Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-09 11:58
Duidelijk. Ik loop (liep) wat achter in het PoCv gebeuren /-:

Ik woon aan het Markermeer, en mijn AP communiceert met zowel stations aan de ander kant van de plas (ver dus), en wat aan mijn kant (dichtbij).
Ben heel benieuwd hoe PoCv11 dit berekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:57
Mooi en duidelijk uitgelegd.

Hoop dat mijn Heltec binnenkort eens weer iets meer gaat minen. 33M hoog en dan een opbrengst van 0,12HNT is nu niet echt veel als je om je heen diverse met dubbele waardes ziet (geen Heltec). Bij andere in de buurt met Heltec is het ook lager. Lijkt wel een kleine golfbeweging in te zitten omdat ik eerder een klein beetje verschil had met de andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackbrown
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08-05-2023
Even een vraagje.

Wat gebeurd er nu wanneer ik mijn hoogte en dbi niet zou aanpassen naar mijn 6.5 antenne + 10 meter hoogte. Heeft dit invloed op alles? Of vooral op mijn witnessed beacons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
jackbrown schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:43:
Even een vraagje.

Wat gebeurd er nu wanneer ik mijn hoogte en dbi niet zou aanpassen naar mijn 6.5 antenne + 10 meter hoogte. Heeft dit invloed op alles? Of vooral op mijn witnessed beacons?
Hoe ik het lees en ervaar.
Uiteindelijk heeft het invloed op je uitzenden. Ontvangen heeft minder effect.
Een te grote antenne kan dus minder positief zijn in je opbrengsten dan een kleine antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackbrown
https://explorer.helium.c...GD75NjKGg4WBuCmyFfk5ELJzH

Kent iemand deze en is dit legaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Voor een Heltec haalt hij een mooie opbrengst op.
Zodra deze niet meer relayed is wordt dat nog een stuk meer.

Ik zie eigenlijk niet in wat hier niet mag. Wat is er verkeerd volgens jou?

De antenne met 15dBi is best hoog. Haalt ook afstanden van 74KM. Denk dat er expres gekozen is voor een wat hogere antenne omdat in de buurt valt het relatief wel mee met de hoeveelheid miners. Al moet ik zeggen dat waarschijnlijk een 5 a 6dBi ook voldoende was.

Je ziet wel als je naar de geschiedenis kijkt een daling in opbrengsten. Ik vermoed POC11? Omdat hij teveel uitzend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:00
Cave_Boy schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:07:
[...]

Je ziet wel als je naar de geschiedenis kijkt een daling in opbrengsten. Ik vermoed POC11? Omdat hij teveel uitzend?
In ~2 maanden tijd is aantal hotspots bijna verdubbeld. En dus de rewards ongeveer gehalveerd.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Cave_Boy schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:43:
Mooi en duidelijk uitgelegd.

Hoop dat mijn Heltec binnenkort eens weer iets meer gaat minen. 33M hoog en dan een opbrengst van 0,12HNT is nu niet echt veel als je om je heen diverse met dubbele waardes ziet (geen Heltec). Bij andere in de buurt met Heltec is het ook lager. Lijkt wel een kleine golfbeweging in te zitten omdat ik eerder een klein beetje verschil had met de andere merken.
Neem even contact op met Heltec. Ze bieden op dit moment verschillende opties aan om het op te lossen.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
LED-Maniak schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:28:
[...]

Neem even contact op met Heltec. Ze bieden op dit moment verschillende opties aan om het op te lossen.
GEwoon dezelfde persoon als waarvan ik heb besteld ? Of een ander mail adres?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
Cave_Boy schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:38:
[...]

GEwoon dezelfde persoon als waarvan ik heb besteld ? Of een ander mail adres?
xiaohong@heltec.cn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rnark
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 19:45
@Cave_Boy Mocht je gaan mailen, zou je de reactie dan hier kunnen posten? Dan hoeven we niet allemaal dezelfde vraag te stellen. Dankjewel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:47
LED-Maniak schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:28:
[...]

Over welke opties hebben we het dan?
- Extra add-on filter/amplifier (ergens in Q1-2022) ?
- .....?

Mijn PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
Chris12 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:10:
[...]

Over welke opties hebben we het dan?
- Extra add-on filter/amplifier (ergens in Q1-2022) ?
- .....?
Is afhankelijk van de hotspot die je hebt(kans is dat het batch afhankelijk is). Dus best is even mailen met naam en ethernet MAC nummer van je hotspot.

Het filter staat gepland voor Feb 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Ik heb nog een paar tientjes staan op coinbase in USDT (vanwege aanschaf bobcat), hoe krijg ik die het gemakkelijkste omgezet in HNT op mijn Helium wallet? Volgens mij heeft coinbase geen HNT support.

Mijn PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
Heb een mailtje gestuurd.

Heb eerst uitgelegd hoe mijn situatie is en wat ik zelf ervaar. Hierna gevraagd of hier mogelijk een oplossing voor is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris12
Cave_Boy schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:33:
[...]

Heb een mailtje gestuurd.

Heb eerst uitgelegd hoe mijn situatie is en wat ik zelf ervaar. Hierna gevraagd of hier mogelijk een oplossing voor is.
Ik vanmorgen ook... heb het wel wat scherper ingezet. Niet werkend product zoals belooft, gemiste earnings, hoop tijd/energie aan kwijt. Voorgerekend wat de gemiste inkomsten zijn per maand, en voorstel gedaan waarmee ik tevreden gesteld zou zijn. Eens kijken wat daar op terug komt.

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Chris12 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:23:
Ik heb nog een paar tientjes staan op coinbase in USDT (vanwege aanschaf bobcat), hoe krijg ik die het gemakkelijkste omgezet in HNT op mijn Helium wallet? Volgens mij heeft coinbase geen HNT support.
<knip>

[ Voor 14% gewijzigd door stormfly op 08-03-2022 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Chris12 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:38:
[...]

