[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 40 Laatste
Acties:
  • 252.393 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:05
grun93 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 05:44:
[...]

Ja, maar misschien niet alle races. Er staat 'geselecteerde evenementen'. Welke dat zijn blijft de vraag.

Welke sportinhoud kan ik bekijken in Ultra HD?
In onze tabel bieden we twee verschillende streams voor geselecteerde evenementen . De ene stream is onze reguliere uitzending die wordt uitgezonden in 720p, terwijl de andere, die "Ultra HD" wordt genoemd, wordt uitgezonden in Ultra HD 4K.

We bieden geselecteerde evenementen uit de volgende sporten:

Formule 1
Champions League
Eredivisie
Het bereik is afhankelijk van welke uitzendingen beschikbaar zijn voor Ultra HD en apparatuur in de arena.
720p als default kwaliteit. En dan te bedenken dat het hier een groot feest was toen F1TV van 1080p@25fps naar 1080p@50fps ging. 720p is gewoon echt een crappy kwaliteit, zeker als je een 4K TV hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 03:07
Dat valt me ook tegen, tegenwoordig is 1080p/50Hz toch wel het minimum voor een tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 20:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yz5j3D3cXPXZfSpfGX8aNZik2wM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MHfomvqfVBrwiOzjhMOmUBMc.jpg?f=fotoalbum_large
Daar begint het gezeik weer... hadden ze dit nou nog niet opgelost bij f1tv?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Nieknikey schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:01:
[Afbeelding]
Mooi Ferrari rood :p

Maar hier geen probleem met F1TV via Race Control.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:48

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
[Afbeelding]
Via wat kijk je?
Ik heb op F1 TV Viewer op Android TV geen problemen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zZ6PeFqwyLxsPLd4DSjkIp6lld0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ioq5Df493CrR12Qg47OJJhgo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CmYnqIvCF_DngWmMfIRtN1TI1ck=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DzcpKVfbgpzJ5fV6DOSSK4cN.jpg?f=fotoalbum_tile

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieknikey
Ik kijk gewoon via een browser op Windows (Firefox). Vorige keren ook problemen met chrome. Als t zometeen weer gebeurt ga ik de airplay functionaliteit eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misteriks
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:23
[Afbeelding]
F1TV Chromecast liep bij mij prima tijdens de quali

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yz5j3D3cXPXZfSpfGX8aNZik2wM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MHfomvqfVBrwiOzjhMOmUBMc.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/App6Pr51ExcorJTX-Hi7EPz_Kj8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/P0K0mTtQnh9lfufR7QeLWG2L.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:38
Valt me net te binnen dat Jack Plooij weer niet de interviews doet dit weekend. Heeft die zo'n last van z'n corona besmetting? Niet dat ik 'm mis ofzo hoor, Rick Winkelman doet het erg goed, betrapte me net erop dat ik de interviews allemaal ben gaan kijken. Voorheen vermeed ik die vanwege het bedroevende niveau van de gestelde vragen...

[ Voor 5% gewijzigd door Pyr0_ op 22-05-2021 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 20:22
Pyr0_ schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 18:15:
Valt me net te binnen dat Jack Plooij weer niet de interviews doet dit weekend. Heeft die zo'n last van z'n corona besmetting? Niet dat ik 'm mis ofzo hoor, Rick Winkelman doet het erg goed, betrapte me net erop dat ik de interviews allemaal ben gaan kijken. Voorheen vermeed ik die vanwege het bedroevende niveau van de gestelde vragen...
Hij had een positieve test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:36
Dit weekend brengt mijn eerste ervaring met F1 TV. Zo te zien valt er nog genoeg te ontdekken.

Het is natuurlijk geweldig dat je gelijktijdig de race kunt volgen en bij iemand on board kunt zijn inclusief het radioverkeer, maar het werkt voor mij nog niet optimaal. Zo loopt de racestream niet gelijk met de on board stream. En dan soms echt een seconde of 15. Dan is het een kwestie van pauzeren en zoeken naar synchroniciteit, mits er een referentiepunt te vinden is. Gekloot dus. Belangrijker is dat de on board niet lekker loopt; het lijkt alsof het beeld versneld afgespeeld wordt, heel onnatuurlijk. Beeld en geluid lopen ook niet altijd gelijk.

Komt dit bekend voor, of ligt ‘t mogelijk aan mijn configuratie? Ik gebruik mijn tv via een bekabelde internetverbinding en de on board bekijk ik op een laptop via wifi.

Overigens zijn deze twee beelden naast elkaar meer dan genoeg. Als ik ook nog timing ernaast zet heb ik geen idee waar ik moet kijken en mis ik de helft van de actie op de baan. :+ Laat staan het F1 topic ook nog te volgen, of zelfs bij te dragen. Dan zie je helemaal niks meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Laatst online: 12-09 07:46
[Afbeelding]
FP2, FP3 en Quali heb ik allemaal zonder problemen kunnen kijken op een Chromecast Ultra. Ik heb niet eens een hickup of iets wat er ook maar op lijkt gehad.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 15:32
[Afbeelding]
nog niet gezien op F1tv, ligt het niet aan je tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:40
G_Dragon schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:04:
[...]

Via wat kijk je?
Ik heb op F1 TV Viewer op Android TV geen problemen :)

[Afbeelding][Afbeelding]
Deze werkte bij mij ook prima inderdaad, eerste test gedaan bij FP3 via een kastje met Android TV en ging prima :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieknikey
Ik ben bang dat ik wellicht wat te vroeg op het klaagorgel ben gaan zitten, want na die ene hiccup die ik hier heb gepost heb ik nergens meer last van gehad. Gelukkig maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Nieknikey schreef op zondag 23 mei 2021 @ 09:45:
Ik ben bang dat ik wellicht wat te vroeg op het klaagorgel ben gaan zitten, want na die ene hiccup die ik hier heb gepost heb ik nergens meer last van gehad. Gelukkig maar :)
Gisteren heb ik de F2 gekeken via de app en daar had ik ook last van dat bufferen. Ik heb het quick and dirty opgelost door de stream een minuutje terug te scrollen zodat die een kleine buffer had voor zijn beeldmateriaal en daarna geen bufferingsproblemen gehad.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:52
Kan iemand vertellen wat de vertraging is als je kijkt via F1 tv.
Als ik op tv Ziggo kijk en dan de timing app loopt Ziggo 2 seconden achter.
Via de T-Mobile app wel 30 seconden.

Of loopt de timing (bijna) sync met de F1 tv app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:08
Gisteren tijdens quali liep F1 TV ruim 30 seconden achter op de broadcast van Ziggo.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:42

Player1S

Probably out in the dark

Can de FOM pretty please dat fucking irritante geluidje weg halen bij replays? Liefst gisteren nog plus officieel excuses aanbieden aan alle kijkers.

Ik accepteer jaar gratis F1TV als compensatie

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Rivanov schreef op zondag 23 mei 2021 @ 10:26:
Gisteren tijdens quali liep F1 TV ruim 30 seconden achter op de broadcast van Ziggo.
Dat is volgend jaar "opgelost" 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
hardware-lover schreef op zondag 23 mei 2021 @ 11:57:
[...]

