[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 40 Laatste
Acties:
  • 252.430 views

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:39
De_Bastaard schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 20:21:
[...]
Maar los daar van, Viaplay heeft dadelijk mensen aan boord die 0 verstand hebben van hoe F1 auto's werken (misschien dat Amber er wat vanaf weet, maar erin gereden heeft ze niet). Dat zullen veel mensen toch wel jammer vinden. Doornbos is misschien een mooiboy maar hij weet er wel vanalles over te vertellen.
Ik citeer even het originele bericht van Racingnews365:
Heemskerk is een getalenteerd coureur die vanuit de Formule Ford, waarin hij in 2009 Nederlands en Benelux kampioen werd, zijn weg vond in onder meer de endurance racerij. Tevens racete Heemskerk in historische Formule 1-auto’s.
Hier kun je dus wel uit concluderen dat in ieder geval de co-commentator meer race en F1-ervaring heeft dan Olav Mol en Jack Plooij bij elkaar.

Daarnaast is ook Nelson Valkenburg zeer ervaren in de autosport:
Valkenburg kent een rijke carrière als autosportcommentator bij onder meer RTL en Eurosport. Daar versloeg hij onder meer de 24 uur van Le Mans, de Dakar Rally, het WEC en het WTCR.
Ze hebben dus niet zomaar een paar random commentatoren van de straat geplukt. Daarnaast zit er met Amber natuurlijk ook wel iemand die in ieder geval liefhebber is van de autosport. Nou was Rob Kamphues dat ook, dus wat dat betreft moeten we het nog maar zien.

[ Voor 21% gewijzigd door Herax10NL op 03-12-2021 20:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:53

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Herax10NL schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 20:28:
[...]

Ik citeer even het originele bericht van Racingnews365:

[...]

Hier kun je dus wel uit concluderen dat in ieder geval de co-commentator meer race en F1-ervaring heeft dan Olav Mol en Jack Plooij bij elkaar.

Daarnaast is ook Nelson Valkenburg zeer ervaren in de autosport:

[...]

Ze hebben dus niet zomaar een paar random commentatoren van de straat geplukt. Daarnaast zit er met Amber natuurlijk ook wel iemand die in ieder geval liefhebber is van de autosport. Nou was Rob Kamphues dat ook, dus wat dat betreft moeten we het nog maar zien.
Exact, en Nelson komt zelf uit een race familie. Zoek maar eens op GeVa Racing :)

Bizar hoe mensen in dit topic uitspraken doen zonder even 5 seconden te Googlen.

[ Voor 4% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 03-12-2021 22:11 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-09 22:15
Leuk dat de nieuwboys 'ervaring' lijken te hebben. Maar je moet het wel tijdens een live race boeiend onder woorden kunnen brengen. Kun je dat niet dan faal je gigantisch.

Een Giedo is op zich ook niet dom, maar die moet je geen live verslag laten doen.
Voor een nabeschouwing is ie dan weer prima.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:24
Frappuccino schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 22:18:
Leuk dat de nieuwboys 'ervaring' lijken te hebben. Maar je moet het wel tijdens een live race boeiend onder woorden kunnen brengen.
En daar is Jack natuurlijk super sterk in… die gast spreekt na al die jaren nog niet eens fatsoenlijk Engels en stelt vaak vragen die nergens over gaan… toen Jack een aantal keren moest overslaan vanwege dat ene virus, was Rick echt een verademing. Rick is ook de enige van die hele Ziggo club die ik graag terug zou zien en horen. Olav, Jack en van Gameren gaan maar de theaters in, staan ze zelf tenminste in het middelpunt.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:14
Van Gameren vind ik dan weer best grappig, maar goed, ik heb liever een team dat mij entertained dan een team dat heel droog in de kennis zit. Die diepgang kan ik wel ergens anders vinden. Jack Plooij vind ik dan echter wel weer weinig entertainment bieden, die is vaak echt gewoon tenenkrommend slecht en ik zeg niet dat ik het beter zou doen, maar als je het niet kan, doe het dan gewoon weg niet.

Wat ik dan wel weer frappant vind zijn de verhalen dat Jack zo goed zou liggen in de paddock die je soms hoort, zou hij dan buiten de camera enorm anders zijn dan op camera?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dennism schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 22:54:

Wat ik dan wel weer frappant vind zijn de verhalen dat Jack zo goed zou liggen in de paddock die je soms hoort, zou hij dan buiten de camera enorm anders zijn dan op camera?
Volgens mij komen de verhalen dat Jack Plooij zo goed zou liggen bij de mensen in de paddock vooral bij Jack Plooij vandaan.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:24
PatrickC schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 22:25:
[...]

En daar is Jack natuurlijk super sterk in… die gast spreekt na al die jaren nog niet eens fatsoenlijk Engels en stelt vaak vragen die nergens over gaan… toen Jack een aantal keren moest overslaan vanwege dat ene virus, was Rick echt een verademing. Rick is ook de enige van die hele Ziggo club die ik graag terug zou zien en horen. Olav, Jack en van Gameren gaan maar de theaters in, staan ze zelf tenminste in het middelpunt.
Stelt Jack vragen dan? :D

Meestal is het een een of ander leeg statement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Kijk… dat interview tussen Olav en Christian Horner… dat doet hij goed. Misschien een toekomstige rol als interviewer in de pits tijdens een GP weekend?

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:00
PatrickC schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 23:33:
Kijk… dat interview tussen Olav en Christian Horner… dat doet hij goed. Misschien een toekomstige rol als interviewer in de pits tijdens een GP weekend?
Goed? Mol spreekt bijna meer dan Horner, geeft hem geen kans antwoord te geven of uit te spreken, gedraagt zich onprofessioneel, etc.

En tenslotte maakt Horner hem terecht af met de opmerking dat hij op een Amerikaanse talkshowhost lijkt.

Nee, Mol mag gelukkig vanaf volgend jaar weer AVI5 boekjes laten ghostwriten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• henkklaas1994
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 11-01-2022
Dit is natuurlijk ook niet echt slim van Olav tijdens het vertellen van zijn mening over het nieuws.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9PVIyCntn-N-bmffVcpxOsq6wUE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TP3dLGkZ4sCpXxtZTXAvo8SM.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Laatst online: 15-09 20:18
PatrickC schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 23:33:
Als hij Horner niet steeds in de reden viel misschien wel. Laat eens iemand antwoord geven man.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
henkklaas1994 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 23:48:
Dit is natuurlijk ook niet echt slim van Olav tijdens het vertellen van zijn mening over het nieuws.

