[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 40 Laatste
Acties:
  • 252.391 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 13:27
Titu schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:34:
[...]

Ik ben niet zo thuis in de TV wereld, maar die 3rd party app is dus niet beschikbaar op mijn samsung?
Ik kan je van harte aanbevelen een F1 TV Pro abbonement te nemen met een Google TV. Samen met de (onofficiele) android tv app werkt het echt perfect.

App

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:41
"The coverage will be led by world-class Dutch commentators and experts, and will feature extensive and innovative studio programming."

Nou, wie zou dat zijn :)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:45

IkWilbert

Het is mij!

Interessant

In the Netherlands, Viaplay will show all Formula 1® races live, along with every qualifying session and free practice, between 2022-2024. The coverage will be led by world-class Dutch commentators and experts, and will feature extensive and innovative studio programming. Each year the Dutch Grand Prix will be broadcast live on a free-to-air basis in the Netherlands. Viaplay will additionally make available a total of six races, which shall include the Dutch Grand Prix, on a free-to-view basis as well as a highlights package from all events.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Senaxx schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:44:
[...]

Ik kan je van harte aanbevelen een F1 TV Pro abbonement te nemen met een Google TV. Samen met de (onofficiele) android tv app werkt het echt perfect.

App
Chromecast werkt tegenwoordig ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:34
asing schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:45:
"The coverage will be led by world-class Dutch commentators and experts, and will feature extensive and innovative studio programming."

Nou, wie zou dat zijn :)
René Hoogterp :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
asing schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:45:
Tja, waarom zou je ook voor iemand anders gaan kiezen. Olav en Jack doen het al heel lang en kunnen zo beginnen. Het enige dat zal veranderen is de studio. Komt nu vanuit Hilversum en ViaPlay doet het vanuit Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Laatst online: 16:04

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Each year the Dutch Grand Prix will be broadcast live on a free-to-air basis in the Netherlands. Viaplay will additionally make available a total of six races, which shall include the Dutch Grand Prix, on a free-to-view basis as well as a highlights package from all events.
Let vooral op het verschil van de bewoording van de gratis races.
Zandvoort wordt free-to-air dus waarschijnlijk kunnen we die gewoon verwachten op een event kanaal van de diverse aanbieders in NL.
De 6 gratis free-to-view races doet mij denken dat dit niet persé live te volgen is via VIAPLAY maar wellicht pas na een bepaalde tijd (aantal dagen? weken?) gratis te zien is. Maar het is voorlopig nog even koffiedik kijken.

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:30

Martinspire

Awesomeness

njitter schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:51:
[...]

Tja, waarom zou je ook voor iemand anders gaan kiezen. Olav en Jack doen het al heel lang en kunnen zo beginnen. Het enige dat zal veranderen is de studio. Komt nu vanuit Hilversum en ViaPlay doet het vanuit Amsterdam.
Enige reden zou geld kunnen zijn. Ik denk dat er vast iemand bij zal zitten die een salarisverhoging vraagt en die niet gaat krijgen.

Verder ben ik benieuwd waar ze in Amsterdam gaan zitten, maar echt goedkoop is dat ook nooit.
Is er daar nog een automuseum wat ze als achtergrond kunnen gaan gebruiken of niet?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:13
PatrickPR schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:38:
[...]
Interessante constructie, wij hebben Netflix maar ik krijg het mijn zoontje van 4 waarschijnlijk niet verkocht dat hij geen Noddy en Paw Patrol mag kijken omdat de 2 maanden per jaar voorbij zijn.
offtopic:
Mijn zoontje van 4 heeft de zappelin app van NPO 8). Voor de prijs van een maandje netflix koop je een DVD-box met 3 seizoenen paw-patrol (en als ik zie hoe vaak mijn zoontje hetzelfde nog een keer kijkt zou hij daar jaren mee vooruit kunnen). Youtube staat ook vol met Paw Patrol. Ik zou er iig geen netflix voor aanhouden, zelf heb ik na 1 maand alles wel weer gezien.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
MikeyMan schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:46:
[...]

Chromecast werkt tegenwoordig ook.
Ja, ik heb ook wel een chromecast maar vind het voor live uitzendingen toch niet altijd lekker werken. Heb vaak liever een native app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Martinspire schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:56:
[...]

Verder ben ik benieuwd waar ze in Amsterdam gaan zitten, maar echt goedkoop is dat ook nooit.
Is er daar nog een automuseum wat ze als achtergrond kunnen gaan gebruiken of niet?
Er zitten in Amsterdam meerdere kleinere studiolokaties. Echt veel hebben ze niet nodig, greenscreen en virtuele studio ziet er vaak al prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:44
“Viaplay will become the exclusive Dutch home of Formula 1”
Dus... bye bye F1 TV Pro.

NENT denkt te gaan profiteren van de populariteit van Max en daarvan wordt de F1 fan in Nederland dus nu gewoon het dupe en moet gaan betalen. Ik ben alleen geïnteresseerd in F1 en niet in de andere content die ze aanbieden. Bundesliga en Darts kijk ik niet en voor series en films heb ik al Netflix, Amazon Prime en Apple TV+. Ik ga niet nog meer abonnementen nemen. Dan maar geen F1 meer kijken.

Edit: F1 TV Pro blijft dus wel beschikbaar in NL. In het persbericht wat ik gelezen had stond hier niets over, vandaar mijn eerdere opmerking.

[ Voor 12% gewijzigd door PatrickC op 20-05-2021 10:15 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:14

-ET-

Phone Home

zo inmiddels ook maar een F1TV Pro abonnement afgesloten. Kan wel via Ziggo nog kijken maar ik vermoed dat de prijzen volgens jaar misschien nog wel eens omhoog kunnen gaan. Ook maar meteen een Google Chromecast met Google TV besteld. Vind het wel zo praktisch om op mijn TV te kunnen kijken.
PatrickC schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:02:
op
https://corp.formula1.com...-netherlands-for-viaplay/

kan je het volgende lezen
The recently updated F1® TV Pro service will continue to be available for fans in the Netherlands

[ Voor 44% gewijzigd door -ET- op 20-05-2021 10:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
IkWilbert schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:46:
[...]

Interessant

In the Netherlands, Viaplay will show all Formula 1® races live, along with every qualifying session and free practice, between 2022-2024. The coverage will be led by world-class Dutch commentators and experts, and will feature extensive and innovative studio programming. Each year the Dutch Grand Prix will be broadcast live on a free-to-air basis in the Netherlands. Viaplay will additionally make available a total of six races, which shall include the Dutch Grand Prix, on a free-to-view basis as well as a highlights package from all events.
Zou best kunnen dat Winkelman, Olav Mol en co zich stil moeten houden, want contract met Ziggo tot eind van het jaar.... of er is nog gewoon geen contract.

