Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
melvinnie schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:34:
[...]

Ik zit bijvoorbeeld alleen in een HEX maar omdat de omliggende hexes allemaal 3 hotspots hebben zit ik alsnog op 0.43 terwijl die andere op 0.80 zitten.
Volgens mij klopt je logica niet. Jij zou niet lager scalen omdat je minder hotspots in 'je hex' (welke resolutie hebben we het over?) hebt.

Het kan wel dat jij op een lagere resolutie in een andere hex valt dan je buren, en je daarom een lagere scaling hebt.

(Wil anders best wel ff meekijken als je je miner naam geeft. Laatst nog iemand getipt om zn miner 10 meter te verplaatsen, werden 20 miners mee geholpen om weer scaling 1.0 te krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 16:01
Saeverix schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:44:
Ik volg het topic al een tijdje en ben ook druk op zoek naar een miner. Als er hier iemand is die een miner teveel heeft (vanwege dubbele orders) en die voor een niet te idiote prijs kwijt wil stuur me vooral een berichtje. Ik wil best wat meer betalen dan de verkoopprijs, maar 1000 euro extra zoals meestal het geval is op Marktplaats en dergelijke is gewoon hufterig.
Als je er nu eentje besteld heb je in januari/februari gewoon een miner. Heb je een locatie die goed genoeg is, dan is het wellicht interessant om er via marktplaats eentje te kopen ja.

Als je pre-ordered dan bestel ik meestal wat meer zodat ik er ook 2-4 kan verkopen voor wat winst, dat drukt mooi de kostprijs van die anderen. Waarom zou ik die wegdoen tegen te lage prijzen? Dan kan ik ze beter ophangen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
indexample schreef op donderdag 2 december 2021 @ 07:01:
[...]

Volgens mij klopt je logica niet. Jij zou niet lager scalen omdat je minder hotspots in 'je hex' (welke resolutie hebben we het over?) hebt.

Het kan wel dat jij op een lagere resolutie in een andere hex valt dan je buren, en je daarom een lagere scaling hebt.

(Wil anders best wel ff meekijken als je je miner naam geeft. Laatst nog iemand getipt om zn miner 10 meter te verplaatsen, werden 20 miners mee geholpen om weer scaling 1.0 te krijgen).
Via https://app.hotspotty.net/hotspots kan je heel goed zien hoe de scalings worden bepaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 11:53
Edwin88 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 07:11:
[...]

Als je er nu eentje besteld heb je in januari/februari gewoon een miner. Heb je een locatie die goed genoeg is, dan is het wellicht interessant om er via marktplaats eentje te kopen ja.

Als je pre-ordered dan bestel ik meestal wat meer zodat ik er ook 2-4 kan verkopen voor wat winst, dat drukt mooi de kostprijs van die anderen. Waarom zou ik die wegdoen tegen te lage prijzen? Dan kan ik ze beter ophangen....
Februari geld is sommige gevallen, de meeste zitten al op maart-april.

Ik vind het jammer om hier hetzelfde te zien als bij concertkaartjes. Mensen kopen meerdere op op die tegen de dubbele of soms driedubbele prijs te verkopen. Zo verziek je het voor anderen die net als iedereen ook voor die gewone verkoopprijs eentje willen kopen. Ik snap niet waarom dat tegenwoordig "gewoon" gezien wordt. Zoals ik eerder zei vind ik het hufterig. Je ontneemt 3-4 andere mensen de mogelijkheid om voor een normale prijs een miner te bestellen.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:57
Saeverix schreef op donderdag 2 december 2021 @ 08:49:
[...]

Ik vind het jammer om hier hetzelfde te zien als bij concertkaartjes. Mensen kopen meerdere op op die tegen de dubbele of soms driedubbele prijs te verkopen. Zo verziek je het voor anderen die net als iedereen ook voor die gewone verkoopprijs eentje willen kopen. Ik snap niet waarom dat tegenwoordig "gewoon" gezien wordt. Zoals ik eerder zei vind ik het hufterig. Je ontneemt 3-4 andere mensen de mogelijkheid om voor een normale prijs een miner te bestellen.
Ik deel je mening voor een groot deel. Ik kan ook best begrijpen dat sommige meerdere kopen om vervolgens te verkopen. Alleen de gevraagde prijs die men ervoor vraagt is momenteel wel erg hoog. Iets meer dan normale prijs kan ik begrijpen. Maar dit is eerder ook al ter discussie geweest. Het is jammer genoeg de marktwerking en dat de mensheid elkaar niet ook iets gunt alleen maar geld wilt. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin88
Saeverix schreef op donderdag 2 december 2021 @ 08:49:
[...]

Maar heb je er dan nu ook een besteld voor de normale prijs die dan in februari binnenkomt? Of ga je 2-3 maanden hopen dat iemand gek genoeg is er eentje te verkopen?

‘Andere mensen’ kunnen gewoon voor msrp een miner kopen, alleen heb je dan even wat levertijd inderdaad. Ik zie het probleem niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Edwin88 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:17:
[...]

Maar heb je er dan nu ook een besteld voor de normale prijs die dan in februari binnenkomt? Of ga je 2-3 maanden hopen dat iemand gek genoeg is er eentje te verkopen?

‘Andere mensen’ kunnen gewoon voor msrp een miner kopen, alleen heb je dan even wat levertijd inderdaad. Ik zie het probleem niet zo.
Mijn probleem is de levertijd. Die was niet zo hoog geweest als iedereen gewoon netjes 1-2 miners voor eigen gebruik kocht. Dan had ik ook eentje kunnen bestellen en volgende week binnen gehad.

Ik zag er net zelfs een aantal die ze voor 1800 euro verkopen op Marktplaats. Dan ben je toch niet goed.
Treurig hoe de mensheid tegenwoordig in elkaar zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Saeverix schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:23:
[...]

Mijn probleem is de levertijd. Die was niet zo hoog geweest als iedereen gewoon netjes 1-2 miners voor eigen gebruik kocht. Dan had ik ook eentje kunnen bestellen en volgende week binnen gehad.

Ik zag er net zelfs een aantal die ze voor 1800 euro verkopen op Marktplaats. Dan ben je toch niet goed.
Ik snap wat je bedoelt maar ik denk dat dat een andere discussie is waar beide partijen prima hun zegje kunnen doen maar dat hoort zo denk ik in een ander topic.

