Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:57
stormfly schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:50:
[...]

Waar haal jij vandaan dat het een deel open is, daar heb ik mogelijk overheen gelezen?
Zo heb ik dat denk ik zelf opgevangen en verwerkt denk ik dan.

Wat mij opvalt is dat mij miner sinds de 22e geen data pakketjes meer doet. Iemand suggestie wat het kan zijn? Is een Heltec en 21e van november deed hij keurig nog pakketjes data versturen . Poort is open en hij is niet relayed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:47
De meeste data pakketten werden gegenereerd door de Discovery mode begreep ik. Die staat alweer een tijdje uit, dus het aantal dat pakketten zal wel erg weinig zijn.

Mijn PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris12
Het lijkt erop dat aankomende maandag 19:00 nederlandse tijd dat er weer een poging wordt gewaagd om PoCv11 live te brengen. Of dat verstandig is na 3 weken van allerlei helium netwerk/firmware ellende is een tweede.

Wat houd dat nu precies in qua impact? Ik begrijp dat er in NL/EU er een max output power (EIRP) van 16.5dBm is, welke dan wordt afgedwongen.

Mijn opstelling is met een 10dBi antenne, met 10m LMR400 kabel wat samen met de connectoren verliezen dan ongeveer een 8.5dBi geeft.

Klopt het dat de power output van de hotspots nu in Pocv10 vastgezet is op 14dBm in de EU.
Want dan zal het zo zijn: 14+8.5 = 22.5 vervolgens dan 22.5-16.5 = 6dBi output power reductie.

Kan ik nu straks beter een 7.5 of 6dBi antenne gaan gebruiken, omdat de 10dBi antenne overkill is.
Of heeft de 10dBi antenne nog wel voordelen qua ontvangen van beacons (wat ik zelf denk van wel), en heeft dat dan met de lengte, de gevoeligheid of beide te maken van de antenne?

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jingles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 20:12
Chris12 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:51:
Het lijkt erop dat aankomende maandag 19:00 nederlandse tijd dat er weer een poging wordt gewaagd om PoCv11 live te brengen. Of dat verstandig is na 3 weken van allerlei helium netwerk/firmware ellende is een tweede.

Wat houd dat nu precies in qua impact? Ik begrijp dat er in NL/EU er een max output power (EIRP) van 16.5dBm is, welke dan wordt afgedwongen.

Mijn opstelling is met een 10dBi antenne, met 10m LMR400 kabel wat samen met de connectoren verliezen dan ongeveer een 8.5dBi geeft.

Klopt het dat de power output van de hotspots nu in Pocv10 vastgezet is op 14dBm in de EU.
Want dan zal het zo zijn: 14+8.5 = 22.5 vervolgens dan 22.5-16.5 = 6dBi output power reductie.

Kan ik nu straks beter een 7.5 of 6dBi antenne gaan gebruiken, omdat de 10dBi antenne overkill is.
Of heeft de 10dBi antenne nog wel voordelen qua ontvangen van beacons (wat ik zelf denk van wel), en heeft dat dan met de lengte, de gevoeligheid of beide te maken van de antenne?
Ik was net aan het typen om zelfde vraag te stellen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:28
Chris12 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:51:

Goede vragen ik deel de overwegingen. Wat je wilt voorkomen in een LTE of LoRa netwerk is dat je te grote paraplu sites krijgt, die letterlijk als een paraplu-kap pas ver weg de grond raken, binnen in de paraplu zit je dan in een matige zone. Je hebt LoRa sensoren met een inimini antenne, deze komen nooit terug bij de paraplu site.

Maar het suffe is dat juist de hoge paraplu sites enorm veel opbrengen :'( aan earnings...ik las wel dat hoogte nog geen rol speelt in PoCv11, zou van mij wel mogen mee gaan spelen.

Volgens mij zit jij ook vrij landelijk, hetzelfde gaat voor mij gelden. Mijn theorie is dat ik een paar dorpen verder wil aanstralen. Dan moet er ook goede ontvangst terug zijn, en helpt de antenne met een aantal dBi gain.

Als je nog een antenne hebt liggen ben ik benieuwd naar de resultaten, mocht je geen antenne hebben liggen dan zou ik het lekker zo laten. Je hebt nu een goede baseline met je SenseCAP waardoor je op 13 december het verschil kan inzien, met voor en na POC v10/v11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Als ik in de instellingen opgeef dat ik een 8dBi antenne heb. Wordt dan standaard mijn setup als 22dBi gezien?
Ik heb immers ook verlies door kabel etc. Of moet ik in mijn setup zelf het verlies eraf halen? Stel ik zou ongeveer 2dBi verlies hebben dat ik dan 6dBi invul. Ik lees hier veel wisselende verhalen over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
Cave_Boy schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:04:
Als ik in de instellingen opgeef dat ik een 8dBi antenne heb. Wordt dan standaard mijn setup als 22dBi gezien?
Ik heb immers ook verlies door kabel etc. Of moet ik in mijn setup zelf het verlies eraf halen? Stel ik zou ongeveer 2dBi verlies hebben dat ik dan 6dBi invul. Ik lees hier veel wisselende verhalen over.
RF technisch dien je het verlies van de keten eraf te halen, want pas dan kom je op een netto resultaat. Dus ja wat coax demping erbij optellen verhoogt je vermogen.

In the EU a 5.8dBi antenna would cause the Hotspot power output to be reduced to 10.7dBm so that the total EIRP is 16.5dBm

https://gristleking.com/what-does-pocv11-mean-for-me/

PoCv11 gaat volgens mij (so now only an FSPL calculation is used to determine whether Hotspots are where they say they are in relation to each other) kruispeilingen/driehoeksmetingen uitvoeren. Om te bepalen of je radio echt in het opgegeven gebied staat. Zelfde concept wat de Politie doet met meerdere microfoons tijdens Oud en Nieuw om te bepalen waar vuurwerk wordt aangestoken.

Op basis van hoe sterk je dan bij anderen binnenkomt maken ze keuzes.

