Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:45
Het is hard gegaan met Nvidia, echter deze verbleekt bij de koersen van Super micro computer inc..
Dit aandeel is in 3 maanden tijd circa 3 keer zoveel waard geworden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nvNR88sCWGr4NeksDn5g1s-XoOY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SOzbc7WD1K4zdyKa6mzLJnNF.png?f=fotoalbum_large

Ik zie correlaties met de dot.com bubbel rond het jaar 2000.

Is er iemand die dit aandeel durft te kopen en hoopt dat het nog verder gaat stijgen?
Ik sta er niet raar van op te kijken dat de koers nog een tijdje omhoog gaat en dan hard daalt met 50-75%.

[ Voor 14% gewijzigd door phantom09 op 24-03-2024 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20-07 15:38
NicoHF schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 21:39:
Zal dit ook voor de kleine particulier dan gelden die misschien maar paar duizend ofzo belegd omdat die toevallig via een buurman iets vernomen heeft?
Het zal vast en zeker niet over honderden duizenden/miljoenen euro's gaan.
De PDF maakt geen onderscheid. Het valt misschien niet op vanwege kleine bedragen. Het is vast moeilijk bewijzen. Dat maakt niet dat het toegestaan is. Een kleine particulier mag ook niet met voorkennis handelen. Tenzij jij een betruowbar tegenvoorbeeld weet te vinden?

Disclaimer: bovenstaande auteur lijdt aan dyslexie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07:35
phantom09 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 11:23:
Het is hard gegaan met Nvidia, echter deze verbleekt bij de koersen van Super micro computer inc..

[Afbeelding]

Is er iemand die dit aandeel durft te kopen en hoopt dat het nog verder gaat stijgen?
Ik sta er niet raar van op te kijken dat de koers nog een tijdje omhoog gaat en dan hard daalt met 50-75%.
Met een P/E van 70,een ROI van 28 en een negatieve kasstroom denk ik dat er wel betere tech aandelen zijn dan dit. Die waardering is wel erg stevig voor een product waar nog wel wat concurrentie is.

Ik kan me goed vergissen, maar mijn gevoel zegt dat dit wat gehypt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:24

Soullie

Planeshift

aljooge schreef op zondag 24 maart 2024 @ 19:40:
[...]

Met een P/E van 70,een ROI van 28 en een negatieve kasstroom denk ik dat er wel betere tech aandelen zijn dan dit. Die waardering is wel erg stevig voor een product waar nog wel wat concurrentie is.

Ik kan me goed vergissen, maar mijn gevoel zegt dat dit wat gehypt is
Mijn gevoel zegt me dat jou gevoel op langere termijn vast goed is.
Veel tech is echt zo extreem duur... en dan zou ik bij een MSFT of ASML nog kunnen denken, ja dat zijn marktleiders, maar ander spul denk ik soms WTF mis ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 18:08
Soullie schreef op zondag 24 maart 2024 @ 19:48:
[...]

Mijn gevoel zegt me dat jou gevoel op langere termijn vast goed is.
Veel tech is echt zo extreem duur... en dan zou ik bij een MSFT of ASML nog kunnen denken, ja dat zijn marktleiders, maar ander spul denk ik soms WTF mis ik.
Aan de andere kant vond ik NVDA in 2022 duur op 250 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:13
tuinïnen schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 23:53:
Kan iemand hier ervaringen delen van beleggen in een BV. Welke brokers bieden deze mogelijkheid of kom je dan snel bij je huisbank terecht?

Zit zelf met een holding waar het doel is om aardig wat in op te sparen en dit ook uiteindelijk aan de kinderen over te kunnen dragen, ik moet alleen wel even beginnen natuurlijk maar veel informatie is toegespitst op de particuliere markt.
Ik doe dit via de Rabobank (ook mijn huisbank). Zeer competitief qua prijs met hun Max 100 euro per kwartaal (zoals hier boven ook al genoemd), mist wel wat aanbod (bijv smaller cap US, veel Europese beurzen) maar prima voor brede trackers en etfs.

Side note: sowieso valt de prijs van dingen me bij de Rabo mee. Voor USD->EUR was de Fx desk ook goedkoper dan bijv TransferWise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumble_bee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 13:04
creator1988 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 21:29:
Ik doe dit via de Rabobank (ook mijn huisbank). Zeer competitief qua prijs met hun Max 100 euro per kwartaal (zoals hier boven ook al genoemd), mist wel wat aanbod (bijv smaller cap US, veel Europese beurzen) maar prima voor brede trackers en etfs.

Side note: sowieso valt de prijs van dingen me bij de Rabo mee. Voor USD->EUR was de Fx desk ook goedkoper dan bijv TransferWise.
De Rabo is alles behalve "competitief". IBKR of de NL reseller Lynx (mocht je een niet-NL partij eng vinden) heeft helemaal geen bewaarkosten of vaste kosten zoals de Rabo. Sterker nog, als je SYEP aanzet heb je juist "negatieve kosten" want je verdient op het uitlenen van je aandelen, dat is onmogelijk bij de Rabo.
Dit kan ook zakelijk bij IBKR, dan open je gewoon een institutional account.
FX trades zijn volgens mij ook goedkoper bij IBKR dan bij Rabo / Wise, afhankelijk van de ordergrootte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Slightly off topic, maar als ik een keer wil sparren met iemand over eventueel beleggingen onderbrengen in een BV of andere constructies met het oog op overdracht naar een volgende generatie.. Wat voor iemand zoek ik dan?

Bij de adviseurs van onze bank kom ik niet echt verder (die verwijzen naar de belastingdienst :? ) en onze belastingadviseur / persoon die onze aangifte doet lijkt zich er ook niet echt mee bezig te houden.

[ Voor 5% gewijzigd door Charly op 28-03-2024 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:35

Qwerty-273

Meukposter

Ik zou denken aan een fiscaal jurist met de juiste kennis kwa bedrijfsopvolging cq erfenissen.