Op dit moment lijkt de leverancier Heltec wel tijdig te leveren (maand). Ja ze hebben softwarematig wat uitdagingen al doen ze zo lijkt het ook oplossen. Is alles opgelost? Nog niet. Andere fabrikanten hebben nog wat meer leveringsproblemen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Saeverix
Ik zal dit topic verder ook niet meer bevuilen met mijn frustratie. Ik moest gewoon even kwijt dat ik niet begrijp dat iedereen het maar de normaalste gang van zaken vind om dingen massaal op te kopen en daarna voor 3-4 keer de prijs te verkopen.

Ik zal alle leveranciers even opnieuw bijlangs en kijken waar de levertijd het laagst is.
Ik zie jullie dan hoop ik over een paar maand terug in dit topic met nieuws dat ik een miner heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Saeverix schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:44:
Ik zal dit topic verder ook niet meer bevuilen met mijn frustratie. Ik moest gewoon even kwijt dat ik niet begrijp dat iedereen het maar de normaalste gang van zaken vind om dingen massaal op te kopen en daarna voor 3-4 keer de prijs te verkopen.

Ik zal alle leveranciers even opnieuw bijlangs en kijken waar de levertijd het laagst is.
Ik zie jullie dan hoop ik over een paar maand terug in dit topic met nieuws dat ik een miner heb.
Als je een snelle route hebt gevonden dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Snelste route voor een normale prijs, is heliumhotshop.eu. Dan moet je vooral goed opletten oa. op hun discord kanaal en mails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
DoeEensGek schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:47:
Snelste route voor een normale prijs, is heliumhotshop.eu. Dan moet je vooral goed opletten oa. op hun discord kanaal en mails.
Daar heb ik er al een paar besteld inderdaad, die komen in Januari. Maar dan is het alsnog wachten tot maart bij de volgende batch denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:34
Saeverix schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:23:
[...]

Haha inderdaad wat frustratie, echter de "mensheid" zit toch al vrij lang zo in elkaar. Simpel gezegd het is handel, kwestie van vraag en aanbod.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Ik heb weer even rond gekeken en ik moet typen dat mijn Heltec misschien wel niet alles ziet (hard/ software probleem wat momenteel een redelijk hot item hier is) maar als ik vergelijk met andere miners dan heb ik in opbrengsten voor mijn gevoel echt geen verschil. Natuurlijk zal er gerust een verschil zijn maar voor mij als "leek" merk ik het dus niet als ik vergelijk met vergelijkbare miners in de buurt. Sterker nog ik haal zelfs enkele keren iets meer.

Wat mij wel opgevallen was bij mijn Heltec is dat de temperatuur gemiddeld 2 graden koeler is geworden.
Nu heeft Heltec natuurlijk een paar updates uitgevoerd maar daar heb ik eigenlijk niks over gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jingles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 20:12
Ik ben even benieuwd welke weg jullie bewandelen om je $hnt's te verzilveren naar euro's.
Wat ik zelf in gedachte had is helium wallet -> binance daar omzetten naar ETH of BTC -> litebit en omzetten in euro's. Zit wel aardig wat fee's aan. Dus ben benieuwd of iemand hier een slimmere weg weet.

En hebben jullie al nagedacht over de Bdienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Mr.Jingles schreef op donderdag 2 december 2021 @ 19:00:
Ik ben even benieuwd welke weg jullie bewandelen om je $hnt's te verzilveren naar euro's.
Wat ik zelf in gedachte had is helium wallet -> binance daar omzetten naar ETH of BTC -> litebit en omzetten in euro's. Zit wel aardig wat fee's aan. Dus ben benieuwd of iemand hier een slimmere weg weet.

Wat zijn euro's? >:)

Maar heeft bitvavo geen hnt? Dat zou een kortere route kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
DoeEensGek schreef op donderdag 2 december 2021 @ 19:12:
[...]

Wat zijn euro's? >:)

Maar heeft bitvavo geen hnt? Dat zou een kortere route kunnen zijn.
Ik heb nog niet dat deel gedaan maar Binance en Bitvavo hebben toch beide een naar bankrekening storten optie?

Bitavo heeft mijn voorkeur (hoor daar het meest over en is simpeler schijnt).
Bdienst is toch pas bij een x bedrag?

[ Voor 4% gewijzigd door Cave_Boy op 02-12-2021 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
Cave_Boy schreef op donderdag 2 december 2021 @ 19:15:
[...]

Ik heb nog niet dat deel gedaan maar Binance en Bitvavo hebben toch beide een naar bankrekening storten optie?

Bitavo heeft mijn voorkeur (hoor daar het meest over en is simpeler schijnt).
Bdienst is toch pas bij een x bedrag?
Bitvavo zit ik nog niet bij, maar die is nederlands en inderdaad makkelijker en sneller.
Binance is heb ik nooit euro's naar verstuurd, maar altijd als tussen optie gebruikt voor verschillende coins. Geen idee of die wel storten naar een bankrekening, moet sinds kort wel verplicht ook helemaal verifiëren.

Ik zou eens bitvavo bekijken als ik jouw was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramb0
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 28-01-2024
Cave_Boy schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:39:
[...]
...
Op dit moment lijkt de leverancier Heltec wel tijdig te leveren (maand). Ja ze hebben softwarematig wat uitdagingen al doen ze zo lijkt het ook oplossen. Is alles opgelost? Nog niet. Andere fabrikanten hebben nog wat meer leveringsproblemen.
Heltec offline order eind oktober betaald, verzendatum is (voorlopig) 24 december. Levertijd dus hier ook veel langer.
Iemand anders met zelfde order datum?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:04
Je kunt met XLM goedkoop waarde versturen tussen Exchanges. Binance heeft de opnames/stortingen naar IBAN stopgezet hoorde ik?

HNT-> Binance verkopen voor XLM en dan naar Bitvavo versturen en dan XLM verkopen voor euro’s.

HNT kan je op deze Exchanges verhandelen. https://coinranking.com/nl/munt/rGDiacWtB+helium-hnt/beurzen

EDIT: Bitvavo handelt ook in HNT :) kan je het direct overboeken.

