Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:55

Zenix

BOE!

feelthepower schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:10:
Ik heb een cashcovered put geschreven op VXUS. Ik had eigenlijk verwacht dat deze wel uitgevoerd zouden worden, doe ik iets verkeerd?

[Afbeelding]
Ik zou volgende keer wel een iets hogere strike kiezen (70) want hij is al regelmatig boven de 65 geweest de afgelopen maanden. En even geduld hebben inderdaad, ik vond het ook moeilijk om te wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 16:21

Mojo

The Power Within

Enige uitzondering die je ziet zijn wellicht dividend uitkeringen. Als een optie verloopt na uitkering van dividend en deze daardoor in waarde veranderd kan het zinnig zijn om deze voor de expiratie al uit te oefenen.

Heb ik me op een geschreven Call ook een keer op verkeken. Leek out of the money af te lopen, maar werd toch uitgeoefend omdat het dividend meer was dan het verschil tussen waarde van het aandeel en strikewaarde.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Voor calls kan dividend inderdaad een reden zijn om de optie eerder uit te oefenen. Je geeft dan weliswaar de resterende time value cadeau aan de schrijver van de call, maar wanneer het te ontvangen dividend groter is, dan is dat een gunstige ruil.

Voor puts bestaat dat niet. Door voor dividend eerder uit te oefenen geef je zowel de resterende time value als het dividend cadeau aan de schrijver van de put, en dat is nooit gunstig :P

[ Voor 5% gewijzigd door Zr40 op 15-12-2021 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morty
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 19:56
Ook dividend is over het algemeen natuurlijk al in de optie waarde meegenomen, zeker wanneer de hoogte bekend is. Zou anders makkelijk geld verdienen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:22
Dividend van VXUS zit er overigens wel aan te komen.

DECLARATION, RECORD, PAYMENT DATE
12/16/2021, 12/21/2021, 12/23/2021

https://www.nasdaq.com/ma...tfs/vxus/dividend-history

[ Voor 8% gewijzigd door Pistachenootje op 15-12-2021 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Extra reden dus om een put niet eerder uit te oefenen. ;)

Al maakt het hier geen verschil, record date is na expiration van de put in kwestie.

[ Voor 44% gewijzigd door Zr40 op 15-12-2021 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7E-Vigi
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09-2024
Powell heeft gesproken, de markt voorzag zijn woord, enthousiasme alom tot half maart '22 en dan weer indekken en gokken of de rente verhoogd wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Het zou mij niet verbazen als dit nog lang door blijft gaan om maar de pijn niet te hoeven ondergaan... (oftewel, des te pijnlijker het zal worden als het zover gaat zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-09 06:35
Weet iemand nog een aandeel in Nederlandse kinderopvangketens? Is partou ofzo verhandelbaar? 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:45
MagniArtistique schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:47:
Weet iemand nog een aandeel in Nederlandse kinderopvangketens? Is partou ofzo verhandelbaar? 😊
De kinderopvang klaagde over het regeerakkoord. Ze hadden gehoopt op gratis kinderopvang voor ouders die de hele dag thuis zitten. De kinderen van werkende ouders zitten al op de opvang.

[ Voor 7% gewijzigd door RocketKoen op 15-12-2021 21:49 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-09 06:35
RocketKoen schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:48:
[...]

De kinderopvang klaagde over het regeerakkoord. Ze hadden gehoopt op gratis kinderopvang voor ouders die de hele dag thuis zitten. De kinderen van werkende ouders zitten al op de opvang.
Dat gaat ook gebeuren als stimulans verwacht ik. Of gaan ze dit koppelen aan pt%? Ik hoorde al dat dit ten koste gaat van de iack. Broekzak vestzak dus.

[ Voor 8% gewijzigd door MagniArtistique op 15-12-2021 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:45
MagniArtistique schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:53:
[...]

Dat gaat ook gebeuren als stimulans verwacht ik. Of gaan ze dit koppelen aan pt%? Ik hoorde al dat dit ten koste gaat van de iack. Broekzak vestzak dus.
Wat het doet is de drempel weghalen om meer te gaan werken. Nu is dat bijvoorbeeld soms niet lonend omdat je dan teveel gaat verdienen voor de toeslag. Vooral voor ouders waarvan 1 een goedbetaalde baan heeft en de ander niet of deeltijd werkt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 00:32
Off-topic.

[ Voor 122% gewijzigd door Ardana op 16-12-2021 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:16
Off-topic

[ Voor 96% gewijzigd door Ardana op 16-12-2021 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
Off-topic

[ Voor 104% gewijzigd door Ardana op 16-12-2021 09:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dean The Vee
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-09-2024
Off-topic

[ Voor 95% gewijzigd door Ardana op 16-12-2021 09:50 ]

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Off-topic

[ Voor 97% gewijzigd door Ardana op 16-12-2021 09:50 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-09 15:24

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Modbreak:Discussie over kinderopvang is hier way off-topic. Graag stoppen dus.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-09 13:23

Jebus4life

BE User

Man man, die reactie op de beurzen... Stel je maar eens voor dat de rente een ietsiepietsie omhoog zou gaan... Het zou precies het einde van de wereld zijn.

Mijn portefeuille zowat +2% on average sinds vanmorgen 8)7

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Jebus4life schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:42:
Stel je maar eens voor dat de rente een ietsiepietsie omhoog zou gaan...
"Rente" :? Die moest ik echt even opzoeken. Rendement ken ik wel, maar "rente" is echt zo'n begrip waar ik in het verleden wel eens van gehoord heb maar waar ik eigenlijk niks mee te maken heb gehad. :P

Ondertussen hou ik de futures van maïs goed in de gaten. Wanneer men er niet meer aan ontkomt zal de popcorn niet aan te slepen zijn. De centrale banken zit blijkbaar ook al met de handen in het haar over wat ze nu aan die inflatie moeten doen -- er zijn steeds minder knoppen om aan te draaien, waarvan rente de meest prominente afwezige is.

