Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 17:13
En out of stock. Als je dit wilt doen, is het niet een goede optie om van zo'n scalper a 1300 euro een Bobcat te halen?

Het is denk ik voornamelijk lastig om te "bepalen" hoeveel geld je hier per maand gaat uithalen, in hoeverre is dit vooraf te berekenen?

*edit-, niet out of stock

[ Voor 6% gewijzigd door DVDL op 15-12-2021 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 18:34

l3p

www.^.nl

Niet iedereen op MP met een miner is een scalper.
Ik heb 4 maanden geleden wel besloten om een bobcat voor €1400 te kopen.
Deze heeft zichzelf in 3 maanden terug verdient en staat nu voor €1250 te koop incl antenne omdat 1 locatie vervallen is.

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkel10
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-07 12:54
Simpele rekensom toch. Of wachten en 'normale' aankoopprijs betalen maar geen inkomsten of 'scalp'prijs betalen en direct verdienen.

Ze gaan als warme broodjes, marktwerking, vraag/aanbod blabla. Allemaal eigen keuze.

Of je het terug gaat verdienen dan wel hoe snel, is gokken met de teruglopende verdiensten en toenemende aantallen miners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-09 11:58
MNTD was heel even open voor bestellingen.
Binnen 5 minuten was alles weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:58
N0EL schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:08:
5 min... dat was nog geen 30 seconden. Na het invullen van de creditcard gegevens was in ene de winkelmand leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

Zit de eigenaar van de hotspot (niet meer van toepassing) toevallig hier?

[ Voor 32% gewijzigd door fenrir op 17-12-2021 21:48 . Reden: Naam hotspot verwijdert ]

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 14:41
Hier ook in de mand en voordat alles was ingevuld ook weer eruit....
Ze hadden er 2000 voor europa en 3 miljoen mensen die wilden kopen...
Bron: twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-06-2024
Na zoekwerk op hotspotty lukt het me totaal niet om bijv een install te plaatsen bij me thuis en dan zien of er verbinding kan gemaakt worden met andere hotspots .... is er ergens een tutorial waar men dit wat uitlegt hoe t in zijn werk gaat om dit te simuleren?

Ik wil wel een HNT miner kopen maar had graag es vooraf geweten of ik wel een goeie verbinding zal hebben en ook of ik met andere in contact kan komen.

bedankt

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:57
Hebben jullie ook d elaatste dagen dat de opbrengsten een stuk lager zijn dan voorheen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Jingles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 20:12
spietie schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:30:
Na zoekwerk op hotspotty lukt het me totaal niet om bijv een install te plaatsen bij me thuis en dan zien of er verbinding kan gemaakt worden met andere hotspots .... is er ergens een tutorial waar men dit wat uitlegt hoe t in zijn werk gaat om dit te simuleren?

Ik wil wel een HNT miner kopen maar had graag es vooraf geweten of ik wel een goeie verbinding zal hebben en ook of ik met andere in contact kan komen.

bedankt
Probeer anders: https://hotspotrf.com/
Op youtube heb je hier wel guide over: YouTube: HotspotRF - Helium Hacks Happy Hour
Cave_Boy schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:39:
Hebben jullie ook d elaatste dagen dat de opbrengsten een stuk lager zijn dan voorheen?
Hier merk ik juist dat ik wat hoger zit met de opbrengsten. Mijn sensecap's presteren na gelopen maandag beter. Maar kan ook toeval zijn, zie dat er in de buurt ook sommigen het minder goed zijn gaan doen.

[ Voor 21% gewijzigd door Mr.Jingles op 15-12-2021 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RisingSun
  • Laatst online: 19:27
Met de hoeveelheid nieuwe miners die online komen zal dat alleen maar verder dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
RisingSun schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:00:
[...]

Met de hoeveelheid nieuwe miners die online komen zal dat alleen maar verder dalen.
Afhankelijk toch van hoeveel er naast jij zitten niet? In gebieden waar er nog niet veel zijn, moet dit toch meer opbrengen of niet?

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Bedankt kijk ik zeker es na! _/-\o_

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnark
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 19:45
spietie schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:12:
[...]

Afhankelijk toch van hoeveel er naast jij zitten niet? In gebieden waar er nog niet veel zijn, moet dit toch meer opbrengen of niet?
De totale rewards per block worden gedeeld door alle gebruikers, in theorie vind er met meer hotspots ook meer PoC activiteit plaats. Dus lagere rewards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:04
spietie schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:12:
[...]

Er zijn x HNT te verdelen per jaar, elke twee jaar halveert dit aantal. Door de groei van het aantal miners zijn er meer monden te voeden vanuit hetzelfde aantal HNT, ofwel je inkomsten zakken als het aantal miners toeneemt.

Je hebt per hex een transmitscale, deze geeft aan hoe goed de radioplanning in jouw omgeving is. Als je de goede radioplanning volgt krijg je hoge rewards 1.0. Zitten er veel te veel miners op elkaar en is hiermee de radioplanning om zeep, dan kan dat zelfs zakken naar 0.1.

Bij het onderwerp radioplanning ontbreekt voor mij 1 hele belangrijke feature, het contact op kunnen nemen met anderen om je heen. Zo zou je samen een betere radioplanning kunnen neerleggen, in ieder zijn voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

stormfly schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:21:
[...]

Er zijn x HNT te verdelen per jaar, elke twee jaar halveert dit aantal. Door de groei van het aantal miners zijn er meer monden te voeden vanuit hetzelfde aantal HNT, ofwel je inkomsten zakken als het aantal miners toeneemt.

Je hebt per hex een transmitscale, deze geeft aan hoe goed de radioplanning in jouw omgeving is. Als je de goede radioplanning volgt krijg je hoge rewards 1.0. Zitten er veel te veel miners op elkaar en is hiermee de radioplanning om zeep, dan kan dat zelfs zakken naar 0.1.

