Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:37
Pistachenootje schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:27:
[...]

Het gemiddelde is in de loop der tijd echter steeds hoger geworden. Het gemiddelde van 1990-2020 is hoger dan het gemiddelde van 1960-1990. En wellicht is het gemiddelde van 2020-2050 nog hoger. Als de trend zich doorzet wel.

Maar goed, er is wel een goed argument te maken dat de koersen nu hoog staan hoor. De vraag is echter of DCA dan wint van lump sum. Dat is goed onderzocht. Het antwoord is: nee, meestal niet. Lump sum wint meestal, zelfs als de koersen hoog staan. Zie: https://www.pwlcapital.co...vs-Lump-Sum-Investing.pdf
Interessant artikel.

Dat van de koers-winstverhouding staat in het boek "De schitterende eenvoud van indexbeleggen". Dit boek is echter uit 2009 dus het gemiddelde is misschien inderdaad wat aan de lage kant.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Morty
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 12:29
Markos schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:27:
Ik wil gaan beginnen met beleggen (crypto, etf, etc.) maar ik weet niet echt waar ik moet beginnen. Ik dacht dat er een soort beginners topic was op tweakers maar kan deze niet vinden. Wie kan mij in de juiste richting sturen om een beetje wegwijs te raken. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil wel meteen beginnen met "echt geld" ipv zo'n beursspel met fictief geld.
Imo de beste intro: YouTube: How to Win the Loser's Game: Full Version

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:47

mrc4nl

Procrastinatie expert

[...]
Eindstand S&P 500 2022
Gearloose 3500
Atomius 4320
Miki 4400
Lycaon 4700
Thompson 4867
Pistachenootje 4900
Phantom09 5100
Radiodurans 5243
Dan Stark 5400
Ik doe mee, 4045.

ora et labora

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

[...]

Eeuwige roem ;)

Of kunnen we wat leukers bedenken?

Eindstand S&P 500 2022
Gearloose 3500
Atomius 4320
Miki 4400
Lycaon 4700
Thompson 4867
Pistachenootje 4900
Phantom09 5100
Radiodurans 5243
Dan Stark 5400
Get!em 4356

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearloose
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Owios schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:46:
Ik wil binnenkort gaan beginnen met beleggen in een indexfonds. Ik twijfel nog tussen Meesman en NN enhanced combo bij fitvermogen. Ik heb inmiddels behoorlijk wat gelezen en de tendens is dat time in the market beats timing the market. Maar ik heb op dit moment toch een beetje koudwatervrees. Ik was van plan om initieel een flink deel van mijn spaargeld meteen te investeren (LSI) en daarna maandelijks een deel van mijn salaris in te leggen. Maar misschien doe ik er nu toch beter aan om wat meer te spreiden (DCA).

Ik las ook dat een gemiddelde koers-winstverhouding rond de 15 ligt en dat de huidge koers-winstverhouding 21 is wat dus aan de hoge kant zou zijn. Wat zijn jullie meningen hier over?
Ik denk dat je er vooral goed aan doet om datgene te doen waar je je het meest comfortabel bij voelt.
Ook al is LSI in de meeste gevallen de beste keuze voor je rendement, als je beter slaapt wanneer je DCA doet zou ik daar lekker voor kiezen.

Je geeft aan een beetje koudwatervrees te hebben, logisch aangezien je je centjes waar je hard voor gewerkt hebt gaat investeren met de kans dat het minder waard wordt.
Ik zou dan toch kiezen voor DCA om dan ook eens te ervaren wat het psychisch met je doet als er ineens 5-10% van je beleggingen verdampt.
De kans met LSI is dan groter dat je na een tijdje denkt, F it ik verkoop de hele zooi en pak mijn verlies!
Dat is nog veel slechter voor je rendement.
Dus doe waar je je comfortabel bij voelt, dan is de kans het grootst dat je over 20-30 jaar een leuke portfolio hebt opgebouwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:56

XanderDrake

Build the future!

[...]

Eeuwige roem ;)

Eindstand S&P 500 2022
Gearloose 3500
Atomius 4320
Miki 4400
Lycaon 4700
Thompson 4867
Pistachenootje 4900
Phantom09 5100
Radiodurans 5243
Dan Stark 5400
Ik doe 5001. Flinke daling eerst, zoals nu. Zodra alles stabiliseert, groei.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gearloose
  • Nu online
[...]

Eeuwige roem ;)

Eindstand S&P 500 2022
Gearloose 3500
Atomius 4320
Miki 4400
Lycaon 4700
Thompson 4867
Pistachenootje 4900
Phantom09 5100
Radiodurans 5243
Dan Stark 5400
Kun je bij de AH ook afrekenen met eeuwige roem? :P
Ben benieuwd waar we op uit gaan komen en of iemand het bij het juiste eind heeft, waarschijnlijk niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
evleerdam schreef op zondag 23 januari 2022 @ 23:06:
[...]

Diefstal? Ben je wel bekend met de Triodos certificaten en de huidige waarde? Google het eens, lees een paar artikelen op iex of FD.

Triodos certificaten kunnen alleen gekocht worden van Triodos zelf en ook alleen verkocht aan Triodos. Echter is de handel inmiddels al een jaar stil gelegd. Er zijn namelijk zoveel mensen die er vanaf willen, dat Triodos failliet gaat als ze alles moeten terug kopen.

Die laatst verhandelde prijs is dus inmiddels al van een jaar terug en weerspiegelt de waarde dus niet.