YouTube: Gristleking AMA - December 7th, 2021 ze hadden gisteren nog een AMA sessie.

removes SNR from the validity checks – today both the signal-to-noise ratio and free space path loss calculation (FSPL) is used to determine whether PoC packets are valid or not. this was an attempt to make it more difficult for gamers to lie about their location. it hasn’t worked well and is being removed. SNR proved to be fairly useless as a mechanism, so now only an FSPL calculation is used to determine whether Hotspots are where they say they are in relation to each other

Zou dit nog in het voordeel van de Heltecs zijn :9

[ Voor 33% gewijzigd door stormfly op 08-12-2021 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Het is bijna weer zo ver... verwacht dat die vannacht weer een reset gaat doen. :'(
Ben benieuwd of de firmware updates van de afgelopen weken ervoor zorgt dat het syncen sneller gaat.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/TYyWMfT/Capture.jpg

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Hoeveel dBi demping kom ik volgens jullie ongeveer uit met 3M Aercel 5 COAX (https://webshop.ideetron.nl/Aircell-5), 1 bliksembeveiliging (https://webshop.ideetron....x-bliksembeveiliging.html), N koppelstuk (https://webshop.ideetron.nl/2222212) ? Zelf kwam ik geschat op 2dBi demping. Als ik dan een antenne heb van 6,5 zou ik uitkomen op 4,5dBi. Klopt deze schatting een beetje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris12
Cave_Boy schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:45:
Hoeveel dBi demping kom ik volgens jullie ongeveer uit met 3M Aercel 5 COAX (https://webshop.ideetron.nl/Aircell-5), 1 bliksembeveiliging (https://webshop.ideetron....x-bliksembeveiliging.html), N koppelstuk (https://webshop.ideetron.nl/2222212) ? Zelf kwam ik geschat op 2dBi demping. Als ik dan een antenne heb van 6,5 zou ik uitkomen op 4,5dBi. Klopt deze schatting een beetje?
Voor je antenne kabel:
https://www.timesmicrowave.com/calculator

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Daar staat die kabel niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Ok, ik dacht dat je er wel mee uit de voeten kon omdat de ideetron website dit ook verteld:

Wij bieden een zeer betaalbare kabel aan van het type Aircell 5. Deze kabel is bij uitstek geschikt voor de hoge frequentie van LoRaWAN (868 MHz). Dit type kabel is dun (5mm) en redelijk flexibel, maar de meerwaarde zit in de lage demping. De kabel presteert 40% beter dan het type RG58.

RG58 staat wel in de lijst van kabels.

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Chris12 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:00:
Ok, ik dacht dat je er wel mee uit de voeten kon omdat de ideetron website dit ook verteld:

Wij bieden een zeer betaalbare kabel aan van het type Aircell 5. Deze kabel is bij uitstek geschikt voor de hoge frequentie van LoRaWAN (868 MHz). Dit type kabel is dun (5mm) en redelijk flexibel, maar de meerwaarde zit in de lage demping. De kabel presteert 40% beter dan het type RG58.

RG58 staat wel in de lijst van kabels.
Dan kom ik op 1,6dBi cable los op de kabel. Dan komen de andere onderdelen nog erbij. 0,2dBi voor de bliksem? en koppelstuk 0,2dBi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Cave_Boy schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:45:
https://www.koax24.de/en/index.html deze site is mooi voor coax feitjes, en vergelijkingen. Op 3meter is het bijna verwaarloosbaar, dat is zo kort. Dan is het 0.3 *3m = 0.9

De insertion losses van een bliksem afleider zullen zo rond de 0.2 a 0.3 zitten.

Aircell 5 en LMR-400 naast elkaar. Zelf ben ik fan van Aircell 7 (zeven niet vijf) ivm de buigbaarheid en de beperkte diameter en toch goede demping. Onderschat de bend-radius van coax niet, veel coax kabels mag je vrij weinig buigen. Al deze feitjes staan in de datasheets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C4SsbYzPysiS6rUrJnoKqFI8jcM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VoMM5s1nspkRX57zCUUhXKMO.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door stormfly op 08-12-2021 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
https://webshop.ideetron.nl/Helium-informatie Van dit antenne blog werd ik blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnark
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 19:45
Chris12 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:22:
Het is bijna weer zo ver... verwacht dat die vannacht weer een reset gaat doen. :'(
Ben benieuwd of de firmware updates van de afgelopen weken ervoor zorgt dat het syncen sneller gaat.

[Afbeelding]
Wat je kan doen is zelf een export maken, en die vervolgens importeren. Dan ben je met een half uurtje zeker weer bij en dan is hij weer voor ongeveer 20% gevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
rnark schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:12:
[...]

Wat je kan doen is zelf een export maken, en die vervolgens importeren. Dan ben je met een half uurtje zeker weer bij en dan is hij weer voor ongeveer 20% gevuld.
Dan werk je met dezelfde (eigen) data, maar je forceert in feite de sync?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
stormfly schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:16:
[...]

Moet zeggen ik had onlangs mijn herstart en binnen een half uur was hij volgens mij weer ok.

Sorry maar ik ben nu nog bezig met uitzoeken van demping.
Op deze website: https://www.koax24.de/sto..._Datenblatt_6050%20DE.pdf
Haal ik uit dat er een demping is van 26,24dBi op 100 meter.
Als ik 3 meter van die kabel heb dan zou ik toch uitkomen op 0,79dBi demping? Ik heb het idee dat ik ergens verkeerd reken maar begrijp het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnark
stormfly schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:16:
[...]

Ja, de export die je maakt loopt ongeveer 50 blocks achter. Maar dat is zo weer bij. Ik denk dat de export die je maakt bijvoorbeeld enkel de laatste 100-150 blocks bevat en niet alles wat op de Heltec staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Cave_Boy schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:21:
[...]

Moet zeggen ik had onlangs mijn herstart en binnen een half uur was hij volgens mij weer ok.

Sorry maar ik ben nu nog bezig met uitzoeken van demping.
Op deze website: https://www.koax24.de/sto..._Datenblatt_6050%20DE.pdf
Haal ik uit dat er een demping is van 26,24dBi op 100 meter.
Als ik 3 meter van die kabel heb dan zou ik toch uitkomen op 0,79dBi demping? Ik heb het idee dat ik ergens verkeerd reken maar begrijp het niet meer.
Je berekening klopt, dat is alleen zo marginaal. Als jij niet ervaren bent met coaxpluggen solderen, of je volgt de handleiding niet. Dan heb je al een hogere demping dan waar je jezelf nu druk over maakt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
stormfly schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:43:
[...]

Je berekening klopt, dat is alleen zo marginaal. Als jij niet ervaren bent met coaxpluggen solderen, of je volgt de handleiding niet. Dan heb je al een hogere demping dan waar je jezelf nu druk over maakt. _/-\o_
Is het netjes / veilig om 2dBI demping te rekenen voor dit alles of is dat veel te veel of misschien te weinig? Connectors waren inderdaad niet meeberekend in mijn berekening (goed punt!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-06-2024
Hallo iedereen.

Beetje nog noob in Helium mining maar toch al wat ingelezen. Er zijn een paar miners die het wel goed doen zoals de Bobcat 300, Linkxdot, Nebra, RAV V2.

Nu blijkt dat alle shipping toch rond de 12-20 weken zijn. Sommige claimen dat de Bobcat 300 wel de beste is, andere dan ....

Maar ben zelf van Belgie dus ik weet niet of er hier ook al Belgen zijn (waarsch wel) die zoiets runnen en wat advies/berekeningen kunnen doorspelen ivm verdiensten per week/maand?

Ikzelf woon niet in een grote stad dus geen flatgebouwen, is wel bebouwd maar ik kan de miner wel op de zolder plaatsen (2de verdiep), tegen een velux raam of misschien buiten. En volgens de explorer helium zijn er in mijn gemeente geen enkele andere miners, wel een paar in andere gemeenten.
Dus tamelijk rendabel niet?