Helaas wel.. :(

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:37
hardware-lover schreef op zondag 23 mei 2021 @ 11:57:
[...]

Dat is idd iets waar ze wel eens naar mogen kijken bij F1TV.

BBC had tijdens het vorige WK voetbal al een oplossing ervoor. https://www.bbc.com/news/technology-45499784

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Ik vindt het niet erg dat die stream wat achter loopt, tijdens de race kijk ik alleen naar de stream en niet op internet of zo.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
P.K. schreef op zondag 23 mei 2021 @ 12:27:
[...]

Dat is idd iets waar ze wel eens naar mogen kijken bij F1TV.

BBC had tijdens het vorige WK voetbal al een oplossing ervoor. https://www.bbc.com/news/technology-45499784
Dan heb ik toch liever dat de stream wat achter loopt en wél goed werkt, dan dat ze door het verkleinen van de packets vervolgens te weinig capaciteit hebben om een goed werkende stream te leveren (of de prijs gaan verhogen om dit 'issue' op te lossen).
Voor mij is het geen issue overigens, heb toch geen Ziggo om het mee te vergelijken (en ook geen buren die dat wel hebben) :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 07-09 18:45
Help!!!! schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 18:43:
[...]

Met het verliezen van de F1 rechten door Ziggo in het achterhoofd vind ik, nu ik het nog wat bewuster bekijk, dat Ziggo eigenlijk best wel een heel goed pakket neerzet qua coverage van een race weekend.

Tegelijkertijd denk ik dat de mensen, die de F1 net wat serieuzer volgen dan de mainstream kijker, veel liever wat minder sensationele, en meer rationele en rustigere personen zien. Minder haantjes dus.
Ziggo zet totaal geen verkeerd pakket neer. Alleen is het niveau gewoon steeds verder omlaag gegaan, puur om de drempel ook verder omlaag te doen. Hopelijk veranderd dat in positieve zin.
Met Kamphues en Doornbos kan ik prima leven, zeker als ze proberen elkaar iets minder de vliegen af te vangen.
Kamphues hoop ik toch niet meer terug te zien. Doornbos daarin tegen (samen met Giedo en Ho-Pin) zijn toch wel de mannen die het echte verhaal brengen. Die zouden wat mij betreft zo mee mogen naar Viaplay.
Alhoewel Plooij geen onaardige kerel is heb ik tien keer liever iemand als Winkelman die toch echt professioneler overkomt.
Eens, na afgelopen f1 weekend en dit weekend is het wel duidelijk. Maar hierin hoop ik vooral dat er wat meer afwisseling komt. Dat geld ook voor de commentatoren. Beetje afwisselen is niet verkeerd!
ADHD Tom Coronel graag exit en Ho Pin Tung / Giedo vd Garde daarvoor in de plaats. Zeker naar Ho Pin luister ik graag.

Olav heeft bij mij wel sympathie maar iemand ernaast om de foutjes eruit te halen zou gewenst zijn. Hij moet teveel tegelijkertijd doen.
Helemaal eens, Ho-Pin en Giedo mogen vaker komen. Olav is totaal niet verkeerd, maar moderne formule 1 kan je gewoon niet meer alleen doen punt. Er moeten er gewoon 2 zitten, die ook gevoel hebben voor elkaar, maar vooral ruimte over laten. Dat is precies Olav zijn "probleem" die heeft geen ruimte voor iemand naast zich. En daardoor is de einddatum van Olav toch wel aangekomen. Lekker zijn radio verslagje blijven doen. Eventueel dat Viaplay hem als 2e geluidsbron kan meestreamen. (Of f1 tv pro.)

Toen Ziggo sport nog Sport1 heette, werden de Formule1 rechten overgenomen van RTL. Iedereen in tranen want het ging "achter de decoder". Nooit meer hetzelfde. Formule1 werd van de fans afgepakt, etc. Nu is het gewoon weer hetzelfde riedeltje. Het eerste jaar zal waarschijnlijk wennen zijn. Maar op den duur zal het toch steeds makkelijker toegangelijk worden. Nederlanders zijn gewoon altijd terughoudender geweest en hierdoor is geen van de betaalzenders groot genoeg geweest om het makkelijk te redden. Sport1 werd Ziggo sport, Ziggo sport ging een extra kanaal voor Ziggo abbonee's starten en hierdoor ging elke Ziggo abbonee (die van internet/tv/bellen) betalen voor Ziggo sport (de sport zender). Espn (ooit FoxSports, Eredivisie Live) moesten ook een truukje uithalen. Kpn was 1 van de eerste grote providers die hierin meeging, maar iedereen betaald een klein beetje aan ESPN, krijgen ze wel ESPN1 voor terug.

Viaplay gaat nu wel één dingetje anders doen. Ze gaan geen tv-zender via de providers brengen. Wat hier zo belangrijk aan is. De constructie bij een betaal tv zender, je betaald aan Ziggo/KPN/etc. en zij dragen een x bedrag af aan de zender. (Daarom ook dat ESPN een andere constructie zocht, maar KPN en Ziggo absoluut niet wilde.) Viaplay gaat streamen en ontvangt daardoor de volle mep van zijn klanten! Als Viaplay een succes gaat worden kan het serieus een verandering teweeg brengen in tv-land en dan met name voor de betaalzenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Rivanov schreef op zondag 23 mei 2021 @ 10:26:
dit is voor mij voor volgend jaar met Viaplay wel een zorg voor mij, op dit moment loopt F1 via Ziggo TV 4K (Horizon Next) hier een aantal seconden achter op de livetiming. Ik hoop dat dit niet verder uit elkaar gaat lopen bij een steam in de situatie van volgend jaar.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 23:03
DoeEensGek schreef op zondag 23 mei 2021 @ 14:02:
[...]

Ziggo zet totaal geen verkeerd pakket neer. Alleen is het niveau gewoon steeds verder omlaag gegaan, puur om de drempel ook verder omlaag te doen. Hopelijk veranderd dat in positieve zin.

[...]

Kamphues hoop ik toch niet meer terug te zien. Doornbos daarin tegen (samen met Giedo en Ho-Pin) zijn toch wel de mannen die het echte verhaal brengen. Die zouden wat mij betreft zo mee mogen naar Viaplay.

[...]

Eens, na afgelopen f1 weekend en dit weekend is het wel duidelijk. Maar hierin hoop ik vooral dat er wat meer afwisseling komt. Dat geld ook voor de commentatoren. Beetje afwisselen is niet verkeerd!

[...]

Helemaal eens, Ho-Pin en Giedo mogen vaker komen. Olav is totaal niet verkeerd, maar moderne formule 1 kan je gewoon niet meer alleen doen punt. Er moeten er gewoon 2 zitten, die ook gevoel hebben voor elkaar, maar vooral ruimte over laten. Dat is precies Olav zijn "probleem" die heeft geen ruimte voor iemand naast zich. En daardoor is de einddatum van Olav toch wel aangekomen. Lekker zijn radio verslagje blijven doen. Eventueel dat Viaplay hem als 2e geluidsbron kan meestreamen. (Of f1 tv pro.)