Verwacht dat de hele productie, F1 Cafe, presentatoren, format gewoon mee verkassen... want Southfields doet de productie.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:22

NENT denkt te gaan profiteren van de populariteit van Max en daarvan wordt de F1 fan in Nederland dus nu gewoon het dupe en moet gaan betalen. Ik ben alleen geïnteresseerd in F1 en niet in de andere content die ze aanbieden. Bundesliga en Darts kijk ik niet en voor series en films heb ik al Netflix, Amazon Prime en Apple TV+. Ik ga niet nog meer abonnementen nemen. Dan maar geen F1 meer kijken.
Lezen is moelijk:
Extigo in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2"

Lees het officiele bericht van de Formule 1 eens.

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx

nieuws: F1 TV Pro-streamingdienst blijft na 2021 beschikbaar in Nederland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:21
Er is al aangegeven dat F1TV Pro gewoon beschikbaar blijft in Nederland. Zie het persbericht op Formula1.com: https://corp.formula1.com...-netherlands-for-viaplay/.
[..]
Information on Viaplay’s launch date, pricing and packaging in the Netherlands will be announced in due course. The recently updated F1® TV Pro service will continue to be available for fans in the Netherlands.
[..]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Goed nieuws dat F1 TV gewoon blijft bestaan voor het nu naar uitziet. Overigens die Hamilton hè, wat een *knip* Er werd een vraag gesteld hoe hij denkt over F1 gratis of betaald uitzenden:
Speaking recently about F1 being so much on pay-TV, world champion Lewis Hamilton said: "I do understand for the people that can't afford to have paid TV or Sky or whatever it is. But it is the way of the world today and there is not a lot we can do about it."
Modbreak:Troll en bovendien houden we deze discussie uit dit topic.

[ Voor 46% gewijzigd door tweakduke op 20-05-2021 10:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Mensen die zo afgeven op Olav, Plooij, Kamphuis, Doornbos en ga zo maar even door zijn volgens mij even de rampzalige coverage van RTL vergeten.

Je kan mekkeren wat je wil, maar die tijden wil ik nooit meer terugzien. Tenenkrommend.

We hebben nu bij Ziggo jarenlang ik weet niet hoeveel uitzendingen rondom F1 gehad, met zelfs een "overbodig" F1 café, wat als achtergrond TV wat mij betreft prima te consumeren is. De uitzendingen rondom de races waren inhoudelijk wat mij betreft uitstekend (zolang Tom Coronel niet aan het woord was). Het waren gouden tijden. Ik hoop zelf eerlijk gezegd dat het allemaal bij het oude blijft, ik vind het prima zo. Er is altijd wat te verbeteren, maar als ik eerlijk ben, hebben we het echt niet slecht gehad afgelopen jaren.

Dit moest mij even van het hart.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Nordic Entertainment Group (NENT Group), the Nordic region's leading streaming company, will launch its Viaplay streaming service in the Netherlands in Q1 2022 as the next step in its ongoing international expansion.

Wordt dus een streamingdienst i.p.v. echt een zender. :(

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:48

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Rivanov schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:13:
Nordic Entertainment Group (NENT Group), the Nordic region's leading streaming company, will launch its Viaplay streaming service in the Netherlands in Q1 2022 as the next step in its ongoing international expansion.

Wordt dus een streamingdienst i.p.v. echt een zender. :(
Helaas wel, had gehoopt voor me vader en anderen dat Formule 1 gewoon via tv bleef te zien |:(

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
G_Dragon schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:15:
[...]

Helaas wel, had gehoopt voor me vader en anderen dat Formule 1 gewoon via tv bleef te zien |:(
Bah.. wil live sportevenementen ook het liefst regulier via een zender kijken i.p.v. streamingdienst. Maargoed, even afwachten wat het uiteindelijk gaat worden.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Rivanov schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:17:
[...]

Bah.. wil live sportevenementen ook het liefst regulier via een zender kijken i.p.v. streamingdienst. Maargoed, even afwachten wat het uiteindelijk gaat worden.
Ik zelf heb er niet zoveel moeite mee omdat ik van KPN naar F1TV ben gegaan vanwege de prijzen, maar de mooiste situatie is toch wel dat het inderdaad op de reguliere zender te kijken is :) ! Er lijkt een eind aan zoiets te komen |:(

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Alleen de Dutch GP op TV, de rest via de streamingsdienst waarvan 6 races gratis ("free-to-view" dus waarschijnlijk wel live). Daar bestaat weinig twijfel over nu wat mij betreft.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:41
psy schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:13:
Je kan mekkeren wat je wil, maar die tijden wil ik nooit meer terugzien. Tenenkrommend.
Dit moest mij even van het hart.
Ik voel je pijn! Voor iedere race overschakelen naar RTL+, commentaar in het Duits, meeste aandacht bij de Duitse coureurs en om de 10 minuten 5 minuten reclame. ;w

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:42

Player1S

Probably out in the dark

matthijst schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:11:
[...]

Wat moet ie gaan doen dan? Staken?
Het werkt toch inmiddels met alle grote sporten zo? Betalen om te kijken.
NBA, MLB, NHL, NFL, UFC, voetbal.
Ik vind dat moeilijk te vergelijken met autosport.

In Nederland kan (vrijwel) iedereen van jongs af aan bij een voetbal club. Of gewoon op straat of schoolplein voetballen. Zo rol je dus al in die sport.

Basketbal, honkbal, ijshockey, American football, vechtsporten is iets lastiger maar nog steeds toegankelijker dan autosport.
In de VS zijn vrijwel al die sporten via school te spelen.

De sport zelf is een heel klap toegankelijker voor het gewone publiek.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
F1 TV Pro blijft dus gelukkig WEL beschikbaar. Ben wel benieuwd naar wat deze dan gaat kosten in de toekomst.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
PatrickC schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:19:
F1 TV Pro blijft dus gelukkig WEL beschikbaar. Ben wel benieuwd naar wat deze dan gaat kosten in de toekomst.
Hier ben ik ook benieuwd naar, want 15 euro p.m werd mij teveel bij KPN.
Hopelijk komen ze met een normale prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 13:52
IkWilbert schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:46:
[...]

Interessant

Niks aan de hand dus, komt goed!

