[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 40 Laatste
Acties:
  • 252.385 views

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Pompi schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:20:
[...]

Zeker in NL waar mensen het niet erg vinden om via iets minder legale manieren te kijken is zo'n prijsverhoging mogelijk lastig te verkopen.
Ik bereid me al mentaal voor dat ik de helft hier kan gaan verbannen voor de manieren bespreken ja. O-)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:05

totaalsportpakket @DaniëlWW2 en dan nog moet je voor andere sporten nog weer bij andere providers gaan shoppen, Olympische Spelen bij Eurosport, Basketbal, volleybal, waterpolo hebben nationaal en internationaal eigen platforms (€€), Andere Autosport bij? Het worden dan naast de €39,99 (aanbiedingsprijs) voor F1 (en voetbal) nog 100 andere snippertjes van Sport voor €6,99 p/m (of €5,99 per event) om sport te kunnen volgen (naast voetbal waar nachtnet echt geen belangstelling voor heeft)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:21
Justevo schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:18:
[...]

Ik heb niet tegen Olav als persoon hoor, hele aardige vent op tv dan. En ontzettend veel kennis. Maar tijdens een race mist hij echt ontzettend veel, er zit bij Sky niet voor niets 2 of 3 man tijdens een race.
Eens, maar Sky vind ik zelf ook niet alles. Vooral het geschreeuw vind ik irritant.
Zo is het bij beiden wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 15:09
Plenkske schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:13:
[...]

Een opmerking als deze op het Tweakers forum vind ik toch wel komisch.
Betreft die timing app: wat nou als die nieuwe app dat ook heeft en het gewoon sync loopt ?
Waarom is dat komisch? ik heb gewoon geen ruimte om een PC naast de TV te zetten (en al mijn HDMI poorten zijn al bezet, ik heb voor mijn werk 3 DVB tuners aan mijn set hangen), en mijn TV ondersteund maar weinig apps.

Ik wil gewoon geen app, ik heb al veel te veel apps met bijbehorend abbo, het houd een keer op. En zolang Ziggo Sport nog Golf en Nascar uitzend stap ik niet over naar een ander sport abbo. Darts en (Duits) voetbal kan me allemaal gestolen worden dus daarvoor zou ik echt niet over stappen.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:07
Dus iedereen hier met F1TV beschikt over een creditcard? Ik niet. Zijn er nog omwegen hiervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Plenkske schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:17:
[...]

En wat kost internet en tv in Zweden ? Of eten in de supermarkt ? Het zijn serieuze vragen, want je kan het niet zomaar 1 op 1 vergelijken.

Die partij die het nu gekocht heeft zal echt niet blind gekocht hebben en er nu achterkomen dat wij Nederlanders niet meer dan X euro per maand willen betalen.
Wat is een "redelijk" bedrag ? 15 euro per maand ? Vragen ze in Denmarken geloof ik ook en daar krijg je F1, CL etc, bij Viaplay. 15 euro x 12 = 180 euro. Stel ze halen 500K abbo's na drie jaar, dat is 90 miljoen per jaar aan inkomsten. Kan me niet voorstellen dat je daar een 24x7 sport zender van kan bedruipen, maar je wilt natuurlijk de eerste drie jaar opbouwen.

Overigens zou mij niets verbazen als Olav Mol & crew gewoon meeverkassen, want de F1 programma's worden voor Nederland geproduceerd door Southfields (Wikipedia: Southfields (mediabedrijf)) die het ook al deden voor SBS en RTL. Zou echt niet weten wie ze anders het commentaar zouden moeten laten doen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:22:
[...]

Ik bereid me al mentaal voor dat ik de helft hier kan gaan verbannen voor de manieren bespreken ja. O-)
Er is toch wel een overgangs of gedoogperiode te vinden? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Justevo schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:18:
[...]

Ik heb niet tegen Olav als persoon hoor, hele aardige vent op tv dan. En ontzettend veel kennis. Maar tijdens een race mist hij echt ontzettend veel, er zit bij Sky niet voor niets 2 of 3 man tijdens een race.
Nee begrijp ik en Rick Winkelman is sowieso erg goed bij NASCAR en Indycar, ook heeft hij in het verleden (begin 2000) ook nog wel eens pit reporter gespeeld bij F1.

Daarnaast, het moet niet een oud coureur zijn, die Giedo van de Garde was echt een mannetje van "Hallo, mijn naam is Giedo van de Garde en bij elke aanvulling ga ik jullie mijn ervaring vertellen" Dat was echt vreselijk.

Anyhow, back to on topic waar dit topic echt over gaat.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:08

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tommy The Cat schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:23:
Dus iedereen hier met F1TV beschikt over een creditcard? Ik niet. Zijn er nog omwegen hiervoor?
Is dat gek? Ik ken letterlijk niemand zonder creditcard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:00
Als Olav niet wordt overgenomen door de Noren kan hij ook nog gewoon direct bij F1TV aan de slag als Nederlandse inbreng commentator. Dat zal enorm veel NL abbo's aantrekken die direct F1TV nemen. Dan vloeit het geld van Nederlandse abonnee's direct naar Liberty Media. Samen met de 30 miljoen die ze nu van de Noren vangen is dat dan win-win.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

MikeyMan schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:24:
[...]

Is dat gek? Ik ken letterlijk niemand zonder creditcard.
Nu wel.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:52

Martinspire

Awesomeness

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:15:
En ik wou eens weten hoe erg het kan gaan worden. Nou, in Zweden kan je blijkbaar alleen een sport totaalpakket krijgen, voor ongeveer €44 per maand. :')
https://viaplay.se/package_sport

Daar zit meer bij, maar alsnog is die prijs belachelijk. Dit is gewoon weer de pay wall onzin om mensen uit te knijpen.
Mja het hele pakket en dan ook geen optie bieden om dingen afzonderlijk aan te schaffen.

Wel apart trouwens, want Ziggo Sport is hier voor 15 euro de maand te krijgen die ongeveer hetzelfde biedt qua sport. Film en series is vaak een pakketje van 10 euro of zo. Dus waarom het dan nog 20 euro meer moet kosten, is me onbekend.

Overigens zie ik elders dat films en series los 129 kronen is, ofwel 12,71 maar sport kun je dus niet los aanschaffen.

Ik verwacht inderdaad een 1 op 1 kopie voor Nederland en voor die prijs zie ik eigenlijk niemand instappen voor F1. Misschien voor het voetbal, maar niet F1.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Maurice079 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:14:
[...]