Nu heb ik geen ervaring met de onderstaande partij (ze hebben wel een goede seo aangezien ze vaak bij zoektermen er bovenaan uitspringen):
https://www.jongbloed-fis...liefonds_estate_planning/
https://www.jongbloed-fis...onstructies_in_nederland/

--edit
Nog twee bronnen, eentje van een grootbank zelfs:
https://financialfocus.ab.../wat-is-een-familiefonds/
https://www.guidato.nl/ve...familiefonds-interessant/

[ Voor 21% gewijzigd door Qwerty-273 op 28-03-2024 15:11 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
bumble_bee schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:19:
[...]

De Rabo is alles behalve "competitief". IBKR of de NL reseller Lynx (mocht je een niet-NL partij eng vinden) heeft helemaal geen bewaarkosten of vaste kosten zoals de Rabo. Sterker nog, als je SYEP aanzet heb je juist "negatieve kosten" want je verdient op het uitlenen van je aandelen, dat is onmogelijk bij de Rabo.
Voor beleggen in fondsen kan een grootbank prima werken en redelijk competitief zijn. Het is lekker toegankelijk en doordat je kunt beleggen in de NT fondsen heb je geen dividendlek. Maar dus weer wel kosten op zich. Bij de alternatieven heb je IIRC vaker wel last van het dividendlek dus loop je daarop rendement mis. Dus beiden hebben uiteindelijk dan hun voor- en nadelen v.w.b. hoogste effectieve rendement (na aftrek kosten dus).

De originele vraag, beleggen in een BV, zou ik in ieder geval niet snel bij de grootbank doen. Kosten zijn dan wel een stuk hoger en de "winst" is hetzelfde (geen dividendlek etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lycaon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09 14:50
RobertMe schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:59:
[...]

Voor beleggen in fondsen kan een grootbank prima werken en redelijk competitief zijn. Het is lekker toegankelijk en doordat je kunt beleggen in de NT fondsen heb je geen dividendlek. Maar dus weer wel kosten op zich. Bij de alternatieven heb je IIRC vaker wel last van het dividendlek dus loop je daarop rendement mis. Dus beiden hebben uiteindelijk dan hun voor- en nadelen v.w.b. hoogste effectieve rendement (na aftrek kosten dus).

De originele vraag, beleggen in een BV, zou ik in ieder geval niet snel bij de grootbank doen. Kosten zijn dan wel een stuk hoger en de "winst" is hetzelfde (geen dividendlek etc).
Waarom zouden kosten voor een BV hoger zijn?
Uitgezonderd van de bankrekening, die je waarschijnlijk al hebt, is het kostenmodel éxact hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Lycaon schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 07:12:
[...]

Uitgezonderd van de bankrekening, die je waarschijnlijk al hebt, is het kostenmodel éxact hetzelfde.
De kosten van de BV zelf zijn hoger (jaarrekening, opstarten, etc).
Wat beter is hangt van het rendement af.
Verwacht je veel rendement dan kun je beter in box 3 beleggen. Met veel vermogen, weinig box 3 schuld en laag rendement in een BV.
Even simpel gezegd

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 10:44

Lordy79

Vastberaden

Sport_Life schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 08:04:
[...]

De kosten van de BV zelf zijn hoger (jaarrekening, opstarten, etc).
Wat beter is hangt van het rendement af.
Verwacht je veel rendement dan kun je beter in box 3 beleggen. Met veel vermogen, weinig box 3 schuld en laag rendement in een BV.
Even simpel gezegd
Vergeet het verplichte DGA salaris niet...

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Lordy79 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 08:05:
[...]

Vergeet het verplichte DGA salaris niet...
Dat is niet van toepassing als er geen werkzaamheden worden verricht in de BV.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Sport_Life schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 08:07:
[...]

Dat is niet van toepassing als er geen werkzaamheden worden verricht in de BV.
De regels hieromtrent zijn fors aangescherpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Lycaon schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 07:12:
[...]

Woeps, ik had niet goed genoeg teruggelezen: "Beleggen in een BV" => "aandelen kopen van Microsoft / ..." dacht ik. Maar de vraag gaat over een eigen spaar BV.

En het aankopen van losse aandelen is bij de grootbanken, of in ieder geval "de mijne" redelijk duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Als het gaat over een BV die je toch al hebt, dan zijn die eerdergenoemde kosten natuurlijk niet relevant voor de vergelijking. Je maakt ze immers ook met de BV als je er niet in zou beleggen.

De kosten voor het beleggen zouden niet mogen verschillen ten opzichte van beleggen in privé voor dezelfde beleggingsdienst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Zr40 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 08:38:
Als het gaat over een BV die je toch al hebt, dan zijn die eerdergenoemde kosten natuurlijk niet relevant voor de vergelijking. Je maakt ze immers ook met de BV als je er niet in zou beleggen..
Dan wel. De vraag is of je in een BV wil beleggen waar je wellicht ook meer risicovolle activiteiten mee doet. Of juist minder risicovol.
En dan kom je al aan een structuur en dan kan het in de papieren lopen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 21:42

Jebus4life

BE User

Cijfers van gisterenavond. Gezien ik er waarschijnlijk dit weekend niet meer aan kom.

Bizar kwartaal, procentje of 7 erbij op 3 maanden, wat wel bijzonder stevig is. En dan nog een beduidende onderprestering met de S&P (die van God los lijkt... 30% erbij op 6 maanden 8)7 )

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
Jebus4life schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 15:31:
Cijfers van gisterenavond. Gezien ik er waarschijnlijk dit weekend niet meer aan kom.

Bizar kwartaal, procentje of 7 erbij op 3 maanden, wat wel bijzonder stevig is. En dan nog een beduidende onderprestering met de S&P (die van God los lijkt... 30% erbij op 6 maanden 8)7 )

***members only***

***members only***
Uit nieuwsgierigheid heb ik naar die balans van 7c solarparken gekeken, om te kijken of dit voor mij ook een interessante belegging is. Zie een EBID van 33 miljoen staan en een total assets van 550 miljoen. Is die potentiele groei dan niet bijzonder laag? Zelf zou ik hem om de reden van het ontbreken van groei juist niet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07:41
phantom09 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 11:23:

[Afbeelding]

Zelfs een Crypto coin met zo'n grafiek is leuk voor de popcorn, maar niet waar ik nog een gok mee ga wagen.
Duidelijk gevalletje boot gemist

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:45
D_Jeff schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 20:41:
[...]