[ Voor 29% gewijzigd door stormfly op 02-12-2021 20:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edwin88
Ik koop gewoon vanalles met mijn Binance VISA, werkt nagenoeg overal. Zo leef ik al tijden van de HNT

Ik laat het grootste deel ook gewoon staan en hoop dat de koers lekker omhoog gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Edwin88 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 21:17:
Ik koop gewoon vanalles met mijn Binance VISA, werkt nagenoeg overal. Zo leef ik al tijden van de HNT

Ik laat het grootste deel ook gewoon staan en hoop dat de koers lekker omhoog gaat.
Dit doe ik sinds kort ook! De fysieke kaart moet nog binnen komen maar de virtuele kaart doet het tot nu toe prima. Als ik euro's in de funding wallet heb staan dan worden er niet eens transactiekosten in rekening gebracht. Ik denk dat dit de goedkoopste manier is. (tenzij je het echt op je bankrekening wilt hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:33
bramb0 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 20:25:
[...]

Heltec offline order eind oktober betaald, verzendatum is (voorlopig) 24 december. Levertijd dus hier ook veel langer.
waar haal je die verzenddatum vandaan? Hier 11 nov betaald...

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ringerbart
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20-05 10:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IV5dbIW55Qh04AjemTIl09SZeWA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LNdlZlkn03WKIOZKRar0IS1r.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laxinity
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 02-09-2022
Krijg morgen mijn Nebra miner binnen via Distrelec, heeft 8 maanden geduurd maar dan heb je wat, hoop ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• User_TS
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-10-2024
stormfly schreef op donderdag 2 december 2021 @ 20:42:
Je kunt met XLM goedkoop waarde versturen tussen Exchanges. Binance heeft de opnames/stortingen naar IBAN stopgezet hoorde ik?

HNT-> Binance verkopen voor XLM en dan naar Bitvavo versturen en dan XLM verkopen voor euro’s.

HNT kan je op deze Exchanges verhandelen. https://coinranking.com/nl/munt/rGDiacWtB+helium-hnt/beurzen

EDIT: Bitvavo handelt ook in HNT :) kan je het direct overboeken.
Echt opletten met XLM vergeet niet de memo 'tag' in te vullen anders ben je alles kwijt. Had ik laatst als test geprobeerd.

Beter geen ETH hoge transactiekosten, LTC is ook vrij goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:47
Zo vandaag/morgen komt als het goed is een Sensecap M1 (8GB) binnen, die ga ik dan omwisselen met de Heltec om te kijken of het en hoeveel verschil dat uitmaakt.

Hieronder het overzicht van 48h loralog vs. witnesses:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/02d2YNg/Capture.jpg

De Heltec zal eind december op een andere locatie 4km verderop geplaatst worden, is het nu dan verstandig deze al naar die plaats toe te verhuizen? Of kan ik beter de Heltec nu op 100m verder zetten?
Als ik het goed begrijp is omdat PoCv11 nog niet actief is, de afstand/locatie nog steeds te spoofen?

Hoelang duurt het voordat de wijziging is verwerkt van het aanpassen van de locatie in de Helium app?

Wat ik eigenlijk wil is dat ik de Heltec nog steeds hier binnen aangesloten houd, met de stock antenne zodat deze bij blijft met eventuele updates en de blockchain.
Doordat ik maar de port FWD aan 1 IP adres kan toewijzen, zal de Heltec denk ik in Relay gaan. Of zijn daar oplossingen voor?

In de ASUS router kan ik ook een WAN-port trigger instellen, echter weet ik niet of het werkt en of het werkt icm een vast ingestelde port FWD. (de fixed port FWD, ander optie, werkt wel prima).

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/xsc7tm6/Capture2.jpg

edit: bovenstaande port-trigger werkt ook, als ik het test met portchecker.co

[ Voor 3% gewijzigd door Chris12 op 03-12-2021 08:13 ]

Mijn PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
Chris12 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 07:49:
Zo vandaag/morgen komt als het goed is een Sensecap M1 (8GB) binnen, die ga ik dan omwisselen met de Heltec om te kijken of het en hoeveel verschil dat uitmaakt.

[Afbeelding]

De Heltec zal eind december op een andere locatie 4km verderop geplaatst worden, is het nu dan verstandig deze al naar die plaats toe te verhuizen? Of kan ik beter de Heltec nu op 100m verder zetten?
Als ik het goed begrijp is omdat PoCv11 nog niet actief is, de afstand/locatie nog steeds te spoofen?

Hoelang duurt het voordat de wijziging is verwerkt van het aanpassen van de locatie in de Helium app?

Wat ik eigenlijk wil is dat ik de Heltec nog steeds hier binnen aangesloten houd, met de stock antenne zodat deze bij blijft met eventuele updates en de blockchain.
Doordat ik maar de port FWD aan 1 IP adres kan toewijzen, zal de Heltec denk ik in Relay gaan. Of zijn daar oplossingen voor?

In de ASUS router kan ik ook een WAN-port trigger instellen, echter weet ik niet of het werkt en of het werkt icm een vast ingestelde port FWD. (de fixed port FWD, ander optie, werkt wel prima).

[Afbeelding]
Ben heel benieuwd. Niet aan je antenne setup tunnen, een eerlijk vergelijk maken:) Ik ben erg benieuwd naar de resultaten.

Hoe zijn de regels voor hotspots in een HEX? 4 stuks? En binnen de 300m kan je hem niet whitnessen?

Waarom denk je aan 100m verschuiven? Waarom niet even temp in een weiland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackbrown
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08-05-2023
bramb0 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 20:25:
[...]

Waar kan je de leverdatum terugvinden? Ik heb ongeveer dezelfde tijd besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy

[Afbeelding]

[Afbeelding]

edit: bovenstaande port-trigger werkt ook, als ik het test met portchecker.co
Ben erg benieuwd.

Ik zie hier in de buur tvan de andere merken ongeveer dezelfde opbrengsten als die de Heltec maakt. Ik ben ook niet de enige Heltec in de buurt.

Als je de Heltec via bijvoorbeeld een VPN achtige verbinding kunt laten lopen (via bijvoorbeeld kennissen/ ouders). Dan zou je op die mannier volgens mij wel zonder relay status kunnen werken. Ik vraag me alleen af of zoveel werk het waard is voor enkele weken. Het kan snel opgezet zijn maar als je de spullen etc niet hebt... Als je de spullen hebt (en kennisen) is het zeker een optie.