Of heb ik het hier volledig mis :) , advies/meedenken word enorm geapprecieerd!

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
spietie schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:30:
Hallo iedereen.

Beetje nog noob in Helium mining maar toch al wat ingelezen. Er zijn een paar miners die het wel goed doen zoals de Bobcat 300, Linkxdot, Nebra, RAV V2.

Nu blijkt dat alle shipping toch rond de 12-20 weken zijn. Sommige claimen dat de Bobcat 300 wel de beste is, andere dan ....

Maar ben zelf van Belgie dus ik weet niet of er hier ook al Belgen zijn (waarsch wel) die zoiets runnen en wat advies/berekeningen kunnen doorspelen ivm verdiensten per week/maand?

Ikzelf woon niet in een grote stad dus geen flatgebouwen, is wel bebouwd maar ik kan de miner wel op de zolder plaatsen (2de verdiep), tegen een velux raam of misschien buiten. En volgens de explorer helium zijn er in mijn gemeente geen enkele andere miners, wel een paar in andere gemeenten.
Dus tamelijk rendabel niet?

Of heb ik het hier volledig mis :) , advies/meedenken word enorm geapprecieerd!
Rendabel? Hangt van de afstand af en ook hoeveel andere miners in de buurt zijn. 2e verdieping is pakweg 4 meter? Dat is niet heel hoog. Je moet bedenken dat alles wat op die hoogte is je signaal kan verminderen , reflecteren en absorberen.

Het is dus niet te typen of het rendabel is. Persoonlijk ben ik ook niet met die insteek dit gaan doen. Het is een leuk hobby iets. Dat er mogelijk winst mee te maken valt is natuurlijk leuk meegenomen. Ik ging zelf ervanuit dat ik het apparaat eruit haal en de rest is leuk meegenomen. Bedenk ook hoe meer miners hoe lager de opbrengst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:21
Cave_Boy schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:21:
[...]

Rendabel? Hangt van de afstand af en ook hoeveel andere miners in de buurt zijn. 2e verdieping is pakweg 4 meter? Dat is niet heel hoog. Je moet bedenken dat alles wat op die hoogte is je signaal kan verminderen , reflecteren en absorberen.

Het is dus niet te typen of het rendabel is. Persoonlijk ben ik ook niet met die insteek dit gaan doen. Het is een leuk hobby iets. Dat er mogelijk winst mee te maken valt is natuurlijk leuk meegenomen. Ik ging zelf ervanuit dat ik het apparaat eruit haal en de rest is leuk meegenomen. Bedenk ook hoe meer miners hoe lager de opbrengst.
Niet helemaal waar mijn mening je haalt ook veel op door witness te zijn van andere.true meer miners minder opbrengst maar uiteindelijk kan het ook prijs opdrijven.

Toen ik de eerste was haalde heel weinig op 0.01tot max0.08

[ Voor 4% gewijzigd door Offens1490 op 09-12-2021 07:01 ]

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Offens1490 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 07:00:
[...]

Niet helemaal waar mijn mening je haalt ook veel op door witness te zijn van andere.true meer miners minder opbrengst maar uiteindelijk kan het ook prijs opdrijven.

Toen ik de eerste was haalde heel weinig op 0.01tot max0.08
Dan klopt het toch? Het hangt van de afstand af. Als jij op een plek bent waar je miner geen connectie red met anderen dan is je opbrengst een heel stuk lager als dat de afstand tot de miners wel in bereik is.

Het is niet zo dat als je niks bereiken kunt ook geen opbrengst hebt maar die is beduidend lager als dat er wat in de buurt is.

Door de halvering om de zoveel tijd en ook mogelijke update (mogelijk vrijdag) zou ik goed kijken naar de locatie. Als je alleen bent is het raadzaam eerst te kijken met een simulator of je met een standaard antenne (max ongeveer 4dBi) andere miners kunt bereiken. Kun je dat niet... Dan is de opbouw van je opbrengst een stuk langzamer. Mogelijk lukt het dan wel om elders in de buurt een 2e of zelfs 3e miner neer te zetten. Die kunnen dan met elkaar kletsen. Hoeveel dat opbrengt weet ik niet maar ik zie er aardig wat die dat hebben gedaan dus ik vermoed dat het wel een positief effect heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris12
Even een vraag voor de kenners hier over de hex inrichting, aantal hotspots per hex en de reward scaling binnen het helium netwerk van de hexes.

Sinds vanmorgen is mijn res.8 in de hex van 1.00 naar 0.5 gegaan (in totaal van 0.96 nu naar 0.47 gegaan) , dit terwijl er helemaal geen extra hotspots zijn bij gekomen in de hex. Is er wat veranderd in de bepaling/invulling van de hex scaling qua aantallen hotspots? Of is er een verborgen hotspot bijgekomen, ik weet niet of dat kan of die dan wel/niet zichtbaar is.

Hotspotty geeft dit aan:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/M20MQZr/Capture.jpg

Ik dacht dat er altijd 2 hotspots in de res.8 hex mochten zitten? Dit was in ieder geval zo voor de afgelopen 3 weken, toen de transmit scale nog op 1.00 stond.

Om het op te lossen zal 'mijn buurman' zijn hotspot moeten gaan verplaatsen (circa 50-60m) naar hex.A
Hoe zouden jullie dit aanpakken? aanbellen en uitleggen, briefje in de brievenbus? Iemand dit al eens in praktijk gedaan?

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Chris12 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 07:44:
Even een vraag voor de kenners hier over de hex inrichting, aantal hotspots per hex en de reward scaling binnen het helium netwerk van de hexes.

Sinds vanmorgen is mijn res.8 in de hex van 1.00 naar 0.5 gegaan (in totaal van 0.96 nu naar 0.47 gegaan) , dit terwijl er helemaal geen extra hotspots zijn bij gekomen in de hex. Is er wat veranderd in de bepaling/invulling van de hex scaling qua aantallen hotspots? Of is er een verborgen hotspot bijgekomen, ik weet niet of dat kan of die dan wel/niet zichtbaar is.

Hotspotty geeft dit aan:
[Afbeelding]

Ik dacht dat er altijd 2 hotspots in de res.8 hex mochten zitten? Dit was in ieder geval zo voor de afgelopen 3 weken, toen de transmit scale nog op 1.00 stond.

Om het op te lossen zal 'mijn buurman' zijn hotspot moeten gaan verplaatsen (circa 50-60m) naar hex.A
Hoe zouden jullie dit aanpakken? aanbellen en uitleggen, briefje in de brievenbus? Iemand dit al eens in praktijk gedaan?
Had een paar dagen terug eenzelfde iets gehad met mijn miner. Ik ging zelfs terug naar 0,4. Zag niets in de buurt. Toen ik echter op Hotspotty even goed keek zag ik dat mijn woning precies op de grens zit tussen twee Hex tegels in. Tegel ernaast was ruimte heb dus verplaatstst en ging direct naar 0,7x. Hele verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Helaas is de enige optie voor mij dat de ander HS eigenaar actie onderneemt. Ik moet anders 200+ meter verder verplaatsen, en dat zal weer andere issues opleveren.

