[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 40 Laatste
Acties:
  • 252.382 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:41
@vliegnerd Alleen VI borrelpraat, hoewel de bron kennelijk wat betrouwbaarder is dan het alleen maar wegzetten onder "borrelpraat".

Ik ben benieuwd. Überhaupt ook voor F1TV: dat gebruiken we hier thuis nl. (wij zijn ivm de hoge kosten al weg bij Ziggo). Maar is het dan niet zo dat je F1TV gewoon op bijv. een Frans abonnement kan afsluiten en dan in Nederland kan kijken vanuit de Europese afspraken? Je hebt toch Engelse audio. Dat was toch ook de reden dat Ziggo TV bijv. gewoon op je mobiel moest blijven werken in andere landen, bijv. F1 heb ik ook in Turkije gekeken (via een Grieks netwerk waar ik net bereik op had :+ ).

Als F1TV er niet meer is, hoop ik wel op een fatsoenlijk alternatief. F1TV is een prima deal qua prijs voor mij en zeker met de verbeteringen van dit jaar nog beter te gebruiken, zou zonde zijn als we het dan niet meer mogen gebruiken. Die genoemde 30 miljoen is een hoop geld, maar als ik de F1 zou zijn zou ik F1TV ook altijd blijven aanbieden (ondanks dat ze dat nu dus niet doen). Desnoods geef je de andere partij een deel van de inkomsten, maar zo zorg je in ieder geval voor een bepaalde vorm van consistentie en kwaliteit die je zelf in de hand hebt.

[ Voor 30% gewijzigd door Arjan90 op 18-05-2021 07:30 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ok, als jij de F1 zou zijn. Maar hoe zou jij erover denken als jij net voor heel veel geld al die rechten van de F1 gekocht had?

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0dsk0ll
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 16:20
Ik vind dit een behoorlijke aderlating. Eerst maar wachten op een officiële persbericht... Maar waar rook is, is vuur.

Heb nu Vodafone en Ziggo, dus F1 + F1 TV + Sport pakket 'gratis'.

Mocht F1 bij Ziggo verdwijnen ga ik zeker op de markt kijken voor andere 'goedkopere' abonnementen.

Hoop dat F1TV blijft bestaan, dan is dat een prima optie.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 16:03
F1 bij Ziggo is niet “gratis”. Je betaald al meer met het goedkoopste internet + online TV abonnement dan met het snelste Tweak abo + F1TV Pro (of zelfs Ziggo Sport Totaal Go) en dan houd je nog geld over

Je kan het niet helemaal vergelijken maar Ziggo is gewoon een hele dure provider

[ Voor 15% gewijzigd door GrooV op 18-05-2021 07:42 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-09 13:31
GrooV schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 07:39:
F1 bij Ziggo is niet “gratis”. Je betaald al meer met het goedkoopste internet + online TV abonnement dan met het snelste Tweak abo + F1TV Pro (of zelfs Ziggo Sport Totaal Go) en dan houd je nog geld over

Je kan het niet helemaal vergelijken maar Ziggo is gewoon een hele dure provider
Probleem voor de meesten is echter dat Ziggo de enige aanbieder is die boven de 100 MB/s uitkomt. Leuk dat glasvezel voordeliger zou zijn maar hier ligt het enkel in het buitengebied.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:53

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Nhz schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 07:06:
Ik snap het probleem niet zo. Zit zelf bij KPN en moet dus sowieso betalen. Ik betaal 15euro per maand voor de ziggo sport zenders én heb een F1TV abonnement van 60euro per jaar.

Big deal zeg, 20euro per maand. Zolang ik het lekker makkelijk kan kijken betaal ik toch wel. F1TV is me het dubbele nog wel waard, met al die extra info.

Als ViaPlay hetzelfde kan bieden ga ik ze gewoon betalen. Bijkomend voordeel kan zijn dat dit een beetje het kaf van de koren gaat scheiden. Veel mensen zijn nu ineens 'fan', maar als er betaald moet worden haken ze af. Toedeloe zou ik zeggen.
Persoonlijk vond ik 15 p.m duur en ben ik van mening dat het voor iedereen even duur moet worden of gratis, maar niet verschillend. Nu Ziggo de rechten kwijtraakt was ik eerst blij om dit te lezen, aangezien ik hoopte dat de boel weer meer verdeelt zou gaan worden. Maar als serieus een nieuwe onbekende zender de rechten gaat krijgen weet ik niet of ik blij zal zijn, vind dat F1 sowieso beschikbaar moet blijven voor iedereen en oud en jong niet verplicht via streaming dienst moeten kijken.

We wachten rustig af tot officieel bericht,

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 09:20

Nhz

Finraziel schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 07:18:
[...]

Ja als je lekker de elitaire snob uit wil hangen dan kun je het als een voordeel zien ja... Wat een bullshit zeg.
Je mag mij een elitaire snob vinden, maar ik vind het geen enkel probleem om te betalen voor een dienst die ik graag gebruik.

Ik ben er niet rouwig om dat er mensen afhaken omdat ze moeten gaan betalen. Als je er geen schamele 15euro per maand voor over hebt kijk je toch lekker niet.

Voor de duidelijkheid, het gaat me niet perse om de nieuwe 'max fans'. Daar zijn ook heel veel mensen bij die direct een kaartje kochten voor de GP op Zandvoort, dit zijn vaak ook mensen die veel geld uit geven aan merch. Ik heb het over de mensen die nu zeggen: 'zodra ik moet betalen haak ik af'. Dat zijn in mijn ogen geen fans van de sport.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ziggo is idd relatief duur als provider, bij T-Mobile betaal ik nu 55 euro voor 1gbit incl ziggo sport.

Ik hoop dat ze met een los race/sport abonnement gaan komen waar ook Nascar en Indycars mee uitgezonden gaat worden. Maar daar ga ik niet meer dan 20 euro per maand voor betalen. Anders word het f1tvpro, als dat ook onmogelijk wordt gemaakt zal ik naar andere minder legale alternatieven gaan zoeken ben ik bang :/

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 03:07
vliegnerd schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 07:25:
Is er al een echte bron van dit alles, of alleen nog maar Veronica Inside borrelpraat?
De bron is Chris Woerts, een zeer bekende marketingman. Is directeur van z'n eigen bedrijf en heeft in het verleden gewerkt voor Heineken, Coca Cola, Feyenoord. Geen koekenbakker, Chris weet dingen. Volgens hem wordt donderdag het nieuws officieel naar buiten gebracht. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:41

vliegnerd

Nintendo fan.

Arjan90 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 07:29:
@vliegnerd
Ik ben benieuwd. Überhaupt ook voor F1TV: dat gebruiken we hier thuis nl. (wij zijn ivm de hoge kosten al weg bij Ziggo). Maar is het dan niet zo dat je F1TV gewoon op bijv. een Frans abonnement kan afsluiten en dan in Nederland kan kijken vanuit de Europese afspraken? Je hebt toch Engelse audio. Dat was toch ook de reden dat Ziggo TV bijv. gewoon op je mobiel moest blijven werken in andere landen, bijv. F1 heb ik ook in Turkije gekeken (via een Grieks netwerk waar ik net bereik op had :+ ).

