Toon posts:

[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 20 21 22 Laatste
Acties:

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
JohanKupers schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 18:38:
[...]

Commentaar was de eerste tijd niet slecht. Pitlane kanaal is qua beeld te druk voor mij, dat ga ik niet een hele race volhouden. #oudeman :P
Je kunt natuurlijk ook een stuk van de TV afplakken waardoor je alleen de world feed ziet :+

Edit:
Overigens heeft het pitlane channel nog een nadeel, deze is namelijk maar in 720p terwijl het main channel 1080p is. (Note: kan ook best dat het i is en niet p, maar in ieder geval dus de lagere resolutie).

[Voor 23% gewijzigd door RobertMe op 02-08-2021 18:42]

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 18:40:
[...]
Je kunt natuurlijk ook een stuk van de TV afplakken waardoor je alleen de world feed ziet :+

Edit:
Overigens heeft het pitlane channel nog een nadeel, deze is namelijk maar in 720p terwijl het main channel 1080p is. (Note: kan ook best dat het i is en niet p, maar in ieder geval dus de lagere resolutie).
Het is "p" (50Hz) met een bitrate van ~3.5Mbit.

Steady as she goes...

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Nu online
hardware-lover schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 20:47:
[...]

Gisteren nam Jack de honneurs waar voor FP1 en FP2, dus had ik het Duitse commentaar maar aangeslingerd, maar die blaten ook door van alles heen. Het Engelse ben ik ook wel even zat dus dan maar overgeschakeld naar ambient sound (zonder gezever dus), ik trok daarbij zelf de conclusies wel ;)
Ik kan je nu oprecht het pit lane kanaal aanbevelen. Stuk rustiger, vrijwel alleen maar feitelijk en net even iets meer indepth op verschillende plekken op de baan dan alleen de world feed. Ik ga Spa ook weer via dat kanaal kijken

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jasphur schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 22:23:
[...]
Ik kan je nu oprecht het pit lane kanaal aanbevelen. Stuk rustiger, vrijwel alleen maar feitelijk en net even iets meer indepth op verschillende plekken op de baan dan alleen de world feed. Ik ga Spa ook weer via dat kanaal kijken
Ik ken het kanaal, heb het al regelmatig (na een race) al eens bekeken, sterker, ik heb er al een stel in mijn lokale F1 archief zitten ;)

Maar voor een live race doen we het nu nog "even" via een Ziggo decoder, het is het enige medium waarbij ik een Live race vertraagd kan starten (in slow motion dus). Ik start zo namelijk alle live F1 uitzendingen, waardoor ik dus ook al snel kan zien, ook al is het vertraagd, dat er wat mis gaat na zo'n start (U begrijpt dat het voor gisteren en de voorlaatste race niet de meest prettige wijze was om de race te bekijken |:( )

Steady as she goes...

• Tomcat84
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 30-08 19:45
Ik wilde m’n vader een Chromecast geven en een F1TV sub zodat hij een goede manier heeft om F1 te kijken maar liep tegen een probleem aan.

Als ik met mijn telefoon (iPhone 12 mini) naar zijn tv cast dan werkt het prima, maar met zijn telefoon (oud model iPhone SE) gebeurt er niks als ik op de cast knop druk in de F1TV app. Gewoon nul respons, geen menuutje of lijstje van devices, helemaal niks. Race speelt gewoon door op telefoon alsof er niks aan de hand is.

Toen de YouTube app geïnstalleerd op zijn telefoon en kan daarmee een willekeurige video wel gewoon casten. Iemand dit ooit gezien en enig idee of er een oplossing is? Hij heeft geen andere geschikte apparaten om vanaf te casten.

Thanks!

• MaxPelle12
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 11:19
Geen idee wat hier misgaat. Misschien een support ticket aanmaken en kijken of je daar duidelijkheid uit kan krijgen. Je zou ook vanuit de webbrowser op een laptop moeten kunnen casten. Dat is ook nog een mogelijkheid. Wel iets omslachtiger maar het is iets.

• MaxPelle12
  • Registratie: december 2014
https://support.f1.tv/s/a...ent-device?language=en_US
Hierin is wel aangegeven iets over unsupported devices. Mogelijk dat de iPhone daar onder valt.

• Dacuuu
  • Laatst online: 11:02
In de laatste aflevering van de podcast F1 aan tafel (oa met Olav en Jack) schenken ze best een tijdje aandacht aan de negatieve uitingen van de fans, ervaring van Olav en jack zelf, en naar de coureurs toe. Het ziet er naar uit dat Ziggo een offensief is begonnen naar dit gedrag.

[F1 Aan Tafel] 'Bowling met Bottas' | 2021 #31 #f1AanTafel
https://podcastaddict.com/episode/126568035

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• AtlAntA
  • Registratie: maart 2011

AtlAntA

Hier stond iets kinderachtigs.

Volgens mij hebben ze bij F1tvpro de sync issue's deels opgelost. Het geluid liep in mijn optiek mooi synchroon. Alleen klonk het alsof Olav Mol de hik had zo nu en dan. Ik denk dat dat dan ook hun oplossing was voor de sync issues. Niet echt een chique oplossing maar het werkte wel.

Avatar does not reflect reality. *much*

• DoeEensGek
  • Laatst online: 11:25
F1TV pro had onverwachts wat wijzigingen doorgevoerd met hun streams. Hierdoor werkte o.a. Race Control niet optimaal meer.
Nu zijn die wijzigingen weer ongedaan gemaakt op dit moment.

Mochten ze toch weer de nieuwe wijzigingen doorvoeren, dan kan je mpv weer werkend krijgen door "--cookies" bij "Additional MPV parameters" te schrijven.

• Loveless85
  • Nu online
Het is wel helemaal stil rondom die native Apple/Android TV apps die zouden komen hé? Volgens mij werd er begin van het seizoen gezegd dat dat halverwege zou komen.

• waah
  • Laatst online: 07:27
AtlAntA schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 07:14:
Volgens mij hebben ze bij F1tvpro de sync issue's deels opgelost. Het geluid liep in mijn optiek mooi synchroon. Alleen klonk het alsof Olav Mol de hik had zo nu en dan. Ik denk dat dat dan ook hun oplossing was voor de sync issues. Niet echt een chique oplossing maar het werkte wel.
Misschien was die delay er wel omdat Olav met een fles Champagne de uitzending doet, en die daardoor zo hikt O-)
Loveless85 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:01:
Het is wel helemaal stil rondom die native Apple/Android TV apps die zouden komen hé? Volgens mij werd er begin van het seizoen gezegd dat dat halverwege zou komen.
Eerlijk? Had niet anders verwacht. We hebben ook 2 jaar moeten wachten op Chromecast support (als het niet langer is)....