Grootste pluspunt is dat ze dus vanuit Amsterdam gaan uitzenden en niet vanuit Hilversum! Hopelijk einde van Kamphues en co

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:20

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Het is nog te prematuur om te zeggen hoe het gaat lopen. De TV-aanbieders zullen deze dienst ook willen aanbieden, al dan niet betaald. De onderhandelingen zullen daar voor volgen en dat moeten we afwachten.

Zelf hoop ik dat F1TV gewoon blijft, zoals het er nu naar uit ziet. Dan kan ik altijd dat weer nemen als het aanbod van Viaplay niet wat is.
Want ook ik vond F1 café wel te pruimen, de oranje gekte werd al wat minder de laatste jaren. Bovendien luister ik al amper commentaar, dus aan Olav Mol valt dan niet te ergeren :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-09 12:06
GrooV schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:21:
[...]

Niks aan de hand dus, komt goed!

Grootste pluspunt is dat ze dus vanuit Amsterdam gaan uitzenden en niet vanuit Hilversum! Hopelijk einde van Kamphues en co
Zou me niks verbazen als Kamphues en co mee gaan naar de nieuwe dienst. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
magnifor schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:05:
Goed nieuws dat F1 TV gewoon blijft bestaan voor het nu naar uitziet. Overigens die Hamilton hè, wat een [mbr]*knip*[/] Er werd een vraag gesteld hoe hij denkt over F1 gratis of betaald uitzenden:

[...]

[modbreak]Troll en bovendien houden we deze discussie uit dit topic.[/modbreak]
*knip*
En je weet al lang waar commentaar op de moderatie hoort, niet hier.

[ Voor 19% gewijzigd door tweakduke op 20-05-2021 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

magnifor schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:05:
Goed nieuws dat F1 TV gewoon blijft bestaan voor het nu naar uitziet. Overigens die Hamilton hè, wat een [mbr]*knip*[/] Er werd een vraag gesteld hoe hij denkt over F1 gratis of betaald uitzenden:
Is het ooit echt gratis geweest? Als Ziggo-klant betaal je er ook indirect voor in je abonnementsgeld, ook die mensen die er helemaal niet op zitten te wachten.

Alleen is het nooit de reden geweest om terug te gaan naar een Ziggo. Sinds er glasvezel beschikbaar werd wist ik zelf niet hoe snel ik die (op) coax (gebaseerde) techniek af wilde komen. dan maar een gedeelte van het jaar betalen voor het totaalpakket.

Neemt niet weg dat ik dit ook een onprettige stap vind.

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 20-05-2021 10:24 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

tweakduke schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:21:
Het is nog te prematuur om te zeggen hoe het gaat lopen. De TV-aanbieders zullen deze dienst ook willen aanbieden, al dan niet betaald. De onderhandelingen zullen daar voor volgen en dat moeten we afwachten.
Dat wordt lastig als het een exclusieve streamingsdienst moet zijn ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Migrator schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:24:
[...]

Dat wordt lastig als het een exclusieve streamingsdienst moet zijn ;)
Ja, maar dan schieten ze zichzelf in de voet denk ik. De meeste mensen willen TV aanzetten, juiste zender erop en gaan. :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Gunner schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:23:
[...]

Is het ooit echt gratis geweest? Als Ziggo-klant betaal je er ook indirect voor in je abonnementsgeld, ook die mensen die er helemaal niet op zitten te wachten.

Alleen is het nooit de reden geweest om terug te gaan naar een Ziggo. Sinds er glasvezel beschikbaar werd wist ik zelf niet hoe snel ik die (op) coax (gebaseerde) techniek af wilde komen. dan maar een gedeelte van het jaar betalen voor het totaalpakket.

Niets is gratis op deze aardbol, links of rechtsom betaal je altijd. Maar het is meer de vraag van dat je extra moet betalen voor de F1 of het al inbegrepen zit in het basis abonnement en dat was het geval bij Ziggo. Ook in Duitsland was het open maar money talks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Laatst online: 21:45

IkWilbert

Het is mij!

https://nl.motorsport.com...1tv-plannen-nent/6511720/

- De onderhandelingen met Formule 1-commentator Olav Mol zijn reeds gestart. De verwachting is dat ook pitreporter Jack Plooij een aanbod krijgt. Men ziet het belang van de aanwezigheid van experts op locatie in, de verwachting is dat er ook de komende jaren vanaf locatie verslag wordt gedaan
Over de invulling van het analistenteam en de presentatoren in de studio is nog weinig bekend. Wel liet CEO Anders Jensen weten op zoek te zijn naar ‘nieuw talent, innovatie en nieuwe stemmen voor de nieuwe generatie’
-NENT zal de F1-uitzendingen voorzien van een uitgebreide voor- en nabeschouwing vanuit een nieuwe, hypermoderne studio in Amsterdam, voorzien van de laatste features en ontwikkelingen

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:42

Player1S

Probably out in the dark

Zijn er hier trouwens F1TV gebruikers die kijken via de Amazon Fire stick?

Mijn tv is er 1 van het domme soort en aangezien de KPN (nog) geen Disney+ ondersteunt heb ik vorig jaar zo'n ding gekocht in de black friday sales van Amazon.
Heb ook nog wel een Chromecast maar die zit boven in de TV voor de kids. Voel er weinig voor om steeds te switchen. En YouTube Kids ondersteunt de Firestick niet.

Zie geen F1TV app maar wel wat apps die airplay e.d. mogelijk maken. Aansturing zou bij mij via een IOS device gaan.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

@tweakduke dat ben ik dan weer helemaal met je eens en daarom zie ik het ook niet gebeuren dat we na 2024 nog Viaplay hebben, het is gedoemd om te mislukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Player1S schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:27:
Zijn er hier trouwens F1TV gebruikers die kijken via de Amazon Fire stick?

Mijn tv is er 1 van het domme soort en aangezien de KPN (nog) geen Disney+ ondersteunt heb ik vorig jaar zo'n ding gekocht in de black friday sales van Amazon.
Heb ook nog wel een Chromecast maar die zit boven in de TV voor de kids. Voel er weinig voor om steeds te switchen. En YouTube Kids ondersteunt de Firestick niet.

Zie geen F1TV app maar wel wat apps die airplay e.d. mogelijk maken. Aansturing zou bij mij via een IOS device gaan.
Kan je de reguliere F1 TV app niet sideloaden op dat ding? Weet niet hoe de ervaring is maar wellicht het proberen waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
tweakduke schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:25:
[...]