[Afbeelding]
Heel verbazingwekkend is het toch niet? Eigenlijk alles wat we de afgelopen dagen zien (en eigenlijk al eerder) is, ik kan het niet anders verwoorden helaas, het gedrag dat ik ook jij mijn kleuter zie. Zij zijn gek, wij zijn geweldig. Dit is gewoon schoppen, krijsen en huilen.

Ja, en dit is precies zo'n voorbeeld. Natuurlijk weet die diep van binnen dat dit heel onhandig is en zo zijn eigen glazen ingooit. Maar de emotie is gewoon te sterk bij de heren.

En heel erg kan ik het ze niet eens kwalijk nemen. Dit is Mol's hele wereld, het is zijn volledige identiteit. Voor Jack is dat ook zo. En van beide is het geen geheim dat ze graag iedereen laten weten hoe goed ze niet zijn. Tja als dat opeens allemaal weg valt. Dat is eigenlijk best sneu. En dat gun ik de heren persoonlijk dan weer niet...

Wat betreft die contacten: tja dat horen we inderdaad enkel van Jack. En van mindere mate van Mol. Het mediacircus heeft gewoon de media nodig. Als dat niet zo was zouden ze zich echt niet laten interviewen. De teams kiezen gewoon met welke journalisten ze tijd door brengen buiten de standaard "verplichte" interviews. En dan kiezen ze voor diegene die het team het meeste oplevert..... Niet omdat ze nou speciale contacten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Squawk schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 20:12:
[...]

Zou wat zijn als dhr. J. Verstappen aanschuift als analist/ervaringsdeskundige. Die optie heb ik nog niet voorbij zien komen. :D
Nou als je vuurwerk wilt in je show, lijkt me een prima kandidaat. Maar of Max dat ook zo ziet zitten.... Dat weet ik nog niet.

En als ik Jos was zou ik lekker naar de races toegaan :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Apache4u schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 23:08:
[...]

Volgens mij komen de verhalen dat Jack Plooij zo goed zou liggen bij de mensen in de paddock vooral bij Jack Plooij vandaan.
Nah, dat kan best wel.
Want laten we wel wezen. In dat wereldje waar iedereen constant bezig is elkaar te ondermijnen en journalisten per definitie niet te vertrouwen zijn, is Plooij wel erg makkelijk te woord te staan zonder dat je echt iets zegt. Ik zou ook liever met Plooij gaan praten dan de volgende van de Britse pers die weer eens aan het vissen is naar iets. ;)

En als Plooij vervelend doet, tja ze zijn bij Ziggo klein genoeg om uit te sluiten zoals Renault bijvoorbeeld deed.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)

[Afbeelding]
Hij ging van zn duim naar zn wijsvinger naar zn middelvinger als in één-twee-drie. Verdraai de boel eens niet zo :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Waah schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 00:09:
[...]

Nou als je vuurwerk wilt in je show, lijkt me een prima kandidaat. Maar of Max dat ook zo ziet zitten.... Dat weet ik nog niet.

En als ik Jos was zou ik lekker naar de races toegaan :D
Jos V. staat op de loonlijst van M. Verstappen of hoe zijn Luxemburgse SARL ook moge heten. Het is evident dat beide zeer goed hun rol begrijpen.

Je speelt voor een paar grijpstuivers of een egoboost geen roulette met een merk dat tientallen miljoenen waard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
alwind schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 00:00:
[...]

Als hij Horner niet steeds in de reden viel misschien wel. Laat eens iemand antwoord geven man.
Dat is een eigenschap waar heel veel Nederlandse interviewers op TV last van hebben helaas…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Kenny_026 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 00:20:
[...]

Hij ging van zn duim naar zn wijsvinger naar zn middelvinger als in één-twee-drie. Verdraai de boel eens niet zo :( :( :(
Dit was me niet opgevallen, dus heb het nog een paar keer terug gekeken, maar als je normaal zo tot 1-2-3 telt, dan trek je niet je wijsvinger weer in, waardoor je eigenlijk een middelvinger geeft. Zou best wel eens een bewuste actie geweest kunnen zijn van Olav, maar daar heb ik verder geen moeite mee.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 19:58
PatrickC schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 00:54:
[...]

Dit was me niet opgevallen, dus heb het nog een paar keer terug gekeken, maar als je normaal zo tot 1-2-3 telt, dan trek je niet je wijsvinger weer in, waardoor je eigenlijk een middelvinger geeft. Zou best wel eens een bewuste actie geweest kunnen zijn van Olav, maar daar heb ik verder geen moeite mee.. :+
Kijk de hele video eens. Even later tijdens een andere opsomming (wat niet gerelateerd is aan het Ziggo / NENT / Viaplay verhaal) gebruikt hij eveneens (onbewust?) zijn vingers op dezelfde wijze. Zou mij niks verbazen als het dus gewoon een ding is wat hij vaker doet. Maar ja, ik heb er geen verstand van, want ik kijk enkel F1TV/SkyF1 :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:31

sjaool

Every life should have 9 cats

PatrickC schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 00:54:
[...]

Je ziet dingen die er niet zijn. Olav en Jack hebben hun mening gegeven en zijn ondertussen gewoon bezig met Grandprix Radio zoals ook al door ze aangegeven is. Die twee zijn nog lang niet klaar met de F1 en zeker Olav niet, die zit er al zolang die redt zich wel. Is het niet met verslag doen dan is het wel met boeken schrijven. Ene M. Smeets is daar ook al zo goed in.

Ik zie wel wat er volgend jaar gebeurd. Een abonnement op Viaplay komt er hier sowieso niet want dan neem ik wel F1TV Pro, wat ik trouwens ook al heb. Enige nadeel van al die streamingdiensten is de grote vertraging die erop zit qua beeld en de live timing. Straks zie je dus op de live timing al iemand als eerste over de finish komen of een rode vlag verschijnen terwijl ze op het beeld nog halverwege de ronde zijn..

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
sjaool schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 02:34:
Je ziet dingen die er niet zijn.
Ik had het niet eens gezien totdat ik er hier een opmerking over las. :+

We zullen zien wat er gaat gebeuren met Viaplay, maar ook met Olav en Jack. Olav gun ik wel een rol in de F1 in de toekomst, want hoe je het ook wend of keert, hij heeft ook veel voor de F1 sport in NL betekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
sjaool schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 02:34:
Enige nadeel van al die streamingdiensten is de grote vertraging die erop zit qua beeld en de live timing. Straks zie je dus op de live timing al iemand als eerste over de finish komen of een rode vlag verschijnen terwijl ze op het beeld nog halverwege de ronde zijn..
Dat vind ik ook het grootste probleem. F1 kijken via F1 TV Pro en tegelijkertijd op Tweakers in het F1 topic over de race praten werkt niet omdat je dan op Tweakers allemaal spoilers krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaks85
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 18-05-2022
PatrickC schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 07:50:
[...]