En ondertussen is er een werkbare optie al, die veel simpeler werkt _/-\o_

• Highfive95
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 10:29
Loveless85 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:01:
Als ze iets aankondigen kun je er standaard vanuit dat het een seizoen of later pas geïmplementeerd wordt.

Hier gebruik ik naar volle tevredenheid f1viewer. Ik zou echt niet weten want een f1tv app extra zou toevoegen.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Highfive95 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:40:
[...]
Als ze iets aankondigen kun je er standaard vanuit dat het een seizoen of later pas geïmplementeerd wordt.

Hier gebruik ik naar volle tevredenheid f1viewer. Ik zou echt niet weten want een f1tv app extra zou toevoegen.
F1viewer heeft inmiddels o.a. de mogelijkheid gekregen om af te spelen via een externe mediaspeler, dat werkt prima.

De kans bestaat dat bij het verschijnen van een officiële Android TV app, alternatieve apps het lastig gaan krijgen en mogelijk uit de app store gezet worden. Maar zolang deze buiten een app store beschikbaar blijven zullen ze ook wel blijven werken.

Steady as she goes...

• waah
  • Laatst online: 07:27
[...]

Spoilers in the thumbnails.....
Ik was best pissig toen ik zou terugkijken en ik Max tegen zijn auto zag trappen op de thumbnail van F1tv pro app op android....

Waarom zet je zo'n spoiler in de thumbnail voor het terugkijken van een race :X

Met F1viewer heb je dat niet. Werkt snel, simpel, gewoon de race/kwali etc aanklikken en gaan _/-\o_ Het hoeft niet gelikt met foto's etc.

• Loveless85
  • Nu online
[...]

Is ook wel zo hoor, al moet ik zeggen dat ik gewoon een native TV app wel fijn vindt. Natuurlijk doet nu de de F1 TV Viewer z'n werk, maar wat extra features (4K support? Meerdere channels/streams combineren?) zou ook wel fijn zijn. Ik verwacht ook dat ze de 3rd party apps gaan blokkeren zodra ze op de meeste platforms eigen apps hebben.

• StefanVerkerk
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 08:03
Zijn er hier nog meer mensen die met externe apps (RaceControl, F1Viewer) momenteel weer problemen ervaren met het openen van de livestream van de F3 race? Het lijkt er op dat de wijzigingen m.b.t. de cookies die gisteren teruggedraaid waren nu weer ingeschakeld zijn.

[Voor 26% gewijzigd door StefanVerkerk op 28-08-2021 10:46]

• Transportman
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 09:02
Bij mij doet via de website de F3 race stream het niet meer, BM1400 als foutmelding...

• Bram1041
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22-09 13:55
StefanVerkerk schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:46:
Zijn er hier nog meer mensen die met externe apps (RaceControl, F1Viewer) momenteel weer problemen ervaren met het openen van de livestream van de F3 race? Het lijkt er op dat de wijzigingen m.b.t. de cookies die gisteren teruggedraaid waren nu weer ingeschakeld zijn.
Yep, een en al ellende hier... Ook met de F1TV app zelf :-(

• StefanVerkerk
BM1208 foutmelding hier nu, de stream klapte er uit en nu helemaal niks meer mogelijk. Wat een drama weer. Geef ons gewoon de mogelijkheid om via externe apps te kijken! Ik betaal voor het bekijken van de beelden, niet voor de brakke implementatie toch?

Edit; dan maar weer elders verder kijken... |:(

[Voor 9% gewijzigd door StefanVerkerk op 28-08-2021 10:58]

• Bram1041
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22-09 13:55
StefanVerkerk schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:57:
BM1208 foutmelding hier nu, de stream klapte er uit en nu helemaal niks meer mogelijk. Wat een drama weer. Geef ons gewoon de mogelijkheid om via externe apps te kijken! Ik betaal voor het bekijken van de beelden, niet voor de brakke implementatie toch?
Gok dat het deze keer niet aan externe apps ligt. De app van F1TV doet ook helemaal niets meer, helaas. Hopelijk is dat niet tijdens de kwalificatie. Gisteren tijdens de trainingen ging het ook al niet soepel.

• noo
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
StefanVerkerk schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:57:

Edit; dan maar weer elders verder kijken... |:(
De F1TV website zelf geeft een BM1400 error voor de F3 stream dus het ligt niet aan de externe apps.
We will transfer you to the first available agent. There may be a short wait time.
Het is druk bij de support chat

[Voor 11% gewijzigd door noo op 28-08-2021 11:07]

• StefanVerkerk
Bram1041 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:59:[...]Gok dat het deze keer niet aan externe apps ligt.
Nee dat begrijp ik, maar het bekijken van races via de F1TV website heeft bij mij nog nooit tot volle tevredenheid gezorgd. Ik snap werkelijk waar niet waarom ze telkens de 3rd party apps de pas moeten afsnijden. Zal wel weer een juridisch dingetje zijn, maar het is zo treurig als ze zelf de boel niet op orde hebben keer op keer. :F

• ParaDroid2
  • Laatst online: 10:52
Nou, het beeld hier is weer terug, zo te zien precies op tijd voor het echte racen :)

• StefanVerkerk
De stream werkt inderdaad weer. Nu hopen dat die cookies wijzigingen weer teruggedraaid gaan worden zodat 3rd party apps ook werken.

• noo
  • Niet online
StefanVerkerk schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 11:10:
De stream werkt inderdaad weer. Nu hopen dat die cookies wijzigingen weer teruggedraaid gaan worden zodat 3rd party apps ook werken.
De unofficial Apple TV app werkt prima (voor en na de storing).

Edit: F1viewer (https://github.com/SoMuchForSubtlety/f1viewer) op de mac werkt ook met die nieuwe cookies als je kiest voor afspelen met Quicktime ipv MPV.

[Voor 19% gewijzigd door noo op 28-08-2021 11:37]

• DoeEensGek
StefanVerkerk schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:46:
Alleen VLC lijkt nu te werken via race control. Ze zijn weer aan het aanpassen. :(

• StefanVerkerk
Enig voordeel is dat het kennelijk wel op te lossen is voor externe players, want VLC gaat dus wel goed met die cookies om. De maker van F1Viewer heeft nu een ticket aangemaakt bij ffmpeg waar kennelijk de problemen ontstaan met de cookies: https://trac.ffmpeg.org/ticket/9396

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Afwachten dus hoelang het duurt voordat het gefikst is.