[ Voor 16% gewijzigd door MneoreJ op 16-12-2021 12:43 ]

Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 07:20
Man man, die reactie op de beurzen... Stel je maar eens voor dat de rente een ietsiepietsie omhoog zou gaan... Het zou precies het einde van de wereld zijn.

Daarvoor was er een daling. De markt had een ongunstigere uitkomst ingeprijsd, maar het besluit viel enorm mee dus stijgen we door. Zoals gewoonlijk. Je went er aan 😬

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Even vraagje voor het gaan posten in 2022 van de maandelijkse overzichten. Kan blijkbaar bij de Portfolio Analyst in Interactive Brokers best ver gaan met configureren om automatisch van alles bij te houden, inclusief custom benchmarks die resultaat weergeven op basis van exact dezelfde bedragen aan opnames/stortingen.
Wat voor etf (of combinatie ervan) is interessant om je performance tegen af te zetten?

Geen zin om straks tig posts te doen van cijfers als VWRL zus, 80-10-10 world/em/smallcap zo, S&P500 dit, NASDAQ dat, nobl30 hier en btc daar. Waar dan mijn eigen cijfers ergens tussen verstopt zitten in gigantisch onoverzichtelijke spinnenweb.

Zat zelf te denken dat met het herijken van een verhouding (zoals een samengestelde world/em/smallcap) gedoe krijgt met overzichten verder dan 1 maand terug omdat alles opnieuw berekend wordt op basis van de nieuwe benchmark. Dan krijg je alsnog vaag gedrag als je de cijfers over een volledig jaar wilt volgen. Een enkele notitie zoals VWRL lijkt dan het meest handige in mijn ogen, maar misschien zijn er nog andere inzichten of betere tickers om te gebruiken.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

@Xanaroth Ik ben met de feedback in deze thread uitgekomen op drie benchmarks: SPXTR (S&P 500 total return), NDX (NASDAQ 100, helaas geen total return) en IWDA (de ETF, accumulating dus total return). SPXTR omdat dat een veelgebruikte US benchmark is, NDX omdat mijn portfolio toch meer in die richting neigt, en IWDA als beste match voor een all-world total return benchmark. Ik heb deze drie zodat ook vergeleken kan worden met een US-focused portfolio en een tech-focused portfolio.

VWCE zou een betere optie zijn dan IWDA, omdat VWCE een betere spreiding kent. Maar in mijn geval is dat geen goede optie, omdat ik mijn account heb geopend voordat VWCE werd geïntroduceerd. En VWRL is geen goede optie, omdat dividend niet wordt meegenomen in de benchmark.

Een custom benchmark is vooral nuttig als je een specifieke allocatie van de beschikbare indexen/ETF's beoogt en wil zien hoe ver je daarvan afwijkt. Het verliest zijn nut als je geen passende keuze kan vinden of wanneer je je beoogde allocatie in de loop van de tijd wil veranderen.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Over stijgende rente gesproken, vandaag heb ik weer een nieuwe short box spread geopend, ter vervanging van de spread die morgen expired. Strikes 200/800, expiration december 2024, opbrengst € 60475. Met een hoofdsom van 60k en looptijd van 1110 dagen levert dit een effectieve rente op van –0,255% op jaarbasis. Op de oude had ik destijds effectief op jaarbasis ergens tussen –0,4% en –0,5% bemachtigd. Lichte stijging dus :)

Als het goed is is vandaag de juiste dag voor de transactie, zodat settlement samenvalt met settlement van expiration van de oude. Zo niet, ook geen ramp, met een dag verschil betaal ik maar een klein beetje creditrente. Maakt geen groot verschil op de effectieve rente :)

• HEA220
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 27-02 11:51
Zr40 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:47:

Als het goed is is vandaag de juiste dag voor de transactie, zodat settlement samenvalt met settlement van expiration van de oude. Zo niet, ook geen ramp, met een dag verschil betaal ik maar een klein beetje creditrente. Maakt geen groot verschil op de effectieve rente :)
De settlement van de box die verloopt duurt toch net zo lang als de settlement van de aangekochte box?

Dus dan kon je het toch beter (klein verschil maar toch) morgen doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
MagniArtistique schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:47:
De grote ketens inclusief Partou zijn van private equity in NL en UK. Dit soort overheidsinterventie levert direct PE voordeel op. Is overigens ook de andere kant op geweest. Via institutionele beleggers kun je wel meedoen, maar veelal heb je dan geen direct invloed (bv via je belegd pensioen kapitaal).

Divide and conquer.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

HEA220 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:15:
[...]
De settlement van de box die verloopt duurt toch net zo lang als de settlement van de aangekochte box?

Dus dan kon je het toch beter (klein verschil maar toch) morgen doen?
De vorige keer vond settlement bij expiration plaats op de datum van expiration. Optietransacties hebben T+1 settlement.

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:09
Over stijgende rente gesproken, vandaag heb ik weer een nieuwe short box spread geopend, ter vervanging van de spread die morgen expired. Strikes 200/800, expiration december 2024, opbrengst € 60475. Met een hoofdsom van 60k en looptijd van 1110 dagen levert dit een effectieve rente op van –0,255% op jaarbasis. Op de oude had ik destijds effectief op jaarbasis ergens tussen –0,4% en –0,5% bemachtigd. Lichte stijging dus :)

Help me even, waarom gebruik je box spreads? Afgezien van de rente?

• Pistachenootje
Je rente is -0.255%. Ik neem aan dat dit betekent dat jij 0.255% per jaar moet betalen?

Wat zijn precies de risico's van zo'n constructie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• freakaleek
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:53
Pistachenootje schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:27:
[...]

Je rente is -0.255%. Ik neem aan dat dit betekent dat jij 0.255% per jaar moet betalen?

Hij krijgt EUR 60475 en moet 60k terugbetalen, dus welzeker negatieve rente.

• Pistachenootje
Ik zat niet op te letten :) Nog wel benieuwd naar de risico's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 20:45
Pistachenootje schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:48:
Ik zat niet op te letten :) Nog wel benieuwd naar de risico's.
Dat je een type- of uitvoeringsfout maakt en met duizenden euro's het schip ingaat. }:O

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:49
Zenix schreef op woensdag 15 december 2021 @ 19:33:
[...]

