Even samenvattend: kun je volgend jaar alleen live F1 kijken via NENT en F1TV? Of zijn er nog andere mogelijkheden?
Zijn zeker meer mogelijkheden: Wikipedia: List of Formula One broadcasterskraanwagen schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:38:
Even samenvattend: kun je volgend jaar alleen live F1 kijken via NENT en F1TV? Of zijn er nog andere mogelijkheden?
Of bedoel je kijken in Nederland?
Wiki moet nog wel wat geupdate worden naar het nieuwe seizoen denk ik
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
"En daar gaat Norris voorbij aan Stroll"Martinspire schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:05:
[...]
Het is maar wat je zelf wilt lezen, iets zegt me dat je vooroordeel over Mol je beoordeling overschaduwt, net als een aantal anderen in dit topic.
- Beeld toont Ricciardo die Vettel inhaalt
"Daar is Raikonnen in de pit"
- Giovinazzi maakt een pitstop
"Verstappen dring toch aan bij Hamilton"
- We zien Perez die net ingehaald is door Bottas
En dat niet 1x, maar een keer of 10 per wedstrijd. In de kwalificatie gaat het redelijk, maar de race gaat gewoon te snel voor hem.
Dan nog minimaal 25 zinnen over "dat ene punt voor de snelste ronde", het af en toe kinderlijke taalgebruik en zijn bijna altijd missende voorspellingen tijdens de wedstrijd.
Het is een soort Stockholm syndroom wat je ziet met Mol. Men weet gewoon niet beter. Tien jaar geleden kon het nog wel, maar eigenlijk sinds VER in de Red Bull zit is het echt niet meer te pruimen.
In het voetbal zou ik hem vergelijken met Hugo "kooomt daaat schooot" Walker. Toen hij weg moest was ook iedereen in rep en roer. Maar toen hij weg was, mistte niemand hem. Hij was namelijk al jaren over datum en zijn opvolgers waren over het algemeen gewoon beter.
Ach ja, op Sky worden ook dit soort foutjes gemaakt , en hebben zij dezelfde bril op als Olav &Co . Maar dan met een Union Jack ipv een oranje .PWM schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:41:
[...]
"En daar gaat Norris voorbij aan Stroll"
En dat niet 1x, maar een keer of 10 per wedstrijd. In de kwalificatie gaat het redelijk, maar de race gaat gewoon te snel voor hem.
Dan nog minimaal 25 zinnen over "dat ene punt voor de snelste ronde", het af en toe kinderlijke taalgebruik en zijn bijna altijd missende voorspellingen tijdens de wedstrijd.
Het is een soort Stockholm syndroom wat je ziet met Mol. Men weet gewoon niet beter. Tien jaar geleden kon het nog wel, maar eigenlijk sinds VER in de Red Bull zit is het echt niet meer te pruimen.
In het voetbal zou ik hem vergelijken met Hugo "kooomt daaat schooot" Walker. Toen hij weg moest was ook iedereen in rep en roer. Maar toen hij weg was, mistte niemand hem. Hij was namelijk al jaren over datum en zijn opvolgers waren over het algemeen gewoon beter.
Waar ik het wel mee eens ben is dat hij gewoon meer mensen naast hem had moeten zetten.
Ach ja. Verandering is constant hé , dus we gaan het zien . Ik zit aankomend seizoen bij F1TVPRO als deze net zo duur is als VIAPLAY. Mocht die goedkoper zijn kijk ik wel ff
[ Voor 8% gewijzigd door backupdevice op 02-12-2021 10:46 ]
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Grappig dat je voetbalcommentaar erbij haalt. Bij het laatste EK en WK vond ik dat juist weer erg mager. En ja hij maakt fouten, maar zoveel als dat je nu zegt is echt overdreven. Bovendien blijft het een lastige sport. Als je zit te kijken zul je zelf misschien de fout wel zien, maar als je zelf zoiets vol moet lullen, dan maak je nog veel meer fouten.PWM schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:41:
[...]
"En daar gaat Norris voorbij aan Stroll"
Ja ze zijn niet foutloos, dat is volgens mij geen enkele uitzending. Maar je ergert je om je te ergeren, niet omdat Mol zo'n slechte commentator is. Hij maakt menig wedstrijd een stuk spannender dan welke andere Nederlandse commentator dan ook. En dat hoort er een beetje bij imo. Net als dat Crofty aardig kan staan brullen. Ik zie die 2 nieuwe gasten dat echt niet doen. En dan ook dus van die enorm standaard interviews. Wij tweakers zien de standaard reacties toch wel elders, dus dan is het niet zo'n probleem dat Jack zijn interviews inhoudelijk niet heel best zijn. Maar hij krijgt er wel leuke reacties uit die je nergens anders echt ziet. Je ziet de lol die ze hebben in racen, bij andere media gaat de pr-machine aan en zie je echt 0 emotie.
Zo blij dat Plooij en Mol weggaan. Dit was een reden voor mij om niet in NL te kijken. Hopelijk is het niveau van de nieuwe bezetting van een hoger niveau en iets meer objectiviteit zou fijn zijn. Sportliefhebbers aub en minder wij-hebben-vroeger-geknikkerd-met-Max gehalte.
Mol was in de beginne jaren prima, maar is gewoon oud geworden en minder scherp. Niks mis mee, maar tijd voor een frisse wind.
Plooij is altijd een verschrikkelijke journalist geweest zonder dat hij 1 enkele kwaliteit goede vraag kon bedenken, ook al stond de race bol van de spektakel.
Hulde Viaplay!
Mol was in de beginne jaren prima, maar is gewoon oud geworden en minder scherp. Niks mis mee, maar tijd voor een frisse wind.
Plooij is altijd een verschrikkelijke journalist geweest zonder dat hij 1 enkele kwaliteit goede vraag kon bedenken, ook al stond de race bol van de spektakel.
Hulde Viaplay!
Jack Plooij heeft inmiddels ook gereageerd bij Veronica Inside. Jack hapt zoals verwacht en laat exact zien waarom NENT hem niet wil. Hij vindt dat hij gebeld had moeten worden, waarna Genee het punt aanhaalt dat het een ander verhaal was als Ziggo voor een ander duo had gekozen. Ook daar hapt Jack op, terwijl hij het verkeerd begrijpt. NENT is Olav en Jack niets verplicht, want NENT is hun werkgever niet.
Voor de race als hij Nico Hülkenberg zag lopen:StealthyPeanut schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:50:
Nico doet zijn oortjes uit en loopt naar JackNico, Nico, Nico, mag ik je nog even wat vragen
Wat denk je dat de kansen van Max zijn?

Op Twitter heeft hij mij geblokkeerd... ik zei een paar jaar geleden iets over het te pas en te onpas gebruikmaken van het woord 'momentum'. Dat schoot al in het verkeerde keelgat schijnbaar. Die duldt geen commentaar.P.K. schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:40:
Een korte blik op Olav's twitteractiviteit (en wat hij geliked heeft) sinds gisteravond zegt ook veel over de mens Mol.
Wat te denken van zijn vraag 'wat is de aanpak bij de start?' Ik zit nog te wachten op de eerste coureur die zegt: 'Nou Jack, ik zet 'm vol in zijn achteruit, ga dan gelijk in z'n zes, pleur 'm bij Giovinazzi in zijn versnellingsbak en zie wel waar het schip strandt.'
