Het was mooi geweest als mijn verhaal had geklopt, iets met lagere nettowaarde dividend etc. Ik ga maar weer terug in mijn hokSecsytime schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 20:41:
We zullen het zien 🤷🏼
Ach, kleine upside kan er wel inzitten.. maar niet de 50% die je misschien in gedachte had.
Ligt eraan welke Siemens je bedoelt, je hebt Siemens Energy en Siemens AG. Zijn aparte bedrijven met aparte beursnotering en de windmolens zitten bij Energy.e.r.i.k schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 10:52:
Siemens en General Electric zijn afgelopen jaar flink gestegen. Mijn inschatting is dat dit is ingegeven door de energietransitie. Aan de andere kant waren er berichten dat Siemens met haar windmolens worstelde met concurrentie uit China. Iemand die een idee heeft bij de achtergrond van deze grote stijgers?
Siemens AG is idd aardig gestegen
Heeft er hier iemand ervaring met beleggen met geld van een familiefonds? Bij welke bank/broker kan dat bijvoorbeeld? Van de grootbanken schrijft alleen ABN-Amro daar iets over, maar daar heb ik momenteel geen rekening lopen.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Het is dan ook dat familiefonds eigenlijk weinig zegt. Het heet eigenlijk Fonds voor Gemene Rekening en kent een open of besloten variant. Wellicht vind je daar meer informatie mee bij de verschillende banken. De meesten zullen daar in hun private banking tak wel diensten voor aanbieden. En ook de tal van vermogensbeheerbedrijfjes die zullen (afhankelijk van het totale vermogen) daar hun handen warm voor wrijven. Maar dat is allemaal met het beheer uit handen nemen, waar natuurlijk ook behoorlijke kosten aanzitten.
https://www.rabobank.nl/p...-rekening-en-vbi-per-2025
Aangezien het niet toepasbaar is voor mijzelf weet ik niet of het klopt, ik verwacht dat je het internationaal kan zien als een variant op het "family office" en dan zou je daarmee ook bij IBKR terecht kunnen. https://www.interactivebr...ccounts/family-office.php
https://www.rabobank.nl/p...-rekening-en-vbi-per-2025
Aangezien het niet toepasbaar is voor mijzelf weet ik niet of het klopt, ik verwacht dat je het internationaal kan zien als een variant op het "family office" en dan zou je daarmee ook bij IBKR terecht kunnen. https://www.interactivebr...ccounts/family-office.php
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
In het verleden voor private investeringen veel samengewerkt met family offices, maar dat is wel een geval van 'if you have to ask, you can't afford it.'
Je moet echt met een fors bedrag aankomen om uberhaupt interesse te wekken. Zelfs met een ton of twee ton ga je er simpelweg niet komen. Private equity fondsen staan je nu wel toe om voor pak em beet 25k mee te doen, maar dan moet je via hun distributors/private bankers instappen want ze gaan zelf geen aandacht besteden voor zo'n klein bedrag. Fees zijn echter gigantisch, all inclusive zit dat tussen de 2.2 en 2.7% per jaar, exclusief carried interest. Niet interessant voor de gewone man.
Eerlijk gezegd is een paar ton ook geen fors bedrag, bij de meeste banken accepteren je ze dan nog niet eens voor private banking.Sineplex schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:41:
Je moet echt met een fors bedrag aankomen om uberhaupt interesse te wekken. Zelfs met een ton of twee ton ga je er simpelweg niet komen. Private equity fondsen staan je nu wel toe om voor pak em beet 25k mee te doen, maar dan moet je via hun distributors/private bankers instappen want ze gaan zelf geen aandacht besteden voor zo'n klein bedrag. Fees zijn echter gigantisch, all inclusive zit dat tussen de 2.2 en 2.7% per jaar, exclusief carried interest. Niet interessant voor de gewone man.
Als je over family offices praat dan zijn de kleinste (niet multi-family offices, etc) er pas vanaf ergens tussen 50-75 miljoen.
Bij de meeste Nederlandse banken echter krijg je wel een voet binnen de deur van wealth management vanaf 20m. Dan is er vaak wel al behoorlijk wat mogelijk om iets op te zetten.
Klopt, maar voor veel vermogende Nederlanders is een paar ton al veel geldflyguy schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 11:44:
[...]
Eerlijk gezegd is een paar ton ook geen fors bedrag, bij de meeste banken accepteren je ze dan nog niet eens voor private banking.
Als je over family offices praat dan zijn de kleinste (niet multi-family offices, etc) er pas vanaf ergens tussen 50-75 miljoen.
Bij de meeste Nederlandse banken echter krijg je wel een voet binnen de deur van wealth management vanaf 20m. Dan is er vaak wel al behoorlijk wat mogelijk om iets op te zetten.
Laat ik nu net in private infra equity werken, dus als je wat wilt weten, stuur maar een DMSineplex schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 13:48:
[...]
Klopt, maar voor veel vermogende Nederlanders is een paar ton al veel geld. Ik ben met name benieuwd hoe family offices hun vermogensallocatie gaan aanpassen. Wat veel interesse wekt in private markten in dat opzicht is de asset class infrastructure. Is vrij robuust en had een positieve return in 2022 dus kan een portfolio stabiliseren....
Ivm de wetswijziging per 1-1-2025 zal het gaan om een besloten variant, dat heeft sowieso onze voorkeur. Het gaat om een erfenis waarbij de wens is om die alvast te schenken aan de kleinkinderen maar daar wel voorwaarden aan te verbinden. De simpelste manier daarvoor is Beheerd Schenken waarbij het geld op een spaarrekening komt onder bewind van een ander (bijv. de ouders van de kleinkinderen). Dat voldoet aan de wensen maar 2% rente is een beetje sneu. Vandaar dat ik op zoek ging naar een belegginsvariant en ik het familiefonds (=Fonds voor Gemene Rekening) tegen kwam.Qwerty-273 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 01:53:
Het is dan ook dat familiefonds eigenlijk weinig zegt. Het heet eigenlijk Fonds voor Gemene Rekening en kent een open of besloten variant.
[...]