Ik had het niet eens gezien totdat ik er hier een opmerking over las. :+

We zullen zien wat er gaat gebeuren met Viaplay, maar ook met Olav en Jack. Olav gun ik wel een rol in de F1 in de toekomst, want hoe je het ook wend of keert, hij heeft ook veel voor de F1 sport in NL betekend.
In welke hoedanigheid heeft Olav dan veel betekend voor F1 in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
StefanVerkerk schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 00:56:
[...]
Kijk de hele video eens. Even later tijdens een andere opsomming (wat niet gerelateerd is aan het Ziggo / NENT / Viaplay verhaal) gebruikt hij eveneens (onbewust?) zijn vingers op dezelfde wijze. Zou mij niks verbazen als het dus gewoon een ding is wat hij vaker doet. Maar ja, ik heb er geen verstand van, want ik kijk enkel F1TV/SkyF1 :z
Mijn vader en jongere broer doen exact hetzelfde. Weet ook niet waarom 🤷🏽‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Tweaks85 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 08:27:
[...]

Kijk naar wat dit los maakt onder de Nederlandse F1 fans. Ik ben zelf geen fan van Olav, maar kan niet ontkennen dat heel veel Nederlanders graag Olav zouden houden als DE F1 commentator in Nederland.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 15:27
Tweaks85 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 08:27:
[...]

30 jaar is niet genoeg?

Steam

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
PatrickC schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 00:46:
[...]

Dat is een eigenschap waar heel veel Nederlandse interviewers op TV last van hebben helaas…
En niet alleen op TV. Luister veel nieuwsradio (Radio 1 / BNR) en ook daar schijnt het een doodzonde te zijn om een gast te laten uitspreken en om niet als presentator je eigen mening overheersend te laten zijn.

Vooral bij BNR 's ochtends (Bas van Werven) is het een drama. Die man probeert bij werkelijk iedere zin dat wat zijn gesprekspartner uitspreekt over te nemen en af te maken.

(totaal ongerelateerd aan F1, maar moest deze frustratie even kwijt :) )

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tweaks85
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 18-05-2022
PatrickC schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 08:37:
[...]

Kijk naar wat dit los maakt onder de Nederlandse F1 fans. Ik ben zelf geen fan van Olav, maar kan niet ontkennen dat heel veel Nederlanders graag Olav zouden houden als DE F1 commentator in Nederland.
Ja dat is wel een feit dat een deel van het Nederlandse publiek graag Olav als commentator houdt. Maar zie niet in hoe hij bijgedragen heeft aan de F1 in NL. Als een willekeurig iemand anders 30 jaar geleden als commentator begonnen was en tot nu toe zou hebben volgehouden, zou niets uitgemaakt hebben qua animo voor F1. (En waarschijnlijk zelfde discussie los maken van blijven/niet blijven)

Na Jos viel animo weg in NL met wat kleine oplevingen door Doornbos/Albers/vd Garde… Dat het nu populairder is, is alleen dankzij Max in mijn ogen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rukapul
De prestatiecurve van Mol is nooit echt tot grote hoogte gegroeid en is al flink wat jaren dalende.

Natuurlijk was hij beter dan die doodsaaie race verslaggever van de NOS, maar Mol heeft zich niet meeontwikkeld met F1 en sportverslaggeving. Hij herhaalt simpelweg zijn oude trucje. Daar komt bij dat hij aantoonbaar minder scherp wordt, zijn arrogantie steeds minder kan onderdrukken, en door zijn Max-adoratie sinds diens opkomst simpelweg ongeschikt is.

Prima dus als commentator wanneer F1 door een dal gaat in NL, maar niet geschikt voor het hoogste niveau.

[ Voor 9% gewijzigd door Rukapul op 04-12-2021 10:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
alexbl69 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 08:49:
[...]

En niet alleen op TV. Luister veel nieuwsradio (Radio 1 / BNR) en ook daar schijnt het een doodzonde te zijn om een gast te laten uitspreken en om niet als presentator je eigen mening overheersend te laten zijn.

Vooral bij BNR 's ochtends (Bas van Werven) is het een drama. Die man probeert bij werkelijk iedere zin dat wat zijn gesprekspartner uitspreekt over te nemen en af te maken.

(totaal ongerelateerd aan F1, maar moest deze frustratie even kwijt :) )
Van Werven heeft een klein beetje hetzelfde probleem als Mol: hij is over zijn top heen en ziet zijn zwakke punten niet meer.
Tevens kan hij niet meer onderdrukken dat hij alles vanuit zijn eigen (ondernemende ZZP presentator die zijn eigen boontjes zonder overheid of anderen wel dopt) beschouwt.

Ga je trouwens letten op dit soort interviewkwaliteiten dan herken je ineens de kwaliteit van een Jinek of Pauw: korte vraag, luisteren, vervolgvraag op vertelde.

[ Voor 8% gewijzigd door Rukapul op 04-12-2021 17:32 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk denk ik dat mensen iets te hard zijn op Olav.

Ja, hij is wat ouder geworden en ja, maakt nogal vaak fouten…maar hij heeft een prettig stemgeluid om naar te luisteren en dat onderschatten mensen. Ik luister liever naar iemand die de grootste onzin aan het vertellen is en prettig is om naar te luisteren en waar passie is voor de sport (als het gaat om commentaar tijdens een sportwedstrijd) …dan twee stemmen die klinken als twee ‘Gooi-Boys’ met een microfoon op YouTube. En ik zeg dit als iemand die in dezelfde leeftijd categorie valt als Nelson en Melroy. Na het beluisteren van wat opnames van Nelson en Melroy klinkt het alsof ik luister naar een 15 jarige die live commentary geeft tijdens het spelen van Call of Duty in 2012…

Ik denk dus dat het sowieso tijd was voor wat vernieuwing en ben dus ook niet ontstemd dat Olav moet gaan maar meer met wie ze daarvoor in de plaats hebben gezet. Als ze Guido (ja, ook een grachtengordel persoon, maar hij is wel prettig om naar te luisteren en heeft verstand van zaken) met iemand anders in een commentator box hadden gezet was ik ‘all for it’ geweest. Dat eenmalige experiment op Veronica jaren geleden is mij toch positief bij gebleven.

Dan maar David Croft en Martin Brundle volgend jaar (ook al is dat een beetje ‘de Hamilton bril’ en straks ‘de Russel bril’) waarvoor ik al een abonnement F1 TV Pro heb afgesloten. Van Viaplay krijg ik toch een iets te sterk Sport 7 gevoel. Het zou mij niet verbazen dat ze binnen 1 jaar er weer de stekker eruit trekken waarna de uitzendrechten voor een habbekrats weer terugkomen bij Ziggo, SBS of RTL.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2021 09:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cs-tweak
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-08 22:39
Ik hoop ook dat ze Ho-Pin gaan betrekken bij het nieuwe verhaal. Hij racet veel, maar misschien technische analyses in een studio op afstand of iets. Ook een verademing als hij de ruimte krijgt aan tafels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
.