Bij het onderwerp radioplanning ontbreekt voor mij 1 hele belangrijke feature, het contact op kunnen nemen met anderen om je heen. Zo zou je samen een betere radioplanning kunnen neerleggen, in ieder zijn voordeel.
Precies dat, wil de eigenaar van (niet meer van toepassing) zich kenbaar maken? Wil iets overleggen / voorleggen

[ Voor 1% gewijzigd door fenrir op 17-12-2021 21:47 . Reden: Niet meer nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Ik zit op 1.0. Had aan hegin dat ik hem deed neerzetten net voor de grotere crash in het netwerk onlangs (1,5 maand terug?) ongeveer 1HNT a 1,2HNT. Nu is dit dus naar 0,3HNT ongeveer. Dat is een vrij forse daling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraakmand
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:23
fenrir schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:51:
[...]

Precies dat, wil de eigenaar van Harsh Jetblack Dachshund zich kenbaar maken? Wil iets overleggen / voorleggen
Misschien kun je hem middels hotspotty.net contacteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regor
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:21
stormfly schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:21:
[...]

Gelukkig kan dat niet. Er waren in het begin echt figuren die bijna iemand wilde aanvallen als die in hun hexagon kwamen😂

Zal alleen maar erger zijn geworden. Volg die groepen niet meer echt nu.

Is echt bizar hoe het nu volgebouwd is en hoe weinig je verdient. Van 7 hnt binnen 1 dag naar 0,86 in 7 dagen. Kijk nu nog maar elke week naar de opbrengst, is een beetje afgesloten project voor mij.

Benieuwd of dit nog wat wordt qua opbrengst. Snap niet dat iemand een groot bedrag op marktplaats zou neerleggen nu voor een miner.

Maar misschien valt het mee en moet ik het niet vergelijken met een paar maanden geleden 😁
1250 dollar per jaar (status nu) voor niks doen is eigenlijk niet iets om te zeuren

Saus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Dan heb ik enorm veel geluk gehad, heb 2 gouden kunnen bemachtigen (wilde zwart maar ik zag te laat dat ik de verkeerde had). Ik had mijn gegevens in een notepad op een 2e scherm zodat ik dat er makkelijk in kon plakken, misschien heeft dat het verschil gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gqa25R4XZ5Ye42KnA2Y-VRu41FA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YvfortavPW3PPTau9b8PLJzv.png?f=fotoalbum_large
Zo, wie heeft er virtueel pisces miners lopen strooien in flevoland? Al die blauwe stippen zijn pisces miners die hier gepositioneerd zijn en nog niet actief.
Dit zal wel allemaal in China staan, maar wij in NL hebben er allemaal last van. Is er behalve suspots.com een andere plek waar je verdachte systemen aan kunt melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
fenrir schreef op woensdag 15 december 2021 @ 20:12:
[Afbeelding]
Zo, wie heeft er virtueel pisces miners lopen strooien in flevoland? Al die blauwe stippen zijn pisces miners die hier gepositioneerd zijn en nog niet actief.
Dit zal wel allemaal in China staan, maar wij in NL hebben er allemaal last van. Is er behalve suspots.com een andere plek waar je verdachte systemen aan kunt melden?
Woooow dat zijn er best veel. Vraag me af of zoiets met poc11 nu teniet wordt gedaan. Veel miners zijn van de eigenaar en die gaan zeggen dat locatie etc klopt. Eromheen staan wel andere miners maar het wordt dan denk ik een beetje wellis nietes kwestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
Bij mij was het gewoon NUL...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

Cave_Boy schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:08:
[...]

Woooow dat zijn er best veel. Vraag me af of zoiets met poc11 nu teniet wordt gedaan. Veel miners zijn van de eigenaar en die gaan zeggen dat locatie etc klopt. Eromheen staan wel andere miners maar het wordt dan denk ik een beetje wellis nietes kwestie?
In noord oost Groningen (uithuizen en omgeving) is er ook gestrooid met Pisces miners, die zijn al wel actief en lijken alleen elkaar te zien. Ook al staan ze in China op basis van een ip adres, hier helpt geen pocv11 tegen helaas.

Thanks @LED-Maniak, ik lees mee.

[ Voor 3% gewijzigd door fenrir op 15-12-2021 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Dat die pisces miners alleen elkaar zien kan ik begrijpen omdat er eigenlijk geen rest binnen bereik is. Dus je krijgt miners die de pisces miners die zien en dus vragen stellen. Daarbij de vragen komen niet aan bij die pisces miners. Dit kan een loopje worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

Cave_Boy schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:53:
Dat die pisces miners alleen elkaar zien kan ik begrijpen omdat er eigenlijk geen rest binnen bereik is. Dus je krijgt miners die de pisces miners die zien en dus vragen stellen. Daarbij de vragen komen niet aan bij die pisces miners. Dit kan een loopje worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tjFSWzqc7P_hnKglKAm3kEAZCpA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ai1n0Z8SsSJSplHu0RZHIEEE.jpg?f=fotoalbum_large
Als je zelf 40 miners hebt die elk een paar (zeg 3) beacons per dag versturen dan heb je per dag:
rewards voor 120 verzonden beacons en
Rewards voor 2160 witnesses (18 x 120 beacons).

Uitgaande van een transmit scale van 1.0 (anders ben je wel heel dom bezig) dan kom al gauw op 4.0 hnt per dag voor de verzonden beacons en dan heb je nog de 2160 witnesses per dag. Zo gaat het wel hard, zeker als je de miners in bulk weet in te kopen. https://explorer.helium.c...hRCtcVdY1TebQGkbg4zdUhx4t , In de afgelopen 24 uur al bijna op 8 hnt totaal, en dan is er zelfs nog een paar uur dat er niets binnen kwam.

Die bij de Eemshaven heeft iets van 40 miners op een enkele account staan, je weet niet hoeveel meer accounts diegene heeft.