Ik zou volgende keer wel een iets hogere strike kiezen (70) want hij is al regelmatig boven de 65 geweest de afgelopen maanden.
Bedoel je dit in het geval van een call? Want mijn geval ging over een cash covered put waarbij ik uitoefening prima vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

flipjevandejam schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:22:
[...]
Help me even, waarom gebruik je box spreads? Afgezien van de rente?
De rente is de voornaamste reden inderdaad. Ik kan op geen andere manier zo goedkoop lenen, en hiermee los ik duurdere leningen af (zoals de hypotheek) en de rest bewaar ik op een spaarrekening. Ik noem het rentearbitrage.
Pistachenootje schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:27:
[...]
Allereerst heb je natuurlijk alle risico's, eigenschappen, vereisten en limieten die je bij effectenkrediet (margin) ook zou hebben. Want in de basis werk je met margin als je met geleend geld effecten koopt. Het verschil is dat het geleende geld niet door de broker wordt uitgeleend, maar door een tegenpartij op de beurs. Het is niet een mogelijkheid om méér uit te geven dan met margin is toegestaan.

De uitkomst van een box spread staat vast op het moment dat je hem opent, mits je hem houdt tot expiration. En daar zit dan ook het toegevoegde risico. Als je eerder wil of moet beëindigen, dan bestaat het risico dat je méér moet terugbetalen. Zij het door gedaalde rente (verhoogt de marktwaarde van de spread), zij het doordat je nu aan de andere kant van de bid/ask spread zit.

Doordat de spread een marktwaarde heeft, levert dalende rente nog een ander risico op: de marktwaarde stijgt, maar jij bent short, dus de waarde van je positie daalt. De uitkomst bij expiration blijft gelijk, daarin bestaat geen risico, maar tussentijds merk je het wel in je totale accountwaarde. Een dalende rente kan de grenzen van margin net dat beetje dichterbij halen. Dat effect heb je niet als je gewoon van de broker leent (middels een negatief geldsaldo).

En inderdaad wat @rr7r noemt, een vergissing in prijs of aantal kan grote gevolgen hebben, omdat de bid/ask spread zo groot is.

• phantom09

Kun je m.b.v. screenshot een uitleg geven hoe je dit koopt bij IB? Lenen tegen -0,255% is niet slecht.
Als je het dus tot het einde van de expiration laat lopen dan verdien je er €475,- op en krijg je tijdelijk 60K te leen?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Nee, dat vind ik niet verstandig. De quote bevat voldoende informatie om te kunnen reconstrueren wat ik heb gedaan. Als je dat niet lukt, dan heb je naar mijn mening niet voldoende kennis van opties om te begrijpen hoe dit precies werkt. Je noemt het zelfs 'kopen'...

Een screenshot gaat je niet helpen met het verkrijgen van die kennis, wel met het blind nabootsen van wat anderen zeggen dat ze doen. En dat is heel gevaarlijk als je niet weet wat je aan het doen bent.

[ Voor 16% gewijzigd door Zr40 op 16-12-2021 19:53 ]

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 20:45
@Zr40

Maar als je risico gedefinieerd is op die 60k, dan hoef je ook niet meer margin aan te houden lijkt mij? Waarom stop je dan bij 1 box / 60k? Waarom niet oneindige veel boxspreads openen en met pensioen gaan van de "rentewinst"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phantom09

Hier een uitleg waarom voornamelijk tech aandelen hard dalen:

https://www.rtlnieuws.nl/...ggen-beurs-obligatie-tech

Techaandelen

Om een voorbeeld te geven: bij een rente van 0 procent is de waarde van een winst van 100 euro die je over tien jaar boekt nu ook 100 euro. Maar als de rente stijgt naar 1 procent, dan daalt de huidige waarde naar 90,50 euro. Dat maakt nogal wat uit.

Juist omdat er vanuit wordt gegaan dat de winsten van techaandelen hard blíjven groeien, meer dan die van andere bedrijven, zal een hogere rente hen veel harder raken. Al die winsten ga je immers tegen een hogere rente terugrekenen.

• phantom09
rr7r schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:09:
@Zr40

Maar als je risico gedefinieerd is op die 60k, dan hoef je ook niet meer margin aan te houden lijkt mij? Waarom stop je dan bij 1 box / 60k? Waarom niet oneindige veel boxspreads openen en met pensioen gaan van de "rentewinst"?
Ik denk dat ZR40 niet een onverantwoord aantal opties wil openen. Hierdoor komt kan zijn margin in gevaar komen. En je wilt niet dat je een margin call krijgt.

Of te wel, lenen kan maar wel verstandig.Zo heb ik bij IB een short op US dollars van 2.9% van mijn portfolio.
Dit is dermate klein dat deze lening snel afgelost kan worden. Ook bij extreme beursdalingen krijg ik geen margin call met dit bedrag.

[ Voor 19% gewijzigd door phantom09 op 16-12-2021 20:31 ]

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

rr7r schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:09:
@Zr40

Enkel het openen van de short box spread doet niets* met je margin. Je ontvangt immers cash (hier: 60475) en daar staat een positie met tegengestelde waarde (hier: -60475) tegenover waarvan de uitkomst vast staat. Het geld daadwerkelijk gebruiken is wat je hogere margin requirements en risico oplevert.

Maar oneindig veel short box spreads openen is niet gunstig. Dit komt doordat de huidige creditrente bij IB negatief is voor een EUR geldsaldo boven 50k. Spaarrekeningen kennen een vergelijkbare situatie. Je betaalt dan meer creditrente dan wat de box spreads zouden opbrengen.

* Het heeft wel een aanzienlijke initial margin, maar overschrijden van initial margin beperkt je alleen in het doen van marginverhogende transacties. De maintenance margin is verwaarloosbaar. Niet nul, want je hebt nog dat kleine effect van veranderende rente op de marktwaarde.