Dat is dus precies niet de bedoeling. Het beheer moet uit handen worden genomen van de begunstigden, maar niet onszelf (beheerders/bewindvoerders). Wat ETFs aankopen kunnen we zelf wel natuurlijk.Maar dat is allemaal met het beheer uit handen nemen, waar natuurlijk ook behoorlijke kosten aanzitten.
[...]
Hoe ik het nu begrijp is:
- Een Fonds voor Gemene Rekening is gewoon een overeenkomst tussen meerdere partijen (in dit geval familieleden).
- Er wordt gezamenlijk beleggingen beheerd volgens de regels die in de overeenkomst staan.
- Het eigendom van het fonds is opgedeeld in participaties. Die participaties worden geschonken aan de begunstigen. Meestel 1x per jaar net binnen de grens van het gunstige tarief van de schenkbelasting (in 2024 €155k).
- Om een rekening te kunnen openen in naam van het FGR eisen banken meestal dat de FGR een stichting is.
- Voor het oprichten van een stichting moet je naar de notaris. Voor het opstellen van de FGR overeenkomst was dat toch al verstandig.
[ Voor 25% gewijzigd door RichieB op 31-10-2024 16:25 ]
BP gaat al hun tankstations in Nederland verkopen.
https://www.nu.nl/economi...rlandse-tankstations.html
gaat niet zo soepelaljooge schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 18:34:
BP gaat al hun tankstations in Nederland verkopen.
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Begrijp er niets van wat voor bedrijf BP is. Willen ze nou benzine verkopen of niet?
Niet echt lekker ondernemen in Nederland he, ik begrijp het wel.aljooge schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 20:13:
[...]
Begrijp er niets van wat voor bedrijf BP is. Willen ze nou benzine verkopen of niet?
Wat is het probleem dat ze niet echt lekker kunnen ondernemen?tuinïnen schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 21:04:
[...]
Niet echt lekker ondernemen in Nederland he, ik begrijp het wel.
BP chemie/raffinage en de tankstations zijn "verschillende bedrijven" of 'takken'. Kan best zijn dat de consumenten afname tak afstoten interessant is en verder weinig met de visie over chemie/raffinage te maken heeft. Of dat interessant is hangt van de cijfers af, maar die heb ik niet bekeken. Maar goed, daar hebben ze batterij mensen voor in dienst.aljooge schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 20:13:
[...]
Downstream valt weinig te halen. Beter zo kapitaal vrijspelen en in upstream pompen en/of naar de aandeelhouders.aljooge schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 20:13:
[...]
Wat denken jullie dat de Amerikaanse verkiezingen op de beurs voor effect gaan hebben?
De renewables zullen het moeilijker krijgen en de Trump coin zal omhoog gaan.Joel22 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 09:02:
Wat denken jullie dat de Amerikaanse verkiezingen op de beurs voor effect gaan hebben?
Verder zal het staan of vallen met welke van de verschillende desastreuze ideeën er niet uit zijn hoofd gepraat worden.
Als ie zijn plannen doorvoert zullen het wel veel tariffs worden waardoor alle bedrijven die grondstoffen of half fabrikaten of producten importeren getroffen zullen worden.
(of bedrijven die exporteren naar de VS)
[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 06-11-2024 09:35 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Als ik mijn portefeuille vandaag zo zie zeg ik goedJoel22 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 09:02:
De grote vraag is hoe lang het duurt voordat dat sentiment omdraait.SvV_Ying schreef op woensdag 6 november 2024 @ 09:31:
[...]
Als ik mijn portefeuille vandaag zo zie zeg ik goed
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Op een of andere manier zijn idd mijn aandelen in de defensie tak/industrie omhoog gesprongen.SvV_Ying schreef op woensdag 6 november 2024 @ 09:31:
[...]
Als ik mijn portefeuille vandaag zo zie zeg ik goed
Terwijl Trump juist degene is die alle uitgaven aan defensie t.b.v. Oekraïne wil stoppen.
PSN
Goede tijden voor aandelen in defensie productieJoel22 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 09:02:
Zal in Europa ook wel gebeuren, nu er nog meer nadruk komt op eigen defensie uitgaven.Japan is seeing a notable move in defence stocks, with some notable firms up 7 to 10%.
Het probleem is dat niemand weet wat Trump gaat doen (hij zelf ook nog niet). Nu is er dus overal hoop en naarmate er straks beslissingen komen zal dit wellicht heel andere resultaten opleveren dan nu gehoopt
ZPRV (US small cap value ETF) reageert er goed op. +7.34% nu.Joel22 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 09:02:
VUSA (S&P500 tracker) doet ook aardig mee met + 4,1%Pistachenootje schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:33:
[...]
ZPRV (US small cap value ETF) reageert er goed op. +7.34% nu.
De verwachting is natuurlijk dat er op andere plekken geld wordt uitgegeven. Korea. Europa (tegen Rusland), Midden Oost en China/Taiwan.YakuzA schreef op woensdag 6 november 2024 @ 09:49:
[...]
Op een of andere manier zijn idd mijn aandelen in de defensie tak/industrie omhoog gesprongen.
Terwijl Trump juist degene is die alle uitgaven aan defensie t.b.v. Oekraïne wil stoppen.
Moet nu even nadenken hoe ik mijn spreiding ga doen.
Tesla +12%
. Musk verdient in 1x zijn 'investering' terug!
Ik zou juist zeggen dat het risico op een handelsoorlog met China (en Europa?) groter is met de komst van Trump? En vanuit milieu aspect hoef je ook niet bij Trump aan te komen. Waar zit de winst dan ?
(Nb ik heb geen individuele aandelen Tesla en ben ook niet van plan die aan te schaffen).
Ik zie Musk wel een adviesfunctie oid krijgen , maar daar heeft Tesla niet zoveel aan lijkt mij.
Ik zou juist zeggen dat het risico op een handelsoorlog met China (en Europa?) groter is met de komst van Trump? En vanuit milieu aspect hoef je ook niet bij Trump aan te komen. Waar zit de winst dan ?
(Nb ik heb geen individuele aandelen Tesla en ben ook niet van plan die aan te schaffen).
Ik zie Musk wel een adviesfunctie oid krijgen , maar daar heeft Tesla niet zoveel aan lijkt mij.