Zelfs een Crypto coin met zo'n grafiek is leuk voor de popcorn, maar niet waar ik nog een gok mee ga wagen.
Duidelijk gevalletje boot gemist
Wat je wel kan doen is deze koers in de gaten houden. Vroeg of laat zal de koers hard dalen en na een tijdje is het wellicht verstandig om hier wat in te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pawncrusher
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 27-07-2024
Sorry

[ Voor 98% gewijzigd door Pawncrusher op 01-04-2024 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:53
Pawncrusher schreef op maandag 1 april 2024 @ 19:16:
Ik heb een aardig bedrag in index en beleggingsfondsen staan. Ik wil met 60 jaar stoppen met werken en moet dan nog 8 jaaroverbruggen voordat ik met pensioen ga. Ik vraag mij af of ik dan gedeeltelijk mijn aandelen moet omzetten in obligaties ? En in welke fondsen dan bijvoorbeeld of etf’s. Nu zit ik 100 procenten in aandelen. Heeftiemand wat tips voor mij. Vanaf 68 jaar ga ik met pensioen, ik ben in loondienst. Maar tijdens mijn pensioen kan ik ook nog wel wat extra geld gebruiken.
Kán, hoeft niet.
Je kunt ook vooraf gedeeltelijk wat omzetten naar cash en dit op je spaarrekening zetten om je risico te beperken.
Dit zou je dan zelfs nog in één of meerdere deposito's kunnen zetten, met de huidige spaarrentes valt het ook nog best mee qua verlies van verwacht rendement.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAceAce
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09 13:26
Ik zie in DeGiro dat vandaag VTI nogmaals exact dezelfde dividend en dividendbelasting heeft uitbetaald ($) als eind maart, dat die bedragen ook vandaag zijn teruggetrokken, maar dat er nog wel een $ naar EUR heeft plaatsgevonden die nog niet teruggedraaid is.

Heeft iemand anders dit ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

OMD

AceAceAce schreef op woensdag 3 april 2024 @ 10:03:
Ik zie in DeGiro dat vandaag VTI nogmaals exact dezelfde dividend en dividendbelasting heeft uitbetaald ($) als eind maart, dat die bedragen ook vandaag zijn teruggetrokken, maar dat er nog wel een $ naar EUR heeft plaatsgevonden die nog niet teruggedraaid is.

Heeft iemand anders dit ook?
Nou, ik had ze gister gemaild omdat dividend niet meer in mijn corporate actions kwamen. Ik had aandelen die op 27 maart en 28 maart ex-div datum hadden maar die verschenen dus niet. Vandaag staan ze erbij. Denk dus dat er iets niet helemaal goed is gegaan met dividend afgelopen week.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 12:57
OMD schreef op woensdag 3 april 2024 @ 11:11:
[...]

Nou, ik had ze gister gemaild omdat dividend niet meer in mijn corporate actions kwamen. Ik had aandelen die op 27 maart en 28 maart ex-div datum hadden maar die verschenen dus niet. Vandaag staan ze erbij. Denk dus dat er iets niet helemaal goed is gegaan met dividend afgelopen week.
ik had ze hier ook om gemaild, ik miste wel 8 corporate actions, allemaal dividenden. is vandaag inderdaad gefixt :)

update: kreeg deze reply net Het aankomende dividend zal enkel weergegeven worden nadat de ex-dividenddatum is verstreken. voortaan dus met een dag vertraging in de CA-lijst

[ Voor 15% gewijzigd door DJTimo op 03-04-2024 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscar82
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:39

oscar82

De ondertitel

Vorig jaar heb ik voor het eerst dividend ontvangen vanuit de VS. Ik heb een mooi overzicht van Interactive Brokers, maar is het nog mogelijk om een deel van die belasting terug te krijgen via dat mooie verdrag dat NL schijnt te hebben met de VS? En zo ja wat moet ik daar dan voor doen?
Ik snap niet precies of ik dat wel of niet terug kan krijgen en zo ja of dat gaat via een formulier of via mijn aangifte inkomstenbelasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-09 18:44
Iemand PACB in portefeuille? Ik heb nog wat vrije ruimte in portefeuille en zou graag een gokje wagen. Ik ken niets van het aandeel of de sector, maar lijkt mij heel goedkoop te staan momenteel?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• G83
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19-09 18:56

G83

"ik ken niets van het aandeel of de sector", dat klinkt als een hele goede afweging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans Denhaag
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 19-09 19:47
oscar82 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 16:16:
Vorig jaar heb ik voor het eerst dividend ontvangen vanuit de VS. Ik heb een mooi overzicht van Interactive Brokers, maar is het nog mogelijk om een deel van die belasting terug te krijgen via dat mooie verdrag dat NL schijnt te hebben met de VS? En zo ja wat moet ik daar dan voor doen?
Ik snap niet precies of ik dat wel of niet terug kan krijgen en zo ja of dat gaat via een formulier of via mijn aangifte inkomstenbelasting.
Ik verreken dat met mijn jaaraangifte.

Wiskunde is de taal van de natuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
dotacom schreef op woensdag 3 april 2024 @ 16:22:
Iemand PACB in portefeuille? Ik heb nog wat vrije ruimte in portefeuille en zou graag een gokje wagen. Ik ken niets van het aandeel of de sector, maar lijkt mij heel goedkoop te staan momenteel?
Er is maar een select aantal onderzoeksgroepen die zich bezig houdt met genetische sequencing en binnen deze niche zijn er nog veel meer andere methoden. De hele markt in dit soort dingen is ingewikkeld met allerlei patenten, kwaliteitsinspecties, houdbaarheidsstudies, patientenstudies enzovoort. Ontwikkeling kost heel veel geld, omzet komt pas op lange termijn en blijft onzeker, afhankelijk van of het te ontwikkelen product werkt en beter werkt dan de concurrentie. Dit aandeel zou ik niet kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:50

de Peer

under peer review

oscar82 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 16:16:
via de IB inderdaad ==> buitenlandse dividenbelasting. Je mag het verrekenen met je box3 vermogensrendementheffing.