Zelf zou ik hem wat verplaatsen en dan gewoon in relay status laten gaan voor die korte periode.

@Chris12
Vraag van mijn kant. Je maakt mooie grafiekjes. Heb je dit geautomatiseerd? Ofwel heb je een template waar je een log van een miner inleest? Lijkt me wel leuk om dat zelf ook zo te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Cave_Boy op 03-12-2021 08:30 . Reden: Vraag toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-09 22:42
Ik ben nu een tijdje aan het oriënteren om passief inkomen, crypto bots/ staken en ik kijk al een tijdje met een schuin oog naar Helium, ondanks de lange wachttijden gaan we (vrouw is ook aan boord :P ) een miner bestellen, in de omgeving zijn het er nog niet heel veel.

Als ik kijk op Heliumnederland.nl kost de bobcat 517 euro omgerekend, een lynxdot voor 454 euro. wat zou jullie voorkeur hebben? er wordt geschreven dat de lynxdot eerder beschikbaar is maar ik heb geen haast...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris12
Cave_Boy schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 08:26:
[...]

@Chris12
Vraag van mijn kant. Je maakt mooie grafiekjes. Heb je dit geautomatiseerd? Ofwel heb je een template waar je een log van een miner inleest? Lijkt me wel leuk om dat zelf ook zo te doen.
Ik haal op regelmatige basis handmatig de lora logging op, in excel lees ik die data uit de lora log file in, filter ik op size:52, bepaal dan handmatig welke wel/niet witnessed zijn via helium hiker en vervolgens middels een scatter table plot ik die gegevens over de Pocv10 SNR limits afbeelding heen.
Uiteraard kan dit alles ook in een macro/vba, maar dat is even teveel werk.

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Niet online
leuk, zal hetzelfde even gaan doen met powerbi en/of pandas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik begreep (via Reddit) dat je gewoon verschillende externe TCP poorten kan forwarden naar meerdere Helium miners op hetzelfde netwerk. In dat geval forward je TCP44158 extern naar TCP44158 op hotspot 1 en (bijvoorbeeld) TCP44159 extern naar TCP44158 op hotspot 2. Ik heb dit zelf niet getest, maar het lijkt erop dat een hotspot zelf prima in staat is om te zien via welk geforwarde port deze te bereiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Ik zit een beetje met hotspotty rond te kijken naar de diverse hexes in mijn omgeving, en er viel me wat op.

Hotspots in een Hex die offline zijn, tellen die wel mee in het aantal in die hex?
Worden offline hotspots na een XX periode verwijderd, of blijven die vrolijk aanwezig offline te zijn?

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Chris12 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:55:
Ik zit een beetje met hotspotty rond te kijken naar de diverse hexes in mijn omgeving, en er viel me wat op.

Hotspots in een Hex die offline zijn, tellen die wel mee in het aantal in die hex?
Worden offline hotspots na een XX periode verwijderd, of blijven die vrolijk aanwezig offline te zijn?
Leuke vraag. Daar twijfelde ik ook al over. Bij explorer.helium zie ik ook niet altiijd deze offline staan (dan is de miner niet zichtbaar). Ik heb het idee als de teller op explorer.helium wordt gebruikt hier een verloop op zit.

Zojuist pakje van Ideetron ontvangen. Kan mijn antenne nu eindelijk weer koppelen met een 50 ohm koppelstuk.

[ Voor 7% gewijzigd door Cave_Boy op 03-12-2021 15:31 . Reden: 50 ohm koppel stuk toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SharkJockey123
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 28-03 01:42

HNT --> Crypto.com --> HNT naar euro's omwisselen --> bank of Crypto.com CC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Ik zie een extra hotspot sinds vanmiddag in mijn hex (ik was de enige) zitten die voorheen in de hex naast mij zat (zaten er 6).

Heeft dit zin voor deze eigenaar? Hoe veel meter kan je hem vanaf de daadwerkelijke locatie definiëren in de helium app zonder dat je hier last van krijgt met earnings?
Heb al wat lopen zoeken maar kom wisselende antwoorden tegen. Is het max 50 meter, max 150 meter of mag het ook 250 meter zijn?

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• indexample
  • Niet online
Offline telt niet mee en verdwijnt na een tijdje.

'Veilige' afstand begreep ik op ongeveer 100m te zitten. Je gaat het anders vanzelf merken aan invalid witness meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:18
Weet iemand of er ergens een lijst is te vinden van hotspot adressen per fabrikant?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnark
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 19:45
fenrir schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 19:08:
Ik zie een extra hotspot sinds vanmiddag in mijn hex (ik was de enige) zitten die voorheen in de hex naast mij zat (zaten er 6).

Heeft dit zin voor deze eigenaar? Hoe veel meter kan je hem vanaf de daadwerkelijke locatie definiëren in de helium app zonder dat je hier last van krijgt met earnings?
Heb al wat lopen zoeken maar kom wisselende antwoorden tegen. Is het max 50 meter, max 150 meter of mag het ook 250 meter zijn?
Het kan zijn dat hij zelf twee hotspots te dicht bij elkaar had waardoor de transmit scalen omlaag ging. Dan krijg je minder rewards als je dan jezelf witnessed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
LED-Maniak schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 21:47:
Weet iemand of er ergens een lijst is te vinden van hotspot adressen per fabrikant?
Zoek je dit?
https://docs.helium.com/mine-hnt/full-hotspots/

Mijn PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
Nee(die lijst is ook niet up to date, kan je beter in de explorer kijken).

Ik wil een lijst maken van de ~4500 heltec hotspots die online zijn om daar naar te kunnen kijken.

[edit]

Mocht iemand een Heltec hebben en wel in zijn voor een experiment om een deel van het probleem op te proberen te lossen.. PM even :)

[ Voor 15% gewijzigd door LED-Maniak op 04-12-2021 12:12 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• indexample
  • Niet online
LED-Maniak schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 11:35:
[...]

Ik wil een lijst maken van de ~4500 heltec hotspots die online zijn om daar naar te kunnen kijken.

[edit]

Mocht iemand een Heltec hebben en wel in zijn voor een experiment om een deel van het probleem op te proberen te lossen.. PM even :)
Heey kijk nou, de beroemde LEDmaniak die heltec debugged is gewoon (natuurlijk!) een tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:21

Ben er weer na een tijd je weg te zijn geweest.
Offline miners die in zelfde hex staan doen niet mee, althans ik merkte het zelf dat mijn waarde omhoog ging van 0.75 naar 1.