Er zijn dus een aantal opties:

1. Handel gaat open en Triodos gaat failliet
2. Triodos wordt overgenomen
3. Triodos faciliteert handel tussen investeerders
4. Certificaten worden verhandelbaar op een openbare beurs als Euronext

Er wordt momenteel vooral gewerkt naar optie 3 en de schatting van de huidige waarde is inderdaad 59 euro per stuk. Mogelijkheid bestaat dat zodra ze verhandelbaar zijn, dat er zoveel verkopers zijn dat de prijs alsnog naar 0 zakt.

Zoals @Rukapul aangeeft, verwacht ik ook dat de prijs van 59 euro is afgestemd met de belastingdienst.
Scheelt ook weer in de VRH, want je kunt ze nu (op 1 januari dan) opgeven in de belastingaangift voor 59 ipv 100 zoals ze eerst in de boeken stonden.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJTimo
  • Laatst online: 21-09 21:03
Captain_koek schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:10:
Vandaag een bod op Accell door een amerikaan!

Zit zelf al enkele jaren in Accell dus opzich leuk nieuws, klopt het dat Accell bij akkoord dan van de beurs verdwijnt?? Ik ben hier bijna zeker van, maar ja leek he ;)
dat is correct. Het fonds komt dan in “private hands” en zal niet langer publiekelijk verhandelbaar zijn. Gefeliciteerd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaasvaak1853
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-09 15:47
[...]

Eeuwige roem ;)

Eindstand S&P 500 2022
Gearloose 3500
Atomius 4320
Miki 4400
Lycaon 4700
Thompson 4867
Pistachenootje 4900
Phantom09 5100
Radiodurans 5243
Dan Stark 5400
4840

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theta-1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-09 15:25

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Markos schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:27:
Ik wil gaan beginnen met beleggen (crypto, etf, etc.) maar ik weet niet echt waar ik moet beginnen. Ik dacht dat er een soort beginners topic was op tweakers maar kan deze niet vinden. Wie kan mij in de juiste richting sturen om een beetje wegwijs te raken. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil wel meteen beginnen met "echt geld" ipv zo'n beursspel met fictief geld.
Begin eens bij: https://www.veb.net/beleggen/leren-over-beleggen

En neem vooral de tijd om alles goed door te nemen en als je vragen hebt stel ze gewoon hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 20:01

tuinïnen

Eventus stultorum magister

[...]

Eeuwige roem ;)

Eindstand S&P 500 2022
Gearloose 3500
Atomius 4320
Miki 4400
Lycaon 4700
Thompson 4867
Pistachenootje 4900
Phantom09 5100
Radiodurans 5243
Dan Stark 5400
3780

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Captain_koek
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:06
DJTimo schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:19:
[...]
dat is correct. Het fonds komt dan in “private hands” en zal niet langer publiekelijk verhandelbaar zijn. Gefeliciteerd :)
Bedankt voor de bevestiging!

Of het echt goed nieuws is weet ik niet, het bod bewijst ook maar weer dat er nog een flinke groei in dit bedrijf zit. Daar word ik nu van afgesloten..!

Echter, rendement=rendement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 16:56
Ik zit naar aanleiding van dit topic en wat leeswerk in team buy & hold met lage kosten door www.indexvergelijken.nl. En voor mijn leeftijdsgenoten is dat makkelijk ook aan te bevelen. Echter vind ik lastig wat ik voor pensionada's aan moet raden. Die hebben (potentieel) een kortere horizon, dus dan is puur indexbeleggen waarschijnlijk minder ideaal en wil je wat risico drukken met bijvoorbeeld obligaties. Daar kan ik echter nog niet zo goede adviezen over vinden. Hoe bepaal ik wat een goede verhouding indexbeleggen vs laag risicoproducten is? (En wat dan de NT fondsen onder de laag risicoproducten zijn?)
Of kan ik dan wel beter de meesmannen, evi's en andere beheerde fondsen bekijken die hier actief rekening mee houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Coocoocachoo schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:03:
Ik zit naar aanleiding van dit topic en wat leeswerk in team buy & hold met lage kosten door www.indexvergelijken.nl. En voor mijn leeftijdsgenoten is dat makkelijk ook aan te bevelen. Echter vind ik lastig wat ik voor pensionada's aan moet raden. Die hebben (potentieel) een kortere horizon, dus dan is puur indexbeleggen waarschijnlijk minder ideaal en wil je wat risico drukken met bijvoorbeeld obligaties. Daar kan ik echter nog niet zo goede adviezen over vinden. Hoe bepaal ik wat een goede verhouding indexbeleggen vs laag risicoproducten is? (En wat dan de NT fondsen onder de laag risicoproducten zijn?)
Of kan ik dan wel beter de meesmannen, evi's en andere beheerde fondsen bekijken die hier actief rekening mee houden?
Als je al met pensioen bent dan hoop ik dat je e.e.a. al zo op orde hebt dat je prima rond kunt komen en dat is dan ook waar ik me vooral op zou richten; prima rondkomen en genieten van het leven.

Maar in principe kun je "reservegeld" dan nog altijd beter in een defensief fonds stoppen dan het maar gewoon op je rekening laten staan. Want daar wordt het, zeker met de inflatie van nu, alleen maar minder waard. Maar als dat om bedragen van 10~30k gaat zou ik daar niet al te moeilijk over doen.

Beeromaniac

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-09 06:35
Pijnlijke weekjes tot dusver. Bijna een YTD zien verdampen.

Even uit nieuwsgierigheid: was dit nou zo’n mooi voorbeeldje van dat gezegde ‘als zelfs jan met de pet begint te beleggen dan is het tijd om uit te stappen’? Ik had het idee dat 2 maanden voorafgaand aan deze correctie er ineens heel veel reclame voor beleggen was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
[...]

