[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 40 Laatste
Acties:
  • 252.426 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:15
tweakduke schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:42:
[...]

Je schiet het bij voorbaat af zonder ook maar 1 uitzending te hebben gezien. De prijs van het abonnement gaat ook zeker meewegen en anders is het maandelijks opzegbaar.

Dus eerst kijken en dan oordelen.
Ik vond dat esport commentaar wat ik hier voorbij zag komen al genoeg om een oordeel te hebben.

Verslag van wijlen Stephen Hawking zou boeiender zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:04
tweakduke schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:42:
[...]

Je schiet het bij voorbaat af zonder ook maar 1 uitzending te hebben gezien. De prijs van het abonnement gaat ook zeker meewegen en anders is het maandelijks opzegbaar.

Dus eerst kijken en dan oordelen.
Ik ben echt benieuwd naar de prijs… ik hoef eigenlijk alleen maar F1 (rest boeit me niet) en dan kom ik al ver met mijn huidige F1 TV Pro abonnement voor maar een paar euro’s per jaar. En als Ziggo TV abonnee had ik nu wel keus, maar zou prima af kunnen met alleen F1 TV Pro, want de studio programma’s en F1 Café waren het laatste jaar dramatisch.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:07

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Frappuccino schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:45:
[...]

Ik vond dat esport commentaar wat ik hier voorbij zag komen al genoeg om een oordeel te hebben.

Verslag van wijlen Stephen Hawking zou boeiender zijn.
En zo oordeel ik dus niet. Het format wat viaplay nastreeft is nog onbekend en hoe ze het in die setting gaan doen.

De heren moeten zich uiteraard gaan bewijzen, net als viaplay. We gaan het simpelweg zien.
PatrickC schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:47:
[...]

Ik ben echt benieuwd naar de prijs… ik hoef eigenlijk alleen maar F1 (rest boeit me niet) en dan kom ik al ver met mijn huidige F1 TV Pro abonnement voor maar een paar euro’s per jaar. En als Ziggo TV abonnee had ik nu wel keus, maar zou prima af kunnen met alleen F1 TV Pro, want de studio programma’s en F1 Café waren het laatste jaar dramatisch.
Klopt daar ben ik dus ook benieuwd naar hoe de programma's ernaast gaan zijn. F1 café heeft zijn tijd gehad simpel gezegd.

[ Voor 38% gewijzigd door tweakduke op 01-12-2021 20:48 ]

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:35
Ik volg nu al een jaar of 20 Formule 1, maar ik vermoed zo maar dat dit het laatste jaar gaat worden als het overgaat naar Viaplay met die saaie tak uit dat filmpje van die Mazda Cup. Dat is echt de beleving van een race tussen een paar slakken in het park.

[ Voor 16% gewijzigd door M@cer op 01-12-2021 20:56 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:32
Dean Martin schreef op woensdag 1 december 2021 @ 19:28:
[...]

Olav mist behoorlijk wat, maar dit heeft de energie van een wedstrijd kantklossen voor amateurs als je het mij vraagt.
Daar was ik al wel bang voor. Vernieuwen om het vernieuwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Plenkske schreef op woensdag 1 december 2021 @ 19:54:
Wel knap dat sommige het nu al niks vinden, zonder ook maar 1 F1 race in de nieuwe opzet gezien te hebben.
Voor een goed oordeel wacht ik het minimaal een paar races af.
Ehh.. ik zag een oud filmpje van die Nelson. Komt mij over als een overjarige corps bal, maar kan het mis hebben.

Ik koester nog even mijn F1 abbo,

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
Martinspire schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:40:
En klopt het dat die ene een tijd samen met Van Dam de F2 of F3 co-commentaar heeft gedaan? Ik was toen al niet echt over beiden te spreken, maar weet niet of dat dan ook dezelfde is.
Dat was Meindert van Buuren :)

Voor mij is Olav de F1 stem van Nederland waar ik mee opgegroeid ben. Maar zijn commentaar is de laatste jaren erg achteruit gegaan, waar hij zichzelf vooral erg goed vind en dat ook nogal uitstraalt.
Ik vind het lastig. Goed dat er verandering is, maar als Olav een iets andere opstelling had gehad had hij er van mij nog wel bij mogen blijven.

Plooij zal ik in ieder geval niet missen :w

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 14:52
Frappuccino schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:29:
[...]

Ergens passie voor hebben ≠ kwaliteiten hebben.

Winkelman heeft ongetwijfeld ook passie voor Nascar maar wat heeft die gast een totaal niet boeiend geluid.
Dat is jou mening.
Winkelman vind ik de beste race commentator bij Ziggo. En degene die F2 doet gaat ook wel, maar die hoor ik dan liever niet elke week.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loekf2
  • Nu online
Dean Martin schreef op woensdag 1 december 2021 @ 19:28:
[...]

Olav mist behoorlijk wat, maar dit heeft de energie van een wedstrijd kantklossen voor amateurs als je het mij vraagt.
Of in Scandinavische sferen te blijven, de energie van een partijtje curling.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Nu online
Plenkske schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:56:
[...]

Dat is jou mening.
Winkelman vind ik de beste race commentator bij Ziggo. En degene die F2 doet gaat ook wel, maar die hoor ik dan liever niet elke week.
Bij die Amber Brandsen trouwens heb ik ook een gevoel van een Merel Westrik die een talkshow moet presenteren. Je moet wel iets van personality hebben en ze komt van het NOS journaal met een auto queue. Gast zijn bij Ziggo is iets anders dan live een show dragen. Als Doornbos met z’n bij de hande gedrag er toch ook aansluit is ze kansloos.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Met LeMans op Eurosport was het een aangename stem. We zullen zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 19:58
Ik gooi even een balletje op: kan het niet zo zijn dat Viaplay veel meer wil gaan inzetten op de jongere leeftijden en daarom voor verjonging kiest? Olav Mol is bij een grote groep (ook hier) een vast gegeven bij F1, maar ik kan mij ook voorstellen dat een jongere generatie andere voorkeuren heeft voor wat betreft commentaar. Als ik Ziggo vergelijk met wat ze bij SkyF1 allemaal neerzetten, dan komt Ziggo voor mij heel erg over als een vastgeroest patroon, terwijl ze bij SkyF1 veel meer op locatie aanwezig zijn en dus ook dynamischer verslag kunnen doen. Als NENT / Viaplay dat zelfde plan ook gaat opvatten, dan kan het kwalitatief veel beter worden dan wat het nu is.

En die twee commentatoren (ik heb eerlijk gezegd als (enkel) F1-kijker nog nooit van ze gehoord) zullen bij de eerste paar races misschien niet direct op het 'gewenste niveau' van het Nederlandse publiek zitten, maar die moeten er ongetwijfeld ook in groeien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanVerkerk
loekf2 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:02:
[...]

Bij die Amber Brandsen trouwens heb ik ook een gevoel van een Merel Westrik die een talkshow moet presenteren. Je moet wel iets van personality hebben en ze komt van het NOS journaal met een auto queue.
Ik vind het leuke aan bijvoorbeeld de F1 aan Tafel podcast dat er soms ook dames voorbij komen, vrouwen waarvan je niet weet dat ze best veel van F1 weten en goed kunnen meepraten. Zou Amber ook niet een type zijn die ontdooit als ze eenmaal in haar element is bij deze sport?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
[...]