[Voor 4% gewijzigd door JohanKupers op 28-08-2021 11:39]

⛔ Trackers of betalen ⛔

• StefanVerkerk
noo schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 11:12:
[...]
Edit: F1viewer (https://github.com/SoMuchForSubtlety/f1viewer) op de mac werkt ook met die nieuwe cookies als je kiest voor afspelen met Quicktime ipv MPV.
Het nadeel vind ik met Quicktime is dat je niet vooruit of achteruit kunt gaan in je stream. Het syncen van meerdere streams tegelijkertijd is daarmee minder makkelijk. Daarom heeft MPV juist mijn voorkeur boven Quicktime en VLC.

• DoeEensGek
En ze hebben alles weer terug gedraaid. MPV en internal player werken weer.

• StefanVerkerk
DoeEensGek schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 12:27:
En ze hebben alles weer terug gedraaid. MPV en internal player werken weer.
Hier krijg ik nog steeds de foutmeldingen...

• DoeEensGek
StefanVerkerk schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 12:32:
[...]
Hier krijg ik nog steeds de foutmeldingen...[Afbeelding]
Even opnieuw openen? Hier trouwens Race Control.

[Voor 3% gewijzigd door DoeEensGek op 28-08-2021 12:37]

• StefanVerkerk
DoeEensGek schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 12:36:
[...]

Even opnieuw openen? Hier trouwens Race Control.
Nee lost niks op. Zowel de app opnieuw geopend als opnieuw ingelogd in F1Viewer, maar ik krijg nog steeds dezelfde stream URL's te zien (die beginnen met https://ott-video-cf-etc. etc.). Afwachten of er eerdaags een update van MPV/ffmpeg komt, van de maker van F1Viewer hoeven we denk ik geen bugfix te verwachten voorlopig als het buiten de app om is.

• Loveless85
  • Nu online
Bijzonder, ik had nergens last van met deze app gedurende FP3?

https://play.google.com/s...=com.github.leonardoxh.f1

Of was dit met F3 en reeds gefikst toen FP3 begon?

• DoeEensGek
StefanVerkerk schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 13:08:
[...]

Nee lost niks op. Zowel de app opnieuw geopend als opnieuw ingelogd in F1Viewer, maar ik krijg nog steeds dezelfde stream URL's te zien (die beginnen met https://ott-video-cf-etc. etc.). Afwachten of er eerdaags een update van MPV/ffmpeg komt, van de maker van F1Viewer hoeven we denk ik geen bugfix te verwachten voorlopig als het buiten de app om is.
Ja hier vanmorgen ook. Halverwege de sessie was het veranderd in de oudere URL (akamaized.net..) en kon ik gewoon weer kijken via mpv.

• StefanVerkerk
Loveless85 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 13:21:
Bijzonder, ik had nergens last van met deze app gedurende FP3?

https://play.google.com/s...=com.github.leonardoxh.f1

Of was dit met F3 en reeds gefikst toen FP3 begon?
Nee er spelen / speelden twee dingen:

- Tijdens de F3 race van vanochtend klapte tijdens de opwarmrondes de stream er uit voor alle gebruikers, dus ook voor iedereen die netjes via F1tv.com keek. Dat was na ±15 min verholpen. Hier heeft @F1help op Twitter ook op gereageerd.

- Sinds donderdag is er een andere authenticatiemethode van kracht bij F1TV, waarbij gebruik wordt gemaakt van cookies. Hoe het technisch allemaal in elkaar steekt weet ik niet, maar het komt er in ieder geval op neer dat niet alle video players (MPV / ffmpeg) opgeroepen via 3rd party apps (zoals F1Viewer, RaceControl) daar goed mee overweg kunnen. Andere video players zoals VLC en QuickTime gaan daar wel goed mee overweg. Die nieuwe authenticatiemethode met de cookies werd gisteren weer teruggedraaid, maar vanochtend was die wel weer van kracht waardoor enkele 3rd party apps dus 'kapot' zijn.

Live uitzendingen van F1 zelf lijken via dat ott-video-cf.formula1.com te gaan, terwijl nu de live uitzending van de Supercup quali via f1prodlive.akamaized.net gaat en daar dus dat cookies probleem er niet in zit bij MPV.

[Voor 8% gewijzigd door StefanVerkerk op 28-08-2021 14:23]

• ZFLaSH
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 10:36
StefanVerkerk schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 14:21:
[...]
Andere video players zoals VLC en QuickTime gaan daar wel goed mee overweg. Die nieuwe authenticatiemethode met de cookies werd gisteren weer teruggedraaid, maar vanochtend was die wel weer van kracht waardoor enkele 3rd party apps dus 'kapot' zijn.

Live uitzendingen van F1 zelf lijken via dat ott-video-cf.formula1.com te gaan, terwijl nu de live uitzending van de Supercup quali via f1prodlive.akamaized.net gaat en daar dus dat cookies probleem er niet in zit bij MPV.
Aha. Vandaar dat dat niet goed meer werkte vanmorgen. Issue wat ik bij VLC heb, is dat ik geen andere audio stream kan pakken. De stream gaat dan niet verder. Iemand daar een oplossing voor?

• StefanVerkerk
ZFLaSH schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 14:37:
[...]

Aha. Vandaar dat dat niet goed meer werkte vanmorgen. Issue wat ik bij VLC heb, is dat ik geen andere audio stream kan pakken. De stream gaat dan niet verder. Iemand daar een oplossing voor?
Probeer Quicktime mocht je dat hebben (standaard op een Mac, Windows weet ik niet?). Maar in Quicktime op de Mac kon ik vanochtend vrij simpel wisselen van audiokanaal.

Ondertussen zijn de livestreams voor de quali al beschikbaar en nu weer via akamaized :*) ik heb alles voor de zekerheid maar vast aangezet 8)7

• noo
  • Niet online
[...]
Nee er spelen / speelden twee dingen:

- Tijdens de F3 race van vanochtend klapte tijdens de opwarmrondes de stream er uit voor alle gebruikers, dus ook voor iedereen die netjes via F1tv.com keek. Dat was na ±15 min verholpen. Hier heeft @F1help op Twitter ook op gereageerd.

