[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 40 Laatste
Acties:
  • 252.419 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Even snel vraagje, zie het zo 123 niet.
Als ik pas om 3 uur thuis ben straks kan ik de race toch gewoon vanaf het begin kijken op mijn Chromecast met dat onofficiële F1 programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:36
The_Butler schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 12:34:
Beste menschen, door omstandigheden zit ik straks in de auto tijdens de race, of iig tijdens de start. Zijn er uberhaupt (legale) manieren om enkel een audio stream / radio verslag van de race te krijgen via een mobiele telefoon of auto radio?
Ik zet zelf dan meestal gewoon de TV stream aan op laagste kwaliteit en leg de telefoon aan de kant zodat ik niet naar het beeld kijk maar wel alles meekrijg. Werkt natuurlijk alleen niet als je je telefoon voor navigatie nodig hebt :P

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
hjs schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 12:53:
Als ik pas om 3 uur thuis ben straks kan ik de race toch gewoon vanaf het begin kijken op mijn Chromecast met dat onofficiële F1 programma?
Als je zegt welk programma valt er een duidelijker antwoord te geven. In ieder geval kun je sinds dit seizoen wel live terugspoelen. Hoe en wat v.w.b. het programma dat je gebruikt is natuurlijk een ander verhaal. In de Android TV app F1 Viewer (geen idee of je die bedoeld, in combinatie met zo'n Android TV Chromecast) kun je bv niet beginnen met kijken vanaf het begin. Als je de race op zet begint die live, waarna je moet terugspoelen, dus dan krijg je nog iets mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

hjs schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 12:53:
Chromecast met Google TV? Zo ja, dat is dan idd mogelijk. Indien het tijdens de race is dan houdt er rekening mee dat ie met de LIVE uitzending begint. Als je dus geen spoilers wilt zien dan geluid uit, blik van het scherm, en snel terugspoelen naar het begin, en dat gaat aardig rap ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

F1Tv is een drama deze race. Heb de hele tijd netwerk problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:59
Woudloper schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 14:35:
De dienst zelf werkt naar behoren, hier nog geen hapering of buffering gezien vanaf de start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:02

Chiron

Moderator Discord
Hier ligt F1tv er helemaal uit :(

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:45
Klapt er sinds een minuut of 15 hier ook volledig uit. Waardeloos weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:46

OcGuru

Giulietta Qv

Veel buffer momenten hier. Loop inmiddels al 5min achter

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik bleef beeld houden (chromebook -> chromecast) maar de kwaliteit was behoorlijk slecht. Maar het bleef bij de resolutie die steeds wegzakte.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Het opstarten via Chromecast duurde even maar daarna werkte F1TV probleemloos.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:07
Misschien onderschatten jullie de bandbreedte eisen van de streams? Hier geen enkel probleem gehad met de RC app op windows desktop.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Werkelijk (opnieuw) nul problemen gehad deze race, geen hapering of tekenen van streaming problemen.
Ik kijk via Android TV met een ruim voldoende snel bekabeld netwerk.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
AtlAntA schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 15:50:
Misschien onderschatten jullie de bandbreedte eisen van de streams? Hier geen enkel probleem gehad met de RC app op windows desktop.
Ik denk dat de meesten (net als ik) gewoon altijd op deze manier kijken. En waarschijnlijk ook net als ik, dit niet gewend zijn.

Glasvezel 400 Mb. (mijn Xbox heeft nooit problemen met de lijn volledig te vullen. Netflix, Disney en andere streamingsites geven gewoon 4k + DV zonder een enkel probleem)

[ Voor 16% gewijzigd door ArthurMorgan op 10-10-2021 16:00 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
ArthurMorgan schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 15:59:
[...]

Ik denk dat de meesten (net als ik) gewoon altijd op deze manier kijken. En waarschijnlijk ook net als ik, dit niet gewend zijn.

Glasvezel 400 Mb.
[alu hoed=on] Zou Ziggo voorrang krijgen bij de verdeling? [alu hoed=off]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Via KPN was het een drama de F1Tv. Ben overgestapt op de hotspot van T-Mobile en toen liep de stream al een zonnetje. De bandbreedte van KPN is juist uitstekend, is maar vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:35

pinda powerrr

Slow down...

hardware-lover schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 15:52:
[...]

Werkelijk (opnieuw) nul problemen gehad deze race, geen hapering of tekenen van streaming problemen.
Ik kijk via Android TV met een ruim voldoende snel bekabeld netwerk.
+1
Maar dan op een Chromecast Google TV. Dus gewoon draadloos ook nog, nul haperingen.

Enige was dat de boardcam van VER slechte verbinding had, maar dat lag duidelijk daar op het circuit zelf en niet aan F1TV.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
pinda powerrr schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 16:19:
[...]

+1
Maar dan op een Chromecast Google TV. Dus gewoon draadloos ook nog, nul haperingen.

Enige was dat de boardcam van VER slechte verbinding had, maar dat lag duidelijk daar op het circuit zelf en niet aan F1TV.
Klopt maar ik heb wel eens het idee dat dat aan de bandbreedte op het circuit ligt. Want als je een onboard open hebt van een wat minder populaire coureur dan gebeurt dat minder vaak. Die van Lewis viel ook enkele malen weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:35
Dat is vreemd, want je zou verwachten dat de onboard maar 1x wordt verstuurt en pas later in een datacenter naar multiple streams wordt gestuurd.
Mogelijk dat die multicasting "te vroeg" wordt gedaan (bij de hosting dc en niet pas bij de provider).

Ik merkte zelf een paar keer een kleine hik in de stream. Maar die duurde minder dan 1 seconde, dus ik had er geen last van.

let the past be the past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
AtlAntA schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 16:22:
[...]

Klopt maar ik heb wel eens het idee dat dat aan de bandbreedte op het circuit ligt. Want als je een onboard open hebt van een wat minder populaire coureur dan gebeurt dat minder vaak. Die van Lewis viel ook enkele malen weg.
Volgens mij loopt dat allemaal via Biggin Hill, waar F1 hun hoofdkwartier heeft. IIRC lopen zelfs alle Europese feeds via Biggin Hill, dus ook "de Ziggo uitzending". F1 regelt vanaf het circuit een satellietverbinding naar Biggin Hill en F1 zorgt ervoor dat Ziggo de feed van Olav ontvangt. Volgens mij heeft Olav ook wel eens zoiets in een item vertelt. Dat ze de beelden die ze zelf (niet live) maken via een sateliet(wagen) van F1 naar Hilversum sturen.

Overigens heb ikzelf vandaag, wederom, nul problemen gehad met F1TV. Over een Ziggo lijn met zowel F1 TV Player / F1Viewer op mijn Nvidia SHIELD als die andere F1Viewer op mijn PC (met 4 feeds).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

hardware-lover schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 13:00:
[...]

Chromecast met Google TV? Zo ja, dat is dan idd mogelijk. Indien het tijdens de race is dan houdt er rekening mee dat ie met de LIVE uitzending begint. Als je dus geen spoilers wilt zien dan geluid uit, blik van het scherm, en snel terugspoelen naar het begin, en dat gaat aardig rap ;)
Dat was hem inderdaad @RobertMe
Ging perfect, app starten en voordat je beeld had kon je al terug spoelen.
Helemaal naar begin en dan weer 15 minunten vooruit ofzo :)

Liep daarna probleemloos via een kpn-vdsl lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:13

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ik had deze race ook veel problemen. Maar alleen met casten van mijn telefoon naar Chromecast aan mijn tv. Als deze bleef hangen en ik verbrak de (cast) verbinding van de app. Dan ging de stream in de app zelf wel gewoon lekker door...

Was alleen aan t kijken, dus heb laatste deel maar verder op mijn telefoon gekeken. Maar irritant was het wel. Eerste keer sinds veel races dat het bij mij weer eens niet lekker liep. Weet niet wat er veranderd is, maar hopelijk volgende race weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:36
majoh schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:37:
[...]

Ik had deze race ook veel problemen. Maar alleen met casten van mijn telefoon naar Chromecast aan mijn tv. Als deze bleef hangen en ik verbrak de (cast) verbinding van de app. Dan ging de stream in de app zelf wel gewoon lekker door...

Was alleen aan t kijken, dus heb laatste deel maar verder op mijn telefoon gekeken. Maar irritant was het wel. Eerste keer sinds veel races dat het bij mij weer eens niet lekker liep. Weet niet wat er veranderd is, maar hopelijk volgende race weer normaal.
Same here. Een keer of drie ging de stream op de Chromecast in een eindeloze 'loading' loop. Cast stoppen wat meteen weer verder kunnen kijken op de telefoon. En opnieuw de cast starten ging ook gewoon goed.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Raar dat de verschillen zo groot zijn. Had hier met mijn bekabelde Chromecast Ultra castend 0 last van wat dan ook. Switchen van Pre-Show naar race ging smooth en geen enkele buffer gehad.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:08
Officiële Apple TV app is een feit!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Rivanov schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 12:17:
Kwam dit nog tegen nav bovenstaand bericht:
JOUW ACCOUNT, JOUW KEUZE:

• Meld je aan voor een maandabonnement of bespaar met een jaarabonnement

• Zonder extra kosten te bekijken op zes apparaten/schermen tegelijk

• Premium advertentievrije ervaring

• Behoud hetzelfde abonnement als thuis wanneer je naar het buitenland reist
Op meerdere devices (Apple TV met de unofficial Vroom app voor de main feed, macbook met F1Viewer voor de onboards en de iPad met de F1TV app voor de live timing) kijken deed ik al tijden maar ik had nog nooit een statement van F1TV zelf gezien dat het toegestaan was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cs-tweak
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-08 22:39
https://youtu.be/a1pdCsw6kvo
Plooij: “Olav en ik hebben nog geen contact gehad met NENT”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Plooij zei eerder ook dat Vettel zou gaan stoppen. :+

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

*O* *O*

Ik zal ze niet missen, ben dan wel benieuwd wie ze dan hebben voor het commentaar. Maar goed, dat gaan we vanzelf zien.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Laatst online: 16:41
JohanKupers schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:48:
[...]

*O* *O*

Ik zal ze niet missen, ben dan wel benieuwd wie ze dan hebben voor het commentaar. Maar goed, dat gaan we vanzelf zien horen.
FTFY :Y) :+

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Olav Mol is wel een begrip. Volgens mij al sinds mijn eerste race in 1994 de commentator. Plooij zal ik missen als kiespijn, eheh.

Mensen als Allard Kalff of Kees van der Grint zijn vele malen interessanter om naar te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Laatst online: 16:27
Rivanov schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 12:17:
Benieuwd of de officiele Android TV app snel volgt. Hoop dat je hier vooral streams kan 'syncen', dat vind ik momenteel toch eigenlijk het meest irritante; als je meerdere streams opengooit kan er wel tot 30 seconden vertraging inzitten en moet je zelf gaan hannesen met streams pauzeren e.d.

Even een stream die een momentje buffert en je kan weer opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 10:37
Die hebben waarschijnlijk gewoon een contract met Ziggo/productiemaatschappij voor een aantal jaar F1 en dat verhuist gewoon mee, logisch dat NENT nog geen contact met ze heeft.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Franco10 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:07:
Olav Mol is wel een begrip. Volgens mij al sinds mijn eerste race in 1994 de commentator. Plooij zal ik missen als kiespijn, eheh.

Mensen als Allard Kalff of Kees van der Grint zijn vele malen interessanter om naar te luisteren.
Sylvana IJsselmuiden als nieuwe pit-reporter O-)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 16:23

Allard.... Kalff.... de man ..... die ..... tijdens.... een ... live .... wedstrijd.... zit ....te ......praten....zoals....ik .....nu.....tik.

Nee dank je. Toen Jos nog A1 reed heb ik er een tijd naar geluisterd en het was geen feest.

Doe dan Rick Winkelman en Olav.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

dutchgio schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:14:
[...]

Die hebben waarschijnlijk gewoon een contract met Ziggo/productiemaatschappij voor een aantal jaar F1 en dat verhuist gewoon mee, logisch dat NENT nog geen contact met ze heeft.
NENT heeft volgens mij expliciet aangegeven zelf de productie op te gaan pakken. Het dan allemaal overbrengen van Ziggo past niet in gaat straatje.

Anyways, het nieuws klinkt mij als muziek in de oren. Ik wil graag eens wat anders horen dan Olav, ook al is het maar om daarna te kunnen zeggen dat Olav misschien toch beter was/is

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:20

Pierre

Van nature lui!

Plooij zal ik missen als kiespijn, eheh.
Lol hij is tandarts, dus daar kan hij je wel bij helpen vermoed ik.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-09 07:45
Ik mis nog steeds Channel 4HD op de 28.2 Astra satelliet. Deze is FTA, dus ook legaal, te kijken. Helaas bieden ze alleen een paar uur later een zeer uitgebreide samenvatting van de kwalificatie en race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 15:03

Ik was bij Zandvoort waar Allard Kalf het race verslag deed. Vond het op bepaalde momenten tenenkrommend slecht hoor, te laat reageren en vooral veel dezelfde woorden en zinnen gebruiken. In mijn optiek heeft die ook wel zijn beste tijd gehad (niks negatiefs, heb vroeger van hem genoten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 08:38
creapYYY schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:39:
[...]

Ik was bij Zandvoort waar Allard Kalf het race verslag deed. Vond het op bepaalde momenten tenenkrommend slecht hoor, te laat reageren en vooral veel dezelfde woorden en zinnen gebruiken. In mijn optiek heeft die ook wel zijn beste tijd gehad (niks negatiefs, heb vroeger van hem genoten).
Dat vond ik op de zaterdag ook al ja! Fijn dat er live commentaar was, maar het zou echt wel beter moeten kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
dutchgio schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:14:
[...]

Het zou natuurlijk raar zijn om als Ziggo (of de productiemaatschappij) zijnde langere contracten af te sluiten dan de periode waarvoor je de F1-rechten hebt. Wat als NENT het lekker zelf wil doen, dan zit je met Olav Mol, Robert Doornbos en weet ik wie onder contract terwijl je geen F1 meer uit kan zenden?

Mogelijk willen ze wat succesvolle formats (F1 Café) voort zetten, of schuiven wat dezelfde mensen aan (lijkt mij dat een hoop 'losse' gasten gewoon per show een vergoeding krijgen). Doornbos zie ik wel doorschuiven, die heeft zichzelf handig gepositioneerd, en is een beetje dé F1 pundit in NL geworden, mede doordat hij na de GP van NL de interviews mocht doen.
[...]

Wat mij betreft pleuren ze al die 'oude mannen' er uit :+ Mol, de tandarts, gebr. Coronel, Kamphues, etc. etc. en gaan ze lekker een beetje verjongen, dus ook geen Kalff terughalen oid. Misschien Doornbos en dat ventje met z'n grappige filmpjes/socials doorschuiven, en er zal ongetwijfeld een dame en/of iemand van kleur aanschuiven, het is tenslotte 2021 :+

Weet niet of NENT dat in één keer aandurft, het zou wel erg veel verandering zijn, daar gaat de gemiddelde Nederlandse F1-kijker niet zo goed op, kijk maar naar al het drama over volgend seizoen 23 races :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franco10
naitsoezn schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:16:
[...]

Sylvana IJsselmuiden als nieuwe pit-reporter O-)
Die is voor mij al cringy als ze een halve gare die populair is geworden van een video een paar vragen stelt. Tegenover een serieus persoon ga ik dan helemaal jeuk krijgen. Brr als ik denk aan al het sarcasme dat ze mist als ze bijvoorbeeld met rundfunkboys praat. Als haar IQ uit drie cijfers zou bestaan had het misschien gekund.

Nee doe dan maar Nathalie Pinkham O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:37
Tijd om Ronald van Dam en Christijan Albers weer terug te laten keren na hun overdonderend succes in 2013.
De Formule 1 in Nederland kent dit jaar een ander stemgeluid. De enthousiaste Olav Mol is ingeruild voor de meer klinische Ronald van Dam. Op basis van de eerste twee Grands Prix van 2013 heeft Sport1 daarmee geen gouden slag geslagen. Zelfs een deel van de meest fervente tegenstanders van Olav Mol verlangt reeds terug naar diens gepassioneerde commentaar.

Toegegeven, de verslaggeving door Ronald van Dam verliep in Maleisië al stukken beter dan in Australië, in elk geval met iets meer pit. De races, met Robert Doornbos en de opvallend spraakzame Christijan Albers als co-commentator naast Van Dam, zijn nog het minst tenenkrommend. Maar degene die alle sessies dit seizoen tot nu toe heeft bekeken, is ondertussen bekend met de stokpaardjes van de Sport1-commentator, en is ze spuugzat.

Zo stipt Van Dam bij de Mercedes en de Lotus steevast de getrapte neus aan, neemt hij zich elke training voor om camber te bespreken en is het opnoemen van bochtennamen een van zijn hobby's. Bovendien kan hij Sauber en Williams met moeite uit elkaar houden. Het lijkt wel alsof hij een script volgt, een papier voor zijn neus met allemaal onderwerpen waarvan hij zich heeft voorgenomen om ze een aantal keer te duiden. De actie op de baan is van ondergeschikt belang, Van Dam is gebrand om te bewijzen dat hij kennis van zaken heeft.

Dat heeft tot gevolg dat zijn commentaar meer weg heeft van een spreekbeurt van iemand die zich niet op zijn gemak voelt met de aandacht van de klas of zijn publiek. Het verslag is niet pakkend, de teksten zijn steriel en ook de taalpuristen komen niet aan hun trekken met kleurrijke volzinnen. Van Dam moet wat meer op intuïtie en los spreken om de aandacht van de kijker te grijpen en vast te houden.

Olav Mol was zeker niet foutloos en maakte aan het einde van zijn tijdperk bij RTL GP zelfs een beetje een uitgebluste indruk. Het stuitte hem duidelijk tegen de borst dat hij de races niet meer mocht bijwonen uit kostenbesparend oogpunt. Maar je kon bij hem wel rekenen op hartstocht, de vonken spatten er af en toe vanaf. Het wekt dan ook verbazing dat hij voor Sport1 wel naar de Grands Prix af reist, zij het alleen voor reportages en interviews.

Het lijkt een kleine moeite om op zondag een commentaarhokje voor Mol in te ruimen, hij is er toch al. Getuige de petities die al op internet circuleren is het verlangen om de stem die de Formule 1 in Nederland groot maakte een herkansing te bieden. Laat Van Dam in vrije trainingen eerst maar eens bewijzen dat hij fans in vervoering kan brengen, vooralsnog zijn de reacties op zijn manier van verslag doen overwegend negatief.

De 46-jarige Ronald van Dam is volgens zijn eigen website 'een polyvalente speler, oftewel: iemand die veel verschillende dingen goed kan, een zeldzaamheid in medialand'. Misschien kan hij zich beter wat meer specialiseren in Formule 1-commentaar. Anders zal de roep om de stem van Olav Mol of zelfs buitenlands commentaar onder de beelden niet snel verstommen.

https://www.gptoday.net/n...e-neus-van-ronald-van-dam
_/-\o_

[ Voor 93% gewijzigd door Thom2289 op 19-10-2021 14:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 15:03
Van mij mag René Hoogterp het proberen, vind hem ook altijd super enthousiast commentaar geven bij de Indycar op Ziggo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Thom2289 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:05:
Tijd om Ronald van Dam en Christijan Albers weer terug te laten keren na hun overdonderend succes in 2013.

[...]

_/-\o_
Ai, die was ik vergeten (al dan niet bewust). Wat een bagger was dat zeg. Vooral het door zijn tanden ademhalen na elke zin :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:00
[...]

Vind dat een negatief puntje van Kalf/Slipstream... hij hoort zichzelf wel heel graag praten.

Het komt in elke aflevering meerdere keren voor dat hij Van der Grint een vraag stelt en voordat Kees ook maar een woord kan zeggen zelf al iets in de trant van 'laat ik eerst zeggen wat ik er zelf van vind....' zegt.

Het is dat Van der Grint zo'n gemoedelijke inborst heeft, maar denk dat menig ander zijn irritatie over Allards gedrag niet voor zich zou kunnen houden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Franco10 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:56:
[...]

Die is voor mij al cringy als ze een halve gare die populair is geworden van een video een paar vragen stelt. Tegenover een serieus persoon ga ik dan helemaal jeuk krijgen. Brr als ik denk aan al het sarcasme dat ze mist als ze bijvoorbeeld met rundfunkboys praat. Als haar IQ uit drie cijfers zou bestaan had het misschien gekund.

Nee doe dan maar Nathalie Pinkham O+
Naar Sylvana kijk je dan ook het best met het geluid uit. ;) }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:33

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

The_Admin schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:21:
[...]

Naar Sylvana kijk je dan ook het best met het geluid uit. ;) }:O
Met geluid aan trek ik het ook nog heel best. Morgen weer dumpert reeten kieken.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Slipstream is prima maar ik hoef hen zeker niet tijdens en rond de race. Kalf valt teveel in de rede en Grind is een ouwe zuurpruim.

Doornbos, Ho Ping Tung, Guido vd Garde, v Gameren en evt. Kamphues mogen van mij terugkomen.

Verder zit ik totaal niet te wachten op iemand die daar (vooral) vanwege de diversiteit wordt neergezet. Crew moet in eerste instantie vooral veel weten van F1 en kunnen presenteren.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Franco10
Help!!!! schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:39:
Slipstream is prima maar ik hoef hen zeker niet tijdens en rond de race. Kalf valt teveel in de rede en Grind is een ouwe zuurpruim.

Doornbos, Ho Ping Tung, Guido vd Garde, v Gameren en evt. Kamphues mogen van mij terugkomen.

Verder zit ik totaal niet te wachten op iemand die daar (vooral) vanwege de diversiteit wordt neergezet. Crew moet in eerste instantie vooral veel weten van F1 en kunnen presenteren.
Doornbos valt qua kennis bij mij meteen af hoor. Dat soort types spreek ik helaas dagelijks op werk: Bij gratie Gods ooit een keer een hoge functie gehad, daar heel snel van terug gefloten en daarna als ervaringsdeskundige proberen zoveel mogelijk buzzwords achter elkaar te roepen, met een beetje flair.

Kamphues presenteert gewoon leuk. Met 1 of 2 vaste tafel experts en leuke gasten prima te pruimen.

Bij Sky zitten er ook een paar die er volgens jouw theorie voor de diversiteit zitten. Een 5 minuten durende YouTube video van hen is inhoudelijker sterker dan een heel seizoen Formule 1 cafe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:51

-tom-562

Oliesjeik

Help!!!! schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:39:

Die? Nee, die mag weg. Volwassen kerel die zich gedraagt en kleedt als een 16 jarige en alleen wat filmpjes/plaatjes van Dumpert/bekende F1 Instagram kanalen herhaalt :X

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Franco10 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:57:
[...]

Doornbos valt qua kennis bij mij meteen af hoor.
Niet alleen bij jou ;)

Doornbos is een prima vent waarschijnlijk maar na jaren "in mijn tijd bij Red Bull" en "zoals ik Horner ken" e.d. is het ook wel een keer leuk geweest. De beste man heeft pak hem beet 10 races gereden in de F1 en zat daar vooral omdat Meurmans destijds bereid was de rekeningen te betalen maar een echte "kenner" vind ik het niet.

Aan de andere kant, in NL hebben we in tegenstelling tot bijvoorbeeld een Sky UK weinig beters met kennis van F1 en moeten we het helaas doen met de mindere goden uit de auto sport die vaak een hele sterke mening hebben over pay drivers maar die zelfs al hadden ze de centen nog niet goed genoeg waren voor de aller hoogste klasse.

van de Garde vind ik altijd wel een prettig figuur, die weet zelf heel goed dat hij best een potje kan racen maar nooit de mate van talent had zoals een Verstappen dat heeft.

Daarnaast zou ik Albers best wel weer eens terug willen zien, geen heel spraakmakend persoon maar het is één van de weinige NL coureurs (op de Verstappens na dan) die zonder al teveel cadeautjes toch een heel eind gekomen is in de autosport, ook niet perse omdat hij een uitzonderlijk talent heeft maar wel omdat hij naast een begaafd coureur ook een zakenman is en aardig wat paden heeft bewandeld in de autosport.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik zie liever Guido van der Garde en b.v. Renger van der Zande het commentaar doen. Die laatste heeft ook al eens wat andere races verslagen, plus is in veel verschillende raceklassen (succesvol) actief (geweest).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

-tom-562 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 15:44:
Ik zie liever Guido van der Garde en b.v. Renger van der Zande het commentaar doen. Die laatste heeft ook al eens wat andere races verslagen, plus is in veel verschillende raceklassen (succesvol) actief (geweest).
En dan Ho Ping Tung voor het tech gedeelte.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Wat ze bijvoorbeeld bij F1TV heel goed doen is soms gewoon wat reservecoureurs uitnodigen voor de voor-/nabeschouwing, eigenlijk zou zoiets ook wel gaaf zijn (maar ben je daar wss net wat te klein voor). Gewoon een Nyck de Vries of Stoffel Vandoorne die een keer aanschuift, of een andere Nederlander die in F2/F3 actief is. Die vertellen 100x interessantere dingen dan die paar Nederlanders die lichtjaren terug een blauwe maandag F1 hebben gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:55

d0s

sssst

De Vries was erg goed op Sky tijdens Zandvoort. En Ho Ping Tung is volgens mij iedereen wel lyrisch over (behalve Olav zelf).

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:22
creapYYY schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:09:
Van mij mag René Hoogterp het proberen, vind hem ook altijd super enthousiast commentaar geven bij de Indycar op Ziggo :)
Van de 4 huidige race commentatoren bij Ziggo steken Hoogterp en Winkelman er wel echt met kop en schouders uit. Gedegen commentaar.

Mol is imo niet meer dan traditie, maar heeft bijzonder veel foutjes helaas. Bij van Dam zet ik liever het geluid uit. Die heeft iets te vaak een persoonlijke vete met een specifieke coureur (zoals Ticktum) of gaat uitgebreid discusseren met mensen die hem op Twitter een berichtje hebben gestuurd :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koploper07
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:21
Hogader schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:43:
[...]

Van de 4 huidige race commentatoren bij Ziggo steken Hoogterp en Winkelman er wel echt met kop en schouders uit. Gedegen commentaar.

Mol is imo niet meer dan traditie, maar heeft bijzonder veel foutjes helaas. Bij van Dam zet ik liever het geluid uit. Die heeft iets te vaak een persoonlijke vete met een specifieke coureur (zoals Ticktum) of gaat uitgebreid discusseren met mensen die hem op Twitter een berichtje hebben gestuurd :'(
Helemaal mee eens, van mij mag ook die verschrikkelijke tandarts gaan, wat was het toch een verademing toen Rick hem overnam tijdens de periode dat Jack corona had

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ricardo246
  • Laatst online: 15:10

ricardo246

Life's what you make it!

Koploper07 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 20:58:
[...]

Helemaal mee eens, van mij mag ook die verschrikkelijke tandarts gaan, wat was het toch een verademing toen Rick hem overnam tijdens de periode dat Jack corona had
Ik vind vaak dat er vergeten wordt dat Olav en Jack (en nog een paar anderen, waaronder Allart en Rick) F1 in NL op de kaart gezet hebben voordat VER sr en VER jr het podium betraden.
Zonder hun was F1 niet wat het nu is. Ze zijn verre van perfect, maar in de discussies op de diverse F1 Posts zien we vaak dat de beleving vd posters nog verder uit elkaar ligt.
Er zijn als fan genoeg alternatieven voor andere zenders, en ander commentaar, kwestie van wat euro’s in F1 TV stoppen of naar de Belg gaan, of de reclames op RTL DE voor lief nemen.
Ik ben de tandarts discussie en die van die blinde mol wel zat.
Veel commentaar hier, maar toch blijven kijken.
Ik hou van die vertrouwde stemmen, my 2 cents.

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@ricardo246, RTL Duitsland zend geen volledige F1 meer uit, dat is geen optie.

Los van de algehele NL commentaar discussie, het zijn naar mijn mening vooral de NL coureurs (en dan met name M.Verstappen), die F1 in Nederland werkelijk op de kaart hebben gezet. Alles wat nu daaromheen draait, liftte mee op het succes wat die 17-jarige eigenlijk vrijwel alleen voor elkaar heeft gekregen. Niet enkel in Nederland trouwens.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:19

Vuvuzela

My spire is forming

ricardo246 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 22:13:
[...]
Ik vind vaak dat er vergeten wordt dat Olav en Jack (en nog een paar anderen, waaronder Allart en Rick) F1 in NL op de kaart gezet hebben voordat VER sr en VER jr het podium betraden.
Zonder hun was F1 niet wat het nu is. Ze zijn verre van perfect, maar in de discussies op de diverse F1 Posts zien we vaak dat de beleving vd posters nog verder uit elkaar ligt.
Er zijn als fan genoeg alternatieven voor andere zenders, en ander commentaar, kwestie van wat euro’s in F1 TV stoppen of naar de Belg gaan, of de reclames op RTL DE voor lief nemen.
Terecht dat dat vergeten wordt. Totale onzin imho.. 8)7 F1 heeft juist ondanks Olav en Jack fans in NL. Die 2 vinden zichzelf heel belangrijk maar daar moet je niet in geloven. :>

[ Voor 6% gewijzigd door Vuvuzela op 20-10-2021 23:40 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
hardware-lover schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 22:52:
@ricardo246, RTL Duitsland zend geen volledige F1 meer uit, dat is geen optie.

Los van de algehele NL commentaar discussie, het zijn naar mijn mening vooral de NL coureurs (en dan met name M.Verstappen), die F1 in Nederland werkelijk op de kaart hebben gezet. Alles wat nu daaromheen draait, liftte mee op het succes wat die 17-jarige eigenlijk vrijwel alleen voor elkaar heeft gekregen. Niet enkel in Nederland trouwens.
Je hebt het over de recente historie? In dat geval denk ik dat drive to survive van Netflix een grotere impact heeft gehad. Wat maar weer eens bewijst hoe krachtig content filters/algoritmes kunnen zijn. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

AtlAntA schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 08:07:
[...]
Je hebt het over de recente historie? In dat geval denk ik dat drive to survive van Netflix een grotere impact heeft gehad. Wat maar weer eens bewijst hoe krachtig content filters/algoritmes kunnen zijn. :)
Drive to Survive is in mijn beleving deels fictie [MV denkt er ook het zijne van], idd vaak verdraaiing van de werkelijkheid, maar ik kan me voorstellen dat het goed in de smaak kan vallen bij menigeen. Van het aantal huidige kijkers voor races zal ook een gedeelte maar Die Hard fan zijn, maar dan nog is de opleving, m.i.v. 2015, minstens zeer extreem te noemen.

Ik heb het niet perse over de recente historie, ook ik kijk al tig jaar Formule 1, maar voor Nederland geldt dat we niet eerder een rijder met Nederlands paspoort hebben gehad die vooraan mee kan doen, of toen ie dat nog niet kon, opviel door zijn ietwat "afwijkende" goed in de smaak vallende rijstijl t.o.v. de gevestigde orde ;)

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 21-10-2021 22:15 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

AtlAntA schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 08:07:
[...]

D2S is het inderdaad voor mij geweest. Een vriend zei dat het cinematografische porno is, met een mooi verhaal er door heen over racen. Die docuserie was in een week uitgekeken en toen volgde al snel het kijken van een race en zo ben ik blijven plakken.
ricardo246 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 22:13:
[...]

Naast dat je argument, een beetje als een drogreden met beroep op verleden klinkt. Ja, ze hebben veel gedaan voor F1, maar dat betekend niet dat ze tot in het einde der tijden (van hun of F1) aanspraak kunnen maken op/aangesteld moeten worden als commentatoren. Soms moet je plaats maken voor nieuw talent. Doorgroei is belangrijk.

En de reden dat ik tot nu toe via ziggo bleef kijken was omdat ik het gratis kon kijken. Nu dat niet meer zeker is (ja, er zijn verhalen dat Ziggo het zou opnemen in het pakket, maar er is nog geen duidelijkheid of je daar nog een los pakket voor moet nemen of niet) zit ik ook zeker te overwegen om F1TV te nemen, maar toch zou ik het fijn vinden als het Nederlandse commentaar daar niet meer van Mol hoeft te zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Ik begon met F1 kijken toen het live werd uitgezonden in NL (opkomst van Jos Verstappen) en volgens mij waren het toen Olav en Allard die verslag deden van de GP’s. Bij een zenderwissel werd ook Allard ingeruild voor Jack en dat vond ik, met name in het begin echt verschrikkelijk. Het verschil tussen Allard en Jack als pitreporter was enorm.

Jack heeft wel veel bijgeleerd in al die jaren, maar met name de laatste jaren vind ik dat Jack, maar ook Olav en alle vaste presentatoren/gasten van Ziggo Formule 1 café zichzelf steeds meer als BN-er en ‘ster’ zijn gaan zien. Vergelijk het bijvoorbeeld met een Mart Smeets of iemand zoals Joep Schreuder bij Studio Sport… de manier waarop ze aan verslaggeving doen waarbij ze zichzelf enorm interessant vinden volgens mij. Dat gevoel heb ik bijvoorbeeld niet bij Rick. Ook Giedo is een positieve uitzondering. Een presentatieduo Rick & Guido zou ik dan ook wel zien zitten, maar Giedo is vaak ook nog actief in races, dus zal er niet altijd bij kunnen zijn. Rob, Robert, Tim, Tom en van Gameren ben ik ook wel op uitgekeken. Misschien dat die een soort Nederlandse Top Gear zouden kunnen gaan maken, met verder geen link meer naar de F1?

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja, een Nederlandse Top Gear, gaan ze wekelijks de nieuwe Opel Astra of Kia Rio testen en als challenge van Maastricht naar Den Helder rijden in een Golf 3 ofzo :') zoiets kan alleen maar super kneuterig worden en bomvol zitten met tenenkrommende product placement/reclame :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik wist niet dat Allard blijkbaar ook F1 heeft gepresenteerd voor TV. Ik ken hem eerlijk gezegd alleen van het RTL GP programma.

Maar ik was toch zo blij toen ik in Zandvoort zijn stem door de luidsprekers hoorde. Hij heeft in mijn ogen de juiste combinatie van inhoudelijke kennis, enthousiasme, presentatievaardigheid, goede stem en oog voor wat er belangrijk is.

Al die gozers uit "het cafe" die vooral een media-achtergrond hebben en gespecialiseerd zijn in jovialiteit en stoer doen hoeven voor mij niet.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:35:
Ik wist niet dat Allard blijkbaar ook F1 heeft gepresenteerd voor TV. Ik ken hem eerlijk gezegd alleen van het RTL GP programma.
De goeie ouwe tijd! :+

[ Voor 3% gewijzigd door PatrickC op 21-10-2021 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:35:
Allard heeft vroeger zelf ook wel geracet zelfs (niet in de topklasses in elk geval). :) Meer dan Mol zover ik weet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
CH4OS schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:24:
[...]
Allard heeft vroeger zelf ook wel geracet zelfs (niet in de topklasses in elk geval). :) Meer dan Mol zover ik weet. ;)
Mol ook…wel minder en lager niveau…
https://www.driverdb.com/drivers/olav-mol/
https://www.driverdb.com/drivers/allard-kalff/

[ Voor 10% gewijzigd door PatrickC op 21-10-2021 15:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

CH4OS schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:24:
[...]
Ik zou zeggen, lees het boek van Allard. Leest lekker weg.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:54
PatrickC schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:49:
Misschien dat die een soort Nederlandse Top Gear zouden kunnen gaan maken, met verder geen link meer naar de F1?
Is dat niet wat ze op SpikeTV geprobeerd hebben?: Spike X World of Cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:47
Gropah schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:44:
. . .
En de reden dat ik tot nu toe via ziggo bleef kijken was omdat ik het gratis kon kijken. Nu dat niet meer zeker is (ja, er zijn verhalen dat Ziggo het zou opnemen in het pakket, maar er is nog geen duidelijkheid of je daar nog een los pakket voor moet nemen of niet) zit ik ook zeker te overwegen om F1TV te nemen, maar toch zou ik het fijn vinden als het Nederlandse commentaar daar niet meer van Mol hoeft te zijn.
NL commentaar op F1TV is ook van Olav Mol. Maar gelukkig kan je bij de live uitzending ook kiezen voor o.a. Engelse, Duitse en Franse commentatoren.
Ik luister zelf in het Engels. Daar is ook wel een hoop geleuter, maar is beter te pruimen.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:05
JohanKupers schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:38:
[...]

Ik zou zeggen, lees het boek van Allard. Leest lekker weg.
Nog leuker: als audiobook door Allard zelf voorgelezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:38
U123456 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 21:26:
[...]
Nog leuker: als audiobook door Allard zelf voorgelezen.
moet dat, dan heb je die irritante stem de hele tijd in je oren. Zijn woorden lezen is 1 maar echt luisteren nee dank je. Ook de jaren dat ik nog wel eens naar Dakar keek vond ik die stem altijd enorm irritant.

Benno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE218
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:05
Algemene vraag hier:

Ik ben me aan het oriënteren waar ik volgend jaar F1 ga kijken. Lees/begrijp ik de voorwaarden goed dat je bij F1TV pro, de live race op maar 1 apparaat kan volgen en dat het delen van een account (met iemand aan de andere kant van het land) dus niet mogelijk is?

Veel plezier weer dit weekend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
RHE218 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:09:
Algemene vraag hier:

Ik ben me aan het oriënteren waar ik volgend jaar F1 ga kijken. Lees/begrijp ik de voorwaarden goed dat je bij F1TV pro, de live race op maar 1 apparaat kan volgen en dat het delen van een account (met iemand aan de andere kant van het land) dus niet mogelijk is?

Veel plezier weer dit weekend!
Ze doen bij mijn weten niks tegen het kijken van meerdere streams (en ik gok ook niet tegen account sharing). Maar een abo is toch ook weer niet zo heel duur? Zeker als er in december weer een kortingsactie van 50% zou zijn zoals er anders jaren (behalve 2020) ook was. Of de 25% kortingsactie die wel elk jaar (incl. 2021) is geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Waar zijn de waterbakken >:)

Mooie tijd was dit toch.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE218
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:05
RobertMe schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:18:
[...]

Ze doen bij mijn weten niks tegen het kijken van meerdere streams (en ik gok ook niet tegen account sharing). Maar een abo is toch ook weer niet zo heel duur? Zeker als er in december weer een kortingsactie van 50% zou zijn zoals er anders jaren (behalve 2020) ook was. Of de 25% kortingsactie die wel elk jaar (incl. 2021) is geweest.
Dank voor je reactie:
Te duur is voor iedereen weer anders, maar ik ben voor nu zeker niet op zoek naar de grijze of zwarte gebieden. Ik zoek de beste manier voor F1 volgend jaar en ik wist niet zeker of ik het account sharing goed begrepen had (nu via ziggosport dus geen precies idee wat de andere opties zijn 😉)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
RHE218 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:27:
[...]

Dank voor je reactie:
Te duur is voor iedereen weer anders, maar ik ben voor nu zeker niet op zoek naar de grijze of zwarte gebieden. Ik zoek de beste manier voor F1 volgend jaar en ik wist niet zeker of ik het account sharing goed begrepen had (nu via ziggosport dus geen precies idee wat de andere opties zijn 😉)
Als het pas voor volgend jaar is zou ik even afwachten tot maart dus. Kans dat er in december een 50% kortingsactie is en grotere kans dat er in februari / maart een 25% kortingsactie is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Ik zou sowieso even wachten tot november/december, ik verwacht dat er dan wel nieuws vanuit Viaplay komt, en ook via welke wegen F1 vanaf komend jaar te zien zal zijn (en belangrijker: in welk format, wat is er waar te zien, etc...).
Er gaan op dit moment zoveel geruchten de ronde, dat het op dit moment koffiedik kijken is, hier zal in de komende weken vast meer duidelijkheid over komen.

[ Voor 9% gewijzigd door KillerBee op 23-10-2021 10:33 ]

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

RobertMe schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:29:
[...]

Als het pas voor volgend jaar is zou ik even afwachten tot maart dus. Kans dat er in december een 50% kortingsactie is en grotere kans dat er in februari / maart een 25% kortingsactie is.
Tja, of F1TV is straks alleen nog mogelijk via bestaande accounts, dus alleen verlengen.
Zo is het nu toch in Duitsland dacht ik gelezen te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
F1TV blijft gewoon beschikbaar, ook voor nieuwe klanten. Dat is meerdere malen door Viaplay aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
hjs schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:58:
[...]

Tja, of F1TV is straks alleen nog mogelijk via bestaande accounts, dus alleen verlengen.
Zo is het nu toch in Duitsland dacht ik gelezen te hebben?
Goed punt inderdaad. FOM heeft volgens mij inderdaad alleen bekend gemaakt dat F1TV beschikbaar blijft. Maar dat zou natuurlijk ook alleen Access kunnen zijn, of naar Duits model dat alleen bestaande klanten kunnen blijven verlengen maar er geen nieuwe abonnementen kunnen worden afgesloten, of dus gewoon zoals nu volledige toegang voor nieuwe en bestaande klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

magnifor schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:08:
F1TV blijft gewoon beschikbaar, ook voor nieuwe klanten. Dat is meerdere malen door Viaplay aangegeven.
Dat is zo, maar nogmaals, niemand weet nu al wie (dienst of zender) wat precies mag uitzenden.
Dus wil je niet een jaar abonnement afsluiten om op zondag alleen de race te mogen zien, en niet de rest van het weekend (ja, dit is ook gissen van mijn kant, het is puur iets waar ik nu -veiligheidshalve- even vanuit ga dat dit mogelijk zou kunnen zijn), zou ik toch heel even wachten totdat er méér bekend wordt gemaakt in de komende weken. Ieder moet dit zelf weten uiteraard, maar ikzelf wacht geduldig af ;)

[ Voor 5% gewijzigd door KillerBee op 23-10-2021 12:59 ]

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 16:23
KillerBee schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:59:
[...]
Ieder moet dit zelf weten uiteraard, maar ikzelf wacht geduldig af ;)
Goed plan ;) https://www.totaaltv.nl/n...rmule-1-blijft-bij-ziggo/

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

F1TV Viewer for Android TV heeft met de laatste update de mogelijkheid gebracht om thumbnails uit te zetten, zodat er niet per ongeluk een spoiler in beeld verschijnt d:)b

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek0416
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Ik kan op de Apple telefoon geen Engels meer selecteren als taal in de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 10:37
Aldus iemand die voor Ziggo werkt en er bij gebaat is dat men niet massaal overstapt of Ziggo Sport opzegt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

Freek0416 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:31:
Ik kan op de Apple telefoon geen Engels meer selecteren als taal in de app?
IOS 15 en de taalinstelling van je telefoon zelf is niet Engels? Dat is een bekend probleem met F1TV, even je telefoon switchen naar Engels en je hebt in F1TV weer Engels commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek0416
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
noo schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:37:
[...]

IOS 15 en de taalinstelling van je telefoon zelf is niet Engels? Dat is een bekend probleem met F1TV, even je telefoon switchen naar Engels en je hebt in F1TV weer Engels commentaar.
Normaal kon ik altijd een taal kiezen, nu is die optie er niet. Wel bij herhalingen zie ik nu.