Eeuwige roem ;)

Eindstand S&P 500 2022
Gearloose 3500
Atomius 4320
Miki 4400
Lycaon 4700
Thompson 4867
Pistachenootje 4900
Phantom09 5100
Radiodurans 5243
Dan Stark 5400
4269

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oelske
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-09 21:45
Ik durf mijn ING beleggen app niet meer te openen. Die lijn gaat verder en verder naar beneden :P |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ben aan het beleggen met een window over 15-20 jaar. Wat hij deze weken doet boeit me dus echt heel weinig. Al ziet het er minder 'gezellig' uit dan het laatste gedeelte van afgelopen jaar, dat wel ;)

(aan de andere kant, er komt binnenkort weer een plukje geld vrij wat naar de aandelen gaat, dus het mag nog wel even iets verder naar beneden ;) )

[ Voor 27% gewijzigd door ArthurMorgan op 24-01-2022 13:28 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoSugar
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10-07-2023
Gisteren een Bux Zero account geopend om te starten met beleggen. Begin nu nog voorzichtig. Wil beginnen met wat ETF's, maar die lijken er niet zo goed voor te staan, dus na het storten van wat geld op m'n wallet, nog niets mee gedaan.

Vanmiddag 2 aandelen Unilever gekocht, om toch iets te hebben. Voeding leek me redelijk safe: mensen moeten toch eten 😅 Nu aan het uitzoeken of ik beter kan wachten tot de dalingen stoppen en dan inkopen tegen de stijgende prijs of gokken en ze nog kopen voordat de prijs gaat stijgen.

Verwacht namelijk dat het Oekraïne Rusland drama niet goed voor de economie zou zijn. Anderzijds is het met omnicron misschien goed om te investeren in de dalende luchtmaatschappijen van Spanje en het VK: gezien ze daar veel maatregelen loslaten en wellicht meer gaan vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 00:09
MagniArtistique schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:13:
Even uit nieuwsgierigheid: was dit nou zo’n mooi voorbeeldje van dat gezegde ‘als zelfs jan met de pet begint te beleggen dan is het tijd om uit te stappen’? Ik had het idee dat 2 maanden voorafgaand aan deze correctie er ineens heel veel reclame voor beleggen was.
Wie weet. Is het echt een feit dat er meer reclame is of viel het jou meer op? DeGiro en de Rabo maakten bijvoorbeeld al jaren reclame voor beleggen op tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:00

rapture

Zelfs daar netwerken?

MagniArtistique schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:13:
Pijnlijke weekjes tot dusver. Bijna een YTD zien verdampen.

Op Reddit hadden ze gepost over hoe de verkopers in de winkels spraken over leverage en je kan bij een margin call niet meer dan de inleg verliezen. Dan weet je dat echt iedereen op de beurs zit en als de laatste koper gekocht heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Owios schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:40:
[...]
Interessant artikel.

Dat van de koers-winstverhouding staat in het boek "De schitterende eenvoud van indexbeleggen". Dit boek is echter uit 2009 dus het gemiddelde is misschien inderdaad wat aan de lage kant.
Er zijn overigens genoeg fondsen met een lage koers winst verhouding. Bijvoorbeeld EM value p/e 6.4 (!) https://www.morningstar.c...M&tab=3&InvestmentType=FE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morty
Morty schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:20:
Ik vind één dag vooruit voorspellen al moeilijk genoeg ;)

Ben wel benieuwd wat er morgen gaat gebeuren. Op basis van slot van futures vrijdag al 1.2% in de min, crypto ook zwak over het weekend, zou zomaar eens een paniek dagje kunnen worden. Zou er op dit moment voor tekenen dat het niet meer dan -2% wordt, maar heb een slecht voorgevoel...
Even m'n gelijk halen ;) Helaas kost het me wel veel geld :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

NoSugar schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:35:
Gisteren een Bux Zero account geopend om te starten met beleggen. Begin nu nog voorzichtig. Wil beginnen met wat ETF's, maar die lijken er niet zo goed voor te staan, dus na het storten van wat geld op m'n wallet, nog niets mee gedaan.
Moest nog steeds een vergelijkbaar bedrag neertellen voor VWRL en S&P 500. Ik maak me er niet druk om, ik begon met beleggen net voor de pandemie, dus een beetje dipperdedip, ach ja dan maar rode cijfers overal een tijdje :P Zie het wel over xx jaar.

Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/hGTtqRheOj7KU/giphy-downsized-large.gif

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-09 20:37
Nog even en ik ga extra bijkopen 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEA220
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 27-02 11:51
Gelukkig heb ik op zulke dagen Flow Traders, alleen jammer dat ik er CM.com tegenover heb staan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

HEA220 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:52:
Gelukkig heb ik op zulke dagen Flow Traders, alleen jammer dat ik er CM.com tegenover heb staan |:(
Hier zit ik op een grote hoop Unilever en merkte eigenlijk niet veel van de slechte dag op het totaal.

Maar toen ik het overzicht van de AEX opende zag ik pas het redelijke bloedbad. Wel weer goed voor de maandelijkse inkopen :)

Overigens wel benieuwd hoe deze week gaat lopen met alle earnings en ontwikkelingen op gebied van inflatie/rente en Oost-Europa. Lijkt erop dat de meest optimistische scenario's op dit moment worden afgeprijsd in de aandelenkoersen.