Precies mijn mening. Ik ga het een kans geven en anders gaan we weer lekker terug naar Crofty/Brundle/Ted.StealthyPeanut schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:50:
Zo blij dat Plooij en Mol weggaan. Dit was een reden voor mij om niet in NL te kijken. Hopelijk is het niveau van de nieuwe bezetting van een hoger niveau en iets meer objectiviteit zou fijn zijn. Sportliefhebbers aub en minder wij-hebben-vroeger-geknikkerd-met-Max gehalte.
Hulde Viaplay!
Ik vind het ontzettend naar voor Olav aangezien die man leeft voor de sport en F1 echt op de kaart heeft gezet in Nederland, maar het is tijd voor een nieuwe wind. Olav mist veel te veel, heeft het regelmatig mis (zie voorbeelden van PWM), heeft een veel te grote Max pet op en levert ook een heel stuk minder achtergrondinformatie.
Ik kijk via F1TV eigenlijk altijd via Sky. Sky heeft zeer regelmatig veel meer informatie over dingen die buiten beeld gebeuren (mede ook omdat ze het met z'n 3en doen) en levert veel meer achtergrondinformatie. Daarnaast hebben ze ook nooit een 'voorkeur' voor een rijder in hun commentaar, terwijl Olav het eigenlijk alleen maar kan hebben over hoe goed/slecht de start van Max was en hoe goed/slecht de rondentijden van Max zijn.
Als je professioneel wilt worden moet je ook kritisch durven te zijn tegen Max, iets wat Jack nog nooit is geweest. Je moet veel meer achtergrondinformatie delen op de momenten dat er geen reet te zien is en je moet een blik houden op hetgeen er gebeurt buiten beeld.
Ik kijk via F1TV eigenlijk altijd via Sky. Sky heeft zeer regelmatig veel meer informatie over dingen die buiten beeld gebeuren (mede ook omdat ze het met z'n 3en doen) en levert veel meer achtergrondinformatie. Daarnaast hebben ze ook nooit een 'voorkeur' voor een rijder in hun commentaar, terwijl Olav het eigenlijk alleen maar kan hebben over hoe goed/slecht de start van Max was en hoe goed/slecht de rondentijden van Max zijn.
Als je professioneel wilt worden moet je ook kritisch durven te zijn tegen Max, iets wat Jack nog nooit is geweest. Je moet veel meer achtergrondinformatie delen op de momenten dat er geen reet te zien is en je moet een blik houden op hetgeen er gebeurt buiten beeld.
[ Voor 14% gewijzigd door AlxRoelofs op 02-12-2021 11:20 ]
Niks kan ook meer normaal hier hé, jeeeezus. Wat een reacties op Twitter, mensen die NENT taggen en net doen alsof er een burgeroorlog op uitbreken staat. Mensen die absoluut ViaPlay gaan boycotten vanwege dit GROTE ONRECHT. Manmanman, Olav heeft heel veel mazzel gehad dat hij altijd mee mocht verhuizen met de rechten, nu houdt het een keer op (en eigenlijk hoor ik vooral heel veel nostalgie argumenten om hem te behouden, snap wel dat zo'n NENT daar niet gevoelig voor is) en doet iedereen alsof hij echt op schandalige wijze aan de kant wordt gezet. Z'n contract met Ziggo loopt af, een nieuwe partij gaat de F1 doen en kiest ervoor hem geen contract aan te bieden. Nou zeg, echt schandalig, zeker in de televisiewereld.CreativeS schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:02:
[...]
Op Twitter heeft hij mij geblokkeerd... ik zei een paar jaar geleden iets over het te pas en te onpas gebruikmaken van het woord 'momentum'. Dat schoot al in het verkeerde keelgat schijnbaar. Die duldt geen commentaar.
Das echt 3x niks, die heeft niet eens de baard in de keel. Blijf wel lekker bij Sky.Frappuccino schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:21:
Nog maar even een filmpje van hoe het nieuwe commentaar gaat klinken.
YouTube: YouTube
Serieus.![]()
![]()
Alles beter dan het geschreeuw van Crofty. Ik krijg al hoofdpijn als ik er aan denk.Frappuccino schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:21:
Serieus.![]()
![]()
Nee, op Sky zijn echt veel minder fouten (niet: geen fouten, maar veel minder). Die hebben over het algemeen wel door naar wie ze zitten te kijken, en als Crofty er toch even naast zit, corrigeert Brundle hem wel.backupdevice schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:43:
[...]
Ach ja, op Sky worden ook dit soort foutjes gemaakt , en hebben zij dezelfde bril op als Olav &Co . Maar dan met een Union Jack ipv een oranje .
Waar ik het wel mee eens ben is dat hij gewoon meer mensen naast hem had moeten zetten.
Ach ja. Verandering is constant hé , dus we gaan het zien . Ik zit aankomend seizoen bij F1TVPRO als deze net zo duur is als VIAPLAY. Mocht die goedkoper zijn kijk ik wel ff
Ook omdat ze daar met drie man zitten, waarvan Karun niets anders doet dan de diverse radiokanalen beluisteren
Die gekleurde Union Jack-bril valt ook wel mee, met name Brundle is openlijk Max fan.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Denk aan je hart...The_Admin schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:22:
Niks kan ook meer normaal hier hé, jeeeezus. Wat een reacties op Twitter, mensen die NENT taggen en net doen alsof er een burgeroorlog op uitbreken staat.
[ Voor 11% gewijzigd door CreativeS op 02-12-2021 11:27 ]
Ik vind dat engelse enthousiasme bij de start of inhaalactie juist wel vet, haha.Extigo schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:23:
[...]
Alles beter dan het geschreeuw van Crofty. Ik krijg al hoofdpijn als ik er aan denk.
Slecht voorbeeld dit eigenlijk. Dit commentaar is wel als samenvatting opgenomen he? Dus geen live-commentaar. Dan praat je toch al anders.Frappuccino schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:21:
Serieus.![]()
![]()
Hier staat tekst
Over smaak valt niet te twisten.JustFogMaxi schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:25:
[...]
Ik vind dat engelse enthousiasme bij de start of inhaalactie juist wel vet, haha.
Niet helemaal fair om dit te pakken. Dit is gewoon samenvattend commentaar, zoals Winkleman ze ook inspreekt.Frappuccino schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:21:
Serieus.![]()
![]()
NENT heeft het nieuwe duo achter de schermen de laatste 3 races verslag laten doen als test, ik mag aannemen dat ze echt wel weten wat ze doen. En Valkenburg is echt geen pannenkoek.
De mensen die het ouwejongenskrentenbrood willen blijven horen van Mol & co kunnen dat prima blijven doen bij GP radio.
De mensen die het ouwejongenskrentenbrood willen blijven horen van Mol & co kunnen dat prima blijven doen bij GP radio.
[ Voor 4% gewijzigd door Chiron op 02-12-2021 11:29 ]
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ik hoop in ieder geval dat deze nieuwe commentatoren niet te netjes zijn en wel van die heerlijke verrassende en creatieve uitspraken gaan hebben zodat we geen saaie commentaar tijdens de races krijgen
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Het zegt genoeg over hoe de stem klinkt en hoe zijn verslaggeving is.Soccer98 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:28:
[...]
Niet helemaal fair om dit te pakken. Dit is gewoon samenvattend commentaar, zoals Winkleman ze ook inspreekt.
En beiden voldoen niet aan mijn wensen.