Dit is overigens al zeker 10-20 x besproken in dit topic, dus even de zoekfunctie gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door de Peer op 03-04-2024 18:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik heb onlangs voor het eerst dividend ontvangen. Nu zie ik echter dat er 15% voorheffing van toepassing is. Ik zit nog onder de grens voor de VRH, dus kan ik het terugkrijgen bij de aangifte 2024.
Maar dit betekent dus dat ik dit geld pas terugkrijg in juli 2025. Ik heb dus meer dan een jaar geen toegang tot dit geld om te herinvesteren en dat betekent dat ik flink wat geld misloop.

Is het niet mogelijk om zelf achteraf aangifte te doen i.p.v. dat het vooraf wordt ingehouden?
Anders vind ik dividend de moeite niet waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMD
  • Nu online

OMD

gop1 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 08:24:
Ik heb onlangs voor het eerst dividend ontvangen. Nu zie ik echter dat er 15% voorheffing van toepassing is. Ik zit nog onder de grens voor de VRH, dus kan ik het terugkrijgen bij de aangifte 2024.
Maar dit betekent dus dat ik dit geld pas terugkrijg in juli 2025. Ik heb dus meer dan een jaar geen toegang tot dit geld om te herinvesteren en dat betekent dat ik flink wat geld misloop.

Is het niet mogelijk om zelf achteraf aangifte te doen i.p.v. dat het vooraf wordt ingehouden?
Als je er zo tegen aan kijkt zou ik sowieso maar stoppen met dividend investeren. Alles verkopen en een andere investerings richting zoeken.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Wat bedoel je met ‘flink wat geld’ ?
Over het algemeen is dividend al klein bier, laat staan die 15% van dat kleine bier.

Als je nog onder de VRH grens zit is het sowieso een muizenhap toch?

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 05-04-2024 08:34 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMD
  • Nu online

OMD

Dividend is het genereren van passief inkomen. Die 15% calculeer je in. Als je dat niet aanstaat dan zit je gewoon verkeerd en heb je geen goed voorwerk gedaan. Iets wat sowieso niet echt aan te bevelen is met beleggen maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:43

rapture

Zelfs daar netwerken?

dotacom schreef op woensdag 3 april 2024 @ 16:22:
Biotech is heel speculatief. Koers goed naar beneden geshort en als ze wat goed nieuws uitbrengen, spuit het omhoog door het inprijzen van nieuws en het is tijd om te verkopen. Want het wordt onvermijdelijk weer de grond ingeboord.

Bij onderzoeken kan je een keertje iets veel belovend hebben en de volgende onderzoeken zeggen dat je niks werkend hebt. Zoals tientallen jaren aan nieuwsberichten over superbatterijen die maar niet komen.

Behandel het zoals een meme stock. Hiermee bedoel ik koersontwikkeling en het gedrag van een aandeel. AMD was de OG meme stock.

Er zijn institutionele beleggers die 4 keren de huidige koers betaald hebben en dit aandeel blijven kopen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:29
OMD schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 08:54:
Dividend is het genereren van passief inkomen. Die 15% calculeer je in. Als je dat niet aanstaat dan zit je gewoon verkeerd en heb je geen goed voorwerk gedaan. Iets wat sowieso niet echt aan te bevelen is met beleggen maar goed.
Of je doet een voorlopige aanslag 2024 als het zo significant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 17:12
Ik vond een nieuwe Bitcoin Spot ETC.
https://etf.dws.com/nl-nl...l-bitcoin-etc-securities/

Hoe vind ik waar ik deze kan kopen?

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie

Soullie

Planeshift

Als je boven de VRH grens komt krijg je het ook terug, ik verreken het altijd met mijn aangifte.
Dan voelt het beetje of je minder hoeft te betalen.

Als je onder de VRH (57.000 euro meen ik ?)zit zal het geen mega bedrag zijn waar je tijdelijk geen toegang tot hebt.
Max rond de 400 euro als je 5% dividend rendement hebt toch ?, hier mis je dan 5% over, wat 20 euro is toch ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:50
Lightning89 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 09:29:
[...]

Of je doet een voorlopige aanslag 2024 als het zo significant is.
Dat is inderdaad de manier om te veel afgedragen inkomstenbelasting eerder terug te ontvangen. Werkt prima.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
Soullie schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 10:12:
[...]

Als je boven de VRH grens komt krijg je het ook terug, ik verreken het altijd met mijn aangifte.
Dan voelt het beetje of je minder hoeft te betalen.

Als je onder de VRH (57.000 euro meen ik ?)zit zal het geen mega bedrag zijn waar je tijdelijk geen toegang tot hebt.
Max rond de 400 euro als je 5% dividend rendement hebt toch ?, hier mis je dan 5% over, wat 20 euro is toch ?
Het punt is meer dat ik soms meer dan 1000% rendement maak op m'n geld (effectief op jaarbasis), dus dan vind ik een paar honderd euro best veel geld om meer dan een jaar te missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
OMD schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 08:27:
[...]

Als je er zo tegen aan kijkt zou ik sowieso maar stoppen met dividend investeren. Alles verkopen en een andere investerings richting zoeken.
Dat doe ik nu ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie

Soullie

Planeshift

gop1 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 15:52:
[...]

Het punt is meer dat ik soms meer dan 1000% rendement maak op m'n geld (effectief op jaarbasis), dus dan vind ik een paar honderd euro best veel geld om meer dan een jaar te missen.
Ah ok, dan is dat inderdaad veel.
1000% rendement op 400 euro is 400.000 doe je goed.

Ik moet zeggen het duurde bij mij een jaar of 4 - 5 voor mijn dividend sneeuwbal echt begon te rollen.

1000% rendementen doe je dan met opties lijkt me ?, dat is mij te gewaagd.
Wij beleggen heel anders heb ik al in de gaten dus dan kan ik over jou situatie niet oordelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Soullie op 05-04-2024 16:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:52

Fuelke

Forza Ferrari

@Soullie één van ons maakt een denkfout?