[ Voor 32% gewijzigd door Sport_Life op 06-11-2024 15:24 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Ik ben bang dat Musk 'gewoon' belastingrulings gaat afspreken met de overheid. Extra stimulerende maatregelen, belastingkortingen etc... Bizar, met mogelijk één voordeel: Amerika gaat meer elektrisch rijden.Sport_Life schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:22:
Tesla +12%. Musk verdient in 1x zijn 'investering' terug!
Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Next on the list: WP 6-8kW
Importheffingen op buitenlandse electrische auto's, waardoor in de VS meer Tesla zal worden verkocht ipv BYD etc.Sport_Life schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:22:
Tesla +12%. Musk verdient in 1x zijn 'investering' terug!
Enige nadeel is dat zijn mogelijke goedkope Tesla fabriek in Mexico dan ook heffingen krijgt tenzij hij genoeg lobbyt bij Trump.
PSN
Ah zelfde wat China doet dus met de auto industrie. Maw als dat zo is dan kunnen we de EU markt wel meteen opdoeken.Pr088 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:55:
[...]
Ik ben bang dat Musk 'gewoon' belastingrulings gaat afspreken met de overheid. Extra stimulerende maatregelen, belastingkortingen etc... Bizar, met mogelijk één voordeel: Amerika gaat meer elektrisch rijden.
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Tja, ik heb niet precies zicht hoe China het doet, maar de sector wordt gesubsidieerd. Ernstiger is natuurlijk de vriendjespolitiek. Ik denk dat Musk en andere oligarchen selectief gaan worden bevoordeeld. Ernstige ondermijning, dan begint het meer op Rusland te lijken.Sport_Life schreef op woensdag 6 november 2024 @ 16:11:
[...]
Ah zelfde wat China doet dus met de auto industrie. Maw als dat zo is dan kunnen we de EU markt wel meteen opdoeken.
Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Next on the list: WP 6-8kW
Destijds stond het aandeel op 145 usd en nu op 285 usd. Dus ik noem dat een succes, inmiddels hebben ook veel analisten hun waardering bijgesteld. Ook na het geweldige kwartaal resultaat.Zr40 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:07:
Ik denk persoonlijk dat de meeste analisten Tesla ondertussen heel goed begrijpen. Daarnaast, een beleggingsthesis naar strekking van "Wall Street ziet dit al jaren niet, en ik wel, ondanks alle media-aandacht" is meestal geen recept voor succes.
Gefeliciteerd aan iedereen die er wel in gelooft. Komen nog mooie tijden aan voor dit aandeel.
Het als een blinde volgeling achter een schreeuwende messias aanrennen waarbij je al jouw geld er op gooit, is nooit een berekende zet. Ook al heeft dat over een bepaalde periode goed uitgepakt in de praktijk.Vaevictis_ schreef op woensdag 6 november 2024 @ 21:40:
Gefeliciteerd aan iedereen die er wel in gelooft. Komen nog mooie tijden aan voor dit aandeel.
Het komt dan een stuk dichterbij gokken dan op basis van uitlegbare en berekenbare feiten een keuze maken.
Gefeliciteerd dat het in jouw situatie goed heeft uitgepakt. Een stijging van 96% aan waarde in 5 maanden is erg fors.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Als een blinde waarachter aanrennen? (Doel je op Musk?). Heb niets met de persoon, maar kijk naar Tesla zelf resultaten overtuigen me meer dan de persoonlijke opvattingen van de CEO.Qwerty-273 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 07:14:
[...]
Het als een blinde volgeling achter een schreeuwende messias aanrennen waarbij je al jouw geld er op gooit, is nooit een berekende zet. Ook al heeft dat over een bepaalde periode goed uitgepakt in de praktijk.
Het komt dan een stuk dichterbij gokken dan op basis van uitlegbare en berekenbare feiten een keuze maken.
Gefeliciteerd dat het in jouw situatie goed heeft uitgepakt. Een stijging van 96% aan waarde in 5 maanden is erg fors.
Ik investeer door te kijken waar de markt heen gaat, wat de concurrentie doet (of niet doet), welke innovaties er worden ontwikkeld en total addressable market. Dan is het een inschatting en een rekensommetje van een aantal scenario's (optimistisch, neutraal, pessimistisch) vervolgens kun je daar dan per jaar een bepaalde prijs voor het aandeel Tesla aan koppelen.
Ik noem dit niet gokken. Natuurlijk geen zekerheden maar wel een educated guess volgens mij draait het hierom bij investeren.
Tsjah, sommige mensen vinden Tesla ondergewaardeerd en anderen overgewaardeerd.
Persoonlijk koop ik geen aandelen waarbij er zoveel verwachting zit in de waardering.
Persoonlijk koop ik geen aandelen waarbij er zoveel verwachting zit in de waardering.
Maakt mij niet uit, maar beleggen is meer dan een mening hebben. Klopt dat de verwachtingen al heel hoog zijn en dat het aandeel daarop vooruit loopt. Daarom zie ook zulke heftige bewegingen als iets tegenvalt. Het is wel een aandeel met veel volatiliteit maar ook leuk om te volgen zoveel ontwikkelingen.Secsytime schreef op donderdag 7 november 2024 @ 07:53:
Maar dat doen de analisten ook, en die doen dat zelfs als volledig betaalde baan en hebben daar waarschijnlijk een stuk meer middelen en tijd voor beschikbaar. En ja er zit heel veel verschil tussen de koersdoelen die analisten voor dit aandeel naar buiten brengen, van fors lager tot fors hoger dan de huidige waarde.Vaevictis_ schreef op donderdag 7 november 2024 @ 07:23:
Ik investeer door te kijken waar de markt heen gaat, wat de concurrentie doet (of niet doet), welke innovaties er worden ontwikkeld en total addressable market. Dan is het een inschatting en een rekensommetje van een aantal scenario's (optimistisch, neutraal, pessimistisch) vervolgens kun je daar dan per jaar een bepaalde prijs voor het aandeel Tesla aan koppelen.
Ik noem dit niet gokken. Natuurlijk geen zekerheden maar wel een educated guess volgens mij draait het hierom bij investeren.