Btw, ik vind Winkelman in het F1 cafe vlotter verslag doen dan dat ie doet bij Nascar.
Maar ook die zou ik niet als vaste F1 commentator willen.
Zal hem vanavond even beluisteren, je reactie beloofd niet veel goeds.Frappuccino schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:21:
Serieus.![]()
![]()
Hopelijk zijn ze niet te braaf
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Dan ga je toch naar F1TV. Of naar grand prix radio. OpgelostFrappuccino schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:31:
[...]
Het zegt genoeg over hoe de stem klinkt en hoe zijn verslaggeving is.
En beiden voldoen niet aan mijn wensen.
Btw, ik vind Winkelman in het F1 cafe vlotter verslag doen dan dat ie doet bij Nascar.
Maar ook die zou ik niet als vaste F1 commentator willen.
Ik hoor niets slechters dan Olav? Maar goed, ik kan hier niet echt naar oordelen want achteraf commentaar geven op een samenvatting is heel wat anders dan live tijdens de race.Frappuccino schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:21:
Serieus.![]()
![]()
Signatures zijn voor boomers.
Een verademing dat er eindelijk eens frisse wind waait door de Nederlandse verslaggeving van de F1!
Fijn dat we eindelijk van die overgewaardeerde Mol en zijn tandarts af zijn. Met Amber komen er tenminste echte journalisten aan bod ipv gastjes met petjes die alles van reddit plukken. De Le Mans verslaggeving was trouwens prima met de nieuwe commentatoren.
Ik ga het volgend jaar via F1 TV eens proberen, momenteel ben ik blij met de Engelse verslaggeving waar elke race gemiddeld 4/5 man verslag doet. Crofty/Brunde, Davidson, Chandok, Kravitz die allemaal andere aspecten van de race in de gaten houden. En ja het is soms biased maar het niveau van verslaggeving is hoog. Laatst heeft een maat bij me gekeken en hij was echt verbaasd dat er veel meer beleving zit bij het Sky commentaar. Hopelijk gaat dat bij Viaplay ook gebeuren!
Fijn dat we eindelijk van die overgewaardeerde Mol en zijn tandarts af zijn. Met Amber komen er tenminste echte journalisten aan bod ipv gastjes met petjes die alles van reddit plukken. De Le Mans verslaggeving was trouwens prima met de nieuwe commentatoren.
Ik ga het volgend jaar via F1 TV eens proberen, momenteel ben ik blij met de Engelse verslaggeving waar elke race gemiddeld 4/5 man verslag doet. Crofty/Brunde, Davidson, Chandok, Kravitz die allemaal andere aspecten van de race in de gaten houden. En ja het is soms biased maar het niveau van verslaggeving is hoog. Laatst heeft een maat bij me gekeken en hij was echt verbaasd dat er veel meer beleving zit bij het Sky commentaar. Hopelijk gaat dat bij Viaplay ook gebeuren!
[ Voor 3% gewijzigd door RptR op 02-12-2021 11:36 ]
Dit is een samenvatting commentaar, daarin staan bij Ziggo sport op youtube van Olav en andere commentatoren ook een aantal verslagen op waarin het enthousiasme minder aanwezig is dan bij een live uitzending.Frappuccino schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:21:
Serieus.![]()
![]()
Het is en blijft afwachten hoe de live uitzendingen gaan uitpakken.
Moet je voor de grap is naar de Community tab op de Viaplay Facebook pagina doorklikkenThe_Admin schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:22:
[...]
Niks kan ook meer normaal hier hé, jeeeezus. Wat een reacties op Twitter, mensen die NENT taggen en net doen alsof er een burgeroorlog op uitbreken staat. Mensen die absoluut ViaPlay gaan boycotten vanwege dit GROTE ONRECHT. Manmanman
My 2 cents:
Olav maakt inderdaad veel foutjes maar ik moet zeggen dat dat mijzelf juist ook weer scherp houdt, "nee, Olav het zit zus of zo". Het wordt bijna een spelletje
Amber Brantsen vond ik de keren dat ze bij Ziggo was altijd heel houterig en politiek correct overkomen. De nieuwe commentatoren ken ik niet dus daar kan ik niks over zeggen. Vond een paar weken terug in het F1 cafe de opmerking van Rob Kamphues wel grappig; Doornbos zei iets waarop Kamphues antwoordde, "dan ga ik wel bij het nieuws werken en de autocue voorlezen" *wink*wink
Ontopic vraag: weet iemand of je volgend jaar nog steeds gratis F1TV kan afnemen wanneer je bij Ziggo het Sport totaal pakket hebt? Nu komt dat er nog gratis bij en kan je je F1TV account met je Ziggo account koppelen. Blijft dat volgend jaar ook zo?
Zal wel aan mij liggen, maar begrijp nog steeds niet waarom Olav en Jack verbolgen zijn dat ze niet zijn afgebeld voor een functie waarnaar ze a) nooit gesolliciteerd hebben en b) nooit voor in aanmerking zijn gekomenSoccer98 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:52:
Jack Plooij heeft inmiddels ook gereageerd bij Veronica Inside. Jack hapt zoals verwacht en laat exact zien waarom NENT hem niet wil. Hij vindt dat hij gebeld had moeten worden, waarna Genee het punt aanhaalt dat het een ander verhaal was als Ziggo voor een ander duo had gekozen. Ook daar hapt Jack op, terwijl hij het verkeerd begrijpt. NENT is Olav en Jack niets verplicht, want NENT is hun werkgever niet.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Vind Brundle echt een genot om naar te luisteren. Rustig, unbiased, verstand van zaken.BeQuietAndDrive schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:24:
[...]
Die gekleurde Union Jack-bril valt ook wel mee, met name Brundle is openlijk Max fan.
Crofty is de reden dat ik nooit naar Sky kijk.
Al een aantal jaren Nelson gehoord tijdens Lemans 24h en dat was prima, had toen al eens in gedachten dat zou een prima F1 man zijn. Ik gun hem deze kans en ben zeer benieuwd wat het nieuwe seizoen gaat brengen.*
* en anders weer F1TV skyfeed.
* en anders weer F1TV skyfeed.
Je kan andere mensen niet vertellen dat ze zich ergeren om het ergeren. Mensen dragen geldige redenen aan waarom ze de huidige ziggo verslaggeving niet goed vinden. Jij kan een andere mening hebben en het wel goed vinden, dat is prima. Maar je kan niet stellen dat anderen zich ergeren om het ergeren.Martinspire schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:47:
[...]
Ja ze zijn niet foutloos, dat is volgens mij geen enkele uitzending. Maar je ergert je om je te ergeren, niet omdat Mol zo'n slechte commentator is. Hij maakt menig wedstrijd een stuk spannender dan welke andere Nederlandse commentator dan ook. En dat hoort er een beetje bij imo. Net als dat Crofty aardig kan staan brullen. Ik zie die 2 nieuwe gasten dat echt niet doen. En dan ook dus van die enorm standaard interviews. Wij tweakers zien de standaard reacties toch wel elders, dus dan is het niet zo'n probleem dat Jack zijn interviews inhoudelijk niet heel best zijn. Maar hij krijgt er wel leuke reacties uit die je nergens anders echt ziet. Je ziet de lol die ze hebben in racen, bij andere media gaat de pr-machine aan en zie je echt 0 emotie.