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Cave_Boy schreef op donderdag 9 december 2021 @ 07:19:
[...]

Dan klopt het toch? Het hangt van de afstand af. Als jij op een plek bent waar je miner geen connectie red met anderen dan is je opbrengst een heel stuk lager als dat de afstand tot de miners wel in bereik is.

Het is niet zo dat als je niks bereiken kunt ook geen opbrengst hebt maar die is beduidend lager als dat er wat in de buurt is.

Door de halvering om de zoveel tijd en ook mogelijke update (mogelijk vrijdag) zou ik goed kijken naar de locatie. Als je alleen bent is het raadzaam eerst te kijken met een simulator of je met een standaard antenne (max ongeveer 4dBi) andere miners kunt bereiken. Kun je dat niet... Dan is de opbouw van je opbrengst een stuk langzamer. Mogelijk lukt het dan wel om elders in de buurt een 2e of zelfs 3e miner neer te zetten. Die kunnen dan met elkaar kletsen. Hoeveel dat opbrengt weet ik niet maar ik zie er aardig wat die dat hebben gedaan dus ik vermoed dat het wel een positief effect heeft.
Een simulator is idd wel een goed idee. Er zijn wel wat miners actief reeds hier maar niet in mijn gemeente/stad. Die liggen in de naaste gemeentes, misschien een km of 2 in vogelvlucht.

Enig idee waar ik dit es kan simuleren?

SPiET

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris12
Via https://app.hotspotty.net kan je simulaties doen, en kijken hoe de hex bezetting is.

Mijn PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris12
Chris12 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:22:

[Afbeelding]
Vannacht is mijn heltec gereset, en zonder problemen weer bijgekomen met de blockheight/count!
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/FKnGqSK/Capture.jpg

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Hoe ver kan je zonder problemen van bijvoorbeeld invalid witnesses een hotspot virtueel in de helium app verplaatsen?
ik heb wat verder onderzoek gedaan en afstanden beken om het reward scaling probleem in mijn res.8 op te lossen.

Ik kan mijn hotspot verplaatsen naar een naastgelegen lege res.8 hex, dat is dan 360meter, of ik kan de andere persoon vragen om te verplaatsen naar een andere naastgelegen lege hex dat is dan 180meter.

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Chris12 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:56:
Hoe ver kan je zonder problemen van bijvoorbeeld invalid witnesses een hotspot virtueel in de helium app verplaatsen?
ik heb wat verder onderzoek gedaan en afstanden beken om het reward scaling probleem in mijn res.8 op te lossen.

Ik kan mijn hotspot verplaatsen naar een naastgelegen lege res.8 hex, dat is dan 360meter, of ik kan de andere persoon vragen om te verplaatsen naar een andere naastgelegen lege hex dat is dan 180meter.
Ik heb er 1 van mij nu 4 hexes verderop staan zonder problemen. Maandag bij de activatie van POCv11 zal dat waarschijnlijk te veel worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
melvinnie schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:06:
[...]

Ik heb er 1 van mij nu 4 hexes verderop staan zonder problemen. Maandag bij de activatie van POCv11 zal dat waarschijnlijk te veel worden...
Ik heb het idee in sommige gebieden dat dat geregeld gebeurd. Ik hoop eigenlijk dat dat dan ook een beetje teniet wordt gedaan. Niet verkeerd bedoeld naar jou maar iemand in dat gebied kan nu ook denken omdat er al iemand is dat degene denk ik doe er niks aan of iemand anders krijgt gewoon nooit een connectie met die hotspot terwijl het enkele tegels verderop zit. En die ene hotspot heeft allemaal verre connecties. Las een tijdje terug inmiddels dat zo ook in Amerika een dorpje netjes met tegels bedekt was. Er was echter geen echte hotspot aanwezig.

Is er al iets meer bekend over de Discovery mode? Ik lees er eigenlijk vrij weinig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Cave_Boy schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:54:
[...]

Ik heb het idee in sommige gebieden dat dat geregeld gebeurd. Ik hoop eigenlijk dat dat dan ook een beetje teniet wordt gedaan. Niet verkeerd bedoeld naar jou maar iemand in dat gebied kan nu ook denken omdat er al iemand is dat degene denk ik doe er niks aan of iemand anders krijgt gewoon nooit een connectie met die hotspot terwijl het enkele tegels verderop zit. En die ene hotspot heeft allemaal verre connecties. Las een tijdje terug inmiddels dat zo ook in Amerika een dorpje netjes met tegels bedekt was. Er was echter geen echte hotspot aanwezig.

Is er al iets meer bekend over de Discovery mode? Ik lees er eigenlijk vrij weinig over.
Dit is boven een provinciale weg waar geen woningen/bedrijven staan :)

De activering van POCv11 is wat mij betreft nog een beetje voorbarig omdat Discovery Mode nog niet gefixt is. Dat veroorzaakte de grote blocks welke vervolgens het hele netwerk onderuit trokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
melvinnie schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:06:
[...]

Hoeveel is verderop... Is dat 200+ meter of minder?

Mijn andere hotspot staat 3.5km verder op (maar daar gaat die ook eind december wezenlijk naar toe).

Mijn PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Chris12 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:59:
[...]

Hoeveel is verderop... Is dat 200+ meter of minder?

Mijn andere hotspot staat 3.5km verder op (maar daar gaat die ook eind december wezenlijk naar toe).
Dat is 2.5km schat ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
Chris12 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:56:
Als je naar 0.5 zakt ofzo zou ik daar over na kunnen denken, maar tussen 1 en 0.95 niet. De kwetsbaarheid van de hex methode is dat jouw top installatie binnen 1 uur verknalt kan worden door een buurman die een antenne uit het raam steekt. Ik hoop dat POCv11 hier een stokje voor steekt, zodat het minder kwetsbaar wordt.

Ze verwachten naar 3miljoen hotspots te stijgen, nu is het probleem res.8 maar rond oud jaar is het ook res.x en in maart res.y. Toch?
De vraag is: hoe kom je in contact...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
stormfly schreef op donderdag 9 december 2021 @ 17:42:
[...]

Als je naar 0.5 zakt ofzo zou ik daar over na kunnen denken, maar tussen 1 en 0.95 niet. De kwetsbaarheid van de hex methode is dat jouw top installatie binnen 1 uur verknalt kan worden door een buurman die een antenne uit het raam steekt. Ik hoop dat POCv11 hier een stokje voor steekt, zodat het minder kwetsbaar wordt.

Ze verwachten naar 3miljoen hotspots te stijgen, nu is het probleem res.8 maar rond oud jaar is het ook res.x en in maart res.y. Toch?

[...]

De vraag is: hoe kom je in contact...?
De rewardscale zakte van 0.96 (gevolg van res.4), naar 0.46 (gevolg van res.8).