Ja, maar dan schieten ze zichzelf in de voet denk ik. De meeste mensen willen TV aanzetten, juiste zender erop en gaan. :)
Ja, dat laat het succes van streamingdiensten wel zien ja... :?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Gunner schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:23:
[...]

Zo denken Nederlanders nou eenmaal

Ik bespaar meer dan 300 euro per jaar uit zonder Ziggo en dan heb ik nog een 1000/1000 verbinding ipv 600/40 (410 vs 12*60,50)

Als ik F1 wil kijken dan neem ik een maandje Ziggo Sport Totaal Go of F1TV Pro, ben ik nog steeds goedkoper uit.

Mensen zouden juist blij moeten zijn dat content niet meer gekoppeld is aan een internet provider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 23:03
Dus is het nu al volkomen zeker dat het écht enkel een streamingsdienst gaat worden? Ik blijf het toch nog onduidelijk vinden allemaal. Als dat het geval is, gaan ze een HOOP kijkers verliezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

IkWilbert schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:26:
https://nl.motorsport.com...1tv-plannen-nent/6511720/

- De onderhandelingen met Formule 1-commentator Olav Mol zijn reeds gestart. De verwachting is dat ook pitreporter Jack Plooij een aanbod krijgt. Men ziet het belang van de aanwezigheid van experts op locatie in, de verwachting is dat er ook de komende jaren vanaf locatie verslag wordt gedaan
Over de invulling van het analistenteam en de presentatoren in de studio is nog weinig bekend. Wel liet CEO Anders Jensen weten op zoek te zijn naar ‘nieuw talent, innovatie en nieuwe stemmen voor de nieuwe generatie’
-NENT zal de F1-uitzendingen voorzien van een uitgebreide voor- en nabeschouwing vanuit een nieuwe, hypermoderne studio in Amsterdam, voorzien van de laatste features en ontwikkelingen
-NENT gaat de komende periode in gesprek met Nederlandse kabelaanbieders om te zien wat de mogelijkheden zijn om Viaplay ook via de televisie te bekijken

Dus we hopen maar op het beste. Nieuw talent is wel een goede insteek, want sommige analisten en gasten zitten er te vaak :)

Tweakers Discord

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Herko_ter_Horst schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:30:
[...]

Redelijk groot verschil tussen on-demand streamen van een serie of film en het live streamen van sport. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Herko_ter_Horst schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:30:
[...]

Ja, maar ik ken genoeg mensen die eens weten wat een streamingsdienst is en wel graag F1 kijken. Dat concept is aan het opkomen, maar staat eigenlijk nog in de kinderschoenen naar mijn mening.

Tweakers Discord

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

tweakduke schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:30:
[...]

-NENT gaat de komende periode in gesprek met Nederlandse kabelaanbieders om te zien wat de mogelijkheden zijn om Viaplay ook via de televisie te bekijken
:D

Dus NENT wil (naar eigen zeggen) "the European streaming champion" worden, maar gaat toch maar praten met kabelpartijen omdat ze hun eigen succes niet kunnen garanderen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben benieuwd of de races in 4k blijven. Dat was voor mij toch wel de reden om dit seizoen voor Ziggo te kiezen en het commentaar dan maar voor lief te nemen. Het perfecte plaatje voor mij zou iig zijn, F1TV Pro in 4k met een officiele Apple TV app. Of hetzelfde voor NEN waarbij Engels commentaar kan worden gekozen.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
tweakduke schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:30:
[...]

Daar had ik overheen gelezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Migrator schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:33:
[...]

:D

Dus NENT wil (naar eigen zeggen) "the European streaming champion" worden, maar gaat toch maar praten met kabelpartijen omdat ze hun eigen succes niet kunnen garanderen :+
Precies.

‘Streaming first’ en ‘Streaming only’ zijn de motto’s

Vaag gedoe allemaal zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Apache4u schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:34:
Ik ben benieuwd of de races in 4k blijven. Dat was voor mij toch wel de reden om dit seizoen voor Ziggo te kiezen en het commentaar dan maar voor lief te nemen. Het perfecte plaatje voor mij zou iig zijn, F1TV Pro in 4k met een officiele Apple TV app. Of hetzelfde voor NEN waarbij Engels commentaar kan worden gekozen.
Daar ben ik niet zo bang voor. Ze streamen het al in 4K zowiezo. Enkel even afwachten of en wie het via tv mag/kan gaan uitzenden. Als ze de Ziggo Sport infra overnemen is 4K gegarandeerd. Als een RTL of SBS een sublicentie krijgt, zal ik daar niet zo zeker van zijn...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

DutchOwnage schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:30:
Dus is het nu al volkomen zeker dat het écht enkel een streamingsdienst gaat worden? Ik blijf het toch nog onduidelijk vinden allemaal. Als dat het geval is, gaan ze een HOOP kijkers verliezen.
'In de beginnen' was Ziggo bijvoorbeeld ook enkel 'hun' kanaal, die non-ziggo via de stream konden kijken, maar KPN heeft deze nu ook al wat jaartjes gewoon in hun kanalenoverzicht staan.

Ik neem aan dat techniek inmiddels zo ver is, dat het vrij simpel is voor een TV-aanbieder om zo'n webstream ook gewoon als 'kanaal' toe te voegen aan hun pakket, dat KPN ipv Ziggo sport totaal straks NENT als kanaal zal hebben.

Maar ergens is de onduidelijk best logisch, dit is een vrij grote omslag qua rechten en provider, dat de komende maanden nog met iedereen om te tafel moet gaan zitten om zulke zaken te gaan regelen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-08 10:11
Ik denk dat dit zo ongeveer is wat we mogen verwachten van de F1 uitzendingen via de viaplay streamingsdienst:

YouTube: Formel 1 | Viaplay
YouTube: Upplev Formel 1

[ Voor 17% gewijzigd door xinix03 op 20-05-2021 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
xinix03 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:49:
Ik denk dat dit zo ongeveer is wat we mogen verwachten van de F1 uitzendingen via de viaplay streamingsdienst:

Filmpjes van 4 en 5 jaar oud...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 15:09
SinergyX schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:40:
[...]

'In de beginnen' was Ziggo bijvoorbeeld ook enkel 'hun' kanaal, die non-ziggo via de stream konden kijken, maar KPN heeft deze nu ook al wat jaartjes gewoon in hun kanalenoverzicht staan.