Als je op je inleg van € 400 een winst realiseert van 100% dan heb je toch € 400 winst en totaalbedrag van € 800
Als je € 400 inleg hebt met een winst van 1000% dan is je winst toch € 4000 en een totaalbedrag van € 4400 ?

[ Voor 4% gewijzigd door Fuelke op 05-04-2024 16:33 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie

Soullie

Planeshift

Fuelke schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 16:30:
@Soullie één van ons maakt een denkfout?

Als je op je inleg van € 400 een winst realiseert van 100% dan heb je toch € 400 winst en totaalbedrag van € 800
Als je € 400 inleg hebt met een winst van 1000% dan is je winst toch € 4000 en een totaalbedrag van € 4400 ?
Jij hebt gelijk, sorry klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 18:08
Soullie schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 16:10:
[...]

Rendement is (eindwaarde - beginwaarde) / beginwaarde *100

1000 = (eindwaarde-400)/400*100

eindwaarde is dus 4400, dus 4k winst.

[ Voor 6% gewijzigd door Marrtijn op 05-04-2024 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie

Soullie

Planeshift

Ondanks mijn rekenfout van net, dat soort rendementen haal ik bij lange na niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
Soullie schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 16:10:
[...]

Ik moet zeggen het duurde bij mij een jaar of 4 - 5 voor mijn dividend sneeuwbal echt begon te rollen.

1000% rendementen doe je dan met opties lijkt me ?, dat is mij te gewaagd.
Wij beleggen heel anders heb ik al in de gaten dus dan kan ik over jou situatie niet oordelen.
Ik doe op dit moment alleen (day)traden.
Opties, hefbomen, turbo', shorten etc. doe ik voorlopig nog niet. Ik wil eerst wat meer ervaring opdoen. Ben nu een maand bezig met beleggen.

Het meeste rendement wat ik tot nu toe gemaakt heb is 3389,3% (APY366).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

gop1 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 18:00:
Omdat dit cijfers zijn waar oren van gaan lopen klapperen. Kan je een voorbeeld geven van één of twee transacties waarmee je deze rendementen binnenhaalt?

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:06
[...]

Ik doe op dit moment alleen (day)traden.
Opties, hefbomen, turbo', shorten etc. doe ik voorlopig nog niet. Ik wil eerst wat meer ervaring opdoen. Ben nu een maand bezig met beleggen.

Bied je toevallig ook cursussen aan? :+

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gop1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hJeEGlkCxsh2vC2Rq9TFgQflewg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OItQJ7N5HMpe71nm764pf98b.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gop1
White_Collar schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 18:28:
[...]

Bied je toevallig ook cursussen aan? :+
De grootste les die ik zelf geleerd heb is om geduld te hebben. Niet te snel je winst willen pakken.
Al een paar keer gehad dat ik winst pakte, waarna de koers als een raket verder steeg.

(Dat is dan €9,95 aub)

[ Voor 3% gewijzigd door gop1 op 05-04-2024 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Ah, ok ik snap dat die rendementen puur op basis van annual percentage yield zijn. Waarmee je het rendement over één transactie (op dezelfde dag of over een aantal dagen) extrapoleert naar een jaar waar je er dan van uitgaat dat je het rendement over die ene transactie zou blijven herhalen.

Nu is 6-7-8% rendement over een transactie op één of over enkele dagen wel erg lekker, maar daar hangt natuurlijk ook een enorm risico verder aan vast. Het screenshot laat succesvolle transacties zien waar geen verlies is gepakt, op het moment dat de koers de diepte in duikt dan zit je met de gebakken peren. Ook wel scalping genoemd.

Voor mij persoonlijk zou het enorme risico te zwaar wegen. Maar ben wel benieuwd om te horen hoe dat loopt over een langere periode voor jou.

--edit
Je handelt zonder kosten? Zowel aankoop als verkoop laten kosten van 0,00 zien. Zijn dit daadwerkelijke aandelen, of is dit op basis van CFD's waar de winst voor de tegenpartij in de spread zit?

[ Voor 11% gewijzigd door Qwerty-273 op 05-04-2024 18:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
  • Laatst online: 22:53
gop1 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 18:37:
[...]

De grootste les die ik zelf geleerd heb is om geduld te hebben. Niet te snel je winst willen pakken.
Al een paar keer gehad dat ik winst pakte, waarna de koers als een raket verder steeg.

(Dat is dan €9,95 aub)
Maar zijn er dan nog andere factoren waarom je koopt/verkoopt? Het klinkt nu een beetje alsof je op gevoel gewoon iets aankoopt en het later dan weer op gevoel verkoopt.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• aljooge
je bent pas een maand bezig. Mooi dat je rendement hebt behaald. Maar dat heeft iedereen die in maart een portefeuille had, uitgezonderd Alex Kroes.

Dit soort resultaten van afgelopen maand blijft niet eeuwig in dit tempo doorstijgen. Na koerswinsten volgen dalingen en laat dan nog maar eens zien wat je uiteindelijk van je inleg overhoudt. Denk met daytraden met aandelen niet zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
Qwerty-273 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 18:41:
Ah, ok ik snap dat die rendementen puur op basis van annual percentage yield zijn. Waarmee je het rendement over één transactie (op dezelfde dag of over een aantal dagen) extrapoleert naar een jaar waar je er dan van uitgaat dat je het rendement over die ene transactie zou blijven herhalen.
Ik extrapoleer inderdaad. Natuurlijk haal ik niet altijd 3000+%, maar gemiddeld genomen haal ik wel honderden procenten.
Het screenshot laat succesvolle transacties zien waar geen verlies is gepakt, op het moment dat de koers de diepte in duikt dan zit je met de gebakken peren.
Je hebt pas verlies als je verkoopt, dat doe ik dan ook niet (1 keer wel die fout gemaakt bij Ebusco omdat ik er geen vertrouwen meer in had, maar ging gelukkig om een klein bedrag).
--edit
Je handelt zonder kosten? Zowel aankoop als verkoop laten kosten van 0,00 zien. Zijn dit daadwerkelijke aandelen, of is dit op basis van CFD's waar de winst voor de tegenpartij in de spread zit?
Geen kosten inderdaad, hebt het wel eens eerder benoemd hier, maar werd toen lacherig over gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
JohanNL schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 18:50:
[...]