Ik heb het adres etc gevonden via Google streetview. Daarna 'andere' bronnen geraadpleegd, en zo een emailadres en 06 nummer gevonden.
Heb diegene een email gestuurd, hopelijk lezen ze die.
Anders bel ik van het weekend even aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Chris12 op 09-12-2021 17:51 ]

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janjanssenenzo
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-07 15:34
LED-Maniak schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:19:
Vanaf morgen word ik officieel geinstalleerd in het team van Heltec.

Mochten er vragen zijn, stel ze gerust. Dan kan ik ze beantwoorden of doorspelen. :)
Ik krijg binnen 2 weken een Heltec binnen die ik mijn collega gun. Ik lees het en der verhalen omtrent rewards issues TOV andere miners... Klopt dit? Heeft de Heltec problemen met het fatsoenlijk verder van witnesses? Of zijn het allemaal spookverhalen en is een goede setup de sleutel tot succes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 16:24
Raspy Strawberry Jay aanwezig hier? Misschien handig als ie z'n hotspot ff tikkie omhoog verplaatst in Res 8 naar buurthex F, zodat de TS weer omhoog gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr_X
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 04-04-2022
Goedenavond,

Na een dagje of wat door dit topic aan het lezen te zijn (en wat mooie tips gevonden te hebben) leek het mij wel netjes even "Hallo" te zeggen.

Ik ben bezig met het uitrollen van 6 Bobcat's (4 draaien al, 1 pas redelijk geoptimaliseerd ivm tijdgebrek). Er komen er 4 in Roermond en 2 in Weert (Limburg).

Voor zover ik gekeken heb breng ik niemand zijn reward-scales omlaag... so far so good. Dan heb ik nog 2 "newbie" vraagjes:

Vraag 1: Heeft iemand al eens gekeken naar / ervaring met die dunne kozijn / deur doorvoerkabels? Iets zeg mij dat dit geen strak plan is, maar het is natuurlijk wel makkelijker dan op alle locaties doorvoeren boren.

Vraag 2: Ik lees in voorgaande posts dat het dus zinvol is om je demping van je antenne DBI af te halen en dus niet mijn (bijv. 10dbi antenne) als 10dbi te registreren maar dit met 10-loss te doen. klopt dit? ik begrijp nog niet helemaal of dit vervolgens de output van de miner aanpast?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 16:01
Dr_X schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:27:
Goedenavond,

Vraag 1: Heeft iemand al eens gekeken naar / ervaring met die dunne kozijn / deur doorvoerkabels? Iets zeg mij dat dit geen strak plan is, maar het is natuurlijk wel makkelijker dan op alle locaties doorvoeren boren.
Ik zet mijn miners het liefst gewoon buiten in een waterdicht OBO t250 kastje en dan 1-2 meter kabel
Zo hoef ik me ook geen zorgen maken over kabelverlies en kan ik met soepel netwerkkabel een weg naar buiten vinden. Van de 10 miners heb ik in 3 maanden tijd nog geen enkel kastje hoeven openen nog.

Bovendien heb je met raam doorvoeren altijd het gevaar dat de 'host' toch af en toe het raam open en dicht zet. De kans dat je waardevolle kabel dan toch een keer knikt of stuk gaat is aardig groot.

Ik spreek uit ervaring; het is niet echt chill als je elke week naar een miner toe moet om weer wat op te lossen. Zo is passief inkomen steeds minder passief.

De locaties waar ik de miner op het dak heb staan in de buitenbehuizing zijn over het algemeen het meest onderhouds-arm. Dat lijkt niet heel belangrijk maar geeft ook wel rust.

[ Voor 29% gewijzigd door Edwin88 op 10-12-2021 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:11

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ik wil mijn antenne op ons dak bevestigen, maar het is een klassiek puntdak. Iemand tips?
De kabel zal via de doorvoer van de zonnepanelen naar binnen gaan richting de miner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Stimulate14 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:53:
Ik wil mijn antenne op ons dak bevestigen, maar het is een klassiek puntdak. Iemand tips?
De kabel zal via de doorvoer van de zonnepanelen naar binnen gaan richting de miner.
Schoorsteen, of als je een hoekhuis hebt met beugels op de muur, zodat hij voorbij je dakgoot omhoog kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:11

Stimulate14

⭐⭐⭐

stormfly schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:57:
[...]

Schoorsteen, of als je een hoekhuis hebt met beugels op de muur, zodat hij voorbij je dakgoot omhoog kan.
Heb ik beide niet :). Zit echt met enkel een dak. Over drie maanden komt pas het dakkapel. Daar kan hij wellicht ook nog op.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chris12
Stimulate14 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:33:
[...]

Heb ik beide niet :). Zit echt met enkel een dak. Over drie maanden komt pas het dakkapel. Daar kan hij wellicht ook nog op.
Ik denk dat zoiets een mooie oplossing, geen idee van de prijs en beschikbaarheid.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/kBt8DTY/Capture.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/jz58nzp/Capture.jpg

montage filmpje:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/DDBPZZr/Capture.jpg
http://youtu.be/sldyT4whxUw

[ Voor 8% gewijzigd door Chris12 op 10-12-2021 12:32 ]

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizjee
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-09 19:14
Update: 3dbi gekocht

[ Voor 84% gewijzigd door Vizjee op 10-12-2021 15:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Stimulate14 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:33:
[...]

geen aandelen of andere affiniteit, maar hier verkopen ze zoiets:
https://www.asat.nl/Schuin-Dakmontage-48mm-buis

Check wel je antenne montage beugels ivm de dikte van de pijp.

[ Voor 0% gewijzigd door fenrir op 10-12-2021 21:01 . Reden: typo ]

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Nog net iets meer dan 1,5 uur dan de update... Ben benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rnark
Cave_Boy schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 17:25:
Nog net iets meer dan 1,5 uur dan de update... Ben benieuwd.
Maandag toch pas? 18:00 UTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
rnark schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 22:41:
[...]

Maandag toch pas? 18:00 UTC
Je hebt gelijk. Las elders vrijdag maar was idd een fake post. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

Er is bij mij in de buurt redelijk recent een hotspot een hex opgeschoven, kan ik nog ergens de oude locatie achterhalen?

Stiekem hoop ik dat hij na maandag weer terug geplaatst wordt, maar je weet maar nooit. Dit ook omdat er nu slechts 130 m tussen de twee hotspots zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
fenrir schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:45:
Er is bij mij in de buurt redelijk recent een hotspot een hex opgeschoven, kan ik nog ergens de oude locatie achterhalen?

Stiekem hoop ik dat hij na maandag weer terug geplaatst wordt, maar je weet maar nooit. Dit ook omdat er nu slechts 130 m tussen de twee hotspots zit.
Welke stad?
Zelf ben ik onlangs veranderd. Kwam erachter dat mijn woning net op de grens zit van de Hex. Op oude Hex was opeens heel vol dus ging naar andere.