Toen Ziggo sport nog Sport1 heette, werden de Formule1 rechten overgenomen van RTL. Iedereen in tranen want het ging "achter de decoder". Nooit meer hetzelfde. Formule1 werd van de fans afgepakt, etc. Nu is het gewoon weer hetzelfde riedeltje. Het eerste jaar zal waarschijnlijk wennen zijn. Maar op den duur zal het toch steeds makkelijker toegangelijk worden. Nederlanders zijn gewoon altijd terughoudender geweest en hierdoor is geen van de betaalzenders groot genoeg geweest om het makkelijk te redden. Sport1 werd Ziggo sport, Ziggo sport ging een extra kanaal voor Ziggo abbonee's starten en hierdoor ging elke Ziggo abbonee (die van internet/tv/bellen) betalen voor Ziggo sport (de sport zender). Espn (ooit FoxSports, Eredivisie Live) moesten ook een truukje uithalen. Kpn was 1 van de eerste grote providers die hierin meeging, maar iedereen betaald een klein beetje aan ESPN, krijgen ze wel ESPN1 voor terug.

Viaplay gaat nu wel één dingetje anders doen. Ze gaan geen tv-zender via de providers brengen. Wat hier zo belangrijk aan is. De constructie bij een betaal tv zender, je betaald aan Ziggo/KPN/etc. en zij dragen een x bedrag af aan de zender. (Daarom ook dat ESPN een andere constructie zocht, maar KPN en Ziggo absoluut niet wilde.) Viaplay gaat streamen en ontvangt daardoor de volle mep van zijn klanten! Als Viaplay een succes gaat worden kan het serieus een verandering teweeg brengen in tv-land en dan met name voor de betaalzenders.
Echt uitstekend verwoord dit d:)b. Ben het werkelijk op alle punten met je eens, zelfs de keuze voor commentatoren. Toch hoop ik dat er nog een plekje komt voor Olav bij Viaplay :)

Fijne race allemaal. Laat Max de volle mep pakken! *O*

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 00:28

Chiron

Moderator Discord
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qkYEGkaN7oNT6ADLmixEN2petTA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z3r0PJFZ6BWanjBApaXDDOTT.jpg?f=fotoalbum_large

Ok het was even pielen met de geluidskanalen, maar die Unofficial Apple TV app is koning. FOM hoeft alleen een contract en een zak geld naar de devver te sturen

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Bullet NL schreef op zondag 23 mei 2021 @ 14:06:
[...]

dit is voor mij voor volgend jaar met Viaplay wel een zorg voor mij, op dit moment loopt F1 via Ziggo TV 4K (Horizon Next) hier een aantal seconden achter op de livetiming. Ik hoop dat dit niet verder uit elkaar gaat lopen bij een steam in de situatie van volgend jaar.
Jup, daarom heb ik een hekel aan internetstreams tijdens live sport evenementen. Kijk 10000x liever naar een broadcast feed met het soms mindere commentaar van Olav Mol, dan een internetstream met het “betere” commentaar van Sky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Bullet NL schreef op zondag 23 mei 2021 @ 14:06:
[...]

Als het goed is heeft viaplay een livestream met de timing, neem aan dat die in sync loopt met de wedstrijd stream. Open je die toch op je lap op tablet? Of denk ik nu te makkelijk.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v2eGv_DasrtAvNQYKCG7MJALnEU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v8ZUgHcbkLYuCNYRnj3ihqKV.jpg?f=fotoalbum_large
Toch gebeurt dit nog steeds te vaak

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:23

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Vandaag weer 40 seconden verschil tussen de streams en Langs de Lijn.
Max reed al souverein bij Mirabeau terwijl de start op de stream nog moest beginnen. Bij de finish op de radio kwam hij uit de tunnel op de stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Aan het begin van de stream heb ik een minuutje gepauzeerd en geen enkele onderbreking gehad tijdens de race.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
niki_lauda schreef op zondag 23 mei 2021 @ 16:50:
Vandaag weer 40 seconden verschil tussen de streams en Langs de Lijn.
Max reed al souverein bij Mirabeau terwijl de start op de stream nog moest beginnen. Bij de finish op de radio kwam hij uit de tunnel op de stream.
Ik volg graag het racetopic, maar ze zaten alles te spoileren :(

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:21
En toch weer audio drops op de F1tvpro stream via F1viewer. Wel minder dan de vorige race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
ppeterr schreef op zondag 23 mei 2021 @ 17:08:
En toch weer audio drops op de F1tvpro stream via F1viewer. Wel minder dan de vorige race.
Ik vroeg me de vorige keer al af of ik het gemist had. Maar deze wedstrijd weet ik zeker dat ik ze niet had. Telefoon naar chromecast. (dus gewoon f1tv, en geen extra app of programma. Maar de vorige keer hadden mensen het er ook over via f1tv pro zelf.)

[ Voor 15% gewijzigd door ArthurMorgan op 23-05-2021 17:15 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:45
Kunnen we Rick niet houden voor de rest van het seizoen ipv tandarts Jack? Zoveel beter in interviews...

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

DoeEensGek schreef op zondag 23 mei 2021 @ 14:02:
[...]

Helemaal eens, Ho-Pin en Giedo mogen vaker komen. Olav is totaal niet verkeerd, maar moderne formule 1 kan je gewoon niet meer alleen doen punt.
Mwah, Olav begint ook steeds meer fouten te maken hoor. Of het stressfouten, domme fouten of dyslectische fouten zijn weet ik niet, maar dat er een boordradio van Norris komt en dat je dat dan ziet als Perez en er dan een heel verhaal aan op gaat hangen moet gewoon niet kunnen.
En dat soort fouten maakt hij vaak.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Dat viel mij vandaag inderdaad ook op. Zeker 2 best wel "grote" fouten, versprekingen. Er zal toch echt wel iemand naast moeten, of ie dat nou leuk vindt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
ArthurMorgan schreef op zondag 23 mei 2021 @ 16:58:
[...]

Ik volg graag het racetopic, maar ze zaten alles te spoileren :(
Welkom in de “hel” dat internetstreams heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Ach, de kans is groot dat we volgend jaar een compleet nieuwe F1 ploeg hebben.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:52

pinda powerrr

Slow down...

Ik lees in het race topic dat sommigen de post race show van F1TV Pro niet konden zien. Hier nul problemen en pre- en post show kunnen zien.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:44
Rivanov schreef op zondag 23 mei 2021 @ 19:07:
[...]

Welkom in de “hel” dat internetstreams heet.
Volgend jaar heeft iedereen dat, dan loopt het weer gelijk. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
F1TV werkte weer perfect :)
Ben zeer tevreden

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:17

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Dus ik kijk eens in de app. Hey airplay support. Dat heb ik gemist op tweakers. Zitten we al 29 pagina’s in deel 2… 😅

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Tylen schreef op zondag 23 mei 2021 @ 22:19:
Dus ik kijk eens in de app. Hey airplay support. Dat heb ik gemist op tweakers. Zitten we al 29 pagina’s in deel 2… 😅
Oh nu je het zegt nog echt ook :p
Nooit gezien dat we in deel 2 zaten haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DutchOwnage schreef op zondag 23 mei 2021 @ 18:49:
Dat viel mij vandaag inderdaad ook op. Zeker 2 best wel "grote" fouten, versprekingen. Er zal toch echt wel iemand naast moeten, of ie dat nou leuk vindt of niet.
Dit doet ie al jaren zo, en dan moet er nu nog iemand naast? Laat maar zitten voor dit seizoen.