Maar zijn er dan nog andere factoren waarom je koopt/verkoopt? Het klinkt nu een beetje alsof je op gevoel gewoon iets aankoopt en het later dan weer op gevoel verkoopt.
Ik kijk naar het historisch koersverloop, het soort bedrijf, de vooruitzichten. Meestal koop ik na een dip en gok/hoop op spoedig herstel. Dat gaat meestal goed. Als ik geen vertrouwen in het bedrijf heb op de lange termijn neem ik genoegen met een beperkte winst. Ik gebruik een tactiek genaamd DCA om me tegen een verdere koersdaling in te dekken.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• aljooge
gop1 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 19:29:
[...]

Ik kijk naar het historisch koersverloop, het soort bedrijf, de vooruitzichten. Meestal koop ik na een dip en gok/hoop op spoedig herstel. Dat gaat meestal goed. Als ik geen vertrouwen in het bedrijf heb op de lange termijn neem ik genoegen met een beperkte winst. Ik gebruik een tactiek genaamd DCA om me tegen een verdere koersdaling in te dekken.
[...]

Ben nu een maand bezig met beleggen.
Dat is er 1 van Tempo-Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

aljooge schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 19:33:
[...]

[...]

Dat is er 1 van Tempo-Team
Hahaha lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
Nog een voorbeeld Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oUmwVJehe38TS7PjH1e5i67_dZI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v58S2BEySifPAVg8Q2PsssL3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

gop1 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 18:37:
[...]

De grootste les die ik zelf geleerd heb is om geduld te hebben.
Na 1 maand :+
Wanneer komt je biografie uit?

[ Voor 7% gewijzigd door de Peer op 05-04-2024 19:52 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:14
Het is je gegund hoor, maar verdiep je ajb eerst in de risico's die je loopt voordat je je volgende zakgeld erin stopt.

De hippe termen, het overdreven enthousiasme, het overdreven rendement (paar euro WTF) straalt naïviteit uit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Zoals bij de meesten hier bekend heb ik best veel individuele posities en die houd ik aan voor de lange termijn. Het is te verwachten dat het grootste deel daarvan ongeveer gemiddeld zullen presteren, een deel slecht, een handjevol bar slecht en een paar uitmuntend.

Aan één van die uitmuntende posities komt nu een eind. SWAV, 5 jaar geleden gekocht voor $44.10, wordt nu overgenomen door Johnson & Johnson voor $335. Een winst van +659%, of +50% op jaarbasis. Ik mag niet klagen, maar toch vind ik het jammer dat dit aandeel uit mijn portfolio verdwijnt. Het staat qua rendement sinds aankoop op #2 :)

Vergeleken met de berichten hierboven, dit is het soort rendement waar ik van houd. Ik koop aandelen van goede bedrijven met de verwachting dat ze (gezamenlijk) op de lange termijn een mooi rendement kunnen maken. Het is geen 'get rich/broke quick', geen spanning en sensatie. Er gaat niets mis als ik lopende posities onbeheerd achterlaat, of mijn portfolio een maand (of zelfs een jaar) niet open.

Inderdaad, er zitten dan wel eens aandelen tussen die dan bagger slecht blijken te presteren. Ik heb ze wel eens besproken hier, CWEB, SKLZ, TWOU, die staan allemaal te schitteren in mijn portfolio rond -99%, en veel lager ten opzichte van de aankoopprijs gaat niet echt meer. ;) Maar zelfs één SWAV maakt dat soort posities al ruimschoots goed. En dat is 'slechts' de #2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AudiRS3
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 04-06 08:46
Is het al mogelijk om de Amerikaanse ETFS in Nederland te kopen.
Of worden wij door de overheid "beschermd" door alleen duurdere minder liquide Europese ETFs/ETPs te kunnen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

AudiRS3 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 20:14:
Is het al mogelijk om de Amerikaanse ETFS in Nederland te kopen.
Doe ik al jaren elke maand. Via de optie-route

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monga
  • Laatst online: 21:32
de Peer schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 20:15:
[...]

Ik heb niet iedere maand genoeg cash beschikbaar om QQQ te kopen via opties ;(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

gop1 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 19:24:
[...]
Je hebt pas verlies als je verkoopt, dat doe ik dan ook niet (1 keer wel die fout gemaakt bij Ebusco omdat ik er geen vertrouwen meer in had, maar ging gelukkig om een klein bedrag).
En tot die tijd dat je de positie verkoopt heet het ook verlies, namelijk een ‘ongerealiseerd verlies’ :)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AudiRS3
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 04-06 08:46
[...]

Ah, ik had er bij moeten zeggen. De amerikaanse BTC ETFS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 18:23

SPT

Soullie schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 16:50:
Ondanks mijn rekenfout van net, dat soort rendementen haal ik bij lange na niet.
Zo moeilijk is dat niet hoor. Ik haal zelf ook zo'n 1000% rendement per jaar. Ben ooit begonnen met een tientje, en nu na tien jaar beleggen heb ik dus al ruim 250 miljard euro vermogen (11^10*10). Over nog 9 à 10 jaar verwacht ik de eerste triljardair op aarde te zijn. Dat is evenveel geld als het inkomen waar de gehele wereldbevolking 56 miljoen jaar voor moet werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Monga schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 20:18:
[...]

Ik heb niet iedere maand genoeg cash beschikbaar om QQQ te kopen via opties ;(
Dat hoeft geen groot probleem te zijn. Een optie zelf gaat weliswaar per 100 stuks, maar je kan het overtollige gewoon verkopen als je een kleinere hoeveelheid wilt. Kost je hooguit een dag aan rente wanneer je de exercise en de verkoop op dezelfde handelsdag doet en er geen feestdag of weekend tussen de settlement zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monga
Zr40 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 20:42:
[...]