- Sinds donderdag is er een andere authenticatiemethode van kracht bij F1TV, waarbij gebruik wordt gemaakt van cookies. Hoe het technisch allemaal in elkaar steekt weet ik niet, maar het komt er in ieder geval op neer dat niet alle video players (MPV / ffmpeg) opgeroepen via 3rd party apps (zoals F1Viewer, RaceControl) daar goed mee overweg kunnen. Andere video players zoals VLC en QuickTime gaan daar wel goed mee overweg. Die nieuwe authenticatiemethode met de cookies werd gisteren weer teruggedraaid, maar vanochtend was die wel weer van kracht waardoor enkele 3rd party apps dus 'kapot' zijn.

De qualy world feed komt (bij mij althans) van f1prodlive.akamized.net...

• PatrickPR
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 09:09
Er gebeurt inderdaad weer het nodige op de achtergrond waardoor het allemaal maar wisselend werkt.

Gister lukte het me niet om via de bsan2k plugin op kodi de livestream van de F3 race te starten. Via Racecontrol op Windows werkte het ook niet, enkel via de F1TV website. Toen ik die eindelijk had opgestart klapte de stream er helemaal uit.

Gisteravond de quali terug kunnen kijken via de bsan2k plugin op kodi zonder problemen.

Zojuist lukte het via de bsan2k plugin weer wel om de live stream van de F3 race te starten, maar deze haperde echt als een malle, ongebruikelijk en erg hinderlijk. Geswitcht naar de dut-iptv repository en de bijbehorende F1TV plugin, deze heeft wel vloeiend beeld.

Gelukkig zijn er een aantal opties die opgelijnd kunnen worden en in het uiterste geval kan nog via de browser worden gekeken, maar mijn prettigste methode blijft toch kodi met een plugin.

• Thralas
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 08:54
- Sinds donderdag is er een andere authenticatiemethode van kracht bij F1TV, waarbij gebruik wordt gemaakt van cookies.
F1 gebruikt zowel Akamai als Amazon als video streaming backend. Bij Akamai werkt authenticatie van de videostream met een hash in de query parameters, maar AWS verwacht een cookie bij het ophalen van de m3u8 - iets dat bij FFmpeg niet helemaal goed gaat (alleen de initiële m3u8 request heeft de cookie).

Afhankelijk van de client wordt er een stream type gekozen.
Het is overigens niet nieuw dat ze aan het rommelen zijn; ik gebruik zelfgeschreven code om de stream URLs op te halen en liep er begin deze maand ook al tegenaan: toen hebben ze WEB_HLS omgezet van Akamai naar Amazon (dat is wat de webspeler gebruikt).

Blijkbaar zijn ze nu aan het klussen aan BIG_SCREEN_HLS - dat is de client type die de meeste spelers nu gebruiken. Hoop dat het nog even blijft werken tot FFmpeg is gefixt.

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 11:15
Een andere tablet aangeschaft(Lenovo) nu blijkt dat bij F1 TV ik alleen het hoofdscherm kan zien. Schakelen naar bijvoorbeeld de camera van een coureur of naar de live timing werkt niet, wel op mijn telefoon.
Wel jammer dit.

• Jasphur
  • Nu online
Die ticker tape onderaan met de starting grid heeft niet echt dezelfde framerate als het videobeeld

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

Crosspost uit het LG OLED topic:

Kom zojuist pas achter de Overlay functionaliteit op m’n 65CX. Wanneer je een video of stream via AirPlay afspeelt dan kun je deze als Picture in Picture tonen. :)

F1TV via AirPlay naar de TV en als PiP over de Next Mediabox van Ziggo. :)
En je kunt audio switchen tussen PiP en de normale content.

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X

• StefanVerkerk
Deze post mag weg, foutje

[Voor 96% gewijzigd door StefanVerkerk op 29-08-2021 16:03]

• PatrickC
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 11:17
Hopelijk zijn we volgend seizoen van die ‘Ziggo clan’ verlost bij de verslaggeving van de F1… niet om aan te horen en die studiogast… verschrikkelijk…

• kraanwagen
  • Registratie: juli 2021
  • Laatst online: 06:49
Idd: laag niveau allemaal…. Maar wat is het alternatief? Ikzelf zet het geluid uit.

• Amphiebietje
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 08:54

Amphiebietje

In de blubber

Hebben jullie ook zo'n last van een nat beeld? :P

• PatrickC
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 11:17
kraanwagen schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 16:30:
Idd: laag niveau allemaal…. Maar wat is het alternatief? Ikzelf zet het geluid uit.
Canvas

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 11:29

franssie

Save the albatross

Helaas alleen deze race. Net zoals CH4 vroeger die zo nu en dan een race mochten uitzenden, dat was ook prima commentaar. Ziggo en Sky vallen bij mij niet in de smaak.

Keep Calm, Carry On Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Nu online
Het is afwachten wat NENT gaat doen, al is de kans aanwezig dat het hele team gewoon over gaat.

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

dutchgio schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 17:48:
Het is afwachten wat NENT gaat doen, al is de kans aanwezig dat het hele team gewoon over gaat.
Dat is dan voor de meerderheid hier een reden om geen abonnement bij NENT te nemen.

Ikzelf vindt F1TV met Sky commentaar geen probleem.

[Voor 8% gewijzigd door JohanKupers op 29-08-2021 17:52]

⛔ Trackers of betalen ⛔

• Maarten_E
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 10:45
JohanKupers schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 17:51:
[...]

Dat is dan voor de meerderheid hier een reden om geen abonnement bij NENT te nemen.
Maarja, waar dan kijken?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Pierre
  • Laatst online: 11:13

Pierre

Van nature lui!

F1TV werkt prima.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

F1TV met Sky commentaar

⛔ Trackers of betalen ⛔

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

kraanwagen schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 16:30:
Dat is nergens voor nodig, F1TV heeft ook een audiokanaal zonder commentaar 👍

Steady as she goes...

• Transportman
En F1TV heeft ook audiocommentaar met eigen Engels commentaar via het pit lane channel. Pit lane channel is wel een beetje verwarrende naam, want je kijkt niet continu naar de pit lane, maar je hebt eigenlijk 3 schermen (1 world feed groot, 2 kleine schermen met meestal driver cams/omgevingsshots en interviews).

Trouwens geen post race show vandaag? Ik kan hem niet bij F1TV vinden en op Youtube hebben ze ook niets uitgezonden (niet dat er sprake was van een race vandaag).