Bij die Amber Brandsen trouwens heb ik ook een gevoel van een Merel Westrik die een talkshow moet presenteren. Je moet wel iets van personality hebben en ze komt van het NOS journaal met een auto queue. Gast zijn bij Ziggo is iets anders dan live een show dragen. Als Doornbos met z’n bij de hande gedrag er toch ook aansluit is ze kansloos.
Quote je de verkeerde ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:54
Olav is inmiddels ook op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
StefanVerkerk schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:03:
Ik gooi even een balletje op: kan het niet zo zijn dat Viaplay veel meer wil gaan inzetten op de jongere leeftijden en daarom voor verjonging kiest? Olav Mol is bij een grote groep (ook hier) een vast gegeven bij F1, maar ik kan mij ook voorstellen dat een jongere generatie andere voorkeuren heeft voor wat betreft commentaar.
Weet niet wat hun strategie is. Ben zelf 51, volg de F1 vanaf 1993 en heb dus nooit iets anders dan Olav gekend. Ja, Ruud ter Weijden als er bij uitzondering ergens eind jaren '80 of begin jaren '90 een (samenvatting van) een race werd uitgezonden :).

Maar zelfs iemand die dus nooit wat anders dan Olav heeft gekend vindt hem momenteel niet meer geschikt om hem in z'n eentje het commentaar te laten doen :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Nelson vond ik toen ik nog WEC keek altijd prima.

Maarja, WEC heeft natuurlijk ook wel een andere energie. Stel je voor, de 24h van Le Mans met Mol :+

Ik ben in ieder geval voorzichtig optimistisch :)

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Richard117
  • Nu online
En dat is dus precies de houding die ik in mijn eerdere post bedoel. Hij zegt zelf dat er nooit contact is geweest maar is vervolgens wel verbaasd dat hij het nieuws uit de media moet vernemen. Alsof hij beledigd is dat zijne koninklijke hoogheid niet persoonlijk op de hoogte is gebracht. 8)7

Dat was een terechte houding geweest als er gesprekken zijn geweest, maar toch niet als er geen gesprekken zijn geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Richard117 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:31:
[...] Hij zegt zelf dat er nooit contact is geweest maar is vervolgens wel verbaasd dat hij het nieuws uit de media moet vernemen.
Ik kan mij herinneren uit de podcast F1 aan Tafel dat hij had aangegeven toen het nieuws bekend was geworden dat Viaplay het over zou gaan nemen dat de gesprekken wel na de laatste race zouden worden gevoerd en dat hij zich er niet zo druk over zou maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 12:03
[...]

Bij de NOS F1 podcast heeft ze het best goed gedaan imho. Ik geef haar het voordeel van de twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Mol moet het zelf horen via de media, dat is dan niet erg sjiek.
Net uit het vliegtuig gestapt in Saoedi-Arabië vernam Olav Mol het nieuws van NENT over de nieuwe commentatoren Nelson Valkenburg en Melroy Heemskerk. En zoals voor heel Nederland kwam dat nieuws ook voor Mol en Ziggo’s pitreporter Jack Plooij als een verrassing. ,,Dit komt voor ons ook als een donderslag bij heldere hemel. Of, nou ja, een stoffige Arabische hemel”, bekent Mol, die zegt dat hij niet gesproken heeft met de nieuwe eigenaar van de Formule 1-uitzendrechten in Nederland. ,,Net zoals we nog niet met Ziggo hebben gesproken, omdat we bezig zijn met naar een enorme apotheose toewerken in dit seizoen.
https://www.ad.nl/formule...j-heldere-hemel~a85130d9/

Tweakers Discord

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:38
Het is niet heel sjiek, aan andere kant is hij ook niet in dienst bij ze, dus ze zijn hem in principe ook geen uitleg schuldig.

Ik ken de nieuwe verslaggevers niet, dus kan niet over oordelen of dat verbetering is. Maar ik zal Mol en zeker Jack Plooij niet gaan missen. Plooij heeft er na jaren pitreporten nog steeds totaal geen verstand van. Mol is op zich wel ok, maar wordt wel echt minder ook. En naar mijn mening zijn ze beiden te veel in hun eigen succes gaan geloven met hun theatershows en het populaire gedrag wat ze vertonen. Ik hoop ook dat bij NENT het een iets minder grote Max Verstappen show wordt en de verslaggeving weer iets neutraler wordt. maar ja, dat wordt afwachten...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

tweakduke schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:45:
[knip]
Als er eerder al geen contact is geweest, waarom zouden ze hem dan op de hoogte hebben moeten brengen dat hij het niet zou gaan worden? Zo vreemd is dat niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:19
tweakduke schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:45:

[...]

https://www.ad.nl/formule...j-heldere-hemel~a85130d9/
Hoezo is dat niet sjiek?

Er is nooit contact geweest. En waarom moet NENT dan een medewerker "van de concurrent" inlichten dat ze niet voor hem hebben gekozen? Als "zijne koninklijke hoogheid" Mol zo graag de F1 had willen blijven presenteren dan had hij ook zelf contact kunnen opnemen met NENT. Dat is IMO net zo logisch als dat NENT contact met Mol zoekt. F1 presenteren is Mol zijn passie (en levenswerk?), waarom jaagt hij die passie dan niet na door te solliciteren bij NENT?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

RobertMe schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:58:
[...]

Hoezo is dat niet sjiek?

Er is nooit contact geweest. En waarom moet NENT dan een medewerker "van de concurrent" inlichten dat ze niet voor hem hebben gekozen? Als "zijne koninklijke hoogheid" Mol zo graag de F1 had willen blijven presenteren dan had hij ook zelf contact kunnen opnemen met NENT. Dat is IMO net zo logisch als dat NENT contact met Mol zoekt. F1 presenteren is Mol zijn passie (en levenswerk?), waarom jaagt hij die passie dan niet na door te solliciteren bij NENT?
Mol heeft volgens mij de laatste jaren nooit meer echt gesolliciteerd, maar was hij beschikbaar en werd hij benaderd. Dat is zijn keus, hij gaat niet bij iemand werken als ze niet vanzelf hem benaderen.

Ze hoeven inderdaad niks, zeker zakelijk gezien is daar geen enkele verplichting voor. Het voelt gewoon wat wrang na een lange tijdperk Mol. Ik heb toch een zachte kant :P

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:04
Mol heeft altijd nog Grand Prix Radio en de podcast F1 Aan Tafel.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Nou als Olav en Jack er niet bij zijn volgend jaar gaan die Scandonaviers geen cent van mij krijgen. Hopelijk dat Max kampioen wordt dit jaar, die nieuwelingen hoef ik niet.

Olav/Jack zijn voor mij de stemmen van F1, ben met Olav opgegroeid toen ik vroeger F1 keek, Olav os de Murray Walker vam de NL F1 TV, al vind je hem goed of niet. Dit gun je hun niet na zo een loopbaan.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:38
tweakduke schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:01:
[...]

Mol heeft volgens mij de laatste jaren nooit meer echt gesolliciteerd, maar was hij beschikbaar en werd hij benaderd. Dat is zijn keus, hij gaat niet bij iemand werken als ze niet vanzelf hem benaderen.

Ze hoeven inderdaad niks, zeker zakelijk gezien is daar geen enkele verplichting voor. Het voelt gewoon wat wrang na een lange tijdperk Mol. Ik heb toch een zachte kant :P
Als het zo is dat hij niet gaat werken als ze hem niet benaderen, dan is dat een arrogante houding van hem. En ja, ik heb wel stukken van hem gelezen dat hij zichzelf als mr F1 ziet in NL. Dat hij F1 groot heeft gemaakt hier. In zekere zin wel waar natuurlijk. Hij heeft het bij rtl gebracht en gezorgd dat het live uitgezonden werd in NL. Hoewel je wel Eurosport al had in die tijd die ook al in het Nederlands verslag deden, dus helemaal waar is het niet... maar goed... Ik kan het mishebben, maar ik denk echt dat hij zichzelf als Mr F1 ziet en denkt dat F1 van hem is. Hij stond ook niet open voor duo presentatie wat ik begreep. iets wat hele verbetering zou kunnen zijn, zoals je bij buitenlandse verslaggeving vaak ziet. Zowel in F1 als andere sporten. Die arrogantie heeft hem nu misschien de kop gekost dat hij gedacht heeft dat ze wel naar hem toe zouden komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Tomcatter_31 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:07:
[...]