Ik erger me ook al jaren aan de kwaliteit bij Ziggo. Olav Mol als verslaggever vind ik op zich nog best ok, hoewel hij wel steeds minder wordt. En het schreeuwen van termen als "f*ck that sh*t" mag van mij ook wel wat minder, gezien er ook kinderen kijken.... De foutjes worden wel veel, maar dat kan nog gebeuren en vind ik ook niet zo erg. Maar er zijn ook dingen (zoals race strategie) waar hij na jaren verslaggeven nog steeds geen verstand van heeft en geregeld met verkeerde analyses komt. Voorbeeld: In de tijd dat er nog getankt werd en je banden oorlog had tussen Michelin en Bridgestone, bleef hij maar roepen dat Michelin rijders het beste meteen mee konden klappen als er een pitstop gemaakt werd door hun voorganger...dat terwijl Michelin rijders er juist baat bij hadden dat de auto steeds leger werd en de banden constant bleven waardoor langer doorijden juist gunstig was. Dat soort dingen gingen er bij Mol maar niet in en zo zijn er genoeg andere voorbeelden.
Waar ik me meer aan stoor is Jack Plooij die er gewoon niks te zoeken heeft en er alleen zit omdat hij vriendjes is met Mol en de familie Verstappen; Het hele studio gebeuren van Ziggo wat altijd een populariteitswedstrijd wordt van wie het meest bijdehand en lollig kan doen. Geef mij maar de voorbeschouwingen zoals Mol dat deed in de beginjaren op RTL. Gewoon vanaf locatie met verslag wat er gebeurde tijdens de trainingen en nieuwtjes uit de pitstraat etc. Dat hele studiogebeuren kan mij gestolen worden.
Het is al tijd geleden dat ik Engels verslag heb gezien. Voor het laatst op BBC toen het daar nog door Brundle en Coulthard werd gedaan, dus alweer wat jaartjes geleden. Maar dan is er toch wel enorm kwaliteitsverschil. Niet dat populaire gedrag van de Ziggo crew die denken alles te weten en lollig lopen te doen. Nee, gewoon vakkundige kennis op een normale manier gebracht.
Best wel grappig Mol en Plooy worden uitgekotst op fora met wannabee F1 experts en toekomstige commentatoren terwijl deze 2 binnen het F1 circus voor zover ik het begrijp onnoemelijk groot aanzien hebben.
Blijft fascinerend om al die comments te lezen. Hilarisch ook wel.
Volgens zichzelf een onnoemelijk groot aanzien hebben*NoahAmber schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:53:
Best wel grappig Mol en Plooy worden uitgekotst op fora met wannabee F1 experts en toekomstige commentatoren terwijl deze 2 binnen het F1 circus voor zover ik het begrijp onnoemelijk groot aanzien hebben.
Het heeft wel een heel groot wij-van-wc-eend gehalte op Ziggo.
Bij Mol kan ik het mij zeker wel voorstellen overigens, als je 30 jaar rondloopt zal iedereen je wel kennen en zal je genoeg connecties hebben.
Maar daar tegenover staat (en dat geldt net zogoed voor Plooij) het ruzie zoeken met het niet-Ziggo deel van het Nederlandse journaille, het schofferen van persmensen, teambazen en coureurs, en enorme scheldkanonades (waar de FOM duidelijk niet blij mee was, gezien eerdere waarschuwingen).
Er zal ook een groot deel van het paddock zijn dat niet heel rouwig is met het vertrek van die twee.
Er zullen zeker interviews zijn die Olav voor elkaar heeft gekregen omdat hij bekend is, maar dat kan iemand anders ook opbouwen. Als je Kalff in de pits zet, zijn die connecties er ook direct weer.
NENT is een grote speler, betaald de FOM elk jaar heel veel geld, daar zit genoeg 'drang' achter om die goed te bedienen.
[ Voor 13% gewijzigd door P.K. op 02-12-2021 12:09 ]
Is hij bevriend met de familie Verstappen? Komt niet echt tot uiting in Max' lichaamstaal jegens hem.Tomcatter_31 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:45:
[...]
Waar ik me meer aan stoor is Jack Plooij die er gewoon niks te zoeken heeft en er alleen zit omdat hij vriendjes is met Mol en de familie Verstappen;
Dat was inderdaad altijd heel mooi. Dat hij van garagebox naar garagebox ging... nieuwe vleugels in beeld brengen, stiekem iets aanraken (staat tegenwoordig een boete opGeef mij maar de voorbeschouwingen zoals Mol dat deed in de beginjaren op RTL. Gewoon vanaf locatie met verslag wat er gebeurde tijdens de trainingen en nieuwtjes uit de pitstraat etc.
Die verplaswedstrijd in de studio die ze nu hebben leidt alleen maar af.
Het blijkt dus dat Mol en Plooij 'in de basis' niet konden 'meeklappen'. Ze zijn het 'momentum' kwijt.
Jup. Jack vertelt in dit interview dat de Verstappens hem er graag bij wilden. Doornbos en Van der Garde wilden ook, maar Ziggo koos voor Jack omdat de familie Verstappen dat wilde. Ik denk dan vooral Jos.alexbl69 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:06:
[...]
Is hij bevriend met de familie Verstappen? Komt niet echt tot uiting in Max' lichaamstaal jegens hem.
Dat is wel wat ik altijd begrepen had, dat hij via de familie Verstappen aan die functie is gekomen, maar kan het mishebben. Misschien heeft hij meer een band met Jos dan met Max? Edit: ah, in post hierboven uitgelegd.alexbl69 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:06:
Is hij bevriend met de familie Verstappen? Komt niet echt tot uiting in Max' lichaamstaal jegens hem.
ja, die nieuwtjes uit de pitstraat waren altijd mooi om te zien. Toen waren voorbeschouwingen nog moeite waard om te kijken. Sinds het studiogebeuren is dat een stuk minder geworden, idd een verplaswedstrijd. Niet alleen nu bij Ziggo, maar vroeger op SBS en RTL ook al.Dat was inderdaad altijd heel mooi. Dat hij van garagebox naar garagebox ging... nieuwe vleugels in beeld brengen, stiekem iets aanraken (staat tegenwoordig een boete op). Dat voegde ook echt wat toe en bracht je in de sfeer voor de race.
Hét F1-circus hoeft het commentaar niet aan te horen.NoahAmber schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:53:
Misschien omdat Jack heel makkelijk is voor MaxSoccer98 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:14:
[...]
Jup. Jack vertelt in dit interview dat de Verstappens hem er graag bij wilden. Doornbos en Van der Garde wilden ook, maar Ziggo koos voor Jack omdat de familie Verstappen dat wilde. Ik denk dan vooral Jos.
YouTube: Jack Plooij en Max Verstappen - Makkelijk Scoren - Afl. 6
Het is natuurlijk makkelijk om iemand die Max bij wijze van geboren heeft zien worden de interviews te laten doen, dat zal dan nooit heel kritisch worden.Soccer98 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:14:
[...]
Jup. Jack vertelt in dit interview dat de Verstappens hem er graag bij wilden. Doornbos en Van der Garde wilden ook, maar Ziggo koos voor Jack omdat de familie Verstappen dat wilde. Ik denk dan vooral Jos.
alexbl69 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:06:
Dat was inderdaad altijd heel mooi. Dat hij van garagebox naar garagebox ging... nieuwe vleugels in beeld brengen, stiekem iets aanraken (staat tegenwoordig een boete op). Dat voegde ook echt wat toe en bracht je in de sfeer voor de race.