[ Voor 20% gewijzigd door tuinïnen op 24-01-2022 15:00 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Qunix
Ik vind dit wel een mooie wat ik ben tegengekomen:

Afbeeldingslocatie: https://jirafeau.pmklaassen.com/f.php?h=2AAN&p=1

"Cathie Woods about to be outperformed by 91-year-old man who doesn't like the internet"

Zo zie je de verschillen; een stabiele value fonds vs. een groeifonds, waarbij het een leuke achtbaanrit zou zijn op de korte duur, maar op de lange termijn het saaie fonds bestand is tegen indringers bij de sluis van jouw kasteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijk40
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 29-05 08:23
waarom verschillen de 52 week high & low waarden zoveel tussen yahoo, google en marketwatch? lijkt alsof yahoo er volledig naast zit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VndW27X-PrYie_5wNm6Bu2b1kEw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SuBGMqphjpt9rrUX3wQXSuuY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2nPHM342PXNhJee0DfPFeHSYiTk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ik9clOhmuhZ35OhpMZC3Q4Hx.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ucUx_QzrCOYbnfHPBJToYBMpZGk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KtFCH4odvTaJvCunpk5zpJ77.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
rijk40 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:30:
waarom verschillen de 52 week high & low waarden zoveel tussen yahoo, google en marketwatch? lijkt alsof yahoo er volledig naast zit?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De markt is net open, misschien is het updaten vertraagd. Probeer het later nog eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Laatst online: 21-09 18:05
Qunix schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:30:

[Afbeelding]

"Cathie Woods about to be outperformed by 91-year-old man who doesn't like the internet"

Zo zie je de verschillen; een stabiele value fonds vs. een groeifonds, waarbij het een leuke achtbaanrit zou zijn op de korte duur, maar op de lange termijn het saaie fonds bestand is tegen indringers bij de sluis van jouw kasteel.
Ik vind dit zo mooi. Al die mensen die twijfelden aan de Buffetmeester in de nasleep van maart 2020. Dat ie teveel stil zou zitten en niet mee zou gaan met zijn tijd. En zie nu hier. Slow but steady!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijk40
ok, misschien niet helemaal duidelijk,.... maar het gaat hier niet om de prijs van vandaag, maar de 52 week high en low, die in januari en december 2021 genoteerd werden, dus updaten is niet van belang.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Qunix schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:34:
[...]

De markt is net open, misschien is het updaten vertraagd. Probeer het later nog eens?
Dat zou voor de 52-week niet uit moeten maken aangezien we nu nog binnen die range zitten.
r0bb schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:47:
Nog even en ik ga extra bijkopen 😊
Vanmorgen weer een koop ingestuurd, die wordt woensdag uitgevoerd als het goed is. (2x Fitvermogen)
En dan denk ik woensdag weer een insturen.

[ Voor 32% gewijzigd door Thompson op 24-01-2022 15:44 ]

Beeromaniac

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

[Afbeelding]

En wat je ook nog hebt. Beleggers die op de ATH van ARK zijn gewisseld naar ARK en BRK ervoor hebben verkocht.

Ik vind Pim Verlaan van Jong Beleggen (podcast) altijd een mooi voorbeeld hiervan. Begon heel enthousiast met dividendgroeiaandelen en investeerde hier zijn startkapitaal in in april 2020. Blijft hier een jaar in investeren maar las steeds meer over beleggen en begon zich meer meer te interesseren in de snelle groeiaandelen. In april 2021 wisselt hij dus zijn portefeuille om, verkoopt zijn steady dividendportefeuille en gaat massaal in aandelen als Baidu, Alibaba, Prosus, Crowdstrike, Amazon, JET etc.

Dan heb je dus echt worst of both worlds. (relatief) laag verkopen, hoog aankopen nav je strategiewissel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

@rijk40 Deze ETF wordt in meerdere valuta verhandeld en het lijkt dat Yahoo een beetje in de war is. De meeste cijfers zijn correct voor EUR, maar de 52 week range en de grafiek zijn correct in USD.

[ Voor 41% gewijzigd door Zr40 op 24-01-2022 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearloose
  • Nu online

[Afbeelding]

Cathie Woods is een idioot, over 10 jaar heeft niemand het meer over haar.
Hooguit komt ze in het rijtje van fondsmanagers die na een korte tijd van succes hun fonds finaal de grond in geboord hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijk40
bedankt, inderdaad, de waarden die yahoo in een euro chart gebruikt komen redelijk overeen met de usd waarden.... beetje slordig.......

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fLWWYwnUE8O7DYwEsehYLh2J108=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AiGUVcp2v5tmYaxutsUm9kKz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Flinke buying opportunities zo zeg. Je zou wel gek zijn om geen TSLA te kopen rond de $850 zo vlak voor de aankondiging van de 2021 resultaten.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-09 20:55

Polycom

Poes van goud

Dan ben ik maar gek.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gearloose
  • Nu online
MaZo schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:02:
Flinke buying opportunities zo zeg. Je zou wel gek zijn om geen TSLA te kopen rond de $850 zo vlak voor de aankondiging van de 2021 resultaten.
Serieus???
Noem mij maar gek dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

U zegt investeren in de zeepbel vlak voordat deze uit elkaar spat? :)

Hoewel TSLA natuurlijk nog wel een degelijk bedrijf is blijft op 850 natuurlijk het bedrijf wat optimistisch gewaardeerd ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Gearloose schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:03:
[...]

Serieus???
Noem mij maar gek dan!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mdmwaqhh1lVsEOi_kjUdxCd4Lrg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eMLCPQ9n6ghHmbbpAjQgSV1a.jpg?f=fotoalbum_medium
tuinïnen schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:06:
[...]

U zegt investeren in de zeepbel vlak voordat deze uit elkaar spat? :)

Hoewel TSLA natuurlijk nog wel een degelijk bedrijf is blijft op 850 natuurlijk het bedrijf wat optimistisch gewaardeerd ;).
Dat riepen er velen de afgelopen jaren. Ik heb een ding geleerd: never bet against Elon Musk. :)

[ Voor 28% gewijzigd door MaZo op 24-01-2022 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:58

de Peer

under peer review

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

de Peer schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:07:
[...]

Graag jouw analyse hierbij?
De rode kaarsen zijn op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Flink rood, ook in mijn portefeuille.