[ Voor 95% gewijzigd door NoahAmber op 04-12-2021 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Laatst online: 15-09 22:15

[Afbeelding]
In mijn ogen zegt ie niks bijzonders en zegt ie wat iedereen zou zeggen in zijn situatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Frappuccino schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 10:14:
[...]

In mijn ogen zegt ie niks bijzonders en zegt ie wat iedereen zou zeggen in zijn situatie.
Ach ja, alles voor de duimpjes. De afgelopen dagen heb ik ook weer de fout gemaakt om op social media de meningen te lezen. Off-topic, en mischien ook niet aangezien tweakers er ook mee besmet is, moet ik toch weer denken aan de video van Rene van Meurs over social media.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

cs-tweak schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 09:50:
Ik hoop ook dat ze Ho-Pin gaan betrekken bij het nieuwe verhaal. Hij racet veel, maar misschien technische analyses in een studio op afstand of iets. Ook een verademing als hij de ruimte krijgt aan tafels.
Ik hoop het ook maar ik vrees dat we niemand van de oude club terug gaan zien. NENT bepaalt namelijk zelf wie de "experts" zijn en kijkt verder niet naar wie er al vaak op televisie zijn te zien. Ik denk dat het dan ook een bewuste keuze is dat ze een stel voor het grote publiek onbekende personen heeft gekozen...

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:43
Je hebt F1 fans en je hebt Max fans.
Die eerste kijken en luisteren veel kritischer naar alles, die 2e hebben alleen maar oranje voor ogen en hebben veel dingen niet in de gaten die niet met oranje te maken hebben. Integendeel die maakt het niets uit.

De F1 fans die weten hoe het "vroeger/voorheen" was en hoe de verslaggeving inmiddels is (en daar zit een gigantisch verschil in in de negatieve zin) die weten dat het niveau nu een stuk lager is.
Heel erg jammer dat wij (voorlopig?) afscheid nemen van Olav om diverse reden maar ik zie op het moment liever een nieuw team die de kans krijgt in de hoop dat het waardige opvolgers zullen worden van de verslaggeving zoals het hoort te zijn en zoals het ook was.

Het is nu heel gemakkelijk om meteen de nieuwe garde af te vallen die de ervaring missen die door Olav door de jaren heen opgedaan is.
Olav zou wat mij betreft nog zeker vele jaren mee kunnen als hij wat aanpassingen zou kunnen doorvoeren en samenwerken met meerdere personen.

Er zal zeker over nagedacht zijn en ook besproken zijn of ze hem (en anderen) mee zouden nemen maar ik denk dat ze ook zeker naar de negatieve geluiden geluisterd hebben die de afgelopen jaren veelvuldig op diverse social media te horen waren over het huidige team.
Als er zoveel geld tegenaan gegooid wordt om die rechten te verkrijgen dan denken ze zeker niet licht over de vormgeving.
Dan iemand (of meerdere) aannemen die vastgeroest zijn in hun manier van werken en geen water bij de wijn willen doen gezien hun uitlatingen dan "hoe jammer dan ook" maar geen Olav Mol.

Wie weet wat de toekomst brengt, als de verslaggeving ook maar iets lijkt op wat het was met de 24 uur van Le Mans dan zie ik wat mij betreft een grote vooruitgang ook al missen we daar ook wel wat dingen.

Edit:
sjaool schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 11:05:
[...]

Ik hoop het ook maar ik vrees dat we niemand van de oude club terug gaan zien. NENT bepaalt namelijk zelf wie de "experts" zijn en kijkt verder niet naar wie er al vaak op televisie zijn te zien. Ik denk dat het dan ook een bewuste keuze is dat ze een stel voor het grote publiek onbekende personen heeft gekozen...
Ik hoop zelfs dat ze gekeken hebben naar die trieste vertoning in de studio en daarom ook met wat nieuws komen.
Geen BN'ers meer die behalve het nu Max fan zijn toevallig kijken maar voor de rest niets met autosport hebben.
Als ze mensen uitnodigen dan auto/motorsport experts zonder dikke oranje bril.
Mag je Max fan zijn ja natuurlijk, maar blijf wel neutraal.

[ Voor 18% gewijzigd door Ad de Jong op 04-12-2021 11:12 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ad de Jong schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 11:09:
Die eerste kijken en luisteren veel kritischer naar alles, die 2e hebben alleen maar oranje voor ogen en hebben veel dingen niet in de gaten die niet met oranje te maken hebben. Integendeel die maakt het niets uit.

De F1 fans die weten hoe het "vroeger/voorheen" was en hoe de verslaggeving inmiddels is (en daar zit een gigantisch verschil in in de negatieve zin) die weten dat het niveau nu een stuk lager is.
Heel erg jammer dat wij (voorlopig?) afscheid nemen van Olav om diverse reden maar ik zie op het moment liever een nieuw team die de kans krijgt in de hoop dat het waardige opvolgers zullen worden van de verslaggeving zoals het hoort te zijn en zoals het ook was.

Het is nu heel gemakkelijk om meteen de nieuwe garde af te vallen die de ervaring missen die door Olav door de jaren heen opgedaan is.
Olav zou wat mij betreft nog zeker vele jaren mee kunnen als hij wat aanpassingen zou kunnen doorvoeren en samenwerken met meerdere personen.

Er zal zeker over nagedacht zijn en ook besproken zijn of ze hem (en anderen) mee zouden nemen maar ik denk dat ze ook zeker naar de negatieve geluiden geluisterd hebben die de afgelopen jaren veelvuldig op diverse social media te horen waren over het huidige team.
Als er zoveel geld tegenaan gegooid wordt om die rechten te verkrijgen dan denken ze zeker niet licht over de vormgeving.
Dan iemand (of meerdere) aannemen die vastgeroest zijn in hun manier van werken en geen water bij de wijn willen doen gezien hun uitlatingen dan "hoe jammer dan ook" maar geen Olav Mol.

Wie weet wat de toekomst brengt, als de verslaggeving ook maar iets lijkt op wat het was met de 24 uur van Le Mans dan zie ik wat mij betreft een grote vooruitgang ook al missen we daar ook wel wat dingen.

Edit:

[...]