Pierre_nr1 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:12:
Het blijkt dus dat Mol en Plooij 'in de basis' niet konden 'meeklappen'. Ze zijn het 'momentum' kwijt.

Is toch gênant ditP.K. schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:18:
[...]
Misschien omdat Jack heel makkelijk is voor Max![]()
YouTube: Jack Plooij en Max Verstappen - Makkelijk Scoren - Afl. 6

Onnoemelijk groot aanzien?NoahAmber schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:53:
"Heeey Checo, goet kwalie lep from joe. Wat doe joe tink tomorroo, goet start ennuh ewee joe go or meebie its not zo simpel he"
Dat zullen ze echt enorm gaan missen ja

Alhoewel NENT het ze niet verplicht is, kennen de partijen elkaar blijkbaar wel degelijk vrij aardig vd circuits. Zou op zich best cordial zijn geweest om Olaf en Jack vooraf in te seinen alhoewel ik me afvraag wat je verwacht als je begin december nog geeneens contact hebt gehad.Soccer98 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:52:
Verder wel tenenkrommende response van Jack in dat interview hoor. Bij NENT zullen ze er in ieder geval geen twijfel over hun beslissing door hebben gekregen.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
We gaan zien of de nieuwe crew dezelfde gunfactor heeft of krijgt vanuit de F1-wereld, ik vraag het mij af.P.K. schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:06:
[...]
Volgens zichzelf een onnoemelijk groot aanzien hebben*
Van Olav hebben we dat laatst nog gezien dat hij van de FOM een accreditatie-for-life kreeg, die krijg je niet zomaar, "hij hoort erbij". En waarom denk je dat iedereen altijd zo aardig is voor Jack? Omdat hij de spoed-tandarts is voor iedereen in de paddock en 20 minuten voor de start nog wel eens een kies trekt bij een rijder. Ze hadden hem net zo hard nodig als vriend als andersom.
Een Toto die toevallig op een step langs komt en even naast Horner op de kruk gaat zitten bij de Ziggo-crew... Ben benieuwd of een nieuwe crew zich zo erin weet te lullen.
[ Voor 10% gewijzigd door Dennisdn op 02-12-2021 12:50 ]
Hij probeert de suggestie te wekken dat er wel enig contact is geweest.Help!!!! schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:43:
[...]
Alhoewel NENT het ze niet verplicht is, kennen de partijen elkaar blijkbaar wel degelijk vrij aardig vd circuits. Zou op zich best cordial zijn geweest om Olaf en Jack vooraf in te seinen alhoewel ik me afvraag wat je verwacht als je begin december nog geeneens contact hebt gehad.
Verder wel tenenkrommende response van Jack in dat interview hoor. Bij NENT zullen ze er in ieder geval geen twijfel over hun beslissing door hebben gekregen.
Maar het enige contact dat er was was dat Jack/Olav andere medewerkers van NENT tegenkwamen op de circuits. En er misschien ook wel eens (sociale) gesprekjes met die mensen hebben gehad.
Maar er is nooit sprake geweest van enige interesse van de kant van NENT, noch een openlijke sollicitatie van het duo. Daarnaast is Olav altijd verklaard tegenstander geweest van duo-presentatie terwijl dat blijkbaar de normale werkwijze van NENT is.
Het komt op mij over alsof de heren gegokt en verloren hebben, en nu overal huillie-huillie gaan doen.
Oprechte vraag: Wat doet zo'n accreditatie van FOM? Wat merkt de kijker van die gunfactor?Dennisdn schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:47:
[...]
We gaan zien of de nieuwe crew dezelfde gunfactor heeft of krijgt vanuit de F1-wereld, ik vraag het mij af.
Van Olav hebben we dat laatst nog gezien dat hij van de FOM een accreditatie-for-life kreeg, die krijg je niet zomaar, "hij hoort erbij". En waarom denk je dat iedereen altijd zo aardig is voor Jack? Omdat hij de spoed-tandarts is voor iedereen in de paddock en 20 minuten voor de start nog wel eens een kies trekt bij een rijder. Ze hadden hem net zo hard nodig als vriend als andersom.
De nieuwelingen zullen zich daar hard tussen moeten gaan vechten.
Dat ie dicht bij het vuur zit en z'n nieuws niet van Twitter hoeft te halen.dreester schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:50:
[...]
Oprechte vraag: Wat doet zo'n accreditatie van FOM? Wat merkt de kijker van die gunfactor?
ik kijg al jaren F1 en ga Olav en Jack zeker missen...en natuurlijk ook formule 1 cafe op vrijdagavond.
ik ga volgend jaar wel kijken op een f1tv abo of een nent abo.
ik ga volgend jaar wel kijken op een f1tv abo of een nent abo.
[ Voor 51% gewijzigd door Michel242186 op 02-12-2021 12:55 ]
Dit komt ook wekelijks voor natuurlijk.Dennisdn schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:47:
Omdat hij de spoed-tandarts is voor iedereen in de paddock en 20 minuten voor de start nog wel eens een kies trekt bij een rijder. Ze hadden hem net zo hard nodig als vriend als andersom.
Wat een niveautje mensen, jezus...

Door jaren lang mee te draaien maak je vrienden maar ook vijanden, dus ik vraag oprecht af hoeveel scoops ze nou echt krijgen.
Laten we gewoon even afwachten hoe het nieuwe team het gaat doen.
Laten we gewoon even afwachten hoe het nieuwe team het gaat doen.
Op het puntje van mijn stoel zat ik altijd. Ook met dat herkenbare muziekje eronder.Tomcatter_31 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:17:
[...]
ja, die nieuwtjes uit de pitstraat waren altijd mooi om te zien. Toen waren voorbeschouwingen nog moeite waard om te kijken. Sinds het studiogebeuren is dat een stuk minder geworden, idd een verplaswedstrijd. Niet alleen nu bij Ziggo, maar vroeger op SBS en RTL ook al.
Maar: Dat was wel in de tijd dat dat onze informatie was. Het moment van de 2 weken dat je de nieuwe dingen hoorde. Tegenwoordig weten we alles al gedurende de week. En gebeurt er gewoon minder tussen de races door wegens regelementen.
Dat was nog de tijd dat F1 wagens gewoon opeens vleugels midden op de auto hadden
Met die accreditatie heeft Mol toegang tot elke F1 race voor de rest van z'n leven, en dat is een press pass, en dus kan hij het paddock en media center in, en zal hij ook bijv. toegang tot wat informatie kanalen hebben voor journalisten. Dat is dus voor hem, en ongeacht voor wie hij (niet) werkt.dreester schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:50:
[...]
Oprechte vraag: Wat doet zo'n accreditatie van FOM? Wat merkt de kijker van die gunfactor?
Die gunfactor merk je vooral in hoeverre teams en coureurs willen meewerken aan 'grappige'/'unieke' interviews/opdrachten/items op TV. Dat Jack en Mol coureurs en team leiders voor de camera krijgen voor bepaalde interviews zal deels zijn omdat ze die gunfactor hebben binnen het paddock, en deels omdat ze voor Ziggo werken (= NL markt = grote markt = vinden de sponsoren van de teams weer fijn).
Ik was er nooit bij. Maar zelf zegt ie dat het z'n tandartstas de belangrijkste tas is die die bij zich heeft en élke grandprix op locatie nodig heeft.The_Admin schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:55:
[...]
Dit komt ook wekelijks voor natuurlijk.