Ach ja, eens kijken, misschien is het aan het eind van de dag tijd om een beetje bij te kopen.

Het meeste van mij zit in fondsen, meestal zijn die redelijk gedempt maar die gaan ook hard vandaag.

Tesla laat ik nog even gaan, die kunnen op hype ook nog veel lager gaan en zijn inmiddels redelijk duur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 23:04
Pistachenootje schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:09:
@Thompson graag een specifiek getal :)

Eindstand van de S&P 500 van 2022:
Thompson 4867
Pistachenootje 4900
Phantom09 5100
Laten we lekker een boeman spelen, als ik de grafiek vanaf 2016 doortrek kom ik op ~4000 punten, maarja crises he. Laten we er 3200 van maken :+
Mensen riepen dit ook over tig aandelen in 2020/2021 die nu op -90% staan. Met een PE van 280 gok ik liever op Nvidia ofzo.

Hij heeft zelf wel even mooi een heel aantal aandelen verkocht op $1100 :+

[ Voor 36% gewijzigd door Santee op 24-01-2022 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Laatst online: 06-06 18:07
tuinïnen schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:48:
[...]

En wat je ook nog hebt. Beleggers die op de ATH van ARK zijn gewisseld naar ARK en BRK ervoor hebben verkocht.

Ik vind Pim Verlaan van Jong Beleggen (podcast) altijd een mooi voorbeeld hiervan. Begon heel enthousiast met dividendgroeiaandelen en investeerde hier zijn startkapitaal in in april 2020. Blijft hier een jaar in investeren maar las steeds meer over beleggen en begon zich meer meer te interesseren in de snelle groeiaandelen. In april 2021 wisselt hij dus zijn portefeuille om, verkoopt zijn steady dividendportefeuille en gaat massaal in aandelen als Baidu, Alibaba, Prosus, Crowdstrike, Amazon, JET etc.

Dan heb je dus echt worst of both worlds. (relatief) laag verkopen, hoog aankopen nav je strategiewissel.
Oef. Dat is dus de reden om je plan vooraf op te stellen, en daar ook langdurig aan vast te houden. Ironisch genoeg kom je daarmee weer bij teveel quotes van dezelfde heer Buffet uit.

Zelf braaf vastgehouden aan dividend(growth) investing, en mijn lijn is nu meer a la buffet dan cathie. Niet sexy, niet spannend, wel beter dan IWDA/VWRL en das gewoon ruim voldoende. -4,2% zegt buy-the-dip en snapt de chaos niet.

Verder wel heel benieuwd wat deze week gaat doen. Cijferseizoen gaat op gang komen, en berichtgeving rond Covid lijkt steeds positiever te worden. Iets wat voor veel non-tech bedrijven een opsteker kan zijn, maar menig tech bedrijf verder omlaag kan duwen. Misschien dat we daardoor de indices verder zien zakken onder druk van de tech hoek, maar op individueel bedrijfsniveau genoeg stijgers krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

MaZo schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:07:
[...]
[Afbeelding]

[...]
Dat riepen er velen de afgelopen jaren. Ik heb een ding geleerd: never bet against Elon Musk. :)
Never bet against Elon musk is wel waar alleen bet Elon af en toe wel tegen zijn aandeel houders of doet ie andere grapjes.

Dat betekend niet dat het geen ok aandeel is maar de trucjes die hij af en toe uithaalt kosten de gewone bellegers vaak wel wat. Denk maar even bv aan zijn tweethistorie o.a over bitcoin en doge etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gearloose
  • Nu online
MaZo schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:07:
[...]
[Afbeelding]

[...]
Tja, het is ook niet gokken tegen Elon Musk he.
Elon Musk is een zeer bijzondere ondernemer en visionair.
Om op basis daarvan een aandeel te kopen tegen een enorm premium ontgaat mij dan weer.

Ik heb ook ooit iets moeten leren:
Valuation matters.

Ik durf dan misschien niet tegen Elon Musk te wedden maar ik durf zeker te wedden dan mijn les op de lange termijn meer geld op gaat leveren dan jouw les ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online

[Afbeelding]

Het is niet voor niks dat ik een kort weekje hiervoor dit “fonds” al aan iemand heb aangeraden. Heerlijk stabiel zonder fratsen, slow but steady. Ik ben zelf van plan om ook een plukje in BRK.B te nemen. Maar eerst maar eens wachten wat komende week gaat brengen, er staat een hoop op het programma wat betreft aankondigingen met oa FED en wat grote tech bedrijven die hun cijfers bekend maken. Geeft wat houvast om te bepalen welke kant het gaat opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Gearloose schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:19:
[...]

Om op basis daarvan een aandeel te kopen tegen een enorm premium ontgaat mij dan weer.

Valuation matters.

Ik durf dan misschien niet tegen Elon Musk te wedden maar ik durf zeker te wedden dan mijn les op de lange termijn meer geld op gaat leveren dan jouw les ;)
Ik ben geen long-term holder van aandelen. Ik doe voor 80% opties. Durf wel te zeggen dat nu goedkoop een LEAP kopen van TSLA je veel meer op zal leveren dan jouw les.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

MaZo schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:27:
[...]
Ik ben geen long-term holder van aandelen. Ik doe voor 80% opties. Durf wel te zeggen dat nu goedkoop een LEAP kopen van TSLA je veel meer op zal leveren dan jouw les.
Maar geef je er ook garantie op?

Want dan wil ik het wel, moet wel een bankgarantie zijn he

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

MaZo schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:27:
[...]
Dat is prima, we evalueren in januari 2040 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 20:44
Indoubt schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:11:
[...]