Ik hoor minimaal tig fouten van hem tijdens een race, grote en kleinere. Nu "tolereer" ik dit omdat ik perse via een DVB-C decoder de race wil zien (en dit heeft niets met 4k te maken), maar dat is voor mij m.i.v. 2022 ook verleden tijd. En dat geldt dan eveneens voor mr. Mol 👍

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 15:14
Iemand hier een LG OLED ? Hoe bekijk jij F1TV pro op je tv?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:34
DutchOwnage schreef op zondag 23 mei 2021 @ 18:49:
Benieuwd of Olav de uitzendingen zelf wel eens terug kijkt, zal toch wel? Laat ik het zo zeggen; als ik zo'n 'performance' zou leveren als commentator zou ik het niet eens meer willen doen.

Er waren vandaag fouten bij dat je je serieus af gaat vragen of hij het allemaal nog wel helder ziet. Ook de 'verontschuldigende' giegeltjes als hij door heeft dat hij weer een blunder heeft gemaakt (hoogstwaarschijnlijk ingefluisterd door iemand in de studio) verraden dat hij allesbehalve zeker is van zichzelf.

En dat is op zich ook geen schande. Ben zelf ook de 50 gepasseerd en dan zie je alles simpelweg niet meer zo snel als wanneer je 20 of 25 bent. Er gebeurt op momenten simpelweg teveel tegelijkertijd om het in het in je eentje te kunnen bevatten én coherent commentaar te leveren.

Olav Mol is een fenomeen, hij is onderdeel van mijn volledige F1 historie (kijk sinds begin jaren 90). Maar hij begint een beetje op wijlen Murray Walker in zijn laatste jaren te lijken: gepassioneerd commentator maar hij ziet niet alles meer en haalt dingen door elkaar. Helaas is Olav's ego blijkbaar groter dan dat van Walker want laatstgenoemde accepteerde op zijn minst nog een jonger iemand naast hem die met een wat ruimere blik alles in de gaten hield en waar nodig ingreep.

Rick Winkelman is een verademing. Zeker in de rol van 'Mr ego' Jack Plooij, maar hij mag van mij ook op (of naast) de stoel van Olav gaan zitten. Maar in Hilversum (of waar zit Ziggo?) zal een grote mond (en die hebben Mol en Plooij) je helaas wel verder brengen dan het rustige vakmanschap van Winkelman.

Helaas is Sky voor me ook geen echt alternatief. Wel meer deskundig, maar het adhd gehalte is me daar een tikkie te hoog.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Laatst online: 23:34
alexbl69 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 23:28:
[...]

Benieuwd of Olav de uitzendingen zelf wel eens terug kijkt, zal toch wel? Laat ik het zo zeggen; als ik zo'n 'performance' zou leveren als commentator zou ik het niet eens meer willen doen.

Er waren vandaag fouten bij dat je je serieus af gaat vragen of hij het allemaal nog wel helder ziet. Ook de 'verontschuldigende' giegeltjes als hij door heeft dat hij weer een blunder heeft gemaakt (hoogstwaarschijnlijk ingefluisterd door iemand in de studio) verraden dat hij allesbehalve zeker is van zichzelf.

En dat is op zich ook geen schande. Ben zelf ook de 50 gepasseerd en dan zie je alles simpelweg niet meer zo snel als wanneer je 20 of 25 bent. Er gebeurt op momenten simpelweg teveel tegelijkertijd om het in het in je eentje te kunnen bevatten én coherent commentaar te leveren.

Olav Mol is een fenomeen, hij is onderdeel van mijn volledige F1 historie (kijk sinds begin jaren 90). Maar hij begint een beetje op wijlen Murray Walker in zijn laatste jaren te lijken: gepassioneerd commentator maar hij ziet niet alles meer en haalt dingen door elkaar. Helaas is Olav's ego blijkbaar groter dan dat van Walker want laatstgenoemde accepteerde op zijn minst nog een jonger iemand naast hem die met een wat ruimere blik alles in de gaten en hield en waar nodig ingreep.

Rick Winkelman is een verademing. Zeker in de rol van 'Mr ego' Jack Plooij, maar hij mag van mij ook op (of naast) de stoel van Olav gaan zitten. Maar in Hilversum (of waar zit Ziggo?) zal een grote mond (en die hebben Mol en Plooij) je helaas wel verder brengen dan het rustige vakmanschap van Winkelman.

Helaas is Sky voor me ook geen echt alternatief. Wel meer deskundig, maar het adhd gehalte is me daar een tikkie te hoog.
Niet echt iets van de laaste drie races, maar hij heeft het toen hoog gespeeld met Ziggo in de begintijd en zijn zin gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:44
Van der Garde heeft een paar races naast hem gezeten, en dat ging al beter, maar dat vond hij zelf niet.
Ik kan me voorstellen dat bij de overgang ze wel wat willen veranderen en als je ziet wat andere zenders doen dan is twee commentaren een logische 'verbetering'.
Het is de vraag of Olav dan nog steeds zo'n harde toon kan voeren om dat tegen te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 05:05
alexbl69 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 23:28:
Ik meen juist eens begrepen te hebben dat Rick Winkelman min of meer een beetje de "baas" is van het F1 (of algehele racing?) verhaal binnen Ziggo (of juist Southfields, de producent?). Dan kan het uiteraard nog steeds dat bv Mol of Plooij het hogerop spelen dat zij op TV moeten zijn. Maar Winkelman zal dus wel ook iemand zijn waar naar geluisterd wordt.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:20

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
dutchgio schreef op zondag 23 mei 2021 @ 23:57:
Van der Garde heeft een paar races naast hem gezeten, en dat ging al beter, maar dat vond hij zelf niet.
Ik kan me voorstellen dat bij de overgang ze wel wat willen veranderen en als je ziet wat andere zenders doen dan is twee commentaren een logische 'verbetering'.
Het is de vraag of Olav dan nog steeds zo'n harde toon kan voeren om dat tegen te houden.
Het wordt simpelweg tijd dat de heren Mol, Plooij en Coronel vernieuwing toe staan.
Doen ze dat niet dan wordt het tijd om ze aan de kant te doen.

Een keer Coronel horen is niet erg, maar hij zit er verdorie bijna ieder weekend wel een keer in het café of race uitzending.

Plooij vindt het zelf mooi om over de grid te lopen en het F1 wereldje. Op zich gaat hij wel, maar Winkelman is inderdaad beter.

En Olav heeft een rustige stem dat is fijn. De interviews met Max zijn ook niet verkeerd. Alleen de fouten tijdens de race zijn niet ok. In feite luister ik alleen naar hem als ik even wegloop van de TV, zodat ik geen crash ofzo mis. De rest van de info volg ik zelf wel :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:37
sverzijl schreef op zondag 23 mei 2021 @ 13:16:
[...]