Toevoeging:
Er zijn 93 Pisces miners in noord oost Groningen te vinden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OeNSmkggA-7zR36eDmoYtJs-1wY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gB89lWt8ozdfJIMpFXXSiGZc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door fenrir op 15-12-2021 22:33 . Reden: Extra kaartje ]

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 16:01
Met zulke opbrengsten is het erg aanlokkelijk om zelf ook een spook-clustertje neer te gooien. Vind het echt jammer dat ze een beetje laks hier tegenin gaan; graag had ik gezien dat ze dat oplossen.

Verder schommelen de rewards enorm de laatste weken en gaat het inderdaad alleen nog maar omlaag vanaf hier. Ik blijf maar gewoon miners bijplaatsen zodat de gezamenlijke inkomsten hetzelfde zijn, ook al heb ik 2 x zoveel miners nu als een tijdje geleden...

Ooit moet ik stoppen met plaatsen... maar vind het ook wel enorm leuk!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:13
Edwin88 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 06:15:
Met zulke opbrengsten is het erg aanlokkelijk om zelf ook een spook-clustertje neer te gooien. Vind het echt jammer dat ze een beetje laks hier tegenin gaan; graag had ik gezien dat ze dat oplossen.
Imo moeten ze de data van Helium Mappers koppelen aan de blockchain zodat er een fysiek signaal ontvangen moet worden op de locatie waar men zegt dat de hotspot aanwezig is en dat met bevestiging van een onafhankelijke partij (een mapper).

Ik heb in mijn regio (niet in NL) een spook-cluster van 15 hotspots die waarschijnlijk in een serverruimte in China staan, allemaal op dezelfde wallet met dezelfde IP adressen en super hoge signaalwaarden (RSSI -60, SNR 16dB). Zelfs PoCv11 helpt hier helaas niet tegen :(

Overduidelijk gespoofd en nu krijgen mensen die daadwerkelijk in die wijk wonen minder winst omdat hun transmit scales worden vernaggeld door iemand die niet eens in het land woont. 8)7

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:52
Edwin88 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 06:15:
Een beetje laks?

Ze zien geen enkel probleem.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

ScuL schreef op donderdag 16 december 2021 @ 07:35:
[...]

….

Overduidelijk gespoofd en nu krijgen mensen die daadwerkelijk in die wijk wonen minder winst omdat hun transmit scales worden vernaggeld door iemand die niet eens in het land woont. 8)7
Niet alleen voor de mensen in die regio, het werkt door op iedereen. Er is per jaar een beperkt aantal hnt te verdelen, de koek moet nu over veel meer devices verdeeld worden dus iedereen krijgt minder.

Mappers gebruiken zou een deel van de oplossing kunnen zijn, maar ook die kun je vast spoofen. Daarnaast zou je nog kunnen denken aan een veel kleinere beloning als je alleen gewittnessed wordt door je eigen devices, maar dan worden er gewoon meer accounts aangemaakt voor een spook set.

Uiteindelijk is de financiële beloning te groot en het hierdoor zeer aantrekkelijk om vals te gaan spelen.

• N0EL
Wat dacht je van deze (en al zijn "vriendjes")

https://explorer.helium.c...JkQu29joAZo1z7e4hjUYb6aio

Maakt verbinding met stations die alleen met elkaar verbinden, en best wel veel verdienen.

IP's uit Rusland.

• Cave_Boy
Wat zou gedaan kunnen worden door het Helium netwerk om dit op een vrij gemakkelijke mannier te verminderen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rnark
Cave_Boy schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:52:
Wat zou gedaan kunnen worden door het Helium netwerk om dit op een vrij gemakkelijke mannier te verminderen?
Dit is een voorstel dat er ligt: HIP 40: Validator denylist. Dat is alleen wel heel globaal en er is volgens mij nog niet echt een echte richting hoe ze die deny list dan willen gaan opstellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• N0EL
Heb deze "Suspicious Hotspots" site ontvangen van een Helium team member (op discord)

https://www.suspots.com

• SultanPindakaas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 20:13
Zeeland ook vol met spoofers momenteel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rnark
SultanPindakaas schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:20:
Zeeland ook vol met spoofers momenteel.
Zouden ze dicht bij Antwerpen zijn gaan zitten omdat daar wat van de best verdienende hotspots zitten? Niet dat dat locatie gebonden is, maar weten zij veel :X

[ Voor 10% gewijzigd door rnark op 16-12-2021 14:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:21
Hebben jullie ook niet een gevoel dat als miner niet werkt je erop wilt duiken en uitzoeken wat er aan de hand is? Beste is uiteindelijk gewoon wachten en miner zijn ding laat doen.

AnimeAdicted

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LED-Maniak
Ik wil jullie aanmoedigen vooral te gaan klagen in #poc-discussion op de Helium Discord.

Afgelopen dagen al veel discussies gehad maar ze lijken allemaal te slapen en zien er geen probleem in.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:47

Mijn PVOutput

• Chris12
LED-Maniak schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:45:
Ik wil jullie aanmoedigen vooral te gaan klagen in #poc-discussion op de Helium Discord.

Afgelopen dagen al veel discussies gehad maar ze lijken allemaal te slapen en zien er geen probleem in.
Ze worden al een beetje wakker... Dus nog meer voorbeelden aanleveren. De mod op die channel zit al openlijk over oplossingen na te denken.

Het schijnt te komen door pocv11 dat er nu EU miners welke eerst in China uitgerold waren het daar nu niet meer doen, en dus plaatsen ze die hotspots nu in oa. Nederland en België. Maar ook in Portugal zag ik voorbij komen.

Of wellicht dat Pisces de hardware Keys los verkoopt zonder hardware? Dat zou echt killing zijn voor het helium netwerk concept.

Mijn PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

Is de nieuwe tactiek nu om ze dan maar relayed te laten draaien zodat je geen ip adres kunt traceren?

https://explorer.helium.c...KhvjuvPnGF21UYSdgQnWR6sai
en de andere 29 pisces miners van dezelfde owner. Dit cluster ligt ten noorden van Hoorn / Enkhuizen.

Wat mij betreft wordt per direct alles van pisces geblokkeerd en keurt DEWI alleen individuele onboarding keys / devices goed. Een beetje zoals bij cotx is gebeurd, maar dan nadat ze reeds zijn geactiveerd.