Ik hoop zelfs dat ze gekeken hebben naar die trieste vertoning in de studio en daarom ook met wat nieuws komen.
Geen BN'ers meer die behalve het nu Max fan zijn toevallig kijken maar voor de rest niets met autosport hebben.
Als ze mensen uitnodigen dan auto/motorsport experts zonder dikke oranje bril.
Mag je Max fan zijn ja natuurlijk, maar blijf wel neutraal.
Ik ben zeker F1 fan maar ook Max fan. Hoe je zoiets definieert weet ik niet maar als Max de afgelopen jaren eruit vloog in bocht 1 dan kon ik altijd nog wel genieten van de race.

De verslaggeving om de race boeit me niet zo veel. Ik schakel vaak een half uur voor de race in en dan spoel ik naar de fragmenten waar teambazen of coureurs iets voor de camera zeggen. De mening van de studio boeien me niet zo want zelf heb ik er wel een mening over. Die paar keer dat Shelly Sterk er zit kijk ik overigens wel wat meer naar de studio maar dat is een ander verhaal.

Maar ik vind dat Olav in zn introducties toch altijd wel wat nuttigs te zeggen heeft vanuit een helicopterview. En zn voorspellingen over de race zijn ook prima. We kunnen echt niet zeggen dat hij geen kennis van zaken heeft. Als hij sukkel in de race zegt omdat een coureur iets doms doet, ik lach er wel om. Maar dat heeft ook te maken met wie je zelf bent denk ik. Ik schrik er niet van en mensen die het schelden noemen zitten voor mij in de hoek van moraalridders.

Als ik F1 cafe kijk waardeer ik de oranje bril euforie wel. Ik kijk het vaak nadat mn vrouw in slaap is gevallen bij een serie en ik haal ook altijd het einde wel. Aan de andere kant waar mensen vaak naar refereren is het programma van Allard Kalff en Kees van de Grint. Inhoudelijk vele malen beter maar daar val ik echt altijd bij in slaap.

Ik hoop dat de twee nieuwe mannen iets charismatisch hebben waardoor ik het kan waarderen. Maar ook daar zal commentaar op komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Kenny_026 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 12:09:
Ik hoop dat de twee nieuwe mannen iets charismatisch hebben waardoor ik het kan waarderen. Maar ook daar zal commentaar op komen.
Er zal altijd commentaar zijn... daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben om dat te weten. Helaas blijkt maar weer al te vaak dat de schreeuwende minderheid het wel weer voor elkaar krijgt. Ik hou mijn hart vast.

Oh wacht... ik heb straks een keuze, no worries then :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
CreativeS schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 12:41:
[...]

Er zal altijd commentaar zijn... daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben om dat te weten. Helaas blijkt maar weer al te vaak dat de schreeuwende minderheid het wel weer voor elkaar krijgt. Ik hou mijn hart vast.

Oh wacht... ik heb straks een keuze, no worries then :+
Nou daar zijn we het dan gelukkig over eens. Kunnen we in een volgend stadium klagen dat we teveel keus hebben. Versplintering in het video aanbod. Waar hebben we dat vaker gehoord….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Ad de Jong schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 11:09:
Het gaat om de vorm. Maar wat jij brengt is helemaal niks. Dus of bouw je zinnen uit of reageer gewoon niet

[ Voor 25% gewijzigd door Outerspace op 04-12-2021 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:45

DDX

Al aantal weken dat ik nu niet kan casten vanuit de f1tv app (telefoon) of website naar m'n chromecast.
Youtube, npo app ed allemaal geen probleem.
In app; connecting to living room tv...
en op tv; ready to cast.
tv stopt dan na 30 seconde ofzo er maar mee
en app blijft heel lang hangen en geeft uiteindelijk timeout.

Blijft irritant dat ik steeds met hdmi kabel aan de slag moet.
Iemand nog tips ?
Werkte paar maanden geleden nog zonder problemen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Jack Plooij wil ook in de laatste races even laten zien hoeveel talent hij heeft door Red Bull te vragen over de mogelijke straf voor Hamilton. Wat gaat dat een gemis worden volgend jaar :w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:22
Homeland schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 17:44:
Jack Plooij wil ook in de laatste races even laten zien hoeveel talent hij heeft door Red Bull te vragen over de mogelijke straf voor Hamilton. Wat gaat dat een gemis worden volgend jaar :w
Ach, wat ie ook vraagt, als hij de vraag stelt zijn er sowieso mensen die er over zeuren.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
“Charlie Whiting…”, ik klaag verder niet.

[ Voor 3% gewijzigd door CreativeS op 04-12-2021 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

CreativeS schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 18:01:
Ja gelukkig corrigeerde hij zichzelf later nog. Maar tijd voor vernieuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkFire1985 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:32:
Volgens mij is het voor sommigen gewoon het beste om alleen het audiospoor van de auto's aan te laten staan en het commentaar uit te zetten.
Dat zou wel een fijne functie zijn, of kan dat al? Althans die optie kan ik niet vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
CreativeS schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 18:01:
En niet alleen dat...

Refereren aan de bijna aanrijding tussen Hamilton en Mazepin waarbij hij eerst Schumacher zei, daarna 'maar het kan ook Mazepin zijn geweest'.

Wij kletsen hier al de hele middag over, weten het precies, maar Olav heeft blijkbaar wat anders zitten doen.

En dan in DE ronde van Verstappen even overschakelen naar Jack voor een portie totale non-informatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 18:53:
[...]
Dat zou wel een fijne functie zijn, of kan dat al? Althans die optie kan ik niet vinden.
In F1TV? Jazeker.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheers! Ik kijk via Ziggo maar heb F1TV ook maar wist dat niet, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Na F1 Café zonder interview met Max, nu weer geen interview met Max na de kwalificatie Ziggo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutiptv
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09:47
@PatrickPR Naar aanleiding van deze issue op mijn GitHub nog eens naar de problemen met audio (switching) gekeken. Volgens mij nu in de laatste versie (1.2.11) helemaal opgelost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-09 23:07
PatrickC schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:45:
Na F1 Café zonder interview met Max, nu weer geen interview met Max na de kwalificatie Ziggo?
Interview na de kwalificatie is er wel:
https://www.ziggosport.nl...n-de-gp-van-saudi-arabie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
dutiptv schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 21:50:
@PatrickC Naar aanleiding van deze issue op mijn GitHub nog eens naar de problemen met audio (switching) gekeken. Volgens mij nu in de laatste versie (1.2.11) helemaal opgelost
Ik denk dat je dit bericht aan de verkeerde persoon richt? Want dit zegt mij helemaal niets. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutiptv
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09:47
PatrickC schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 21:54:
[...]