Als ik mij het vaag herinner was er eerder (nu weet ik niet of jij daar aan deel nam) in het topic een discussie over Tesla en de koersdoelen van analisten. Waarbij iemand inderdaad forsere koerswinsten verwachtte dan de gemiddelde analist. Zonder daar met een echte concrete (ie op cijfer niveau) onderbouwing te komen, waarbij het geloven in het bedrijf/aandeel/sector de voornaamste motivatie was. Probleem is wel vaak dat het volledige "rapport" van de analist niet publiekelijk beschikbaar is, en het daarom lastig is om de mening (met hopelijk een stevige onderbouwde analyse) van de analist te vergelijken met de eigen kijk op de markt/bedrijf/producten/etc.
Afgezien van het wat je schrijft helemaal waar is, zou ik er aan willen toevoegen dat de gemiddelde analist over het algemeen niet perse een begenadigd belegger is. Als je goed bent dan werk je niet als analist aan de sell-side, maar bij een fonds oid aan de buy-side. Maar goed, dat is mijn inziens alleen maar meer onderbouwing dat het niet zo makkelijk is om een mening te vormen waarmee je de markt kan verslaan. Ook als je er genoeg tijd in stopt om een research rapport te schrijven van tientallen pagina's met een complete analyse van de concurrentie ben je meestal nog nergens, want meestal is de markt best efficient. Niet altijd, maar meestal wel.Qwerty-273 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 08:45:
[...]
Maar dat doen de analisten ook, en die doen dat zelfs als volledig betaalde baan en hebben daar waarschijnlijk een stuk meer middelen en tijd voor beschikbaar. En ja er zit heel veel verschil tussen de koersdoelen die analisten voor dit aandeel naar buiten brengen, van fors lager tot fors hoger dan de huidige waarde.
Als ik mij het vaag herinner was er eerder (nu weet ik niet of jij daar aan deel nam) in het topic een discussie over Tesla en de koersdoelen van analisten. Waarbij iemand inderdaad forsere koerswinsten verwachtte dan de gemiddelde analist. Zonder daar met een echte concrete (ie op cijfer niveau) onderbouwing te komen, waarbij het geloven in het bedrijf/aandeel/sector de voornaamste motivatie was. Probleem is wel vaak dat het volledige "rapport" van de analist niet publiekelijk beschikbaar is, en het daarom lastig is om de mening (met hopelijk een stevige onderbouwde analyse) van de analist te vergelijken met de eigen kijk op de markt/bedrijf/producten/etc.
Tesla blijft wel in een gevaarlijke hoek zitten, BYD produceert ondertussen al 1,5x zoveel auto's als Tesla.
De winstmarges staan zwaar onder druk en zijn al gedaald van +/- 22% naar +/- 14% en zit alleen maar in een dalende lijn sinds 2021.
Aan de andere kant, de 14% profit marge zit nog steeds hoger dan de traditionele auto makers. (wat wel gerelateerd lijkt aan hun software services)
De winstmarges staan zwaar onder druk en zijn al gedaald van +/- 22% naar +/- 14% en zit alleen maar in een dalende lijn sinds 2021.
Aan de andere kant, de 14% profit marge zit nog steeds hoger dan de traditionele auto makers. (wat wel gerelateerd lijkt aan hun software services)
PSN
Ik heb gisteren mijn jarenlange rit TSLA beëindigd. De enige potentiële upswing die ik zie komen zou zijn voordeeltjes die Musk van Trump krijgt als payback voor z'n hulp om de verkiezingen te beïnvloeden. Dat is mij iets te oligarchisch en ik zou er niet rouwig om zijn dat soort 'winst' te missen. Daarnaast zie ik Tesla als speelbal in een handelsoorlog met China, vooral omdat hij zich zo nauw aan Trump gelieerd heeft.Qwerty-273 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 07:14:
[...]
Het als een blinde volgeling achter een schreeuwende messias aanrennen waarbij je al jouw geld er op gooit, is nooit een berekende zet. Ook al heeft dat over een bepaalde periode goed uitgepakt in de praktijk.
[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 07-11-2024 11:02 ]
Dat is een beperkte visie op Tesla, groei moet juist komen uit Cybercab, Robotics en komt al uit Energy. Dus Tesla puur te vergelijken met een autofabrikant doet het aandeel geen recht. Voor AI is iets waar ze fors in investeren en dat is niet makkelijk na te maken maar wel essentieel voor alles wat Tesla ontwikkeld en levert.YakuzA schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:27:
Tesla blijft wel in een gevaarlijke hoek zitten, BYD produceert ondertussen al 1,5x zoveel auto's als Tesla.
Qua fabricage auto's zijn ze een van de weinige die winst maakt (18% bruto marge geloof ik) voor Energy is dat zelfs tegen de 30%. De winstmarges nemen juist weer toe dat was ook een van de redenen voor de opleving van het aandeel bij Q3 earnings.
Maar ben het eens BYD is een geduchte concurrent.
Winstnemen na zo'n forse stijging is niet verkeerd. Winst = winst.fsfikke schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:40:
[...]
Ik heb gisteren mijn jarenlange rit TSLA beëindigd. De enige potentiële upswing die ik zie komen zou zijn voordeeltjes die Musk van Trump krijgt als payback voor z'n hulp om de verkiezingen te beïnvloeden. Dat is mij iets te oligarchisch en ik zou er niet rouwig om zijn dat soort 'winst' te missen. Daarnaast zie ik Tesla als speelbal in een handelsoorlog met China, vooral omdat hij zich zo nauw aan Trump gelieerd heeft.
Het is inderdaad onzeker hoe het komende maanden/jaren gaat uitpakken. Ik geloof wel in de visie van Tesla maar of ze het ook allemaal kunnen waarmaken is ook deels afhankelijk van politieke keuzes.
Uhm, nee, totaal niet:Vaevictis_ schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:17:
[...]
Qua fabricage auto's zijn ze een van de weinige die winst maakt (18% bruto marge geloof ik)
Volkswagen:
BMWEUR 10.1 billion Operating Result in H1 2024, 11% below H1 2023 (EUR 11.3 billion); Operating Margin of 6.3%
Toyota:BMW has reported a net profit of €476m ($508.73m) in the third quarter of 2024
Maar Tesla heeft met 14% wel een hogere marge dan de tradionele auto makers, die tussen de 5 en 8% zitten, maar dat is van een groter totaal, dus die maken vele malen meer winst dan Tesla.Toyota Q2 op profit 1.16 trln yen, in line with 1.2 trln estimate
(BYD zit ook fictief ergens rond de 5%)
Terug lopende profit margin staat hier uitgebeeld: https://www.statista.com/...ss-margin-and-deliveries/
[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 07-11-2024 12:02 ]
PSN
Ik had het over BEV autobouwers.YakuzA schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:24:
[...]