Of we gaan met z'n allen bij @streamnl zitten, daar hebben ze goede hapjes begreep ik :9
streamnl in "[F1 2021] Race 4 GP van Spanje"
Sorry, mag niet van meneer Rutte. :+

Ze heeft nu al stress :+
Blijkbaar heeft Monaco niet echt iets specifieks qua hapjes.

Ach ja, het zal vast wel weer iets lekkers zijn O-)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

nachtnet schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:24:
[...]

Er is toch wel een overgangs of gedoogperiode te vinden? :+
Ja, dat noemen we tijdelijke verbanning. O-)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:52
Prepaid CC via Revolut of N26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
SnowDude schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:23:
[...]

Waarom is dat komisch? ik heb gewoon geen ruimte om een PC naast de TV te zetten (en al mijn HDMI poorten zijn al bezet, ik heb voor mijn werk 3 DVB tuners aan mijn set hangen), en mijn TV ondersteund maar weinig apps.

Ik wil gewoon geen app, ik heb al veel te veel apps met bijbehorend abbo, het houd een keer op. En zolang Ziggo Sport nog Golf en Nascar uitzend stap ik niet over naar een ander sport abbo. Darts en (Duits) voetbal kan me allemaal gestolen worden dus daarvoor zou ik echt niet over stappen.
Waarom: omdat er legio mogelijkheden zijn om het gewoon naar je TV te krijgen. Dat je dat niet wil of de problemen eerst ziet is een ander verhaal.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
streamnl schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:25:
[...]

Luxe bonbons en luxe bubbels en oesters

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:25:
[...]

Ja, dat noemen we tijdelijke verbanning. O-)
Wanneer was dat moderatordag/teamuitje ook al weer gepland? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:08
GrooV schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:26:
[...]

Dat werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:52

Martinspire

Awesomeness

Martinspire schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:25:
[...]

Mja het hele pakket en dan ook geen optie bieden om dingen afzonderlijk aan te schaffen.

Wel apart trouwens, want Ziggo Sport is hier voor 15 euro de maand te krijgen die ongeveer hetzelfde biedt qua sport. Film en series is vaak een pakketje van 10 euro of zo. Dus waarom het dan nog 20 euro meer moet kosten, is me onbekend.

Overigens zie ik elders dat films en series los 129 kronen is, ofwel 12,71 maar sport kun je dus niet los aanschaffen.

Ik verwacht inderdaad een 1 op 1 kopie voor Nederland en voor die prijs zie ik eigenlijk niemand instappen voor F1. Misschien voor het voetbal, maar niet F1.
Ik was nog even vergeten te melden welke sporten ze daar hebben, iets waar in Nederland de rechten nog wel voor ontbreken en dus ook van de prijs afgehaald moet worden:

Voetbal:
  • Champions League
  • Premier League (UK)
  • Bundesliga (DE)
  • Ligue 1 (FR)
  • Schots
  • En meer??
Golf (Europatour, LPGA, Ryder Cup, WGC, 8 majors)

Racing:
  • F1
  • Moto GP
  • Indycar
  • Nascar
Overig:
  • NHL
  • KHL
  • MLB
  • ATP 1000 (tennis dus)
  • NFL
  • Europees basketbal
  • Handbal
  • UFC
  • Boksen
Ik zie er aardig wat staan waar nu geen licentie voor bemachtigd gaat worden en ik vraag me af of een aantal Amerikaanse series wel naar dat platform komen in Nederland.

Sowieso houdt Ziggo voorlopig Indycar, Nascar, ATP en een paar voetbalseries. MotoGP ligt Eurosport volgens mij, net als Formule E bijvoorbeeld. Etc.

Dus die 44 gaat het sowieso niet worden.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Even afwachten hoe het gaat maar ik ga iig geen €44 per maand betalen voor de F1.
Nu heb ik wel een goede reden om Ziggo vaarwel te zeggen en Glasvezel in huis te halen *O*

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
Hoezo niet? Ik betaal gewoon met mijn Revolut kaart 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Jasphur schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:06:
[...]

Omzetten naar jaarlijks inderdaad, dat is sowieso goedkoper volgens mij. En dan je subscription op active houden. Wat ik normaal deed was mn jaarlijkse abbo meteen stopzetten zodat na een jaar niet automatisch werd verlengd zodat ik een nieuwe seizoen met korting kon kopen. Maar als F1TV stopt in NL dan maar gewoon de volle mep betalen voor F1TV
ik kan hem alleen nergens omzetten zonder dat ik hem eerst stopzet, heb betaald via playstore.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

[...]

Here you go: https://flavorverse.com/traditional-monaco-foods/

En verder gewoon veel champagne!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

nachtnet schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:28:
[...]

September en ik ben saai en ga nooit. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
[...]

Maakt niet zoveel uit wat het is, als ze er maar heel veel geld voor vraagt :p

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15:02
Is er nog kans dat NENT wel gewoon een zender krijgt in het Ziggo pakket or KPN pakket en je zo gewoon F1 kan kijken in het weekend of staat het nu al vast dat het via hun streaming platform gaat achter een abonnement ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Divak schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:24:
Als Olav niet wordt overgenomen door de Noren kan hij ook nog gewoon direct bij F1TV aan de slag als Nederlandse inbreng commentator. Dat zal enorm veel NL abbo's aantrekken die direct F1TV nemen. Dan vloeit het geld van Nederlandse abonnee's direct naar Liberty Media. Samen met de 30 miljoen die ze nu van de Noren vangen is dat dan win-win.
Daar hoop ik stiekem wel een beetje op, F1TV maar met Olav commentaar. Dat geschreeuw van Sky heb ik weinig zin in...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14:39

Mef

Maasluip schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:03:
[...]