Dat hoeft geen groot probleem te zijn. Een optie zelf gaat weliswaar per 100 stuks, maar je kan het overtollige gewoon verkopen als je een kleinere hoeveelheid wilt. Kost je hooguit een dag aan rente wanneer je de exercise en de verkoop op dezelfde handelsdag doet en er geen feestdag of weekend tussen de settlement zit.
Weet ik, en op die manier heb ik wel wat Amerikaanse etf's. Maar QQQ handelt op dit moment rond de $440 waardoor je toch even 44k aan dollars op rekening moet hebben staan. Ook met een pair trade waarbij je direct weer een deel verkoopt. Of mis ik hier een optie? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:56
de Peer schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 19:52:
[...]

Na 1 maand :+
Wanneer komt je biografie uit?
Haha ik moest meteen hieraan denken:
YouTube: Jiskefet - Bart van Pinksteren heeft een droom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 23:50

Zenix

BOE!

Gelukszoekr schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 09:39:
Ik vond een nieuwe Bitcoin Spot ETC.
https://etf.dws.com/nl-nl...l-bitcoin-etc-securities/

Hoe vind ik waar ik deze kan kopen?
Staat op de pagina waar je die kan kopen. Xetra.
Maar kan je beter deze kopen, die is goedkoper:
https://21shares.com/product/CBTC

[ Voor 11% gewijzigd door Zenix op 05-04-2024 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZenMeister
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-05-2024
[...]

Waarom koop je d.m.v. opties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
Heb je al eens het verschil in rendement berekend tussen je maand daytraden en 1x een aankoop doen met je beschikbare budget en dan een maand niets doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

TheZenMeister schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 21:54:
[...]

Waarom koop je d.m.v. opties?
omdat ik VTI en VXUS alleen op die manier kan aanschaffen via mijn broker (IBKR).
Mogen in NL niet verkocht worden. De optie route is daar een work-around voor.

[ Voor 14% gewijzigd door de Peer op 05-04-2024 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
Wozmro schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 21:54:
[...]

Heb je al eens het verschil in rendement berekend tussen je maand daytraden en 1x een aankoop doen met je beschikbare budget en dan een maand niets doen?
Er zijn zeker een aantal aandelen die ik beter niet had kunnen verkopen. Aan de andere kant, het vrijgekomen geld heb ik ook steeds weer geherinvesteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gop1
Rukapul schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 19:55:
[...]

Het is je gegund hoor, maar verdiep je ajb eerst in de risico's die je loopt voordat je je volgende zakgeld erin stopt.

De hippe termen, het overdreven enthousiasme, het overdreven rendement (paar euro WTF) straalt naïviteit uit.
Pure afgunst, triest.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Monga
Ik denk niet dat Rukapul jaloers op je is. Wat hij waarschijnlijk bedoeld: je gokt met honderden euro's voor soms 1 euro winst. Ik zie o.a. Tesla langskomen, die heeft al langere tijd een neergaande trend. Jij probeert winst te maken met de kleine schommelingen maar als de algemene trend naar beneden gaat (en soms hard!) verlies je op den duur altijd. Het is tot dusver goed gegaan, maar wees je er van bewust dat je posities ook opeens 20% minder waard kunnen zijn en dat je dan lang moet wachten tot ze weer positief staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Daar zou ik niet van uit gaan. De meesten hier gaan al wat langer mee en hebben ook veel mensen zien komen (en gaan) hier.

Ik krijg eigenlijk de indruk dat je gewoon aan het trollen bent.

[ Voor 11% gewijzigd door de Peer op 05-04-2024 22:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 17:12
Zenix schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 21:27:
[...]

Staat op de pagina waar je die kan kopen. Xetra.
Maar kan je beter deze kopen, die is goedkoper:
https://21shares.com/product/CBTC
Thanks! Ik zie dat deze ook op DeGiro te koop is. Ik ben nog niet zo thuis in beleggen maar overweg mijn fysieke Bitcoin te ruilen tegen zo'n product omdat het nogal ontzorgt. Volgens mij zijn dit hele nieuwe producten

Mag ik vragen, zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Zoals dat het, zoals ik zie een product is gevestigd in Zwitserland?

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Je bent jezelf een beetje voor de gek aan het houden met je administratiemethode. Je staat geen 130 euro in de plus; omdat je nog vijf aandelen in bezit hebt die in totaal zo'n 50 euro minder waard zijn dan waar je ze voor kocht. En door te doen alsof je wel het aandeel dat je op 2 april hebt gekocht al verkocht hebt, maar niet die van 28 maart (waar je tien euro op had moeten afboeken), ben je gerealiseerde winst aan het hooghouden ten koste van een opgeblazen ongerealiseerd verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

AudiRS3 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 20:35:
Ah, ik had er bij moeten zeggen. De amerikaanse BTC ETFS.
Aangezien die niet voldoen aan de UCITS regelgeving, komen die niet (totdat de regelgeving veranderd). We konden trouwens al een heel stuk langer handelen in ETP/ETN's gerelateerd aan crypto (en dus ook een pure BTC variant waar geen enkele diversificatie in zit die wel nodig is voor een ETF). Je hoeft dus niet te wachten op een ETF.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:14
eamelink schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 22:14:
[...]

Je bent jezelf een beetje voor de gek aan het houden met je administratiemethode. Je staat geen 130 euro in de plus; omdat je nog vijf aandelen in bezit hebt die in totaal zo'n 50 euro minder waard zijn dan waar je ze voor kocht. En door te doen alsof je wel het aandeel dat je op 2 april hebt gekocht al verkocht hebt, maar niet die van 28 maart (waar je tien euro op had moeten afboeken), ben je gerealiseerde winst aan het hooghouden ten koste van een opgeblazen ongerealiseerd verlies.
In aanvulling hierop moet eigenlijk het rendement (ook) berekend worden over de hele portefeuille inclusief cash.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:27
Zoals anderen al hebben aangegeven, dat is het ongetwijfeld niet. En niet om vervelend te doen, maar als je de term mt. Stupid nog niet kent, is het nu een mooi moment om dat eens op te zoeken. Want ik denk dat je daarom zo reageert op de opmerking van @Rukapul.

