Ik denk vooral dat dit soort dingen niets te maken hebben met beleggen op de beurs en beter in hun eigen topic kunnen. Ik heb de naam van de site uit voorzorg verwijderd, niet omdat ik denk dat het een scam is maar omdat ik er in mijn post niet mee wil adverteren.ChiLLeR schreef op maandag 26 september 2022 @ 16:38:
In het kader van diversificatie kwam ik [site verwijderd] tegen. Investeren in kunst dus. Wat denken jullie hiervan?
Het belangrijkste om in de gaten te houden is dat je je met dit soort platforms op glad ijs begeeft qua regulatie en bescherming -- kort en goed, die is er niet. Een broker moet aan allerlei eisen voldoen om jouw aandelen veilig te beheren, dit clubje (dat nota bene enthousiast adverteert met een holding op de Kaaimaneilanden, dan moet er toch wel een klein alarmbelletje gaan rinkelen) hoeft dat allemaal niet. Dat geven ze dan ook wel netjes aan:
Caveat emptor.[redacted] is not registered, licensed, or supervised as a broker dealer or investment adviser by the SEC, the Financial Industry Regulatory Authority (FINRA), or any other financial regulatory authority or licensed to provide any financial advice or services.
Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".