Moet ik wel zeggen dat het dan over een langere tijd is.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490

Bitvavo heeft minder fee's dan litebit
En betaald best snel uit vaak zelfde dag nog op de rekening(ING)

Check bitvavo of betreffende altcoin dieje gebruikt niet in onderhoud is.(

Hnt->Binance/kucoin->altcoin (dgb/ripple)->bitvavo->altcoin verkopen en €opnemen.
Ik persoonlijk pak meestal digibite snel en heb je minder kosten met opnemen.(is mijn vermoeden) Eth en BTC verwacht ik meer kosten door het netwerk zelf.

Belasting dienst zou ik je pas druk maken als boven de belastingvrije voet zit.
Wel zou ik het technisch aangeven dat je wat hebt, mocht je de nieuwe Bitcoin hebben dan kun je laten zien dat je "iets" had.(vragen alleen om waarde )

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
Hoi iedereen,

Zou nog een update geven mbt stock antenne van bobcat en https://webshop.ideetron....elium+voordeelbundel.html

Terugkoppeling wat laat:
-bobcat had kuren vaak terug in sync.
-er zijn 8 hotspots erbij gekomen.
-netwerk issues hnt

Naar mijn idee schijnt het te werken maar kan geen data overleggen door variabelen wat ik net noemde. Antenne geplaatst aan rand van dakrand totdat ik met het weer echt het dak op durf.

Begin stock antenne ~max0,07 hnt per dag(4 miner)
Na antenne wissel~0,1-0,25.
Nu laatste 3 dagen straight 0.7 hnt.(meer miners)

Echter zit er ook een grotere variabele tussen en dat heet witness die had ik voor heen totaal niet gewoon.En daar gokte ik op met aanschaf van antenne maar vermoeden was ook deels aan bobcat software lag.

AnimeAdicted

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edwin88

Na ongeveer 48 uur offline stopt de miner met meetellen in de witness scale

Zodra de miner weer online komt telt ie weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
  • Laatst online: 09-09 16:24
douwe.nl schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:40:
Ik ben nu een tijdje aan het oriënteren om passief inkomen, crypto bots/ staken en ik kijk al een tijdje met een schuin oog naar Helium, ondanks de lange wachttijden gaan we (vrouw is ook aan boord :P ) een miner bestellen, in de omgeving zijn het er nog niet heel veel.

Als ik kijk op Heliumnederland.nl kost de bobcat 517 euro omgerekend, een lynxdot voor 454 euro. wat zou jullie voorkeur hebben? er wordt geschreven dat de lynxdot eerder beschikbaar is maar ik heb geen haast...
Zou bij Heliumnederland.nl niet kopen. Check svp https://www.helium.com/mine#hotspots of kom op Helium Discord als je vragen hebt: https://discord.gg/uC5xkJBQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
  • Laatst online: 09-09 16:24
Hotspots die meer dan 60 uur offline zijn, tellen niet meer mee voor de TS algoritme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelus1753
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-08 08:20
Ik heb dit onderwerp ook recent ontdekt en vraag met het volgende af.
Maakt het uit welke miner je aanschaft? (Welk merk/type -868mhz uiteraard)
Is het relevant 5G te ondersteunen?
Klopt het dat je meer mined als je in een 'lege' Hex zit?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Angelus1753 schreef op maandag 6 december 2021 @ 05:39:
Ik heb dit onderwerp ook recent ontdekt en vraag met het volgende af.
Maakt het uit welke miner je aanschaft? (Welk merk/type -868mhz uiteraard)
Is het relevant 5G te ondersteunen?
Klopt het dat je meer mined als je in een 'lege' Hex zit?

Thanks
De inhoud is zoals vaker besproken veelal hetzelfde. Echter lijkt het dat de Heltec wat minder gevoelig zijn en mogelijk minder opbrengsten hebben. Maar Heltec brengt nu geregeld updates. Of het met een update is op te lossen wordt afgevraagd.

De 5g band mag naar mijn weten hier niet gebruikt worden. Dit is onder licentie.

Een lege Hex kan zeker voordeel geven maar als je erg weinig a geen connectie kan maken met anderen dan brengt dat niet veel op. Zit je in een gebied dat vrij vol is heb je als voordeel dat het connectie maken wel gaat lukken. Nadeel is dan wel dat de opbrengsten vaak lager zijn. Op een gegeven moment draait het om de data hoeveelheid ( dat is nu een deel van je op rengst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
Toch interessant te zou zich aanpassen in hex
2 miners had ik eerst 0.5 na netwerkverbetering het 0.75 en nu wat ik lees 1 terwijl andere in mijn Hex 0.75 en zijn online.
https://explorer.helium.c...nY5ff3A4bTqwV6Zv5nxkiKRJN

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
Ik zweer zelf bij sensecaps omdat die het consistent goed doen. Ze zijn wel lastig te krijgen.
Weinig ervaring met andere miners ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelus1753
Als ik zo kijk naar de opbrengsten zit dat zo tussen de 50-100 per maand. Das ook niet denderend...

Deze gast heeft trouwens een flinke antenne, zo te zien... https://explorer.helium.c...XKTvPGQwGfziSQqEGy/nearby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
ik denk eerder dat die ergens hoog in een gebouw zit. kijk maar naar de uitstralingsdiagram/lijnen, die gaan allemaal westelijk, oostelijk niks. Of een hoge antenne inderdaad die dan één kan van zijn antenne blocked.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/X34FnKd/Capture.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Chris12 op 06-12-2021 08:49 ]

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
Angelus1753 schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:42:
Als ik zo kijk naar de opbrengsten zit dat zo tussen de 50-100 per maand. Das ook niet denderend...

Deze gast heeft trouwens een flinke antenne, zo te zien... https://explorer.helium.c...XKTvPGQwGfziSQqEGy/nearby
4 db is maar een kleine antenne hoor? en ook zijn bereik is niet heel spannend :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Niann-Tsyr schreef op zondag 5 december 2021 @ 21:53:
[...]