[ Voor 6% gewijzigd door Zr40 op 16-12-2021 20:34 ]

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 13:01
Ik vroeg me af of iemand me kan vertellen of je bij de ING net als bij DeGiro, in je portefeuille netjes je dividend overzicht krijgt ?

Ik beleg pas 2 maanden ook bij de ING, maar daar zie ik de corporate actions nog niet staan voor December. Bij DeGiro staat netjes een overzicht van wat ik betaald krijg op 29 December.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DIJK
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:02
KunDun schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:12:
Ik vroeg me af of iemand me kan vertellen of je bij de ING net als bij DeGiro, in je portefeuille netjes je dividend overzicht krijgt ?

Ik beleg pas 2 maanden ook bij de ING, maar daar zie ik de corporate actions nog niet staan voor December. Bij DeGiro staat netjes een overzicht van wat ik betaald krijg op 29 December.
Dividenden staan onder de portefeuille 1 of 2 dagen na ex dividend. Na uitbetaling kun je het terugvinden bij meldingen ( en bij je saldo)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phantom09
Iemand ooit gehoord van de beleggings-app BOTS? Zag op RTL-Z hier een uitzending van how its made.

Je kan hier een rekening openen. Dan kan je een bot kiezen die voor jou gaat beleggen.
Ze hebben een actie 150 storten en je krijgt gratis 50 euro.

https://nl.bots.io/support/help

Bij de AFM kan ik ze niet vinden.

Daarnaast zag ik nog Trade Republic:

https://traderepublic.com/en-nl/pricing

Ook onbekend bij de AFM.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-09 19:30
Bots zit elke week bij Harry Mens te vertellen hoe geweldig hun app is. Tijdje terug kon je ook aandelen in het bedrijf kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
phantom09 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:43:
Iemand ooit gehoord van de beleggings-app BOTS? Zag op RTL-Z hier een uitzending van how its made.

Je kan hier een rekening openen. Dan kan je een bot kiezen die voor jou gaat beleggen.

Leuke actie. Je moet het 175 dagen laten staan.

https://nl.bots.io/get-50

[ Voor 3% gewijzigd door Pistachenootje op 17-12-2021 09:53 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:56
TheDeuce schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:50:
Bots zit elke week bij Harry Mens te vertellen hoe geweldig hun app is. Tijdje terug kon je ook aandelen in het bedrijf kopen.
Nou dan weet je het wel......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
Pistachenootje schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:51:
[...]

Leuke actie. Je moet het 175 dagen laten staan.
Op zich geen probleem, echter het is buiten het toezicht van de AFM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEA220
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 27-02 11:51
Heb vandaag ook een box "moeten" vervangen.

strikes 500/1000 expiratie over een jaar. Voor -502,10, dus nog steeds ongeveer -0,4% maar dan wel voor een kortere looptijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Welke opties gebruiken jullie daarvoor? AEX-Index?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
phantom09 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:53:
[...]

Op zich geen probleem, echter het is buiten het toezicht van de AFM.
Tja voor een investering van 150 EUR zou ik me daar niet druk over maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 23:05
phantom09 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:43:

Bij de AFM kan ik ze niet vinden.

Daarnaast zag ik nog Trade Republic:

https://traderepublic.com/en-nl/pricing

Ook onbekend bij de AFM.
Let op:

BOTS exclusively supports bots that trade in cryptocurrencies for the moment.

We see the cryptocurrency market as the perfect incubator for our platform. We are planning to expand to other asset markets like shares and forex as soon as possible.

Ik denk ook dat dit in een ander topic hoort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:21
Weet iemand of het volgende mogelijk is (ik denk van wel)?

ABN heeft geen minimum orderbedrag bij aankoop van NT fondsen. Je kunt daar dus gewoon met €100 elke maand NT world en NT EM in 88/12 aankopen.

Bij de Rabobank is dit anders. Daar is het minimum orderbedrag €50. Als je maandelijks NT EM wilt aankopen dien je, indien je de verhouding 88/12 hanteert, elke maand €417 te beleggen.
Zou je in Rabobank ook NT world elke maand kunnen laten aankopen en NT EM bijvoorbeeld elke 2 maand of elke 6-8 weken? Is zoiets in te stellen?

@RobertMe Bedankt voor het nakijken!

[ Voor 3% gewijzigd door Trezzahn op 17-12-2021 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:21
Trezzahn schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:30:
Weet iemand of het volgende mogelijk is (ik denk van wel)?

ABN heeft geen minimum orderbedrag bij aankoop van NT fondsen. Je kunt daar dus gewoon met €100 elke maand NT world en NT EM in 88/12 aankopen.

Bij de Rabobank is dit anders. Daar is het minimum orderbedrag €50. Als je maandelijks NT EM wilt aankopen dien je, indien je de verhouding 88/12 hanteert, elke maand €417 te beleggen.
Zou je in Rabobank ook NT world elke maand kunnen laten aankopen en NT EM bijvoorbeeld elke 2 maand of elke 6-8 weken? Is zoiets in te stellen?
Even gekeken, bij "Periodieke opdracht" kun je de frequentie instellen op maandelijks, per kwartaal, halfjaarlijks en jaarlijks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Erik1 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:07:
Welke opties gebruiken jullie daarvoor? AEX-Index?
Die inderdaad. Waarom: valuta is EUR, liquiditeit is prima, en strikes zijn klein genoeg dat je geen enorme gross position value in je account krijgt vanuit de individuele legs (bij IB is dat beperkt tot 50x je accountwaarde).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:48
Trezzahn schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:30:
Dit is ook wel weer een wederkerende vraag hier. Misschien moeten we als nieuwjaarsvoornemen het starterstopic aanvullen?

Ik zal een aftrap maken met de vragen die vaak voorbij komen:

- Minimale inleg Rabo
- DCA vs. Lump Sum
- Stock picking vs. passief indexbeleggen
- Wat is dividendlek en welke fondsen hebben geen dividenlek?
- We zitten nu toch écht in een stock bubbel, moet ik geld opzij leggen i.p.v. investeren?