Ik kan mij niet mengen in de discussie op discord, alleen meelezen. Discord krijgt mijn mobiele nummer niet.

[ Voor 35% gewijzigd door fenrir op 16-12-2021 20:13 ]

• Chris12
fenrir schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:10:
Is de nieuwe tactiek nu om ze dan maar relayed te laten draaien zodat je geen ip adres kunt traceren?

https://explorer.helium.c...KhvjuvPnGF21UYSdgQnWR6sai
en de andere 29 pisces miners van dezelfde owner. Dit cluster ligt ten noorden van Hoorn / Enkhuizen.

Wat mij betreft wordt per direct alles van pisces geblokkeerd en keurt DEWI alleen individuele onboarding keys / devices goed. Een beetje zoals bij cotx is gebeurd, maar dan nadat ze reeds zijn geactiveerd.

Ik kan mij niet mengen in de discussie op discord, alleen meelezen. Discord krijgt mijn mobiele nummer niet.
Ik heb jouw voorbeeld even gepost in de discord poc discussie channel.

Mijn PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

Chris12 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:23:
[...]

Ik heb jouw voorbeeld even gepost in de discord poc discussie channel.
Dank u. @LED-Maniak gebruikte gister ook al een bekende afbeelding. Heel goed dit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris12
Mochten er nog meer verdachte clusters in ene oppoppen... Laat maar weten.

Mijn PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

Chris12 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:29:
Mochten er nog meer verdachte clusters in ene oppoppen... Laat maar weten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JZIrZYlJsxyaX-QLh4r4Rcskkqs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F6p8bCPkbpHGyvFkKSWruidF.jpg?f=fotoalbum_large
3 clusters in noord Nederland, totaal 325 devices. Er zitten een paar losse tussen, zeg dat er 300 gespoofed zijn/worden. In Flevoland zitten meerdere wallets, het zouden aparte clusters kunnen zijn maar dan werken ze wel goed samen….

Zuid Nederland en deel van belgie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UjJXmE-W5S6vJqtEaVOVFwxnJRM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mypwng7qnMPt0WiePZq9UQK4.jpg?f=fotoalbum_large
250 Pisces units. Ten noordwesten van Antwerpen lijkt het wel of er met pepernoten is gestrooid. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris12
Die Flevoland heb ik net uitgeplozen... Zeker 4 of 5 wallets met elk precies het mooie aantal van 20 pisces hotspots per cluster.

Ik zal bij Antwerpen ook even wat bekijken.

Mijn PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N0EL
Dankjewel voor het Flevoland stukje.
Had het zelf ook al gemeld (iamNoel)

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

Lees in de discord van heltec dat ze ook in noord west Engeland opduiken.

Cluster van 58 stuks:
https://explorer.helium.c...t6oM4GPJ1LUxD9MH/hotspots

Is er niet een manier via de api oid om clusters boven water te halen?

[ Voor 61% gewijzigd door fenrir op 16-12-2021 21:06 ]

• LED-Maniak
Als ik in de app locaties wil wijzigen zijn de kosten 1DC.
Iemand die dit nu ook ziet in android?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris12
LED-Maniak schreef op donderdag 16 december 2021 @ 22:17:
Als ik in de app locaties wil wijzigen zijn de kosten 1DC.
Iemand die dit nu ook ziet in android?
Geeft bij mij in Android aan dat het 1,0055,000DC kost ($10.55)

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
ScuL schreef op donderdag 16 december 2021 @ 07:35:
[...]

Ik neem toch aan dat deze spoofers hun 'nep' hotspots zo plaatsen dat de transmit scales van al hun hotspots nog steeds netjes op 1.0 blijft staan? Anders zouden ze direct hun eigen omzet drastisch beperken.

Hiermee zouden ze (in theorie) geen nadelig affect moeten hebben voor de 'echte' hotspots in dezelfde regio (en vice versa).

Kan me wel voorstellen dat het extra oneerlijk voelt als er in je eigen hexes wordt gespoofd. Zeker als er zoveel lege plekken in europa zijn (zoals Frankrijk). Voor het eerst ben ik een keer blij dat mijn hex (hex6 - Amsterdam & noordelijk deel van Zuid Holland) over zijn limiet is gegaan. Een spoofer moet wel erg gek zijn om zich daar te vestigen.

[ Voor 10% gewijzigd door scorpion303 op 17-12-2021 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

scorpion303 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:46:
[...]

Ik neem toch aan dat deze spoofers hun 'nep' hotspots zo plaatsen dat de transmit scales van al hun hotspots nog steeds netjes op 1.0 blijft staan? Anders zouden ze direct hun eigen omzet drastisch beperken.

Hiermee zouden ze (in theorie) geen nadelig affect moeten hebben voor de 'echte' hotspots in dezelfde regio (en vice versa).

Kan me wel voorstellen dat het extra oneerlijk voelt als er in je eigen hexes wordt gespoofd. Zeker als er zoveel lege plekken in europa zijn (zoals Frankrijk). Voor het eerst ben ik een keer blij dat mijn hex (hex6 - Amsterdam & noordelijk deel van Zuid Holland) over zijn limiet is gegaan. Een spoofer moet wel erg gek zijn om zich daar te vestigen.
Ook al is het daar geen Amsterdam / Den Haag/ randstad, er wonen daar wel mensen. Ook daar zijn er wellicht mensen die nu in een pre order zitten. Daarnaast, die spoofers helpen zo het hele netwerk om zeep omdat er daar nu nog steeds geen Lora netwerk is. Ook brengen ze de verdiensten van de “echte” hotspots omlaag omdat er een bepaalde hoeveelheid hnt per jaar beschikbaar is.

