Nu heb ik heel toevallig 2 van deze bedrijven in mijn portefeuille en deze week het rendement met dividend uitgerekend.49euro schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 15:51:
[...]
Dit is grote onzin. Als je 2 jaar geleden aandelen ING, Shell of ASR hebt gekocht zit je momenteel op een dividend rendement van 10-15% per jaar excl. de koersstijging. Voor zo'n rendement tekenen de meeste mensen wel en zie dat nog maar eens in te halen met groei. Ook aan de groei van groei aandelen zit uiteindelijk een einde.Er komt ook bij groei bedrijven vanzelf een moment dat er geen investeringsmogelijkheid meer is voor de positieve cashflow.
Over de afgelopen 2 jaar kom ik ING - slechts 7,12 % en Shell 88,5% per 2 jaar. (3,56% en 44,25% per jaar) Beide percentages uitgerekend aan de hand van koerswinst en heb het uitgekeerd dividend erbij opgeteld waarbij ik de teruggave van de dividendbelasting nog niet had meegenomen.
Alles hangt natuurlijk af van het moment van peilen, maar het geeft een beetje indicatie wat ze gedaan hebben.
[Voor 69% gewijzigd door aljooge op 20-05-2023 20:05]