Wist ik niet, thanks voor de snelle reactie 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:32
Zijn er meer mensen die last hebben van een storing bin Ziggo GO? Kan er niet mee verbinden..

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
jorank schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 22:05:
Zijn er meer mensen die last hebben van een storing bin Ziggo GO? Kan er niet mee verbinden..
Hier via de telefoon vanuit buitenland geen problemen.
Ook pc net getest zonder problemen.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:32
Hmm, telefoon opnieuw opgestart en het werkt. :$

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:47

Reinier

\o/

jorank schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 22:05:
Ik kan niet kijken. Error -2031.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
dutchgio schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:33:
[...]

Aldus iemand die voor Ziggo werkt en er bij gebaat is dat men niet massaal overstapt of Ziggo Sport opzegt. ;)
Dit dus.

Ziggo kan ook net zo goed van die samenvattingen van 30 minuten op zondag avond gaan uitzenden. Dan is de F1 daar ook niet weg. Maar dat is iets wat niemand wil lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
KillerBee schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:59:
[...]

Dat is zo, maar nogmaals, niemand weet nu al wie (dienst of zender) wat precies mag uitzenden.
Dus wil je niet een jaar abonnement afsluiten om op zondag alleen de race te mogen zien, en niet de rest van het weekend (ja, dit is ook gissen van mijn kant, het is puur iets waar ik nu -veiligheidshalve- even vanuit ga dat dit mogelijk zou kunnen zijn), zou ik toch heel even wachten totdat er méér bekend wordt gemaakt in de komende weken. Ieder moet dit zelf weten uiteraard, maar ikzelf wacht geduldig af ;)
Dit is gewoon onzin, F1TV is de dienst van FOM zelf, hoezo zou die ineens alleen de race uit mogen zenden? Die hebben alle sessies van F1, paar shows er omheen; highlights, technische analyse, pre-/post-race shows, voorbeschouwing op donderdag, veel historische races en andere series (F2/F3).

Zoals je al zegt; gewoon afwachten, maar dan ook niet dit soort onzin uitkramen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
The_Admin schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 10:00:
[...]

Dit is gewoon onzin, F1TV is de dienst van FOM zelf, hoezo zou die ineens alleen de race uit mogen zenden? Die hebben alle sessies van F1, paar shows er omheen; highlights, technische analyse, pre-/post-race shows, voorbeschouwing op donderdag, veel historische races en andere series (F2/F3).

Zoals je al zegt; gewoon afwachten, maar dan ook niet dit soort onzin uitkramen.
En toch is het uiteindelijk wat FOM en ViaPlay of welke zender dan ook overeen komen. Zie ook Duitsland waar je geen nieuw abonnement kunt afsluiten, Engeland waar het volgens mij helemaal niet beschikbaar is, etc.

Ligt het in de lijn der verwachting dat F1TV wel beschikbaar blijft maar ze maar één sessie mogen uitzenden, zijnde de race? Nee, niet echt. Maar als ViaPlay bereid is miljoenen meer te betalen dan dat Ziggo doet / wilde doen, en ze dit als eis neerleggen, is het voor FOM natuurlijk ook een rekensommetje wat ze aan F1TV inkomsten mislopen vs de extra inkomsten uit de licentie. En als ze onderaan de streep meer verwachten te verdienen ondanks deze eis dan zullen ze gewoon akkoord gaan.

Edit: en ook daarbij dus weer, zie Duitsland. F1TV was beschikbaar toen F1 door RTL werd uitgezonden, maar toen het bij Sky Germany achter de betaalmuur is gekomen is ook de dienstverlening van F1TV verminderd (zijnde dus dat alleen bestaande klanten kunnen verlengen). Het is dus niet dat F1TV eens beschikbaar gemaakt is ook altijd beschikbaar blijft.

[ Voor 12% gewijzigd door RobertMe op 24-10-2021 10:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
RobertMe schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 10:12:
[...]

En toch is het uiteindelijk wat FOM en ViaPlay of welke zender dan ook overeen komen. Zie ook Duitsland waar je geen nieuw abonnement kunt afsluiten, Engeland waar het volgens mij helemaal niet beschikbaar is, etc.

Ligt het in de lijn der verwachting dat F1TV wel beschikbaar blijft maar ze maar één sessie mogen uitzenden, zijnde de race? Nee, niet echt. Maar als ViaPlay bereid is miljoenen meer te betalen dan dat Ziggo doet / wilde doen, en ze dit als eis neerleggen, is het voor FOM natuurlijk ook een rekensommetje wat ze aan F1TV inkomsten mislopen vs de extra inkomsten uit de licentie. En als ze onderaan de streep meer verwachten te verdienen ondanks deze eis dan zullen ze gewoon akkoord gaan.

Edit: en ook daarbij dus weer, zie Duitsland. F1TV was beschikbaar toen F1 door RTL werd uitgezonden, maar toen het bij Sky Germany achter de betaalmuur is gekomen is ook de dienstverlening van F1TV verminderd (zijnde dus dat alleen bestaande klanten kunnen verlengen). Het is dus niet dat F1TV eens beschikbaar gemaakt is ook altijd beschikbaar blijft.
Klopt helemaal, maar er is al meerdere keren door diverse partijen bevestigd dat F1TV beschikbaar blijft, ook voor nieuwe klanten. Dus verder is het niet zo relevant.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

The_Admin schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 10:00:
[...]

Het mag allemaal wel iets vriendelijker graag ;) .
Ik vind het helemaal prima dat jij het onzin vind, en ben het eens met wat je zegt: gewoon lekker afwachten, en dan zien we wel wat er gebeurd. Totdat er meer bekend is, ga ik in elk geval mijn abonnement bij F1TvPro niet verlengen. Ook al blijft deze dienst beschikbaar in NL (wat ook is bevestigd), wil nog steeds niet zeggen dat je daar volgend jaar het volledige weekend te zien krijgt, hopelijk vernemen we dit binnen een paar weken. NENT is de partij die dit beslist, niet F1TvPro.

Om echter over iets wat ook JIJ nu helemaal nog niet weet, af te doen als onzin, gaat wat te ver en je kan/mag je echt wel iets vriendelijker verwoorden...

Pagina: 1 ... 23 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het eindeloze gebash op Olav / Jack / Doornbos / Crofty of wie dan ook is hierbij weer eens klaar.
Als je er wat over kwijt wil dan onderbouwd en constructief.

Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.

Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.