Ik zie wel degelijk problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Op discord komt deze nu al een aantal keer voorbij... onderdeel van een heel erg groot cluster van allemaal hotspots en validators. Eén groot gaming cluster... ook die 444stuks in 1 hex ?!?!

https://explorer.helium.c...Lu2EPowPSEezqSYo/activity

Vraag is hoe dan? Hoe zoveel send beacons per 24uur zeker 30st.
Allemaal begonnen rond 13/12... het begin van PoCv11

[ Voor 6% gewijzigd door Chris12 op 17-12-2021 13:41 ]

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

Die 444 units in 1 hex lijken allemaal uit te staan.

De frequentie van beacons is bijzonder, dat wil ik ook wel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• berrevoets
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 19-08 18:14
Ik denk dat we in de helium app een buuton moeten hebben report this hotspot , zo dat snel en simpel kan worden aangegeven dat deze niet klopt. bij meerdere meldingen van 1 wallet gelijk offline halen.....

als dit zo door gaat is helium niet meer geloofwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
fenrir schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:57:
Die 444 units in 1 hex lijken allemaal uit te staan.

De frequentie van beacons is bijzonder, dat wil ik ook wel
Al die witnessed hotspots, zelfde gedrag... duidelijk dat deze 'helium-old' devices wat ietwat gegamed kunnen worden zo te zien. Volg het nog maar eens verder, waar de HNT naar toe gaan, en hoeveel validators er op diezelfde wijze bij horen... Eén groot sinkhole waarin 1000den HNT in verdwijnen :(

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
berrevoets schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:58:
Ik denk dat we in de helium app een buuton moeten hebben report this hotspot , zo dat snel en simpel kan worden aangegeven dat deze niet klopt. bij meerdere meldingen van 1 wallet gelijk offline halen.....

Uit vooral je ongenoegen over dit soort praktijken op het discord kanaal:
https://discord.com/chann...408320/730243594707009608

Dat wordt gelezen door helium devs/admins, of er wat gedaan mee wordt is een tweede.

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
fenrir schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:58:
[...]

Ook al is het daar geen Amsterdam / Den Haag/ randstad, er wonen daar wel mensen. Ook daar zijn er wellicht mensen die nu in een pre order zitten. Daarnaast, die spoofers helpen zo het hele netwerk om zeep omdat er daar nu nog steeds geen Lora netwerk is. Ook brengen ze de verdiensten van de “echte” hotspots omlaag omdat er een bepaalde hoeveelheid hnt per jaar beschikbaar is.

Ik zie wel degelijk problemen
Ik zie spoofing wel degelijk als een wereldwijd probleem voor Helium (en onszelf). Ik hoopte echter dat spoofers hun locaties dusdanig zouden kiezen dat ze 'echte' miners nu niet in de weg zitten en dat ook in de toekomst niet gaan doen (o.a. door gebieden met bebouwing te vermijden). Dit is namelijk vooral in hun eigen belang, omdat ze anders hun opbrengsten snel zien dalen en dan weer opnieuw moeten verhuizen.

Wat dat betreft blijft hun keuze voor Nederland (als een van de meest dichtbebouwde landen met daarnaast een erg hoge Helium hotspot dichtheid) echt apart. Wellicht denkt een spoofer dat spoofing in Nederland minder snel opvalt, maar ik denk dat het tegengestelde waar is. Zodra je een volledig geisoleerd groepje (fake) miners binnen het bereik van een groep 'echte' miners plaatst, zou je na verloop van tijd toch technisch moeten kunnen vaststellen dat er sprake is van spoofing. Dat is veel lastiger als ze op een totaal afgelegen plek op aarde staan, compleet buiten het bereik van 'echte' miners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
Ik had het er gisteren nog over op het #general kanaal.
Krijg ik opeens een PM van iemand hierover.
*Als iedereen hier zo (zie hieronder) overdenkt dan is het echt snel over.
Jubeshey — Yesterday at 9:49 AM
Why snitch in those guys
make it yourself and make bank 😂
N0EL — Yesterday at 9:50 AM
Cause this will screwup the network after some time
Jubeshey — Yesterday at 9:51 AM
do you have any idea how to do it?
haha
N0EL — Yesterday at 9:51 AM
yes.
Jubeshey — Yesterday at 9:51 AM
👀
Are they in the same house doing it?
N0EL — Yesterday at 9:51 AM
no
all over in place where it's not possible
Jubeshey — Yesterday at 9:52 AM
but what exactly do you mean with fake miners?
there own raspberry pi?
N0EL — Yesterday at 9:52 AM
no... server in Russia running scripts.
faking gps locations
Jubeshey — Yesterday at 9:52 AM
Oh ok
N0EL — Yesterday at 9:53 AM
example. https://explorer.helium.c...AWNfZchsQQHCJ8o1ThXikTTDD follow the connections.. check IPs
all connect only to each other
IP's from Russia...
Jubeshey — Yesterday at 9:54 AM
:/
they be making good money so I cant blame them, I would have done the same
you would to 😄
N0EL — Yesterday at 9:56 AM
no.. I would not have done this. Eventually this will break the system, and you will have an expensive kit doing nothing.
Jubeshey — Yesterday at 9:56 AM
they already have passed the ROI long time ago
N0EL — Yesterday at 9:57 AM
well maybe for you the ROI is done, but what about all the other users??
anyway. got to go..
Jubeshey — Yesterday at 9:57 AM
i coulnt care less to be honest
good for you!
Jubeshey — Yesterday at 9:57 AM
sure, good talk dude
cu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr_X
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 04-04-2022
Offens1490 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 19:18:
[...]

Ik heb er ook
2 in Roermond zijn die 4 van jouw actief al in Roermond?
Ik ben nu zoekende hoe ik ze op het dak bevestig (meer witnessen).
Heb jij standaard aangesloten?

Moet nog terug naar 1 hotspot nebra die kuren heeft helaas.
Sorry voor de late reactie, drukke tijden. Ik heb er 3 in Roermond actief nu ... maar standaard setup met default binnen antenne en dat is verre van ideaal. Ben vandaag met mijn puntje in Weert aan het spelen (van 10dbi terug naar 8dbi externe antenne en de mast 1M verhoogd zojuist). Het is een leuke bezigheid alleen ... elke keer die ladder op om op het dak te klimmen is ... tricky ;-) ik heb mijn 12-password maar vast aan de notaris gegeven voor het geval ik er een keertje af val.