Als F1TV er niet meer is, hoop ik wel op een fatsoenlijk alternatief.
Ik woon buiten Ziggo gebied. (In een flinke gemeente in de Randstad). Dus ik ben aangewezen op F1TV. Nou ja, je kunt ook een ziggo sporttotaal abo nemen, maar ik vind F1TV beter. Dat zou ik zeker missen. Maar dat staat toch niet op de tocht?

F1TV doet het bij mij niet met mijn VPN. Althans toen ik het vorig jaar probeerde. Dus gewoon vanuit heel Europa werkend zoals Ziggo is het nu helaas niet.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nhz schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 07:47:
[...]

Je mag mij een elitaire snob vinden, maar ik vind het geen enkel probleem om te betalen voor een dienst die ik graag gebruik.

Ik ben er niet rouwig om dat er mensen afhaken omdat ze moeten gaan betalen. Als je er geen schamele 15euro per maand voor over hebt kijk je toch lekker niet.

Voor de duidelijkheid, het gaat me niet perse om de nieuwe 'max fans'. Daar zijn ook heel veel mensen bij die direct een kaartje kochten voor de GP op Zandvoort, dit zijn vaak ook mensen die veel geld uit geven aan merch. Ik heb het over de mensen die nu zeggen: 'zodra ik moet betalen haak ik af'. Dat zijn in mijn ogen geen fans van de sport.
Ik wil best voor F1 betalen. Heb nu ook f1tv naast Ziggo. Maar ik weiger te betalen voor allerlei andere sporten die me helemaal niks interesseren.

Ik kijk alleen F1, verder niks.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:12
Slecht nieuws dit, ik ben bang dat het dan ook exit F1TV is in Nederland. In ieder geval voor nieuwe abonnementen, bestaande abonnementen zullen nog wel een tijd door lopen (is in Duitsland ook zo geloof ik).

Dus alvast een tip voor F1TV kijkers: zet je subscription op yearly en laat hem geactiveerd, anders kun je straks pech hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door Spollie op 18-05-2021 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Lekker Ventje schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 07:44:
[...]

Probleem voor de meesten is echter dat Ziggo de enige aanbieder is die boven de 100 MB/s uitkomt. Leuk dat glasvezel voordeliger zou zijn maar hier ligt het enkel in het buitengebied.
Meer dan 100MB/s heeft Ziggo niet eens. Je zal meer dan 100Mb/s bedoelen.

Dan is Ziggo nog veel duurder dan andere aanbieders. Ik kan hier naast glasvezel ook 200Mb/s DSL krijgen van KPN voor 50 euro in de maand, het verschil is kleiner dan met Tweak maar Ziggo blijft duurder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

vliegnerd schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 07:53:
[...]

Ik woon buiten Ziggo gebied. (In een flinke gemeente in de Randstad). Dus ik ben aangewezen op F1TV. Nou ja, je kunt ook een ziggo sporttotaal abo nemen, maar ik vind F1TV beter. Dat zou ik zeker missen. Maar dat staat toch niet op de tocht?
Helaas, zie de situatie mbt F1TV in Duitsland dit seizoen. Sinds Sky de exclusieve rechten voor F1 in Duitsland heeft werkt F1TV daar alleen nog maar voor bestaande klanten, nieuwe abo's kun je daar niet meer afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 10:09
noo schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:09:
[...]

Helaas, zie de situatie mbt F1TV in Duitsland dit seizoen. Sinds Sky de exclusieve rechten voor F1 in Duitsland heeft werkt F1TV daar alleen nog maar voor bestaande klanten, nieuwe abo's kun je daar niet meer afsluiten.
Shit. Lees dit net inderdaad ook op Reddit.
Wat een drama. Geld verdienen op de eerste plek. Doei fans. Dan gaat het een driedubbel slagveld worden. Niet meer zonder aanvullend abonnement F1 kijken. Niet meer Ziggo Sport Totaal (en dus geen F1TV Pro monthly) vanwege ofwel betalen ofwel combi met Vodafone én niet meer F1TV Pro voor mensen die geen Ziggo hebben.
Maarja, die 30 mil moet ze nog terugverdienen 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:47
Ik heb natuurlijk ook F1 TV Pro, maar dat is voor mij geen volwaardig alternatief t.o.v. Ziggo of een andere broadcaster. Met F1 TV Pro heb je altijd vertraging en dat wil ik niet tijdens een live sportevenement. Dan wil ik gewoon realtime kijken.

Daarom kijk ik ook altijd enkel de pre- en postshows via Sky Sports, maar de race altijd via Ziggo.
Dan neem ik de foutjes van Olav Mol maar op de koop toe.

[ Voor 24% gewijzigd door Rivanov op 18-05-2021 08:42 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Spollie schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:00:
Slecht nieuws dit, ik ben bang dat het dan ook exit F1TV is in Nederland. In ieder geval voor nieuwe abonnementen, bestaande abonnementen zullen nog wel een tijd door lopen (is in Duitsland ook zo geloof ik).

Dus alvast een tip voor F1TV kijkers: zet je subscription op yearly en laat hem geactiveerd, anders kun je straks pech hebben.
Goeie!

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
noo schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:09:
[...]

Ik weet wat je bedoeld, ik heb een collega die in Duitsland woont en graag voor haar vriend F1 abbo wou halen.
Maar dit is op geen enkele mogelijkheid mogelijk als je daar woont, wat een drama :X. Persoonlijk ben ik wel van mening dat Formule 1 voor iedereen beschikbaar moet blijven / zijn, maar dat is helaas niet zo :o

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Thanks! Ga ik doen, moet ik eerst mijn Monthly opzeggen ?
Want ik kan nog steeds niet vinden waar ik dit simpel kon wijzigingen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-09 19:56

Nielless

Born at a very young age.

Ankona schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 07:34:
Ok, als jij de F1 zou zijn. Maar hoe zou jij erover denken als jij net voor heel veel geld al die rechten van de F1 gekocht had?
Jup, ik zie nu ook eindelijk een goede reden om over te stappen op het goedkopere en snellere glasvezel.

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02:36
Zo te zien gaat de NENT Group flink uitbreiden met ViaPlay (waarschijnlijk i.c.m. F1):
Had eerst gehoopt op een internet + tv aanbod van hun, maar na een beetje kijken op hun site lijkt dit net zo'n constructie te worden als Sky in Duitsland heeft (alleen streaming content aanbieden) :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:29

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ankona schreef op maandag 17 mei 2021 @ 22:25:
Hoor dat het om 30 miljoen gaat. Kan me voorstellen dat het persoonlijke belang van Max Verstappen groot genoeg zal zijn om uit eigen zak die 30 miljoen op tafel te leggen om te zorgen dat het in NL op de open kanalen blijft. (en ook Jumbo zal een dergelijk belang hebben)
Het is 30 miljoen per jaar. Dat legt Max of zijn organisatie ook niet zomaar even op tafel, zo groot is zijn persoonlijk belang ook niet.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
Jammer als het waar is. Je kunt commentaar hebben op de poppetjes, maar de show zit verder goed in elkaar. Ik kijk er graag naar. Zeker als er een goede gastanalist zit zoals Ho Pin of Giedo.