Als het zo is dat hij niet gaat werken als ze hem niet benaderen, dan is dat een arrogante houding van hem. En ja, ik heb wel stukken van hem gelezen dat hij zichzelf als mr F1 ziet in NL. Dat hij F1 groot heeft gemaakt hier. In zekere zin wel waar natuurlijk. Hij heeft het bij rtl gebracht en gezorgd dat het live uitgezonden werd in NL. Hoewel je wel Eurosport al had in die tijd die ook al in het Nederlands verslag deden, dus helemaal waar is het niet... maar goed... Ik kan het mishebben, maar ik denk echt dat hij zichzelf als Mr F1 ziet en denkt dat F1 van hem is. Hij stond ook niet open voor duo presentatie wat ik begreep. iets wat hele verbetering zou kunnen zijn, zoals je bij buitenlandse verslaggeving vaak ziet. Zowel in F1 als andere sporten. Die arrogantie heeft hem nu misschien de kop gekost dat hij gedacht heeft dat ze wel naar hem toe zouden komen.
Jup dat was ook mijn minpunt bij hem. Niet openstaan voor een co-commentator en zo ruimte bieden voor nieuw talent. Dat is bijna zeker wel 1 van de belangrijkste redenen geweest om hem niet bij het nieuwe team te betrekken. Dan krijg je toch weer Mol met zijn eisenpakket en dat is jammer, want vooraf de race en kwalificatie vond ik zijn toevoeging altijd wel leuk van wat hij zo had opgepikt.

Tweakers Discord

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:51

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 18:55
Ik vraag me serieus af wat hij hier nu mee bedoelt?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
[...]

Hoezo is dat niet sjiek?

Zal hij vast wel gedaan hebben. Maar blij dat hij afgewezen is, zo'n groot licht is Mol niet.

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jovano
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-09 18:28
Ik vind het wel tragisch om te zien hoe mensen reageren op o.a Twitter. Ja ik vind het bijzonder dat ze Mol totaal links hebben laten liggen, al kan het aan zijn ‘arrogantie’ liggen. Van beiden valt wat te zeggen.

Echter vind ik niet dat je fan van de sport bent als je geen Formule 1 meer wilt kijken door de overname van NENT en het nieuwe team wat daar aan de slag gaat.

Ik keek toch al via F1TV pro en ik ga in de gaten houden wat NENT er nog meer van gaat maken. Eerst zien en dan oordelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Zo blij dat Plooij en Mol weg zijn, erg benieuwd wat het nieuwe team gaat bieden maar wat vernieuwing was al vele jaren welkom.

Plooij kan zijn witte jas weer aan doen als tandarts, benieuwd wat Mol gaat doen, mogelijk me soort van pensioen? Hij heeft GP Radio maar heb niet het idee dat dat nou zo'n vetpot is, zeker niet vergeleken met de centen van Ziggo.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Tja, iets met hoogmoed en val.
Het feit dat Olav nu nog niet was benaderd had 'm al genoeg moeten zeggen en wijst er inderdaad op dat ie dacht dat NENT wel op de zelfverklaarde koning af zou komen. Niet dus, en een volkomen zakelijk verklaarbare situatie.

Anyway, de tandarts mis ik geen seconde. Olav ook niet echt, maar vind het vooral voor hemzelf een wat sneu einde zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Voor alle mensen die hier nu blij zijn dat Olav en Jack weggaan: kom niet over een half jaar zeuren als het commentaar slecht is. Je weet nu wat je hebt maar je weet niet wat je krijgt en hoe het gaat klinken.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Laten we de rol van zo'n commentatorteam wel even op de juiste waarde schatten: het is bijzaak. En deskundigheid gaat wat mij betreft boven de gunfactor.
Olav deed het op dat 1e punt niet al te best, maar ik kon hem nog wel pruimen door zijn enthousiasme. Die Jack was niks meer dan een naar de mond pratende pitclown. Ik heb hem nog nooit een goede vraag horen stellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tripel7
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 14:35
Slavy schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:27: kom niet over een half jaar zeuren als het commentaar slecht is.
Dat is het nu ook al met die twee, dus dat is geen verschil, niveau kan bijna alleen maar stijgen.

I9900K - RTX4070TI - 64GB DDR4 3200 Ghz RAM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 05:19
Slavy schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:27:
Voor alle mensen die hier nu blij zijn dat Olav en Jack weggaan: kom niet over een half jaar zeuren als het commentaar slecht is. Je weet nu wat je hebt maar je weet niet wat je krijgt en hoe het gaat klinken.
Die kun je ook omdraaien / van de andere kant bekijken. Ik heb nu Crofty en, over het algemeen, Brundle. En wie weet heb ik er volgend jaar een Nederlands duo bij.

Maar op basis van de hierboven gelinkte filmpjes vrees ik met grote vrezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ook als die nieuwe slecht zijn, je verliest er niets mee. Ik snap niet dat Mol het zolang heeft mogen proberen want erg goed is hij niet. (dat geldt overigens ook voor het leuter programma dat Ziggo om de wedstrijd heen zet, daar verlies je ook niets aan)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:24

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Frappuccino schreef op woensdag 1 december 2021 @ 19:32:
Totaal niet benieuwd.

Twee volkomen onbekenden waarvan er eentje wordt weggezet als expert terwijl ik 'm in geen enkele raceklasse die ik op tv gezien heb ooit voorbij heb zien komen,

Ik kijk al sinds 92 steevast F1, daarvoor sporadisch. Ik ga weleens (indoor)karten. En ik kijk af en toe wat andere autosport. Dus ik ben bij deze ook expert.
Nelson doet al een tijd de WEC op Eurosport van commentaar voorzien, en doet dat prima met ook veel achtergrond kennis. Doet volgens mij daarnaast ook Olympische spelen e.d. Hij is niet heel erg van het spektakel zoals Olaf dat soms kan, dus even kijken hoe dat uitpakt, maar aan kennis zal het niet liggen.

Mooi ook om te zien dat NENT het met een groot team op locatie gaat aanpakken voor Nederland, dat hebben we toch ook wel een beetje aan Max te danken.

[ Voor 11% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 01-12-2021 22:39 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:53
Jammer dat Olav niet mee gaat, feestje dat Jack niet mee gaat.
Waarom de "nieuwe" geen kans geven?
Misschien doen ze het best goed en moeten ze nog groeien, misschien is het inderdaad niets maar dat weet je nu nog niet.

Ja de Max fans zullen zwaar over de rooie zijn nu, de "echte" F1 fans zien het eerder als een nieuwe en misschien betere stap naar een nieuw tijdperk.

En hopelijk nu wel goede gasten in de studio die ook iets met autosport doen en geen popie bn'ers.
Het werd een steeds triestere bedoeling.
En aub veel minder vanuit een oranje bril aub.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Het nieuwe duo heeft dus al 3 weekenden schaduw gedraaid, ga er maar vanuit dat ze ook de laatste 2 races doen en dat er echt nog wel wat testpanels tegenaan worden gegooid voor extra feedback.

Heb er vertrouwen in, en zin in, eindelijk vernieuwing. Hoop dat ze niet net zo schreeuwerig worden als Sky F1 Crofty.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:07
AtlAntA schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:16:
[...]

Ik vraag me serieus af wat hij hier nu mee bedoelt?
Dat hij het niet altijd bij het juiste eind hoeft te hebben, maar dat hebben ze het in de Tweede Kamer ook niet. :+

Het is ook iets te makkelijk gedacht dat ze de grote Olav Mol wel even zouden benaderen.
Zet je principes opzij en zoek contact, zoals Doornbos, ook een trots mannetje, dat ook heeft gedaan.