Dan heb ik toch liever dat de stream wat achter loopt en wél goed werkt, dan dat ze door het verkleinen van de packets vervolgens te weinig capaciteit hebben om een goed werkende stream te leveren (of de prijs gaan verhogen om dit 'issue' op te lossen).
Voor mij is het geen issue overigens, heb toch geen Ziggo om het mee te vergelijken (en ook geen buren die dat wel hebben) :)
Dan ga je er wel vanuit dat het dan geen goedwerkende stream wordt, dat is geen gegeven. ;)

Hoe dan ook, mijn enige echte issue is dat de livetiming nu zo’n 45 seconden voorloopt op het beeld via F1TV.
Even op een tablet de livetiming erbij pakken is niet te doen. Tijdens de kwalificatie spoiler je jezelf en tijdens de race loopt het finaal uit sync.
Ik zou dat graag anders zien, desnoods dat ze een optie inbouwen om de livetiming te syncen met f1tv.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:01

Bestla

Kvinne

Ik heb mijzelf maar een abo F1TV kado gedaan. Ik geloof nooit dat ViaPlay goedkoper gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:05
MaXeRs schreef op zondag 23 mei 2021 @ 23:10:
Via een Chromecast Ultra :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:06
LuPo schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:35:
[...]

Via een Chromecast Ultra :)
En ik via een Apple TV (ook met een LG oled, maar een oudere).

Die unofficial app is koning! FOM hoeft alleen maar een sticker erop te plakken en gaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
MaXeRs schreef op zondag 23 mei 2021 @ 23:10:
Unofficial F1 TV app via de Apple TV 4K.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Het is echt complete leegloop bij Ziggo.

[YouTube: Bedankt voor alles Jack! 🧡]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PatrickC
Naar mijn mening staan ze bij Ziggo stil als het om verslaggeving gaat. Vaak dezelfde gasten, steeds dezelfde humor/grapjes tussen Tom, Robert, Rob en van Gameren en de 'masked simmer' vind ik dit jaar echt een aanfluiting. Een soort van mix tussen 'The Stig' van Top Gear toen het nog echt Top Gear was en pulp TV zoals 'The Masked Singer'. Besteedt b.v.een keer serieus aandacht aan de wereld van Sim Racing. We hebben o.a. een game studio Studio 397 in Nederland die één van de beste sim racing games die er op dit moment zijn, rFactor 2, onder beheer heeft. Nodig die een keer uit om hierover te vertellen bijvoorbeeld. Het lijkt er trouwens op dat ze dit jaar Assetto Corsa gebruiken in de studio. Laat een keer zien hoe je thuis met beperkte middelen en deze games een 'F1 simulator' (sim rig) realiseert. Nodig b.v. Rudy van Buren een keer uit om hier een keer over te vertellen. M.a.w., doe ook eens iets anders!

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:23

Harrie

NederVlaming

P.K. schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:24:
[...]

Dan ga je er wel vanuit dat het dan geen goedwerkende stream wordt, dat is geen gegeven. ;)

Hoe dan ook, mijn enige echte issue is dat de livetiming nu zo’n 45 seconden voorloopt op het beeld via F1TV.
Even op een tablet de livetiming erbij pakken is niet te doen. Tijdens de kwalificatie spoiler je jezelf en tijdens de race loopt het finaal uit sync.
Ik zou dat graag anders zien, desnoods dat ze een optie inbouwen om de livetiming te syncen met f1tv.
Ik druk gewoon op pauze in de live timing, en dan aan na 45 seconden weer laten lopen. Probleem is enkel als je dan van app switch en terug komt, dan moet je dat meestal weer opnieuw doen. Dat is wel een risico op spoilers ja.

Ik gebruik de live timing in de Formula 1 app. Dus niet via de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Nu online
[...]

Ik ga uit van wat ik nu heb en dat is -nu- goed.
Als ze nu al moeite hebben om de stream net goed werkend te krijgen, hoe denk je dat de stream eruit zal zijn als ze nog meer capaciteit nodig hebben ;)

Dus doe mij maar vertraging. In sync brengen is niet zo moeilijk. Ze de source die “te snel” is even op pauze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Laatst online: 01:53
Ziggo app streamen naar de Chromecast (Shield TV) en eigenlijk de hele GP geen vloeiende beelden.
Wel scherpe beelden maar dus niet vloeiend lopen.
Het rare is de reclames na de GP liepen wel weer goed en de studiobeelden waren weer stroperig.
Voorheen altijd goed gewerkt.

Ben ik de enige met dit probleem?

Hopelijk zijn we volgend jaar van Jack af, de rest is nog wel te doen en vooral Robert kan ik wel waarderen.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Maasluip schreef op zondag 23 mei 2021 @ 18:15:
[...]

Mwah, Olav begint ook steeds meer fouten te maken hoor. Of het stressfouten, domme fouten of dyslectische fouten zijn weet ik niet, maar dat er een boordradio van Norris komt en dat je dat dan ziet als Perez en er dan een heel verhaal aan op gaat hangen moet gewoon niet kunnen.
En dat soort fouten maakt hij vaak.
Er cirkelt een filmpje rond waarin hij netjes uitlegt hoe hij een race volgt en verslag doet. Dan zie je eigenlijk precies het probleem, Olav kijkt voor hem naar hetzelfde beeld als wij, maar heeft links en rechts nog wat overige schermpjes met informatie en beeld. Ook nog wat spiekbriefjes met namen en dergelijke. Allemaal prima, maar niet te doen als je alleen zit. Daar ontstaan zijn grootste problemen, en tegelijk de grootste ergernis bij de kijkers op de bank.

Jack en Olav zijn één. Zodra je Olav wilt zit Jack in het pakket erbij. Of beide of geen, zo werken zij. Daarnaast wil Olav ook alle wedstrijden + alleen verslag doen. Het is echt geen verkeerde man maar de tijd voor vernieuwing is toch wel aangebroken. In het begin mocht hij alleen vanuit een wc-hokje in Amsterdam de wedstrijden doen, hij wilde bij de races zijn en mocht vervolgens alleen Europese circuits bijwonen, pas ergens rond de Max mania mocht hij overal heen reizen. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
DoeEensGek schreef op maandag 24 mei 2021 @ 14:01:
[...]

Er cirkelt een filmpje rond waarin hij netjes uitlegt hoe hij een race volgt en verslag doet. Dan zie je eigenlijk precies het probleem, Olav kijkt voor hem naar hetzelfde beeld als wij, maar heeft links en rechts nog wat overige schermpjes met informatie en beeld. Ook nog wat spiekbriefjes met namen en dergelijke. Allemaal prima, maar niet te doen als je alleen zit. Daar ontstaan zijn grootste problemen, en tegelijk de grootste ergernis bij de kijkers op de bank.