[ Voor 15% gewijzigd door Cave_Boy op 11-12-2021 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Ik ben benieuwd of a.s. maandag dit soort excessen (er zijn er echt 100den van in bv china) opgelost zijn of verleden tijd zijn met PoCv11. En wat zal dat gaan doen met de rewards, aangezien dit soort clusters echt 1000den HNT per uur wegkapen.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/P5hV5L2/Capture.jpg

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Chris12 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:38:
Ik ben benieuwd of a.s. maandag dit soort excessen (er zijn er echt 100den van in bv china) opgelost zijn of verleden tijd zijn met PoCv11. En wat zal dat gaan doen met de rewards, aangezien dit soort clusters echt 1000den HNT per uur wegkapen.

[Afbeelding]
Daar ben ik ook benieuwd naar. Ook naar wat er in de buurt bij mij veranderen gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Offens1490
Dr_X schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:27:
Goedenavond,

Na een dagje of wat door dit topic aan het lezen te zijn (en wat mooie tips gevonden te hebben) leek het mij wel netjes even "Hallo" te zeggen.

Ik ben bezig met het uitrollen van 6 Bobcat's (4 draaien al, 1 pas redelijk geoptimaliseerd ivm tijdgebrek). Er komen er 4 in Roermond en 2 in Weert (Limburg).

Voor zover ik gekeken heb breng ik niemand zijn reward-scales omlaag... so far so good. Dan heb ik nog 2 "newbie" vraagjes:

Vraag 2: Ik lees in voorgaande posts dat het dus zinvol is om je demping van je antenne DBI af te halen en dus niet mijn (bijv. 10dbi antenne) als 10dbi te registreren maar dit met 10-loss te doen. klopt dit? ik begrijp nog niet helemaal of dit vervolgens de output van de miner aanpast?
Ik heb er ook
2 in Roermond zijn die 4 van jouw actief al in Roermond?
Ik ben nu zoekende hoe ik ze op het dak bevestig (meer witnessen).
Heb jij standaard aangesloten?

Moet nog terug naar 1 hotspot nebra die kuren heeft helaas.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

Cave_Boy schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:36:
[...]

Welke stad?
Zelf ben ik onlangs veranderd. Kwam erachter dat mijn woning net op de grens zit van de Hex. Op oude Hex was opeens heel vol dus ging naar andere.
Rotterdam, ten noorden van de ring.
Terwijl ik lopend boodschappen deed heb ik geprobeerd een antenne te spotten, is mij nog niet gelukt.

[ Voor 13% gewijzigd door fenrir op 11-12-2021 20:36 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Voor de grap eens op https://app.hotspotty.net/ mijn huis locatie toegevoegd. Simulated transmit scale 0.28
Als ik mijn tweede woning redelijk in de buurt ook toevoeg worden ze beide 0.19

Dat ziet er niet gunstig uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanPindakaas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 20:13

[Afbeelding]
Ik hoop het ook echt, gamers/spoofers lopen gewoon met onze mooie hntjes weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
fenrir schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 20:21:
[...]

Terwijl ik lopend boodschappen deed heb ik geprobeerd een antenne te spotten, is mij nog niet gelukt.
Ben ik niet. Je kan de geschiedenis beetje bekijken door erop te klikken. Al zie je niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:27
Voor mensen die nog een miner zoeken.
Het schijnt dat volgende week fastminers.io weer voorraad krijgt. Iemand die ik ken heeft daar bestelt en kreeg hem geleverd.
🚀 FAST MINERS LAUNCH 🚀

🚀 NEXT WEEK - 🪂🪂🪂🪂🪂

🎈Helium 🎈
✨Mile-sight 679$
✨Panther X1 699$
✨Rising-HF Outdoor 949$
✨Pisces Outdoor 949$
✨Secret HNT miner 🤫
✨5G FreedomFi 1,600$

📡 FM Tuned Antennas 📡
✨3 dBi 49$
✨5.8 dBi 59$
✨8 dBi 69$
✨10 dBi 79$
✨12 dBi 89$

📡 LMR - 400 <REAL> 📡
✨1meter 14.99$
✨3meter 19.99$
✨5meter 24.99$
✨7meter 34.99$
✨10meter 49.99$
✨15meter 69.99$
✨20meter 89.99$
✨FM Lighting Arrestor 29.99$
✨FM Antenna Base 19.00$

📣NO BULLSHIT PRE-ORDERS!!!! OVER 4,000 HNT MINERS IN STOCK! FAST SHIPPING 3 - 5 BUSINESS DAYS 🛫🛬 🚚 📦 🥳

Follow our social media:
👨‍💻 twitter.com/fastminers_io
🕸 Fastminers.io
📲 https://t.me/officialfastminers
Daarnaast is de panther X2 te krijgen bij de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:18

[Afbeelding]
Nee dat gaat niet gebeuren.

PoCv11 zal meer impact hebben op gewone users dan gamers.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
LED-Maniak schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:21:
[...]

Nee dat gaat niet gebeuren.

PoCv11 zal meer impact hebben op gewone users dan gamers.
Dat zou jammer zijn. Kan je uitleggen waarom dit zo is?

Mijn PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LED-Maniak
Een gamer kan prima zijn signalen tunen terwijl je als legitieme gebruiker afhankelijk bent van de tegenpartij. Als die verkeerde gegevens invult, dan is jouw witness invalid.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
LED-Maniak schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:46:
Een gamer kan prima zijn signalen tunen terwijl je als legitieme gebruiker afhankelijk bent van de tegenpartij. Als die verkeerde gegevens invult, dan is jouw witness invalid.
Daarbij zijn het ook velden en al die miners zijn van dezelfde eigenaar. Die miners zien elkaar ook in het echt dus dan klopt het nogsteeds volgens het systeem. Wel jammer dat er nog geen GPS systeem inzit eigenlijk .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Cave_Boy schreef op zondag 12 december 2021 @ 12:29:
[...]

Daarbij zijn het ook velden en al die miners zijn van dezelfde eigenaar. Die miners zien elkaar ook in het echt dus dan klopt het nogsteeds volgens het systeem. Wel jammer dat er nog geen GPS systeem inzit eigenlijk .
En jij denkt dat GPS niet te faken is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
LED-Maniak schreef op zondag 12 december 2021 @ 12:51:
[...]

En jij denkt dat GPS niet te faken is? :P
Jawel alleen er zijn ook miners in de buurt van anderen en dan krijg je wel iets dat niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
Chris12 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:28:
[...]

Ik denk dat zoiets een mooie oplossing, geen idee van de prijs en beschikbaarheid.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

montage filmpje:
[Afbeelding]
http://youtu.be/sldyT4whxUw
Probleem met zo'n setup is dat je geen lange mast erop kan doen langer dan 1 meter, omdat die mast die er zit niet het gewicht kan opvangen als je daaroverheen een lange buis schuift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
fenrir schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 20:21:
[...]