Als je zelf niets van je laat horen kan dat ook overkomen als dat je geen interesse hebt en met pensioen gaat of elders commentaar gaat leveren, zoals het radio/podcast kanaal wat hij al heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Ankona schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:35:
[...]
(dat geldt overigens ook voor het leuter programma dat Ziggo om de wedstrijd heen zet, daar verlies je ook niets aan)
Ja ook dat is bijzaak, gewoon show. Ik moet zeggen dat ik het Ziggo studioteam/concept best OK vond, maar simpelweg vervangbaar. Of dat studiogeleuter anders wordt maakt me niet zoveel uit, al zou ik het waarderen als het objectiever wordt ipv een fanboys feestje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

JPS schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:42:
[...]

Ja ook dat is bijzaak, gewoon show. Ik moet zeggen dat ik het Ziggo studioteam/concept best OK vond, maar simpelweg vervangbaar. Of dat studiogeleuter anders wordt maakt me niet zoveel uit, al zou ik het waarderen als het objectiever wordt ipv een fanboys feestje.
Alsof ze bij Sky niet objectief zijn, dat is Hamiltoms feestje, Russel en Norris raken daar zelfs vergeten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jovano
JPS schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:42:
[...]

Ik ben het erg met je eens hoor, echter vind ik dat Ziggo het slim heeft aangepakt door de ‘F1 No-No’s’ aan te trekken door de oranje bril er bij op te zetten. Soms storend voor de ‘echte’ fan, maar commercieel slim aangepakt om de sport te hypen in Nederland. Sky vind ik ook een Britse bias hebben, al is die minder aanwezig dan de oranje bril bij Ziggo.

Nu heb ik persoonlijk het commentaar van Olav nooit erg gevonden. Ik ben zo’n fan die dagen/uren voor, tijdens en na de race op Reddit (en een beetje Twitter) zit om alle details mee te krijgen wat er gebeurd. Ik weet/wist vaak al dingen voordat het op tv werd besproken.

Ach zoals ik in mijn vorige comment al zei, eerst zien, dan oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Slavy schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:50:
[...]

Alsof ze bij Sky niet objectief zijn, dat is Hamiltoms feestje, Russel en Norris raken daar zelfs vergeten.
Ja, niet geheel onlogisch, echter... met name Brundle is echt wel vol lof over Max. Misschien ligt dat er niet zo dik op in de uitzendingen zelf, maar zeker wel in zijn columns of video's na de race.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Jovano schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:57:
[...]

Ik ben het erg met je eens hoor, echter vind ik dat Ziggo het slim heeft aangepakt door de ‘F1 No-No’s’ aan te trekken door de oranje bril er bij op te zetten. Soms storend voor de ‘echte’ fan, maar commercieel slim aangepakt om de sport te hypen in Nederland. Sky vind ik ook een Britse bias hebben, al is die minder aanwezig dan de oranje bril bij Ziggo.
Ja kleuring zal er altijd wel zijn en geeft m.i. ook niet. Heeft Ziggo idd slim gedaan om die fanbase / kijkcijfers te vergroten. Ook Olav Mol hoorde daar gewoon bij, maar tijden veranderen. Andere eigenaar uitzendrechten, andere visie/doelstelling, andere aanpak. Omdat het secundair is voor mijn racebeleving zie ik wel wat er voor terugkomt. Dat objectievere komt een beetje voort uit bijv dat standaard inhoudsloze gewauwel van die Coronels en die awkward champagnemomentjes bij een overwinning van Max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwind
  • Laatst online: 20:18
Misschien gaan ze het eindelijk eens over formule 1 hebben in de pre show. Ze missen zo veel door een bn'er voor de zoveelste keer te interviewen terwijl er al van alles op de grid gebeurt.

Hopelijk hebben ze ook een team die naar de radio's luisteren. Want er gebeurd al zo veel voor het op tv komt.

[ Voor 23% gewijzigd door alwind op 01-12-2021 23:13 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Jovano schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:19:
Ik vind het wel tragisch om te zien hoe mensen reageren op o.a Twitter. Ja ik vind het bijzonder dat ze Mol totaal links hebben laten liggen, al kan het aan zijn ‘arrogantie’ liggen. Van beiden valt wat te zeggen.
Het lijkt erbij te horen, hier komt iedereen ook Mol en Plooij nog even door de gehaktmolen draaien.

Wat eigenlijk jammer is want Olav heeft het zo slecht nog niet gedaan. Vroegah via de telefoon commentaar geven, de rondetijden en alle andere relevante informatie doorgeven omdat het op tv ook niet te volgen was. :9 Nu zit iedereen zelf thuis met 4 schermen dus tja, wat kan hij nog toevoegen.
Na 30 jaar iemand anders zal zeker wennen worden hier en ik denk dat ik hem soms zelfs wel een beetje zal missen.
Echter vind ik niet dat je fan van de sport bent als je geen Formule 1 meer wilt kijken door de overname van NENT en het nieuwe team wat daar aan de slag gaat.
Als het straks niet meer gratis in het Ziggo pakket zit zullen er sowieso veel afhaken. De kijkers die keken om op maandag bij de koffie een beetje mee te kunnen kleppen ;)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• ricardo246
  • Laatst online: 15-09 15:10

ricardo246

Life's what you make it!

Just my 2 cents, Al eens eerder hier geventileerd, ik vind Olav en Jack prima.
Hetzelfde als bij een voetbal wedstrijd, commentaar op wat je ziet, en zo nu en dan een misser, met correctie, maar met hun enthousiasme, top.
Wat velen volgens mij niet zien, of erkennen, of zelfs herkennen, Olav en Jack hebben jaren lang geïnvesteerd in relaties opbouwen, en dat zie je in de voor, tijdens en na beschouwingen wel terug.
Wat ik lastig vind te begrijpen, waarom stoor je je zo an het commentaar tijdens de race? Ik ben dan zo druk met X schermen de race te volgen…
Back to my point.
Ik vind ze een heerlijk onderdeel van het F1 landschap.
Ook de studio bezetting, prima, allemaal racers, behalve de verdwaalde BNner, maar wel fan.
En het is niet vaak slap ouwehoeren, maar wel regelmatig NL emoties. Lekker toch.
Nu weer gasten die nog nooit een Formule race becommentarieerd hebben, en weer alle connecties moeten leggen vanuit de studio.
We hebben een tijd gehad dat O en J niet mochten reizen, niveau was ook gelijk een stuk minder.

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 18:45
Blij dat Olav en Jack weg zijn. Het zullen echt leuke kerels zijn, en vooral hun ervaringen en contacten zullen we gaan missen. Maar dat vreselijke ondervragen van Jack, en dat ongelofelijke inlikken en fanboy uithangen van Olav ga ik ZEKER NIET (!) missen.....

Laten we hopen dat de nieuwe lichting het straks beter gaan doen. Zul je zien dat Olaf en Jack dadelijk voor F1TV gaan werken hahaha. Wie zou de NL-commentaar bij F1 tv gaan doen?
Ik ga geen ander TV pakket nemen bij de NENT, en ik ga zeker eens wisselen naar glasvezel als de f1 bij Ziggo weg is. Laten we hopen dat NENT een deal kan maken met ziggo...

Ging doornbos mee naar NENT?

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 15-09 16:37
Vergeet niet dat viaplay een group is die al 25 jaar(ofzo) actief is in de F1. Persoonlijk wordt ik blijer van een bedrijf die de contacten heeft dan een enkele persoon waar een hele land afha lelijk van is, maar dat zal mijn risicoanalyse kant zijn.