Wat een niveautje mensen, jezus...
Lijkt me echt gelul van de bovenste plank. Misschien moeten de andere zenders dan ook maar een schoenenmaker, dermatoloog en timmerman als pitreporters nemen, want schijnbaar is dat de weg naar goede info.Dennisdn schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:00:
[...]
Ik was er nooit bij. Maar zelf zegt ie dat het z'n tandartstas de belangrijkste tas is die die bij zich heeft en élke grandprix op locatie nodig heeft.
dreester schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:50:
[...]
https://www.gpblog.com/nl...n-f1-baas-domenicali.htmlMaar wat kreeg hij nu eigenlijk? “Hij zegt dat ik de tweede ben die het gekregen heeft sinds de introductie, op de achterkant staat ‘500 Grands Prix’. De pas is altijd geldig, dus ik hoef me nooit meer te accrediteren en ik ben altijd overal op het circuit welkom”, legt Mol uit.
Volgens mij dus gewoon een vrij pas om tijdens welke F1 Grand Prix dan ook binnen te komen lopen zonder een ticket te moeten kopen of te moeten vragen. Best netjes opzich, mooi cadeau voor die 30 jaar.
Verder wat mij betreft wel fijn dat er anderen komen. Jack heb ik geen hoge pet van op, maar Olav is wat Nostalgischer in vele ogen en ik ergens mis ik die wellicht ook wel, al is het maar voor het idee (kijk al 2 jaar met Sky...). Die man heeft toch een flinke geschiedenis in de Nederlandse F1 wereld, en petje daarvoor af.
Alleen kritiek lijkt hij (steeds?) minder tegen te kunnen, en als je al aangeeft dat je niet samen wil presenteren, tja, dan is het ook wel keer klaar... Met ouder worden komen ook wat nadelen, die je vaker terug ziet. Keek heel af en toe met Mol als iemand over de vloer had die Engels niet zo rap kon volgen maar je merkt gewoon dat Sky technisch op ander niveau zit, en er vele malen minder fouten gemaakt worden. Opzich niet erg, maar het zou niet beter worden de komende tijden.
Had je dan wat meer open gesteld, en dan als oude rot je zegje er bij kunnen doen met een jong iemand er bij...
Tja, ik zal hem ergens missen, maar voor mij is dat de nostalgische waarde. Alles gaat door in het leven, zuur voor hem, maar that's life.
Ik denk dat mensen die nu wel kritische vragen in de pits gaan verwachten van een koude kermis thuis gaan komen. Als je telkens kritisch bent slaan ze je straks over en hoef je niets meer te vragen. Of je krijgt enkel nog nietszeggende antwoorden.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Jag förstår dem inte men hey, de är billigaChiron schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:29:
NENT heeft het nieuwe duo achter de schermen de laatste 3 races verslag laten doen als test, ik mag aannemen dat ze echt wel weten wat ze doen. En Valkenburg is echt geen pannenkoek.
Testing, one, two ...
Olav heeft het zich zelf moeilijk gemaakt door zich zo uit te spreken over die duo presentatie en zichzelf aan Jack te verbinden.
En waarom Jack er geen verstand van heeft legt hij zelf even uit YouTube: YouTube
En waarom Jack er geen verstand van heeft legt hij zelf even uit YouTube: YouTube
Het gaat ook niet zo zeer om kritische vragen, maar gewoon inhoudelijke vragen. Je merkt toch al het verschil als Rick Winkelman een vraag stelt of Jack Plooij?Lekker Ventje schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:05:
Ik denk dat mensen die nu wel kritische vragen in de pits gaan verwachten van een koude kermis thuis gaan komen. Als je telkens kritisch bent slaan ze je straks over en hoef je niets meer te vragen. Of je krijgt enkel nog nietszeggende antwoorden.
Tuurlijk sta je daar niet om iedere coureur of teambaas af te katten, echter hoeft het ook geen Bassie en Adriaan aflevering te zijn.
Ik heb geen problemen met zijn vragen, maar ben dan ook een casual kijker die gewoon een race wil zien en de rest er omheen boeit me niet.JP_Frost schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:11:
[...]
Het gaat ook niet zo zeer om kritische vragen, maar gewoon inhoudelijke vragen. Je merkt toch al het verschil als Rick Winkelman een vraag stelt of Jack Plooij?
Tuurlijk sta je daar niet om iedere coureur of teambaas af te katten, echter hoeft het ook geen Bassie en Adriaan aflevering te zijn.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Iemand al de F1 TV Pro app geprobeerd op Android/Google TV?
Ik gebruik met tevredenheid F1TV Viewer for Android TV, maar vroeg mij wel af of de officiële wellicht 5.1 geluid heeft bij de live uitzending. Bij samenvatting had ik het volgens mij wel op de Viewer app maar bij live race niet.
Ik gebruik met tevredenheid F1TV Viewer for Android TV, maar vroeg mij wel af of de officiële wellicht 5.1 geluid heeft bij de live uitzending. Bij samenvatting had ik het volgens mij wel op de Viewer app maar bij live race niet.
Ook wel heel toevallig dat Mol amper 2 maanden voordat duidelijk wordt dat 'ie niet meer verslag mag geven voor Ziggo, een accreditatie for life krijgt waarbij de grote F1 baas grappend zegt 'je bent te oud, je moet stoppen', toch?
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
De F1TV Pro app op de nieuwe Chromecast met remote werkt echt top, heel erg blij meeHertog_Martin schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:27:
Iemand al de F1 TV Pro app geprobeerd op Android/Google TV?
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Vindt je dit zelf ook niet behoorlijk tegenstrijdig?P.K. schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:06:
[...]
A; Volgens zichzelf een onnoemelijk groot aanzien hebben*
B: Bij Mol kan ik het mij zeker wel voorstellen overigens, als je 30 jaar rondloopt zal iedereen je wel kennen en zal je genoeg connecties hebben.
Maar bij SKY hebben zij 3 ex WC in dienst. Daarnaast nog 3 ex courerus. Dus ja....BeQuietAndDrive schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:24:
[...]
Nee, op Sky zijn echt veel minder fouten (niet: geen fouten, maar veel minder). Die hebben over het algemeen wel door naar wie ze zitten te kijken, en als Crofty er toch even naast zit, corrigeert Brundle hem wel.
Ook omdat ze daar met drie man zitten, waarvan Karun niets anders doet dan de diverse radiokanalen beluisteren![]()
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Of van de relevante Tweakers topics.Dennisdn schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:51:
[...]
Dat ie dicht bij het vuur zit en z'n nieuws niet van Twitter hoeft te halen.
Ik ben nu aan het chatten met iemand van Ziggo om mijn contract op te zeggen met als reden dat de F1 gaat verdwijnen van Ziggo, krijg ik dit als antwoord.
' Fijn om te lezen dat je wel overweegt om te blijven uiteraard. :slightly_smiling_face: We blijven F1 voor alle duidelijkheid wel uitzenden, misschien zelfs tegen andere/betere voorwaarden dan bij de andere providers. :slightly_smiling_face: Maar daar is nog niets concreets over en moet worden afgewacht, voorlopig houden we de rechten in Nederland de komende maanden, spannende eindfase! '
Zou Ziggo dan toch de uitzendrechten krijgen via de Nent in Nederland?