ViaPlay is een streaming service, die zit hier iig niet op de kabel. Wil niet zeggen dat dat niet mogelijk is natuurlijk.
Uiteraard kan Ziggo naar ViaPlay toestappen en zeggen "wij geven jullie x miljoen voor de rechten om bij ons op de kabel te komen" maar als ViaPlay 30 miljoen heeft betaald voor de uitzendrechten in Nederland, dan zal Ziggo met een bedrag over de brug moeten komen dat dat benaderd en zal ViaPlay via andere kanalen de rest moeten binnenhalen.
Ik denk door enkel streaming te willen doen ze heel wat mogelijke klanten, oudere mensen etc zullen verliezen. Ik geloof trouwens nooit dat F1 niet via tv te zien zou zijn en enkel via streaming, zeker niet in Nederland. Dankzij max is F1 big in Nederland zal iedereen zijn graantje proberen meepikken. Stel dat viaplay 30 miljoen betaald heeft en ze onderhandelen met zowel KPN als Ziggo om elk 10miljoen te betalen in ruil om te mogen uitzenden. Kost het viaplay enkel 10miljoen, verminderd met eventuele reclame inkomsten. Als ze een 3e aanbieder vinden of als ze 15 miljoen vragen zijn ze helemaal uit de kosten. KPN tevreden want ze kunnen wat klanten van Ziggo sport afsnoepen. Ziggo tevreden want het kost hen pak minder dan rechtstreeks de rechten.

Trouwens op de cijfers af te gaan van Eleven sports uit mijn voorbeeld vallen die aantal klanten via streaming en dus de inkomsten daarvan tegen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Nooit geweten dat die vissoep uit Monaco komt. Thx ! :9~

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Palindrome schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:37:
Is er nog kans dat NENT wel gewoon een zender krijgt in het Ziggo pakket or KPN pakket en je zo gewoon F1 kan kijken in het weekend of staat het nu al vast dat het via hun streaming platform gaat achter een abonnement ?
Ja die kans is er gewoon, want het is op dit moment alleen speculeren wat ze gaan doen hier in NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Laatst online: 09:28
Martinspire schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:33:
[...]

Ik was nog even vergeten te melden welke sporten ze daar hebben, iets waar in Nederland de rechten nog wel voor ontbreken en dus ook van de prijs afgehaald moet worden:

Voetbal:
  • Champions League
  • Premier League (UK)
  • Bundesliga (DE)
  • Ligue 1 (FR)
  • Schots
  • En meer??
Golf (Europatour, LPGA, Ryder Cup, WGC, 8 majors)

Racing:
  • F1
  • Moto GP
  • Indycar
  • Nascar
Overig:
  • NHL
  • KHL
  • MLB
  • ATP 1000 (tennis dus)
  • NFL
  • Europees basketbal
  • Handbal
  • UFC
  • Boksen
Ik zie er aardig wat staan waar nu geen licentie voor bemachtigd gaat worden en ik vraag me af of een aantal Amerikaanse series wel naar dat platform komen in Nederland.

Sowieso houdt Ziggo voorlopig Indycar, Nascar, ATP en een paar voetbalseries. MotoGP ligt Eurosport volgens mij, net als Formule E bijvoorbeeld. Etc.

Dus die 44 gaat het sowieso niet worden.
Als je dit bekijkt hadden ze misschien beter ESPN kunnen overnemen en dan de F1 daar aan toe gevoegd. Want nu hebben zij weinig aanbod en ESPN heeft behalve Eredivisie dan ook erg weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Maar waarom zou F1TV verdwijnen in NL als ZIggo de rechten verliest?
Die staan toch los van elkaar of ben ik gek,

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Dat was haar probleem (als ik goed geluisterd heb), het zijn vooral gerechten ipv kleine hapjes.
Maar ik zal de link doorsturen.

Ik dank jullie voor het meedenken. _/-\o_

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:52

IkWilbert

Het is mij!

G_Dragon schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:40:
Omdat een partij exclusieve rechten kan hebben, in Duitsland en Engeland is ook geen F1TV omdat Sky daar de exclusieve rechten heeft.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Het verdwijnt niet, maar je zult er vast weer voor moeten gaan betalen nu Ziggo geen F1 rechten meer heeft in 2022.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dat ligt aan de contractonderhandelingen. Ze kunnen bijvoorbeeld zeggen 30 miljoen en dan helemaal exclusief, of 20 miljoen en dan mogen jullie f1tv Pro blijven aanbieden.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 21:41
Het lijkt mij dat als die Nordic Entertainment Group 30m-32m per jaar betaalt voor de rechten in alleen Nederland, dit moet worden terugverdiend en dat gaat lastig als het standaard F1tv Pro blijft worden aangeboden en zeker tegen de nu geldende prijzen. Dus of F1TV in NL verdwijnt, of we gaan er een bijna gelijk bedrag voor betalen als dat wat NEG gaat vragen voor VIAplay hier.

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
metallicattim schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:41:
[...]

Het verdwijnt niet, maar je zult er vast weer voor moeten gaan betalen nu Ziggo geen F1 rechten meer heeft in 2022.
Betaal er toch al voor omdat ik bij KPN zit, dus op dat gebied verranderd er niks voor me ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:16

Arfman

Drome!

Ik ga er van uit dat F1TV Pro volgend jaar exit is. Ik wil koste wat kost niet terug naar Olav Mol z'n geblaat. Wat is nu het beste? Kan ik mijn F1TV Pro abonnement op automatisch verlengen zetten en dan nooit meer aanzitten? Is er iemand die hier wat licht op kan laten schijnen? Wat is er bijvoorbeeld in Duitsland gebeurd?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
loekf2 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:37:
[...]

Dat klopt ja. Bestaande abbo's laten ze met rust. Blij dus dat ik in Maart een abbo genomen heb.

Ik vraag me af hoe Nordic denkt een nieuwe sportzender (?) op te kunnen tuigen. Klinkt als Sport7 2.0. Met series en films kom je er niet, wat ze wel proberen in Scandinavie, maar ook daar gaan ze last krijgen van Disney, Netflix, Paramount, HBO Max met rechten.

Had liever gezien dat bv. Amazon Prime op sportrechten ging bieden of ESPN (die ik ook nog wel eens achter een app zie verdwijnen, of achter Disney+).
Amazon heeft ook meegeboden begreep ik.
GrooV schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:46:
[...]

Klopt, dankzij digitale TV is het een fluitje van een cent om een zender toegevoegd te krijgen bij de huidige aanbieders. Daarnaast heeft Viaplay al een heel streaming platform in gebruik dus ik verwacht ook niet dat dit heel veel extra voor ze gaat kosten.

Die 30 miljoen per jaar gaan ze echt wel terugverdienen. Ziggo daarentegen calculeert gewoon in hoeveel ze voor F1 willen betalen en hoeveel mensen er eventueel weg zouden gaan. Het gros van de mensen zal toch blijven omdat er nog geen snel alternatief is en omdat mensen niet graag wisselen van provider.