Je kan beter een mapper halen en gaan mappen. Dan weet je zeker of de miners die je wilt spotten, opduiken tijdens je maproute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Laatst online: 10:51

Zjemm

...

is de hardware nog wel te krijgen? als ik alleen naar bobcat kijk is de levertijd al 28 weken ofzo.
en op MP gaan die dingen drie keer over de kop :)

zijn er beter verkrijgbare alternatieven die toch goed werken?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 16:01
Zjemm schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:05:
is de hardware nog wel te krijgen? als ik alleen naar bobcat kijk is de levertijd al 28 weken ofzo.
en op MP gaan die dingen drie keer over de kop :)

zijn er beter verkrijgbare alternatieven die toch goed werken?
Jij komt net kijken denk ik bij Helium?

Dit is zo maanden en maanden zo. Levertijden zijn erg lang en je moet geluk hebben om iets te kunnen orderen wat sneller is.

Als je een goede spot hebt ik Marktplaats de enige optie om snel te starten. En als je een slechte spot hebt kan je beter pre-orderen ergens (hou de discords in de gaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Vanaf afgelopen vrijdag avond heb ik plotseling heel weinig opbrengsten. Waar ik eerder over 24 uur nog ongeveer 0,45 binnen haalde is dit nu 0,2. Alle getallen zijn gewoon ongeveer hetzelfde. Om me heen zie ik ook plotselinge daling en verderop weer een stijging.

Vanavond de grote update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Laatst online: 10:51

Zjemm

...

Edwin88 schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:44:
[...]

Jij komt net kijken denk ik bij Helium?

Dit is zo maanden en maanden zo. Levertijden zijn erg lang en je moet geluk hebben om iets te kunnen orderen wat sneller is.

Als je een goede spot hebt ik Marktplaats de enige optie om snel te starten. En als je een slechte spot hebt kan je beter pre-orderen ergens (hou de discords in de gaten)
klopt maar ik vind de materie wel erg leuk en wil er mee knoeien :)

maar ja dat wil je dan wel nu natuurlijk haha, vandaar de vraag

tja in mijn hex zitten al wel twee punten die ongeveer op 250m afstand zitten, dus op zich zou dat nog wel moeten kunnen

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Zjemm schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:28:
[...]

klopt maar ik vind de materie wel erg leuk en wil er mee knoeien :)

maar ja dat wil je dan wel nu natuurlijk haha, vandaar de vraag

tja in mijn hex zitten al wel twee punten die ongeveer op 250m afstand zitten, dus op zich zou dat nog wel moeten kunnen
Meer dan 300m moet je aanhouden, en simuleer het eerst eens in hotspotty... grote kans dat je door het bijplaatsen de reward scale in de hex halveert, en daar wordt niemand blij van.

Mijn PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-09 11:58
Paar keer gekeken op hotspotty, maar heb geen idee hoe ik daar dit kan simuleren.
Is er ergens misschien een how-to over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
Iemand ook problemen met nebra miner?
Krijg hem voor geen meter aan de praat.

*Geen verbinding met netwerk
*BT wordt niet geactiveerd na indrukken.
*Nebra maakt geluid
*Voeding maakt geluid.

*Laatste lijkt me niet helemaal in orde.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

Offens1490 schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:53:
Iemand ook problemen met nebra miner?
Krijg hem voor geen meter aan de praat.

*Geen verbinding met netwerk
*BT wordt niet geactiveerd na indrukken.
*Nebra maakt geluid
*Voeding maakt geluid.

*Laatste lijkt me niet helemaal in orde.
Het hele helium netwerk ligt op dit moment op zijn gat, probeer het later nog eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
fenrir schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:55:
[...]

Het hele helium netwerk ligt op dit moment op zijn gat, probeer het later nog eens?
Misschien had ik er bij moeten zetten dat miner de al een week niets deed.
Ik had echter geen mogelijkheid om eerder te checken.

Ligt het netwerk eruit door die nieuwe update?

[ Voor 6% gewijzigd door Offens1490 op 13-12-2021 22:27 ]

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
Helium Network Status | Investigating: Some Hotspots and Validators are trying to sync block 1138198 and appear stuck on 1138197. The chain is still moving and the consensus group is trying get past this.
https://twitter.com/helium_status/status/1470477388979048457

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Misschien een domme opmerking van mijn kant maar waarom zie je op de antenne niet op bijvoorbeeld de bovenkant (dop) hoe deze uitstraalt? Zeker bij de antennes met wat meer dBi kan dit hoe ik het ervaar positief als negatieve gevolgen hebben. Dat zou het positioneren van een antenne met meer dBi wat makkelijker gaan. Nu is het afwachten en later de antenne wat draaien en weer wachten waarna erna de resultaten vergeleken kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
N0EL schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:55:
Paar keer gekeken op hotspotty, maar heb geen idee hoe ik daar dit kan simuleren.
Is er ergens misschien een how-to over?
Zou ik ook wel willen weten, wat mee geprutst maar ik zie niet in hoe ik kan anderen added bij mijn eigen hotspot om zo te zien of mijn hotspot wel gaat connecten met alle andere errond. Vind er ook geen tuto over.

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
spietie schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:41:
[...]

Zou ik ook wel willen weten, wat mee geprutst maar ik zie niet in hoe ik kan anderen added bij mijn eigen hotspot om zo te zien of mijn hotspot wel gaat connecten met alle andere errond. Vind er ook geen tuto over.
Ik pak altijd een of meerdere bestaande hotspots van 30km verderop en gebruik Edit placement om ze te slepen naar de hex waar ik ze wil hebben. De TS wordt dan voor zowel de verplaatste als de bestaande hotspots geüpdatet. Dit doe je in my workplace.

Deze blijven daarna ook staan tot je de placement weer verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Een van mijn hotspots had ik nog niet bijgewerkt en staat 2km verkeerd en tot nu toe geen enkele invalid whitness gehad sinds pocv11. Mijn hotspot heeft sinds de activate 4x een beacon verzonden dus het lijkt mij geen toeval. Ik denk dat het minder effectief is dan van te voren gedacht..

[ Voor 6% gewijzigd door melvinnie op 14-12-2021 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackbrown
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08-05-2023
Even een vraagje ivm Emrit Coolspot. Ik kan hierbij geen antenne hoogte of dbi gain updaten. Is dit dan ook een probleem als ik een met hogere dbi antenne heb geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Cave_Boy schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 07:13:
Misschien een domme opmerking van mijn kant maar waarom zie je op de antenne niet op bijvoorbeeld de bovenkant (dop) hoe deze uitstraalt? Zeker bij de antennes met wat meer dBi kan dit hoe ik het ervaar positief als negatieve gevolgen hebben. Dat zou het positioneren van een antenne met meer dBi wat makkelijker gaan. Nu is het afwachten en later de antenne wat draaien en weer wachten waarna erna de resultaten vergeleken kunnen worden.
Veel antennes stralen H plane 360 graden uit en E plane variërend van een tiental graden tot vele tientallen graden.