Anyway, jammer voor Olav maar laat de nieuwe setup maar komen. Als ze een kwalitatief programma neerzetten als sky ben ik alleen maar blij.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:00

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik vrees dat met zo'n groot team het contact met de kijker totaal gaat verdwijnen. Ook vrees ik voor vreselijk correct commentaar waarbij de commentator geen onvertogen woord eruit flapt. Dat laatste vind ik nu eenmaal de charme van Olav en Jack. Ook de coureurs kunnen dat wel waarderen dat ze kunnen zeggen wat ze willen. Dat politieke correcte van de laatste jaren in de media ben ik namelijk zo zat... ;)

[ Voor 10% gewijzigd door sjaool op 02-12-2021 00:24 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Lol, ze hebben deze verschrikkelijk slechte video maar snel verwijderd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Pierre_nr1 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 19:17:
Ben benieuwd of de 'nieuwe lichting' nu ook wat meer kritische vragen gaat stellen, b.v. aan Max. Dat geslijm was ik wel een beetje zat.
Reken er maar niet op dat dat gaat gebeuren. Dan kan het alleen maar meevallen... De Engelsen stellen ook geen kritische vragen aan Lewis, George of Lando... Ik heb ze er in ieder geval nog nooit op kunnen betrappen. Kritisch op Max zijn kunnen ze daar wel heel goed. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

loekf2 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:54:
[...]

Ehh.. ik zag een oud filmpje van die Nelson. Komt mij over als een overjarige corps bal, maar kan het mis hebben.
Zo klinkt hij in mijn oren ook en dat hou ik echt geen anderhalf uur vol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-09 19:23
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:38:
[...]

Nelson doet al een tijd de WEC op Eurosport van commentaar voorzien, en doet dat prima met ook veel achtergrond kennis. Doet volgens mij daarnaast ook Olympische spelen e.d. Hij is niet heel erg van het spektakel zoals Olaf dat soms kan, dus even kijken hoe dat uitpakt, maar aan kennis zal het niet liggen.

Mooi ook om te zien dat NENT het met een groot team op locatie gaat aanpakken voor Nederland, dat hebben we toch ook wel een beetje aan Max te danken.
Maar gaat dat grote team er echt voor Nederland zijn of moet dat grote team met de andere landen gedeeld worden? Want elke race 15 man enkel voor Nederland is samen met het bedrag van de uitzendrechten een garantie voor verlies draaien.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:51
Ik denk overigens dat die crew op locatie een algemene internationale crew wordt, dat in alle ViaPlay landen uitgezonden wordt.

Dit aangevuld met een klein groepje in de studio in ieder land (Brantsen en Doornbos in Nederland).

Zo kunnen ze efficiënt content maken dat in alle landen wordt uitgezonden. En hou je ook neutrale meningen, aangezien het niet specifiek voor één land gemaakt wordt.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:35
Het is natuurlijk een groot risico wat ze nemen, je bediend met serieus commentaar misschien de echte onafhankelijke racefan beter, maar laten we niet vergeten dat misschien wel 80 procent of meer alleen maar kijkt voor Max en de oranje bril helemaal niet erg vind.

Uiteindelijk zal je je publiek tevreden moeten houden, anders ga je maar weinig abonnement verkopen. Ik vraag me al af hoeveel mensen er bereid zijn om te betalen voor Formule 1?

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
Ankona schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:35:
[...]

Ook als die nieuwe slecht zijn, je verliest er niets mee. Ik snap niet dat Mol het zolang heeft mogen proberen want erg goed is hij niet. (dat geldt overigens ook voor het leuter programma dat Ziggo om de wedstrijd heen zet, daar verlies je ook niets aan)
Geef daarom ook geen mening over wat ze er nu omheen optuigen.

Mijn TV gaat 2 minuten voor de start van de race aan en tijdens de podiumceremonie uit. Probeer al het F1 nieuws te volgen via met name dit forum (en ik kijk 'Slipstream' :) ). Die ego-show in de studio komt af en toe per ongeluk voorbij (als we met meerderen de race kijken), maar heb er geen enkele behoefte aan. Zal het volgend jaar wel weer een kans geven, maar verwacht er niet veel van. Maar het boeit me zoals gezegd ook niet veel.

Tijdens de race heb ik het liefst rustig en kundig commentaar. Maar dat is persoonlijk en kan ook een leeftijdsdingetje zijn. Van ongepast overenthousiast commentaar (Sky) krijg ik rode vlekjes in m'n nek :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

loekf2 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:54:
[...]

Ik koester nog even mijn F1 abbo,
Lekker positief ;) Nelson had je al vaak kunnen horen bij het WEC op Eurosport. Het is beter daar een race van terug te kijken in plaats van een of ander stokoud filmpje op te duiken, misschien. Leuk weetje: zijn vader is oprichter en eigenaar van GeVa racing, Iedereen die vroeger wel eens een racedagje Zandvoort heeft gedaan, heeft hun auto's zien rijden (en winnen) in de Formule Ford.

Komt uit een race familie dus, en niet bepaald wat jij een corpsbal noemt.

[ Voor 9% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 02-12-2021 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Lekker Ventje schreef op donderdag 2 december 2021 @ 07:00:
[...]

Maar gaat dat grote team er echt voor Nederland zijn of moet dat grote team met de andere landen gedeeld worden? Want elke race 15 man enkel voor Nederland is samen met het bedrag van de uitzendrechten een garantie voor verlies draaien.
Goede vraag, er zal wel sprake zijn van gedeelde resources. Maar in elk geval een mooie vooruitgang denk ik. Ik verwacht Sky achtige uitzendingen. Ik ga het zeker een kans geven, Olaf en Jack luister ik al jaren niet meer naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:25

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Erg jammer dat we afscheid moeten nemen van Olav en Jack, ik ga Olav zijn uitspraken zoals "Poepstart!" en andere leuke Quotes echt missen en Jack zijn leuke directe interviews zonder een blad voor de mond :o..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ga ze ook wel een beetje missen hoor. Jack had vanuit het karten nog aardig wat oude contacten. Daarom kwam ie ook vaak nog wel weg met z'n 'anders dan anders' aanpak. En Mol miste een hoop natuurlijk, maar hoorde er wel bij. Grootste manco was dat daar niemand naast zat.

F1 café ga ik ook best missen. Hoop geouwehoer, maar met een biertje erbij toch wel lekker op de vrijdagavond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15-09 16:44

Nielless

Born at a very young age.

MikeyMan schreef op donderdag 2 december 2021 @ 08:36:

F1 café ga ik ook best missen. Hoop geouwehoer, maar met een biertje erbij toch wel lekker op de zaterdagavond.
vrijdagavond :P

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 08:01

Damian

Insane Obtrusion

Wat mij betreft einde van een tijdperk. Ik ben gewoon opgegroeid met F1 door mijn vader, en Olav hoorde daar als surrogaat F1 vader vanaf het begin gewoon bij. Ik ga hem echt wel missen.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:36

Player1S

Probably out in the dark

Eindelijk co-commentator. Als Mol daar zelf aan begonnen was, had ie nu nog gewoon een baan komend seizoen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15-09 16:44

Nielless

Born at a very young age.

Ik had graag Giedo van der Garde naast Olav Mol gezien. Die paar keer dat ie dat deed ging het prima

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 13-09 14:07

backupdevice

Boeh!

Player1S schreef op donderdag 2 december 2021 @ 08:47:
Eindelijk co-commentator. Als Mol daar zelf aan begonnen was, had ie nu nog gewoon een baan komend seizoen.
Denk dat Mol heerlijk naar F1TV verhuisd .

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Ik denk dat Olav zijn eigen lot bezegeld heeft. Hij hangt natuurlijk enorm de Mister F1 in Nederland uit, terwijl de kwaliteit van zijn verslaggeving ondermaats is. Hij mist te veel en dat hij kunnen compenseren door een co-commentator naast zich te dulden. Dat deed hij niet en dus heeft hij zijn eigen graf gegraven. Hij miste echt enorm veel de laatste jaren. Dieptepunt was dat hij pas na anderhalve minuut doorhad dat Vettel op slicks reed in Turkije en daarom geen grip had. Tussendoor kwam Olav nog met dat hij dacht dat het een lekke band was.

Zijn lot deels laten afhangen van Plooij is natuurlijk ook niet verstandig. In de communicatie van NENT was we duidelijk dat ze een professionelere kant op wilden gaan en daar past Plooij niet bij. Ze doen samen de theatershow en Plooij zit er mede dankzij Olav (en de familie Verstappen). Dat moet NENT blijkbaar niet hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
backupdevice schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:03:
[...]