30.000.000 euro (ex btw) a 12,39 euro (15 incl btw) * 12 = zo'n 201.775 abonnees , en ik verwacht dat ze daar ruim overheen gaan. Tel daar nog reclame inkomsten bij op en eventuele upselling naar andere kanalen dan denk ik dat het geen slechte deal is. Al die Max "fans" willen toch kijken nu de strijd zo spannend wordt. En illegale IPTV diensten is echt geen concurrent als je zonder haperingen live een race wil kijken (is trouwens ook strafbaar omdat het heling is)
Sky haalt niet eens de cijfers van Bahrein: https://motorsportbroadcasting.com/tag/ratings/

Ook uit dat bericht:
Unusually, more people watched the Grand Prix in the Netherlands than in Germany on Sunday, as the sport moved to pay-TV in Germany and away from free-to-air television.

An audience of 1.12 million viewers (5.8% audience share) watched via Sky Sport F1 according to DWDL.de, an increase for Sky year-on-year, but a sharp drop of almost 75% on what F1 achieved last year in Germany, when it regularly achieved between 4 and 5 million viewers across RTL and Sky.
Met de GP van Spanje rond de 1.1m kijkers blijft er niet heel veel over. En er zal geld terugverdiend moeten worden, dus reclamevrij? Ik betwijfel het.
Het is 2021, een creditcard is nou ook weer geen rocket science.
nachtnet schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:28:
[...]

We kunnen ook vanaf mobiel bannen hoor. :P
Omdat in andere paywall landen ook F1TV is gecancelled. En de tweede is een retorische vraag. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cfeijt
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 17:35
GrooV schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:34:
[...]

Hoezo niet? Ik betaal gewoon met mijn Revolut kaart 8)7
Gok dat ie op N26 doelt, die werkt namelijk niet icm f1tv.

Ryzen 5800X3D + 32GB GSKILL @3600 op X570 Aorus Pro + FE 3090 + ASUS ROG OLED PG32UCDM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Arfman schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:49:
Ik ga er van uit dat F1TV Pro volgend jaar exit is. Ik wil koste wat kost niet terug naar Olav Mol z'n geblaat. Wat is nu het beste? Kan ik mijn F1TV Pro abonnement op automatisch verlengen zetten en dan nooit meer aanzitten? Is er iemand die hier wat licht op kan laten schijnen? Wat is er bijvoorbeeld in Duitsland gebeurd?
Dat is wat ik gedaan heb. Als ik het goed begrepen heb (verder niet gecontroleerd) is dat bestaande abonnees in Duitsland hun abonnement behielden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:26

DDX

ArthurMorgan schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:51:
[...]

Dat is wat ik gedaan heb. Als ik het goed begrepen heb (verder niet gecontroleerd) is dat bestaande abonnees in Duitsland hun abonnement behielden.
Hoop het.
En anders een iets minder legale manier vinden om f1tv te kunnen afsluiten via een prepaid creditcard ofzo.
Sky via de schotel kijken gaat hem helaas ook niet worden, sky abonnement afsluiten is ook erg lastig... (en vrij prijzig)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Laatst online: 11-09 19:11
Niet als onderdeel van de deal is dat F1TV Pro niet meer in NL beschikbaar is. Als je 30 miljoen betaalt om geld binnen te harken achter een paywall ga je geen F1TV Pro met NL commentaar willen voor een fractie van de prijs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Dat Ziggo de rechten verliest heeft grote gevolgen merk ik al in het Topic, het simpel de tv aanzetten en Formule 1 aanzetten is er straks misschien niet meer. Ik hoop dat ze snel duidelijkheid geven, want ik zie veel ouderen die gewoon simpel via een zender willen kijken zonder teveel gedoe en uitzoeken al zweten na dit nieuws.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Laatst online: 09:28
G_Dragon schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:55:
Dat Ziggo de rechten verliest heeft grote gevolgen merk ik al in het Topic, het simpel de tv aanzetten en Formule 1 aanzetten is er straks misschien niet meer. Ik hoop dat ze snel duidelijkheid geven, want ik zie veel ouderen die gewoon simpel via een zender willen kijken zonder teveel gedoe en uitzoeken al zweten na dit nieuws.
Als het ook alleen via app is, vraag ik mij ook af of cafe's het dan nog wel uit kunnen zenden want meestal betaalden die een apart abbo voor het tonen van een bepaalde zender maar kan dat ook wel voor een app?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:54
Als F1TV verdwijnt ga ik echt huilen :( Ik ben juist blij dat ik eindelijk op een legale manier het engelse commentaar erbij kan kijken in plaats van allerlei vage streams zoeken en maar hopen dat ze de hele race in de lucht blijven.

Naja anders maar een andere tijdbesteding gaan zoeken op de zondag, genoeg dingen die ik nu niet doe omdat ik F1 aan het kijken ben :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:51

Player1S

Probably out in the dark

Zul je net zien. Nieuwe aanbieder is te duur en/of slecht te kijken doordat het alleen streaming is en/of geen deals heeft kunnen sluiten met oa KPN voor doorgave zender en dan heeft Max in 2022 een mega seizoen en pakt ie zn eerste van 13 titels :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Het probleem is alleen dat er namelijk een kans is dat F1TV Pro straks niet meer in Nederland wordt aangeboden als deal met Nordic.
Zie Duitsland: Door dat de uitzendrechten in Duitsland bij Sky zijn komen te liggen is onderdeel van de deal dat F1TV (pro) daar niet meer wordt aangeboden.

[ Voor 24% gewijzigd door Bullet NL op 18-05-2021 13:01 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Ik zie dat de eerste clickbaitblogjes er al opduiken; https://gp33.nl/nederland...rdic-entertainment-group/

Een beetje eigen onderzoek is teveel gevraagd blijkbaar, want als je hier kijkt zie je dat de F1TV offering dit jaar in Zweden en Noorwegen identiek is aan NL, dus waar dit vandaan komt; "In de landen waar NENT al de uitzendrechten voor de Formule 1 heeft, Zweden bijvoorbeeld, is F1TV Pro niet beschikbaar" is me een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
G_Dragon schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:34:
[...]

ik kan hem alleen nergens omzetten zonder dat ik hem eerst stopzet, heb betaald via playstore.
Vreemd, lijkt mij toch upselling functionaliteit nummer 1. Maar stop zetten en opnieuw aanvragen is geen mogelijkheid?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Ozzie schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:57:
Als F1TV verdwijnt ga ik echt huilen :( Ik ben juist blij dat ik eindelijk op een legale manier het engelse commentaar erbij kan kijken in plaats van allerlei vage streams zoeken en maar hopen dat ze de hele race in de lucht blijven.