• _RRM_
  • Registratie: januari 2003
Ondanks flink lezen in de OP en filteren op Ziggo, kom ik er niet goed achter wat te doen. F1TV abbo afsluiten of niet?

Momenteel kijk ik via Ziggo de F1. Wat overigens me opvalt, is de toenemende mails over het F1TV abbo. (zelfs nog aantrekkelijker gemaakt door de sport totaal constructie).

Het gaat dus alleen om de F1 en ik hoef geen totaal pakket via Ziggo of Viaplay, waarmee ik automatisch op een F1TV abbo uitkom.

Is er een risico dat er volgend seizoen geen F1 te kijken valt met zo'n abbo omdat alle rechten bij Viaplay komen te liggen? Of zie ik nu teveel beren op de weg? 7(8)7

Gasloos 26-05-2020; SHW112YAA + ERSC-VM2C, SWW 400L

• Transportman
Ik meen gelezen te hebben dat F1TV sowieso volgend jaar nog beschikbaar zal zijn in NL, bron moet ik je alleen schuldig blijven. Misschien kan je beter in dit topic filteren op Viaplay of NENT, ik denk dat er dan meer relevante posts naar boven komen.

En ik weet niet wanneer je moet kiezen, als het alleen om volgend seizoen gaat, kan je ook vlak voordat het seizoen begint een abonnement afsluiten.

• La1974
  • Laatst online: 09:42
Transportman schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 21:36:
Ik meen gelezen te hebben dat F1TV sowieso volgend jaar nog beschikbaar zal zijn in NL, bron moet ik je alleen schuldig blijven. Misschien kan je beter in dit topic filteren op Viaplay of NENT, ik denk dat er dan meer relevante posts naar boven komen.

En ik weet niet wanneer je moet kiezen, als het alleen om volgend seizoen gaat, kan je ook vlak voordat het seizoen begint een abonnement afsluiten.
Is officieel bekend gemaakt door F1 zelf: nieuws: F1 TV Pro-streamingdienst blijft na 2021 beschikbaar in Nederland

• _RRM_
Ik worstel dus met het laatste deel van de zin.

Het is onbekend of F1 TV Pro vanaf volgend jaar voor iedereen beschikbaar blijft, of dat dat alleen geldt voor al bestaande abonnees.

Ik zou hier kunnen lezen dat afwachten tot volgend seizoen een risico van nieuwe voorwaarden en geen beeld kan opleveren.
Of is dit te ver gezocht?

Door nu af te sluiten, loop je dat risico niet, lijkt mij. (wat een verwarrend luxe probleem of maak ik het te moeilijk? 8)7

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

_RRM_ schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 22:54:
[...]

Ik worstel dus met het laatste deel van de zin.

Het is onbekend of F1 TV Pro vanaf volgend jaar voor iedereen beschikbaar blijft, of dat dat alleen geldt voor al bestaande abonnees.

Ik zou hier kunnen lezen dat afwachten tot volgend seizoen een risico van nieuwe voorwaarden en geen beeld kan opleveren.
Of is dit te ver gezocht?

Door nu af te sluiten, loop je dat risico niet, lijkt mij. (wat een verwarrend luxe probleem of maak ik het te moeilijk? 8)7
In Duitsland kun je geen nieuw F1TV abonnement afsluiten, bestaande abonnementen blijven daar wel werken.

⛔ Trackers of betalen ⛔

• Jasphur
  • Nu online
JohanKupers schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 07:27:
[...]

In Duitsland kun je geen nieuw F1TV abonnement afsluiten, bestaande abonnementen blijven daar wel werken.
Dat zou dan betekenen dat ik mijn huidige F1TV abbo op doorlopend moet zetten om hem niet kwijt te raken?

• Pierre
  • Laatst online: 11:13

Pierre

Van nature lui!

Jasphur schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 08:18:
[...]

Dat zou dan betekenen dat ik mijn huidige F!TV abbo op doorlopend moet zetten om hem niet kwijt te raken?
Ik heb een abonnement via Ziggo/Vodafone blijft dat wel werken?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Jasphur
  • Nu online
Pierre schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 08:24:
[...]

Ik heb een abonnement via Ziggo/Vodafone blijft dat wel werken?
Als ik er logisch/zakelijk over nadenk, verwacht ik dat de deal tussen Ziggo en F1TV komt te vervallen. Maar dit is op geen enkele feit gebaseerd. Dit zou je even na moeten vragen bij Ziggo denk ik

• Melantrix
  • Laatst online: 22-09 13:11
Rivanov schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 14:43:
Crosspost uit het LG OLED topic:

Kom zojuist pas achter de Overlay functionaliteit op m’n 65CX. Wanneer je een video of stream via AirPlay afspeelt dan kun je deze als Picture in Picture tonen. :)

[Afbeelding]

F1TV via AirPlay naar de TV en als PiP over de Next Mediabox van Ziggo. :)
En je kunt audio switchen tussen PiP en de normale content.
Hóe doe je dat? kan dat ook met bijv twee hdmi devices oid? Ik heb ook een CX maar heb dit nog nooit gezien. (gebruik zelf geen apple dus geen airplay..)

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Jasphur schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 08:18:
[...]

Dat zou dan betekenen dat ik mijn huidige F!TV abbo op doorlopend moet zetten om hem niet kwijt te raken?
Ja, als ze die zelfde constructie hier ook gaan toepassen is dat de enige mogelijkheid. Maar zoals al gezegd, het is nog compleet onduidelijk welke voorwaarden er volgend jaar zijn.

Ikzelf sloot elk jaar een jaarcontract af met de 35% of 50% korting maar voor komend jaar laat ik de huidige veiligheidshalve maar doorlopen.

⛔ Trackers of betalen ⛔

• Rivanov
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

Melantrix schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 08:52:
[...]

Hóe doe je dat? kan dat ook met bijv twee hdmi devices oid? Ik heb ook een CX maar heb dit nog nooit gezien. (gebruik zelf geen apple dus geen airplay..)
Nee, kan enkel wanneer je iets via AirPlay stuurt.
Vervolgens op de Blue button op je AB drukken.

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X

• _RRM_
JohanKupers schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 08:55:
[...]

Ja, als ze die zelfde constructie hier ook gaan toepassen is dat de enige mogelijkheid. Maar zoals al gezegd, het is nog compleet onduidelijk welke voorwaarden er volgend jaar zijn.