Waarom zou F1TV dat doen? Die liften gewoon op het commentaar van de lokale rechtenhouder mee, gaan echt niet nog een extra zak geld neerleggen om Olav te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 07:29
backupdevice schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:03:
[...]

Waarom zou F1TV niet gewoon de geluidsstream van Viaplay overnemen?
F1TV gaat echt niet extra geld uitgeven als dat niet nodig is :D

Het enige wat ik kán bedenken is dat ze Mol voor de Pitlane Channel willen gebruiken. Misschien dat die met de extra camera's dan wél het ziet :+ . Maar dat is toch meer de technische kant, en Mol is toch de emotionele kant.

Ik vind een wisseling niet zo erg. We weten wat we hadden... En het meeste wat ik hoor is vooral nostalgie en gewoonte ("het hoort er bij", "Hij heeft het altijd gedaan").

Een beetje zoals Mart Smeets bij wielrennen (en die vond ik toch écht beter als Mol bij de F1 overigens). Die is ook weg, ook einde der tijden, maar toch is het nog prima commentaar bij het wielrennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

EagleTitan schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:19:
[...]

Waarom zou F1TV dat doen? Die liften gewoon op het commentaar van de lokale rechtenhouder mee, gaan echt niet nog een extra zak geld neerleggen om Olav te behouden.
Olav heeft in het verleden al aangeven dat er interesse was vanuit F1TV. Ook zou F1TV een goede slag kunnen slaan met hem in te lijven. Het gebeurt niet ieder jaar dat er iemand met zoveel ervaring op de paddock beschikbaar komt.

Daarnaast zou het mij niet verbazen als NENT niet de NL commentaar door wilt zetten naar F1TV. Is toch een directe concurrent voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Waah schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:22:
[...]

Zou best wel eens kunnen dat NENT daar een stokje voor wilt steken. In deze opzet is het gewoon een concurrent he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Niet online
backupdevice schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:24:
[...]

Zou best wel eens kunnen dat NENT daar een stokje voor wilt steken. In deze opzet is het gewoon een concurrent he
Dat is vast wel opgenomen in het contract. Het is in zoverre alleen een concurrent voor de uitzending van de sessies zelf, en zelfs dan merk je nu bijvoorbeeld ook al bij het UK commentaar dat Sky in de eigen uitzending nog extra dingen laat zien, die niet op de world feed te zien zijn. Met de plannen die NENT heeft zal dat straks voor het NL commentaar niet anders zijn, verwacht ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

[...]

Volgens mij is eerder gemeld dat Mol met Grand Prix Radio nog uitzendrechten in radio format. Als hij die nog gaat gebruiken/vervullen, zou F1TV de radiostream kunnen opnemen in hun audioaanbod.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Waah
backupdevice schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:24:
[...]

Dat is gewoon in de uitzendrechten meegenomen, geloof mij maar :+
Je hebt F1 uitzendrecht, maar we hebben wel recht op je audiofeed. Anders zou geen enkel land dat doen.

Wil je dat niet? Dan koop je de volledige uitzendrechten, en bieden we F1TV niet aan in je land. Maar daarvoor willen we wel graag een dikke zak met geld O-)

Dit is gewoon handel. Niets meer, niets minder.
backupdevice schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:23:
[...]

Olav heeft in het verleden al aangeven dat er interesse was vanuit F1TV. Ook zou F1TV een goede slag kunnen slaan met hem in te lijven. Het gebeurt niet ieder jaar dat er iemand met zoveel ervaring op de paddock beschikbaar komt.

Daarnaast zou het mij niet verbazen als NENT niet de NL commentaar door wilt zetten naar F1TV. Is toch een directe concurrent voor ze.
Dit zijn gewoon onderhandelingstactieken van Mol. "Zie je, ik ben gewild! jullie zijn gek als jullie een ster als mij laten gaan".

En je kan het nog omdraaien ook: NENT zal het niet leuk vinden dat F1TV op deze manier gaat concurreren, ipv enkel de beelden en de audio van NENT doorgeven. óók dat zal trouwens gewoon in contracten afgevangen zijn.

Mol zag dit gewoon aankomen. Maar dat heeft die toch écht aan zichzelf te danken. In Brazilië dacht ik: Ach ik geef Olav nog gewoon een kans. Zijn enthousiasme is prima. Maar na 3 bochten echt 0 info te geven, de helft te missen etc... Sorry dan is het gewoon klaar. Ik kan zo snel niet zien of het Norris of Ricciardo is die eraf gaat in bocht 1. Daar heb ik de commentator voor :+

Het verschil met de Sky-feed is gewoon stuitend. Als je dat naast elkaar houd dan kán je haast niet anders denken dat we het over een amateur vs een professional hebben 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Niet online
Gropah schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:31:
[...]

Volgens mij is eerder gemeld dat Mol met Grand Prix Radio nog uitzendrechten in radio format. Als hij die nog gaat gebruiken/vervullen, zou F1TV de radiostream kunnen opnemen in hun audioaanbod.
Ah, ja, die route is er natuurlijk ook nog. Dan blijft NL commentaar op F1TV dus gewoon nog steeds lekker uit :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
  • Nu online
[...]

Omdat Olav met zijn radiozender de radiorechten heeft en daar toch al commentaar voor doet?
Zijn radiogeluid over de beelden van F1TV leggen zal minder kosten dan dat ze iemand er speciaal voor in moeten huren.

Zo'n gekke gedachte vind ik het eigenlijk niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

EagleTitan schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:32:
[...]

Ah, ja, die route is er natuurlijk ook nog. Dan blijft NL commentaar op F1TV dus gewoon nog steeds lekker uit :+
Ik schat zelf dat er keuze komt uit Nederlands commentaar. Het zou mij echt niets verbazen als onderdeel van de uitzendrechten is dat ze de audiostream mogen gebruiken van F1TV, zeker als F1TV in het land bruikbaar blijft (wat hier dus zo is).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:41
Soccer98 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:03:
Ik denk dat Olav zijn eigen lot bezegeld heeft. Hij hangt natuurlijk enorm de Mister F1 in Nederland uit, terwijl de kwaliteit van zijn verslaggeving ondermaats is. Hij mist te veel en dat hij kunnen compenseren door een co-commentator naast zich te dulden. Dat deed hij niet en dus heeft hij zijn eigen graf gegraven. Hij miste echt enorm veel de laatste jaren. Dieptepunt was dat hij pas na anderhalve minuut doorhad dat Vettel op slicks reed in Turkije en daarom geen grip had. Tussendoor kwam Olav nog met dat hij dacht dat het een lekke band was.

Zijn lot deels laten afhangen van Plooij is natuurlijk ook niet verstandig. In de communicatie van NENT was we duidelijk dat ze een professionelere kant op wilden gaan en daar past Plooij niet bij. Ze doen samen de theatershow en Plooij zit er mede dankzij Olav (en de familie Verstappen). Dat moet NENT blijkbaar niet hebben.
Vooral dit denk ik inderdaad. Mol heeft zeker zijn kwaliteiten (hij is enthousiast, zijn interviews zijn interessant en zijn technische analyses in de pitstraat vroeger waren altijd top). Bij ViaPlay had hij met co-commentator, of in een andere rol, zeker een toegevoegde waarde gehad. Echter, het is publiek geheim dat Olav niemand naast zich duld en als je daar "weet je wel wie ik ben?" Plooij (zonder enige journalistieke achtergrond of ervaring in de racerij) bij moet nemen... dan kan ik wel begrijpen dat ViaPlay zijn eigen lijn wil trekken.

Daarnaast lijkt Mol mij een bijzonder moeilijk persoon, elke Nederlander die niet tot de Ziggo-kliek behoort wordt weggezet als zolderkamerjournalist. De vetes met Kallff en Dekker zijn alom bekend.
Een korte blik op Olav's twitteractiviteit (en wat hij geliked heeft) sinds gisteravond zegt ook veel over de mens Mol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Waah schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:32:
[...]