Jack en Olav zijn één. Zodra je Olav wilt zit Jack in het pakket erbij. Of beide of geen, zo werken zij. Daarnaast wil Olav ook alle wedstrijden + alleen verslag doen. Het is echt geen verkeerde man maar de tijd voor vernieuwing is toch wel aangebroken. In het begin mocht hij alleen vanuit een wc-hokje in Amsterdam de wedstrijden doen, hij wilde bij de races zijn en mocht vervolgens alleen Europese circuits bijwonen, pas ergens rond de Max mania mocht hij overal heen reizen. ;)
[YouTube: Zo geeft Olav Mol zijn commentaar | #ZoekHetUitJack | 18/05/2018]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Die ja! Hij geeft zelf eigenlijk al aan hoe de vork in de steel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ad de Jong schreef op maandag 24 mei 2021 @ 13:45:
Ziggo app streamen naar de Chromecast (Shield TV) en eigenlijk de hele GP geen vloeiende beelden.
Wel scherpe beelden maar dus niet vloeiend lopen.
Het rare is de reclames na de GP liepen wel weer goed en de studiobeelden waren weer stroperig.
Voorheen altijd goed gewerkt.

Ben ik de enige met dit probleem?

Hopelijk zijn we volgend jaar van Jack af, de rest is nog wel te doen en vooral Robert kan ik wel waarderen.
De reden dat jij streamt ipv de ZiggoGo app zelf op je Shield gebruiken?

Heb jij je Shield dan ook in een 50Hz freq. draaiende gehad tijdens het streamen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
hardware-lover schreef op maandag 24 mei 2021 @ 14:21:
[...]

Heb jij je Shield dan ook in een 50Hz freq. draaiende gehad tijdens het streamen?
Als je geen internet van Ziggo hebt, werkt de ZiggoGo app niet op een Shield TV. ZiggoGo via Chromecast werkt dan wel. Wellicht is dat ook zo bij @Ad de Jong . En inderdaad... de Shield TV op 50hz zetten, zorgt vaak voor vloeiender beeld bij het casten van TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Laatst online: 01:53
hardware-lover schreef op maandag 24 mei 2021 @ 14:21:
[...]

Ik heb zelf geen Ziggo verbinding vandaar.
En nu ik dit schrijf bedenk ik mij nu dat ik normaal altijd stream naar mijn Chromecast die aan mijn tv hangt ipv naar de shield.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

PatrickC schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:22:
[...]
Als je geen internet van Ziggo hebt, werkt de ZiggoGo app niet op een Shield TV. ZiggoGo via Chromecast werkt dan wel. Wellicht is dat ook zo bij @Ad de Jong . En inderdaad... de Shield TV op 50hz zetten, zorgt vaak voor vloeiender beeld bij het casten van TV.
Ook daar is een (al eerder gedeelde) oplossing voor; dutiptv in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2"

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
[...]
Je kunt de livetiming ook pauzeren. Heb dat ook wel eens gedaan om de boel in sync te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 13:43

RoyK

Hobby tekenaar

Hoe kan ik bij F1 pro nu een wedstrijd terugkijken? Ik wil de afgelopen race opnieuw bekijken maar dan vanuit de view uit de cockpit + audio.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
RoyK schreef op maandag 24 mei 2021 @ 16:28:
Hoe kan ik bij F1 pro nu een wedstrijd terugkijken? Ik wil de afgelopen race opnieuw bekijken maar dan vanuit de view uit de cockpit + audio.
Gewoon naar de race zelf gaan en dan de onboard kiezen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/e5jVbHq.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Rivanov op 24-05-2021 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Rivanov schreef op maandag 24 mei 2021 @ 16:53:
[...]

Gewoon naar de race zelf gaan en dan de onboard kiezen.

[Afbeelding]
Thanks. Kan het kloppen dat dit op de website van F1tv anders werkt of wellicht helemaal zelfs niet aanwezig is en dat dit alleen te benaderen is van die app?

Ik begin dat vermoeden te krijgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
De standaard video aanklikken van de herhaling. Dan krijg je aan de rechterkant icoontjes voor de verschillende kanalen. Het is het icoontje van de helm, dan kun je daarna de driver selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:36
RoyK schreef op maandag 24 mei 2021 @ 17:14:
[...]

Thanks. Kan het kloppen dat dit op de website van F1tv anders werkt of wellicht helemaal zelfs niet aanwezig is en dat dit alleen te benaderen is van die app?

Hier werkt het zowel voor de app als via de browser. De driver cams staan tegenwoordig onderaan in het menutje aan de rechterkant.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
RoyK schreef op maandag 24 mei 2021 @ 17:14:
[...]

Nope, via de website werkt dat ook gewoon. 2021 Season > Monaco en dan zie je de replay van de race. En vanuit de player kun je de onboard kiezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pompi
  • Laatst online: 12-09 09:28
Zijn contract werd rond januari/februari niet verlengd ten behoeve van de doorgroei mogelijkheden van Wietse van der Goot, op zich niet gek om te gaan verjongen. Dus dit heeft denk ik weinig te maken met het verlies van de uitzendrechten van de F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Pompi schreef op maandag 24 mei 2021 @ 21:00:
[...]

Zijn contract werd rond januari/februari niet verlengd ten behoeve van de doorgroei mogelijkheden van Wietse van der Goot, op zich niet gek om te gaan verjongen. Dus dit heeft denk ik weinig te maken met het verlies van de uitzendrechten van de F1.
Was ook niet zozeer gerelateerd aan F1 maar meer aan het feit dat na Mart Smeets (met het wegvallen van de NBA rechten) weer iemand gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
https://www.totaaltv.nl/n...naco-2-2-miljoen-kijkers/

Pijnlijk... :N

Dat zijn cijfers waarvan Viaplay alleen maar van kan gaan dromen. Daar durf ik wel wat op te zetten.

[ Voor 30% gewijzigd door DutchOwnage op 24-05-2021 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 16:41
DutchOwnage schreef op maandag 24 mei 2021 @ 21:45:
https://www.totaaltv.nl/n...naco-2-2-miljoen-kijkers/

Pijnlijk... :N

Dat zijn cijfers waarvan Viaplay alleen maar van kan gaan dromen. Daar durf ik wel wat op te zetten.
Dat lijkt me nogal logisch ja, semi-open kanaal vs betaaldienst. Niet echt een vergelijk hè? Ze hoeven ook geen 2 miljoen kijkers te trekken, waarschijnlijk is een paar honderdduizend abonnees al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Rivanov schreef op maandag 24 mei 2021 @ 17:18:
[...]

Nope, via de website werkt dat ook gewoon. 2021 Season > Monaco en dan zie je de replay van de race. En vanuit de player kun je de onboard kiezen.
Hebbes!! gevonden. Dank. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
The_Admin schreef op maandag 24 mei 2021 @ 22:54:
[...]

Dat lijkt me nogal logisch ja, semi-open kanaal vs betaaldienst. Niet echt een vergelijk hè? Ze hoeven ook geen 2 miljoen kijkers te trekken, waarschijnlijk is een paar honderdduizend abonnees al genoeg.
Ow? En waarom ga jij er van uit dat ze aan een paar honderdduizend genoeg hebben? Heb jij inzage in de strategie van Viaplay of blaat je maar wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:01
The_Admin schreef op maandag 24 mei 2021 @ 22:54:
[...]

Stel het is zo. Dan kan dat toch nooit goed zijn voor de Formule 1 als sport?