Uhm, nee, totaal niet:
Volkswagen:
[...]
BMW
[...]
Toyota:
[...]
Maar Tesla heeft met 14% wel een hogere marge dan de tradionele auto makers, die tussen de 5 en 8% zitten, maar dat is van een groter totaal, dus die maken vele malen meer winst dan Tesla.
(BYD zit ook fictief ergens rond de 5%)
Terug lopende profit margin staat hier uitgebeeld: https://www.statista.com/...ss-margin-and-deliveries/
Dat zijn BEV auto bouwers, i3, i4, i5, ID.3, ID.4, ID.5 etc etc.
PSN
Nee dat zijn autobouwers die ICE, BEV als FCEV bouwen. Dat heeft Tesla niet dus is ook lastig vergelijkbaar.YakuzA schreef op donderdag 7 november 2024 @ 12:07:
[...]
Dat zijn BEV auto bouwers, i3, i4, i5, ID.3, ID.4, ID.5 etc etc.
Daarnaast zitten die met heel veel legacy zoals oudere productieprocessen, veel handwerk dus dan liggen kosten een stuk hoger en winstgevendheid lager.
Ehh vriend. Inderdaad zitten clubs als Tesla met minder loonkosten dan Volkswagen, maar hierboven wordt zojuist aangetoond dat VW ook winst maakt, net als andere grote automobielproducenten. Dus het gaat helemaal niet zo denderend met vriend Musk.Vaevictis_ schreef op donderdag 7 november 2024 @ 12:11:
[...]
Nee dat zijn autobouwers die ICE, BEV als FCEV bouwen. Dat heeft Tesla niet dus is ook lastig vergelijkbaar.
Daarnaast zitten die met heel veel legacy zoals oudere productieprocessen, veel handwerk dus dan liggen kosten een stuk hoger en winstgevendheid lager.
In de waarde van het aandeel Tesla zit heel veel verwachting ingeprijsd, o.a. al jarenlang op basis van de verwachting rondom AI, autonoom rijden en softwareontwikkeling van auto's. Laatstgenoemde doet Tesla erg goed, de rest is nog wensdenken.
Toevallig vandaag verschenen https://www.youtube.com/live/N83xZ03axJY?si=b5MokHYJ6wj8wzC5Qwerty-273 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 08:45:
[...]
Maar dat doen de analisten ook, en die doen dat zelfs als volledig betaalde baan en hebben daar waarschijnlijk een stuk meer middelen en tijd voor beschikbaar. En ja er zit heel veel verschil tussen de koersdoelen die analisten voor dit aandeel naar buiten brengen, van fors lager tot fors hoger dan de huidige waarde.
Wat voor toegevoegde waarde heeft een kanaal waar vrijwel alleen crypto en Tesla video’s gepusht wordt hier in de discussie?Vaevictis_ schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:32:
[...]
Toevallig vandaag verschenen https://www.youtube.com/live/N83xZ03axJY?si=b5MokHYJ6wj8wzC5
Welke punten heeft deze in de video?
Is dit een van de ‘analisten’ waar je gequote post heen verwijst?
(Ik verwachtte half dat er een rickroll achter de YouTube linkdrop zat
[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 08-11-2024 07:30 ]
PSN
Als ik kijk naar de markt dan denk ik dat er alleen maar verwachtingen zijn nu?Secsytime schreef op donderdag 7 november 2024 @ 07:53:
Update: Had 25% rendement op mijn portefeuille dit binnen 2 maanden na beginnen, alleen AMD heeft daar 10% van weg geblazen met hun Q3 resultaten. Dit terwijl ik de earnings goed vond. De verwachtingen zijn echt extreem op dit moment.
Ben op dit moment TRMD aandeel aan het analyseren, snap de stand niet na hun Q3 rapport. Ze betalen 89% van hun profit in dividend, alle cijfers zien er redelijk uit. Alleen aandeel blijft kelderen ondanks dividend yield van 20%+
Handel vooral bij degiro maar die hebben helaas waardeloze tooling voor opties. Echt een broker onwaardig.
Ik zoek een broker of andere partij die een goede optie calculator heeft. Vond IB (Lynx) altijd erg fijn maar hoef geen Lynx account meer. Is er een goede optie tool waarmee je een grafische weergave krijgt van risk/reward en waarbij je de optie grieken kunt zien?
Ik zoek een broker of andere partij die een goede optie calculator heeft. Vond IB (Lynx) altijd erg fijn maar hoef geen Lynx account meer. Is er een goede optie tool waarmee je een grafische weergave krijgt van risk/reward en waarbij je de optie grieken kunt zien?
Waarom ga je niet direct naar IB?Vaevictis_ schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 07:42:
Handel vooral bij degiro maar die hebben helaas waardeloze tooling voor opties. Echt een broker onwaardig.
Omdat ik eigenlijk geen behoefte heb meer aan IB, ik vind de tooling die ze hebben heel erg goed alleen de GUI en het handelen in een spreadsheet staat me heel erg tegen. Ik vind degiro prima want ik wil niet heel veel en intensief handelen alleen wil ik wel goede optie calculator hebben. Misschien kan iemand een andere suggestie dan IB doen, b.v. Saxo heeft die tools hiervoor?
Heb je ooit de Mosaic UI gebruikt van TWS? Het is dezelfde applicatie maar het voelt net wat anders aan dan een spreadsheet. Het is vrij customizable en er zijn ook veel standaard templates beschikbaar die zich op verschillende use cases toespitsen.
Voorbeeld:
Voorbeeld:

Denk het wel, maar is al weer 15 jaar geleden. Ik zoek echt iets heel simpels hoef nog geen eens te kunnen handelen maar zoiets zou al genoeg zijn. Liefst zou ik bij degiro blijven maar als een andere broker simpele optie tools heeft kan ik wel een account erbij nemen.Zr40 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 08:39:
Heb je ooit de Mosaic UI gebruikt van TWS? Het is dezelfde applicatie maar het voelt net wat anders aan dan een spreadsheet. Het is vrij customizable en er zijn ook veel standaard templates beschikbaar die zich op verschillende use cases toespitsen.
Voorbeeld:
[Afbeelding]
:gifsicle():strip_exif()/f/image/PRcHlzl9QuPer3KQqXArnagP.gif?f=user_large)
Tradingview heeft ook option screener maar ik krijg geen NL aandelen te zien, is dat een betaalde functie?Vaevictis_ schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 08:33:
[...]
Omdat ik eigenlijk geen behoefte heb meer aan IB, ik vind de tooling die ze hebben heel erg goed alleen de GUI en het handelen in een spreadsheet staat me heel erg tegen. Ik vind degiro prima want ik wil niet heel veel en intensief handelen alleen wil ik wel goede optie calculator hebben. Misschien kan iemand een andere suggestie dan IB doen, b.v. Saxo heeft die tools hiervoor?
in hun web platform voelt IB verre van een spreadsheet:Vaevictis_ schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 08:33:
[...]
:strip_exif()/f/image/xlBbQPfVkcxNQz3y44t9Vv8K.jpg?f=fotoalbum_large)
plaatje van hun eigen site gejat. niet mijn portfolio oid
Dat ziet er inderdaad beter uit. Bedankt, hadden ze 15 jaar gelden nog nietoscar82 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:46:
[...]
in hun web platform voelt IB verre van een spreadsheet:
[Afbeelding]
plaatje van hun eigen site gejat. niet mijn portfolio oid
Mag toch hopen dat geen één bedrijf 15 jaar lang stil blijft staan 😂Vaevictis_ schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:22:
[...]
Dat ziet er inderdaad beter uit. Bedankt, hadden ze 15 jaar gelden nog niet
Het zou me niet verbazen als die spreadsheet interface nog hetzelfde is, zie plaatje hierboven denk dat heel erg overeenkomt.NicoHF schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 13:24:
[...]
Mag toch hopen dat geen één bedrijf 15 jaar lang stil blijft staan 😂
Gezien de huidige situatie (Trump) lijkt het mij meer aangewezen om de komende 4 jaren eerder in de SP500 en IWDA te investeren dan pakweg WEBN.
Wat denken jullie?
Wat denken jullie?
Trump is totaal onvoorspelbaar en er is een niet onrealistische kans dat hij de Amerikaanse markt juist hard gaat raken op een negatieve manier (tariffs bijvoorbeeld)djatwork007 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 20:28:
Gezien de huidige situatie (Trump) lijkt het mij meer aangewezen om de komende 4 jaren eerder in de SP500 en IWDA te investeren dan pakweg WEBN.
Wat denken jullie?
Trump beschermt vooral zijn geld en zijn markt (Musk-G7). De SP500 zal het zeer goed doen onder hem en nogal logisch of hij verliest zelf geld.R.van.M schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 21:24:
[...]
Trump is totaal onvoorspelbaar en er is een niet onrealistische kans dat hij de Amerikaanse markt juist hard gaat raken op een negatieve manier (tariffs bijvoorbeeld)
Ik zie dat anders, maar als jij gelooft dat Trump weet wat hij doet, dan moet je daarin beleggen.djatwork007 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 21:30:
[...]
Trump beschermt vooral zijn geld en zijn markt (Musk-G7). De SP500 zal het zeer goed doen onder hem en nogal logisch of hij verliest zelf geld.
Tesla met bijna 50% gestegen in 16 dagen tijd:
/f/image/6rkY5UqceQVz8Tc6SwrSgls7.png?f=fotoalbum_large)
Nvidia of gamestop is er niks bij vergeleken...

/f/image/6rkY5UqceQVz8Tc6SwrSgls7.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door phantom09 op 08-11-2024 21:37 ]
ahja natuurlijk, Trump effect, maar de boys zien het hier andersphantom09 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 21:37:
Tesla met bijna 50% gestegen in 16 dagen tijd:![]()
[Afbeelding]
Hoe zie jij dat dan anders? Gaat Trump bewust geld verliezen dan?R.van.M schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 21:34:
[...]
Ik zie dat anders, maar als jij gelooft dat Trump weet wat hij doet, dan moet je daarin beleggen.
Ja zoiets. Beleggers zijn soms echt gek. 50% stijging in 2,5 week tijd. Typisch overdreven en fanboy reacties.djatwork007 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 21:50:
[...]
ahja natuurlijk, Trump effect, maar de boys zien het hier anders
Trump verliest al geld (van zijn vader en banken) sinds hij een kind is. Hij is als zakenman niet kundig en weinig waard. Waarom zou dat nu veranderen?
Er is te hopen dat er niets verandert, dan blijft de SP500 de koploperRichieB schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 22:03:
Trump verliest al geld (van zijn vader en banken) sinds hij een kind is. Hij is als zakenman niet kundig en weinig waard. Waarom zou dat nu veranderen?
Je vraagt in het forum hoe mensen die situatie zien. Ik geef aan dat ik ook negatieve krachten zie, zoals tariffs.djatwork007 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 21:51:
[...]
Hoe zie jij dat dan anders? Gaat Trump bewust geld verliezen dan?
Het lijkt erop dat je vooral bevestiging wil zien van je eigen visie.
50% klinkt veel, maar als je het dan +4 jaar meerekent valt het nog mee.phantom09 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 22:02:
[...]
Ja zoiets. Beleggers zijn soms echt gek. 50% stijging in 2,5 week tijd. Typisch overdreven en fanboy reacties.
in 4 jaar tijd:
-geldprinter gaat aan, dus die dollars worden minder waard
-vergelijk Tesla met andere autobedrijven, zie je dat tesla het beter doet (zie Volkswage bijv.)
-Tesla is niet alleen een autobedrijf, ik zit in Tesla niet om die redenen zelfs maar vanwege autonoom techniek, de energie en Optimus
-Trump focussed op Amerika, Tesla is een Amerikaans bedrijf
nothing stops this train
JPMorgan heeft enkele nieuwe ETF’s gelanceerd voor de Europese markt. JEPG/JEGA bestond al, maar sinds eergisteren nu ook S&P500 en Nasdaq broertjes. TER is met 0,35% wel relatief hoog maar wie door Trump de Nasdaq wat meer wil meenemen kan het een valabele optie zijn 
Global Exposure:
JEPG(Dist.) - https://am.jpmorgan.com/g...etf-usd-dist-ie0003uvyc20
JEGA(Acc.) - https://am.jpmorgan.com/g...-etf-usd-acc-ie000wx7bvb0
S&P 500:
JEPI (Dist.) - https://am.jpmorgan.com/g...etf-usd-dist-ie000u5mjoz6
JEIA (Acc.) - https://am.jpmorgan.com/g...-etf-usd-acc-ie0000eapbt6
NASDAQ:
JEPQ (Dist.) - https://am.jpmorgan.com/g...etf-usd-dist-ie000u9j8hx9
JEQA (Acc.) - https://am.jpmorgan.com/g...-etf-usd-acc-ie000n6i8iu2
Global Exposure:
JEPG(Dist.) - https://am.jpmorgan.com/g...etf-usd-dist-ie0003uvyc20
JEGA(Acc.) - https://am.jpmorgan.com/g...-etf-usd-acc-ie000wx7bvb0
S&P 500:
JEPI (Dist.) - https://am.jpmorgan.com/g...etf-usd-dist-ie000u5mjoz6
JEIA (Acc.) - https://am.jpmorgan.com/g...-etf-usd-acc-ie0000eapbt6
NASDAQ:
JEPQ (Dist.) - https://am.jpmorgan.com/g...etf-usd-dist-ie000u9j8hx9
JEQA (Acc.) - https://am.jpmorgan.com/g...-etf-usd-acc-ie000n6i8iu2
'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.
Klopt, maar ken jij een bedrijf dat in zo'n korte tijd met bijna 50% gestegen is??Kol Nedra schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 22:49:
[...]
50% klinkt veel, maar als je het dan +4 jaar meerekent valt het nog mee.
Ergens waar ik niet van hou, is dat een aandeel als een gek heen en weer gaat.
[ Voor 12% gewijzigd door phantom09 op 09-11-2024 10:01 ]
Nvidia?phantom09 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 10:01:
[...]
Klopt, maar ken jij een bedrijf dat in zo'n korte tijd met bijna 50% gestegen is??
Ergens waar ik niet van hou, is dat een aandeel als een gek heen en weer gaat.
MSTR?
dat het zo hard stijgt zegt iets over de waarde van dollar/euro/fiat..... maar het kan ook in 2 dagen weer met 20% dalen. zo gaat het spelletje
nothing stops this train
Ik zou het eerder zoeken in de huidige vriendschap tussen Musk (nu de rijkste op de aardbol) en Trump (de machtigste op de aardbol). Dat betekent dat de weg open ligt voor Tesla, zowel voor de interne markt als de externe (een Musk die in een lastige onderhandeling zegt “Ik bel wel even met Trump” waarna je als externe dwarsligger opeens een boze president van de VS aan de telefoon hebt).Kol Nedra schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 22:49:
Trump focussed op Amerika, Tesla is een Amerikaans bedrijf
Ruikt naar corruptieQwerty-273 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 20:16:
[...]
Ik zou het eerder zoeken in de huidige vriendschap tussen Musk (nu de rijkste op de aardbol) en Trump (de machtigste op de aardbol). Dat betekent dat de weg open ligt voor Tesla, zowel voor de interne markt als de externe (een Musk die in een lastige onderhandeling zegt “Ik bel wel even met Trump” waarna je als externe dwarsligger opeens een boze president van de VS aan de telefoon hebt).

Heb 50 stuks ASML gekocht. Ze zijn wel heel erg afgestraft.
Zo is ook BESI te zwaar afgestraft met iets meer dan 40% sinds het hoogtepunt dit jaar.Sunri5e schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:29:
Heb 50 stuks ASML gekocht. Ze zijn wel heel erg afgestraft.
In het verleden zag je soms ook dergelijke afstraffingen en na een tijdje gingen de koersen weer omhoog.
Zwaar afgestraft of zijn de verwachtingen bijgesteld naar de nieuwe werkelijkheid?
Voor ASML is er nl. wel wat aan de hand:.
* Intel als afnemer van de nieuwste generate machines (HighNA) heeft grote problemen; TSMC gaat ook niet zo snel aan de slag met HighNA
* Onzekerheid over export naar China. Omzet van ASML in 2024 bestond voor een zeer groot deel uit export naar China. Het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat de exportrestricties stricter zullen worden en er omzet weg gaat vallen.
* Onzekerheid over de economische groei wereldwijd vanwege mogelijke imorttarieven.
Voor mij lastig in te schatten waardoor een individueel aandeel als ASML de komende jaren harder gaat groeien dan nu is ingeprijsd.
Voor ASML is er nl. wel wat aan de hand:.
* Intel als afnemer van de nieuwste generate machines (HighNA) heeft grote problemen; TSMC gaat ook niet zo snel aan de slag met HighNA
* Onzekerheid over export naar China. Omzet van ASML in 2024 bestond voor een zeer groot deel uit export naar China. Het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat de exportrestricties stricter zullen worden en er omzet weg gaat vallen.
* Onzekerheid over de economische groei wereldwijd vanwege mogelijke imorttarieven.
Voor mij lastig in te schatten waardoor een individueel aandeel als ASML de komende jaren harder gaat groeien dan nu is ingeprijsd.
[ Voor 7% gewijzigd door pdukers op 12-11-2024 08:12 ]
BESI heeft natuurlijk gewoon een bijna 1op1 koppeling met de koers van ASMLphantom09 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 07:42:
[...]
Zo is ook BESI te zwaar afgestraft met iets meer dan 40% sinds het hoogtepunt dit jaar.
In het verleden zag je soms ook dergelijke afstraffingen en na een tijdje gingen de koersen weer omhoog.
PSN
Keert Shell (GB00BP6MXD84) morgen ook dividend uit?
Kan er over dit aandeel niks over vinden namelijk. Zie wel dividend voor: US7802593050.
Kan er over dit aandeel niks over vinden namelijk. Zie wel dividend voor: US7802593050.
Waarom verwacht je dat?beautjweetj schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:56:
Keert Shell (GB00BP6MXD84) morgen ook dividend uit?
/f/image/R0C0WmAZ4pBXlFH42LkACr7O.png?f=fotoalbum_large)
https://www.shell.com/inv...024-interim-dividend.html
ik was echt even niet scherp, had die pagina open staan en gewoon niet goed gekeken, bedankt @fsfikke !
Nou ja, ik herinner mijn dat in 2015 ASML rond de €90 stond en die hebben geen split gehad en BESI stond toen split adjusted op €8. BESI is in 10 jaar 2x zo hard gestegen als ASML.YakuzA schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:37:
[...]
BESI heeft natuurlijk gewoon een bijna 1op1 koppeling met de koers van ASML
@Sunri5e Wat is je plan van aanpakSunri5e schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:29:
Heb 50 stuks ASML gekocht.
Ze staan nu op € 635, wanneer denk je aan verkoop?
Ik neem aan dat je gekocht hebt om winst te pakken
(heb er zelf 1 van € 717 gekocht trouwens)
Dus, de conclusie is: als je de laatste 3 maanden 1000 euro per maand spaart ipv dat je het oppot, scheelt dat +/- 20 euro gemiddeld.
Beleggen voor het pensioen. Dus lang vasthouden.JAN-B schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 15:13:
[...]
@Sunri5e Wat is je plan van aanpak![]()
Ze staan nu op € 635, wanneer denk je aan verkoop?
Ik neem aan dat je gekocht hebt om winst te pakken
(heb er zelf 1 van € 717 gekocht trouwens)
Nog meer mensen die bij DeGiro indicatoren gebruiken? Ik wil graag de MACD perioden aanpassen, maar dat blijft niet hangen. Andere kleurtjes toepassen gaat wel, maar bij het aanpassen van de periode blijft deze hangen op de standaard. Hebben anderen dat ook?
[ Voor 7% gewijzigd door The__Virus op 14-11-2024 08:44 ]
Als een aandeel van de Beurs afgehaalt wordt dan wordt het aandeel OTC verhandeld.
Maar hoe werkt dat dan?
Want ik zit bij De Giro en die hebben dat niet, er staat 'neem contact op met de klantenservice'.
Maar hoe werkt dat dan?
Want ik zit bij De Giro en die hebben dat niet, er staat 'neem contact op met de klantenservice'.
Ik denk dat je dan contact op moet nemen met het bedrijf
bv
https://thewaltdisneycompany.com/investor-relations/
https://shareholder.ford.com/Investors/Home/default.aspx
bv
https://thewaltdisneycompany.com/investor-relations/
https://shareholder.ford.com/Investors/Home/default.aspx
[ Voor 51% gewijzigd door Duinkonijn op 15-11-2024 17:09 ]
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Beginnersvraagje: als je koopopdracht op de beurs niet uitgevoerd kon worden, omdat je limietbedrag niet gehaald is, moet je dan toch kosten betalen? Maakt het dan nog uit hoeveel dagen de opdracht open stond?
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
Nee, een niet uitgevoerde order kost je niets. Je betaalt alleen kosten wanneer je order gedeeltelijk of geheel is uitgevoerd, en dan alleen over het deel dat je daadwerkelijk hebt verhandeld.aawe mwan schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 17:13:
Beginnersvraagje: als je koopopdracht op de beurs niet uitgevoerd kon worden, omdat je limietbedrag niet gehaald is, moet je dan toch kosten betalen? Maakt het dan nog uit hoeveel dagen de opdracht open stond?
Als er sprake is van een vast bedrag, dan betaal je dat maximaal 1 keer per dag voor dezelfde order. Als je de order wijzigt dan telt dat bij de meeste brokers als een nieuwe order.
Je zal dan bij een broker moeten zijn die wel aangesloten is bij de OTC markten.NicoHF schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 17:00:
Als een aandeel van de Beurs afgehaalt wordt dan wordt het aandeel OTC verhandeld.
Maar hoe werkt dat dan?
DeGiro is dat inderdaad niet: https://www.degiro.nl/hel...-op-de-otc-markt-handelen
Het advies zal dan (hoogstwaarschijnlijk) zijn om die bepaalde positie over te boeken naar een broker die daar wel op aangesloten is. Bijvoorbeeld IBKR of FirstTrade - maar ook daar kan je tegen beperkingen aanlopen bijvoorbeeld wanneer het aandeel/bedrijf naar de grijze markt wordt geschoven. Of dat de beoordeling van jouw kennis/ervaring je geen toegang geeft tot deze risicovolle producten.
https://www.ibkrguides.com/kb/article-3956.htm
Hier ook in ASML gestapt vandaag met 10 stuks. Hoewel de markt grillig blijft zie ik de koers binnen 5 jaar wel verdubbelen.
Zat verder al in Tesla, Philips, Fugro, Nvidia, ASMI, zilver en wat ETF's. Crypto alles verkocht (was niet veel). Dus BTC kan nu naar 100k
Zat verder al in Tesla, Philips, Fugro, Nvidia, ASMI, zilver en wat ETF's. Crypto alles verkocht (was niet veel). Dus BTC kan nu naar 100k
Beetje grof, maar nee, wat een waardeloze grafieken heeft de giro. Ga even na prorealtime(.com) en leef je daar (gratis met kanttekening) uit op technisch analyse gebied. Kleine tip, zet wat verschillende tijd vensters naast elkaar.The__Virus schreef op donderdag 14 november 2024 @ 08:38:
Nog meer mensen die bij DeGiro indicatoren gebruiken? Ik wil graag de MACD perioden aanpassen, maar dat blijft niet hangen. Andere kleurtjes toepassen gaat wel, maar bij het aanpassen van de periode blijft deze hangen op de standaard. Hebben anderen dat ook?
Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |
Let op:
Ook hier: geen referrals!
Voor discussie over (de impact van) de huidige regering van de VS: niet hier, maar in Actualiteit, wetenschap en maatschappij
Ook hier: geen referrals!
Voor discussie over (de impact van) de huidige regering van de VS: niet hier, maar in Actualiteit, wetenschap en maatschappij