zelf opgelost door steeds een dummy regel onderaan te plaatsen. (UPNP staat uit uiteraard).

De normaalste zaken in een modem/router zien ze tegenwoordig als geavanceerd en niet iets wat een normale gebruiker zou gebruiken. Daar ben je lekker klaar mee als je bij XS4ALL zat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Iemand al een idee hoe het zit met poort 1680 UDP? Ik heb hem uitgezet en een paar uur later had ik 10 witnisses minder. Het kan nog steeds toeval zijn maar ik vind het vreemd om te lezen dat deze poort vroeger wel werd gebruikt maar nu niet meer maar ondertussen lees je weer op andere sites zoals ik in mijn eerdere post neerzette tegenstrijdige verhalen dat deze poort wel wel nuttig kan wezen.

Het meest lees ik over Bobcats die sneller kunnen syncen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnark
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 19:45
Cave_Boy schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:18:
Iemand al een idee hoe het zit met poort 1680 UDP? Ik heb hem uitgezet en een paar uur later had ik 10 witnisses minder. Het kan nog steeds toeval zijn maar ik vind het vreemd om te lezen dat deze poort vroeger wel werd gebruikt maar nu niet meer maar ondertussen lees je weer op andere sites zoals ik in mijn eerdere post neerzette tegenstrijdige verhalen dat deze poort wel wel nuttig kan wezen.

Het meest lees ik over Bobcats die sneller kunnen syncen dan.
Je bedoelt dat je beacon minder witnesses had? Dat kan wel vaker gebeuren. Volgens mij word jij gechallenged door een challenger om die beacon te sturen, de witnesses melden vervolgens bij de challenger dat ze de beacon gezien hebben. Dat heeft denk ik niks te maken met die poort. Wellicht was je challenger relayed of even niet goed bereikbaar?

[ Voor 3% gewijzigd door rnark op 06-01-2022 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
rnark schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:21:
[...]
Je bedoelt dat je beacon minder witnesses had? Dat kan wel vaker gebeuren. Volgens mij word jij gechallenged door een challenger om die beacon te sturen, de witnesses melden vervolgens bij de challenger dat ze de beacon gezien hebben. Dat heeft denk ik niks te maken met die poort. Wellicht was je challenger relayed of even niet goed bereikbaar?
Zou kunnen maar ik bemerkte eerder toen ik de poort opende valk erna ook een stijging van ongeveer 25.

Ik lees juist ook dat voor Bobcat's deze poort nog wel handig kan zijn om sneller te syncen. Deze poort wordt dus blijkbaar wel ergens voor gebruikt maar ik lees deze poort erg weinig weer terug in de Helium documentatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Cave_Boy schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:31:
[...]

Zou kunnen maar ik bemerkte eerder toen ik de poort opende valk erna ook een stijging van ongeveer 25.

Ik lees juist ook dat voor Bobcat's deze poort nog wel handig kan zijn om sneller te syncen. Deze poort wordt dus blijkbaar wel ergens voor gebruikt maar ik lees deze poort erg weinig weer terug in de Helium documentatie.
Mijn voorstel zou zijn dat je het nog even een paar keer test, het is inderdaad niet goed beschreven. Ik denk dat iedereen een increase ziet de afgelopen 24hr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poederbaas
Zojuist reactie van KPN gekregen;

https://kpn.abusehq.net/s...2HDQ8ljKZR5fSeIuYnhRhVh9I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Je ziet inderdaad wel een behoorlijke stijging in verkeer. Maar je weet nog niet over elke poort dit verkeer gaat. Als je op Toon klikt zie je dan meer?

O wow ik kan zelf ook klikken. Dacht dat het plaatje was. :z

Als ik er een open dan zie ik staan: source_port: 52178, source_port: 33058, source_port: 33556, source_port: 35696 en zo nog veel meer.

Dat zijn hele andere poorten dan Helium gebruikt. Misschien malware/ virus op een pc? Ik zie ook russische e-mail adressen erin staan. Dat geeft a meer de indruk malware of virus.

Nu is alleen de vraag hoe kwamen ze op de naam Bobcat?