Ik vanmorgen ook... heb het wel wat scherper ingezet. Niet werkend product zoals belooft, gemiste earnings, hoop tijd/energie aan kwijt. Voorgerekend wat de gemiste inkomsten zijn per maand, en voorstel gedaan waarmee ik tevreden gesteld zou zijn. Eens kijken wat daar op terug komt.
Dat scherpere wilde ik eventueel in mail 2 doen. Dusver moet ik namelijk bekennen dat ik altijd prettig en snel mail contact heb gehad met Heltec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Op het COTX kanaal zijn er een aantal die blijkbaar groot succes hebben met een small band SAW filter tussen antenne en hotspot te plaatsen. Kost ongeveer 25 euro.

Het is nog even afwachten of meer mensen dit resultaat kunnen bevestigen, maar het is in ieder geval bemoedigend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
LED-Maniak schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:29:
Op het COTX kanaal zijn er een aantal die blijkbaar groot succes hebben met een small band SAW filter tussen antenne en hotspot te plaatsen. Kost ongeveer 25 euro.

Het is nog even afwachten of meer mensen dit resultaat kunnen bevestigen, maar het is in ieder geval bemoedigend.
Bedoel je zo'n apparaatje?

https://www.google.com/sh...:1589380251467780421,cs:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Gister deze inderdaad bestelt samen met wat connectoren. Komt 1e week januari binnen.

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Vanuit Heltec support wordt onderstaand antwoord gegeven op de mogelijkheden die men bied (info vanuit discord channel).

In this case, we provide the following three solutions, you can choose one of you according to your situation:

1. Send us the Unit you think back to us. After we receive, you will identify whether it is a hardware failure. If it is a hardware failure, we will refund your refund;

2. For orders prior to December 1, 2021, you can send your machine name, MAC address, and Lora, and we will issue a filter in February 2022. As we have a lot of test, the filter can solve the noise problem of SX1308.

3. Because we submit SX1308 when reviewed by Helium, we temporarily can not produce SX1302/3 version, we are submitting to Helium-based applications based on SX1302/3 versions. Before the application adopted, we will introduce an external LoRa transceiver based on the SX1302/3 baseband chip. Old users can enjoy 50% discounts and preferred delivery rights.

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Jeps dat lijkt mij de juiste. Een SAW bandpass filter haalt omliggende veldsterkte weg van naburige zenders zoals GSM. Deze zenden met veel vermogen uit en kunnen de ontvanger oversturen, hetzelfde idee dat jij niet iemand op 10 meter hoort fluisteren als er iemand op 5 meter afstand schreeuwt.

Of dit een oplossing is voor elke COTX? of Heltec betwijfel ik, dan zouden de ontvangers wel echt van ondermaatse kwaliteit zijn als je geen GSM900 mast op <300m afstand hebt.

Ben benieuwd van de resultaten hier binnen de Tweakers.

[ Voor 36% gewijzigd door stormfly op 22-12-2021 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
LED-Maniak schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:29:

Is dit dan op een Heltec of op een COTX? Ik zag onlangs een YouTube filmpje waarbij een techneut een SenseCAP RF print naast een ander type vergeleek. Daarin liet hij zien dat de SenseCAP wel een SAW filter aan boord heeft en de andere print (voor mij onbekend merk) niet.

Weet jij hoe de filtering bij COTX georganiseerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Chris12 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 18:17:
[...]

Gister deze inderdaad bestelt samen met wat connectoren. Komt 1e week januari binnen.
Connectoren voor de heltec setup? Of staat daar los van....Mijn heltecs zijn onderweg en voor 25 wil ik best dit filter erbij bestellen, maar weet niet of/welke connectoren er nog bij nodig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
indexample schreef op woensdag 22 december 2021 @ 19:39:
[...]

Connectoren voor de heltec setup? Of staat daar los van....Mijn heltecs zijn onderweg en voor 25 wil ik best dit filter erbij bestellen, maar weet niet of/welke connectoren er nog bij nodig zijn?
Je hebt SMA en RP-SMA (reverse polarity) dat zal je even aan elkaar moeten puzzelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
stormfly schreef op woensdag 22 december 2021 @ 19:33:
[...]
Of dit een oplossing is voor elke COTX? of Heltec betwijfel ik, dan zouden de ontvangers wel echt van ondermaatse kwaliteit zijn als je geen GSM900 mast op <300m afstand hebt.

Ben benieuwd van de resultaten hier binnen de Tweakers.
Bij beide merken lijkt er geen saw filter voor de LNA te zitten(die er wél hoort volgens het reference design!). Oftewel.. ongeveer alles wat door de low pass filter komt wordt versterkt en gaat je ontvanger in. Dit kan hem overstemmen en doof maken.

Verkeerde inschatting van kostenbesparing dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
LED-Maniak schreef op woensdag 22 december 2021 @ 19:44:
[...]

Bij beide merken lijkt er geen saw filter voor de LNA te zitten(die er wél hoort volgens het reference design!). Oftewel.. ongeveer alles wat door de low pass filter komt wordt versterkt en gaat je ontvanger in. Dit kan hem overstemmen en doof maken.

Verkeerde inschatting van kostenbesparing dus.
Och ja dat is een erg pijnlijk keuze waar ze nu flink blaren van voelen. Als je wat minder kennis hebt van RF techniek dan kan de overweging als volgt zijn geweest: een filter dempt altijd een fractie van het signaal, als we deze weglaten kunnen we dieper en beter in de ruis kijken. Dat gaat natuurlijk niet op als je dan de prehistorische SX1308 pakt, maar voor een 1302/3 zou het nog te verklaren zijn. Totdat je op een of andere manier te dicht op een GSM mast zit en je gehele ontvanger wordt dichtgedrukt voor zowel alle SX130x types, dan is er geen redden meer aan.

Die SenseCAP volgt wel het volledige reference design meen ik?