Kijk naar Duitsland. Een Grand Prix hebben ze niet meer want er kwam geen hond meer kijken.

Als er een paar honderd duizend in Nederland naar de F1 gaan kijken dan is het snel weer afgelopen met Zandvoort ben ik bang.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
La1974 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 23:14:
[...]

Stel het is zo. Dan kan dat toch nooit goed zijn voor de Formule 1 als sport?

Kijk naar Duitsland. Een Grand Prix hebben ze niet meer want er kwam geen hond meer kijken.

Als er een paar honderd duizend in Nederland naar de F1 gaan kijken dan is het snel weer afgelopen met Zandvoort ben ik bang.
Meen dat Eccelestone na een mislukt betaal-tv experiment ook had verklaard dat hij de F1 zoveel mogelijk op open kanalen wilde hebben. Reden: sponsoren brengen veel meer geld in het laatje dan betalende kijkers. En sponsoren hebben uiteraard geen enkel belang bij het beperken van het publiek door betaal-tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

DoeEensGek schreef op maandag 24 mei 2021 @ 14:01:
[...]

Dat begrijp ik volkomen. En daarom hebben we hier ook al vaker gezegd dat er een tweede commentator bij moet zitten. En vanwege de kosten kan die best in de studio in Hilversum zitten.
Maar goed, inmiddels is dit oud nieuws, F1 stopt bij Ziggo dus er zal dit jaar niets veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
DutchOwnage schreef op maandag 24 mei 2021 @ 23:09:
[...]

Ow? En waarom ga jij er van uit dat ze aan een paar honderdduizend genoeg hebben? Heb jij inzage in de strategie van Viaplay of blaat je maar wat.
Er zit natuurlijk nog een wereld van verschil tussen 'inzicht in de strategie' en wat blaten. Het wordt redelijk vermoeiend als we hier nog 17 races lang 'JA 1,5 MILJOEN KIJKERS BIJ ZIGGO, GAAT VIAPLAY NOOIT HALEN!!1111!!!'-geschreeuw krijgen.

Maar okay, laten we even wat bierviltjeswiskunde er op loslaten. ViaPlay betaalt 30 miljoen, laten we zeggen nog 30 miljoen productie-, personeels-, en reiskosten. Zit je op 60 miljoen totaal.

Dan heb je dus bij de onderstaande prijzen (per maand) een x aantal abonnees (per jaar) nodig om quitte te spelen:

€10 = 500.000
€15 = 333.333
€20 = 250.000
€25 = 200.000

Het 'dat gaan ze nooit terugverdienen' wordt dus nogal schromelijk overdreven, aangezien ze letterlijk een fractie van het huidige aantal kijkers nodig hebben om uit de kosten te komen. En ik zal ongetwijfeld in deze snelle rekensom wat dingen vergeten, maar we rekenen nu ook met die 30 miljoen per jaar, terwijl dat volgens mij de volledige kosten voor de concessie van 3 jaar is. Mogelijk willen ze niet eens uit de kosten komen maar moet sport een lokkertje worden voor abonnees, of zijn er bepaalde synergievoordelen te behalen die wij niet zien.

Als ze ook maar één analist een halve maandagochtend de Nederlandse markt hebben laten analyseren snappen ze natuurlijk dat ze niet zoveel kijkers gaan trekken als een kanaal wat nu voor miljoenen Nederlanders gratis te bekijken is. Dat was mijn punt.

Ik ben het verder roerend eens @La1974 dat je dit soort praktijken verder niet moet willen, want ~250.000 abonnees/kijkers of 1,5 - 2 miljoen doet nogal wat met de F1 qua exposure, populariteit en vervolgens dingen als sponsorwaarde inderdaad. Drukt uiteindelijk vanzelf de waarde weer en hopelijk is het vervolgens weer bij de NOS/Ziggo/RTL/SBS te zien. Het is wat dat betreft denk ik ook een beetje een cyclisch gebeuren.

Overigens zit voetbal nu al wat jaartjes 'achter de decoder' en werd daar in het begin precies hetzelfde over gezegd; gaat nooit rendabel zijn, verliest aan populariteit, blablabla, maar schijnbaar is dat toch geaccepteerd. Uiteraard zijn daar de samenvattingen nog van op het open net, maar ze willen ook 6 GP's op het open net uitzenden, dus ik heb het idee dat men wel een beetje de sweet spot probeert te zoeken tussen maximaal kapitaliseren op het abonnement maar tegelijkertijd ook nog voldoende broodkruimels overlaten om de boel wat te hypen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Voetbal is een veel populairdere sport dan F1 :) Ik vind persoonlijk niet dat je die twee kan vergelijken als je kijkt naar het aantal personen dat geld wilt uitgeven om die sporten te willen zien.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
The_Admin schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:33:

Maar okay, laten we even wat bierviltjeswiskunde er op loslaten. ViaPlay betaalt 30 miljoen, laten we zeggen nog 30 miljoen productie-, personeels-, en reiskosten. Zit je op 60 miljoen totaal.

Dan heb je dus bij de onderstaande prijzen (per maand) een x aantal abonnees (per jaar) nodig om quitte te spelen:

€10 = 50.000
€15 = 33.333
€20 = 25.000
€25 = 20.000
je vergeet een 0 bij elke berekening. 50.000 * 120 = 6 miljoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
ArthurMorgan schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:37:
[...]

je vergeet een 0 bij elke berekening. 50.000 * 120 = 6 miljoen
Ha, scherp :D Ik vond het al zo weinig 8)7

Ik pas de originele post aan, maar in principe is mijn mening hetzelfde, ze hebben ongeveer 1/10e van het huidige aantal kijkers nodig om uit de kosten te komen, dus het lijkt me onrealistisch te denken dat ze hopen op miljoenen kijkers/abonnees, zoals nu de situatie is op een semi-open net.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
[...]

Er zit natuurlijk nog een wereld van verschil tussen 'inzicht in de strategie' en wat blaten. Het wordt redelijk vermoeiend als we hier nog 17 races lang 'JA 1,5 MILJOEN KIJKERS BIJ ZIGGO, GAAT VIAPLAY NOOIT HALEN!!1111!!!'-geschreeuw krijgen.

€10 = 50.000
€15 = 33.333
€20 = 25.000
€25 = 20.000

Het 'dat gaan ze nooit terugverdienen' wordt dus nogal schromelijk overdreven, aangezien ze letterlijk een fractie van het huidige aantal kijkers nodig hebben om uit de kosten te komen. En ik zal ongetwijfeld in deze snelle rekensom wat dingen vergeten, maar we rekenen nu ook met die 30 miljoen per jaar, terwijl dat volgens mij de volledige kosten voor de concessie van 3 jaar is. Mogelijk willen ze niet eens uit de kosten komen maar moet sport een lokkertje worden voor abonnees, of zijn er bepaalde synergievoordelen te behalen die wij niet zien.

Als ze ook maar één analist een halve maandagochtend de Nederlandse markt hebben laten analyseren snappen ze natuurlijk dat ze niet zoveel kijkers gaan trekken als een kanaal wat nu voor miljoenen Nederlanders gratis te bekijken is. Dat was mijn punt.

Ik ben het verder roerend eens @La1974 dat je dit soort praktijken verder niet moet willen, want 50.000 abonnees/kijkers of 1,5 - 2 miljoen doet nogal wat met de F1 qua exposure, populariteit en vervolgens dingen als sponsorwaarde inderdaad. Drukt uiteindelijk vanzelf de waarde weer en hopelijk is het vervolgens weer bij de NOS/Ziggo/RTL/SBS te zien. Het is wat dat betreft denk ik ook een beetje een cyclisch gebeuren.

Overigens zit voetbal nu al wat jaartjes 'achter de decoder' en werd daar in het begin precies hetzelfde over gezegd; gaat nooit rendabel zijn, verliest aan populariteit, blablabla, maar schijnbaar is dat toch geaccepteerd. Uiteraard zijn daar de samenvattingen nog van op het open net, maar ze willen ook 6 GP's op het open net uitzenden, dus ik heb het idee dat men wel een beetje de sweet spot probeert te zoeken tussen maximaal kapitaliseren op het abonnement maar tegelijkertijd ook nog voldoende broodkruimels overlaten om de boel wat te hypen.
Ze hebben vandaag ook de PDC Darts rechten binnengehengeld, dus dat zijn weer 1.000.000 potentiële kijkers :*) . Zoveel mensen keken er op een goeie avond naar van Gerwen en co op RTL7.

Voor de rest, prima dat je er een rekensommetje op los laat hoor, en je zal best gelijk hebben. Veel zal gewoon afhangen van de prijs, en die prijs zal weer afhangen van welke rechten ze dit jaar nog meer weten binnen te halen. Ben het met je eens, dat ze het eerste jaar(jaren) een verlies zullen hebben ingecalculeerd, om een redelijke install base te crëeren.

De Champions League, Premier League en Primera Division zijn de komende jaren nog bij Ziggo te zien. Dus die gaan ze zowiezo voorlopig niet krijgen .En dat zijn wel de meest populaire competities.

[ Voor 3% gewijzigd door DutchOwnage op 25-05-2021 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:49

g0tanks

Moderator CSA
The_Admin schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:43:
[...]

Ha, scherp :D Ik vond het al zo weinig 8)7

Ik pas de originele post aan, maar in principe is mijn mening hetzelfde, ze hebben ongeveer 1/10e van het huidige aantal kijkers nodig om uit de kosten te komen, dus het lijkt me onrealistisch te denken dat ze hopen op miljoenen kijkers/abonnees, zoals nu de situatie is op een semi-open net.
Die 1/10e is op basis van jouw 20 euro per maand? Dat lijkt me een vrij onrealistische prijs aangezien F1TV nu nog €64,99 per jaar kost inclusief btw. Omgerekend is dat zo'n €4,50 per maand exclusief btw. Rond het af naar €5,00 per maand, dan heb je met jouw €60 miljoen aan kosten nog steeds 1 miljoen abonnees nodig. Of zijn die kosten ook voor andere sporten?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ze hebben dan ook meer sporten dan alleen F1. Dus dat 1 op 1 vergelijken is niet helemaal handig denk ik. Daarnaast ken ik mensen die een Ziggo sport abonnement afnamen alleen voor de F1. Ze vonden dat makkelijker dan F1TV pro. Dat het 3 keer zo duur was maakte ze niet uit.
Als Via play met een netflix achtige app op de smart tvs komt zie ik dat ook wel weer een voordeel opleveren. Dat mensen gewoon betalen voor dat gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 22:49
P.K. schreef op zondag 23 mei 2021 @ 12:27:
Gewoon de techniek van VoIP overnemen lijkt mij, udp pakketjes sturen en niet (beperkt) gaan bufferen, zoals met reguliere streaming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

maar we rekenen nu ook met die 30 miljoen per jaar, terwijl dat volgens mij de volledige kosten voor de concessie van 3 jaar is.
Het wordt toch overal in de pers gebracht als "per jaar" en het is in lijn met wat andere rechten hebben gekost. In 2019 verliepen de rechten voor Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje en Brazilië en dat was 350 miljoen per jaar.
Sky Sports betaalt naar verluidt 1 miljard pond voor de F1 in het VK van 2016-2024, dus ruim 100 miljoen per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
g0tanks schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:48:
[...]

Die 1/10e is op basis van jouw 20 euro per maand? Dat lijkt me een vrij onrealistische prijs aangezien F1TV nu nog €64,99 per jaar kost inclusief btw. Omgerekend is dat zo'n €4,50 per maand exclusief btw. Rond het af naar €5,00 per maand, dan heb je met jouw €60 miljoen aan kosten nog steeds 1 miljoen abonnees nodig. Of zijn die kosten ook voor andere sporten?
Nou ja mijn berekening ging dus redelijk mank en gaat nu nog steeds mank, daar die 30 mio weer eigenlijk voor 3 jaar is, dus je zit waarschijnlijk qua kosten voor de concessie per jaar op 10 mio, dus in mijn voorbeeld zo'n 40 miljoen kosten per jaar. Dan zit je met een abo voor een tientje aan de 333.333 abonnees.

Het lijkt mij overigens inherent dat F1TV ook duurder gaat worden, zeker als het product volwassener wordt en ze het 'kunnen vragen' omdat ze concurreren met een betaaldienst ipv het open net. Wat dat betreft is F1TV in Scandinavie volgens mij al flink duurder dan hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Maasluip schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:01:
[...]

Het wordt toch overal in de pers gebracht als "per jaar" en het is in lijn met wat andere rechten hebben gekost. In 2019 verliepen de rechten voor Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje en Brazilië en dat was 350 miljoen per jaar.
Sky Sports betaalt naar verluidt 1 miljard pond voor de F1 in het VK van 2016-2024, dus ruim 100 miljoen per jaar.
Ok misschien moet ik me gewoon niet aan bierviltjeswiskunde wagen, het wordt er niet duidelijker op :D :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Laatst online: 12-09 09:28
Rivanov schreef op maandag 24 mei 2021 @ 21:18:
[...]

Was ook niet zozeer gerelateerd aan F1 maar meer aan het feit dat na Mart Smeets (met het wegvallen van de NBA rechten) weer iemand gaat.
Dat nieuws was mij ontgaan, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:10
Wat ik toch wel apart vind: Ziggo is een dochteronderneming van Liberty media, de grote (media)baas van de FIA. Zouden die in hun eigen vlees gaan snijden? En nogmaals, 30 miljoen is aalleen voor de rechten, daar komen nog de kosten bij voor het maken van de uitzending (giga) en zendtijd (giga). Ik zie het nog niet gebeuren hoor. Ziggo en F1 is zo logisch dat het volgens mij de enigste is die hier een goede businesscase va kunnen maken.

komt op mij een beetje over als een een financiële durfinvestering in de hoop dit later te kapitaliseren door de rechten opnieuw uit te geven...

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Pagina: 1 ... 15 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het eindeloze gebash op Olav / Jack / Doornbos / Crofty of wie dan ook is hierbij weer eens klaar.
Als je er wat over kwijt wil dan onderbouwd en constructief.

Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.

Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.