Naja anders maar een andere tijdbesteding gaan zoeken op de zondag, genoeg dingen die ik nu niet doe omdat ik F1 aan het kijken ben :)
Haha en ik vind die engelse commentaar nou juist te druk en schreeuwerig :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
Pompi schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:57:
[...]

Als het ook alleen via app is, vraag ik mij ook af of cafe's het dan nog wel uit kunnen zenden want meestal betaalden die een apart abbo voor het tonen van een bepaalde zender maar kan dat ook wel voor een app?
Vraag me af of dat nu wel mag, Ziggo Sport valt niet onder Videma (ESPN ook niet) en biedt geen zakelijk abonnement aan wat ESPN wel doet.

Zonder toestemming mag je dit niet uitzenden in een cafe met tientallen mensen

edit: nee mag nu ook niet https://www.khn.nl/nieuws...rijden-een-licentie-nodig

[ Voor 10% gewijzigd door GrooV op 18-05-2021 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:07

Bestla

Kvinne

Ozzie schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:57:

Ach, dan heb ik meer tijd op de schietbaan. Die twee dingen beten elkaar soms een beetje als er een race was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
G_Dragon schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:02:
[...]

Haha en ik vind die engelse commentaar nou juist te druk en schreeuwerig :D
En dat is juist het mooie aan F1TV, kan je gewoon kiezen :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

The_Admin schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:00:
Ik zie dat de eerste clickbaitblogjes er al opduiken; https://gp33.nl/nederland...rdic-entertainment-group/

Een beetje eigen onderzoek is teveel gevraagd blijkbaar, want als je hier kijkt zie je dat de F1TV offering dit jaar in Zweden en Noorwegen identiek is aan NL, dus waar dit vandaan komt; "In de landen waar NENT al de uitzendrechten voor de Formule 1 heeft, Zweden bijvoorbeeld, is F1TV Pro niet beschikbaar" is me een raadsel.
In Zweden niet, maar in Duitsland dus wel..... Daarbij.... Wanneer een bedrijf als Nordic inderdaad 30 miljoen voor de uitzendrechten in Nederland heeft betaald, dus 3x zoveel als Ziggo... Kan is er een reële kans dat de F1TV (pro) toegang is NL komt te vervallen, net zoals Sky dat ook heeft gedaan in DE.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
Player1S schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:59:
Zul je net zien. Nieuwe aanbieder is te duur en/of slecht te kijken doordat het alleen streaming is en/of geen deals heeft kunnen sluiten met oa KPN voor doorgave zender en dan heeft Max in 2022 een mega seizoen en pakt ie zn eerste van 13 titels :+
The bigger the miracle, the smaller the audience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 15:29

Chiron

Moderator Discord
The_Admin schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:00:

Bij Duitsland staat F1TV Pro ook met een Y :? Hoe moet ik dat zien dan.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:07
GrooV schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:26:
[...]

Thanks. Heb ‘t anders gedaan. Via Apple Store abonnement op F1TV genomen.

Toch maar voor de zekerheid, mochten bestaande abo’s doorlopen. En ik was sowieso al benieuwd naar de functionaliteiten/kijkervaring :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Chiron schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:06:
[...]

Dit staat erachter:
"F1TV Pro is no longer available to purchase in Germany. Only existing Pro annual subscribers can access F1TV Pro content in this territory. Race replays will become available for the current season after 31 December for F1TV Access subscribers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:19
Deze oudere heeft gewoon een abo bij F1TV. Zo moeilijk is dat niet.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
JukeboxBill schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:08:
[...]

Deze oudere heeft gewoon een abo bij F1TV. Zo moeilijk is dat niet.
Ik wilde gaan zeggen "leuk, maar dat zie ik mijn schoonvader nog niet doen". Alleen scheelt die maar 4 jaar met jou (als je geboortedatum klopt) dus dat is geen excuus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Señor Sjon schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:50:
[...]

Sky haalt niet eens de cijfers van Bahrein: https://motorsportbroadcasting.com/tag/ratings/

Ook uit dat bericht:

[...]

Met de GP van Spanje rond de 1.1m kijkers blijft er niet heel veel over. En er zal geld terugverdiend moeten worden, dus reclamevrij? Ik betwijfel het.

[...]
Kijkcijfers in Duitsland dalen al Schumacher is gestopt en helemaal sinds Vettel weg is bij RBR. Rosberg hebben ze nooit als een "echte" Duitser gezien en Vettel worden ze ook niet meer warm van.

Als er weer een Duitser echt om het kampioenschap gaat strijden dan stijgt het daar wel weer, en dan het liefst in een Mercedes of Ferrari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Het jammere vind ik nog altijd dat je via F1TV niet alle races met NL commentaar kan terugzien. Is gewoon nostalgie van vroeger, vooral de races tussen 2000 en 2004 zou ik graag terugzien met NL commentaar.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08 11:19
Niet alleen ouderen. Ik kijk F1, maar blijf er niet voor thuis. Omdat ik Ziggo heb kan ik kijken als ik wil.
Een abbo apart er voor ga ik echt niet afsluiten. Wat ik uit mijn omgeving hoor is dat een hele grote groep die daar net zo over denkt.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:45
Bestaan er serieus mensen die Olav niet kut vinden dan? Ik vind zijn commentaar echt tenenkrommend over het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Nu online
Bullet NL schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:04:
[...]

In Zweden niet, maar in Duitsland dus wel..... Daarbij.... Wanneer een bedrijf als Nordic inderdaad 30 miljoen voor de uitzendrechten in Nederland heeft betaald, dus 3x zoveel als Ziggo... Kan is er een reële kans dat de F1TV (pro) toegang is NL komt te vervallen, net zoals Sky dat ook heeft gedaan in DE.
Oh een kans is er zeker, maar NENT heeft de uitzendrechten voor Duitsland niet, dus de vergelijking gaat gewoon mank. Vooralsnog lijkt vooral Sky echt absolute exclusiviteit te bedingen, niet NENT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Als ze het niet heel veel duurder maken dan de 15 euro die ik nu betaal vind ik het prima. Maar dan hoop ik wel dat ze ook Nascar en Indycars uitzenden.... Anders zit ik wel met 'n probleem want ik ga niet weer meer abonnementen aan dan ik momenteel al heb.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Nu online
Chiron schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:06:
[...]