Zou bij Heliumnederland.nl niet kopen. Check svp https://www.helium.com/mine#hotspots of kom op Helium Discord als je vragen hebt: https://discord.gg/uC5xkJBQ
Het is enkel een informatieve website, je besteld niets op heliumnederland zelf enkel wat refferal linkjes.

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Laatst online: 27-06-2024
Edwin88 schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:21:
[...]

4 db is maar een kleine antenne hoor? en ook zijn bereik is niet heel spannend :?
Met PoCv11 zal je toch deze kant op gaan. Op sommige 5.8 max

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharkJockey123
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 28-03 01:42
LED-Maniak schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 11:35:
[...]

[edit]

https://app.hotspotty.net...HHykCA7tNDYF2C/statistics

Zoek je dit? Als je op een stipje drukt dan kan je de hotspot zelf ook zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
green-tea schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:41:
[...]

Met PoCv11 zal je toch deze kant op gaan. Op sommige 5.8 max
Zie wel dat dat je hogere dbi antenne kunt nemen om eventuele verlies in dbi (mocht je langere kabel hebben)

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Dus.. wie heeft zijn Heltec hotspot in een DMZ gezet? Eerlijk opbiechten!
13 mensen in Nederland hebben hem open staan.

Ik zou hem snel sluiten en alleen 44158 open zetten, voordat je hotspot door een kwaadwillende gebricked gaat worden. ;)

Of moet ik ter bewijs even een berichtje op je lokale dashboard zetten? :+

[ Voor 48% gewijzigd door LED-Maniak op 06-12-2021 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
LED-Maniak schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:13:

Ik zou hem snel sluiten en alleen 44158 open zetten, voordat je hotspot door een kwaadwillende gebricked gaat worden. ;)
Zitten er in de loralogs ook IP adressen? Of zit jij inmiddels dieper in het DNA van de Heltecs?
Hier moest ik heel hard om lachen :9 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Laatst online: 08-09 12:12
LED-Maniak schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:13:

ohh wat! dat is wel bizar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Offens1490
Ik denk dat vooral mensen zijn die portforward niet geconfigureerd krijgen met stock modem van hun isp.

Denk bijv tele 2 die kreeg ik niet werkend dus heb ik een andere locatie gevonden. Dmz denken ze die maar :+

AnimeAdicted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
Offens1490 schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:45:
[...]

Ik denk dat vooral mensen zijn die portforward niet geconfigureerd krijgen met stock modem van hun isp.

Denk bijv tele 2 die kreeg ik niet werkend dus heb ik een andere locatie gevonden. Dmz denken ze die maar :+
Tijdje terug was ik bij iemand die moest voor het hosten van een spel een bepaalde poort open. De provider deed aanraden om die pc in DMZ te zetten. Dat was sneller en makkelijker.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Firmware 1.27 van Heltec is beschikbaar.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/ZSL1Pzf/Capture.jpg
changelog nog nergens te vinden trouwens...

[ Voor 15% gewijzigd door Chris12 op 06-12-2021 14:01 ]

Mijn PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
V1.27 is een zeer belangrijke update, direct uitvoeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
LED-Maniak schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:03:
V1.27 is een zeer belangrijke update, direct uitvoeren!
Het witnesses issue opgelost? Dat er meer beacons ook daadwerkelijk gewitnessed worden?

Ben in ieder geval benieuwd! Kan alleen niet een goed vergelijk maken, daar ik nu een sensecap heb runnen op dezelfde aansluiting/antenne/hoogte als eerst de heltec zat.
Dus nu uit nood even de stock antenne in gebruik (inmiddels buitenshuis op de vensterbank geplakt) voor de heltec.

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Chris12 schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:09:
[...]

Het witnesses issue opgelost? Dat er meer beacons ook daadwerkelijk gewitnessed worden?

Ben in ieder geval benieuwd! Kan alleen niet een goed vergelijk maken, daar ik nu een sensecap heb runnen op dezelfde aansluiting/antenne/hoogte als eerst de heltec zat.
Dus nu uit nood even de stock antenne in gebruik (inmiddels buitenshuis op de vensterbank geplakt) voor de heltec.
Je zou natuurlijk even de heltec aan kunnen sluiten _/-\o_ @LED-Maniak waar zouden de heltec gebruikers (of toekomstige) verschil waarnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
stormfly schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:23:
[...]

Je zou natuurlijk even de heltec aan kunnen sluiten _/-\o_ @LED-Maniak waar zouden de heltec gebruikers (of toekomstige) verschil waarnemen?
Nee, ik laat de sensecap nu eerst even met rust (zit er net 3dg), om zo straks de heltec daarmee goed te kunnen vergelijken.

Mijn PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
Chris12 schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:25:
[...]

Nee, ik laat de sensecap nu eerst even met rust (zit er net 3dg), om zo straks de heltec daarmee goed te kunnen vergelijken.
Dat is ook een strak plan, ik hoop dat de heltec van januari volgend jaar alle fixes hebben op zowel hardware en software. Hoe mee bewijs in die richting, hoe fijner :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
V1.27 dicht een beveiligingslek, meer niet.
Er zit er nog steeds een in overigens. :+ Zal de komende dagen wel gefixt worden.

Heltec is niet heel open.. Cultuur dingetje.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LED-Maniak
Vanaf morgen word ik officieel geinstalleerd in het team van Heltec.

Mochten er vragen zijn, stel ze gerust. Dan kan ik ze beantwoorden of doorspelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
LED-Maniak schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:19:

Mochten er vragen zijn, stel ze gerust. Dan kan ik ze beantwoorden of doorspelen. :)
Dus voor garantie kunnen we bij jouw zijn. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
Don't shoot the messenger..

Het is een poging om communicatie opener te krijgen en de hotspot te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Laatst online: 08-09 12:12
LED-Maniak schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:29:
Er zit er nog steeds een in overigens. :+ Zal de komende dagen wel gefixt worden.

goed bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
LED-Maniak schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:30:
Het is een poging om communicatie opener te krijgen en de hotspot te verbeteren.
Om dan direct met de deur in huis te vallen ;-) wat gaat er mis in de huidige hotspots? Is daar al een conclusie aan verbonden?

Zo gebaseerd op hun LAB testen denk ik dat ze wel baat hebben bij een goede RF specialist :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
Cave_Boy schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:52:
[...]

Tijdje terug was ik bij iemand die moest voor het hosten van een spel een bepaalde poort open. De provider deed aanraden om die pc in DMZ te zetten. Dat was sneller en makkelijker.... |:(
Aan de ene kant schrik ervan aan de andere kant denk tja er zijn veel digibeten.(ouderen)

Vooral "jeugd die opgroeide met pc" dan bedoel ik wel jeugd die opgroeid met plug en play en niet die een driver nog moest installeren voor een muis.
Ja er veel op google te vinden maar merk in omgeving ook dat sommige niet verder kijken.

AnimeAdicted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
Offens1490 schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:07:
[...]

Aan de ene kant schrik ervan aan de andere kant denk tja er zijn veel digibeten.(ouderen)

Vooral "jeugd die opgroeide met pc" dan bedoel ik wel jeugd die opgroeid met plug en play en niet die een driver nog moest installeren voor een muis.
Ja er veel op google te vinden maar merk in omgeving ook dat sommige niet verder kijken.
Ook jongeren zetten zomaar van alles open. Het is echt niet zo dat jongeren slimmer/ beter zijn met computers. Het is wel zo dat ze sneller doorhebben hoe de social media werkt maar de materie dieper weten ze nog niks van. Sterker nog ze denken en verwachten dat alles vanzelf gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
LED-Maniak schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:19:

Lekker bezig! Hopelijk vanaf nu wat meer informatie qua updates/changelog, en je kan een mooi filter zijn voor issues uit de dagelijkse praktijk die hier en op discord/redit worden besproken

Laat ze meteen even een PEN test los laten op de Heltec hotspot, er zal vast wel meer leuks mee te doen zijn ;)

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
LED-Maniak schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:30:
Don't shoot the messenger..

Ik wens je veel succes. Ik ben erg benieuwd . Dat Heltec dit zo doet voelt wel goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
LED-Maniak schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:29:

Hoe kun je een update forceren? Was toch gewoon paar uur wachten? Ik zit trouwens op 1.27. Paar uur terug was het nog 1.26.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris12
Cave_Boy schreef op maandag 6 december 2021 @ 18:28:
[...]

Hoe kun je een update forceren? Was toch gewoon paar uur wachten? Ik zit trouwens op 1.27. Paar uur terug was het nog 1.26.
Reboot van de hotspot.

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtreaL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:40
Zelf nog niet heel actief geweest in dit topic, maar ik krijg binnenkort mijn eerste Bobcat miner binnen. Ondertussen zitten er helaas al 5 andere miners in mijn hexagon. Zoals ik heb begrepen is er een bepaalde reducerende factor wanneer er meer miners in dezelfde hexagon staan. Op basis waarvan wordt deze ratio berekend? Heeft het een (grote) invloed dat ik mijn miner als 6e persoon in dezelfde hex positioneer, en in hoeverre valt dit te compenseren met een betere antenne en eventueel betere positionering van de antenne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
eXtreaL schreef op maandag 6 december 2021 @ 18:42:
Zelf nog niet heel actief geweest in dit topic, maar ik krijg binnenkort mijn eerste Bobcat miner binnen. Ondertussen zitten er helaas al 5 andere miners in mijn hexagon. Zoals ik heb begrepen is er een bepaalde reducerende factor wanneer er meer miners in dezelfde hexagon staan. Op basis waarvan wordt deze ratio berekend? Heeft het een (grote) invloed dat ik mijn miner als 6e persoon in dezelfde hex positioneer, en in hoeverre valt dit te compenseren met een betere antenne en eventueel betere positionering van de antenne?
Alvast gefeliciteerd.

Die 5 andere miners hebben wel invloed maar het is niet zo dat dit direct het einde van de wereld is. Zit zelf ook in een hex van 6 en op dit moment haal ik dagelijks ongeveer €10 binnen. Het is wel eens hoger geweest maar momenteel is de waarde ook laag.

Een buitenantenne en hoogte helpt vaak wel. Daarbij ook altijd kijkend wat is er in de buurt op dezelfde hoogte of hoger dan de antenne die eventueel het signaal kan blokken/ reflecteren.

Bedenk dat op een gegeven moment is het een netwerk en dan is het hoofddoel veranderd naar data overdracht. Dat is nu nog niet het geval. Je bent een soort provider voor LoRa apparatuur.
----------------------------------

Even een vraag van mijn kant. Ik heb zelf al een paar keer gespiekt naar een temperatuur/ vochtigheid sensor op LoRa. Er zijn er verschillende. Prijs verschilt per sensor en model (ook waterdicht etc. maakt veel uit in de prijs).

Waarom ik ernaar keek?
A - Vooral de fun van de techniek. Maar hier loop ik dan ook deels op vast. Stel dat ik zo'n sensor heb... Hoe zie ik dan de waardes? Iemand hier al ervaring mee ? Juist dit gedeelte is voor mij een grijs gebied die ik dusver voor mij nog niet helder genoeg heb kunnen maken.

B - Als ik de sensor vlakbij heb... Heb ik grotere kans dan deze mijn miner pakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Cave_Boy schreef op maandag 6 december 2021 @ 19:00:
[...]

Alvast gefeliciteerd.

Die 5 andere miners hebben wel invloed maar het is niet zo dat dit direct het einde van de wereld is. Zit zelf ook in een hex van 6 en op dit moment haal ik dagelijks ongeveer €10 binnen. Het is wel eens hoger geweest maar momenteel is de waarde ook laag.

Een buitenantenne en hoogte helpt vaak wel. Daarbij ook altijd kijkend wat is er in de buurt op dezelfde hoogte of hoger dan de antenne die eventueel het signaal kan blokken/ reflecteren.

Bedenk dat op een gegeven moment is het een netwerk en dan is het hoofddoel veranderd naar data overdracht. Dat is nu nog niet het geval. Je bent een soort provider voor LoRa apparatuur.
Wat zou dat gaan doen met de mining inkomsten? Wordt je dan afgerekend op het aantal passanten, of staat je hotspot er dan nog zonder inkomsten?

Even een vraag van mijn kant. Ik heb zelf al een paar keer gespiekt naar een temperatuur/ vochtigheid sensor op LoRa. Er zijn er verschillende. Prijs verschilt per sensor en model (ook waterdicht etc. maakt veel uit in de prijs).

Waarom ik ernaar keek?
A - Vooral de fun van de techniek. Maar hier loop ik dan ook deels op vast. Stel dat ik zo'n sensor heb... Hoe zie ik dan de waardes? Iemand hier al ervaring mee ? Juist dit gedeelte is voor mij een grijs gebied die ik dusver voor mij nog niet helder genoeg heb kunnen maken.

B - Als ik de sensor vlakbij heb... Heb ik grotere kans dan deze mijn miner pakt?
Goede vraag, mijn blanco antwoord zou zijn: dan moet je eerst klant worden op het Helium netwerk. Volgens mij is hun doel klanten op het netwerk krijgen. Het lijkt geen open LoRa netwerk, KPN heeft ook een LoRa netwerk

[ Voor 4% gewijzigd door stormfly op 06-12-2021 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Sint
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:26

De_Sint

SRK/SRC 63 ZR-S | SE7K 6480Wp

eXtreaL schreef op maandag 6 december 2021 @ 18:42:
Ik zou alvast op Hotspotty.net kijken.
Er zijn meer hex'en die je transmit scale bepalen dan de 300m hex.
Met hotspotty kun je ook fictief je miner plaatsen en al zien wat je transmit scale wordt, naast voorstellen om naburige hex'en te zien die misschien beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Je wordt nu ook al voor de data afgerekend alleen heel ander percentage.

KPN heeft inderdaad een eigen LoRa netwerk. Dat netwerk staat naar wat ik begrijp los van dit gratis netwerk. Als ik een sensor neem dan wil ik dat deze wel op het gratis netwerk gaat.

Hier een linkje van een lora module. Er staat isp programable. Iemand ervaring?
https://dwmzone.com/en/dr...de.html?custom_ref=NUIZQP

Ik kwam zojuist wat meer info tegen hoe je de sensor kunt uitlezen. Alles gaat via een bepaalde site.
Snap alleen nog niet hoe ik hier in Nederland ervoor kan kiezen dat deze het gratis netwerk moet pakken en niet KPN.

https://www.seeedstudio.c...or-on-the-helium-console/

[ Voor 53% gewijzigd door Cave_Boy op 07-12-2021 06:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Cave_Boy schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 05:20:
Je wordt nu ook al voor de data afgerekend alleen heel ander percentage.

KPN heeft inderdaad een eigen LoRa netwerk. Dat netwerk staat naar wat ik begrijp los van dit gratis netwerk. Als ik een sensor neem dan wil ik dat deze wel op het gratis netwerk gaat.
Er is geen gratis netwerk. Jij bent met je hotpot onderdeel van het helium netwerk en voor de hosting van de hotspot krijg je betaald. En Helium krijgt inkomsten door de betalende klanten.

Affordable Pricing
Connectivity costs are a fraction of those associated with cellular without the restrictions.

Als je lager kijkt zie je ook een cost calculator.

Of praat jij over een derde netwerk naast Helium of KPN?

[ Voor 6% gewijzigd door stormfly op 07-12-2021 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelus1753
[...]
Dus de terugverdientijd zit rond 1 tot 2jr (zo ongeveer en met de huidige prijs). Kan dat zo'n beetje kloppen? Of onderschat ik de inkomsten dan?
En wanneer er 'echte klanten' zijn? Gaan de inkomsten dan omhoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
Angelus1753 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:14:
[...]

Dus de terugverdientijd zit rond 1 tot 2jr (zo ongeveer en met de huidige prijs). Kan dat zo'n beetje kloppen? Of onderschat ik de inkomsten dan?
En wanneer er 'echte klanten' zijn? Gaan de inkomsten dan omhoog?
Is natuurlijk afhankelijk hoe je rekent, reken met x het per dag of reken je je op moment dat je uitbetaald.
Ik draai nu net een kleine 5 maanden en heb net mijn nebra miner eruit., Terwijl mijn bobcat nu op 15%.(nu loopt het pas goed ivm meer miners IPV 0)

Maar goed ik reken op moment van uitcash en was op de piek laatst.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelus1753
Ja, ik snap dat de prijs variabel is;
Maar het is dus geen meer-jarenproject om zo'n ding terug te verdienen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Stel: eur 10 per dag, dat is ongeveer eur 300 p/mnd. Afhankelijk van wat je hebt uitgegeven aan de hotspot/invoerkosten/antenne/kabel etc. laat dat bij elkaar eur 900 zijn. Dan in 3mnd dus ongeveer ROI.

Mijn PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
Chris12 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:33:
Stel: eur 10 per dag, dat is ongeveer eur 300 p/mnd. Afhankelijk van wat je hebt uitgegeven aan de hotspot/invoerkosten/antenne/kabel etc. laat dat bij elkaar eur 900 zijn. Dan in 3mnd dus ongeveer ROI.
Tenzij je het laat staan en de koers stijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:56
[...]

Alvast gefeliciteerd.

Waarom ik ernaar keek?

Zie https://console.helium.com. Daar kun je je sensoren koppelen, en de gekoppelde sensoren dan weer koppelen met een andere dienst om ook daadwerkelijk wat met de data te doen. Cayenne is een makkelijke als je enkel simpel wat gegevens wilt inzien, maar ook custom HTTP is mogelijk. De eerste 10.000 datacredits zijn in ieder geval gratis, dus daar kun je geen buil aan vallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
stormfly schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:15:
[...]

Er is geen gratis netwerk. Jij bent met je hotpot onderdeel van het helium netwerk en voor de hosting van de hotspot krijg je betaald. En Helium krijgt inkomsten door de betalende klanten.

Affordable Pricing
Connectivity costs are a fraction of those associated with cellular without the restrictions.

Als je lager kijkt zie je ook een cost calculator.

Of praat jij over een derde netwerk naast Helium of KPN?
Aah dacht dat het een geheel open netwerk is maar hij is dus wel een deel gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Cave_Boy schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:44:
[...]

Aah dacht dat het een geheel open netwerk is maar hij is dus wel een deel gesloten.
Waar haal jij vandaan dat het een deel open is, daar heb ik mogelijk overheen gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelus1753
Er wordt wel gepraat over een private network; Maar dat zal ook vast wel niet gratis zijn.
Pagina: 1 ... 15 ... 41 Laatste

Let op:
Referralcodes gebruiken en het aanbieden van producten is hier niet toegestaan.