F1 café is altijd het begin van mijn weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBTM
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-08 16:05
Als het daadwerkelijk gebeurd zal ook ik mijn ziggo sport totaal pakket opzeggen bij KPN. Ik heb even gespiekt op de viaplay website (https://viaplay.se/) maar ga zeker niet dat bedrag betalen voor alleen F1. Omgerekend is dat zo'n 45 euro per maand.

Ff afwachten dus maar..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
G_Dragon schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:46:
[...]

Omzetten naar jaarlijks inderdaad, dat is sowieso goedkoper volgens mij. En dan je subscription op active houden. Wat ik normaal deed was mn jaarlijkse abbo meteen stopzetten zodat na een jaar niet automatisch werd verlengd zodat ik een nieuwe seizoen met korting kon kopen. Maar als F1TV stopt in NL dan maar gewoon de volle mep betalen voor F1TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Ik lees hier in een interview dat het echt over is voor Ziggo.

https://www.veronicainsid...ndrechten-formule-1-kwijt

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Wat me ook opvalt is dat het heel stil is op de social media’s. Kamphues, Olav Mol, Jack Plooij en van Gameren hebben al sinds gister of langer niets meer getweet, ZiggoSportF1 reageert op niemand, de Ziggo Webcare op Twitter negeert stug alle vragen rondom het onderwerp.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Dat is het fragment met Woerts waar we het allemaal al pagina’s lang over hebben en de bron van de geruchtenmolen is. :P

[ Voor 4% gewijzigd door WhatsappHack op 18-05-2021 09:10 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 13:26

Ik snap het niet helemaal denk ik. Maar waarom zou F1TV in Nederland stoppen? F1TV was er al vóór de samenwerking met Ziggo en F1TV heeft verder geen banden met Ziggo, los van het aanbieden van een gratis abonnement bij je Ziggo account. Het lijkt me juist logisch dat ze meer mensen naar F1TV willen hebben, wat ze dus ook krijgen als Ziggo stopt.

Of mis ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Oke laten we even rekenen wat je moet vragen om 30 miljoen per jaar terug te verdienen:

Kijkcijfers Nederland: ongeveeer 2,5 miljoen per race.

Laten we even gemakshalve vanuit gaan dat 50% een abonnement neemt (optimistisch scenario).

2,5m * 0,5 = 1,25m abonnees.
30m/1,25m = 24 euro per abonnee per jaar

Al zouden ze nog 30 miljoen extra kosten hebben aan overige licensies en backoffice etc., dan nog kijk je naar zo'n 50 euro per abonnee per jaar aan kosten.

Reken daar 20% winstmarge bovenop dan zit je op een prijs van 60 euro per abonnee per jaar a 5 euro per maand.
Dat is lager dan F1 tv (7,99 per maand) en als ze dan ook nog andere sporten en films aanbieden sta ik hier niet onwelwillend tegenover. Maar again, het is wachten tot officieel nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 19:39
LoeWn schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:14:
[...]

Ik snap het niet helemaal denk ik. Maar waarom zou F1TV in Nederland stoppen? F1TV was er al vóór de samenwerking met Ziggo en F1TV heeft verder geen banden met Ziggo, los van het aanbieden van een gratis abonnement bij je Ziggo account. Het lijkt me juist logisch dat ze meer mensen naar F1TV willen hebben, wat ze dus ook krijgen als Ziggo stopt.

Of mis ik iets?
Je ziet F1TV als iets separaats, maar dat is natuurlijk helemaal niet zo. Het is de streamingdienst van de F1 zelf, dus natuurlijk kan dat onderwerp zijn van contractonderhandelingen bij het bepalen van uitzendrechten. Zie wat er in Duitsland is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Laten we hopen op een sport7 succes. Dan is na twee maanden de boel failliet en terug bij het oude.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 19:39
G_Dragon schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:46:
[...]

Ik kan het zelfs na het opzeggen van monthly, nergens vinden. In de F1TV android app staat uberhaupt niets over het verwisselen van je abonnementsvorm, en op de website staat dat ik het alleen in de app kan managen. Tja. Dan maar monthly door laten lopen, ik zie 't wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
[...]

Of mis ik iets?
De rechten zijn voor 30 miljoen per jaar opgekocht door een nieuwe Scandinavische aanbieder, die wil voor dat bedrag uiteraard een monopolie op de F1 voor Nederland, en dus is de verwachting dat net als in Duitsland(SKY), F1TV niet meer beschikbaar zal zijn voor de Nederlandse kijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 11:16

Dat is minder nieuws.

Ik had altijd een betaald abonnement voor F1TV, totdat het via Ziggo gratis werd. Nu neem ik aan dat het gratis abonnement via Ziggo dan na het huidige seizoen vervalt, maar ik kan in F1TV geen mogelijkheid ontdekken om de yearly subscription weer aan te zetten (i.i.g. niet zonder Ziggo te ontkoppelen in F1TV).

Even in de gaten houden dus...

Edit: F1TV is gratis via Ziggo als je beschikt over Ziggo Sport Totaal (de extra betaalde zenders). Dat pakket heb ik gratis omdat ik privé een Vodafone mobiel abonnement heb. Los daarvan zou ik niet zo snel betalen voor extra zenderpakketten. Als het straks de enige optie blijkt te zijn nog maar eens goed over nadenken dan. Ook omdat ik persoonlijk Olav niet echt meer uit kan staan sinds ik Sky gewend ben. No offence, maar zelfs vriendinlief die pas sinds vorig seizoen actief meekijkt wordt gefrustreerd van Olav en Jack :X

Edit 2:
Phusebox schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:22:
In Zweden kost ViaPlay Total overigens 45 euro per maand... :(
Is dat dan alleen voor het zenderpakket, of ook met internet/tv/bellen etc? Gezien het feit dat in Zweden alles duurder is ben ik er bang voor :+

[ Voor 34% gewijzigd door Hompu op 18-05-2021 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:47
[...]

Of mis ik iets?
Je mist denk ik iets :) .

Het punt is dat een broadcaster die 30 miljoen neerlegt ook gewoon iets mag eisen. Als ik 30 miljoen neer moest leggen zou ik ook eisen dat ik de enige ben die de rechten heeft en mag uitzenden. Ze hebben 30 miljoen van de fans nodig en dat redt je niet als je moet concurreren met F1TV.

Dus ik denk dat het beter is om de hierboven genoemde optie te nemen : een automatisch doorlopend jaarabbonement.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:33
In Zweden kost ViaPlay Total overigens 45 euro per maand... :(

https://viaplay.se/package_sport

Oeps was al gemeld...

[ Voor 33% gewijzigd door Phusebox op 18-05-2021 09:25 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:33
Hompu schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:19:
[...]