Ik denk dat je dit bericht aan de verkeerde persoon richt? Want dit zegt mij helemaal niets. ;)
Moest inderdaad @PatrickPR zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alwind
https://www.formule1.nl/n...tensen-aan-boord-gehaald/

Dit zijn wel namen hoor. Ik ben erg benieuwd naar de persconferentie woensdag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

alwind schreef op zondag 5 december 2021 @ 09:10:

Als dit voor de Nederlandse markt is, gaan ze "die lui" dan ondertitelen ofzo :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
Help!!!! schreef op zondag 5 december 2021 @ 09:17:
[...]

Als dit voor de Nederlandse markt is, gaan ze "die lui" dan ondertitelen ofzo :?
interviews zijn toch in het engels. Dan zou je een iemand moeten hebben die er een Nederlands verhaal van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong

Ik zeg ik krijg steeds meer vertrouwen in de nieuwe format.
Er zitten in ieder geval namen tussen die weten waar ze het over hebben.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL

Stephane Kox als pitreporter had ik niet zien aankomen. Nu ik er zo over nadenk zou dat best een goede kunnen zijn. Ze weet natuurlijk hoe het is om te racen, dus dan heb je wat mij betreft al een voorsprong. Verder moeten we het zien natuurlijk.
Ook in de studio zullen analisten bij toerbeurt gaan aanschuiven. Hiervoor zingen in Hilversum de namen van Giedo van der Garde, Renger van der Zande, Tom Coronel, Rudy van Buren en Christijan Albers rond.
Tom Coronel voor de (Super super Max Max super super)Max-fans als goedmakertje denk ik dan maar? :)F Ik mis alleen Ho-Pin Tung, maar wellicht wil hij zich niet committeren gezien hij geregeld in China zit.

[ Voor 6% gewijzigd door Herax10NL op 05-12-2021 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 14:44
alwind schreef op zondag 5 december 2021 @ 09:21:
[...]

interviews zijn toch in het engels. Dan zou je een iemand moeten hebben die er een Nederlands verhaal van maakt.
Dat zal natuurlijk sowieso het hele plan zijn mag ik toch hopen. ViaPlay doet nu al Denemarken (?), daar komt volgend jaar Nederland bij en in 2023 meen ik Polen? Dan zou het ook gek zijn als ze drie aparte teams hebben terwijl de interviews bv in het Engels zullen zijn. En analyses met allemaal aangevulde beelden kunnen ze natuurlijk ook delen, alleen met een andere "presentator" / "voice over" er bij.

Enige vraag is dan hoe ze de aankleding aldaar willen doen. Een studio in Nederland met vanaf het circuit DC of Hakkinen die alleen bij de mediapen wat vragen stellen lijkt mij weggegooid geld. En bij andere dingen (gridwalk bv) is het natuurlijk weer minder als dat in het Engels is. (Voor het gewone Nederlandse publiek. Meeste hier zullen Engels wel machtig zijn en evt. nu ook Sky / F1TV kijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Het zou mooi zijn als Eddy Jordan er ook weer bij zou zijn.
Ik kon hem altijd wel waarderen, nam geen blad voor de mond.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwind
RobertMe schreef op zondag 5 december 2021 @ 09:36:
[...]

. En bij andere dingen (gridwalk bv) is het natuurlijk weer minder als dat in het Engels is. (Voor het gewone Nederlandse publiek. Meeste hier zullen Engels wel machtig zijn en evt. nu ook Sky / F1TV kijken).
Dat kan Stephane Kox dan doen toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
RobertMe schreef op zondag 5 december 2021 @ 09:36:
[...]

Dat zal natuurlijk sowieso het hele plan zijn mag ik toch hopen. ViaPlay doet nu al Denemarken (?), daar komt volgend jaar Nederland bij en in 2023 meen ik Polen? Dan zou het ook gek zijn als ze drie aparte teams hebben terwijl de interviews bv in het Engels zullen zijn. En analyses met allemaal aangevulde beelden kunnen ze natuurlijk ook delen, alleen met een andere "presentator" / "voice over" er bij.

Enige vraag is dan hoe ze de aankleding aldaar willen doen. Een studio in Nederland met vanaf het circuit DC of Hakkinen die alleen bij de mediapen wat vragen stellen lijkt mij weggegooid geld. En bij andere dingen (gridwalk bv) is het natuurlijk weer minder als dat in het Engels is. (Voor het gewone Nederlandse publiek. Meeste hier zullen Engels wel machtig zijn en evt. nu ook Sky / F1TV kijken).
Volgens mij zendt Viaplay F1 al uit in Denemarken, Zweden, Noorwegen, Finland, Estland, Letland, Litouwen en straks Polen. Wanneer je dan een soort 'algemeen' programma maakt voor al deze landen in het Engels (lees interviews, analyses etc.) en daarna weer teruggaat naar de studio in het land voor het landelijke programma lijkt mij dat een prima mix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
alwind schreef op zondag 5 december 2021 @ 09:42:
[...]

Dat kan Stephane Kox dan doen toch.
Die kon ik niet, en toen ik mijn eerste reactie plaatste had ik het artikel nog niet gelezen. Intussen had ik het artikel al gelezen. En dat ziet er inderdaad niet verkeerd uit zo :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Laatst online: 10-09 15:48
Mijn boeit het vrij weinig waar het op uitgezonden wordt, zolang F1TV maar blijft. Commentaar gaat wel een dingetje worden, want van Crofty werd ik niet blij dus ik bleef bij Olav steken. Mel en Nel kunnen mij totaal niet bekoren qua commentaar, want tijdens Le Mans vond ik het commentaar van hun (vooral Nelson) slaapverwekkend. En ja, Olav maakte wat fouten hier en daar, maar zijn enthousiasme maakte veel goed. Met Nelson zal het meer een debat uit de 2e kamer worden als hij zich niet verbeterd.

Mocht F1TV verdwijnen in Nederland, dan zijn er genoeg goedkope buitenlandse alternatieven te vinden.Wat ik wel ga missen, is het enorme archief van F1Tv met alle races incl. F2 en PSC. Natuurlijk ook de geweldige onboard camera's etc. (als ze niet naar achteren kijken).

[ Voor 5% gewijzigd door ZFLaSH op 05-12-2021 11:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:33
Over slaapverwekkend gesproken. De race is vandaag ook op RTL Duitsland: https://www.tvgids.nl/tv/...n-saudi-arabien/121868971

[ Voor 14% gewijzigd door U123456 op 05-12-2021 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
He he eindelijk verlost van BRUL AAP Mol en kornuit Jack Plooi.

Nu alleen Allard Kalf nog...

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
ZFLaSH schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:07:
Mijn boeit het vrij weinig waar het op uitgezonden wordt, zolang F1TV maar blijft. Commentaar gaat wel een dingetje worden, want van Crofty werd ik niet blij dus ik bleef bij Olav steken. Mel en Nel kunnen mij totaal niet bekoren qua commentaar, want tijdens Le Mans vond ik het commentaar van hun (vooral Nelson) slaapverwekkend. En ja, Olav maakte wat fouten hier en daar, maar zijn enthousiasme maakte veel goed. Met Nelson zal het meer een debat uit de 2e kamer worden als hij zich niet verbeterd.