Ikzelf sloot elk jaar een jaarcontract af met de 35% of 50% korting maar voor komend jaar laat ik de huidige veiligheidshalve maar doorlopen.
De vraag maar eens bij de F1TV neergelegd;

Is het seizoen 2022 ook nog via het F1TV pro abonnement te bekijken in Nederland?

Is er nog een verschil als ik nu nog (seizoen 2021) een abonnement afsluit of wacht tot het volgend seizoen?

Antwoord;
Hallo,

Bedankt voor het contacteren van het F1 Team. Dit is Laura en ik zal u graag helpen.

Als u het yeary-abonnement vandaag koopt, is het beschikbaar tot het volgende jaar vandaag

Bedankt,
-Laura

Het Team bij F1

Het lijkt dus dat een jaar abonnement ook voor (een deel van) seizoen 2022 geldig is.
Meer kan ik met dit antwoord niet zeggen.

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

_RRM_ schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 18:08:
[...]

Is het seizoen 2022 ook nog via het F1TV pro abonnement te bekijken in Nederland?

Is er nog een verschil als ik nu nog (seizoen 2021) een abonnement afsluit of wacht tot het volgend seizoen?

Antwoord;
Hallo,

Bedankt voor het contacteren van het F1 Team. Dit is Laura en ik zal u graag helpen.

Als u het yeary-abonnement vandaag koopt, is het beschikbaar tot het volgende jaar vandaag

Bedankt,
-Laura

Het Team bij F1

Het lijkt dus dat een jaar abonnement ook voor (een deel van) seizoen 2022 geldig is.
Ja dat is logisch als je vandaag een abonnement neemt voor een jaar, loopt die door tot eind augustus 2022. De grote vraag is alleen, kun je volgend jaar nog een nieuw abonnement afsluiten of is dat afgekocht door NENT en is F1TV alleen nog beschikbaar voor bestaande abonnementen die automatisch doorlopen. Dat antwoord is nog nergens gegeven.

⛔ Trackers of betalen ⛔

• Joris748
  • Registratie: januari 2018
  • Nu online
Die AppleTV app voor F1TV laat ook maar op zich wachten. Geen prio omdat we uiteindelijk allemaal via het platform van NENT moeten gaan kijken?

[Voor 3% gewijzigd door Joris748 op 31-08-2021 07:08]

• RobertMe
  • Nu online
Joris748 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 07:08:
Die AppleTV app voor F1TV laat ook maar op zich wachten. Geen prio omdat we uiteindelijk allemaal via het platform van NENT moeten gaan kijken?
Jip, want NENT heeft natuurlijk wereldwijd de rechten opgekocht waarna F1TV er volledig mee kan stoppen ;)

Ze hebben aangegeven dat de AppleTV en Android TV app er zouden komen in de tweede seizoenshelft. En van die tweede seizoenshelft is nu één race verreden, dus in principe hebben ze nog even de tijd om aan dat statement te voldoen. Daarnaast beloofden ze ook al een á twee jaar Chromecast ondersteuning aan te gaan bieden, en dat is er ook pas sinds begin dit jaar. Dus als ze hun planning/beloften weer zo goed na komen dan zou ik de SmartTV apps niet voor 2022 verwachten.

Overigens is er ook een third party AppleTV app die er op de screenshots die ik gezien heb extreem gelikt uit ziet. Die zou je eventueel dus ook kunnen gebruiken.

• noo
  • Niet online
Joris748 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 07:08:
Niet op gaan wachten, gewoon de unofficial Apple TV app gebruiken. Installeren via Testflight.

https://github.com/NoahFetz/F1AppleTV

• _RRM_
JohanKupers schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 07:00:
[...]

Ja dat is logisch als je vandaag een abonnement neemt voor een jaar, loopt die door tot eind augustus 2022. De grote vraag is alleen, kun je volgend jaar nog een nieuw abonnement afsluiten of is dat afgekocht door NENT en is F1TV alleen nog beschikbaar voor bestaande abonnementen die automatisch doorlopen. Dat antwoord is nog nergens gegeven.
Toch nog even wat doorvraag gedaan.......

• grun93
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 04:50
_RRM_ schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:54:
Toch nog even wat doorvraag gedaan....
Wat hij er niet bij zegt, is wat het volgend jaar dan kost. Ik moet nog zien of de prijs in de buurt blijft van het tarief van dit jaar.

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

In een ver verleden ooit contact gehad met Filmnet toen, want ik had opgevangen dat zij de rechten gingen verliezen. Zij bij hoog en laag beweren dat ze het blijven uitzenden en toen bij het begin van het seizoen. Helaas pindakaas we hebben de rechten niet meer.

Dus ik wil het eerst zien, dan geloven. :p

[Voor 8% gewijzigd door JohanKupers op 31-08-2021 15:09]

⛔ Trackers of betalen ⛔

• alienfruit
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 02:30

alienfruit

the alien you never expected

Ja, ik moet ook even uitzoeken hoe ik F1 dit weekend kan kijken zonder te hoeven overstappen naar Sky internet/tv hier in het VK. Misschien kan het via NOWTV

Ja, dagkaart via NOWTV Sports voor £9.99. Maar ja, dan heb je geen Nederlands commentaar.

[Voor 32% gewijzigd door alienfruit op 31-08-2021 15:29]

• Plenkske
  • Registratie: mei 2011
  • Nu online
_RRM_ schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:54:
[...]

Toch nog even wat doorvraag gedaan.......

[Afbeelding]
Hier staat natuurlijk niet bij dat wij die subscriptie in 2022 kunnen kopen ;)

• Evest
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online

Evest

Mt. Evest 🏔

Volgens F1.com is de NOS dit weekend ook een van de officiële broadcasters, maar veel info heb ik verder niet gevonden. Iemand die weet of het alleen een livestream van de race is, dat alle sessies op TV verschijnen of iets ertussenin? En met welke commentatoren?

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• Plenkske
  • Nu online
Evest schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 15:37:
Volgens F1.com is de NOS dit weekend ook een van de officiële broadcasters, maar veel info heb ik verder niet gevonden. Iemand die weet of het alleen een livestream van de race is, dat alle sessies op TV verschijnen of iets ertussenin? En met welke commentatoren?
Ik zie niks in de (online) gids staan voor dit weekend.
Misschien mogen ze wat (meer) beelden tonen tijdens "studio sport" ?

• SLice88
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 22-09 12:31
https://www.vodafoneziggo...l-nederland-live-te-zien/

Het hele weekend is sowieso te kijken via welke aanbieder dan ook als ik dit zo lees.