Als je een kleinnnn stukje naar rechts kijkt, dan heb je een kolom die 'other information' heet :+
F1TV Pro is no longer available to purchase in Germany. Only existing Pro annual subscribers can access F1TV Pro content in this territory. Race replays will become available for the current season after 31 December for F1TV Access subscribers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Henkie_NtA schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:19:
[...]

Bestaan er serieus mensen die Olav niet kut vinden dan? Ik vind zijn commentaar echt tenenkrommend over het algemeen.
Lees dit topic en je hebt 't antwoord.
Overigens heb ik het liefst gewoon Olav en met Nascar de Amerikanen. Wat ook kan met tmobile gelukkig.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:21
[...]

Alles is beter dan dat geschreeuw van Crofty in mijn ogen. Ik kan daar echt niet tegen. Olav is niet super, maar beter dan Sky.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

The_Admin schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:19:
[...]

Oh een kans is er zeker, maar NENT heeft de uitzendrechten voor Duitsland niet, dus de vergelijking gaat gewoon mank. Vooralsnog lijkt vooral Sky echt absolute exclusiviteit te bedingen, niet NENT.
30 miljoen is veel geld..... Zal toch op een of andere manier terug verdient moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:45
Extigo schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:21:
[...]

Alles is beter dan dat geschreeuw van Crofty in mijn ogen. Ik kan daar echt niet tegen. Olav is niet super, maar beter dan Sky.
Dat geschreeuw van hem vooral bij de start vind ik ook nogal irritant inderdaad.
Maar Olav mist altijd zo ontzettend veel. Nu zal hij vast ondertussen meer aan het doen zijn dan alleen maar de racefeed kijken, maar de helft van de tijd heeft hij geen idee wat er allemaal gebeurd imo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 13:27
[...]

Ja die bestaan. Raar hé dat er mensen zijn die iets anders leuk vinden ;)

Olav is zeker niet perfect, Jack plooij zal ik echt niet missen. Maar ik het schreeuwende Engelse commentaar nou ook niet echt fijn om hele tijd naar te luisteren.

Ik vind Winkelman tijdens de vrije trainingen ook wel fijn om te luisteren. Dat is echt een wandelende F1 encyclopedie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joost1991
  • Laatst online: 15:04
Slavy schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:15:
Het jammere vind ik nog altijd dat je via F1TV niet alle races met NL commentaar kan terugzien. Is gewoon nostalgie van vroeger, vooral de races tussen 2000 en 2004 zou ik graag terugzien met NL commentaar.
Ik heb een collectie voor dit, speciaal gemaakt omdat het niet beschikbaar is elders. Stuur maar een PB als je interesse hebt.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

[...]

Beetje flauw om keer op keer op Olav te hakken, alternatieven zijn er niet. vaak wordt verwezen naar Sky F1, maar ook daar hoor ik ze regelmatig de plak mis slaan.

Ik heb vaak het idee dat mensen geen idee hebben waar Molletje zich allemaal op moet richten tijdens zo'n race. Ja, en omdat de data allemaal gelijktijdig bij ons beschikbaar is via de F1 apps kunnen we zelf vaak al eerder zien dan Mol wat er gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08 11:19
Maar ziggo is toch onderdeel van Liberty media, die weer de F1 rechten heeft toch?
Lekker dan als je jezelf de pan uit concurreert.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Henkie_NtA schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:24:
[...]

Dat geschreeuw van hem vooral bij de start vind ik ook nogal irritant inderdaad.
Maar Olav mist altijd zo ontzettend veel. Nu zal hij vast ondertussen meer aan het doen zijn dan alleen maar de racefeed kijken, maar de helft van de tijd heeft hij geen idee wat er allemaal gebeurd imo.
Mol moet zn ego opzij zetten en er iemand naast zetten. Dat zou het zoveel ten goede komen.
Ik heb zelf jaar in de VS gewoond en daar flink verwend geweest met NASCAR op tv. Daarnaast ook vaak op Eurosport Engels commentaar geselecteerd wat uiteindelijk gewoon Amerikaans commentaar was.

Idem destijds met NASN en de MLB wedstrijden aldaar.
Je kunt zeggen over de VS wat je wilt maar sport verslaan zijn ze heer en meester in.
arbraxas schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:28:
Maar ziggo is toch onderdeel van Liberty media, die weer de F1 rechten heeft toch?
Liberty Media = F1 eigenaar
Liberty Global = Ziggo eigenaar

verschillende bedrijven. Wel overkoepelende eigenaar.

[ Voor 17% gewijzigd door Player1S op 18-05-2021 13:30 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 21:38
Simpele business case toch? Blijkbaar dachten ze dat ze zelf niet meer dan 30 miljoen kunnen verdienen met de rechten dus als iemand anders zo'n bedrag wil betalen, maak je meer winst dan als je de rechten voor jezelf houdt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Bullet NL schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:28:
[...]

Beetje flauw om keer op keer op Olav te hakken, alternatieven zijn er niet. vaak wordt verwezen naar Sky F1, maar ook daar hoor ik ze regelmatig de plak mis slaan.

Ik heb vaak het idee dat mensen geen idee hebben waar Molletje zich allemaal op moet richten tijdens zo'n race. Ja, en omdat de data allemaal gelijktijdig bij ons beschikbaar is via de F1 apps kunnen we zelf vaak al eerder zien dan Mol wat er gebeurd.
Dit dus, meer mensen zouden eens deze video moeten bekijken voor ze oordelen. En dat terwijl hij dit live doet, zou menig persoon die onderuit zit met een biertje dit zien doen:

[YouTube: Zo geeft Olav Mol zijn commentaar | #ZoekHetUitJack | 18/05/2018]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Senaxx schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:25:
[...]

Ja die bestaan. Raar hé dat er mensen zijn die iets anders leuk vinden ;)

Olav is zeker niet perfect, Jack plooij zal ik echt niet missen. Maar ik het schreeuwende Engelse commentaar nou ook niet echt fijn om hele tijd naar te luisteren.

Ik vind Winkelman tijdens de vrije trainingen ook wel fijn om te luisteren. Dat is echt een wandelende F1 encyclopedie.
Winkelman wil ook nog wel eens wat missen, fijne man om naar te luisteren. Maar maakt ook gewoon duidelijk dat het een best moeilijk vak is.

