Inmiddels ook wel 100% verkocht en hij is nu in veel pharma bedrijven ingestapt.phantom09 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 22:55:
[...]
Dat hij goud ging kopen:
https://www.goudstandaard...-en-verkoopt-bankaandelen
Over Bitcoin, ik snap de beredenering wel dat in plaats van stukjes Bitcoin wat in prijs stijgt omdat een ander er meer voor over heeft, heb je een stukje bedrijf wat meer waarde kan genereren omdat dat stukje bedrijf werkt voor inkomsten.
Wat ik nog wel mis, is hoe de waarde tot stand komt van alle assets. Is het misschien niet zo dat de Dollar/Euro/etc daalt in waarde (en nu ook merkbaar is) en de rest stijgt? En waarom is goud/zilver "nog zo laag"? Er zijn sinds 2020 zoveel "rare" dingen gebeurd dat ik het verstandig vind om in alle asset klassen te zitten, dus ook een deel in Bitcoin voor mij. Puur spreiding.
Goud is een metaal wat vooral gebruikt wordt voor sieraden.phantom09 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 22:59:
[...]
Goud heeft ook waarde, het is een edelmetaal die gebruikt wordt voor diverse zaken.
Crypto munten daarentegen zijn enen en nullen. Die vertegenwoordigen niks.
Zilver daarentegen heeft eigenlijk meer waarde...(of beter gezegd, toepasbaar mogelijkheden)
[ Voor 18% gewijzigd door Qunix op 16-04-2021 23:05 ]