[ Voor 35% gewijzigd door Cave_Boy op 06-01-2022 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
Dit is puur mail, ergens in jouw huis is een infected apparaat wat enorm veel mail verstuurd. Het zou mij verbazen als dit jouw BobCat is, dan is er wel iets goed mis met hun code.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
from: epicentrp@abusix.invalid
subject: epicentrp@webh.ru;epicentrp@webh.ru;Pass4russianamericaa;void.blackhole.mx;25;0;LOGIN
to: noreply1@mx373.com

from: sales-opt@abusix.invalid
subject: sales-opt@yndeks.ru;sales-opt@yndeks.ru;mulan;void.blackhole.mx;25;0;LOGIN
to: noreply2@mx373.com

from: sales@abusix.invalid
subject: sales@adsd.ru;sales@adsd.ru;Andreu438444;void.blackhole.mx;25;0;LOGIN
to: noreply2@mx373.com

[ Voor 7% gewijzigd door stormfly op 06-01-2022 13:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stormfly
Voor de Heltec'ers en COTX'ers onder ons:

https://support.cotxnetwo...he-ambient-noise-problem-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Ik denk dat je Bobcat gehackt is. Ik zie dat je poort 80 open hebt (gehad). Een webserver is vaak een makkelijke ingang. (als je dan ook nog 22 oid open hebt dan is er met openssl kwetsbaarheden ook een hoop mogelijk).

(info snel gevonden via https://www.shodan.io/host/80.60.197.203)

Ik denk dat je moet zoeken naar een manier om dat ding opnieuw te flashen helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
melvinnie schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:42:
[...]

Ik denk dat je Bobcat gehackt is. Ik zie dat je poort 80 open hebt (gehad). Een webserver is vaak een makkelijke ingang. (als je dan ook nog 22 oid open hebt dan is er met openssl kwetsbaarheden ook een hoop mogelijk).

(info snel gevonden via https://www.shodan.io/host/80.60.197.203)

Ik denk dat je moet zoeken naar een manier om dat ding opnieuw te flashen helaas...
Aaah nu snap ik ook de Bobcat mededeling van KPN. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cave_Boy
Zojuist binnengekomen. Had eigenlijk op de een of andere manier verwacht dat het groter was...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LcV7BlxEHKVRBzNiHcxVd3UTKM4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u5GtlPsA9RDLV1PqoZzLXKMv.jpg?f=fotoalbum_large

Nu nog wachten op de verloopjes... Die komen hoop ik morgen (zou vandaag zijn). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teeuwj
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:19
Cave_Boy schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:06:
Zojuist binnengekomen. Had eigenlijk op de een of andere manier verwacht dat het groter was...
[Afbeelding]

Nu nog wachten op de verloopjes... Die komen hoop ik morgen (zou vandaag zijn). :P
Ben benieuw heb zelf een heltec v1.0 , lees wel dat de filter extra demping oplevert ~2dBi.
Ga je de demping compenseren met een grote antenne , amp of laat je het zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
teeuwj schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:30:
[...]

Ben benieuw heb zelf een heltec v1.0 , lees wel dat de filter extra demping oplevert ~2dBi.
Ga je de demping compenseren met een grote antenne , amp of laat je het zo ?
Goede opmerking. Heb wel een 4dbi en een 6,5dBi antenne liggen. Momenteel draait hij eigenlijk lekker op een 3dBi.

Ik zit eigenlijk te twijfelen om de 4dBi te doen maar aangezien ik bij die antenne in begin minder opbrengsten had dan de 3dBi had. Aantal witnessen daalde ook behoorlijk.

De 6,5dBi is daarbij echter weer een beetje teveel over straling voor mijn buurt heb ik het idee. Ik bemerkte dit toen ik de 3dBi aansloot. Toen had ik opeens veel meer en ook rondom bij mij. Dit had ik niet met de 6,5dBi.

Lastige keuze.... |:(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chris12
Chris12 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:08:
Iemand ervaring met het afspannen van een antenne mast?

Wil wat meer stabiliteit van de antenne mast hebben nu de 160cm lange en 3kg zware McGill erop zit, en zat te denken om 4 draden/kabels op circa 310cm vast te zetten op de mast (mast is 350cm hoog), en die draden dan naar de hoeken van de dakkapel te doen en daar dan te verankeren met een 60*40 tegel met een slotbout+schroef-oog (M6). Gewicht van de tegel is circa 25kg, dat is denk ik voldoende contra gewicht.

Met een setje van AliExpress zoals onderstaand ben ik vrijwel meteen klaar (op de slotbout+oog na, maar die haal ik bij de praxis of zo).