Dat is gewoon in de uitzendrechten meegenomen, geloof mij maar :+
Je hebt F1 uitzendrecht, maar we hebben wel recht op je audiofeed. Anders zou geen enkel land dat doen.

Wil je dat niet? Dan koop je de volledige uitzendrechten, en bieden we F1TV niet aan in je land. Maar daarvoor willen we wel graag een dikke zak met geld O-)

Dit is gewoon handel. Niets meer, niets minder.
[...]

Dit zijn gewoon onderhandelingstactieken van Mol. "Zie je, ik ben gewild! jullie zijn gek als jullie een ster als mij laten gaan".

En je kan het nog omdraaien ook: NENT zal het niet leuk vinden dat F1TV op deze manier gaat concurreren, ipv enkel de beelden en de audio van NENT doorgeven. óók dat zal trouwens gewoon in contracten afgevangen zijn.

Mol zag dit gewoon aankomen. Maar dat heeft die toch écht aan zichzelf te danken. In Brazilië dacht ik: Ach ik geef Olav nog gewoon een kans. Zijn enthousiasme is prima. Maar na 3 bochten echt 0 info te geven, de helft te missen etc... Sorry dan is het gewoon klaar. Ik kan zo snel niet zien of het Norris of Ricciardo is die eraf gaat in bocht 1. Daar heb ik de commentator voor :+

Het verschil met de Sky-feed is gewoon stuitend. Als je dat naast elkaar houd dan kán je haast niet anders denken dat we het over een amateur vs een professional hebben 8)7
Ik geloof je wel hoor :) Maar dan heb ik nog steeds het idee dat Mol daar gaat opduiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Richard117 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:32:
[...]

Omdat Olav met zijn radiozender de radiorechten heeft en daar toch al commentaar voor doet?
Zijn radiogeluid over de beelden van F1TV leggen zal minder kosten dan dat ze iemand er speciaal voor in moeten huren.

Nog goedkoper is dat het opgenomen is in het contract met NENT (zoals nu met Ziggo), dat ze dus het Nederlandse commentaar mogen gebruiken in F1TV.

(edit)
Dat zou natuurlijk met de radiorechten ook in het contract kunnen staan.
Misschien krijg je straks in F1TV de keuze tussen 2 NL commentaar feeds :P

[ Voor 12% gewijzigd door Plenkske op 02-12-2021 09:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Waah schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:22:
[...]

Het enige wat ik kán bedenken is dat ze Mol voor de Pitlane Channel willen gebruiken. Misschien dat die met de extra camera's dan wél het ziet :+ . Maar dat is toch meer de technische kant, en Mol is toch de emotionele kant.

Ik vind een wisseling niet zo erg. We weten wat we hadden... En het meeste wat ik hoor is vooral nostalgie en gewoonte ("het hoort er bij", "Hij heeft het altijd gedaan").

Een beetje zoals Mart Smeets bij wielrennen (en die vond ik toch écht beter als Mol bij de F1 overigens). Die is ook weg, ook einde der tijden, maar toch is het nog prima commentaar bij het wielrennen.
Ha, dan ben je een van de weinige Nederlanders die zich niet groen en geel ergert aan Ducrot gok ik zo.. Wielrennen gaat bij mij echt nooit meer aan op een NL zender en ik ken genoeg mensen die er precies hetzelfde over denken ;)

Voor degenen die F1 alleen maar super serieus benaderd willen zien worden zal dit vast een verbetering zijn. Ik zit daarentegen niet te wachten op een nieuwslezeresje (die ook echt 0,0 toe tevoegen had de keren dat ze uitgenodigd was) en alleen maar volledig politiek correcte interviews etc omdat dezelfde stream in 15 landen uitgezonden moet worden.

Als viaplay een paar euro per maand gaat kosten neem ik het misschien nog wel, maar daar geloof ik niks van dus voordat de Premier League erbij komt ga ik denk ik nog maar weinig F1 zien. Toch jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Richard117 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:32:
[...]

Dan moet hij wel weer een hokje regelen om in z'n eentje het commentaar in te doen en zelf de kosten van het becommentariëren dragen. Het lijkt me dat dat nu door Ziggo wordt betaald en hij gebruikt hetzelfde geluid als voor de uitzending voor z'n radiozender. Ergens ontstaan daar nieuwe kosten als hij door wil gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 18:55
P.K. schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:40:
[...]

Vooral dit denk ik inderdaad. Mol heeft zeker zijn kwaliteiten (hij is enthousiast, zijn interviews zijn interessant en zijn technische analyses in de pitstraat vroeger waren altijd top). Bij ViaPlay had hij met co-commentator, of in een andere rol, zeker een toegevoegde waarde gehad. Echter, het is publiek geheim dat Olav niemand naast zich duld en als je daar "weet je wel wie ik ben?" Plooij (zonder enige journalistieke achtergrond of ervaring in de racerij) bij moet nemen... dan kan ik wel begrijpen dat ViaPlay zijn eigen lijn wil trekken.

Daarnaast lijkt Mol mij een bijzonder moeilijk persoon, elke Nederlander die niet tot de Ziggo-kliek behoort wordt weggezet als zolderkamerjournalist. De vetes met Kallff en Dekker zijn alom bekend.
Een korte blik op Olav's twitteractiviteit (en wat hij geliked heeft) sinds gisteravond zegt ook veel over de mens Mol.
Nou en of zeg. jeumig.

https://twitter.com/jeroe...tatus/1466180326187745285

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovano
toolkist schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:43:
[...]
Als viaplay een paar euro per maand gaat kosten neem ik het misschien nog wel, maar daar geloof ik niks van dus voordat de Premier League erbij komt ga ik denk ik nog maar weinig F1 zien. Toch jammer.
Ik snap dat kosten mee spelen, zeker voor het grote publiek die niet groots fan is maar het wel leuk vind om te volgen. Echter heb je voor 65 euro per jaar een abonnement op F1TV (en vaak met kortingscodes op het internet nog goedkoper) mocht je de rest van ‘de onzin’ van ViaPlay niet willen. Mij interesseert voetbal en darts dus niets, dus mocht ViaPlay meer dan 10 euro per maand gaan kosten kan ik altijd terug vallen op F1TV.
Wat laat Olav zich kennen zeg :X Dit kan hij inderdaad beter niet doen, even op je hotelkamer uitrazen zonder social media en weer door met je werk.

Al vind ik die Jeroen ook niet zo sympathiek overkomen. Maar goed, hem ken ik nog minder, dus dit kan een vooroordeel zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Jovano op 02-12-2021 10:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:45

Chiron

Moderator Discord
De hele insteek van Mol en Plooij was dat ze down to earth zijn en zo kunnen 'levelen' met het publiek, en niet de techneut en expert uit gaan hangen. Dat gaat nog wel een cultuurshock worden :)

Als ie doorgaat op GP radio met het verslag van de races zal ie vast nog wel een grote schare luisteraars trekken die 'meeverhuizen'.

Mol is altijd al snederig geweest naar concurrenten, hij heeft ook niet al te fraaie uitspraken en sneren gemaakt richting Kalff en RTL. Beetje jammer en zo onnodig.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:34

Martinspire

Awesomeness

[...]

Hoezo is dat niet sjiek?

Het is maar wat je zelf wilt lezen, iets zegt me dat je vooroordeel over Mol je beoordeling overschaduwt, net als een aantal anderen in dit topic.

Je hoeft Mol inderdaad niet te benaderen, maar je kunt niet ontkennen dat er veel kennis daar zit over de paddock. En bij Jack ook, net als diens contacten. Die wil je als studiobaas graag hebben. Het is niet zo simpel als bij elk team aantikken en vragen wie de persman/dame is, hoe je met die mensen om moet gaan is echt wel wat waard.