Dat missen is helemaal niet erg, maar om Mol maar keer op keer af te zeiken vind ik veel te ver gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Slavy schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:30:
[...]

Dit dus, meer mensen zouden eens deze video moeten bekijken voor ze oordelen. En dat terwijl hij dit live doet, zou menig persoon die onderuit zit met een biertje dit zien doen:

[YouTube: Zo geeft Olav Mol zijn commentaar | #ZoekHetUitJack | 18/05/2018]
Vandaar dat er iemand naast moet. Verdeel de taken.

Overigens ben ik sowieso allergisch voor de Nederlandse taal in films, series, muziek etc.
Mooie taal om te spreken maar doe mij maar Engels voor de rest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Player1S schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:31:
[...]

Vandaar dat er iemand naast moet. Verdeel de taken.

Overigens ben ik sowieso allergisch voor de Nederlandse taal in films, series, muziek etc.
Mooie taal om te spreken maar doe mij maar Engels voor de rest.
Te makkelijk, de mannen vliegen de hele wereld over, enig idee wat het gaat kosten om er iemand naast te zetten? Hotels, vliegkosten, daarnaast moet je ook wel zo gek zijn om al die weekenden van huis te willen.

Er moet dus niets, budget was nu al niet groot genoeg om F1 bij Ziggo te houden, denk dat we wel eens met weemoed terug kijken naar de tijd dat er een pit-reporter en commentator bij de F1 races waren. Voor het zelfde geld stopt de nieuwe eigenaar van de rechten daar mee. Krijg je commentaar vanuit een cabine uit NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-09 13:31
Het is een openbare aanbesteding geweest. Ziggo behoort tot een ander bedrijf dan Liberty Global. Zover ik weet is er dan een verplichting om een openbare aanbesteding te doen. In Engeland zijn vorige week de uitzendrechten van de voetbal zonder aanbesteding gedaan maar wel met toestemming van de overheid.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Het is Liberty Global die eigenaar is van Ziggo en het is Liberty Media die eigenaar is van de F1 uitzendrechten.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
Bullet NL schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:22:
[...]

30 miljoen is veel geld..... Zal toch op een of andere manier terug verdient moeten worden.
Zeker als je bedenkt dat iedereen "bewust" een abbo moet gaan afsluiten om F1 te kijken. Wellicht een drempel voor heel veel mensen die F1 meekijken omdat ze Ziggo hadden?

F1TV pro kost iets van 80e per jaar? Stel dat die nieuwe partij een soortgelijke deal maakt en hetzelfde aanbied via dat platform moeten grofweg 400.000 mensen besluiten dat ze extra willen betalen op F1 te kijken.

Ik streep de reclame inkomsten even weg tegen de productie kosten van het programma er om heen. Ik ben bang dat als ze de aankomende abbo-kosten hoger leggen dan de bestaande F1TV pro ze van een koude kermis gaan thuiskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
asing schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:37:
[...]

Het is Liberty Global die eigenaar is van Ziggo en het is Liberty Media die eigenaar is van de F1 uitzendrechten.
Bovendien is Liberty Global maar voor 50% eigenaar van Ziggo. Vodafone bezit de andere 50%.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
Lekker Ventje schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:37:
[...]

Het is een openbare aanbesteding geweest. Ziggo behoort tot een ander bedrijf dan Liberty Global. Zover ik weet is er dan een verplichting om een openbare aanbesteding te doen. In Engeland zijn vorige week de uitzendrechten van de voetbal zonder aanbesteding gedaan maar wel met toestemming van de overheid.
Heeft niks met het aanbestedingsrecht te maken. Het is geen overheid. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Chefbierrr schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:38:
[...]

F1TV pro kost iets van 80e per jaar? Stel dat die nieuwe partij een soortgelijke deal maakt en hetzelfde aanbied via dat platform moeten grofweg 400.000 mensen besluiten dat ze extra willen betalen op F1 te kijken.
65 Euro, en voor mensen met een CC ook vaak kortingsacties. (ik heb alleen een Debetkaart en die werkt niet, dus heb ik het nu via Google play store zonder kortingen.)

Vergeet trouwens ook de btw niet die afgedragen moet worden, en dan alle kosten om het aan te bieden.

[ Voor 9% gewijzigd door ArthurMorgan op 18-05-2021 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
GrooV schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:14:
[...]

Kijkcijfers in Duitsland dalen al Schumacher is gestopt en helemaal sinds Vettel weg is bij RBR. Rosberg hebben ze nooit als een "echte" Duitser gezien en Vettel worden ze ook niet meer warm van.

Als er weer een Duitser echt om het kampioenschap gaat strijden dan stijgt het daar wel weer, en dan het liefst in een Mercedes of Ferrari
Schumacher was de eerste Duitse wereldkampioen en ging voor in de wederopstanding van Ferrari. Zo'n verhaallijn doet het altijd wel goed. Overigens was het tot voor kort allemaal FTA in Duitsland. Wel F1 onderbroken door bierreclames, maar je had beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Bullet NL schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:30:
[...]

Winkelman wil ook nog wel eens wat missen, fijne man om naar te luisteren. Maar maakt ook gewoon duidelijk dat het een best moeilijk vak is.

Dat missen is helemaal niet erg, maar om Mol maar keer op keer af te zeiken vind ik veel te ver gaan
Iets missen kan gebeuren, maar bij Mol is het wel erg vaak. Daarnaast kraamt hij, als hij het niet weet, vaak willekeurige onzin uit en vult hij maar even wat rijders in zonder het zeker te weten. Soms gaat het goed, maar als het een combinatie van missen + invullen is, dan zit ik mij weer kapot te ergeren. En dat is vaak meer dan eens per race...
Bullet NL schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:36:
[...]

Te makkelijk, de mannen vliegen de hele wereld over, enig idee wat het gaat kosten om er iemand naast te zetten? Hotels, vliegkosten, daarnaast moet je ook wel zo gek zijn om al die weekenden van huis te willen.

Er moet dus niets, budget was nu al niet groot genoeg om F1 bij Ziggo te houden, denk dat we wel eens met weemoed terug kijken naar de tijd dat er een pit-reporter en commentator bij de F1 races waren. Voor het zelfde geld stopt de nieuwe eigenaar van de rechten daar mee. Krijg je commentaar vanuit een cabine uit NL.
Aan de andere kant: toen ze in quarantaine zaten was het commentaar niet merkbaar slechter volgens mij. Misschien was het wat houtje touwtje opgezet, maar volgens mij kan je iemand met F1 pro met een mooi aantal schermen met beelden, statistiekjes en data prima een race kunnen laten verslaan vanuit Nederland.