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Pistachenootje schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:08:
[...]

Tja voor een investering van 150 EUR zou ik me daar niet druk over maken.
Maar ondertussen maakt men zich wel druk over een vermeend risico omtrent vermogensscheiding en juiste naleving van regelgeving bij DEGIRO op basis van berichten uit het verleden, terwijl daar juist vanwege de vergunning een compensatiestelsel geldt... :+

[ Voor 6% gewijzigd door Zr40 op 17-12-2021 11:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MneoreJ
  • Nu online
Zr40 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:06:
Maar ondertussen maakt men zich wel druk over een vermeend risico omtrent vermogensscheiding en juiste naleving van regelgeving bij DEGIRO op basis van berichten uit het verleden, terwijl daar juist vanwege de vergunning een compensatiestelsel geldt... :+
Tja, dat gaat twee kanten op natuurlijk: die compensatie gaat tot 20K, wat voor mij niet meer dan een mooie fooi zou zijn op mijn portefeuille. Dus liever reken ik daar niet op.

Omgekeerd staan mensen inderdaad wel altijd snel klaar om kleine bedragen op het spel te zetten "want hoeveel is X euro nou", iets waar loterijen, casino's en ook minder wettelijk getolereerde types van kunnen leven omdat ze dit kunnen opschalen naar honderden of duizenden mensen die wel een gokje willen wagen.

Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Zr40 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:06:
[...]

Sterk punt :+ We hebben het hier over een investering van 150 euro voor 175 dagen. Nou die zou ik DeGiro ook wel toe vertrouwen :*) Maar meer dan 20k voor langere tijd daar laten staan? Mij niet gezien.

Dat er vorige week alweer problemen werden gemeld is wat mij betreft een teken aan de wand.
FD: IT-risico's leidden tot ingreep DNB bij DeGiro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:13

Thompson

Beeromaniac

Radiodurans schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:58:
[...]

Dit is ook wel weer een wederkerende vraag hier. Misschien moeten we als nieuwjaarsvoornemen het starterstopic aanvullen?

- Minimale inleg Rabo
- DCA vs. Lump Sum
- Stock picking vs. passief indexbeleggen
- Wat is dividendlek en welke fondsen hebben geen dividenlek?
- We zitten nu toch écht in een stock bubbel, moet ik geld opzij leggen i.p.v. investeren?
"ik wil elke maand wat inleggen, weinig naar omkijken en redelijk veilig - Wat zijn mijn opties"

Met die vraag heb ik hier namelijk ook e.e.a. doorgespit en heb ik sindsdien nog wel vaker voorbij zien komen. Zelf toen gekozen voor Fitvermogen, de 2 bekende fondsen, en nog steeds tevreden over.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Radiodurans schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:58:
....
- DCA vs. Lump Sum
.....
Die tweede kan je natuurlijk weer laten verwijzen naar de eerste optie (hierboven). Buiten dat je altijd meerdere kampen hebt, de roze bril positieveling of de zwart kijkende pessimist, waarbij beide een recessie mogelijk is (en eigenlijk altijd te verwachten is, alleen wanneer is het grote puzzelstukje). Het is lastig om daar een duidelijk antwoord op te geven. Wel is een langduring marketcap volgende strategie met lage kosten als je kijkt naar de geschiedenis een goede keus om winst te halen zonder actieve sturing. Maar je kan de pech altijd hebben dat op het moment dat je vermogen nodig hebt (pensioen of een ander doel waarvoor een bepaalde investering gericht is) dat je zwaar in een recessie dal zit.
Wel zit je natuurlijk anders in de markt als je slechts een bepaalde regio volgt (of dat een NL index fonds is, een Europees fonds, of om een koning in deze sector te noemen een Japans fonds is maakt minder uit) en dat daar meer risico's aanzitten. Eigenlijk zou je ook de verschillende risico's willen aanstippen - maar daar gaat veel werk in zitten, en het is maar de vraag of mensen zulke lappen tekst willen lezen (als ze er naar verwezen worden).

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7E-Vigi
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09-2024
Mijn Japan ETF doet het inderdaad erg goed dit jaar, Top 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:55

Zenix

BOE!

@Zr40 Gebruik je die box spread ook in box 3 als schuld, zodat uiteindelijk je VRH ook lager uitvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larmoth
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-09 14:00
Na nu meer dan een jaar in aandelen handelen ben ik dus ongeveer breakeven maar de beurs is toch iets speciaals. Zeker bij sommige aandelen wordt er toch heel vuil gespeeld lol. Nieuwsberichten die gewoon pure leugens zijn, rechtzaken die puur geldklopperij zijn,....
Dit had ik niet op voorhand verwacht; toch niet in die mate

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BrtH
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14:36
Larmoth schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:35:
Na nu meer dan een jaar in aandelen handelen ben ik dus ongeveer breakeven
En ondertussen heeft de ACWI Gross EUR een YTD van +26,4%...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:24

page404

Website says no

BrtH schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:40:
[...]

En ondertussen heeft de ACWI Gross EUR een YTD van +26,4%...
Ssst... door de handelaren die denken de beurs te kunnen verslaan doen wij buy&hold-ers het zo goed >:)

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Zenix schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:29:
@Zr40 Gebruik je die box spread ook in box 3 als schuld, zodat uiteindelijk je VRH ook lager uitvalt?
Ja, ik geef de netto accountwaarde op en dan gaat dat vanzelf. Heb je overigens geen box spreads voor nodig, je hebt hetzelfde met een negatief geldsaldo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larmoth
page404 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:41:
[...]

Ssst... door de handelaren die denken de beurs te kunnen verslaan doen wij buy&hold-ers het zo goed >:)
Hahaha ik denk niet dak de beurs kan verslaan. Ik vind het gewoon leuk om enkele bedrijven te volgen en daarin te investeren :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:07
Pistachenootje schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:33:
Dat er vorige week alweer problemen werden gemeld is wat mij betreft een teken aan de wand.
FD: IT-risico's leidden tot ingreep DNB bij DeGiro
Dat was een prima reminder om een van de accounts leeg te halen en bij ING in Triodos Groenfonds te steken :P Dat wordt tzt dan NT fondsen.