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

SLice88 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 15:58:
[...]

Het hele weekend is sowieso te kijken via welke aanbieder dan ook als ik dit zo lees.
Jep, dit weekend is een van de drie weekenden waarin de F1 FTA is.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Plenkske schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 15:53:
Ik zie niks in de (online) gids staan voor dit weekend.
Misschien mogen ze wat (meer) beelden tonen tijdens "studio sport" ?
Ziggo sport staat van 2 - 7 september zo uit mijn hoofd, open voor alle aanbieders, als FTA zender.

• Evest
  • Niet online

Evest

Mt. Evest 🏔

SLice88 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 15:58:
[...]

Ik zit bij Ziggo (kijk de race altijd op TV) en heb F1 TV Pro (voor de VT) dus kijken was niet het probleem, maar ik zou graag een keertje ander Nederlands commentaar hebben dan Olav. Dat gelul in de studio skip ik sowieso :+

@Plenkske denk dat het daar inderdaad tussendoor komt. Jammer als ze niet de hele race uitzenden dan.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Volgens mij liggen de uitzendrechten van F1 bij Ziggo, niet bij de NOS. ;) Wel is het zo dat de zender tijdelijk FTA is van 2 - 7 september. Ik denk niet dat F1 uitgezonden gaat worden door de NOS.

• Plenkske
  • Nu online
CH4OS schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:01:
[...]
Ziggo sport staat van 2 - 7 september zo uit mijn hoofd, open voor alle aanbieders, als FTA zender.
Weet ik, maar het ging over NOS.
Sowieso heb je niks aan een FTA zender als je internet only hebt.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

_RRM_ schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 18:08:
[...]

Antwoord;
Hallo,

Bedankt,
-Laura

Het Team bij F1

Is ook al langer bekend dat F1TV Pro ook in 2022 beschikbaar blijft; nieuws: F1 TV Pro-streamingdienst blijft na 2021 beschikbaar in Nederland

• Evest
  • Niet online

Evest

Mt. Evest 🏔

CH4OS schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:03:
[...]
Volgens mij liggen de uitzendrechten van F1 bij Ziggo, niet bij de NOS. ;) Wel is het zo dat de zender tijdelijk FTA is van 2 - 7 september. Ik denk niet dat F1 uitgezonden gaat worden door de NOS.
Zoals ik zei, staat op F1.com de NOS gewoon bij de officiële broadcasters: https://www.formula1.com/...roadcast-information.html

Zie nu dat dat overigens niet alleen voor de Dutch GP geldt.

Het is bovendien redelijk gebruikelijk dat de thuisrace ook bij een publieke omroep uitgezonden wordt. Zo mag Channel 4 altijd de GP van Groot-Brittannië uitzenden en was afgelopen weekend de "race" ook op Canvas te zien.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Evest schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:06:
Zoals ik zei, staat op F1.com de NOS gewoon bij de officiële broadcasters: https://www.formula1.com/...roadcast-information.html
De NOS heeft rechten voor samenvattingen, maar doet daar niets meer mee sinds 2021. Vorig jaar deden ze dat wel, maar dit jaar niet echt meer. Nu af en toe als ene VER een podium heeft gehaald, maar meer dan een klein berichtje is het niet meer.
Zie nu dat dat overigens niet alleen voor de Dutch GP geldt. Bovendien is het redelijk gebruikelijk dat de thuisrace ook bij een publieke omroep uitgezonden wordt. Zo mag Channel 4 altijd de GP van Groot-Brittannië uitzenden en was afgelopen weekend de "race" ook op Canvas te zien.
Gezien de zes Ziggo Sport kanalen voor het hele weekend open gaan en Ziggo de rechten heeft, zie ik niet waarom NOS opeens de F1 ook zou gaan uitzenden.

[Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 31-08-2021 16:09]

• Evest
  • Niet online

Evest

Mt. Evest 🏔

CH4OS schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:08:
[...]
De NOS heeft rechten voor samenvattingen, maar doet daar niets meer mee sinds 2021. Vorig jaar deden ze dat wel, maar dit jaar niet echt meer. Nu af en toe als ene VER een podium heeft gehaald, maar meer dan een klein berichtje is het niet meer.

[...]
Gezien de zes Ziggo Sport kanalen voor het hele weekend open gaan en Ziggo de rechten heeft, zie ik niet waarom NOS opeens de F1 ook zou gaan uitzenden.
Ja check, gek dat ze daar niks mee doen eigenlijk. En we gaan het meemaken - ik zou het wel leuk vinden een keer iemand anders te horen dan Mol op TV. Dubbel uitzenden is niet ongebruikelijk dus zoals ik zei - in Nederland gebeurde dat tijdens de Olympische spelen ook regelmatig.

[Voor 8% gewijzigd door Evest op 31-08-2021 16:12]

• Plenkske
  • Nu online
Evest schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:06:
Het is bovendien redelijk gebruikelijk dat de thuisrace ook bij een publieke omroep uitgezonden wordt. Zo mag Channel 4 altijd de GP van Groot-Brittannië uitzenden en was afgelopen weekend de "race" ook op Canvas te zien.
Voor de deal vanaf volgend jaar worden 6 races per seizoen gratis uitgezonden, waarbij volgens mij de dutch gp er altijd één van is. Maar hoe is volgens mij nog niet bekend.

Nu gooien ze Ziggo open en dat is leuk voor het overgrote deel van Nederland. Maar er zijn ook
(steeds meer) mensen die geen TV abonnement hebben. En er zijn volgens mij ook een paar kleine providers die Ziggo niet hebben.
Als het dan bij NOS uitgezonden wordt dan kan zeker iedereen het aan: elke provider en ook als je alleen internet hebt.

edit:

OzzieMann in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2"

blijkbaar is er een verschil tussen free-to-air en free-to-view bij Viaplay. Nou ja we gaan het meemaken volgend jaar.