Ik probeer hopelijk volgende week 1 van mijn 3 puntjes in roermond naar een buitenantenne te krijgen en ... ik ga op 1 van de hoogste punten in roermond (als het goed is) binnen een week of 3 nog een bobcat plaatsen...

In totaal staan er dus als het goed is straks 4 van mij in roermond en vermoedelijk 2 in Weert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
Heb hier ook een aantal antennes / masten die ik wil testen.

Hoelang duurt het normaal voordat je veranderingen ziet in explorer.helium.com?
Of.. Is er een andere makkelijke manier om te zien of het beter / slechter is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr_X
N0EL schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:14:
Heb hier ook een aantal antennes / masten die ik wil testen.

Hoelang duurt het normaal voordat je veranderingen ziet in explorer.helium.com?
Of.. Is er een andere makkelijke manier om te zien of het beter / slechter is?
Je kunt natuurlijk online via diverse tools tests draaien om zo een theoretisch idee te krijgen (dat doe ik tenminste eerst). Daarna de ladder op en een setup een week of 2 laten draaien om zo echt wat data te kunnen vergelijken.

Er zijn 101 dingen die je theoretisch vooraf kunt testen, de praktijk gaat IMHO toch altijd een stuk(je) anders zijn.

Maar iedereen heeft vast zijn/haar eigen manier en elke locatie is weer anders. Daarnaast heb je natuurlijk weinig tot geen invloed op de hotspots die je dacht te kunnen bereiken. Trial & Error.

Ik gok dat er wel een commercieel idee zit in een validated-website om "werkt voor mij toch niet" equipment te kunnen ruilen :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I7-J45SA6Hzr0HSvvJmZEhGL2Xw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xU2zTFEo5l0vRvQV11IdzX1N.jpg?f=fotoalbum_large

Juist, daarom heeft een enkele hex met veel offline miners dus nut. Iemand heeft goed naar de code zitten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanPindakaas
Voor de mensen die interesse hebben:

https://link.marktplaats.nl/m1786218100

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
Pfff.... 1450 euro... Gaat wel even duren voor de ROI zoals het nu gaat met de inkomsten.

[ Voor 35% gewijzigd door N0EL op 17-12-2021 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matroxcool
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 10:12
Totaal niet interessant meer voor zulke bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanPindakaas
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YarP95jUJCVtIlno9Q4RnL-3IgA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2eqb73m7IJ6VnY8gRMPGAqdG.jpg?f=user_large

Blijkbaar werken ze heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regor
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:21
Misschien de enige die toen werkte 😁

Saus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Is er nog iets (update) nieuws uit de Heltec kant i.v.m. Witnesses die nog altijd wel wat lager zijn dan de concurrenten? Beacons zijn vaak hoe ik het zie bij de Heltec's ook lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:21
Ben bang dat mijn nebra miner defect is zoemend geluid in kastje en voeding en BT regeert niet.

Moet hem terugsturen voor reparatie naar distrelec. Kunnen ze mijn miner het overnemen zonder toestemming? Of is hij letterlijk nog gekoppeld aan mijn account?

AnimeAdicted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

Cave_Boy schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:27:
Is er nog iets (update) nieuws uit de Heltec kant i.v.m. Witnesses die nog altijd wel wat lager zijn dan de concurrenten? Beacons zijn vaak hoe ik het zie bij de Heltec's ook lager.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HtkgUaVw7sfYW--USDdV6TPmilE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3kzuIekFSu0MInt6NALMei7W.jpg?f=fotoalbum_large
Er komt een firmware update die een deel software matig oplost, verder komt er een stukje hardware die er tussen je antennekabel moet plaatsen.

Die hardware komt op een later moment (eind Jan?), op kosten van heltec. Meer info via @LED-Maniak of je leverancier.
Verder gaan ze het ontwerp van nieuwe devices aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanPindakaas
berrevoets schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:58:

Check eens HIP-40 op discord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
fenrir schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:43:
[...]

[Afbeelding]
Er komt een firmware update die een deel software matig oplost, verder komt er een stukje hardware die er tussen je antennekabel moet plaatsen.

Die hardware komt op een later moment (eind Jan?), op kosten van heltec. Meer info via @LED-Maniak of je leverancier.
Verder gaan ze het ontwerp van nieuwe devices aanpassen.
Dit klinkt veel belovend.
Was de software update al erg ver of komt die ongeveer tegelijk met de hardware oplossing? (sorry als ik zeur) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
Cave_Boy schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:21:
[...]

Dit klinkt veel belovend.
Was de software update al erg ver of komt die ongeveer tegelijk met de hardware oplossing? (sorry als ik zeur) :)
Software is er over een dag of 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
- De V1.2.8 update is geen magische oplossing. Deze corrigeert de RSSI berekening. Hierdoor krijg je niet ineens meer witnesses, hooguit minder invalid
- De hardwarematige oplossing vanuit Heltec gaat nog wel even duren. Verwacht niet eerder dan eind Q1, begin Q2 2022.

Wil je zelf aan de slag dan heb je of een bi-directionele versterker nodig - deze zijn erg lastig te vinden - of je zet de TX fysiek uit door het verwijderen van een weerstand intern en versterkt alleen het ontvangstsignaal met een RF versterker in de juiste frequentie range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
LED-Maniak schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:41:

Wil je zelf aan de slag dan heb je of een bi-directionele versterker nodig - deze zijn erg lastig te vinden - of je zet de TX fysiek uit door het verwijderen van een weerstand intern en versterkt alleen het ontvangstsignaal met een RF versterker in de juiste frequentie range.
Kan je ook minen met een RX only miner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Uiteraard. De meeste rewards krijg je van het ontvangen van beacons, niet van het verzenden.

Ik heb helaas pas in Maart weer nieuwe hotspots.. dus kan dan pas aan een guide beginnen.