Mocht F1TV verdwijnen in Nederland, dan zijn er genoeg goedkope buitenlandse alternatieven te vinden.Wat ik wel ga missen, is het enorme archief van F1Tv met alle races incl. F2 en PSC. Natuurlijk ook de geweldige onboard camera's etc. (als ze niet naar achteren kijken).
Als ze F1TV blokkeren in Nederland, zal het vast nog wel via een VPN te bekijken zijn. Is in ieder geval wel de route die ik ga proberen. Vind het commentaar van Sky juist wel oke.
En anders moeten we maar weer de piratenroute op. Liever niet, maar als het via de legale weg niet te krijgen is zit er niet veel anders op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
De rode lijn die ik zie is dat ze voor gematigder personen lijken te gaan gaan. Dat zou ook een verklaring kunnen zijn dat Doornbos af is gevallen omdat hij ook wel het nodige haantjes gedrag vertoont. Best lullig vind ik voor hem want hij is op zich niet verkeerd.

Echter ze nemen ook Tom Coronel mee dus dat verklaart het dan weer niet. Als er iemand is die, na Jack Plooij, van mij weg mag blijven is hij het wel.

Ho-Pin Tung en Giedo ben ik dan weer wel blij mee. Zeker Tung.

[ Voor 7% gewijzigd door Help!!!! op 05-12-2021 12:59 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
Ik lees nog niet dat het officieel is. Dit lijkt meer op het overtypen van het formule1.nl artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

alwind schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:59:
[...]

Ik lees nog niet dat het officieel is. Dit lijkt meer op het overtypen van het formule1.nl artikel.
Het Telegraaf artikel is premium, staat daar in wat hun bron is?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:17

Chiron

Moderator Discord
Herax10NL schreef op zondag 5 december 2021 @ 09:32:
[...]

Stephane Kox als pitreporter had ik niet zien aankomen. Nu ik er zo over nadenk zou dat best een goede kunnen zijn. Ze weet natuurlijk hoe het is om te racen, dus dan heb je wat mij betreft al een voorsprong. Verder moeten we het zien natuurlijk.

[...]

Tom Coronel voor de (Super super Max Max super super)Max-fans als goedmakertje denk ik dan maar? :)F Ik mis alleen Ho-Pin Tung, maar wellicht wil hij zich niet committeren gezien hij geregeld in China zit.
Ho Pin Tung is wel net begonnen als verslaggever van de F1 voor nu.nl.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Herax10NL schreef op zondag 5 december 2021 @ 09:32:
Tung zit er toch wel bij?
Van Ziggo Sport gaan wel de analisten Tom Coronel. Giedo van der Garde en Ho-Pin Tung mee naar Viaplay. Net als bij Ziggo Sport schuiven deze analisten om beurten in de studio in Nederland aan. Christijan Albers maakt het viertal studio-analisten compleet. Dit meldt De Telegraaf.
Tom had van mij niet gehoeven (prima kerel verder) en Albers ook niet. Rest is prima lijkt mij.

[ Voor 19% gewijzigd door PatrickC op 05-12-2021 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
chevsticks schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:13:
[...]

Als ze F1TV blokkeren in Nederland, zal het vast nog wel via een VPN te bekijken zijn. Is in ieder geval wel de route die ik ga proberen. Vind het commentaar van Sky juist wel oke.
En anders moeten we maar weer de piratenroute op. Liever niet, maar als het via de legale weg niet te krijgen is zit er niet veel anders op.
Nou ja,. de Viaplay route dus en het is even wachten waar we mee opgezadeld worden. Dat gaan we 8-12 wel horen. Ze moeten met een gruwelijk goed aanbod komen met dezelfde functionaliteiten als F1TV wil ik er uberhaupt over nadenken. Anders ga ik gewoon OF via een VPN kijken, of de illegale route op. De enorme pay-per-view route waar sport al jaren zich naar toe beweegt, is een route die mij niet aan staat.

En tja,. Stephane Kox. Ik ken Peter, maar van haar heb ik dus nog niets gezien (of gehoord). Kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat uiterlijk wel een factortje heeft speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 13:19
Dit artikel laat maar weer eens zien dat wij hier op tweakers een afwijkende mening hebben dan de meerderheid..:
Ook nu bij Viaplay is het sentiment in het voordeel van Mol. Driekwart van de deelnemers aan een onderzoek geeft aan dat zij willen dat Mol het commentaar bij Formule 1 blijft geven.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
Melantrix schreef op zondag 5 december 2021 @ 13:19:
[...]

Dit artikel laat maar weer eens zien dat wij hier op tweakers een afwijkende mening hebben dan de meerderheid..:

[...]
Mij hebben ze niks gevraagd :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 22:58

d0s

sssst

Uiteraard, maar ze kan wel degelijk presenteren. Ze deed ook Autowereld en nooit onverdienstelijk.

En als zo'n meid toch mensen sneller voor de camera krijgt en dan ook nog eens goede vragen stelt. Prima toch. Zeker omdat ze zelf een racer is denk ik een prima combi.

En ze kan gewoon vanuit minimaal 3 woorden Engels een fatsoenlijke vraag formuleren. Dus dat is sowieso al een vooruitgang.

[ Voor 3% gewijzigd door d0s op 05-12-2021 13:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwind
ZFLaSH schreef op zondag 5 december 2021 @ 13:15:
[...]

En tja,. Stephane Kox. Ik ken Peter, maar van haar heb ik dus nog niets gezien (of gehoord). Kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat uiterlijk wel een factortje heeft speelt.
Jack zat er ook alleen maar om zijn looks toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZFLaSH
alwind schreef op zondag 5 december 2021 @ 13:23:
[...]

Als jij van dikke tandartsen houdt, sure,.. why not.. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
alwind schreef op zondag 5 december 2021 @ 13:23:
[...]

Neenee, Jack zat er omdat hij kaakchirurg/"tandarts" is. Hier kwam laatst toch langs dat de meest belangrijke tas die die elke GP bij zich had de tandarts spullen waren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:33
Speedster schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:08:
He he eindelijk verlost van BRUL AAP Mol en kornuit Jack Plooi.

Nu alleen Allard Kalf nog...
Ach, Allard heeft tenminste eens in een F1-auto gereden, dat kunnen Mol en Plooij niet zeggen. :)
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CqKES98WgAAkN1p?format=jpg&name=small
Meer over deze rit: https://formule1coureurs....lff-in-de-williams-fw15c/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:47
U123456 schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:09:
Over slaapverwekkend gesproken. De race is vandaag ook op RTL Duitsland: https://www.tvgids.nl/tv/...n-saudi-arabien/121868971
Ook voor komend seizoen zullen er 4 races te zien zijn bij het Duitse RTL, dus voor velen in NL te kijken. Normaliter ook in UHD beschikbaar via het HD+ op de schotel.
Zij hebben hiervoor een sub licentie met Sky Duitsland afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ik kijk voor de eerste keer eens de pre-race show op F1TV. Tot nu toe valt dat niet tegen, had ik eerder moeten weten. Ik vind het informatiever dan wat je op Ziggo ziet en de gridwalk is informatiever dan die bij Ziggo. Ze waren ook live bij het eerste rondje van VER om in de gaten te houden hoe de gearbox het hield. Toch een leuke toevoeging. En weinig PME/CarNext/Verstappen.nl etc. reclames ;-).

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:46

Hupske

AFCA

Apache4u schreef op zondag 5 december 2021 @ 18:08:
ik kijk voor de eerste keer eens de pre-race show op F1TV. Tot nu toe valt dat niet tegen, had ik eerder moeten weten. Ik vind het informatiever dan wat je op Ziggo ziet en de gridwalk is informatiever dan die bij Ziggo. Ze waren ook live bij het eerste rondje van VER om in de gaten te houden hoe de gearbox het hield. Toch een leuke toevoeging. En weinig PME/CarNext/Verstappen.nl etc. reclames ;-).
Ik doe het juist andersom. Kijk vandaag voor het eerst bij ziggo aangezien ik op visite ben. Jeetje wat een treurnis zeg! Het is maar goed dat Viaplay de boel overneemt, want het kan er alleen maar beter op worden.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Volgens mij was dat een duidelijke middelvinger van Plooij aan het einde van zijn gridwalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:19
Soccer98 schreef op zondag 5 december 2021 @ 18:23:
Volgens mij was dat een duidelijke middelvinger van Plooij aan het einde van zijn gridwalk.
Clipje? Streamable? Heb even een minuutje over dus wil wel even de ramptoerist uithangen. >:) :P

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
AtlAntA schreef op zondag 5 december 2021 @ 19:05:
[...]

Clipje? Streamable? Heb even een minuutje over dus wil wel even de ramptoerist uithangen. >:) :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wj8Veajg9vklvEU6l3uD0I1q6no=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0DtLG4tIIkC2vMznHixosOJL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:03
Sorry, eerst gepost, toen pas de waarschuwing gelezen. Maar wat er in de studio gebeurt vandaag is belachelijk

[ Voor 73% gewijzigd door cheiron op 05-12-2021 19:35 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
cheiron schreef op zondag 5 december 2021 @ 19:34:
Sorry, eerst gepost, toen pas de waarschuwing gelezen. Maar wat er in de studio gebeurt vandaag is belachelijk
Wat er op de baan gebeurt ook…. :F Ik heb de studio niet echt gevolgd (Tom Coronel was er weer….). Waar doel je op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Analisten en pitreporter Viaplay zijn ook bekend

Voor de mensen die dachten van Tom Coronel af te zijn... Jammer joh... :+

[ Voor 23% gewijzigd door sjaool op 05-12-2021 22:35 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:26

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Er moet bij de FIA veel verranderen willen ze betaalde fans willen houden..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Jack kan net zo goed tot 3 tellen als Olav? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

RobertMe schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:38:
[...]

Jack kan net zo goed tot 3 tellen als Olav? :+
"I'm going for first!"

Ken uw klassiekers: YouTube: Murray Walker “I’m going for first said John Cleland”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Ik doelde meer op dat hier vrijdag ook al een foto van Olav werd geplaatst met middelvinger, en iemand anders hem debunkte met "maar hij telde raar tot 3. Bij 1 alleen de duim, bij 2 alleen de wijsvinger, en bij 3 alleen de middelvinger" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

RobertMe schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:52:
[...]

Ik doelde meer op dat hier vrijdag ook al een foto van Olav werd geplaatst met middelvinger, en iemand anders hem debunkte met "maar hij telde raar tot 3. Bij 1 alleen de duim, bij 2 alleen de wijsvinger, en bij 3 alleen de middelvinger" ;)
Ga eens voor een camera staan met in een hand een microfoon en met de andere hand duidelijk met je vingers tellen zodat het ook voor de kijker begrijpelijk is. Dan word je veel duidelijk waarom het er misschien gek uitziet. Mensen zien vaak dingen die er niet zijn. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:52:
[...]

Dat was niet raar maar heel bewust tellen, net als dit beeld ook niet per ongeluk was.
Geen idee wat ze hier nou weer mee willen bereiken maar het voelt een beetje als rancuneus frustraties uiten voor het oog van de camera.
Ben je professioneel met je werk bezig dan doe je dat dus niet.
Past wel bij dat semi lollige ouwejongens krentenbrood flauwe grappen sfeertje wat Ziggo aan het complete F1 gebeuren geplakt heeft.
Kan allemaal in Hilversum, blijkbaar vinden de presentatoren dit allemaal heel erg grappig maar je schaamt je zo onderhand als kijker dood voor dit soort geklier.
Een beetje bias mag best, RTL met Duitse coureurs, Sky met de Britse en Nederlanders die iets ongegeneerder Max fan zijn is ook niet zo erg maar als kijker hoef je dat soort "humor" niet te delen en verwacht je een wat professionelere aanpak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
sjaool schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:34:
Analisten en pitreporter Viaplay zijn ook bekend

Voor de mensen die dachten van Tom Coronel af te zijn... Jammer joh... :+
Ik hoop dat ze na gisteren dit nog heroverwegen :X

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
sjaool schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:55:
[...]

Ga eens voor een camera staan met in een hand een microfoon en met de andere hand duidelijk met je vingers tellen zodat het ook voor de kijker begrijpelijk is. Dan word je veel duidelijk waarom het er misschien gek uitziet. Mensen zien vaak dingen die er niet zijn. ;)
Als ik met m'n vingers 'één, twee, drie' aangeef doe ik dat met eerst 1 vinger, daarna 2 vingers en daarna 3 vingers.

Probeer het maar eens te doen door telkens maar 1 vinger op te steken. Ten eerste ziet het er niet uit, ten tweede voelt het heel onnatuurlijk aan. Als je het al op die manier wil doen is het veel logischer telkens dezelfde vinger te gebruiken.

Dit was absoluut bewust.

Pagina: 1 ... 31 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het eindeloze gebash op Olav / Jack / Doornbos / Crofty of wie dan ook is hierbij weer eens klaar.
Als je er wat over kwijt wil dan onderbouwd en constructief.

Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.

Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.