Is dat dan alleen voor het zenderpakket, of ook met internet/tv/bellen etc? Gezien het feit dat in Zweden alles duurder is ben ik er bang voor :+
Alleen sport pakket. Sky Sports in de UK is volgens mij vergelijkbaar qua prijs.

Gaat in Nederland toch niemand betalen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 13:32
Ik snap het probleem niet zo. Zit zelf bij KPN en moet dus sowieso betalen. Ik betaal 15euro per maand voor de ziggo sport zenders én heb een F1TV abonnement van 60euro per jaar.

Big deal zeg, 20euro per maand. Zolang ik het lekker makkelijk kan kijken betaal ik toch wel. F1TV is me het dubbele nog wel waard, met al die extra info.

Als ViaPlay hetzelfde kan bieden ga ik ze gewoon betalen. Bijkomend voordeel kan zijn dat dit een beetje het kaf van de koren gaat scheiden. Veel mensen zijn nu ineens 'fan', maar als er betaald moet worden haken ze af. Toedeloe zou ik zeggen.
Het is niet dat ik het niet kan missen, het is een optelling van zaken waar ik wel van denk dat het genoeg is. Prime, Netflix, Disney+. Dan heb je nog Videoland, Discovery+ (straks in combi met HBO?) en straks ViaPlay. Het wordt een beetje een bende zo. Doordat D+ en HBO Max waarschijnlijk samengaan, raakt Ziggo denk ik ook die on-demand series/films van HBO kwijt.
vliegnerd schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 07:53:
[...]

F1TV doet het bij mij niet met mijn VPN. Althans toen ik het vorig jaar probeerde. Dus gewoon vanuit heel Europa werkend zoals Ziggo is het nu helaas niet.
Reken maar van wel, in andere landen is F1 TV ook uitgeschakeld door de rechtenverkoop.
Awaken1 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:17:
Oke laten we even rekenen wat je moet vragen om 30 miljoen per jaar terug te verdienen:

Laten we even gemakshalve vanuit gaan dat 50% een abonnement neemt (optimistisch scenario).

Al zouden ze nog 30 miljoen extra kosten hebben aan overige licensies en backoffice etc., dan nog kijk je naar zo'n 50 euro per abonnee per jaar aan kosten.

Reken daar 20% winstmarge bovenop dan zit je op een prijs van 60 euro per abonnee per jaar a 5 euro per maand.
Dat is lager dan F1 tv (7,99 per maand) en als ze dan ook nog andere sporten en films aanbieden sta ik hier niet onwelwillend tegenover. Maar again, het is wachten tot officieel nieuws.
Je kan vergelijken hoe de kijkcijfers in Engeland gingen toen alles op Sky ging. Volgens mij nog geen 10% over van het oorspronkelijke totaal. En Bahrein was een uitzondering, Spanje had 1,1m (1,4m piek). Als je tegen race 15 wel weet wie er kampioen wordt, dan kakt dat nog verder in. Mensen gaan ook abo's aan en uit zetten afhankelijk van seizoenstops. Ze nemen ook darts over begreep ik en hebben ook de Bundesliga al. Dus je gaat straks voor veel meer sporten betalen die je mogelijk niet kijkt en ook in het abo verweven zitten. Dan heb je alleen al aan F1 ~100/abo nodig. Tel de rest er dan ook maar bij op.

Maar goed, dit is een mokerslag voor de Vodafone/Ziggo combi. De enige reden dat ik nog Vodafone heb, is omdat het in combinatie met Ziggo Sport (Totaal) goedkoper is dan KPN. Als die synergie weg is, dan is ook het abonnement het geld niet meer waard.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 21:20
Phusebox schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:26:
[...]

Alleen sport pakket. Sky Sports in de UK is volgens mij vergelijkbaar qua prijs.

Dit. Genoeg handige Nederlandse programmeurs die straks gewoon een VPN+F1TV player bouwen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijndoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-09 15:12
In Zweden zit er wel heel veel in dat sportpakket. Champions league, premier league, bundesliga, Golf, UFC, NFL, NHL. Dat krijgen ze in Nederland voorlopig niet voor elkaar en als ze dat wel voor elkaar krijgen betekent dat t einde van ESPN en Ziggo sport.

Die 45 euro gaat het dus nooit worden anders zijn ze na een half jaar failliet. Maar irritant is die versnippering wel, weer een abonnement erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online

Ze nemen naar verluid ook de rechten voor darts en de Bundesliga over.
Een sportzender opzetten zal niet direct winstgevend zijn, het is eerst flink investeren om marktaandeel te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Martijndoes schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:39:
In Zweden zit er wel heel veel in dat sportpakket. Champions league, premier league, bundesliga, Golf, UFC, NFL, NHL. Dat krijgen ze in Nederland voorlopig niet voor elkaar en als ze dat wel voor elkaar krijgen betekent dat t einde van ESPN en Ziggo sport.

Die 45 euro gaat het dus nooit worden anders zijn ze na een half jaar failliet. Maar irritant is die versnippering wel, weer een abonnement erbij.
Dat is het probleem met grote sportpakketten. Ik haal even door wat ik niet interessant vind, maar dan wel voor betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:32

Player1S

Probably out in the dark

Martijndoes schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:39:

NFL en NHL is leuk, tot je beseft dat de meeste games op onmogelijke tijden zijn voor ons Europeanen. Ik heb vroegah, nadat NASN er mee stopte in Nederland, overwogen om Sport1 (geloof ik) te nemen want die zonden ook MLB uit.
Uiteindelijk was het gros van de games op tijden dat ik sliep. Dus niet genomen.

Het zal enorm van de prijs afhangen of ik het neem of niet. Ik heb nu tot augustus gratis Ziggo Sport bij mijn KPN. Daarna moet ik nog maar even kijken of ik het kan betalen.
Helaas heeft niet iedereen een goed gevulde portemonnee.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:13
Señor Sjon schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:49:
[...]

Dat is het probleem met grote sportpakketten. Ik haal even door wat ik niet interessant vind, maar dan wel voor betaal.
Dit dus...

Ze gaan natuurlijk groots adverteren met wat ze allemaal bieden. Maar vermoed dat het juist bij veel F1 fans de situatie is dat ze primair in F1 geïnteresseerd zijn, en dat de rest ze niet zo boeit.

Hoop dat F1TV gewoon blijft draaien, dan kan de rest volledig de deur uit.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 11-09 21:20
Señor Sjon schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:49:
[...]

Dit. Lekker alles versnipperen. Zorg gewoon dat er apps zijn voor Android TV/Apple TV/Chromecast....

Alles op 1 zender zorgt zelden voor écht goedkoper. En ondanks dat F1TV echt supertraag is met Android TV app, Chromecast etc, kan je wel gewoon de hele race terugkijken als je wil. En maken ze best veel extra content.

Bij ziggo móét je klaar zitten want anders..... :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Ik vraag me af of ze bij F1TV vandaag een toename in het aantal 'resume subscription's en nieuwe abo's zien :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:38
asing schreef op maandag 17 mei 2021 @ 23:26:
[...]