[Voor 12% gewijzigd door Plenkske op 31-08-2021 16:17]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Plenkske schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:13:
Nu gooien ze Ziggo open en dat is leuk voor het overgrote deel van Nederland. Maar er zijn ook
(steeds meer) mensen die geen TV abonnement hebben. En er zijn volgens mij ook een paar kleine providers die Ziggo niet hebben.
Ik kan eens kijken op of na 2 september (en voor 8 september) hoe en wat. Ik ben oud-Ziggo klant en heb verder geen TV meer, maar kan eens kijken of de zenders gewoon werken ook al heeft mijn CI+ module dus geen actieve subscriptie meer. ;)
Als het dan bij NOS uitgezonden wordt dan kan zeker iedereen het aan: elke provider en ook als je alleen internet hebt.
Ik denk dus niet dat NOS het gaat uitzenden, dan zou je ook in de gids daarover eea terug moeten vinden en dat vond je niet gaf je eerder al aan.
blijkbaar is er een verschil tussen free-to-air en free-to-view bij Viaplay. Nou ja we gaan het meemaken volgend jaar.
Ja, free-to-air betekend dat iedereen het als zender op kan pikken (ik vermoed ook met digitennes) en doorgeven. Free-to-view betekend accountje registreren, gratis in de app de race kunnen zien. Maar goed, de zes Ziggo Sport Totaal zenders gaan tijdelijk free-to-air, dus iedereen kan het dan gewoon doorgeven, ook via internet.

[Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 31-08-2021 16:29]

• Plenkske
  • Nu online
CH4OS schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:23:
Ik denk dus niet dat NOS het gaat uitzenden, dan zou je ook in de gids daarover eea terug moeten vinden en dat vond je niet gaf je eerder al aan.
[...]
Ja, free-to-air betekend dat iedereen het als zender op kan pikken en doorgeven. Free-to-view betekend accountje registreren, gratis in de app de race kunnen zien.
Ik zeg niet voor niks "als het dan" , plus had ik het eigenlijk over volgend jaar maar daarmee was ik wat onduidelijk.

Zoals ik die post begreep zou free-to-view niet per se live hoeven te betekenen :P Maargoed, er is sowieso nog weinig bekend over de details van viaplay. Komt wel. En de optie F1TV Pro is er ook nog.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Plenkske schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:29:
Ik zeg niet voor niks "als het dan" , plus had ik het eigenlijk over volgend jaar maar daarmee was ik wat onduidelijk.
Dat een zender free-to-air (vrij voor doorgifte) is betekend niet dat een andere zender opeens rechten heeft om de volledige race uit te zenden. ;)
Zoals ik die post begreep zou free-to-view niet per se live hoeven te betekenen :P Maargoed, er is sowieso nog weinig bekend over de details van viaplay. Komt wel.
Oh, dat is wel een goede, daar had ik nog niet eens aan gedacht, dat het dan niet per se live hoeft te zijn, maar zou wel gek zijn als dat niet zo was. :)
En de optie F1TV Pro is er ook nog.
F1TV heeft meestal voorafgaand aan een nieuw seizoen een actieperiode, waarbij je korting hebt op een subscriptie. Het zou mij niet verbazen als dat de goedkopere optie wordt. Geen idee of daar dan Nederlands commentaar bij zit, maar voor mij maakt dat niet zo heel veel uit.

[Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 31-08-2021 16:38]

• Jasphur
  • Nu online
CH4OS schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:35:
[...]
Dat een zender free-to-air (vrij voor doorgifte) is betekend niet dat een andere zender opeens rechten heeft om de volledige race uit te zenden. ;)

[...]
Oh, dat is wel een goede, daar had ik nog niet eens aan gedacht, dat het dan niet per se live hoeft te zijn, maar zou wel gek zijn als dat niet zo was. :)
[...]
F1TV heeft meestal voorafgaand aan een nieuw seizoen een actieperiode, waarbij je korting hebt op een subscriptie. Het zou mij niet verbazen als dat de goedkopere optie wordt. Geen idee of daar dan Nederlands commentaar bij zit, maar voor mij maakt dat niet zo heel veel uit.
Nadeel van wachten op die F1TV actie is dat het dan al kan zijn dat je geen nieuwe abonnement meer kan afsluiten in Nederland. Want die actie is meestal in januari of misschien zelfs wel maart.

Als je zeker weten nog 1 seizoen F1TV wilt hebben kun je beter vlak voor het nieuwe jaar een abbo afsluiten. Ik verwacht dat zelfs zonder korting F1TV goedkoper zal zijn dan andere legale alternatieven.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Jasphur schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:47:
Nadeel van wachten op die F1TV actie is dat het dan al kan zijn dat je geen nieuwe abonnement meer kan afsluiten in Nederland. Want die actie is meestal in januari of misschien zelfs wel maart.

Als je zeker weten nog 1 seizoen F1TV wilt hebben kun je beter vlak voor het nieuwe jaar een abbo afsluiten. Ik verwacht dat zelfs zonder korting F1TV goedkoper zal zijn dan andere legale alternatieven.
Zoals ik eerder al postte: nieuws: F1 TV Pro-streamingdienst blijft na 2021 beschikbaar in Nederland;
Er zijn landen zoals Duitsland waar de exclusieve Formule 1-uitzendrechten met zich meebrengen dat er geen plaats meer is voor de F1 TV-streamingdienst, maar dat zal van 2022 tot en met 2024 dus niet de situatie in Nederland zijn.

[Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 31-08-2021 16:51]

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Daarin staat :

⛔ Trackers of betalen ⛔

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

JohanKupers schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:53:
Maar ook dat F1TV beschikbaar is in Nederland tussen 2022 en 2024, zie mijn edit. Ik ben momenteel abonnee, dus ik heb in elk geval niets te vrezen. Momenteel lift ik via het Ziggo abonnement van mijn ouders, jaar daarvoor had ik met 50% korting F1TV Pro gekeken, wanneer er weer een kortingsactie is, ik verwacht vlak voor de start van volgend seizoen, sluit ik ook gewoon weer opnieuw af aldaar. :)

Ik denk dus niet dat ViaPlay totale exclusiviteit heeft. :)

[Voor 36% gewijzigd door CH4OS op 31-08-2021 16:56]

• Jasphur
  • Nu online
CH4OS schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:54:
[...]
Maar ook dat F1TV beschikbaar is in Nederland tussen 2022 en 2024, zie mijn edit. Ik ben momenteel abonnee, dus ik heb in elk geval niets te vrezen. Momenteel lift ik via het Ziggo abonnement van mijn ouders, jaar daarvoor had ik met 50% korting F1TV Pro gekeken, wanneer er weer een kortingsactie is, ik verwacht vlak voor de start van volgend seizoen, sluit ik ook gewoon weer opnieuw af aldaar. :)
Beschikbaar != een nieuw abbo kunnen afsluiten :)

Maar we gaan het meemaken :D

Pagina: 1 ... 20 21 22 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee