PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Dat gebeurt dus al. Zie filmpje hierboven.wowly schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:16:
...
Ook een stelletje techneuten op afstand die Olav ondersteunen en eea influisteren zou hem sterk ondersteunen
Met alleen Viaplay gaan ze het niet redden vrees ik. Ik zie zelf geen markt voor nog een streaming dienst die ook in gevecht moet met de "content maffia" voor TV series en film rechten .. lineair is kansloos, on-demand succes ermee. Of ze denken met bv alle seizoenen van Borken de oorlog te kunnen winnen.Gynnad schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 07:03:
[...]
Dat zou mooi zijn, dan is alleen de vraag hoe NEG geld terug gaat verdienen voor het Nederlandse deel
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
"When you grow up your heart dies"
Ik las ergens dat Olav de rechten voor de live radiouitzendingen had voor komend jaar. Zouden ze dat combineren?sjaool schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:40:
Olav vertelde vanochtend in de Ochtendshow op 538 dat NENT de F1-uitzendingen doet met 1 vrouw en een cameraman op locatie... Ik hou mijn hart vast...
I am the great Cornholio!
Interesting to see @nent_group buying up swathes of @F1 tv rights including ousting @ZiggoSportF1 in Holland. I look forward to working with them #F1 #RichEnergy #Business #Entrepreneur #Television #MediaRights #Sport #Growth pic.twitter.com/ercJwJ5mbr
— William Storey (@richenergyceo) 18 mei 2021
Daar hebben we die clown ook weer. Kan nooit een goed teken zijn
Fingers crossed dat ie alleen maar mee probeert te liften op de controverse...Longbowh schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:11:
[Twitter]
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
"When the shit hits the fan"Longbowh schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:11:
[Twitter]
Maar het is al vaker bewezen, een gebruikelijke betaalzender heeft in Nederland eigenlijk geen bestaansrecht. Je kan het niet zonder andere "truckjes" uit te halen. Ziggo Sport kon alleen bestaan door kanaal 14 in het basispakket te stoppen. Daardoor betaalde elke klant een beetje. Voor ESPN geld eigenlijk hetzelfde. Die redde het ook niet op de oude manier en ging ook geld voor elke klant vragen. Wat dat betreft zal deze nieuwe zender ook iets moeten verzinnen. Gaan ze gewoon een duur pakket in de markt zetten dan zie ik gewoon 0% kans van slagen, zelfs met de Max Mania.
[ Voor 49% gewijzigd door DoeEensGek op 19-05-2021 12:13 ]
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Ah okay duidelijk. Thanks!The-Priest-NL schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:06:
[...]
Je moet een paypal account aanmaken middels de mail die je krijgt (zie hier)
[...]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Is het voordeel dan niet juist dat ze dadelijk schaalvoordeel hebben en gewoon één team hebben dat bv veel stuff op de achtergrond uitzoekt, analyses maakt (/animaties ervoor etc). Cameramensen op locatie delen, evt. zelfs interviewers delen (maakt het wat uit of poppetje A een interview doet met Hamilton / Vettel / Räikkönen / ...) of dat poppetje B dat doet? Enige nadeel: waarschijnlijk geen Nederlands post interview meer met een Verstappen dan, maar dan krijg je natuurlijk een gedeeld interview. Of ze zeggen gewoon "en nu even in het Nederlands" en hoppa klaar. En zo'n interview in de avond kan de commentator (/Olav) die op locatie is dan zelf doen, zoals nu ook al. Daar is Jack niet voor nodig zeg maar.sjaool schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:40:
Olav vertelde vanochtend in de Ochtendshow op 538 dat NENT de F1-uitzendingen doet met 1 vrouw en een cameraman op locatie... Ik hou mijn hart vast...
Zou inkomen uit sponsorgeld, ook voor de tv rechten, niet meer zijn dan de F1 achter een paywall?Lekker Ventje schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:12:
Ik meende enkele jaren terug gelezen te hebben dat de sponsorinkomsten voor de F1 (teams) onder druk stonden omdat de beelden steeds meer achter een paywall kwamen. Vraag me af wat dit voor invloed gaat hebben nu er weer een land bij komt. Bereik via het open kanaal van Ziggo was toch best groot en als het niet direct via de afstandbediening van de tv te bereiken is wordt het nog erger.
Omdat adverteerders en sponsors dan meer zekerheid hebben over (vies woord) relevants en targeted ads ?Jasphur schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:17:
[...]
Zou inkomen uit sponsorgeld, ook voor de tv rechten, niet meer zijn dan de F1 achter een paywall?
Lijkt me nogal een verschil tussen (zeg even) 300K abbonnees via Viapay vs. 2.3 miljoen mensen die via ZiggoSport kijken. Veel mninder exposure. Nu geldt dit voor meer sporten, bv Eurosport heeft heel veel wielrennen rechten gekocht, het is een open kanaal, maar hoeveel mensen buiten de liefhebbers weten dat kanaal te vinden ?
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Amazon koopt straks gewoon dat viaplay opsjaool schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:28:
Het valt mij eigenlijk een beetje tegen dat Amazon het niet gekocht heeft. Was dat gebeurt hadden we nog meer animaties en data in beeld gekregen.
Die gast probeert relevant te zijn. Moet minder crack gebruiken en zn energie eens stoppen in zn product echt op de markt te brengen.Longbowh schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:11:
[Twitter]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Mja maar in de meeste landen waar ze actief zijn, hebben ze ook geen grote doelgroep. Finland is de enige met een eigen rijder, de rest zit al een tijdje zonder.sjaool schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:40:
Ik vrees ook wel voor een hele uitgeklede uitzending en weinig poeha eromheen. Al die 3d graphics kunnen we wel weer vergeten en ook op locatie zal het wel weer minder spannend zijn.
Het rekensommetje is als volgt.
30 miljoen per jaar, dan nog wat voor de uitzending zelf. Laten we er 35 miljoen van maken (ze hebben aardig wat kosten en een studio is ook niet niks). 23 races per jaar, dus gemiddeld 1,5 miljoen per raceweekend. Das een flink bedrag. Nou er keken 1,5 miljoen Nederlanders, maar het merendeel toch wel gratis. Dus stel je houd na de overgang van abonnement nog 250k kijkers over (wat een realistisch aantal kan zijn), dan moet je abonnement al 6 euro per weekend rekenen. Of anders 140 euro per jaar. Natuurlijk wordt dat bedrag hoger eer er meer mensen kijken, maar dat is veel. Ook meer dan wat F1TV nu kost.
Zelfs al haakt 1 miljoen man aan (bv omdat er een deal wordt gesloten met kpn en ziggo), dan betalen we 1,5 euro per weekend, ofwel 35 euro per jaar. Maar dat komt dus waarschijnlijk bovenop wat je nu al betaald. Ik zie dat nog steeds niet gebeuren voor 1 miljoen Nederlanders.
Hoe hoger het bedrag, hoe meer mensen er afhaken of illegaal gaan kijken. Dus ik verwacht dat het geen leuke periode wordt als deze 3 jaar met een beperkt budget zitten. Hoe meer je eraan toevoegt (voorbeschouwing, nabeschouwing, interviews e.d.) hoe sneller het bedrag omhoog gaat en hoe meer je dus weer terug moet verdienen.
Nee, deze rekensommen zijn niet leuk.
Realistische som inderdaad. Daar komt nog bij dat ze niet alleen de kosten terug zullen willen verdienen, maar ook nog winst willen maken (naast reclame inkomsten), dus dan wordt het bedrag nog wat hoger. Daarnaast kijkt een heel huishouden op één abonnement (Ziggo of iets anders), dus het gunstige geval van 1 miljoen abonnees lijkt me vrijwel onmogelijk.Martinspire schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:50:
[...]
Mja maar in de meeste landen waar ze actief zijn, hebben ze ook geen grote doelgroep. Finland is de enige met een eigen rijder, de rest zit al een tijdje zonder.
Ik vrees ook wel voor een hele uitgeklede uitzending en weinig poeha eromheen. Al die 3d graphics kunnen we wel weer vergeten en ook op locatie zal het wel weer minder spannend zijn.
30 miljoen per jaar, dan nog wat voor de uitzending zelf. Laten we er 35 miljoen van maken (ze hebben aardig wat kosten en een studio is ook niet niks). 23 races per jaar, dus gemiddeld 1,5 miljoen per raceweekend. Das een flink bedrag. Nou er keken 1,5 miljoen Nederlanders, maar het merendeel toch wel gratis. Dus stel je houd na de overgang van abonnement nog 250k kijkers over (wat een realistisch aantal kan zijn), dan moet je abonnement al 6 euro per weekend rekenen. Of anders 140 euro per jaar. Natuurlijk wordt dat bedrag hoger eer er meer mensen kijken, maar dat is veel. Ook meer dan wat F1TV nu kost.
Zelfs al haakt 1 miljoen man aan (bv omdat er een deal wordt gesloten met kpn en ziggo), dan betalen we 1,5 euro per weekend, ofwel 35 euro per jaar. Maar dat komt dus waarschijnlijk bovenop wat je nu al betaald. Ik zie dat nog steeds niet gebeuren voor 1 miljoen Nederlanders.
Hoe hoger het bedrag, hoe meer mensen er afhaken of illegaal gaan kijken. Dus ik verwacht dat het geen leuke periode wordt als deze 3 jaar met een beperkt budget zitten. Hoe meer je eraan toevoegt (voorbeschouwing, nabeschouwing, interviews e.d.) hoe sneller het bedrag omhoog gaat en hoe meer je dus weer terug moet verdienen.
Ze zeggen wel eens : win on sunday, sell on monday. Dat geldt denk ik niet alleen voor de titelsponsor, maar voor ieder bedrijf wat zijn naam aan succes verbind. Bedrijven zijn niet filantropisch ingesteld. Jumbo wil dat je bij hun komt winkelen, CarNext wil dat je bij hun je nieuwe occasion uit komt zoeken en Exact wil je dat hun boekhoudpakket gaat gebruiken. Dat doen ze door mee te liften op succes.Jasphur schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:17:
[...]
Zou inkomen uit sponsorgeld, ook voor de tv rechten, niet meer zijn dan de F1 achter een paywall?
Dat succes moet wel het publiek bereiken. Ziggo doet dat door een de uitzendrechten te hebben, een overeenkomst met Max BV en en rondom een F1 weekend met diverse programma's op de TV te komen. Die "exposure" vervalt nu. Want wat heeft Ziggo aan een exclusieve deal als ze de F1 beelden niet mogen vertonen? Wat moet Ziggo met Formule 1 Cafe en een voorbeschouwing als ze de race niet mogen uitzenden?
Liberty heeft een doel : making money. Hoe? Rechten verkopen en F1TV aanbieden in een abonnement. Sponsoren hebben ook een doel : het publiek bereiken zodat het publiek bij hun komt winkelen. Hoe meer bereik hoe beter.
Ja en nu verschuift de zaak een beetje. Liberty is blij, die harken 30 miljoen binnen. Wij morren want we moeten waarschijnlijk meer gaan betalen. De sponsoren zien ook hun publiek slinken. Laat ik het zo zeggen : Frits van Eerd wordt blij als Max met helm prominent in beeld is in 1.5 miljoen huiskamers. Frits wordt iets minder blij als hij voor hetzelfde bedrag maar in een half miljoen huiskamers te zien is.
Ziggo is de echte verliezer hier. Niet alleen verliezen ze hun deals, maar wat ik lees is dat men overweegt om van provider te switchen (of in mijn geval, abonnement).
Dus ja, je kan zeggen dat een verschuiving naar een pay wall niet goed is voor de adverteerders. Die zullen hun inleg willen beperken, of eruit stappen. En daarvan zijn de teams weer de dupe.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Voor mijn gevoel zijn de meeste sponsoren nu vooral B2B en niet zozeer B2C.asing schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 18:21:
[...]
Dus ja, je kan zeggen dat een verschuiving naar een pay wall niet goed is voor de adverteerders. Die zullen hun inleg willen beperken, of eruit stappen. En daarvan zijn de teams weer de dupe.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Wat moet Veronica met een "voetbal"programma terwijl ze de eredivisie niet uitzenden? Het zou mij niks verbazen als er meer mensen naar VI kijken dan dat er mensen een Fox Sports Eredivisie abonnement hebben, of wie tegenwoordig dan ook de eredivisie rechten heeft.asing schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 18:21:
Wat moet Ziggo met Formule 1 Cafe en een voorbeschouwing als ze de race niet mogen uitzenden?
Ziggo is natuurlijk vrij om in samenwerking met de rechthebbende alsnog een F1 programma te maken en mondjesmaat wat beelden in te kopen. Want ik heb het Formule 1 café al een tijd niet meer gezien, maar dat loopt volgens mij niet over van de beelden en analysis. Zoals een VI wat foto's op de achtergrond, een aantal beelden van 5 tot 10 seconden per stuk en even een "we spreken met Olav, wat gaan jullie komend weekend allemaal uitzenden op VIA?". En gaan met die banaan. Juist een losjes opgezet praatprogramma rond "sport X" lijkt mij vrij makkelijk op te zetten. Zeker als je een dealtje met de rechthebbende kunt maken voor enerzijds wat reclame / exposure en daar een stuk of 5 beelden / fragmenten voor terug te krijgen / kunt inkopen voor een habbekrats.
Ter reflectie, nu zit F1 ook al achter een paywall voor niet Ziggo abonnees, al het voetbal zit achter paywalls, etc. Het komt er voor sponsoren op neer dat mensen 'hun sport' toch wel willen zien, of ze dat nou doen in een cafe, bij een vriend, of via een internet stream, dat maakt voor de sponsoren niet uit. En dan heb je nog samenvattingen op het open net.
Dat geldt ook voor deze groep in dit topic. Denk niet dat veel mensen stoppen met F1 kijken hierdoor. Hoogstens een beetje optimaliseren door bij een vriend te kijken of in een cafe. Dus uiteindelijk zal het een klein beetje effect hebben maar niet veel.
Dat zeker niet. En deze som is gebaseerd op kosten, maar bedrijven baseren hun prijzen op 'waarde voor de klant'. Ik denk dat ze een recordje gaan zetten in prijs voor een streamingdienst, dus 20+ euro per maand. En F1 Pro zullen ze er wel uit gooien.
[ Voor 9% gewijzigd door Mr Ton op 19-05-2021 18:40 ]
Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55
Laten we eens kijken :Player1S schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 18:25:
[...]
Voor mijn gevoel zijn de meeste sponsoren nu vooral B2B en niet zozeer B2C.
Max :
- Jumbo : supermarkt
- CarNext : verkoop ex leasers aan particulieren
- G-Star : kledingmerk
- Exact : boekhoudpakket voor bedrijven (Contract is niet verlengd)
- Ziggo : abonnementen
Dan Red Bull : zie hier : https://www.redbull.com/int-en/redbullracing/partners
Je zal zien dat het meeste is gericht op consumenten. Kleding drankjes, banden, auto's, benzine, olie, telecom etc. Er zitten een paar spelers tussen die B2B werken maar dat zijn er niet veel.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Dat doet het wel. De reden is dat sponsoren willen weten hoeveel publiek ze hebben en vervolgens meten hoeveel dat doet in de verkoop.Mr Ton schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 18:39:
Het komt er voor sponsoren op neer dat mensen 'hun sport' toch wel willen zien, of ze dat nou doen in een cafe, bij een vriend, of via een internet stream, dat maakt voor de sponsoren niet uit.
Zo was de overwinning van Pierre Gasly de oorzaak van een stormloop bij Alpha Tauri. Die konden dat succes echt merken.
Wat ze willen betalen voor hun deal hangt af van de hoeveelheid mensen die het ziet. En een miljoen zwartkijkers kan je niet meten.
Dit is zo niet te zeggen, je kan wel een poging doen, maar TV zenders verkopen ook reclame,Martinspire schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:50:
[...]
Mja maar in de meeste landen waar ze actief zijn, hebben ze ook geen grote doelgroep. Finland is de enige met een eigen rijder, de rest zit al een tijdje zonder.
als is de kijkersgroep 250 a 400k groot, ook daar zijn sponsoren voor te vinden, je kan namelijk heel direct een doel groep bereiken.
Dit is ook wat Viaplay in andere landen doet, kosten terug verdienen door ad's
Het is dus echt niet zo dat de abonnees alleen de investering terug moeten verdienen.
Daarnaast, de eigenaar via Viaplay heeft een enorme zak geld met een beursgang, ze willen een grote speler worden in de West-Europese content markt.
30 miljoen euro leg je echt niet op tafel als je denkt dit binnen een jaar terug te verdienen, kortom ze kopen zich door o.a. F1 rechten in binnen de Nederlandse TV markt.
Die 30 miljoen hoeft dus echt niet helemaal terug verdient te worden, zo werkt sport en marketing niet. Er zit een langer verhaal achter, namelijk die van markt/marktaandeel/naamsbekendheid enz enz.
F1 is een verdienmodel, maar in dit geval ook een marketing instrument als nieuwkomer.
Cogitationis poenam nemo patitur
Dan kijk je slechts naar 1 team.asing schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 18:46:
[...]
Laten we eens kijken :
Max :
- Jumbo : supermarkt
- CarNext : verkoop ex leasers aan particulieren
- G-Star : kledingmerk
- Exact : boekhoudpakket voor bedrijven (Contract is niet verlengd)
- Ziggo : abonnementen
Dan Red Bull : zie hier : https://www.redbull.com/int-en/redbullracing/partners
Je zal zien dat het meeste is gericht op consumenten. Kleding drankjes, banden, auto's, benzine, olie, telecom etc. Er zitten een paar spelers tussen die B2B werken maar dat zijn er niet veel.
Vraag me dan ook af hoeveel mensen die geen Ziggo hebben de F1 wedstrijden live en legaal volgen.Mr Ton schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 18:39:
Leuke discussie over die paywalls en invloed op sponsoren.
Ter reflectie, nu zit F1 ook al achter een paywall voor niet Ziggo abonnees, al het voetbal zit achter paywalls, etc. Het komt er voor sponsoren op neer dat mensen 'hun sport' toch wel willen zien, of ze dat nou doen in een cafe, bij een vriend, of via een internet stream, dat maakt voor de sponsoren niet uit. En dan heb je nog samenvattingen op het open net.
Dat geldt ook voor deze groep in dit topic. Denk niet dat veel mensen stoppen met F1 kijken hierdoor. Hoogstens een beetje optimaliseren door bij een vriend te kijken of in een cafe. Dus uiteindelijk zal het een klein beetje effect hebben maar niet veel.
Verwacht eigenlijk dat het merendeel vd live kijkers gewoon bij Ziggo vandaan komt.
Daarnaast is het denk ik niet zo dat de vergelijking met voetbal echt goed opgaat. Mensen voetballen zelf, zijn lid van een voetbalvereniging etc. Ik denk dat de binding daar met de sport en club in het algemeen sterker is dan bij F1.
Indien straks in NL de F1 wedstrijden alleen nog live te volgen zijn via (forse) betaling dan zou het me niet verbazen als het aantal NL kijkers heel hard gaat crashen.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
VI heeft met ESPN ook een samenwerking, die hebben ook gewoon beelden voor wanneer ze iets willen bespreken.RobertMe schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 18:39:
[...]
Wat moet Veronica met een "voetbal"programma terwijl ze de eredivisie niet uitzenden? Het zou mij niks verbazen als er meer mensen naar VI kijken dan dat er mensen een Fox Sports Eredivisie abonnement hebben, of wie tegenwoordig dan ook de eredivisie rechten heeft.
Ziggo is natuurlijk vrij om in samenwerking met de rechthebbende alsnog een F1 programma te maken en mondjesmaat wat beelden in te kopen. Want ik heb het Formule 1 café al een tijd niet meer gezien, maar dat loopt volgens mij niet over van de beelden en analysis. Zoals een VI wat foto's op de achtergrond, een aantal beelden van 5 tot 10 seconden per stuk en even een "we spreken met Olav, wat gaan jullie komend weekend allemaal uitzenden op VIA?". En gaan met die banaan. Juist een losjes opgezet praatprogramma rond "sport X" lijkt mij vrij makkelijk op te zetten. Zeker als je een dealtje met de rechthebbende kunt maken voor enerzijds wat reclame / exposure en daar een stuk of 5 beelden / fragmenten voor terug te krijgen / kunt inkopen voor een habbekrats.
Bij Ziggo Sport hebben ze dat niet, daar doen ze het met foto's op de achtergrond.
Een Formule 1 café zou op beide manieren wel gewoon door kunnen.
Ik heb even geturft voor je.
Mercedes heeft 21 partners, waarvan je bij 14 als consument terecht kan.
Red Bull heeft 28 partners, waarvan je bij 15 wat kan kopen. Dat is zonder Max.
Ferrari heeft 28 partners, waarvan 15 voor consumenten. En dan heb ik Mahle en Sabelt bijvoorbeeld niet meegetelt.
McLaren heeft 34 F1 partners waarvan 20 iets levert aan consumenten.
Dus ik denk dat je je stelling even mag herzien.
Ik denk dat je te makkelijk denkt over waar mensen content consumeren. Ik heb aardig wat ooms en tantes die F1 keken omdat het nog bij Ziggo zat, niet omdat ze ervoor wilden betalen. Mijn vader was ook huiverig om toch een abonnement af te nemen bij KPN, maar liever dat dan een trage upload (gezien ie hem ook deels zakelijk gebruikt). Maar zodra het echt eruit is, gaat het wel hard hoor. Nederlanders zijn echt krenterig om dit soort dingen en voor een aantal is het ook vast een principekwestie.Mr Ton schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 18:39:
Feit blijft dat het voor het Nederlandse autosportlandschap slecht nieuws is om het achter paywall te zetten. Minder mensen raken bekend met de sport, de diensten eromheen worden kleiner (niet alleen de reclames leveren minder op maar bv ook kartcentra, merch verkopers en acties bij de jumbo worden minder). De stap naar Sport1 heeft ze destijds aardig wat kijkers gekost en er zijn genoeg mensen die best interesse hebben, zolang ze er maar niks voor hoeven doen. Dat geld niet alleen voor F1, maar ook voor voetbal, olympische spelen (en sporten), etc.
En zoals ik al zei, de inkomsten voor de teams dalen ook. Dan heb je als Liberty Global een paar miljoen meer inkomsten, maar je haalt het bijna letterlijk uit de zak van de teams. Stel het bod van deze toko was 5 miljoen meer dan van Ziggo, maar bij Ziggo kijken wel 1,5 miljoen vs 0.25 bij paywall, dan is dat toch een enorm gemis? Daar kun je niet tegenop streamen. Er is ergens een middelweg. Ik denk dat als het gewoon bij RTL zit, er nog wel meer mensen keken. Ik gok dat er best een markt is voor 3 miljoen kijkers. Zeker als het vanaf 2022 wat meer bij elkaar zit en er makkelijker ingehaald wordt. En dan ga je nu straks met een paar honderdduizend genoegen nemen? Slechte rekensom.
Hoewel de F1 topics populair zijn, is Tweakers niet zo'n super populaire site. Ik denk dat je in de F1 topics iets van 1000 gebruikers zult zien die toch vooral meerdere berichten plaatsen. Op het totaal een druppel op een hete plaat.Dat geldt ook voor deze groep in dit topic. Denk niet dat veel mensen stoppen met F1 kijken hierdoor. Hoogstens een beetje optimaliseren door bij een vriend te kijken of in een cafe. Dus uiteindelijk zal het een klein beetje effect hebben maar niet veel.
Ik heb het een aantal jaar niet kunnen volgen.Help!!!! schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 18:57:
[...]
Vraag me dan ook af hoeveel mensen die geen Ziggo hebben de F1 wedstrijden live en legaal volgen.
Verwacht eigenlijk dat het merendeel vd live kijkers gewoon bij Ziggo vandaan komt.
Daarnaast is het denk ik niet zo dat de vergelijking met voetbal echt goed opgaat. Mensen voetballen zelf, zijn lid van een voetbalvereniging etc. Ik denk dat de binding daar met de sport en club in het algemeen sterker is dan bij F1.
Indien straks in NL de F1 wedstrijden alleen nog live te volgen zijn via (forse) betaling dan zou het me niet verbazen als het aantal NL kijkers heel hard gaat crashen.
En bij mij, ik volg het al 25 jaar, ging dat echt van opstaan om iets van 4 uur voor Japan. Toen ik het kon kijken tot aan totaal niet weten wat er dat jaar gebeurt was toen ik het niet kon kijken.
Tuurlijk heb ik het in het begin een beetje geprobeerd te volgen op Rtl, met reclame blokken en commentaar wat ik niet kon volgen. En F1 is toch een sport wat leuk is als je het live kan volgen. Samenvattingen in het engels of nederlands zijn niks. Dus op een gegeven moment verwaterd het een beetje en dan veel.
En zoals al eerder gezegd vind ik het leuk omdat ik het nu bij ziggo heb, meer toeval dan wijsheid. En ik ben blijven hangen ook al had ik kunnen switchen. Maar als KPN een deal weet te fixen en volgende maand komt met bij ons F1, maar je betaal 10 euro meer per maand dan nu. Helaas pindakaas.
Dus er zullen er wel meer van mij zijn die lang liefhebber zijn, maar geen betalende fan zijn.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
In Poland, Viaplay will deliver live coverage of every Formula 1 race, qualifier and practice session in the 2023, 2024 and 2025 seasons, accompanied by world-class studio programming and Polish commentators and experts.
https://corp.formula1.com...-netherlands-for-viaplay/
Vooral de laatste regel stelt mij gerust. We kunnen dus gewoon blijven genieten van F1 TV Pro.Following its launch in the Netherlands early next year, Viaplay will become the exclusive Dutch home of Formula 1® between 2022-2024, and will show all Formula 1® races live, along with every qualifying and free practice session, as well as in-depth coverage from every event and innovative programming from their exclusive studio in Amsterdam. Each year the Dutch Grand Prix will be broadcast live on a free-to-air basis in the Netherlands. Viaplay will additionally make available a total of six races, which shall include the Dutch Grand Prix, on a free-to-view basis as well as a highlights package from all events.
Information on Viaplay’s launch date, pricing and packaging in the Netherlands will be announced in due course. The recently updated F1® TV Pro service will continue to be available for fans in the Netherlands.
[ Voor 4% gewijzigd door Extigo op 20-05-2021 07:34 ]
Mij zal het ook weinig interesseren waar het op uitgezonden wordt. Ik heb nu F1 TV Pro en dat brengt speciale feautures met zich mee. Als dat hierdoor flink in prijs gaat stijgen wordt ik toch een stuk minder vrolijk. De kans dat ik dan het illegale pad weer op ga, is aanwezig. Ook als men "Viaplay apps" moet gaan gebruiken om F1 te kijken, gaat dat vooral voor een bepaalde groep een probleem opleveren. De F1 doelgroep wijkt wel wat af van de Netflix gebruikersgroep, dus ik hoop dat er gewoon voor die mensen een TV kanaal komt (Ja, er zijn best nog wat mensen die geen idee van apps hebben).Bestla schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 07:36:
Vooralsnog is het koffiedik kijken waar we volgend jaar terecht kunnen voor de F1 op TV. Ik wacht rustig af en alles zal duidelijk worden. Ik geloof gewoon niet met al die MaxMania in NL, dat NL verstoken zal blijven van F1 beelden.
Wat? Bij Viaplay dus. Wat is daar zo onduidelijk aan?Bestla schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 07:36:
Vooralsnog is het koffiedik kijken waar we volgend jaar terecht kunnen voor de F1 op TV. Ik wacht rustig af en alles zal duidelijk worden. Ik geloof gewoon niet met al die MaxMania in NL, dat NL verstoken zal blijven van F1 beelden.
Ik hoop dus dat ViaPlay via de reguliere TV zenders hun aanbod doorgeeft. Dan verhuis ik idd van Ziggo Sport naar hen.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Wikipedia: Nordic Entertainment Group
Dat zal gewoon een betaalzender worden bij KPN en Ziggo neem ik aan.
https://www.ad.nl/formule...hter-betaalmuur~ae577e1c/
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Even ter info ook Ziggo was/is ook dertig seconden later. Toen Max in 2016 Barcelona won was ik in een voetbalkantine en zag daar de finish bij Ziggo. Op het veld (zoontje moest voetballen) en later ook in de kantine luisterde ik via Radio1 Langs de Lijn en juichte 30 seconden eerder dan de rest. Ik kreeg rare gezichten van de rest van de aanwezigenQuad schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 07:46:
Ik wil helemaal niet via een app kijken, het idee dat je 30-60 sec later bent dan via een TV kanaal is irritant.
Ik hoop dus dat ViaPlay via de reguliere TV zenders hun aanbod doorgeeft. Dan verhuis ik idd van Ziggo Sport naar hen.
Ik durf wel te stellen dat als Max straks echt voor het kampioenschap rijdt en de race waarin hij het kan pakken 1: overdag is (NL tijd) en 2: op open kanaal, we heel dicht in de buurt van EK/WK voetbal kijkcijfers komen.Martinspire schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:38:
[...]
Ik denk dat als het gewoon bij RTL zit, er nog wel meer mensen keken. Ik gok dat er best een markt is voor 3 miljoen kijkers.
Als wij Nederlanders opeens ergens goed in zijn dan is opeens iedereen fan.
Ik merk dat heel goed in mijn eigen omgeving. Mijn zus zat nooit naast mij en me pa op de bank F1 te kijken. Ze kwam ook zeker niet eerder uit de kroeg daarvoor. Idem voor mijn zwager.
En nu? "Oh nee dan kunnen we niet want max moet rijden..."

✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Heel fijn betreft F1 TV Pro.Extigo schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 07:33:
Definitief:
https://corp.formula1.com...-netherlands-for-viaplay/
[...]
Vooral de laatste regel stelt mij gerust. We kunnen dus gewoon blijven genieten van F1 TV Pro.
Wat me ook opvalt is het stukje "from studio in Amsterdam".
Ik zie het nog wel gebeuren dat er vrijwel niets veranderd aan de huidige opzet, maar dat het alleen een andere zender wordt. Net zoals de overgang van Fox Sports naar ESPN.
Maar als iedereen 30 seconden later is, is het probleem toch gewoon opgelostniki_lauda schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:12:
[...]
Even ter info ook Ziggo was/is ook dertig seconden later. Toen Max in 2016 Barcelona won was ik in een voetbalkantine en zag daar de finish bij Ziggo. Op het veld (zoontje moest voetballen) en later ook in de kantine luisterde ik via Radio1 Langs de Lijn en juichte 30 seconden eerder dan de rest. Ik kreeg rare gezichten van de rest van de aanwezigen
F1TV gaat dus gewoon door. Of is het een smerige verwoording en lopen de huidige abonnementen wel door, maar kun je geen nieuwe meer afsluiten? Natuurlijk is er nog een hoop niet duidelijk, maar ik snap zo niet echt waarom je voor Viaplay zou kiezen ipv F1 TV..
We weten alleen nog niet wat dat voor de prijs gaat doen voor F1 TV. in Zweden kost F1TV 110 euro.Plenkske schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:34:
[...]
Heel fijn betreft F1 TV Pro.
Ik zie het nog wel gebeuren dat er vrijwel niets veranderd aan de huidige opzet, maar dat het alleen een andere zender wordt. Net zoals de overgang van Fox Sports naar ESPN.
Je kunt een poging doen om de wereldwijde prijzen van F1TV terug te rekenen naar het lokale prijspeil. Het prijspeil (en lonen) liggen in de nordics veel hoger dan hier.ZFLaSH schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:38:
[...]
We weten alleen nog niet wat dat voor de prijs gaat doen voor F1 TV. in Zweden kost F1TV 110 euro.
Viaplay is beschikbaar in 8 landen. Zie hier de prijzen per land:G_Dragon schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:32:
Op viaplay.se staat een maand abbo van 449 kr/månad ( 44,20 Euro / Maand )
Zweden - +/- 45 euro
Noorwegen - +/- 32,50 euro
Denemarken - +/- 60 euro
Finland - 34,99 euro
IJsland - +/- 10,65 euro
Letland - 9,99 euro
Litouwen - 9,99 euro
Estland - 9,99 euro
Veel verschil dus. Er valt niets te zeggen over de prijs die ze hier zullen hanteren.
Door het woord continue krijg/heb ik ook het idee dat het alleen voor al bestaande abonnementen gaat gelden. Maar goed, eerst maar eens de prijzen afwachten. Alles in de categorie 10+ euro per maand gaat me heel veel extra vrije tijd opleveren denk ik. Jammer dan…LoeWn schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:34:
[...]
Maar als iedereen 30 seconden later is, is het probleem toch gewoon opgelost![]()
F1TV gaat dus gewoon door. Of is het een smerige verwoording en lopen de huidige abonnementen wel door, maar kun je geen nieuwe meer afsluiten? Natuurlijk is er nog een hoop niet duidelijk, maar ik snap zo niet echt waarom je voor Viaplay zou kiezen ipv F1 TV..

Die zender zal me aan m'n achterwerk oxideren (geen Ziggo gebied hier dus moest toch al betalen om te kijken) en de fluff eromheen met semi experts zoals Kamphues kunnen me zo mogelijk nog meer gestolen worden. Gewoon lekker met de laptop/tablet om 13:55 de stream starten en de kwalificatie/race kijken, heerlijk!
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Lijkt meer te liggen aan wat de houder van de rechten vraagt aan F1TV.Rukapul schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:40:
[...]
Je kunt een poging doen om de wereldwijde prijzen van F1TV terug te rekenen naar het lokale prijspeil. Het prijspeil (en lonen) liggen in de nordics veel hoger dan hier.
Dan nog is €110 p/j pijnlijk, maar beter dan whatever aftikken voor een hele streamingdienst.
Ik vermoed voor mensen die het commentaar etc. in het Nederlands willen horen. Ik verwacht dat die keuze zal bij F1TV verdwijnen aangezien die nu nog het Ziggo commentaar erin hebben zitten.LoeWn schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:34:
[...]
Natuurlijk is er nog een hoop niet duidelijk, maar ik snap zo niet echt waarom je voor Viaplay zou kiezen ipv F1 TV..
Even heel stereotypisch kijkend naar die lijst.Extigo schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:41:
[...]
Viaplay is beschikbaar in 8 landen. Zie hier de prijzen per land:
Zweden - +/- 45 euro
Denemarken - +/- 60 euro
Finland - 34,99 euro
IJsland - +/- 10,65 euro
Letland - 9,99 euro
Litouwen - 9,99 euro
Estland - 9,99 euro
Veel verschil dus. Er valt niets te zeggen over de prijs die ze hier zullen hanteren.
De landen met lage prijzen zijn ook landen met lagere inkomens. Nederland zal dus waarschijnlijk tussen de €30 en €60 gaan zitten tenzij ze slim genoeg zijn om te beseffen dat "den gierigen Hollander" dat nooit zal betalen.
Ook even persbericht doorgenomen. Geeft mij een hoog Super League gevoel. Men verwacht dat de fan het klakkeloos omarmt.
Dat is een groot verschil inderdaad!Extigo schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:41:
[...]
Zweden - +/- 45 euro
Denemarken - +/- 60 euro
Finland - 34,99 euro
IJsland - +/- 10,65 euro
Letland - 9,99 euro
Litouwen - 9,99 euro
Estland - 9,99 euro
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Dat is dus geen TV-zender maar een streamingdienst. Het is vooralsnog niet bevestigd dat F1 op TV te zien zal zijn, wederom afwachten wat het precieze aanbod wordt.Frank-NL schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 07:45:
[...]
Wat? Bij Viaplay dus. Wat is daar zo onduidelijk aan?
Uit de bewoording van die aankondiging lijkt het mij eigenlijk dat alleen de Dutch GP op TV zal verschijnen en dat de rest alleen in de streamingsdienst beschikbaar is, waarvan 6 races gratis:
En voor de geschiedenisboeken:Each year the Dutch Grand Prix will be broadcast live on a free-to-air basis in the Netherlands. Viaplay will additionally make available a total of six races, which shall include the Dutch Grand Prix, on a free-to-view basis as well as a highlights package from all events.
Dat moet ik nog maar zien eigenlijk.The Netherlands is an ideal market for Viaplay
In de aankondiging van de deal met Sky Duitsland werd geen woord gerept over F1 TV. Ook hadden ze er naar mijn mening "for existing customers" bij moeten zetten als het niet meer voor "nieuwe" klanten beschikbaar zou zijn.LoeWn schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:34:
[...]
De keuze tussen F1 TV Pro en ViaPlay lijkt me er straks vooral eentje van prijs & hoe de voor- en naprogramma's in elkaar steken. Dat van Ziggo vond ik zelf drie keer niks maar kijk graag de analyses op F1 TV, dus tenzij ViaPlay heel goedkoop wordt (zeg minder dan €5/maand, wat ik niet verwacht) is het inderdaad een no-brainer.
If you choose not to decide, you still have made a choice.
In ieder geval goed nieuws dat (voor nu tenminste) F1TV Pro ook beschikbaar blijft, een kleine prijsstijging zou ik persoonlijk geen probleem vinden.
Dan zoek ik wel een andere interesse.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
M.a.w. alleen de moeite waard als je 80% van de dingen die ze aanbieden ook daadwerkelijk kijkt. In de praktijk is dat nooit zo en krijg je wildgroei van aanbod en moet je bij 3 of 4 partijen aankloppen om 100% van je interesse te dekken, omdat je veel meer krijgt dan wat je wil hebben bij al die diensten. Zoals nu al het geval is bij Netflix, Disney+, Videoland, HBO...PatrickPR schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:55:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat dat nieuwe Viaplay in gaat houden. Niet dat ik direct zou overstappen want ben best tevreden over F1TV Pro. Ik kan me voorstellen dat het voor NEG het meest interessant is als ze een sportplatform neerzetten waar meerdere sporten op te zien zijn (en bijv. ook meerdere raceklasses).
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Er zal ook wel veel afhangen van het aanbod wat er in een land geldt.Extigo schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:41:
[...]
Zweden - +/- 45 euro
Denemarken - +/- 60 euro
Finland - 34,99 euro
IJsland - +/- 10,65 euro
Letland - 9,99 euro
Litouwen - 9,99 euro
Estland - 9,99 euro
- de rechten zijn inderdaad in handen van Nordic Entertainment
- 6 races worden gratis te zien, oa die van Zandvoort
- abonnement en hoe te kijken wordt nog bekend gemaakt
- F1TV Pro blijft gewoon beschikbaar
Verstoken niet, maar de Maxmania zorgt er wel voor dat we extra mogen gaan betalen.Bestla schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 07:36:
Heeft Verstappen zijn afscheid al aangekondigd? Kunnen we als die-hard F1 fans weer 'normaal' de races gaan kijken zonder al die peperdure bla bla eromheen
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Same. Ik moest toch betalen en F1TV is na jaren gedoe, eindelijk stabiel aan het worden.Arfman schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:47:
Goddank, F1TV blijft
Die zender zal me aan m'n achterwerk oxideren (geen Ziggo gebied hier dus moest toch al betalen om te kijken) en de fluff eromheen met semi experts zoals Kamphues kunnen me zo mogelijk nog meer gestolen worden. Gewoon lekker met de laptop/tablet om 13:55 de stream starten en de kwalificatie/race kijken, heerlijk!
Voor iedereen met Ziggo gaat het wel betalen worden. En die races die gratis zijn. Nou ik gok dat Zandvoort, en Spa er twee van zullen zijn. Oostenrijk is ook een goede kanshebber.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dat ben ik met je eens, de wildgroei aan streamingplatforms vind ik ook een slechte zaak aangezien veel content alleen op een specifiek platform beschikbaar is dus moet je meerdere abonnementen afsluiten voor meer materiaal.Migrator schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:57:
[...]
M.a.w. alleen de moeite waard als je 80% van de dingen die ze aanbieden ook daadwerkelijk kijkt. In de praktijk is dat nooit zo en krijg je wildgroei van aanbod en moet je bij 3 of 4 partijen aankloppen om 100% van je interesse te dekken, omdat je veel meer krijgt dan wat je wil hebben bij al die diensten. Zoals nu al het geval is bij Netflix, Disney+, Videoland, HBO...
Wat ik echter bedoelde is dat ik best benieuwd ben wat dat Viaplay nu allemaal gaat bevatten. Als NEG het rendabel wil maken en genoeg abonnees wil trekken zal het interessant genoeg moeten zijn en dus een breed danwel een aantrekkelijk aanbod moeten hebben. Mensen gaan niet overstappen voor één sport. Uiteraard staat dit in relatie met de prijs die ze gaan vragen.
Ik geloof niet dat het tussen de €30 en €60 zal gaan kosten. Ik ga ervan uit dat men een gedegen marktonderzoek heeft gedaan en goed gekeken heeft wat men in Nederland bereid is om te betalen voor een sport zender.Player1S schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:51:
[...]
Even heel stereotypisch kijkend naar die lijst.
De landen met lage prijzen zijn ook landen met lagere inkomens. Nederland zal dus waarschijnlijk tussen de €30 en €60 gaan zitten tenzij ze slim genoeg zijn om te beseffen dat "den gierigen Hollander" dat nooit zal betalen.
Ook even persbericht doorgenomen. Geeft mij een hoog Super League gevoel. Men verwacht dat de fan het klakkeloos omarmt.
F1 heeft zoveel kijkers omdat het op een open kanaal (voor Ziggo klanten tenminste) te zien is. Hoeveel betalende abonnees heeft ESPN? Dit terwijl de eredivisie meer volgers zal hebben dan de F1 en een ESPN abonnement tussen de €7 en €18 kost.
Hetzelfde gedegen onderzoek wat die 12 voetbal clubs hadden gedaan toen zij de Super League aankondigden?SpaceAce schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:12:
[...]
Ik geloof niet dat het tussen de €30 en €60 zal gaan kosten. Ik ga ervan uit dat men een gedegen marktonderzoek heeft gedaan en goed gekeken heeft wat men in Nederland bereid is om te betalen voor een sport zender.

Kijk alleen al naar dat lijstje en denk even logisch na over wat Player1S in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2" zegt. Jij denkt echt dat het goedkoper zal worden dan 30-60 euro?SpaceAce schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:12:
[...]
Ik geloof niet dat het tussen de €30 en €60 zal gaan kosten. Ik ga ervan uit dat men een gedegen marktonderzoek heeft gedaan en goed gekeken heeft wat men in Nederland bereid is om te betalen voor een sport zender.
F1 heeft zoveel kijkers omdat het op een open kanaal (voor Ziggo klanten tenminste) te zien is. Hoeveel betalende abonnees heeft ESPN? Dit terwijl de eredivisie meer volgers zal hebben dan de F1 en een ESPN abonnement tussen de €7 en €18 kost.
Die 30+ miljoen (per jaar) zal links of rechts om terug moeten komen voor ALLEEN de rechten in Nederland.
Mooi dat F1TV Pro beschikbaar blijft. Dan hoef ik iig geen heel duur abonnement af te nemen voor oa voetbal en darts (waar ik echt nooit naar kijk).asing schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:08:
Nou, de kogel is door de kerk : https://www.telegraaf.nl/...es-blijven-gratis-te-zien
- de rechten zijn inderdaad in handen van Nordic Entertainment
- 6 races worden gratis te zien, oa die van Zandvoort
- abonnement en hoe te kijken wordt nog bekend gemaakt
- F1TV Pro blijft gewoon beschikbaar
Verwacht wel dat de F1TV Pro duurder gaat worden. Iets in de orde van grootte van 3 a 4 maanden Viacom.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Moet haast wel dat we nog wat missen hier. Bijvoorbeeld dat de voorwaarde is dat de abonnementskosten van F1TV Pro drastisch omhoog gaan, anders gaat heel Nederland dat engelse commentaar voor lief nemen en ~5,50 per maand betalen voor F1TV Pro
Hangt er vanaf hoe ze het doen. Lage abbo kosten en dan vervolgens veel met reclame doen of de uitzendingen ook in Licentie uitgeven aan providers. Er zijn best wel wat mogelijkheden. We zullen het in de loop van dit jaar vanzelf gaan horen.schumi2004 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:17:
[...]
Kijk alleen al naar dat lijstje en denk even logisch na over wat Player1S in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2" zegt. Jij denkt echt dat het goedkoper zal worden dan 30-60 euro?
Die 30+ miljoen (per jaar) zal links of rechts om terug moeten komen voor ALLEEN de rechten in Nederland.
De kans is Idd wel aanwezig dat ze eea zullen overnemen van Ziggo, het is alleen wel een wezenlijk verschil. Hier gaat het naar een hele andere partij, van Fox naar ESPN was alleen een naamswijziging. Dat stond vanaf het begin al vast dat ze de naam Fox per 1 januari 2021 niet meer mochten gebruiken.Plenkske schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:34:
[...]
En wij als kijkers hoeven die 30 miljoen niet terug te betalen. Als ze in hun programma reclame opnemen dan betalen de adverteerders ook een deel.
F1TV komt nog met een android tv app. chromecast ondersteuning is er al. Ook is er al een niet-officiële android tv app. In dit topic is er al meer maal gelinkt naar deze applicatie.Titu schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:24:
Wat ik mij afvraag is hoe kijken jullie naar F1 met F1TV? Via chromecast streamen naar de TV ? Ik hoop dat F1TV komt met een app voor op de TV.
[ Voor 14% gewijzigd door spartacusNLD op 20-05-2021 09:26 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Via F1TV Viewer op Android TVTitu schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:24:
Wat ik mij afvraag is hoe kijken jullie naar F1 met F1TV? Via chromecast streamen naar de TV ? Ik hoop dat F1TV komt met een app voor op de TV.
Ik zie Viaplay met 6 kanalen voor 45 euro per maand. En via een eigen app. Ik wil helemaal geen eigen app en geen zes kanalen. Ik wil gewoon het Formule 1 kanaal, met een driecijferig kanaalnummer op mijn TVPlenkske schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:34:
[...]
Ik gebruik twee 27" schermen.Titu schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:24:
[ Voor 19% gewijzigd door DaniëlWW2 op 20-05-2021 09:27 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Is dat ook live of alleen terug kijken?
BeidePeter_italia schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:27:
[...]
Is dat ook live of alleen terug kijken?
Maar met alleen die 30 miljoen zijn ze er nog niet. Komt reiskosten, productiekosten etc bij op.asing schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:23:
En wij als kijkers hoeven die 30 miljoen niet terug te betalen. Als ze in hun programma reclame opnemen dan betalen de adverteerders ook een deel.
Plus dat het zeer waarschijnlijk niet alleen F1 is maar ook andere sporten en misschien wel series en films
Ik zat al even zelf vlug te rekenen wat 300.000 klanten a 15/maand zou opleveren. Dat is 54 miljoen op jaarbasis. Trek de basefee F1 eraf en je houdt 24 miljoen over voor de rest.
Er wordt gesproken over Darts, dat dat daar ook naar toe gaat? Wat zou dat kosten? Ik zit er totaal niet in maar conservatief? 2.5-5 miljoen? Hou je nog maar 21.5-19 miljoen over.
NHL wordt over gesproken. 2 miljoen?
Reken maar door.
Tenzij ze bereid zijn flink verlies te lijden de eerste paar jaar gaan ze het niet redden met €15/maand
(uiteraard is bovenstaande wel hoog niveau bierviltje rekenen)
[ Voor 3% gewijzigd door Player1S op 20-05-2021 09:29 ]
De kans is natuurlijk wel aanwezig dat F1TV pro wat duurder zal worden. Daarnaast heb ik gelezen over dit bedrijf dat ze hun marktaandeel in Europa willen vergroten. Ze hebben daarnaast flink wat geld opgehaald van aandeelhouders. Hun strategie is dan ook niet om die 30miljoen direct terug te verdienen verwacht ik.Vipertje schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:22:
Ik denk dat NENT echt een grote fout heeft gemaakt dit te kopen voor deze voorwaarde. Als je al 6 gratis races geeft en ook nog eens concurrentie van F1TV Pro toelaat, kan je niet veel meer vragen voor je service. Ik zie niet hoe dit financieel interessant kan zijn.
Moet haast wel dat we nog wat missen hier. Bijvoorbeeld dat de voorwaarde is dat de abonnementskosten van F1TV Pro drastisch omhoog gaan, anders gaat heel Nederland dat engelse commentaar voor lief nemen en ~5,50 per maand betalen voor F1TV Pro
Er is ook al een 3rd party app voor op Android TV's. Geen fancy UI, maar werkt goedTitu schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:24:
F1TV viewer heet die volgens mij.
Er zou inderdaad ook een app komen van F1TV zelf, maar die is ongeveer een jaar geleden al belooft...
Niet voorbehouden aan Nederlanders lijkt mePlayer1S schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:31:
[...]
Als wij Nederlanders opeens ergens goed in zijn dan is opeens iedereen fan.

En heel gek is het niet. Ik kijk geen voetbal, maar als d'r een NL-club in de championsleague speelt opeens wel.
Alleen is het met F1 schijnbaar een of ander dingetje dat mensen het niet leuk vinden dat ze zelf 25 jaar hebben zitten kijken voor "niks", terwijl er nu een hoop instappers zijn vanwege Max.
En nee, je hebt niet letterlijk "voor niks" zitten kijken want het was je hobby. Maar wtf maakt het dan uit waarom een ander nu ook aanhaakt

Haters everywhere but I don’t really care
Het verschil met series en films is dat je die kunt kijken als het jou uitkomt. Als je elk jaar 2 maanden netflix, 2 maanden disney+ en 2 maanden prime neemt hoef je niets te missen. Sport is vooral (eigenlijk alleen) interessant als je het live bekijkt. Als je de F1, de Eredivisie en de Premier league wil volgen moet je drie diensten naast elkaar aanhouden.PatrickPR schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:10:
[...]
Dat ben ik met je eens, de wildgroei aan streamingplatforms vind ik ook een slechte zaak aangezien veel content alleen op een specifiek platform beschikbaar is dus moet je meerdere abonnementen afsluiten voor meer materiaal.
Regeren is vooruitschuiven
En dan alle coureurs nasynchroniseren met een monotone Poolse mannenstem zeker...NotSoSteady schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 23:32:
Ik zag hier een quote van Mol, maar als ik kijk naar het persbericht dan lijken ze in Polen bijvoorbeeld wel wat meer van plan te zijn. Ben benieuwd wat het gaat worden, want ik hoop toch niet dat het niks meer is dan een stream van de race en een enkele interviewster op locatie.
[...]
30+ miljoen en de rest... Dat Duitse voetbal zal ook wel wat kosten en dat darten ook. En dan de rest van de meuk nog... Voor dat alles zullen ze moeten betalen en dus ook weer terug willen verdienen. Reken maar niet op een goedkoop abonnementje...schumi2004 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:17:
[...]
Kijk alleen al naar dat lijstje en denk even logisch na over wat Player1S in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2" zegt. Jij denkt echt dat het goedkoper zal worden dan 30-60 euro?
Disney, Amazon en Netflix zijn (nagenoeg) gelijk aan de Nederlandse prijzen.asing schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:23:
Je kan natuurlijk even kijken wat bijvoorbeeld Netflix, Disney of Amazon Prime in Zweden kosten, en dat vergelijken met wat het hier kost. Stel dat het gemiddeld 2 keer zoveel is dan kan je bedenken dat het Viaplay abonnement hier de helft kost van de Zweedse prijs.
Ik ben toch malle pietje niet!
Ik ben niet zo thuis in de TV wereld, maar die 3rd party app is dus niet beschikbaar op mijn samsung?Harrie schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:28:
[...]
Er is ook al een 3rd party app voor op Android TV's. Geen fancy UI, maar werkt goed![]()
F1TV viewer heet die volgens mij.
Er zou inderdaad ook een app komen van F1TV zelf, maar die is ongeveer een jaar geleden al belooft...
Nee, ga daar maar niet van uit. Ziggo heeft de F1 rechten niet meer.The Legend schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:34:
Zou F1TVPro ook gratis blijven voor Ziggo-klanten?
I intend to live forever. So far, so good.
Die "third party apps" zijn gewoon PC-applicaties. Hang er een laptop aan en je kunt kijkenTitu schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:34:
[...]
Ik ben niet zo thuis in de TV wereld, maar die 3rd party app is dus niet beschikbaar op mijn samsung?
https://github.com/robvdpol/RaceControl
https://github.com/SoMuchForSubtlety/f1viewer
Kan je aanraden het hoofdtopic door te kijkenTitu schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:34:
[...]
Ik ben niet zo thuis in de TV wereld, maar die 3rd party app is dus niet beschikbaar op mijn samsung?

Daar is al veel informatie te vinden.
Ik denk dat het even wennen gaat worden voor Ziggo klanten die jaren geluk hebben gehad met gratis F1TV.The Legend schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:34:
Zou F1TVPro ook gratis blijven voor Ziggo-klanten?
Mja het is nog even de vraag of F1TV ook daarbuiten beschikbaar blijft. Ze kunnen ook zitten met het probleem dat Ziggo daar een deal voor heeft en dat ze bestaande contracten niet openbreken. Stel het gaat tot 2022 dan kunnen ze vanaf 2023 alsnog F1TV de nek omdraaien.ZFLaSH schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 07:43:
[...]
Mij zal het ook weinig interesseren waar het op uitgezonden wordt. Ik heb nu F1 TV Pro en dat brengt speciale feautures met zich mee. Als dat hierdoor flink in prijs gaat stijgen wordt ik toch een stuk minder vrolijk. De kans dat ik dan het illegale pad weer op ga, is aanwezig. Ook als men "Viaplay apps" moet gaan gebruiken om F1 te kijken, gaat dat vooral voor een bepaalde groep een probleem opleveren. De F1 doelgroep wijkt wel wat af van de Netflix gebruikersgroep, dus ik hoop dat er gewoon voor die mensen een TV kanaal komt (Ja, er zijn best nog wat mensen die geen idee van apps hebben).
Verder blijf ik het jammer vinden dat er op F1TV geen fatsoenlijke voorbeschouwing zit en ook de nabeschouwing vind ik meh. Sowieso zie je daar bepaalde rijders nooit aanschuiven (ik heb Max daar nooit gezien volgens mij) en vind ik de herhalingen ook niet geweldig. Ik heb nou niet het idee echt een goede samenvatting te zien van de race. Plus ze zijn heel erg gericht op bepaalde rijders en hebben duidelijk een voorkeur voor een aantal. En de technische feedback vind ik ook vaak erg matig.
Maar vooral het gebrek aan goede voorbeschouwing vind ik jammer. Ik wil op de bank ploffen en nog wat vermaak zien voordat de race begint.
Mja veel verschil en ook veel verschil in aanbod. Vooral voetbal drijft de prijs flink op.Extigo schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:41:
[...]
Zweden - +/- 45 euro
Denemarken - +/- 60 euro
Finland - 34,99 euro
IJsland - +/- 10,65 euro
Letland - 9,99 euro
Litouwen - 9,99 euro
Estland - 9,99 euro
Maar wat ik vooral irritant vind is dat er geen F1 pakket te krijgen is, het is alles of niets en bij veel sporten heb ik weinig trek om daar tientjes extra voor te gaan betalen. Van mij mag het best eens Europees geregeld worden dat dit soort grote bedragen voor bulk media wel verboden wordt. Juist met online diensten is het eenvoudig om consumenten te laten kiezen waar ze voor willen betalen. Ik hoef een heleboel sporten niet en zo'n filmzender kan me ook gestolen worden (in Nederland heb ik daar ook geen hoge pet van op)
Interessante constructie, wij hebben Netflix maar ik krijg het mijn zoontje van 4 waarschijnlijk niet verkocht dat hij geen Noddy en Paw Patrol mag kijken omdat de 2 maanden per jaar voorbij zijn.T-MOB schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:29:
[...]
Het verschil met series en films is dat je die kunt kijken als het jou uitkomt. Als je elk jaar 2 maanden netflix, 2 maanden disney+ en 2 maanden prime neemt hoef je niets te missen. Sport is vooral (eigenlijk alleen) interessant als je het live bekijkt. Als je de F1, de Eredivisie en de Premier league wil volgen moet je drie diensten naast elkaar aanhouden.
Eens met dat sport inderdaad live bekeken moet worden in tegenstelling tot series en films.
Hier sluit ik me bij aan, was bij KPN ook altijd het geval al.Martinspire schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:37:
Maar wat ik vooral irritant vind is dat er geen F1 pakket te krijgen is, het is alles of niets en bij veel sporten heb ik weinig trek om daar tientjes extra voor te gaan betalen. Van mij mag het best eens Europees geregeld worden dat dit soort grote bedragen voor bulk media wel verboden wordt. Juist met online diensten is het eenvoudig om consumenten te laten kiezen waar ze voor willen betalen. Ik hoef een heleboel sporten niet en zo'n filmzender kan me ook gestolen worden (in Nederland heb ik daar ook geen hoge pet van op)
Je moest Ziggo Sport Totaal nemen en kon geen apart pakket voor alleen F1 nemen.
Het zou kunnen, maar ga er maar van uit dat deze termijnen 1-op-1 gelijk lopen met het contract voor de uitzendrechten op TV.Martinspire schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:37:
[...]
Mja het is nog even de vraag of F1TV ook daarbuiten beschikbaar blijft. Ze kunnen ook zitten met het probleem dat Ziggo daar een deal voor heeft en dat ze bestaande contracten niet openbreken. Stel het gaat tot 2022 dan kunnen ze vanaf 2023 alsnog F1TV de nek omdraaien.
Volgens mij kwam F1TV voor Ziggo klanten gratis beschikbaar na het ingaan van de 'vorige' deal bij Ziggo.
Dit topic is gesloten.
Het eindeloze gebash op Olav / Jack / Doornbos / Crofty of wie dan ook is hierbij weer eens klaar.
Als je er wat over kwijt wil dan onderbouwd en constructief.
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.
Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.