Als de H plane 360 graden is bij een rondstraler, begrijp ik niet zo goed wat jij bereikt als je de antenne ronddraait aan de mast?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K_MXLZRl8lz6F8lG3G509Ngj8T0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0oBSfbUNqGEDfngbPda0N5D0.png?f=user_large

YouTube: Antenna Radiating Patterns explained

[ Voor 4% gewijzigd door stormfly op 14-12-2021 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jingles
Ik ben bezig met om een COTX miner remote te plaatsen.
Maar heb wat moeite hem uit Relayed Status te krijgen.

Miner staat achter een KPN modem(expedia box v10). Daar heb ik 44158 TCP geforward en IP reservation gemaakt. Zoals beschreven staat op de vele tutorials. Ik krijg ook bij Portchecker.co een status "OPEN" op 44158.

Op heliumstatus.io krijg ik volgende status
NAT type: None
Relayed: No

Maar op toch op explore.helium.com blijft hij op status relayed staan, en heeft hij erg weinig activiteit.
In de eerste instantie dacht ik dat het even duurt omdat explore.helium.com toch wel lang achter loopt, maar dit duurt nu toch al meerdere dagen. Jullie nog tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Mr.Jingles schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:30:

Miner staat achter een KPN modem(expedia box v10). Daar heb ik 44158 TCP geforward en IP reservation gemaakt. Zoals beschreven staat op de vele tutorials. Ik krijg ook bij Portchecker.co een status "OPEN" op 44158.

Maar op toch op explore.helium.com blijft hij op status relayed staan, en heeft hij erg weinig activiteit.
In de eerste instantie dacht ik dat het even duurt omdat explore.helium.com toch wel lang achter loopt, maar dit duurt nu toch al meerdere dagen. Jullie nog tips?
Dit kan inderdaad meerdere dagen duren. Als de poort open staat zou het goed moeten zijn.
Ik weet niet of de COTX een eigen dashboard heeft maar daar moet je het ook kunnen zien.

Je kan natuurlijk altijd nog met bluetooth verbinden met de Hotspot en dan met de app de status zien voor inbound/outbound verkeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bikkel10
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-07 12:54
melvinnie schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:39:
[...]

Dit kan inderdaad meerdere dagen duren. Als de poort open staat zou het goed moeten zijn.
Ik weet niet of de COTX een eigen dashboard heeft maar daar moet je het ook kunnen zien.

Je kan natuurlijk altijd nog met bluetooth verbinden met de Hotspot en dan met de app de status zien voor inbound/outbound verkeer.
Dit dus! Die van mij is net van relayed af, heeft een week geduurd. Via hotspotty kun je de actuele status ook zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jingles
Tnx, stelt me weer beetje gerust.
@melvinnie zal eens kijken of ik met BT de status kan zien. Waar zie je dan de status van inboud/outbound verkeer in de helium app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Mr.Jingles schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:52:
Tnx, stelt me weer beetje gerust.
@melvinnie zal eens kijken of ik met BT de status kan zien. Waar zie je dan de status van inboud/outbound verkeer in de helium app?
Dat zie je als je naar Hotspot Settings gaat en op Pair drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
stormfly schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:17:
[...]

Veel antennes stralen H plane 360 graden uit en E plane variërend van een tiental graden tot vele tientallen graden.

Als de H plane 360 graden is bij een rondstraler, begrijp ik niet zo goed wat jij bereikt als je de antenne ronddraait aan de mast?

[Afbeelding]

YouTube: Antenna Radiating Patterns explained
Ik dacht eerst ook dat het geen effect heeft maar ik heb nu bij 2 antenne's dit gedaan en ik merk gewoon wel een behoorlijk verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Cave_Boy schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:51:
[...]

Ik dacht eerst ook dat het geen effect heeft maar ik heb nu bij 2 antenne's dit gedaan en ik merk gewoon wel een behoorlijk verschil.
Welke antennes zijn het, is er een stralingspatroon beschikbaar? Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werewood Elf
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-03 10:00
Ik probeerde via offline channel een bestelling bij Heltec te doen. De initiële reactie kwam snel maar de daadwerkelijke invoice laat lang op zich wachten. Nu kreeg ik vandaag plots het volgende bericht:
At present, the orders received now can only be shipped after the New Year. the shipping time will be counted from 30 working days after February 16th. If you can accept this delivery time, please contact me again to make an invoice for you

we only support bank transfer now.
Geen PayPal meer dus .. en levering ergens begin Maart op z'n vroegst.
Juist dat PayPal vond ik een groot voordeel van bestellen bij Heltec .. Zijn er nog andere alternatieve waar je enigszins kopersbescherming hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
stormfly schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:01:
[...]

Welke antennes zijn het, is er een stralingspatroon beschikbaar? Ben benieuwd.
Had 2 van Ideetron (6,5dBi) en de 3dBi. Het stralingspatroon is rond maar ik bemerk als ik de antenne op bepaalde positie draai ik beter ontvangst heb dan anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Offens1490
Mr.Jingles schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:30:

Ik heb zelf ook V10 kpn en op reservation gedaan.
Echter heb ik TCP - UDP genomen ik weet niet of dat verschil maakt, maar mijn bobcat staat niet in relay.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Offens1490 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:53:
[...]

Ik heb zelf ook V10 kpn en op reservation gedaan.
Echter heb ik TCP - UDP genomen ik weet niet of dat verschil maakt, maar mijn bobcat staat niet in relay.
Heb ook de V10.
Had eerst het op adres vast gezet en toen de poort op UDP open gezet. Heb een Heltec miner. Het kan wel na aanpassing enkele uren duren voordat het op de site is aangepast. Als je direct op de miner kijkt is de vertraging niet aanwezig tot ik meen een half uurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
Ga met je browser naar het LAN ip adres van je bobcat en kies daar de optie: Miner (5s)
Kijk dan even of er onder de p2p_status [nat_type none staat (zie hieronder)
"p2p_status": [
"+---------+-------+",
"| name |result |",
"+---------+-------+",
"|connected| yes |",
"|dialable | yes |",
"|nat_type | none |",
Kijk ook een stukje lager onder ports of deze voor zowel je LAN als WAN ip open zijn voor poort 44158
(zie hieronder)
"ports": {
"10.0.0.145:22": "open",
"10.0.0.145:44158": "open",
"81.190.212.211:22": "closed/timeout",
"81.190.212.211:44158": "open"
}
** niet mijn echte IP

Ik moest in mijn modem (een Fritz Box) mijn UPnP uit zetten om alles goed aan het werk te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Heliumhotshop.eu heeft nu een batch Sensecap beschikbaar voor Maart!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Werewood Elf
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-03 10:00
melvinnie schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:39:
Heliumhotshop.eu heeft nu een batch Sensecap beschikbaar voor Maart!
Dank! Meteen bestelling geplaatst _/-\o_
Pagina: 1 ... 16 ... 41 Laatste

Let op:
Referralcodes gebruiken en het aanbieden van producten is hier niet toegestaan.