Ik neem aan dat techniek inmiddels zo ver is, dat het vrij simpel is voor een TV-aanbieder om zo'n webstream ook gewoon als 'kanaal' toe te voegen aan hun pakket, dat KPN ipv Ziggo sport totaal straks NENT als kanaal zal hebben.

Maar ergens is de onduidelijk best logisch, dit is een vrij grote omslag qua rechten en provider, dat de komende maanden nog met iedereen om te tafel moet gaan zitten om zulke zaken te gaan regelen.
In het begin was "Ziggo Sport" "Sport 1" dat was zover ik weet beschikbaar tegen betaling bij alle providers. Later toen ziggo sport 1 overnam kwam er voor ziggo abonnees een gratis Ziggo Sport kanaal

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:25

The Legend

*Plop*

G_Dragon schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:37:
[...]

Ik denk dat het even wennen gaat worden voor Ziggo klanten die jaren geluk hebben gehad met gratis F1TV.
Volgens mij is het pas sinds dit seizoen gratis voor Ziggo klanten.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
The Legend schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:15:
[...]

Oh mijn fout, ik dacht dat dit al langer was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:23
[...]

Vorig seizoen ook, daarvoor niet volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 19:22
[...]

Vorig seizoen ook al.

https://www.gptoday.net/n...1-tv-pro-gratis-activeren

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-08 10:11
GrooV schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:58:
[...]

Filmpjes van 4 en 5 jaar oud...
Dus?

Ik zeg toch niet dat dit het is wat het word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Bij meer mensen het beeld bij F1TV van de FP1 erg overbelicht?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Jasphur schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:46:
Bij meer mensen het beeld bij F1TV van de FP1 erg overbelicht?
Het zonnetje schijnt hard in Monaco... zijn we hier niet meer gewend.😉 Maar.. ik vind het niet overbelicht op m’n iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:09
xinix03 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:37:
[...]

Dus?

Ik zeg toch niet dat dit het is wat het word?
xinix03 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:49:

[ Voor 30% gewijzigd door NotSoSteady op 20-05-2021 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
PatrickC schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:50:
[...]

Het zonnetje schijnt hard in Monaco... zijn we hier niet meer gewend.😉 Maar.. ik vind het niet overbelicht op m’n iPad.
Kom er net achter dat mn tv-instellingen niet helemaal lekker staan voor non-hdr beelden |:(
Fixed, en alles lijkt nu weer normaal hehe

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
Ik ben vooral erg bang dat we 'ziek gestrooid' worden met reclames. Omdat dit nu al het geval schijnt te zijn bij Viaplay in de Scandinavische landen. Ik lees nu wel op veel plekken dat F1 TV pro 'gewoon' zal blijven in NL. Dan is dat voor mij het beste alternatief. Gewoon met Engels commentaar van Brundle en 'Crofty'. Prima. En wat hierboven wordt gezegd, als ze het beschikbaar maken op Apple TV(+) ben ik helemaal blij. Wil ik nog voor betalen ook.

Wat zijn de verwachtingen over de pricing? In Zweden, etc. kost het grapje 45 euro p/m, maar dat is het totaalpakket. Mag toch hopen dat NENT begrijpt dat die pricing in NL niet gaat werken, al helemaal niet met ook nog eens reclames er tussendoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
SterqVerhael schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:00:
Ik ben vooral erg bang dat we 'ziek gestrooid' worden met reclames. Omdat dit nu al het geval schijnt te zijn bij Viaplay in de Scandinavische landen. Ik lees nu wel op veel plekken dat F1 TV pro 'gewoon' zal blijven in NL. Dan is dat voor mij het beste alternatief. Gewoon met Engels commentaar van Brundle en 'Crofty'. Prima. En wat hierboven wordt gezegd, als ze het beschikbaar maken op Apple TV(+) ben ik helemaal blij. Wil ik nog voor betalen ook.

Wat zijn de verwachtingen over de pricing? In Zweden, etc. kost het grapje 45 euro p/m, maar dat is het totaalpakket. Mag toch hopen dat NENT begrijpt dat die pricing in NL niet gaat werken, al helemaal niet met ook nog eens reclames er tussendoor.
Je kunt al de Unofficial F1 TV app gebruiken. Werkt echt fan-tas-tisch.

https://testflight.apple.com/join/NRswe1IZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-B
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:46
Gezien de recente ontwikkelingen ben ik aan het kijken naar F1 TV Pro.

In verband met kinderen kijk ik de F1 wedstrijd altijd in de avond.
Op de website van F1 staat vermeld dat de replay pas na 2 dagen beschikbaar is.

Nu is mijn vraag klopt dit? Of is de Replay van de F1 wedstrijd op dezelfde dag beschikbaar?

https://www.formula1.com/en/toolbar/content_schedule.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:32
DJ-B schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:49:
Gezien de recente ontwikkelingen ben ik aan het kijken naar F1 TV Pro.

In verband met kinderen kijk ik de F1 wedstrijd altijd in de avond.
Op de website van F1 staat vermeld dat de replay pas na 2 dagen beschikbaar is.

Nu is mijn vraag klopt dit? Of is de Replay van de F1 wedstrijd op dezelfde dag beschikbaar?

https://www.formula1.com/en/toolbar/content_schedule.html
de ervaring leert dat het 15 min tot 1 uur na de sessie beschikbaar is op f1tv. heel soms duurt het iets langer, maar het staat er vaak binnen het uur wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-B
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:46
Fiekert schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:50:
[...]

de ervaring leert dat het 15 min tot 1 uur na de sessie beschikbaar is op f1tv. heel soms duurt het iets langer, maar het staat er vaak binnen het uur wel op.
Dank je!
Nog een vraag: als ik in de avond de F1 TV Pro app opstart dan wil ik de uitslag nog niet weten.
Weet je de uitslag van de laatste race groot in beeld komt, of wordt dat netjes verborgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter

Reclames tijdens een race is een harde no go |:( |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:31

backupdevice

Boeh!

DJ-B schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:53:
[...]

Dank je!
Nog een vraag: als ik in de avond de F1 TV Pro app opstart dan wil ik de uitslag nog niet weten.
Weet je de uitslag van de laatste race groot in beeld komt, of wordt dat netjes verborgen?
Wordt netjes verborgen

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Rivanov schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:08:
[...]