[ Voor 33% gewijzigd door LED-Maniak op 18-12-2021 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Op reddit worden ze ook wakker:
https://www.reddit.com/r/...done_if_this_keeps_going/

Ook heeft iemand een mooie Google maps gedeeld met alle pisces miners erop (zoom in voor de spoofing clusters).
https://www.google.com/ma...qRz0s82PlZcfz&usp=sharing

En wil je echt genieten, ga dan naar de CN helium discord, en vertaal de boel daar met Google translate.

Dit soort praktijken is het einde van het helium netwerk... Jammer dat hier niks aan gedaan wordt.

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
op die google map staan de Russische nog niet.
Volg zijn "vriendjes" .
https://explorer.helium.c...gTo8Kjq4YijaqV2XoGeW9mizL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
stormfly schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:59:
[...]

Software is er over een dag of 10.
Die zou toch in deze week (week50) released worden? Tot op dit moment niks gezien daarvan.

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Chris12 schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:36:
[...]

Die zou toch in deze week (week50) released worden? Tot op dit moment niks gezien daarvan.
Precies, de belofte + Chinafactor = 10 dagen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Hoe bevalt PoCv11 hier

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
LED-Maniak schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:04:
Uiteraard. De meeste rewards krijg je van het ontvangen van beacons, niet van het verzenden.

Ik heb helaas pas in Maart weer nieuwe hotspots.. dus kan dan pas aan een guide beginnen.
Zit je serieus de boel te verzieken door dit soort (illegale) aanpassingen te doen? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
green-tea schreef op zondag 19 december 2021 @ 18:17:
[...]

Zit je serieus de boel te verzieken door dit soort (illegale) aanpassingen te doen? :(
Heb je enig idee waar ik het over heb voordat je dit soort uitingen doet? Ik denk het niet.

Als je je even inleest, dan kan je je eigen klanten voorlichten hoe de vork in de steel zit bij Heltec(voordat ze met garantieclaims komen).

[ Voor 21% gewijzigd door LED-Maniak op 20-12-2021 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
LED-Maniak schreef op zondag 19 december 2021 @ 23:17:
[...]

Heb je enig idee waar ik het over heb voordat je dit soort uitingen doet? Ik denk het niet.

Als je je even inleest, dan kan je je eigen klanten voorlichten hoe de pan in de steel zit bij Heltec(voordat ze met garantieclaims komen).
Oh ja zeker. Het modificeren van bestaande hardware is illegaal. Je ‘adviseert’ men om de werking van systemen aan te passen welke niet ten goede komen van het netwerk maar enkel je portemonnee.

Betreft je 2de alinea, vreemde antwoord komende vanaf een heltec discord moderator?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
Blijkbaar toch niet. Heltec hebben een probleem met RX gevoeligheid. Dit loopt op tot zo'n 5dB. Hierdoor ontvangen Heltec hotspots zo'n 20 tot 25% van de beacons die bijvoorbeeld Sensecap hotspots ontvangen.

De modificaties compenseren voor dit verlies. Ze zorgen niet voor onevenredige versterking en spelen dus niet vals. Na de mod komen ze op een gelijk niveau als andere merken. Hier is niets 'illegaal' aan.

Sterker nog: heltec gaat zelf deze mod uitbrengen alleen dit gaat nog een aantal maanden duren.

Het aansluiten van een externe outdoor antenne van 6dBi aan een indoor hotspot is ook "illegaal". Hier zijn de hotspots niet op gekeurd tijdens FCC en CE certificering. De antenne is namelijk officieel niet vervangbaar. Gaan we daar ook over vallen? Of mensen die in relay staan waardoor het zenden van beacons vaak niet goed gaat? Of mensen waarbij de hotspot zo hoog staat dat niemand hun kan witnessen?

[ Voor 13% gewijzigd door LED-Maniak op 20-12-2021 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
LED-Maniak schreef op maandag 20 december 2021 @ 09:48:
Heltec hebben een probleem met RX gevoeligheid. Dit loopt op tot zo'n 5dB. Hierdoor ontvangen Heltec hotspots zo'n 20 tot 25% van de beacons die bijvoorbeeld Sensecap hotspots ontvangen.

De modificaties compenseren voor dit verlies. Ze zorgen niet voor onevenredige versterking en spelen dus niet vals. Na de mod komen ze op een gelijk niveau als andere merken. Hier is niets 'illegaal' aan.

Sterker nog: heltec gaat zelf deze mod uitbrengen alleen dit gaat nog een aantal maanden duren.

Het aansluiten van een externe outdoor antenne van 6dBi aan een indoor hotspot is ook "illegaal". Hier zijn de hotspots niet op gekeurd tijdens FCC en CE certificering. De antenne is namelijk officieel niet vervangbaar. Gaan we daar ook over vallen? Of mensen die in relay staan waardoor het zenden van beacons vaak niet goed gaat? Of mensen waarbij de hotspot zo hoog staat dat niemand hun kan witnessen?
Het zou mooi zijn als POCv11 of POCv12 er rekening mee gaat houden dat je TX en RX nodig hebt voor een goede dienstverlening naar klanten toe.

Heltec geeft in hun chat aan dat er wel nieuwe FEM chips op de nieuwere units zitten, hoeveel winst is dat van de 5dB?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LED-Maniak
stormfly schreef op maandag 20 december 2021 @ 09:58:
[...]
Heltec geeft in hun chat aan dat er wel nieuwe FEM chips op de nieuwere units zitten, hoeveel winst is dat van de 5dB?
Op de december units is alleen een betere matching gemaakt van de impedantie van het ingangscircuit. Geen andere FEM chip.

Ik zou er van uitgaan dat de verbeterde front-end pas bij de V2 van de HT-M2808 en de light hotspot variant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabrielZ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 13:07
Mijn Heltec zal over zon 2 weken binnen komen, met deze problemen die er nu zijn bij de Heltec, is dan de keuze van een externe antenne ook anders als normaal?