Tzt nog een acount elders onder brengen en dan rest bij DeGiro slechts nog wat wisselgeld in de accounts van de kinderen. Dat hebben ze dan toch maar mooi weten te verprutsen met hun kruideniersbeleid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freakaleek
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:53
Zr40 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:47:
[...]

Ja, ik geef de netto accountwaarde op en dan gaat dat vanzelf. Heb je overigens geen box spreads voor nodig, je hebt hetzelfde met een negatief geldsaldo.
Vergeet je dan niet het drempelbedrag voor schulden correct mee te nemen?

[ Voor 3% gewijzigd door freakaleek op 17-12-2021 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearloose
  • Laatst online: 16:27
Larmoth schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:35:
Na nu meer dan een jaar in aandelen handelen ben ik dus ongeveer breakeven maar de beurs is toch iets speciaals. Zeker bij sommige aandelen wordt er toch heel vuil gespeeld lol. Nieuwsberichten die gewoon pure leugens zijn, rechtzaken die puur geldklopperij zijn,....
Dit had ik niet op voorhand verwacht; toch niet in die mate
Kun je enkele voorbeelden geven van aandelen waar er volgens jou vuile spelletjes gespeeld worden?
Ben ook benieuwd in welke aandelen je hebt gehandeld om over afgelopen jaar op break-even uitgekomen te zijn, dat is een flinke underperformance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 18-09 10:49
Ik wou gisteren JP Morgan kopen...gelukkig was ik geduldig. Ze zijn vandaag -3% :)

Ook Exxon -2%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 19:44
Atsiz schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:07:
Ik wou gisteren JP Morgan kopen...gelukkig was ik geduldig. Ze zijn vandaag -3% :)

Ook Exxon -2%.
Mazzeltje - want je had ze sowieso gekocht?
Of ben/was je aan het timen?

(ik wil ook sowieso JP Morgan -- bedankt voor het herinneren, mooi moment...)

You're either part of the solution or you're part of the problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larmoth
Gearloose schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:25:
[...]

Kun je enkele voorbeelden geven van aandelen waar er volgens jou vuile spelletjes gespeeld worden?
Ben ook benieuwd in welke aandelen je hebt gehandeld om over afgelopen jaar op break-even uitgekomen te zijn, dat is een flinke underperformance.
oh, CDR en MTLS hebben mij serieus naar beneden getrokken. Grootste reden waarom ik op dit moment gelijk sta. Vuile spelletjes bij MTLS/3D printing en ook nog bij andere.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• klaasvaak1853
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-09 15:47
Voor wie al bij IBKR zit en al werkt met boxspreads is het misschien ook interessant om voor 50k Zwitserse franken te lenen. Voor Zwitserse franken betaal je namelijk ook over de eerste 50K geen negatieve rente. Heeft mij in minder dan 4 maanden 118 euro opgeleverd. Ik gebruik hiervoor de SMI index opties.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3BCIVVX9gQUNCpgo2Lu0rF-YPUM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I3u2BH1LNRRDofNVPHzjpjjZ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door klaasvaak1853 op 17-12-2021 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
Larmoth schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:17:
[...]

oh, CDR en MTLS hebben mij serieus naar beneden getrokken. Grootste reden waarom ik op dit moment gelijk sta. Vuile spelletjes bij MTLS/3D printing en ook nog bij andere.
Niemand gaat ontkennen dat er spelletjes gespeeld worden (toezicht is een gotspe zoals altijd, en als het er is, dan in het belang van grote investors). Is dat geen reden om dit soort aandelen links te laten liggen? Zelfs Musk speelt spelletjes met TSLA (Tesla) - daar zou je goed verdiend kunnen hebben, maar in ongeveer 80% van dat soort gevallen gaat het mis - dus 4 van 5 "Tesla's" zijn waarschijnlijk een drama.

[ Voor 28% gewijzigd door poehee op 17-12-2021 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larmoth
poehee schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:22:
[...]

Niemand gaat ontkennen dat er spelletjes gespeeld worden (toezicht is een gotspe zoals altijd, en als het er is, dan in het belang van grote investors). Is dat geen reden om dit soort aandelen links te laten liggen? Zelfs Musk speelt spelletjes met TSLA (Tesla) - daar zou je goed verdiend kunnen hebben, maar in ongeveer 80% van dat soort gevallen gaat het mis - dus 4 van 5 "Tesla's" zijn waarschijnlijk een drama.
Ik laat ze niet links liggen :) waardoor ik dus gelijk sta :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearloose
  • Laatst online: 16:27
[...]

Welk vuil spelletje is er dan precies gespeeld bij MTLS?
Ik zie vooral een aandeel dat zelfs na de val nog sterk overgewaardeerd is.

Met welke prijs had je het aandeel gekocht en waarom had je verwacht dat het aandeel verder zou stijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 18-09 10:49
poehee schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:15:
[...]

Mazzeltje - want je had ze sowieso gekocht?
Of ben/was je aan het timen?

(ik wil ook sowieso JP Morgan -- bedankt voor het herinneren, mooi moment...)
Ik wou het hoe dan ook kopen.

Ik heb alerts geregeld voor de aandelen waarin ik interesse heb. Dankzij mede-Tweakers.
Zodra ze ineens in de min komen krijg ik alerts op mijn mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
Larmoth schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:28:
[...]

Ik laat ze niet links liggen :) waardoor ik dus gelijk sta :)
Ze hebben je portefeuille naar beneden getrokken, dus zonder deze aandelen zou je toch een beter resultaat hebben?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• poehee
Overigens, moet het toch even kwijt.

Mijn guilty pleasure is Business Class met Harry.
Alle boeven bij elkaar, lekker herhalend.