Je kunt al de Unofficial F1 TV app gebruiken. Werkt echt fan-tas-tisch.

https://testflight.apple.com/join/NRswe1IZ
Hoe ben jij aan die code gekomen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09 15:51
(premium) artikel op de telegraaf:
Summary:
- Geen advertenties tijdens race
- Eredivisie wordt mogelijk ook aangekocht
- Nieuwe gezichten(!)
- Geen 45 euro per maand..

https://www.telegraaf.nl/...a-de-f1-ook-de-eredivisie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
Batiatus schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:59:
(premium) artikel op de telegraaf:
Summary:
- Geen advertenties tijdens race
- Eredivisie wordt mogelijk ook aangekocht
- Nieuwe gezichten(!)
- Geen 45 euro per maand..

https://www.telegraaf.nl/...a-de-f1-ook-de-eredivisie
De eredivisie kan pas vanaf 2024 worden aangekocht toch? Dus tot die tijd moeten ze het met F1, Darts en Bundesliga doen. Dus F1 is vooralsnog de 'eyecatcher'.

Qua pricing zou ik echt bereid zijn om 14,99 per maand te betalen, mits gevrijwaard van reclames en andere meuk.

[ Voor 3% gewijzigd door SterqVerhael op 20-05-2021 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09 15:51
SterqVerhael schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:06:
[...]

De eredivisie kan pas vanaf 2024 worden aangekocht toch? Dus tot die tijd moeten ze het met F1, Darts en Bundesliga doen. Dus F1 is vooralsnog de 'eyecatcher'.

Qua pricing zou ik echt bereid zijn om 14,99 per maand te betalen, mits gevrijwaard van reclames en andere meuk.
Zou goed kunnen, staat niet in het artikel. 15 euro zou voor mij ook het maximale zijn (zonder Eredivisie) met Eredivisie zou ik nog wel wat meer willen betalen. Doe ik nu ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Kan er iemand een samenvatting geven van dat artikel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

@backupdevice
Na dagen van speculatie bevestigde Nordic Entertainment Group (NENT) donderdag eindelijk wat iedereen intussen wel zag aankomen: het bedrijf betreedt met zijn streamingdienst Viaplay de Nederlandse markt en gebruikt de prestigieuze Formule 1 daarbij als breekijzer.

Ceo Anders Jensen van NENT was ’overweldigd’ door de reacties op de geruchten de afgelopen dagen, vertelt hij aan De Telegraaf. „We zijn nieuw hier, en we voelen een grote verantwoordelijkheid om de Formule 1 net zo goed of zelfs beter te verslaan dan hoe Ziggo dat nu doet.”
Mol en Plooij

Deze week liet commentator Olav Mol, die in zijn carrière al meer dan vijfhonderd races versloeg, weten dat hij open staat voor een overstap naar de nieuwe betaaldienst. Jensen vindt het ’te voorbarig’ om daar op te reageren, en hint erop dat Mol en andere F1-routiniers als Jack Plooij en Rob Kamphues niet bij de brievenbus moeten gaan zitten wachten op een aanbod. „Sommige gezichten zullen we zeker terugzien. Maar het is belangrijk in de evolutie van sport dat je af en toe dingen vernieuwt. We zien dat de kijker ouder wordt. Om daar te verjongen, zal dat ook voor de camera moeten gebeuren.”

Hoewel Viaplay in 2022 een grootse entree maakt door meteen de F1 en de Bundesliga-rechten te kapen, zal de dienst zich ook op het gebied van hoogwaardig drama willen onderscheiden. Zo werkt het met de gerenommeerde Deense filmmaker Lars von Trier aan The kingdom exodus, een vervolg op zijn serie The kingdom uit de jaren 90. Ook Nederlandse series sluit Jensen niet uit. „We willen per jaar vijf tot tien lokale series produceren. In Scandinavië zijn dat er dit jaar 40.”
Max Verstappen zal zijn rondjes vanaf komend jaar op Viaplay rijden, maar het is allesbehalve zeker dat Olav Mol meeverhuist.

Aantrekkelijk aanbod’

Voor veel F1-liefhebbers is de introductie van de nieuwe dienst even slikken. Momenteel kunnen zij de races gratis bekijken als onderdeel van hun Ziggo-televisieabonnement. Jensen begrijpt die schrik, maar probeert de kijker meteen gerust te stellen: hij belooft een ’aantrekkelijk aanbod’. Het feit dat Viaplay in thuisland Zweden meer dan 44 euro per maand kost, is ’allesbehalve een indicatie’.

„Als we met zo’n prijs naar Nederland zouden komen, dan zou het een kort avontuur worden”, aldus Jensen, die belooft dat zes van de achttien races alsnog gratis te zien zullen zijn via Viaplay. Reclameblokken tijdens de race, zoals dat bijvoorbeeld in Duitsland gebruikelijk is, beschouwt Jensen als een no-go. „Dat is niet ons verdienmodel.”

Viaplay is al een grote speler in Scandinavië, waar het bijna even veel abonnees heeft als marktleider Netflix. Uiteindelijk wil het bedrijf zelf marktleider worden, ook in Nederland. Hoe belangrijk de F1 ook is voor die missie, alleen het racespektakel is niet voldoende, zo weet hoofd sport Peter Nørrelund van NENT. „Alle sporten die interessant zijn voor de Nederlandse kijker, zijn ook interessant voor ons.”

Momenteel zijn Ziggo Sport en ESPN de grootste houders van uitzendrechten op sportgebied. Ziggo Sport verliest de Formule 1 maar behoudt onder meer de Spaanse, Italiaanse en Engelse voetbalcompetitie. ESPN heeft met de Eredivisie het belangrijkste pakket in handen, maar raakt de Bundesliga de komende acht jaar kwijt aan Viaplay.

Nørrelund wil niet al te veel vooruitlopen op de toekomstige programmering van zijn streamingdienst. „Eerst moeten we een lokaal team aannemen. Maar we kennen de waarde van lokale competities en de reputatie van de Eredivisie is ook bij ons in Scandinavië groot. Als er een biedingsproces komt, dan moeten we daar zeker naar kijken.”

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage

In Zweden liggen de lonen hoger dan hier. Dat is 1.Daarnaast heeft Viaplay in Scandinavië ook de rechten voor de Champions League en Premier League. Hier niet, dat is 2. Dat zal aanzienlijk schelen in de prijs. Ten derde willen ze het hier voor "een gunstige" prijs gaan introduceren. Wat een gunstige prijs is laat ik in het midden, maar ik gok op een introductieprijs van14,95 of 19,95 voor het totaalpakket, inclusief films en series... En elk jaar zal dat wel meer worden.

Ben er absoluut niet blij mee, als Ziggo klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Ok thx.