Never bet against Elon musk is wel waar alleen bet Elon af en toe wel tegen zijn aandeel houders of doet ie andere grapjes.

Dat betekend niet dat het geen ok aandeel is maar de trucjes die hij af en toe uithaalt kosten de gewone bellegers vaak wel wat. Denk maar even bv aan zijn tweethistorie o.a over bitcoin en doge etc.
De rare dingen die Elon af en toe tweet zijn korte termijn fluctuaties die geen invloed hebben op investeerders, alleen op day traders.
De meest schadelijke tweet was bijvoorbeeld de "funding secured $420" tweet. 3.5 jaar geleden. De prijs ging flink omlaag toen bleek dat die deal niet doorging.
Sindsdien is het aandeel 10x zoveel waard geworden. 15x op het ATH.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

@RocketKoen Ja, mijn opmerking was meer vanwege algehele "never bet against Elon" en daar zit wel wat in natuurlijk maar het gaat verder dan Tesla etc. Tesla heeft met die truck eerst behoorlijk bitcoin gekocht, daarna heft Elon getweet dat je Tesla's kon kopen met bitcoin en daarna, toen de prijs skyhigh ging is een flink deel weer verkocht. Daarna ging die toch maar geen bitcoins accepteren voor auto's.

Nu zijn crypto's niet gereguleerd, in ieder geval niet in dezelfde mate als aandelen maar van enige marktmanipulatie is mogelijk wel sprake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Laatst online: 21-09 06:32
Morgen salaris binnen. Mooi koopmomentje. -5% portefeuille vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morty
Ik vraag me toch zeer af of het hier bij blijft. Vind de VIX er redelijk angsaanjagend uitzien.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-bnzrCeZm8UUxZhpt6Fpd7szNHI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Wx3GzgcrkzJlWggENNKwHGDn.png?f=fotoalbum_large
Zit wel erg veel nervositeit in de markt. Er is nog geen echte paniek, maar er is ook niet veel meer nodig om die wel uit te laten breken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lycaon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-09 15:57
Nervositeit neemt waarschijnlijk toe in aanloop naar FED-vergadering.

Als daar niet méér ‘paniek gezaaid’ wordt dan reeds bekend of ingecalculeerd, zouden we ook zo maar weer stilletjes de andere kant op kunnen bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Laatst online: 21-09 16:45
Mkay. Ik ging er vanuit dat de stijging bij unilever vandaag gebaseerd was op de geruchten dat Trian partners een belang aan het nemen was, maar dat gerucht is inmiddels ontkracht zonder dat dit echt (blijvend, er was blijkbaar wel een dip) effect lijkt te hebben op de koers... Dus... Dan... Omdat value stock? :S

*Ohja. en die onzalige overname lijkt inmiddels wel echt van tafel. dus das ook een stukje vertrouwen dat terugkomt.

[ Voor 22% gewijzigd door Charly op 24-01-2022 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gedoe
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09-03-2024
Maar in Maart 2020 was het een niet te controleren variabele, als in new to the world. Nu alleen "maar" rentegedoe.

Lijkt wel alsof de decreases er zijn om Powell een message te zenden, als je rente te snel verhoogd jaag je ook de kleine Amerikaanse (pensioen/401k) belegger weg in misere....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online

Jebus4life

BE User

Dit gedoe in Europa lijkt me 100% ingegeven door de spanning rond Oekraïne, en bijzonder weinig door de FED.

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gedoe
Als geen FED gedoe geen crashgedoe die begonnen is op Tech en nu rest meesleept. Normaliter leine minnetjes vanwege politieke onrust, wel grote minnen als echt casualties en shit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Jebus4life schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:14:
Dit gedoe in Europa lijkt me 100% ingegeven door de spanning rond Oekraïne, en bijzonder weinig door de FED.
Misschien, maar All world ETF's krijgen ook klappen en zelfs harder dan de meeste beurzen waar ze (losjes) op zijn gebaseerd. Vanguard is bijv bijna 4% eraf. dat is redelijk zeldzaam op een dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

And it's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lycaon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-09 15:57
Jebus4life schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:14:
Europa reageert altijd bijzonder sterk op resultaten US. Spanning rond Oekraïne speelt zeker een rol, maar vrijwel zeker geen 100% of iets wat daarbij in de buurt komt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Ik ben net begonnen met beleggen, goede timing :D.

Ik houd me vast aan de wijze woorden van iedereen, in it for the long term. Maar toch, voelt wel even gek als je zo je geld ziet 'verdwijnen' in je bankieren app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
Morty schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:54:
Ik vraag me toch zeer af of het hier bij blijft. Vind de VIX er redelijk angsaanjagend uitzien.[Afbeelding]
Zit wel erg veel nervositeit in de markt. Er is nog geen echte paniek, maar er is ook niet veel meer nodig om die wel uit te laten breken.
Een hoge VIX is een koopseintje voor mij. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Requiem19 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:42:

Ik houd me vast aan de wijze woorden van iedereen, in it for the long term. Maar toch, voelt wel even gek als je zo je geld ziet 'verdwijnen' in je bankieren app.
Nu is het even met korting inleggen, op lange termijn merk je het amper.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Coocoocachoo schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:03:
Hoe bepaal ik wat een goede verhouding indexbeleggen vs laag risicoproducten is?
Ligt o.a. aan hoeveel je per jaar je wil uitgeven. Dit is gebaseerd op de Amerikaanse situatie (historisch):

Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/earlyretirementnow.com/wp-content/uploads/2016/11/swr-part1-table1.png
Bron.

Of deze gegevens 1 op 1 zijn toe te passen op de Nederlandse situatie valt te betwisten. Met name omdat de opbrengsten van obligaties erg laag zijn en omdat de Amerikaanse aandelen het buitengewoon goed hebben gedaan. Maar het geeft wel een indicatie. 4% withdrawal rate (aangepast voor inflatie) voor 30 jaar is behoorlijk safe met 75% aandelen, 25% obligaties.