Weet ik, ieder vlak is 60" op dat plaatje. Ik weet niet maar ik ken niemand met 120" scherm :P
Ik wel. Is wel maar een 100 inch schermpje. >:) d:)b
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bb1V_jijOC_mAJhxOYlmxZ3aTNA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Qq9YiRbyg0L05GMxkgOPfjsp.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-JJeNPYu1qGs6Mhje1htm8f6HLA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/glSO8gCR90vX9X1EnjycHGGZ.jpg?f=user_large

Edit: even niet op de rotzooi op de tafel letten. Was ff noodzaak.

[ Voor 4% gewijzigd door TheKerremenke op 18-05-2021 10:12 . Reden: Kleine aanvulling ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Om vervolgens raar optekijken waarom mensen toch weer de illegale streams gaan gebruiken.

Wil je beetje series of films of sport kijken moet je miljonair zijn tegenwoordig, erg jammer die versnipperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001

Chiron

Moderator Discord
Ik denk niet dat je de illusie moet hebben dat je 'gered' bent als je je abo op jaarlijks zet, dan kappen ze het gewoon af op datum x en krijg je het resterende bedrag teruggestort.

Ik ben wel benieuwd hoe ze dit willen gaan verkopen, want die scandinavische betaalzender gaat in NL natuurlijk geen hond naar kijken en F1TV stopzetten terwijl er juist net heel veel in geinvesteerd is, lijkt mij ook wel sterk.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
[...]

Of mis ik iets?
Als het echt krom gaat dan kun je prima een abonnement afsluiten met betaalverplichting en heb je vervolgens enkel toegang tot de streams als je in landen bent waarvoor zij de rechten hebben.

No-way dat een koper van de rechten anderen toe gaat staan die streams aan te bieden. (Tenzij zij er veel voor moeten betalen en dan is het ook niet meer interessant)

Wees verstandig en kijk een jaartje geen F1. Dan flopt het en blijft het betaalbaar. Zijn er genoeg fans bereid hier 100+ euro per jaar voor neer te leggen dan is het hek van de dam.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
Rudolf schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:01:
Jammer als het waar is. Je kunt commentaar hebben op de poppetjes, maar de show zit verder goed in elkaar. Ik kijk er graag naar. Zeker als er een goede gastanalist zit zoals Ho Pin of Giedo.

F1 café is altijd het begin van mijn weekend.
De show wordt gemaakt door de poppetjes. Kijk maar het interview van Rick Winkelman in Spanje met Lewis terug, zo'n anders en beter interview dat je Lewis ook echt ziet verrast ziet kijken.

Daarnaast doet Ziggo ook gewoon flauwe dingen, waarom is het F1 cafe niet in 1080p terug te kijken op YouTube? Kost ze niks extra, alleen maar om de niet betalende abonnees te pesten
RiCk schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:40:
[...]

Shit. Lees dit net inderdaad ook op Reddit.
Wat een drama. Geld verdienen op de eerste plek. Doei fans. Dan gaat het een driedubbel slagveld worden. Niet meer zonder aanvullend abonnement F1 kijken. Niet meer Ziggo Sport Totaal (en dus geen F1TV Pro monthly) vanwege ofwel betalen ofwel combi met Vodafone én niet meer F1TV Pro voor mensen die geen Ziggo hebben.
Maarja, die 30 mil moet ze nog terugverdienen 8)7
Joh ben je nieuwe in de F1? De hele sport draait om geld!

Max krijgt 25 miljoen per jaar! Teams hebben budgetten van honderden miljoen en de mindere teams kunnen alleen overleven door paydrivers in hun stoeltjes te zettten. Er wordt geraced in dubieuze landen die met zakken geld over de brug komen.

En dan ben je verbaasd dat de mensen die de uitzendrechten per land kopen deze terug willen verdienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
@Ankona of als iedereen nu overstapt naar F1TV en dan hopen dat ze in de lucht blijven voor bestaande klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 10:09
GrooV schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:22:
[...]

Max krijgt 25 miljoen per jaar! Teams hebben budgetten van honderden miljoen en de mindere teams kunnen alleen overleven door paydrivers in hun stoeltjes te zettten. Er wordt geraced in dubieuze landen die met zakken geld over de brug komen.

En dan ben je verbaasd dat de mensen die de uitzendrechten per land kopen deze terug willen verdienen?
Nee, en zo bedoelde ik het ook niet.
Was meer een bevestiging :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Deathscythe__
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:57
Ankona schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:17:
[...]

Als het echt krom gaat dan kun je prima een abonnement afsluiten met betaalverplichting en heb je vervolgens enkel toegang tot de streams als je in landen bent waarvoor zij de rechten hebben.

No-way dat een koper van de rechten anderen toe gaat staan die streams aan te bieden. (Tenzij zij er veel voor moeten betalen en dan is het ook niet meer interessant)

Wees verstandig en kijk een jaartje geen F1. Dan flopt het en blijft het betaalbaar. Zijn er genoeg fans bereid hier 100+ euro per jaar voor neer te leggen dan is het hek van de dam.
Die 65 euro is nog acceptabel Via F1TV PRO. Rond de 3 euro per race.
Indien het naar de 100 per jaar gaat dan kijk ik geen F1 meer. Of zoek wel illegale streams. En anders houd ik het bij MOTO GP via Eurosport player :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Jasphur schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:22:
@Ankona of als iedereen nu overstapt naar F1TV en dan hopen dat ze in de lucht blijven voor bestaande klanten.
Hoop is uitgestelde teleurstelling. Als F1TV de rechten niet heeft houdt het op. (En wie weet zitten er dus addertjes onder het gras waardoor je niet van je reeds betaalde abo af kunt)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Phusebox schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:26:
[...]

Zoals ik het zie is het een totaal pakket, veel meer dan sport alleen:
sport
All our sports rights
Fighting
PPV not included
Series
Our entire range of products
child
Our entire range of children
film
Lots of film

Soort van disney/netflix/ziggototaal/iets, als ik dan alles optel en aanbod zou richting hetzelfde zitten, is het niet veel duurder dan je nu al zou hebben (disney/netflix/ziggo zit je al over de 30 euro).

Probleem vind ik niet zozeer aanbod, als het breed en goed is, hoor je mij niet klagen, probleem is eerder het kunnen kijken. Ik zie mijn KPN Xperia TV ding niet opeens deze app hebben, of mijn WebOS LG (ironisch, die had al geen ziggo/F1), dus kan het geldtechnisch prima, maar zie ik eerder een praktisch probleem, precies zoals ik al had in de tijd van Ziggo Go welke opeens niet meer werkte op oudere browsers.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
[...]

De show wordt gemaakt door de poppetjes. Kijk maar het interview van Rick Winkelman in Spanje met Lewis terug, zo'n anders en beter interview dat je Lewis ook echt ziet verrast ziet kijken.

Daarnaast doet Ziggo ook gewoon flauwe dingen, waarom is het F1 cafe niet in 1080p terug te kijken op YouTube? Kost ze niks extra, alleen maar om de niet betalende abonnees te pesten

[...]

De budgetcap zou ook voor TV-rechten moeten gelden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 09:57
Señor Sjon schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:33:
[...]

Het is niet dat ik het niet kan missen, het is een optelling van zaken waar ik wel van denk dat het genoeg is. Prime, Netflix, Disney+. Dan heb je nog Videoland, Discovery+ (straks in combi met HBO?) en straks ViaPlay. Het wordt een beetje een bende zo. Doordat D+ en HBO Max waarschijnlijk samengaan, raakt Ziggo denk ik ook die on-demand series/films van HBO kwijt.
Zeker! Netflix, Disney, Prime en Apple+ hier, daar betaal ik een kleine 30 euro voor. Dat heb ik er voor over, want het wordt heel veel gebruikt hier. HBO is "gratis" omdat ik VodafoneZiggo combi heb. Als HBO straks wegvalt, is dat al aderlating nummer 1. Verder betaal ik 70 euro voor internet/bellen/tv. Ben ook voetballiefhebber, en Ziggo is de duurste wat betreft ESPN, ik dacht 17,95p/m. Ik ga voor het gemak even uit van 9,95 of 14,95 p/m voor ViaPlay straks...het wordt nu te gek.

Dat ik streamingabbo's neem heeft Ziggo natuurlijk geen boodschap aan, eigen keus. Maar ze moeten wél iets gaan doen. Bijvoorbeeld ESPN in het basispakket vanaf volgend seizoen, zou een goeie stap zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Leuk zulke aanbestedingen....en dan vraagt men af waarom er op internet steeds vaker illegale streams komen...

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:29
Hoe zit het eigenlijk precies met de doorlopende F1 TV Pro abonnementen in Duitsland? Worden die nog steeds jaarlijks verlengd, of lopen deze af nadat de betaalde abonnementsperiode is verstreken?

Edit:
Voor de zekerheid mijn jaar abonnement, wat ik had stopgezet per 3-6-21, meteen maar weer voor een jaar verlengd. Dat risico will ik wel nemen voor die €65.

[ Voor 30% gewijzigd door PatrickC op 18-05-2021 10:41 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

PatrickC schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:35:
Hoe zit het eigenlijk precies met de doorlopende F1 TV Pro abonnementen in Duitsland? Worden die nog steeds jaarlijks verlengd, of lopen deze af nadat de betaalde abonnementsperiode is verstreken?
Wat ik lees op Reddit:

- you have a yearly subscription and want to keep it : make sure that auto renew is checked and you’ll be good for the next 4 years

- you do not have a yearly subscription but want one : you have to register until 26.06

- you have a monthly subscription : it will end in December this year.

If you cancel your subscription, you will not be able to subscribe again, as the product will not be offered anymore.

In short, if you cancel, you’re out forever.

Bron: https://www.reddit.com/r/..._f1tv_in_germany/fvnodvs/

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:12
PatrickC schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:35:
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat deze tot 2024 door blijven lopen, maar dat hangt wellicht ook samen met hoe lang Sky de rechten in Duitsland heeft vastgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:32
Ik ga toch wel betalen, wat het ook kost. Leuke dingen in het leven kosten nou vaak eenmaal geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:29
@Slavy @Spollie Heb meteen maar weer m’n F1 TV Pro abo verlengd, want die had ik 2 weken terug opgezegd omdat ik het via Ziggo Sport Totaal wilde gaan gebruiken.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
  • Laatst online: 08:41
Veel speculatie hier, terwijl er in feite nog niets zeker is wat er gebeurt als Ziggo de uitzendrechten kwijt raakt.
We weten niet wat de nieuwe aanbieder gaat vragen. Misschien wordt het wel goedkoper dan het huidige ziggo pakket (voor niet ziggo klanten). Wie weet...
Ook is nog niet zeker wat er gebeurt met F1 TV Pro.

Ik zou het dus gewoon afwachten.

En als het je uiteindelijk niet bevalt dan zijn er nog steeds andere mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Señor Sjon schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:33:
[...]

Maar goed, dit is een mokerslag voor de Vodafone/Ziggo combi. De enige reden dat ik nog Vodafone heb, is omdat het in combinatie met Ziggo Sport (Totaal) goedkoper is dan KPN. Als die synergie weg is, dan is ook het abonnement het geld niet meer waard.
Je hebt zomaar kans, dat het kwijtraken van de F1 rechten nog maar het begin is :/

https://www.totaaltv.nl/n...u-al-handen-van-ziggo-af/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Wel vreemd dat de meeste outlets hun kaken verder stijf op elkaar houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
DutchOwnage schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:26:
[...]

Zeker! Netflix, Disney, Prime en Apple+ hier, daar betaal ik een kleine 30 euro voor. Dat heb ik er voor over, want het wordt heel veel gebruikt hier. HBO is "gratis" omdat ik VodafoneZiggo combi heb. Als HBO straks wegvalt, is dat al aderlating nummer 1. Verder betaal ik 70 euro voor internet/bellen/tv. Ben ook voetballiefhebber, en Ziggo is de duurste wat betreft ESPN, ik dacht 17,95p/m. Ik ga voor het gemak even uit van 9,95 of 14,95 p/m voor ViaPlay straks...het wordt nu te gek.

Dat ik streamingabbo's neem heeft Ziggo natuurlijk geen boodschap aan, eigen keus. Maar ze moeten wél iets gaan doen. Bijvoorbeeld ESPN in het basispakket vanaf volgend seizoen, zou een goeie stap zijn.
Ziggo moet niks natuurlijk. Het voordeel wat ze hebben is dat het voor veel mensen nog steeds de enige optie is voor snel/stabiel internet. Mensen die geen glasvezel hebben of waarbij adsl te traag is bedoel ik dan.
Als je glasvezel hebt dan is ziggo vrijwel altijd te duur.

Waar haal je de tijd vandaan met al die pakketten :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
[...]

Ik kijk er iets anders naar omdat het veel raakvlakken heeft met mijn eigen werk, maar het ziet er allemaal gewoon gelikt uit. De pitbox tijdens de Q, Doornbos op de sim, de graphics, De auto van Max die door het beeld rijdt, de startopstelling etc. etc. Misschien zijn deels gewoon templates die je inkoopt bij FOM.

Daarom zeg ik, je kan een hekel hebben aan de poppetjes, maar de show zelf zit goed in elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:32
In Polen kost het pakket overigens slechts €7,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-09 13:31
Nhz schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 07:47:
[...]

Ik hou ook van voetbal maar heb geen ESPN. Tegenwoordig moet je overal een abonnement voor hebben en dat verrek ik. Ongemerkt loopt het totaalbedrag per maand behoorlijk op en ik heb meer hobby’s dan voor de buis hangen om sport of documentaires te kijken. Als je leeft voor de F1 snap ik het dat je ervoor wilt betalen. En laten we niet doen alsof het de afgelopen jaren nu echt waard was om ervoor te betalen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Lekker Ventje schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:50:
[...]

Ik hou ook van voetbal maar heb geen ESPN. Tegenwoordig moet je overal een abonnement voor hebben en dat verrek ik. Ongemerkt loopt het totaalbedrag per maand behoorlijk op en ik heb meer hobby’s dan voor de buis hangen om sport of documentaires te kijken. Als je leeft voor de F1 snap ik het dat je ervoor wilt betalen. En laten we niet doen alsof het de afgelopen jaren nu echt waard was om ervoor te betalen.
Dat is precies mijn dilemma. ESPN heb ik maar eigenlijk vind ik het veel te duur (icm Ziggo). Netflix moet je hebben omdat iedereen het heeft... is toch wel erg veel van hetzelfde voor veel geld. Straks ook nog betalen voor F1?
Het geniepige is dat het steeds maar een beetje duurder wordt en mensen het er wel voor over hebben omdat het maar een klein beetje meer is. Maar op dit moment betaal je al meer dan je 10 jaar geleden acceptabel zou vinden en het wordt alleen maar duurder.

(Spotify vindt ik overigens een uitzondering. Die bieden voor een prima prijs gewoon heel veel)

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GrooV
Rudolf schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:48:
[...]

Ik kijk er iets anders naar omdat het veel raakvlakken heeft met mijn eigen werk, maar het ziet er allemaal gewoon gelikt uit. De pitbox tijdens de Q, Doornbos op de sim, de graphics, De auto van Max die door het beeld rijdt, de startopstelling etc. etc. Misschien zijn deels gewoon templates die je inkoopt bij FOM.

Daarom zeg ik, je kan een hekel hebben aan de poppetjes, maar de show zelf zit goed in elkaar.
Dat wordt geregeld door NEP, heeft tweakers nog een hele rapportage over gemaakt

video: Hoe augmented reality televisie verrijkt - Achter de schermen bij Zigg...

Verder doet Southfields de productie, een andere zender kan dit dus zo overnemen met een ander sausje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
NotSoSteady schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:49:
In Polen kost het pakket overigens slechts €7,50.
Het inkomen in Polen ligt dan ook een stuk lager. In NL heeft Ziggo ook een goede basis neergezet die ViaPlay zo over kan nemen. Niet veel programma's scoren een miljoen kijkers op zondagmiddag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
GrooV schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:55:
[...]

Dat wordt geregeld door NEP, heeft tweakers nog een hele rapportage over gemaakt

video: Hoe augmented reality televisie verrijkt - Achter de schermen bij Zigg...

Verder doet Southfields de productie, een andere zender kan dit dus zo overnemen met een ander sausje
oh cool, bedankt voor de kijktip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Plenkske schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:47:
[...]

Ziggo moet niks natuurlijk. Het voordeel wat ze hebben is dat het voor veel mensen nog steeds de enige optie is voor snel/stabiel internet. Mensen die geen glasvezel hebben of waarbij adsl te traag is bedoel ik dan.
Als je glasvezel hebt dan is ziggo vrijwel altijd te duur.

Waar haal je de tijd vandaan met al die pakketten :o
Dat klopt. Als het goed is gaan ze hier dit jaar wel glas aanleggen, voor mij was Ziggo Sport ( en die HBO deal) de reden om bij Ziggo te blijven hangen. Als dat voor een groot deel weg gaat vallen, ga ik zéker naar alternatieven kijken wanneer deze beschikbaar komen. Dan stap ik na een kleine 20 jaar (UPC) toch echt over.

[ Voor 3% gewijzigd door DutchOwnage op 18-05-2021 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Nu online
Balen dit, Ziggo ben ik tevreden over dus was een top combinatie wat mij betreft en nu wordt en het aanbod van Ziggo uitgekleed en moet je straks extra betalen wil je F1 kijken... Echt balen.

[ Voor 7% gewijzigd door Palindrome op 18-05-2021 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ben héél erg benieuwd hoe Ziggo hierop zal gaan reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:05
Gaat even afwachten worden hoe alles uitpakt. Aan de ene kant wel jammer want ik keek voetbal CL, PL en F1 op Ziggo sport. Al zat ik wel te denken hoe het is om alleen F1 te kijken via de app en dan op mijn schield pro
Echter door vertraging die er is weerhoud me dat nog een beetje om er verder in te verdiepen en een stap te maken.
een keer betalen voor de F1 TV app is wel goed te doen natuurlijk maar of dit nog blijft en ook uitpakt zoals eerder werd genoemd nu afsluiten en behouden dat moet ik nog zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:47
DutchOwnage schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:03:
[...]

Ze zouden kunnen overwegen om de betaalzender aan te gaan bieden via hun abonnementen. Dat zal KPN dan ook moeten gaan doen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
[...]

Die zijn zo vriendelijk geweest de prijzen te verhogen zodat iedereen zonder opzegtermijn mag opzeggen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000

backupdevice

Boeh!

[...]

Zo dus

https://twitter.com/ziggo.../1394580282364338176?s=21

Vanaf 2022 zal Formule 1 helaas verhuizen naar een andere zender. Wij hebben dan 9 jaar met veel plezier en trots de Formule 1 uitgezonden! In die jaren zijn de tarieven voor de uitzendrechten zo sterk gegroeid dat het voor ons helaas niet mogelijk was om Formule 1 te behouden.

[ Voor 36% gewijzigd door backupdevice op 18-05-2021 11:10 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:51

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10:23

Mef

Mogelijks is hier veel paniek voor niets. Ik ga even de vergelijking maken met wat er vorig jaar bij ons in België gebeurd is met de rechten van het Belgische voetbal. Belgische providers verliezen de rechten. Rechten worden opgekocht door Eleven Sports, die ze zelf gaan uitzenden. Alle voetbalfans kwaad: en ik ga geen extra TV abonnement nemen voor die voetbal, of niet van provider veranderen, ....
Eleven Sports (die al 3 zenders hadden bij alle providers met Bundesliga, La Liga,...) zat al bij alle providers op een of andere manier in het pakket. Alle providers hebben gaan onderhandelen met Eleven en hebben uiteindelijk 3 extra Eleven Sports zenders toegevoegd aan hun pakketten waar enkel Belgisch voetbal opgetoond wordt en uiteindelijk kon iedereen met een sport pakket aan dezelfde prijs Belgisch voetbal blijven bekijken (uitgezonderd Orange klanten die extra ervoor moesten betalen, maar wel als enige de 3 internationale Eleven Sports zenders wel al gratis in hun standaard pakket hadden zitten en geen Belgisch voetbal konden kijken ervoor).
Die Scandinavische zender moet wel ergens aangeboden worden om in NL F1 te gaan uitzenden, dus heel goed mogelijk dat Ziggo of KPN (of beide) volgend jaar F1 tonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:51
Rivanov schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:41:
Ik heb natuurlijk ook F1 TV Pro, maar dat is voor mij geen volwaardig alternatief t.o.v. Ziggo of een andere broadcaster. Met F1 TV Pro heb je altijd vertraging en dat wil ik niet tijdens een live sportevenement. Dan wil ik gewoon realtime kijken.