Zoals ik het lees ( disclaimer; dus geen harde waarheid ) wordt het dus niet een F1 kanaal only, en wordt het minimaal een sportkanaal. Dus ik neem dan gemakshalve aan , kijkende naar wat de nederlander nu gewend is , dat de prijs tussen de 15 & 20 euro p/m gaan kunnen liggen. Dat kost een Sport pakket bij KPN bijv.

En dat zal hoger worden als er bundels gedaan worden met Films etc zoals in Scandinavie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

SterqVerhael schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:06:
[...]

Als je niet in die andere sporten geïnteresseerd bent dan is F1TV Pro toch de beste keuze à €7,99 per maand. Gezien de content die ze leveren vind ik dat de moeite wel waard ook al heb ik het nu gratis via Ziggo.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
backupdevice schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:57:
[...]

Je moet TestFlight op je iPhone/iPad installeren en dan op je iPhone/iPad die link openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Rivanov schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:51:
[...]

Je moet TestFlight op je iPhone/iPad installeren en dan op je iPhone/iPad die link openen.
En hoe krijg ik dan die app op mijn ATV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
backupdevice schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:12:
[...]

Correct me if i'm wrong @Rivanov , maar volgens mij kan je het op je apple tv installeren als je een nieuwere generatie apple tv hebt, zoals de 4k versie. Omdat die werkt met apps. De eerdere generaties hebben dat niet. Wat natuurlijk wel kan, volgens mij, is het downloaden op je ipad en dan gewoon 'casten' naar je apple tv en dus op je tv kijken. Werkt hier met Disney+ ook prima, omdat ik een 'oudere' (import uit Canada) apple tv heb.
DutchOwnage schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:21:
[...]

In Zweden liggen de lonen hoger dan hier. Dat is 1.Daarnaast heeft Viaplay in Scandinavië ook de rechten voor de Champions League en Premier League. Hier niet, dat is 2. Dat zal aanzienlijk schelen in de prijs. Ten derde willen ze het hier voor "een gunstige" prijs gaan introduceren. Wat een gunstige prijs is laat ik in het midden, maar ik gok op een introductieprijs van14,95 of 19,95 voor het totaalpakket, inclusief films en series... En elk jaar zal dat wel meer worden.

Ben er absoluut niet blij mee, als Ziggo klant.
Dat eerste stukje van je reactie ontgaat mij even. Ik heb helemaal niets met introductieprijzen en het verleden van betaalde zenders in NL heeft ook aangetoond dat dit hier niet werkt. Nederlanders willen best betalen, zolang het maar 'voor hen' acceptabel is in relatie tot de vraag 'wat krijg ik ervoor terug?'. Op een betaalzender met alleen maar reclame zit niemand te wachten. Kortom, als Viaplay hier voet aan de grond wil krijgen, dan moet het met de juiste prijs komen en met sterk aanbod. Iets wat Ziggo 9 jaar geleden naadloos aanvoelde. Daarom was het ook zo'n groot succes.

Ik ben er ook niet blij mee, maar als er een volwaardig of beter alternatief komt wil ik daar best voor betalen. Zolang het maar prettig is om naar te kijken, zonder reclame en met goede inhoudelijke content.

[ Voor 58% gewijzigd door SterqVerhael op 20-05-2021 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
backupdevice schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:12:
[...]

TestFlight ook op je Apple TV installeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

backupdevice schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:57:
[...]

Testflight op je iPhone installeren en op die link klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Rivanov schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:24:
[...]

TestFlight ook op je Apple TV installeren. :)
Heb ik gedaan, maar dan vraagt Testflight om een code die je van de developers moet krijgen.
noo schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:25:
[...]

Testflight op je iPhone installeren en op die link klikken
Die link die werkt niet

[ Voor 28% gewijzigd door backupdevice op 20-05-2021 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
SterqVerhael schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:22:
[...]

Correct me if i'm wrong @Rivanov , maar volgens mij kan je het op je apple tv installeren als je een nieuwere generatie apple tv hebt, zoals de 4k versie. Omdat die werkt met apps. De eerdere generaties hebben dat niet. Wat natuurlijk wel kan, volgens mij, is het downloaden op je ipad en dan gewoon 'casten' naar je apple tv en dus op je tv kijken. Werkt hier met Disney+ ook prima, omdat ik een 'oudere' (import uit Canada) apple tv heb.
Apps installeren werkt al sinds enkele generatie. Niet alleen op de Apple TV 4K.
Uiteraard werkt AirPlay ook vanaf de F1 TV app op je iPhone/iPad, maar de Unofficial App ziet er gewoon extreem gelikt uit. Ondersteund ook meerdere streams in één keer en je hoeft niks te streamen vanaf je mobiel wat weer accuduur scheelt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
backupdevice schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:25:
[...]

Heb ik gedaan, maar dan vraagt Testflight om een code die je van de developers moet krijgen.
Je hebt de URL geopend en de Invite geaccepteerd binnen TestFlight op je iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Rivanov schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:26:
[...]

Je hebt de URL geopend en de Invite geaccepteerd binnen TestFlight op je iPhone?
Die link geeft op mijn iphone een error dat het address invalid is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
backupdevice schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:27:
[...]

Die link geeft op mijn iphone een error dat het address invalid is
Check deze pagina even:

https://github.com/NoahFetz/F1AppleTV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
Rivanov schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:25:
[...]

Apps installeren werkt al sinds enkele generatie. Niet alleen op de Apple TV 4K.
Uiteraard werkt AirPlay ook vanaf de F1 TV app op je iPhone/iPad, maar de Unofficial App ziet er gewoon extreem gelikt uit. Ondersteund ook meerdere streams in één keer en je hoeft niks te streamen vanaf je mobiel wat weer accuduur scheelt. ;)
Ja precies, dus iedere apple tv met de appstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Thx maar de link op die git webpagina heeft dezelfde foutmelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photovoltaic
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 16:35
Ach, al met al wat het allemaal wat duidelijker. Begin deze week was ik ook niet echt blij met deze berichtgeving en ook ik als Ziggo klant ben hier nog steeds verre van blij mee (ook omdat Ziggo de enige snelle provider is voor mij). Anderen zullen hier weer minder moeite mee hebben.
Tevens was de extra F1TV pro abo en extra race kanalen een mooie bonus bij Ziggo als race liefhebber.