PS. deposito's hebben een iets hoger verwacht rendement dan Europese staatsobligaties. Daarom houd ik op dit moment deposito's aan. Bij hogere rente standen ga ik wellicht weer obligaties gebruiken.

[ Voor 17% gewijzigd door Pistachenootje op 24-01-2022 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21-09 17:30
Gearloose schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:19:
[...]

Valuation matters.

Nog een mooie les: Markten kunnen langer irreeel blijven, dan jij en ik liquide. Vooral van toepassing op Tesla 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Tsurany schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:58:
[...]

Nu is het even met korting inleggen, op lange termijn merk je het amper.
Denk dat er nog wel een procentje of 30 ‘korting’ af kan, maar dan nog ben ik het op de lange termijn met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Indoubt schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:46:
@RocketKoen Ja, mijn opmerking was meer vanwege algehele "never bet against Elon" en daar zit wel wat in natuurlijk maar het gaat verder dan Tesla etc. Tesla heeft met die truck eerst behoorlijk bitcoin gekocht, daarna heft Elon getweet dat je Tesla's kon kopen met bitcoin en daarna, toen de prijs skyhigh ging is een flink deel weer verkocht. Daarna ging die toch maar geen bitcoins accepteren voor auto's.

Nu zijn crypto's niet gereguleerd, in ieder geval niet in dezelfde mate als aandelen maar van enige marktmanipulatie is mogelijk wel sprake.
Dat is dus fake news waar je bent ingetrapt.
Ze hebben voor 1,5 miljard aan BTC gekocht. En daarna voor $100 miljoen verkocht. Om te testen of zo'n grote sell order een invloed had op de prijs van BTC waar ze rekening mee moeten houden. De rest zit onaangetast in de wallet van Tesla.

Wat de koers van BTC beïnvloed is alle onzin en geruchten die er vervolgens in de (sociale) media opduiken. De waarheid is simpel na te lezen in de kwartaalverslagen en SEC documenten van Tesla. Dat is een beursgenoteerd bedrijf. Die moeten al die dingen gewoon in het openbaar doen.

Waar je met crypto juist voor moet oppassen is dat er genoeg mensen zijn die hun posities niet openbaar maken. Aangezien de crypto beurzen niet gereguleerd zijn kan dat gewoon. En reken er maar op dat er vanuit die hoek aan alle kanten wordt gemanipuleerd. En die vinden het prima (of wakkeren het juist aan) dat Jan Modaal die al zijn geld kwijt raakt door te handelen op nepnieuws, de schuld bij Elon Musk legt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Johan Bogle schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:13:
[...]
Nog een mooie les: Markten kunnen langer irreeel blijven, dan jij en ik liquide. Vooral van toepassing op Tesla 😜
Ik zou het ook afraden om in dat soort bedrijven te beleggen met marge of opties.
Ik verwacht op de lange termijn een heel mooi rendement. Maar je weet niet wanneer. En er kan tussendoor best eens 50% van de waarde verdampen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Johan Bogle schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:15:
[...]
Denk dat er nog wel een procentje of 30 ‘korting’ af kan, maar dan nog ben ik het op de lange termijn met je eens.
Dat kan, maar wanneer? Al vier jaar lang is de grote correctie voorspeld.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
Tsurany schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:20:
[...]

Dat kan, maar wanneer? Al vier jaar lang is de grote correctie voorspeld.
Geen idee. Mijn glazen bol is defect. Ik time geen markten want daar heb ik de liquide middellen niet voor :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oelske
ArthurMorgan schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:28:
Ik ben aan het beleggen met een window over 15-20 jaar. Wat hij deze weken doet boeit me dus echt heel weinig. Al ziet het er minder 'gezellig' uit dan het laatste gedeelte van afgelopen jaar, dat wel ;)

(aan de andere kant, er komt binnenkort weer een plukje geld vrij wat naar de aandelen gaat, dus het mag nog wel even iets verder naar beneden ;) )
Laat even weten wanneer het een goed moment is om in te stappen, dan doe ik met je mee :p
Mijn glazen bol is defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Oelske schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:27:
[...]

Laat even weten wanneer het een goed moment is om in te stappen, dan doe ik met je mee :p
Mijn glazen bol is defect.
waar haal je dat uit mijn post?

Ik krijg gewoon binnenkort geld wat ik in de aandelen kan stoppen. Dat is alles.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:32
Requiem19 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:42:

Toen ik in januari 2018 begon verloor ik 10% in een jaar, met een goed gespreide portefeuille. Dat was inderdaad even slikken, maar niet in paniek geraakt en gewoon laten staan. Ook toen het in maart 2020 weer flink omlaag ging. Zolang het geld is wat je kunt missen (dus nog genoeg buffer achter de hand hebt), is het denk ik wat gemakkelijker te accepteren. Zelfs als je in 1 dag de waarde van een Garmin Epix Gen2 verliest! :o

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Laatst online: 08:00

rapture

Zelfs daar netwerken?

De SPY probeert te herstellen en boven de 420 te blijven. Gemiddeld is het vandaag tot nu toe op 427 verhandeld. Er is geen paniek of versnelling te zien.

Traders nemen winst op hun VIX calls en futures. Op de mean reversion naar de VWAP op 428,5 kan ingespeeld worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 23:04
PatrickC schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:41:
[...]