Die genoemde SAW filters werken ook (ander type!) ook erg goed voor ADS-B 1090Mhz signalen. Daar is het vrij standaard om een filter te plaatsen omdat de vliegtuig signalen ook van ver komen, als je in een stedelijk gebied woont. Die RTL-SDR dongles zijn helemaal snel over de piep met een te sterk signaal _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
@LED-Maniak welke chip zit er in een COTX? Dat lijkt niet vindbaar met een simpele google actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Chris12 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 19:12:
Vanuit Heltec support wordt onderstaand antwoord gegeven op de mogelijkheden die men bied (info vanuit discord channel).

In this case, we provide the following three solutions, you can choose one of you according to your situation:

1. Send us the Unit you think back to us. After we receive, you will identify whether it is a hardware failure. If it is a hardware failure, we will refund your refund;

2. For orders prior to December 1, 2021, you can send your machine name, MAC address, and Lora, and we will issue a filter in February 2022. As we have a lot of test, the filter can solve the noise problem of SX1308.

3. Because we submit SX1308 when reviewed by Helium, we temporarily can not produce SX1302/3 version, we are submitting to Helium-based applications based on SX1302/3 versions. Before the application adopted, we will introduce an external LoRa transceiver based on the SX1302/3 baseband chip. Old users can enjoy 50% discounts and preferred delivery rights.
Heeft iemand enig idee wat optie 3 precies in gaat houden? Wat gaat zoiets kosten? Ik heb half nov 2 heltecs besteld, twijfel of ik deze nu beter af kan zeggen.

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
fenrir schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:10:
[...]

Heeft iemand enig idee wat optie 3 precies in gaat houden? Wat gaat zoiets kosten? Ik heb half nov 2 heltecs besteld, twijfel of ik deze nu beter af kan zeggen.
De vraag is: hoe goed is heltec met refunds, weet je dat? Als je op de mail alleen maar yes, yes, yes hoort, en op je bankrekening no, no, no ziet...dan geeft dat ook veel stress.

[ Voor 14% gewijzigd door stormfly op 22-12-2021 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
stormfly schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:01:
[...]

Och ja dat is een erg pijnlijk keuze waar ze nu flink blaren van voelen. Als je wat minder kennis hebt van RF techniek dan kan de overweging als volgt zijn geweest: een filter dempt altijd een fractie van het signaal, als we deze weglaten kunnen we dieper en beter in de ruis kijken. Dat gaat natuurlijk niet op als je dan de prehistorische SX1308 pakt, maar voor een 1302/3 zou het nog te verklaren zijn. Totdat je op een of andere manier te dicht op een GSM mast zit en je gehele ontvanger wordt dichtgedrukt voor zowel alle SX130x types, dan is er geen redden meer aan.

Die SenseCAP volgt wel het volledige reference design meen ik?

Die genoemde SAW filters werken ook (ander type!) ook erg goed voor ADS-B 1090Mhz signalen. Daar is het vrij standaard om een filter te plaatsen omdat de vliegtuig signalen ook van ver komen, als je in een stedelijk gebied woont. Die RTL-SDR dongles zijn helemaal snel over de piep met een te sterk signaal _/-\o_
Ik ben bang dat het gewoon een kostenbesparing is geweest ;)

De sensecap heeft een SX1302. Dat is de seeedstudio versie van het reference design van Semtec. Heb er al een open gehaald en die is inderdaad helemaal compleet.

Ik ben wel benieuwd wat voor een effect het voor mij zal geven. In Nederland is het ruisniveau in de lucht redelijk hoog.
stormfly schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:10:
@LED-Maniak welke chip zit er in een COTX? Dat lijkt niet vindbaar met een simpele google actie.
COTX heeft een SX1302. Kijk maar in de FCC documenten.

Ligt echt aan de front-end. Waarschijnlijk ook bij Pisces aan de hand.
fenrir schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:10:
[...]

Optie 3 -dus een losse USB ontvanger- gaat zo'n 200 dollar kosten. Mensen die al een hotspot hebben van voor december krijgen 50% korting.
stormfly schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:13:
[...]

De vraag is: hoe goed is heltec met refunds, weet je dat? Als je op de mail alleen maar yes, yes, yes hoort, en op je bankrekening no, no, no ziet...dan geeft dat ook veel stress.
Heltec refunds met bank transfer gaan zéér moeizaam. Alleen met PayPal gaat het snel.

Als mensen twijfelen en ergens begin/half November hebben besteld wil ik de order wel overnemen, stuur dan even een DM.

[ Voor 10% gewijzigd door LED-Maniak op 22-12-2021 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
LED-Maniak schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:15:

Ik ben bang dat het gewoon een kostenbesparing is geweest ;)

De sensecap heeft een SX1302. Dat is de seeedstudio versie van het reference design van Semtec. Heb er al een open gehaald en die is inderdaad helemaal compleet.

Ik ben wel benieuwd wat voor een effect het voor mij zal geven. In Nederland is het ruisniveau in de lucht redelijk hoog.
Het lijkt erop dat nieuwer SenseCAP's de 1303 hebben? Vreemd genoeg blurred hij het metalshield in eerdere minuten van het filmpje, alsof hij iets niet mag onthullen.
COTX heeft een SX1302. Kijk maar in de FCC documenten.

Ligt echt aan de front-end. Waarschijnlijk ook bij Pisces aan de hand.
Deze post is ook wel interessant.

Jammer want het ref design is er niet voor niets, wat zou een SAW chip kosten? Pisces dat zijn toch de spook miners, hebben ze ook fysieke hardware?
Optie 3 -dus een losse USB ontvanger- gaat zo'n 200 dollar kosten. Mensen die al een hotspot hebben van voor december krijgen 50% korting.
Stel dat je hem eind november hebt besteld, wat kan je dan verwachten:
-aangepaste impedantie op het ingangscircuit?
-?
-?
Heltec refunds met bank transfer gaan zéér moeizaam. Alleen met PayPal gaat het snel.

Als mensen twijfelen en ergens begin/half November hebben besteld wil ik de order wel overnemen, stuur dan even een DM.
Wat kost een heltec met import heffingen en tax en shipment, heeft iemand daar een referentie kader voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 22:11
@LED-Maniak

Ik verwacht een order begin januari (eind november besteld) heb jij enig idee wat ik dan precies krijg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
japie101 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:30:
@LED-Maniak

Ik verwacht een order begin januari (eind november besteld) heb jij enig idee wat ik dan precies krijg?
Dan krijg je een hotspot met verbeterde input impedantie die iets beter moet presteren dan die van voor December. Hoe goed ze zijn, dat weten we (nog) niet.

[ Voor 5% gewijzigd door LED-Maniak op 22-12-2021 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
stormfly schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:30:
[...]

Het lijkt erop dat nieuwer SenseCAP's de 1303 hebben? Vreemd genoeg blurred hij het metalshield in eerdere minuten van het filmpje, alsof hij iets niet mag onthullen.

[...]
Worden door elkaar gebruikt. SX1302/SX1308 is om het even. Specs verschillen niet enorm.
Deze post is ook wel interessant.

Jammer want het ref design is er niet voor niets, wat zou een SAW chip kosten? Pisces dat zijn toch de spook miners, hebben ze ook fysieke hardware?
Kost zo'n 1.5 USD. Onhandige keuze om weg te laten. :)
[...]

Stel dat je hem eind november hebt besteld, wat kan je dan verwachten:
-aangepaste impedantie op het ingangscircuit?
-?
-?

[...]
Alleen aangepaste impedantie op ingang inderdaad. Geen andere chips of layer. Dat is immers niet FCC/CE/ Helium MOC approved.
Wat kost een heltec met import heffingen en tax en shipment, heeft iemand daar een referentie kader voor?
De normale 21% BTW plus ~15 euro voor fedex/TNT gaat er overheen. Dus kan je eenvoudig uitrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
LED-Maniak schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:36:
[...]

Worden door elkaar gebruikt. SX1302/SX1308 is om het even. Specs verschillen niet enorm.

[...]

Kost zo'n 1.5 USD. Onhandige keuze om weg te laten. :)

[...]

Alleen aangepaste impedantie op ingang inderdaad. Geen andere chips of layer. Dat is immers niet FCC/CE/ Helium MOC approved.

[...]

De normale 21% BTW plus ~15 euro voor fedex/TNT gaat er overheen. Dus kan je eenvoudig uitrekenen.
Tnx voor al je info, gewaardeerd. SX1308 en SX1302 zie ik iets anders, SX1308 lijkt het elcheapo model wat veel warmte genereert en alleen de basis modulatie snelheden aan kan. Laten we de SX1302 de dekfacto standaard noemen voor 2021 en groei naar snellere modulatie technieken in de toekomst als het helium network loaded is met klanten _/-\o_

Zelfs een FEM chip aanpassing moet door de approval keten?

Voor 550euro heb je een Heltec in huis in NL schat ik dan in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
stormfly schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:40:
[...]

Tnx voor al je info, gewaardeerd. SX1308 en SX1302 zie ik iets anders, SX1308 lijkt het elcheapo model wat veel warmte genereert en alleen de basis modulatie snelheden aan kan. Laten we de SX1302 de dekfacto standaard noemen voor 2021 en groei naar snellere modulatie technieken in de toekomst als het helium network loaded is met klanten _/-\o_
SX1308 zou in principe voldoende moeten zijn. Maar een SX1302 doet het inderdaad net wat beter.
Volgende modellen krijgen de SX1302/3.
Zelfs een FEM chip aanpassing moet door de approval keten?
Alles wat je in een design aanpast moet door de approval. Niet voor niets dat FCC van elk component een foto maakt.
Voor 550euro heb je een Heltec in huis in NL schat ik dan in.
Dat klopt wel zo'n beetje interdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 22:11
Beetje kansloos dat ze niet even wachten tot ze zeker weten wat wel en wat niet als fix werkt. Of in ieder geval de mogelijkheid geven te wachten op een gegarandeerde fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
japie101 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:49:
Beetje kansloos dat ze niet even wachten tot ze zeker weten wat wel en wat niet als fix werkt. Of in ieder geval de mogelijkheid geven te wachten op een gegarandeerde fix.
Je krijgt een mail als je order wordt verzonden. Dan kan je aangeven dat je wil wachten met verzending tot meer duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
Zo... Hoe krijgt hij dit nu gedaan.

https://explorer.helium.c...EH7G9D7oVpBMw8CYEKF8RGzpb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Woont zelf in raalte en heeft hotspot in lelystad overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 16:01
Weet iemand of het kwaad kan als ik een helium miner in een reguliere zendmast hang? Krijg je dan last van storingen met de andere aanwezige apparatuur? Hoe kan ik het het beste voorkomen / meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Er stond er eerst eentje in het IJsselmeer ter hoogte van Urk, daar ging ook alles richting Raalte. Dit zou heel goed dezelfde kunnen zijn. Dat pocv11 werkt ook nog maar half.
Zo heb ik op dit moment tijdelijk eentje op zolder staan met een locatie 160 km verderop, die pakt hier gewoon valid witnesses op. Volgens mij zou dit niet meer moeten kunnen. Volgende week gaat de miner ook daadwerkelijk die kant op, ik laat hem nu nog maar een paar stukjes hnt verdienen.

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Edwin88 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 22:49:
Weet iemand of het kwaad kan als ik een helium miner in een reguliere zendmast hang? Krijg je dan last van storingen met de andere aanwezige apparatuur? Hoe kan ik het het beste voorkomen / meten?
Ik denk dat je een hoop kan afvangen door de antenne te aarden aan de mast. Zolang er geen enorm krachtige zenders op 868mhz zit verwacht ik je er leuke resultaten mee kan behalen. (Als je het doet wil ik wel graag foto`s zien >:) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
Edwin88 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 22:49:
GSM heeft frequenties in de buurt dus als hij doof lijkt te zijn kan je werken met een bandpass/saw filter.

• jackbrown
Hoe krijg je je miner eigenlijk aan een zendmast?Hier zijn er verschillende. Maar als particulier krijg je dat toch nooit geregeld ?

[ Voor 3% gewijzigd door jackbrown op 23-12-2021 11:47 ]

• Edwin88
jackbrown schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:47:
Hoe krijg je je miner eigenlijk aan een zendmast?Hier zijn er verschillende. Maar als particulier krijg je dat toch nooit geregeld ?
Ik heb nooit gezegd dat ik dat als particulier zou doen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:33
Weet iemand wat de goederencode is bij de Heltec? Moet deze aangeven bij TNT. Is het echt een code of omschrijving?

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Wimlem schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 10:19:
Weet iemand wat de goederencode is bij de Heltec? Moet deze aangeven bij TNT. Is het echt een code of omschrijving?
HS Code 8517629900

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LED-Maniak
Heltec update:

https://discord.com/chann...437598/923972561858076692
Submit an external noise filter request

You are here:

Concerning certain EU868 devices that exhibit a receiving sensitivity issue. The primary reason would be that the noise is not isolated effectively. After extensive testing and debugging, we developed a filter capable of effectively reducing noise. Users in need of assistance can now apply for free (including the filter itself and shipping costs, but not including tariffs and delivery fees in remote areas that may occur after the customs of the destination country).

Kindly copy the content and update it with your device information and send it to the following email address: sale6@heltec.cn.

Hotspot's surname:

MAC address for Ethernet:

Order no. :

————-

Address of the post office:

Cell phone:

Correspondingly, please attach your LoRa logfiles at the conclusion of the email’s content.

If you have more than one device, please use commas “,” to separate messages. Within two business days, we will respond and make a determination based on the LoRa logs.

Application conditions

EU868 version Heltec Indoor Hotspot shipped before December 10th, 2021

Application time

From today to January 31st, 2022.

Timeline for delivery

Shipments will begin on January 20th, 2022;

They will be made in the order in which they are received.

We HELTEC expresses our sincere apologies for the diminished customer experience associated with the use of the product as a result of the aforementioned factors. Simultaneously, in order to provide our loyal customers with the best possible product experience, we invite everyone to provide timely feedback on how we can improve our service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Heb ook antwoord gehad en inmiddels ook gemaild. Ben benieuwd. Woon zelf op wat hoogte en dit is natuurlijk gunstiger voor ontvangst. Ik hoop niet dat ik nu net voorbij hun grens zit en niet in aanmerking kom voor "de" oplossing. Als ik om mij heen kijk behaal ik een stuk minder dan de rest (de helft). Kijk ik echter naar Heltec's op de grond dan heb ik net iets minder tot soms bijna hetzelfde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:33
Zit het filter dan al standaard op alle heltec devices die vanaf 10 dec zijn verstuurd/

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Wimlem schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 14:15:
[...]

Zit het filter dan al standaard op alle heltec devices die vanaf 10 dec zijn verstuurd/
Nee dat zit er niet in. Dat kan niet zomaar.
Deze vraag staat nog open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramb0
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 28-01-2024
Hallo, hier komt binnenkort een Heltec en een Sensecap binnen. Welk type zou je zelf kiezen om actief te zetten? Ben benieuwd naar de antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
bramb0 schreef op zondag 26 december 2021 @ 10:59:
Hallo, hier komt binnenkort een Heltec en een Sensecap binnen. Welk type zou je zelf kiezen om actief te zetten? Ben benieuwd naar de antwoorden.
SenseCAP, de meest stabiele miner, snelle blockchain sync met een van de beste RF circuits. Als je er geld mee wilt verdienen is de SenseCAP de beste keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris12
bramb0 schreef op zondag 26 december 2021 @ 10:59:
Check ook deze video even...
YouTube: Heltec miner RSSI sensitivity issue - Heltec hotspot low HNT rewards...

Over de achterliggende reden van Heltec wat de beste man beweerd valt te twisten, maar het Heltec issue wordt goed aangetoond mijn inziens.

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Heltec sales zegt dat er hardwarematige verbeteringen zitten voor het sensitivity issue in de december batch...
Hi Dear,
For the products to be shipped soon, we have added an internal filter.

[ Voor 31% gewijzigd door indexample op 26-12-2021 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
Ze hebben de impedantie verbeterd. Ik geloof niet dat ze veel anders veranderd hebben, dat mag niet zomaar door certificering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
Is er al iemand die nadenkt over hoe de opbrengsten (en kosten) van deze leuke kastjes te kunnen aangeven bij de belastingdienst (als je wat serieuzer mee doet dan met 1 kastje?)

Ik wil graag nog veel meer kastjes ophangen, en ben daarna vooral van plan om mijn kosten er uit te halen en de rest zo lang mogelijk in crypto te laten hangen. Als ZZP'er kan ik dit 'zakelijk' boeken, of gewoon als prive winst/verlies post en zo misschien voordeliger uit zijn?

Het zou nogal zuur zijn als van alle geminede HNT ik ook nog eens 40-50% moet gaan afstaan bovenop de fees die de 'hosts' krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
ff langs je adviseur dus.

Als je de hotspots zakelijk boekt zal je ook je winsten zakelijk in de boeken moeten zetten.

Of het resultaat uit arbeid is als je het privé aankoopt, of uit sparen, dat mag je zelf beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St3ve-0
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16:15
Zijn er hier mensen met een COTX-X3 miner die kunnen bevestigen of er momenteel een COTX gerelateerd issue is. Het lijkt alsof alle 2 mijn COTX miners de laatste dagen zijn doodgeslagen. Krijg amper 0,03 HNT per dag. Waardeloos dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Komen heel erg veel klachten binnen op de cotx discord sinds de laatste update. Je staat er dus niet alleen voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
YouTube: McGill 9dbi vs RAK 8dbi & McGill 6dbi vs RAK 5.8dbi

@Chris12 antenne vergelijking.

Algemene vraag is heeft POCv11 een controle mechanisme? Of blijft de verantwoordelijkheid bij de eigenaar van de hotspot liggen? Als je op 30m een antenne zet heb je leuke inkomsten, wat als je een hoge dBi antenne op een normaal Hollands huis zet. Noem het 12 dBi op 14 meter, korte coax, en je past je antenne niet aan in de app default stock.

Is er een HEX kruispeiling welke meet dat jij nooit met die hoge dBi waardes kan/mag uitzenden? Het verhaal gaat dat ze vermogen terug schroeven, de vraag is op basis waarvan.

Aangezien @LED-Maniak aangeeft dat RX het belangrijkste is, kan een hoger dBi ondanks POCv11 nog steeds een goede keuze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Terugschroeven gaat op basis van de ingevulde waarde in de app. Als signaal te hoog is dan krijg je invalids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
LED-Maniak schreef op maandag 27 december 2021 @ 09:15:
Terugschroeven gaat op basis van de ingevulde waarde in de app. Als signaal te hoog is dan krijg je invalids.
Tnx waar kan je dat checken? Moet je als gebruiker op basis van de invalids spelen met je antenne gain?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
Nee, je moet gewoon de juiste antenne gain opgeven in de app en er zouden geen problemen moeten zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
LED-Maniak schreef op zondag 26 december 2021 @ 19:43:
Ze hebben de impedantie verbeterd. Ik geloof niet dat ze veel anders veranderd hebben, dat mag niet zomaar door certificering.
Ze spreken toch letterlijk in de email reply die ik van heltec support heb gehad over een filter:

"Orders shipped after December 10, there the filter has been added inside the gateway."

Mijn PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
Ik lees het ook en heb inderdaad vanmorgen hier bevestiging over gehad. Van de week krijg ik als het goed is weer eea. binnen dus zal er eens een open maken om te zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
LED-Maniak schreef op maandag 27 december 2021 @ 09:59:
Ik lees het ook en heb inderdaad vanmorgen hier bevestiging over gehad. Van de week krijg ik als het goed is weer eea. binnen dus zal er eens een open maken om te zien. :)
Die van mij is nu in NL, op zo'n 30km afstand van mij in een TNT depot sinds 7:15. Nog steeds is de verwachting dat die vandaag voor 18:00 geleverd wordt. Ik ga deze Heltec echter niet open maken, ivm. mogelijk verval van de garantie.

Ik heb trouwens helemaal niks van de douane gehoord...en zie dat die al 2x bij de douane langs is geweest en is vrijgegeven.

Mijn PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
Chris12 schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:04:
[...]

Die van mij is nu in NL, op zo'n 30km afstand van mij in een TNT depot sinds 7:15. Nog steeds is de verwachting dat die vandaag voor 18:00 geleverd wordt. Ik ga deze Heltec echter niet open maken, ivm. mogelijk verval van de garantie.

Ik heb trouwens helemaal niks van de douane gehoord...en zie dat die al 2x bij de douane langs is geweest en is vrijgegeven.
Ben benieuwd hoe deze presteert tegenover het "oude" model.

In de app van Postnl krijg je vaak een melding dat er betaald moet worden en anders is het middels een papiertje in de brievenbus.

Bij Fedex (daar deed Heltec ook mee versturen) is het met een SMS en e-mail).

Beide berichten zijn vaak 1 a 2 dagen na de douane viel mij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turboproc
  • Laatst online: 14-08 20:58
Zit me een beetje te verdiepen in dit onderwerp en krijg de indruk dat miners niet of nauwelijks meer verkrijgbaar zijn.
Met de kennis van nu ;-) wat zou de aanbevolen miner zijn en waar kan je deze het beste bestellen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
turboproc schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:31:
Zit me een beetje te verdiepen in dit onderwerp en krijg de indruk dat miners niet of nauwelijks meer verkrijgbaar zijn.
Met de kennis van nu ;-) wat zou de aanbevolen miner zijn en waar kan je deze het beste bestellen ?
Miners zijn nog prima te krijgen alleen het is wel dat er veelal een wachttijd opzit. Wil je de miner snel? Dan betaal je daar veelal ook voor.

Heltec geeft nog steeds aan dat ze binnen 30 werkdagen leveren. Ze hebben echter wel een ontvangstprobleempje wat in de nieuwere miners als het goed is opgelost zou moeten zijn maar of dat echt zo is moet nog blijken.

Alle andere miners hebben vaak langere levertijden.

Bobcat doet het erg goed. Maar de andere merken eigenlijk ook . Linxdot hoor ik vrij weinig over maar die hebben hoe ik het zie ook een vrij klein aandeel (ook leveringsproblemen).

Beetje off topic:
Wordt misschien wel tijd dat de openingspost iets geupdate wordt?
Welke merken zijn er momenteel?

Heb ik mijn Bitvavo account even afgemaakt (eerder had ik niet alles bij de hand), doen ze momenteel een stop met handelen van HNT... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Ik zag het onderstaande filmpje en ik vroeg me af wat jullie temperaturen zijn van je miner(s)?

In het filmpje wordt gesproken dat het op die manier 10 graden kan dalen (of het Celsius weet ik niet zeker).
YouTube: Helium hotspot heat transfer solution - Sensecap m1

Zelf heb ik een Heltec (oude model) en deze is geplaatst samen met andere apparatuur in een 10 inch patchkast. De gemiddelde temperatuur is 46 graden Celsius op de Heltec.

De fan van de Heltec gaat af en toe aan maar blijft veelal niet langer dan 5 seconden aan. Blijft dus niet draaien.

Ik snap dat chips altijd wel voldoende koeling moeten hebben maar er is een range waarin ze goed werken en ik lees op verschillende websites waaronder deze: https://raspberrypi.stack...rature-for-raspberry-pi-4 dat de Raspberry Pi 4 (wat veelal in de miners gebruikt word) tot 85 graden Celsius kan werken maar het beste is tot onder de 50 graden Celsius.

Als het beste onder de 50 graden is dan vraag ik me af hoe de ventilator is afgesteld. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Cave_Boy schreef op maandag 27 december 2021 @ 12:59:
Ik zag het onderstaande filmpje en ik vroeg me af wat jullie temperaturen zijn van je miner(s)?

In het filmpje wordt gesproken dat het op die manier 10 graden kan dalen (of het Celsius weet ik niet zeker).
YouTube: Helium hotspot heat transfer solution - Sensecap m1

Zelf heb ik een Heltec (oude model) en deze is geplaatst samen met andere apparatuur in een 10 inch patchkast. De gemiddelde temperatuur is 46 graden Celsius op de Heltec.

De fan van de Heltec gaat af en toe aan maar blijft veelal niet langer dan 5 seconden aan. Blijft dus niet draaien.

Ik snap dat chips altijd wel voldoende koeling moeten hebben maar er is een range waarin ze goed werken en ik lees op verschillende websites waaronder deze: https://raspberrypi.stack...rature-for-raspberry-pi-4 dat de Raspberry Pi 4 (wat veelal in de miners gebruikt word) tot 85 graden Celsius kan werken maar het beste is tot onder de 50 graden Celsius.

Als het beste onder de 50 graden is dan vraag ik me af hoe de ventilator is afgesteld. Iemand een idee?
65 graden cpu core temp is voor het throttle down moment. Een Pi gaat een x terug in rekenkracht, exacte waardes zijn vast te vinden via Google.

Als je 46 core temp hebt is het waarschijnlijk in orde, als dat je omgevingstemperatuur is dan is het vrij hoog.

Pi3b+

This chart measures Raspberry Pi 3B+ CPU speed and temperature during a ten-minute power-intensive synthetic workload. The test runs on both the CPU and GPU, and is followed by a five-minute cooldown. Raspberry Pi 3B+ quickly reaches the ‘soft throttle’ point of 60°C, designed to prevent the SoC hitting the hard-throttle maximum limit of 80°C, and the CPU remains throttled at 1.2GHz for the duration of the benchmark run.

[ Voor 13% gewijzigd door stormfly op 27-12-2021 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C-OKlBeM_0VKZkpCaV_hNd5m4tU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mAwPh7qyG7fvJzMG5EO0kXBP.png?f=fotoalbum_large

Bron.

Sensecap nummer 3💪 Heltec nummer 4 🤔iemand al eens de RF prints van nummer 1 en 2 mogen aanschouwen? Long AP heeft geen saw filter meen ik te herinneren uit de filmpjes van “Sorin”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
stormfly schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:01:
[...]

65 graden cpu core temp is voor het throttle down moment. Een Pi gaat een x terug in rekenkracht, exacte waardes zijn vast te vinden via Google.

Als je 46 core temp hebt is het waarschijnlijk in orde, als dat je omgevingstemperatuur is dan is het vrij hoog.

Pi3b+

This chart measures Raspberry Pi 3B+ CPU speed and temperature during a ten-minute power-intensive synthetic workload. The test runs on both the CPU and GPU, and is followed by a five-minute cooldown. Raspberry Pi 3B+ quickly reaches the ‘soft throttle’ point of 60°C, designed to prevent the SoC hitting the hard-throttle maximum limit of 80°C, and the CPU remains throttled at 1.2GHz for the duration of the benchmark run.
In de patchkast is het ongeveer 30 - 32 graden Celsius. Denk dat het wel redelijk ok is.

Die "rus" doet inderdaad behoorlijk wat filmpjes met uitleg maken. Nu moet ik wel zeggen dat ik ook geregeld niet helemaal goed snap wat hij soms bedoelt. Maar zeker de moeite waard om soms te kijken.

Heltec op plek 4 vind ik aan de ene kant nog niet eens zo heel gek.

Bobcat scoort eigenlijk vrij laag. Rekenen ze hier ook de miners mee die uitstaan/ op een plank liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Heeft iemand inmiddels een duidelijker beeld van de effecten van poc-v11 op antennes met hogere dbi waarden? Ik wil binnenkort een nieuwe hotspot plaatsen (randstad, 12 meter hoog, semi-stedelijk, gemiddeld bebouwd) en twijfel sterk tussen de 6.5 dbi of de 10dbi van Ideetron.

Ideetron support blijft zelf de hogere dbi antenne aanbevelen en ik vind het niet erg om 40-50 euro meer te investeren.

Ik zou het wel erg vervelend vinden als de 10dbi slechter gaat presteren dan de 6.5dbi. Beiden antennes testen wordt helaas lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
stormfly schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:37:
[Afbeelding]

Bron.

Sensecap nummer 3💪 Heltec nummer 4 🤔iemand al eens de RF prints van nummer 1 en 2 mogen aanschouwen? Long AP heeft geen saw filter meen ik te herinneren uit de filmpjes van de “Rus”
Ik blijf dit soort vergelijkingen toch een beetje vertekend beeld vinden geven. Zijn de Heltecs en Sensecaps echt kwalitatief beter en verdienen ze daardoor meer HNT als ze op dezelfde locatie als een ander hotspot worden gehangen? Of zijn deze merken gewoon een stuk later dan de rest begonnen met (op grote schaal) produceren/uitleveren en hangen ze daardoor bovengemiddeld vaak op betere lokaties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Jingles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 20:12
scorpion303 schreef op maandag 27 december 2021 @ 20:29:
Heeft iemand inmiddels een duidelijker beeld van de effecten van poc-v11 op antennes met hogere dbi waarden? Ik wil binnenkort een nieuwe hotspot plaatsen (randstad, 12 meter hoog, semi-stedelijk, gemiddeld bebouwd) en twijfel sterk tussen de 6.5 dbi of de 10dbi van Ideetron.

Ideetron support blijft zelf de hogere dbi antenne aanbevelen en ik vind het niet erg om 40-50 euro meer te investeren.

Ik zou het wel erg vervelend vinden als de 10dbi slechter gaat presteren dan de 6.5dbi. Beiden antennes testen wordt helaas lastig.
Ik gebruik ze allebei, 6,5 en 10dbi van ideetron. De 10dbi heeft geen nadelige effect gehad van pocv11(in mijn earnings). Ik haal met de 6,5dbi gemiddeld 0,6 hnt op per dag in stedelijk gebied. de 10dbi heel steady 1.0 hnt op platteland. Beide op 10m.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvdbosch
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:01
Zojuist goed bericht ontvangen van Michelle/Heltec :-):

According to the plan, we should be able to deliver the goods for you this week. Your goods have been improved

Ben er al nog niet uit wat "improved" zou moeten zijn. Ik ga ervanuit dat er een hardware aanpassing/toevoeging is gedaan.

Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Mr.Jingles schreef op maandag 27 december 2021 @ 20:57:
[...]

Ik gebruik ze allebei, 6,5 en 10dbi van ideetron. De 10dbi heeft geen nadelige effect gehad van pocv11(in mijn earnings). Ik haal met de 6,5dbi gemiddeld 0,6 hnt op per dag in stedelijk gebied. de 10dbi heel steady 1.0 hnt op platteland. Beide op 10m.
Dat zijn mooie opbrengsten. Dank voor de bevestiging! Ik ga ook de 10dbi bij Ideetron bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-09 12:12
dvdbosch schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:49:
Zojuist goed bericht ontvangen van Michelle/Heltec :-):

According to the plan, we should be able to deliver the goods for you this week. Your goods have been improved

Ben er al nog niet uit wat "improved" zou moeten zijn. Ik ga ervanuit dat er een hardware aanpassing/toevoeging is gedaan.
Volgens mij verbetere filter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Is er nog nieuws over de discovery mode? Ik moet zeggen dat ik die best mis (was ongeveer 30% van de inkomsten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Discovery mode leverde helemaal niets op? Was een gratis service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Dat was bij mijn twee miners minder dan 1% van de opbrengsten (data transfer). Wat mij betreft laten ze het uitstaan. Ik verkeek me in het begin enorm op de weergave van de disco mode en de uiteindelijke opbrengsten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
Data transfer is weer iets anders. Dat zijn sensoren in het veld die je rewards opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
LED-Maniak schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:09:
Data transfer is weer iets anders. Dat zijn sensoren in het veld die je rewards opleveren.
Discovery Mode gaat via Data transfer. Dat heb ik meerdere malen gelezen, ook in de discord van Helium.
Sinds Disco uit staat heb ik ook vrijwel geen Data transfer meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
LED-Maniak schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:45:
Discovery mode leverde helemaal niets op? Was een gratis service.
Ik deed geregeld die discovery mode en ik had daardoor ook data pakketten en anderen deden dat ook. Nu heb ik al enige tijd geen data pakketten. Die twee zijn wel aan elkaar gelinkt heb ik het idee,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Ahh oke, heb ik ditmaal iets geleerd. :)

Verklaart de "free for now" melding.

[ Voor 33% gewijzigd door LED-Maniak op 28-12-2021 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Cave_Boy schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:11:
[...]

Ik deed geregeld die discovery mode en ik had daardoor ook data pakketten en anderen deden dat ook. Nu heb ik al enige tijd geen data pakketten. Die twee zijn wel aan elkaar gelinkt heb ik het idee,
Dat is me nooit opgevallen maar verklaart het inderdaad! Tijd dat ze deze weer activeren.

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:11

Stimulate14

⭐⭐⭐

Wat duurt het wachten lang zeg :X.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• N0EL
Wacht sneller dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:41
Iemand ervaring met Aliexpress antenna’s? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
Ahmi schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:07:
Iemand ervaring met Aliexpress antenna’s? O-)
Die nog niet. Zat wel te overwegen.
Heb wel ervaring met een 3dBi en 6,5dBi van Ideetron die werken goed.
Ook ervaring met een Tuned 4dBi van Heliumshop.eu.

Waarschijnlijk vind mijn Heltec deze antenne niet leuk maar ik heb nu meermaals langere periode een 3dBi en ook later de 4dBi getest. De 3dBi van Ideetron verslaat die 4dBi. Ter vergelijking de 3dBi is 22,5cm en die 4dBi is 50cm.

En met verslaan bedoel ik dus dat de opbrengst van de 3dBi tegenover de 4dBi ruim het dubbele is.
Maar nogmaals ik heb er maar 1 getest. Kan ook toeval zijn dus.

Situatie waar antenne staat: Ongeveer 33 meter hoog, geen hogere gebouwen om mij heen.

Had eerder wel al ergens gelezen over "Tuned" antenne's van een ander groot merk en dat die ook iets tegenvielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Ben ik mee eens maar ik had dit verschil niet zo erg verwacht.

Iemand dit filmpje van "de Rus" (zo wordt hij de laatste paar keer hier genoemd) gezien?
YouTube: witness_rssi_too_high invalid - easy solution to fix this

Ik begrijp het niet helemaal. Je kan doormiddel van dat apparaatje met 3 aansluitingen tussen je antenne en miner altijd een valid halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N0EL
Aha.. Maar Sorin "de Rus" komt niet eens uit Rusland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Cave_Boy schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:03:
[...]

Ben ik mee eens maar ik had dit verschil niet zo erg verwacht.

Iemand dit filmpje van "de Rus" (zo wordt hij de laatste paar keer hier genoemd) gezien?
YouTube: witness_rssi_too_high invalid - easy solution to fix this

Ik begrijp het niet helemaal. Je kan doormiddel van dat apparaatje met 3 aansluitingen tussen je antenne en miner altijd een valid halen?
Nee.

Hij heeft daar een splitter, een versterker en een filter..

Door middel van de splitter sluit hij meerdere hotspots aan.
Door middel van de versterker versterkt hij het signaal van verderweg
Door middel van het filter zorgt hij ervoor dat alleen de juiste frequentie wordt versterkt.

De valid krijgt hij door in de app aan te geven dat hij een 15dBi antenne gebruikt. Want zijn signaal knalt anders veel te hard naar binnen voor de FSPL berekening.

Zijn vorige filmpje over de "-139 RSSI hack" was weer hilarisch. Is namelijk geen hack.

[ Voor 4% gewijzigd door LED-Maniak op 29-12-2021 15:41 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 41 Laatste

Let op:
Referralcodes gebruiken en het aanbieden van producten is hier niet toegestaan.