Maar nu we het hier toch over hebben: zijn er geen tweakers die fan commentary zouden willen doen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Chefbierrr schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:38:
[...]

Zeker als je bedenkt dat iedereen "bewust" een abbo moet gaan afsluiten om F1 te kijken. Wellicht een drempel voor heel veel mensen die F1 meekijken omdat ze Ziggo hadden?

Ik streep de reclame inkomsten even weg tegen de productie kosten van het programma er om heen. Ik ben bang dat als ze de aankomende abbo-kosten hoger leggen dan de bestaande F1TV pro ze van een koude kermis gaan thuiskomen.
Ligt puur aan of je enkel F1 kijker bent of sport kijker, Ziggo Go was het enige alternatief en die was al 120 euro per jaar, de marge is best groot, zeker als je ook andere sporten kan kijken (die 45 euro per maand is het hele pakket incl films/series). Maar dan nog, zelfs met 10/maand hebben ze 300k mensen nodig en je bent al uit de kosten, en ze zullen wel meer mensen trekken als F1TV net als in Duitsland hier wordt stopgezet.

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 18-05-2021 13:44 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-09 13:31
Señor Sjon schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:40:
[...]

Heeft niks met het aanbestedingsrecht te maken. Het is geen overheid. ;)
Waarom had de Premier League dan toestemming van de overheid nodig om geen veiling te houden voor de nieuwe uitzendrechten?

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Lekker Ventje schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:43:
[...]

Waarom had de Premier League dan toestemming van de overheid nodig om geen veiling te houden voor de nieuwe uitzendrechten?
Omdat Engels recht anders in elkaar steekt? Ook zijn de voetbalclubs meer verweven met de maatschappij dan F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:09
Ik vind dat schreeuwerige bij het Engelse commentaar wel meevallen en is alleen storend bij de start van de race. Door de meerdere commentatoren en ook de betere verslaggeving vanuit de pits, krijg je veel meer en betere informatie tov Olav en Jack. Olav vind ik verder een prima kerel, maar mist in zijn eentje gewoon te veel of hoort het soms ook niet meer goed. Jack voegt naar mijn mening niet zo veel toe, op een paar momenten per seizoen na waar hij coureurs dingen laat zeggen die ze bij andere interviewers niet vertellen. Maar over het algemeen is het niveau niet al te hoog... ik vond Rick b.v. in Barcelona een verademing in de interviews tov Jack. Ik kan me nog goed herinneren dat Jack er kwam ipv Allard Kalff.. dat was, zeker in het begin, echt verschrikkelijk. Wat dat betreft heeft Jack wel wat bijgeleerd in al die jaren.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
Player1S schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:28:
[...]

Mol moet zn ego opzij zetten en er iemand naast zetten.
dit heb ik de afgelopen uren al vaker langs zien komen.

Maar toen ziggo de rechten kocht wouden ze helemaal niet naar locatie want te duur olav heeft toen zijn poot stijf gehouden omdat hij sowieso op locatie wou zijn. eerst was hij er aleen en 1 of 2 seisoenen later krijg hij het voor elkaar om uit eindelijk met 3 daar te zijn.

ik denk dat ziggo het gewoon te duur vind om meerderen heen te sturen. en olav is natuurlijk gewend aleen comentaar te geven dus je het zal niet per direct werken met 2 personen maar ik denk dat het in iedergeval niet alleen olav is die dit tegenhoud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

hjvg schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:50:
[...]

dit heb ik de afgelopen uren al vaker langs zien komen.

Maar toen ziggo de rechten kocht wouden ze helemaal niet naar locatie want te duur olav heeft toen zijn poot stijf gehouden omdat hij sowieso op locatie wou zijn. eerst was hij er aleen en 1 of 2 seisoenen later krijg hij het voor elkaar om uit eindelijk met 3 daar te zijn.

ik denk dat ziggo het gewoon te duur vind om meerderen heen te sturen. en olav is natuurlijk gewend aleen comentaar te geven dus je het zal niet per direct werken met 2 personen maar ik denk dat het in iedergeval niet alleen olav is die dit tegenhoud
Het is puur speculatief maar mogelijk zijn er ook genoeg Nederlanders die juist geen Ziggo kijken enkel vanwege Mol. Gezien het geklaag hier kan dat potentieel best hoog liggen. Zeker als er een F1TV als alternatief ligt en tot vorig jaar de Duitse RTL.
Ik kijk nu enkel Ziggo omdat ik die gratis bij mijn KPN aangeboden kreeg en F1TV was zeker een optie geweest voor mij als de gratis periode verlopen was. Nu even afwachten of dat straks nog kan.

Iemand erbij kost geld maar misschien dat het juist ook weer meer kijkers over de streep had getrokken waardoor de winst minimaal gelijk blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:13

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik vind dat de NOS gelijk had en dat de F1 op een open kanaal uitgezonden hoort te worden. :+

Balen natuurlijk dat de F1 bij Ziggo verdwijnt maar het is niet anders. Eens zien op de Scandinaviërs het een beetje op poten krijgen. Het zal niet de eerste zijn die een sportzender probeert op te zetten die niet van de grond komt.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

sjaool schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:56:
Ik vind dat de NOS gelijk had en dat de F1 op een open kanaal uitgezonden hoort te worden. :+
je zet er een :+ bij maar ik ben van mening dat de paywall tzt de dood van de F1 betekend.
Ik ben zelf 41 en ik kijk al bijna mijn hele leven F1. In het begin omdat mn vader het erop had. Destijds op open kanalen. Ik weet van de beginjaren geen details maar ik kan me nog heel goed herinneren dat Berger er in 1989 af tetterde op Imola.

Zo met mij zijn er velen die zo de F1 in rolden. Kijken met papa, langs zappen, etc etc.
Nu zit alles achter de paywall. Langs zappen kan niet meer. Niet iedereen is financieel in staat zo'n abbo af te sluiten of vind het door andere verplichtingen niet meer lonend.

IMHO zou er een basic FTA feed moeten zijn en een uitgebreide betaalde feed.

Pagina: 1 ... 9 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het eindeloze gebash op Olav / Jack / Doornbos / Crofty of wie dan ook is hierbij weer eens klaar.
Als je er wat over kwijt wil dan onderbouwd en constructief.

Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.

Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.