Opeens zag ik die John Beijer (die was waarschijnlijk een tijdje ondergedoken) - een heerlijke oplichter (Beursfoon, Beurspro, beurssignalen, etc). Kwam geld ophalen (wel opschieten, we zitten vol!) voor een fonds op basis van algoritmes...Zat trots te vertellen dat ze met het opgehaalde fortuin allerlei overnames aan het doen zijn. Nou mooi. Laatst vertelde hij dat hij inmiddels optietips.nl had overgenomen (John gaat lekker!).

Toen ging een lampje branden (John is er niet voor ons hè!), zou hij zijn eigen bedrijven aan het overnemen zijn en zo zijn zakken nog verder aan het vullen zijn? Net even optietips.nl opgezocht, en ja hoor...Echte ondernemer die zo de ROI nog even opkrikt...

...samen geld verdienen ;w 7(8)7 _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BNPA1zrkehe8RnxQge3vcv53b28=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cpeB0gKTLtNa7wmdA70lO20L.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MneoreJ
  • Nu online
"Samen geld verdienen" doet mij toch heel erg denken aan de Tegenpartij: "samen voor ons eigen". Dat die als economisch beleid "geen gezeik, iedereen rijk" hanteerden zal geen toeval zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

freakaleek schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:18:
[...]
Vergeet je dan niet het drempelbedrag voor schulden correct mee te nemen?
Inderdaad, al zou het voor mij geen verschil maken - ik heb een andere box 3 schuld die al boven het drempelbedrag komt.

Ik vraag mij wel af hoe dit bij anderen in de praktijk gaat. Ik beschouw het zelf dan wel als lening omdat ik er op die manier gebruik van maak, maar ik vermoed dat velen die aandelen op margin kopen of short gaan daar niet op die manier over denken.

[ Voor 21% gewijzigd door Zr40 op 17-12-2021 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-09 12:19
Pistachenootje schreef op woensdag 15 december 2021 @ 20:46:
Dividend van VXUS zit er overigens wel aan te komen.

DECLARATION, RECORD, PAYMENT DATE
12/16/2021, 12/21/2021, 12/23/2021

https://www.nasdaq.com/ma...tfs/vxus/dividend-history
$0,94 :)
vorig jaar december $0.59

https://investor.vanguard.com/etf/profile/distributions/vxus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:24

page404

Website says no

Larmoth schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:49:
[...]

Hahaha ik denk niet dak de beurs kan verslaan. Ik vind het gewoon leuk om enkele bedrijven te volgen en daarin te investeren :)
Jouw goed recht natuurlijk :) als je er lol in hebt is het goed, voor mij is het belangrijk dat ik een redelijk rendement haal als oudedagsvoorziening. Dus niet te veel speculeren voor mij!

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
edit

[ Voor 96% gewijzigd door Qunix op 17-12-2021 18:52 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:30
Vond een interessant artikel waarin de box constructie wordt uitgelegd. https://earlyretirementno...cost-leverage-box-spread/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixpo
  • Laatst online: 16:26
Kan iemand vertellen of de interface van ABN Amro Zelf beleggen en Zelf beleggen plus nog verschilt? ik vind DeGiro toch wel een stuk meer mogelijkheden hebben en meer overzicht.

Of heeft ING misschien een interface die meer lijkt op die van DeGiro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
[...]

Heb je zo weinig posities dat deze 2 ervoor zorgen dat je gelijk staat, c.q. Zijn dit je grootste posities?
Hoeveel % van je portfolio is/was CDR/MTLS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-09 13:23

Jebus4life

BE User

Gearloose schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:34:
[...]

Welk vuil spelletje is er dan precies gespeeld bij MTLS?
Ik zie vooral een aandeel dat zelfs na de val nog sterk overgewaardeerd is.

Met welke prijs had je het aandeel gekocht en waarom had je verwacht dat het aandeel verder zou stijgen?
Even terzijde, ik vind de business case van MTLS echt wel goed trouwens, tussen de $18 & $19 zou ik ze graag oppikken. Al lang spijt dat ik begin oktober de trekker niet heb overgehaald heb toen hij 1 dagje onder de 19 gezakt is...

De overvaluation van eerder was (meen ik) dat die ergens op een populaire ETF terecht gekomen was en plots idd compleet absurde waarderingen haalde.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 18% gewijzigd door Jebus4life op 17-12-2021 22:25 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris-Jansen
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15:24
Ik heb jullie advies nodig. Ongeveer 6 jaar geleden 20.000 euro bij Meesman ondergebracht. Is inmiddels ruim 40.000 euro geworden door het rendement. Dit wil ik zo laten staan. Is voor later, eventueel als ik over 40 jaar met pensioen ga.
Momenteel heb ik 25.000 euro spaargeld, waarvan ik zojuist 15.000 euro extra af hebt gelost op mijn hypotheek.
De andere 10.000 wil ik elders onderbrengen door te beleggen in een etf. Daarnaast wil ik maandelijks een inleg doen van 500 euro.

Momenteel ben ik nog geen klant van een grootbank. Echter denk ik er over na om daar een rekening te openen en de 10.000 euro te beleggen. Ook is het makkelijk ivm de maandelijkse inleg. Alleen zijn de kosten natuurlijk hoger dan bij degiro (heb daar nog een account van vroeger) of bux0.

Concrete vraag: welke grootbank is het goedkoopst en gebruiksvriendelijk? Of is het lood om oud ijzer?
Als jullie andere opties hebben waar ik wellicht nog niet aan heb gedacht, hoor ik het ook graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:17

orf

Joris-Jansen schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:18:
Ik heb jullie advies nodig. Ongeveer 6 jaar geleden 20.000 euro bij Meesman ondergebracht. Is inmiddels ruim 40.000 euro geworden door het rendement. Dit wil ik zo laten staan. Is voor later, eventueel als ik over 40 jaar met pensioen ga.
Momenteel heb ik 25.000 euro spaargeld, waarvan ik zojuist 15.000 euro extra af hebt gelost op mijn hypotheek.
De andere 10.000 wil ik elders onderbrengen door te beleggen in een etf. Daarnaast wil ik maandelijks een inleg doen van 500 euro.

