Benieuwd waar ze dat feitje vandaan halen. Nergens is er een bron geweest die dat meld.
Er zijn wel meer dingen om deze aankondiging heen. Het belangrijkste voor mij is in ieder geval dat deze van het open net helemaal af gaat. Dit gaat echt veel kijkers kosten wat ook weer invloed heeft op het budget en de reclameinkomsten (van zowel F1 als mogelijk de programma's zelf).
Verder kun je er vanuit gaan dat het budget om het programma te maken kleiner wordt. Ik zal niet de enige zijn die het fijn vind dat er een lekker lange voorbeschouwing en nabeschouwing is met veel beelden, mooie animaties en interviews. De kans dat ze dit kunnen doorzetten is kleiner want ze besteden nu meer aan de licentie. Voor Ziggo hadden ze nog wat extra budget vanwege het open kanaal en de extra sporten, maar ik heb niet het idee dat deze toko nou zoveel dingen erbij heeft. Ik zie champions league en bundes liga gemeld worden maar ik vind dat niet zo heel spetterend. Die eerste is maar een klein deel van het jaar relevant en die andere is in Nederland niet zo heel groot. Het is een beetje alsof je de Porsche Super Cup gaat uitzenden. Vast een publiek voor, maar niet iets wat de centen binnen gaat halen.
Ik ben ondertussen wel gewend geraakt aan de 3d studio en graphics die voorbij komen en zou het jammer vinden als we weer terug gaan naar wat meer amateurwerk omdat er geen budget is. Ook een F1 Café zie ik niet zomaar terug komen. Dat soort extra programma's voegen imo wel wat toe aan de weekenden imo. Meer ruimte voor discussie, nieuws en beelden is altijd goed.
En dan nog de vraag hoe je die zender gaat bekijken en voor welke prijs. Van wat ik vind is het allemaal niet echt geweldig. De kans dat F1TV weg gaat is zeker aanwezig, VPN e.d. is nog wel een oplossing maar niet ideaal en zeker niet weggelegd voor de gemiddelde kijker. Daarnaast kan de prijs echt alles worden en hoe meer sporten ze toevoegen, hoe hoger die gaat worden. 30 miljoen per jaar is echt veel, meer dan een miljoen per race. Met 1 miljoen kijkers per evenement kost het al een euro per keer. Laat staan als het inzakt naar iets van 250k (wat best reëel is), dan zit je dus al minimaal op 4 euro per raceweekend. Of eigenlijk 5,2 met 23 races.