Aangezien Ideetron mij een 10dbi antenne adviseerde vanwege mijn locatie aan de rand van een dorp.
dit gaf ook een stuk meer witnesses bij mijn testen vergeleken met 6.5 of 3 dbi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
GabrielZ schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:56:
Mijn Heltec zal over zon 2 weken binnen komen, met deze problemen die er nu zijn bij de Heltec, is dan de keuze van een externe antenne ook anders als normaal?

Aangezien Ideetron mij een 10dbi antenne adviseerde vanwege mijn locatie aan de rand van een dorp.
dit gaf ook een stuk meer witnesses bij mijn testen vergeleken met 6.5 of 3 dbi.
Ik heb een Heltec en deze draait momenteel met een 3dBI antenne. Werkt opzich prima al is momenteel de opbrengst wel iets lager dan de rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramb0
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 28-01-2024
GabrielZ schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:56:
Mijn Heltec zal over zon 2 weken binnen komen
....
Wanneer heb je deze besteld als ik vragen mag?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:11

Stimulate14

⭐⭐⭐

Mijn miner komt past in februari / maart (Linxdot). Hopelijk is het netwerk dan niet erger verziekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanPindakaas
Stimulate14 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:44:
Mijn miner komt past in februari / maart (Linxdot). Hopelijk is het netwerk dan niet erger verziekt.
Ga er maar vanuit van niet, ze hebben al 3 keer een vertraging door gegeven en precies 1 week voor de levering. Nebra 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:11

Stimulate14

⭐⭐⭐

SultanPindakaas schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:44:
[...]

Ga er maar vanuit van niet, ze hebben al 3 keer een vertraging door gegeven en precies 1 week voor de levering. Nebra 2.0.
Ja, was er al bang voor. Meh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr_X
Offens1490 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:22:
Ben bang dat mijn nebra miner defect is zoemend geluid in kastje en voeding en BT regeert niet.

Moet hem terugsturen voor reparatie naar distrelec. Kunnen ze mijn miner het overnemen zonder toestemming? Of is hij letterlijk nog gekoppeld aan mijn account?
Wat ik er van begrijp (maar ben geen expert) is dat wanneer een miner eenmaal gekoppeld is aan je wallet het (theoretisch) niet mogelijk is zonder toestemming van de wallet-owner (jij dus) de miner aan een nieuwe/andere wallet te koppelen.

Nu is IMHO alles wat te maken is ook "te kraken" maar dat lijkt mij niet heel zinvol voor 1 miner ;-). Of je moet er toevallig 442 in je HEX hebben ;-)

PS-> er staan redelijk wat filmpjes over "slechte" Nebra miners op YT en hoe je zelf wat HW checks kunt uitvoeren. Scheelt je mogelijk wat dagen / weken zonder miner. Check wel ff of je je garantie "void" wanneer je hem zelf open maakt natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr.Jingles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 20:12
Er is een animo-check gaande op discord voor HIP-40:
https://discord.com/chann...257424/922800000772235324

Initiatief om spoofing en gaming tegen te gaan, meer te lezen hier:
https://github.com/helium...040-validator-denylist.md
Validator Usage
This committee will analyse hotspots, patterns of gaming, and then submit evidence to the committee to discuss and vote on.

There is no golden bullet here with gaming, a multitude of factors go into defining if a hotspot is gaming the system, and so defining what is gaming will always change. We need a trusted, elected committee that is focused on what's best for the network.

Data from the analysis will be passed to Helium Inc to provide a feedback mechanism to help improve anti-gaming methods.
Het is nog in een vroeg stadium, maar in elk geval mooi om te zien dat er wat gaande is.
Ik zie zelf ook nog wel wat in het idee om de Mappers te gebruiken om spoofers op te sporen. Mapping is nu op vrijwillige basis. Maar hoe vet zou het zijn om soort van Pokimon Go hier van te maken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Mr.Jingles schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:58:
Er is een animo-check gaande op discord voor HIP-40:
https://discord.com/chann...257424/922800000772235324

Initiatief om spoofing en gaming tegen te gaan, meer te lezen hier:
https://github.com/helium...040-validator-denylist.md

[...]

Het is nog in een vroeg stadium, maar in elk geval mooi om te zien dat er wat gaande is.
Ik zie zelf ook nog wel wat in het idee om de Mappers te gebruiken om spoofers op te sporen. Mapping is nu op vrijwillige basis. Maar hoe vet zou het zijn om soort van Pokimon Go hier van te maken 8)7
Hij laad bij mij de Discord niet... Klopt dat?

Mapping wel van gehoord eerder en lijkt me wel een optie (niet de oplossing) maar het is wel een middel om het te verminderen.

Vraag van mijn kant. Als je de antenne waarde invult wordt daar iets mee gedaan? Eerder werd daar niks mee gedaan behalve op showen op de website. Ik vraag me nu af of POC 11 meer kijkt naar deze waarde of dat het kijkt naar de ontvangen waardes op andere stations van jou uitzendingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Cave_Boy schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:05:
[...]

Vraag van mijn kant. Als je de antenne waarde invult wordt daar iets mee gedaan? Eerder werd daar niks mee gedaan behalve op showen op de website. Ik vraag me nu af of POC 11 meer kijkt naar deze waarde of dat het kijkt naar de ontvangen waardes op andere stations van jou uitzendingen.
Dat is het hele idee van PoCv11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
Ze meten het via de RSSI en SNR. (denk ik)
Een laag RSSI waarde en station ver weg? Te veel zendvermogen (ERP) uit de antenne, en dus vermogen iets dichtknijpen.

[ Voor 3% gewijzigd door N0EL op 21-12-2021 20:35 . Reden: Denk ik er bij gezet ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LED-Maniak
Voor het verzenden gebruiken ze de antennewaarde om je zender terug te schroeven.

Voor het ontvangen gebruiken ze géén SNR. Dat deden ze in PoCv10. Ze berekenen de FSPL aan de hand van de RSSI, antenne dBi en opgegeven afstand

Pagina: 1 ... 17 ... 41 Laatste

Let op:
Referralcodes gebruiken en het aanbieden van producten is hier niet toegestaan.