Kijk maar naar andere landen en hoe weinig coureurs daar voor de camera verschijnen. Dan kun je zeggen "Plooij is niet kritisch en stelt domme vragen", maar het lijkt het enige te zijn waar je nog wat mee kunt in de paddock. Dit is niet zoals andere sporten waar journalisten heilig zijn en alles mogen vragen, F1 bepaald of je vragen mag stellen, niet andersom. Ben je te kritisch of negatief, dan is het gewoon exit. Krijg je nergens meer iemand te spreken. We zagen het al bij Renault vorig seizoen hoe makkelijk ze je aan de kant zetten.

Er is een reden dat alleen Sky kritisch is, die hebben een te groot publiek wat men niet kan negeren. De rest krijgt lekker een dikke vinger en succes met je programma.

Het contact met Mol en co gaat niet over een gentlemans agreement. Het gaat om alles achter de schermen. Dan is dit gewoon niet slim. Praten kan altijd, ze waren note bene al een paar keer in Nederland als je wat praatprogramma's hebt gezien. Dus de kans was er wel degelijk.

Hoe het bij mij nu overkomt is dat viaplay een andere richting op gaat die meteen een deel van de huidige fanbase tegen de scheen trapt. Ik heb sterk het idee dat na dit seizoen, of max nou wint of niet, een heleboel mensen gaan afhaken. En dat is niet omdat F1 volgend jaar niet interessant zou zijn. Nogmaals, F1 is spanning en sensatie. Geen staatsbegravenis. Serieus, die andere NENT uitzendingen zijn echt saai. En ze krijgen maar weinig gedaan.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:42
Ik denk echt niet dat Olav Mol zijn commentaar beschikbaar komt op F1TV, het lijkt me dat daar gewoon (net zoals nu) het commentaar van de Nederlandse uitzending beschikbaar komt. Dus het Viaplay commentaar.

Sowieso vraag ik me af of Olav Mol de business case rond gaat krijgen om met zijn radio zender naar elke race toe te gaan om commentaar te leveren. Loopt denk ik aardig in de papieren als je zelf moet betalen om naar elke race toe te gaan en met alleen een radio uitzending lijkt me dat heel erg lastig terugverdienen. Dus dan gaat die misschien vanaf een studio in Nederland commentaar geven ofzo? Er zal vast een select groepje F1 kijkers/luisteraars zijn die daar behoefte aan heeft, maar het grote publiek gaat gewoon naar Viaplay kijken.

Ik vind het ook heel zwak dat alle argumenten tegen Olav Mol/Jack Plooij hier worden weggewuifd met 'Ja maar ik ben er mee opgegroeid' en over de nieuwe commentatoren die nog niemand gehoord heeft word direct gezegd dat het niks kan zijn.

Ik kijk er in ieder geval enorm naar uit, en als het niks is ga ik gewoon weer met het Engelse commentaar kijken. Dat is ook niet perfect, maar inhoudelijk is het in ieder geval een stuk sterker ondanks de UK-bias (die ik zelf een stuk minder groot vind dan de grote Ziggo Max Verstappen Show)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:45

Chiron

Moderator Discord
Mol blijft verbonden met F1

De keuze van NENT betekent geenszins dat Mol van het F1-toneel zal verdwijnen. “Het is in de sport niet vreemd dat de rechten soms overgaan naar een andere partij”, aldus Mol, “en juist daarom hebben we voor Grand Prix Radio twee jaar geleden al de radiorechten vastgelegd.”

Grand Prix Radio is al in gesprek om vroegtijdig de radiorechten voor een langere periode vast te leggen, zelfs tot voorbij 2023. De Formule 1-races zullen dus nog steeds met het commentaar van Mol te beluisteren zijn via Grand Prix Radio. Zijn stem zal de aankomende jaren dus wel degelijk verbonden blijven met de autosport in Nederland.
https://www.grandprixradi...an-nent-verbaast-mij-ook/

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:34

Martinspire

Awesomeness

Tja, het botert al langer niet tussen die 2 dus ik ben niet verbaasd. Al moet ik zeggen dat die Jeroen ook niet bepaald een aardig type is en ie al langer tegen Mol zat te bashen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Soccer98
P.K. schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:40:
[...]

Kortom: van Mol en Plooij is bekend dat het niet per se de meest fijne personen zijn qua doen en laten. Dat in combinatie met dat ze geregeld steken laten vallen tijdens hun werk, maakt het voor Viaplay makkelijk om voor andere namen te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Martinspire schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:05:
Hoe het bij mij nu overkomt is dat viaplay een andere richting op gaat die meteen een deel van de huidige fanbase tegen de scheen trapt. Ik heb sterk het idee dat na dit seizoen, of max nou wint of niet, een heleboel mensen gaan afhaken. En dat is niet omdat F1 volgend jaar niet interessant zou zijn. Nogmaals, F1 is spanning en sensatie. Geen staatsbegravenis. Serieus, die andere NENT uitzendingen zijn echt saai. En ze krijgen maar weinig gedaan.
Het is dan alleen moeilijk te bepalen of dat ligt aan een ander commentatorschap, een andere zender of dat het "meer" geld gaat kosten dan nu met Ziggo. Vele kijken F1 (of zijn begonnen met kijken), omdat het er bij Ziggo zogenaamd gratis bij zit. Als ze dan voor Viaplay extra moeten gaan betalen is het niet meer "gratis".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Die radio optie: Dat lijkt me ook een aardige wanhoopspoging. Want denk je echt dat de Nederlander die voor Max kijkt, speciaal de radio gaat aanzetten? Hoe ga je dat synchroon krijgen? (niet).

Ik zie echt niet hoe ze dat voor elkaar gaan krijgen.... Tenzij ze het dus onder een stream krijgen. Maar dat betwijfel ik.
Grand Prix Radio is al in gesprek om vroegtijdig de radiorechten voor een langere periode vast te leggen, zelfs tot voorbij 2023.
In gesprek, maar nog niet rond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 08:28
Wat een geweldig nieuws! *O*
Chiron schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:04:
De hele insteek van Mol en Plooij was dat ze down to earth zijn en zo kunnen 'levelen' met het publiek, en niet de techneut en expert uit gaan hangen. Dat gaat nog wel een cultuurshock worden :)

Als ie doorgaat op GP radio met het verslag van de races zal ie vast nog wel een grote schare luisteraars trekken die 'meeverhuizen'.

Mol is altijd al snederig geweest naar concurrenten, hij heeft ook niet al te fraaie uitspraken en sneren gemaakt richting Kalff en RTL. Beetje jammer en zo onnodig.
Eerst zit iedereen te klagen dat ze moeten gaan streamen en zeggen dat ze dat nooit gaan doen, en dan zouden ze nu in eens video en audio apart gaan streamen met de bij behorende synchronisatie issue's?

Ik betwijfel het

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alwind
  • Laatst online: 20:18
een hoop mensen vergeten dat de NENT Group al een tijdje F1 uitzend in andere landen. En zelf dus ook al een netwerk hebben.

Ze gaan nieuws natuurlijk gewoon onderling delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
alwind schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:26:
een hoop mensen vergeten dat de NENT Group al een tijdje F1 uitzend in andere landen. En zelf dus ook al een netwerk hebben.

Ze gaan nieuws natuurlijk gewoon onderling delen.
Waarschijnlijk dit inderdaad. Dit zie je ook bij Motorsport.com, dat middels haar internationale website nieuws maakt voor de nationale takken. Daarnaast zie je dat bijvoorbeeld de Nederlandse tak danzkij de Motorsport-naam ook de nodige ingangetjes heeft bij verschillende bronnen. Viaplay is 25 jaar actief in de Formule 1 en gaat denk ik hetzelfde te werk.
Pagina: 1 ... 28 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het eindeloze gebash op Olav / Jack / Doornbos / Crofty of wie dan ook is hierbij weer eens klaar.
Als je er wat over kwijt wil dan onderbouwd en constructief.

Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.

Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.