Momenteel ben ik nog geen klant van een grootbank. Echter denk ik er over na om daar een rekening te openen en de 10.000 euro te beleggen. Ook is het makkelijk ivm de maandelijkse inleg. Alleen zijn de kosten natuurlijk hoger dan bij degiro (heb daar nog een account van vroeger) of bux0.

Concrete vraag: welke grootbank is het goedkoopst en gebruiksvriendelijk? Of is het lood om oud ijzer?
Als jullie andere opties hebben waar ik wellicht nog niet aan heb gedacht, hoor ik het ook graag.
https://www.indexfondsenvergelijken.nl/

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:07
Kixpo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 21:29:
Of heeft ING misschien een interface die meer lijkt op die van DeGiro?
Absoluut niet. De webinterface en user interactie van ING lijkt op kleuters (mobiel :P) gericht en zo onhandig dat je vanzelf een passieve belegger wordt.

Kortom, ideaal om buy & hold met trackers en fondsen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris-Jansen
Thanks! Uiteraard had ik die al ingevuld. Daar kwam zowel ing, abn als de Rabobank positief uit naar voren. (Ook meesman overigens, maar die heb ik dus al). Echter weet ik niet welke bank fijn werkt etc. Dus zou dat graag willen weten. :)

Ik lees ook zo nu en dan over fitvermogen.. keuzes, keuzes…

[ Voor 20% gewijzigd door Joris-Jansen op 17-12-2021 23:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:17

orf

Joris-Jansen schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:23:
[...]

Thanks! Uiteraard had ik die al ingevuld. Daar kwam zowel ing, abn als de Rabobank positief uit naar voren. (Ook meesman overigens, maar die heb ik dus al). Echter weet ik niet welke bank fijn werkt etc. Dus zou dat graag willen weten. :)
Ik gebruik Rabobank en vind dat prima werken, al heb ik het gebruiksgemak niet vergeleken met ABN of ING. Meesman is nog iets eenvoudiger omdat je daar minder keuzevrijheid hebt en je niet zelf je portefeuille samenstelt (MSCI World 79%, MSCI Emerging Markets 11%, MSCI World Small Cap 10%), maar dat is met de info van indexfondsenvergelijken.nl makkelijk in te voeren bij de Rabobank. Dat zal voor de andere twee grootbanken niet veel anders zijn.

Dan blijft nog over waar je een betaalrekening wilt hebben en wat de kosten zijn. Voor mij was Rabo het voordeligst vanwege de max op de kosten per kwartaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
Joris-Jansen schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:23:
[...]

Ik lees ook zo nu en dan over fitvermogen.. keuzes, keuzes…
Ik heb ze allemaal gebruikt. Als je ok bent met het grotere aantal ESG uitsluitingen dan zou ik voor Fitvermogen gaan. Dit scheelt je ook de kosten van een betaalrekening (die die site niet meeneemt). Vind je grotere spreiding belangrijk dan zou ik voor ABN gaan. Werkt allemaal soepel, iets soepeler dan ING en Rabobank. Rabo vraagt ook transactiekosten. Rabo is echter wel het goedkoopst voor hele grote portefeuilles.

[ Voor 5% gewijzigd door Pistachenootje op 18-12-2021 05:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris-Jansen
Thanks all! Ik heb een account aangemaakt bij fitvermogen. Het is best zonde om te betalen voor een betaalrekening terwijl ik deze niet nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Zr40 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:46:
[...]

De vorige keer vond settlement bij expiration plaats op de datum van expiration. Optietransacties hebben T+1 settlement.
Helaas, ik had het mis. De cash settlement bij expiration vindt ook plaats op T+1. De volgende keer moet ik de trade dus op dezelfde dag uitvoeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larmoth
phantom09 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:15:
[...]

Heb je zo weinig posities dat deze 2 ervoor zorgen dat je gelijk staat, c.q. Zijn dit je grootste posities?
Hoeveel % van je portfolio is/was CDR/MTLS ?
Heb maar 5 aandelen en ze hebben ong samen de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
Larmoth schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 08:57:
[...]

Heb maar 5 aandelen en ze hebben ong samen de helft.
Aha, dat verklaart alles. Een te beperkt aantal aandelen in je portfolio kan zorgen voor heftige schommelingen (zowel naar boven als naar beneden).
Ik zelf heb circa 100 verschillende aandelen waar er een aantal slechte rendement hebben behaald, maar een aantal zeer goede rendementen en ook een heleboel er tussen in. Kans op extreme schommelingen zijn dan een stuk minder.

Daarnaast heb ik nog een paar ETF's erin zitten.

Wellicht een idee voor jou om je aandelen uit te breiden en/of ETF's erbij te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larmoth
phantom09 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:53:
[...]

Aha, dat verklaart alles. Een te beperkt aantal aandelen in je portfolio kan zorgen voor heftige schommelingen (zowel naar boven als naar beneden).
Ik zelf heb circa 100 verschillende aandelen waar er een aantal slechte rendement hebben behaald, maar een aantal zeer goede rendementen en ook een heleboel er tussen in. Kans op extreme schommelingen zijn dan een stuk minder.

Daarnaast heb ik nog een paar ETF's erin zitten.

Wellicht een idee voor jou om je aandelen uit te breiden en/of ETF's erbij te kopen?
yep, dit is inderdaad een idee maar ondertussen vernomen dat ik plotseling een grote kost heb aan mijn appartement waardoor ik daar een som voor ga nodig hebben. Nog niet exact geweten maar hierdoor wel ik niet teveel veranderen doen voor ik dit weet/onder controle heb.
Zijn 100 aandelen ook niet wat overkill, moeilijk om die allemaal in de gaten te houden.

[ Voor 4% gewijzigd door Larmoth op 18-12-2021 10:09 ]

Pagina: 1 ... 57 ... 220 Laatste

Let op:
Ook hier: geen referrals!

Voor discussie over (de impact van) de huidige regering van de VS: niet hier, maar in Actualiteit, wetenschap en maatschappij