' Fijn om te lezen dat je wel overweegt om te blijven uiteraard. :slightly_smiling_face: We blijven F1 voor alle duidelijkheid wel uitzenden, misschien zelfs tegen andere/betere voorwaarden dan bij de andere providers. :slightly_smiling_face: Maar daar is nog niets concreets over en moet worden afgewacht, voorlopig houden we de rechten in Nederland de komende maanden, spannende eindfase! '
Ik denk dat Ziggo een package deal gaat maken met NENT om zo de abonnees binnenboord te houden.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Dat is iets wat ik me ook al een tijd afvraag. Echter, dan zou zouden Jack en Olaf toch niet zo gestoken reageren of zouden die helemaal in de dark worden gehouden ?dropkikker schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:51:
Ik ben nu aan het chatten met iemand van Ziggo om mijn contract op te zeggen met als reden dat de F1 gaat verdwijnen van Ziggo, krijg ik dit als antwoord.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Er is een groep kijkers die minder waarde hecht aan feitelijke accuratesse en gewoon 'entertained' wil worden. Voor die groep zijn Olav en Jack gewoon prima. En dan is er een groep kijkers die graag beter geïnformeerd wil worden, met technische analyses, gridwalks enz, desnoods met iets minder spektakel. Een deel daarvan zit al naar Sky te luisteren nu.
En als ik Nelson een beetje 'ken' van WEC en Le Mans, dan gaat er voldoende achtergrondinformatie onze kant op komen.
Ik mis het punt van sommige discussies dan ook een beetje. Can't please them all, ieder zijn eigen voorkeur.
En als ik Nelson een beetje 'ken' van WEC en Le Mans, dan gaat er voldoende achtergrondinformatie onze kant op komen.
Ik mis het punt van sommige discussies dan ook een beetje. Can't please them all, ieder zijn eigen voorkeur.
Is wel een erg makkelijke conclusie. KPN zendt nu toch ook F1 uit? En voor de rest gedragen ze zich in deze keurig als colporteurdropkikker schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:51:
Het gaat gewoon hetzelfde worden als bij KPN. Het wordt gewoon een pakket à la Ziggo Sport Totaal en dat gaat Ziggo aanbieden, net als KPN, Delta, et cetera. Misschien dat Ziggo het een paar euro goedkoper kan aanbieden, maar dat zou voo rmij geen reden zijn om te blijven. Ik zou gewoon nog even wachten met opzeggen tot er meer duidelijk is. Op de werkvloer daar is ook nog lang niet zeker wat Ziggo gaat doen.
[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 02-12-2021 14:12 ]
Als ziggo de content van NENT overneemt kan ik me voorstellen dat ze niet ook nog zelf content gaan produceren.. Niet tijdens de rij-sessies in ieder geval.Help!!!! schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:04:
[...]
Dat is iets wat ik me ook al een tijd afvraag. Echter, dan zou zouden Jack en Olaf toch niet zo gestoken reageren of zouden die helemaal in de dark worden gehouden ?
Ze krijgen niksdropkikker schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:51:
Waarschijnlijk is het net als bij ESPN dat je een pakket kan nemen om Viaplay zender(s) te ontvangen.
Ik heb geen TV abonnement meer, maar ik kan mij onder andere dit relletje nog wel herinneren dat (toen) FOX de provider verplichte om de zenders af te nemen en anders geen Eredivisie voor je klantenPlenkske schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:12:
[...]
Ze krijgen niks![]()
Waarschijnlijk is het net als bij ESPN dat je een pakket kan nemen om Viaplay zender(s) te ontvangen.
Maar ja, ik vermoed ook dat je een ViaPlay sportzender kan afnemen bij je provider. Nog even geduld, volgende week woensdag wordt alles m.b.t. ViaPlay bekend gemaakt.
Ja, zou goed kunnen dat Ziggo zoiets wil doen ? ViaPlay zender standaard in het pakket, paar maanden later wordt het ineens voor alle klanten duurderJovano schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:19:
[...]
Ik heb geen TV abonnement meer, maar ik kan mij onder andere dit relletje nog wel herinneren dat (toen) FOX de provider verplichte om de zenders af te nemen en anders geen Eredivisie voor je klanten![]()
Maar ja, ik vermoed ook dat je een ViaPlay sportzender kan afnemen bij je provider. Nog even geduld, volgende week woensdag wordt alles m.b.t. ViaPlay bekend gemaakt.
We gaan het zien...
Is natuurlijk anders dan wat FOX destijds deed.
Volgens mij kunnen die dingen prima naast elkaar bestaan. Dat er aan de ene kant vooral bij Ziggo heel hard geroepen wordt over hoe geweldig ze zijn, maar dat aan de andere kant het in de praktijk wat genuanceerder ligt? Zoals ik al zei geloof ik tot op zekere hoogte wel dat Mol aardig wat ingangen zal hebben omdat hij 30 jaar rondloopt, maar ik geloof er niks van dat Olav op handen gedragen wordt in het paddock.NoahAmber schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:42:
[...]
Vindt je dit zelf ook niet behoorlijk tegenstrijdig?
Je hoeft óók echt niet heel ver te kijken om te zien dat niet iedereen fan is van Olav. Maak alleen even een rondje langs Nederlandse F1 journalisten die niet voor Ziggo werken, of kijk terug in Olav's twitterfeed welke confrontaties hij opzoekt, of herinner je opmerkingen in de uitzendingen/bij praatprogramma's waar genoeg mensen geschoffeerd en belachelijk gemaakt worden. Regelmatig gepaard met wat krachttermen, of vergelijkingen dat persdames zichzelf op bezemstelen zouden verplaatsen.
Tel daarbij Plooij op die geregeld in de clinch ligt met coureurs en medewerkers van de teams (tot teambazen aan toe).
We leven in 2021, dat soort dingen komen uiteindelijk gewoon terecht bij de teams en de FOM. Daar maak je geen vrienden mee. Ze zullen echt niet bij iedereen aanzien hebben en leuk gevonden worden.
Er gaan al langere tijd geruchten dat providers met NENT overleggen over de voorwaarden om Viaplay als pakket aan te kunnen bieden. Ziggo zou F1 gratis aan willen blijven bieden en over de voorwaarden onderhandelen. Voor NENT is dat aantrekkelijker want dat betekent dat Ziggo dan een deel van het abonnement betaalt en zo krijgt NENT waarschijnlijk een groter bedrag binnen dan wanneer mensen moeten gaan betalen. Ik ken 1 persoon die een abonnement overweegt, de rest stopt met F1 kijken. Ziggo reageerde enkele weken terug op de geruchten dat ze nog niets te melden hadden.dropkikker schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:51:
Maar goed, als Ziggo de NENT content gaat aanbieden, lijkt het me sterk dat ze zelf nog mensen op locatie gaan sturen om commentaar te leveren. Dat zou dan wel een erg duur grapje voor ze worden. Hoogstwaarschijnlijk krijgen ze gewoon de kant-en-klare stream geleverd inclusief NENT commentaar.
Dat betekent, stam + t .