Het voordeel is nu nog dat het seizoen lang is en er nog genoeg tijd is om te bedenken welk pakket je voor volgend jaar neemt en wat dan het qua kosten het aantrekkelijkst is.
Ik las o.a. dat sommige mensen hier al snel een F1TV pro abo aangeschaft in het geval dit geblokkeerd zou gaan worden in NL volgend jaar en dan de mogelijkheid zouden hebben om te kunnen verlengen. Dit was dan gebaseeerd op hoe het in Duitsland was gegaan.
Ik zou zeggen: eerst maar even afwachten dan wordt er steeds meer duidelijk.

In eind december/begin januari ga ik maar even kijken wat er wordt aangeboden tegen welke prijs en ook kijken wat er dan beschikbaar is qua apps en mogelijkheden. Het kan namelijk ook nog dat de prijs voor F1TV gaat wijzigen volgend jaar en wat betreft ViaPlay ik gok dat ze nog niet direct met torenhoge prijzen gaan komen aangezien ze eerst nog maar eens de mensen moeten zien over te halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:14
Ik ben vooral erg bang dat we 'ziek gestrooid' worden met reclames. Omdat dit nu al het geval schijnt te zijn bij Viaplay in de Scandinavische landen. Ik lees nu wel op veel plekken dat F1 TV pro 'gewoon' zal blijven in NL.
Reclame bij een betaalzender/stream is een grote no-go voor mij.
Maar volgens formula1.com zelf blijft hun service nog in NL beschikbaar. Dat zou heel goed nieuws zijn.

https://corp.formula1.com...-netherlands-for-viaplay/
Following its launch in the Netherlands early next year, Viaplay will become the exclusive Dutch home of Formula 1® between 2022-2024
<..>
Information on Viaplay’s launch date, pricing and packaging in the Netherlands will be announced in due course. The recently updated F1® TV Pro service will continue to be available for fans in the Netherlands.
Dan zullen dus of de prijzen van Viaplay niet zo hoog moeten zijn willen ze hier voet aan de grond krijgen (of de prijzen van F1TVPro zullen volgend jaar sterk omhoog gaan).

Ik snap alleen niet hoe dit te rijmen is met 'Viaplay will become the exclusive Dutch home of Formula 1®'. Dat is dan toch niet meer exclusief als je ook F1TVPro abo kan nemen ?

[ Voor 13% gewijzigd door sverzijl op 20-05-2021 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
backupdevice schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:37:
[...]

Thx maar de link op die git webpagina heeft dezelfde foutmelding
Heb de ontwikkelaar al even een berichtje gestuurd op Reddit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Rivanov schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:50:
[...]

Heb de ontwikkelaar al even een berichtje gestuurd op Reddit.
thx :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
SterqVerhael schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:22:
[...]

[...]

Dat eerste stukje van je reactie ontgaat mij even. Ik heb helemaal niets met introductieprijzen en het verleden van betaalde zenders in NL heeft ook aangetoond dat dit hier niet werkt. Nederlanders willen best betalen, zolang het maar 'voor hen' acceptabel is in relatie tot de vraag 'wat krijg ik ervoor terug?'. Op een betaalzender met alleen maar reclame zit niemand te wachten. Kortom, als Viaplay hier voet aan de grond wil krijgen, dan moet het met de juiste prijs komen en met sterk aanbod. Iets wat Ziggo 9 jaar geleden naadloos aanvoelde. Daarom was het ook zo'n groot succes.

Ik ben er ook niet blij mee, maar als er een volwaardig of beter alternatief komt wil ik daar best voor betalen. Zolang het maar prettig is om naar te kijken, zonder reclame en met goede inhoudelijke content.
De geschiedenis heeft juist aangetoond dat "De Nederlander" juist helemaal niet zo happig is op betaalzenders. Kijk naar het Sport7 drama jaren geleden. En ik weet niet hoe het zit qua abonnee aantallen van ESPN, maar toen het nog Fox heette niet zo lang geleden, waren die aantallen helemaal niet denderend.

Echter, de populariteit van de streamingsdiensten de laatste jaren heeft aangetoond dat de Nederlander hier wel warm voor loopt. Veel zal inderdaad afhangen van wat het gaat kosten, en de content wat je er voor krijgt. Persoonlijk hoop ik op een Sport only pakket voor 9,95 p/m. Ik hoef echt niet nog een series en films streamingsdiensten, naast Netflix, Disney, Prime en Apple+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:37
DutchOwnage schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:01:
[...]

De geschiedenis heeft juist aangetoond dat "De Nederlander" juist helemaal niet zo happig is op betaalzenders. Kijk naar het Sport7 drama jaren geleden. En ik weet niet hoe het zit qua abonnee aantallen van ESPN, maar toen het nog Fox heette niet zo lang geleden, waren die aantallen helemaal niet denderend.

Echter, de populariteit van de streamingsdiensten de laatste jaren heeft aangetoond dat de Nederlander hier wel warm voor loopt. Veel zal inderdaad afhangen van wat het gaat kosten, en de content wat je er voor krijgt. Persoonlijk hoop ik op een Sport only pakket voor 9,95 p/m. Ik hoef echt niet nog een series en films streamingsdiensten, naast Netflix, Disney, Prime en Apple+.
De Nederlander loopt warm voor streamingsdiensten met series en films, sport is een ander verhaal tot nu toe.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
sverzijl schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:49:
Ik snap alleen niet hoe dit te rijmen is met 'Viaplay will become the exclusive Dutch home of Formula 1®'. Dat is dan toch niet meer exclusief als je ook F1TVPro abo kan nemen ?
Precies wat ik eerder ook al dacht en dus aannam dat het einde verhaal zou worden voor F1 TV in NL. Maar wellicht bedoelen ze met ‘Dutch home’ dan dat er geen andere NL aanbieder zal komen, wat los staat van het internationale aanbod direct van de FIA via F1 TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
sverzijl schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:49:
[...]

Reclame bij een betaalzender/stream is een grote no-go voor mij.
Maar volgens formula1.com zelf blijft hun service nog in NL beschikbaar. Dat zou heel goed nieuws zijn.
Wij zitten er zelfs over te denken om het TV kastje de deur uit te doen, aangezien we alles via videoland of andere manieren kijken vanwege die irritante reclameblokken. Heb zelfs een aparte app op me Android tv geïnstalleerd van Youtube, zodat we geen reclames meer hebben voor of tussen de video's.

Als dan de Formule 1 reclames gaat krijgen is het voor mij zoeken naar een alternative manier zonder reclames of Exit met kijken.

Pagina: 1 ... 13 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het eindeloze gebash op Olav / Jack / Doornbos / Crofty of wie dan ook is hierbij weer eens klaar.
Als je er wat over kwijt wil dan onderbouwd en constructief.

Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.

Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.