Toen ik in januari 2018 begon verloor ik 10% in een jaar, met een goed gespreide portefeuille. Dat was inderdaad even slikken, maar niet in paniek geraakt en gewoon laten staan. Ook toen het in maart 2020 weer flink omlaag ging. Zolang het geld is wat je kunt missen (dus nog genoeg buffer achter de hand hebt), is het denk ik wat gemakkelijker te accepteren. Zelfs als je in 1 dag de waarde van een Garmin Epix Gen2 verliest! :o
Nou ben nu al 10% in 3 weken kwijt, gaat stuk rapper dan toen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oelske
ArthurMorgan schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:30:
[...]

waar haal je dat uit mijn post?

Ik krijg gewoon binnenkort geld wat ik in de aandelen kan stoppen. Dat is alles.
Rustaaagh, was niet serieus bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online

Jebus4life

BE User

Als jullie kijken wie de grootste heeft :+

Al lang aan het kijken naar Palantir, maar vond het altijd véél te duur. Nu met de dalingen besloten dat ik op $14,99 toch een kleine positie zou nemen. Dat was 2 handelsdagen en 20% geleden :+

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-09 10:29

Shiro

Serenity

Santee schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:52:
[...]

Those are rookie numbers!1!, Ik zit met mijn tech op -20%. Ik zeg dan voor de grap, ik zit voor de long run erin, uiteindelijk komt het echt wel weer goed, zolang je niet in memestocks zit :p

Al dat geld dat eruit gaat nu, uiteindelijk komt het ook weer terug de aandelen markt in.
Jebus4life schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:55:

Al lang aan het kijken naar Palantir, maar vond het altijd véél te duur. Nu met de dalingen besloten dat ik op $14,99 toch een kleine positie zou nemen. Dat was 2 handelsdagen en 20% geleden :+
Herkenbaar, en ik maar denken een mooie koopje gemaakt te hebben. Je zou denken dat er geen sellers meer zijn, maar het blijft vrolijk verder zakken vandaag...

[ Voor 35% gewijzigd door Shiro op 24-01-2022 18:58 ]

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

@RocketKoen Ah, maar 100 miljoen. Dat wist ik niet, dat valt inderdaad mee. (niet voor mijn beurs maar op het grote geheel van DE beurs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearloose
  • Nu online
Jebus4life schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:55:

Waarom was $14,99 niet te duur?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

PatrickC schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:41:
[...]

Ach als dat het is dan valt het nog mee, voor anderen is het makkelijk een maandsalaris wat er vandoor gaat op een dagje :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gedoe
In een uur bedoel je ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gedoe
Dus als er 'binnenkort' geld bij je vrijkomt is boel alweer geturned, FOMO whehe. Of niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-09 06:35
Iemand linkte m laatst aan mij. Toch maar even voor de moraal nog een keer:

Bob the worst market timer
YouTube: What If You Only Invested at Market Peaks?

Mand: HODL

[ Voor 3% gewijzigd door MagniArtistique op 24-01-2022 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Ik heb wel eens onderzoek gedaan naar beleggen in een gespreide portefeuille (msci world) met 10 jaars horizon. Ik heb geen enkele periode kunnen vinden waarin het rendement negatief was (wel periodes met laag rendement dus effectief dood geld, maar nooit verlie. Zonder mee te rekenen dat je het geld ook anders had kunnen besteden overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:46
Shiro schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:57:
[...]

Al dat geld dat eruit gaat nu, uiteindelijk komt het ook weer terug de aandelen markt in.
Waarom zou heel veel van dat geld niet (terug)vloeien naar obligaties als de rentes stijgen en dat als veilige haven ook prima rendementen biedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7E-Vigi
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09-2024
eMiz0r schreef op maandag 24 januari 2022 @ 19:24:
[...]

Waarom zou heel veel van dat geld niet (terug)vloeien naar obligaties als de rentes stijgen en dat als veilige haven ook prima rendementen biedt?
Dat is een rekbaar begrip... 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:32
Santee schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:52:
[...]

Tussen 14-jan-18 en 4-feb-18 zakte de AEX ook 10%. :+

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Longcat
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-08 12:37
Longcat schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:50:
Hele portefeuille in de verkoop gezet vandaag. Had het al eens eerder genoemd in dit topic, maar ik ben op huizenjacht. Ik wil (moet..) daarbij significant eigen middelen inbrengen en had vrijwel m'n hele vermogen belegd.
Timing niet ideaal, 5-7% van de top waarschijnlijk, maar verkopen op het toppunt lukt nou eenmaal nooit. Uitvoer zal denk ik dinsdag zijn o.b.v. prijzen van maandag. Hopen op een rally. :+
Double whammy met de stijgende hypotheekrente, al zijn die nog steeds bijzonder laag.
Pas maar op, Bob. There's a new 'worst market timer' in town. _O- Orders worden geloof ik morgen of overmorgen uitgevoerd. Ik verwacht -10% vanaf de top een paar weken geleden. Wie weet wordt het erger en ben ik op tijd de vastgoed in gegaan. We gaan het zien.

[ Voor 12% gewijzigd door Longcat op 24-01-2022 19:40 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

@Longcat Of anders... hoe groot is jouw hele portefeuille wel niet, dat je verkoop de markt met 10% doet dalen?! ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Zr40 op 24-01-2022 19:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gearloose
  • Nu online
Elongcat Musk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 08:03

Sport_Life

Solvitur ambulando

Zr40 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 19:40:
@Longcat Of anders... hoe groot is jouw hele portefeuille wel niet, dat je verkoop de markt met 10% doet dalen?! ;)
Hoe groot is die woning dan wel niet?!

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Een gigafactory is toch ook een woning?!
Pagina: 1 ... 72 ... 220 Laatste

Let op:
Ook hier: geen referrals!

Voor discussie over (de impact van) de huidige regering van de VS: niet hier, maar in Actualiteit, wetenschap en maatschappij