Daarom kijk ik ook altijd enkel de pre- en postshows via Sky Sports, maar de race altijd via Ziggo.
Dan neem ik de foutjes van Olav Mol maar op de koop toe.
Vertraging zou wat mij betreft een echte afknapper zijn, net zoals nu al in een Gp topic mensen "dvb-c" kijken, via ziggo go, f1-tv of een acestream met bij behorende vertragingen (tot 2 min)

Een zender zal ook de overige tijd willen vullen met content, en ook die content zal betaald moeten worden. dus zo goedkoop zal het niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Ankona schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:55:
[...]

Dat is precies mijn dilemma. ESPN heb ik maar eigenlijk vind ik het veel te duur (icm Ziggo). Netflix moet je hebben omdat iedereen het heeft... is toch wel erg veel van hetzelfde voor veel geld. Straks ook nog betalen voor F1?
Het geniepige is dat het steeds maar een beetje duurder wordt en mensen het er wel voor over hebben omdat het maar een klein beetje meer is. Maar op dit moment betaal je al meer dan je 10 jaar geleden acceptabel zou vinden en het wordt alleen maar duurder.

(Spotify vindt ik overigens een uitzondering. Die bieden voor een prima prijs gewoon heel veel)
Ik lees veel persoonlijke keuzes hierin. Zo vond ik Spotify nadat we geen studentenaccount meer konden hebben te duur worden (tegenover hoevaak we het nog gebruikte, dat werd vooral veel minder) en ging die eruit. Mis het niet. Netflix kijken we best veel en delen we met familie, dus goedkoop pp. maar vooral voor het gebruik. We hebben het niet omdat iedereen het heeft :?

Ik wil hier alleen maar zeggen dat iedereen zelf moet weten wat voor abonnementen die neemt etc. (uiteraard), als je er veel gebruik van maakt dan snap ik het best.

Voor live tv (reguliere zenders, maar ook sport) sta ik er een beetje anders in. Waarom:
Je betaald per maand een vast bedrag voor een hele reeks zenders waarvan je een groot deel waarschijnlijk niet kijkt. NPO 1,2,3 kan iedereen gratis kijken (tegenwoordig is de kwaliteit oké) en terugkijken kan bij alle zenders wel gratis (tot op zekere hoogte). Bij sportzenders betaal je ook een vast bedrag per maand en krijg je er ook vaak een deel bij die je niet kijkt. Je wil F1 kijken maar krijgt er ook andere sporten bij. En je krijgt er ook nog regelmatig reclame bij. Zowel in de programma's als eromheen.

Het liefste zou ik betalen per zender en sport. En zelfs nog een stap verder: betalen per tijd dat je kijkt. Dan moeten dat natuurlijk wel eerlijke prijzen zijn.
Bv. 50 cent tot 1 euro per zender per maand regulier en 1-2 euro per sport. Dan zou ik denk ik voor max 10 euro per maand klaar zijn :P
Ik denk dat dit voorlopig een utopie is, want op die manier komt er natuurlijk veel minder geld binnen...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Zie dit als een mooie kans om ook qua commentatoren een frisse start te maken, Olaf en Jack er uit, wat wisselen in het studioteam en je hebt een veel betere presentatie bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000

backupdevice

Boeh!

nachtnet schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:13:
[...]

Vertraging zou wat mij betreft een echte afknapper zijn, net zoals nu al in een Gp topic mensen "dvb-c" kijken, via ziggo go, f1-tv of een acestream met bij behorende vertragingen (tot 2 min)

[...]

Een zender zal ook de overige tijd willen vullen met content, en ook die content zal betaald moeten worden. dus zo goedkoop zal het niet worden.
VIAPLAY is ook een streaming dienst dus die vertraging ga je wel krijgen

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:38

basvn

Breezand - NHN

nu officieel!

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Plenkske schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:13:
[...]

I
Ik denk dat dit voorlopig een utopie is, want op die manier komt er natuurlijk veel minder geld binnen...
Daar gaan al heel lang discussies over. Gewoon zelf je eigen tv pakket(zenders samen kunnen stellen), gewoon een op maat pakket. Maar zoals je zegt, daar is blijkbaar geen business model voor. Toch denk ik dat we vroeger of later toch die kant op gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Plenkske schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:13:
[...]

Het liefste zou ik betalen per zender en sport. En zelfs nog een stap verder: betalen per tijd dat je kijkt. Dan moeten dat natuurlijk wel eerlijke prijzen zijn.
Bv. 50 cent tot 1 euro per zender per maand regulier en 1-2 euro per sport. Dan zou ik denk ik voor max 10 euro per maand klaar zijn :P
Hier gaat het eigenlijk fout. Het punt dat sommige sporten gepasseerd zijn dat het acceptabel is dat het verkoopbaar is.
Uiteindelijk betaal je niet voor de sport maar voor exorbitante salarissen van mensen rond die sport en enkele topsporters. Veel sporten zijn juist blij met media aandacht. Als ze op tv komen vinden hun sponsors het leuk.

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

DutchOwnage schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:17:
[...]

Daar gaan al heel lang discussies over. Gewoon zelf je eigen tv pakket(zenders samen kunnen stellen), gewoon een op maat pakket. Maar zoals je zegt, daar is blijkbaar geen business model voor. Toch denk ik dat we vroeger of later toch die kant op gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
nachtnet schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:13:
[...]

Achja, als je niets anders hebt om te kijken merk je ook niets van die vertraging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Tsjah, ik zie het probleem wel. Ik zit bij Ziggo, en heb geen zin om naast dure abo kosten voor Ziggo ook nog eens extra te gaan betalen om F1 te kijken. Ziggo zal vast niet goedkoper gaan worden.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 11-09 15:18
Ziggo tv abbo dus een stapje terug van Complete naar Start, scheelt 54,6 euro per jaar. En dan maar F1 TV Pro nemen voor 64 per jaar. Onder aan de streep een tientje en naar dat geschreeuw van Sky luisteren... Wat ontzettend köt dit

Ik hoor 30 mil per jaar, maar ben benieuwd wat die Zweedse jongens er nu echt voor betalen. Ik denk namelijk dat Ziggo dit meer gaat kosten namelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 18-05-2021 11:22 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:05
Volgend jaar een Scandinavische F1 TV zender met commentaar van Kimi Raikonen die dan is gestopt met rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Er is best een kans dat F1 TV niet meer beschikbaar zal zijn, als Viaplay zoveel betaald kan dat wel eens verdwijnen als onderdeel van die deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 11-09 15:18
Homeland schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:22:
Er is best een kans dat F1 TV niet meer beschikbaar zal zijn, als Viaplay zoveel betaald kan dat wel eens verdwijnen als onderdeel van die deal.
Die moet je me ff uitleggen hoor. Je kunt F1 TV (Pro/Access) toch rechtstreeks van F1 zelf afnemen?
Pagina: 1 ... 7 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het eindeloze gebash op Olav / Jack / Doornbos / Crofty of wie dan ook is hierbij weer eens klaar.
Als je er wat over kwijt wil dan onderbouwd en constructief.

Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.

Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.