Een ding is gelukkig wel goed: ervaring opdoen en leergeld betalen kun je het beste doen met niet al te veel geld 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Gelukszoekr schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 22:08:
Mag ik vragen, zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Zoals dat het, zoals ik zie een product is gevestigd in Zwitserland?
Je kan ook een overzicht van JustETF over BTC ETNs doornemen.
https://www.justetf.com/en/how-to/invest-in-bitcoin.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
eamelink schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 22:14:
[...]

Op het moment dat alle posities gesloten zijn dan klopt het gewoon. Het winstpercentage bij de nog openstaande posities zal alleen lager worden hoe langer het duurt voordat ze verkocht kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:50
Als je alleen aandelen verkoopt als ze in de plus staan maak je nooit verlies. Dat niemand anders dat ooit bedacht heeft! 8)7

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 12:57
RichieB schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 00:30:
Als je alleen aandelen verkoopt als ze in de plus staan maak je nooit verlies. Dat niemand anders dat ooit bedacht heeft! 8)7
Je beperkt zo wel je winsten. Cut your losses and let your winners run is een oude maar relevante beurswijsheid. maar je kan discussiëren of misgelopen winst een verlies is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
rube schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 22:48:
[...]

Zoals anderen al hebben aangegeven, dat is het ongetwijfeld niet. En niet om vervelend te doen, maar als je de term mt. Stupid nog niet kent, is het nu een mooi moment om dat eens op te zoeken. Want ik denk dat je daarom zo reageert op de opmerking van @Rukapul.

Een ding is gelukkig wel goed: ervaring opdoen en leergeld betalen kun je het beste doen met niet al te veel geld 8).
Ben ik verkeerd als ik denk dat er hier best veel mensen in deze fase van beleggen gezeten hebben?

Ik alvast wel, nog erger, ik heb ooit zelfs bedacht om te beleggen aan de hand van het weerbericht. Kopen als het regende, verkopen op een dag met mooi weer.

Geen grap.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:27
Wozmro schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 07:47:
[...]
Ben ik verkeerd als ik denk dat er hier best veel mensen in deze fase van beleggen gezeten hebben?
Nee hoor, heel veel mensen die met iets nieuws beginnen maken dezelfde curve door. Maar als je er dan op gewezen wordt dat het wellicht toch allemaal iets anders zit, kun je daar het beste iets mee doen. Daar kom je verder mee.
Lelijke dingen roepen (schrijven) die nergens op slaan, helpt niet echt met jezelf ontwikkelen.
Maar goed, misschien komt dat nog. b.v. als de poster geen liquide middelen meer heeft om nieuwe pareltjes te kopen en posities die in de min staan toch moet gaan liquideren. Of net zo gaat lang wacht tot die weer positief staan. De rendementen van honderden of wel duizenden procenten zullen dan enigszins gaan dalen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Nu online

OMD

Ach ja, ik ging ook erg goed aan het begin... Tot die ene. Dat ene aandeel... Het was 22:00 en het aandeel ging op "halted" na groot nieuws, helaas geen goed nieuws want het kelderde met 96% en ik zag in 2 minuten een aantal maandsalarissen verdampen als sneeuw voor de zon.

You win some, you lose some maar ik ben nog steeds herstellende van die ene, dat ene aandeel.

Ik ben nu een penny flipper en dat bevalt mij prima.

[ Voor 11% gewijzigd door OMD op 06-04-2024 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

gop1 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 23:14:
[...]
Op het moment dat alle posities gesloten zijn dan klopt het gewoon. Het winstpercentage bij de nog openstaande posities zal alleen lager worden hoe langer het duurt voordat ze verkocht kunnen worden.
Het is prima om het zo te leren.

Maar wees je wel bewust van de risico’s :)
In een opgaande markt is het makkelijk rendementen maken. Zodra het tij een maandje keert of toevallig tegen 1 van je posities kunnen al je niet gesloten verliesposities aardig vervelend worden.

(Een stock als tesla zit al vanaf begin 2022 in een dalende trend door de ev concurrentie, maar die heeft we blips tussendoor omhoog waar je op een kort interval winst kan maken, maar het kan ook zijn dat je lang blijft zitten op een verliespositie door die dalende trend)

[ Voor 18% gewijzigd door YakuzA op 06-04-2024 10:59 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain_koek
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:34
Naast de hele discussie over het wel/niet correct zijn van de vermelde resultaten, vraag ik mij af hoeveel tijd er in zit om dit te verdienen. Is het schaalbaar ?

Iig is de discussie herkenbaar: in het begin heb ik ook veel (gratis) transacties gedaan om centen en euro’s te schrapen.. reddit lezen, “twitstocks” leuk en aardig maar uiteindelijk niet houdbaar maar wel het een en ander van geleerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Nu online

OMD

Maat van mij doet al jaren enkel en alleen MACD traden. Hij haalt er consistent goede resultaten mee, vind het knap maar werkt bijvoorbeeld stuk minder bij small caps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelzakje
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19-08 21:13
[Verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Aardappelzakje op 06-04-2024 16:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Magpie
  • Laatst online: 23:11
Ik heb mijn leergeld destijds betaald met KPN, Ahold en een vaag Oost-Europa fonds (ik ben oud). Gelukkig achteraf met kleingeld. O ja vergeet de woekerpolis niet... Het zou me inderdaad verbazen als niet veel beleggers hun foutjes hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07:41
Gelukszoekr schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 22:08:
[...]

Thanks! Ik zie dat deze ook op DeGiro te koop is. Ik ben nog niet zo thuis in beleggen maar overweg mijn fysieke Bitcoin te ruilen tegen zo'n product omdat het nogal ontzorgt. Volgens mij zijn dit hele nieuwe producten

Crypto gaat blubbers veel sneller en kent geen load aan kosten (alleen koop / verkoop en fiat handelingen)

Beleggen, kosten:
-> vreemde valuta wisselen
-> geld storten of opnemen
-> koop / verkoop
-> sommige brokers: fondsbeheerkosten, kosten om een rekening te mogen hebben

Enz

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Pagina: 1 ... 176 ... 220 Laatste

Let op:
Ook hier: geen referrals!

Voor discussie over (de impact van) de huidige regering van de VS: niet hier, maar in Actualiteit, wetenschap en maatschappij