€ 15,63 22%OFF | 57PCS/Set 30 Meter Steel PVC Coated Flexible Wire Rope Soft Cable Transparent Stainless Steel Clothesline Diameter 2mm Kit
https://a.aliexpress.com/_uYb005

Zoek alleen nog een geschikte klem voor op de mast, kom tot nu toe alleen dit tegen:
https://www.gbantennes.co...weg-klem-licht-model.html

Iemand nog andere handige ideeΓ«n, of zit ik al goed?
Via een NL webshop (ijzerwarenwebshop.nl) de spullen voor vrijwel dezelfde prijs binnen 2dg in huis.
Mast is nu mooi afgespannen met 3mm staalkabel, en beweegt niet meer (ben benieuwd naar de eerste stormkracht 8/9).

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/PjB16HP/20220106-141004.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/HNXJbLs/20220106-141012.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/rM1v5tr/20220106-143823.jpg

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:48
Hoe kan ik nou het beste bepalen welke antenne het beste is voor mij?
Is dit gewoon beginnen met iets? b.v. 8dbi en dan kijken wat het veranderd ten opzichte van de huidige?

https://www.heliumhotshop...m-outdoor-antenna-eu-868/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Dirk0s schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:43:
Hoe kan ik nou het beste bepalen welke antenne het beste is voor mij?
Is dit gewoon beginnen met iets? b.v. 8dbi en dan kijken wat het veranderd ten opzichte van de huidige?

https://www.heliumhotshop...m-outdoor-antenna-eu-868/
Ik heb geen 100% goede testen gedaan maar tot nu toe merk ik vrijwel geen verschil tussen 10/8/6.5 op verschillende locaties. Zeker voor whitnessing. Het versturen van Beacons leveren wel leuke resultaten op, laatst ging ik de grens van BelgiΓ« over op 176KM met 10dbi op 20 meter. Maar de opbrengsten verschilen uiteindelijk niet met de 6.5 die er daarvoor op zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabrielZ
Is er hier toevallig nog iemand die een goede antenne over heeft, ik zou hem graag overnemen om te testen:)?
(Met female aansluiting)

[ Voor 10% gewijzigd door GabrielZ op 07-01-2022 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jingles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 20:12
Cave_Boy schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:06:
[Afbeelding]

Ik heb mijn cotx afgelopen week ook voorzien van de aliexpress filter.
Ik zie kleine verbetering, iets meer beacons. Maar ik neig er beetje naar de cotx de deur uit te doen.. :F
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xls3HxRCX7XvT7fNBTXxizyMD-M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7dpmKmt6lYtB1ceewHlQBTGx.jpg?f=user_large

Nemen jullie verlies mee als je de antenna gain op geeft in de helium app?
Dus ik heb: cotx- verloopje + alifilter - 6,5dbi. Samen kom ik op 3dbi demping, dus moet ik 3,5dbi invoeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Jingles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 20:12
Cave_Boy schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:14:

In de console heb je mooi een knop genaamd "Intergrations". Met het plusje kun je dan ook het volgende kiezen (erbij gedaan misschien wel leuk om te zien met wat je allemaal momenteel kunt verbinden):
[Afbeelding]

Ik heb gekozen voor Google Sheets (de rest heb ik hier momenteel niet).
De bedoeling is dat je een Google Form formulier maakt en dan het Google Form ID moet je aangeven in dat systeem. Tot zover gaat het bij mij goed.

Ik loop echter op dit moment vast bij het decoderen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ja er staat keurig een handleiding (https://docs.helium.com/u...tegrations/google-sheets/). Maar als ik die volg krijg ik nog steeds geen antwoorden in mijn Google Form formulier. Het lijkt mij dat ik ook ergens moet aangeven in welk vakje de temperatuur moet komen en in welke de vochtigheid. Maar dit koppelen snap ik eigenlijk dus niet.
Ja hier 'ervaring'! Ik heb gister een dragino LSE01 gekoppeld, en deze pompt nu data naar Datacake. Gewoon youtube filmpje gevolgd en klaar is kees. (tot zo ver ervaring) O-) Dragino heeft namelijk standaard decoders op GitHub staan. Daarom heb ik ook voor dragino gekozen. Ik wil hem namelijk ook echt gaan inzetten.
Dus daarom heb ik er iets meer voor betaald.

Maar als je naar de code kijkt is het volgens mij puur de ruwe data uit de sensor naar juiste formaat krijgen voor bijvoorbeeld datacake/cayenne. Hopelijk is iemand je al voor geweest met een decoder schrijven. Anders ben ik bang dat je zelf aan de gang moet gaan.
Bij Cayenne zie ik ook sensor data binnenkomen zonder Decoder, dus ik heb het idee dat ze daar al kijken naar je data en dat voor je decoden..?

Ik zie ook dat de hotspot van de buren mijn sensor data afhandelt, dit heeft volgens mij te maken met dat mijn antenne op dak horizontaal weg straalt en niet naar beneden. Dus de signaal van de buurman is gunstiger voor de sensor ook al is de antenne dichterbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Mr.Jingles schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:08:
[...]

Ik zie kleine verbetering, iets meer beacons. Maar ik neig er beetje naar de cotx de deur uit te doen.. :F
[Afbeelding]

Dus ik heb: cotx- verloopje + alifilter - 6,5dbi. Samen kom ik op 3dbi demping, dus moet ik 3,5dbi invoeren?
Dan zou je dat inderdaad moeten invoeren.

Leuk dat je ook ermee stoeit. Ik ga Datacake ook even proberen. Ze hebben een gratis optie. Dan mag je niet veel sensoren en er zijn limieten las ik maar voor de leer is het vast zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Inmiddels even een momentje gehad en ook maar even via Datacake geprobeerd. Dat ging erg makkelijk. Over een tijdje eens kijken waarom het op die andere manier niet ging.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Zijn er hier mensen met een sensecap?

Iemand zonder tweakers account kwam met onderstaande melding op zijn sensecap;

Edit; Op verzoek van de persoon waar de screenshots vandaan kwamen, ze weggehaald....

weet iemand wat je hier mee moet? Reset? Of wat er aan de hand is?

[ Voor 77% gewijzigd door Wimlem op 10-01-2022 06:06 ]

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Wimlem schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:40:

[Afbeelding]

Hij heeft gemailed naar dat adres, en krijgt onderstaande terug;
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Tja het sensecap dashboard is ook down voor onderhoud, of down gebracht vanwege een hack _/-\o_

Die hackers zijn mogelijk binnengekomen bij SenseCAP en kunnen blijkbaar bij alle data, dat is minder fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Wimlem schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:40:

[Afbeelding]

Hij heeft gemailed naar dat adres, en krijgt onderstaande terug;
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Post het even op hun discord... ben benieuwd of anderen er ook 'last' van hebben:
https://discord.com/chann...831232/860152987112308736

Mijn PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

GaMbiNo

1337

Chris12 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:04:
[...]

Post het even op hun discord... ben benieuwd of anderen er ook 'last' van hebben:
https://discord.com/chann...831232/860152987112308736
Het is daar al gepost. De persoon dit dit postte werd meteen gekicked en geband.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris12
GaMbiNo schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:05:
[...]

Het is daar al gepost. De persoon dit dit postte werd meteen gekicked en geband.
Nee, wat kansloos zeg! "There are no bombs on Bagdad, I can asur....Kabbooommmmm you ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.kym-cdn.com/entries/icons/facebook/000/004/130/bagdad-bob.jpg

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Op de officiele Helium Discord mogen ze wel blijven staan.

Ben benieuwd wat dit nu weer is..

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
Cave_Boy schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:32:
[...]

Goede opmerking. Heb wel een 4dbi en een 6,5dBi antenne liggen. Momenteel draait hij eigenlijk lekker op een 3dBi.

Ik zit eigenlijk te twijfelen om de 4dBi te doen maar aangezien ik bij die antenne in begin minder opbrengsten had dan de 3dBi had. Aantal witnessen daalde ook behoorlijk.

De 6,5dBi is daarbij echter weer een beetje teveel over straling voor mijn buurt heb ik het idee. Ik bemerkte dit toen ik de 3dBi aansloot. Toen had ik opeens veel meer en ook rondom bij mij. Dit had ik niet met de 6,5dBi.

Lastige keuze.... |:(
Is denk ik persoonlijk want bij mij had ik helemaal geen witnessen, kan ook aan update van bobcat liggen trouwens.
Heb nu 6.5 dbi aan hangen.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
melvinnie schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:39:
[...]

Ik heb geen 100% goede testen gedaan maar tot nu toe merk ik vrijwel geen verschil tussen 10/8/6.5 op verschillende locaties. Zeker voor whitnessing. Het versturen van Beacons leveren wel leuke resultaten op, laatst ging ik de grens van BelgiΓ« over op 176KM met 10dbi op 20 meter. Maar de opbrengsten verschilen uiteindelijk niet met de 6.5 die er daarvoor op zat.
Dus is eigenlijk hoogte de grootste key in dit geval meestal?

AnimeAdicted

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
LED-Maniak schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:15:
Op de officiele Helium Discord mogen ze wel blijven staan.

Ben benieuwd wat dit nu weer is..
Waars gewoon exploit, kunnen ze mooi 2FA toevoegen :)

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Welke data zou sensecap eventueel van ons hebben?

Betaalgegevens
Postadres
Naam

Of ook zaken van ons huisnetwerk, wifi password, etc?

[ Voor 48% gewijzigd door indexample op 08-01-2022 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Offens1490 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 08:54:
[...]

Dus is eigenlijk hoogte de grootste key in dit geval meestal?
Ja, leuk voorbeeld: Ik heb bij een collega in Rotterdam op ongeveer 45 meter een 6.5 dbi antenne staan. Deze staat nog binnen en moet nog op het balkon worden gemonteerd. Die levert vaak al iets meer dan 0,3 per dag op terwijl ik met mijn andere miners blij mag zijn als ik dat nog red.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
indexample schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 09:21:

Betaalgegevens
Postadres
Naam

Als je daar direct besteld hebt wel natuurlijk. In theorie is dat het enige wat ze dan hebben plus het serienummer van je miner. De miner zelf is gekoppeld aan jouw wallet dus die zou safe moeten zijn. Maar als die Sensecaps lekker hun configuratie naar de servers van Seeed sturen dan kan daar natuurlijk veel informatie in zitten.

Waar ik mij vooral zorgen om maak is bijvoorbeeld dat de hackers totale toegang tot de systemen van Seed hebben gekregen. Dat geeft ze de kans om bijvoorbeeld een aangepaste firmware pushen maar ook weet je niet wat er met je 12 words gebeurd welke mensen nu in de nieuwe Sensecap app hebben ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly

Betaalgegevens
Postadres
Naam

Nee ik denk het allemaal niet, want je hebt hem gekocht via een distributeur neem ik aan? Eigenlijk is de enige data die SenseCAP heeft dat wat er op het dashboard leeft, vooral email adressen schat ik in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolstart
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 12:37
Ik ben een 'ideale' locatie aan het spotten in Antwerpen, BE (Idd BE maar als je hier rondloopt ben je 100% zeker dat je in NL zit ;-) Ik ben nog niet helemaal mee wat die Weekly $HNT Estimate juist wil zeggen. Is dat al reeds omgerekend in Dollar/Helium koers? Of is dat effectief 1.08 - 1.62 Helium?

Iemand nog tips voor andere tools?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Yu0VDJwwqHEw_MzSC0GKMh2NIE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0aj8DLx4pu21m17K8lA4IN3x.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024

Betaalgegevens
Postadres
Naam

Het betreft volgens mij enkel het dashboard, dus mogelijk inlog gegevens en alle hotspot data welke is toegevoegd.

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kariem112
  • Niet online
Iemand nog een idee hoe ik het snelst helium op mijn Wallet kan zetten? Heb een miner gekocht maar heb hnt nodig om deze over te laten zetten naar mijn Wallet. Via binance duurt de transactie nu al 14 uur.... :( En bij hotbit kun je pas na 24 uur een transactie doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
De verkoper moet dat doen. Hij moet HNT op zijn wallet zetten en daarmee kan hij hem overzetten naar jouw wallet.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kariem112
  • Niet online
LED-Maniak schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 11:17:
De verkoper moet dat doen. Hij moet HNT op zijn wallet zetten en daarmee kan hij hem overzetten naar jouw wallet.
Hij heeft hem al overgezet, althans, ik zie een melding in mijn app. Bedrag staat op 0, echter lees ik dat de koper een fee moet betalen om de miner te accepteren..... De melding "you do not have enough HNT in your account" staat in beeld en de "complete transfer" knop kan niet ingedrukt worden. :|

Over de fees:

https://docs.helium.com/wallets/app-wallet/transfer-hotspot/

Of is er een andere manier? :)

[ Voor 25% gewijzigd door kariem112 op 08-01-2022 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolstart
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 12:37
kariem112 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 10:35:
Iemand nog een idee hoe ik het snelst helium op mijn Wallet kan zetten? Heb een miner gekocht maar heb hnt nodig om deze over te laten zetten naar mijn Wallet. Via binance duurt de transactie nu al 14 uur.... :( En bij hotbit kun je pas na 24 uur een transactie doen 8)7
Waar heb je hem nog kunnen kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kariem112
  • Niet online
Coolstart schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 11:30:
[...]

MP, mis nu twee ribben uit mijn lijf. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
Coolstart schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 11:30:
[...]

Verkeerde quote sorry

[ Voor 11% gewijzigd door Offens1490 op 08-01-2022 11:40 ]

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
kariem112 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 10:35:
Kucoin een optie?

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kariem112
  • Niet online
Nope, dan moet ik een nieuw account aanmaken daar, en volgens mij kan je niet direct handelen / versturen zonder verificatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
green-tea schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 10:26:
[...]

Het betreft volgens mij enkel het dashboard, dus mogelijk inlog gegevens en alle hotspot data welke is toegevoegd.
Volgens mij is het idd β€˜alleen’ het status dashboard. In dat geval hebben de hackers een boel gegevens die toch al openbaar waren (hotspot locaties, opbrengsten, ip adressen, etc.).

De enige echt relevante β€˜geheime’ gegevens die kunnen zijn buitgemaakt zijn emailadressen, dashboardportal-wachtwoorden en CPU-id’s. Zolang het portal wachtwoord maar anders is dan de rest van je wachtwoorden, is daarmee niets uit te halen. Alleen het CPU-id zou relevant kunnen zijn, omdat je daarmee lokaal kunt inloggen op de miner-interface. Er zullen vast wat idioten zijn die die webportal aan het internet hebben hangen (via port forward of miner in DMZ).

Vooralsnog maak ik me niet veel zorgen, behalve over de belabberde manier waarop Sensecap hierover (niet) communiceert en het even niet kunnen monitoren van mijn hotspots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ah, zojuist status update vanuit de Sensecap discord…
**Dashboard Maintenance Updates**

We were informed that there was a potential bug on the Dashboard. We took it seriously and immediately suspended the Dashboard service for technical maintenance to investigate the potential security risk. After the investigation, we would like to share with you the following updates:

**Cautions**
Please do not trust any info provided by anyone who claims to have your data. DO NOT pay them, DO NOT click on links they sent or respond. If you received any email/message like this, please contact us by opening a <#861567825989599272>.

**Status Updates**
1. According to the investigation, there is no evidence showing any of your data has been leaked. Your Wallet, Dashboard account, Hotspot, Local Console are all SAFE. There is no way someone could have accessed your hotspots, your home network or personal data on your home networks.

2. An info uploading authentication weakness was taken advantage of to upload fake info to the Dashboard, which means that only some trash info has got into the Dashboard. The real data of your devices remain intact.

3. The data flow from the Hotspots to the Dashboard is one-way traffic, so even if you find fake info shown on your Dashboard, it CAN NOT affect your Hotspot nor its mining activities.

**Next Steps**
Meanwhile, we strive to strengthen the security of the Dashboard to ensure data security for our customers. And we will open the access to Dashboard to you as soon as the upgrade is completed. If you want to check your rewards now, please use Helium App or Explorer.

We’d like to extend our sincere apologies for the inconvenience this incident might have brought to you. We will keep an eye on any feedback related to our products and services, especially security issues, to ensure you have a good experience with our products.

Thank you very much for your understanding and support! @everyone@here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Niet online
scorpion303 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 11:57:
Ah, zojuist status update vanuit de Sensecap discord…

[...]
Lijkt behoorlijk te worden downplayed. Wat is er wel (mogelijk) buitgemaakt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Op het moment dat berichten worden verwijderd waarin wordt gesproken over het probleem dan is het voor mij duidelijk. Ze hadden beter direct in gesprek kunnen gaan, aangeven dat het nog niet duidelijk is wat er aan de hand is oid. Verwijderen = doofpot en dan ben je mijn vertrouwen in ieder geval kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
indexample schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:41:
[...]

Lijkt behoorlijk te worden downplayed. Wat is er wel (mogelijk) buitgemaakt?
Vertel maar welke info er in jouw SenseCAP portal opgeslagen staat? Niet de info vanuit de blockchain zoals earnings, want die is altijd inzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
melvinnie schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:57:
Op het moment dat berichten worden verwijderd waarin wordt gesproken over het probleem dan is het voor mij duidelijk. Ze hadden beter direct in gesprek kunnen gaan, aangeven dat het nog niet duidelijk is wat er aan de hand is oid. Verwijderen = doofpot en dan ben je mijn vertrouwen in ieder geval kwijt.
Nederland is het waarschijnlijk de meest open cultuur ter de wereld. China de meest gesloten.

Dat je verwachtingen uiteen liggen begrijp ik, maar ik begrijp hun keuzes ook.

Je zag het met Heltec ook, weken lang stil en ineens is er een v1.1.1. zo werkt het daar nu eenmaal :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• indexample
  • Niet online
stormfly schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:58:
[...]

Vertel maar welke info er in jouw SenseCAP portal opgeslagen staat? Niet de info vanuit de blockchain zoals earnings, want die is altijd inzichtelijk.
Er kan ook info zijn die niet in t dashboard staat.

Mac adressen, ip adressen, wifi wachtwoord, andere apparaten op t netwerk die voorbij de firewall open staan, wallet, cpu id, etc etc. Emailadres en dashboard wachtwoord,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
indexample schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 13:29:
[...]

Er kan ook info zijn die niet in t dashboard staat.

Mac adressen, ip adressen, wifi wachtwoord, andere apparaten op t netwerk die voorbij de firewall open staan, wallet, cpu id, etc etc. Emailadres en dashboard wachtwoord,
Exact :) dat kan allemaal gelekt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St3ve-0
  • Registratie: Augustus 2016
  • Nu online
Mr.Jingles schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:08:
[...]

[Afbeelding]

Ik wacht ook nog op mn aliexpress filter voor mn cotx. Hoeveel HNT mined je cotx nu?

Als het verschil tegenvalt snap ik je besluit. Mn zwager heeft z’n cotx vervangen naar een RAK en is van 0,1 a 0,2 HNT naar 0,7 a 0,8 HNT per dag gegaan (zelfde setup). Groot verschil dat zich wel terugbetaald. Ik zag dat fastminers nog Milesight miners in stock had. Ik weet alleen niet of je dan nog import heffingen moet betalen want dan zouden ze net zo prijzig worden als hotspots via de tweedehands markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-10-2024
Ik krijg binnekort mijn Milesight UG65 binnen, heb al het eea voorbereid om alles aan te sluiten.
Straks dus alles instellen en nog een wallet aanmaken, hoeveel HNT heb je nodig in je wallet om te starten met minen ?

Poort 44158 openen , zijn er verder nog dingen die er moeten gebeuren ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
Het registreren is $10. Dit zit vaak bij nieuwe apparaten bij de aanschaf meegerekend.

TCP poort had je goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkel10
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-07 12:54
St3ve-0 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 18:19:
[...]

Ik wacht ook nog op mn aliexpress filter voor mn cotx. Hoeveel HNT mined je cotx nu?

Als het verschil tegenvalt snap ik je besluit. Mn zwager heeft z’n cotx vervangen naar een RAK en is van 0,1 a 0,2 HNT naar 0,7 a 0,8 HNT per dag gegaan (zelfde setup). Groot verschil dat zich wel terugbetaald. Ik zag dat fastminers nog Milesight miners in stock had. Ik weet alleen niet of je dan nog import heffingen moet betalen want dan zouden ze net zo prijzig worden als hotspots via de tweedehands markt.
Zijn er meer mensen hier die een gelijke ervaring hebben met het switchen tussen twee merken an sich?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St3ve-0
  • Registratie: Augustus 2016
  • Nu online
Bikkel10 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 10:21:
[...]

Zijn er meer mensen hier die een gelijke ervaring hebben met het switchen tussen twee merken an sich?
De oorzaak is trouwens dat COTX geen SAW bandpass filter in zijn hotspots heeft geΓ―ntegreerd. De RAK heeft dat wel. Met als gevolg dat er veel ruis op de lijn zit en de COTX geen goede witnesses maakt. Ik heb een SAW band pass filter via aliexpress gekocht en zodra die binnen is zal ik even kijken of de COTX beter gaat presteren.
Pagina: 1 ... 20 ... 41 Laatste

Let op:
Referralcodes gebruiken en het aanbieden van producten is hier niet toegestaan.