Dank voor alle bemoedigende en soms lieve berichten nav het nieuws van gister. We gaan nu in racemode voor nog 2 bloedstollende F1 races bij @ZiggoSport #F1 #SaudiArabiaGP @jackontracks pic.twitter.com/eNT3xQXKUM
— Olav Mol®️ (@Olav_Mol) 2 december 2021
Nog niet klaar!!! 👊🏼👊🏼😎
— Jack Plooij (@jackontracks) 2 december 2021
🙌🏻🏁
— Ziggo Sport Racing (@ZS_Racing) 2 december 2021
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Lijkt me best voorbarig om te stellen dat iedereen stopt met F1 kijken zonder dat de prijzen bekend zijn. Als ik F1 via het Ziggo Sport pakket wil kijken, kost me dat 180 euro per jaar (ik heb hier KPN glas). Ik kijk het voor minder dan de helft daarvan via F1TV, en dan krijg ik er ook nog een miljoen oude races bij, keuze voor commentaartaal, geen reclames, 50 fps, prima apps enz.Lekker Ventje schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:36:
[...]
Er gaan al langere tijd geruchten dat providers met NENT overleggen over de voorwaarden om Viaplay als pakket aan te kunnen bieden. Ziggo zou F1 gratis aan willen blijven bieden en over de voorwaarden onderhandelen. Voor NENT is dat aantrekkelijker want dat betekent dat Ziggo dan een deel van het abonnement betaalt en zo krijgt NENT waarschijnlijk een groter bedrag binnen dan wanneer mensen moeten gaan betalen. Ik ken 1 persoon die een abonnement overweegt, de rest stopt met F1 kijken. Ziggo reageerde enkele weken terug op de geruchten dat ze nog niets te melden hadden.
Voor Ziggo abonnee's is het gratis, maar in onze situatie kwam een Ziggo alles in 1 abonnement destijds totaal op iets van 12 euro meer uit dan KPN, per maand. Dus helemaal gratis is het ook niet, dan.
Mensen met zo'n Ziggo Sport pakket zouden het op kunnen zeggen en misschien wel voor minder geld naar NENT gaan kijken. Dat weten we nog niet op dit moment. eerst maar eens de persconferentie afwachten.
Dit is niet helemaal te vergelijken op deze manier. Voor mij is bijvoorbeeld KPN geen optie omdat ik maar maximaal 56 Mbps kan krijgen. Via Ziggo krijg ik 300 Mbps. En dat voor slechts 12 euro meer.BeQuietAndDrive schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:50:
[...]
Voor Ziggo abonnee's is het gratis, maar in onze situatie kwam een Ziggo alles in 1 abonnement destijds totaal op iets van 12 euro meer uit dan KPN, per maand. Dus helemaal gratis is het ook niet, dan.
Zelf de rechten, salarissen, productie, reiskosten etc betalen kost Ziggo (Sport) natuurlijk ook geld he. Dus ipv dat de uitzendingen inkopen bij NENT hoeft niet heel veel duurder te zijn voor ze dus waar Ziggo Sport los al 15pm kost zullen ze het mss zo kunnen houden als nu met gratis voor Ziggo klanten omdat dat ze nog meer oplevert dan dat NENT ze kost.
Even in een knusse ruimte bijgepraat met @Olav_Mol en @jackontracks Hun openhartige verhaal rond het avonduur op https://t.co/1RFTDsri7U #SaudiArabiaGP pic.twitter.com/vTBAt8NSFW
— Venema, André (@AndreF1nl) 2 december 2021

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik heb enkel mensen gesproken die bij Ziggo zitten en het nu "gratis" hebben. Voor mensen die al bij een andere provider zitten zal het weinig verschil uit gaan maken waarschijnlijk.BeQuietAndDrive schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:50:
[...]
Lijkt me best voorbarig om te stellen dat iedereen stopt met F1 kijken zonder dat de prijzen bekend zijn. Als ik F1 via het Ziggo Sport pakket wil kijken, kost me dat 180 euro per jaar (ik heb hier KPN glas). Ik kijk het voor minder dan de helft daarvan via F1TV, en dan krijg ik er ook nog een miljoen oude races bij, keuze voor commentaartaal, geen reclames, 50 fps, prima apps enz.
Mensen met zo'n Ziggo Sport pakket zouden het op kunnen zeggen en misschien wel voor minder geld naar NENT gaan kijken. Dat weten we nog niet op dit moment. eerst maar eens de persconferentie afwachten.
Maar er zijn nu ongeveer 450.000 betalende kijkers, de andere anderhalf tot twee miljoen kijkers kijken via Ziggo en betalen niets. Het is afwachten hoeveel daarvan straks willen betalen. Mensen in mijn omgeving (familie, collega's) gaan in ieder geval niet betalen hebben ze gezegd.
Ik moet wel naar NENT vanwege het darten
The best is yet to come
Of zo: kabelboer Ziggo is juridisch iets anders dan sportzender Ziggo Sport?Help!!!! schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:04:
[...]
Dat is iets wat ik me ook al een tijd afvraag. Echter, dan zou zouden Jack en Olaf toch niet zo gestoken reageren of zouden die helemaal in de dark worden gehouden ?
Soms lijkt het wel alsof Jack en Olav belangrijker zijn dan de rijders in de F! ….
[ Voor 10% gewijzigd door U123456 op 02-12-2021 16:55 ]
Alsof ze dat niet op 86000 andere plaatsen horen.... Kom op zeg.Tomcatter_31 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:45:
En het schreeuwen van termen als "f*ck that sh*t" mag van mij ook wel wat minder, gezien er ook kinderen kijken....
Het verschil is wel dat je het niet verwacht tijdens een F1 uitzending, zeker niet van de commentator.toolkist schreef op donderdag 2 december 2021 @ 17:03:
[...]
Alsof ze dat niet op 86000 andere plaatsen horen.... Kom op zeg.
Misschien moet Olav volgende race maar in z'n blote kont rondlopen, naakte mensen zijn ook op zoveel andere plaatsen te zien.
Jawel, alle FP's, quali en race.PWM schreef op donderdag 2 december 2021 @ 18:03:
Zit de vrije training niet in de F1TVpro?
Zoals?JP_Frost schreef op donderdag 2 december 2021 @ 17:13:
[...]
Het verschil is wel dat je het niet verwacht tijdens een F1 uitzending, zeker niet van de commentator.
Misschien moet Olav volgende race maar in z'n blote kont rondlopen, naakte mensen zijn ook op zoveel andere plaatsen te zien.
Op het strand, in de sauna, op tv, in de doucheruimte, in de wehkamp, moet ik nog even doorgaan?
Het ging over volledig naakt.JeroenTheStig schreef op donderdag 2 december 2021 @ 18:18:
[...]
Op het strand, in de sauna, op tv, in de doucheruimte, in de wehkamp, moet ik nog even doorgaan?
Dan valt het gemiddelde strand al af? Hoe vaak komen kinderen in de sauna? Op tv is als het er al is doorgaans op een tijdstip dat kinderen het niet kunnen zien want bedtijd. Doucheruimte is dan vooral bij een sporthal en dan nog enkel groepssporten en leeftijdsgenootjes. Ik kan me niet herinneren dat ik in de wehkamp ooit volledig naakt gezien heb.
Jij bent er zoeentje die van een blote navel al in de stress schiet zeker?
Ik zie op mijn Sony Android tv nergens de f1tv app?
Waar kan ik deze vinden?
Waar kan ik deze vinden?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Het eindeloze gebash op Olav / Jack / Doornbos / Crofty of wie dan ook is hierbij weer eens klaar.
Als je er wat over kwijt wil dan onderbouwd en constructief.
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.
Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.
Het eindeloze gebash op Olav / Jack / Doornbos / Crofty of wie dan ook is hierbij weer eens klaar.
Als je er wat over kwijt wil dan onderbouwd en constructief.
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.
Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.